abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:47:36 #1
192592 SureD1
------------------------------
pi_181451851
quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.


De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Reconstructie DNA match Brech
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


_______________________________________

Overige nuttige links:


Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen

Overzicht zaak Nicky Verstappen (bron is niet neutraal, pusht een landelijke DNA databank; overzicht komt neutraal over)

overzicht NOS

[ Bericht 6% gewijzigd door SureD1 op 26-08-2018 14:54:03 ]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:48:00 #2
192592 SureD1
------------------------------
pi_181451864
Sorry Loeki voor de kaap - duurde me te lang ;)
pi_181451881
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:41 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

[..]

Mij lijkt het überhaupt erg stug dat er 45 passanten rondgelopen hebben.

Maar goed, het is niet meer dan een menig.
Dat is idd wel erg veel. Maar goed, vakantietijd en een camping in de buurt?

Als ik van late dienst terugkom in dit dorp waar ik woon, wat dan rond 12 uur 's nachts is, is het dorp uitgestorven en verlaten ook in vakantietijd, zal daar ten plattelande niet veel anders zijn, zou ik denken.
I´m back.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:50:49 #4
192592 SureD1
------------------------------
pi_181451949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is idd wel erg veel. Maar goed, vakantietijd en een camping in de buurt?

Als ik van late dienst terugkom in dit dorp waar ik woon, wat dan rond 12 uur 's nachts is, is het dorp uitgestorven en verlaten ook in vakantietijd, zal daar ten plattelande niet veel anders zijn, zou ik denken.
Tenzij er wat gebeurt, dan komt men hier in het Zuiden met drommen tegelijk tevoorschijn. Nu vaak nog foto’s op regionale media als er ergens een traumaheli landt en het is een beetje weer, dan staan er vaak letterlijk honderden mensen omheen...
pi_181451974
Ah, voor mij hoeven ze hem niet te vinden. Hij is sowieso al opgejaagd wild.
Ben stiekem zelfs benieuwd hoelang iemand onder de radar kan blijven terwijl op elke straathoek een camera hangt, hoever iemand kan reizen zonder opgemerkt te worden.

Had het er vorige week nog over tegen mijn vrouw. Je kan Europa niet doorkruisen zonder gezien te worden mocht je de grootste misdadiger zijn. Europa is daar te klein voor...
Azië, Afrika en Amerika zullen pakken lastiger zijn om gevat te worden.
Cindy De Vuyst
pi_181451976
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:50 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Tenzij er wat gebeurt, dan komt men hier in het Zuiden met drommen tegelijk tevoorschijn. Nu vaak nog foto’s op regionale media als er ergens een traumaheli landt en het is een beetje weer, dan staan er vaak letterlijk honderden mensen omheen...
Niet als het zo laat is, toch? Mensen gaan met de kippen op stok.
I´m back.
pi_181451993
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:51 schreef einzeinz het volgende:
Ah, voor mij hoeven ze hem niet te vinden. Hij is sowieso al opgejaagd wild.
Ben stiekem zelfs benieuwd hoelang iemand onder de radar kan blijven terwijl op elke straathoek een camera hangt, hoever iemand kan reizen zonder opgemerkt te worden.

Had het er vorige week nog over tegen mijn vrouw. Je kan Europa niet doorkruisen zonder gezien te worden mocht je de grootste misdadiger zijn. Europa is daar te klein voor...
Azië, Afrika en Amerika zullen pakken lastiger zijn om gevat te worden.
Vlaming?
I´m back.
pi_181452018
Ik denk dat het niet iemand is die in de gevangenis kan aarden, dus of hij blijft onvindbaar, of hij gaat ergens dood.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:54:19 #9
192592 SureD1
------------------------------
pi_181452045
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet als het zo laat is, toch? Mensen gaan hun met de kippen op stok.
Nee - je weer ook niet hoe die passanten opgenomen staan het dossier... het ging om een hondertal mensen over een aantal dagen heen, fietsers, joggers en zo...

Kan geëvolueerd zijn in gewoon een lijstje namen, zonder bijzonderheden. Geen idee hoeveel van die passanten ‘s nachts gepasseerd zijn...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:54:20 #10
163650 Greys
pi_181452046
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:51 schreef einzeinz het volgende:
Ah, voor mij hoeven ze hem niet te vinden. Hij is sowieso al opgejaagd wild.
De familie Verstappen zal er zo niet over denken, gok ik. Zij zijn reden genoeg om duidelijkheid te willen krijgen toch.

(Verder eens met dat het interessant is om te zien hoe lang iemand onder de radar kan blijven hoor, maar dan toch echt liever met iemand die 'gewoon' vermist is, vrijwillig, en geen verdachte in zo'n zaak.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181452076
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:54 schreef Greys het volgende:

[..]

De familie Verstappen zal er zo niet over denken, gok ik. Zij zijn reden genoeg om duidelijkheid te willen krijgen toch.

(Verder eens met dat het interessant is om te zien hoe lang iemand onder de radar kan blijven hoor, maar dan toch echt liever met iemand die 'gewoon' vermist is, vrijwillig, en geen verdachte in zo'n zaak.)
In feite heeft-ie al 20 jaar onder de radar gezeten hè.
I´m back.
pi_181452091
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee - je weer ook niet hoe die passanten opgenomen staan het dossier... het ging om een hondertal mensen over een aantal dagen heen, fietsers, joggers en zo...

Kan geëvolueerd zijn in gewoon een lijstje namen, zonder bijzonderheden. Geen idee hoeveel van die passanten ‘s nachts gepasseerd zijn...
Ja, goed, weet ik ook niet, men suggereerde dat er 's nachts 45 passanten werden geteld iig.
I´m back.
pi_181452093
Dat in die twintig jaar niemand op een saaie middag eens heeft gedacht: ik ga die passanten eens uitpluizen.
Je hebt ook wel eens in een team dat een paar mensen de koers bepalen en als die zeggen: nee joh, is niks, was geseponeerd. 'Daar gaan we niet naar kijken, doen we niet.'
En dan gebeurt het ook niet.

'Moeten we niet achter die persoon aan die in Frankrijk zit?' 'Nee joh, die heeft gezegd dat ie terugkomt en dan dna inlevert. Laten we hebben over... (iets anders).'
En dan gaat de hele club daarin mee.
pi_181452406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vlaming?
Heeft dat er iets mee te maken?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:07:42 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181452410
Dat vroeg ik me dus ook af. Ik denk ook dat hij hulp heeft gekregen van buitenaf. Misschien iemand van binnen de politie? Er moet een reden zijn dat ze dachten dat hij er -9 mee te maken had.

Een sane persoon had dit binnen 5 minuten opgelost imo
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181452423
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:07 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Heeft dat er iets mee te maken?
Nee, niets, maar zo maar een vraag.
I´m back.
pi_181452468
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:07 schreef Michielos het volgende:
Dat vroeg ik me dus ook af. Ik denk ook dat hij hulp heeft gekregen van buitenaf. Misschien iemand van binnen de politie? Er moet een reden zijn dat ze dachten dat hij er -9 mee te maken had.

Een sane persoon had dit binnen 5 minuten opgelost imo
Tunnelvisie binnen de politie is net zo erg, of erger want je kunt anderen erin meetrekken, als een handlanger binnen de politie. Ik heb eens een heel uitgebreide analyse gelezen over deze zaak en toen ik dat uit had, was ik ook tot de slotsom gekomen dat het een van die leiders moest zijn in dat kamp. Het idee dat het totaal iets anders is, komt dan niet meer bij je op want je geest draait rondjes om bepaalde scenario's en blijft daarin draaien.
pi_181452523
Ik heb nog een website die volgens mij van de ouders van Nicky is gevonden. Kan die in de OP?

https://web.archive.org/w(...)stappen/index-01.htm
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:20:00 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181452761
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:12 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb nog een website die volgens mij van de ouders van Nicky is gevonden. Kan die in de OP?

https://web.archive.org/w(...)stappen/index-01.htm
ik snap niet dat die kampsoudste nog altijd super onschuldig is. Ik vind al die zaken rondom hem, ook al heeft ie "niets" ermee te maken, best vreemd of op zijn minst opmerkelijk te noemen, van tegenstrijdige verklaringen tot tent schoonmaken enz. enz. Of ben ik dan hol? :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Spellchecker zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:23:00 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181452838
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:12 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb nog een website die volgens mij van de ouders van Nicky is gevonden. Kan die in de OP?

https://web.archive.org/w(...)stappen/index-01.htm
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:25:05 #21
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181452897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:23 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben geinteresseerd.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:30:11 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181453028
Ik geloof btw best dat bv Martin Ney samenwerkte met Brech en de kampleider. Gewoon allemaal zieke lui uit hetzelfde netwerk die een kind wilde omleggen. De kampoudste was dan de intrigant, die de informatie verschafte en Brech de bushwalker die de weg in het bos wist na dagen rondstruinen (exit routes, hide outs e.d.)en Martin Ney die het vieze klusje klaarde.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:30:50 #23
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181453053
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 17:10 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op diezelfde pagina staat:
Ter bescherming van de privacy wordt alleen aanwezigheid getoond in gemeenten met meer dan 11.000 inwoners of wanneer de naam in het telefoonboek voorkomt.

Simpelveld zit net onder die 11.000 (wikipedia).
Aha, dat verklaart e.e.a. Dank. Een nogal willekeurige regel m.i..
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181453492
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:54 schreef Greys het volgende:

[..]

De familie Verstappen zal er zo niet over denken, gok ik. Zij zijn reden genoeg om duidelijkheid te willen krijgen toch.

(Verder eens met dat het interessant is om te zien hoe lang iemand onder de radar kan blijven hoor, maar dan toch echt liever met iemand die 'gewoon' vermist is, vrijwillig, en geen verdachte in zo'n zaak.)
Dan moet je de zaak van Sydney Lute volgen!

Die is al 2 jaar van de radar, vrijwillig
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:00:49 #25
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181453887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:51 schreef einzeinz het volgende:
Ah, voor mij hoeven ze hem niet te vinden. Hij is sowieso al opgejaagd wild.
Ben stiekem zelfs benieuwd hoelang iemand onder de radar kan blijven terwijl op
Wel eens de serie Hunted op TV gezien?
  Spellchecker zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:11:31 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181454203
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan moet je de zaak van Sydney Lute volgen!

Die is al 2 jaar van de radar, vrijwillig
Zo jong nog :o
pi_181454820
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:11 schreef maily het volgende:

[..]

Zo jong nog :o
Ging ook naar Colmar..
pi_181454962
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan moet je de zaak van Sydney Lute volgen!

Die is al 2 jaar van de radar, vrijwillig
Gelezen. Zo. Wat heftig voor die familie zeg.
En wat is er eigenlijk weinig aandacht voor dit soort zaken.
Dank je dat je zijn naam postte.
pi_181455608
Nou ja hij was meerderjarig op dat moment. Iemand mag verdwijnen natuurlijk.

Maar dat stemt me dan wat minder hoopvol in de zoektocht naar Jos :o .. redelijk bizar dat je dus echt in complete anonimiteit weg kunt blijven in deze tijden.
pi_181455891
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja hij was meerderjarig op dat moment. Iemand mag verdwijnen natuurlijk.

Maar dat stemt me dan wat minder hoopvol in de zoektocht naar Jos :o .. redelijk bizar dat je dus echt in complete anonimiteit weg kunt blijven in deze tijden.
Je kunt gewoon iemand anders worden/zijn.

Het ja maar als je ziek wordt dan heb je hulp/zorg nodig... Ik ken er een aantal die zo absoluut niet willen leven. Mensen die zo klaar zijn met de Nederlandse betuttelmaatschappij.
Die willen dat niet meer, alternatief is helemaal opnieuw beginnen en back to basic.

Persoonlijk vind ik dat bush gebeuren een beetje nep. Wel met slaapzak en gps op pad...
Ik vermoed ook dat Jos voor een nieuw leven gekozen heeft ergens in het Oosten. Echt in de bush leven is leuk als het een spelletje is, niet omdat je moet verstoppen.
pi_181456045
Interessant nieuws uit de media vandaag:

Volgens een Belgische bushcraft kennis van Jos, wist hij dat hij gezocht werd en liet hij bewust zijn mobiel achter

https://www.ad.nl/buitenl(...)hem-zoeken~a5aea299/

https://www.1limburg.nl/k(...)at-hij-gezocht-wordt

Een interview met een politieman van politie Gelderland die de leiding had over de zaak Verstappen.

https://www.ad.nl/nijmege(...)verstappen~a04373f7/

Wat een monikkenwerk hebben die verricht:

quote:
We hebben er vijf jaar onafgebroken aan gewerkt. Monnikenwerk, vaak. Er is eindeloos veel tijd gaan zitten in het digitaliseren en daarmee ontsluiten van het gigantische politiedossier dat meer dan een miljoen pagina's telt. De kern van wat het team deed: mogelijkheden uitsluiten, wegstrepen. Omgerekend heb je het over meer dan vijftig manjaren. Dat is al met al een miljoeneninvestering. Ik heb er zeer serieus rekening mee gehouden dat we de verdachte niet zouden ontmaskeren. Maar het idee was: als het onverhoopt niet lukt, dan moeten we tegen de nabestaanden en tegen de maatschappij kunnen zeggen: alles wat gedaan kon worden, is gedaan.’’
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:24:57 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181456185
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:07 schreef Michielos het volgende:
Dat vroeg ik me dus ook af. Ik denk ook dat hij hulp heeft gekregen van buitenaf. Misschien iemand van binnen de politie? Er moet een reden zijn dat ze dachten dat hij er -9 mee te maken had.

Een sane persoon had dit binnen 5 minuten opgelost imo
In pedofiele kringen is het niet ondenkbaar dat zij elkaar beschermen en feilloos zullen aanvoelen of ze van het zelfde denksoort zijn. Ook een onder Pet -of Habijt situatie, sluit ik niet uit.

Of je dit in 5 minuten zou hebben opgelost betwijfel ik. Ook omdat de (nu) verdachte, heel lang onder de radar weet te blijven. Afgezien van de trieste achtergrond, wordt het interessant hoe lang iemand kan onderduiken.
Nog aparter wordt het wanneer blijkt dat die gedoodverfde verdachte een prima alibi heeft voor zijn afwezigheidsgedrag e/of het toch net niet blijkt te zijn. Een veroordeling op grond van alleen DNA-spoor en/of indirecte (media)vermoedens, is sws uitgesloten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:40:26 #33
192592 SureD1
------------------------------
pi_181456555
In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match. Het lost een aantal zaken waar we het hier over gehad hebben en nieuwe informatie omtrent de DNA sporen in het algemeen. Een samenvatting (met de credits aan de schrijfster):

* Brech valt op in het second opinion onderzoek. Zijn aanwezigheid in die nacht wordt als vreemd gezien en hij wordt verhoord. Hij bekent uit eigen beweging zijn zedenverleden en komt met het verhaal over brieven rondbrengen. Als scouting meldt dat hij dat vaker doet en daarbij vaker over de hei fietst en als blijkt dat zijn zedenzaak geseponeerd is laten ze hem gaan “maar het schuurt”...

* Zoals bekend wordt hij -gemiste kans wordt het nu genoemd- in 2009 samen met andere passanten uit het eerste grootschalige DNA onderzoek geschrapt

* In 2012(!) wordt team hei opgericht dat in het geheim de hele zaak nog eens helemaal doorlicht met het oog op een nieuw enorm DNA onderzoek. Er worden 1500 mannen geselecteerd die direct voor een 1 op 1 onderzoek uitgenodigd zullen worden (gevolgd door een verwantschapsonderzoek onder 22.000 mannen) Daarin zitten de volgende categorieën:
- Aanwezig op de heide tijdens verdwijning NV
- Mannen met kennis van de heide
- Veroordeelde zedendelinquenten die niet in de DNA database zitten
- Passanten
Brech zit in de laatste groep (net als in 2009) maar heeft inmiddels de bijzondere aandacht van team Hei gekregen. Er zijn volgens het team te veel ‘toevalligheden’ die argwaan wekken:
- Hij wordt nagenoeg op de plaats delict aangetroffen
- Hij heeft een zedenverleden
- Hij heeft een vreemd verhaal dat zijn aanwezigheid verklaart
- Hij voldoet aan het profiel van een pedofiel

* Als een van de kandidaten met de bijzondere aandacht van het team krijgt hij meteen bezoek van twee rechercheurs; huis lijkt onbewoond en bij het tweede vergeefse bezoek gaat een brief met uitleg en visitekaartje de brievenbus in. Die brief komt - via de woningstichting - bij de zus van Brech terecht. Brech’s moeder zit sinds kort in een verzorgingshuis in Groningen waar ook zijn zus woont. Hij heeft zich uitgeschreven op het adres in Simpelveld. Via de zus wordt het verzoek van team Hei doorgespeeld aan Brech, hij zegt -via zijn zus- toe om in maart DNA te doneren.

*Begin april zoekt team hei contact met de zus, Brech blijkt verdwenen. De zus zegt aangifte van vermissing te willen doen nu hij niet op het overlijden van zijn moeder (op 25 maart) heeft gereageerd.

*Alarmbellen gaan rinkelen bij team hei en ze slaan - los van de vermissing- een ‘eigen technische weg in’ (ik denk dat hij hier formeel als verdachte is aangemerkt). De zussen van Brech willen geen DNA afstaan, en 4e en 5e graads familieleden worden - via stamboomonderzoek- benaderd en bereid gevonden DNA af te staan.

* De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ‘t Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.

* Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten. Tevens wordt op dit moment van ‘t Padje onder strikte geheimhouding op de hoogte gesteld van de verdenking jegens Brech en er wordt hem om spullen van Brech gevraagd. Hij staat deze vrijwillig af. Een tandenborstel en vuile was.

*Vrijdagochtend 8 juni komt er een telefoontje van het NFI. Er is een bruikbaar DNA-profiel van de harde schijf geïsoleerd. Een zaakofficier geeft het NFI meteen opdracht om dit profiel te toetsten tegen de sporen in de zaak Nicky Verstappen. Een uur (!) later belt het NFI terug en zegt 100% match. Hierop springt een zaaksofficier van team hei in de auto met de spullen van Brech uit Frankrijk (was en tandenborstel) en rijdt naar het NFI en daar wordt ter plekke getoetst, wederom 100% match. Ook de verwanten matchen. Brech is hun man..

*team gaat opgetogen naar Frankrijk om daar de Vogezen ondersteboven te halen maar wordt uitgelachen door de Gendarmerie, schier onmogelijk...

Terloops nieuws: het spoor dat match met Brech bestaat uit meerdere sporen achtergelaten op verdachte plekken op onderbroek en pyjamabroek van Nicky.

Conclusie: al voor de match verdacht dus, door een samenspel van ‘toevalligheden’ gecombineerd met de verdwijning... sorry voor de lap.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:40:59 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181456576
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:19 schreef tomatenrood het volgende:
Interessant nieuws uit de media vandaag:

Volgens een Belgische bushcraft kennis van Jos, wist hij dat hij gezocht werd en liet hij bewust zijn mobiel achter

https://www.ad.nl/buitenl(...)hem-zoeken~a5aea299/

https://www.1limburg.nl/k(...)at-hij-gezocht-wordt

[..]

quote:
zijn ouderwetse gsm. Midden op de tafel, zijn kabel om op te laden lag er netjes naast
Blijkbaar wilde hij dat die telefoon gevonden zou worden.
Het lijkt wel een uitdaging om verstoppertje te spelen: pak me dan als je kan :)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_181456696
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ging ook naar Colmar..
Ja, frappant...
  Spellchecker zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:52:22 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181456851
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:40 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar wilde hij dat die telefoon gevonden zou worden.
Het lijkt wel een uitdaging om verstoppertje te spelen: pak me dan als je kan :)
Die had allang een andere foon geregeld. Met onbeperkt internet ....
pi_181456921
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:40 schreef SureD1 het volgende:
In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match. Het lost een aantal zaken waar we het hier over gehad hebben en nieuwe informatie omtrent de DNA sporen in het algemeen. Een samenvatting (met de credits aan de schrijfster):

* Brech valt op in het second opinion onderzoek. Zijn aanwezigheid in die nacht wordt als vreemd gezien en hij wordt verhoord. Hij bekent uit eigen beweging zijn zedenverleden en komt met het verhaal over brieven rondbrengen. Als scouting meldt dat hij dat vaker doet en daarbij vaker over de hei fietst en als blijkt dat zijn zedenzaak geseponeerd is laten ze hem gaan “maar het schuurt”...

* Zoals bekend wordt hij -gemiste kans wordt het nu genoemd- in 2009 samen met andere passanten uit het eerste grootschalige DNA onderzoek geschrapt

* In 2012(!) wordt team hei opgericht dat in het geheim de hele zaak nog eens helemaal doorlicht met het oog op een nieuw enorm DNA onderzoek. Er worden 1500 mannen geselecteerd die direct voor een 1 op 1 onderzoek uitgenodigd zullen worden (gevolgd door een verwantschapsonderzoek onder 22.000 mannen) Daarin zitten de volgende categorieën:
- Aanwezig op de heide tijdens verdwijning NV
- Mannen met kennis van de heide
- Veroordeelde zedendelinquenten die niet in de DNA database zitten
- Passanten
Brech zit in de laatste groep (net als in 2009) maar heeft inmiddels de bijzondere aandacht van team Hei gekregen. Er zijn volgens het team te veel ‘toevalligheden’ die argwaan wekken:
- Hij wordt nagenoeg op de plaats delict aangetroffen
- Hij heeft een zedenverleden
- Hij heeft een vreemd verhaal dat zijn aanwezigheid verklaart
- Hij voldoet aan het profiel van een pedofiel

* Als een van de kandidaten met de bijzondere aandacht van het team krijgt hij meteen bezoek van twee rechercheurs; huis lijkt onbewoond en bij het tweede vergeefse bezoek gaat een brief met uitleg en visitekaartje de brievenbus in. Die brief komt - via de woningstichting - bij de zus van Brech terecht. Brech’s moeder zit sinds kort in een verzorgingshuis in Groningen waar ook zijn zus woont. Hij heeft zich uitgeschreven op het adres in Simpelveld. Via de zus wordt het verzoek van team Hei doorgespeeld aan Brech, hij zegt -via zijn zus- toe om in maart DNA te doneren.

*Begin april zoekt team hei contact met de zus, Brech blijkt verdwenen. De zus zegt aangifte van vermissing te willen doen nu hij niet op het overlijden van zijn moeder (op 25 maart) heeft gereageerd.

*Alarmbellen gaan rinkelen bij team hei en ze slaan - los van de vermissing- een ‘eigen technische weg in’ (ik denk dat hij hier formeel als verdachte is aangemerkt). De zussen van Brech willen geen DNA afstaan, en 4e en 5e graads familieleden worden - via stamboomonderzoek- benaderd en bereid gevonden DNA af te staan.

* De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ‘t Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.

* Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten. Tevens wordt op dit moment van ‘t Padje onder strikte geheimhouding op de hoogte gesteld van de verdenking jegens Brech en er wordt hem om spullen van Brech gevraagd. Hij staat deze vrijwillig af. Een tandenborstel en vuile was.

*Vrijdagochtend 8 juni komt er een telefoontje van het NFI. Er is een bruikbaar DNA-profiel van de harde schijf geïsoleerd. Een zaakofficier geeft het NFI meteen opdracht om dit profiel te toetsten tegen de sporen in de zaak Nicky Verstappen. Een uur (!) later belt het NFI terug en zegt 100% match. Hierop springt een zaaksofficier van team hei in de auto met de spullen van Brech uit Frankrijk (was en tandenborstel) en rijdt naar het NFI en daar wordt ter plekke getoetst, wederom 100% match. Ook de verwanten matchen. Brech is hun man..

*team gaat opgetogen naar Frankrijk om daar de Vogezen ondersteboven te halen maar wordt uitgelachen door de Gendarmerie, schier onmogelijk...

Terloops nieuws: het spoor dat match met Brech bestaat uit meerdere sporen achtergelaten op verdachte plekken op onderbroek en pyjamabroek van Nicky.

Conclusie: al voor de match verdacht dus, door een samenspel van ‘toevalligheden’ gecombineerd met de verdwijning... sorry voor de lap.
Dank je voor de lap!

Duidelijk verhaal en OP-waardig, zodat er weinig dubbele vragen zullen zijn!
pi_181457055
-weg-
SOONY
pi_181457221
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:58 schreef DKUp het volgende:
-weg-
doei?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:07:45 #40
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181457313
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:40 schreef SureD1 het volgende:
In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match. Het lost een aantal zaken waar we het hier over gehad hebben en nieuwe informatie omtrent de DNA sporen in het algemeen. Een samenvatting (met de credits aan de schrijfster):
[...]
Bedankt voor de info.

Één ding valt me op:
quote:
De zus zegt aangifte van vermissing te willen doen
[...] De zussen van Brech willen geen DNA afstaan,
Je broer is vermist maar je staat geen DNA af waarmee hij kan worden geïdentificeerd. Dat is vreemd.

Even een wilde speculatie:
Zijn ze misschien bang dat dan blijkt dat ze verschillende vaders hebben? O-)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:09:42 #41
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457359
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dank je voor de lap!

Duidelijk verhaal en OP-waardig, zodat er weinig dubbele vragen zullen zijn!
Staat er in, had toevallig zelf de OP, netjes onder een spoiler :Y
pi_181457372
Ik heb iets gemist wie is 't padje?
speak only if it improves the silence.
pi_181457381
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:10 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb iets gemist wie is 't padje?
Erik en hij is van t padje.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:13:35 #44
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181457475
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt voor de info.

Één ding valt me op:

[..]

Je broer is vermist maar je staat geen DNA af waarmee hij kan worden geïdentificeerd. Dat is vreemd.

Even een wilde speculatie:
Zijn ze misschien bang dat dan blijkt dat ze verschillende vaders hebben? O-)
Of zij wilde haar broer beschermen.
pi_181457483
Al voorbij gekomen dat Peter God iets te enthousiast was geweest over Joskes inlogpoging in april? Bleek een andere Bushcrafter te zijn geweest.

(dat was toch al eerder door zijn buschmatties aangegeven ten tijde van hun zoektocht? of haal ik iets door mekaar?)

(bron rtl boulevard)
Jah.
pi_181457507
Het is al eerder besproken, maar ik krijg echt de rillingen van de doofpot-sfeer in dat inteeltdorp:

quote:
De burgemeester meende dat het in alle rumoer verstandig was erbuiten te blijven. “Neutraal zijn”, noemt hij het. Dus toen er door de mensen in het dorp die wél achter de Verstappens stonden geld was ingezameld voor een mooi, tenger monumentje ter nagedachtenis van Nicky, toen besloot de burgemeester dat het niet op gemeentegrond mocht staan.

“We hadden er alle begrip voor dat men dat monument wilde, hoor”, zegt Sjef Peeters. “Maar wij zagen het als partij kiezen als het op onze grond kwam.” Ja, hij is naar de onthulling geweest. “Maar op persoonlijk titel. Ik heb mijn ambtsketting bewust niet omgedaan.”

Zet het monumentje in vredesnaam op míjn grond, heeft pastoor Nies van Lier gebriest, voor de ingang van míjn kerk. “En toen het werd onthuld, heb ik het dameskoor en het herenkoor van Heibloem uitgenodigd om te komen zingen. Veertig personen, in totaal. Er kwamen er tien. De rest zei: `We komen maar niet, dat is zo pijnlijk voor de jeugdleiding’.”
Men wilde geen monument voor Nicky, want dat zou te pijnlijk zijn voor de kampleiding ;(

Voor de duidelijkheid: De kampleiding was dus kampoudste Joos B., voormalig onderwijzer en veroordeeld voor ontucht met leerlingen in de jaren '50, daar drie maanden voor in de gevangenis en daarna vrolijk een eigen jeugdwerk begon en tijdens het sinterklaasfeest de sint is en de kinderen op zijn schoot laat zitten. Terwijl dat hele dorp van zijn verleden af weet.

Geen wonder dat die ouders verhuisd zijn.
pi_181457514
Leeft hij nog?

Check:
survivaltipsvideos.com/2018/08/06/tarp-setup-with-chimney-and-fire-inside/

Op 6 augustus typt hij 'Super idea ! 🙂' en de link linkt naar zijn Youtube channel.

Op 31 juli ( https://outdoorchum.com/survival-and-camping-quick-tips-2/ )
Zegt hij 'never thought of that method to warm up my hands if too could. i usualy swing my arms around like a windmill.'
Ook hier weer linkt de naam naar zijn Youtube kanaal.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:15:36 #48
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457523
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:10 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb iets gemist wie is 't padje?
Erik van ‘t Padje, zakenpartner van Brech en medebeheerder van de Old Crow lodge in Frankrijk.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:16:12 #49
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181457548
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Of zij wilde haar broer beschermen.
Dan heeft ze zich direct daarna bedacht want ze geeft wel een harde schijf van Brech aan de politie voor DNA-onderzoek.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_181457549
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:13 schreef Moti het volgende:
Al voorbij gekomen dat Peter God iets te enthousiast was geweest over Joskes inlogpoging in april? Bleek een andere Bushcrafter te zijn geweest.

(dat was toch al eerder door zijn buschmatties aangegeven ten tijde van hun zoektocht? of haal ik iets door mekaar?)

(bron rtl boulevard)
Jip, was een zekere Erik die de inloggegevens had van zijn vriend (Jos). Erik logde in.
Maar er zijn achteraf op andere sites nog sporen nagelaten die niet thuis te brengen zijn.
Cindy De Vuyst
pi_181457576
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je broer is vermist maar je staat geen DNA af waarmee hij kan worden geïdentificeerd. Dat is vreemd.

Even een wilde speculatie:
Zijn ze misschien bang dat dan blijkt dat ze verschillende vaders hebben? O-)
maar vervolgens wel een harde schijf van Jos inleveren voor DNA isolatie?
Jah.
pi_181457655
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:17 schreef Moti het volgende:

[..]

maar vervolgens wel een harde schijf van Jos inleveren voor DNA isolatie?
Misschien was het gewoon zo'n privacy/piratenpartij typje zoals je ze op fok! ook hebt, en zit er verder niks achter.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:21:11 #53
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181457690
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Misschien was het gewoon zo'n privacy/piratenpartij typje zoals je ze op fok! ook hebt, en zit er verder niks achter.
In dat geval zou ze helemaal geen materiaal met DNA afstaan, toch?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:21:48 #54
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:15 schreef tomatenrood het volgende:
Het is al eerder besproken, maar ik krijg echt de rillingen van de doofpot-sfeer in dat inteeltdorp:

[..]

Men wilde geen monument voor Nicky, want dat zou te pijnlijk zijn voor de kampleiding ;(

Voor de duidelijkheid: De kampleiding was dus kampoudste Joos B., voormalig onderwijzer en veroordeeld voor ontucht met leerlingen in de jaren '50, daar drie maanden voor in de gevangenis en daarna vrolijk een eigen jeugdwerk begon en tijdens het sinterklaasfeest de sint is en de kinderen op zijn schoot laat zitten. Terwijl dat hele dorp van zijn verleden af weet.

Geen wonder dat die ouders verhuisd zijn.
En dat gaat nog zo. 1Limburg (het regionale digitale suffertje hier) kopte woensdag “Heibloem haalt opgelucht adem”, dat ging met name over het feit dat het niemand uit het dorp was.

Ik vind dat nogal voorbarig om die mogelijkheid helemaal uit te sluiten. Hoewel het team uit gaat van een dader vind ik het verre van ondenkbaar dat er sprake is geweest van contact tussen mensen uit Heibloem en Brech. Ik kan me niet voorstellen dat die Brech in een struik ging liggen, te wachten tot er een kind langs kwam?

Het is goed dat er een match is tussen de DNA sporen en Brech, en ik hoop dat hij snel boven water komt, levend en pratend, maar de onderste steen in deze zaak is nog lang niet boven, en het zou mij niet verbazen als er stenen in Heibloem liggen.
pi_181457715
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In dat geval zou ze helemaal geen materiaal met DNA afstaan, toch?
Van haar zelf niet. Die harde schijf was met dna van haar broer.
pi_181457716
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In dat geval zou ze helemaal geen materiaal met DNA afstaan, toch?
nee..idd. Beide zelfde DNA lijkt me.
Jah.
pi_181457758
Hoeveel aandacht is er voor deze zaak in frankrijk?
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:23:35 #58
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181457766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:15 schreef einzeinz het volgende:
Leeft hij nog?

Check:
survivaltipsvideos.com/2018/08/06/tarp-setup-with-chimney-and-fire-inside/

Op 6 augustus typt hij 'Super idea ! 🙂' en de link linkt naar zijn Youtube channel.

Nee, die reactie is van een jaar geleden. Kijk maar naar de reacties onder de video op YouTube zelf. Op die website staat bij iedere reactie 6 augustus, dat klopt dus al niet.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:24:28 #59
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181457795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:00 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Wel eens de serie Hunted op TV gezien?
Dat programma waarvan de speurders zogenaamd alles uit de kast halen om iemand te vinden?
Ja, in theorie prachtig, maar in de praktijk werkt het niet zo als zij ons doen voorstellen.

Waarom lukt het ze anders niet om beroepscriminelen op te sporen? Waaorm lopen er nog zoveel mensen vrij rond die gesignaleerd staan voor gevangenisstraffen?

Leuk gebracht, maar jammergenoeg neptv.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:24:39 #60
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:23 schreef TjjWester het volgende:
Hoeveel aandacht is er voor deze zaak in frankrijk?
Van de week in ieder geval in de Vogezen zag ik hier langskomen, nationaal weet ik niet. In Duitsland uitgereid aandacht voor geweest, ook nationaal (vette koppen in de Bild)..
pi_181457813
Dus helaas geen recente inlogpogingen. Sta er ook niet van te kijken. Ik denk dat hij wel oppast. Hij weet heus wel dat ze al zijn gangen nagaan..
Jah.
pi_181457816
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En dat gaat nog zo. 1Limburg (het regionale digitale suffertje hier) kopte woensdag “Heibloem haalt opgelucht adem”, dat ging met name over het feit dat het niemand uit het dorp was.

Ik vind dat nogal voorbarig om die mogelijkheid helemaal uit te sluiten. Hoewel het team uit gaat van een dader vind ik het verre van ondenkbaar dat er sprake is geweest van contact tussen mensen uit Heibloem en Brech. Ik kan me niet voorstellen dat die Brech in een struik ging liggen, te wachten tot er een kind langs kwam?

Het is goed dat er een match is tussen de DNA sporen en Brech, en ik hoop dat hij snel boven water komt, levend en pratend, maar de onderste steen in deze zaak is nog lang niet boven, en het zou mij niet verbazen als er stenen in Heibloem liggen.
Waarom wordt brech beschuldigd van moord? Daar lijkt me weinig bewijs voor.
speak only if it improves the silence.
pi_181457859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef Moti het volgende:
Dus helaas geen recente inlogpogingen. Sta er ook niet van te kijken. Ik denk dat hij wel oppast. Hij weet heus wel dat ze al zijn gangen nagaan..
Of hij ligt al lang ergens te rotten?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:27:03 #64
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457871
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waarom wordt brech beschuldigd van moord? Daar lijkt me weinig bewijs voor.
Omdat hij niet beschuldigd wordt van moord. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij een levensdelict, een zedendelict en meerdere andere delicten (onttrekken aan het ouderlijk gezag bijvoorbeeld) voor de rest voorlopig nog niks.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:28:06 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181457889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waarom wordt brech beschuldigd van moord? Daar lijkt me weinig bewijs voor.
Dat wordt hij niet, hij wordt gezocht wegens betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:28:16 #66
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181457895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waarom wordt brech beschuldigd van moord? Daar lijkt me weinig bewijs voor.
Hij wordt niet beschuldigd van moord, maar vooralsnog van betrokkenheid bij de dood van Nicky.
Maar het zou me niet verbazen als de beschuldiging eenmaal gepakt wel richting moord zal gaan. Het is wel erg toevallig dat een jongetje 1km verderop gevonden wordt met dadersporen van een pedofiel op zn lichaam op kleding immers.
pi_181457907
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:27 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Omdat hij niet beschuldigd wordt van moord. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij een levensdelict, een zedendelict en meerdere andere delicten (onttrekken aan de ouderelijke macht bijvoorbeeld) voor de rest voorlopig nog niks.
Zowel een levensdelict als het ontrekken aan de ouderlijke macht is nul bewijs voor, totaal voorbarig dus.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:29:09 #68
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zowel een levensdelict als het ontrekken aan de ouderlijke macht is nul bewijs voor, totaal voorbarig dus.
Ok Sherlock
pi_181457949
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:27 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Omdat hij niet beschuldigd wordt van moord. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij een levensdelict, een zedendelict en meerdere andere delicten (onttrekken aan het ouderlijk gezag bijvoorbeeld) voor de rest voorlopig nog niks.
Oh. Ik las ‘betrokkenheid bij de dood van Nicky’. En verders geen andere dingen.

https://www.politie.nl/ge(...)ustus/jos-brech.html
pi_181457959
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:29 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ok Sherlock
De gevonden sperma bewijst alleen dat er een zedendelict heeft plaats gevonden waar brech bij betrokken was, voor een levensdelict hebben ze nog niet her minste bewijs.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:30:55 #71
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:28 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hij wordt niet beschuldigd van moord, maar vooralsnog van betrokkenheid bij de dood van Nicky.
Maar het zou me niet verbazen als de beschuldiging eenmaal gepakt wel richting moord zal gaan. Het is wel erg toevallig dat een jongetje 1km verderop gevonden wordt met dadersporen van een pedofiel op zn lichaam op kleding immers.
Voor moord is voorbedachte rade nodig. Niet onmogelijk, met wat nu publiekelijk bekend is, wel onwaarschijnlijk..
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:31:51 #72
192592 SureD1
------------------------------
pi_181457990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De gevonden sperma bewijst alleen dat er een zedendelict heeft plaats gevonden waar brech bij betrokken was, voor een levensdelict hebben ze nog niet her minste bewijs.
Er is nergens gezegd dat er sprake is van sperma. In het strafrecht gaat het om de details, je hanteert de botte bijl.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:32:51 #73
192592 SureD1
------------------------------
pi_181458016
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:30 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Oh. Ik las ‘betrokkenheid bij de dood van Nicky’. En verders geen andere dingen.

https://www.politie.nl/ge(...)ustus/jos-brech.html
Uit mijn hoofd van wat een van de drie tijdens de persconferentie heeft gezegd, geen zin nu om het terug te zoeken ;)
pi_181458020
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Er is nergens gezegd dat er sprake is van sperma. In het strafrecht gaat het om de details, je hanteert de botte bijl.
Er is al twintig jaar bekend dat er sperma is gevonden op het lichaam.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:33:20 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458026
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De gevonden sperma bewijst alleen dat er een zedendelict heeft plaats gevonden waar brech bij betrokken was, voor een levensdelict hebben ze nog niet her minste bewijs.
In verband daarmee willen ze hem iig hebben.

En kinderen van 11 gaan over het algemeen niet zomaar dood, en indien wel, niet netjes neergelegd in een kerstbomenveldje, waar hij aanwezig was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:33:48 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458043
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is al twintig jaar bekend dat er sperma is gevonden op het lichaam.
Dat verzin je.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:33:52 #77
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181458045
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zowel een levensdelict als het ontrekken aan de ouderlijke macht is nul bewijs voor, totaal voorbarig dus.
Ah, een medeverdachte!! Iemand met daderkennis.

Of heb jij inzage in het complete onderzoeksdossier en overal weet van?
pi_181458061
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En dat gaat nog zo. 1Limburg (het regionale digitale suffertje hier) kopte woensdag “Heibloem haalt opgelucht adem”, dat ging met name over het feit dat het niemand uit het dorp was.

Ik vind dat nogal voorbarig om die mogelijkheid helemaal uit te sluiten. Hoewel het team uit gaat van een dader vind ik het verre van ondenkbaar dat er sprake is geweest van contact tussen mensen uit Heibloem en Brech. Ik kan me niet voorstellen dat die Brech in een struik ging liggen, te wachten tot er een kind langs kwam?

Het is goed dat er een match is tussen de DNA sporen en Brech, en ik hoop dat hij snel boven water komt, levend en pratend, maar de onderste steen in deze zaak is nog lang niet boven, en het zou mij niet verbazen als er stenen in Heibloem liggen.
Zou goed kunnen inderdaad. Meerdere leiders van dat kamp hadden een zedenverleden.

[ Bericht 31% gewijzigd door tomatenrood op 25-08-2018 22:46:11 ]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:35:24 #79
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181458080
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is al twintig jaar bekend dat er sperma is gevonden op het lichaam.
Niet bekend gemaakt voor zover ik weet. Wel dat er in de directe omgeving een tissue is gevonden met sperma erop, maar dat is niet van Jos Brech.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:35:36 #80
192592 SureD1
------------------------------
pi_181458087
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is al twintig jaar bekend dat er sperma is gevonden op het lichaam.
Bron?
pi_181458088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De gevonden sperma bewijst alleen dat er een zedendelict heeft plaats gevonden waar brech bij betrokken was, voor een levensdelict hebben ze nog niet her minste bewijs.
Sperma op die gevonden tissue?
pi_181458092
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:26 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Of hij ligt al lang ergens te rotten?
of hij is al opgeknaagd.
Jah.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:36:30 #83
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181458113
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:34 schreef tomatenrood het volgende:
En er zijn vezels van een autobekleding op het lichaam van Nicky gevonden.
Bron?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:36:36 #84
192592 SureD1
------------------------------
pi_181458114
Hier:

Waarvan wordt hij verdacht?
Op dit moment wordt hij verdacht van een:
Levensdelicht
Zedendelict
Misdrijf tegen de persoonlijke vrijheid
Hoe de uiteindelijke tenlastelegging zal luiden, die het OM op een later moment in de zittingszaal presenteert, is nu nog niet duidelijk. Dit hangt bijvoorbeeld af van het onderzoek dat na de aanhouding nog zal plaatsvinden en wat de verdachte in de politieverhoren gaat verklaren

https://www.politie.nl/ge(...)stappen/faq-dna.html
pi_181458116
Ik ben benieuwd of er nog nieuws uit Polen komt. Als hij daar ook iets heeft geflikt, dan willen ze hem ook en dan wordt het net zo’n geval als Joran van der Sloot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181458128
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat verzin je.
Alsjeblieft https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden had je ook zelf kunnen opzoeken.
speak only if it improves the silence.
pi_181458166
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:36 schreef SureD1 het volgende:
Hier:

Waarvan wordt hij verdacht?
Op dit moment wordt hij verdacht van een:
Levensdelicht
Zedendelict
Misdrijf tegen de persoonlijke vrijheid
Hoe de uiteindelijke tenlastelegging zal luiden, die het OM op een later moment in de zittingszaal presenteert, is nu nog niet duidelijk. Dit hangt bijvoorbeeld af van het onderzoek dat na de aanhouding nog zal plaatsvinden en wat de verdachte in de politieverhoren gaat verklaren

https://www.politie.nl/ge(...)stappen/faq-dna.html
Top!
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:38:38 #88
192592 SureD1
------------------------------
pi_181458184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Bron?
Staat mij ook bij - heb gezocht naar een bron- niet kunnen vinden; ik denk die uitzending van Peter R de Vries waar hij ook stond te wijzen naar het kamertje boven in een of ander gebouw in Heibloem waar de voetballertjes hun tenue moesten passen in aanwezigheid van Joos B.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:39:07 #89
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181458211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Alsjeblieft https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden had je ook zelf kunnen opzoeken.
Dat is sperma van een tot nu toe onbekende man. Heeft mogelijk te maken met het feit dat de omgeving van De Heikop als homo-ontmoetingsplek werd gebruikt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:39:59 #90
192592 SureD1
------------------------------
pi_181458244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Alsjeblieft https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden had je ook zelf kunnen opzoeken.
Het enige wat daar in staat is de tissue met sperma, die dus NIET matcht met Brech.

Maar goed, klaar met jou.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:40:07 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Alsjeblieft https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden had je ook zelf kunnen opzoeken.
Daar staat ten eerste niet dat er een spoor op het lichaam is aangetroffen en ten tweede zat het DNA niet op het lichaam en ten derde hebben ze dat pas in 2008 kunnen vinden.

Dit topic is niet om te trollen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:40:37 #92
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181458274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat is sperma van een tot nu toe onbekende man. Heeft mogelijk te maken met het feit dat de omgeving van De Heikop als homo-ontmoetingsplek werd gebruikt.
En nergens wordt ook vermeld dat er sperma is gevonden op Nicky, wat TjjWester hier stellig beweert, verwijzend naar een bron die datzelfde niet meldt.
pi_181458279
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar staat ten eerste niet dat er een spoor op het lichaam is aangetroffen en ten tweede zat het DNA niet op het lichaam en ten derde hebben ze dat pas in 2008 kunnen vinden.

Dit topic is niet om te trollen.
Dan kun jij niet lezen......
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:41:20 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458302
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat is sperma van een tot nu toe onbekende man. Heeft mogelijk te maken met het feit dat de omgeving van De Heikop als homo-ontmoetingsplek werd gebruikt.
De tissue is ook niet op het lichaam aangetroffen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181458305
Zou Brechje al niet lang de handdoek in de ring gegooid hebben en ergens dood in de gracht liggen?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:42:26 #96
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181458336
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dan kun jij niet lezen......
Misschien moet je maar even een quote uit je link quoten waarin staat dat er WEL sperma op het lichaam is aangetroffen.

Denk dat Leandra en ik dezelfde leesjuf hebben gehad, want ook ik lees nergens dat dat op het lichaam is aangetroffen en volgens mij kan ik evengoed lezen als Leandra.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:42:46 #97
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181458351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:41 schreef einzeinz het volgende:
Zou Brechje al niet lang de handdoek in de ring gegooid hebben en ergens dood in de gracht liggen?
Dat is niet te hopen, want dan blijven alle belangrijke vragen over wat er is gebeurd onbeantwoord.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:45:34 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458431
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dan kun jij niet lezen......
Dat zal idd het probleem wel zijn, daarom een quote graag, met bron.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181458482
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zal idd het probleem wel zijn, daarom een quote graag, met bron.
Ik heb je net een duidelijke link gegeven, als je niet bereid bent die tot je te nemen, dan kan ik alleen concluderen dat je geinterseerd ben in je eigen waarheid en niet DE waarheid.
speak only if it improves the silence.
pi_181458515
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik heb je net een duidelijke link gegeven, als je niet bereid bent die tot je te nemen, dan kan ik alleen concluderen dat je geinterseerd ben in je eigen waarheid en niet DE waarheid.
Misschien kun je dit even lezen..scroll naar beneden naar het stukje: DNA onderzoeken deze zaak:

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Jah.
pi_181458528
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:10 schreef Sjors_Peter het volgende:

[..]

Erik en hij is van t padje.
😂, wat een naam ook
pi_181458576
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:36 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog nieuws uit Polen komt. Als hij daar ook iets heeft geflikt, dan willen ze hem ook en dan wordt het net zo’n geval als Joran van der Sloot.
Volgens een woordvoerder van de Poolse scouting zijn er geen aanwijzingen voor misbruik door Jos Brech
pi_181458590
quote:
Hoe is Nicky in 1998 om het leven gekomen?
Dat is nog steeds een raadsel. Er zijn destijds heel weinig sporen gevonden op en bij zijn lichaam. Zo weinig dat de doodsoorzaak niet voor 100 procent vaststaat. Eén van de mogelijkheden waar rekening mee wordt gehouden, is dat Nicky is meegenomen en in de kofferbak van een auto is gestikt. Het was die dagen tropisch warm.
Is Nicky seksueel misbruikt?
Ook dat is onduidelijk. Uit onderzoek na zijn dood blijkt dat er mogelijk sprake was van seksueel misbruik. Maar keiharde bewijzen ontbreken. Zeer opvallend was zijn kleding. Toen Nicky dood werd gevonden droeg hij een rode pyjamabroek binnenstebuiten en een blauwe onderbroek, binnenstebuiten en achterstevoren. Forensische onderzoekers denken dat er mogelijk sprake was van penetratie en dus van misbruik.
https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden

Ik redeneer hierbij een beetje dat er juist geen sperma werd aangetroffen op Nicky of zijn kleren. Dan zou seksueel misbruik namelijk wel heel aannemelijk zijn, maar nu reppen ze alleen over dat zijn kleding binnenstebuiten en achterstevoren zat.
Blijft wel de vraag wat voor sporen die Brech dan precies heeft achtergelaten.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:52:21 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458597
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik heb je net een duidelijke link gegeven, als je niet bereid bent die tot je te nemen, dan kan ik alleen concluderen dat je geinterseerd ben in je eigen waarheid en niet DE waarheid.
Het staat niet in de link.
Als jij hier iets komt beweren dat anders is dan wat tot nu toe bekend is en te beroerd bent een quote van je bewering te geven, maar alleen een link waar niet instaat wat jij beweert dan lijkt dat op trollen.
Want schijnbaar ben jij de enige die "weet" wat voor DNA-spoor het betreft, het op het lichaam is aangetroffen en dat men dat ook al 20 jaar weet.

Maar vooral geen moeite doen met ren quote te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:54:00 #105
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181458647
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden

Ik redeneer hierbij een beetje dat er juist geen sperma werd aangetroffen op Nicky of zijn kleren. Dan zou seksueel misbruik namelijk wel heel aannemelijk zijn, maar nu reppen ze alleen over dat zijn kleding binnenstebuiten en achterstevoren zat.
Blijft wel de vraag wat voor sporen die Brech dan precies heeft achtergelaten.
Meen dat er sporen zijn aangetroffen die aantonen dat Nicky gedragen moet zijn. Wellicht met ontbloot lichaam?
pi_181458663
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De gevonden sperma bewijst alleen dat er een zedendelict heeft plaats gevonden waar brech bij betrokken was, voor een levensdelict hebben ze nog niet her minste bewijs.
Welk DNA-spoor is er bij Nicky aangetroffen?
Die specifieke daderinformatie geven politie en justitie niet prijs. Maar er wordt wel gezegd dat de eigenaar van dit spoor 'iets heeft uit te leggen'. Het zou gaan om een 'delict gerelateerd' spoor vanwege het soort materiaal en waar het is gevonden. Daarvan zegt de politie: het is dna van de dader, tenzij hij een goede verklaring heeft.
Uit onderzoek tot nu toe is gebleken dat het dna-spoor niet afkomstig is van familie of leiders van het jeugdkamp waar Nicky in de zomer van 1998 verbleef.
Bij de plaats delict zijn ook enkele andere dingen gevonden: een tissue met sperma, een sigarettenpeuk en een kroonkurk van een bierfles. Vlakbij de plek waar Nicky werd gevonden was ook een bekende homo-ontmoetingsplaats. Uit dna-onderzoek later blijkt dat de man van de sperma-tissue ook de man is van de peuk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het hier om de dader gaat. Deze persoon is tot nu toe niet gevonden.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:55:14 #107
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_181458680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is al twintig jaar bekend dat er sperma is gevonden op het lichaam.
Er is sperma gevonden op een tissue nabij het plaats delict, niet op het lichaam.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_181458681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:54 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Meen dat er sporen zijn aangetroffen die aantonen dat Nicky gedragen moet zijn. Wellicht met ontbloot lichaam?
Contactsporen inderdaad.
Jah.
pi_181458701
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:49 schreef Moti het volgende:

[..]

Misschien kun je dit even lezen..scroll naar beneden naar het stukje: DNA onderzoeken deze zaak:

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Een vage wordpress pagina, waarvan we de eigenaar niet kennen, die beweert dat er geen sperma zit op de slip of lichaam, wat moet ik daarmee?
speak only if it improves the silence.
pi_181458814
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een vage wordpress pagina, waarvan we de eigenaar niet kennen, die beweert dat er geen sperma zit op de slip of lichaam, wat moet ik daarmee?
Wat moeten wij met een artikel die je plaatst waar het ook niet instaat?
Jah.
pi_181458834
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:00 schreef Moti het volgende:

[..]

Wat moeten wij met een artikel die je plaatst waar het ook niet instaat?
Ik bied jouw een onafhankelijke bron aan terwijl jij onzin probeert te bewijzen met een propaganda website over een landelijke dna databank.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:03:42 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458878
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:03:59 #113
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_181458890
Mooi dat TjjWester met zijn bron heeft bewezen dat er geen sperma op het lichaam is gevonden. Zijn we het daar allemaal over eens. Kunnen we door. ^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:04:28 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181458900
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik bied jouw een onafhankelijke bron aan terwijl jij onzin probeert te bewijzen met een propaganda website over een landelijke dna databank.
Maar een quote van je bewering is weer niet mogelijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181458903
Ff wat anders, ik heb op mijn reis gezien hoeveel Polen en andere oost-Europeanen dagelijks richting Nederland reizen. Die hebben allemaal familieleden in Joost mag weten waar. Ik vroeg me af hoe hoog het tipgeld is, immers mijn theorie is dat hij in het Oosten zit en daar al wat langer bezig is met een nieuw leven.

Dus ik was dat ff aan het uitzoeken, stuit ik wederom op dit artikel

https://www.nrc.nl/nieuws(...)til-7635609-a1224849

Joos B heeft bekend een slaappillen te hebben gegeven aan een meisje op een kamp...
Ik vroeg me altijd af, hoe heeft iemand Nicky van dat kamp afgekregen zonder dat hij geluid maakte. Ik heb vier kids, en die beginnen zeker midden in de nacht te tetteren als ik ze verschoon/toe stop/ mee neem op vakantie... Nicky lag met drie anderen in de tent.

Joos B bleek vroeg wakker die morgen en ging met een zak was (?) na twee dagen terug naar zijn dorp... raar verhaal, degene met kennis van de zaak weer wel waar ik nu op doel.

Heeft Joos B Nicky meegenomen van het kamp?

Daarnaast om Jos te pakken, ik zou het tipgeld kenbaar maken aan al onze oost-Europese werkers en hun thuis front. Een zak met geld laat iedereen zoeken, zelfs op de Balkan.
pi_181458911
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een vage wordpress pagina, waarvan we de eigenaar niet kennen, die beweert dat er geen sperma zit op de slip of lichaam, wat moet ik daarmee?
Dan kijk je toch even op de site van de politie

quote:
Waar bestond het DNA-materiaal uit dat is gevonden op de kleding van Nicky Verstappen?
Daar gaan we niet op in.
De politie wil dit dus niet bekend maken. Hoe jij dan zomstellig bent snap ik niet
pi_181458914
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:40 schreef SureD1 het volgende:
In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match. Het lost een aantal zaken waar we het hier over gehad hebben en nieuwe informatie omtrent de DNA sporen in het algemeen. Een samenvatting (met de credits aan de schrijfster):

* Brech valt op in het second opinion onderzoek. Zijn aanwezigheid in die nacht wordt als vreemd gezien en hij wordt verhoord. Hij bekent uit eigen beweging zijn zedenverleden en komt met het verhaal over brieven rondbrengen. Als scouting meldt dat hij dat vaker doet en daarbij vaker over de hei fietst en als blijkt dat zijn zedenzaak geseponeerd is laten ze hem gaan “maar het schuurt”...

* Zoals bekend wordt hij -gemiste kans wordt het nu genoemd- in 2009 samen met andere passanten uit het eerste grootschalige DNA onderzoek geschrapt

* In 2012(!) wordt team hei opgericht dat in het geheim de hele zaak nog eens helemaal doorlicht met het oog op een nieuw enorm DNA onderzoek. Er worden 1500 mannen geselecteerd die direct voor een 1 op 1 onderzoek uitgenodigd zullen worden (gevolgd door een verwantschapsonderzoek onder 22.000 mannen) Daarin zitten de volgende categorieën:
- Aanwezig op de heide tijdens verdwijning NV
- Mannen met kennis van de heide
- Veroordeelde zedendelinquenten die niet in de DNA database zitten
- Passanten
Brech zit in de laatste groep (net als in 2009) maar heeft inmiddels de bijzondere aandacht van team Hei gekregen. Er zijn volgens het team te veel ‘toevalligheden’ die argwaan wekken:
- Hij wordt nagenoeg op de plaats delict aangetroffen
- Hij heeft een zedenverleden
- Hij heeft een vreemd verhaal dat zijn aanwezigheid verklaart
- Hij voldoet aan het profiel van een pedofiel

* Als een van de kandidaten met de bijzondere aandacht van het team krijgt hij meteen bezoek van twee rechercheurs; huis lijkt onbewoond en bij het tweede vergeefse bezoek gaat een brief met uitleg en visitekaartje de brievenbus in. Die brief komt - via de woningstichting - bij de zus van Brech terecht. Brech’s moeder zit sinds kort in een verzorgingshuis in Groningen waar ook zijn zus woont. Hij heeft zich uitgeschreven op het adres in Simpelveld. Via de zus wordt het verzoek van team Hei doorgespeeld aan Brech, hij zegt -via zijn zus- toe om in maart DNA te doneren.

*Begin april zoekt team hei contact met de zus, Brech blijkt verdwenen. De zus zegt aangifte van vermissing te willen doen nu hij niet op het overlijden van zijn moeder (op 25 maart) heeft gereageerd.

*Alarmbellen gaan rinkelen bij team hei en ze slaan - los van de vermissing- een ‘eigen technische weg in’ (ik denk dat hij hier formeel als verdachte is aangemerkt). De zussen van Brech willen geen DNA afstaan, en 4e en 5e graads familieleden worden - via stamboomonderzoek- benaderd en bereid gevonden DNA af te staan.

* De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ‘t Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.

* Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten. Tevens wordt op dit moment van ‘t Padje onder strikte geheimhouding op de hoogte gesteld van de verdenking jegens Brech en er wordt hem om spullen van Brech gevraagd. Hij staat deze vrijwillig af. Een tandenborstel en vuile was.

*Vrijdagochtend 8 juni komt er een telefoontje van het NFI. Er is een bruikbaar DNA-profiel van de harde schijf geïsoleerd. Een zaakofficier geeft het NFI meteen opdracht om dit profiel te toetsten tegen de sporen in de zaak Nicky Verstappen. Een uur (!) later belt het NFI terug en zegt 100% match. Hierop springt een zaaksofficier van team hei in de auto met de spullen van Brech uit Frankrijk (was en tandenborstel) en rijdt naar het NFI en daar wordt ter plekke getoetst, wederom 100% match. Ook de verwanten matchen. Brech is hun man..

*team gaat opgetogen naar Frankrijk om daar de Vogezen ondersteboven te halen maar wordt uitgelachen door de Gendarmerie, schier onmogelijk...

Terloops nieuws: het spoor dat match met Brech bestaat uit meerdere sporen achtergelaten op verdachte plekken op onderbroek en pyjamabroek van Nicky.

Conclusie: al voor de match verdacht dus, door een samenspel van ‘toevalligheden’ gecombineerd met de verdwijning... sorry voor de lap.
Ja, enige is natuurlijk, is dit het verhaal of krijgen we allengs weer een andere versie hè.

Ben toch een beetje bang wel dat ze dus al veel eerder op die Jos B. hadden kunnen gestuit. Eigenlijk al van stond af aan.
I´m back.
pi_181458918
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik bied jouw een onafhankelijke bron aan terwijl jij onzin probeert te bewijzen met een propaganda website over een landelijke dna databank.
Dus in je onafhankelijke bron staat het wel? Zou je de zin dan graag even willen quoten?
Jah.
pi_181458923
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:03 schreef monkyyy het volgende:
Mooi dat TjjWester met zijn bron heeft bewezen dat er geen sperma op het lichaam is gevonden. Zijn we het daar allemaal over eens. Kunnen we door. ^O^
Jullie proberen dit te bewijzen door te linken naar een propaganda website, zonder op enige manier te weten wie er achter zit.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:06:08 #120
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_181458941
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jullie proberen dit te bewijzen door te linken naar een propaganda website, zonder op enige manier te weten wie er achter zit.
Jij bént de propaganda/fake news/troll.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_181458960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:06 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Jij bént de propaganda/fake news/troll.
Iemand die pleit voor een landelijke databank en te laf is om zichzelf bekend te maken, bedrijft propaganda.

Als het al geen spam is.
speak only if it improves the silence.
pi_181458988
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jullie proberen dit te bewijzen door te linken naar een propaganda website, zonder op enige manier te weten wie er achter zit.
aaah..wat schattig...mekkeren over de vorm terwijl je inhoudelijk niks kan waarmaken. Afleiden van het onderwerp noemt men dat :* tis je vergeven hoor kul!
Jah.
pi_181459021
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Iemand die pleit voor een landelijke databank en te laf is om zichzelf bekend te maken, bedrijft propaganda.

Als het al geen spam is.
waarom loop je hier in hemelsnaam te trollen?
pi_181459026
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:07 schreef Moti het volgende:

[..]

aaah..wat schattig...mekkeren over de vorm terwijl je inhoudelijk niks kan waarmaken. Afleiden van het onderwerp noemt men dat :* tis je vergeven hoor kul!
Probeer voor de verandering mijn onafhankelijke journalistieke bron eens te lezen........
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:09:07 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181459033
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jullie proberen dit te bewijzen door te linken naar een propaganda website, zonder op enige manier te weten wie er achter zit.
Deze propaganda site?

https://www.politie.nl/ge(...)20Nicky%20Verstappen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181459041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:49 schreef Moti het volgende:

[..]

Misschien kun je dit even lezen..scroll naar beneden naar het stukje: DNA onderzoeken deze zaak:

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Dank je.
Volgens je link gaat het om biologische contactsporen die gevonden zijn.

Ik vroeg me af wat ‘biologische contactsporen’ nou precies waren.


“Biologische contactsporen bestaan over het algemeen uit minimale hoeveelheden biologisch sporenmateriaal die met het blote oog niet te zien zijn en bevatten weinig DNA. Bovendien is van deze sporen met de gebruikelijke forensische onderzoeksmethoden niet vast te stellen om wat voor lichaamscellen of -vloeistoffen het gaat. Ook hebben biologische contactsporen over het algemeen minder bewijswaarde dan de ‘klassieke’ biologische sporen bloed, sperma, speeksel en haren omdat de relatie met het misdrijf bij biologische contactsporen vaak veel minder duidelijk is dan bij klassieke biologische sporen. Vandaar dat onderzoek naar biologische contactsporen pas wordt uitgevoerd wanneer onderzoek van biologische sporen van bloed, sperma en/of speeksel geen of onvoldoende resultaten heeft opgeleverd.”

http://bioplein.nl/attach(...)he_contactsporen.pdf
pi_181459062
quote:
Onbetrouwbaar, zoals je in mijn onafhankelijke link heb kunnen lezen, is er veel meer bekend dan dat de politie kwijt wilt, voornamelijk dankzij de vries.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:12:28 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181459130
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar, zoals je in mijn onafhankelijke link heb kunnen lezen, is er veel meer bekend dan dat de politie kwijt wilt, voornamelijk dankzij de vries.
Doe even een quote dan, van de bewering dat ze 20 jaar geleden al sperma op het lichaam gevonden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:12:56 #129
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_181459140
.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Alsjeblieft https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden had je ook zelf kunnen opzoeken.
quote:
Bij de plaats delict zijn ook enkele andere dingen gevonden: een tissue met sperma, een sigarettenpeuk en een kroonkurk van een bierfles.
Geen sperma op het lichaam gevonden, zijn we het daarover eens?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_181459157
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Probeer voor de verandering mijn onafhankelijke journalistieke bron eens te lezen........
Ik geloof dat ik mijn jampotglazen er eens bij moet pakken..want in al mijn kippigheid lees ik er telkens overheen denk ik..help me eens schatje? waar staat het precies dan beschreven? welke alinea? en regel van je onafhankelijke bron?
Jah.
pi_181459174
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar, zoals je in mijn onafhankelijke link heb kunnen lezen, is er veel meer bekend dan dat de politie kwijt wilt, voornamelijk dankzij de vries.
Bedoel je dit?

Welk DNA-spoor is er bij Nicky aangetroffen?
Die specifieke daderinformatie geven politie en justitie niet prijs. Maar er wordt wel gezegd dat de eigenaar van dit spoor 'iets heeft uit te leggen'. Het zou gaan om een 'delict gerelateerd' spoor vanwege het soort materiaal en waar het is gevonden. Daarvan zegt de politie: het is dna van de dader, tenzij hij een goede verklaring heeft.
Uit onderzoek tot nu toe is gebleken dat het dna-spoor niet afkomstig is van familie of leiders van het jeugdkamp waar Nicky in de zomer van 1998 verbleef.
Bij de plaats delict zijn ook enkele andere dingen gevonden: een tissue met sperma, een sigarettenpeuk en een kroonkurk van een bierfles. Vlakbij de plek waar Nicky werd gevonden was ook een bekende homo-ontmoetingsplaats. Uit dna-onderzoek later blijkt dat de man van de sperma-tissue ook de man is van de peuk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het hier om de dader gaat. Deze persoon is tot nu toe niet gevonden.
pi_181459178
He hallo, stop eens ff met dat gekibbel...

Hoe heeft iemand Nicky uit die tent kunnen krijgen zonder dat iemand dat merkte?
Wie heeft de boys uit zijn tent die avond voorzien van drinken?

Nicky zou nog langer geleefd hebben dan men in eerste instantie dacht.

Hoe krijgt iemand, zeker een onbekende, een jongen van 10 uit zijn veilige omgeving? Midden in de nacht?
pi_181459198
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe even een quote dan, van de bewering dat ze 20 jaar geleden al sperma op het lichaam gevonden hebben.
Dus je kunt nog steeds niet lezen? Waarom maak je het zo moeilijk voor jezelf? Eerst komen jullie met een totaal onbetrouwbare website om vervolgens de politie te quote die zegt wij zeggen niks, terwijl een heleboel gewoon op straat ligt, hou op met die leugens.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:14:59 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181459199
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
He hallo, stop eens ff met dat gekibbel...

Hoe heeft iemand Nicky uit die tent kunnen krijgen zonder dat iemand dat merkte?
Wie heeft de boys uit zijn tent die avond voorzien van drinken?

Nicky zou nog langer geleefd hebben dan men in eerste instantie dacht.

Hoe krijgt iemand, zeker een onbekende, een jongen van 10 uit zijn veilige omgeving? Midden in de nacht?
Onderweg naar de WC?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181459208
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:12 schreef monkyyy het volgende:
.

[..]

[..]

Geen sperma op het lichaam gevonden, zijn we het daarover eens?
Nee
speak only if it improves the silence.
pi_181459222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
He hallo, stop eens ff met dat gekibbel...

Hoe heeft iemand Nicky uit die tent kunnen krijgen zonder dat iemand dat merkte?
Wie heeft de boys uit zijn tent die avond voorzien van drinken?

Nicky zou nog langer geleefd hebben dan men in eerste instantie dacht.

Hoe krijgt iemand, zeker een onbekende, een jongen van 10 uit zijn veilige omgeving? Midden in de nacht?
met een zakdoek met chloroform

dat stond heel vaak in de suske en wiskes in die tijd

ben jij niet zo slim ofzo

ik ben van harvard trouwens

het is maar dat je het weet
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181459264
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dank je.
Volgens je link gaat het om biologische contactsporen die gevonden zijn.

Ik vroeg me af wat ‘biologische contactsporen’ nou precies waren.

“Biologische contactsporen bestaan over het algemeen uit minimale hoeveelheden biologisch sporenmateriaal die met het blote oog niet te zien zijn en bevatten weinig DNA. Bovendien is van deze sporen met de gebruikelijke forensische onderzoeksmethoden niet vast te stellen om wat voor lichaamscellen of -vloeistoffen het gaat. Ook hebben biologische contactsporen over het algemeen minder bewijswaarde dan de ‘klassieke’ biologische sporen bloed, sperma, speeksel en haren omdat de relatie met het misdrijf bij biologische contactsporen vaak veel minder duidelijk is dan bij klassieke biologische sporen. Vandaar dat onderzoek naar biologische contactsporen pas wordt uitgevoerd wanneer onderzoek van biologische sporen van bloed, sperma en/of speeksel geen of onvoldoende resultaten heeft opgeleverd.”

http://bioplein.nl/attach(...)he_contactsporen.pdf
Thanx voor de nadere info
Jah.
pi_181459266
Don’t feed the troll dan maar?
pi_181459286
De zon is weer onder en de trolletjes duiken op
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:17:53 #140
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181459288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
He hallo, stop eens ff met dat gekibbel...

Hoe heeft iemand Nicky uit die tent kunnen krijgen zonder dat iemand dat merkte?
Wie heeft de boys uit zijn tent die avond voorzien van drinken?

Nicky zou nog langer geleefd hebben dan men in eerste instantie dacht.

Hoe krijgt iemand, zeker een onbekende, een jongen van 10 uit zijn veilige omgeving? Midden in de nacht?
Pissen kan je niet in een tent...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:18:15 #141
192592 SureD1
------------------------------
pi_181459308
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Don’t feed the troll dan maar?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:18:59 #142
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181459333
Aan het herlezen van hoofdstuk 16 van het boek van Simon Vuyk was ik nog niet toegekomen. Door de titel, ‘Het jeugdwerk’, leek het me minder belangrijk. Maar het hoofdstuk eindigt met details uit het sectierapport (onderzoek in Rijswijk, 13 augustus 1998). Waarschijnlijk al voor een groot deel elders in dit topic te vinden, maar tussen het getrol mogen de feiten best een keer herhaald worden. Het was ernstiger dan ik me herinnerde...

- Er zijn zeer kleine hoeveelheden amfetamineachtige en vluchtige, bedwelmende stoffen, en ook alcohol (0,12 milligram per milliliter) in het lichaam aangetroffen, maar die kunnen alle door rottingsprocessen zijn ontstaan.
- Er waren geen “ziekelijke orgaanafwijkingen” die de dood kunnen verklaren.
- “Wel rapporteert het GL dat het een reële optie is dat Nicky door ‘verstikking’ om het leven is gekomen.” GL-rapport: “Mede gezien de postmortale veranderingen kunnen doodsoorzaken zoals belemmering van de ademhaling niet worden uitgesloten.”
Samenvatting: Men heeft niet met zekerheid een doodsoorzaak kunnen vaststellen. Het volgende punt is schokkend:
- “Nog schokkender is een tweede kernpunt in het sectierapport: Nicky is mogelijk verkracht. De forensische onderzoekers hebben in de anaalring een oppervlakkige beschadiging van het slijmvlies geconstateerd, inclusief kleine bloedinkjes, en de anus was extree wijd. Deze verwondingen wijzen op penetratie. En er is nog een onderzoeksfeit dat op seksueel misbruik wijst. Er blijkt iets vreemds aan de hand te zijn met de pyjama- en onderbroek van Nicky.” GL-rapport: “Op het lichaam bevonden zich een rode pyjamabroek, binnenstebuiten, en een blauwe onderbroek, binnenstebuiten en achterstevoren.”

En eh, dat sperma op de tissue werd op vele meters afstand gevonden, is niet van Brech, en heeft hoogstwaarschijnlijk niets met de zaak te maken. Je moet wel gek zijn om in die situatie zo’n spoor achter te laten.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181459395
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
He hallo, stop eens ff met dat gekibbel...

Hoe heeft iemand Nicky uit die tent kunnen krijgen zonder dat iemand dat merkte?
Wie heeft de boys uit zijn tent die avond voorzien van drinken?

Nicky zou nog langer geleefd hebben dan men in eerste instantie dacht.

Hoe krijgt iemand, zeker een onbekende, een jongen van 10 uit zijn veilige omgeving? Midden in de nacht?
In een docu die ik op NPO heb zitten kijken vertelt zijn tentgenootje dat ze hadden afgesproken elkaar wakker te maken als iemand naar de wc moest. Waarom Nicky dat dan niet heeft gedaan? Of hij is idd uit de tent gehaald :{
Jah.
pi_181459409
Vandaag werd hier geopperd dat er een netwerk tussen pedo’s zou zijn.

Nicky werd met schone voeten gevonden, pyjama en onderbroek verkeerd om aan. Voor degene die een beetje snappen waar ik nu op doel. Check op die link op pagina twee (website familie) eens de gangen van Joos B...

De enige die Nicky kende en die verdacht gedrag vertoonde.

Eerder werd geopperd dat Jos B niet alleen zou werken, is er dan een netwerk?
pi_181459439
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Vandaag werd hier geopperd dat er een netwerk tussen pedo’s zou zijn.

Nicky werd met schone voeten gevonden, pyjama en onderbroek verkeerd om aan. Voor degene die een beetje snappen waar ik nu op doel. Check op die link op pagina twee (website familie) eens de gangen van Joos B...

De enige die Nicky kende en die verdacht gedrag vertoonde.

Eerder werd geopperd dat Jos B niet alleen zou werken, is er dan een netwerk?
Sherlock hier hoor!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181459444
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:17 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Pissen kan je niet in een tent...
en loop jij dan “stil” met een vreemde mee het terrein af?
pi_181459541
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:18 schreef Gorraay het volgende:
Aan het herlezen van hoofdstuk 16 van het boek van Simon Vuyk was ik nog niet toegekomen. Door de titel, ‘Het jeugdwerk’, leek het me minder belangrijk. Maar het hoofdstuk eindigt met details uit het sectierapport (onderzoek in Rijswijk, 13 augustus 1998). Waarschijnlijk al voor een groot deel elders in dit topic te vinden, maar tussen het getrol mogen de feiten best een keer herhaald worden. Het was ernstiger dan ik me herinnerde...

- Er zijn zeer kleine hoeveelheden amfetamineachtige en vluchtige, bedwelmende stoffen, en ook alcohol (0,12 milligram per milliliter) in het lichaam aangetroffen, maar die kunnen alle door rottingsprocessen zijn ontstaan.
- Er waren geen “ziekelijke orgaanafwijkingen” die de dood kunnen verklaren.
- “Wel rapporteert het GL dat het een reële optie is dat Nicky door ‘verstikking’ om het leven is gekomen.” GL-rapport: “Mede gezien de postmortale veranderingen kunnen doodsoorzaken zoals belemmering van de ademhaling niet worden uitgesloten.”
Samenvatting: Men heeft niet met zekerheid een doodsoorzaak kunnen vaststellen. Het volgende punt is schokkend:
- “Nog schokkender is een tweede kernpunt in het sectierapport: Nicky is mogelijk verkracht. De forensische onderzoekers hebben in de anaalring een oppervlakkige beschadiging van het slijmvlies geconstateerd, inclusief kleine bloedinkjes, en de anus was extree wijd. Deze verwondingen wijzen op penetratie. En er is nog een onderzoeksfeit dat op seksueel misbruik wijst. Er blijkt iets vreemds aan de hand te zijn met de pyjama- en onderbroek van Nicky.” GL-rapport: “Op het lichaam bevonden zich een rode pyjamabroek, binnenstebuiten, en een blauwe onderbroek, binnenstebuiten en achterstevoren.”

En eh, dat sperma op de tissue werd op vele meters afstand gevonden, is niet van Brech, en heeft hoogstwaarschijnlijk niets met de zaak te maken. Je moet wel gek zijn om in die situatie zo’n spoor achter te laten.
:{ verschrikkelijk om te lezen zeg.
Jah.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:25:43 #148
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181459547
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en loop jij dan “stil” met een vreemde mee het terrein af?
Nee natuurlijk niet maar er zijn zoveel mogelijkheden hoe dit kan zijn gebeurd, bijv: van achter een benaderen, hand voor de mond en mes op de keel, geen geluid of ik steek je neer.. lijkt mij voor zo'n klein ventje behoorlijk indrukwekkend dus die is stil gebleven.
pi_181459644
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:25 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet maar er zijn zoveel mogelijkheden hoe dit kan zijn gebeurd, bijv: van achter een benaderen, hand voor de mond en mes op de keel, geen geluid of ik steek je neer.. lijkt mij voor zo'n klein ventje behoorlijk indrukwekkend dus die is stil gebleven.
Mes op de keel? Dat laat toch sporen na?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:30:34 #150
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181459670
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mes op de keel? Dat laat toch sporen na?
Als je hem er plat op legt lijkt mij van niet
pi_181459708
Er stond ook iemand van fok (Toekito) op die camping

Ik stond op de camping die grenst aan de brunsummerheide waar Nicky verdween. En de zoektocht vond deels op de camping plaats want wie weet was het jochie wel aan het zwemmen of voetballen op de camping met andere kinderen. Zat namelijk een gat in het hek tussen de hei en de camping.

bron

Zat dat gat al langer in dat hek of is dat gaas er die nacht uitgeknipt ?
pi_181459734
Het was te verwachten dat bij gebrek aan nieuws over Jos iedereen hier met 0 directe bronnen en 0 nieuwe feiten alsnog de precieze toedracht van de moord gaat proberen te achterhalen. :')
pi_181459764
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:30 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Als je hem er plat op legt lijkt mij van niet
Was Jos van de messen?

Ik bedoel, hij friemelde wat met jongens, Nicky meenemen onder bedreiging van een mes... das strafbaar en doe je niet voor een leuk gesprekje om 05:00 tussen de tenten naast de tent van de leiding.

De dader neemt wel heel veel risico dan. Een keer gillen en Twintig koppies uit de tenten.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:35:17 #154
192592 SureD1
------------------------------
pi_181459769
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees ff wat ik schreef en denk daar ff overna.

Dit als reactie op je posts van vanmiddag.
De term ‘netwerk’ klinkt zo georganiseerd. We weten veel te weinig van de omstandigheden van het verdwijnen van Nicky om die conclusies te trekken.

Ik heb destijds al die verhalen rondom die Joos B. ook gevolgd, daar krijg je de creeps van. Ik zou nu niet verder willen gaan dan dat het niet ondenkbaar is dat er contact is geweest tussen Brech en mensen van het kamp..
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:35:51 #155
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181459777
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Het was te verwachten dat bij gebrek aan nieuws over Jos iedereen hier met 0 directe bronnen en 0 nieuwe feiten alsnog de precieze toedracht van de moord gaat proberen te achterhalen. :')
Als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat dat zonder een verklaring van Brech (of eventuele andere betrokkenen) nooit gaat lukken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181459796
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Was Jos van de messen?

Ik bedoel, hij friemelde wat met jongens, Nicky meenemen onder bedreiging van een mes... das strafbaar en doe je niet voor een leuk gesprekje om 05:00 tussen de tenten naast de tent van de leiding.

De dader neemt wel heel veel risico dan. Een keer gillen en Twintig koppies uit de tenten.
als scout en Bushjesman heb je zeker wel wat gereedschap nodig lijkt me.
Jah.
pi_181459818
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Het was te verwachten dat bij gebrek aan nieuws over Jos iedereen hier met 0 directe bronnen en 0 nieuwe feiten alsnog de precieze toedracht van de moord gaat proberen te achterhalen. :')
🧐, ja van de politie Limburg hoeven we dat niet te verwachten. Team cold case Nijmegen wel, maar die zijn druk.

Problemen met het feit dat we/men hier erover praten?

Misschien wat anders gaan doen dan? Je hoeft namelijk niet niet mee te lezen, das een eigen keuze.
pi_181459895
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:35 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De term ‘netwerk’ klinkt zo georganiseerd. We weten veel te weinig van de omstandigheden van het verdwijnen van Nicky om die conclusies te trekken.

Ik heb destijds al die verhalen rondom die Joos B. ook gevolgd, daar krijg je de creeps van. Ik zou nu niet verder willen gaan dan dat het niet ondenkbaar is dat er contact is geweest tussen Brech en mensen van het kamp..
Netwerk klinkt sinds het internettijdperk inderdaad als een gestructureerde bende.

Maar ook die kwamen voor, Detroux handelde immers ook niet alleen. Onvoorstelbaar maar waar.
pi_181459923
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:35 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De term ‘netwerk’ klinkt zo georganiseerd. We weten veel te weinig van de omstandigheden van het verdwijnen van Nicky om die conclusies te trekken.

Ik heb destijds al die verhalen rondom die Joos B. ook gevolgd, daar krijg je de creeps van. Ik zou nu niet verder willen gaan dan dat het niet ondenkbaar is dat er contact is geweest tussen Brech en mensen van het kamp..
Eens. We zitten in NWS. Laten we er geen BNW topic van maken :+
pi_181460204
Brechje is allang opgegeten door de pieren! Denken jullie niet?
Cindy De Vuyst
pi_181460208
quote:
Op 9 oktober 1998 vraagt de politie aan B. welke kinderen hij in 1954 onzedelijk betast heeft. In proces-verbaal noteert de verbalisant de namen die B. noemt. Sommige zijn nog steeds relevant. Zij wonen namelijk nog steeds in het dorp, zijn inmiddels zelf ook jeugdleider, of familie van een jeugdleider.Een van die kinderen uit 1954 is meneer K. (61). Hij werd jeugdleider, ging ook mee op kamp naar Brunssum.

In het onderzoek naar de dood van Nicky Verstappen ontdekte de politie dat binnen het Heibloemse jeugdwerk rondom B. en enkele voormalige pupillen uit zijn tijd als hoofdonderwijzer zedenkwesties bleven spelen. Niet iedereen was erbij betrokken. Maar soms ging het wél jaren door, bekende B. Zoals met K., al kon je formeel niet meer van ontucht spreken. K. was namelijk al 40 jaar toen B. hem nog steeds betastte, zoals hij de politie vertelde. Dat gebeurde op een zomerkamp in Wellerlooi, waar ze toen ook al allebei jeugdleider waren.

,,Maar de dood van Nicky legde de hele zedengeschiedenis van Heibloem bloot”, zegt Tjeu Litjens.

Litjens: “In Heibloem speelde jarenlang iets wat voor iedereen min of meer normaal was – het hoorde er gewoon bij. Pas door de dood van Nicky ontdekten mensen dat wat hun overkomen was, dat je dat een zedenzaak noemt. Dat zwijgen dat ze nu doen, daarin zat dit dorp eigenlijk al decennia opgesloten.”

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)til-7635609-a1224849

Wat een dorp :'(
pi_181460235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:49 schreef Moti het volgende:

[..]

Misschien kun je dit even lezen..scroll naar beneden naar het stukje: DNA onderzoeken deze zaak:

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Kan deze link ook in de OP?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:01:35 #163
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181460247
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:00 schreef einzeinz het volgende:
Brechje is allang opgegeten door de pieren! Denken jullie niet?
Nee, dat denk ik niet. Eerder volledig lekgeprikt door muggen :P
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:09:48 #164
192592 SureD1
------------------------------
pi_181460472
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kan deze link ook in de OP?
Ook al is dat verre van een neutrale bron?
pi_181460714
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ook al is dat verre van een neutrale bron?
grote vraag na het lezen van dat artikel, had Jos ooit vriendjes? Waarmee hij afsprak in dat maisveld?

Reed hij daarom rondjes bij PD? Omdat hij daar een afspraakje had?
pi_181460797
Jos na 6 maanden bos:
Jah.
pi_181461058
Hij is sinds februari vermist, dat is 6 maanden. Hij is al lang dood, we hadden een koude periode en 3 maanden enorm warm weer. Dit overleven en niet gezien worden klinkt voor mij toch niet aannemelijk.

Of hij wordt geholpen en woont ergens bij iemand. Of hij ligt ergens in een ravijn weg te rotten.
Cindy De Vuyst
pi_181461090
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:34 schreef einzeinz het volgende:
Hij is sinds februari vermist, dat is 6 maanden. Hij is al lang dood, we hadden een koude periode en 3 maanden enorm warm weer. Dit overleven en niet gezien worden klinkt voor mij toch niet aannemelijk.

Of hij wordt geholpen en woont ergens bij iemand. Of hij ligt ergens in een ravijn weg te rotten.
Een bushcrafter kan dat.
speak only if it improves the silence.
pi_181461174
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:35 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De term ‘netwerk’ klinkt zo georganiseerd. We weten veel te weinig van de omstandigheden van het verdwijnen van Nicky om die conclusies te trekken.

Ik heb destijds al die verhalen rondom die Joos B. ook gevolgd, daar krijg je de creeps van. Ik zou nu niet verder willen gaan dan dat het niet ondenkbaar is dat er contact is geweest tussen Brech en mensen van het kamp..
Ergens in deze reeks kwam ook het verhoor van joos naar voren met tekst. Er stond dat de recherche dacht dat hij bijna zou breken en dat hij iets vreemds had gezegd als of je veroordeeld kunt worden voor sex met een lijk. Allemaal zeer vreemd en zeker aanwijzing dat hij er toch bij betrokken kon zijn.
pi_181461207
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:34 schreef einzeinz het volgende:
Hij is sinds februari vermist, dat is 6 maanden. Hij is al lang dood, we hadden een koude periode en 3 maanden enorm warm weer. Dit overleven en niet gezien worden klinkt voor mij toch niet aannemelijk.

Of hij wordt geholpen en woont ergens bij iemand. Of hij ligt ergens in een ravijn weg te rotten.
Joh..die heeft gewoon dik de tijd gehad om die hele vallei vol te stoppen met bruikbaar materiaal om te overleven. Misschien heeft ie wel maanden voedsel gehamsterd en verstopt..materiaal/kleding/spul om warm te blijven in die bunkers weggemoffeld..het kan allemaal..
Jah.
pi_181461274
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

🧐, ja van de politie Limburg hoeven we dat niet te verwachten. Team cold case Nijmegen wel, maar die zijn druk.

Problemen met het feit dat we/men hier erover praten?

Misschien wat anders gaan doen dan? Je hoeft namelijk niet niet mee te lezen, das een eigen keuze.
Ik heb er geen problemen mee maar het is wel typerend voor hoe topics hier over misdaad altijd eindigen.
pi_181461279
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:40 schreef Moti het volgende:

[..]

Joh..die heeft gewoon dik de tijd gehad om die hele vallei vol te stoppen met bruikbaar materiaal om te overleven. Misschien heeft ie wel maanden voedsel gehamsterd en verstopt..materiaal/kleding/spul om warm te blijven in die bunkers weggemoffeld..het kan allemaal..
Dan moet ie al van 2017 geweten hebben dat de politie hem op het spoor was. 19 jaar na het delict?


Vind het vreemd dat je dan plots anders gaat doen.
Cindy De Vuyst
pi_181461328
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ook al is dat verre van een neutrale bron?
Dat mag er best bijgezet worden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181461332
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dan moet ie al van 2017 geweten hebben dat de politie hem op het spoor was. 19 jaar na het delict?

Vind het vreemd dat je dan plots anders gaat doen.
Toch niet vreemd als wereldkundig word gemaakt dat er een grootschalig DNA onderzoek komt..die weet ook wel dat ze de afgelopen jaren niet stil hebben gezeten met de ontwikkeling hiervan. Kijk naar de zaak Marianne Vaatstra. Die voelde op zijn bergschoenen aan dat dit weleens heel dichtbij kon gaan komen voor hem.
Jah.
pi_181461459
In dat geval vlucht je naar de andere kant van de wereld
Cindy De Vuyst
pi_181461476
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:51 schreef einzeinz het volgende:
In dat geval vlucht je naar de andere kant van de wereld
Misschien is hij dat ook ondertussen...te voet onderweg.
Jah.
pi_181461483
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:49 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Op wie reageer je eigenlijk? Of is het gewoon een algemene mededeling?
Gewoon een willekeurige gedachtegang. Ik dacht dat dat in dit topic de bedoeling was?
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:53:14 #178
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181461504
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:52 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Gewoon een willekeurige gedachtegang. Ik dacht dat dat in dit topic de bedoeling was?
Voor willekeurige gedachtengangen kun je denk ik beter naar /ONZ ;)
Dit is gewoon raar :l
pi_181461521
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:52 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Gewoon een willekeurige gedachtegang. Ik dacht dat dat in dit topic de bedoeling was?
Een gedachtegang..over de gedachtegangen van de mens :') waar wij ook weer een gedachtegang over hebben. Dank u.
Jah.
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:54:41 #180
192592 SureD1
------------------------------
pi_181461534
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:45 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat mag er best bijgezet worden.
Consider it done ;)
pi_181461554
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:54 schreef Moti het volgende:

[..]

Een gedachtegang..over de gedachtegangen van de mens :')
Je omschrijft hier het fenomeen psychologie.
pi_181461684
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:55 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je omschrijft hier het fenomeen psychologie.
en dan?
Jah.
pi_181461741
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 01:02 schreef Moti het volgende:

[..]

en dan?
Dit even om aan te geven dat gedachtes over de gedachtegangen van mensen zo gebruikelijk zijn dat er een heel academisch veld over is en miljoenen mensen er hun boterham mee verdienen.
pi_181461915
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 01:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit even om aan te geven dat gedachtes over de gedachtegangen van mensen zo gebruikelijk zijn dat er een heel academisch veld over is en miljoenen mensen er hun boterham mee verdienen.
Nou uh...fijn om te weten dat jij een gedachtegang hebt in dit topic over de gedachtegang van de mens. Dank u voor de bijdrage. Was dit een gratis consult of moeten we ergens wat overmaken voor je boterham? :P
Jah.
pi_181461927
Ik denk dat ie dood is.

Wel bizar, nu hij na 20 jaar in beeld komt.

De enige andere mogelijkheid lijkt me dat ie geholpen wordt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181463098
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:54 schreef Greys het volgende:

Als dat echt zo is had er nu toch al lang iemand in dat hele circus en al die teams of iemand (een advocaat ofzo in een praatprogramma) opgestaan met 'maar heel die persconferentie op deze manier met foto en naam mocht helemaal niet'? Ik kan me serieus niet voorstellen dat ze dat doen en dat helemaal niemand daar of elders (behalve jij hier) daar een stokje voor steekt omdat het niet zou mogen. Jij wel? Eerlijk?
Ga er maar vanuit dat er advocaten staan te trappelen om hier bovenop te springen.
(niet per se die 1 uur durende persco, maar de gehele media hunt met videobeelden en privé info die er op volgde, agenten in talkshows, woordvoerder van de familie bij Boulevard afgewisseld met beelden van de verdachte wandelend door de natuur).

En niet alleen vanwege dit, maar hoe zit het met het DNA, het DNA aangetroffen op materiaal aangeleverd vanwege zijn vermissing mag niet gebruikt worden om te toetsen in de zaak Verstappen, er is geen verwantschaps DNA, want alleen familie in de 5e graad heeft DNA afgestaan, dus waar komt die 100 procent match vandaan?

Ik verdedig hier niet Jos Brech, maar val een gang van zake aan die in strijd is met onze wetgeving en die indien er ooit sprake zou zijn van vervolging zijn verdediging erg goed zal uitkomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 26-08-2018 02:57:41 ]
pi_181463293
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:40 schreef SureD1 het volgende:
In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match. Het lost een aantal zaken waar we het hier over gehad hebben en nieuwe informatie omtrent de DNA sporen in het algemeen. Een samenvatting (met de credits aan de schrijfster):

* Brech valt op in het second opinion onderzoek. Zijn aanwezigheid in die nacht wordt als vreemd gezien en hij wordt verhoord. Hij bekent uit eigen beweging zijn zedenverleden en komt met het verhaal over brieven rondbrengen. Als scouting meldt dat hij dat vaker doet en daarbij vaker over de hei fietst en als blijkt dat zijn zedenzaak geseponeerd is laten ze hem gaan “maar het schuurt”...

* Zoals bekend wordt hij -gemiste kans wordt het nu genoemd- in 2009 samen met andere passanten uit het eerste grootschalige DNA onderzoek geschrapt

* In 2012(!) wordt team hei opgericht dat in het geheim de hele zaak nog eens helemaal doorlicht met het oog op een nieuw enorm DNA onderzoek. Er worden 1500 mannen geselecteerd die direct voor een 1 op 1 onderzoek uitgenodigd zullen worden (gevolgd door een verwantschapsonderzoek onder 22.000 mannen) Daarin zitten de volgende categorieën:
- Aanwezig op de heide tijdens verdwijning NV
- Mannen met kennis van de heide
- Veroordeelde zedendelinquenten die niet in de DNA database zitten
- Passanten
Brech zit in de laatste groep (net als in 2009) maar heeft inmiddels de bijzondere aandacht van team Hei gekregen. Er zijn volgens het team te veel ‘toevalligheden’ die argwaan wekken:
- Hij wordt nagenoeg op de plaats delict aangetroffen
- Hij heeft een zedenverleden
- Hij heeft een vreemd verhaal dat zijn aanwezigheid verklaart
- Hij voldoet aan het profiel van een pedofiel

* Als een van de kandidaten met de bijzondere aandacht van het team krijgt hij meteen bezoek van twee rechercheurs; huis lijkt onbewoond en bij het tweede vergeefse bezoek gaat een brief met uitleg en visitekaartje de brievenbus in. Die brief komt - via de woningstichting - bij de zus van Brech terecht. Brech’s moeder zit sinds kort in een verzorgingshuis in Groningen waar ook zijn zus woont. Hij heeft zich uitgeschreven op het adres in Simpelveld. Via de zus wordt het verzoek van team Hei doorgespeeld aan Brech, hij zegt -via zijn zus- toe om in maart DNA te doneren.

*Begin april zoekt team hei contact met de zus, Brech blijkt verdwenen. De zus zegt aangifte van vermissing te willen doen nu hij niet op het overlijden van zijn moeder (op 25 maart) heeft gereageerd.

*Alarmbellen gaan rinkelen bij team hei en ze slaan - los van de vermissing- een ‘eigen technische weg in’ (ik denk dat hij hier formeel als verdachte is aangemerkt). De zussen van Brech willen geen DNA afstaan, en 4e en 5e graads familieleden worden - via stamboomonderzoek- benaderd en bereid gevonden DNA af te staan.

* De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ‘t Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.

* Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten. Tevens wordt op dit moment van ‘t Padje onder strikte geheimhouding op de hoogte gesteld van de verdenking jegens Brech en er wordt hem om spullen van Brech gevraagd. Hij staat deze vrijwillig af. Een tandenborstel en vuile was.

*Vrijdagochtend 8 juni komt er een telefoontje van het NFI. Er is een bruikbaar DNA-profiel van de harde schijf geïsoleerd. Een zaakofficier geeft het NFI meteen opdracht om dit profiel te toetsten tegen de sporen in de zaak Nicky Verstappen. Een uur (!) later belt het NFI terug en zegt 100% match. Hierop springt een zaaksofficier van team hei in de auto met de spullen van Brech uit Frankrijk (was en tandenborstel) en rijdt naar het NFI en daar wordt ter plekke getoetst, wederom 100% match. Ook de verwanten matchen. Brech is hun man..

*team gaat opgetogen naar Frankrijk om daar de Vogezen ondersteboven te halen maar wordt uitgelachen door de Gendarmerie, schier onmogelijk...

Terloops nieuws: het spoor dat match met Brech bestaat uit meerdere sporen achtergelaten op verdachte plekken op onderbroek en pyjamabroek van Nicky.

Conclusie: al voor de match verdacht dus, door een samenspel van ‘toevalligheden’ gecombineerd met de verdwijning... sorry voor de lap.
Dank voor de samenvatting. Zeer nuttig en overzichtelijk overigens.
pi_181464270
Zondagmorgen, hij heeft zich nog steeds niet gemeld.
Dit wordt de zaak van het jaar. Wel heel goed dat ze na 20 lange jaren een dader hebben kunnen bestempelen. Kan er nog steeds niet over uit. Zo’n ogenschijnlijke nette man met een gezonde hobby.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181464425
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 01:13 schreef Montagui het volgende:
Ik denk dat ie dood is.

Wel bizar, nu hij na 20 jaar in beeld komt.

De enige andere mogelijkheid lijkt me dat ie geholpen wordt.
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 01:13 schreef Montagui het volgende:
Ik denk dat ie dood is.

Wel bizar, nu hij na 20 jaar in beeld komt.

De enige andere mogelijkheid lijkt me dat ie geholpen wordt.
Cindy De Vuyst
pi_181464430
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 06:55 schreef Sigaartje het volgende:
Zondagmorgen, hij heeft zich nog steeds niet gemeld.
Dit wordt de zaak van het jaar. Wel heel goed dat ze na 20 lange jaren een dader hebben kunnen bestempelen. Kan er nog steeds niet over uit. Zo’n ogenschijnlijke nette man met een gezonde hobby.
Ik zou kinderen misbruiken nou niet echt een gezonde hobby noemen, maar misschien ben ik ouderwets.
pi_181464434
Stel je voor dat hij het totaal niet zou zijn! Misschien is Brechje wil in paniek en geeft hij zich niet aan omdat hij er zich toch nooit kan uitlullen, 20 miljoen man verdenkt hem er van!

Dit zou nogal eens een clue zijn.
Cindy De Vuyst
pi_181464437
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:02 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ik zou kinderen misbruiken nou niet echt een gezonde hobby noemen, maar misschien ben ik ouderwets.
Ik heb het over dat overleven in verlaten bossen. Als deze man niet om de hoek was komen kijken, had ik daar bewondering voor. Ik ben daar veel te slap voor.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181464443
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:03 schreef einzeinz het volgende:
Stel je voor dat hij het totaal niet zou zijn! Misschien is Brechje wil in paniek en geeft hij zich niet aan omdat hij er zich toch nooit kan uitlullen, 20 miljoen man verdenkt hem er van!

Dit zou nogal eens een clue zijn.
Als hij het niet zou zijn, had hij zich allang gemeld. Wat zou jij doen als je beschuldigd wordt van verkrachting en overal hangen "Wanted"-posters van jou en je hebt het niet gedaan? Nou, dan ga je toch direct naar de politie?

De veroordeling gaat erg moeilijk worden. Er is geen bewijs van verkrachting en ook niet van moord. Ze zullen het moeten hebben van verhoren, en dan nog...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181464542
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:03 schreef einzeinz het volgende:
Stel je voor dat hij het totaal niet zou zijn! Misschien is Brechje wil in paniek en geeft hij zich niet aan omdat hij er zich toch nooit kan uitlullen, 20 miljoen man verdenkt hem er van!

Dit zou nogal eens een clue zijn.
Ja dan blijf je lekker zitten waar je zit inderdaad :’) zijn afwezigheid is tevens zijn schuldbekentenis (tenzij hij al dood is).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181464637
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja dan blijf je lekker zitten waar je zit inderdaad :’) zijn afwezigheid is tevens zijn schuldbekentenis (tenzij hij al dood is).
Tja, hoe reageer je als je dit op je geweten hebt en op de radio hoort dat je massaal wordt gezocht. Denk eens na, je foto staat overal te zien, je zit in Frankrijk en je kunt niet alleen van bladeren leven. Je kunt nergens meer verschijnen om bijvoorbeeld een brood te kopen.

Tenzij je erbij neerlegt en je accepteert dat je vele jaren de cel in gaat. Als je dat niet wilt, dan heb je een enorm probleem, of je moet de rest van je leven slijten in bossen en een wildeman worden.

Maar, ik loop ook wel eens rond in de bossen van de Vogezen, prachtige natuur, maar je komt altijd wel iemand tegen. Ik wilde vaak alleen zijn. Dan ging ik diep de bossen in met een fles water. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er niemand was die op hetzelfde idee kwam.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sigaartje op 26-08-2018 08:48:19 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181464811
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:03 schreef einzeinz het volgende:
Stel je voor dat hij het totaal niet zou zijn! Misschien is Brechje wil in paniek en geeft hij zich niet aan omdat hij er zich toch nooit kan uitlullen, 20 miljoen man verdenkt hem er van!

Dit zou nogal eens een clue zijn.
Op 24 februari zou dat DNA onderzoek beginnen, en 5 dagen ervoor, op 19 februari besluit Brech om spoorloos te verdwijnen. Gaat hij er vandoor. Lijkt er toch op dat hij al verwachtte dat dat DNA onderzoek wellicht naar hem zou gaan wijzen. Wat het uiteindelijk ook deed met een 100% match.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 26 augustus 2018 @ 09:01:54 #197
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181464813
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja dan blijf je lekker zitten waar je zit inderdaad :’) zijn afwezigheid is tevens zijn schuldbekentenis (tenzij hij al dood is).
Zijn dood kan ook een schuldbekentenis zijn.
Joop Lith en Wolfgang Priklopil sprongen meteen voor een trein toen ze tegen de lamp waren gelopen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_181464965
Ja, dat herinner ik me nog.

Ik denk ook dat die Jos van een klif is afgesprongen nu. De schande is te groot.
Je kunt van alles uitspoken in je leven maar het aller-allerergste is met je poten aan kinderen komen. Dat vind ik de ergste zonde. En als je dat stempel eenmaal hebt, kom je er nooit meer van af en word je altijd door iedereen met de nek aangekeken.
Als je steelt en je draait de bak in, dan denken mensen na een paar jaar, alla, niet meer doen. Maar een pedofiel komt never van die naam af, nooit. Je ziet hem altijd als een viespeuk.

Daarom denk ik dat hij zelfmoord heeft gepleegd en daarom is het zo stil rond hem. Het wachten is op het vinden van het lijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181465031
Ik vind iemand die zo op survival gericht is, niet het type voor een defeat.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181465068
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:17 schreef Sigaartje het volgende:
Ja, dat herinner ik me nog.

Ik denk ook dat die Jos van een klif is afgesprongen nu. De schande is te groot.
Je kunt van alles uitspoken in je leven maar het aller-allerergste is met je poten aan kinderen komen. Dat vind ik de ergste zonde. En als je dat stempel eenmaal hebt, kom je er nooit meer van af en word je altijd door iedereen met de nek aangekeken.
Als je steelt en je draait de bak in, dan denken mensen na een paar jaar, alla, niet meer doen. Maar een pedofiel komt never van die naam af, nooit. Je ziet hem altijd als een viespeuk.

Daarom denk ik dat hij zelfmoord heeft gepleegd en daarom is het zo stil rond hem. Het wachten is op het vinden van het lijk.
Dat van die zonde kan je wel vinden, maar Jos leek er vrij open over. Hij heeft die ontucht kennelijk al bekend in 1985. Uit dat artikel over de scouting in 2012 blijft ook al dat hij er desgevraagd open over was. Dat klinkt niet als iemand die het als “enorme zonde” ziet of zich er heel erg voor schaamt.
pi_181465096
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat van die zonde kan je wel vinden, maar Jos leek er vrij open over. Hij heeft die ontucht kennelijk al bekend in 1985. Uit dat artikel over de scouting in 2012 blijft ook al dat hij er desgevraagd open over was. Dat klinkt niet als iemand die het als “enorme zonde” ziet of zich er heel erg voor schaamt.
Dat zou wel erg zijn. Ik zou me kapot schamen. Gelukkig ben ik met normale gevoelens geboren. Had ook anders kunnen zijn natuurlijk. Ik denk dat er dan gewoon iets mis is met je hormoonhuishouding.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181465247
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat van die zonde kan je wel vinden, maar Jos leek er vrij open over. Hij heeft die ontucht kennelijk al bekend in 1985. Uit dat artikel over de scouting in 2012 blijft ook al dat hij er desgevraagd open over was. Dat klinkt niet als iemand die het als “enorme zonde” ziet of zich er heel erg voor schaamt.
Misschien wilde hij toen gewoon gepakt worden ?

Maar Justitie liet hem weer lopen?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181465379
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:25 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat zou wel erg zijn. Ik zou me kapot schamen. Gelukkig ben ik met normale gevoelens geboren. Had ook anders kunnen zijn natuurlijk. Ik denk dat er dan gewoon iets mis is met je hormoonhuishouding.
Ben ik met je eens hoor, ik vind je aan een kind vergrijpen ook het meest ziekelijke dat je kan doen. Het lastige is dat een pedoseksueel vaak wel snapt dat wat hij “voelt” niet maatschappelijk geaccepteerd is, maarja, dat verandert dat gevoel niet. ‘T is nog het meest vergelijkbaar met homoseksualiteit, denk ik. (Niet qua maatschappelijke acceptatie, maar met gevoelsbeleving).
pi_181465499
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ben ik met je eens hoor, ik vind je aan een kind vergrijpen ook het meest ziekelijke dat je kan doen. Het lastige is dat een pedoseksueel vaak wel snapt dat wat hij “voelt” niet maatschappelijk geaccepteerd is, maarja, dat verandert dat gevoel niet. ‘T is nog het meest vergelijkbaar met homoseksualiteit, denk ik. (Niet qua maatschappelijke acceptatie, maar met gevoelsbeleving).
In Nederland is jarenlang zo pedofielen clubje gewoon geaccepteerd...ben de naam kwijt...

martijn? ik heb geen idee...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181465515
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Misschien wilde hij toen gewoon gepakt worden ?

Maar Justitie liet hem weer lopen?
Dat zou kunnen, dat hij tegen zichzelf beschermd wilde worden, maar waarom ging hij dan naar Polen?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181465517
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:54 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

In Nederland is jarenlang zo pedofielen clubje gewoon geaccepteerd...ben de naam kwijt...

martijn? ik heb geen idee...
Eh. Die accepteerden zichzelf ja. Volgens mij dacht de overgrote meerderheid in NL daar toch echt anders over...
pi_181465546
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eh. Die accepteerden zichzelf ja. Volgens mij dacht de overgrote meerderheid in NL daar toch echt anders over...
Hoeveel keer per jaar lees je ook niet dat er weer een nederlander in azie is opgepakt voor pedofilie...

Ja lijkt me logische dat 99.9 procent van nederland daar op tegen is....maar ze krijgen toch ruimte...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181465627
Het lijkt me ook heel lastig om zo lang niet in te loggen op je internet-accounts.
Even je e-mail checken etc.
Maar dat zal heel goed in de gaten gehouden worden door politie.
pi_181465653
Als je kaal scheert en sikje weg doet herkent 90% je niet meer.
pi_181465679
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:05 schreef Sigaartje het volgende:
Wat zou jij doen als je beschuldigd wordt van verkrachting en overal hangen "Wanted"-posters van jou en je hebt het niet gedaan? Nou, dan ga je toch direct naar de politie?
Nou nee. Het allerlaatste dat ik in dat geval zou doen, als ik onschuldig was, was naar de politie gaan.
pi_181465702
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nou nee. Het allerlaatste dat ik in dat geval zou doen, als ik onschuldig was, was naar de politie gaan.
Idd.
Krijg je zo’n persconferentie ‘we got him’.
Zou er ook niet op zitten te wachten.
Die man is al veroordeeld door half NL.

Zou gewoon in Polen in de bossen blijven. Het is goed weer. Hij redt zich wel.
pi_181465721
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Idd.
Krijg je zo’n persconferentie ‘we got him’.
Zou er ook niet op zitten te wachten.
Die man is al veroordeeld door half NL.
Precies.

Sowieso, als politie je naam zo openbaar groots presenteert aan de buitenwereld hebben ze je al schuldig bevonden.

Ook al ben je onschuldig, naar de politie gaan is dan zinloos.
pi_181465764
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Precies.

Sowieso, als politie je naam zo openbaar groots presenteert aan de buitenwereld hebben ze je al schuldig bevonden.

Ook al ben je onschuldig, naar de politie gaan is dan zinloos.
Ook al ben je onschuldig. Die politie interviews/ verhoren, zijn best hard en heftig. Zou daar geen zin in hebben.
pi_181465799
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Precies.

Sowieso, als politie je naam zo openbaar groots presenteert aan de buitenwereld hebben ze je al schuldig bevonden.

Ook al ben je onschuldig, naar de politie gaan is dan zinloos.
de man is ook 100 procent schuldig als zijn DNA hebben gevonden en zijn verleden nu inmiddels kennen....

welke idioot twijfelt nu nog

bovendien heeft hij geweigerd dna af te staan dit jaar....

waarom zou hij nou geweigerd hebben he....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181465815
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
Zou daar geen zin in hebben.
Je zult wel moeten als je onschuldig bent.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181465848
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

de man is ook 100 procent schuldig als zijn DNA hebben gevonden en zijn verleden nu inmiddels kennen....

welke idioot twijfelt nu nog

bovendien heeft hij geweigerd dna af te staan dit jaar....

waarom zou hij nou geweigerd hebben he....
Ik vond het onderzoeksrapport en de lijkschouwing nogal onzeker. Geen bewijs van seksueel misbruik en onduidelijkheid over de doodsoorzaak. Misschien moeten ze Amerikaanse forensische hulp inroepen.

Doet me een beetje denken aan de seriemoordenaar van Rostov, in Rusland, die zich aftrok boven het slachtoffer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2018 @ 10:20:33 #217
862 Arcee
Look closer
pi_181465859
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:12 schreef Hamzoef het volgende:
Sowieso, als politie je naam zo openbaar groots presenteert aan de buitenwereld hebben ze je al schuldig bevonden.
Vergeet niet dat hij eerst vermist was en in het kader daarvan zijn naam en foto al wijdverspreid waren.
pi_181465871
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik vond het onderzoeksrapport en de lijkschouwing nogal onzeker. Geen bewijs van seksueel misbruik en onduidelijkheid over de doodsoorzaak. Misschien moeten ze Amerikaanse forensische hulp inroepen.

Doet me een beetje denken aan de seriemoordenaar van Rostov, in Rusland, die zich aftrok boven het slachtoffer.
DNA heeft altijd gelijk......

wil je soms beweren dat het jongetje niet vermoord is ofzo

ik weet niet wat jij insinueert met je post....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181465873
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:16 schreef klaasweetalles het volgende:
de man is ook 100 procent schuldig als zijn DNA hebben gevonden en zijn verleden nu inmiddels kennen....

welke idioot twijfelt nu nog
Ik twijfel niet. Ik zeg alleen als je onschuldig bent, dan zou ik me niet melden. De politie gelooft je toch niet.

Is mijn grootste nachtmerrie, ergens vals van beschuldigd worden (DNA kan je toch planten?)
pi_181465887
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

DNA heeft altijd gelijk......

wil je soms beweren dat het jongetje niet vermoord is ofzo

ik weet niet wat jij insinueert met je post....
Ik insinueer helemaal niks. Ik lees alleen de berichten en ik vind het vreemd dat ze zo weinig weten. Dat is wat ik probeer te vertellen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181465892
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik twijfel niet. Ik zeg alleen als je onschuldig bent, dan zou ik me niet melden. De politie gelooft je toch niet.

Is mijn grootste nachtmerrie, ergens vals van beschuldigd worden (DNA kan je toch planten?)
Je bent pas schuldig als de rechter je veroordeeld heeft

op dit moment is hij de hoofdverdachte
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181465900
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:21 schreef klaasweetalles het volgende:
ik weet niet wat jij insinueert met je post....
Doe effe rustig joh....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2018 @ 10:24:22 #223
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181465906
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 06:55 schreef Sigaartje het volgende:
Zondagmorgen, hij heeft zich nog steeds niet gemeld.
Dit wordt de zaak van het jaar. Wel heel goed dat ze na 20 lange jaren een dader hebben kunnen bestempelen. Kan er nog steeds niet over uit. Zo’n ogenschijnlijke nette man met een gezonde hobby.
Dat zijn vaak juist de engste typetjes.
Alsof je pedo's direct aan hun uiterlijk kan herkennen.

En ogenschijnlijk nette man?

Als ik de man op de foto's zie, dan is mijn eerste gedachte: wat een vreemde snuiter.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181465936
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:24 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat zijn vaak juist de engste typetjes.
Alsof je pedo's direct aan hun uiterlijk kan herkennen.
Je had een paar jaar geleden toch zo'n Nederlandse verenigingen. Daar kon je het echt al wel aan hun hoofden aflezen hoor.
pi_181465950
Interessant stuk over de omgeving:

https://www.volkskrant.nl(...)erstoppen-~b1823ad1/
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181466088
Misschien houdt hij zich wel schuil in één van de vele mijnen met ondergrondse tunnels? Als er ooit iemand in zijn omgeving zou komen kan hij hem ook omleggen om daarna een put in te duwen waar die passant maar over 3 jaar gevonden wordt. Tegen die tijd is Brech ook al lang dood en heeft ie misschien iets met de zaak Nicky te maken maar heeft ie wel nog 2 of 3 andere mensen die toevallig op zijn pad/schuilplaats kwamen vermoord?

Het zou zomaar kunnen. Wat doet een mens niet als hij in gevaar is? Gevaar om gevonden te worden in één van die mijnen.
Cindy De Vuyst
pi_181466130
Dan komt ie er uit als Saddam Hoessein uit zijn put.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181466155
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik twijfel niet. Ik zeg alleen als je onschuldig bent, dan zou ik me niet melden. De politie gelooft je toch niet.

Is mijn grootste nachtmerrie, ergens vals van beschuldigd worden (DNA kan je toch planten?)
Maar je weet toch niet dat het jouw DNA is dat geplant is? Dat weet je pas als er een match is (of wanneer de planter je inlicht, maar ja, dan zou ik het ook melden). Door te vluchten geef je jezelf ook levenslang...
Somebody that I used to know
pi_181466374
In eerdere artikelen stond toch steeds dat hij een zeer oude telefoon bij zich draagt. Kan toch niet moeilijk zijn om die te tracken?
Cindy De Vuyst
pi_181466453
Telefoon had hij achtergelaten in die boshut
pi_181466461
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hij eerst vermist was en in het kader daarvan zijn naam en foto al wijdverspreid waren.
Maar dat stond niet op de voorpagina van grote landelijke kranten. Ik leef niet onder een steen, maar van die vermissingszaak heb ik niets meegekregen. De doorbraak in de zaak Verstappen kan nochtans niemand ontgaan zijn.
pi_181466463
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:45 schreef einzeinz het volgende:
In eerdere artikelen stond toch steeds dat hij een zeer oude telefoon bij zich draagt. Kan toch niet moeilijk zijn om die te tracken?
Daarom heeft hij die telefoon niet meegenomen, maar achtergelaten in die hut.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2018 @ 11:20:48 #233
862 Arcee
Look closer
pi_181467184
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar dat stond niet op de voorpagina van grote landelijke kranten. Ik leef niet onder een steen, maar van die vermissingszaak heb ik niets meegekregen. De doorbraak in de zaak Verstappen kan nochtans niemand ontgaan zijn.
Klopt, maar het had dus geen zin om over Jos B. te spreken en een balkje over z'n ogen te doen aangezien hij onmiddellijk ontmaskerd zou zijn als de vermiste Jos Brech.
pi_181467871
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

DNA heeft altijd gelijk......

wil je soms beweren dat het jongetje niet vermoord is ofzo

ik weet niet wat jij insinueert met je post....
Als ik met een door jou gebruikte handdoek iemand wurg, zit jouw DNA op het slachtoffer.

Succes met het bewijzen van je onschuld.
pi_181468715
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Als ik met een door jou gebruikte handdoek iemand wurg, zit jouw DNA op het slachtoffer.

Succes met het bewijzen van je onschuld.
wat doe jij met mijn handdoek?
En hoe kom jij daaraan?
pi_181468784
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar je weet toch niet dat het jouw DNA is dat geplant is? Dat weet je pas als er een match is (of wanneer de planter je inlicht, maar ja, dan zou ik het ook melden). Door te vluchten geef je jezelf ook levenslang...
Dat laatste snap ik ook niet zo goed. Hij is nog best jong, dus in principe heeft hij nog best een leven voor zich. Ik verwacht niet dat hij levenslang zal krijgen als hij wordt veroordeeld.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 12:46:08 #237
163650 Greys
pi_181468823
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

wat doe jij met mijn handdoek?
En hoe kom jij daaraan?
Daar gaat het toch niet om. Als ik een bloedhekel aan jou heb is het op zich niet moeilijk om iets van jou te pakken waar je dna op zit en dat op/bij een slachtoffer achter te laten. (En die handdoek uit dit voorbeeld pak ik gewoon uit de kleedkamer van de sportschool als jij ff aan het douchen bent. Makkie.) Het gaat erom dat het kán.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181468965
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om. Als ik een bloedhekel aan jou heb is het op zich niet moeilijk om iets van jou te pakken waar je dna op zit en dat op/bij een slachtoffer achter te laten. (En die handdoek uit dit voorbeeld pak ik gewoon uit de kleedkamer van de sportschool als jij ff aan het douchen bent. Makkie.) Het gaat erom dat het kán.
Maar met alleen DNA ben je er nog niet. Juist om die reden.
pi_181469583
Hoe zit het eigenlijk met zijn inkomen, belastingverplichting en verplichte zorgverzekering die die moet betalen (zoals iedereen)?
ADHD-C
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:22:27 #240
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181469626
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:40 schreef SureD1 het volgende:
In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match. Het lost een aantal zaken waar we het hier over gehad hebben en nieuwe informatie omtrent de DNA sporen in het algemeen. Een samenvatting (met de credits aan de schrijfster):

* Brech valt op in het second opinion onderzoek. Zijn aanwezigheid in die nacht wordt als vreemd gezien en hij wordt verhoord. Hij bekent uit eigen beweging zijn zedenverleden en komt met het verhaal over brieven rondbrengen. Als scouting meldt dat hij dat vaker doet en daarbij vaker over de hei fietst en als blijkt dat zijn zedenzaak geseponeerd is laten ze hem gaan “maar het schuurt”...

* Zoals bekend wordt hij -gemiste kans wordt het nu genoemd- in 2009 samen met andere passanten uit het eerste grootschalige DNA onderzoek geschrapt

* In 2012(!) wordt team hei opgericht dat in het geheim de hele zaak nog eens helemaal doorlicht met het oog op een nieuw enorm DNA onderzoek. Er worden 1500 mannen geselecteerd die direct voor een 1 op 1 onderzoek uitgenodigd zullen worden (gevolgd door een verwantschapsonderzoek onder 22.000 mannen) Daarin zitten de volgende categorieën:
- Aanwezig op de heide tijdens verdwijning NV
- Mannen met kennis van de heide
- Veroordeelde zedendelinquenten die niet in de DNA database zitten
- Passanten
Brech zit in de laatste groep (net als in 2009) maar heeft inmiddels de bijzondere aandacht van team Hei gekregen. Er zijn volgens het team te veel ‘toevalligheden’ die argwaan wekken:
- Hij wordt nagenoeg op de plaats delict aangetroffen
- Hij heeft een zedenverleden
- Hij heeft een vreemd verhaal dat zijn aanwezigheid verklaart
- Hij voldoet aan het profiel van een pedofiel

* Als een van de kandidaten met de bijzondere aandacht van het team krijgt hij meteen bezoek van twee rechercheurs; huis lijkt onbewoond en bij het tweede vergeefse bezoek gaat een brief met uitleg en visitekaartje de brievenbus in. Die brief komt - via de woningstichting - bij de zus van Brech terecht. Brech’s moeder zit sinds kort in een verzorgingshuis in Groningen waar ook zijn zus woont. Hij heeft zich uitgeschreven op het adres in Simpelveld. Via de zus wordt het verzoek van team Hei doorgespeeld aan Brech, hij zegt -via zijn zus- toe om in maart DNA te doneren.

*Begin april zoekt team hei contact met de zus, Brech blijkt verdwenen. De zus zegt aangifte van vermissing te willen doen nu hij niet op het overlijden van zijn moeder (op 25 maart) heeft gereageerd.

*Alarmbellen gaan rinkelen bij team hei en ze slaan - los van de vermissing- een ‘eigen technische weg in’ (ik denk dat hij hier formeel als verdachte is aangemerkt). De zussen van Brech willen geen DNA afstaan, en 4e en 5e graads familieleden worden - via stamboomonderzoek- benaderd en bereid gevonden DNA af te staan.

* De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ‘t Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.

* Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten. Tevens wordt op dit moment van ‘t Padje onder strikte geheimhouding op de hoogte gesteld van de verdenking jegens Brech en er wordt hem om spullen van Brech gevraagd. Hij staat deze vrijwillig af. Een tandenborstel en vuile was.

*Vrijdagochtend 8 juni komt er een telefoontje van het NFI. Er is een bruikbaar DNA-profiel van de harde schijf geïsoleerd. Een zaakofficier geeft het NFI meteen opdracht om dit profiel te toetsten tegen de sporen in de zaak Nicky Verstappen. Een uur (!) later belt het NFI terug en zegt 100% match. Hierop springt een zaaksofficier van team hei in de auto met de spullen van Brech uit Frankrijk (was en tandenborstel) en rijdt naar het NFI en daar wordt ter plekke getoetst, wederom 100% match. Ook de verwanten matchen. Brech is hun man..

*team gaat opgetogen naar Frankrijk om daar de Vogezen ondersteboven te halen maar wordt uitgelachen door de Gendarmerie, schier onmogelijk...

Terloops nieuws: het spoor dat match met Brech bestaat uit meerdere sporen achtergelaten op verdachte plekken op onderbroek en pyjamabroek van Nicky.

Conclusie: al voor de match verdacht dus, door een samenspel van ‘toevalligheden’ gecombineerd met de verdwijning... sorry voor de lap.
Welke bronnen gebruikte Van Dyck voor haar artikel?

Het meeste van wat ze schrijft zijn logische details die we in konden vullen maar een enkel item is wel nieuws.

Zoals de kennelijk bewuste opinie verschuiving van de politie over Brech tussen 2009 en 2012. Ik ben wel benieuwd wat dat heeft veroorzaakt. Andere rechercheurs?

En vooral de stelling dat het dna matcht met materiaal gevonden op broek en onderbroek. Dat wijst er namelijk hele sterk (niet sluitend, maar zeer aannemelijk) op dat het toch om sperma gaat en dus om dna van een eventuele verkrachter en niet van een moordenaar.

Dat laatste is echt relevant want als Brech wordt gevonden en hij praat niet dan wordt het nog heel lastig om hem veroordeeld te krijgen voor doodslag. Zelfs verkrachting is al lastig omdat de politie ook heeft aangegeven dat dat niet met 100% zekerheid kon worden vastgesteld tijdens het onderzoek.

(Het blijft altijd mogelijk dat er feiten zijn vastgesteld die de politie niet heeft gepubliceerd.)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 13:22:29 #241
163650 Greys
pi_181469628
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar met alleen DNA ben je er nog niet. Juist om die reden.
Inderdaad. :Y
Ging mij er ook alleen even om dat het kan, omdat Ootje vroeg 'maar hoe kom je aan mijn handdoek dan'. Als iemand dat wil is het niet zo lastig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181469642
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:20 schreef LazyDave het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met zijn inkomen, belastingverplichting en verplichte zorgverzekering die die moet betalen (zoals iedereen)?
Verdwijning. Niets van aantrekken en premie voor de zorg wordt volgend jaar gewoon iets hoger omdat hij niet betaald heeft.
Inkomen wordt verder betaald zolang er geen officieel overlijden vastgesteld is.

Is met terroristen toch ook zo?
Cindy De Vuyst
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:23:55 #243
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181469655
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:20 schreef LazyDave het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met zijn inkomen, belastingverplichting en verplichte zorgverzekering die die moet betalen (zoals iedereen)?
Wat is daar mee?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181469734
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:20 schreef LazyDave het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met zijn inkomen, belastingverplichting en verplichte zorgverzekering die die moet betalen (zoals iedereen)?
Kijk, nu komen we bij de kern van de zaak.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 13:27:32 #245
163650 Greys
pi_181469742
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:20 schreef LazyDave het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met zijn inkomen, belastingverplichting en verplichte zorgverzekering die die moet betalen (zoals iedereen)?
Als je vrijwillig verdwijnt en niet gevonden wilt worden zal je niet ergens in je verstopgrot even de belastingformulieren in gaan vullen en de acceptgiro's gaan betalen gok ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:30:16 #246
3542 Gia
User under construction
pi_181469799
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om. Als ik een bloedhekel aan jou heb is het op zich niet moeilijk om iets van jou te pakken waar je dna op zit en dat op/bij een slachtoffer achter te laten. (En die handdoek uit dit voorbeeld pak ik gewoon uit de kleedkamer van de sportschool als jij ff aan het douchen bent. Makkie.) Het gaat erom dat het kán.
Dan zit je nog met motief en een eventueel alibi. Brech is pedo en was daar.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:31:32 #247
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181469829
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zit je nog met motief en een eventueel alibi. Brech is pedo en was daar.
Pedo zijn en geen alibi hebben betekent nog niet dat je een kind heb verkracht en/of vermoord. Zo werkt het niet hoor. :')

We wonen niet in 'Murica.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:32:50 #248
3542 Gia
User under construction
pi_181469858
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:23 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Verdwijning. Niets van aantrekken en premie voor de zorg wordt volgend jaar gewoon iets hoger omdat hij niet betaald heeft.
Inkomen wordt verder betaald zolang er geen officieel overlijden vastgesteld is.

Is met terroristen toch ook zo?
Denk dat een bijstand wordt stopgezet als hij niet beschikbaar is voor de arbeidsmarkt.
Eventueel inkomen in loondienst, loopt niet lang door als je niet komt werken.
En bushcraftweekendjes verzorgen zit er voorlopig ook niet in.
pi_181469867
Volgens NOS vermoeden de beheerders van het chalet dat de inbraak begin juni (waarbij materialen gestolen zijn), het werk van Brech is. Opzich is dat niet vergezocht, een afgelegen chalet in de bossen is geen voor de hand liggend doelwit van een willekeurige inbreker. Jos wist natuurlijk precies wat hij nodig had en waar hij dat kon vinden. Dat zou betekenen dat hij begin juni nog in leven was en voorraden en materiaal mee heeft genomen. Dat tweede zou dan weer betekenen dat hij (in ieder geval destijds) nog niet van plan was er een einde aan te maken. Dat vind ik dan wel weer een redelijk overtuigend argument. Dit is wel nog voordat de politie met haar zoektocht in de Vogezen begon.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:34:31 #250
3542 Gia
User under construction
pi_181469900
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Pedo zijn en geen alibi hebben betekent nog niet dat je een kind heb verkracht en/of vermoord. Zo werkt het niet hoor. :')

We wonen niet in 'Murica.
Plus dna op plekken waar dat niet zou kunnen zitten.
pi_181470109
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Volgens NOS vermoeden de beheerders van het chalet dat de inbraak begin juni (waarbij materialen gestolen zijn), het werk van Brech is. Opzich is dat niet vergezocht, een afgelegen chalet in de bossen is geen voor de hand liggend doelwit van een willekeurige inbreker. Jos wist natuurlijk precies wat hij nodig had en waar hij dat kon vinden. Dat zou betekenen dat hij begin juni nog in leven was en voorraden en materiaal mee heeft genomen. Dat tweede zou dan weer betekenen dat hij (in ieder geval destijds) nog niet van plan was er een einde aan te maken. Dat vind ik dan wel weer een redelijk overtuigend argument. Dit is wel nog voordat de politie met haar zoektocht in de Vogezen begon.
Massale zoektocht naar Jos Brech: wat weten we?

https://nos.nl/artikel/22(...)ch-wat-weten-we.html
pi_181470123
Is er al iemand naar Alaska geweest? Voor hetzelfde geld ligt ie daar in de buurt van Denali National Park and Preserve. Voor veel bushcrafters toch wel een hoogtepunt?
Cindy De Vuyst
pi_181470210
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:43 schreef einzeinz het volgende:
Is er al iemand naar Alaska geweest? Voor hetzelfde geld ligt ie daar in de buurt van Denali National Park and Preserve. Voor veel bushcrafters toch wel een hoogtepunt?
Of naar Thailand of de Filippijnen? Misschien zit ie bij zn pedofiele matties daar.
pi_181470284
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Welke bronnen gebruikte Van Dyck voor haar artikel?
Deze reconstructie is gebaseerd op gesprekken met onderzoeksleider Ferdinand Schellinkhout en de officieren van justitie Paul Emmen en Dave Mattheijs.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:51:37 #255
192592 SureD1
------------------------------
pi_181470345
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Welke bronnen gebruikte Van Dyck voor haar artikel?

Het meeste van wat ze schrijft zijn logische details die we in konden vullen maar een enkel item is wel nieuws.

Zoals de kennelijk bewuste opinie verschuiving van de politie over Brech tussen 2009 en 2012. Ik ben wel benieuwd wat dat heeft veroorzaakt. Andere rechercheurs?

En vooral de stelling dat het dna matcht met materiaal gevonden op broek en onderbroek. Dat wijst er namelijk hele sterk (niet sluitend, maar zeer aannemelijk) op dat het toch om sperma gaat en dus om dna van een eventuele verkrachter en niet van een moordenaar.

Dat laatste is echt relevant want als Brech wordt gevonden en hij praat niet dan wordt het nog heel lastig om hem veroordeeld te krijgen voor doodslag. Zelfs verkrachting is al lastig omdat de politie ook heeft aangegeven dat dat niet met 100% zekerheid kon worden vastgesteld tijdens het onderzoek.

(Het blijft altijd mogelijk dat er feiten zijn vastgesteld die de politie niet heeft gepubliceerd.)
Ze schrijft dat het artikel tot stand is gekomen na gesprekken met rechercheurs van team hei en mensen van het OM.

Edit: ff precies opgezocht, ze schrijft: Deze reconstructie is gebaseerd op gesprekken met onderzoeksleider Ferdinand Schellinkhout en officieren van justitie Paul Emmen en Dave Mattheijs.

Edit 2: spuit 11 zie ik nu - sorry stupiddisco

[ Bericht 3% gewijzigd door SureD1 op 26-08-2018 14:21:49 ]
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:52:20 #256
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181470361
Thanx! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 26-08-2018 13:55:08 ]
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181470439
Ik lees in dat artikel van NOS het volgende:

Begin juni, worden er survivalspullen gestolen uit Old Crow, waaronder kaarten en een wildcamera. De andere beheerders van het basiskamp vermoeden dat Brech hier verantwoordelijk voor is.

Werden die spullen nu gestolen uit een nabijgelegen chalet of uit zijn eigen 'Old Crow'?
Zijn 2 verschillende zaken?

Trouwens nergens is Brech hier gezien, kan dus ook iemand anders geweest zijn.
Cindy De Vuyst
pi_181470510
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Volgens NOS vermoeden de beheerders van het chalet dat de inbraak begin juni (waarbij materialen gestolen zijn), het werk van Brech is. Opzich is dat niet vergezocht, een afgelegen chalet in de bossen is geen voor de hand liggend doelwit van een willekeurige inbreker. Jos wist natuurlijk precies wat hij nodig had en waar hij dat kon vinden. Dat zou betekenen dat hij begin juni nog in leven was en voorraden en materiaal mee heeft genomen.
Ja heel voor de hand liggend dat hij 4 maanden na dato nog geen kilometer is opgeschoten, inbreekt in de hut waar hij zelf de beheerder van is, en hartje zomer twee donzen slaapzakken meejat.

Tegelijkertijd hebben we het wel over degene die als passant uit eigen beweging zijn niet gedocumenteerde zedenverleden te berde brengt, of sterker nog als mogelijke betrokkene, de logica is ver te zoeken, maar de waarheid wordt misschien wel geweld aangedaan, danwel is Jos zwakbegaafd.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:05:39 #259
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_181470624
Als Brech beheerder van die hut is hoeft hij toch niet in te breken om binnen te komen? Dan weet hij toch dat de sleutel onder de bloempot of deurmat ligt? Of heeft hij zelf een sleutel?
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:09:39 #260
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181470696
Wat is dit? :?

Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:11:08 #261
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181470726
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:59 schreef Za het volgende:

[..]

Ja heel voor de hand liggend dat hij 4 maanden na dato nog geen kilometer is opgeschoten, inbreekt in de hut waar hij zelf de beheerder van is, en hartje zomer twee donzen slaapzakken meejat.

Tegelijkertijd hebben we het wel over degene die als passant uit eigen beweging zijn niet gedocumenteerde zedenverleden te berde brengt, of sterker nog als mogelijke betrokkene, de logica is ver te zoeken, maar de waarheid wordt misschien wel geweld aangedaan, danwel is Jos zwakbegaafd.
Trust me, deze gast is minstens twee keer zo begaafd als jij.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:15:21 #262
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181470782
Wat voor beesten wonen daar eigenlijk, kan hij ook opgevreten zijn?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_181470816
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:15 schreef Valerie. het volgende:
Wat voor beesten wonen daar eigenlijk, kan hij ook opgevreten zijn?
Opgevreten? Door een vos die bang is van Jos :')
Paar koeien, schapen en een paar bosmuisjes?

Hij kan wel zelfmoord gepleegd hebben, de kevers kunnen hun eitjes in het lichaam van Jos genesteld hebben en de vogels kunnen wel zijn ingewanden opgegeten hebben terwijl de pieren en maden de rest oppeuzelen.
Cindy De Vuyst
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:17:14 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181470829
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zit je nog met motief en een eventueel alibi. Brech is pedo en was daar.
Dan nog heb je het probleem dat je op basis van vermoedens niet veroordeeld kunt worden, zelfs als die 1+1=2 lijken. Dat is waarom wij wetten hebben. Elke advocaat maakt gehakt van de, nu bij ons, bekende gegevens. Dat Jos met naam en toenaam nu wordt gezocht kan mogelijk duiden dat het OM vindt dat zij onomstotelijk & overtuigend bewijs hebben.

Probleem met DNA is sws dat je die relatief makkelijk van & bij anderen kunt wegnemen, zeker wanneer je kleedkamers of doucheruimten gebruikt (hebt). Dat is ook de reden dat DNA imho hooguit ondersteunend kan zijn. Ook heb je hier het probleem dat anderen met kennis van/over Jos's geneugten, hem zo voor het karretje spant of om andere redenen, juist beschermd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:17:26 #265
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181470831
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:16 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Opgevreten? Door een vos die bang is van Jos :')
Paar koeien, schapen en een paar bosmuisjes?
Ik vraag toch duidelijk wat voor beesten daar zitten he
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 14:17:35 #266
163650 Greys
pi_181470834
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat is dit? :?

[ afbeelding ]
Dat krijg je al bv als je als mod per ongeluk verkeerd klikt ofzo, op wijzig ipv quote. Of tijdens het scrollen mobiel per ongeluk erop klikt, noem maar wat. Er staat 0% en er is niks gewijzigd. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181470877
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:23 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Verdwijning. Niets van aantrekken en premie voor de zorg wordt volgend jaar gewoon iets hoger omdat hij niet betaald heeft.
Inkomen wordt verder betaald zolang er geen officieel overlijden vastgesteld is.

Is met terroristen toch ook zo?
Ja, dus waarschijnlijk heeft hij zelfs geen bankrekening meer? Dus hij moet echt volledig van de natuur leven.
ADHD-C
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 14:20:53 #268
163650 Greys
pi_181470914
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:19 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Ja, dus waarschijnlijk heeft hij zelfs geen bankrekening meer? Dus hij moet echt volledig van de natuur leven.
Of cash.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181470963
Bij terroristen is het zo dat zij verder blijven uitgekeerd worden, ook al zitten ze met 100% zekerheid in Syrië.

Uitkering wordt pas stopgezet bij een officiële vaststelling van overlijden.
Cindy De Vuyst
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:23:09 #270
192592 SureD1
------------------------------
pi_181470972
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Of cash.
Dat hij op verschillende plekken gestashed kan hebben. Hij is naar eigen zeggen fervent geochacher toch?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 14:26:23 #271
163650 Greys
pi_181471049
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat hij op verschillende plekken gestashed kan hebben. Hij is naar eigen zeggen fervent geochacher toch?
Of gewoon bij zich had/heeft. Hij heeft dit jaar nog gepind, daarna niet meer maar een type als hij doet volgens mij héél erg lang kan doen met een paar duizend aan cash bij zich als ie het grootste gedeelte van de tijd van en in de natuur leeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:27:54 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181471073
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Of cash.
Waar(mee) trek hij dat uit een muur ? Of (edit) hij moet dat zoals SureD noemt, gestashed hebben wat duidt op een langdurige voorbereiding.

Neuh, cash geeft - voor mij - geen anonimiteitsgarantie en ik denk zo maar dat elk euro-bankbiljet bij uitgifte alsmede inname bij de bank wordt gescand. Blijft over, betalen met veel muntgeld of ruilgoederen imho zal leiden tot opvallen wat je juist niet wilt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:28:56 #273
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181471103
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat krijg je al bv als je als mod per ongeluk verkeerd klikt ofzo, op wijzig ipv quote. Of tijdens het scrollen mobiel per ongeluk erop klikt, noem maar wat. Er staat 0% en er is niks gewijzigd. :)
Okay.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:29:01 #274
192592 SureD1
------------------------------
pi_181471104
quote:
12s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan nog heb je het probleem dat je op basis van vermoedens niet veroordeeld kunt worden, zelfs als die 1+1=2 lijken. Dat is waarom wij wetten hebben. Elke advocaat maakt gehakt van de, nu bij ons, bekende gegevens. Dat Jos met naam en toenaam nu wordt gezocht kan mogelijk duiden dat het OM vindt dat zij onomstotelijk & overtuigend bewijs hebben.

Probleem met DNA is sws dat je die relatief makkelijk van & bij anderen kunt wegnemen, zeker wanneer je kleedkamers of doucheruimten gebruikt (hebt). Dat is ook de reden dat DNA imho hooguit ondersteunend kan zijn. Ook heb je hier het probleem dat anderen met kennis van/over Jos's geneugten, hem zo voor het karretje spant of om andere redenen, juist beschermd.
Dat denk ik dus ook - (meer bewijs)- ze zijn een stuk zekerder dan ze zouden moeten zijn van een enkele DNA match...Dat is een begin natuurlijk maar geen garantie voor een veroordeling.

Het valt me op dat we in de pers weinig/niks horen van kampgenootjes of nog in leven zijnde begeleiders. Het enige wat ik daarvan gezien heb is een tentgenoot die in de pers zei dat hij opgelucht was dat er nu een verdachte bekend was. Geen opmerkingen verder (van hem of anderen) in de trant van: nooit eerder gezien die man, of verrek die heb ik op de Heikop gezien. We weten dat team Hei met geheimhoudingsverklaringen werkt, dus er wordt nog volop doorgerechercheerd denk ik...
pi_181471206
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:15 schreef Valerie. het volgende:
Wat voor beesten wonen daar eigenlijk, kan hij ook opgevreten zijn?
:D _O- Heb je wel enig idee waar de Vogezen liggen?
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:34:20 #276
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181471240
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:29 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook - (meer bewijs)- ze zijn een stuk zekerder dan ze zouden moeten zijn van een enkele DNA match...Dat is een begin natuurlijk maar geen garantie voor een veroordeling.
Ik vraag mij dit wel af hoor. Ik kan mij prima vinden in de stelling dat een dna match icm met spoorloos verdwijnen voldoende is om hem met naam en toenaam op de internationale opsporingslijsten te zetten. Maar dat wil nog niet zeggen dat er overtuigend bewijs is. Het is ook niet aan de politie om daar over te oordelen. Voor de politie is zo'n dna match voldoende om hem te arresteren en te verdenken maar de rechtsgang daarna is een andere etappe.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 14:34:47 #277
163650 Greys
pi_181471250
quote:
12s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waar(mee) trek hij dat uit een muur ? Of (edit) hij moet dat zoals SureD noemt, gestashed hebben wat duidt op een langdurige voorbereiding.
Denk je nou niet te moeilijk? Hij heeft tot februari dit jaar gewoon gepind. Er is volgens mij (maar corrigeer het als ik het mis heb) niks bekend gemaakt over z'n afschriften en opnames. Dus hij kan toch eind vorig jaar een paar duizend hebben opgenomen bij de bank en dat met zich meenemen?

Dat stashen kan idd ook. Geen idee. Maar je kunt ook gewoon een aardige som geld bij je hebben en daar heel erg lang mee doen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:34:54 #278
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181471255
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:15 schreef Valerie. het volgende:
Wat voor beesten wonen daar eigenlijk, kan hij ook opgevreten zijn?
Geen beesten die je levend opvreten.
Je moet niet te dicht bij een kudde zwijnen komen. Je kan ook beter niet op een adder gaan staan. Dat is het wel qua gevaarlijke beesten.
Muggen zijn een veel groter probleem.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 14:37:25 #279
163650 Greys
pi_181471300
Herten, zwijnen, dassen, vossen, bevers en zelfs lynxen bewonen het gebied.

Aldus NatGeo tenminste.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181471320
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:17 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik vraag toch duidelijk wat voor beesten daar zitten he
Zelfde als in Nederland, doorgaans.
Geen beren, geen wolven (of misschien 1 verdwaalde), geen cobra's, krokodillen, haaien, ...
Cindy De Vuyst
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 augustus 2018 @ 14:40:25 #281
163650 Greys
pi_181471367
Tussen 1983 en 1988 zijn in de Vogezen 14 lynxen uitgezet (negen mannetjes en vijf vrouwtjes). In 2000 zijn het er 20 à 30. Geen idee hoeveel nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:42:11 #282
192592 SureD1
------------------------------
pi_181471417
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:34 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik vraag mij dit wel af hoor. Ik kan mij prima vinden in de stelling dat een dna match icm met spoorloos verdwijnen voldoende is om hem met naam en toenaam op de internationale opsporingslijsten te zetten. Maar dat wil nog niet zeggen dat er overtuigend bewijs is. Het is ook niet aan de politie om daar over te oordelen. Voor de politie is zo'n dna match voldoende om hem te arresteren en te verdenken maar de rechtsgang daarna is een andere etappe.
Het is niet meer dan een gevoel, we shall see...
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:42:32 #283
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181471426
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:38 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Zelfde als in Nederland, doorgaans.
Geen beren, geen wolven (of misschien 1 verdwaalde), geen cobra's, krokodillen, haaien, ...
Ik las op google dat de wolf daar wel is teruggekomen inderdaad. En lynxen ja, maar die zullen niet zo gauw een mens pakken. Maar in andere gebieden in Frankrijk leven wel beren toch?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:42:57 #284
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181471432
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D _O- Heb je wel enig idee waar de Vogezen liggen?
Ja, ooit van beren en wolven in Frankrijk gehoord?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:44:03 #285
192592 SureD1
------------------------------
pi_181471471
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:40 schreef Greys het volgende:
Tussen 1983 en 1988 zijn in de Vogezen 14 lynxen uitgezet (negen mannetjes en vijf vrouwtjes). In 2000 zijn het er 20 à 30. Geen idee hoeveel nu.
De Lynx is inderdaad het grootste roofdier dat er rond loopt, maar die zullen normaal gesproken niet gevaarlijk zijn voor een mens, ivm schuwheid...
pi_181471489
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:42 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik las op google dat de wolf daar wel is teruggekomen inderdaad. En lynxen ja, maar die zullen niet zo gauw een mens pakken. Maar in andere gebieden in Frankrijk leven wel beren toch?
In sommige dierentuinen daar kun je inderdaad beren aantreffen :Y
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:44:38 #287
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181471494
Als hij al die tijd wel een of andere uitkering heeft getrokken en verder veel als scoutleider leefde en bij z'n moeder woonde, kan hij toch best wat geld hebben gespaard in zijn leven?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:45:03 #288
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_181471508
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:42 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik las op google dat de wolf daar wel is teruggekomen inderdaad. En lynxen ja, maar die zullen niet zo gauw een mens pakken. Maar in andere gebieden in Frankrijk leven wel beren toch?
In de Pyreneeën, die zullen niet zo snel naar de vogezen wandelen
pi_181471512
De Belgen zoeken mee

quote:
Verstopt Jos Brech zich in de Ardennen?

Speurders houden er steeds meer rekening mee dat Jos Brech zich niet in Frankrijk verscholen houdt. Onderzoek van zijn sociale media leert dat hij de voorbije jaren minstens vier keer in de Ardennen zat, weet het Nieuwsblad op Zondag. Nóg een streek die hij op zijn duimpje kent dus. Concreet gaat het om de Hoge Venen, ten oosten van Spa.

https://www.hln.be/nieuws(...)e-ardennen~af1c2acf/
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:45:16 #290
192592 SureD1
------------------------------
pi_181471517
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:42 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik las op google dat de wolf daar wel is teruggekomen inderdaad. En lynxen ja, maar die zullen niet zo gauw een mens pakken. Maar in andere gebieden in Frankrijk leven wel beren toch?
In de Pyreneeën en de Alpen wel..
pi_181471530
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:42 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja, ooit van beren en wolven in Frankrijk gehoord?
Nee.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:47:08 #292
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181471571
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:44 schreef Inbox het volgende:

[..]

In sommige dierentuinen daar kun je inderdaad beren aantreffen :Y
Bruine beer woont in de Pyreneeën hoor ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:47:48 #293
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181471587
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:45 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

In de Pyreneeën, die zullen niet zo snel naar de vogezen wandelen
Nee, maar Brech kan wel lopen en had gegoogeld over Spanje
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:48:28 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181471600
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Denk je nou niet te moeilijk? Hij heeft tot februari dit jaar gewoon gepind. Er is volgens mij (maar corrigeer het als ik het mis heb) niks bekend gemaakt over z'n afschriften en opnames. Dus hij kan toch eind vorig jaar een paar duizend hebben opgenomen bij de bank en dat met zich meenemen?

Dat stashen kan idd ook. Geen idee. Maar je kunt ook gewoon een aardige som geld bij je hebben en daar heel erg lang mee doen. :P
Was maar een gedachte. Geld wat je hebt moet je dan ook ergens kunnen uitgeven.
Ook la France is tegenwoordig bezaait met camera's en achterdochtige mensen.
Wanneer je gezocht wordt wil je onherkenbaar blijven.

Het bekende probleem doet zich ook hier voor, hoe kom je aan ..... en hoe kom je er vervolgens vanaf.

Zal mij gaan benieuwen hoe lang Jos zich weet te verbergen, als hij dat al doet. In de Vogezen kan je je aardig ophouden maar het is ook geen onbewoonde wereld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181471605
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:47 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Bruine beer woont in de Pyreneeën hoor ;(
Dan hoop ik dat ie door een bruine beer wordt aangevallen.
pi_181471617
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:42 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja, ooit van beren en wolven in Frankrijk gehoord?
Jazeker. Maar ooit gehoord dat daar in Europa zomaar mensen door aangevallen en opgegeten zijn? En beren komen voor (sporadisch) in de Pyreneeen, niet in de Vogezen. Naar de Vogezen is 4,5 uur rijden van hier, qua natuur en fauna beetje vergelijkbaar met de Ardennen. Een enkele wolf zal daar misschien rondlopen, maar is ook heel zeldzaam.
pi_181471618
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:47 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Nee, maar Brech kan wel lopen en had gegoogeld over Spanje
Jij bent me er 1tje, Valerie.
pi_181471635
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:42 schreef gynaika het volgende:

[..]

Massale zoektocht naar Jos Brech: wat weten we?

https://nos.nl/artikel/22(...)ch-wat-weten-we.html
Mag deze ook in de OP?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:50:51 #299
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181471666
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:37 schreef Greys het volgende:
Herten, zwijnen, dassen, vossen, bevers en zelfs lynxen bewonen het gebied.

Aldus NatGeo tenminste.
Jos heeft genoeg te eten.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:54:29 #300
192592 SureD1
------------------------------
pi_181471751
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:49 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Mag deze ook in de OP?
U vraagt wij draaien
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:54:42 #301
192592 SureD1
------------------------------
pi_181471761
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')