Was Jos van de messen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:30 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Als je hem er plat op legt lijkt mij van niet
De term ‘netwerk’ klinkt zo georganiseerd. We weten veel te weinig van de omstandigheden van het verdwijnen van Nicky om die conclusies te trekken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees ff wat ik schreef en denk daar ff overna.
Dit als reactie op je posts van vanmiddag.
Als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat dat zonder een verklaring van Brech (of eventuele andere betrokkenen) nooit gaat lukken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Het was te verwachten dat bij gebrek aan nieuws over Jos iedereen hier met 0 directe bronnen en 0 nieuwe feiten alsnog de precieze toedracht van de moord gaat proberen te achterhalen.
als scout en Bushjesman heb je zeker wel wat gereedschap nodig lijkt me.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Was Jos van de messen?
Ik bedoel, hij friemelde wat met jongens, Nicky meenemen onder bedreiging van een mes... das strafbaar en doe je niet voor een leuk gesprekje om 05:00 tussen de tenten naast de tent van de leiding.
De dader neemt wel heel veel risico dan. Een keer gillen en Twintig koppies uit de tenten.
🧐, ja van de politie Limburg hoeven we dat niet te verwachten. Team cold case Nijmegen wel, maar die zijn druk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Het was te verwachten dat bij gebrek aan nieuws over Jos iedereen hier met 0 directe bronnen en 0 nieuwe feiten alsnog de precieze toedracht van de moord gaat proberen te achterhalen.
Netwerk klinkt sinds het internettijdperk inderdaad als een gestructureerde bende.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De term ‘netwerk’ klinkt zo georganiseerd. We weten veel te weinig van de omstandigheden van het verdwijnen van Nicky om die conclusies te trekken.
Ik heb destijds al die verhalen rondom die Joos B. ook gevolgd, daar krijg je de creeps van. Ik zou nu niet verder willen gaan dan dat het niet ondenkbaar is dat er contact is geweest tussen Brech en mensen van het kamp..
Eens. We zitten in NWS. Laten we er geen BNW topic van makenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De term ‘netwerk’ klinkt zo georganiseerd. We weten veel te weinig van de omstandigheden van het verdwijnen van Nicky om die conclusies te trekken.
Ik heb destijds al die verhalen rondom die Joos B. ook gevolgd, daar krijg je de creeps van. Ik zou nu niet verder willen gaan dan dat het niet ondenkbaar is dat er contact is geweest tussen Brech en mensen van het kamp..
Wat een dorpquote:Op 9 oktober 1998 vraagt de politie aan B. welke kinderen hij in 1954 onzedelijk betast heeft. In proces-verbaal noteert de verbalisant de namen die B. noemt. Sommige zijn nog steeds relevant. Zij wonen namelijk nog steeds in het dorp, zijn inmiddels zelf ook jeugdleider, of familie van een jeugdleider.Een van die kinderen uit 1954 is meneer K. (61). Hij werd jeugdleider, ging ook mee op kamp naar Brunssum.
In het onderzoek naar de dood van Nicky Verstappen ontdekte de politie dat binnen het Heibloemse jeugdwerk rondom B. en enkele voormalige pupillen uit zijn tijd als hoofdonderwijzer zedenkwesties bleven spelen. Niet iedereen was erbij betrokken. Maar soms ging het wél jaren door, bekende B. Zoals met K., al kon je formeel niet meer van ontucht spreken. K. was namelijk al 40 jaar toen B. hem nog steeds betastte, zoals hij de politie vertelde. Dat gebeurde op een zomerkamp in Wellerlooi, waar ze toen ook al allebei jeugdleider waren.
,,Maar de dood van Nicky legde de hele zedengeschiedenis van Heibloem bloot”, zegt Tjeu Litjens.
Litjens: “In Heibloem speelde jarenlang iets wat voor iedereen min of meer normaal was – het hoorde er gewoon bij. Pas door de dood van Nicky ontdekten mensen dat wat hun overkomen was, dat je dat een zedenzaak noemt. Dat zwijgen dat ze nu doen, daarin zat dit dorp eigenlijk al decennia opgesloten.”
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)til-7635609-a1224849
Kan deze link ook in de OP?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:49 schreef Moti het volgende:
[..]
Misschien kun je dit even lezen..scroll naar beneden naar het stukje: DNA onderzoeken deze zaak:
https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Nee, dat denk ik niet. Eerder volledig lekgeprikt door muggenquote:Op zondag 26 augustus 2018 00:00 schreef einzeinz het volgende:
Brechje is allang opgegeten door de pieren! Denken jullie niet?
grote vraag na het lezen van dat artikel, had Jos ooit vriendjes? Waarmee hij afsprak in dat maisveld?quote:Op zondag 26 augustus 2018 00:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ook al is dat verre van een neutrale bron?
Een bushcrafter kan dat.quote:Op zondag 26 augustus 2018 00:34 schreef einzeinz het volgende:
Hij is sinds februari vermist, dat is 6 maanden. Hij is al lang dood, we hadden een koude periode en 3 maanden enorm warm weer. Dit overleven en niet gezien worden klinkt voor mij toch niet aannemelijk.
Of hij wordt geholpen en woont ergens bij iemand. Of hij ligt ergens in een ravijn weg te rotten.
Ergens in deze reeks kwam ook het verhoor van joos naar voren met tekst. Er stond dat de recherche dacht dat hij bijna zou breken en dat hij iets vreemds had gezegd als of je veroordeeld kunt worden voor sex met een lijk. Allemaal zeer vreemd en zeker aanwijzing dat hij er toch bij betrokken kon zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Joh..die heeft gewoon dik de tijd gehad om die hele vallei vol te stoppen met bruikbaar materiaal om te overleven. Misschien heeft ie wel maanden voedsel gehamsterd en verstopt..materiaal/kleding/spul om warm te blijven in die bunkers weggemoffeld..het kan allemaal..quote:Op zondag 26 augustus 2018 00:34 schreef einzeinz het volgende:
Hij is sinds februari vermist, dat is 6 maanden. Hij is al lang dood, we hadden een koude periode en 3 maanden enorm warm weer. Dit overleven en niet gezien worden klinkt voor mij toch niet aannemelijk.
Of hij wordt geholpen en woont ergens bij iemand. Of hij ligt ergens in een ravijn weg te rotten.
Ik heb er geen problemen mee maar het is wel typerend voor hoe topics hier over misdaad altijd eindigen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
🧐, ja van de politie Limburg hoeven we dat niet te verwachten. Team cold case Nijmegen wel, maar die zijn druk.
Problemen met het feit dat we/men hier erover praten?
Misschien wat anders gaan doen dan? Je hoeft namelijk niet niet mee te lezen, das een eigen keuze.
Dan moet ie al van 2017 geweten hebben dat de politie hem op het spoor was. 19 jaar na het delict?quote:Op zondag 26 augustus 2018 00:40 schreef Moti het volgende:
[..]
Joh..die heeft gewoon dik de tijd gehad om die hele vallei vol te stoppen met bruikbaar materiaal om te overleven. Misschien heeft ie wel maanden voedsel gehamsterd en verstopt..materiaal/kleding/spul om warm te blijven in die bunkers weggemoffeld..het kan allemaal..
Dat mag er best bijgezet worden.quote:Op zondag 26 augustus 2018 00:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ook al is dat verre van een neutrale bron?
Toch niet vreemd als wereldkundig word gemaakt dat er een grootschalig DNA onderzoek komt..die weet ook wel dat ze de afgelopen jaren niet stil hebben gezeten met de ontwikkeling hiervan. Kijk naar de zaak Marianne Vaatstra. Die voelde op zijn bergschoenen aan dat dit weleens heel dichtbij kon gaan komen voor hem.quote:Op zondag 26 augustus 2018 00:43 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dan moet ie al van 2017 geweten hebben dat de politie hem op het spoor was. 19 jaar na het delict?
Vind het vreemd dat je dan plots anders gaat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |