Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?quote:Op zondag 27 mei 2018 19:11 schreef BroesWillems het volgende:
Ricciardo, strakke race, deed wat hij moest doen en dat deed hij perfect.
Max knap herpakt na gisteren, knap om nog zoveel te durven na die klapper van gisteren. Het is misschien z'n zwakke punt, dat hij er niet genoeg van leert. Maar tegelijkertijd misschien ook zijn sterke kant, dat hij zich er niet van weerhoudt om altijd voor het maximale te gaan.
Ik zei toch ook misschien? Niet als feit gebracht.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
Max op pole en wint de race.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:28 schreef SnowOokami het volgende:
Ben benieuwd naar Canada... je zag dat de RBR's toen al de pace hadden om vooraan te rijden. En ze krijgen een performance update van Renault (hopelijk...)
Crash van gisteren was op zichzelf geen doodszonde. Het was meer dat het de zoveelste in en reeks was waardoor het een probleem werd.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
Die opdracht heeft hij meerdere malen meegekregen sinds gisterenquote:Op zondag 27 mei 2018 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Crash van gisteren was op zichzelf geen doodszonde. Het was meer dat het de zoveelste in en reeks was waardoor het een probleem werd.
Vandaag heeft hij gewoon degelijk gereden. Geen onnodige risico’s genomen en tocht punten.
voor saint devote alquote:Op zondag 27 mei 2018 22:58 schreef Radegast het volgende:
Waar heeft Verstappen eigenlijk in de eerste ronde Magnussen en Frogjean ingehaald? Is daar beeld van?
Crashjean had alleen oog voor Magnussen bij de start en Verstappen zei dank je wel en ging buitenom.quote:Op zondag 27 mei 2018 22:58 schreef Radegast het volgende:
Waar heeft Verstappen eigenlijk in de eerste ronde Magnussen en Frogjean ingehaald? Is daar beeld van?
Zou hij zonder opmerking van Red Bull wel geprobeerd hebben Hulkenberg te pakken?quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
quote:Op zondag 27 mei 2018 22:58 schreef Radegast het volgende:
Waar heeft Verstappen eigenlijk in de eerste ronde Magnussen en Frogjean ingehaald? Is daar beeld van?
Er is volgens mij ook een onboard van... die lieten ze zien bij de nabeschouwing in ieder geval.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Best I could do.
Monaco regie![]()
![]()
Waarom doet de fom niet gewoon de regie?quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Best I could do.
Monaco regie![]()
![]()
Merci.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Best I could do.
Monaco regie![]()
![]()
Grosjean verloor 2 plekken en magnussen per saldo dus niets.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Merci.
Wat een gepruts weer van die faalHazen, je laten inhalen bij de start op Monaco. Allebei. Ongelofelijk.
Alles in Monaco gaat anders dan de rest van het seizoen. Dat is al sinds mensenheugenis zo.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom doet de fom niet gewoon de regie?
Kan wezen. Maar waarom?quote:Op zondag 27 mei 2018 23:25 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Alles in Monaco gaat anders dan de rest van het seizoen. Dat is al sinds mensenheugenis zo.
In het verleden zijn alle lokale televisiestations "uitgekocht" behalve de lokale uit monte Carlo.quote:
Of ze willen niet verkopen.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:37 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
In het verleden zijn alle lokale televisiestations "uitgekocht" behalve de lokale uit monte Carlo.
Waarschijnlijk willen ze te veel geld?
Eigenlijk een prima reden om daar weg te gaan dus voor liberty. Nog naast het feit dat de F1 Monaco is ontgroeid.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Of ze willen niet verkopen.
Monaco is ook het enigste circuit waarbij de advertenties langs het circuit, niet door "Allsport Management SA" worden gedaan (die beheren de reclame op àlle andere circuits en zijn onderdeel van FOM).
Dus waarschijnlijk verkopen ze die ruimte zelf. En geven dan net iets meer aandacht aan de borden langs de baan, dan de auto's erop
Jupquote:Op maandag 28 mei 2018 00:02 schreef Kyran het volgende:
Was vijfde toch? Kan het verkeerd hebben, al een tijdje geleden.
Kleine kans.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max op pole en wint de race.
Lek is boven na zielenknijpsessie met Marko.
Dat is een legendarisch plaatje.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:55 schreef CrashO het volgende:
Kwam van die vonkende Stroll trouwens ook nog een onboard tegen.
[ afbeelding ]
Best eh, veel vonkjes
Dit had zo maar de voorpagina kunnen zijn van alle Australische kranten van nu.quote:
Dit idd. Ik vond Max juist heel rustig en degelijk rijden op de actie van Sainz na dan. Verder luisterde hij precies naar de teamorder om geen gekke dingen meer te doen voor Hulkenberg.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft?
Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet.
Tja, max ziet Sainz ronde na ronde zoeken naar grip. Hij ging er imo prima langs, gaf sainz nog veel ruimte waardoor hij beetje moest afsnijden. Echter zat het voorwiel eerder weer op de baan dan het achterwiel erafging, dus nooit van de baan geweestquote:Op maandag 28 mei 2018 01:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit idd. Ik vond Max juist heel rustig en degelijk rijden op de actie van Sainz na dan. Verder luisterde hij precies naar de teamorder om geen gekke dingen meer te doen voor Hulkenberg.
Hij had zeker nog wel een poging kunnen wagen achter de Duitser, maar ik denk dat de vorm vasthouden voor Canada, belangrijker is dan 2 punten extra halen met het risico dat je de auto sloopt.
Ik vind ook dat het team hieraan moet werken. Zij rijden mee en zien Sainz daar allang, waarschuw hem of geef de opdracht de ronde af te breken.quote:Op maandag 28 mei 2018 07:49 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand is eigenwijs
Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken"
https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/
Hoezo eigenwijs?quote:Op maandag 28 mei 2018 07:49 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand is eigenwijs
Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken"
https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:quote:Op maandag 28 mei 2018 08:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo eigenwijs?
Hij vindt het niet nodig om die crash van Monaco te bespreken. Marko wil het waarschijnlijk niet eens zo zeer over die ene specifieke crash hebben maar meer over het continue op de limiet rijden van Max.
quote:Hij is het echter oneens met Marko dat hij niet te geduldig zou zijn: "Nee, ik denk niet dat dat het probleem is."
Hij verschilt van mening met Marko over het feit dat hij niet geduldig zou zijn.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:
[..]
Volgens mij is het gewoon een overdreven bewijsdrang. Hij wil altijd en overal laten zien dat hij sneller is dan anderen en vooral zijn teammakker.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:
[..]
dit is jaar 4, het is geen rookiequote:Op maandag 28 mei 2018 08:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij verschilt van mening met Marko over het feit dat hij niet geduldig zou zijn.
Was Max in zijn laatste races niet geduldig?
Wat is eigenwijs als RB hier zelf aan meegewerkt heeft. Ze verlangen te veel en vaak genoeg over de radio geroepen om te pushen. Het is een spectaculair team. Men verwacht te veel en legde in het begin van het seizoen ook nog de druk erop om te roepen dat hij de jongste wk kampioen zou worden.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:
[..]
Precies. Het is Monaco en als het rondje door iets niet op 100% kan dan moet je op tijd je gas even los laten. Dat doet iedere coureur, behalve Verstappen in VT3 die even wilde laten zien hoe snel hij daadwerkelijk was. Die wetenschap had hij beter voor Q3 kunnen bewarenquote:Op maandag 28 mei 2018 08:16 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het team hieraan moet werken. Zij rijden mee en zien Sainz daar allang, waarschuw hem of geef de opdracht de ronde af te breken.
Inderdaad. Dat ging al net goed.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is Monaco en als het rondje door iets niet op 100% kan dan moet je op tijd je gas even los laten. Dat doet iedere coureur, behalve Verstappen in VT3 die even wilde laten zien hoe snel hij daadwerkelijk was. Die wetenschap had hij beter voor Q3 kunnen bewaren
Als je meer risico neemt ben je ook sneller dan anderen die minder risico nemen als de overige omstandigheden gelijk zijn. Ik ga niet ontkennen dat hij een bijzonder gevoel voor de auto heeft maar hij is niet de enige en waar het in voorgaande jaren vaak net goed ging of het aan zijn jeugd of onervarenheid werd geweten gaat het nu vaak net fout en lijkt het de structurele keerzijde van zijn snelheid te zijn.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:51 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een overdreven bewijsdrang. Hij wil altijd en overal laten zien dat hij sneller is dan anderen en vooral zijn teammakker.
Maar hij is nog steeds erg jong. Misschien is het ook logisch dat er nog nooit iemand van zijn leeftijd wereldkampioen is geworden.quote:
Het team zal hem beter moeten aansturen en opdrachten moeten geven. Leg de druk nu maar op Ricciardo die al wat meer jaartjes bij RB meedraait. Bij elke inhaal actie schuilt een risico. Zeker als je al een even snelle auto moet inhalen. Maar ja wat als hij het rustiger aan zou doen. Dan zal het ook weer niet goed zijn. Met die RB is een vijfde of zesde plaats een must. Alles beter dan dat is prima. Tegen een Mercedes of Ferrari kun je op een normaal circuit niet op.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je meer risico neemt ben je ook sneller dan anderen die minder risico nemen als de overige omstandigheden gelijk zijn. Ik ga niet ontkennen dat hij een bijzonder gevoel voor de auto heeft maar hij is niet de enige en waar het in voorgaande jaren vaak net goed ging of het aan zijn jeugd of onervarenheid werd geweten gaat het nu vaak net fout en lijkt het de structurele keerzijde van zijn snelheid te zijn.
Daarmee dringt de vergelijking met Senna zich op, die ook gewoon een brokkenpiloot was omdat hij meer risico nam, bovenop zijn natuurlijke gave. Maar ook bij Maldonado zag je iets vergelijkbaars, dan zonder die natuurlijke gave. Ook Hamilton, Vettel en Ricciardo zouden een stukje harder gaan als ze bereid waren zo vaak in de muur te staan, als Verstappen structureel op de baan wil blijven zal hij iets langzamer moeten gaan. Verschil met Senna is dat hij inclusief het risico niet zoveel marge heeft op de rest.
Dat klopt, maar dat deden ze voorgaande jaren ook. Feit is dat snelheid en risico communicerende vaten zijn, en zijn 'veilige snelheid' dus niet zo spectaculair is als het leek toen hij nog vaak wegkwam met al dat risico. Een geslepen diamant is kleiner dan de ruwe.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het team zal hem beter moeten aansturen en opdrachten moeten geven. Leg de druk nu maar op Ricciardo die al wat meer jaartjes bij RB meedraait. Bij elke inhaal actie schuilt een risico. Zeker als je al een even snelle auto moet inhalen. Maar ja wat als hij het rustiger aan zou doen. Dan zal het ook weer niet goed zijn. Met die RB is een vijfde of zesde plaats een must. Alles beter dan dat is prima. Tegen een Mercedes of Ferrari kun je op een normaal circuit niet op.
Deze twee teams nemen minder risico omdat zij zeker voor een wk kunnen gaan.
Als Hamilton niet gelijk de kop positie heeft of met een gridstraf te maken heeft gaat het ook niet altijd goed vanwege het nemen van meer risico om toch nog de top drie ge halen. Vettel idem.
Die regenrace in Brazilië liet wel zien dat Max gevoel heeft. Dat we nu in de media lezen dat hij geen controle heeft over een f1 auto is natuurlijk onzin. Maar goed de media roept ook maar wat.
Voorgaande jaren lag er niet zo een grote druk op. Het team en media eist te veel van een 20 jarige. Dan die succes supporters. Ik blijf het toch een prima aanwinst voor de F1 vinden. We mogen als NL blij zijn en mogelijk komt er ooit weer een NL grandprix. Na Arie Luyendyk toch weer mooi om een NLer in een mooie klasse te zien. Heb er lang op moeten wachten. En met Ocon en Gasly ook leuke aanwinsten voor het F1 is de F1 weer een genot om te volgen.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat deden ze voorgaande jaren ook. Feit is dat snelheid en risico communicerende vaten zijn, en zijn 'veilige snelheid' dus niet zo spectaculair is als het leek toen hij nog vaak wegkwam met al dat risico. Een geslepen diamant is kleiner dan de ruwe.
Met dat laatste ben ik het eens.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is eigenwijs als RB hier zelf aan meegewerkt heeft. Ze verlangen te veel en vaak genoeg over de radio geroepen om te pushen. Het is een spectaculair team. Men verwacht te veel en legde in het begin van het seizoen ook nog de druk erop om te roepen dat hij de jongste wk kampioen zou worden.
De fouten in China en Monaco zijn helaas nu verleden tijd en je kunt er niet te lang bij blijven stilstaan. Het is een ruwe diamant en moet nu even in de schaduw blijven, ook internationaal gezien.
De totale nonsens wanneer hij wint of uitstekend presteerd om hem op een groot voetstuk te plaatsen en wanneer hij niet presteert om hem tot op het bot af te breken slaan nergens op.
Inmiddels is het gewoon een ervaren coureur. Het probleem is dat mensen denken dat als je al heel jong op een hoog niveau zit en snel bent, je je net zo blijft ontwikkelen als leeftijdgenoten. Maar je wordt niet zomaar sneller van ouder worden.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voorgaande jaren lag er niet zo een grote druk op. Het team en media eist te veel van een 20 jarige. Dan die succes supporters. Ik blijf het toch een prima aanwinst voor de F1 vinden. We mogen als NL blij zijn en mogelijk komt er ooit weer een NL grandprix. Na Arie Luyendyk toch weer mooi om een NLer in een mooie klasse te zien. Heb er lang op moeten wachten. En met Ocon en Gasly ook leuke aanwinsten voor het F1 is de F1 weer een genot om te volgen.
Mensen zijn duidelijk alweer vergeten hoe goed Michael was.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inmiddels is het gewoon een ervaren coureur. Het probleem is dat mensen denken dat als je al heel jong op een hoog niveau zit en snel bent, je je net zo blijft ontwikkelen als leeftijdgenoten. Maar je wordt niet zomaar sneller van ouder worden.
Hij zal als een ervaren coureur moeten gaan rijden en dus wat minder risico moeten nemen en dus ook wat aan snelheid inboeten. Dan blijft er nog steeds een potentiele topcoureur over, maar daar zijn er meer van. Het idee dat hij er als een Schumacher met kop en schouders bovenuit zou steken kan maar beter losgelaten worden.
Eensquote:Op maandag 28 mei 2018 00:02 schreef Kyran het volgende:
Mooie overwinning van RIC hoor, niks aan af te dingen, maar mensen die dit vergelijken met de overwinning van Schumi in Spanje waar hij in een versnelling vast zat moeten echt even hun hersencelletjes weer op een rijtje krijgen.
Red Bull was simpelweg de beste auto dit weekend. Dat ze wat PK minder hadden maakte echt niet zoveel uit. Daarnaast heeft Vettel het niet één keer geprobeerd en valt er überhaupt moeilijk in te halen in Monaco.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een race in Spanje waar je echt alle bochten (inclusief je pit stops) in een vijfde versnelling moet rijden. Was vijfde toch? Kan het verkeerd hebben, al een tijdje geleden.
Iedere andere race had RIC niet eens een podium gehaald met dit soort problemen.
Mooie overwinning, netjes gedaan en ik gun het hem ook echt (vooral na de flater vorig keer met de pit stop), maar ik vind de reacties zo overdreven allemaal. Zo werelds was het niet, het was gewoon netjes rondjes rijden en klaar.
Vergeten suggereert dat het per ongeluk gaat, het lijkt mij vooral een kwestie van niet willen erkennen. De vergelijking met Vettel op zijn totaal versleten banden was passender geweest, maar ook dat die Monaco wel eens gewonnen heeft leek totaal vergeten bij Ziggo.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mensen zijn duidelijk alweer vergeten hoe goed Michael was.
Alleen al die vergelijking gisteren van Ric met Michael die alleen een 5e versnelling had op een baan waar je wel makkelijk een langzame deelnemer voorbij komt.
Ahah daar gaan we weer.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vergelijking met Vettel op zijn totaal versleten banden was passender geweest, maar ook dat die Monaco wel eens gewonnen heeft leek totaal vergeten bij Ziggo.
Bij Ziggo lopen mensen rond die denken dat Max by far de beste coureur ooit is, of dat faken. Ik neem dat niet heel erg serieus.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vergeten suggereert dat het per ongeluk gaat, het lijkt mij vooral een kwestie van niet willen erkennen. De vergelijking met Vettel op zijn totaal versleten banden was passender geweest, maar ook dat die Monaco wel eens gewonnen heeft leek totaal vergeten bij Ziggo.
Ik vind Max goed, erg goed zelfs en hij doet mij denken aan de beginjaren van Schumacher. Net zo arrogant, misschien net zo goed, maar hij is er nog lang niet.quote:Op maandag 28 mei 2018 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Ziggo lopen mensen rond die denken dat Max by far de beste coureur ooit is, of dat faken. Ik neem dat niet heel erg serieus.
Sowieso zijn er een aantal mensen waarmee je gewoon niet meer over Max moet praten. Jan Lammers bijvoorbeeld. Totaal zinloos. Alsof je met een fundamentalistische christen gaat praten over evolutie. Moet je ook niet willen.
Je kunt die vergelijking in de F1 gewoon helemaal niet maken tussen verschillende teams. Je kunt alleen kijken naar RIC en concluderen dat wat jij schrijft in elk geval op Monaco klopt ten opzichte van zijn teamgenoot.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je meer risico neemt ben je ook sneller dan anderen die minder risico nemen als de overige omstandigheden gelijk zijn. Ik ga niet ontkennen dat hij een bijzonder gevoel voor de auto heeft maar hij is niet de enige en waar het in voorgaande jaren vaak net goed ging of het aan zijn jeugd of onervarenheid werd geweten gaat het nu vaak net fout en lijkt het de structurele keerzijde van zijn snelheid te zijn.
Daarmee dringt de vergelijking met Senna zich op, die ook gewoon een brokkenpiloot was omdat hij meer risico nam, bovenop zijn natuurlijke gave. Maar ook bij Maldonado zag je iets vergelijkbaars, dan zonder die natuurlijke gave. Ook Hamilton, Vettel en Ricciardo zouden een stukje harder gaan als ze bereid waren zo vaak in de muur te staan, als Verstappen structureel op de baan wil blijven zal hij iets langzamer moeten gaan. Verschil met Senna is dat hij inclusief het risico niet zoveel marge heeft op de rest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |