abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:10:12 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181767761
quote:
Advocaat Lili en Howick: ‘We kunnen uitzetting niet voorkomen’

De in Nederland opgegroeide Armeense kinderen Lili (12) en Howick (13) zijn “heel erg verdrietig en boos” nu hun uitzetting onafwendbaar lijkt, zo zeiden ze woensdag in het NOS Jeugdjournaal. In dezelfde uitzending liet de advocaat van de kinderen, Flip Schüller, weten dat hij niets meer voor de kinderen kan doen.

“Ik heb sinds vrijdag goed uitgezocht of er nog mogelijkheden zijn om bij een nog hogere, internationale rechter door te gaan. En helaas kan dat niet. We kunnen de uitzetting niet voorkomen”, zei de advocaat. Afgelopen vrijdag oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Uiterlijk 8 september moeten ze terug.

Dit is een angstaanjagende periode”, aldus Howick. “Hoe moeten we daar leven, we hebben daar niks. We spreken de taal niet, we hebben er geen familie en vrienden. We kunnen er niet wonen.” “Het is gemeen en niet eerlijk. Daar denk je de hele dag aan”, aldus Lili. Als de twee worden uitgezet, komen ze waarschijnlijk terecht in een weeshuis. Hun moeder is te kleinbehuisd om de twee op te vangen, vertelde Howick.

De enige die de uitzetting nog kan voorkomen is staatssecretaris Mark Harbers van Immigratie, maar hij zei woensdag dat “het niet voor de hand ligt dat we tot een ander oordeel komen”. Een onmenselijk oordeel, vindt Howick. “We hopen dat hij een beetje menselijk wordt en ons toch kan helpen.”

Ook Defence for Children heeft die hoop nog niet opgegeven, zegt een woordvoerster. Volgens haar toont deze zaak aan dat de politiek er werk van moet maken om kinderrechten een voorname rol te laten spelen in migratiewetgeving.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:10:53 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181767768
Scheld hier verder op laffe politici, liegend asieltuig, harteloze staatssecretarissen, het systeem, Hitler en je moeder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_181767803
Als die kinderen straks na het uitzetten wat overkomt heb je de poppen aan het dansen _O-
-nee-
pi_181767811
Ik hoop echt dat het verhaal Lili en Howick een behoorlijk staartje krijgt waarbij onze regering zich voor moet verantwoorden tegenover Brussel en de VN en waarbij de huidige regering hierdoor gigantische imago schade oploopt bij de eerst komende verkiezingen. Gewoon dat Nederland niet anders is dan Donald Trump als het om immigratie gaat.

p.s. er is toch best wel veel veranderd sinds dat incidentje tussen Bleker en Mauro, toen had onze samenleving nog een beetje hart in zijn ziel.
pi_181767830
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:13 schreef Marsenal het volgende:
Als die kinderen straks na het uitzetten wat overkomt heb je de poppen aan het dansen _O-
Inderdaad. Ik denk ook niet dat deze soap stopt als ze uitgezet zijn. Die moeder verzint wel weer wat.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:16:19 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_181767858
quote:
De kinderen Lili (12) en Howick (13) zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag weggelopen bij hun pleeggezin. Het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt niet te weten waar de kinderen op dit moment zijn.
De politie is naar ze op zoek, aldus een woordvoerder. Vermoedelijk willen de twee kinderen door weg te lopen, ontkomen aan hun uitzetting.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-bij-pleeggezin.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_181767878
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk. Maar dat is hier ook niet de discussie, ze zijn immers niet gevlucht uit een Armeens weeshuis.

[..]

Maar dat is geen nieuwe les. Het schrijnende vind ik vooral dat o.a. Harbers zich verschuilt achter "regels zijn regels" terwijl juist hij de bevoegdheid heeft om af te wijken. Je hebt het over kinderen die hier benadeeld worden door het systeem. Kijk, als ik op m'n veertigste ergens heen vlucht en daar tien jaar procedeer om vervolgens op m'n 50e uitgezet te worden, tja, tien jaar van m'n even verneukt, maar geen cruciale tien jaar. Voor die kinderen gaat dat niet op, die hebben hier vormende jaren achter de rug. Daar de kaart "we moeten hard zijn en regels zijn regels" spelen is in mijn ogen verkeerd, want harteloos.
Dit zou juist een goed en gewenst voorbeeld moeten zijn van integratie die de VVD wel zou willen zien.

Een harde lijn mag van mij best worden toegepast op mensen die het laten afweten door weet ik wat of anti-samenleving zijn, maar zij hadden later gewoon een goede positie gehad in de huidige en toekomstige 'participatiesamenleving'. Maar nu komen ze in een gat terecht waar ze niet voor gekozen hebben.
pi_181767897
ik hoop dat deze 2 kinderen symbool staan voor vele anderen die van mij het land uit mogen
en dan specifiek hen die geen sprankje onschuld meer overhebben
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:19:17 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181767905
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit zou juist een goed en gewenst voorbeeld moeten zijn van integratie die de VVD wel zou willen zien.

Een harde lijn mag van mij best worden toegepast op mensen die het laten afweten door weet ik wat of anti-samenleving zijn, maar zij hadden later gewoon een goede positie gehad in de huidige en toekomstige 'participatiesamenleving'. Maar nu komen ze in een gat terecht waar ze niet voor gekozen hebben.
Daarom is het ook zo vreemd dat nu deze twee kinderen als 'voorbeeld' worden gesteld van 'regels zijn regels' en niet b.v. het krakerstuig van We Are Here.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 10:20:05 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_181767921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:18 schreef Harwich het volgende:
ik hoop dat deze 2 kinderen symbool staan voor vele anderen die van mij het land uit mogen
en dan specifiek hen die geen sprankje onschuld meer overhebben
Deze kinderen zijn gewoon uit pure angst weggelopen gek, wat loop je te bazelen over schuld.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:20:09 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181767922
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:18 schreef Harwich het volgende:
ik hoop dat deze 2 kinderen symbool staan voor vele anderen die van mij het land uit mogen
en dan specifiek hen die geen sprankje onschuld meer overhebben
Kun je dat uitleggen, want ik begrijp niet wat je bedoelt? Bedoel je misschien "voorbeeld" in plaats van "symbool"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_181767939
Wat sprak de moeder met de kinderen? Nederlands?

Dit zaakje stinkt en zit m.i met leugens aan elkaar. Kinderen opsporen en meteen uitzetten. Hun moeder heeft hun heel wat uit te leggen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181767941
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kun je dat uitleggen, want ik begrijp niet wat je bedoelt? Bedoel je misschien "voorbeeld" in plaats van "symbool"?
voorbeeld is beter ja
pi_181767946
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Deze kinderen zijn gewoon uit pure angst weggelopen gek, wat loop je te bazelen over schuld.
Bron?
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:22:39 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181767971
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:21 schreef Harwich het volgende:

[..]

voorbeeld is beter ja
Misschien moet je fatsoenlijk Nederlands leren voordat je dit soort dingen schrijft. Er is nog wel een inburgeringscursus voor je. Wel zelf betalen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_181767974
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Deze kinderen zijn gewoon uit pure angst weggelopen gek, wat loop je te bazelen over schuld.
die angst krijgen ze door hun pleegouders gevoed als gebakken lucht
in plaats van dat men er alles aan doet om de transitie vlekkeloos te laten verlopen, beschadigen ze het kind op basis van volwassen principes. De schade die zij nu oplopen is door hen die dwarsliggen
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:22:51 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181767977
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:21 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Bron?
Gezond verstand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_181767980
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Goeie vergelijking inderdaad
:')!
vond ik ook, met een beetje pech overkomt een van deze kinderen wat, in een vreemd land waarvan je de taal niet kent, met vreemde gewelddadige kinderen, uit het rijke Nederland, geen idee hoe je moet overleven. Terwijl de oplossing zo makkelijk was.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:23:24 #19
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_181767983
Ik vraag me af in hoeverre die moeder achter die ‘verdwijning’ zit. Ik heb het gevoel dat dit namelijk echt het noodscenario was. Mijn sympathie zijn ze eerlijkgezegd aan het verliezen op deze manier.
With love :*
pi_181767984
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Misschien moet je fatsoenlijk Nederlands leren voordat je dit soort dingen schrijft. Er is nog wel een inburgeringscursus voor je. Wel zelf betalen.
ok, ik zal het overwegen
pi_181767985
Het is trouwens hartstikke lekker weer in Armenië



Als ze opschieten kunnen ze gaan genieten van een mooie nazomer. Maar ja natuurlijk weer stallen is het straks winter en gaan ze weer lopen zeuren over de kou. Typisch buitenlanders alleen maar lopen klagen ik walg ervan :r
pi_181767988
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:22 schreef Harwich het volgende:

[..]

die angst krijgen ze door hun pleegouders gevoed als gebakken lucht
in plaats van dat men er alles aan doet om de transitie vlekkeloos te laten verlopen, beschadigen ze het kind op basis van volwassen principes. De schade die zij nu oplopen is door hen die dwarsliggen
^O^
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181767991
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:21 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Bron?
symboolpolitiek
pi_181768005
Waarom wordt er niks gedaan aan de situatie waarin het eindeloos doorprocederen en linkse gutmensch instanties die helpen de boel te omzeilen?
Deze kinderen zijn slachtoffer van een falend systeem, de mensen die het misbruiken en hun egoïstische moeder.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 september 2018 @ 10:25:13 #25
408813 crew  trein2000
pi_181768006
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:23 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre die moeder achter die ‘verdwijning’ zit. Ik heb het gevoel dat dit namelijk echt het noodscenario was. Mijn sympathie zijn ze eerlijkgezegd aan het verliezen op deze manier.
Natuurlijk is dit voorgekookt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181768008
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gezond verstand.
haha.. jij reflecteert jouw verstand op dat van kinderen.. waarschijnlijk ben jij vroeger heel veel gepest. Ik vind het meer aannemelijk dat de pleegouders de opdracht gegeven hebben weg te lopen..
pi_181768009
lily en howick zijn beter ingeburgerd dan menig FOKer hier _O-
pi_181768023
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:13 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoop echt dat het verhaal Lili en Howick een behoorlijk staartje krijgt waarbij onze regering zich voor moet verantwoorden tegenover Brussel en de VN en waarbij de huidige regering hierdoor gigantische imago schade oploopt bij de eerst komende verkiezingen. Gewoon dat Nederland niet anders is dan Donald Trump als het om immigratie gaat.

p.s. er is toch best wel veel veranderd sinds dat incidentje tussen Bleker en Mauro, toen had onze samenleving nog een beetje hart in zijn ziel.
Inderdaad.

Maar als ik dit rapport lees: https://www.defenceforchi(...)g-naar-nederland.pdf dan zijn er al best wat kinderen, zelfs die hier zijn geboren, uitgezet naar Armenië. Dan is de vraag natuurlijk wel; waarom wel een uitzondering voor deze twee kinderen en niet voor die andere kinderen?
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:26:52 #29
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181768034
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Deze kinderen zijn gewoon uit pure angst weggelopen gek, wat loop je te bazelen over schuld.
Jij denkt werkelijk dat die kinderen zijn weggelopen en nu ergens op straat zwerven?
pi_181768043
Ze hadden nu aan een heerlijk Armeens ontbijtje kunnen zitten. c_/
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181768048
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo vreemd dat nu deze twee kinderen als 'voorbeeld' worden gesteld van 'regels zijn regels' en niet b.v. het krakerstuig van We Are Here.
Eens, het is gezwabber. En waar alles qua uitspraken hierover zuiverder hadden kunnen zijn zoals bij iemand die echt wat op zn geweten heeft krijg ik hier een vreemde nasmaak bij. Het is allemaal vrij 'unsound' zoals de Engelsen zouden zeggen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:28:21 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181768051
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:25 schreef Harwich het volgende:

[..]

haha.. jij reflecteert jouw verstand op dat van kinderen..
Ik ben tenminste gezegend met enig verstand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_181768052
Als ik ze hier op straat zie lopen had ik ze direct onderdak aangeboden, arme kinderen.
-nee-
pi_181768055
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Inderdaad.

Maar als ik dit rapport lees: https://www.defenceforchi(...)g-naar-nederland.pdf dan zijn er al best wat kinderen, zelfs die hier zijn geboren, uitgezet naar Nederland. Dan is de vraag natuurlijk wel; waarom wel een uitzondering voor deze twee kinderen en niet voor die andere kinderen?
Als deze kinderen mogen blijven zal dat terecht ook aangegrepen gaan worden door anderen die in dezelfde situatie zitten.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:28:43 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181768058
Kansloze asielzoekers die kraken panden laten we lekker hier.
Maar deze twee kinderen moeten worden uitgezet. :')

Die kinderen zijn hier opgegroeid en gevormd, die zou je niet meer mogen uitzetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181768069
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:27 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ze hadden nu aan een heerlijk Armeens ontbijtje kunnen zitten. c_/
maak me niet jaloers, anders ga ik nog emigreren
pi_181768077
Maarreh, weggelopen (of ondergedoken)? Hoe dan? Er waren toch mensen van een dienst bij? Hebben die ze niet weg zien gaan? Wordt daar niet wat strenger opgelet? Lijkt me toch dat je hier rekening mee houdt?
Somebody that I used to know
pi_181768084
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eens, het is gezwabber.
Hier ben ik het overigens wel mee eens die kraker had uiteraard ook uitgezet moeten worden.
pi_181768102
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:29 schreef Harwich het volgende:

[..]

maak me niet jaloers, anders ga ik nog emigreren
Of je wordt gewoon gelukzoeker in Armenië. wel tien jaar procederen hè?
Somebody that I used to know
pi_181768126
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:28 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Als deze kinderen mogen blijven zal dat terecht ook aangegrepen gaan worden door anderen die in dezelfde situatie zitten.
Precies.

Maar ik begrijp echt niet dat je bij deze kinderen, en alle kinderen die hier hele levens lang wonen, zegt dat ze mogen blijven om dan meteen de regels aan te passen. Ik vind het heel onmenselijk, want die kinderen zijn heel erg de dupe. Of je stuurt ze meteen binnen 1 jaar terug, maar geef volwssenen niet de kans om 10 jaar te procederen met als gevolg dat die kids hier gewoon 10 jaar een leven hebben opgebouwd, naar school gaan en zich hier vormen als Nederlandse kinderen. Kan echt niet.
pi_181768143
Al moet ik wel zeggen dat ik soms echt niet snap hoe keuzes gemaakt worden.
Ik zou liever willen dat deze 2 kinderen zouden blijven en dat de helft van onze Marokkaanse gemeenschap weg gaat. Want die hebben wat mij betreft nog minder recht op een verblijfsvergunning dan deze onschuldige kinderen,
pi_181768151
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:34 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Precies.

Maar ik begrijp echt niet dat je bij deze kinderen, en alle kinderen die hier hele levens lang wonen, zegt dat ze mogen blijven om dan meteen de regels aan te passen. Ik vind het heel onmenselijk, want die kinderen zijn heel erg de dupe. Of je stuurt ze meteen binnen 1 jaar terug, maar geef volwssenen niet de kans om 10 jaar te procederen met als gevolg dat die kids hier gewoon 10 jaar een leven hebben opgebouwd, naar school gaan en zich hier vormen als Nederlandse kinderen. Kan echt niet.
Dus zet ze uit en gooi het hele systeem op de schop zodat er niet nog meer van dit soort gevallen komen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:36:00 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181768155
En dan zegt lamlul Rutte ook nog 'soms moet je hard zijn' :')

Intussen mogen hordes Noord-Afrikaanse en Albanese illegalen gewoon lekker door Nederland blijven zwerven.
pi_181768159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:29 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, weggelopen (of ondergedoken)? Hoe dan? Er waren toch mensen van een dienst bij? Hebben die ze niet weg zien gaan? Wordt daar niet wat strenger opgelet? Lijkt me toch dat je hier rekening mee houdt?
In dit proces dat vele gemengede gevoelens bij mensen naar boven brengt sluit ik niet uit dat iemand een oogje dicht knijpt of zelfs actief meewerkt om de boel te vertragen. Uiteraard gesterkt door een erg eenzijdige media waarin de ene na de andere bekende Nederlander de rechtstaat die we zo hard bevochten hebben met de voeten betreedt puur op basis van onderbuikgevoelens.
Het ergste is dat de lijdensweg van deze kinderen hierdoor alleen maar langer wordt. Ze hadden allang duidelijkheid kunnen hebben en een stuk dichter bij hun moeder kunnen zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768181
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Of je wordt gewoon gelukzoeker in Armenië. wel tien jaar procederen hè?
ik was tot voor kort enorm opgegeild door een Armeense
pi_181768191
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dus zet ze uit en gooi het hele systeem op de schop zodat er niet nog meer van dit soort gevallen komen.
Laat ze blijven en gooi het hele systeem op de schop zodat er niet nog meer van dit soort gevallen komen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:41:58 #47
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768238
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dus zet ze uit en gooi het hele systeem op de schop zodat er niet nog meer van dit soort gevallen komen.
Hopelijk gaat het systeem hierna op de schop en worden procedures ingekort.

Hoewel ik nog wel zie gebeuren dat allerlei organisaties daarover dan weer dwars gaan liggen.
pi_181768242
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:34 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Precies.

Maar ik begrijp echt niet dat je bij deze kinderen, en alle kinderen die hier hele levens lang wonen, zegt dat ze mogen blijven om dan meteen de regels aan te passen. Ik vind het heel onmenselijk, want die kinderen zijn heel erg de dupe. Of je stuurt ze meteen binnen 1 jaar terug, maar geef volwssenen niet de kans om 10 jaar te procederen met als gevolg dat die kids hier gewoon 10 jaar een leven hebben opgebouwd, naar school gaan en zich hier vormen als Nederlandse kinderen. Kan echt niet.
Klopt, dat kan niet. Maar jij legt 100% de schuld bij de Nederlandse staat en 0% bij de volwassen persoon die tien jaar procedeert.
Het is ook lastig om hier een harde wetten op te maken want geen enkele situatie is hetzelfde. Als je bijvoorbeeld zegt: Als je als kind hier minimaal drie jaar bent mag je blijven, zullen ouders en iedereen die er bij betrokken is de zaak proberen te rekken tot die drie jaar.

Daar zullen veel mensen dan ook niet blij mee zijn. Deze case is echt heel vaak bekeken en geanalyseerd, de conclusie is nu zo dus accepteer het gewoon.
Ik zou ook graag willen dat deze kinderen kunnen blijven, maar stel dat op basis van weet-ik-wat een uitzondering wordt gemaakt en ze mogen blijven dan zijn er volgende maand wederom twee kinderen in het nieuws die dan weer net buiten deze uitzondering vallen. Zo gaan we maar door, de (onder)grens verplaatst zich dan steeds.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768244
Weet je, het is net pokeren : je kan doorgaan met inzetten, inzetten, inzetten in de hoop dat je toch wint terwijl je je winkansen lager en lager ziet worden (en de uitkomst al vaststaat). Hoe langer je doorgaat, hoe groter je verlies uiteindelijk gaat zijn.

Soms kan je gewoon beter je verlies nemen en zo je verlies zo klein mogelijk houden en het in een nieuwe ronde opnieuw proberen.


(en dit geldt voor heel veel dingen in het leven)
Somebody that I used to know
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:43:16 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181768258
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Klopt, dat kan niet. Maar jij legt 100% de schuld bij de Nederlandse staat en 0% bij de volwassen persoon die tien jaar procedeert.
Het is ook lastig om hier een harde wetten op te maken want geen enkele situatie is hetzelfde. Als je bijvoorbeeld zegt: Als je als kind hier minimaal drie jaar bent mag je blijven, zullen ouders en iedereen die er bij betrokken is de zaak proberen te rekken tot die drie jaar.

Daar zullen veel mensen dan ook niet blij mee zijn. Deze case is echt heel vaak bekeken en geanalyseerd, de conclusie is nu zo dus accepteer het gewoon.
Ik zou ook graag willen dat deze kinderen kunnen blijven, maar stel dat op basis van weet-ik-wat een uitzondering wordt gemaakt en ze mogen blijven dan zijn er volgende maand wederom twee kinderen in het nieuws die dan weer net buiten deze uitzondering vallen. Zo gaan we maar door, de (onder)grens verplaatst zich dan steeds.
Die andere kinderen zijn er al, er was laatst ook een kwestie met een moeder en kids uit Oekraïne als ik me niet vergis.
pi_181768263
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Laat ze blijven en gooi het hele systeem op de schop zodat er niet nog meer van dit soort gevallen komen.
Dan staat er nog een hele rij klaar die zielig zijn en dus moeten blijven? eer dat je het systeem veranderd hebt zijn er nog honderden howicks en lily's bijgekomen.
Het is hetzelfde als uitzonderingen maken voor economische migranten die de oceaan over dobberen op zoek naar een beter leven.
De combinatie van linkse kliekjes die als veerdienst dienen en het zwakke beleid zorgt voor een pull effect.
Maar je kan beter a la Italië hard optreden en tegelijkertijd vervormen omdat je anders nog honderden bootjes per maand krijgt.
Is gewoon een kutsituatie al bij al, kinderen die het slachtoffer zijn van een spel om de moeder een verblijfsvergunning te geven.
pi_181768269
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:35 schreef Harwich het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat ik soms echt niet snap hoe keuzes gemaakt worden.
Ik zou liever willen dat deze 2 kinderen zouden blijven en dat de helft van onze Marokkaanse gemeenschap weg gaat. Want die hebben wat mij betreft nog minder recht op een verblijfsvergunning dan deze onschuldige kinderen,
Gelukkig worden de keuzes niet gemaakt op basis van gevoelens over een bepaalde bevolkingsgroep maar op basis van objectieve wetgeving.

Ik snap overigens de sympathie voor deze kinderen niet. Vooral dat jongetje komt zeer irritant en eisend over.
pi_181768277
Wat een droevige mensen die vallen over dat ruttegod gisteren lekker genoot van een concert
pi_181768290
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Klopt, dat kan niet. Maar jij legt 100% de schuld bij de Nederlandse staat en 0% bij de volwassen persoon die tien jaar procedeert.
Het is ook lastig om hier een harde wetten op te maken want geen enkele situatie is hetzelfde. Als je bijvoorbeeld zegt: Als je als kind hier minimaal drie jaar bent mag je blijven, zullen ouders en iedereen die er bij betrokken is de zaak proberen te rekken tot die drie jaar.

Daar zullen veel mensen dan ook niet blij mee zijn. Deze case is echt heel vaak bekeken en geanalyseerd, de conclusie is nu zo dus accepteer het gewoon.
Ik zou ook graag willen dat deze kinderen kunnen blijven, maar stel dat op basis van weet-ik-wat een uitzondering wordt gemaakt en ze mogen blijven dan zijn er volgende maand wederom twee kinderen in het nieuws die dan weer net buiten deze uitzondering vallen. Zo gaan we maar door, de (onder)grens verplaatst zich dan steeds.
Nee hoor, het is net zo goed de schuld van moeder. Maar het feit is dat het mogelijk is dat iemand dus jarenlang kan procederen. En dat vind ik de grootste fout. Als je nou zegt max een jaartje en dan echt wegwezen, dan heb je dit soort onmenselijke situaties dus niet waarin kinderen in feite naar een vreemd land worden uitgezet na 10 jaar. Ik vind het echt heel schandalig in ieder geval.
pi_181768291
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:34 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Precies.

Maar ik begrijp echt niet dat je bij deze kinderen, en alle kinderen die hier hele levens lang wonen, zegt dat ze mogen blijven om dan meteen de regels aan te passen. Ik vind het heel onmenselijk, want die kinderen zijn heel erg de dupe. Of je stuurt ze meteen binnen 1 jaar terug, maar geef volwssenen niet de kans om 10 jaar te procederen met als gevolg dat die kids hier gewoon 10 jaar een leven hebben opgebouwd, naar school gaan en zich hier vormen als Nederlandse kinderen. Kan echt niet.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het probleem zit hem in de wetgeving, het moet gewoon niet mogelijk zijn door te procederen langer dan een jaar. Advocaten vinden dit prachtig en dat zijn meestal de rijken der aarde. ( VVDers )
pi_181768296
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Laat ze blijven en gooi het hele systeem op de schop zodat er niet nog meer van dit soort gevallen komen.
Hier ben ik ook voor. En er zullen nog meer vergelijkbare gevallen zijn, ook daar kan wat mij betreft een uitzondering voor gemaakt worden, en ook die zouden mogen blijven.

Maar verder het hele systeem rigoureus aanpakken asap, zodat er niet meer van dit soort bizarre en schrijnende toestanden opnieuw kunnen blijven ontstaan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181768298
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Laat ze blijven en gooi het hele systeem op de schop zodat er niet nog meer van dit soort gevallen komen.
Als ze misschien wat netter hadden gehandeld, had ik hier begrip voor kunnen opbrengen, maar wat mij betreft moet je niet belonen dat degene met de grootste mond /media-aandacht mag blijven. Zoals Lili en Howick zijn er meer kinderen, maar die hoor je niet. Moeten die andere kinderen wel uitgezet worden, en krijgen L&H een pardon? Mwah :N
Somebody that I used to know
pi_181768301
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dan zegt lamlul Rutte ook nog 'soms moet je hard zijn' :')
Soms moet je hard zijn inderdaad. Zegt nooit iets hards over echte criminelen en knuppelt verbaal participerende kinderen het land uit.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:47:11 #59
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768306
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:42 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je, het is net pokeren : je kan doorgaan met inzetten, inzetten, inzetten in de hoop dat je toch wint terwijl je je winkansen lager en lager ziet worden (en de uitkomst al vaststaat). Hoe langer je doorgaat, hoe groter je verlies uiteindelijk gaat zijn.

Soms kan je gewoon beter je verlies nemen en zo je verlies zo klein mogelijk houden.

(en dit geldt voor heel veel dingen in het leven)
Ze hadden vanaf het begin al geen kans, dan moet je inderdaad je verlies nemen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:47:29 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181768311
Gewoon toe naar een systeem van max 2 keer in beroep tegen je afwijzing. Die beroepen ook veel sneller afhandelen. Na 2x hernieuwde afwijzing is het klaar.
pi_181768320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon toe naar een systeem van max 2 keer in beroep tegen je afwijzing. Die beroepen ook veel sneller afhandelen. Na 2x hernieuwde afwijzing is het klaar en wegwezen.
Dat is niet het probleem. Ze zijn al 10 jaar illegaal in Nederland, een opvolgende aanvraag doet niets af aan de illegaliteit. Het probleem is dat Nederland heeft besloten kinderen ALTIJD opvang te bieden, of de ouders meewerken aan terugkeer of niet. En dwanguitzetting is ook weer gedoe omdat kinderen in de cel niet zo goed scoort.

Daarom hebben deze kinderen het zolang illegaal volgehouden hier.
pi_181768333
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:42 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je, het is net pokeren : je kan doorgaan met inzetten, inzetten, inzetten in de hoop dat je toch wint terwijl je je winkansen lager en lager ziet worden (en de uitkomst al vaststaat). Hoe langer je doorgaat, hoe groter je verlies uiteindelijk gaat zijn.

Soms kan je gewoon beter je verlies nemen en zo je verlies zo klein mogelijk houden.

(en dit geldt voor heel veel dingen in het leven)
Dit is natuurlijk onzin, het verlies is namelijk altijd hetzelfde, geen Nederlands burgerschap dat is de inzet wat te verliezen valt. En veel vluchtelingen willen daar voor vechten tot je er bij dood neer valt. waarom denk je dat men een levensgevaarlijke tocht in een schamele rubberboot over de zee maakt, terwijl je niet eens kunt zwemmen. dit is typisch het verwende nadenken van een Nederlander. We doen net alsof de hele wereld hetzelfde is als Nederland.
pi_181768336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dan zegt lamlul Rutte ook nog 'soms moet je hard zijn' :')

Intussen mogen hordes Noord-Afrikaanse en Albanese illegalen gewoon lekker door Nederland blijven zwerven.
Dit inderdaad. Kinderen kunnen geen Armeens en ze hebben daar geen betaalbare Engelse scholen. Moeder is psychisch. Laat ze dan toch blijven. Hier lopen duizenden uitkeringstrekkers en vluchtelingen die alleen profiteren terwijl die twee kinderen gewoon naar school gaan en willen leren.
Rossoneri siamo noi.
pi_181768337
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hier ben ik ook voor. En er zullen nog meer vergelijkbare gevallen zijn, ook daar kan wat mij betreft een uitzondering voor gemaakt worden, en ook die zouden mogen blijven.

Maar verder het hele systeem rigoureus aanpakken asap, zodat er niet meer van dit soort bizarre en schrijnende toestanden opnieuw kunnen blijven ontstaan.
Is hier door die minister/Rutte eigenlijk al een comment over gegeven wat hier nu mee gaat gebeuren of blijft het wegkijken in de hoop dat het vanzelf over gaat?
pi_181768346
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is niet het probleem. Ze zijn al 10 jaar illegaal in Nederland, een opvolgende aanvraag doet niets af aan de illegaliteit. Het probleem is dat Nederland heeft besloten kinderen ALTIJD opvang te bieden, of de ouders meewerken aan terugkeer of niet. En dwanguitzetting is ook weer gedoe omdat kinderen in de cel niet zo goed scoort.

Daarom hebben deze kinderen het zolang illegaal volgehouden hier.
En waarschijnlijk zou jij hetzelfde doen als je in hun situatie had gezeten.
pi_181768362
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En waarschijnlijk zou jij hetzelfde doen als je in hun situatie had gezeten.
Dat is totaal niet zijn punt, waarom is deze persoonlijke reactie nodig?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768365
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hier ben ik ook voor. En er zullen nog meer vergelijkbare gevallen zijn, ook daar kan wat mij betreft een uitzondering voor gemaakt worden, en ook die zouden mogen blijven.

Maar verder het hele systeem rigoureus aanpakken asap, zodat er niet meer van dit soort bizarre en schrijnende toestanden opnieuw kunnen blijven ontstaan.
Of dit, hier kan ik me ook nog wel in vinden. Dat NL zegt : oké onze wetgeving zit niet deugdelijk in elkaar en jullie worden daar de dupe van. Iedereen een generaal pardon en vanaf nu zijn de rijen gesloten.

Maar ja, eigenlijk geen voorstander van. In ieder geval : geen uitzonderingen omdat iemand toevallig een grote mond heeft.
Somebody that I used to know
pi_181768366
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En waarschijnlijk zou jij hetzelfde doen als je in hun situatie had gezeten.
Wat is je punt? Vrijwel niemand zegt hier dat het onbegrijpelijk is wat dat gezin heeft gedaan, hoewel een tikkeltje extreem.

Maar wij zijn niet 'hun'.
pi_181768382
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:51 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is totaal niet zijn punt, waarom is deze persoonlijke reactie nodig?
We moeten het maar niet te menselijk maken inderdaad.
pi_181768383
Maar je kunt kinderen van 2&3 (of ouder) niet aanrekenen dat moeder blijft procederen.
pi_181768393
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hier ben ik ook voor. En er zullen nog meer vergelijkbare gevallen zijn, ook daar kan wat mij betreft een uitzondering voor gemaakt worden, en ook die zouden mogen blijven.

Maar verder het hele systeem rigoureus aanpakken asap, zodat er niet meer van dit soort bizarre en schrijnende toestanden opnieuw kunnen blijven ontstaan.
Hoe je het systeem ook aanpakt er zullen altijd uitzonderingen bestaan die net buiten alle regels en wetten vallen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768410
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

We moeten het maar niet te menselijk maken inderdaad.
Nou op de man spelen in een discussie is niet zo sterk inderdaad. Laten we het over de inhoud hebben, het kan zijn dat personen hier andere standpunten hebben dan jij, maar bestrijdt dan die standpunten in plaats van de persoon.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768416
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin, het verlies is namelijk altijd hetzelfde, geen Nederlands burgerschap dat is de inzet wat te verliezen valt. En veel vluchtelingen willen daar voor vechten tot je er bij dood neer valt. waarom denk je dat men een levensgevaarlijke tocht in een schamele rubberboot over de zee maakt, terwijl je niet eens kunt zwemmen. dit is typisch het verwende nadenken van een Nederlander. We doen net alsof de hele wereld hetzelfde is als Nederland.
Wellicht. Maar er wordt nu een frame gecreëerd dat ze geen leven hebben in Armenië (vrij letterlijk). Maar dat is natuurlijk onzin. Alleen eens moet je beginnen met dat leven in Armenië, en dat proberen ze zo lang mogelijk uit te stellen. Ja, dan wordt het ook steeds moeilijker...

Edit : naarmate ze langer wachten, wordt de prijs alleen wel hoger voor hun.
Somebody that I used to know
pi_181768428
Kijk eens naar hirsi ali, die heeft in het verleden ook gelogen over haar identiteit. Ze was een VVDer en ze heeft nu een pracht carrière door een goede opleiding. Wil je dat allemaal opgeven door eerlijk spel te spelen bij de immigratiedienst? haal je kop uit het zand, want zo zit de wereld echt niet in elkaar. De brutalen hebben de halve wereld, en ik begrijp die Armeense moeder heel goed.
pi_181768452
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:56 schreef MakkieR het volgende:
Kijk eens naar hirsi ali, die heeft in het verleden ook gelogen over haar identiteit. Ze was een VVDer en ze heeft nu een pracht carrière door een goede opleiding. Wil je dat allemaal opgeven door eerlijk spel te spelen bij de immigratiedienst? haal je kop uit het zand, want zo zit de wereld echt niet in elkaar. De brutalen hebben de halve wereld, en ik begrijp die Armeense moeder heel goed.
Bedoel je dat we het breken van regels dan moeten belonen of juist niet?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768461
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nou op de man spelen in een discussie is niet zo sterk inderdaad. Laten we het over de inhoud hebben, het kan zijn dat personen hier andere standpunten hebben dan jij, maar bestrijdt dan die standpunten in plaats van de persoon.
Als ik zeg dat hij in hun geval waarschijnlijk hetzelfde had gedaan is dat "op de man spelen"? :')
pi_181768465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:52 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar je kunt kinderen van 2&3 (of ouder) niet aanrekenen dat moeder blijft procederen.
Die kinderen kunnen dit wel hun moeder aanrekenen.
pi_181768472
Manmanman hier heeft niemand toch wat aan om zo met die kinderen te touwtrekken, als er iemand wat verkeerds heeft gedaan is het die moeder en bestraf haar dan op n manier en laat die kinderen met rust.

Ik voel mee met die kindjes.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:58:25 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181768474
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:52 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar je kunt kinderen van 2&3 (of ouder) niet aanrekenen dat moeder blijft procederen.
Dit.
Het grootste probleem is dan ook dat men maar kan blijven procederen.
Dat kun je niet mogelijk maken om vervolgens 10 jaar later 2 kinderen die alleen Nederland maar kennen, en hier een prima toekomst zouden hebben, uit te zetten.

En zogenaamd machteloos staan tegen dat "we are here" volk en allerlei crimineel illegaal tuig.
Als je echt spierballen wilt laten zien en kiezers wilt scoren dan zet je die uit, ipv 2 kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:58:32 #80
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181768475
Nog meer jurisprudentie scheppen voor mensen uit veilige landen die ook nog eens alles bij elkaar liegen lijkt me niet verstandig. Dat moet een rechter bij een volgende zaak namelijk ook meenemen in zijn oordeel.
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:58:42 #81
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768477
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wellicht. Maar er wordt nu een frame gecreëerd dat ze geen leven hebben in Armenië (vrij letterlijk). Maar dat is natuurlijk onzin. Alleen eens moet je beginnen met dat leven in Armenië, en dat proberen ze zo lang mogelijk uit te stellen. Ja, dan wordt het ook steeds moeilijker...
Ze hadden dat al 10 jaar kunnen opbouwen natuurlijk maar daar lees of hoor je niks over.
pi_181768484
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Bedoel je dat we het breken van regels dan moeten belonen of juist niet?
wat ik bedoel te zeggen is dat voor deze moeder de inzet groot is. slagen of mislukken dat is waar het om gaat, en dan is alles veroorloofd. zie hirsi ali
pi_181768486
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als ik zeg dat hij in hun geval waarschijnlijk hetzelfde had gedaan is dat "op de man spelen"? :')
Ja, vooral ook omdat dat totaal niet de strekking was van de post waar je op reageerde.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768512
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:59 schreef MakkieR het volgende:

[..]

wat ik bedoel te zeggen is dat voor deze moeder de inzet groot is. slagen of mislukken dat is waar het om gaat, en dan is alles veroorloofd. zie hirsi ali
De inzet is groot inderdaad. Soms slaag je en soms niet. Dat is trouwens niet per se geluk (zoals bij poker of gokken), maar elke situatie is gewoon anders en gecompliceerd. Als je dan toch niet slaagt, accepteer dat dan gewoon en ga weg. Laat je kinderen dan niet op deze manier lijden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:01:46 #86
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_181768525
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:51 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is totaal niet zijn punt, waarom is deze persoonlijke reactie nodig?
Omdat argumenten op zijn
Feyenoord!!! * Barça
pi_181768527
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, vooral ook omdat dat totaal niet de strekking was van de post waar je op reageerde.
Het was een aanvulling.

En waarschijnlijk had ook jij dezelfde keuzes gemaakt.
pi_181768532
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het was een aanvulling.

En waarschijnlijk had ook jij dezelfde keuzes gemaakt.
Dat is speculeren, maar niet zo relevant voor deze discussie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768539
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ze hadden dat al 10 jaar kunnen opbouwen natuurlijk maar daar lees of hoor je niks over.
Precies. Of vandaag. Of gisteren. Maar zij kiezen ervoor (bijvoorbeeld door weer te procederen, of door weg te lopen) door dat moment uit te stellen en de drempel steeds hoger te maken.
Somebody that I used to know
pi_181768545
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is speculeren, maar niet zo relevant voor deze discussie.
Waarom zou het niet relevant zijn voor deze brede discussie?
pi_181768546
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De inzet is groot inderdaad. Soms slaag je en soms niet. Dat is trouwens niet per se geluk (zoals bij poker of gokken), maar elke situatie is gewoon anders en gecompliceerd. Als je dan toch niet slaagt, accepteer dat dan gewoon en ga weg. Laat je kinderen dan niet op deze manier lijden.
Als je de strijd hebt verloren, dat wil nog niet zeggen dat je de oorlog hebt verloren. Nogmaals de inzet is te groot om zomaar op te geven. In die situatie zou ik dat ook nooit en te nimmer doen. Als het om jouw leven gaat en die van je kinderen.
pi_181768552
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mark lacht alles gewoon weg.
Rutte was op het moment van de definitieve uitspraak op het strandconcert in Scheveningen en twitterde daar ook wat mooie foto's van.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181768553
Wat is er nou erg aan Armenie?

Ik zou er zo op vakantie gaan
pi_181768569
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ze hadden dat al 10 jaar kunnen opbouwen natuurlijk maar daar lees of hoor je niks over.
Maar dat is toch logisch? 'Ze hadden kunnen...' is vandaag de dag niet zo relevant meer. Wat zou er over te lezen moeten zijn? Ze hebben het niet gedaan, ze zitten nu in deze situatie. Het is voor alle partijen goed als deze meeslepende 'soap' nu eindelijk eens over is en ze duidelijkheid hebben. Dan kunnen ze eindelijk verder.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768571
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:03 schreef Doublepain het volgende:
Wat is er nou erg aan Armenie?

Ik zou er zo op vakantie gaan
zou je er ook willen wonen, dat is een betere vraag.
pi_181768576
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Precies. Of vandaag. Of gisteren. Maar zij kiezen ervoor (bijvoorbeeld door weer te procederen, of door weg te lopen) door dat moment uit te stellen en de drempel steeds hoger te maken.
Deden ze als 2-jarige en 3-jarige ook al natuurlijk.
pi_181768578
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:41 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hopelijk gaat het systeem hierna op de schop en worden procedures ingekort.

Hoewel ik nog wel zie gebeuren dat allerlei organisaties daarover dan weer dwars gaan liggen.
Dat is het probleem. Geef ze een pardon en de asielindustrie gaat er mee aan de haal en zal tot in de eeuwigheid naar ze verwijzen wanneer er weer soortgelijke gevallen komen. Er zitten overal haken en ogen aan deze case met veel te veel mensen die iets te winnen of te verliezen hebben over de ruggen van die kids.
pi_181768579
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:04 schreef MakkieR het volgende:

[..]

zou je er ook willen wonen, dat is een betere vraag.
Ja willen... ik wil wel meer maar krijgen is een tweede
pi_181768580
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:50 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Kinderen kunnen geen Armeens en ze hebben daar geen betaalbare Engelse scholen. Moeder is psychisch. Laat ze dan toch blijven. Hier lopen duizenden uitkeringstrekkers en vluchtelingen die alleen profiteren terwijl die twee kinderen gewoon naar school gaan en willen leren.
In welke taal praten ze met hun moeder dan? Jij denkt echt Engels?
pi_181768589
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je de strijd hebt verloren, dat wil nog niet zeggen dat je de oorlog hebt verloren. Nogmaals de inzet is te groot om zomaar op te geven. In die situatie zou ik dat ook nooit en te nimmer doen. Als het om jouw leven gaat en die van je kinderen.
Prima, maar je moet ook niet gek staan te kijken dat je gewoon tegen een betonnen muur oploopt die niet wil wijken.
Somebody that I used to know
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:06:49 #101
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181768590
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte was op het moment van de definitieve uitspraak op het strandconcert in Scheveningen en twitterde daar ook wat mooie foto's van.

[ afbeelding ]
Wat is je punt? Moeten we een dag van nationale rouw opzetten? Wat heeft de MP met deze zaak te maken?
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:07:23 #102
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768596
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:04 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch? 'Ze hadden kunnen...' is vandaag de dag niet zo relevant meer. Wat zou er over te lezen moeten zijn? Ze hebben het niet gedaan, ze zitten nu in deze situatie. Het is voor alle partijen goed als deze meeslepende 'soap' nu eindelijk eens over is en ze duidelijkheid hebben. Dan kunnen ze eindelijk verder.
Ze rekken het zelf toch elke keer, inclusief degene die dit faciliteren.

Het is vervelend voor die kinderen alleen moeder en degene die hieraan meewerken zijn totaal ongeschikt voor deze kinderen, ze maken het namelijk steeds erger en lastiger.

Daarom houdt deze soap ook niet op.
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:07:33 #103
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181768598
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte was op het moment van de definitieve uitspraak op het strandconcert in Scheveningen en twitterde daar ook wat mooie foto's van.

[ afbeelding ]
Rutte heeft hier dan ook niet zoveel mee te maken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181768602
Het is niet dat ze terug naar Noord-Korea gaan ofzo

Wat een gedoe om niks dit
pi_181768608
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:50 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Kinderen kunnen geen Armeens en ze hebben daar geen betaalbare Engelse scholen. Moeder is psychisch. Laat ze dan toch blijven. Hier lopen duizenden uitkeringstrekkers en vluchtelingen die alleen profiteren terwijl die twee kinderen gewoon naar school gaan en willen leren.
De algemene stelling dat hier duizenden vluchtelingen lopen te profiteren is echt onzin. Er zijn hier veel vluchtelingen (ja ook kinderen) die echt niet terug kunnen omdat hun land van herkomst heel onveilig is.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181768612
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:05 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Deden ze als 2-jarige en 3-jarige ook al natuurlijk.
Ik dacht nog : zal ik het erbij zetten dat ik vooral iedereen om de kinderen heen bedoel? Tuurlijk lopen die kinderen weg (en durf het ze eens kwalijk te nemen), maar ook dat wordt natuurlijk gewoon aangemoedigd /niet ontmoedigd in hun omgeving.
Somebody that I used to know
pi_181768622
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat is je punt? Moeten we een dag van nationale rouw opzetten? Wat heeft de MP met deze zaak te maken?
Ik geef een user antwoord op zijn stelling.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:10:42 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181768633
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte was op het moment van de definitieve uitspraak op het strandconcert in Scheveningen en twitterde daar ook wat mooie foto's van.

[ afbeelding ]
Ze vonden de muziek zo erg dat ze oordopjes in hebben?
Wel toepasselijk ook... dat ze oordopjes in hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181768635
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:07 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ze rekken het zelf toch elke keer, inclusief degene die dit faciliteren.

Het is vervelend voor die kinderen alleen moeder en degene die hieraan meewerken zijn totaal ongeschikt voor deze kinderen, ze maken het namelijk steeds erger en lastiger.

Daarom houdt deze soap ook niet op.
Achteraf wel jammer dat er afgelopen nacht geen agent in burger bij de woning van deze kinderen was gepositioneerd om de boel in de gaten te houden. Maar ja achteraf is makkelijk praten. Hopelijk wordt nu efficiënt doorgepakt en worden deze kinderen eindelijk bevrijdt uit deze verschrikkelijke situatie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:10:52 #110
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768636
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is het probleem. Geef ze een pardon en de asielindustrie gaat er mee aan de haal en zal tot in de eeuwigheid naar ze verwijzen wanneer er weer soortgelijke gevallen komen. Er zitten overal haken en ogen aan deze case met veel te veel mensen die iets te winnen of te verliezen hebben over de ruggen van die kids.
Oh nee zeker.
Dezelfde mensen die dat tegenhouden werken nu mee om dit te faciliteren. Dat maakt deze hele situatie ook zo achterlijk.
pi_181768638
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja willen... ik wil wel meer maar krijgen is een tweede
onderbouw je antwoord eens, als je in Armenië wilt gaan wonen, waar ga je dan werken, waar wil je gaan wonen, hoeveel wil je gaan verdienen, denk je überhaupt werk te zullen vinden, spreek je de taal vloeiend, hoe zit het met je familie, vrienden en kennissen, zul je die gaan missen. Heb je dan ook rekening gehouden met je pensioen, je zorg en je sociale zekerheden. En hoe zit het met het eten en drinken daar is dat van een goede kwaliteit of mis je dan toch misschien de Hollandse keuken.

Er zit een heel groot verschil tussen vakantie vieren en daadwerkelijk daar willen wonen.
pi_181768655
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:05 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

In welke taal praten ze met hun moeder dan? Jij denkt echt Engels?
Nederlands?
Rossoneri siamo noi.
pi_181768684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

onderbouw je antwoord eens, als je in Armenië wilt gaan wonen, waar ga je dan werken, waar wil je gaan wonen, hoeveel wil je gaan verdienen, denk je überhaupt werk te zullen vinden, spreek je de taal vloeiend, hoe zit het met je familie, vrienden en kennissen, zul je die gaan missen. Heb je dan ook rekening gehouden met je pensioen, je zorg en je sociale zekerheden. En hoe zit het met het eten en drinken daar is dat van een goede kwaliteit of mis je dan toch misschien de Hollandse keuken.

Er zit een heel groot verschil tussen vakantie vieren en daadwerkelijk daar willen wonen.
Je noemt nu allemaal dingen op waar elk land een achteruitgang is tov Nederland, dan is het wel makkelijk opsommen zo. Volgensmij kom je er prima aan je basis levensbehoefte dus ook geen zaak om je zorgen te maken.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2018 @ 11:19:32 #114
368283 ato
pi_181768718
Ik heb de zaak niet helemaal gevolgd, waarom is de moeder er eerder uitgezet dan de kinderen?
Life can be a bitch, so like it..
pi_181768721
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je noemt nu allemaal dingen op waar elk land een achteruitgang is tov Nederland, dan is het wel makkelijk opsommen zo. Volgensmij kom je er prima aan je basis levensbehoefte dus ook geen zaak om je zorgen te maken.
Maar je zou er niet willen wonen, wees gewoon eerlijk. Ik ben ook op vakantie geweest naar de meest prachtige landen, maar er is geen haar op mijn hoofd die zegt dat ik er ook zou willen wonen. Nederland is een eerste wereldland, dat willen we nog wel eens vergeten. Armenië is duidelijk geen Nederland, en ook geen eerste wereldland
pi_181768729
Kunnen alle linkse droeftoeters (en dat zijn er veel) niet gewoon even wat geld bij elkaar leggen?
Als elke droeftoeter 2 euro stort zijn ze multimiljonair, probleem opgelost.
pi_181768731
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je noemt nu allemaal dingen op waar elk land een achteruitgang is tov Nederland, dan is het wel makkelijk opsommen zo. Volgensmij kom je er prima aan je basis levensbehoefte dus ook geen zaak om je zorgen te maken.
Is dus niet echt zo blijkt uit onderzoek (en dat onderzoek heb ik hier nu al vaak neergezet), werk is schaars daar, waardoor er weinig geld binnenkomt behalve als je terug kan vallen op een sociaal netwerk en waardoor je weinig voer hebt. Er zijn gevallen bekend van teruggezette Armeense kindere dat de kinderen moeten werken op het land om bij te dragen aan geld verdienen, waardoor ze niet elke dag naar school kunnen.
pi_181768736
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:19 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar je zou er niet willen wonen, wees gewoon eerlijk. Ik ben ook op vakantie geweest naar de meest prachtige landen, maar er is geen haar op mijn hoofd die zegt dat ik er ook zou willen wonen. Nederland is een eerste wereldland, dat willen we nog wel eens vergeten. Armenië is duidelijk geen Nederland, en ook geen eerste wereldland
Maar ook geen derde wereldland.
pi_181768738
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hoe je het systeem ook aanpakt er zullen altijd uitzonderingen bestaan die net buiten alle regels en wetten vallen.
Daar heb je gelijk in.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181768747
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Is dus niet echt zo blijkt uit onderzoek (en dat onderzoek heb ik hier nu al vaak neergezet), werk is schaars daar, waardoor er weinig geld binnenkomt behalve als je terug kan vallen op een sociaal netwerk en waardoor je weinig voer hebt. Er zijn gevallen bekend van teruggezette Armeense kindere dat de kinderen moeten werken op het land om bij te dragen aan geld verdienen, waardoor ze niet elke dag naar school kunnen.
Er zijn landen waar je niet eens naar school kan
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:24:45 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_181768759
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:23 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Er zijn landen waar je niet eens naar school kan
Hun kennelijk ook niet he als ze de Armeense taal niet machtig zijn?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181768760
Toch wel zielig. Alsof iemand last van die kids heeft.
pi_181768761
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:21 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Maar ook geen derde wereldland.
ik word hier zo moe van. Begrijp je tenminste mijn punt. Begrijp je waarom deze moeder vecht voor wat ze waard is om de Nederlanderschap te krijgen voor haar en haar kinderen. de inzet is enorm, dat geldt voor elke vluchteling. Dan is natuurlijk alles geoorloofd. Voor mij is dit echt zo simpel als 1+1=2
pi_181768774
En waarom stond er geen politieauto buiten bij dat huis vannacht. Hoe dom kan je zijn als overheid. :')
pi_181768777
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:19 schreef ato het volgende:
Ik heb de zaak niet helemaal gevolgd, waarom is de moeder er eerder uitgezet dan de kinderen?
Omdat de kinderen toen ook 'verdwenen' waren.
Daarna hebben we dus nog een paar pogingen gehad om uitzetting te voorkomen. Gaan we nu vast weer krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 11:26:30 #126
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181768778
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:20 schreef perezoso het volgende:
Kunnen alle linkse droeftoeters (en dat zijn er veel) niet gewoon even wat geld bij elkaar leggen?
Als elke droeftoeter 2 euro stort zijn ze multimiljonair, probleem opgelost.
Want alleen links is tegen uitzetting?
pi_181768781
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik word hier zo moe van. Begrijp je tenminste mijn punt. Begrijp je waarom deze moeder vecht voor wat ze waard is om de Nederlanderschap te krijgen voor haar en haar kinderen. de inzet is enorm, dat geldt voor elke vluchteling. Dan is natuurlijk alles geoorloofd. Voor mij is dit echt zo simpel als 1+1=2
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om of ze vluchteling zijn of niet. Een migrant is geen vluchteling.
pi_181768783
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:23 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Er zijn landen waar je niet eens naar school kan
Wat moet ik met die info? Plus: de kinderen gaan ook niet naar school straks. Eerst Armeens leren.

Maar ik reageer op 'Volgensmij kom je er prima aan je basis levensbehoefte dus ook geen zaak om je zorgen te maken.' en dat is dus gewoon niet zo.
pi_181768784
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hun kennelijk ook niet he als ze de Armeense taal niet machtig zijn?
Ligt dat aan de BV Nederland of aan de moeder die verzuimd heeft ze tweetalig op te voeden?
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:28:06 #130
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768798
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik word hier zo moe van. Begrijp je tenminste mijn punt. Begrijp je waarom deze moeder vecht voor wat ze waard is om de Nederlanderschap te krijgen voor haar en haar kinderen. de inzet is enorm, dat geldt voor elke vluchteling. Dan is natuurlijk alles geoorloofd. Voor mij is dit echt zo simpel als 1+1=2
Zij mag dan vinden dat alles geoorloofd is, we hebben hier een rechtsstaat waar men zich aan te houden heeft.

Verder heeft zij zich in de jaren dat die processen aan de gang waren maar weinig bekommerd om het welzijn van haar kinderen, dus hoe zou ze uberhaupt weten dat hun plek hier is. Ze is zelfs al een jaar niet eens meer bij ze.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:28:14 #131
319979 Fok-it
All is well
pi_181768801
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Ligt dat aan de BV Nederland of aan de moeder die verzuimd heeft ze tweetalig op te voeden?
Het gaat allang niet meer om wie schuld heeft. Je moet naar die kinderen kijken, meer niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2018 @ 11:28:19 #132
368283 ato
pi_181768803
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat de kinderen toen ook 'verdwenen' waren.
Daarna hebben we dus nog een paar pogingen gehad om uitzetting te voorkomen. Gaan we nu vast weer krijgen.
OK, dank je.
Life can be a bitch, so like it..
pi_181768804
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:26 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Want alleen links is tegen uitzetting?
De meeste mensen hebben zich al voor uitzetting uitgesproken. Een hoop mensen die zichzelf links noemen zijn dus ook gewoon voor uitzetting.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181768805
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:26 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om of ze vluchteling zijn of niet. Een migrant is geen vluchteling.
We hebben het hier toch over economische vluchtelingen?
pi_181768814
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het gaat allang niet meer om wie schuld heeft. Je moet naar die kinderen kijken, meer niet
De kinderen zijn niet gezien. Daar is volgens mij heel Nederland het over eens.
Somebody that I used to know
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 11:29:09 #136
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181768815
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben zich al voor uitzetting uitgesproken. Een hoop mensen die zichzelf links noemen zijn dus ook gewoon voor uitzetting.
Dat vroeg ik niet. En bron?
pi_181768823
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zij mag dan vinden dat alles geoorloofd is, we hebben hier een rechtsstaat waar men zich aan te houden heeft.

Verder heeft zij zich in de jaren dat die processen aan de gang waren maar weinig bekommerd om het welzijn van haar kinderen, dus hoe zou ze uberhaupt weten dat hun plek hier is. Ze is zelfs al een jaar niet eens meer bij ze.
hirsi ali heeft zich ook niet aan de regels gehouden en zij is een van Wilders beste vrienden uiterst rechts dus.
pi_181768824
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

We hebben het hier toch over economische vluchtelingen?
Economische vluchtelingen krijgen sowieso geen verblijfsstatus.
pi_181768825
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:26 schreef westwoodblvd het volgende:
En waarom stond er geen politieauto buiten bij dat huis vannacht. Hoe dom kan je zijn als overheid. :')
Ja het is weer goed geregeld in NL, ze zijn al eerder ondergedoken nota bene. Ik denk dat niemand z'n vingers eraan wil branden en hopen op een gemoedelijk vertrek.

Ik zet bij deze een bounty van 50 euro op hun 'hoofden' voor diegene met de gouden tip.
pi_181768831
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het gaat allang niet meer om wie schuld heeft. Je moet naar die kinderen kijken, meer niet
Maar dan niet schoppen tegen de autoriteiten die weinig keus hebben. Het is niet zo dat ze in Armenië zich niet alsnog de Armeense taal eigen kunnen maken.
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 11:31:08 #141
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181768839
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben zich al voor uitzetting uitgesproken. Een hoop mensen die zichzelf links noemen zijn dus ook gewoon voor uitzetting.
EenVandaag opiniepanel = niet de meeste mensen.
pi_181768850
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is hier door die minister/Rutte eigenlijk al een comment over gegeven wat hier nu mee gaat gebeuren of blijft het wegkijken in de hoop dat het vanzelf over gaat?
Ik vrees het laatste.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Of dit, hier kan ik me ook nog wel in vinden. Dat NL zegt : oké onze wetgeving zit niet deugdelijk in elkaar en jullie worden daar de dupe van. Iedereen een generaal pardon en vanaf nu zijn de rijen gesloten.

Maar ja, eigenlijk geen voorstander van. In ieder geval : geen uitzonderingen omdat iemand toevallig een grote mond heeft.
Ja, eens, eens, eens, en nog een keer eens.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:31:54 #143
319979 Fok-it
All is well
pi_181768854
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar dan niet schoppen tegen de autoriteiten die weinig keus hebben. Het is niet zo dat ze in Armenië zich niet alsnog de Armeense taal eigen kunnen maken.
Dat is op je 13de heel wat anders dan als je vanaf jongs af aan opgroeit daar. Hoe ouder je bent hoe minder snel dat gaat. Daarbij is het niet Spaans wat ze moeten leren. Wereld van verschil
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:32:00 #144
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768856
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hirsi ali heeft zich ook niet aan de regels gehouden en zij is een van Wilders beste vrienden uiterst rechts dus.
Daar gaat het nu niet om, je kan zaken niet met elkaar vergelijken.
pi_181768857
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik word hier zo moe van. Begrijp je tenminste mijn punt. Begrijp je waarom deze moeder vecht voor wat ze waard is om de Nederlanderschap te krijgen voor haar en haar kinderen. de inzet is enorm, dat geldt voor elke vluchteling. Dan is natuurlijk alles geoorloofd. Voor mij is dit echt zo simpel als 1+1=2
Er zijn honderduizenden anderen die dat ook vinden en daar moet je hard in zijn. Als je naar de feiten kijkt dan zijn er ZAT anderen die echt problemen hebben ipv deze milde zaak, serieus... Armenië... waar hebben we het over??? Gewoon terug sturen, zo is de wet en de wet geldt ook voor jou en mij dus we gaan nu niet uitzonderingen maken ineens, doen ze voor mij ook niet
pi_181768859
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is op je 13de heel wat anders dan als je vanaf jongs af aan opgroeit daar. Hoe ouder je bent hoe minder snel dat gaat. Daarbij is het niet Spaans wat ze moeten leren. Wereld van verschil
Anders =/= onmogelijk.
pi_181768860
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Wat moet ik met die info? Plus: de kinderen gaan ook niet naar school straks. Eerst Armeens leren.

Maar ik reageer op 'Volgensmij kom je er prima aan je basis levensbehoefte dus ook geen zaak om je zorgen te maken.' en dat is dus gewoon niet zo.
Zeker wel, zelfs mijn Armeense buren zeggen dat
pi_181768861
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben zich al voor uitzetting uitgesproken. Een hoop mensen die zichzelf links noemen zijn dus ook gewoon voor uitzetting.
Alleen FOK is ultra rechts, alle andere forums zijn toch een stukje gematigder
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:32:43 #149
319979 Fok-it
All is well
pi_181768862
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar dan niet schoppen tegen de autoriteiten die weinig keus hebben. Het is niet zo dat ze in Armenië zich niet alsnog de Armeense taal eigen kunnen maken.
Weinig keus?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:32:44 #150
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181768863
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het gaat allang niet meer om wie schuld heeft. Je moet naar die kinderen kijken, meer niet
Oneens. Je moet naar alle belangen kijken. Vele rechters hebben geoordeeld dat Armenië een veilig land is en dat de kinderen daar goed worden opgevangen. Veel ernstiger dan het welzijn van die kinderen vind ik het stelselmatig ondermijnen, saboteren en bedreigen van de rechtstaat door de asielzoekersmaffia die in Nederland een aantrekkelijk verdienmodel heeft door procedure na procedure aan te spannen.
pi_181768868
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Weinig keus?
Ja.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:33:13 #152
319979 Fok-it
All is well
pi_181768869
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Anders =/= onmogelijk.
Ah, jij bent dus gewoon een type wat over lijken gaat. Goed man
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181768881
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ah, jij bent dus gewoon een type wat over lijken gaat. Goed man
En de Nederlandse rechters ook dus?! Rrrrright.

Wist trouwens niet dat ze al dood waren :{w
pi_181768886
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:32 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Zeker wel, zelfs mijn Armeense buren zeggen dat
;(
pi_181768889
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:31 schreef Slobeend het volgende:

[..]

EenVandaag opiniepanel = niet de meeste mensen.
Als je een onderzoek zou houden onder alle Nederlanders dan ga je nog hogere cijfers zien die het terecht vinden dat ze weg moeten. Mensen die zich voor het EenVandaag panel op hebben gegeven zullen vaker dan gemiddeld de kant van asielzoekers kiezen. En zelfs onder hun vind de meerderheid het terecht dat ze weg moeten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181768892
Moeilijk dit. Ik ben zelf Armeens maar ik snap dat de wet gewoon nageleefd moet worden anders moet je telkens uitzondering maken voor de duizenden andere mensen en dan wordt de wet in praktijk gewoon niet meer nageleefd.

In Armenië kan je trouwens prima leven, probleem is dus dat alles zo onzeker is voor Lily en Howick. Ze kunnen zoals ik heb verstaan geen Armeens dus leven in Armenië gaat sowieso heel moeilijk worden, ze kunnen het ook leren ze zijn namelijk nog jong.

Aan de andere kant zijn dit kinderen die hier gewoon naar school willen gaan. Wat als we alleen voor deze kinderen een uitzondering maken en dan gewoon zeggen, de prijs dat deze kinderen hier mogen blijven is dat de wet voortaan nu gewoon nageleefd moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 11:35:31 ]
pi_181768894
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Alleen FOK is ultra rechts, alle andere forums zijn toch een stukje gematigder
Zullen we maar even erbij zetten dat het jouw mening is want dat is me toch zwaar overdreven. En wat links als rechts ziet is toch eigenlijk ook niet zo, wij 'rechtsen' vinden onszelf normaal in het midden. Dat jullie Nederland dood willen knuffelen is meer een aandoening dan rechtdoorzee zijn.
pi_181768900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Alleen FOK is ultra rechts, alle andere forums zijn toch een stukje gematigder
FOk! is het grootste algemene forum van Nederland. Een goede doorsnede dus eerder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:37:00 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_181768905
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:33 schreef r_one het volgende:

[..]

En de Nederlandse rechters ook dus?! Rrrrright.

Wist trouwens niet dat ze al dood waren :{w
Nederlandse rechters zijn er, terecht, op gewezen dat er te weinig is gekeken naar huisvesting en onderwijs in land van herkomst. Met zo'n definitieve uitspraak hebben ze dat kennelijk niet voldoende meegenomen in hun keus
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181768906
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Daar gaat het nu niet om, je kan zaken niet met elkaar vergelijken.
Hirsi Ali heeft de wet ook overtreden en verzwegen, daarmee heeft ze dure opleidingen genoten en carrière gemaakt in de politiek bij de VVD. Nu het land uitgetrapt heeft ze een geweldig leven in Amerika, betaald door ons de belasting betaler. Het grote verschil is dat het de Armeense moeder niet is gelukt,Hirsi Ali is het wel gelukt met bedrog. Beide hebben ze onze overheid bedrogen. Ik zie wel vergelijkingen.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:38:37 #161
319979 Fok-it
All is well
pi_181768927
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:35 schreef perezoso het volgende:

[..]

Zullen we maar even erbij zetten dat het jouw mening is want dat is me toch zwaar overdreven. En wat links als rechts ziet is toch eigenlijk ook niet zo, wij 'rechtsen' vinden onszelf normaal in het midden. Dat jullie Nederland dood willen knuffelen is meer een aandoening dan rechtdoorzee zijn.
Ja en rechtsen zien links gelukkig wel lekker objectief. Hou toch op. Er wordt van beide kanten gechargeerd
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181768928
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nederlandse rechters zijn er, terecht, op gewezen dat er te weinig is gekeken naar huisvesting en onderwijs in land van herkomst. Met zo'n definitieve uitspraak hebben ze dat kennelijk niet voldoende meegenomen in hun keus
En dat meermaals, tot aan de RvS aan toe?! Jij denkt serieus dat ze niet alle facetten hebben meegewogen en daarbij toch tot dit oordeel zijn gekomen? De rechters zijn dus maar een stelletje prutsers?
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 11:38:40 #163
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181768930
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je een onderzoek zou houden onder alle Nederlanders dan ga je nog hogere cijfers zien die het terecht vinden dat ze weg moeten. Mensen die zich voor het EenVandaag panel op hebben gegeven zullen vaker dan gemiddeld de kant van asielzoekers kiezen. En zelfs onder hun vind de meerderheid het terecht dat ze weg moeten.
Wat een aannames joh, chapeau. EenVandaag panel is trouwens vaker rechts dan links.
pi_181768935
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:35 schreef vigen98 het volgende:
Moeilijk dit. Ik ben zelf Armeens maar ik snap dat de wet gewoon nageleefd moet worden anders moet je telkens uitzondering maken voor de duizenden andere mensen en dan wordt de wet in praktijk gewoon niet meer nageleefd.

In Armenië kan je trouwens prima leven, probleem is dus dat alles zo onzeker is voor Lily en Howick. Ze kunnen zoals ik heb verstaan geen Armeens dus leven in Armenië gaat sowieso heel moeilijk worden, ze kunnen het ook leren ze zijn namelijk nog jong.

Aan de andere kant zijn dit kinderen die hier gewoon naar school willen gaan. Wat als we alleen voor deze kinderen een uitzondering maken en dan gewoon zeggen, de prijs dat deze kinderen hier mogen blijven is dat de wet voortaan nu gewoon nageleefd moet worden.
Dan heb je tientallen of honderden extra schrijnende gevallen die net als deze moeder er werkelijk alles aan doen om hun kinderen hier zo lang mogelijk te houden en zal je in plaats van Howick en Lili al die tientallen of honderden extra kinderen uit moeten zetten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:39:38 #165
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768945
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hirsi Ali heeft de wet ook overtreden en verzwegen, daarmee heeft ze dure opleidingen genoten en carrière gemaakt in de politiek bij de VVD. Nu het land uitgetrapt heeft ze een geweldig leven in Amerika, betaald door ons de belasting betaler. Het grote verschil is dat het de Armeense moeder niet is gelukt,Hirsi Ali is het wel gelukt met bedrog. Beide hebben ze onze overheid bedrogen. Ik zie wel vergelijkingen.
Dan moeten ze dat ook aanpakken?

Ik ben voor gelijke behandeling, en als iemand liegt bedriegt en misbruik maakt van het systeem dan hoort dat gewoon aangepakt te worden.

Echter kan je dit niet vergelijken want elk geval is al specifiek en lastig genoeg op zich.
pi_181768950
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:35 schreef vigen98 het volgende:
Moeilijk dit. Ik ben zelf Armeens maar ik snap dat de wet gewoon nageleefd moet worden anders moet je telkens uitzondering maken voor de duizenden andere mensen en dan wordt de wet in praktijk gewoon niet meer nageleefd.

In Armenië kan je trouwens prima leven, probleem is dus dat alles zo onzeker is voor Lily en Howick. Ze kunnen zoals ik heb verstaan geen Armeens dus leven in Armenië gaat sowieso heel moeilijk worden, ze kunnen het ook leren ze zijn namelijk nog jong.

Aan de andere kant zijn dit kinderen die hier gewoon naar school willen gaan. Wat als we alleen voor deze kinderen een uitzondering maken en dan gewoon zeggen, de prijs dat deze kinderen hier mogen blijven is dat de wet voortaan nu gewoon nageleefd moet worden.
Ze weten al jáááren dat ze niet in Nederland kunnen blijven en naar Armenië moeten. Al 8 uitspraken hiervoor moet hen toch wel enig benul gegeven hebben dat het leren van Armeens misschien wel een tikkie slim is. NU gaan huilen dat ze geen Armeens kennen is dan ook geen reden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:40:16 #167
319979 Fok-it
All is well
pi_181768954
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:38 schreef r_one het volgende:

[..]

En dat meermaals, tot aan de RvS aan toe?! Jij denkt serieus dat ze niet alle facetten hebben meegewogen en daarbij toch tot dit oordeel zijn gekomen? De rechters zijn dus maar een stelletje prutsers?
Prutsers? Nee, gewoon te lichtzinnig geoordeeld
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181768957
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Prutsers? Nee, gewoon te lichtzinnig geoordeeld
Dat mag jij vinden.
pi_181768959
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan heb je tientallen of honderden extra schrijnende gevallen die net als deze moeder er werkelijk alles aan doen om hun kinderen hier zo lang mogelijk te houden en zal je in plaats van Howick en Lili al die tientallen of honderden extra kinderen uit moeten zetten.
Ja maar ik bedoel juist, we kunnen deze kinderen hier laten blijven en dan voortaan dit soort dingen niet eens mogelijk meer maken. Zodat we voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
pi_181768966
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nederlandse rechters zijn er, terecht, op gewezen dat er te weinig is gekeken naar huisvesting en onderwijs in land van herkomst. Met zo'n definitieve uitspraak hebben ze dat kennelijk niet voldoende meegenomen in hun keus
En als daar naar is gekeken is er geen goed perspectief op een baan... En als daar dan naar is gekeken is er geen etc.
pi_181768973
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel juist, we kunnen deze kinderen hier laten blijven en dan voortaan dit soort dingen niet eens mogelijk meer maken. Zodat we voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
Je wilt een muur om Nederland bouwen en bij binnenkomst de kinderen scheiden van de ouders?
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:42:00 #172
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181768975
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel juist, we kunnen deze kinderen hier laten blijven en dan voortaan dit soort dingen niet eens mogelijk meer maken. Zodat we voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
Dan schep je een maatstaaf/precedent waarop andere zeggen dat 'hunnie' het ook hebben gekregen.

Eerst de procedures en wet aanpassen anders dan blijft men er misbruik van maken.
pi_181768979
Moeder praat toch alleen Armeens, die kinderen zullen dus een aardig woordje Armeens kunnen. Hoe hebben ze anders al die jaren gecommuniceerd met hun moeder.
pi_181768988
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ze weten al jáááren dat ze niet in Nederland kunnen blijven en naar Armenië moeten. Al 8 uitspraken hiervoor moet hen toch wel enig benul gegeven hebben dat het leren van Armeens misschien wel een tikkie slim is. NU gaan huilen dat ze geen Armeens kennen is dan ook geen reden.
Alsof die kinderen die dat snappen. Je vergeet dat ze gewoon 12 en 13 zijn hè. Die denken nog niet zo volwassenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 11:43:39 ]
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:43:34 #175
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181768996
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel juist, we kunnen deze kinderen hier laten blijven en dan voortaan dit soort dingen niet eens mogelijk meer maken. Zodat we voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
Dat kan dus niet, dan gaan anderen zich later terecht beroepen op deze regeling. Zij wel, dus wij ook.
Ik vind het ook erg spijtig voor deze twee kinderen, maar meerdere rechters hebben gesproken. Punt.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_181769000
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel juist, we kunnen deze kinderen hier laten blijven en dan voortaan dit soort dingen niet eens mogelijk meer maken. Zodat we voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
Dat 'voortaan' is niet makkelijk. Daar gaan wat wetswijzigingen voor nodig zijn. En dat gaat een tijdje duren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:44:07 #177
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181769003
Zijn die kutjong nou nog niet weg :(

Kinderen die zo jong al op de loop gaan voor justitie kan je als land beter kwijt zijn.
pi_181769007
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Alsof die kinderen die dat snappen. Je vergeet dat ze gewoon 12 en 13 zijn hè. Die denken nog niet zo volwassenen.
Alsof die kinderen alleen zijn. Ze hebben ook nog een moeder die hen dit aandoet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181769010
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:39 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat ook aanpakken?

Ik ben voor gelijke behandeling, en als iemand liegt bedriegt en misbruik maakt van het systeem dan hoort dat gewoon aangepakt te worden.

Echter kan je dit niet vergelijken want elk geval is specifiek en al lastig genoeg op zich.
Het verschil is dat Hirsi Ali nooit is gepakt ten tijde dat ze nog van haar opleiding en carrière heeft genoten in Nederland. Maar Hirsi Ali heeft Nederland ook vervloekt op het moment dat ontdekt werd en dat ze niet mocht blijven. Toen zat ze ook te smeken om nationalisering, waarbij ijzeren Rita keihard was. Maar ja het verschil hier is dat Lily en Howick nog steeds leerplichtig zijn. Wat ik ook ergens heel vreemd vind. Je bent leerplichtig maar je word het land uitgezet. Hoe voldoe je dan aan deze verplichting van de staat en van de leerling.
pi_181769020
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel juist, we kunnen deze kinderen hier laten blijven en dan voortaan dit soort dingen niet eens mogelijk meer maken. Zodat we voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
Deze moeder heeft al ontzettend vaak gehoord dat zij en haar kinderen hier niet konden blijven. De enige reden waarom zij toch kansloze procedure op kansloze procedure stapelde was omdat ze wist dat het zin heeft om te liegen, rekken en alles aan te halen om alsnog een pardon te krijgen.

Zoals Rutte al gezegt heeft is het onmogelijk om te voorkomen dat er telkens een nieuwe procedure word gestart. Wat je wel kan doen is consequent zijn en zulk gedrag niet belonen.

Zowel de politiek als verschillende rechters hebben aangegeven dat als er een nieuw precedent komt dat er dan een heleboel afgewezen asielzoekers hetzelfde gaan doen als deze moeder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181769021
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, dan gaan anderen zich later terecht beroepen op deze regeling. Zij wel, dus wij ook.
Ik vind het ook erg spijtig voor deze twee kinderen, maar meerdere rechters hebben gesproken. Punt.
Waarom zou dat niet kunnen vraag ik me af, we hebben bijvoorbeeld sommige financiële regelingen in Nederland die opeens niet meer gelden omdat het is afgeschaft, bijvoorbeeld studenten kunnen nu toch ook niet zeggen omdat 10 jaar terug je gratis geld kreeg van de overheid moet ik dat ook krijgen. Wetten veranderen gewoon en het is alleen voordelig voor de mensen die er ook daadwerkelijk op dat moment erop kunnen beroepen.
pi_181769031
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alsof die kinderen alleen zijn. Ze hebben ook nog een moeder die hen dit aandoet.
Ja die moeder is mentaal niet in orde.
pi_181769032
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik vrees het laatste.

[..]

Ja, eens, eens, eens, en nog een keer eens.
Dank. Met 'iedereen' bedoelde ik alle kinderen (en volwassenen?) die in een soortgelijke situatie zitten. Of ze hier nu tien dagen, tien maanden of tien jaar zijn. Gewoon, iedereen.

En een vraagteken achter volwassenen omdat ik niet bekend ben met alle soorten en maten asielzoekers en in hoeverre ze met deze zelfde rare wetgeving te maken hebben.
Somebody that I used to know
pi_181769033
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het verschil is dat Hirsi Ali nooit is gepakt ten tijde dat ze nog van haar opleiding en carrière heeft genoten in Nederland. Maar Hirsi Ali heeft Nederland ook vervloekt op het moment dat ontdekt werd en dat ze niet mocht blijven. Toen zat ze ook te smeken om nationalisering, waarbij ijzeren Rita keihard was. Maar ja het verschil hier is dat Lily en Howick nog steeds leerplichtig zijn. Wat ik ook ergens heel vreemd vind. Je bent leerplichtig maar je word het land uitgezet. Hoe voldoe je dan aan deze verplichting van de staat en van de leerling.
In Armenië heeft de Nederlandse leerplichtwet geen werking he ;)
pi_181769040
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:42 schreef Meaghan het volgende:
Moeder praat toch alleen Armeens, die kinderen zullen dus een aardig woordje Armeens kunnen. Hoe hebben ze anders al die jaren gecommuniceerd met hun moeder.
Volgens mij spreekt die moeder vloeiend Nederlands net als de kinderen.Hoe denk je anders dat de kinderen zo goed Nederlands kunnen. Je zult thuis je taal ook moeten spreken om zo goed Nederlands te kunnen praten.
pi_181769043
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja en rechtsen zien links gelukkig wel lekker objectief. Hou toch op. Er wordt van beide kanten gechargeerd
Als je met je hart denkt ipv met je hoofd wordt het een puinhoop, zoals het nu is. Ik mis realiteitsbesef aan de andere kant. En de realiteit is dat er geen cohesie meer is in de samenleving en ook geen overschot aan geld. Nu zullen die 2 kinderen misschien geen gevaar voor de NL'se maatschappij zijn maar als we ons niet aan de regels houden kunnen we ze net zo goed schrappen.
pi_181769058
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Prutsers? Nee, gewoon te lichtzinnig geoordeeld
https://www.raadvanstate.(...)spraak.html?id=96384

Ik nodig je uit om te vertellen op welk punt de RvS te lichtzinning is omgegaan met de belangen van het kind.

Graag ook juridisch onderbouwd en niet je onderbuik.
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:47:44 #188
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181769060
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen vraag ik me af, we hebben bijvoorbeeld sommige financiële regelingen in Nederland die opeens niet meer gelden omdat het is afgeschaft, bijvoorbeeld studenten kunnen nu toch ook niet zeggen omdat 10 jaar terug je gratis geld kreeg van de overheid moet ik dat ook krijgen. Wetten veranderen gewoon en het is alleen voordelig voor de mensen die er ook daadwerkelijk op dat moment erop kunnen beroepen.
Als de wet inderdaad verandert, heb je een ander verhaal. Maar dat schijnt nogal lastig te zijn.
Overigens wordt hier de huidige wetgeving gehandhaafd, die wordt nu ook met voeten getreden want zielig. Wie zegt me dat dat dan ook niet gebeurt?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_181769061
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Alsof die kinderen die dat snappen. Je vergeet dat ze gewoon 12 en 13 zijn hè. Die denken nog niet zo volwassenen.
Dus jij vindt het prima dat illegalen naar Nederland kunnen komen, jarenlang kunnen procederen zodat hun kinderen in Nederland kunnen blijven? Of wil je dat die kinderen kunnen blijven omdat jijzelf Armeens bent? Had je dit ook gevonden als de illegalen uit Afrika waren gekomen? En wat is er zo erg aan Armenie? Een mooi land met mooie bergen en goed weer?
pi_181769065
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen vraag ik me af, we hebben bijvoorbeeld sommige financiële regelingen in Nederland die opeens niet meer gelden omdat het is afgeschaft, bijvoorbeeld studenten kunnen nu toch ook niet zeggen omdat 10 jaar terug je gratis geld kreeg van de overheid moet ik dat ook krijgen. Wetten veranderen gewoon en het is alleen voordelig voor de mensen die er ook daadwerkelijk op dat moment erop kunnen beroepen.
Omdat Nederland allerlei Europese en internationale verdragen getekend heeft die de rechten van asielzoekers garanderen. Wil je voorkomen dat ze allerlei procedures op kunnen starten en jarenlang kunnen procederen, dan moet je uit die verdragen stappen.

En de prijs om dat te doen is heel hoog.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181769076
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Prutsers? Nee, gewoon te lichtzinnig geoordeeld
Als er 8 (!) keer naar gekeken is en ook de RvS concludeert dat het anders zit kun je het niet meer over 'lichtzinnig' hebben. Gisteren nog een rechterlijke uitspraak in hun nadeel trouwens. Dan ben je het gewoon niet met de uitspraak eens. Wat kan natuurlijk.
pi_181769082
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja die moeder is mentaal niet in orde.
Dus ze kunnen niet bij hun moeder blijven, dus moeten ze maar in Nederland blijven? Dan kan die moeder weer terug naar Nederland? Dit is gewoon een spel van die moeder.
pi_181769083
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Als er 8 (!) keer naar gekeken is en ook de RvS concludeert dat het anders zit kun je het niet meer over 'lichtzinnig' hebben. Gisteren nog een rechterlijke uitspraak in hun nadeel trouwens. Dan ben je het gewoon niet met de uitspraak eens. Wat kan natuurlijk.
Je vergeet alle beroepen en hoger beroepen. Er is eerder 20x naar gekeken ipv 8 keer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:52:32 #194
74056 crew  ToT
pi_181769113
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je vergeet alle beroepen en hoger beroepen. Er is eerder 20x naar gekeken ipv 8 keer.
Oh? Dat is nieuw voor mij.
De tering zeg! :X Echt geen wonder dat die kinderen PTSS zouden hebben! :X
pi_181769114
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je vergeet alle beroepen en hoger beroepen. Er is eerder 20x naar gekeken ipv 8 keer.
Klopt het is echt bizar.
pi_181769128
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je vergeet alle beroepen en hoger beroepen. Er is eerder 20x naar gekeken ipv 8 keer.
Als een rechter uitspraak doet in een zaak waarin ik betrokken ben, dan moet ik toch ook luisteren? Ik kan het me toch noet veroorloven om 8 keer niet naar de rechter te luisteren?
pi_181769135
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja die moeder is mentaal niet in orde.
Naast die moeder is er ook nog een 'omgeving'. Opvangouders en hulpinstanties en zo. Allemaal geobsedeerd met oogkleppen volhouden dat ze 'uiteindelijk' zouden mogen blijven DUS Armeens leren hoeft niet?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 11:54:32 #198
319979 Fok-it
All is well
pi_181769142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Als er 8 (!) keer naar gekeken is en ook de RvS concludeert dat het anders zit kun je het niet meer over 'lichtzinnig' hebben. Gisteren nog een rechterlijke uitspraak in hun nadeel trouwens. Dan ben je het gewoon niet met de uitspraak eens. Wat kan natuurlijk.
Je hebt gelijk, ietwat ongelukkige woordkeuze
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:55:29 #199
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181769156
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als een rechter uitspraak doet in een zaak waarin ik betrokken ben, dan moet ik toch ook luisteren? Ik kan het me toch noet veroorloven om 8 keer niet naar de rechter te luisteren?
Volgens mij kan je in een normale rechtszaak/rechtsgang niet eens zoveel keer in beroep, 2 keer dacht ik normaal gesproken. 1x rechtbank en 1x bij de hoge raad.
pi_181769167
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als een rechter uitspraak doet in een zaak waarin ik betrokken ben, dan moet ik toch ook luisteren? Ik kan het me toch noet veroorloven om 8 keer niet naar de rechter te luisteren?
Ik vind best dat je het recht hebt om in beroep en hoger beroep te gaan. En als er een zwaarwegende reden is om alsnog in aanmerking te kunnen komen van een verblijfsvergunning dan mag je wat mij betreft ook daarvoor een nieuwe procedure starten. En daar beroep voor aantekenen.

Maar deze 20+ zaken over meer dan 10 jaar is hallucinant veel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181769178
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Naast die moeder is er ook nog een 'omgeving'. Opvangouders en hulpinstanties en zo. Allemaal geobsedeerd met oogkleppen volhouden dat ze 'uiteindelijk' zouden mogen blijven DUS Armeens leren hoeft niet?
Gewoon geen nee willen horen.
Somebody that I used to know
pi_181769195
pauwnl twitterde op vrijdag 07-09-2018 om 23:30:57 Voorzitter Nederlandse politiebond @JanStruijs vindt het een schande dat de twee kinderen, Lili & Howick, worden uitgezet. #Pauw https://t.co/c3r6yn7E4y reageer retweet
Wat een rechtse praatjes allemaal. :7
pi_181769205
Leuk. Een ouderwetse FOK speurtocht.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181769210
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vind best dat je het recht hebt om in beroep en hoger beroep te gaan. En als er een zwaarwegende reden is om alsnog in aanmerking te kunnen komen van een verblijfsvergunning dan mag je wat mij betreft ook daarvoor een nieuwe procedure starten. En daar beroep voor aantekenen.

Maar deze 20+ zaken over meer dan 10 jaar is hallucinant veel.
Ik denk dat het effectiever is om gesubsidieerde rechtsbijstand af te schaffen voor kennelijk kansloze zaken.

Natuurlijk gaan deze mensen door als ze een gratis advocaat krijgen iedere keer.
pi_181769216
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ietwat ongelukkige woordkeuze
Komen we terug bij: dus het zijn een stelletje prutsers en ze gaan over lijken?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:00:47 #206
74056 crew  ToT
pi_181769225
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:58 schreef Nintex het volgende:
pauwnl twitterde op vrijdag 07-09-2018 om 23:30:57 Voorzitter Nederlandse politiebond @JanStruijs vindt het een schande dat de twee kinderen, Lili & Howick, worden uitgezet. #Pauw https://t.co/c3r6yn7E4y reageer retweet
Wat een rechtse praatjes allemaal. :7
Misschien dat ze nu bij hem ondergedoken zitten? :P
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:00:53 #207
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181769227
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik denk dat het effectiever is om gesubsidieerde rechtsbijstand af te schaffen voor kennelijk kansloze zaken.

Natuurlijk gaan deze mensen door als ze een gratis advocaat krijgen iedere keer.
Niet afschaffen, inkorten. Je weet niet of een zaak kansloos is van te voren, daarvoor hebben we de rechtsspraak.
Dus een maximaal aantal of x aantal jaar.
pi_181769271
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Niet afschaffen, inkorten. Je weet niet of een zaak kansloos is van te voren, daarvoor hebben we de rechtsspraak.
Dus een maximaal aantal of x aantal jaar.
Dat is bestuursrechtelijk onmogelijk te realiseren. Iets met trias politica enzo.
pi_181769276
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Niet afschaffen, inkorten. Je weet niet of een zaak kansloos is van te voren, daarvoor hebben we de rechtsspraak.
Dus een maximaal aantal of x aantal jaar.
Daarom zei ik 'kennelijk' kansloos. Dan kan je op basis van objectieve criteria de rechtsbijstand beperken, bijvoorbeeld als ze uit een veilig land van herkomst komen of al 3 procedures hebben gevoerd.
pi_181769294
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik denk dat het effectiever is om gesubsidieerde rechtsbijstand af te schaffen voor kennelijk kansloze zaken.

Natuurlijk gaan deze mensen door als ze een gratis advocaat krijgen iedere keer.
Ehm, nee.

Lijkt me niet de bedoeling dat alleen asielzoekers met genoeg budget om te blijven procederen een goede kans maken om een vergunning te krijgen.

Iedereen moet gewoon een procedure kunnen starten, in beroep kunnen gaan en bij genoeg reden een nieuwe procedure kunnen starten. We moeten alleen af van het feit dat men nu blijkbaar tien jaar lang een nee kan negeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:08:29 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181769315
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 09:27 schreef deedeetee het volgende:
Onderduiken zat natuurlijk allang in de planning. Niet dat ze er iets mee opschieten. Kost alleen nog meer gemiste tijd op school. Wat gaat t volgende zijn ? Een paniekaanval als ze eindelijk in t vliegtuig zitten ?
Als ik een twaalfjarig kind was dat in een vliegtuig gezet werd naar een land dat ik niet ken, dan zou ik geen paniekaanval hoeven faken, eigenlijk.
pi_181769327
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ehm, nee.

Lijkt me niet de bedoeling dat alleen asielzoekers met genoeg budget om te blijven procederen een goede kans maken om een vergunning te krijgen.

Iedereen moet gewoon een procedure kunnen starten, in beroep kunnen gaan en bij genoeg reden een nieuwe procedure kunnen starten. We moeten alleen af van het feit dat men nu blijkbaar tien jaar lang een nee kan negeren.
De rechter kan prima inschatten of een aanvraag enige kans van slagen heeft en daarom rechtsbijstand toekennen.
pi_181769339
vigen98 is niet serieus te nemen.
Hij is zelf een Armenier die vindt dat Lili en Howick een verblijfsvergunning moeten krijgen. Hij is echter tegen illegale immigratie van andere volkeren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:10:50 #214
74056 crew  ToT
pi_181769340
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als ik een twaalfjarig kind was dat in een vliegtuig gezet werd naar een land dat ik niet ken, dan zou ik geen paniekaanval hoeven faken, eigenlijk.
Daarom dat al die Syrische vluchtelingkinderen die hier naar toe komen allemaal ook zo hysterisch van angst en onzekerheid zijn. :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:12:06 #215
74056 crew  ToT
pi_181769356
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:10 schreef polderturk het volgende:
vigen98 is niet serieus te nemen.
Hij is zelf een Armenier die vindt dat Lili en Howick een verblijfsvergunning moeten krijgen. Hij is echter tegen illegale immigratie van andere volkeren.
Mja het één hoeft niet per sé het andere uit te sluiten.
Je kunt tegen illegale immigratie zijn maar toch ook in de list en bedrog van deze moeder trappen en de kinderen als slachtoffer van de Nederlandse overheid zien die hier een veilig thuis moeten krijgen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:13:20 #216
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181769371
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

De rechter kan prima inschatten of een aanvraag enige kans van slagen heeft en daarom rechtsbijstand toekennen.
Dan ga je echt op een hellend vlak, rechters die gaan vertellen dat je geen zaak meer mag aanspannen.
Zelf geloof ik meer in het strafbaar stellen van illegaliteit. Kun je daar mooi vreemdelingendetentie op baseren. Uitgeprocedeerd? In detentie tot de uitzetting.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_181769391
We kunnen de rechtstaat niet opzij zetten. De rechter heeft 8 keer bepaald dat ze het land uit moeten.
pi_181769402
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:58 schreef Nintex het volgende:
pauwnl twitterde op vrijdag 07-09-2018 om 23:30:57 Voorzitter Nederlandse politiebond @JanStruijs vindt het een schande dat de twee kinderen, Lili & Howick, worden uitgezet. #Pauw https://t.co/c3r6yn7E4y reageer retweet
Wat een rechtse praatjes allemaal. :7
Jeroen Pauw was gister MAD.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181769413
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:13 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dan ga je echt op een hellend vlak, rechters die gaan vertellen dat je geen zaak meer mag aanspannen.
Zelf geloof ik meer in het strafbaar stellen van illegaliteit. Kun je daar mooi vreemdelingendetentie op baseren. Uitgeprocedeerd? In detentie tot de uitzetting.
Het strafbaar stellen van illegaliteit en hulp aan illegaliteit kan helpen maar gezien de (nog) beperkte schaal van de problematiek acht men het een te zwaar middel. Men wil geen heksenjacht op illegalen. Detentie is alleen toegestaan indien er zicht is op daadwerkelijke uitzetting op korte termijn volgens het europees hof. Vaak kan aan dit criterium niet worden voldaan omdat migrant weigert mee te werken aan opheldering van de identiteit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181769434
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

De rechter kan prima inschatten of een aanvraag enige kans van slagen heeft en daarom rechtsbijstand toekennen.
Bij de toekenning komt geen rechter aan te pas.
pi_181769437
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Misschien dat ze nu bij hem ondergedoken zitten? :P
Ik denk in een grachtenpand in Amsterdam bij We Are Here.
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:20:06 #222
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181769439
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het strafbaar stellen van illegaliteit en hulp aan illegaliteit kan helpen maar gezien de (nog) beperkte schaal van de problematiek acht men het een te zwaar middel. Men wil geen heksenjacht op illegalen. Detentie is alleen toegestaan indien er zicht is op daadwerkelijke uitzetting op korte termijn volgen het europees hof. Vaak kan aan dit criterium niet worden voldaan omdat migrant weigert mee te werken aan opheldering van de identiteit.
En dan blijf je dus met dit soort ellende aankloten.
Het is een kwestie van politieke (on)wil, dat dit niet opgelost kan worden. Als illegaliteit strafbaar is, kun je ze op die basis detineren.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:21:48 #223
74056 crew  ToT
pi_181769455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het strafbaar stellen van illegaliteit en hulp aan illegaliteit kan helpen maar gezien de (nog) beperkte schaal van de problematiek acht men het een te zwaar middel. Men wil geen heksenjacht op illegalen. Detentie is alleen toegestaan indien er zicht is op daadwerkelijke uitzetting op korte termijn volgens het europees hof. Vaak kan aan dit criterium niet worden voldaan omdat migrant weigert mee te werken aan opheldering van de identiteit.
Die Europese wetten worden nog eens onze ondergang...
pi_181769464
quote:
Howick en Lili zijn afgelopen nacht weggelopen, terwijl er een medewerker van hun voogdij-instelling Nidos aanwezig was in hun huis. De medewerker kon om onduidelijke redenen niet voorkomen dat de kinderen verdwenen uit hun pleeggezin.
@Telegraaf
pi_181769465
quote:
De politie is naar de kinderen op zoek, bevestigt de woordvoerder van verantwoordelijk staatssecretaris Mark Harbers. Het Nidos regelt de uitzetting van de kinderen en had hen naar Schiphol moeten brengen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181769467
Al die behulpzaam mensen die deze kinderen bij hebben gestaan de afgelopen 10 jaar zijn schuldig aan deze dwaling. De rechtspraak is duidelijk, het was al lang duidelijk dat deze kinderen hier niet mogen blijven.

Maar neeee dat pikken de maatschappelijk werkers niet want goshie IK ben het er niet mee eens!
Hoger beroep!! -> tijd rekken -> uitstellen -> Procedure want IK vind het zielugggg!!!

Kijk wat een troep je hebt gemaakt en hoe je het leven van deze kinderen hebt verziekt met je waanbeeld. Bah. Die lui moeten maar eens voor het tribunaal van de mensenrechten verschijnen.
pi_181769495
quote:
De zaak zorgde voor veel beroering sinds de Raad van State eind vorige maand definitief oordeelde dat de twee niet in Nederland konden blijven. Howick (13) en Lili (12) kwamen in 2008 met hun moeder naar Nederland. Ze zijn in Rusland geboren, groeiden op in Den Haag en zijn nog nooit in Armenië geweest. Ook spreken ze de taal niet.
https://nos.nl/artikel/22(...)-bij-pleeggezin.html
Ook de NOS schrijft het weer..
pi_181769540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ook de NOS schrijft het weer..
Maar er staat ook dit:
quote:
Verder zei hij dat er afspraken waren gemaakt over onderdak, scholing en financiële ondersteuning voor de kinderen.
pi_181769553
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kijk dit snap ik dan dus weer niet. Waarom actief deze kinderen opsporen terwijl de politie al jaren donders goed weet waar de illegalen van We Are Here zitten. En die zorgen ook nog eens voor overlast. Echt dit land... :')
pi_181769574
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kijk dit snap ik dan dus weer niet. Waarom actief deze kinderen opsporen terwijl de politie al jaren donders goed weet waar de illegalen van We Are Here zitten. En die zorgen ook nog eens voor overlast. Echt dit land... :')
Omdat er voor de leden van We Are Here (nog) geen zicht is op uitzetting. Voor deze kinderen wel.
pi_181769586
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kijk dit snap ik dan dus weer niet. Waarom actief deze kinderen opsporen terwijl de politie al jaren donders goed weet waar de illegalen van We Are Here zitten. En die zorgen ook nog eens voor overlast. Echt dit land... :')
Dat er in andere zaken fouten worden gemaakt, maakt het nog niet fout dat Lili en Howick nu actief opgespoord worden.

Het is in ieders belang dat er aan deze soap een einde komt en Lili en Howick zo snel mogelijk met hun moeder in Armenie herenigd worden. Deze vluchtpoging is vreselijk belastend voor hen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:32:19 #232
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181769597
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Daarom dat al die Syrische vluchtelingkinderen die hier naar toe komen allemaal ook zo hysterisch van angst en onzekerheid zijn. :Y
Zijn ze ook. Alleen komt het er later pas uit, want in eerste instantie arriveren ze op de plaats van bestemming waar het veilig is vanuit een onveilige situatie vanuit een onveilig land.
pi_181769614
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat er in andere zaken fouten worden gemaakt, maakt het nog niet fout dat Lili en Howick nu actief opgespoord worden.

Het is in ieders belang dat er aan deze soap een einde komt en Lili en Howick zo snel mogelijk met hun moeder in Armenie herenigd worden. Deze vluchtpoging is vreselijk belastend voor hen.
Correct. Deze kinderen krijgen uiteraard hulp van andere, die mensen moeten ze eens aanpakken. Hulpzaam proberen te zijn maar van de wal in de sloot, ze maken de problemen alleen maar erger. Het is strafbaar en moet worden aangepakt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:41:58 #234
74056 crew  ToT
pi_181769712
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat er in andere zaken fouten worden gemaakt, maakt het nog niet fout dat Lili en Howick nu actief opgespoord worden.

Precies. Beetje het idee van dat een verkeersovertreder tijdens het uitschrijven van de boete boos tegen de politie roept: "Ga boeven vangen!"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:43:12 #235
74056 crew  ToT
pi_181769730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Zijn ze ook. Alleen komt het er later pas uit, want in eerste instantie arriveren ze op de plaats van bestemming waar het veilig is vanuit een onveilige situatie vanuit een onveilig land.
Ik heb genoeg Syrische kinderen gezien die hier razendsnel de draad opppakken hoor. Leren de taal snel, doen het goed op school enz.

Maar prima: Syrische kindertjes dus aan de grens weigeren en terug naar huis sturen, want hier komen is emotioneel veel te belastend voor hen! ^O^
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:45:00 #236
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181769760
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies. Beetje het idee van dat een verkeersovertreder tijdens het uitschrijven van de boete boos tegen de politie roept: "Ga boeven vangen!"
Of een beetje zoals die asielzoekers die wél actief uitgezet zijn terwijl hun beulen lachend het land in kwamen, zoals is gebeurd met veel Afghanen, Rwandezen, Liberianen, Irakezen en nu ook Syriërs.

Die totale willekeur en oneerlijkheid wringt gewoon en het is terecht dat mensen zich hierover op het achterhoofd krabben. Iedereen zou een eerlijke, snelle en zorgvuldige toetsing van de aanvraag moeten krijgen en de uitkomsten van het asielbeleid laten zien dat dit niet zo is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:48:07 #237
74056 crew  ToT
pi_181769819
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Of een beetje zoals die asielzoekers die wél actief uitgezet zijn terwijl hun beulen lachend het land in kwamen, zoals is gebeurd met veel Afghanen, Rwandezen, Liberianen, Irakezen en nu ook Syriërs.

Die totale willekeur en oneerlijkheid wringt gewoon en het is terecht dat mensen zich hierover op het achterhoofd krabben. Iedereen zou een eerlijke, snelle en zorgvuldige toetsing van de aanvraag moeten krijgen en de uitkomsten van het asielbeleid laten zien dat dit niet zo is.
Is ook in dit geval gebeurd, maar dat gekke wijf bleef ons maar aanklagen om er tegenin te gaan.
Ze kreeg keer op keer op keer te horen dat ze uit een veilig land komt en dus geen recht op verblijf heeft en bleef on maar aanklagen terwijl haar kinderen ondertussen ouder werden en het voor sommigen onder ons te zielig werd om hen nog terug te sturen.

^O^ Prachtig voorbeeld voor Afghanen, Rwandezen, Liberianen, Irakezen en Syriërs! :Y Blijf ons maar aanklagen. Kost ons in 10 jaar tijd wel zo'n miljoen euro per geval maar fuck it: als je zielige kindjes hebt moet je uiteindelijk wel je zin gaan krijgen! :Y
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:49:09 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181769839
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Is ook in dit geval gebeurd, maar dat gekke wijf bleef ons maar aanklagen om er tegenin te gaan.
Ze kreeg keer op keer op keer te horen dat ze uit een veilig land komt en dus geen recht op verblijf heeft en bleef on maar aanklagen terwijl haar kinderen ondertussen ouder werden en het voor sommigen onder ons te zielig werd om hen nog terug te sturen.

^O^ Prachtig voorbeeld voor Afghanen, Rwandezen, Liberianen, Irakezen en Syriërs! :Y Blijf ons maar aanklagen. Kost ons in 10 jaar tijd wel zo'n miljoen euro per geval maar fuck it: als je zielige kindjes hebt moet je uiteindelijk wel je zin gaan krijgen! :Y
En dat is inderdaad wat er onder andere moet veranderen. Het zijn allebei symptomen van een niet goed functionerend systeem wat niet is toegesneden op de praktijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 12:51:02 #239
74056 crew  ToT
pi_181769872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En dat is inderdaad wat er onder andere moet veranderen. Het zijn allebei symptomen van een niet goed functionerend systeem wat niet is toegesneden op de praktijk.
En dat systeem is gebaseerd op internationale wetten die je niet zomaar kunt aanpassen. Rutte had ze al wel veel eerder het land uit willen knikkeren, maar zij hadden het recht om hier keer op keer op keer tegenin te gaan en hadden heel gehaaide advocaten en activisten e.d. die hen hier in steunden.
pi_181769905
Mooi :) opzouten naar Armenië. We doen alsof het daar oorlog is. Regels zijn regels.

veel plezier nog :)
pi_181769909
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:13 schreef Marsenal het volgende:
Als die kinderen straks na het uitzetten wat overkomt heb je de poppen aan het dansen _O-
De regering houdt zich aan de regels. Dit kan echt niet jongens.
pi_181769919
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:42 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je, het is net pokeren : je kan doorgaan met inzetten, inzetten, inzetten in de hoop dat je toch wint terwijl je je winkansen lager en lager ziet worden (en de uitkomst al vaststaat). Hoe langer je doorgaat, hoe groter je verlies uiteindelijk gaat zijn.

Soms kan je gewoon beter je verlies nemen en zo je verlies zo klein mogelijk houden en het in een nieuwe ronde opnieuw proberen.

(en dit geldt voor heel veel dingen in het leven)
De analogie faalt wel een beetje, want het is pokeren met andermans (de belastingbetaler) geld.
Inmiddels bijna een miljoen. Daar komt nog bij de politie inzet het her vervoer naar Armenië enz. enz.
Dat je dat kunt als asieladvocaat, geld verdienen over de ruggen van die kinderen.
Van begin af was duidelijk dat de vrouw en kinderen niet konden blijven.
Declareer dan 1 uur werktijd en geef de vrouw het dringende advies om terug te keren ook ten bate van de kinderen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:55:15 #243
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181769931
quote:
De Armeense tiener Lili en Howick zijn vrijdagavond weggelopen vanaf het adres in de Gelderse plaats Wijchen. Zij waren op dat moment bij hun grootouders en gingen er opeens vandoor

https://www.nu.nl/binnenl(...)open.html?redirect=1
Grootouders?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:01:35 #244
74056 crew  ToT
pi_181770042
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

Grootouders?
Opvallend ja.
Misschien zijn die ooit wél als echte vluchtelingen gekomen hier?

Goed te lezen dat de politie een zoektocht naar hen houdt en ook hulp van mensen vraagt.
Wel lastig dat die grootouders dicht bij Nijmegen wonen. Grote stad, veel buitenlanders en linkse activisten; misschien krijgen ze daar wel ergens onderdak. Dat zou sowieso ook echt niet in hun eigen belang zijn. Ze lopen alleen nog maar meer spanningen op en achterstand op school enz.
pi_181770054
Nu is Lili en Howick weggelopen. Hoeveel gaat dat de belastingbetaler extra kosten.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:04:30 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181770096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

Grootouders?
Ik denk eigenlijk dat het pleegouders moet zijn, want als er hier grootouders zijn, dan zie ik helemaal geen probleem om ze hier te houden zonder dat die moeder dan per se ook hier moet zijn. Die heeft de boel lopen flessen en haar kinderen niet. Als ze dan ook nog hier wél bij familie kunnen verblijven en daar niet, dan is dit een humane oplossing.
pi_181770099
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:22 schreef wawowiewa het volgende:
Al die behulpzaam mensen die deze kinderen bij hebben gestaan de afgelopen 10 jaar zijn schuldig aan deze dwaling. De rechtspraak is duidelijk, het was al lang duidelijk dat deze kinderen hier niet mogen blijven.

Maar neeee dat pikken de maatschappelijk werkers niet want goshie IK ben het er niet mee eens!
Hoger beroep!! -> tijd rekken -> uitstellen -> Procedure want IK vind het zielugggg!!!

Kijk wat een troep je hebt gemaakt en hoe je het leven van deze kinderen hebt verziekt met je waanbeeld. Bah. Die lui moeten maar eens voor het tribunaal van de mensenrechten verschijnen.
Voornamelijk de moeder haar schuld, want zij stemde in met de ellenlange kansloze beroepen....
Deze kinderen zullen wel gaan blijven en zo is er een vrijbrief van elke kansloze niet EU-buitenlander.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181770103
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

Grootouders?
Misschien bedoelden ze pleegouders..
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:05:59 #249
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181770127
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien bedoelden ze pleegouders..
Aangezien dit er ook staat:
quote:
De politie kan niet zeggen sinds wanneer de grootouders in Nederland zijn.
Twijfel ik eraan...
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 september 2018 @ 13:06:48 #250
408813 crew  trein2000
pi_181770152
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

Grootouders?
Dit is wel heel frappant ja...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181770153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:02 schreef polderturk het volgende:
Nu is Lili en Howick weggelopen. Hoeveel gaat dat de belastingbetaler extra kosten.
Ach..., we hebben al heel wat kunnen besparen op jouw taalcursus :T
pi_181770189
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:05 schreef Voszje het volgende:

[..]

Aangezien dit er ook staat:

[..]

Twijfel ik eraan...
Dan inderdaad niet.

Ah, dat verklaart wel een beetje waarom ze écht niet terug willen en waarom het lijkt alsof de pleegouders hen telkens hebben geholpen met onderduiken of weglopen..
pi_181770193
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voornamelijk de moeder haar schuld, want zij stemde in met de ellenlange kansloze beroepen....
Deze kinderen zullen wel gaan blijven en zo is er een vrijbrief van elke kansloze niet EU-buitenlander.
Wie heeft haar geadviseerd dan ? Zie mensen als de kinder ombudsman eromheen en advocaatjes en kinder bescherming weet ik wat, die hebben zich er allemaal niet mee bezig gehouden ? Je moet geen valse hoop geven aan mensen, dat loopt nooit goed af
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 september 2018 @ 13:08:43 #254
408813 crew  trein2000
pi_181770200
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Opvallend ja.
Misschien zijn die ooit wél als echte vluchtelingen gekomen hier?
Dan zou moeders toch een nationaliteit moeten hebben?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181770214
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:08 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Wie heeft haar geadviseerd dan ? Zie mensen als de kinder ombudsman eromheen en advocaatjes en kinder bescherming weet ik wat, die hebben zich er allemaal niet mee bezig gehouden ? Je moet geen valse hoop geven aan mensen, dat loopt nooit goed af
Die zullen wel moeten als ze hun baan willen behouden...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:09:28 #256
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181770225
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan zou moeders toch een nationaliteit moeten hebben?
Zoals aangegeven, de politie weet niet hoelang de grootouders al in Nederland zijn. Ze zijn hier dus vast niet als vluchteling gekomen..
pi_181770242
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die zullen wel moeten als ze hun baan willen behouden...
Dat kun ook zeggen van de kampbewaarders in nazi Duitsland.
Het is schandelijk. Abject en infaam.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 september 2018 @ 13:10:20 #258
408813 crew  trein2000
pi_181770244
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:09 schreef Voszje het volgende:

[..]

Zoals aangegeven, de politie weet niet hoelang de grootouders al in Nederland zijn. Ze zijn hier dus nooit als vluchteling gekomen.
Héél bijzonder...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181770254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:10 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Dat kun ook zeggen van de kampbewaarders in nazi Duitsland.
Het is schandelijk. Abject en infaam.
Klopt, maar zo werkt het wel....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:10:48 #260
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181770256
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Héél bijzonder...
Mijn idee.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2018 @ 13:11:25 #261
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181770268
quote:
Bezorgde politie roept op mee te zoeken naar Lili en Howick...
Mijn god zeg, nu zijn die kinderen weer 'zoek', begint onderhand een beetje op een soap te lijken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181770269
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Héél bijzonder...
The plot thickens ...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:13:13 #263
74056 crew  ToT
pi_181770297
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan zou moeders toch een nationaliteit moeten hebben?
Misschien was mams al volwassen, óf het zijn de grootouders van vader's kant?
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:14:02 #264
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_181770320
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Misschien was mams al volwassen, óf het zijn de grootouders van vader's kant?
Of het was een tikfoutje en had 'pleegouders' moeten zijn?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:15:09 #265
74056 crew  ToT
pi_181770347
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of het was een tikfoutje en had 'pleegouders' moeten zijn?
...waarvan de politie niet weet hoe lang ze in Nederland zijn?
pi_181770350
PeterRdeV twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 13:04:37 Ha... de politie roept de hulp in van burgers omdat ze zich zorgen maken over de veiligheid van Howick en Lili... pfff... alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderduiken iedereen die hen aangeeft is een NSB’er... #howickenlili https://t.co/epFsh4w7fQ reageer retweet
Petergod
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:16:31 #267
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181770381
Dus... Geen familie hebben in Armenië was ook een leugen? ;(
pi_181770386
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Héél bijzonder...
Inderdaad, waar komen die grootouders ineens vandaan? Raar verhaal.
pi_181770394
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:16 schreef Voszje het volgende:
Dus... Geen familie hebben in Armenië was ook een leugen? ;(
Vast verspreidt door de moeder....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 september 2018 @ 13:17:51 #270
408813 crew  trein2000
pi_181770416
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Misschien was mams al volwassen, óf het zijn de grootouders van vader's kant?
Ja, waar is vader eigenlijk in dit verhaal?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:18:15 #271
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181770425
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:15 schreef Bolasie het volgende:
PeterRdeV twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 13:04:37 Ha... de politie roept de hulp in van burgers omdat ze zich zorgen maken over de veiligheid van Howick en Lili... pfff... alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderduiken iedereen die hen aangeeft is een NSB’er... #howickenlili https://t.co/epFsh4w7fQ reageer retweet
Petergod
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181770447
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, waar is vader eigenlijk in dit verhaal?
Hij is slecht voor het verhaal, dus de moeder houdt hem verborgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:19:57 #273
74056 crew  ToT
pi_181770455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:15 schreef Bolasie het volgende:
PeterRdeV twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 13:04:37 Ha... de politie roept de hulp in van burgers omdat ze zich zorgen maken over de veiligheid van Howick en Lili... pfff... alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderduiken iedereen die hen aangeeft is een NSB’er... #howickenlili https://t.co/epFsh4w7fQ reageer retweet
Petergod
Die verliest dus gelijk zijn geloofwaardigheid; als misdaadverslaggever willen dat voortvluchtigen uit de handen van justitie blijven, en mensen die justitie willen helpen vergelijken met mensen die de Duitsers hielpen joden op te pakken om die vervolgens naar vernietigingskampen te sturen! :')
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:20:35 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_181770471
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:15 schreef Bolasie het volgende:
PeterRdeV twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 13:04:37 Ha... de politie roept de hulp in van burgers omdat ze zich zorgen maken over de veiligheid van Howick en Lili... pfff... alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderduiken iedereen die hen aangeeft is een NSB’er... #howickenlili https://t.co/epFsh4w7fQ reageer retweet
Petergod
Tja, hij heeft een punt. Je zorgen maken over de veiligheid van kinderen die je over de schutting naar Armenie wilt tyfen, zonder te weten waar en hoe ze daar terecht gaan komen. Ietwat hypocriet is het wel van Justitie, ja.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:22:49 #275
74056 crew  ToT
pi_181770517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, hij heeft een punt. Je zorgen maken over de veiligheid van kinderen die je over de schutting naar Armenie wilt tyfen, zonder te weten waar en hoe ze daar terecht gaan komen. Ietwat hypocriet is het wel van Justitie, ja.
Ehhh nee? Er zijn heel wat afspraken gemaakt. De kinderen komen tijdelijk in een GOEDE opvang terecht tot hun moeder stopt met de boel tegen te werken en de hulp eindelijk eens accepteert wat haar al die tijd al aangeboden is.
Het enige obstakeltje is de taal waarvan ze beweren dat ze die niet spreken, terwijl hun moeder die taal spreekt. Ik denk dat die grootouders vast ook beter Armeens spreken dan Nederlands.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:23:29 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181770526
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Die verliest dus gelijk zijn geloofwaardigheid; als misdaadverslaggever willen dat voortvluchtigen uit de handen van justitie blijven, en mensen die justitie willen helpen vergelijken met mensen die de Duitsers hielpen joden op te pakken om die vervolgens naar vernietigingskampen te sturen! :')
Er is geen sprake van voortvluchtigen. Je betoog faalt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_181770533
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Ehhh nee? Er zijn heel wat afspraken gemaakt. De kinderen komen tijdelijk in een GOEDE opvang terecht tot hun moeder stopt met de boel tegen te werken en de hulp eindelijk eens accepteert wat haar al die tijd al aangeboden is.
Het enige obstakeltje is de taal waarvan ze beweren dat ze die niet spreken, terwijl hun moeder die taal spreekt. Ik denk dat die grootouders vast ook beter Armeens spreken dan Nederlands.
Daarnaast heb je dat Armeens zo onder de knie het is niet alsof het verstandelijk gehandicapten zijn.
pi_181770535
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, hij heeft een punt. Je zorgen maken over de veiligheid van kinderen die je over de schutting naar Armenie wilt tyfen, zonder te weten waar en hoe ze daar terecht gaan komen. Ietwat hypocriet is het wel van Justitie, ja.
Je moet de schuld leggen waar die ligt, en dat is de moeder die alles tegenwerkt. Je zou maar zo'n moeder hebben.... :N
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:24:56 #279
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181770545
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vast verspreidt door de moeder....
De grootouders zullen vast Armeens spreken dan, hoe konden ze met elkaar communiceren? :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:25:07 #280
74056 crew  ToT
pi_181770546
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is geen sprake van voortvluchtigen. Je betoog faalt.
Ze zijn gevlucht voor justitie en verstoppen zich.
pi_181770547
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:24 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Daarnaast heb je dat Armeens zo onder de knie het is niet alsof het verstandelijk gehandicapten zijn.
Als je in het buitenland woont dan is het de eerste paar weken alsof je gehandicapt bent en daarna spreek je het zo.
Ik heb er ervaring mee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:25:41 #282
74056 crew  ToT
pi_181770555
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:24 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Daarnaast heb je dat Armeens zo onder de knie het is niet alsof het verstandelijk gehandicapten zijn.
Tja die griet wil neurochirurg worden dus die is wel slim genoeg. :P
pi_181770556
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De analogie faalt wel een beetje, want het is pokeren met andermans (de belastingbetaler) geld.
Inmiddels bijna een miljoen. Daar komt nog bij de politie inzet het her vervoer naar Armenië enz. enz.
Dat je dat kunt als asieladvocaat, geld verdienen over de ruggen van die kinderen.
Van begin af was duidelijk dat de vrouw en kinderen niet konden blijven.
Declareer dan 1 uur werktijd en geef de vrouw het dringende advies om terug te keren ook ten bate van de kinderen.
Ik bedoelde niet letterlijk geld. Ik bedoel de inzet. Dus in hun geval : bloed, zweet, tranen en hoop. Ze geven alles, tegen beter weten in, in de hoop dat de kaarten toch nog goed komen te liggen.
Somebody that I used to know
pi_181770559
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je moet de schuld leggen waar die ligt, en dat is de moeder die alles tegenwerkt. Je zou maar zo'n moeder hebben.... :N
Je kunt kinderen ook bij hun ouders weghalen als de ouders niet toe toerekeningsvatbaar zijn.
Het is een dwaling van de kinderbescherming en de mensen die dit gezin hebben geholpen zo lang te procederen.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2018 @ 13:25:53 #285
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181770561
Ik ben het gedoe met die kinderen langzaamaan beu, zet ze uit als ze niet mogen blijven, of laat ze blijven, dit spelletje slaat nergens meer op.

Het hele zaakje stinkt sws.

Val maar over mij heen als je wilt, maar ik ben denk ik niet de enige die er inmiddels zo over denkt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181770564
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze zijn gevlucht voor justitie en verstoppen zich.
Wat een kinderachtige actie.
pi_181770565
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja die griet wil neurochirurg worden dus die is wel slim genoeg. :P
Ik ken een debiel die chirurg wil worden.. iets wat je wilt hoeft nog niet te kunnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2018 @ 13:27:11 #288
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181770584
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ken een debiel die chirurg wil worden.. iets wat je wilt hoeft nog niet te kunnen.
Boomchirurg is dan misschien nog een optie.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:27:45 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181770598
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:25 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt kinderen ook bij hun ouders weghalen als de ouders niet toe toerekeningsvatbaar zijn.
Het is een dwaling van de kinderbescherming en de mensen die dit gezin hebben geholpen zo lang te procederen.
Ja, en daar zijn die kinderen nu de dupe van. Heel kwalijk van instanties als KB, advocaten en die moeder die die kinderen juist hadden moeten beschermen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:27:48 #290
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181770600
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik ben het gedoe met die kinderen langzaamaan beu, zet ze uit als ze niet mogen blijven, of laat ze blijven, dit spelletje slaat nergens meer op.

Het hele zaakje stinkt sws.

Val maar over mij heen als je wilt, maar ik ben denk ik niet de enige die er inmiddels zo over denkt.
Ze zouden vandaag uitgezet worden maar daar hebben ze zich, ik vermoed met hulp, aan onttrokken.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_181770601
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:25 schreef wawowiewa het volgende:
Het is een dwaling van de kinderbescherming en de mensen die dit gezin hebben geholpen zo lang te procederen.
DIt is de beste post tot nu toe wat ik heb gelezen. *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:27:59 #292
74056 crew  ToT
pi_181770604
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik ben het gedoe met die kinderen langzaamaan beu, zet ze uit als ze niet mogen blijven, of laat ze blijven, dit spelletje slaat nergens meer op.

Het hele zaakje stinkt sws.

Val maar over mij heen als je wilt, maar ik ben denk ik niet de enige die er inmiddels zo over denkt.
De overheid speelt geen spelletje, het is de moeder en hun advocaten die het voortdurend tegenhouden, en als die even geen mogelijkheden meer zien, duiken die koters zelf wel onder; voor de 3e keer nu.
Zij zijn degenen die een spelletje spelen. De overheid probeert ze al 10 jaar lang er uit te knikkeren, maar dat gezin zelf werkt niet mee.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:28:25 #293
74056 crew  ToT
pi_181770615
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ken een debiel die chirurg wil worden.. iets wat je wilt hoeft nog niet te kunnen.
True, maar als je die aspiraties hebt, zou zo'n taal leren toch helemaal een makkie moeten zijn? ;)
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:28:32 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181770619
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik ben het gedoe met die kinderen langzaamaan beu, zet ze uit als ze niet mogen blijven, of laat ze blijven, dit spelletje slaat nergens meer op.

Het hele zaakje stinkt sws.

Val maar over mij heen als je wilt, maar ik ben denk ik niet de enige die er inmiddels zo over denkt.
Uitzetten is wel het plan ja, gaat alleen nogal lastig als ze verborgen worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181770620
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:27 schreef ToT het volgende:

[..]

De overheid speelt geen spelletje, het is de moeder en hun advocaten die het voortdurend tegenhouden, en als die even geen mogelijkheden meer zien, duiken die koters zelf wel onder; voor de 3e keer nu.
Zij zijn degenen die een spelletje spelen. De overheid probeert ze al 10 jaar lang er uit te knikkeren, maar dat gezin zelf werkt niet mee.
Tijd dat niet meewerken geen zin meer heeft....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2018 @ 13:29:19 #296
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181770633
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ze zouden vandaag uitgezet worden maar daar hebben ze zich, ik vermoed met hulp, aan onttrokken.
Had ik in hun situatie waarschijnlijk ook gedaan, had men dat niet kunnen voorzien dan?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 13:29:34 #297
74056 crew  ToT
pi_181770637
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tijd dat niet meewerken geen zin meer heeft....
Helaas denken de Europese wetgevers daar anders over, en Nederland heeft daar maar naar te luisteren zolang we bij Europa willen blijven horen.
pi_181770638
Walgelijk dat iemand als Peter R. de Vries onze rechtstaat vergelijkt met WO2 praktijken. Die kinderen moeten gewoon zo dicht mogelijk bij hun ouder(s) zijn. En dat is in dit geval in Armenië.

Iedereen die meewerkt aan onderduiking van deze kinderen gewoon strafbaar stellen. Er worden paychologische spelletjes met deze kinderen gespeeld, en ze maken het maar erger en erger.
pi_181770647
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:29 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Had ik in hun situatie waarschijnlijk ook gedaan, had men dat niet kunnen voorzien dan?
Ja, had ik ook gedaan....
Ik vind het allemaal wel zielig voor die kinderen dat ze gebruikt worden in een politiek spel tussen de maatschappelijk werkers en de politiek.... Daar zouden ze tegen beschermd moeten worden, maar nu kan dat niet meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 september 2018 @ 13:30:29 #300
408813 crew  trein2000
pi_181770655
Maar de hamvraag is natuurlijk; waarom stond er geen politie voor de deur. Dit had je kunnen zien aankomen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:30:57 #301
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181770668
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:29 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Had ik in hun situatie waarschijnlijk ook gedaan, had men dat niet kunnen voorzien dan?
Gezien hun voorgaande vluchtgedrag was het wel te verwachten inderdaad.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')