SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2018 uitgelegd
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Leuk voor Ferrari en Mercedes...quote:Op woensdag 7 november 2018 09:58 schreef ondeugend het volgende:
Hanoi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.formula1.com/(...)r56A0GCycMuUM0G.html
https://www.formula1.com/(...)82kcqi88y0mMsUU.html
volgend seizoen pas toch?quote:Op zondag 11 november 2018 13:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik zie in de OP nog Sahara Force India staat, moet dat niet Racing Point zijn?
Beetje half halfquote:
Uit betrouwbare bron hoorde ik dat de topman nog geprobeerd heeft te vluchten maar na 2km liep z’n motor in de soep.quote:Op maandag 19 november 2018 14:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Topman Renault Carlos Ghosn gearresteerd wegens belastingfraude:
https://www.ad.nl/auto/to(...)ontduiking~a386173e/
Benieuwd of dit nog gevolgen gaat hebben voor de race activiteiten van Renault en/of Nissan. Ghosn is een voorstander van en race afdeling, niet elke topman zijn dat graag.
🤡quote:Op maandag 19 november 2018 16:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron hoorde ik dat de topman nog geprobeerd heeft te vluchten maar na 2km liep z’n motor in de soep.
Lol, volgens mij zijn de grotere auto’s voorzien van Nissan motoren, zoals de 2.0 en 3.5 v6. Maar ja, dit kan wel een dingetje zijn, Ghosn is een drijvende kracht achter Nissan-Renault net als Marchionne dat was voor FCA. Wie weet komt er nu een Japanner aan de top.quote:Op maandag 19 november 2018 16:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron hoorde ik dat de topman nog geprobeerd heeft te vluchten maar na 2km liep z’n motor in de soep.
Nou dat zal een spannende race gaan worden zeg.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:58 schreef ondeugend het volgende:
Hanoi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.formula1.com/(...)r56A0GCycMuUM0G.html
https://www.formula1.com/(...)82kcqi88y0mMsUU.html
Jammer dat dat bochtenstuk niet bochtiger is anders was het best vergelijkbaar met Suzuka.quote:Op vrijdag 14 december 2018 11:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nou dat zal een spannende race gaan worden zeg.
quote:Formule 1 gaat ook wintertests uitzenden
Speciaal voor de mensen die écht niks willen missen, maar tegelijkertijd geen trek hebben op een tribune in Barcelona te vernikkelen, gaat de Formule 1 vanaf komend seizoen de wintertests in beeld brengen. Een noviteit.
Wie tot nu toe iets van de acht wintertestdagen in Barcelona wilde meekrijgen moest erheen, of wachten op verslagen aan het eind van de dag. Geen ramp, wat ons betreft is het spannender om gras te zien groeien, en je hebt bovendien nooit de garantie dat de teams hun ware potentieel laten zien. Aan de andere kant is al wel snel te herkennen dat een team in de puree zit, hoe hard dit ook ontkend wordt.
Omdat er altijd cracks zijn die niets willen missen, bedient de F1 deze kleine groep. Ze zullen verguld zijn met de mededeling dat ook de wintertests dit jaar op beeld worden vastgelegd. Via F1 TV kan de fan nu ook de pre-seizoensverrichtingen van de teams volgen. De wintertests zijn van 18 tot en met 21 februari en van 26 februari tot en met 1 maart 2019. Op 17 maart is de seizoensopener in Melbourne.
quote:Renault-baas Abiteboul beweert dat Red Bull liegt over Honda-data
Renault-baas Cyril Abiteboul heeft de verhouding met Red Bull Racing donderdag nog maar eens op scherp gezet. De Fransman beweert dat het team van Max Verstappen niet de waarheid spreekt over de nieuwe motorleverancier Honda.
Red Bull nam na het afgelopen seizoen na twaalf jaar afscheid van fabrikant Renault en hoopt vanaf 2019 met Honda mee te doen om de wereldtitel.
Onder anderen teambaas Christian Horner en topadviseur Helmut Marko lieten de afgelopen maanden weten te verwachten dat Red Bull er flink op vooruit gaat, wat niet in goede aarde viel bij Renault. Abiteboul liet zich er al eerder negatief over uit en slaat nu dus opnieuw terug.
"Honda ligt nog altijd 27 pk achter op ons. Ik weet wat Red Bull vertelt, maar ze verbergen de feiten en manipuleren de data", beweert de Fransman tegen Motorsport-Magazin.com.
"Ik begrijp die communicatiestrategie wel, maar het is niet op feiten gebaseerd. Ze lagen 27 pk op ons achter en zoals het er nu voor staat, zullen ze dat niet ineens hebben goedgemaakt."
Red Bull beschikte afgelopen seizoen over ongeveer 70 pk minder dan wereldkampioen Mercedes. Volgens teambaas Horner hadden zijn coureurs Verstappen en Daniel Ricciardo bij 55 pk extra op basis van het goede chassis mee kunnen doen in de titelstrijd.
Presentaties:twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 03-01-2019 om 13:03:36Some cars are red,Others are blue.On Valentine’s Day,We’ll reveal ours to you.14.02.2019#MCL34 🧡 https://t.co/BUMwF8iHfT reageer retweet
Deze is wel leukquote:Op donderdag 3 januari 2019 17:05 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren presenteert de MCL34 op Valentijnsdag.Presentaties:twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 03-01-2019 om 13:03:36Some cars are red,Others are blue.On Valentine’s Day,We’ll reveal ours to you.14.02.2019#MCL34 🧡 https://t.co/BUMwF8iHfT reageer retweet
12 februari Renault (Enstone)
13 februari Racing Point (Toronto)
14 februari McLaren
15 februari Ferrari
pagina is weg gehaaldquote:Op zaterdag 5 januari 2019 13:28 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/244225
Problemen met de Honda motor die Illien niet opgelost krijgt en de samenwerking met AVL zou op de tocht staan.
RIP Max WDC 2019
Is een kopie van Autobildquote:
quote:They fixed the vibrations with the Mexico FP1 (Gasly) updated software, here Honda's vice technical director
https://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20181210-00437789-rcg-moto
"The vibration to the drive system such as the gearbox will change depending on how the engine emits torque. If there is a part where the combustion of the engine is unstable even a little unstable torque will not be stable Then it will trigger another vibration and this time it will trigger another vibration.I think that the stuffing of that side is a little sweet to use Spec 3 "
To respond to this problem Although it took a bit of time, it did not recur after the Mexican GP. In other words, it is not a structural problem of spec 3, but it can be said that there was a problem in how to use according to the characteristics of spec 3. As for coping with this problem, it revealed that "Improvement of oscillation has basically coped with data setting".
Op Ibiza heeft hij al ruim 30 jaar een huis, dus zo vreemd is dat niet. Had ook in Oostenrijk kunnen gebeuren.quote:Op zondag 6 januari 2019 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niki Lauda weer op de IC: https://www.f1maximaal.nl(...)ensive-care-na-griep
En weer op Ibiza opgelopen kennelijk: https://racingnews365.nl/(...)ederom-in-ziekenhuis
Speciaal voor de luie flikkers die niet willen klikken:quote:Op maandag 7 januari 2019 09:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Arrivabene zou vervangen worden:
https://racingnews365.nl/(...)moet-het-veld-ruimen
Ik ben eens aan het denken, maar liep die Arrivabene niet ook al bij Ferrari rond toen Schumacher daar nog reed?quote:'Revolutie bij Ferrari: teambaas Arrivabene moet het veld ruimen'
Het Italiaanse Formule 1-team van Ferrari staat op het punt om een grote verandering door te voeren binnen haar organisatie. Teambaas Maurizio Arrivabene moet plaatsmaken voor Mattia Binotto, dat meldt de Gazzetta dello Sport.
De strijd om de positie van teambaas binnen Ferrari woedt al sinds het overlijden van Sergio Marchionne vorig jaar. De positie van Maurizio Arrivabene kwam onder druk te staan na een matige tweede seizoenshelft, waarin de titel wederom uit beeld verdween.
De afgelopen weken was er al volop speculatie rondom de positie van Arrivabene. Binnen Ferrari is er een machtsstrijd gaande, waarbij Mattia Binotto aast op de positie van Arrivabene. Deze strijd zou nu in het voordeel van Binotto beslist zijn.
Volgens de Italiaanse media is het een kwestie van uren of dagen alvorens de officiële bekendmaking volgt.
Ja. Daarvoor zelfs al.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Speciaal voor de luie flikkers die niet willen klikken:
[..]
Ik ben eens aan het denken, maar liep die Arrivabene niet ook al bij Ferrari rond toen Schumacher daar nog reed?
dat geloof ik niet zo heel hard eerlijk gezegdquote:Op maandag 7 januari 2019 10:47 schreef Ener-G het volgende:
Dat wordt dan nog een interessant seizoen voor Vettel, Binotto is zwaar op de hand van Leclerc. Zou dit een seizoen gaan worden zonder een 1e en 2e rijder?
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar afquote:Op maandag 7 januari 2019 11:04 schreef vosss het volgende:
[..]
dat geloof ik niet zo heel hard eerlijk gezegd
Precies. En hoewel Leclerc best een potje kan sturen ben ik nog immer van mening dat zijn resultaten gekleurd zijn door die pannenkoek van een teamgenoot van hem afgelopen jaar. We zullen zien.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af
Klein tikje tegen zijn achterband of hem blokkeren tijdens een inhaalactie is genoeg hoor. Dat hebben zowel Hamilton als Verstappen vorig jaar wel laten zienquote:Op maandag 7 januari 2019 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af
is niet te hopen want lijkt me ook voor 2019 de enige uitdager van Hamiltonquote:Op maandag 7 januari 2019 11:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klein tikje tegen zijn achterband of hem blokkeren tijdens een inhaalactie is genoeg hoor. Dat hebben zowel Hamilton als Verstappen vorig jaar wel laten zien
Meestal doet Vettel dat zelf welquote:Op maandag 7 januari 2019 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...quote:Op maandag 7 januari 2019 22:35 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien dat zonder Italiaan aan het hoofd Ferrari eindelijk weer succesvol wordt.
Binotto is Zwitser.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 06:53 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...
Dat kan niet, dan moet ie van z'n zolderkamer afquote:Op dinsdag 8 januari 2019 06:53 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.quote:Red Bull: Honda geeft ons voor het eerst een 'party mode'
Red Bull Racing kon in 2018 zelden meedoen om pole-position, aangezien de rivalen van Mercedes en Ferrari de motor in Q3 telkens konden opschroeven middels de zogenaamde 'party mode'. Red Bull beschikte met Renault niet over dergelijke modus, al lijkt daar met Honda verandering in te komen.
Helmut Marko steekt zijn - al dan niet gegronde - optimisme al maanden niet onder stoelen of banken en denkt dat Honda zijn equipe in de buurt van Mercedes en Ferrari kan brengen. "De cijfers maken ons erg optimistisch, ook als het gaat om het verbeterde vermogen. Bovendien kunnen wij nu ook voor het eerst gebruikmaken van een 'party mode'", bevestigt Marko tegenover Motorsport.com. "De Honda-motor is nu al beter dan de Renault-krachtbron. Als je onze GPS-data combineert met de data van Honda, dan zullen we in de buurt van Mercedes en Ferrari komen."
"Natuurlijk zitten zij ook niet stil. Maar omdat zij al op een hoog niveau zitten, kunnen zij niet meer zulke grote stappen maken. Zelfs als we 15 kW achter hen zitten, dan kunnen we dat [met het chassis] nog wel goedmaken. Dat was met Renault in het V8-tijdperk ook zo", zet Marko zijn optimisme nog maar eens extra kracht bij. Desalniettemin verliest de topadviseur de realiteit nog niet volledig uit het oog en weet hij dat het eerste jaar niet helemaal vlekkeloos zal verlopen. "We zijn ons ervan bewust dat het met de betrouwbaarheid soms nog wat lastig kan worden en dat we het seizoen waarschijnlijk niet met drie motoren kunnen uitrijden. Maar als je de juiste circuits uitkiest voor die gridstraffen, dan kun je binnen een paar ronden alweer vooraan meedoen."
Marko accepteert de gridstraffen dus al op voorhand als een noodzakelijk kwaad voor Max Verstappen en Pierre Gasly. Deze houding kan tijdens het seizoen veel wrijving schelen, zoals het met Renault wel iedere keer raak was. Ongegeneerd moddergooien was het gevolg, al voelt Marko zich daar niet volledig verantwoordelijk voor. Volgens hem werd zijn team als 'een stel zeurpieten' weggezet door de Fransen, maar spreken de cijfers voor zich. "We zaten vanaf de eerste meters in de B-klasse. We misten in de kwalificatie soms gewoon 70 pk. Het was enigszins afhankelijk van het circuit, maar gemiddeld misten we toch al snel iets van 40 pk. Onze GPS-data laat duidelijk zien hoeveel we verloren op de rechte stukken en hoeveel we wonnen in de bochten. Als we het vergelijken met de toppen van Ferrari, dan waren de verschillen nog groter", wil Marko duidelijk maken dat hij Renault niet zonder reden bekritiseerde.
Vergeet niet dat hij in zijn eerste jaar in de F2 alles op een hoop reed. Net als in de GP3.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. En hoewel Leclerc best een potje kan sturen ben ik nog immer van mening dat zijn resultaten gekleurd zijn door die pannenkoek van een teamgenoot van hem afgelopen jaar. We zullen zien.
Vandoorne ookquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hij in zijn eerste jaar in de F2 alles op een hoop reed. Net als in de GP3.
Ze konden iets harder lopen over 1 rondje zonder te ontploffen ja, maar bij party mode denk ik aan wat andersquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:31 schreef bokkepoot het volgende:
Renooit had ook al een partymode. Bracht niet veel, maar ze hadden hem ook.
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.quote:
Zo ken ik er nog wel 1 die in de opstartklasses alles en iedereen de moeder neukte reed.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.
Ja, als je het zo allemaal leest, zou je al bijna iets gaan hopen voor 2019.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
eerst zien dan geloven, die koude oorlog tussen Honda en Renault is voor alsnog lachwekkendquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Vandoorne was dan ook geen tweede rijder maar 36e rijder ofzo, zo hard werd Alonso voorgetrokkenquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.
Zak Brown zat/zit ook wel heel diep in Alonso's aars, beetje schrijnend verhaal ook.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Vandoorne was dan ook geen tweede rijder maar 36e rijder ofzo, zo hard werd Alonso voorgetrokken![]()
Viel voor Alonso dit jaar al geen eer te behalen, laat staan voor Vandoorne.
ook wel begrijpelijk, hij gaf ze nog een beetje aanzien en veel publiciteit, dat wordt dit jaar een stuk minderquote:Op woensdag 9 januari 2019 12:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zak Brown zat/zit ook wel heel diep in Alonso's aars, beetje schrijnend verhaal ook.
Honda laat op elk vlak meer potentie zien dan Renault vooralsnog. Renault wordt in het nauw gedreven en gaat om zich heen slaan.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerst zien dan geloven, die koude oorlog tussen Honda en Renault is voor alsnog lachwekkend
op elk vlak nog wel, wacht nou eerst even af wat ze laten zien, ik vermoed ook dat ze Renault voorbij zijn maar dat is niet op feiten gebaseerd, we weten het snel.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Honda laat op elk vlak meer potentie zien dan Renault vooralsnog. Renault wordt in het nauw gedreven en gaat om zich heen slaan.
Mensen die geen vertrouwen in Honda hebben, hebben 2 jaar onder een steen gelegen. Ze hebben echt gigantische stappen gezet.
Zijn ze er nu niet voorbij, dan zijn ze er over een half jaar wel voorbij.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op elk vlak nog wel, wacht nou eerst even af wat ze laten zien, ik vermoed ook dat ze Renault voorbij zijn maar dat is niet op feiten gebaseerd, we weten het snel.
Een knalfuif wordt het.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Honda is compacter dan Renault, er hoeft niks ingeleverd te worden.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een knalfuif wordt het.
Ik denk dat Honda zich wat steiler blijft ontwikkelen dan Renault, maar ze komen ook van verder. Daarnaast gaat RBR inleveren op het chassis omdat ze de Honda motor alle ruimte geven. Dat is niet omdat dat de optimale balans zal zijn, wat best het geval zou kunnen zijn, maar omdat ze de juistheid van hun keuze voor Honda bevestigd willen zien.
Honda was compacter, maar sinds ze met TR samenwerken is de motor zelf ook wat logger gewordenquote:Op woensdag 9 januari 2019 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Honda is compacter dan Renault, er hoeft niks ingeleverd te worden.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Boem!quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:42 schreef twiFight het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan om zogenaamd te moeten weten of die motor wel/niet beter is. Is er een website waar je dat in kan leveren voor penispunten of zo? We zien het in Australie wel, tevens is die ontknoping de reden dat die race leuk is want verder vind ik het maar saai daar.
En als Max niet met de Honda had gereden komend jaar dan had 1. de meerderheid het nooit over die motor gehad en 2. zou het ze aan de reet roesten hoe die presteert en 3. die motor helemaal niet nu al de hemel in prijzen.
Wat moet je anders doen off-season? Alleen maar de dagen aftellen?quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:42 schreef twiFight het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan om zogenaamd te moeten weten of die motor wel/niet beter is. Is er een website waar je dat in kan leveren voor penispunten of zo? We zien het in Australie wel, tevens is die ontknoping de reden dat die race leuk is want verder vind ik het maar saai daar.
En als Max niet met de Honda had gereden komend jaar dan had 1. de meerderheid het nooit over die motor gehad en 2. zou het ze aan de reet roesten hoe die presteert en 3. die motor helemaal niet nu al de hemel in prijzen.
https://www.bbc.com/sport/formula1/46816256quote:McLaren have appointed German Andreas Seidl as the new boss of their struggling Formula 1 team.
sim-racenquote:Op donderdag 10 januari 2019 11:35 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Wat moet je anders doen off-season? Alleen maar de dagen aftellen?
Gaat weer lekker daarquote:Belangrijke meeting F1-commissie geschrapt, 'voorbereidingen 2021 één grote puinhoop'
Het wordt nog een immense klus om alle regelgeving voor het seizoen van 2021 rond te hebben, meldt RaceFans.net. Het medium meldt dat er een grote puinhoop heerst wat betreft de voorbereidingen van het nieuwe Formule 1-'tijdperk' en wederom is er een vergadering van de hiervoor speciaal opgerichte commissie geschrapt.
De doorgaans goed ingevoerde website stelt dat meerdere anonieme bronnen zich hebben uitgesproken over de situatie rondom de Formule 1 en 2021. Opnieuw zou afgelopen week een meeting zijn geannuleerd, wat een flinke domper zou zijn in het proces om de regelgeving rond te maken voor 2021. Eigenaar Liberty Media zou namelijk veel veranderingen door willen voeren, wat veel tijd zou opeisen en voor complicaties zou zorgen.
Een andere bron meldt het platform dat de situatie erg stressvol begint te worden. 'De tijd begint te dringen, en niet zomaar een beetje. Er moet nog heel erg veel gebeuren voor 2021. Het feit dat de laatste vergadering is afgezegd is een slecht teken, want dat betekent dat Liberty (Media, red.) en de FIA niets te melden hebben en dus nog steeds bezig zijn met aan de nieuwe plannen werken.'
'Waarom zou je mensen invliegen van over de hele wereld voor niets? Dat is waarom de vergadering is afgezegd. Het is nu één grote puinhoop. Ik zie echt niet dat alles op tijd afgerond gaat worden. Er komen allemaal reglementaire deadlines aan en het is lastig om die nog te halen', aldus een andere bron.
Met name de plannen voor het invoeren van het budgetplafond voor de Formule 1-teams zou een struikelpunt zijn voor de organisatie. Ook het ontwerpen van nieuwe verplichte auto-ontwerpen zou teveel tijd in beslag nemen.
De FIA wilde die budgetlimiet zelf al eerder invoeren maar dat is toen nooit gelukt. Net als dat ze al eerder de auto's wilden aanpassen om het inhalen te bevorderen. Dat werd altijd door de teams tegengehouden.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat Liberty en de FIA gingen clashen zat er natuurlijk keihard aan te komen. De FIA zit helemaal niet te wachten op Amerikaanse onzin.
quote:Op zondag 13 januari 2019 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De FIA wilde die budgetlimiet zelf al eerder invoeren maar dat is toen nooit gelukt. Net als dat ze al eerder de auto's wilden aanpassen om het inhalen te bevorderen. Dat werd altijd door de teams tegengehouden.
Nu met het verstrijken van het Concorde Agreement en een nieuwe eigenaar in Liberty hebben ze daar de beste kans voor om beide in te voeren. Alleen gaat het (mede door de weerstand van de teams) niet zo makkelijk als gehoopt.
quote:Eigenaar Liberty Media zou namelijk veel veranderingen door willen voeren, wat veel tijd zou opeisen en voor complicaties zou zorgen.
Dat zeg ik. Er staat nergens dat de FIA er niet mee eens is.quote:
Iemand moet die plannen hebben afgeschoten, anders waren ze er allang uit.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Er staat nergens dat de FIA er niet mee eens is.
Dat is jouw mening, niet de mijne (zeker niet dat dat de FIA is, aangezien er meer weerstand van de grote teams is)quote:Op zondag 13 januari 2019 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand moet die plannen hebben afgeschoten, anders waren ze er allang uit.
De plannen zijn niet afgeschoten, maar het finetunen kost gewoon veel tijd. Zowel de FIA als Liberty willen een budgetcap. Alleen wil Liberty nog veel meer zaken aanpassen, en over al die zaken moet nagedacht worden, niet alleen over de wijzigingen maar ook over de gevolgen daarvan voor andere regels e.d. Dat proces kost gewoon veel tijd. Meer dan ze gedacht haddenquote:Op zondag 13 januari 2019 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand moet die plannen hebben afgeschoten, anders waren ze er allang uit.
SPT / [Junior] Formuleklassen #34 met Ronald van Dam frustraties!quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
De ironie (mits het klopt): https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=FIA%2C Asian%2C F3%2C winterseries%2C geen superlicentiepunten
quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ault-op-twitter.html
Hij is wel leuk.
Hier staan er nog veel meer.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ault-op-twitter.html
Hij is wel leuk.
Zitten wel goeie tussen!quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier staan er nog veel meer.
https://www.grandprix247.(...)-cheeky-suggestions/
Ik verwacht er wel wat van nu Sean Bull voor hun werktquote:Op woensdag 23 januari 2019 11:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier staan er nog veel meer.
https://www.grandprix247.(...)-cheeky-suggestions/
twitter:ToroRosso twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 11:23:31Save the date... https://t.co/5IdkLrNLAm reageer retweet
En Red Bull Racing pas op 18 februari.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 11:59 schreef ChatGirl het volgende:
Toro Rosso lanceert hun nieuwe auto op 11 februari:twitter:ToroRosso twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 11:23:31Save the date... https://t.co/5IdkLrNLAm reageer retweet
dan heb je dat fout gelezen: ze hebben ¤15mlj uitgegeven om de auto op hetzelfde niveau te krijgen als vorig jaar, ondanks de regelgeving van de nieuwe vleugels die ervoor zouden zorgen dat de wagens iets langzamer zou worden.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 12:23 schreef vosss het volgende:
Red Bulll heeft 15 miljoen uitgegeven om hun auto langzamer te maken dan vorig jaar aldus Dr. Marko
ow, net wakker, excuusquote:Op vrijdag 25 januari 2019 12:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan heb je dat fout gelezen: ze hebben ¤15mlj uitgegeven om de auto op hetzelfde niveau te krijgen als vorig jaar, ondanks de regelgeving van de nieuwe vleugels die ervoor zouden zorgen dat de wagens iets langzamer zou worden.
Nouja ik was al vanaf 08:15 op, maar vanwege middagdienst lig ik al de hele week ergens tussen 2 en 3 in bed 's nachts en elke dag weer om 08:15 op voor de hond uit te laten dus ik was nog niet helemaal wakker zegmaar Pquote:
Minder turbulentie achter de auto zodat ze beter kunnen inhalen. Maar de hoeveelheid downforce is al weer terug op het niveau van halverwege vorig jaar. Het is te hopen dat die turbulentie dat niet is.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 12:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan heb je dat fout gelezen: ze hebben ¤15mlj uitgegeven om de auto op hetzelfde niveau te krijgen als vorig jaar, ondanks de regelgeving van de nieuwe vleugels die ervoor zouden zorgen dat de wagens iets langzamer zou worden.
twitter:redbullracing twitterde op maandag 04-02-2019 om 10:07:10We'll be revealing our 2019 challenger on the 13th February! 👀 #PushTheBoundaries https://t.co/nudy10Ak5U reageer retweet
waarom niet allemaal op dezelfde dagquote:Op vrijdag 25 januari 2019 12:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Red Bull Racing pas op 18 februari.
https://m.gpupdate.net/nl(...)e-test-in-barcelona/
Presentaties:
11 februari Toro Rosso
12 februari Renault (Enstone)
13 februari Racing Point (Toronto)
14 februari McLaren
15 februari Ferrari
18 februari Sauber (Barcelona)
18 februari Red Bull Racing (Barcelona)
Omdat de teams daar op tegen zijn.quote:Op maandag 4 februari 2019 11:47 schreef KingRadler het volgende:
[..]
waarom niet allemaal op dezelfde dag
Waarom eigenlijk? Denken ze dan minder exposure te krijgen of iets? Je kan toch gewoon allemaal net zo veel zendtijd krijgen en er een evenement van maken wat live uitgezonden wordt op de gangbare F1 kanalen wereldwijd.quote:Op maandag 4 februari 2019 11:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat de teams daar op tegen zijn.
Davide Watzeggie...quote:Op maandag 4 februari 2019 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Denken ze dan minder exposure te krijgen of iets? Je kan toch gewoon allemaal net zo veel zendtijd krijgen en er een evenement van maken wat live uitgezonden wordt op de gangbare F1 kanalen wereldwijd.
Gewoon een showtje van maken en dan als presentator Davide Valsecchi
Zou kijken
Omdat de teams die nauwelijks van livery wijzigen dan vrijwel geen exposure krijgen. Dit jaar zou er dan vooral over de Haas gesproken worden, maar teams als ferrari en mercedes veranderen natuurlijk nauwelijks. Daar praat dan niemand over.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Denken ze dan minder exposure te krijgen of iets? Je kan toch gewoon allemaal net zo veel zendtijd krijgen en er een evenement van maken wat live uitgezonden wordt op de gangbare F1 kanalen wereldwijd.
Gewoon een showtje van maken en dan als presentator Davide Valsecchi
Zou kijken
quote:Op maandag 4 februari 2019 11:10 schreef NaturalScience het volgende:
Presentaties:
7 februari Haas (livery)
11 februari Toro Rosso
12 februari Renault (Enstone)
13 februari Mercedes (Silverstone)
13 februari Racing Point (Toronto)
13 februari Red Bull Racing
14 februari McLaren
15 februari Ferrari
18 februari Sauber Alfa Romeo Racing (Barcelona)
Als iedereen evenveel tijd krijgt dan is dat toch geen issue? Dan wordt er misschien minder over een livery gepraat, maar meer over vleugeltjes of bargeboards of weet ik het wat.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Omdat de teams die nauwelijks van livery wijzigen dan vrijwel geen exposure krijgen. Dit jaar zou er dan vooral over de Haas gesproken worden, maar teams als ferrari en mercedes veranderen natuurlijk nauwelijks. Daar praat dan niemand over.
Ik ben eigenlijk alleen benieuwd naar Red Bull met subtiele Honda kleuren/tinten, de zwart/gouden Haas (?) en de livery van Williams nu Martini ze niet meer sponsort.
Ik bedoel meer achteraf. Nu zit er veelal een dag tussen, dus dan krijg je meer persberichtjes en exposure op nieuwssites.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Als iedereen evenveel tijd krijgt dan is dat toch geen issue? Dan wordt er misschien minder over een livery gepraat, maar meer over vleugeltjes of bargeboards of weet ik het wat.
als je bijvoorbeeld hier in NL kijkt heb je door de interesse in Verstappen kans dat de kranten een artikel wijden aan de presentatie van al die anderen, als iedereen het gelijk doet krijgen alleen Verstappen, Ferrari en Mercedes die exposure.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Als iedereen evenveel tijd krijgt dan is dat toch geen issue? Dan wordt er misschien minder over een livery gepraat, maar meer over vleugeltjes of bargeboards of weet ik het wat.
Zou zelfmoord plegenquote:Op maandag 4 februari 2019 12:07 schreef vosss het volgende:
Gewoon een showtje van maken en dan als presentator Davide Valsecchi
Zou kijken
heb meteen mijn vriend Davide opgebeld, hij gaat het doen!!quote:
Verkapte doodsverwensing, TR gemachtquote:Op maandag 4 februari 2019 13:22 schreef vosss het volgende:
[..]
heb meteen mijn vriend Davide opgebeld, hij gaat het doen!!
Honda-droom Verstappen valt in duigenquote:Op maandag 4 februari 2019 13:56 schreef vosss het volgende:
Hoogste tijd dat het weer begint, kunnen we stoppen met deze onderbroekenlol
twitter:Gianludale27 twitterde op woensdag 06-02-2019 om 16:47:46The launch of the new Ferrari will take place in Maranello at 10.45 (CET) on 15 February. The event will be streamed on Ferrari’s website reageer retweet
quote:Op woensdag 6 februari 2019 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup. Is een sponsordingetje
Presentaties:twitter:WilliamsRacing twitterde op donderdag 07-02-2019 om 17:12:39🗓️ 11.02.19. #LiveryUnveil https://t.co/qH9xEgpebg reageer retweet
Blijkbaar zijn er meer die dat vindenquote:Op donderdag 7 februari 2019 10:51 schreef PPL het volgende:
[..]
Verkapte sigaretten sponsoring.
PMI = Philip Morris Interantional.
En die M (W in spiegelschrift) is gewoon de M van Marlboro.
https://www.missionwinnow.com/
Beetje raar dat Ricciardo boven Hülkenberg staat (waarvan ik trouwens niet wist dat ie Nicolas heettequote:Op woensdag 6 februari 2019 20:33 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft de officiële inschrijvingslijst voor 2019 bekend gemaakt.
[ afbeelding ]
Heb je hun salarissen al gezien?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje raar dat Ricciardo boven Hülkenberg staat (waarvan ik trouwens niet wist dat ie Nicolas heette :
De rest is duidelijk 1ste rijder boven zn teamgenoot, behalve daar. Ricciardo moet dat nog maar eens laten zien dat hij de Hulk de baas kan
Toch denk ik niet dat hij het probleem was. Er is er maar eentje die echt wat aan te rekenen is, en dat is Claire.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Paddy Lowe definitief weg bij Williams.
https://nl.motorsport.com(...)ef-williams/4481980/
Iets wat totaal niet onverwachts komt.
ik weet niet hoe exact de taakverdeling was maar je mag een technisch directeur deze knakenbak best aanrekenenquote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat hij het probleem was. Er is er maar eentje die echt wat aan te rekenen is, en dat is Claire.
quote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat hij het probleem was. Er is er maar eentje die echt wat aan te rekenen is, en dat is Claire.
Wel grappig:quote:Op woensdag 17 juli 2019 16:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
F1 commits to reintroducing ground effect aero concept with '21 rules
Formula 1 is committed to reintroducing "ground effect" with its 2021 rules package, with senior figures convinced the aerodynamic concept's return is key to helping cars race closer together.
autosport.com
--------------
Eenvoudigere aero, meer grond effect.
En lage neuzen zouden wel heel sexy zijn, maar dat is wellicht slechts de interpretatie van Giorgio Piola voor deze schets.
Over welke lullige dingen heb je het? Betreft zeker geent regelgeving want dan is het pas grappigquote:Op woensdag 17 juli 2019 20:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel grappig:
Over de lulligste dingen heeft men commentaar wat weken aan kan houden.
Komen er eindelijk berichten over 2021is het gros stil.
Er zijn al zoveel berichten over 2021 geweest. Allemaal gebakken lucht.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel grappig:
Over de lulligste dingen heeft men commentaar wat weken aan kan houden.
Komen er eindelijk berichten over 2021is het gros stil.
Dit was toch al bekend? Minder tierlantijnen, meer aero onder de vloer.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel grappig:
Over de lulligste dingen heeft men commentaar wat weken aan kan houden.
Komen er eindelijk berichten over 2021is het gros stil.
Reddit? Is over bericht op GPBlog. Al zijnde een gerucht.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:04 schreef DaggerOne het volgende:
Ik lees net op een forum dat Grosjean per direct vervangen wordt door Ocon. Iemand ook deze info gelezen?
Ocon werd toch vrij gelaten door Mercedes? Dit zodat hij eventueel naar Renault zou kunnen?quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het ook. Ik waag het te betwijfelen, vooral omdat Ocon een Mercedes coureur is en die niet zo snel bij een Ferrari team gestald worden. Maar dat Grosjean weg moet (waarschijnlijk aan het einde van het seizoen) lijkt bijna zeker. Als vervanger worden Hulkenberg en Perez genoemd.
Voor de volledigheid de link naar de originele bron:
https://www.reddit.com/r/(...)n_regarding_changes/
Dat is een hardnekkig misverstand. Ocon is niet echt een Mercedesrijder. Hij staat onder contract bij wolff. Die heeft gezegd dat ocon vrij is om te onderhandelen voor een stoeltje buiten mercedes.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het ook. Ik waag het te betwijfelen, vooral omdat Ocon een Mercedes coureur is en die niet zo snel bij een Ferrari team gestald worden. Maar dat Grosjean weg moet (waarschijnlijk aan het einde van het seizoen) lijkt bijna zeker. Als vervanger worden Hulkenberg en Perez genoemd.
Voor de volledigheid de link naar de originele bron:
https://www.reddit.com/r/(...)n_regarding_changes/
goede degelijke vervangers, beter dan die crashtest dummyquote:Op donderdag 18 juli 2019 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het ook. Ik waag het te betwijfelen, vooral omdat Ocon een Mercedes coureur is en die niet zo snel bij een Ferrari team gestald worden. Maar dat Grosjean weg moet (waarschijnlijk aan het einde van het seizoen) lijkt bijna zeker. Als vervanger worden Hulkenberg en Perez genoemd.
Voor de volledigheid de link naar de originele bron:
https://www.reddit.com/r/(...)n_regarding_changes/
Dat kan ook als Mercedescoureur. Dat gebeurde vorig seizoen al bijna, voordat Ricciardo overstapte naar Renault.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 06:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ocon werd toch vrij gelaten door Mercedes? Dit zodat hij eventueel naar Renault zou kunnen?
Hij maakt al sinds 2015 deel uit van het Mercedes junior programma en is reserverijder bij Mercedes.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is een hardnekkig misverstand. Ocon is niet echt een Mercedesrijder. Hij staat onder contract bij wolff. Die heeft gezegd dat ocon vrij is om te onderhandelen voor een stoeltje buiten mercedes.
Wollf is zijn manager, maar hij staat wel degelijk onder contract bij Mercedes als junior sinds zijn F3 periode.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is een hardnekkig misverstand. Ocon is niet echt een Mercedesrijder. Hij staat onder contract bij wolff. Die heeft gezegd dat ocon vrij is om te onderhandelen voor een stoeltje buiten mercedes.
Hoewel Grosjean het minste seizoen tot nu toe meemaakt lijkt Magnussen toch vooral het huidige probleemkind bij Haas. Hij gaat makkelijk over de schreef, ook deze wedstrijd weer... en ik vraag me bij hem altijd af in hoeverre zijn teams in staat zijn geweest om hem in de hand te houden.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:54 schreef TheRipper het volgende:
In Ted's Notebook wordt Wehrlein voorzichtig genoemd als vervanger bij Haas.
Ik zeg doen, hoe eerder hoe beter.
En deden al eerder de namen van Hulkenberg, Perez en Ocon de ronde.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:54 schreef TheRipper het volgende:
In Ted's Notebook wordt Wehrlein voorzichtig genoemd als vervanger bij Haas.
Ik zeg doen, hoe eerder hoe beter.
Magnussen heeft nog een paar kruiwagens met dollars van Jack & Jones die vrij overtuigend is...quote:Op zondag 28 juli 2019 21:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoewel Grosjean het minste seizoen tot nu toe meemaakt lijkt Magnussen toch vooral het huidige probleemkind bij Haas. Hij gaat makkelijk over de schreef, ook deze wedstrijd weer... en ik vraag me bij hem altijd af in hoeverre zijn teams in staat zijn geweest om hem in de hand te houden.
20 nu.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:29 schreef Ghost_Nappa het volgende:
200 miljoen alleen al in inschrijfgeld is echt veel te veel...
(Zo komt er echt geen team meer bij..
Volgens mij was het altijd 48 miljoen ofzo, (En dat was een soort van borg die je na 3 jaar (in de sport) weer terug kreeg
Wat heeft hij met Jack & Jones dan?quote:Op maandag 29 juli 2019 06:17 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Magnussen heeft nog een paar kruiwagens met dollars van Jack & Jones die vrij overtuigend is...
Zitten teams zoals Mercedes hier nu ver boven?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:49 schreef Rossdale het volgende:
https://www.autosport.com(...)rospective-new-teams
Budgetcap is er doorheen, vanaf 2021 175 mil per jaar excl rijder salarissen en geld voor motoren.
zouden ze de cijfers zo publiekelijk hebben dat je het uit kan splitsen??quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:52 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Zitten teams zoals Mercedes hier nu ver boven?
Nouja de motoren vallen buiten de budgetcap, dus de ontwikkeling daarin zal gigantisch hard doorgaan. En dan is het aan enkele klantenteams het geluk dat ze kunnen profiteren van het op dat moment hebben van de sterkste motor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 16:30 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt me supermakkelijk voor teams als Mercedes en Ferrari om geld voor ontwikkeling van de auto te "verstoppen" in de kosten van het moederbedrijf. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan afdekken (en of ze dat wel gaan doen).
Sowieso worden de motoren niet ontwikkeld door de F1 teams maar door aparte afdelingen/bedrijven. Dus die kosten vielen er al buiten. Maar nu dus ook de kosten van de teams aan de leveranciers.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:09 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nouja de motoren vallen buiten de budgetcap, dus de ontwikkeling daarin zal gigantisch hard doorgaan. En dan is het aan enkele klantenteams het geluk dat ze kunnen profiteren van het op dat moment hebben van de sterkste motor.
Daarnaast zie ik al snel contructies van bijvoorbeeld Red Bull en Toro Rosso, waarbij bijvoorbeeld Red Bull 175 mil aan aero spendeert en TR 175 miljoen aan het chassis. Vervolgens delen ze de info met elkaar.
Ik heb jarenlang bij KPMG gewerkt... Zo makkelijk is ht echt welquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 18:17 schreef sasquatsch het volgende:
En alles moet verantwoord worden en wordt gecontroleerd door accountants, dus zo makkelijk is het niet.
Lijkt me ook, zeker Italianen schromen echt niet om wat te foefelen met cijfers.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 16:30 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt me supermakkelijk voor teams als Mercedes en Ferrari om geld voor ontwikkeling van de auto te "verstoppen" in de kosten van het moederbedrijf. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan afdekken (en of ze dat wel gaan doen).
Van wat ik geleerd heb ook ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang bij KPMG gewerkt... Zo makkelijk is ht echt wel
Je zou het bijna kunnen vergelijken met de puntentelling van het "Voorspel de uitslag" spel op FOK!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van wat ik geleerd heb ook ja.
Voor de bakker op de hoek is het een stuk lastiger
klopt. Je hebt geen zicht op wat er achter de schermen gebeurtquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 23:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je zou het bijna kunnen vergelijken met de puntentelling van het "Voorspel de uitslag" spel op FOK!
quote:Albon vervangt Gasly per direct bij Red Bull
Toro Rosso-coureur Alexander Albon zal vanaf de Grand Prix van België naast Max Verstappen rijden voor het team van Red Bull, zo heeft de renstal bekend gemaakt. De Thai vervangt hierbij de ondermaats presterende Pierre Gasly, die weer actief wordt voor Toro Rosso.
Door de wissel hoopt het team beter te kunnen bepalen wat de beste line-up voor 2020 is: "Red Bull zit in de unieke situatie dat er vier getalenteerde Formule 1-coureurs onder contract staan en dat deze gerouleerd kunnen worden tussen de twee teams. De komende negen races zullen gebruikt worden om de prestaties van Albon te evalueren om een weloverwogen keuze te maken over wie er naast Verstappen rijdt in 2020," meldt het team op hun website.
Het is niet voor het eerst dat de Oostenrijkse renstal midden in het seizoen twee coureurs wisselt tussen beide teams; in 2016 moest Daniil Kvyat nog plaats maken voor Max Verstappen. Voor de Rus resulteerde dat uiteindelijk in het mislopen van een plek op de grid in 2018.
Als Marko A zegt dan moet je bijna per definitie B verwachtenquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:50 schreef nils7 het volgende:
Oef dacht dat ie wel safe was volgens Marko
Dit is shownieuws.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:28 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.instagram.com/p/B1Lc0RgBH3J/?igshid=n7a6c35vludb
Zoontje van Kimi voor het eerst in de kart.
Niet als hij ooit mee doet in de F1quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 15:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit is shownieuws.
F1 / F1 Shownieuws!
Nouja dat Max het zo goed doet is eigenlijk wel een dik probleem voor Red Bull. Ricciardo is (mede) daardoor vertrokken, Kvyat is gewogen en te licht bevonden, Gasly is gewogen en te licht bevonden, nu hebben ze Albon nog die ze kunnen wegen en dan houdt het op.quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:30 schreef Vriezzer het volgende:
Dit gaat niet werken.. Alleen absolute toptalenten kunnen het aan om bij RBR in te stappen. De rest verdrinkt.
na vettel vonden ze max en na max zetten ze norris erin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 15:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dat Max het zo goed doet is eigenlijk wel een dik probleem voor Red Bull. Ricciardo is (mede) daardoor vertrokken, Kvyat is gewogen en te licht bevonden, Gasly is gewogen en te licht bevonden, nu hebben ze Albon nog die ze kunnen wegen en dan houdt het op.
Als Albon ook tegenvalt dan heeft Red Bull wel een vet probleem, wat mogelijk nog veel vetter kan worden mocht Max na zijn contract vertrekken. Dan zitten ze eigenlijk zo goed als met lege handen.
Mocht dat zo zijn dan zie ik ze ook zo nog maar die stekker eruit trekken. En dan heeft de F1 een dik probleem met nog maar 16 auto's op de grid.
Ik zeg niet dat dat allemaal gaat gebeuren natuurlijk, maar als dan is het wel zo dat omdat Max zo goed is hij min of meer de schuldige is daarvan
Soberso staat Mazepin te springen om een team te kopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 18:59 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan echt geen twee teams met een geschiedenis van ver voor RB ter ziele hoor.
Volledige tekst hierquote:Formula 1 to race in Spain in 2020
Formula 1 is delighted to announce that the Formula 1 Spanish Grand Prix will continue to be part of the FIA Formula 1 World Championship Calendar in 2020.
An agreement was signed with the Circuit de Barcelona-Catalunya – a partnership formed by the Government of Catalonia, the Real Automovil Club de Catalunya (RACC) and the Montmeló Town Council.
In 2020, the Spanish Grand Prix will celebrate being on the calendar of the FIA’s most important racing series for 50 years. The first event was held in 1951 at Barcelona’s Pedralbes street circuit. It was also run at another street track in the Catalan capital, in Montjuich, which alternated hosting the race with the Jarama circuit, near Madrid. From 1986 to 1990, the race moved to Jerez de la Frontera, before making the Barcelona-Catalunya circuit its home as from 1991.
Therefore, next year will also mark the 30th consecutive year that the Spanish Grand Prix has been held at the track in Montmeló. It has grown to be one of the most popular races with the Formula 1 family and it is also one of the most technically demanding and best known tracks, given that it usually hosts winter testing as well as the Grand Prix.
blijf dat toch vreemd vinden van de mensen om hem heen, nu krijg je dit soort shitquote:Op dinsdag 10 september 2019 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Overal in het nieuws dus zo geheim is het niet meer..
quote:Deal: spoor Zandvoort op de schop voor Formule 1
De capaciteit van het spoor tussen Zandvoort en Haarlem gaat voor de Formule 1 flink omhoog. Straks kunnen er tien treinen per uur over de lijn rijden. ProRail, NS en de overheid hebben vanochtend een akkoord bereikt over de kosten.
De spoorwegen luidden in juni bij deze site de noodklok over de gebrekkige capaciteit van de acht kilometer lange spoorlijn naar Zandvoort. Als de Formule 1 begin mei neerstrijkt in de badplaats, verwacht NS in de dagen rond de Grand Prix 50.000 treinreizigers per dag te vervoeren naar de badplaats. Momenteel is de lijn hier totaal ongeschikt voor en kan maximaal vier treinen per uur aan. De spoorwegen zeggen dat twaalf treinen per uur, drie keer zoveel, nodig zijn.
De afgelopen maanden is door ProRail, NS, de gemeente Zandvoort, het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de provincie Noord-Holland en de Vervoersregio Amsterdam druk gepraat over een oplossing. Vanmorgen is een deal bereikt over de ruim 7 miljoen euro kostende uitbreiding. Het ministerie draagt, de provincie en de gemeente Zandvoort dragen ieder eenmaal 2,3 miljoen euro bij, de Vervoersregio Amsterdam nog eens 6 ton.
Extra perrons
Bedoeling is dat de stroomvoorziening op de route tussen Haarlem en Zandvoort komend half jaar flink wordt verbeterd, zodat NS het aantal treinen kan opvoeren naar maximaal tien per uur. Door onder meer extra kabels aan te leggen tussen de bovenleiding en het onderstation, is het mogelijk om meer vermogen naar de bovenleiding te krijgen.
Voor dat geld krijgt station Zandvoort ook twee extra perrons en extra in- en uitgangen om de toevloed van reizigers aan te kunnen. Ook worden overwegen in Zandvoort en Overveen aangepakt. Station Haarlem krijgt ondertussen een extra ingang en trappen. Ook op de stations Leiden, Amsterdam CS en Amsterdam Sloterdijk, waar veel raceliefhebbers vandaan komen zal ProRail enkele kleine maatregelen nemen.
Stranddagen
Door de ingrepen kunnen op 3 mei, de datum van de Dutch Grand Prix die door de FIA onlangs is bekendgemaakt, straks tienduizenden reizigers met de trein naar Zandvoort. Voordeel voor NS is dat de spoorwegen door de uitbreiding straks op zomerse stranddagen ook meer treinen kunnen laten rijden naar Zandvoort, een lang gekoesterde wens. ProRail kan dan zes treinen per uur laten rijden.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) laat weten verheugd over de deal te zijn. ,,Ik ben blij dat er straks meer mensen naar Zandvoort kunnen naar de zon en zee en ook naar de Formule 1.”
Bron : AD.nl
NWS / Michael Schumacher ondergaat geheime behandeling in Parijsquote:Op dinsdag 10 september 2019 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Overal in het nieuws dus zo geheim is het niet meer..
fake news vrees ikquote:Op woensdag 11 september 2019 14:43 schreef vosss het volgende:
[..]
NWS / Michael Schumacher ondergaat geheime behandeling in Parijs
Hij zou bij bewustzijn zijn
Hoezo, denk je dat hij sinds 2013 buiten bewustzijn is? Vanuit meerdere kanten is door de jaren heen bevestigd dat hij aan het "revalideren" is en mensen herkent. Waarschijnlijk is hij een halve kasplant maar toch.quote:
dat zijn allemaal van die horen zeggen geruchten, van de directe mensen om hem heen heeft nog niemand gezegd dat hij bij bewustzijn is.quote:Op woensdag 11 september 2019 15:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo, denk je dat hij sinds 2013 buiten bewustzijn is? Vanuit meerdere kanten is door de jaren heen bevestigd dat hij aan het "revalideren" is en mensen herkent. Waarschijnlijk is hij een halve kasplant maar toch.
De geheimzinnigheid van de familie Schumacher begrijp ik nog steeds niet. Natuurlijk hebben ze recht op privacy maar we hebben het hier over Michael Schumacher. Ze hebben jarenlang de commerciële vruchten geplukt van zijn populariteit maar nu gaat opeens niemand het lot van Der Michael iets aan blijkbaar. Wat is er mis mee om de kaarten op tafel te leggen en duidelijkheid te scheppen. Nu is het een soort sport geworden voor roddelbladen om info over de toestand van Der Schumi te vinden.
Bij bewustzijn is in die zin natuurlijk al een wat rekbaar begrip. Z'n vriend Todt heeft ook al eens het e.e.a. losgelaten.quote:Op woensdag 11 september 2019 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zijn allemaal van die horen zeggen geruchten, van de directe mensen om hem heen heeft nog niemand gezegd dat hij bij bewustzijn is.
Jean Todt is wel serieus te nemen toch?quote:Op woensdag 11 september 2019 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zijn allemaal van die horen zeggen geruchten, van de directe mensen om hem heen heeft nog niemand gezegd dat hij bij bewustzijn is.
dat is ook een eigen leven gaan leiden, hij zei dat hij bij Schumacher F1 had gekeken maar in hoeverre Schumacher dat zelf heeft gekeken heeft hij niets over gezegdquote:Op woensdag 11 september 2019 16:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij bewustzijn is in die zin natuurlijk al een wat rekbaar begrip. Z'n vriend Todt heeft ook al eens het e.e.a. losgelaten.
Eh, ja!quote:
twitter:Vetteleclerc twitterde op vrijdag 13-09-2019 om 11:05:19Mattia Binotto said during an interview with Gazzetta that all teams including Ferrari agreed for a mini race in qualifying on Saturday that will determine the grid for the Sunday race! "All teams have said yes, including us. So in 2020 it will be done."#F1 reageer retweet
Ik denk dat wel leuk kan zijn. Maar er is m.i. niks mis met de huidige kwalificatie formatquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eh, ja!twitter:Vetteleclerc twitterde op vrijdag 13-09-2019 om 11:05:19Mattia Binotto said during an interview with Gazzetta that all teams including Ferrari agreed for a mini race in qualifying on Saturday that will determine the grid for the Sunday race! "All teams have said yes, including us. So in 2020 it will be done."#F1 reageer retweet
*zucht*quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eh, ja!twitter:Vetteleclerc twitterde op vrijdag 13-09-2019 om 11:05:19Mattia Binotto said during an interview with Gazzetta that all teams including Ferrari agreed for a mini race in qualifying on Saturday that will determine the grid for the Sunday race! "All teams have said yes, including us. So in 2020 it will be done."#F1 reageer retweet
We hebben gewoon echt geen enkel idee hoe de gesteldheid van Michael is. Toch?quote:Op woensdag 11 september 2019 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook een eigen leven gaan leiden, hij zei dat hij bij Schumacher F1 had gekeken maar in hoeverre Schumacher dat zelf heeft gekeken heeft hij niets over gezegd
dat laatste weten we natuurlijk ook niet, hij was 3 kwartier in het ziekenhuis, misschien was het voor een bespreking samen met de vrouw van en de behandelend artsen over de toestand van Michael en dat kan zomaar in die kamer hebben plaats gevonden.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We hebben gewoon echt geen enkel idee hoe de gesteldheid van Michael is. Toch?
Enige wat ik opmerkelijk vond, was dat Todt blijkbaar in het ziekenhuis 3 kwartier bij Michael op de kamer is geweest. Dan zou ik toch denken dat Michael gelukkig wel kan communiceren
Startvolgorde van de kwalificatierace is omgekeerde stand in het WK en de uitslag van deze race is de startopstelling van de hoofdrace.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:16 schreef daNpy het volgende:
Wat is de startopstelling dan van deze mini race? Wat bepaald de uiteindelijke startvolgorde? Rondetijd of eerste over de finish?
Als het allemaal zo moeilijk moet, laat dan elk team 2 vliegende rondes doen. Outlap is inlap van de volgende om tijd te sparen.
Of accepteer gewoon dat als de teams lopen te kutten, dit (afgelopen zaterdag) het resultaat is. Het zijn toch geen kleine kinderen?
Nou ja, met al die gridstraffen van de laatste tijd weet je na de kwalificatie vooral dat ze sowieso niet in die volgorde gaan startenquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Los van het feit dat het sowieso pure onzin is
Waarom? Dit is niet van toepassing op Monaco.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Monaco is hier dus echt finaal om zeep geholpen
vreemd plan inderdaad, de top 10 Q in een shoot out doen lijkt me wel een aardige oplossing, alle 10 een vrij rondje zonder towquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Los van het feit dat het sowieso pure onzin is
Bedankt, lees al die links niet echtquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Startvolgorde van de kwalificatierace is omgekeerde stand in het WK en de uitslag van deze race is de startopstelling van de hoofdrace.
Dit staat in het artikel dat boven de post staat waar ik op reageerde, aangezien dat een reactie was op die post
Maar voor de volledigheid https://www.auto-motor-un(...)ix-startaufstellung/
Niks en vorige week was gewoon grappig.quote:Op vrijdag 13 september 2019 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zucht. Wat is er mis met het huidige kwalificatieformat, behalve dan vorig weekend?
Alsof je het verschil ziet tussen een rondje 1:20 of 1:22quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*zucht*
Ik wil snelle rondetijden zien godverdomme.
We kunnen ook die circuits gewoon verbannen, zoals Paul fucking Ricardquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Dit voorstel stamt van voor afgelopen weekend en is bedoeld om enkele van oudsher saaie races wat op te peppen, zoals Shanghai, Barcelona en Paul Ricard. Het zou ook maar voor vier races per seizoen gaan. De overige races zouden volgens het normale format plaats vinden.
Vind het nu ook heel spannend en entertaining! Stuk beter dan het wasquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat wel leuk kan zijn. Maar er is m.i. niks mis met de huidige kwalificatie format
Weer eentje in het rijtje "Wie kunnen we de schuld geven van ONZE problemen"quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:20 schreef sasquatsch het volgende:
'McLaren gaat vanaf 2021 weer met Mercedes motoren rijden.'
https://www.bbc.co.uk/sport/amp/formula1/49859259
Welke problemen? Ze zijn best of the rest met een mindere motor en verslaan daarmee het fabrieksteam.quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Weer eentje in het rijtje "Wie kunnen we de schuld geven van ONZE problemen"
Red Bull modemerk?? Nooit van gehoordquote:Op zaterdag 28 september 2019 09:00 schreef sasquatsch het volgende:
Scuderia Toro Rosso gaat vanaf volgend jaar Scuderia Alpha Tauri heten, vernoemd naar een Red Bull modemerk.
https://www.racefans.net/(...)ange-to-alpha-tauri/
Daarom de naamsverandering. Nu ken je het welquote:Op zaterdag 28 september 2019 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Red Bull modemerk?? Nooit van gehoord
ik ook niet, wel wat prijzig voor wat het is zo op het eerste gezichtquote:Op zaterdag 28 september 2019 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Red Bull modemerk?? Nooit van gehoord
twitter:McLarenF1 twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 09:30:22McLaren Racing and Renault Sport confirm that their F1 power unit supply agreement will not continue when the current three-year contract expires at the end of 2020. Find out more ⬇️ reageer retweet
twitter:McLarenF1 twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 09:35:42McLaren Racing and Mercedes-Benz announce that the McLaren F1 team will be powered by Mercedes from 2021 until at least the 2024 season under a long-term agreement. Find out more ⬇️ reageer retweet
4 was toch het max.?quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:42 schreef Tinos85 het volgende:
Benieuwd hoe ze dat gaan fixen, volgens de regels mag 1 team niet aan 4 teams motoren leveren toch?
Article 8.3 of F1's sporting regulations states: "A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for more than three teams of two cars each without the consent of the FIA."quote:
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
4 was toch het max.?
2016: Mercedes, Manor, Force India en Williams.
De berekening isquote:Appendix 9.C Sporting Regulations.
Notwithstanding the provisions of Article 8.3 of the Sporting Regulations, unless agreed otherwise by the FIA, each of the manufacturers of an homologated power unit may not directly or indirectly supply power units for more than (T+1) teams, with T as defined in Article (b). Such consent shall not be given if one or more of the other Power Unit Manufacturers are supplying less that T teams.
Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.quote:T = (11-A)/(B-C)
- A = Total number of teams (including “works/factory” teams) having a supply agreement concluded for the given Championship season with a New Power Unit Manufacturer.
- B = Total number of manufacturers of homologated Power Units for the given Championship season.
- C = Total number of New Power Unit Manufacturers for the given Championship season.
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.quote:
Dat is nu toch ook al?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:09 schreef F1gamer het volgende:
In 2021 gaan de reglementen op de schop, dus het kan ook zo zijn dat ze besluiten dat een motorleverancier maximaal maar aan 3 teams mag leveren.
Er komt geen nieuw team. Zeker niet in 2021.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.
Later zijn de regels nog aangepast en is er een berekening gekomen gebaseerd op het aantal teams en leveranciers, waaruit blijkt dat een leverancier niet kan weigeren tenminste 3 teams te leveren als de FIA daar om vraagt en aan max 4 teams mag leveren.
En hoewel artikel 8 het heeft over max 3 teams, staat in Appendix 9.C een belangrijk woord die artikel 8 uitschakelt. (Notwithstanding)
[..]
De berekening is
[..]
Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.
Dus minimaal 3 teams leveren zonder te mogen weigeren en max 4 teams leveren.
Maar deze regels gelden tussen 2017 en 2020. Ik weet niet of ze ook daarna nog gelden.
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:13 schreef F1gamer het volgende:
Ik had bericht over dat McLaren meer serieus genomen als het nieuws volgend jaar naar buiten kwam. Het is nu gewoon en gerucht. De vraag is dan ook wel team dan Mercedes dan niet gaat leveren in 2021: Racing Point of Williams. Als de reglementen zo zijn dat er max aan 3 teams mag worden geleverd.
Williams wel toch?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.
Ik weet alleen niet of Racing Point al een contract heeft voor 2021 en verder.
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:16 schreef Tinos85 het volgende:
Wel bijzonder dat Mercedes wel aan McLaren wil leveren maar destijds niet aan Red Bull.
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.
Dat gerucht las ik ook ergens op Twitter. Een journalist die dat opperde.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.
Yep, tot en met 2025.quote:
Je zegt zelf dat de uitzondering al in de huidige regels staat, dus is die regel nu ook al nutteloos.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.
zou best kunnen dat ze zich op Formule e gaan richten inderdaad, ze stoppen ook met het ontwikkelen van verbrandingsmotoren voor de commerciële auto's dus niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gerucht las ik ook ergens op Twitter. Een journalist die dat opperde.
quote:Op zaterdag 28 september 2019 11:09 schreef Gehrman het volgende:
twitter:GPUpdate_nl twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 10:41:58Toro Rosso wil naam per 2020 veranderen in AlphaTauri https://t.co/AXQFZrzoh7 https://t.co/3cdoZrJS1E reageer retweet
Een bizar duur kledingmerk zag ik net. 70 euro voor een stom rood mutsje.quote:
90 euro voor een sjaalquote:Op zaterdag 28 september 2019 11:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Een bizar duur kledingmerk zag ik net. 70 euro voor een stom rood mutsje.
quote:De toevoeging van een Grand Prix in Miami aan de Formule 1-kalender is toch weer een stap dichterbij. Woensdag is een principeakkoord bereikt over een race rond het Hard Rock Stadium in 2021.
Vorig jaar was er al een akkoord over een Grand Prix door de straten van Miami, maar door veel weerstand uit het bedrijfsleven en omwonenden werd daar een streep door gezet. Een andere locatie biedt nu dus mogelijk uitkomst.
Het Hard Rock Stadium ligt ten noorden van het centrum en is het stadion van American football-club Miami Dolphins. Sinds dit jaar is het ook de locatie voor het grote ATP- en WTA-toernooi van Miami.
"We kijken ernaar uit het grootste racespektakel ter wereld voor de eerste keer naar een van de meest iconische en glamorous plekken in de wereld te brengen", melden promoter Tom Garfinkel en Formule 1-directeur Sean Bratches in een gezamenlijke verklaring.
Grand Prix nog niet definitief
Het akkoord tussen de Formule 1 en Garfinkel, vicevoorzitter van de Miami Dolphins en het Hard Rock Stadium, betekent nog niet dat de Grand Prix al zeker is. Voor een definitieve plek op de racekalender van 2021 is goedkeuring van lokale autoriteiten nodig.
In april van dit jaar liet Garfinkel al weten minder weerstand te verwachten dan het plan voor een race door het centrum en het havengebied kreeg. "Bij het Hard Rock Stadium kunnen we een circuit van wereldklasse bouwen zonder dat we de bestaande infrastructuur belasten", zei hij toen.
De Verenigde Staten zijn met het Circuit of the Americas in Texas al jaren vertegenwoordigd op de Formule 1-kalender. De editie van dit seizoen vindt begin volgend maand plaats.
Bron
bepalen hun nietquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:35 schreef potjecreme het volgende:
Romain Grosjean en Kevin Magnussen willen geen water bij de wijn doen om Robert Kubica als simulatorcoureur naar Haas te halen. De Pool lijkt alleen te willen komen als hij ook circuittijd krijgt, maar Grosjean en Magnussen staan niet te springen om vrijdagse trainingen op te geven.
https://www.gpupdate.net/(...)leveren-voor-kubica/
Waarom zou je een coureur die altijd 120% moet geven als simulator coureur willen inzetten?quote:
sponsor geldquote:Op maandag 28 oktober 2019 12:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom zou je een coureur die altijd 120% moet geven als simulator coureur willen inzetten?
Omdat hij juist in de simulator erg goed schijnt te zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom zou je een coureur die altijd 120% moet geven als simulator coureur willen inzetten?
Ik zou hem in elk geval sowieso niet met een direct drive wheelbase laten rijden. Beter gebruikt ie gewoon een beltdrive zoals de T300 van Thrustmasterquote:Op maandag 28 oktober 2019 21:35 schreef twiFight het volgende:
Daar zet je de force feedback natuurlijk gewoon op 50%
Die NASCAR zal niet zo heel veel langzamer zijn dan de Haas op dit moment...quote:Just across from the Haas F1 team’s headquarters in North Carolina, USA, is the hugely successful Stewart-Haas Racing NASCAR team – and what better way to give F1 fans a taste of NASCAR than have Romain Grosjean and Kevin Magnussen take on the beast that is a NASCAR stock car?
That’s what will happen at the 2019 United States Grand Prix, when Grosjean and Magnussen strap into a Stewart-Haas Racing Ford Mustang stock car, which will be fitted with a passenger seat for lucky fans – around the Circuit of The Americas.
And the Haas duo will have none other than ‘The Smoke’ giving his expert tuition, as three-time NASCAR Cup champion Tony Stewart joins them this weekend. Magnussen is familiar with Stewart, who taught the Dane how to drive a 750-horsepower sprint car (think big wings and dirt racing) back in 2018.
Haas-US-GP-practice-2018.jpg
“I found my feet in that sprint car last October pretty quickly thanks to his advice, and also thanks to him jumping in the car and showing how it’s done before I got in,” said Magnussen after driving the sprint car.
“I had a great time with Tony. He’s a great driving instructor and he knows his way around these things. His experience and knowledge when it comes to stock cars is probably just as impressive.”
Stewart is no stranger to F1 either, having swapped seats with Lewis Hamilton at former United States GP venue Watkins Glen in 2011 – when Hamilton took the wheel of a stock car and Stewart piloted the Briton’s 2008 drivers’ championship-winning McLaren MP4-23.
Stewart said: “I’ve never been to COTA. All I know about it is what I’ve seen on TV and on my iRacing simulator. I kind of like that. Even after two decades in NASCAR, there’s still new stuff to experience. I haven’t driven that race track and Kevin and Romain haven’t ever driven a stock car. We’ll figure it out together.”
F1 and NASCAR have combined on a couple of other occasions, with Jimmie Johnson and Fernando Alonso getting behind the wheel of each other’s cars in Bahrain last year. Juan Pablo Montoya and Jeff Gordon did the same at Indianapolis in 2003, while Alfa Romeo’s Kimi Raikkonen raced a NASCAR truck in 2011.
It’s just another one of the many incredible experiences taking place around the US Grand Prix – including a celebrity charity golf tournament in Austin – and the Hollywood F1 Festival in Los Angeles.
And it doesn’t end there, with the special Sao Paulo fan festival celebrating the life and career of Ayrton Senna coming up before the Brazilian GP.
mwah, ze gaan rijden in een tank en de Haas F1-wagens moeten op een niet-oval zo'n tank nog net wel voor kunnen blijven ja. Met de Williams zou het spannender zijnquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:47 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Die NASCAR zal niet zo heel veel langzamer zijn dan de Haas op dit moment...
Nascar topsnelheid is rond de 321 km/h. Zonder DRS.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:51 schreef twiFight het volgende:
Euh, zo snel zijn die wagens niet hoor.
oefff, sick burnquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:47 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Die NASCAR zal niet zo heel veel langzamer zijn dan de Haas op dit moment...
Precies wat ik bedoel. F1 gaat al een stukje sneller met een set up voor een circuit ipv oval.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nascar topsnelheid is rond de 321 km/h. Zonder DRS.
En dat is gebaseerd op de dikke duim?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 23:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. F1 gaat al een stukje sneller met een set up voor een circuit ipv oval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |