Klein tikje tegen zijn achterband of hem blokkeren tijdens een inhaalactie is genoeg hoor. Dat hebben zowel Hamilton als Verstappen vorig jaar wel laten zienquote:Op maandag 7 januari 2019 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af
is niet te hopen want lijkt me ook voor 2019 de enige uitdager van Hamiltonquote:Op maandag 7 januari 2019 11:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klein tikje tegen zijn achterband of hem blokkeren tijdens een inhaalactie is genoeg hoor. Dat hebben zowel Hamilton als Verstappen vorig jaar wel laten zien
Meestal doet Vettel dat zelf welquote:Op maandag 7 januari 2019 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...quote:Op maandag 7 januari 2019 22:35 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien dat zonder Italiaan aan het hoofd Ferrari eindelijk weer succesvol wordt.
Binotto is Zwitser.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 06:53 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...
Dat kan niet, dan moet ie van z'n zolderkamer afquote:Op dinsdag 8 januari 2019 06:53 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello...
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.quote:Red Bull: Honda geeft ons voor het eerst een 'party mode'
Red Bull Racing kon in 2018 zelden meedoen om pole-position, aangezien de rivalen van Mercedes en Ferrari de motor in Q3 telkens konden opschroeven middels de zogenaamde 'party mode'. Red Bull beschikte met Renault niet over dergelijke modus, al lijkt daar met Honda verandering in te komen.
Helmut Marko steekt zijn - al dan niet gegronde - optimisme al maanden niet onder stoelen of banken en denkt dat Honda zijn equipe in de buurt van Mercedes en Ferrari kan brengen. "De cijfers maken ons erg optimistisch, ook als het gaat om het verbeterde vermogen. Bovendien kunnen wij nu ook voor het eerst gebruikmaken van een 'party mode'", bevestigt Marko tegenover Motorsport.com. "De Honda-motor is nu al beter dan de Renault-krachtbron. Als je onze GPS-data combineert met de data van Honda, dan zullen we in de buurt van Mercedes en Ferrari komen."
"Natuurlijk zitten zij ook niet stil. Maar omdat zij al op een hoog niveau zitten, kunnen zij niet meer zulke grote stappen maken. Zelfs als we 15 kW achter hen zitten, dan kunnen we dat [met het chassis] nog wel goedmaken. Dat was met Renault in het V8-tijdperk ook zo", zet Marko zijn optimisme nog maar eens extra kracht bij. Desalniettemin verliest de topadviseur de realiteit nog niet volledig uit het oog en weet hij dat het eerste jaar niet helemaal vlekkeloos zal verlopen. "We zijn ons ervan bewust dat het met de betrouwbaarheid soms nog wat lastig kan worden en dat we het seizoen waarschijnlijk niet met drie motoren kunnen uitrijden. Maar als je de juiste circuits uitkiest voor die gridstraffen, dan kun je binnen een paar ronden alweer vooraan meedoen."
Marko accepteert de gridstraffen dus al op voorhand als een noodzakelijk kwaad voor Max Verstappen en Pierre Gasly. Deze houding kan tijdens het seizoen veel wrijving schelen, zoals het met Renault wel iedere keer raak was. Ongegeneerd moddergooien was het gevolg, al voelt Marko zich daar niet volledig verantwoordelijk voor. Volgens hem werd zijn team als 'een stel zeurpieten' weggezet door de Fransen, maar spreken de cijfers voor zich. "We zaten vanaf de eerste meters in de B-klasse. We misten in de kwalificatie soms gewoon 70 pk. Het was enigszins afhankelijk van het circuit, maar gemiddeld misten we toch al snel iets van 40 pk. Onze GPS-data laat duidelijk zien hoeveel we verloren op de rechte stukken en hoeveel we wonnen in de bochten. Als we het vergelijken met de toppen van Ferrari, dan waren de verschillen nog groter", wil Marko duidelijk maken dat hij Renault niet zonder reden bekritiseerde.
Vergeet niet dat hij in zijn eerste jaar in de F2 alles op een hoop reed. Net als in de GP3.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. En hoewel Leclerc best een potje kan sturen ben ik nog immer van mening dat zijn resultaten gekleurd zijn door die pannenkoek van een teamgenoot van hem afgelopen jaar. We zullen zien.
Vandoorne ookquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hij in zijn eerste jaar in de F2 alles op een hoop reed. Net als in de GP3.
Ze konden iets harder lopen over 1 rondje zonder te ontploffen ja, maar bij party mode denk ik aan wat andersquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:31 schreef bokkepoot het volgende:
Renooit had ook al een partymode. Bracht niet veel, maar ze hadden hem ook.
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.quote:
Zo ken ik er nog wel 1 die in de opstartklasses alles en iedereen de moeder neukte reed.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.
Ja, als je het zo allemaal leest, zou je al bijna iets gaan hopen voor 2019.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
eerst zien dan geloven, die koude oorlog tussen Honda en Renault is voor alsnog lachwekkendquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Vandoorne was dan ook geen tweede rijder maar 36e rijder ofzo, zo hard werd Alonso voorgetrokken Viel voor Alonso dit jaar al geen eer te behalen, laat staan voor Vandoorne.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel.
Zak Brown zat/zit ook wel heel diep in Alonso's aars, beetje schrijnend verhaal ook.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Vandoorne was dan ook geen tweede rijder maar 36e rijder ofzo, zo hard werd Alonso voorgetrokken Viel voor Alonso dit jaar al geen eer te behalen, laat staan voor Vandoorne.
ook wel begrijpelijk, hij gaf ze nog een beetje aanzien en veel publiciteit, dat wordt dit jaar een stuk minderquote:Op woensdag 9 januari 2019 12:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zak Brown zat/zit ook wel heel diep in Alonso's aars, beetje schrijnend verhaal ook.
Honda laat op elk vlak meer potentie zien dan Renault vooralsnog. Renault wordt in het nauw gedreven en gaat om zich heen slaan.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerst zien dan geloven, die koude oorlog tussen Honda en Renault is voor alsnog lachwekkend
op elk vlak nog wel, wacht nou eerst even af wat ze laten zien, ik vermoed ook dat ze Renault voorbij zijn maar dat is niet op feiten gebaseerd, we weten het snel.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Honda laat op elk vlak meer potentie zien dan Renault vooralsnog. Renault wordt in het nauw gedreven en gaat om zich heen slaan.
Mensen die geen vertrouwen in Honda hebben, hebben 2 jaar onder een steen gelegen. Ze hebben echt gigantische stappen gezet.
Zijn ze er nu niet voorbij, dan zijn ze er over een half jaar wel voorbij.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op elk vlak nog wel, wacht nou eerst even af wat ze laten zien, ik vermoed ook dat ze Renault voorbij zijn maar dat is niet op feiten gebaseerd, we weten het snel.
Een knalfuif wordt het.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Honda is compacter dan Renault, er hoeft niks ingeleverd te worden.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een knalfuif wordt het.
Ik denk dat Honda zich wat steiler blijft ontwikkelen dan Renault, maar ze komen ook van verder. Daarnaast gaat RBR inleveren op het chassis omdat ze de Honda motor alle ruimte geven. Dat is niet omdat dat de optimale balans zal zijn, wat best het geval zou kunnen zijn, maar omdat ze de juistheid van hun keuze voor Honda bevestigd willen zien.
Honda was compacter, maar sinds ze met TR samenwerken is de motor zelf ook wat logger gewordenquote:Op woensdag 9 januari 2019 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Honda is compacter dan Renault, er hoeft niks ingeleverd te worden.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen.
Boem!quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:42 schreef twiFight het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan om zogenaamd te moeten weten of die motor wel/niet beter is. Is er een website waar je dat in kan leveren voor penispunten of zo? We zien het in Australie wel, tevens is die ontknoping de reden dat die race leuk is want verder vind ik het maar saai daar.
En als Max niet met de Honda had gereden komend jaar dan had 1. de meerderheid het nooit over die motor gehad en 2. zou het ze aan de reet roesten hoe die presteert en 3. die motor helemaal niet nu al de hemel in prijzen.
Wat moet je anders doen off-season? Alleen maar de dagen aftellen?quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:42 schreef twiFight het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan om zogenaamd te moeten weten of die motor wel/niet beter is. Is er een website waar je dat in kan leveren voor penispunten of zo? We zien het in Australie wel, tevens is die ontknoping de reden dat die race leuk is want verder vind ik het maar saai daar.
En als Max niet met de Honda had gereden komend jaar dan had 1. de meerderheid het nooit over die motor gehad en 2. zou het ze aan de reet roesten hoe die presteert en 3. die motor helemaal niet nu al de hemel in prijzen.
https://www.bbc.com/sport/formula1/46816256quote:McLaren have appointed German Andreas Seidl as the new boss of their struggling Formula 1 team.
sim-racenquote:Op donderdag 10 januari 2019 11:35 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Wat moet je anders doen off-season? Alleen maar de dagen aftellen?
Gaat weer lekker daarquote:Belangrijke meeting F1-commissie geschrapt, 'voorbereidingen 2021 één grote puinhoop'
Het wordt nog een immense klus om alle regelgeving voor het seizoen van 2021 rond te hebben, meldt RaceFans.net. Het medium meldt dat er een grote puinhoop heerst wat betreft de voorbereidingen van het nieuwe Formule 1-'tijdperk' en wederom is er een vergadering van de hiervoor speciaal opgerichte commissie geschrapt.
De doorgaans goed ingevoerde website stelt dat meerdere anonieme bronnen zich hebben uitgesproken over de situatie rondom de Formule 1 en 2021. Opnieuw zou afgelopen week een meeting zijn geannuleerd, wat een flinke domper zou zijn in het proces om de regelgeving rond te maken voor 2021. Eigenaar Liberty Media zou namelijk veel veranderingen door willen voeren, wat veel tijd zou opeisen en voor complicaties zou zorgen.
Een andere bron meldt het platform dat de situatie erg stressvol begint te worden. 'De tijd begint te dringen, en niet zomaar een beetje. Er moet nog heel erg veel gebeuren voor 2021. Het feit dat de laatste vergadering is afgezegd is een slecht teken, want dat betekent dat Liberty (Media, red.) en de FIA niets te melden hebben en dus nog steeds bezig zijn met aan de nieuwe plannen werken.'
'Waarom zou je mensen invliegen van over de hele wereld voor niets? Dat is waarom de vergadering is afgezegd. Het is nu één grote puinhoop. Ik zie echt niet dat alles op tijd afgerond gaat worden. Er komen allemaal reglementaire deadlines aan en het is lastig om die nog te halen', aldus een andere bron.
Met name de plannen voor het invoeren van het budgetplafond voor de Formule 1-teams zou een struikelpunt zijn voor de organisatie. Ook het ontwerpen van nieuwe verplichte auto-ontwerpen zou teveel tijd in beslag nemen.
De FIA wilde die budgetlimiet zelf al eerder invoeren maar dat is toen nooit gelukt. Net als dat ze al eerder de auto's wilden aanpassen om het inhalen te bevorderen. Dat werd altijd door de teams tegengehouden.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat Liberty en de FIA gingen clashen zat er natuurlijk keihard aan te komen. De FIA zit helemaal niet te wachten op Amerikaanse onzin.
quote:Op zondag 13 januari 2019 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De FIA wilde die budgetlimiet zelf al eerder invoeren maar dat is toen nooit gelukt. Net als dat ze al eerder de auto's wilden aanpassen om het inhalen te bevorderen. Dat werd altijd door de teams tegengehouden.
Nu met het verstrijken van het Concorde Agreement en een nieuwe eigenaar in Liberty hebben ze daar de beste kans voor om beide in te voeren. Alleen gaat het (mede door de weerstand van de teams) niet zo makkelijk als gehoopt.
quote:Eigenaar Liberty Media zou namelijk veel veranderingen door willen voeren, wat veel tijd zou opeisen en voor complicaties zou zorgen.
Dat zeg ik. Er staat nergens dat de FIA er niet mee eens is.quote:
Iemand moet die plannen hebben afgeschoten, anders waren ze er allang uit.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Er staat nergens dat de FIA er niet mee eens is.
Dat is jouw mening, niet de mijne (zeker niet dat dat de FIA is, aangezien er meer weerstand van de grote teams is)quote:Op zondag 13 januari 2019 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand moet die plannen hebben afgeschoten, anders waren ze er allang uit.
De plannen zijn niet afgeschoten, maar het finetunen kost gewoon veel tijd. Zowel de FIA als Liberty willen een budgetcap. Alleen wil Liberty nog veel meer zaken aanpassen, en over al die zaken moet nagedacht worden, niet alleen over de wijzigingen maar ook over de gevolgen daarvan voor andere regels e.d. Dat proces kost gewoon veel tijd. Meer dan ze gedacht haddenquote:Op zondag 13 januari 2019 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand moet die plannen hebben afgeschoten, anders waren ze er allang uit.
SPT / [Junior] Formuleklassen #34 met Ronald van Dam frustraties!quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
De ironie (mits het klopt): https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=FIA%2C Asian%2C F3%2C winterseries%2C geen superlicentiepunten
quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ault-op-twitter.html
Hij is wel leuk.
Hier staan er nog veel meer.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ault-op-twitter.html
Hij is wel leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |