Er zijn al zoveel berichten over 2021 geweest. Allemaal gebakken lucht.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel grappig:
Over de lulligste dingen heeft men commentaar wat weken aan kan houden.
Komen er eindelijk berichten over 2021is het gros stil.
Dit was toch al bekend? Minder tierlantijnen, meer aero onder de vloer.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel grappig:
Over de lulligste dingen heeft men commentaar wat weken aan kan houden.
Komen er eindelijk berichten over 2021is het gros stil.
Reddit? Is over bericht op GPBlog. Al zijnde een gerucht.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:04 schreef DaggerOne het volgende:
Ik lees net op een forum dat Grosjean per direct vervangen wordt door Ocon. Iemand ook deze info gelezen?
Ocon werd toch vrij gelaten door Mercedes? Dit zodat hij eventueel naar Renault zou kunnen?quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het ook. Ik waag het te betwijfelen, vooral omdat Ocon een Mercedes coureur is en die niet zo snel bij een Ferrari team gestald worden. Maar dat Grosjean weg moet (waarschijnlijk aan het einde van het seizoen) lijkt bijna zeker. Als vervanger worden Hulkenberg en Perez genoemd.
Voor de volledigheid de link naar de originele bron:
https://www.reddit.com/r/(...)n_regarding_changes/
Dat is een hardnekkig misverstand. Ocon is niet echt een Mercedesrijder. Hij staat onder contract bij wolff. Die heeft gezegd dat ocon vrij is om te onderhandelen voor een stoeltje buiten mercedes.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het ook. Ik waag het te betwijfelen, vooral omdat Ocon een Mercedes coureur is en die niet zo snel bij een Ferrari team gestald worden. Maar dat Grosjean weg moet (waarschijnlijk aan het einde van het seizoen) lijkt bijna zeker. Als vervanger worden Hulkenberg en Perez genoemd.
Voor de volledigheid de link naar de originele bron:
https://www.reddit.com/r/(...)n_regarding_changes/
goede degelijke vervangers, beter dan die crashtest dummyquote:Op donderdag 18 juli 2019 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las het ook. Ik waag het te betwijfelen, vooral omdat Ocon een Mercedes coureur is en die niet zo snel bij een Ferrari team gestald worden. Maar dat Grosjean weg moet (waarschijnlijk aan het einde van het seizoen) lijkt bijna zeker. Als vervanger worden Hulkenberg en Perez genoemd.
Voor de volledigheid de link naar de originele bron:
https://www.reddit.com/r/(...)n_regarding_changes/
Dat kan ook als Mercedescoureur. Dat gebeurde vorig seizoen al bijna, voordat Ricciardo overstapte naar Renault.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 06:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ocon werd toch vrij gelaten door Mercedes? Dit zodat hij eventueel naar Renault zou kunnen?
Hij maakt al sinds 2015 deel uit van het Mercedes junior programma en is reserverijder bij Mercedes.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is een hardnekkig misverstand. Ocon is niet echt een Mercedesrijder. Hij staat onder contract bij wolff. Die heeft gezegd dat ocon vrij is om te onderhandelen voor een stoeltje buiten mercedes.
Wollf is zijn manager, maar hij staat wel degelijk onder contract bij Mercedes als junior sinds zijn F3 periode.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is een hardnekkig misverstand. Ocon is niet echt een Mercedesrijder. Hij staat onder contract bij wolff. Die heeft gezegd dat ocon vrij is om te onderhandelen voor een stoeltje buiten mercedes.
Hoewel Grosjean het minste seizoen tot nu toe meemaakt lijkt Magnussen toch vooral het huidige probleemkind bij Haas. Hij gaat makkelijk over de schreef, ook deze wedstrijd weer... en ik vraag me bij hem altijd af in hoeverre zijn teams in staat zijn geweest om hem in de hand te houden.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:54 schreef TheRipper het volgende:
In Ted's Notebook wordt Wehrlein voorzichtig genoemd als vervanger bij Haas.
Ik zeg doen, hoe eerder hoe beter.
En deden al eerder de namen van Hulkenberg, Perez en Ocon de ronde.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:54 schreef TheRipper het volgende:
In Ted's Notebook wordt Wehrlein voorzichtig genoemd als vervanger bij Haas.
Ik zeg doen, hoe eerder hoe beter.
Magnussen heeft nog een paar kruiwagens met dollars van Jack & Jones die vrij overtuigend is...quote:Op zondag 28 juli 2019 21:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoewel Grosjean het minste seizoen tot nu toe meemaakt lijkt Magnussen toch vooral het huidige probleemkind bij Haas. Hij gaat makkelijk over de schreef, ook deze wedstrijd weer... en ik vraag me bij hem altijd af in hoeverre zijn teams in staat zijn geweest om hem in de hand te houden.
20 nu.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:29 schreef Ghost_Nappa het volgende:
200 miljoen alleen al in inschrijfgeld is echt veel te veel...
(Zo komt er echt geen team meer bij..
Volgens mij was het altijd 48 miljoen ofzo, (En dat was een soort van borg die je na 3 jaar (in de sport) weer terug kreeg
Wat heeft hij met Jack & Jones dan?quote:Op maandag 29 juli 2019 06:17 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Magnussen heeft nog een paar kruiwagens met dollars van Jack & Jones die vrij overtuigend is...
Zitten teams zoals Mercedes hier nu ver boven?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:49 schreef Rossdale het volgende:
https://www.autosport.com(...)rospective-new-teams
Budgetcap is er doorheen, vanaf 2021 175 mil per jaar excl rijder salarissen en geld voor motoren.
zouden ze de cijfers zo publiekelijk hebben dat je het uit kan splitsen??quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:52 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Zitten teams zoals Mercedes hier nu ver boven?
Nouja de motoren vallen buiten de budgetcap, dus de ontwikkeling daarin zal gigantisch hard doorgaan. En dan is het aan enkele klantenteams het geluk dat ze kunnen profiteren van het op dat moment hebben van de sterkste motor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 16:30 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt me supermakkelijk voor teams als Mercedes en Ferrari om geld voor ontwikkeling van de auto te "verstoppen" in de kosten van het moederbedrijf. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan afdekken (en of ze dat wel gaan doen).
Sowieso worden de motoren niet ontwikkeld door de F1 teams maar door aparte afdelingen/bedrijven. Dus die kosten vielen er al buiten. Maar nu dus ook de kosten van de teams aan de leveranciers.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:09 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nouja de motoren vallen buiten de budgetcap, dus de ontwikkeling daarin zal gigantisch hard doorgaan. En dan is het aan enkele klantenteams het geluk dat ze kunnen profiteren van het op dat moment hebben van de sterkste motor.
Daarnaast zie ik al snel contructies van bijvoorbeeld Red Bull en Toro Rosso, waarbij bijvoorbeeld Red Bull 175 mil aan aero spendeert en TR 175 miljoen aan het chassis. Vervolgens delen ze de info met elkaar.
Ik heb jarenlang bij KPMG gewerkt... Zo makkelijk is ht echt welquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 18:17 schreef sasquatsch het volgende:
En alles moet verantwoord worden en wordt gecontroleerd door accountants, dus zo makkelijk is het niet.
Lijkt me ook, zeker Italianen schromen echt niet om wat te foefelen met cijfers.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 16:30 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt me supermakkelijk voor teams als Mercedes en Ferrari om geld voor ontwikkeling van de auto te "verstoppen" in de kosten van het moederbedrijf. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan afdekken (en of ze dat wel gaan doen).
Van wat ik geleerd heb ook ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang bij KPMG gewerkt... Zo makkelijk is ht echt wel
Je zou het bijna kunnen vergelijken met de puntentelling van het "Voorspel de uitslag" spel op FOK!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van wat ik geleerd heb ook ja.
Voor de bakker op de hoek is het een stuk lastiger
klopt. Je hebt geen zicht op wat er achter de schermen gebeurtquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 23:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je zou het bijna kunnen vergelijken met de puntentelling van het "Voorspel de uitslag" spel op FOK!
quote:Albon vervangt Gasly per direct bij Red Bull
Toro Rosso-coureur Alexander Albon zal vanaf de Grand Prix van België naast Max Verstappen rijden voor het team van Red Bull, zo heeft de renstal bekend gemaakt. De Thai vervangt hierbij de ondermaats presterende Pierre Gasly, die weer actief wordt voor Toro Rosso.
Door de wissel hoopt het team beter te kunnen bepalen wat de beste line-up voor 2020 is: "Red Bull zit in de unieke situatie dat er vier getalenteerde Formule 1-coureurs onder contract staan en dat deze gerouleerd kunnen worden tussen de twee teams. De komende negen races zullen gebruikt worden om de prestaties van Albon te evalueren om een weloverwogen keuze te maken over wie er naast Verstappen rijdt in 2020," meldt het team op hun website.
Het is niet voor het eerst dat de Oostenrijkse renstal midden in het seizoen twee coureurs wisselt tussen beide teams; in 2016 moest Daniil Kvyat nog plaats maken voor Max Verstappen. Voor de Rus resulteerde dat uiteindelijk in het mislopen van een plek op de grid in 2018.
Als Marko A zegt dan moet je bijna per definitie B verwachtenquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:50 schreef nils7 het volgende:
Oef dacht dat ie wel safe was volgens Marko
Dit is shownieuws.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:28 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.instagram.com/p/B1Lc0RgBH3J/?igshid=n7a6c35vludb
Zoontje van Kimi voor het eerst in de kart.
Niet als hij ooit mee doet in de F1quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 15:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit is shownieuws.
F1 / F1 Shownieuws!
Nouja dat Max het zo goed doet is eigenlijk wel een dik probleem voor Red Bull. Ricciardo is (mede) daardoor vertrokken, Kvyat is gewogen en te licht bevonden, Gasly is gewogen en te licht bevonden, nu hebben ze Albon nog die ze kunnen wegen en dan houdt het op.quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:30 schreef Vriezzer het volgende:
Dit gaat niet werken.. Alleen absolute toptalenten kunnen het aan om bij RBR in te stappen. De rest verdrinkt.
na vettel vonden ze max en na max zetten ze norris erin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 15:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dat Max het zo goed doet is eigenlijk wel een dik probleem voor Red Bull. Ricciardo is (mede) daardoor vertrokken, Kvyat is gewogen en te licht bevonden, Gasly is gewogen en te licht bevonden, nu hebben ze Albon nog die ze kunnen wegen en dan houdt het op.
Als Albon ook tegenvalt dan heeft Red Bull wel een vet probleem, wat mogelijk nog veel vetter kan worden mocht Max na zijn contract vertrekken. Dan zitten ze eigenlijk zo goed als met lege handen.
Mocht dat zo zijn dan zie ik ze ook zo nog maar die stekker eruit trekken. En dan heeft de F1 een dik probleem met nog maar 16 auto's op de grid.
Ik zeg niet dat dat allemaal gaat gebeuren natuurlijk, maar als dan is het wel zo dat omdat Max zo goed is hij min of meer de schuldige is daarvan
Soberso staat Mazepin te springen om een team te kopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 18:59 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan echt geen twee teams met een geschiedenis van ver voor RB ter ziele hoor.
Volledige tekst hierquote:Formula 1 to race in Spain in 2020
Formula 1 is delighted to announce that the Formula 1 Spanish Grand Prix will continue to be part of the FIA Formula 1 World Championship Calendar in 2020.
An agreement was signed with the Circuit de Barcelona-Catalunya – a partnership formed by the Government of Catalonia, the Real Automovil Club de Catalunya (RACC) and the Montmeló Town Council.
In 2020, the Spanish Grand Prix will celebrate being on the calendar of the FIA’s most important racing series for 50 years. The first event was held in 1951 at Barcelona’s Pedralbes street circuit. It was also run at another street track in the Catalan capital, in Montjuich, which alternated hosting the race with the Jarama circuit, near Madrid. From 1986 to 1990, the race moved to Jerez de la Frontera, before making the Barcelona-Catalunya circuit its home as from 1991.
Therefore, next year will also mark the 30th consecutive year that the Spanish Grand Prix has been held at the track in Montmeló. It has grown to be one of the most popular races with the Formula 1 family and it is also one of the most technically demanding and best known tracks, given that it usually hosts winter testing as well as the Grand Prix.
blijf dat toch vreemd vinden van de mensen om hem heen, nu krijg je dit soort shitquote:Op dinsdag 10 september 2019 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Overal in het nieuws dus zo geheim is het niet meer..
quote:Deal: spoor Zandvoort op de schop voor Formule 1
De capaciteit van het spoor tussen Zandvoort en Haarlem gaat voor de Formule 1 flink omhoog. Straks kunnen er tien treinen per uur over de lijn rijden. ProRail, NS en de overheid hebben vanochtend een akkoord bereikt over de kosten.
De spoorwegen luidden in juni bij deze site de noodklok over de gebrekkige capaciteit van de acht kilometer lange spoorlijn naar Zandvoort. Als de Formule 1 begin mei neerstrijkt in de badplaats, verwacht NS in de dagen rond de Grand Prix 50.000 treinreizigers per dag te vervoeren naar de badplaats. Momenteel is de lijn hier totaal ongeschikt voor en kan maximaal vier treinen per uur aan. De spoorwegen zeggen dat twaalf treinen per uur, drie keer zoveel, nodig zijn.
De afgelopen maanden is door ProRail, NS, de gemeente Zandvoort, het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de provincie Noord-Holland en de Vervoersregio Amsterdam druk gepraat over een oplossing. Vanmorgen is een deal bereikt over de ruim 7 miljoen euro kostende uitbreiding. Het ministerie draagt, de provincie en de gemeente Zandvoort dragen ieder eenmaal 2,3 miljoen euro bij, de Vervoersregio Amsterdam nog eens 6 ton.
Extra perrons
Bedoeling is dat de stroomvoorziening op de route tussen Haarlem en Zandvoort komend half jaar flink wordt verbeterd, zodat NS het aantal treinen kan opvoeren naar maximaal tien per uur. Door onder meer extra kabels aan te leggen tussen de bovenleiding en het onderstation, is het mogelijk om meer vermogen naar de bovenleiding te krijgen.
Voor dat geld krijgt station Zandvoort ook twee extra perrons en extra in- en uitgangen om de toevloed van reizigers aan te kunnen. Ook worden overwegen in Zandvoort en Overveen aangepakt. Station Haarlem krijgt ondertussen een extra ingang en trappen. Ook op de stations Leiden, Amsterdam CS en Amsterdam Sloterdijk, waar veel raceliefhebbers vandaan komen zal ProRail enkele kleine maatregelen nemen.
Stranddagen
Door de ingrepen kunnen op 3 mei, de datum van de Dutch Grand Prix die door de FIA onlangs is bekendgemaakt, straks tienduizenden reizigers met de trein naar Zandvoort. Voordeel voor NS is dat de spoorwegen door de uitbreiding straks op zomerse stranddagen ook meer treinen kunnen laten rijden naar Zandvoort, een lang gekoesterde wens. ProRail kan dan zes treinen per uur laten rijden.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) laat weten verheugd over de deal te zijn. ,,Ik ben blij dat er straks meer mensen naar Zandvoort kunnen naar de zon en zee en ook naar de Formule 1.”
Bron : AD.nl
NWS / Michael Schumacher ondergaat geheime behandeling in Parijsquote:Op dinsdag 10 september 2019 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Overal in het nieuws dus zo geheim is het niet meer..
fake news vrees ikquote:Op woensdag 11 september 2019 14:43 schreef vosss het volgende:
[..]
NWS / Michael Schumacher ondergaat geheime behandeling in Parijs
Hij zou bij bewustzijn zijn
Hoezo, denk je dat hij sinds 2013 buiten bewustzijn is? Vanuit meerdere kanten is door de jaren heen bevestigd dat hij aan het "revalideren" is en mensen herkent. Waarschijnlijk is hij een halve kasplant maar toch.quote:
dat zijn allemaal van die horen zeggen geruchten, van de directe mensen om hem heen heeft nog niemand gezegd dat hij bij bewustzijn is.quote:Op woensdag 11 september 2019 15:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo, denk je dat hij sinds 2013 buiten bewustzijn is? Vanuit meerdere kanten is door de jaren heen bevestigd dat hij aan het "revalideren" is en mensen herkent. Waarschijnlijk is hij een halve kasplant maar toch.
De geheimzinnigheid van de familie Schumacher begrijp ik nog steeds niet. Natuurlijk hebben ze recht op privacy maar we hebben het hier over Michael Schumacher. Ze hebben jarenlang de commerciële vruchten geplukt van zijn populariteit maar nu gaat opeens niemand het lot van Der Michael iets aan blijkbaar. Wat is er mis mee om de kaarten op tafel te leggen en duidelijkheid te scheppen. Nu is het een soort sport geworden voor roddelbladen om info over de toestand van Der Schumi te vinden.
Bij bewustzijn is in die zin natuurlijk al een wat rekbaar begrip. Z'n vriend Todt heeft ook al eens het e.e.a. losgelaten.quote:Op woensdag 11 september 2019 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zijn allemaal van die horen zeggen geruchten, van de directe mensen om hem heen heeft nog niemand gezegd dat hij bij bewustzijn is.
Jean Todt is wel serieus te nemen toch?quote:Op woensdag 11 september 2019 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zijn allemaal van die horen zeggen geruchten, van de directe mensen om hem heen heeft nog niemand gezegd dat hij bij bewustzijn is.
dat is ook een eigen leven gaan leiden, hij zei dat hij bij Schumacher F1 had gekeken maar in hoeverre Schumacher dat zelf heeft gekeken heeft hij niets over gezegdquote:Op woensdag 11 september 2019 16:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij bewustzijn is in die zin natuurlijk al een wat rekbaar begrip. Z'n vriend Todt heeft ook al eens het e.e.a. losgelaten.
Eh, ja!quote:
twitter:Vetteleclerc twitterde op vrijdag 13-09-2019 om 11:05:19Mattia Binotto said during an interview with Gazzetta that all teams including Ferrari agreed for a mini race in qualifying on Saturday that will determine the grid for the Sunday race! "All teams have said yes, including us. So in 2020 it will be done."#F1 reageer retweet
Ik denk dat wel leuk kan zijn. Maar er is m.i. niks mis met de huidige kwalificatie formatquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eh, ja!twitter:Vetteleclerc twitterde op vrijdag 13-09-2019 om 11:05:19Mattia Binotto said during an interview with Gazzetta that all teams including Ferrari agreed for a mini race in qualifying on Saturday that will determine the grid for the Sunday race! "All teams have said yes, including us. So in 2020 it will be done."#F1 reageer retweet
*zucht*quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eh, ja!twitter:Vetteleclerc twitterde op vrijdag 13-09-2019 om 11:05:19Mattia Binotto said during an interview with Gazzetta that all teams including Ferrari agreed for a mini race in qualifying on Saturday that will determine the grid for the Sunday race! "All teams have said yes, including us. So in 2020 it will be done."#F1 reageer retweet
We hebben gewoon echt geen enkel idee hoe de gesteldheid van Michael is. Toch?quote:Op woensdag 11 september 2019 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook een eigen leven gaan leiden, hij zei dat hij bij Schumacher F1 had gekeken maar in hoeverre Schumacher dat zelf heeft gekeken heeft hij niets over gezegd
dat laatste weten we natuurlijk ook niet, hij was 3 kwartier in het ziekenhuis, misschien was het voor een bespreking samen met de vrouw van en de behandelend artsen over de toestand van Michael en dat kan zomaar in die kamer hebben plaats gevonden.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We hebben gewoon echt geen enkel idee hoe de gesteldheid van Michael is. Toch?
Enige wat ik opmerkelijk vond, was dat Todt blijkbaar in het ziekenhuis 3 kwartier bij Michael op de kamer is geweest. Dan zou ik toch denken dat Michael gelukkig wel kan communiceren
Startvolgorde van de kwalificatierace is omgekeerde stand in het WK en de uitslag van deze race is de startopstelling van de hoofdrace.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:16 schreef daNpy het volgende:
Wat is de startopstelling dan van deze mini race? Wat bepaald de uiteindelijke startvolgorde? Rondetijd of eerste over de finish?
Als het allemaal zo moeilijk moet, laat dan elk team 2 vliegende rondes doen. Outlap is inlap van de volgende om tijd te sparen.
Of accepteer gewoon dat als de teams lopen te kutten, dit (afgelopen zaterdag) het resultaat is. Het zijn toch geen kleine kinderen?
Nou ja, met al die gridstraffen van de laatste tijd weet je na de kwalificatie vooral dat ze sowieso niet in die volgorde gaan startenquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Los van het feit dat het sowieso pure onzin is
Waarom? Dit is niet van toepassing op Monaco.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Monaco is hier dus echt finaal om zeep geholpen
vreemd plan inderdaad, de top 10 Q in een shoot out doen lijkt me wel een aardige oplossing, alle 10 een vrij rondje zonder towquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Los van het feit dat het sowieso pure onzin is
Bedankt, lees al die links niet echtquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Startvolgorde van de kwalificatierace is omgekeerde stand in het WK en de uitslag van deze race is de startopstelling van de hoofdrace.
Dit staat in het artikel dat boven de post staat waar ik op reageerde, aangezien dat een reactie was op die post
Maar voor de volledigheid https://www.auto-motor-un(...)ix-startaufstellung/
Niks en vorige week was gewoon grappig.quote:Op vrijdag 13 september 2019 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zucht. Wat is er mis met het huidige kwalificatieformat, behalve dan vorig weekend?
Alsof je het verschil ziet tussen een rondje 1:20 of 1:22quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*zucht*
Ik wil snelle rondetijden zien godverdomme.
We kunnen ook die circuits gewoon verbannen, zoals Paul fucking Ricardquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Dit voorstel stamt van voor afgelopen weekend en is bedoeld om enkele van oudsher saaie races wat op te peppen, zoals Shanghai, Barcelona en Paul Ricard. Het zou ook maar voor vier races per seizoen gaan. De overige races zouden volgens het normale format plaats vinden.
Vind het nu ook heel spannend en entertaining! Stuk beter dan het wasquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat wel leuk kan zijn. Maar er is m.i. niks mis met de huidige kwalificatie format
Weer eentje in het rijtje "Wie kunnen we de schuld geven van ONZE problemen"quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:20 schreef sasquatsch het volgende:
'McLaren gaat vanaf 2021 weer met Mercedes motoren rijden.'
https://www.bbc.co.uk/sport/amp/formula1/49859259
Welke problemen? Ze zijn best of the rest met een mindere motor en verslaan daarmee het fabrieksteam.quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Weer eentje in het rijtje "Wie kunnen we de schuld geven van ONZE problemen"
Red Bull modemerk?? Nooit van gehoordquote:Op zaterdag 28 september 2019 09:00 schreef sasquatsch het volgende:
Scuderia Toro Rosso gaat vanaf volgend jaar Scuderia Alpha Tauri heten, vernoemd naar een Red Bull modemerk.
https://www.racefans.net/(...)ange-to-alpha-tauri/
Daarom de naamsverandering. Nu ken je het welquote:Op zaterdag 28 september 2019 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Red Bull modemerk?? Nooit van gehoord
ik ook niet, wel wat prijzig voor wat het is zo op het eerste gezichtquote:Op zaterdag 28 september 2019 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Red Bull modemerk?? Nooit van gehoord
twitter:McLarenF1 twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 09:30:22McLaren Racing and Renault Sport confirm that their F1 power unit supply agreement will not continue when the current three-year contract expires at the end of 2020. Find out more ⬇️ reageer retweet
twitter:McLarenF1 twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 09:35:42McLaren Racing and Mercedes-Benz announce that the McLaren F1 team will be powered by Mercedes from 2021 until at least the 2024 season under a long-term agreement. Find out more ⬇️ reageer retweet
4 was toch het max.?quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:42 schreef Tinos85 het volgende:
Benieuwd hoe ze dat gaan fixen, volgens de regels mag 1 team niet aan 4 teams motoren leveren toch?
Article 8.3 of F1's sporting regulations states: "A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for more than three teams of two cars each without the consent of the FIA."quote:
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
4 was toch het max.?
2016: Mercedes, Manor, Force India en Williams.
De berekening isquote:Appendix 9.C Sporting Regulations.
Notwithstanding the provisions of Article 8.3 of the Sporting Regulations, unless agreed otherwise by the FIA, each of the manufacturers of an homologated power unit may not directly or indirectly supply power units for more than (T+1) teams, with T as defined in Article (b). Such consent shall not be given if one or more of the other Power Unit Manufacturers are supplying less that T teams.
Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.quote:T = (11-A)/(B-C)
- A = Total number of teams (including “works/factory” teams) having a supply agreement concluded for the given Championship season with a New Power Unit Manufacturer.
- B = Total number of manufacturers of homologated Power Units for the given Championship season.
- C = Total number of New Power Unit Manufacturers for the given Championship season.
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.quote:
Dat is nu toch ook al?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:09 schreef F1gamer het volgende:
In 2021 gaan de reglementen op de schop, dus het kan ook zo zijn dat ze besluiten dat een motorleverancier maximaal maar aan 3 teams mag leveren.
Er komt geen nieuw team. Zeker niet in 2021.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.
Later zijn de regels nog aangepast en is er een berekening gekomen gebaseerd op het aantal teams en leveranciers, waaruit blijkt dat een leverancier niet kan weigeren tenminste 3 teams te leveren als de FIA daar om vraagt en aan max 4 teams mag leveren.
En hoewel artikel 8 het heeft over max 3 teams, staat in Appendix 9.C een belangrijk woord die artikel 8 uitschakelt. (Notwithstanding)
[..]
De berekening is
[..]
Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.
Dus minimaal 3 teams leveren zonder te mogen weigeren en max 4 teams leveren.
Maar deze regels gelden tussen 2017 en 2020. Ik weet niet of ze ook daarna nog gelden.
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:13 schreef F1gamer het volgende:
Ik had bericht over dat McLaren meer serieus genomen als het nieuws volgend jaar naar buiten kwam. Het is nu gewoon en gerucht. De vraag is dan ook wel team dan Mercedes dan niet gaat leveren in 2021: Racing Point of Williams. Als de reglementen zo zijn dat er max aan 3 teams mag worden geleverd.
Williams wel toch?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.
Ik weet alleen niet of Racing Point al een contract heeft voor 2021 en verder.
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:16 schreef Tinos85 het volgende:
Wel bijzonder dat Mercedes wel aan McLaren wil leveren maar destijds niet aan Red Bull.
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.
Dat gerucht las ik ook ergens op Twitter. Een journalist die dat opperde.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.
Yep, tot en met 2025.quote:
Je zegt zelf dat de uitzondering al in de huidige regels staat, dus is die regel nu ook al nutteloos.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.
zou best kunnen dat ze zich op Formule e gaan richten inderdaad, ze stoppen ook met het ontwikkelen van verbrandingsmotoren voor de commerciële auto's dus niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gerucht las ik ook ergens op Twitter. Een journalist die dat opperde.
quote:Op zaterdag 28 september 2019 11:09 schreef Gehrman het volgende:
twitter:GPUpdate_nl twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 10:41:58Toro Rosso wil naam per 2020 veranderen in AlphaTauri https://t.co/AXQFZrzoh7 https://t.co/3cdoZrJS1E reageer retweet
Een bizar duur kledingmerk zag ik net. 70 euro voor een stom rood mutsje.quote:
90 euro voor een sjaalquote:Op zaterdag 28 september 2019 11:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Een bizar duur kledingmerk zag ik net. 70 euro voor een stom rood mutsje.
quote:De toevoeging van een Grand Prix in Miami aan de Formule 1-kalender is toch weer een stap dichterbij. Woensdag is een principeakkoord bereikt over een race rond het Hard Rock Stadium in 2021.
Vorig jaar was er al een akkoord over een Grand Prix door de straten van Miami, maar door veel weerstand uit het bedrijfsleven en omwonenden werd daar een streep door gezet. Een andere locatie biedt nu dus mogelijk uitkomst.
Het Hard Rock Stadium ligt ten noorden van het centrum en is het stadion van American football-club Miami Dolphins. Sinds dit jaar is het ook de locatie voor het grote ATP- en WTA-toernooi van Miami.
"We kijken ernaar uit het grootste racespektakel ter wereld voor de eerste keer naar een van de meest iconische en glamorous plekken in de wereld te brengen", melden promoter Tom Garfinkel en Formule 1-directeur Sean Bratches in een gezamenlijke verklaring.
Grand Prix nog niet definitief
Het akkoord tussen de Formule 1 en Garfinkel, vicevoorzitter van de Miami Dolphins en het Hard Rock Stadium, betekent nog niet dat de Grand Prix al zeker is. Voor een definitieve plek op de racekalender van 2021 is goedkeuring van lokale autoriteiten nodig.
In april van dit jaar liet Garfinkel al weten minder weerstand te verwachten dan het plan voor een race door het centrum en het havengebied kreeg. "Bij het Hard Rock Stadium kunnen we een circuit van wereldklasse bouwen zonder dat we de bestaande infrastructuur belasten", zei hij toen.
De Verenigde Staten zijn met het Circuit of the Americas in Texas al jaren vertegenwoordigd op de Formule 1-kalender. De editie van dit seizoen vindt begin volgend maand plaats.
Bron
bepalen hun nietquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:35 schreef potjecreme het volgende:
Romain Grosjean en Kevin Magnussen willen geen water bij de wijn doen om Robert Kubica als simulatorcoureur naar Haas te halen. De Pool lijkt alleen te willen komen als hij ook circuittijd krijgt, maar Grosjean en Magnussen staan niet te springen om vrijdagse trainingen op te geven.
https://www.gpupdate.net/(...)leveren-voor-kubica/
Waarom zou je een coureur die altijd 120% moet geven als simulator coureur willen inzetten?quote:
sponsor geldquote:Op maandag 28 oktober 2019 12:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom zou je een coureur die altijd 120% moet geven als simulator coureur willen inzetten?
Omdat hij juist in de simulator erg goed schijnt te zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom zou je een coureur die altijd 120% moet geven als simulator coureur willen inzetten?
Ik zou hem in elk geval sowieso niet met een direct drive wheelbase laten rijden. Beter gebruikt ie gewoon een beltdrive zoals de T300 van Thrustmasterquote:Op maandag 28 oktober 2019 21:35 schreef twiFight het volgende:
Daar zet je de force feedback natuurlijk gewoon op 50%
Die NASCAR zal niet zo heel veel langzamer zijn dan de Haas op dit moment...quote:Just across from the Haas F1 team’s headquarters in North Carolina, USA, is the hugely successful Stewart-Haas Racing NASCAR team – and what better way to give F1 fans a taste of NASCAR than have Romain Grosjean and Kevin Magnussen take on the beast that is a NASCAR stock car?
That’s what will happen at the 2019 United States Grand Prix, when Grosjean and Magnussen strap into a Stewart-Haas Racing Ford Mustang stock car, which will be fitted with a passenger seat for lucky fans – around the Circuit of The Americas.
And the Haas duo will have none other than ‘The Smoke’ giving his expert tuition, as three-time NASCAR Cup champion Tony Stewart joins them this weekend. Magnussen is familiar with Stewart, who taught the Dane how to drive a 750-horsepower sprint car (think big wings and dirt racing) back in 2018.
Haas-US-GP-practice-2018.jpg
“I found my feet in that sprint car last October pretty quickly thanks to his advice, and also thanks to him jumping in the car and showing how it’s done before I got in,” said Magnussen after driving the sprint car.
“I had a great time with Tony. He’s a great driving instructor and he knows his way around these things. His experience and knowledge when it comes to stock cars is probably just as impressive.”
Stewart is no stranger to F1 either, having swapped seats with Lewis Hamilton at former United States GP venue Watkins Glen in 2011 – when Hamilton took the wheel of a stock car and Stewart piloted the Briton’s 2008 drivers’ championship-winning McLaren MP4-23.
Stewart said: “I’ve never been to COTA. All I know about it is what I’ve seen on TV and on my iRacing simulator. I kind of like that. Even after two decades in NASCAR, there’s still new stuff to experience. I haven’t driven that race track and Kevin and Romain haven’t ever driven a stock car. We’ll figure it out together.”
F1 and NASCAR have combined on a couple of other occasions, with Jimmie Johnson and Fernando Alonso getting behind the wheel of each other’s cars in Bahrain last year. Juan Pablo Montoya and Jeff Gordon did the same at Indianapolis in 2003, while Alfa Romeo’s Kimi Raikkonen raced a NASCAR truck in 2011.
It’s just another one of the many incredible experiences taking place around the US Grand Prix – including a celebrity charity golf tournament in Austin – and the Hollywood F1 Festival in Los Angeles.
And it doesn’t end there, with the special Sao Paulo fan festival celebrating the life and career of Ayrton Senna coming up before the Brazilian GP.
mwah, ze gaan rijden in een tank en de Haas F1-wagens moeten op een niet-oval zo'n tank nog net wel voor kunnen blijven ja. Met de Williams zou het spannender zijnquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:47 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Die NASCAR zal niet zo heel veel langzamer zijn dan de Haas op dit moment...
Nascar topsnelheid is rond de 321 km/h. Zonder DRS.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:51 schreef twiFight het volgende:
Euh, zo snel zijn die wagens niet hoor.
oefff, sick burnquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:47 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Die NASCAR zal niet zo heel veel langzamer zijn dan de Haas op dit moment...
Precies wat ik bedoel. F1 gaat al een stukje sneller met een set up voor een circuit ipv oval.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nascar topsnelheid is rond de 321 km/h. Zonder DRS.
En dat is gebaseerd op de dikke duim?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 23:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. F1 gaat al een stukje sneller met een set up voor een circuit ipv oval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |