Klein tikje tegen zijn achterband of hem blokkeren tijdens een inhaalactie is genoeg hoor. Dat hebben zowel Hamilton als Verstappen vorig jaar wel laten zienquote:Op maandag 7 januari 2019 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af
is niet te hopen want lijkt me ook voor 2019 de enige uitdager van Hamiltonquote:Op maandag 7 januari 2019 11:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klein tikje tegen zijn achterband of hem blokkeren tijdens een inhaalactie is genoeg hoor. Dat hebben zowel Hamilton als Verstappen vorig jaar wel laten zien
Meestal doet Vettel dat zelf welquote:Op maandag 7 januari 2019 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...quote:Op maandag 7 januari 2019 22:35 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien dat zonder Italiaan aan het hoofd Ferrari eindelijk weer succesvol wordt.
Binotto is Zwitser.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 06:53 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...
Dat kan niet, dan moet ie van z'n zolderkamer afquote:Op dinsdag 8 januari 2019 06:53 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.quote:Red Bull: Honda geeft ons voor het eerst een 'party mode'
Red Bull Racing kon in 2018 zelden meedoen om pole-position, aangezien de rivalen van Mercedes en Ferrari de motor in Q3 telkens konden opschroeven middels de zogenaamde 'party mode'. Red Bull beschikte met Renault niet over dergelijke modus, al lijkt daar met Honda verandering in te komen.
Helmut Marko steekt zijn - al dan niet gegronde - optimisme al maanden niet onder stoelen of banken en denkt dat Honda zijn equipe in de buurt van Mercedes en Ferrari kan brengen. "De cijfers maken ons erg optimistisch, ook als het gaat om het verbeterde vermogen. Bovendien kunnen wij nu ook voor het eerst gebruikmaken van een 'party mode'", bevestigt Marko tegenover Motorsport.com. "De Honda-motor is nu al beter dan de Renault-krachtbron. Als je onze GPS-data combineert met de data van Honda, dan zullen we in de buurt van Mercedes en Ferrari komen."
"Natuurlijk zitten zij ook niet stil. Maar omdat zij al op een hoog niveau zitten, kunnen zij niet meer zulke grote stappen maken. Zelfs als we 15 kW achter hen zitten, dan kunnen we dat [met het chassis] nog wel goedmaken. Dat was met Renault in het V8-tijdperk ook zo", zet Marko zijn optimisme nog maar eens extra kracht bij. Desalniettemin verliest de topadviseur de realiteit nog niet volledig uit het oog en weet hij dat het eerste jaar niet helemaal vlekkeloos zal verlopen. "We zijn ons ervan bewust dat het met de betrouwbaarheid soms nog wat lastig kan worden en dat we het seizoen waarschijnlijk niet met drie motoren kunnen uitrijden. Maar als je de juiste circuits uitkiest voor die gridstraffen, dan kun je binnen een paar ronden alweer vooraan meedoen."
Marko accepteert de gridstraffen dus al op voorhand als een noodzakelijk kwaad voor Max Verstappen en Pierre Gasly. Deze houding kan tijdens het seizoen veel wrijving schelen, zoals het met Renault wel iedere keer raak was. Ongegeneerd moddergooien was het gevolg, al voelt Marko zich daar niet volledig verantwoordelijk voor. Volgens hem werd zijn team als 'een stel zeurpieten' weggezet door de Fransen, maar spreken de cijfers voor zich. "We zaten vanaf de eerste meters in de B-klasse. We misten in de kwalificatie soms gewoon 70 pk. Het was enigszins afhankelijk van het circuit, maar gemiddeld misten we toch al snel iets van 40 pk. Onze GPS-data laat duidelijk zien hoeveel we verloren op de rechte stukken en hoeveel we wonnen in de bochten. Als we het vergelijken met de toppen van Ferrari, dan waren de verschillen nog groter", wil Marko duidelijk maken dat hij Renault niet zonder reden bekritiseerde.
Vergeet niet dat hij in zijn eerste jaar in de F2 alles op een hoop reed. Net als in de GP3.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. En hoewel Leclerc best een potje kan sturen ben ik nog immer van mening dat zijn resultaten gekleurd zijn door die pannenkoek van een teamgenoot van hem afgelopen jaar. We zullen zien.
Vandoorne ookquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hij in zijn eerste jaar in de F2 alles op een hoop reed. Net als in de GP3.
Ze konden iets harder lopen over 1 rondje zonder te ontploffen ja, maar bij party mode denk ik aan wat andersquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:31 schreef bokkepoot het volgende:
Renooit had ook al een partymode. Bracht niet veel, maar ze hadden hem ook.
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.quote:
Zo ken ik er nog wel 1 die in de opstartklasses alles en iedereen de moeder neukte reed.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.
Ja, als je het zo allemaal leest, zou je al bijna iets gaan hopen voor 2019.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
eerst zien dan geloven, die koude oorlog tussen Honda en Renault is voor alsnog lachwekkendquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Vandoorne was dan ook geen tweede rijder maar 36e rijder ofzo, zo hard werd Alonso voorgetrokkenquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.
Zak Brown zat/zit ook wel heel diep in Alonso's aars, beetje schrijnend verhaal ook.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Vandoorne was dan ook geen tweede rijder maar 36e rijder ofzo, zo hard werd Alonso voorgetrokken![]()
Viel voor Alonso dit jaar al geen eer te behalen, laat staan voor Vandoorne.
ook wel begrijpelijk, hij gaf ze nog een beetje aanzien en veel publiciteit, dat wordt dit jaar een stuk minderquote:Op woensdag 9 januari 2019 12:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zak Brown zat/zit ook wel heel diep in Alonso's aars, beetje schrijnend verhaal ook.
Honda laat op elk vlak meer potentie zien dan Renault vooralsnog. Renault wordt in het nauw gedreven en gaat om zich heen slaan.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerst zien dan geloven, die koude oorlog tussen Honda en Renault is voor alsnog lachwekkend
op elk vlak nog wel, wacht nou eerst even af wat ze laten zien, ik vermoed ook dat ze Renault voorbij zijn maar dat is niet op feiten gebaseerd, we weten het snel.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Honda laat op elk vlak meer potentie zien dan Renault vooralsnog. Renault wordt in het nauw gedreven en gaat om zich heen slaan.
Mensen die geen vertrouwen in Honda hebben, hebben 2 jaar onder een steen gelegen. Ze hebben echt gigantische stappen gezet.
Zijn ze er nu niet voorbij, dan zijn ze er over een half jaar wel voorbij.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op elk vlak nog wel, wacht nou eerst even af wat ze laten zien, ik vermoed ook dat ze Renault voorbij zijn maar dat is niet op feiten gebaseerd, we weten het snel.
Een knalfuif wordt het.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |