Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?quote:Op zondag 27 mei 2018 19:11 schreef BroesWillems het volgende:
Ricciardo, strakke race, deed wat hij moest doen en dat deed hij perfect.
Max knap herpakt na gisteren, knap om nog zoveel te durven na die klapper van gisteren. Het is misschien z'n zwakke punt, dat hij er niet genoeg van leert. Maar tegelijkertijd misschien ook zijn sterke kant, dat hij zich er niet van weerhoudt om altijd voor het maximale te gaan.
Ik zei toch ook misschien? Niet als feit gebracht.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
Max op pole en wint de race.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:28 schreef SnowOokami het volgende:
Ben benieuwd naar Canada... je zag dat de RBR's toen al de pace hadden om vooraan te rijden. En ze krijgen een performance update van Renault (hopelijk...)
Crash van gisteren was op zichzelf geen doodszonde. Het was meer dat het de zoveelste in en reeks was waardoor het een probleem werd.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
Die opdracht heeft hij meerdere malen meegekregen sinds gisterenquote:Op zondag 27 mei 2018 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Crash van gisteren was op zichzelf geen doodszonde. Het was meer dat het de zoveelste in en reeks was waardoor het een probleem werd.
Vandaag heeft hij gewoon degelijk gereden. Geen onnodige risico’s genomen en tocht punten.
Je moet het maar van je teamgenoot hebbenquote:
voor saint devote alquote:Op zondag 27 mei 2018 22:58 schreef Radegast het volgende:
Waar heeft Verstappen eigenlijk in de eerste ronde Magnussen en Frogjean ingehaald? Is daar beeld van?
Crashjean had alleen oog voor Magnussen bij de start en Verstappen zei dank je wel en ging buitenom.quote:Op zondag 27 mei 2018 22:58 schreef Radegast het volgende:
Waar heeft Verstappen eigenlijk in de eerste ronde Magnussen en Frogjean ingehaald? Is daar beeld van?
Zou hij zonder opmerking van Red Bull wel geprobeerd hebben Hulkenberg te pakken?quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
quote:Op zondag 27 mei 2018 22:58 schreef Radegast het volgende:
Waar heeft Verstappen eigenlijk in de eerste ronde Magnussen en Frogjean ingehaald? Is daar beeld van?
Er is volgens mij ook een onboard van... die lieten ze zien bij de nabeschouwing in ieder geval.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Best I could do.
Monaco regie
Waarom doet de fom niet gewoon de regie?quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Best I could do.
Monaco regie
Merci.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Best I could do.
Monaco regie
Grosjean verloor 2 plekken en magnussen per saldo dus niets.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Merci.
Wat een gepruts weer van die faalHazen, je laten inhalen bij de start op Monaco. Allebei. Ongelofelijk.
Alles in Monaco gaat anders dan de rest van het seizoen. Dat is al sinds mensenheugenis zo.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom doet de fom niet gewoon de regie?
Kan wezen. Maar waarom?quote:Op zondag 27 mei 2018 23:25 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Alles in Monaco gaat anders dan de rest van het seizoen. Dat is al sinds mensenheugenis zo.
In het verleden zijn alle lokale televisiestations "uitgekocht" behalve de lokale uit monte Carlo.quote:
Of ze willen niet verkopen.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:37 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
In het verleden zijn alle lokale televisiestations "uitgekocht" behalve de lokale uit monte Carlo.
Waarschijnlijk willen ze te veel geld?
Eigenlijk een prima reden om daar weg te gaan dus voor liberty. Nog naast het feit dat de F1 Monaco is ontgroeid.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Of ze willen niet verkopen.
Monaco is ook het enigste circuit waarbij de advertenties langs het circuit, niet door "Allsport Management SA" worden gedaan (die beheren de reclame op àlle andere circuits en zijn onderdeel van FOM).
Dus waarschijnlijk verkopen ze die ruimte zelf. En geven dan net iets meer aandacht aan de borden langs de baan, dan de auto's erop
Was Max er oom bij of mocht hij alleen uithuilen thuis?quote:
Jupquote:Op maandag 28 mei 2018 00:02 schreef Kyran het volgende:
Was vijfde toch? Kan het verkeerd hebben, al een tijdje geleden.
Kleine kans.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max op pole en wint de race.
Lek is boven na zielenknijpsessie met Marko.
Dat is een legendarisch plaatje.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:55 schreef CrashO het volgende:
Kwam van die vonkende Stroll trouwens ook nog een onboard tegen.
[ afbeelding ]
Best eh, veel vonkjes
Dit had zo maar de voorpagina kunnen zijn van alle Australische kranten van nu.quote:
Dit idd. Ik vond Max juist heel rustig en degelijk rijden op de actie van Sainz na dan. Verder luisterde hij precies naar de teamorder om geen gekke dingen meer te doen voor Hulkenberg.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
Tja, max ziet Sainz ronde na ronde zoeken naar grip. Hij ging er imo prima langs, gaf sainz nog veel ruimte waardoor hij beetje moest afsnijden. Echter zat het voorwiel eerder weer op de baan dan het achterwiel erafging, dus nooit van de baan geweestquote:Op maandag 28 mei 2018 01:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit idd. Ik vond Max juist heel rustig en degelijk rijden op de actie van Sainz na dan. Verder luisterde hij precies naar de teamorder om geen gekke dingen meer te doen voor Hulkenberg.
Hij had zeker nog wel een poging kunnen wagen achter de Duitser, maar ik denk dat de vorm vasthouden voor Canada, belangrijker is dan 2 punten extra halen met het risico dat je de auto sloopt.
Ik vind ook dat het team hieraan moet werken. Zij rijden mee en zien Sainz daar allang, waarschuw hem of geef de opdracht de ronde af te breken.quote:Op maandag 28 mei 2018 07:49 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand is eigenwijs
Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken"
https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/
Hoezo eigenwijs?quote:Op maandag 28 mei 2018 07:49 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand is eigenwijs
Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken"
https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:quote:Op maandag 28 mei 2018 08:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo eigenwijs?
Hij vindt het niet nodig om die crash van Monaco te bespreken. Marko wil het waarschijnlijk niet eens zo zeer over die ene specifieke crash hebben maar meer over het continue op de limiet rijden van Max.
quote:Hij is het echter oneens met Marko dat hij niet te geduldig zou zijn: "Nee, ik denk niet dat dat het probleem is."
Hij verschilt van mening met Marko over het feit dat hij niet geduldig zou zijn.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:
[..]
Volgens mij is het gewoon een overdreven bewijsdrang. Hij wil altijd en overal laten zien dat hij sneller is dan anderen en vooral zijn teammakker.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:
[..]
dit is jaar 4, het is geen rookiequote:Op maandag 28 mei 2018 08:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij verschilt van mening met Marko over het feit dat hij niet geduldig zou zijn.
Was Max in zijn laatste races niet geduldig?
Wat is eigenwijs als RB hier zelf aan meegewerkt heeft. Ze verlangen te veel en vaak genoeg over de radio geroepen om te pushen. Het is een spectaculair team. Men verwacht te veel en legde in het begin van het seizoen ook nog de druk erop om te roepen dat hij de jongste wk kampioen zou worden.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:
[..]
Precies. Het is Monaco en als het rondje door iets niet op 100% kan dan moet je op tijd je gas even los laten. Dat doet iedere coureur, behalve Verstappen in VT3 die even wilde laten zien hoe snel hij daadwerkelijk was. Die wetenschap had hij beter voor Q3 kunnen bewarenquote:Op maandag 28 mei 2018 08:16 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het team hieraan moet werken. Zij rijden mee en zien Sainz daar allang, waarschuw hem of geef de opdracht de ronde af te breken.
Inderdaad. Dat ging al net goed.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is Monaco en als het rondje door iets niet op 100% kan dan moet je op tijd je gas even los laten. Dat doet iedere coureur, behalve Verstappen in VT3 die even wilde laten zien hoe snel hij daadwerkelijk was. Die wetenschap had hij beter voor Q3 kunnen bewaren
Als je meer risico neemt ben je ook sneller dan anderen die minder risico nemen als de overige omstandigheden gelijk zijn. Ik ga niet ontkennen dat hij een bijzonder gevoel voor de auto heeft maar hij is niet de enige en waar het in voorgaande jaren vaak net goed ging of het aan zijn jeugd of onervarenheid werd geweten gaat het nu vaak net fout en lijkt het de structurele keerzijde van zijn snelheid te zijn.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:51 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een overdreven bewijsdrang. Hij wil altijd en overal laten zien dat hij sneller is dan anderen en vooral zijn teammakker.
Maar hij is nog steeds erg jong. Misschien is het ook logisch dat er nog nooit iemand van zijn leeftijd wereldkampioen is geworden.quote:
Het team zal hem beter moeten aansturen en opdrachten moeten geven. Leg de druk nu maar op Ricciardo die al wat meer jaartjes bij RB meedraait. Bij elke inhaal actie schuilt een risico. Zeker als je al een even snelle auto moet inhalen. Maar ja wat als hij het rustiger aan zou doen. Dan zal het ook weer niet goed zijn. Met die RB is een vijfde of zesde plaats een must. Alles beter dan dat is prima. Tegen een Mercedes of Ferrari kun je op een normaal circuit niet op.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je meer risico neemt ben je ook sneller dan anderen die minder risico nemen als de overige omstandigheden gelijk zijn. Ik ga niet ontkennen dat hij een bijzonder gevoel voor de auto heeft maar hij is niet de enige en waar het in voorgaande jaren vaak net goed ging of het aan zijn jeugd of onervarenheid werd geweten gaat het nu vaak net fout en lijkt het de structurele keerzijde van zijn snelheid te zijn.
Daarmee dringt de vergelijking met Senna zich op, die ook gewoon een brokkenpiloot was omdat hij meer risico nam, bovenop zijn natuurlijke gave. Maar ook bij Maldonado zag je iets vergelijkbaars, dan zonder die natuurlijke gave. Ook Hamilton, Vettel en Ricciardo zouden een stukje harder gaan als ze bereid waren zo vaak in de muur te staan, als Verstappen structureel op de baan wil blijven zal hij iets langzamer moeten gaan. Verschil met Senna is dat hij inclusief het risico niet zoveel marge heeft op de rest.
Dat klopt, maar dat deden ze voorgaande jaren ook. Feit is dat snelheid en risico communicerende vaten zijn, en zijn 'veilige snelheid' dus niet zo spectaculair is als het leek toen hij nog vaak wegkwam met al dat risico. Een geslepen diamant is kleiner dan de ruwe.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het team zal hem beter moeten aansturen en opdrachten moeten geven. Leg de druk nu maar op Ricciardo die al wat meer jaartjes bij RB meedraait. Bij elke inhaal actie schuilt een risico. Zeker als je al een even snelle auto moet inhalen. Maar ja wat als hij het rustiger aan zou doen. Dan zal het ook weer niet goed zijn. Met die RB is een vijfde of zesde plaats een must. Alles beter dan dat is prima. Tegen een Mercedes of Ferrari kun je op een normaal circuit niet op.
Deze twee teams nemen minder risico omdat zij zeker voor een wk kunnen gaan.
Als Hamilton niet gelijk de kop positie heeft of met een gridstraf te maken heeft gaat het ook niet altijd goed vanwege het nemen van meer risico om toch nog de top drie ge halen. Vettel idem.
Die regenrace in Brazilië liet wel zien dat Max gevoel heeft. Dat we nu in de media lezen dat hij geen controle heeft over een f1 auto is natuurlijk onzin. Maar goed de media roept ook maar wat.
Voorgaande jaren lag er niet zo een grote druk op. Het team en media eist te veel van een 20 jarige. Dan die succes supporters. Ik blijf het toch een prima aanwinst voor de F1 vinden. We mogen als NL blij zijn en mogelijk komt er ooit weer een NL grandprix. Na Arie Luyendyk toch weer mooi om een NLer in een mooie klasse te zien. Heb er lang op moeten wachten. En met Ocon en Gasly ook leuke aanwinsten voor het F1 is de F1 weer een genot om te volgen.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat deden ze voorgaande jaren ook. Feit is dat snelheid en risico communicerende vaten zijn, en zijn 'veilige snelheid' dus niet zo spectaculair is als het leek toen hij nog vaak wegkwam met al dat risico. Een geslepen diamant is kleiner dan de ruwe.
Met dat laatste ben ik het eens.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is eigenwijs als RB hier zelf aan meegewerkt heeft. Ze verlangen te veel en vaak genoeg over de radio geroepen om te pushen. Het is een spectaculair team. Men verwacht te veel en legde in het begin van het seizoen ook nog de druk erop om te roepen dat hij de jongste wk kampioen zou worden.
De fouten in China en Monaco zijn helaas nu verleden tijd en je kunt er niet te lang bij blijven stilstaan. Het is een ruwe diamant en moet nu even in de schaduw blijven, ook internationaal gezien.
De totale nonsens wanneer hij wint of uitstekend presteerd om hem op een groot voetstuk te plaatsen en wanneer hij niet presteert om hem tot op het bot af te breken slaan nergens op.
Inmiddels is het gewoon een ervaren coureur. Het probleem is dat mensen denken dat als je al heel jong op een hoog niveau zit en snel bent, je je net zo blijft ontwikkelen als leeftijdgenoten. Maar je wordt niet zomaar sneller van ouder worden.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voorgaande jaren lag er niet zo een grote druk op. Het team en media eist te veel van een 20 jarige. Dan die succes supporters. Ik blijf het toch een prima aanwinst voor de F1 vinden. We mogen als NL blij zijn en mogelijk komt er ooit weer een NL grandprix. Na Arie Luyendyk toch weer mooi om een NLer in een mooie klasse te zien. Heb er lang op moeten wachten. En met Ocon en Gasly ook leuke aanwinsten voor het F1 is de F1 weer een genot om te volgen.
Mensen zijn duidelijk alweer vergeten hoe goed Michael was.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inmiddels is het gewoon een ervaren coureur. Het probleem is dat mensen denken dat als je al heel jong op een hoog niveau zit en snel bent, je je net zo blijft ontwikkelen als leeftijdgenoten. Maar je wordt niet zomaar sneller van ouder worden.
Hij zal als een ervaren coureur moeten gaan rijden en dus wat minder risico moeten nemen en dus ook wat aan snelheid inboeten. Dan blijft er nog steeds een potentiele topcoureur over, maar daar zijn er meer van. Het idee dat hij er als een Schumacher met kop en schouders bovenuit zou steken kan maar beter losgelaten worden.
Eensquote:Op maandag 28 mei 2018 00:02 schreef Kyran het volgende:
Mooie overwinning van RIC hoor, niks aan af te dingen, maar mensen die dit vergelijken met de overwinning van Schumi in Spanje waar hij in een versnelling vast zat moeten echt even hun hersencelletjes weer op een rijtje krijgen.
Red Bull was simpelweg de beste auto dit weekend. Dat ze wat PK minder hadden maakte echt niet zoveel uit. Daarnaast heeft Vettel het niet één keer geprobeerd en valt er überhaupt moeilijk in te halen in Monaco.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een race in Spanje waar je echt alle bochten (inclusief je pit stops) in een vijfde versnelling moet rijden. Was vijfde toch? Kan het verkeerd hebben, al een tijdje geleden.
Iedere andere race had RIC niet eens een podium gehaald met dit soort problemen.
Mooie overwinning, netjes gedaan en ik gun het hem ook echt (vooral na de flater vorig keer met de pit stop), maar ik vind de reacties zo overdreven allemaal. Zo werelds was het niet, het was gewoon netjes rondjes rijden en klaar.
Vergeten suggereert dat het per ongeluk gaat, het lijkt mij vooral een kwestie van niet willen erkennen. De vergelijking met Vettel op zijn totaal versleten banden was passender geweest, maar ook dat die Monaco wel eens gewonnen heeft leek totaal vergeten bij Ziggo.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mensen zijn duidelijk alweer vergeten hoe goed Michael was.
Alleen al die vergelijking gisteren van Ric met Michael die alleen een 5e versnelling had op een baan waar je wel makkelijk een langzame deelnemer voorbij komt.
Ahah daar gaan we weer.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vergelijking met Vettel op zijn totaal versleten banden was passender geweest, maar ook dat die Monaco wel eens gewonnen heeft leek totaal vergeten bij Ziggo.
Bij Ziggo lopen mensen rond die denken dat Max by far de beste coureur ooit is, of dat faken. Ik neem dat niet heel erg serieus.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vergeten suggereert dat het per ongeluk gaat, het lijkt mij vooral een kwestie van niet willen erkennen. De vergelijking met Vettel op zijn totaal versleten banden was passender geweest, maar ook dat die Monaco wel eens gewonnen heeft leek totaal vergeten bij Ziggo.
Ik vind Max goed, erg goed zelfs en hij doet mij denken aan de beginjaren van Schumacher. Net zo arrogant, misschien net zo goed, maar hij is er nog lang niet.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Ziggo lopen mensen rond die denken dat Max by far de beste coureur ooit is, of dat faken. Ik neem dat niet heel erg serieus.
Sowieso zijn er een aantal mensen waarmee je gewoon niet meer over Max moet praten. Jan Lammers bijvoorbeeld. Totaal zinloos. Alsof je met een fundamentalistische christen gaat praten over evolutie. Moet je ook niet willen.
Je kunt die vergelijking in de F1 gewoon helemaal niet maken tussen verschillende teams. Je kunt alleen kijken naar RIC en concluderen dat wat jij schrijft in elk geval op Monaco klopt ten opzichte van zijn teamgenoot.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je meer risico neemt ben je ook sneller dan anderen die minder risico nemen als de overige omstandigheden gelijk zijn. Ik ga niet ontkennen dat hij een bijzonder gevoel voor de auto heeft maar hij is niet de enige en waar het in voorgaande jaren vaak net goed ging of het aan zijn jeugd of onervarenheid werd geweten gaat het nu vaak net fout en lijkt het de structurele keerzijde van zijn snelheid te zijn.
Daarmee dringt de vergelijking met Senna zich op, die ook gewoon een brokkenpiloot was omdat hij meer risico nam, bovenop zijn natuurlijke gave. Maar ook bij Maldonado zag je iets vergelijkbaars, dan zonder die natuurlijke gave. Ook Hamilton, Vettel en Ricciardo zouden een stukje harder gaan als ze bereid waren zo vaak in de muur te staan, als Verstappen structureel op de baan wil blijven zal hij iets langzamer moeten gaan. Verschil met Senna is dat hij inclusief het risico niet zoveel marge heeft op de rest.
Ik ben geen Max fanboy, maar zit absoluut wel in het kamp van de mensen die enthousiast zijn van zijn talent. Ik reken mezelf dan ook zeker niet tot één van de twee groepen die jij omschrijft en er zijn veel meer mensen die realistisch naar hem kunnen kijken.quote:Op maandag 28 mei 2018 12:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind Max goed, erg goed zelfs en hij doet mij denken aan de beginjaren van Schumacher. Net zo arrogant, misschien net zo goed, maar hij is er nog lang niet.
Er zijn nu twee duidelijke groepen bij Max. Bij de ene kan hij niks fout doet en bij de andere niks goed.
Max kan een hele grote worden, maar dan moet hij leren van zijn fouten en leren doseren. Dat arrogante moet hij juist houden en hij moet ook vooral zijn ding blijven doen, alleen iets meer leren doseren.
Ben het met je eens hoor. Die twee kampen zijn de twee (grote) uitersten. Er is ook een kleine groep waarbij mensen wel gewoon nadenken en niet alles zwart/wit zien. Daar ben jij er dan één van en ik reken mij er zelf ook toequote:Op maandag 28 mei 2018 12:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik ben geen Max fanboy, maar zit absoluut wel in het kamp van de mensen die enthousiast zijn van zijn talent. Ik reken mezelf dan ook zeker niet tot één van de twee groepen die jij omschrijft en er zijn veel meer mensen die realistisch naar hem kunnen kijken.
Hij is een groot talent en er is geen grote talent onder de 25 jaar, niet in de formule 1 en niet in een andere raceklasse. Maar talent alleen is gewoon niet genoeg, in geen enkele sport. Waarom het in Monaco fout ging weet ik niet, maar er zit mentaal iets niet goed bij hem. Zijn beslissingen, zijn focus, zijn concentratie. Ik weet niet wat het is, maar het is te simpel om maar te roepen dat hij te hard pusht en daarom de fout in gaat. Zo simpel is het niet en dat heeft hij al lang laten zien in zijn carrière.
Wat ik bij hem overigens zeker niet bespeur, is arrogantie. Hij is overtuigd van zichzelf, maar dat is echt iets anders. En die zelfverzekerdheid is op het moment misschien deels ook nog wel een act.
De leeftijd en druk. Hoe jonger hoe meer risico men neemt. Kan het mis hebben maar dat zag je ook bij bijvoorbeeld een Greg Moore bij Indycar. Geweldig coureur maar nam ook veel risico's. Die was ook erg jong.quote:Op maandag 28 mei 2018 12:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik ben geen Max fanboy, maar zit absoluut wel in het kamp van de mensen die enthousiast zijn van zijn talent. Ik reken mezelf dan ook zeker niet tot één van de twee groepen die jij omschrijft en er zijn veel meer mensen die realistisch naar hem kunnen kijken.
Hij is een groot talent en er is geen grote talent onder de 25 jaar, niet in de formule 1 en niet in een andere raceklasse. Maar talent alleen is gewoon niet genoeg, in geen enkele sport. Waarom het in Monaco fout ging weet ik niet, maar er zit mentaal iets niet goed bij hem. Zijn beslissingen, zijn focus, zijn concentratie. Ik weet niet wat het is, maar het is te simpel om maar te roepen dat hij te hard pusht en daarom de fout in gaat. Zo simpel is het niet en dat heeft hij al lang laten zien in zijn carrière.
Wat ik bij hem overigens zeker niet bespeur, is arrogantie. Hij is overtuigd van zichzelf, maar dat is echt iets anders. En die zelfverzekerdheid is op het moment misschien deels ook nog wel een act.
Ik denk dat Ricciardo die kaart ook op tafel gaat leggen richting einde seizoen. Dat hij alleen verlengt voor één of twee seizoenen als RBR uitspreekt dat hij de eerste rijder is. Dat is een statusdingetje waar hij heel erg aan lijkt te hechten.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
De leeftijd en druk. Hoe jonger hoe meer risico men neemt. Kan het mis hebben maar dat zag je ook bij bijvoorbeeld een Greg Moore bij Indycar. Geweldig coureur maar nam ook veel risico's. Die was ook erg jong.
Het is nu zaak dat het team goede afspraken met Max gaat maken. Hij kan nu beter als tweede rijder gezien worden en laat hem maar in de schaduw van Ricciardo rijden. Dan geloof ik echt dat hij een topper zal worden. Je moet de tijd nemen. En dat ophemelen of afkraken is natuurlijk waanzin. Hij moet onder dat vergrootglas vandaan.
En bij RTL Duits kun je niet over Vettel praten. Die kan daar ook nooit iets fout doen en ligt het altijd aan anderen.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Ziggo lopen mensen rond die denken dat Max by far de beste coureur ooit is, of dat faken. Ik neem dat niet heel erg serieus.
Sowieso zijn er een aantal mensen waarmee je gewoon niet meer over Max moet praten. Jan Lammers bijvoorbeeld. Totaal zinloos. Alsof je met een fundamentalistische christen gaat praten over evolutie. Moet je ook niet willen.
Dit. Helemaal mee eens.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk dat Ricciardo die kaart ook op tafel gaat leggen richting einde seizoen. Dat hij alleen verlengt voor één of twee seizoenen als RBR uitspreekt dat hij de eerste rijder is. Dat is een statusdingetje waar hij heel erg aan lijkt te hechten.
En met dit en vorig seizoen in het achterhoofd, is dat niet eens een onredelijke eis.
Uiteraard gaat dit alleen spelen als RIC denkt dat hij WK kan worden bij RBR. En voor Max zou dat inderdaad goed zijn. Dan kan hij zonder druk laten zien dat hij na RIC aan de beurt is. En dan is hij nog pas 22. Kan hij nog 15 jaar meedoen om de prijzen.
Hey dat herken ik ook bij iemand op dit forumquote:Op maandag 28 mei 2018 13:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
En bij RTL Duits kun je niet over Vettel praten. Die kan daar ook nooit iets fout doen en ligt het altijd aan anderen.
Zit veel waarheid in dat wat meer in de luwte rijden nu goed zou zijn. Probleem is dat hij met grote regelmaat sneller is dan Ricciardo EN sowieso voorin rijdt met Red Bull. Vrees dus dat er weinig anders op zit dan heel snel volwassen worden, dat is de consequentie van de snelheid waarmee hij bij een topteam terecht is gekomen. Zal nu moeten blijken hoe goed of slecht dat uiteindelijk voor zijn carriere is geweest.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hij kan nu beter als tweede rijder gezien worden en laat hem maar in de schaduw van Ricciardo rijden. Dan geloof ik echt dat hij een topper zal worden. Je moet de tijd nemen. En dat ophemelen of afkraken is natuurlijk waanzin. Hij moet onder dat vergrootglas vandaan.
Ik heb er persoonlijk ook minder problemen mee. Maar het is niet al te best voor zijn carrière. Zeker niet op dit moment nu hij onder een vergrootglas ligt. Elk incident waar Max bij betrokken is komt nu op zijn rekening ook al is hij niet schuld. Daar kunnen andere coureurs op dit moment handig gebruik van maken om keihard te verdedigen. Als die actie op Sainz niet goed was afgelopen had hij zeker de schuld van dat incident gekregen wegens het nemen van te veel risico. Gelukkig ging het prima en werkte Sainz mee.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens begrijp ik de kritiek op Max vanwege “teveel risico nemen in een FP” niet al Ricciardo er vervolgens nog met 0.001s onderduikt.
Ze zijn gewoon compettetief en shit happens.
zal allemaal wel meevallen, tot nu toe is hij ook eerste rijder, dat hij er een financieel aantrekkelijk contract uit gaat slepen lijkt me duidelijkquote:Op maandag 28 mei 2018 13:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk dat Ricciardo die kaart ook op tafel gaat leggen richting einde seizoen. Dat hij alleen verlengt voor één of twee seizoenen als RBR uitspreekt dat hij de eerste rijder is. Dat is een statusdingetje waar hij heel erg aan lijkt te hechten.
En met dit en vorig seizoen in het achterhoofd, is dat niet eens een onredelijke eis.
Uiteraard gaat dit alleen spelen als RIC denkt dat hij WK kan worden bij RBR. En voor Max zou dat inderdaad goed zijn. Dan kan hij zonder druk laten zien dat hij na RIC aan de beurt is. En dan is hij nog pas 22. Kan hij nog 15 jaar meedoen om de prijzen.
Je hebt een punt. Hoe dan ook laten we de vingers kruisen dat dit talent niet verloren gaat. Het RB team is hierin ook deels bepalend.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zit veel waarheid in dat wat meer in de luwte rijden nu goed zou zijn. Probleem is dat hij met grote regelmaat sneller is dan Ricciardo EN sowieso voorin rijdt met Red Bull. Vrees dus dat er weinig anders op zit dan heel snel volwassen worden, dat is de consequentie van de snelheid waarmee hij bij een topteam terecht is gekomen. Zal nu moeten blijken hoe goed of slecht dat uiteindelijk voor zijn carriere is geweest.
Het gaat er niet om wat wij willen zien. Dat is nu juist het probleem. Dat is niet relevant. De kritiek is niet mals. Of dat nu terecht is of niet je zult daar iets mee moeten. Je zult in iedergeval op welke manier dan ook een paar races niet bij incidenten betrokken moeten geraken. Dat is al moeilijk genoeg.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:11 schreef Tarado het volgende:
wat een onzin, hoe kan je nou in de luwte gaan rijden? Hij moet gewoon wat volwassener worden maar hij had op P2 gisteren waarschijnlijk wel wat geprobeerd in tegenstelling tot Vettel, als mensen liever dat zien ok.
daarom, dat heeft ook geen zin, hij moet gewoon doen waar hij goed in is, natuurlijk was dit een blunder en ligt hij onder een vergrootglas maar de boel laten lopen om maar geen schade op te lopen zal eerder averechts werkenquote:Op maandag 28 mei 2018 14:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat wij willen zien. Dat is nu juist het probleem. Dat is niet relevant. De kritiek is niet mals. Of dat nu terecht is of niet je zult daar iets mee moeten. Je zult in iedergeval op welke manier dan ook een paar races niet bij incidenten betrokken moeten geraken. Dat is al moeilijk genoeg.
Max is wel van een compleet ander niveau en kaliber dan Jos. Dat zie je toch ook wel hoop ik hè?quote:Op maandag 28 mei 2018 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb de hele carriere van Jos meegemaakt en ondanks de verschillen zijn er ook heel veel overeenkomsten.
Die trend volgend komt Max bij een kleiner team terecht om daar te laten zien dan hij wel consequent resultaat kan draaien. Ondertussen worden de plekken bij de topteams door anderen ingenomen en moet hij over 3 jaar geld meebrengen om te kunnen rijden.
Bij een comeback over 6 jaar haalt hij de 107% niet en komt alleen nog in het nieuws als hij zijn vriendin molesteert.
Ik heb mijn twijfels of dit nou zo'n handige houding is van Max.quote:Op maandag 28 mei 2018 07:49 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand is eigenwijs
Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken"
https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/
Laten lopen is iets anders dan bij de eerste zes eindigen. Voor mij is dat voorlopig prima. En zit er meer in dan is dat fantastisch. Een beetje meer van de geslepenheid van een Ricciardo kan geen kwaad.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, dat heeft ook geen zin, hij moet gewoon doen waar hij goed in is, natuurlijk was dit een blunder en ligt hij onder een vergrootglas maar de boel laten lopen om maar geen schade op te lopen zal eerder averechts werken
nee absoluut, je kan wel sneller zijn maar dat moet je laten zien in punten, daar moet hij aan werken.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Laten lopen is iets anders dan bij de eerste zes eindigen. Voor mij is dat voorlopig prima. En zit er meer in dan is dat fantastisch. Een beetje meer van de geslepenheid van een Ricciardo kan geen kwaad.
Ik lees eigenlijk niet dat hij iets verkeerds zegt. Hij zegt toch ook dat hij al weet wat er fout is. Wat moet je daar dan nog uren over praten?quote:Op maandag 28 mei 2018 14:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb mijn twijfels of dit nou zo'n handige houding is van Max.
Maar weet hij ook waar het aan ligt dan? Je kan wel zeggen dat je weet wat er fout is gegaan maar dit jaar maakt hij gewoon veel fouten (en vorig jaar niet...).quote:Op maandag 28 mei 2018 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik lees eigenlijk niet dat hij iets verkeerds zegt. Hij zegt toch ook dat hij al weet wat er fout is. Wat moet je daar dan nog uren over praten?
de satire droop van die post af.... Dat zie je toch ook wel hoop ik hè?quote:Op maandag 28 mei 2018 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Max is wel van een compleet ander niveau en kaliber dan Jos. Dat zie je toch ook wel hoop ik hè?
Ik vind toch echt dat ze daar een andere insteek hebben dan bij Ziggo.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
En bij RTL Duits kun je niet over Vettel praten. Die kan daar ook nooit iets fout doen en ligt het altijd aan anderen.
Die aanval van Vettel op Bottas werkte ook zo goed eerder dit seizoen. Heeft hem enorm veel punten gekost zeker ten opzichte van Hamilton.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:11 schreef Tarado het volgende:
wat een onzin, hoe kan je nou in de luwte gaan rijden? Hij moet gewoon wat volwassener worden maar hij had op P2 gisteren waarschijnlijk wel wat geprobeerd in tegenstelling tot Vettel, als mensen liever dat zien ok.
Oh haha, nou eigenlijk niet, ondanks dat ik gek ben op satire en cynisme. Maar tegenwoordig wordt er hier zo'n onzin geschreven dat ik steeds meer alles als serieus bedoeld begin te nemen.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
de satire droop van die post af.... Dat zie je toch ook wel hoop ik hè?
En zo zijn we weer bij de F1 zoals hij was zonder Max; gewoon netjes op kwali volgorde de tijd uitzitten tot alle rondjes om zijnquote:Op maandag 28 mei 2018 14:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die aanval van Vettel op Bottas werkte ook zo goed eerder dit seizoen. Heeft hem enorm veel punten gekost zeker ten opzichte van Hamilton.
Dat was een domme fout van Vettel en hij leert er kennelijk wel van.
Hamilton was ook lafjes. En Kimi. En Bottas.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vond Vettel gister een beetje lafjes rijden. Denkend aan zijn kampioenschap, maar totaal niet aangedrongen bij Ricciardo
Max moet maximaal presteren. De sport leuk maken voor de kijkers is de taak van de organisatie.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zo zijn we weer bij de F1 zoals hij was zonder Max; gewoon netjes op kwali volgorde de tijd uitzitten tot alle rondjes om zijn
Ja laten we die duizende uren ontwikkeling in de auto's wegpleuren en lekker een simpele vleugel erop zetten.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Max moet maximaal presteren. De sport leuk maken voor de kijkers is de taak van de organisatie.
zo zie je maar dat ook een 4voudig wereldkampioen niet altijd de juiste inschattingen maakt en of hij van deze fout geleerd heeft vraag ik me af maar als je concurrent voor een positie 25% vermogen mist dan mag je toch wel wat proberen ook al is het moeilijk in Monacoquote:Op maandag 28 mei 2018 14:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die aanval van Vettel op Bottas werkte ook zo goed eerder dit seizoen. Heeft hem enorm veel punten gekost zeker ten opzichte van Hamilton.
Dat was een domme fout van Vettel en hij leert er kennelijk wel van.
Dat zie ik wel veel liever ja, professioneel en volwassen maakt het niet perse leuk.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:11 schreef Tarado het volgende:
maar hij had op P2 gisteren waarschijnlijk wel wat geprobeerd in tegenstelling tot Vettel, als mensen liever dat zien ok.
Hij reed voor Hamilton, ik snap prima dat hij er niet voor ging.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo zie je maar dat ook een 4voudig wereldkampioen niet altijd de juiste inschattingen maakt en of hij van deze fout geleerd heeft vraag ik me af maar als je concurrent voor een positie 25% vermogen mist dan mag je toch wel wat proberen ook al is het moeilijk in Monaco
Bernie's sprinklersquote:Op maandag 28 mei 2018 15:05 schreef mikieu het volgende:
[..]
De races die bijblijven zijn voornamelijk die in de regen, moeten ze de baan gewoon altijd nat maken.
Vettel had 100% zeker gewonnen als ie er voor ging.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hamilton was ook lafjes. En Kimi. En Bottas.
Ja, of iedereen wist dat het gewoon kansloos was.
Onzin. Hij was marginaal sneller dan RIC en zijn banden waren in veel slechtere staat. Risico was veel te groot.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel had 100% zeker gewonnen als ie er voor ging.
Vorig jaar kreeg hij bijna geen kans fouten te maken..quote:Op maandag 28 mei 2018 14:39 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Maar weet hij ook waar het aan ligt dan? Je kan wel zeggen dat je weet wat er fout is gegaan maar dit jaar maakt hij gewoon veel fouten (en vorig jaar niet...).
Hij doet dan wel 4 jaar mee, maar eigenlijk pas 1 seizoen echt geredenquote:Op maandag 28 mei 2018 15:31 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg hij bijna geen kans fouten te maken..
Hij heeft in de laatste paar races vorig jaar echt veel punten binnen geharkt en gewoon clean gereden. Alleen in Hongarije op Ricciardo was niet heel erg handig en in Monza op Massa.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:31 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg hij bijna geen kans fouten te maken..
Ik denk dat de auto 'm vorig jaar beter lag, waardoor het vaak net goed ging. Dit jaar valt het kwartje vaker de andere kant op.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hij heeft in de laatste paar races vorig jaar echt veel punten binnen geharkt en gewoon clean gereden. Alleen in Hongarije op Ricciardo was niet heel erg handig en in Monza op Massa.
Deed hartley ook bij Max toch? Of was hij toen al binnen.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:36 schreef DeeBee het volgende:
Overigens extreem genant dat klantenteams gewoon de fabrieksteams voorbij laten nu...lekker gewerkt, Ocon.
Niet met je eens, op z'n minst een paar keer dreigen had gekund, proberen Ricciardo in een fout te dwingen, nu deed hij niks en was het een optocht.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij reed voor Hamilton, ik snap prima dat hij er niet voor ging.
Leuk dat Verstappen met de snelste auto de achterkant van het veld kan inhalen, maar een bijna gelijkwaardige auto passeren is natuurlijk andere koek op zo'n circuit.
Je zag bij Max ook dat hij Sainz alleen met enorm kunst en vliegwerk kon inhalen, dat risico wilde Vettel natuurlijk niet nemen.
Als je de race niet gekeken hebt, zeg dan niets.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:25 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Onzin. Hij was marginaal sneller dan RIC en zijn banden waren in veel slechtere staat. Risico was veel te groot.
Bij Ziggo realiseren ze zich dat ze werk hebben dankzij Max. Ook die reclames vooraf aan bijv f1 café zeggen wat mij betreft voldoende. Ze móéten wel in zijn reet kruipenquote:Op maandag 28 mei 2018 14:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind toch echt dat ze daar een andere insteek hebben dan bij Ziggo.
Ik snap hoe het werkt, maar ik denk dat het best iets minder kan.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:06 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Bij Ziggo realiseren ze zich dat ze werk hebben dankzij Max. Ook die reclames vooraf aan bijv f1 café zeggen wat mij betreft voldoende. Ze móéten wel in zijn reet kruipen
Als Max een fout maakt zeg ik dat. Als Vettel een fout maakt zeg ik dat.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo zie je maar dat ook een 4voudig wereldkampioen niet altijd de juiste inschattingen maakt en of hij van deze fout geleerd heeft vraag ik me af maar als je concurrent voor een positie 25% vermogen mist dan mag je toch wel wat proberen ook al is het moeilijk in Monaco
Jij weet het beter dan Seb?quote:Op maandag 28 mei 2018 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel had 100% zeker gewonnen als ie er voor ging.
geen enkel probleem, jij zegt dat Vettel ervan geleerd heeft, dat lijkt me dan weer een beetje stug, die heeft ervaring genoegquote:Op maandag 28 mei 2018 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als Max een fout maakt zeg ik dat. Als Vettel een fout maakt zeg ik dat.
Wat is nu je probleem?
Dan lopen ze het risico dat ze wat sponsors kwijtraken of hun functie daar. Het is gewoon meeliften op de hype die ze mede gecreëerd hebben, zolang het nog kan.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap hoe het werkt, maar ik denk dat het best iets minder kan.
Weer eentje die de race niet heeft gekeken...quote:Op maandag 28 mei 2018 16:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij weet het beter dan Seb?
Dat lijkt mij niet. Hamilton had Seb aan kunnen vallen en deed dat ook niet. Terwijl als hij er met Seb af zou vliegen hij geen punten zou verliezen tov zijn concurrent.
quote:Op maandag 28 mei 2018 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de race niet gekeken hebt, zeg dan niets.
Iedereen die het niet met de grote Nattekat eens is, heeft de race niet gekeken. Wat een treurnis.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer eentje die de race niet heeft gekeken...
Ricciardo was op de rechte stukken 30(!)km/h trager dan wie dan ook. Dat is totaal niet te vergelijken met Hamilton vs Vettel. Vettel durfde gewoon niet.
Ik leer ook nog iedere dag.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen enkel probleem, jij zegt dat Vettel ervan geleerd heeft, dat lijkt me dan weer een beetje stug, die heeft ervaring genoeg
Nee, Vettel is een mietje die er niets van kan en nattekat weet het veel beter.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer eentje die de race niet heeft gekeken...
Ricciardo was op de rechte stukken 30(!)km/h trager dan wie dan ook. Dat is totaal niet te vergelijken met Hamilton vs Vettel. Vettel durfde gewoon niet.
Hij probeerde het niet eens... dus ja, mietje.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, Vettel is een mietje die er niets van kan en nattekat weet het veel beter.
Prima.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij probeerde het niet eens... dus ja, mietje.
met je eens hoor, hij had best wel wat kunnen proberen, hoeft niet meteen een kamikaze actie te zijn maar nu kon Ricciardo gewoon rustig door huppelenquote:Op maandag 28 mei 2018 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij probeerde het niet eens... dus ja, mietje.
30 km/h is peanuts op het rechte stuk in Monaco.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer eentje die de race niet heeft gekeken...
Ricciardo was op de rechte stukken 30(!)km/h trager dan wie dan ook. Dat is totaal niet te vergelijken met Hamilton vs Vettel. Vettel durfde gewoon niet.
we zullen het nooit weten en waarom was RIC getergd?quote:Op maandag 28 mei 2018 17:15 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
30 km/h is peanuts op het rechte stuk in Monaco.
Vettel vond het risico op een ongeluk gewoon veel te groot en dat was hem die potentiële extra punten niet waard. Zeker met een getergde Ricciardo in het achterhoofd een zeer logische beslissing.
Omdat 2016?quote:Op maandag 28 mei 2018 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
we zullen het nooit weten en waarom was RIC getergd?
het is amateurpsychologen dag vandaag zeker, natuurlijk eager to win maar dat is dan meteen weer getergdquote:
Nou ja, het zijn niet mijn woorden maar na wat er toen gebeurde en dan zondag je mgu haperen terwijl je op kop ligt kan ik me voorstellen dat men denkt dat hij daardoor getergd is. Of dat ook zo is laat ik in het midden.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is amateurpsychologen dag vandaag zeker, natuurlijk eager to win maar dat is dan meteen weer getergd
Hij heeft in het begin de druk er behoorlijk opgehouden, maar in de bochtige stukken kwam hij steeds niet dichtbij genoeg. Op het rechte liep hij dan wel in, maar een echt poging had daardoor wel degelijk een hoog kamikaze-gehalte gehad. Vettel schatte dat in als te hoog en ik ben geneigd zijn inschatting te volgen.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
met je eens hoor, hij had best wel wat kunnen proberen, hoeft niet meteen een kamikaze actie te zijn maar nu kon Ricciardo gewoon rustig door huppelen
Hij heeft vorig jaar al wild genoeg gereden denk je niet? Waarschijnlijk vond hij het zelf wel genoeg. Alhoewel met de kennis achteraf, geen mgu-k en minder goede rembalans, is het wel vreemd dat hij het niet probeerde.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer eentje die de race niet heeft gekeken...
Ricciardo was op de rechte stukken 30(!)km/h trager dan wie dan ook. Dat is totaal niet te vergelijken met Hamilton vs Vettel. Vettel durfde gewoon niet.
Vettel hoeft niet zijn seizoen te verkloten alleen om wat spektakel te maken.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer eentje die de race niet heeft gekeken...
Ricciardo was op de rechte stukken 30(!)km/h trager dan wie dan ook. Dat is totaal niet te vergelijken met Hamilton vs Vettel. Vettel durfde gewoon niet.
Vraag dat even na bij Verstappenquote:Op maandag 28 mei 2018 17:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vettel hoeft niet zijn seizoen te verkloten alleen om wat spektakel te maken.
Bij een inhaalactie is de kans dat hij of Ricciardo een vleugel of wiel kwijt raakt minstens 50%
Nou dan heb je wat, gaat Mercedes alsnog winnen.
na die vsc had hij wat problemen met bandentemperatuur maar daarvoor had hij het RIC wel wat moeilijker had kunnen maken, je kan iemand ook in fouten proberen te dwingen zonder dat je meteen kamikaze acties doetquote:Op maandag 28 mei 2018 17:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vettel hoeft niet zijn seizoen te verkloten alleen om wat spektakel te maken.
Bij een inhaalactie is de kans dat hij of Ricciardo een vleugel of wiel kwijt raakt minstens 50%
Nou dan heb je wat, gaat Mercedes alsnog winnen.
Hij heeft er toch een hele tijd kort achter gezeten. Ik ben alles behalve Vettel fan, maar hij heeft dit gewoon prima aangepakt.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
na die vsc had hij wat problemen met bandentemperatuur maar daarvoor had hij het RIC wel wat moeilijker had kunnen maken, je kan iemand ook in fouten proberen te dwingen zonder dat je meteen kamikaze acties doet
dat verschil was veel minder groot, maar goed Monaco is nooit zoveel aan en verder dik verdiend voor Riciardoquote:Op maandag 28 mei 2018 18:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij heeft er toch een hele tijd kort achter gezeten. Ik ben alles behalve Vettel fan, maar hij heeft dit gewoon prima aangepakt.
Ik vond dit echt een beetje vergezocht allemaal. Zo kun je ook gaan zeiken dat Max niet nog een poging waagde in de laatste rondes. Hij was immers ook flink sneller dan de auto's voor hem.
Dat dus. Laffe herder.quote:
Hey beetje dimmen. Jimmy is ook een herder. Wel een lilliputter herder, maar toch.quote:
Hing laatst een lilliputter herder in m'n been.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey beetje dimmen. Jimmy is ook een herder. Wel een lilliputter herder, maar toch.
Dit is ook wel interessant:quote:Op maandag 28 mei 2018 18:29 schreef Fer het volgende:
Waarom zit eigenlijk die chicane na de tunnel? De gewone route naar de haven loopt normaal 100-200m verderop naar links, als ze dat zouden houden hebben ze iets meer lengte om in te halen na de tunnel en nog steeds een runoff.
Als dat zo is, hadden we mogen verwachten dat Hamilton aan het bumperkleven was bij Vettel maar dat werd niet korter dan vier seconden.quote:Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer eentje die de race niet heeft gekeken...
Ricciardo was op de rechte stukken 30(!)km/h trager dan wie dan ook. Dat is totaal niet te vergelijken met Hamilton vs Vettel. Vettel durfde gewoon niet.
Precies. Als Vettel zo absurd veel sneller had gekund maar in moest houden, dan had Hamilton ook constant op zijn staart moeten zitten.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat zo is, hadden we mogen verwachten dat Hamilton aan het bumperkleven was bij Vettel maar dat werd niet korter dan vier seconden.
Ik vind je conclusies voorbarig, gelet dat je ze baseert op een race in Monaco.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:40 schreef SnowOokami het volgende:
Renault brengt dus weer geen grote update mee:
https://www.gpupdate.net/(...)-voor-gp-van-canada/
Vraag me nu alleen af of Verstappen weer een gridstraf krijgt omdat hij een nieuwe MGU-K heeft gekregen afgelopen race...?
Verder ben ik heel benieuwd of Honda wel de volledige update mee gaat nemen. Als dat zo is kunnen we een behoorlijk snelle STR Honda zien in Canada.
Gasly heeft echt een goede race gereden en de auto zag er goed uit gisteren dus het lijkt erop dat ze eindelijk weten hoe ze hem moeten afstellen.
De post-test analyses in Spanje waren bemoedigend heb ik begrepen en dat lieten ze dit weekend zien toch?quote:Op maandag 28 mei 2018 18:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik vind je conclusies voorbarig, gelet dat je ze baseert op een race in Monaco.
Het gaat bij de update van Renault toch alleen maar om de ICE? De MGU-K zal later dit jaar hopelijk een keer komen. Vreemd dat Renault het nog steeds moet stellen met de 2016-variant. Max zal de MGU-K blijven gebruiken totdat deze aan vervanging toe is.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:40 schreef SnowOokami het volgende:
Renault brengt dus weer geen grote update mee:
https://www.gpupdate.net/(...)-voor-gp-van-canada/
Vraag me nu alleen af of Verstappen weer een gridstraf krijgt omdat hij een nieuwe MGU-K heeft gekregen afgelopen race...?
Ik ben ook benieuwd naar de stap van Honda. Ik verwacht geen wonderen, maar als ze daadwerkelijk 30 pk extra meebrengen dan komen ze een stuk dichterbij.quote:Verder ben ik heel benieuwd of Honda wel de volledige update mee gaat nemen. Als dat zo is kunnen we een behoorlijk snelle STR Honda zien in Canada.
Gasly heeft echt een goede race gereden en de auto zag er goed uit gisteren dus het lijkt erop dat ze eindelijk weten hoe ze hem moeten afstellen.
Max rijdt meteen het gedrang uit. Wat een held, wat een inzicht, wat een coureur!quote:
In het artikel spreekt Horner ook over een MGU-K update... maar had ook het idee dat die niet kwam dit keerquote:Op maandag 28 mei 2018 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat bij de update van Renault toch alleen maar om de ICE? De MGU-K zal later dit jaar hopelijk een keer komen. Vreemd dat Renault het nog steeds moet stellen met de 2016-variant. Max zal de MGU-K blijven gebruiken totdat deze aan vervanging toe is.
Als het echt 30pk is dan gaan ze Renault voorbij, dat kan bijna niet anders enige vraag is dan of de update betrouwbaar genoeg is voor weer 6 a 7 races. Gasly rijdt nu al het langst met zijn huidige setup zonder problemenquote:[..]
Ik ben ook benieuwd naar de stap van Honda. Ik verwacht geen wonderen, maar als ze daadwerkelijk 30 pk extra meebrengen dan komen ze een stuk dichterbij.
Mja, je kunt het ook uitleggen dat de update goed samen moet kunnen werken met de huidige MGU-K en dat het geheel betrouwbaar moet zijn.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:51 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
In het artikel spreekt Horner ook over een MGU-K update... maar had ook het idee dat die niet kwam dit keer
Ik heb wel vertrouwen in Honda. Ze zijn nog niet snel genoeg, maar met de betrouwbaarheid zit het ondertussen wel snor.quote:[..]
Als het echt 30pk is dan gaan ze Renault voorbij, dat kan bijna niet anders enige vraag is dan of de update betrouwbaar genoeg is voor weer 6 a 7 races. Gasly rijdt nu al het langst met zijn huidige setup zonder problemen
wat een onbetrouwbare teringlijers, ik zou er klaar mee zijn en voor Honda kiezen.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:40 schreef SnowOokami het volgende:
Renault brengt dus weer geen grote update mee:
https://www.gpupdate.net/(...)-voor-gp-van-canada/
Vraag me nu alleen af of Verstappen weer een gridstraf krijgt omdat hij een nieuwe MGU-K heeft gekregen afgelopen race...?
Verder ben ik heel benieuwd of Honda wel de volledige update mee gaat nemen. Als dat zo is kunnen we een behoorlijk snelle STR Honda zien in Canada.
Gasly heeft echt een goede race gereden en de auto zag er goed uit gisteren dus het lijkt erop dat ze eindelijk weten hoe ze hem moeten afstellen.
Die gridstraf heeft hij toch al gehad?quote:Op maandag 28 mei 2018 18:40 schreef SnowOokami het volgende:
Renault brengt dus weer geen grote update mee:
https://www.gpupdate.net/(...)-voor-gp-van-canada/
Vraag me nu alleen af of Verstappen weer een gridstraf krijgt omdat hij een nieuwe MGU-K heeft gekregen afgelopen race...?
Verder ben ik heel benieuwd of Honda wel de volledige update mee gaat nemen. Als dat zo is kunnen we een behoorlijk snelle STR Honda zien in Canada.
Gasly heeft echt een goede race gereden en de auto zag er goed uit gisteren dus het lijkt erop dat ze eindelijk weten hoe ze hem moeten afstellen.
Ja, maar was het de oude... of nieuwe MGU-K Als ze in Canada een nieuwe MGU-K krijgen wordt het z'n 4equote:Op maandag 28 mei 2018 19:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die gridstraf heeft hij toch al gehad?
Volgens Alonso was het de versnellingsbak Maar dat de MGU-K aan de lopende band kapot gaan is geen goed teken in ieder geval.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een onbetrouwbare teringlijers, ik zou er klaar mee zijn en voor Honda kiezen.
en dit weekend plofte weer een Renault motor
Owh, zo.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:29 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, maar was het de oude... of nieuwe MGU-K Als ze in Canada een nieuwe MGU-K krijgen wordt het z'n 4e
Max heeft nu twee werkende MGU-K, dus verwacht op dat gebied voorlopig niets bij hemquote:Op maandag 28 mei 2018 19:29 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, maar was het de oude... of nieuwe MGU-K Als ze in Canada een nieuwe MGU-K krijgen wordt het z'n 4e
Oude zware uit 2016.. En hoezo werkende?quote:Op maandag 28 mei 2018 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max heeft nu twee werkende MGU-K, dus verwacht op dat gebied voorlopig niets bij hem
Het zijn professionals bij RBR. Ik geloof er niets van dat ze die stap dan al zetten.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:33 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens Alonso was het de versnellingsbak Maar dat de MGU-K aan de lopende band kapot gaan is geen goed teken in ieder geval.
Denk overigens ook dat we na Canada het officiële persbericht gaan zien dat RBR naar Honda overstapt
Die van de race werkt sowieso nog en ik vermoed dat ze die van de crash ook wel werkend hebben. Het steken van de derde leverde wel gridstraf op, maar dat kon Max hebben omdat hij toch al achteraan moest starten.quote:Op maandag 28 mei 2018 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oude zware uit 2016.. En hoezo werkende?
consolideer-beer, sjlappe pummel.quote:
Gaan we nu doen of Renault de afgelopen jaren betrouwbare motoren heeft geleverd?quote:Op maandag 28 mei 2018 22:02 schreef Fer het volgende:
Bedenk me opeens wat, die 2016 MGU-K is helemaal niet ontworpen om een half seizoen mee te gaan. In 2016 mochten ze nog met 4 powwrunits rijden.
quote:Op maandag 28 mei 2018 22:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gaan we nu doen of Renault de afgelopen jaren betrouwbare motoren heeft geleverd?
Neequote:Op maandag 28 mei 2018 22:34 schreef CrashO het volgende:
Was Ocon die Buxton zat te trollen hier al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
Sure, maar als je voldoende mechanische grip hebt zou je juist op Monaco kort moeten kunnen volgenquote:Op maandag 28 mei 2018 22:32 schreef fathank het volgende:
Dirty air door de verneukte Aero. Niet zo moeilijk om te snappen toch. Is al jaren dat er geen close racing mogelijk is door de invloed van de aerodynamica.
. Dit denk je serieus?quote:Op maandag 28 mei 2018 22:32 schreef fathank het volgende:
Dirty air door de verneukte Aero. Niet zo moeilijk om te snappen toch. Is al jaren dat er geen close racing mogelijk is door de invloed van de aerodynamica.
keer op keer slaat renault de plank mis, vorige jaar bij de laatste race hadden ze geen onderdelen meer, ook vorige jaar niet de Canada update en ook heel veel uitvallen.quote:Op maandag 28 mei 2018 20:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het zijn professionals bij RBR. Ik geloof er niets van dat ze die stap dan al zetten.
Die van Renault is groter.quote:Op maandag 28 mei 2018 23:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Honda heeft een grote historie in de racerij
alleen in de F1, maar niet totaal. Honda doet ook nog motoren en speedboatsquote:
Renault maakt ook geen motoren en speedboats, dus dat is niet zo heel raar. Bovendien volstrekt irrelevant voor de F1. Buiten de F1 heeft Renault in de autosport ook een grotere historie dan Honda.quote:Op maandag 28 mei 2018 23:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alleen in de F1, maar niet totaal. Honda doet ook nog motoren en speedboats
Lol, my badquote:
Renault komt hier mee op de proppenquote:Op maandag 28 mei 2018 23:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Renault maakt ook geen motoren en speedboats, dus dat is niet zo heel raar. Bovendien volstrekt irrelevant voor de F1. Buiten de F1 heeft Renault in de autosport ook een grotere historie dan Honda.
De allereerste Grand Prix werd door Renault gewonnen.
Indy.quote:Op maandag 28 mei 2018 23:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alleen in de F1, maar niet totaal. Honda doet ook nog motoren en speedboats
ze hebben tussentijds het ontwerp gewijzigdquote:Op maandag 28 mei 2018 23:37 schreef Fir3fly het volgende:
Ach dat horen we al jaren. Honda zou dankzij de historie met turbomotoren (eigenlijk bedoelt men daar alleen 1988 mee) het varkentje wel even gaan wassen. Bovendien had men een jaar extra ontwikkeltijd.
We hebben het gezien.
Niet eens een 'under investigation' bij die actie op Sainz is wel een beetje gek, eerlijk gezegd.quote:
Nofi, maar dan begrijp je er gewoon niet zoveel van , VER was al langs Sainz, als hij hem nog niet had ingehaald, had het zeker een onderzoekje waard geweest, maar dus niet in dit geval.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 01:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niet eens een 'under investigation' bij die actie op Sainz is wel een beetje gek, eerlijk gezegd.
Waarom konden enkele rijders dan wel ronden lang op 0.6 seconde volgen? Die dirty air is meer voor normale circuits waar de snelheid ook hoger ligt.quote:Op maandag 28 mei 2018 22:32 schreef fathank het volgende:
Dirty air door de verneukte Aero. Niet zo moeilijk om te snappen toch. Is al jaren dat er geen close racing mogelijk is door de invloed van de aerodynamica.
Proberen vuurvlieg te overtuigen dat Honda het waarschijnlijk dit jaar wel voor elkaar krijgt is niet mogelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 00:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hebben tussentijds het ontwerp gewijzigd
En jou in laten zien dat je wat dat betreft ongefundeerd optimistisch bent is al net zo'n onmogelijke opgave.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Proberen vuurvlieg te overtuigen dat Honda het waarschijnlijk dit jaar wel voor elkaar krijgt is niet mogelijk.
Als je de races niet kijkt zeg dan niks.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En jou in laten zien dat je wat dat betreft ongefundeerd optimistisch bent is al net zo'n onmogelijke opgave.
Laten we het gewoon afwachten. Het is koffiedik kijken.
Kost gewoon meer van je banden, hamilton was allang blij dat ie het redde zonder 2e stop.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom konden enkele rijders dan wel ronden lang op 0.6 seconde volgen? Die dirty air is meer voor normale circuits waar de snelheid ook hoger ligt.
Is goed, Nattekat.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als je de races niet kijkt zeg dan niks.
Ik vind het zelf ook onnozel te praten over achteraf. Is Marko kapitein achteraf? ( South Park )quote:Op maandag 28 mei 2018 07:49 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand is eigenwijs
Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken"
https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/
dat is ook weer te makkelijk, hoe komt het dan dat het hem zo vaak overkomt, is dat ook terug te voeren op statistiek?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook onnozel te praten over achteraf. Is Marko kapitein achteraf? ( South Park )
Verstappen weet exact wat hij fout deed en natuurlijk trekt hij dit zich aan. Je moet juist nu je coureurs in bescherming nemen tegen de boze buiten wereld die het altijd beter weten. Die jongens die F1 rijden, nemen altijd risico's, kijk maar hoe dicht ze elke keer de bocht afsnijden in Monaco. Max is echt niet de enige die dit doet. Gooi daar eens een rekensom op en je weet dat het een keer fout zal gaan, puur gekeken naar de statistieken en kansberekeningen. Als je 78 ronden 18 auto's 20 bochten laat afsnijden, hoe groot is de kans dat het een keer mis gaat. Zo simpel is het toch?
hij was het hele weekend het snelste en brengt een kreupele auto thuis op P1, dat is wel driver of the day waardig en wie zou er nog meer voor in aanmerking komen dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:48 schreef Refragmental het volgende:
Zie nu pas dat Ricciardo verkozen was tot Driver of the Day.
Hoezo dat? Elke andere baan lag ie laatste, maar hij had puur geluk omdat dit monaco is, er nauwelijks ingehaald kan worden, en hij Vet en Ham achter zich had die niet eens een beetje een poging deden om aan te vallen, ondanks dat ze minimaal 5-10 seconden sneller konden per rondje.
Wat heeft hij dan zondag laten zien dat dotd waardig was?
Tis Driver of the Day, dus specifiek voor de race, niks over de kwalificatie, want daar was hij inderdaad fenomenaal.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij was het hele weekend het snelste en brengt een kreupele auto thuis op P1, dat is wel driver of the day waardig en wie zou er nog meer voor in aanmerking komen dan?
winnen is inderdaad niks noemenswaardigquote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:05 schreef Refragmental het volgende:
Oh god, ik zie het al. Kritiek mag niet.
Zwaar onverdiende dotd in ieder geval, hij heeft niks noemenswaardig gedaan tijdens de race.
Max, 11 plaatsen winst op een circuit waar je "niet in kan halen".quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij was het hele weekend het snelste en brengt een kreupele auto thuis op P1, dat is wel driver of the day waardig en wie zou er nog meer voor in aanmerking komen dan?
Op monaco terwijl je pole pakt? Inderdaad, niet noemenswaardig, is eerder de status quo.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
winnen is inderdaad niks noemenswaardig
Het is niet dat kritiek niet mag, het is meer dat je al de 25e bent die deze discussie start.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:05 schreef Refragmental het volgende:
Oh god, ik zie het al. Kritiek mag niet.
Zwaar onverdiende dotd in ieder geval, hij heeft niks noemenswaardig gedaan tijdens de race.
nog 10 dagen en het is weer FP1quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is niet dat kritiek niet mag, het is meer dat je al de 25e bent die deze discussie start.
Prima keuze voor dotd, Max had ook gekund voor zijn inhaalrace. Niet belangrijk, en dooooorrrrr...
Duurt lang... 2 weken na Canada eindelijk die 3 race weekenden achter elkaarquote:
En dat betwijfel ik dus. Hij heeft namelijk totaal niks gedaan wat dotd waardig zou zijn.quote:
twitter:AlbertFabrega twitterde op maandag 28-05-2018 om 16:08:13 Honda tendría ya preparada la evolución d motor para el GP d Canadá. Principalmente modificaciones en cámara d combustión ICE. Evolución clave para aclarar el futuro con Red Bull. Hartley (u otro) podría afrontar penalizaciones en Montreal. reageer retweet
Nu worden ze wereldkampioen. Dag Hamilton en Vettel.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:15 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft 1 nieuwe PU (upgrade) klaar voor Canada:twitter:AlbertFabrega twitterde op maandag 28-05-2018 om 16:08:13 Honda tendría ya preparada la evolución d motor para el GP d Canadá. Principalmente modificaciones en cámara d combustión ICE. Evolución clave para aclarar el futuro con Red Bull. Hartley (u otro) podría afrontar penalizaciones en Montreal. reageer retweet
Je mist het belangrijkste deel van mijn post...quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:14 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En dat betwijfel ik dus. Hij heeft namelijk totaal niks gedaan wat dotd waardig zou zijn.
Winnen? Niet dotd waardig.
Op pole starten? Again, niet dotd waardig.
Aanvallen van zich af geslagen? Is niet 1 aanval geweest.
Wagen heel over de finish? Dat doen er gemiddeld zo'n 17 per race.
Snelste ronde? Nope
Veel inhaalacties? Nope
Dus de vraag is simpel, wat heeft hij gedaan om dotd te zijn?
Vond ik zelf niet zo belangrijk eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je mist het belangrijkste deel van mijn post...
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vond ik zelf niet zo belangrijk eigenlijk.
Blijft apart dat niemand echt kan zeggen waarom Ric dotd zou zijn, zonder punten aan te halen die er bij andere races opeens niet toe zouden doen voor een dotd keuze.
Dat is voor iedereen anders. DotD is subjectief en meer een populariteitspoll dan een objectieve keuze wie nu de beste coureur van de dag was. Dat maakt een discussie ook zo moeilijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:14 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En dat betwijfel ik dus. Hij heeft namelijk totaal niks gedaan wat dotd waardig zou zijn.
Winnen? Niet dotd waardig.
Op pole starten? Again, niet dotd waardig.
Aanvallen van zich af geslagen? Is niet 1 aanval geweest.
Wagen heel over de finish? Dat doen er gemiddeld zo'n 17 per race.
Snelste ronde? Nope
Veel inhaalacties? Nope
Dus de vraag is simpel, wat heeft hij gedaan om dotd te zijn?
Excuses geen excuses voor het bediscussieren van een veel besproken iets op een discussieforum.quote:
Alleen zijn die redenen op andere banen dus opeens... van de baan. Zo gezegd.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders. DotD is subjectief en meer een populariteitspoll dan een objectieve keuze wie nu de beste coureur van de dag was. Dat maakt een discussie ook zo moeilijk.
Jij hebt je redenen om hem geen DotD te noemen, anderen wel.
Op deze manier kan je 90% van de onderwerpen doodslaan. Met alleen als reden “ik heb gewoon geen zin om dit te lezen dus rot op ”. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is niet dat kritiek niet mag, het is meer dat je al de 25e bent die deze discussie start.
Prima keuze voor dotd, Max had ook gekund voor zijn inhaalrace. Niet belangrijk, en dooooorrrrr...
1 ding is in elk geval zeker. De vergaarde data van de TR's ligt al lang en breed naast die van de RB's.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:33 schreef SnowOokami het volgende:
Denk overigens ook dat we na Canada het officiële persbericht gaan zien dat RBR naar Honda overstapt
Vet gemaaktquote:
Dat denkt iedereen dat het Max zo vaak overkomt maar haal de begin jaren van Hamilton en Schumacher eens terug. Die waren net zo veel in opspraak vanwege brokken en hun rijstijl als Max dat nu is. Grosjean kreeg zelfs bijna een raceban van enkele races aan zijn broek in zijn beginjaren met hoeveel brokken die maakte, zoveel punten raakte die kwijt op zijn licentie. Max valt nog relatief mee hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook weer te makkelijk, hoe komt het dan dat het hem zo vaak overkomt, is dat ook terug te voeren op statistiek?
Juist. Lijkt net pol hier. Zaken verdraaien en zelf er een hoop bij verzinnen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:58 schreef DeeBee het volgende:
De altijd onsympathieke Ricciardio die met veel geluk wederom won en voor het derde seizoen op rij alleen door geluk meer punten haalt dan Max. ~Refragmental
Het is BadderHaring. Bekende VBL trol en heeft nu een nieuwe plek gevonden. Geen energie in steken.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als je de races niet kijkt zeg dan niks.
Een reden kan zijn dat veel mensen het hem gunnen omdat ze hem aardig vinden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vond ik zelf niet zo belangrijk eigenlijk.
Blijft apart dat niemand echt kan zeggen waarom Ric dotd zou zijn, zonder punten aan te halen die er bij andere races opeens niet toe zouden doen voor een dotd keuze.
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:41 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het is BadderHaring. Bekende VBL trol en heeft nu een nieuwe plek gevonden. Geen energie in steken.
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:50 schreef Afhaalchinees het volgende:
Badder is een fenomeen in VBL. Geliefd.
Om jezelf maar te quoten, met een kleine aanpassingquote:
Dat deel was in mijn ogen niet zo belangrijkquote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Om jezelf maar te quoten, met een kleine aanpassing
"Je mist het belangrijkste deel van zijn post..."
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat deel was in mijn ogen niet zo belangrijk
Daarbij boeit me het ook niet zo veel wat ze in VBL of hier van mij denken, het is maar een internetforum. Ik geef mijn mening en dat doe ik zonder sugercoating. De ene kan dat waarderen, de andere niet. Lekker belangrijk.
“Lekker belangrijk”, maar een gebruiker die een dag later een onderwerp nogmaals aanhaalt vind jij niet kunnen en wil je meteen afdwingen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat deel was in mijn ogen niet zo belangrijk
Daarbij boeit me het ook niet zo veel wat ze in VBL of hier van mij denken, het is maar een internetforum. Ik geef mijn mening en dat doe ik zonder sugercoating. De ene kan dat waarderen, de andere niet. Lekker belangrijk.
Dan voer jij die discussie toch lekker? Veel plezier hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
“Lekker belangrijk”, maar een gebruiker die een dag later een onderwerp nogmaals aanhaalt vind jij niet kunnen en wil je meteen afdwingen.
Goed bezig man, klasse
het weekend direct na Canada is de interessantste van het hele autosport jaarquote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Duurt lang... 2 weken na Canada eindelijk die 3 race weekenden achter elkaar
Welke race is dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het weekend direct na Canada is de interessantste van het hele autosport jaar
Je mist hem. Je moet niet reageren, maar als iets je niet zint kan je om jouw woorden te gebruiken ook denken “lekker belangrijk”. Het is een forum, niet elk onderwerp vind je tof of rullevant.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan voer jij die discussie toch lekker? Veel plezier hoor.
Le Mans gok ik. ben dit keer niet zo enthousiast, het is meer Toyota/Alonso has to win itquote:
Le Mans ... 7 km rechtdoor rijden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Le Mans gok ik. ben dit keer niet zo enthousiast, het is meer Toyota/Alonso has to win it
Dat was ook gewoon gezellig toen het daar nog was! Zijn ooit een week geweest, van dinsdag tot maandag.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Le Mans ... 7 km rechtdoor rijden.
3 weken terug was de 24u op de Nürburgring, dat is tenminste een echt circuit
Je wist dat het evenement maar 24 uur duurde he?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon gezellig toen het daar nog was! Zijn ooit een week geweest, van dinsdag tot maandag.
Haha, ik bedoel met Formule 1. Wat natuurlijk ook maar drie dagen duurde, maar was gewoon beregezellig, kamperen aan het circuit. En we waren zeker niet de enigen die daar bijna een week van maakten.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Je wist dat het evenement maar 24 uur duurde he?
4 dagen is dat idd.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Je wist dat het evenement maar 24 uur duurde he?
dat is waar dit keer, als enkel LMP1 zou rijden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Le Mans gok ik. ben dit keer niet zo enthousiast, het is meer Toyota/Alonso has to win it
die andere klassen zijn inderdaad interessanter, punt is alleen dat dit de meeste aandacht krijgtquote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is waar dit keer, als enkel LMP1 zou rijden.
Joch kan gewoon ontzettend goed rijden en dat wordt nogal eens vergeten als hij de fout ingaat.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 13:08 schreef MaGNeT het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl/videos/10640/de-recordronde-van-max-verstappen-in-monaco/
Zoveel rust en controle in dat stuur
De reden daarvoor lijkt me eerder dat hij zelf nog flink baalt van het feit dat hij een potentiële eerste pole en overwinning heeft verprutst.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:39 schreef Smoofie het volgende:
Bij al die RB festiviteiten was max redelijk afwezig. Zouden Horner en Newey hem nog wel mogen?
Om eerlijk te zijn vond ik wel dat RBR heel voorspelbaar eerste is geworden. Dat zijn motor het begaf maakte het nog enigszins spannend, waardoor hij Dotd verdiend. Het was eigenlijk al een gesloten deal voor de kwalificatie. Monaco is een echte RBR circuit. Als zijn auto niet kreupel was, dan was hij met de noorderzon vertrokken.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij was het hele weekend het snelste en brengt een kreupele auto thuis op P1, dat is wel driver of the day waardig en wie zou er nog meer voor in aanmerking komen dan?
je moet het toch maar even doen, kan Max helaas niet zeggenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vond ik wel dat RBR heel voorspelbaar eerste is geworden. Dat zijn motor het begaf maakte het nog enigszins spannend, waardoor hij Dotd verdiend. Het was eigenlijk al een gesloten deal voor de kwalificatie. Monaco is een echte RBR circuit. Als zijn auto niet kreupel was, dan was hij met de noorderzon vertrokken.
Hij was wel bij het zwembad, heeft nog even met Newey staan lullenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:39 schreef Smoofie het volgende:
Bij al die RB festiviteiten was max redelijk afwezig. Zouden Horner en Newey hem nog wel mogen?
Die heeft ook een dijk van een race gereden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet het toch maar even doen, kan Max helaas niet zeggen
Na die ene bij Casino viel mijn mond letterlijk openquote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:09 schreef AnneX het volgende:
Op de fb pagina van red bull staat een filmpje met de overtakes van Max
Je weetz, waar je niet kunt inhalen in Monaco.
Is zelfs van het officiële kanaal:quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:09 schreef AnneX het volgende:
Op de fb pagina van red bull staat een filmpje met de overtakes van Max
Je weetz, waar je niet kunt inhalen in Monaco.
Eerst duwde Verstappen > Sainz eraf en daarna vica versa... gelijk spel dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 16:50 schreef Themeparktommy het volgende:
Oeh, die inhaalactie op Sainz kon echt net of net niet haha
Maar hij is goedgekeurd door de stewards, dus topactie!
Volgens mij had ik die vannacht al in dit topic gepostquote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:09 schreef AnneX het volgende:
Op de fb pagina van red bull staat een filmpje met de overtakes van Max
Je weetz, waar je niet kunt inhalen in Monaco.
Die kon echt primaquote:Op dinsdag 29 mei 2018 16:50 schreef Themeparktommy het volgende:
Oeh, die inhaalactie op Sainz kon echt net of net niet haha
Maar hij is goedgekeurd door de stewards, dus topactie!
Op Monaco wel... auto's zijn veel te breed.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 17:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die kon echt prima
Erger is dat inhalen blijkbaar iets heel bijzonders is...
Monaco is extreem, maar ik vind het aantal inhaalacties op veel meer circuits zorgelijk laag.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 17:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Op Monaco wel... auto's zijn veel te breed.
Nee hoor.quote:
te lang ook nog, sowieso lelijkquote:Op dinsdag 29 mei 2018 17:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Op Monaco wel... auto's zijn veel te breed.
Ja dat sowieso.quote:
Klopt, maar het lukt hem om er helemaal voorbij te zijn juist door te laat te remmen c.q. de bocht niet te kunnen houden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 06:43 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Nofi, maar dan begrijp je er gewoon niet zoveel van , VER was al langs Sainz, als hij hem nog niet had ingehaald, had het zeker een onderzoekje waard geweest, maar dus niet in dit geval.
Meer downforce en bredere auto's dan een paar jaar geleden zijn de belangrijkste redenen. Maar het zijn er nog altijd veel meer dan pakweg 10 jaar geleden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 17:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Monaco is extreem, maar ik vind het aantal inhaalacties op veel meer circuits zorgelijk laag.
Tja, ik denk dat wanneer er een overwinning of titel in zicht is, dat het bij Torro Rosso en RBR niet veel anders zal gaan. Al zijn die teams natuurlijk nadrukkelijker aan elkaar verbonden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:17 schreef bokkepoot het volgende:
Was dit al voorbij gekomen?
Vind het wel redelijk bizar
http://www.f1i.com/news/3(...)s-move-hamilton.html
Hij was hem voorbij en blijft binnen de lijntjes. Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 18:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, maar het lukt hem om er helemaal voorbij te zijn juist door te laat te remmen c.q. de bocht niet te kunnen houden.
Dat was ook wel de minste periode in de F1 in mijn beleving. Volg het al sinds Senna tijd, maar het heeft echt wel een tijd op laag pitje gestaan doordat er wel erg weinig actie te zien was.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Meer downforce en bredere auto's dan een paar jaar geleden zijn de belangrijkste redenen. Maar het zijn er nog altijd veel meer dan pakweg 10 jaar geleden.
Titel duurt nog enkele races voor die beslist is. Vind eigenlijk dat de FIA/Liberty hierop moet ingrijpen. Als een coureur besluit dat het gevecht niet waard is, dan is dat prima. Als ie echter teamorders van een ander team krijgt, er behoorlijk iets mis naar mijn meningquote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat wanneer er een overwinning of titel in zicht is, dat het bij Torro Rosso en RBR niet veel anders zal gaan. Al zijn die teams natuurlijk nadrukkelijker aan elkaar verbonden.
Ik vind het opvallend en ik vind het neigen naar competitievervalsing.
Denk dat niet zoveel impact heeft, iedereen weet dat dit gebeurt. En ook zonder namen wist iedereen alsnog hoe en wat..quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:55 schreef Fer het volgende:
Het einde van Whiting?
https://nl.motorsport.com(...)-ers-ferrari-1043033
Het is competitievervalsing en het gebeurt al járen. Toen Sauber voor het eerst met Ferrari-motoren reed, sprongen ze al aan de kant toen Schumacher eens achteraan moest starten. Bij TR en RBR is het ook niet veel anders.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat wanneer er een overwinning of titel in zicht is, dat het bij Torro Rosso en RBR niet veel anders zal gaan. Al zijn die teams natuurlijk nadrukkelijker aan elkaar verbonden.
Ik vind het opvallend en ik vind het neigen naar competitievervalsing.
https://www.dumpert.nl/me(...)dkampioen,_maar.htmlquote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:15 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat denkt iedereen dat het Max zo vaak overkomt maar haal de begin jaren van Hamilton en Schumacher eens terug. Die waren net zo veel in opspraak vanwege brokken en hun rijstijl als Max dat nu is
En toch staat de periode 2000-2008 me bij als een periode met veel geweldige gevechten. Weer bewijs dat kwantiteit niet alles is.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:35 schreef mikieu het volgende:
Gezeur over het inhalen zal nooit overgaan,
[ afbeelding ]
Dit is competitievervalsing ten top, maar goed je zal er waarschijnlijk niemand over horen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:17 schreef bokkepoot het volgende:
Was dit al voorbij gekomen?
Vind het wel redelijk bizar
http://www.f1i.com/news/3(...)s-move-hamilton.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |