abonnement Unibet Coolblue
pi_188496293
Halverwege de zomerstop is het weer tijd voor het eerste Silly Season overzicht voor 2020. Op dit moment is de helft van het veld vastgelegd voor volgend jaar. De overige helft vecht om in de Formule 1 te blijven.

Mercedes
Hamilton heeft nog een contract voor volgend jaar, alleen wie er naast komt is nog afwachten. Volgens Toto Wolff wordt het of Valtteri Bottas of reservecoureur Esteban Ocon. Mocht Ocon het niet worden, is hij vrij om naar een ander team te gaan. Duidelijk is dat Mercedes junior George Russell nog even bij Williams blijft, want Toto vindt hem nog niet ervaren genoeg.

Ferrari
Ferrari heeft beide coureurs al vastliggen voor volgend jaar, dus hier is geen verschuiving te verwachten. Of Sebastian Vettel moet onverwacht toch weg willen of stoppen zoals sommige geruchten doen geloven. Dan zouden mogelijk Daniel Ricciardo of Valtteri Bottas hem kunnen vervangen.

Red Bull Racing
Nu Max Verstappen's ontsnappingsclausule verlopen is, blijft hij ook volgend jaar bij Red Bull Racing. Wie zijn teamgenoot wordt is nog onduidelijk. Pierre Gasly is net terug gezet naar het opleidingsteam en Alexander Albon gepromoveerd. Als hij het goed doet naast Max lijkt hij ook volgend jaar in de Red Bull te zitten. Maar als hij net zoals Gasly tegenvalt, kan er zomaar iemand anders plaatsnemen. Zoals bijvoorbeeld Daniil Kvyat, die aan een goed jaar bij Toro Rosso bezig is. Maar de keuze zou ook op iemand van buiten de opleiding kunnen vallen. Zo worden ook de namen van Nico Hulkenberg en Sebastian Vettel genoemd, mocht Vettel genoeg hebben van Ferrari. Of Esteban Ocon mocht hij vrij komen van Mercedes.

McLaren
McLaren is tevreden over Carlos Sainz en Lando Norris en heeft beide coureurs al vroeg voor volgend jaar vastgelegd om te voorkomen dat ze door een ander team weggekaapt worden.

Scuderia Toro Rosso
De opties voor Scuderia Toro Rosso zijn legio voor volgend jaar en toch weer niet. Alles hangt af van hoe Gasly, Kvyat en Albon de tweede helft van het seizoen presteren. Alle drie zijn mogelijke kandidaten voor volgend seizoen, maar kunnen ook gedropt worden uit het Red Bull programma. Daarnaast zijn er nog een paar opties van buiten de huidige coureurs. Zo hebben we Red Bull junioren Juri Vips (die een top 3 in de Formule 3 nodig heeft voor een superlicentie) en Patricio O'Ward, van wie het onduidelijk is of hij in aanmerking komt voor een superlicentie. De één zegt van wel, de ander van niet. En tenslotte hebben we nog Honda coureur Naoki Yamamoto, die op basis van zijn resultaten in de Super Formula en Super GT voldoende licentiepunten heeft in tegenstelling tot de andere Honda coureurs in de junior klassen. Hier en daar wordt ook de naam van Nyck de Vries genoemd, maar dat lijkt onwaarschijnlijk. Dan zou Toro Rosso net zoals vorig jaar verlegen om rijders moeten zitten en dat lijkt dit jaar niet het geval te zijn.

Renault
Daniel Ricciardo heeft een contract voor 2020, dus die blijft, of er moet een zitje vrijkomen bij Ferrari. Nico Hulkenberg's positie is minder duidelijk. Het lijkt erop dat hij moet vertrekken, en dan is het de vraag wie hem gaat vervangen. En dan wordt vooral de naam van Esteban Ocon genoemd, als die niet het stoeltje bij Mercedes krijgt. Ocon zou vorig jaar al naar Renault gaan, maar diens komst werd toen dwarsgezeten door de komst van Ricciardo. Andere mogelijkheden zijn de andere Fransman Pierre Gasly, mocht hij door Red Bull gedropt worden, Renault junior Jack Aitken of reservecoureur Sergej Sirotkin. Een outsider is GP3 kampioen Anthoine Hubert, die ook genoeg punten heeft, maar die lijkt nog een jaar Formule 2 te gaan doen.

Alfa Romeo Racing
Ook Kimi Raikkonen heeft nog een contract voor een jaar. Ferrari junior Antonio Giovinazzi lijkt ook wel zeker van zijn plek, al was het maar als tussenpaus voor Mick Schumacher. Ferrari wil hem graag in de Formule 1 hebben, maar hij heeft nog niet genoeg licentiepunten. En het lijkt erop dat hij die dit jaar ook niet gaat krijgen, of hij moet eenzelfde sprong maken als vorig jaar en de meeste races na de zomerstop gaan winnen. Ook Alfa Romeo testrijder Callum Ilott heeft nog niet voldoende punten voor een stoeltje. Ferrari junior Robert Shwarzman wel, dus dat is ook nog een mogelijkheid al lijkt die eerst Formule 2 te gaan doen om mogelijk in 2021 de overstap te maken als Mick Schumacher niet voldoende licentiepunten haalt. Outsider is de terugkeer van Marcus Ericsson naar het team, al lijkt dat onwaarschijnlijk aangezien Ferrari meestal bepaalt wie er in dat stoeltje zit.

Racing Point
Ook Racing Point lijkt beide coureurs voor volgend seizoen te behouden. Sergio Perez schijnt bijna rond te zijn met het team en Lance Stroll lijkt ook wel zeker van zijn stoeltje als zoon van de baas. Mogelijk dat Mercedes Ocon hier nog stalt als ze zowel Bottas als Ocon willen behouden. En dan moet Perez op zoek naar een ander stoeltje.

Haas
Het lijkt bijna zeker dat Romain Grosjean aan zijn laatste seizoen in de Formule 1 bezig is. Kevin Magnussen heeft nog een contract voor volgend jaar, maar het is nog niet zeker dat hij mag blijven. Mogelijke namen die genoemd worden als vervanger zijn die van Nico Hulkenberg, Esteban Ocon, Sergio Perez en Valtteri Bottas. Ook de naam van testrijder Pietro Fittipaldi wordt genoemd, maar die heeft niet genoeg licentiepunten en gaat dat dit jaar ook niet behalen.

Williams
George Russell heeft een contract tot en met 2021 en is nog niet in de picture bij Mercedes, dus die blijft tenminste nog een jaar. Voor Robert Kubica lijkt dit het laatste seizoen in de Formule 1 te worden, zijn resultaten ten opzichte van Russell zijn gewoon niet goed genoeg ondanks dat hij in tegenstelling tot Russell al een punt gescoord heeft.Grootste kandidaat om hem te vervangen is Williams testrijder Nicholas Latifi. Hij draait een goed jaar in de Formule 2 en heeft voldoende backing om interessant te zijn voor een team als Williams. Outsiders voor dit stoeltje zijn Esteban Ocon en Nyck de Vries, die tegenwoordig een Mercedes development driver is en ook al voor ze getest heeft in de Formule E.

Het overzicht

Team (motor): coureurs
Mercedes (Mercedes): Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Esteban Ocon
Ferrari (Ferrari): Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas
Red Bull (Honda): Max Verstappen, Alexander Albon, Daniil Kvyat, Pierre Gasly, Nico Hulkenberg, Esteban Ocon, Sebastian Vettel
Renault (Renault): Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg, Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Sergej Sirotkin, Jack Aitken, Anthoine Hubert
Racing Point (Mercedes): Sergio Perez, Lance Stroll, Esteban Ocon
Haas (Ferrari): Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, Esteban Ocon, Sergio Perez, Valtteri Bottas,Romain Grosjean
McLaren (Renault): Carlos Sainz, Lando Norris
Toro Rosso (Honda): Daniil Kvyat, Pierre Gasly, Alexander Albon, Patricio O'Ward (mits superlicentie), Juri Vips (mits superlicentie), Naoki Yamamoto, Nyck de Vries
Alfa Romeo Racing (Ferrari): Kimi Raikkonen, Antonio Giovinazzi, Mick Schumacher (mits superlicentie), Marcus Ericsson, Robert Shwartzman
Williams (Mercedes): George Russell, Robert Kubica, Nicholas Latifi, Esteban Ocon, Nyck de Vries

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-08-2019 23:07:03 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:51:53 #2
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_188496353
Net overzicht! Tnx
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_188496588
Zeer nette uiteenzetting, dit gaan we volgen!
pi_188496950
Vettel als bevestigd bij Ferrari, maar ook als "onwaarschijnlijk" bij Red Bull :?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2019 21:29:38 ]
pi_188496972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:28 schreef Lola69 het volgende:
Vettel als bevestigd bij Ferrari, maar ook als "onwaarschijnlijk" bij Red Bull :?
Er gaan geruchten dat hij weg wil bij Ferrari en in gesprek is met Red Bull Racing.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_188497002
Ocon naar merc, Bottas kan naar Red bull
pi_188497758
Mooi topic Sasquatsch
pi_188497952
Toch raar dat Grosjean z’n 2013-2015 potentie de laatste jaren niet heeft kunnen inlossen. Toch jammer als die naar de uitgang gaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:05:53 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_188498404
Goed topic!

P.S. @sasquatsch - Na Grosjean bij Haas gaat iets mis met de b- en i-tags in de laatste alinea
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_188498531
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 23:05 schreef Jane het volgende:
Goed topic!

P.S. @:sasquatsch - Na Grosjean bij Haas gaat iets mis met de b- en i-tags in de laatste alinea
Thanks. Is aangepast.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:18:58 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_188498559
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
*Knip*
Red Bull Racing
*Knip* Maar de keuze zou ook op iemand van buiten de opleiding kunnen vallen. *Knip* Of Esteban Ocon mocht hij vrij komen van Mercedes.

riiiiiight.

Hersenscheet hoop ik dan toch....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Sport zondag 18 augustus 2019 @ 09:27:47 #12
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188501181
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 23:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

riiiiiight.

Hersenscheet hoop ik dan toch....
Verwacht inderdaad dat ze geen coureur gaan nemen die de verhoudingen met max teveel op scherp zet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188503929
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch raar dat Grosjean z’n 2013-2015 potentie de laatste jaren niet heeft kunnen inlossen. Toch jammer als die naar de uitgang gaat.

Na dit ‘akkefietje’ had hij van mij al levenslang geschorst mogen worden. Heb echt nog nooit zoiets debiels of gevaarlijks gezien.
pi_188505507
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch raar dat Grosjean z’n 2013-2015 potentie de laatste jaren niet heeft kunnen inlossen. Toch jammer als die naar de uitgang gaat.
een crash test dummy, gezien zijn ervaring hoort hij niet in de F1 thuis.
  maandag 19 augustus 2019 @ 10:29:52 #15
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_188517339
Ocon naar RedBull?
Dat gaat een heel zwaar 1e gesprek worden na dat akkevietje in Brazilië.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  woensdag 21 augustus 2019 @ 13:21:04 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188555268
Het is nog een gerucht, maar ik vind het wel een plausibel gerucht. Niet vergezocht oid.
https://racingnews365.nl/(...)nault-voor-twee-jaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-08-2019 14:01:24 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188555532
Ik las het net in de originele bron.

https://amp.autobild.de/a(...)r-news-15474103.html

Jammer. Had liever Ocon bij Mercedes gezien.

Nu verwacht ik Hulkenberg wel bij Haas.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:01:01 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188556026
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het net in de originele bron.

https://amp.autobild.de/a(...)r-news-15474103.html

Jammer. Had liever Ocon bij Mercedes gezien.

Nu verwacht ik Hulkenberg wel bij Haas.
Waarom? Omdat Ocon dat volgens jou verdient of om een andere reden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:43:25 #20
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_188556695
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het net in de originele bron.

https://amp.autobild.de/a(...)r-news-15474103.html

Jammer. Had liever Ocon bij Mercedes gezien.

Nu verwacht ik Hulkenberg wel bij Haas.
Hoop de Hulk idd bij Haas te zien. Al vraag ik me af of Hulk en Magnussen een topcombi is :D

Wellicht gaat Haas voor Hulk + een rookie? Zou ik wel een mooi scenario vinden :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_188556810
quote:
3s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:43 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Wellicht gaat Haas voor Hulk + een rookie? Zou ik wel een mooi scenario vinden :)
https://www.gpfans.com/en(...)-on-rookie-for-2020/
Dat gaat niet gebeuren, in elk geval niet komend seizoen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_188556834
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom? Omdat Ocon dat volgens jou verdient of om een andere reden?
Omdat ik denk dat Ocon het Hamilton moeilijker kan maken dan Bottas nu doet.

Aan het begin van het seizoen is Bottas vaak prima, maar na een aantal races lijkt hij minder te worden.

quote:
3s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:43 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Hoop de Hulk idd bij Haas te zien. Al vraag ik me af of Hulk en Magnussen een topcombi is :D

Wellicht gaat Haas voor Hulk + een rookie? Zou ik wel een mooi scenario vinden :)
Haas neemt geen rookie volgend jaar volgens Steiner.
En Hulk en KMag hebben geen probleem meer met elkaar volgens de laatste. Probleem is dat de media steeds op hun akkefietje terug komt. Zij zelf hebben dat allang weer achter hun gelaten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:02:19 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188556965
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat Ocon het Hamilton moeilijker kan maken dan Bottas nu doet.

Aan het begin van het seizoen is Bottas vaak prima, maar na een aantal races lijkt hij minder te worden.
[..]

Haas neemt geen rookie volgend jaar volgens Steiner.
En Hulk en KMag hebben geen probleem meer met elkaar volgens de laatste. Probleem is dat de media steeds op hun akkefietje terug komt. Zij zelf hebben dat allang weer achter hun gelaten.
Helder ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:04:38 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188556989
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:50 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

https://www.gpfans.com/en(...)-on-rookie-for-2020/
Dat gaat niet gebeuren, in elk geval niet komend seizoen.
Ze hebben al jaren 2 rookies :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188558423
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze hebben al jaren 2 rookies :D
Ouch! :D :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')