abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:11:23 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178114289
Facebook has lost $100 billion in 10 days — and now advertisers are pulling out.
http://business.financial(...)ks-privacy-practices


Facebook Just Lost More Than Tesla's Entire Market Cap in Two Days
https://www.bloomberg.com(...)market-cap-in-2-days


Americans less likely to trust Facebook than rivals on personal data.
https://www.reuters.com/a(...)l-data-idUSKBN1H10AF


Facebook scraped call, text message data for years from Android phones
https://arstechnica.com/i(...)from-android-phones/


WhatsApp co-founder tells everyone to delete Facebook
https://www.theverge.com/(...)te-facebook-whatsapp


Elon Musk deletes own, SpaceX and Tesla Facebook pages after #deletefacebook
https://techcrunch.com/20(...)fter-deletefacebook/


Facebook bewaarde ook niet-gepubliceerde video's
https://nos.nl/artikel/22(...)iceerde-video-s.html


Wordt geupdated

-------------

Waarschuwing voor mensen die zijn Facebook-account wil verijderen:
Als je nu je Facebook-account verwijdert dan behoudt Facebook het recht om je data nog te gebruiken. Maar na 25 mei verandert dat door de GDPR-wetgeving. Dan is Facebook verplicht om AL JE DATA te verwijderen binnen 72 uur als dat gevraagd wordt. Ook wordt alles wat van jou is direct offline gehaald en mag de data niet meer gebruikt worden.

Ik zie nu 2 opties:
1. MySpace staat weer op het menu.
2. De heer Musk gaat de beste social media die er is maken.

.

[ Bericht 6% gewijzigd door _--_ op 29-03-2018 18:45:26 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:13:39 #2
370352 I
Eye for an I
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2018 @ 01:13:56 #3
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_178114324
Zet het op de fp
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:14:25 #4
370352 I
Eye for an I
pi_178114328
Nee, zo'n platform als Facebook is gewoon niet interessant meer. Het moet nu echt van de webapps / social apps komen; Instagram, Snapchat, etc.. Facebook is te statisch.
pi_178114380
Zolang familie in Turkije erop blijft ga ik nergens heen :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:42:57 #6
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178114635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:13 schreef I. het volgende:
MySpace :')
Hyves herrijst uit zijn as.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:50:09 #7
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_178114685
Hehe, nooit iets met die suikerberg gehad.

Helaas is een succesvol bedrijf als instagram van Facebook...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_178116514
Iedereen weer aan de cu2night...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_178116541
Ook ooit eens geprobeerd. Maar wat een ongelofelijk onoverzichtelijk klote programma is het toch. Dus snel weer verwijderd. Snap niets van de populariteit. Kom met iets beters.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 27 maart 2018 @ 07:08:49 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_178116638
Wie bezit de rechten op Hyves, TMG nog steeds?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 08:23:26 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178117094
En nu moet ze ook veeesboek missen ;(

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178117103
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:23 schreef Nikonlover het volgende:
En nu moet ze ook veeesboek missen ;(

Dat was zo kneuterig lief O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:33:25 #13
370352 I
Eye for an I
pi_178117149
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was zo kneuterig lief O+
Ach, ze is nu vast toch dood.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:55:41 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178118124
Face wat?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:59:26 #15
370352 I
Eye for an I
pi_178118186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Face wat?
Book, Engels voor boek. Schijnen mensen vroeger wel redelijk vaak gelezen te hebben.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:00:33 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178118200
Aan alles komt een eind, zo ook aan Facebook..
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:05:24 #17
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_178118259
Hoe komt dit nou ineens? Als reactie op het scrapen van data? Komt voor mij iig als een verrassing want fb is toch vrij onschendbaar gebleken de afgelopen jaren.
:')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:05:36 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178118265
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:11 schreef _--_ het volgende:

2. De heer Musk gaat de beste social media die er is maken.
Hij wacht tot FB niets meer waard is, koopt het en plakt er een kekke naam op.

En de musketeers zullen ervan smullen want musk.
And so is the past
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:07:07 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178118293
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:11 schreef _--_ het volgende:
Facebook has lost $100 billion in 10 days — and now advertisers are pulling out.
http://business.financial(...)ks-privacy-practices


Facebook Just Lost More Than Tesla's Entire Market Cap in Two Days
https://www.bloomberg.com(...)market-cap-in-2-days


Americans less likely to trust Facebook than rivals on personal data.
https://www.reuters.com/a(...)l-data-idUSKBN1H10AF


Facebook scraped call, text message data for years from Android phones
https://arstechnica.com/i(...)from-android-phones/


WhatsApp co-founder tells everyone to delete Facebook
https://www.theverge.com/(...)te-facebook-whatsapp


Elon Musk deletes own, SpaceX and Tesla Facebook pages after #deletefacebook
https://techcrunch.com/20(...)fter-deletefacebook/


Wordt geupdated

-------------

Waarschuwing voor mensen die zijn Facebook-account wil verijderen:
Als je nu je Facebook-account verwijdert dan behoudt Facebook het recht om je data nog te gebruiken. Maar na 25 mei verandert dat door de GDPR-wetgeving. Dan is Facebook verplicht om AL JE DATA te verwijderen binnen 72 uur als dat gevraagd wordt. Ook wordt alles wat van jou is direct offline gehaald en mag de data niet meer gebruikt worden.

Ik zie nu 2 opties:
1. MySpace staat weer op het menu.
2. De heer Musk gaat de beste social media die er is maken.
3) Er gebeurd niks.

Zolang er niet een ander groot platform is waar adverteerders data kunnen krijgen van gebruikers zullen ze niet zo snel weggaan van FB.

FB heeft ook niet letterlijk 100 miljard verloren. De aandelen zijn iets minder waard geworden. Dat is niet gelijk aan verlies.

Nee, deze storm waait wel over. Facebook zal zeker een keer aan zijn einde komen, maar niet door dit. Daarvoor is het veel te ingewikkeld wat er precies gebeurd is. Veel mensen zullen het gewoon negeren. Er moet iets gebeuren als dat alle persoonlijke chats openbaar worden via een hack ofzo. Zodat iedereen elkaars chats kan lezen. Dat zal mensen persoonlijk heel hard raken.

Wat ik wel hoop is dat mensen bewuster omgaan met internet en data.

Je kan er het beste vanuit gaan dat ALLES opgeslagen wordt wat je doet online. Inclusief webcam beelden, chats, bezochte URL's. Zelfs wat je typt acht ik niet 100% geheim.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:14:28 #20
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_178118415
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

3) Er gebeurd niks.

Zolang er niet een ander groot platform is waar adverteerders data kunnen krijgen van gebruikers zullen ze niet zo snel weggaan van FB.

Ja toch? Er is geen echt sociaal medium dat zoals fb werkt. Die zijn gewoon ten onder gegaan aan fb. Een schandaal is nooit de oorzaak geweest van de teloorgang van een sociaal medium. Hyves, msn en Myspace liepen gewoon leeg door massale overstap waardoor ook tevreden gebruikers weggingen onder het mom 'iedereen zit nu toch op fb'. Facebook domineert nog steeds keihard de markt. Andere populaire SM zoals snapchat, twitter werken volgens een heel ander concept
:')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:19:55 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_178118509
Je had Fok moeten lezen toen Facebook aandelen voor $38 geïntroduceerd werden. Belachelijk! Ging nooit stand houden! Een grote luchtbel!

Na het nieuws van afgelopen week zakte de aandelen van $160 naar $150 en zijn inmiddels weer gerebound.

Facebook gaat helemaal nergens heen. Hopelijk komt er wel fake news wetgeving.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178118555
Dat zag je ook mijlenver aankomen...
pi_178118573
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:19 schreef speknek het volgende:
Je had Fok moeten lezen toen Facebook aandelen voor $38 geïntroduceerd werden. Belachelijk! Ging nooit stand houden! Een grote luchtbel!

Na het nieuws van afgelopen week zakte de aandelen van $160 naar $150 en zijn inmiddels weer gerebound.

Facebook gaat helemaal nergens heen. Hopelijk komt er wel fake news wetgeving.
Werd Fok niet ooit eens op 10 miljoen eu geschat?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_178118596
Cookiebook. :s)
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178118615
Ik heb Alexa ook gelijk gevraagd mn facebookacount te verwijderen...

Ik wil natuurlijk niet dat grote multinationale bedrijven mijn persoonljke leven gaan beheersen.

Goed dat Alexa zulke dingen direkt voor me doet, en gelijk op amazon ook een boek voor me bestelt heeft over privacy-bescherming
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178118641
Ik begrijp de ophef niet zo, het hele verdienmodel van 90% van comerciele websites werkt op een vergelijkbare manier (inderdaad op een kleinere schaal, maar toch).

Bijvoorbeeld dit artikel van Metro ( https://www.metronieuws.n(...)ijn-facebook-archief ). Het is blijkbaar heel speciaal dat Facebook bijhoudt naar welke evenementen je bent geweest. Kerel WTF, je hebt jezelf daarbij aangemeld, je hebt jezelf op aanwezig gezet. Natuurlijk wordt zo'n actie opgeslagen, anders werkt die functionaliteit niet. En natuurlijk is dat commercieel interessante data, maar dat is nu eenmaal het verdienmodel.

Betaal je niet voor een product, dan ben je zelf het product. Hier op FoK precies hetzelfde.
pi_178118772
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:26 schreef Opkloter het volgende:
Ik begrijp de ophef niet zo, het hele verdienmodel van 90% van comerciele websites werkt op een vergelijkbare manier (inderdaad op een kleinere schaal, maar toch).

Bijvoorbeeld dit artikel van Metro ( https://www.metronieuws.n(...)ijn-facebook-archief ). Het is blijkbaar heel speciaal dat Facebook bijhoudt naar welke evenementen je bent geweest. Kerel WTF, je hebt jezelf daarbij aangemeld, je hebt jezelf op aanwezig gezet. Natuurlijk wordt zo'n actie opgeslagen, anders werkt die functionaliteit niet. En natuurlijk is dat commercieel interessante data, maar dat is nu eenmaal het verdienmodel.

Betaal je niet voor een product, dan ben je zelf het product. Hier op FoK precies hetzelfde.
Er dringt vaag iets door bij het publiek dat ze wel heel veel van hun privacy hebben opgegeven de laatste jaren. Vandaar de outrage.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_178118833
Hoop dat Hyves terugkomt. Lekker krabbelen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:30 #29
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_178118911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:38 schreef Aalscholver het volgende:
Hoop dat Hyves terugkomt. Lekker krabbelen.
Doe mij maar MSN, facebook 'messenger' voldoet wmb nog steeds niet aan de kwaliteit die MSN al in 2002 had. Fatsoenlijk chatprogramma en de mogelijkheid mensen in groepen te verdelen, nep online zijn, makkelijk bestande delen enz.
:')
pi_178118948
Zo’n rijkdom aan data weggeven en dan verbaasd zijn dat er geld mee verdiend wordt, het is inderdaad wel een beetje kolderiek. :P

Dit komt Facebook wel te boven, maar ik ben benieuwd hoe dat bedrijf en de facebook app er over tien jaar uit ziet. Ze doen al wat jaartjes mee, je kan niet altijd cool blijven.
-nee-
pi_178119201
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:45 schreef Marsenal het volgende:
Zo’n rijkdom aan data weggeven en dan verbaasd zijn dat er geld mee verdiend wordt, het is inderdaad wel een beetje kolderiek. :P

Dit komt Facebook wel te boven, maar ik ben benieuwd hoe dat bedrijf en de facebook app er over tien jaar uit ziet. Ze doen al wat jaartjes mee, je kan niet altijd cool blijven.
Microsoft is ook al lang niet cool meer maar blijft het toch aardig doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_178119290
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:45 schreef Marsenal het volgende:
Zo’n rijkdom aan data weggeven en dan verbaasd zijn dat er geld mee verdiend wordt, het is inderdaad wel een beetje kolderiek. :P

Dit komt Facebook wel te boven, maar ik ben benieuwd hoe dat bedrijf en de facebook app er over tien jaar uit ziet. Ze doen al wat jaartjes mee, je kan niet altijd cool blijven.
Ik snap de logica van deze ophef ook niet. Ik vind het sowieso opvallend dat met name de 'oude' media hier heel hard op inzet. Waarschijnlijk zien ze een kans om hun weggevallen marktaandeel terug te krijgen als het 'Grote Boze Internet' zo veel mogelijk wordt afgevallen.

De gemiddelde FB gebruiker boeit het trouwens geen zier. Die blijven lekker foto's van hun kindjes posten, overal Akkoord op geven etc. Eigenlijk heeft FB groot gelijk, iedereen komt vrijwillig zijn/haar privégegevens aanbieden.
pi_178119302
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Microsoft is ook al lang niet cool meer maar blijft het toch aardig doen.
Microsoft is alleen een stuk breder dan Facebook. Facebook is uiteindelijk toch afhankelijk van die ene bron van inkomsten, bij Microsoft zou ik in elk geval wat rustiger in m’n stoel zitten nu :P

Ze hebben denk ik bij Facebook wel iets nieuws nodigs, een fris idee, en dan is iedereen alle onzin weer vergeten. *)
-nee-
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:26:23 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178119665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe komt dit nou ineens? Als reactie op het scrapen van data? Komt voor mij iig als een verrassing want fb is toch vrij onschendbaar gebleken de afgelopen jaren.
Maar nu krijgen de machtige status-quo-types hun zin niet meer. Zij hadden Trump en de Brexit niet in de planning dus nu moet Facedinges kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:28:34 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178119709
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:08 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Microsoft is alleen een stuk breder dan Facebook. Facebook is uiteindelijk toch afhankelijk van die ene bron van inkomsten, bij Microsoft zou ik in elk geval wat rustiger in m’n stoel zitten nu :P

Ze hebben denk ik bij Facebook wel iets nieuws nodigs, een fris idee, en dan is iedereen alle onzin weer vergeten. *)
True, maar Facebook is ook eigenaar van Whatsapp en Instagram, en beide platformen groeien enorm. Man, in Nederland gebruikt 9 van de 10 mensen die ik tegenkom Whatsapp. Ik denk dat Facebook zelfs kan overleven zonder Facebook.

Je moet eens voor de grap je instagram account (aan mensen die dat hebben) omzetten naar een zakelijk account. Kan gewoon gratis. Dan krijg je insights in je followers en zie je al meteen hoeveel data er verzameld wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178119743
Facebook gaat amper vooruit voor de gebruiker. Ik wacht al jaren op een paar leuke updates, maar ze verwijderen alleen maar dingen die ik vroeger wel handig vond.

Natuurlijk gaat alle energie zitten in het verzamelen van zoveel mogelijk data om deze vervolgens weer te verkopen.

Tijd dat er een nieuw social media platform komt, die de gebruiker voorop stelt.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:32:11 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178119799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:30 schreef Odaiba het volgende:
Facebook gaat amper vooruit voor de gebruiker. Ik wacht al jaren op een paar leuke updates, maar ze verwijderen alleen maar dingen die ik vroeger wel handig vond.

Natuurlijk gaat alle energie zitten in het verzamelen van zoveel mogelijk data om deze vervolgens weer te verkopen.

Tijd dat er een nieuw social media platform komt, die de gebruiker voorop stelt.
Eigenlijk is het gewoon achteruit blijven gaan sinds de beursgang. Sindsdien is er niets nuttigs meer bijgekomen voor gewone gebruikers.

Op termijn denk ik dat Facebook zichzelf de nek omdraait. Maar dat maakt niet uit, de shareholders en investeerders hebben dan al hun geld eruit. Zo gaat dat vaak.

je kan wel wachten op een nieuw platform maar dat zal 100% weer net zo gaan als Facebook zodra het populair wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178119940
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:33 schreef I. het volgende:

[..]

Ach, ze is nu vast toch dood.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 11:47:38 #39
74056 crew  ToT
pi_178120204
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

FB heeft ook niet letterlijk 100 miljard verloren. De aandelen zijn iets minder waard geworden. Dat is niet gelijk aan verlies.

Ideaal moment om flink aandelen in te slaan dus! ^O^
pi_178123880
Complete hype. De aandelen van facebook zijn nu weer terug waar ze in juli 2017 waren. Mochten de aandelen nog eens halveren vanaf waar we nu zijn (en dat lijkt me heel sterk), zijn we terug bij mei 2015.

Verder, als al vermeld, is facebook (het bedrijf) ook eigenaar van Instagram, WhatsApp en andere bedrijfjes zoals Oculus. Het heeft trouwens ook zo n $40 miljard op de bankrekening staan.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:44:20 #41
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178124419
Zijn er trouwens ook echt mensen die Google+ gebruiken? :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178124507
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:30 schreef Odaiba het volgende:
Facebook gaat amper vooruit voor de gebruiker. Ik wacht al jaren op een paar leuke updates, maar ze verwijderen alleen maar dingen die ik vroeger wel handig vond.

Natuurlijk gaat alle energie zitten in het verzamelen van zoveel mogelijk data om deze vervolgens weer te verkopen.

Tijd dat er een nieuw social media platform komt, die de gebruiker voorop stelt.
Het enige wat ik eigenlijk leuk vind aan Facebook is dat ze er een enorm uitgebreide gameroom hebben met een paar hele toffe games, die ik al jaren speel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178124869
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zijn er trouwens ook echt mensen die Google+ gebruiken? :')
Nee, maar het kan nuttig zijn als je artikelen publiceert die qua SEO belangrijk zijn omdat je daarmee authorship kunt aantonen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178124896
Jammer trouwens dat Diaspora nooit echt doorgebroken is, wellicht dat dit een extra mogelijkheid is: https://diasporafoundation.org/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:19:23 #45
370352 I
Eye for an I
pi_178125029
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:13 schreef raptorix het volgende:
Jammer trouwens dat Diaspora nooit echt doorgebroken is, wellicht dat dit een extra mogelijkheid is: https://diasporafoundation.org/
Leuk idee, uitvoering is alleen behoorlijk meh.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:23:54 #46
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_178125136
Doe mij maar weer lekker MSN'en en Hyven. 8-)
pi_178125278
Ben al 4 jaar van facebook af. Heb geen idee wat mijn "vrienden" al die tijd gegeten hebben. Veel meer informatie kreeg je er toch niet op.

Maakte wel de fout door te veel dingen te posten die ik leuk vond. Nu heeft niemand enig idee meer wat ik in mijn privé tijd doe, wat ook erg prettig is.
pi_178125330
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:23 schreef Voszje het volgende:
Doe mij maar weer lekker MSN'en en Hyven. 8-)
ICQ had features die best tof waren, wat ik bijvoorbeeld mis met Skype is om een aparte online status per groep te hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178125341
Ik doe Facebook zeker niet weg, gebruik het bijvoorbeeld om CandyCrush te koppelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:37:02 #50
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_178125385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

ICQ had features die best tof waren, wat ik bijvoorbeeld mis met Skype is om een aparte online status per groep te hebben.
ICQ heb ik wel gebruikt, maar puur voor buitenlandse contacten. Mijn tijd was toch vooral MSN. Ik mis met Skype van alles, de update heeft Skype ook niet beter gemaakt.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:39:19 #51
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178125438
Facebook gebruik ik alleen om berichten van een paar personen en instellingen te lezen, Alle privacy-instellingen heb ik op slot gezet.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_178126440
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:39 schreef Old_Pal het volgende:
Facebook gebruik ik alleen om berichten van een paar personen en instellingen te lezen, Alle privacy-instellingen heb ik op slot gezet.
Jij hebt toch niks te verbergen? Getuige je achterlijke posts in het sleepwetdraadje.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:44:14 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178128035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

ICQ had features die best tof waren, wat ik bijvoorbeeld mis met Skype is om een aparte online status per groep te hebben.
Wel die van voor versie 2000b toen ze in 1 keer met die banner om de bocht kwamen...
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:54:39 #55
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_178128235
Tijd voor een internationale terugkeer van Hyves.

Lekker porren met zijn allen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:05:00 #56
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178128417
Hopelijk maakt kindertent een glorieuze comeback.

Dit zeg ik voor een vriend.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 18:25:57 #57
186611 Haags
pi_178128875
Werd wel een keer tijd ja.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 28 maart 2018 @ 02:14:11 #58
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178140883
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij hebt toch niks te verbergen? Getuige je achterlijke posts in het sleepwetdraadje.
Hij heeft alle privacy instellingen op slot gezet zodat hij de privacy instellingen niet kan wijzigen.
pi_178140933
quote:
Leuk cadeautje van Trump aan Hillary dus.
pi_178141292
Die GDPR wetgeving is Nice O+
pi_178143068
Facebook is op langere termijn natuurlijk gedoemd om ten onder te gaan, want vernieuwend is het niet.

Maar goed, voorlopig zal het nog wel blijven bestaan, zeker als er nog wat groei uit armere delen van de wereld in zit.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:47:12 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178143516
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:11 schreef _--_ het volgende:

Waarschuwing voor mensen die zijn Facebook-account wil verijderen:
Als je nu je Facebook-account verwijdert dan behoudt Facebook het recht om je data nog te gebruiken. Maar na 25 mei verandert dat door de GDPR-wetgeving. Dan is Facebook verplicht om AL JE DATA te verwijderen binnen 72 uur als dat gevraagd wordt. Ook wordt alles wat van jou is direct offline gehaald en mag de data niet meer gebruikt worden.

.
Echt waar? Dat is een goeie tip, dan. Thanks!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:48:36 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178143555
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij hebt toch niks te verbergen? Getuige je achterlijke posts in het sleepwetdraadje.
Ken je het verschil tussen 'iets te verbergen hebben' en 'iets prive houden'? Hmmm? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178144709
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel die van voor versie 2000b toen ze in 1 keer met die banner om de bocht kwamen...
Dat kan ik me niet meer herinneren.
Volgens mij was ik toen al overgestapt op MSN.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178144728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:41 schreef -Strawberry- het volgende:
GDPR
Ik denk dat nog geen kwart van de bedrijven een idee heeft wat de impact is, laat staan dat ze serieus actie ondernemen, zit nu zelf in een traject, en het is toch wel redelijk complex.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178148292
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:11 schreef _--_ het volgende:

Waarschuwing voor mensen die zijn Facebook-account wil verijderen:
Als je nu je Facebook-account verwijdert dan behoudt Facebook het recht om je data nog te gebruiken. Maar na 25 mei verandert dat door de GDPR-wetgeving. Dan is Facebook verplicht om AL JE DATA te verwijderen binnen 72 uur als dat gevraagd wordt. Ook wordt alles wat van jou is direct offline gehaald en mag de data niet meer gebruikt worden.

Moet facebook zich ook aan de wet houden dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:49:38 #68
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178148413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moet facebook zich ook aan de wet houden dan?
Natuurlijk, de wet geldt voor de Europese unie.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178148541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:19 schreef speknek het volgende:
Je had Fok moeten lezen toen Facebook aandelen voor $38 geïntroduceerd werden. Belachelijk! Ging nooit stand houden! Een grote luchtbel!

Na het nieuws van afgelopen week zakte de aandelen van $160 naar $150 en zijn inmiddels weer gerebound.

Facebook gaat helemaal nergens heen. Hopelijk komt er wel fake news wetgeving.
Facebook gaat er hoe dan ook aan.

Jeugd is niet meer op Facebook te vinden.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  woensdag 28 maart 2018 @ 15:03:43 #70
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178148731
Wat ze allemaal in staat zijn te doen om ongewenst nepnieuws tegen te gaan.
pi_178148891
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:45 schreef Marsenal het volgende:
Zo’n rijkdom aan data weggeven en dan verbaasd zijn dat er geld mee verdiend wordt, het is inderdaad wel een beetje kolderiek. :P
"If you are not paying for the product, YOU are the product" :W
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:12:52 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_178157727
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:54 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Facebook gaat er hoe dan ook aan.

Jeugd is niet meer op Facebook te vinden.
Al mijn studenten zitten op Facebook.

Als je met jeugd nog jonger bedoelt (school e.d.), die hebben nog niet zo veel nut van Facebook. Ze zien hun vrienden elke dag. Dat komt nog wel. Facebook heeft 2.2 miljard actieve gebruikers en groeit nog steeds. Op het moment dat mensen aftaaien van de middelbare school nemen ze allemaal Facebook.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:15:45 #73
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178157824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Al mijn studenten zitten op Facebook.

Als je met jeugd nog jonger bedoelt (school e.d.), die hebben nog niet zo veel nut van Facebook. Ze zien hun vrienden elke dag. Dat komt nog wel. Facebook heeft 2.2 miljard actieve gebruikers en groeit nog steeds. Op het moment dat mensen aftaaien van de middelbare school nemen ze allemaal Facebook.
Ik heb Facebook sinds groep 8. :')

En dat kan je ook zeggen van al mijn medeleerlingen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178160172
Hadden we nog maar TMF text chat of de text chat op SBS6, dat waren pas tijden. Vooral de chats met Bubbles er in waren leuk, die nazi gabber die iedereen altijd op stang wist te jagen :Y
pi_178160369
Facebook sinds 2008 gebruikt, zat toen onder Nederlanders geloof ik bij de eerste vijftig gebruikers. Veel in het buitenland gezeten en gewerkt. Over vele landen zo'n 2000 contacten verzameld en vrij actief gebruikt tot zo'n twee jaar geleden. Account ligt nu op de schroothoop en misschien ga ik t met whatsapp ook wel doen. Facebook begon ooit als platform om reis en uitgaansfoto's te delen en feesten te plannen. Later werd t wat meer een krant met best aardige feeds.

Maar waar ik afhaakte was toen facebook nog meer activiteit wilde genereren en mensen ineens massaal begonnen met het taggen van namen van users als notificatie aan anderen op een dom nieuwsbericht of de zoveelste actie online. Mn notificaties liepen vol en je kon dat taggen niet uitzetten. Dus in principe kun je iedere klootviool taggen bij een dildo en '[naam] iets voor jou?' intikken zonder dat je jezelf untagbaar kunt maken voor je vrienden. Ik vind het wat te vergelijken met mensen die je in Whatsapp zomaar in een groep zetten en er dan een lange slowchat van maken. Je kunt het dan wel verlaten of muten maar voorkomen kun je het niet echt.

Facebook werd dus al een beetje muf en het lijkt me best weleens lekker om gewoon een paar contacten te behouden en verder mooi te lokaliseren ipv te globaliseren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 28-03-2018 22:53:01 ]
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:59:21 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178160755
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:42 schreef Saer_Llongau het volgende:
Hadden we nog maar TMF text chat of de text chat op SBS6, dat waren pas tijden. Vooral de chats met Bubbles er in waren leuk, die nazi gabber die iedereen altijd op stang wist te jagen :Y
Vroeger toen je "lange afstands" verbinding net zo ver was als de lengte van het vliegertouw tussen de blikken...
pi_178161139
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

"If you are not paying for the product, YOU are the product" :W
Ik krijg van deze generatie ook de indruk dat men de private onderneming Facebook gelijkschakeld aan het hele www. Ook schijnt men niet meer te weten wat het internet is en waarom het niet hoeven verwachten van enige vorm van privacy op een homepage of facebook zo voor de hand liggend is.

Zelfde als iemand een kooitje met een vogel geven waarvan het deurtje openstaat. Doe je 'm dicht ben je wellicht veiliger maar nog wel voldoende zichtbaar.
pi_178161629
Dat fb een langzame dood mag sterven :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_178162395
De info die hier over GDPR staat is behoorlijk kort door de bocht, in ieder geval onvolledig, en het biedt organisaties zoals Facebook op bepaalde manieren zelfs meer mogelijkheden om gegevens te verzamelen dan nu het geval is.
pi_178164369
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:11 schreef Beathoven het volgende:
Ik krijg van deze generatie ook de indruk dat men de private onderneming Facebook gelijkschakeld aan het hele www. Ook schijnt men niet meer te weten wat het internet is en waarom het niet hoeven verwachten van enige vorm van privacy op een homepage of facebook zo voor de hand liggend is..
15 jaar geleden toen het hip was om een eigen homepage te hebben zag je bij sommigen al van die banners op de pagina: "je IP adres is, je provider is...., je woonplaats is.... etc etc"
  donderdag 29 maart 2018 @ 06:59:09 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178164445
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Al mijn studenten zitten op Facebook.

Als je met jeugd nog jonger bedoelt (school e.d.), die hebben nog niet zo veel nut van Facebook. Ze zien hun vrienden elke dag. Dat komt nog wel. Facebook heeft 2.2 miljard actieve gebruikers en groeit nog steeds. Op het moment dat mensen aftaaien van de middelbare school nemen ze allemaal Facebook.
Denk het niet. Maar is niet een zwart-wit verhaal. Mijn halfbroer is 17 en zit niet op facebook. Hij heeft wel een account maar is al jaren niet actief geweest. In plaats daarvan zie ik dat al zijn leeftijdsgenoten op instagram zitten en het behandelen als Facebook. Dus veel en lange reacties in de comments on foto's. En voor persoonlijke berichten (met de vrouwen ;) ) op snapchat. Ik denk niet dat hij opeens naar Facebook gaat als hij van school af is.

Het idee van hoe meer vrienden, hoe beter is gelukkig al een tijdje op z'n retour. Ik weet nog wel dat ik wekelijks meerdere mensen toevoegde op Facebook. De laatste keer is nu al een jaar geleden volgens mij,
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178164466
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 06:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk het niet. Maar is niet een zwart-wit verhaal. Mijn halfbroer is 17 en zit niet op facebook. Hij heeft wel een account maar is al jaren niet actief geweest. In plaats daarvan zie ik dat al zijn leeftijdsgenoten op instagram zitten en het behandelen als Facebook. Dus veel en lange reacties in de comments on foto's. En voor persoonlijke berichten (met de vrouwen ;) ) op snapchat. Ik denk niet dat hij opeens naar Facebook gaat als hij van school af is.

Het idee van hoe meer vrienden, hoe beter is gelukkig al een tijdje op z'n retour. Ik weet nog wel dat ik wekelijks meerdere mensen toevoegde op Facebook. De laatste keer is nu al een jaar geleden volgens mij,
Ik krijg er dagelijks nog bij, maar dat komt voornamelijk door de games die ik speel via Facebook. Daarnaast komt er ook bijna elke dag wel een vriendschapsverzoek van een of andere webcamslet, maar dat gelukkig allemaal geblocked worden, anders was de puinhoop niet te overzien. Ik denk dat ik ongeveer 300 "vrienden" heb maar daar zitten er maar een stuk of 50 bij die ik persoonlijk ken, de rest is allemaal game gerelateerd. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:12:22 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178164489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 07:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik krijg er dagelijks nog bij, maar dat komt voornamelijk door de games die ik speel via Facebook. Daarnaast komt er ook bijna elke dag wel een vriendschapsverzoek van een of andere webcamslet, maar dat gelukkig allemaal geblocked worden, anders was de puinhoop niet te overzien. Ik denk dat ik ongeveer 300 "vrienden" heb maar daar zitten er maar een stuk of 50 bij die ik persoonlijk ken, de rest is allemaal game gerelateerd. :')
nIks mis mee wat mij betreft. Ik heb/had op steam/xbox live ook honderden 'vrienden'. Sommige mensen hoef je ook geen echte vrienden mee te zijn, die zijn alleen goed voor een potje gamen ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178164698
Ooit eens een lurk account gehad, na een half jaar was ik er wel klaar mee. Je mist er niks aan.
pi_178164769
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 06:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

15 jaar geleden toen het hip was om een eigen homepage te hebben zag je bij sommigen al van die banners op de pagina: "je IP adres is, je provider is...., je woonplaats is.... etc etc"
Inderdaad.

Het was voor de meesten toen juist de bedoeling zich te profileren en zoveel mogelijk bezoekers te trekken met de meest gekke statistieken.

Nu wil men zich graag afzonderen online. Die swing naar pseudo-privacy is ook wel een doorn in t oog en een kans geweest voor veel internetbedrijven.
pi_178165037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:49 schreef _--_ het volgende:

[..]

Natuurlijk, de wet geldt voor de Europese unie.
Fb heeft ook illegaal gegevens verzameld van mensen die geen account hebben. Illegaal in Belgie maar ik geloof niet dat er al een internationaal arrestatiebevel voor Zuckerberg is uitgevaardigd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:00:05 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178165179
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 06:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

15 jaar geleden toen het hip was om een eigen homepage te hebben zag je bij sommigen al van die banners op de pagina: "je IP adres is, je provider is...., je woonplaats is.... etc etc"
Dat waren live-gegevens die meestal niet opgeslagen werden door particulieren, afaik. Tenzij via iets als webstats.
pi_178165276
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 08:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Fb heeft ook illegaal gegevens verzameld van mensen die geen account hebben. Illegaal in Belgie maar ik geloof niet dat er al een internationaal arrestatiebevel voor Zuckerberg is uitgevaardigd.
Hoe kan facebook eigenlijk die gegevens verzamelen van mensen die nog nooit bij hen hebben ingelogd?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178165277
Topictitels waar een vraagteken in zit kun je steevast ontkennend beantwoorden.
Racist
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:18:22 #90
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_178165391
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:23 schreef Nikonlover het volgende:
En nu moet ze ook veeesboek missen ;(

Blijft goud deze

katkets :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_178165454
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Echt waar? Dat is een goeie tip, dan. Thanks!
Nee, dat is niet waar. Zoals een andere user al aangaf, wordt de GDPR hier veel te versimpeld weergegeven.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:28:47 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165502
quote:
4s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:23 schreef chibibo het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Zoals een andere user al aangaf, wordt de GDPR hier veel te versimpeld weergegeven.
Bummer!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178165548
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Werd Fok niet ooit eens op 10 miljoen eu geschat?
Een mens mag dromen. :)
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:33:46 #94
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_178165553
Wat me al enkele maanden opvalt, is dat vrienden hun account door de shredder halen (te zien met FBP-plugin). Ook types waar ik het niet van verwacht had. Sinds december verlies ik zo elke week 1 persoon op een totaal van 100 vrienden.

Ikzelf gebruik FB vooral om vakantiefotoalbums te maken met verslagen erbij. Verder kan het me eigenlijk gestolen worden. Als ik alle albums heb omgezet naar fysieke albums is het voor mij ook einde FB.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:38:55 #95
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178165602
quote:
4s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:23 schreef chibibo het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Zoals een andere user al aangaf, wordt de GDPR hier veel te versimpeld weergegeven.
quote:
Under the GDPR, the data controller is under a legal obligation to notify the supervisory authority without undue delay unless the breach is unlikely to result in a risk to the rights and freedoms of the individuals. There is a maximum of 72 hours after becoming aware of the data breach to make the report (Article 33). Individuals have to be notified if adverse impact is determined (Article 34). In addition, the data processor will have to notify the controller without undue delay after becoming aware of a personal data breach (Article 33).

However, the notice to data subjects is not required if the data controller has implemented appropriate technical and organisational protection measures that render the personal data unintelligible to any person who is not authorised to access it, such as encryption (Article 34).
https://en.m.wikipedia.or(...)gulation?wprov=sfla1
En dat 2e geldt niet voor Facebook.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178165615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:33 schreef Hi_flyer het volgende:

Ikzelf gebruik FB vooral om vakantiefotoalbums te maken met verslagen erbij. Verder kan het me eigenlijk gestolen worden. Als ik alle albums heb omgezet naar fysieke albums is het voor mij ook einde FB.
Ik blijf dit soort old skool forums toch het allerleukste vinden.

Betrekkelijk anoniem onder een alter ego de nieuwsfeiten ventileren op een manier zoals je dit zelf wilt.
pi_178165634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoe kan facebook eigenlijk die gegevens verzamelen van mensen die nog nooit bij hen hebben ingelogd?
Na een bezoekje aan FB.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178165897
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:38 schreef _--_ het volgende:

[..]

[..]

En dat 2e geldt niet voor Facebook.
De door jou aangehaalde artikels gaan over een data-inbreuk, m.a.w. wanneer persoonlijke data door een fout of een hack ergens terecht komen waar ze niet horen; niet over het verwijderen van data op verzoek van de gebruiker. Daarnaast geldt de deadline van 72 uur alleen voor het rapporteren van de inbreuk aan de betreffende autoriteit(en), niet voor het rapporteren aan de gebruiker.

Tot slot is er geen algemene verplichting alle data-inbreuken aan de gebruiker te melden; deze geldt alleen in het geval van "een hoog risico voor de rechten en vrijheden" van de gebruiker als gevolg van de inbreuk.

quote:
En dat 2e geldt niet voor Facebook.
Dat is aan de autoriteiten om te beoordelen.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:05:19 #99
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178165955
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:01 schreef chibibo het volgende:

[..]

De door jou aangehaalde artikels gaan over een data-inbreuk, m.a.w. wanneer persoonlijke data door een fout of een hack ergens terecht komen waar ze niet horen; niet over het verwijderen van data op verzoek van de gebruiker. Daarnaast geldt de deadline van 72 uur alleen voor het rapporteren van de inbreuk aan de betreffende autoriteit(en), niet voor het rapporteren aan de gebruiker.

Tot slot is er geen algemene verplichting alle data-inbreuken aan de gebruiker te melden; deze geldt alleen in het geval van "een hoog risico voor de rechten en vrijheden" van de gebruiker als gevolg van de inbreuk.

[..]

Dat is aan de autoriteiten om te beoordelen.
Campbridge aytica een goeie voorbeeld?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178166003
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik blijf dit soort old skool forums toch het allerleukste vinden.

Betrekkelijk anoniem onder een alter ego de nieuwsfeiten ventileren op een manier zoals je dit zelf wilt.
Op facebook kan dat ook mocht je het willen. Genoeg mensen die een fake profiel aanmaken, sterker nog, dat zouden er wel eens net zoveel kunnen zijn als echte profielen. Als je die MTV show Catfish wel eens gezien hebt, schrik je je het lazarus wat voor nepzooi er allemaal tussen zit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178166032
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op facebook kan dat ook mocht je het willen. Genoeg mensen die een fake profiel aanmaken, sterker nog, dat zouden er wel eens net zoveel kunnen zijn als echte profielen. Als je die MTV show Catfish wel eens gezien hebt, schrik je je het lazarus wat voor nepzooi er allemaal tussen zit.
Zekers. Heb zelf ook weleens zo'n nep profieltje aangemaakt.

Maar Facebook is niet mijn ding, net als Twitter.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:10:59 #102
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178166067
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:01 schreef chibibo het volgende:

[..]

De door jou aangehaalde artikels gaan over een data-inbreuk, m.a.w. wanneer persoonlijke data door een fout of een hack ergens terecht komen waar ze niet horen; niet over het verwijderen van data op verzoek van de gebruiker. Daarnaast geldt de deadline van 72 uur alleen voor het rapporteren van de inbreuk aan de betreffende autoriteit(en), niet voor het rapporteren aan de gebruiker.

Tot slot is er geen algemene verplichting alle data-inbreuken aan de gebruiker te melden; deze geldt alleen in het geval van "een hoog risico voor de rechten en vrijheden" van de gebruiker als gevolg van de inbreuk.

[..]

Dat is aan de autoriteiten om te beoordelen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178166431
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Bummer!
Het doel van deze wet is dat wij als personen inzicht en controle hebben over wat er met onze persoonlijke gegevens gebeurt, en ze lijkt met name gericht op bedrijven als Facebook en Google die grote hoeveelheden persoonlijke data verwerken, zonder enige vorm van inzage van derden.

Zo heb je het recht op inzage in je persoonlijke data: o.a. welke data bewaard worden, met welk doel en op welke rechtsgrond ze verwerkt worden, hoe lang ze bewaard blijven, en wie er toegang tot heeft.

Ook heb je recht om bezwaar te maken tegen het verwerken van je persoonlijke data, en om eventueel gegeven toestemming tot verwerking te allen tijde weer in te trekken. Dat houdt echter niet in dat het betreffende bedrijf dan verplicht is je data direct te verwijderen wanneer jij daarom vraagt. Ten eerste zijn er verschillende mogelijke rechtsgronden voor het bewaren van persoonlijke gegevens. Zo kan zijn dat een bedrijf je gegevens nodig heeft voor hun dienstverlening (het is bijvoorbeeld lastig een rekening te sturen als ze je adres niet hebben). Ten tweede zegt de wet dat de gegevens "zonder onredelijke vertraging" gewist moeten worden, zonder te definiëren wat een onredelijke vertraging inhoudt.

Dus ja, we hebben onder de nieuwe wetgeving meer mogelijkheden om te bepalen wat er met onze persoonsgegevens gebeurt, maar dat betekent niet dat bedrijven per direkt onze data moeten verwijderen als wij daarom vragen.
pi_178166502
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Al mijn studenten zitten op Facebook.

Als je met jeugd nog jonger bedoelt (school e.d.), die hebben nog niet zo veel nut van Facebook. Ze zien hun vrienden elke dag. Dat komt nog wel. Facebook heeft 2.2 miljard actieve gebruikers en groeit nog steeds. Op het moment dat mensen aftaaien van de middelbare school nemen ze allemaal Facebook.
Dat riep vlotte Ria - die nog volop kattenplaatjes aan het posten was - ook toen Hyves werd overgenomen door TMG.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_178166610
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:05 schreef _--_ het volgende:
Campbridge aytica een goeie voorbeeld?
Ja en nee. Bij de zaak van Cambridge Analytica gaat het niet om een data-inbreuk; ze hebben de data namelijk met toestemming van Facebook, gebruikmakend van de door Facebook zelf aangeboden functionaliteit, verkregen.

De zaak heeft natuurlijk wel met privacy te maken, en is een goed voorbeeld voor de noodzaak van betere wetgeving, wat de GDPR hoopt te bewerkstelligen. Zo moet in de nieuwe wetgeving een gebruiker expliciet toestemming geven voor het verwerken van persoonlijke data (m.a.w. opt-out is niet meer toegestaan); moet duidelijk aangegeven worden, in begrijpelijke taal, met welke doelstelling de data verwerkt worden (dus niet ergens verstopt in een ellenlange EULA); en moet de gebruiker geïnformeerd worden wanneer de data aan derden verstrekt wordt. Drie aspecten waarmee, onder de nieuwe wetgeving, een geval als Cambridge Analytica misschien voorkomen had kunnen worden.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:49:14 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178166662
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:33 schreef chibibo het volgende:

[..]

Het doel van deze wet is dat wij als personen inzicht en controle hebben over wat er met onze persoonlijke gegevens gebeurt, en ze lijkt met name gericht op bedrijven als Facebook en Google die grote hoeveelheden persoonlijke data verwerken, zonder enige vorm van inzage van derden.

Zo heb je het recht op inzage in je persoonlijke data: o.a. welke data bewaard worden, met welk doel en op welke rechtsgrond ze verwerkt worden, hoe lang ze bewaard blijven, en wie er toegang tot heeft.

Ook heb je recht om bezwaar te maken tegen het verwerken van je persoonlijke data, en om eventueel gegeven toestemming tot verwerking te allen tijde weer in te trekken. Dat houdt echter niet in dat het betreffende bedrijf dan verplicht is je data direct te verwijderen wanneer jij daarom vraagt. Ten eerste zijn er verschillende mogelijke rechtsgronden voor het bewaren van persoonlijke gegevens. Zo kan zijn dat een bedrijf je gegevens nodig heeft voor hun dienstverlening (het is bijvoorbeeld lastig een rekening te sturen als ze je adres niet hebben). Ten tweede zegt de wet dat de gegevens "zonder onredelijke vertraging" gewist moeten worden, zonder te definiëren wat een onredelijke vertraging inhoudt.

Dus ja, we hebben onder de nieuwe wetgeving meer mogelijkheden om te bepalen wat er met onze persoonsgegevens gebeurt, maar dat betekent niet dat bedrijven per direkt onze data moeten verwijderen als wij daarom vragen.
Dank je wel voor de uitleg! ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 10:50:25 #107
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178166685
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:45 schreef chibibo het volgende:
Zo moet in de nieuwe wetgeving een gebruiker expliciet toestemming geven voor het verwerken van persoonlijke data (m.a.w. opt-out is niet meer toegestaan); moet duidelijk aangegeven worden, in begrijpelijke taal, met welke doelstelling de data verwerkt worden (dus niet ergens verstopt in een ellenlange EULA); en moet de gebruiker geïnformeerd worden wanneer de data aan derden verstrekt wordt. Drie aspecten waarmee, onder de nieuwe wetgeving, een geval als Cambridge Analytica misschien voorkomen had kunnen worden.
Volgens mij stonden die zaken ook al in de Wbp.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178166831
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:10 schreef _--_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een beter en helderder overzicht van de GDPR dan ik ooit zou kunnen geven, maar het blijft natuurlijk een samenvatting van een document van bijna 88 pagina's, met alle gebreken van dien.
pi_178166839
Er is geen goed alternatief
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:13:26 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_178166999
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 06:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk het niet. Maar is niet een zwart-wit verhaal. Mijn halfbroer is 17 en zit niet op facebook. Hij heeft wel een account maar is al jaren niet actief geweest. In plaats daarvan zie ik dat al zijn leeftijdsgenoten op instagram zitten en het behandelen als Facebook. Dus veel en lange reacties in de comments on foto's. En voor persoonlijke berichten (met de vrouwen ;) ) op snapchat. Ik denk niet dat hij opeens naar Facebook gaat als hij van school af is.

Het idee van hoe meer vrienden, hoe beter is gelukkig al een tijdje op z'n retour. Ik weet nog wel dat ik wekelijks meerdere mensen toevoegde op Facebook. De laatste keer is nu al een jaar geleden volgens mij,
Ja maar dat 'Instagram is Facebook voor de nieuwe generatie' is volgens mij ook al vijf jaar aan de gang (en IG is ook gewoon Facebook natuurlijk). Dat was eigenlijk de reden waarom ik opmerkte dat al mijn studenten Facebook hebben. Op het moment dat ze van school afgaan en gaan studeren "verhuizen" ze van IG naar FB, omdat FB meer functionaliteiten biedt die ze op dat moment nodig gaan hebben. Groepspagina's, events, delen van nieuwsberichten naar de 'diaspora' etc. Er is wel gevaar voor Facebook, maar dat zit niet in andere plaatjesdeel social media, maar dingen als discord, whatsapp (goed, ook FB) en slack, die de functionaliteiten die studenten/jonge arbeiders nodig hebben, en waar FB een makkelijk platform waar iedereen al op zit voor is, kan gaan overnemen. Dat gaat alleen vooralsnog wel heel langzaam, omdat zoals gezegd iedereen al op FB zit.
Ik zie wel steeds minder activiteit in groepen (nou kan dat zijn omdat ik ouder word en dus niet meer hip genoeg ben om uitgenodigd te worden voor de toffe groepen), dus dat kan er wel op wijzen dat er een kentering ontstaat. Op het moment dat FB alleen nog voor het delen van plaatjes en nieuws is, wordt het inderdaad kwetsbaar. Snapchat daarentegen, die gaat echt niet overleven.

[ Bericht 4% gewijzigd door speknek op 29-03-2018 11:19:54 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:19:49 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178167053
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar dat 'Instagram is Facebook voor de nieuwe generatie' is volgens mij ook al vijf jaar aan de gang (en IG is ook gewoon Facebook natuurlijk). Dat was eigenlijk de reden waarom ik opmerkte dat al mijn studenten Facebook hebben. Op het moment dat ze van school afgaan en gaan studeren "verhuizen" ze van IG naar FB, omdat FB meer functionaliteiten biedt die ze op dat moment nodig gaan hebben. Groepspagina's, events, delen van nieuwsberichten naar de 'diaspora' etc. Er is wel gevaar voor Facebook, maar dat zit niet in andere plaatjesdeel social media, maar dingen als discord, whatsapp (goed, ook FB) en slack, die de functionaliteiten die studenten/jonge arbeiders nodig hebben, en waar FB een makkelijk platform waar iedereen al op zit voor is, kan gaan overnemen. Dat gaat alleen vooralsnog wel heel langzaam, omdat zoals gezegd iedereen al op FB zit.
Ja je hebt daarin wel gelijk. Ik vraag me ook af of er wel iets 'na' Facebook komt. Als Facebook klapt weet ik niet zeker of mensen zin hebben om weer helemaal opnieuw te beginnen op een ander platform. Wellicht komt er na FB niks anders in die categorie en gaan mensen terug naar chat programma's en blogs.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:22:03 #112
370352 I
Eye for an I
pi_178167073
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar dat 'Instagram is Facebook voor de nieuwe generatie' is volgens mij ook al vijf jaar aan de gang (en IG is ook gewoon Facebook natuurlijk). Dat was eigenlijk de reden waarom ik opmerkte dat al mijn studenten Facebook hebben. Op het moment dat ze van school afgaan en gaan studeren "verhuizen" ze van IG naar FB, omdat FB meer functionaliteiten biedt die ze op dat moment nodig gaan hebben. Groepspagina's, events, delen van nieuwsberichten naar de 'diaspora' etc. Er is wel gevaar voor Facebook, maar dat zit niet in andere plaatjesdeel social media, maar dingen als discord, whatsapp (goed, ook FB) en slack, die de functionaliteiten die studenten/jonge arbeiders nodig hebben, en waar FB een makkelijk platform waar iedereen al op zit voor is, kan gaan overnemen. Dat gaat alleen vooralsnog wel heel langzaam, omdat zoals gezegd iedereen al op FB zit.
Ik zie wel steeds minder activiteit in groepen (nou kan dat zijn omdat ik ouder word en dus niet meer hip genoeg ben om uitgenodigd te worden voor de toffe groepen), dus dat kan er wel op wijzen dat er een kentering ontstaat. Op het moment dat FB alleen nog voor het delen van plaatjes en nieuws is, wordt het inderdaad kwetsbaar. Snapchat daarentegen, die gaat echt niet overleven.
Ik denk dat je vergeet dat die 'plaatjesdeel social media' ook gewoon meerdere functionaliteiten hebben. Instagram en snapchat hebben ook gewoon chatfuncties, gelijk aan whatsapp, en events, en groeps-chats etc..
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:22:50 #113
370352 I
Eye for an I
pi_178167083
Als het bij Snapchat alleen maar ging om het delen van een foto / filmpje dat na één keer bekijken alweer verdween, was het al lang een eenzame dood gestorven. Het is gewoon een volwaardige chat-app.
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:24:50 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178167102
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:22 schreef I. het volgende:
Als het bij Snapchat alleen maar ging om het delen van een foto / filmpje dat na één keer bekijken alweer verdween, was het al lang een eenzame dood gestorven. Het is gewoon een volwaardige chat-app.
Ja inderdaad. Snapchat is juist een soort MSN aan het worden. Als je elke dag met iemand spreekt krijg je na een X aantal keer ook bepaalde icoontjes/achievement achtige dingen geloof ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:28:06 #115
370352 I
Eye for an I
pi_178167150
Ook niet zo gek dat Facebook daarom al geprobeerd heeft Snapchat op te kopen, en toen dat niet lukte, features daarvan in Instagram aan het verwerken is.
pi_178167165
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Snapchat is juist een soort MSN aan het worden. Als je elke dag met iemand spreekt krijg je na een X aantal keer ook bepaalde icoontjes/achievement achtige dingen geloof ik.
Idd.

Ik ben al lang van de universiteit af en gebruik tegenwoordig vooral Whatsapp, Snapchat en FB Messenger. Volgens mij neemt de behoefte ook af om dingen te posten waar Jan en alleman na jaren nog kan teruglezen/-kijken wat je hebt gedaan.

Gebruik zelf nauwelijks Instagram maar wat ik bij vrienden zie is dat die ook vooral de van Snapchat gejatte functie van de 24-uur-verhalen gebruiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2018 11:30:36 ]
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:30:43 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178167187
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Idd.

Ik ben al lang van de universiteit af en gebruik tegenwoordig vooral Whatsapp, Snapchat en FB Messenger. Volgens mij neemt de behoefte ook af om dingen te posten waar Jan en alleman na jaren nog kan teruglezen/-kijken wat je hebt gedaan.
Ik heb dat zelf ook. De cringe als je je eigen posts terugleest van 8 jaar geleden. Man wat een onzin postte ik toen....

Waar ik me het meest aan erger bij FB is al die 'remember this moment' troep.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178167833
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]Waar ik me het meest aan erger bij FB is al die 'remember this moment' troep.
Het moet een vrouw zijn geweest die deze toevoeging heeft doorgedrukt.
Racist
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:20:33 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178168839
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:13 schreef Toga het volgende:

[..]

Het moet een vrouw zijn geweest die deze toevoeging heeft doorgedrukt.
Eens in de 5 of 10 jaar is het leuk om terug te kijken op je leven. Maar facebook komt elke maand met iets aanzetten. Ja facebook dat was vorig jaar inderdaad. Ik ben niet dement.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178168957
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf ook. De cringe als je je eigen posts terugleest van 8 jaar geleden. Man wat een onzin postte ik toen....

Waar ik me het meest aan erger bij FB is al die 'remember this moment' troep.
'Mensen met een M in hun naam donderen morgen van de trap'

:')
pi_178168976
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf ook. De cringe als je je eigen posts terugleest van 8 jaar geleden. Man wat een onzin postte ik toen....
Of dat je iemand date die gelijk je Facebook-geschiedenis doorscrollt en die lelijke foto van 8 jaar geleden opduikelt. :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 13:32:40 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178169041
In je Google data kun je gewoon zien welke porno filmpjes je 10 jaar geleden hebt gekeken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 29 maart 2018 @ 14:10:46 #123
39237 crew  H_T
2733
pi_178169630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoe kan facebook eigenlijk die gegevens verzamelen van mensen die nog nooit bij hen hebben ingelogd?
Via de telefoons/accounts van mensen die dat wel hebben gedaan. Als mijn telefoonnummer in andere accounts steeds onder dezelfde naam is opgeslagen is er een goede kans dat ik inderdaad zo heet. De kans dat ik 35 jaar ouder ben dan de rest van de kennissenkring is niet heel groot, dus waarschijnlijk ben ik ongeveer even oud als het gemiddelde van die kennissenkringen. Dan heb je nog niet genoeg, maar als je die basis verder kunt aanvallen kan je een redelijk goed beeld krijgen over wie het waarschijnlijk is.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:11:49 #124
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_178169646
Vind ik leuk.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  donderdag 29 maart 2018 @ 18:45:40 #125
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178175001
Facebook bewaarde ook niet-gepubliceerde video's
https://nos.nl/artikel/22(...)iceerde-video-s.html
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178175158
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:32 schreef SeLang het volgende:
In je Google data kun je gewoon zien welke porno filmpjes je 10 jaar geleden hebt gekeken
Ah, dat is een leuke functionaliteit. Veel filmpjes vergeet je weer. Leuk om terug te kijken.
pi_178250246
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:09 schreef Elzies het volgende:
Zekers. Heb zelf ook weleens zo'n nep profieltje aangemaakt.

Maar Facebook is niet mijn ding, net als Twitter.
Ik heb ook een Twitter account, maar niet onder eigen naam, meet een schuilnaam, net als hier.

Je weet maar nooit wie over een paar jaar graaft in je twitterhistorie, bij solliciteren ofzo.
Ik weet van mijn werkgever (multinational) dat ze ook meekijken op social media, en als je dan op iets reageert waar de bedrijfsnaam in voorkomt dan weet je niet waar dat toe kan leiden......
pi_178250506
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik blijf dit soort old skool forums toch het allerleukste vinden.

Betrekkelijk anoniem onder een alter ego de nieuwsfeiten ventileren op een manier zoals je dit zelf wilt.
Dat is ook zo

Maar bij een verloren discussie onder eigen naam met iemand kun je achteraf toch even in diens brievenbus pissen.
pi_178252742
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 05:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb ook een Twitter account, maar niet onder eigen naam, meet een schuilnaam, net als hier.

Je weet maar nooit wie over een paar jaar graaft in je twitterhistorie, bij solliciteren ofzo.
Ik weet van mijn werkgever (multinational) dat ze ook meekijken op social media, en als je dan op iets reageert waar de bedrijfsnaam in voorkomt dan weet je niet waar dat toe kan leiden......
Dat klopt. Dan biedt een schuilnaam een prima alternatief.

Ik ben dol op mijn alter ego Elzies. Hoewel ik als ook als privé persoon iemand ben met een uitgesproken mening vind ik het heerlijk om in de huid van Elzies te kruipen. Net dat tandje extra. :)
  maandag 2 april 2018 @ 11:54:18 #130
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178253365
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 05:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb ook een Twitter account, maar niet onder eigen naam, meet een schuilnaam, net als hier.

Je weet maar nooit wie over een paar jaar graaft in je twitterhistorie, bij solliciteren ofzo.
Ik weet van mijn werkgever (multinational) dat ze ook meekijken op social media, en als je dan op iets reageert waar de bedrijfsnaam in voorkomt dan weet je niet waar dat toe kan leiden......
Dat is beter inderdaad. Maarrr je moet niet denken dat je echte identiteit niet te achterhalen is natuurlijk. Voor een sollicitatie is het waarschijnlijk nu teveel moeite voor een bedrijf maar ik denk dat het over een paar jaar mogelijk is met een tooltje om snel iemands echte identiteit te zien. Of andersom; welke nep accounts je hebt.

Je locatie, IP adres, dingen die je zegt, tijden waarop je post, (ookal zijn het niet persoonlijke dingen) is toch wel weer allemaal te koppelen aan je.

Ik weet nog een paar jaar geleden hoe Google onderzoekt deed naar iemand identiteit te achterhalen aan de hand van hoe een persoon typt. Niet wat hij typt, maar hoe vingers toetsen aanslaan enzo, snelheid, etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178254937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, dat is een leuke functionaliteit. Veel filmpjes vergeet je weer. Leuk om terug te kijken.
Even bij de buren op de smart tv streamen en toelichten met trips down memory lane.
pi_178255256
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:23 schreef Nikonlover het volgende:
En nu moet ze ook veeesboek missen ;(

Kätgets _O_
Met extra vezels!
pi_178255273
quote:
Het sneue is dat jij dit ook echt gelooft.

Met je 4-chain diarree.
Met extra vezels!
pi_178255415
Mensen die zeggen dat Facebook zich zorgen moet maken omdat Instagram nu helemaal de shit is, moeten even kijken wie de eigenaar is van Instagram.
Met extra vezels!
  maandag 2 april 2018 @ 18:40:44 #135
370352 I
Eye for an I
pi_178261807
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2018 13:38 schreef Volkorenbrood het volgende:
Mensen die zeggen dat Facebook zich zorgen moet maken omdat Instagram nu helemaal de shit is, moeten even kijken wie de eigenaar is van Instagram.
Dat heeft daar natuurlijk niks mee te maken. Instagram wordt populairder dan Facebook, en het zijn twee losstaande platformen, dus Facebook kan daar zeker wel onder lijden.
pi_178267589
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2018 18:40 schreef I. het volgende:

[..]

Dat heeft daar natuurlijk niks mee te maken. Instagram wordt populairder dan Facebook, en het zijn twee losstaande platformen, dus Facebook kan daar zeker wel onder lijden.
Het zal de Facebook Holding weinig uitmaken als de ene service in eigen beheer populairder wordt dan de ander. De bewegingen in de tijd worden bij goed inzicht vaak wel meegenomen.

Dat instagram the next big thing werd hadden ze goed gezien. Dat is ondernemerschap.

Ondernemers falen als ze aan dode paarden gaan trekken of de consument beschuldigen.
  maandag 2 april 2018 @ 22:49:15 #137
370352 I
Eye for an I
pi_178267735
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 22:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het zal de Facebook Holding weinig uitmaken als de ene service in eigen beheer populairder wordt dan de ander. De bewegingen in de tijd worden bij goed inzicht vaak wel meegenomen.

Dat instagram the next big thing werd hadden ze goed gezien. Dat is ondernemerschap.

Ondernemers falen als ze aan dode paarden gaan trekken of de consument beschuldigen.
Ja joe, het gaat hier toch juist om dat feit? Dat facebook z'n einde bereikt?
pi_178284882
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:32 schreef SeLang het volgende:
In je Google data kun je gewoon zien welke porno filmpjes je 10 jaar geleden hebt gekeken
Oh..hoe en waar vind je dat dan? (link)
  zondag 8 april 2018 @ 00:51:09 #139
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178378548
Facebook a big contributor to the committees in Congress that will question Mark Zuckerberg
https://www.usatoday.com/(...)tions-fac/486313002/

Congresleden die Mark Zuckerberg zogenaamd moeten gaan ondervragen worden ondergedompeld in geld van Facebook. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 8 april 2018 @ 00:55:02 #140
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178378588
quote:
Members of the committee, whose jurisdiction gives it regulatory power over Internet companies, received nearly $381,000 in contributions tied to Facebook since 2007, according to the Center for Responsive Politics.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 8 april 2018 @ 00:58:27 #141
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178378610
Ik ben aan het overwegen mede door dit schandaal om Facebook op te geven, maar van de andere kant is Facebook bij lange niet de enige die over veel data van mij beschikt. Minder controversieel is Google bijvoorbeeld, maar de hoeveelheid informatie dat die dit bedrijf over mij heeft zal even zoveel zijn als Mark Zuckerberg. En dat zullen ook geen engeltjes zijn wat betreft het verwerken van gevoelige informatie.
pi_178379761
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe komt dit nou ineens? Als reactie op het scrapen van data? Komt voor mij iig als een verrassing want fb is toch vrij onschendbaar gebleken de afgelopen jaren.
De hype was al even voorbij.
pi_178381782
Hopelijk verdwijnt het ook want dan kan de maatschappij weer een beetje normaler gedragen i.p.v. dat kinderachtige "met elkaar vergelijken".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178381835
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:44 schreef HSG het volgende:
Hopelijk verdwijnt het ook want dan kan de maatschappij weer een beetje normaler gedragen i.p.v. dat kinderachtige "met elkaar vergelijken".
Dat vergelijken had je ook al voor het internet bestond.
pi_178381845
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 10:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat vergelijken had je ook al voor het internet bestond.
Klopt maar door FB is het op een te grote schaal gekomen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178382011
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:48 schreef HSG het volgende:

[..]

Klopt maar door FB is het op een te grote schaal gekomen.
Valt wel wat mee. Klasgenoten, buren, collega's, familie en vrienden vergelijken alles graag. En dat speelt al sinds de steentijd. Kan iets toegenomen zijn maar ach.

Ik doe daar zelf niet aan mee, want ik denk dat de primaire levensbehoeftes het belangrijkste zijn.

Sent from my iPhone X.
pi_178382275
Is er al een alternatief?

Een plek zonder tokkies?
  zondag 8 april 2018 @ 11:22:58 #148
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178382507
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 11:10 schreef tailfox het volgende:
Is er al een alternatief?

Een plek zonder tokkies?
Niet vergelijkbaar, maar ik vind Discord toch wel geweldig.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178382533
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 11:22 schreef _--_ het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar, maar ik vind Discord toch wel geweldig.
discord is een MSN vervanging.

https://discord.gg/93yGqJ

Maar echt een fb vervanging niet gevonden
pi_178385187
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 00:58 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik ben aan het overwegen mede door dit schandaal om Facebook op te geven, maar van de andere kant is Facebook bij lange niet de enige die over veel data van mij beschikt. Minder controversieel is Google bijvoorbeeld, maar de hoeveelheid informatie dat die dit bedrijf over mij heeft zal even zoveel zijn als Mark Zuckerberg. En dat zullen ook geen engeltjes zijn wat betreft het verwerken van gevoelige informatie.
Google weet veel meer over je dan facebook. Facebook is alleen een sociaal netwerk, dat je weliswaar op heel veel manieren kan tracken, ook indirect via anderen, maar dat is niks vergeleken met google. Google is echt overal. Via de zoekmachine weet het waar je naar op zoek bent, via gmail weet het met wie je mailt en wat je mailt, via analytics weet het welke sites je bezoekt, via google drive en docs kan het je persoonlijke documenten inzien, en via je android phone weet het nog veel meer: welke apps je gebruikt, waar je bent, waar je woont en werkt, het kan je stem en je gezicht herkennen, met wie je belt, wanneer je wakker bent en wanneer je slaapt, en dan heb ik nog lang niet alles gehad want ze doen veel meer dan dat.

Wat Google ontzettend slim doet is dat ze enerzijds heel goede en handige services aanbieden, en anderzijds hebben ze een betere pr dan Facebook. Ze slagen er veel beter in om onder de radar te blijven en ze hebben ook een veel positiever imago dan facebook. Het is ook niet zo makkelijk om google te ontwijken; je fb account kun je zo opzeggen, maar google heeft zich veel dieper in je leven verankerd. Wil je google ontwijken dan moet je offline gaan leven ergens op een hutje op de hei.

Bijna alle aandacht richt zich nu op facebook maar ik maak me over google meer zorgen. Maar ja, dit tik ik wel vanaf mijn android tablet. En dat is misschien nog wel het ergste.
pi_178385295
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:32 schreef SeLang het volgende:
In je Google data kun je gewoon zien welke porno filmpjes je 10 jaar geleden hebt gekeken
So what? Mensen kijken porno anders gaat er ook geen miljarden om in deze industrie.
pi_178388729
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 11:10 schreef tailfox het volgende:
Is er al een alternatief?

Een plek zonder tokkies?
Linkedin

En daarnaast gewoon een leven..

Facebook is nu een tag-game geworden op berichten. En dat is vrij tokkie.
pi_178388807
mijn grootste probleem met Facebook is dat ik altijd in de persoonaanbevelingen (recommendations) profielen van andere mannen, in de meestte gevallen negers en andere kleurlingen krijg voorgeschoteld. Waarschijnlijk omdat ik aangegeven had zelf allochtoon te zijn. Terwijl mijn liefdesinteresses exclusief naar blanke vrouwen uitgaan.

En er is geen mogelijkheid dit te verandere. Geen enkele instelling. Nooit zulks een probleem gehad met myspace of eender welke datingsite.

Van mij magg die kutsite om die reden helemaal dicht.
  zondag 8 april 2018 @ 16:32:48 #154
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178388859
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:30 schreef Detoeschouwer het volgende:
mijn grootste probleem met Facebook is dat ik altijd in de persoonaanbevelingen (recommendations) profielen van andere mannen, in de meestte gevallen negers en andere kleurlingen krijg voorgeschoteld. Waarschijnlijk omdat ik aangegeven had zelf allochtoon te zijn. Terwijl mijn liefdesinteresses exclusief naar blanke vrouwen uitgaan.

En er is geen mogelijkheid dit te verandere. Geen enkele instelling. Nooit zulks een probleem gehad met myspace of eender welke datingsite.

Van mij magg die kutsite om die reden helemaal dicht.
:') ___!!
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178388875
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:32 schreef _--_ het volgende:

[..]

:') ___!!
Tis gewoon waar. Zonder uitzondering. Geen één enkele blanke vrouw ertussenin op die lijst. Weinig vrouwen overigens. Dat vind ik discriminatie.
pi_178388980
Wie doet mee met het bouwen van een alternatief?
pi_178389241
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:30 schreef Detoeschouwer het volgende:
mijn grootste probleem met Facebook is dat ik altijd in de persoonaanbevelingen (recommendations) profielen van andere mannen, in de meestte gevallen negers en andere kleurlingen krijg voorgeschoteld. Waarschijnlijk omdat ik aangegeven had zelf allochtoon te zijn. Terwijl mijn liefdesinteresses exclusief naar blanke vrouwen uitgaan.

En er is geen mogelijkheid dit te verandere. Geen enkele instelling. Nooit zulks een probleem gehad met myspace of eender welke datingsite.

Van mij magg die kutsite om die reden helemaal dicht.
Wat de boel helemaal eng maakt, is dat ik nu, achteraf gezien, geloof dat ik nooit bij facebook heb aangegeven dat ik allochtoon ben. :X Ze hebben dus informatie/gegevens ergens vandaan op een stiekeme manier geplukt. Zonder mijn toestemming. :(
pi_178391749
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:49 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

Wat de boel helemaal eng maakt, is dat ik nu, achteraf gezien, geloof dat ik nooit bij facebook heb aangegeven dat ik allochtoon ben. :X Ze hebben dus informatie/gegevens ergens vandaan op een stiekeme manier geplukt. Zonder mijn toestemming. :(
Ik kan me niet voorstellen dat je dat gedaan zou hebben. Waar in godsnaam zou je daarvoor een invoerveld moeten hebben. Ik heb ooit, jaren geleden een Facebook account gehad maar nooit ergens zoiets gezien. Het is waarschijnlijk gewoon een groep waar jij ingegooid bent aan de hand van alle andere informatie die ze van je weten. Alles wat je ooit geliked hebt etc. Mensen die jij in je adresboek hebt, sites waar je bent geweest, politieke voorkeur en ga zo maar door.

Facebook verzamelt zoveel data dat er gevallen bekend zijn waarbij een arts ineens een patiënt in zijn voorgestelde nieuwe contacten te zien krijgt en vice versa. Facebook kopieert van iedereen die de app geïnstalleerd heeft alle data van alle contactpersonen inclusief nummers, adres etc. En gebruikt dat weer om mensen weer verder te koppelen wat tot dit soort gare dingen leidt.

En ook al heb je helemaal geen facebook account, reken er maar op dat ze een hoop data van je hebben. Puur omdat anderen door de voorwaarden klakkeloos te accepteren dat gewoon delen.
pi_178392894
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 18:26 schreef naiipajiiau het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat je dat gedaan zou hebben. Waar in godsnaam zou je daarvoor een invoerveld moeten hebben. Ik heb ooit, jaren geleden een Facebook account gehad maar nooit ergens zoiets gezien. Het is waarschijnlijk gewoon een groep waar jij ingegooid bent aan de hand van alle andere informatie die ze van je weten. Alles wat je ooit geliked hebt etc. Mensen die jij in je adresboek hebt, sites waar je bent geweest, politieke voorkeur en ga zo maar door.

Facebook verzamelt zoveel data dat er gevallen bekend zijn waarbij een arts ineens een patiënt in zijn voorgestelde nieuwe contacten te zien krijgt en vice versa. Facebook kopieert van iedereen die de app geïnstalleerd heeft alle data van alle contactpersonen inclusief nummers, adres etc. En gebruikt dat weer om mensen weer verder te koppelen wat tot dit soort gare dingen leidt.

En ook al heb je helemaal geen facebook account, reken er maar op dat ze een hoop data van je hebben. Puur omdat anderen door de voorwaarden klakkeloos te accepteren dat gewoon delen.
Bij google was ik de laatste keer dat ik naar die analytics keek een man van achter in de 20. Waarschijnlijk omdat ik veel game :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178396553
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 10:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Valt wel wat mee. Klasgenoten, buren, collega's, familie en vrienden vergelijken alles graag. En dat speelt al sinds de steentijd. Kan iets toegenomen zijn maar ach.

Ik doe daar zelf niet aan mee, want ik denk dat de primaire levensbehoeftes het belangrijkste zijn.

Sent from my iPhone X.
Klopt maar jij hebt het over klasgenoten, buren, collega's. Waar ik het over heb is dat we nu ook al elkaar vergelijken met Jan Piet Snot die >300km verderop woont.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178396883
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 19:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij google was ik de laatste keer dat ik naar die analytics keek een man van achter in de 20. Waarschijnlijk omdat ik veel game :')
Oh dan ben ik dat waarschijnlijk ook om diezelfde reden... :D
pi_178398068
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:00 schreef HSG het volgende:

[..]

Klopt maar jij hebt het over klasgenoten, buren, collega's. Waar ik het over heb is dat we nu ook al elkaar vergelijken met Jan Piet Snot die >300km verderop woont.
met Jean Pierre Morve...
pi_178398907
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 19:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij google was ik de laatste keer dat ik naar die analytics keek een man van achter in de 20. Waarschijnlijk omdat ik veel game :')
Hoe kan je dat zien? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178398985
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178398993
quote:
Ah, man van onbekende leeftijd. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 9 april 2018 @ 01:22:15 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178399084
quote:
Wel leuk zo'n "dagboek" en kaart om te weten waar je 6 jaar geleden precies (naar op zoek) was.

Freaking wanneer dit gebruikt kan worden, gelukkig kan je zelf aangeven of het wordt opgeslagen en wat wordt verzameld. Eén keer in de zoveel tijd doe ik een export om te zien of er nog wat interessant & discutabels inzit. Gevoelige dingen, ook van relaties, hou ik sws onder de gordel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178401030
quote:
Toch maar weer Bing gebruiken.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 9 april 2018 @ 09:32:07 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178401532
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 08:44 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Toch maar weer Bing gebruiken.
Helpt weinig denk ik. Analytics draait op veel sites (heel veel). Zelfs zonder account bestaat er waarschijnlijk een profiel van je.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178401551
Ik wordt er oprecht een beetje nerveus van, hoeveel info er van mij is. :D Ik ben bijna van plan m’n gmail op te heffen, alu-hoedje op de kop en klaar :{
-nee-
pi_178402002
I´m back.
  maandag 9 april 2018 @ 10:55:18 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_178402973
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Helpt weinig denk ik. Analytics draait op veel sites (heel veel). Zelfs zonder account bestaat er waarschijnlijk een profiel van je.
Daarvoor heb je weer browser extensies waarmee je al die volg-cookies kunt blocken :Y
nee, jij dan!
pi_178404934
quote:
Leeftijd onbekend
Geslacht onbekend

Verder staan er bij interesses allerlei dingen die ik nergens kan plaatsen. Zoals blues (.okay..?) fastfood en country(?)

:')
pi_178407556
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 09:34 schreef Marsenal het volgende:
Ik wordt er oprecht een beetje nerveus van, hoeveel info er van mij is. :D Ik ben bijna van plan m’n gmail op te heffen, alu-hoedje op de kop en klaar :{
Ik heb (heel lang geleden al) heel bewust mijn eigen mailservers, domein en dns opgezet zodat ik mijn mail tenminste nog volledig in eigen hand heb. Dat kost me wat geld, tijd en moeite (ik moet er twee eigen servers voor in de lucht houden) maar dat is het me wel waard.
pi_178407944
Laatste gegevens bij Myactivity zijn van juni 2014...of ik kijk niet goed :P
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 9 april 2018 @ 15:47:59 #175
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178408343
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb (heel lang geleden al) heel bewust mijn eigen mailservers, domein en dns opgezet zodat ik mijn mail tenminste nog volledig in eigen hand heb. Dat kost me wat geld, tijd en moeite (ik moet er twee eigen servers voor in de lucht houden) maar dat is het me wel waard.
En waar haal je je domein vandaan? :D

Of is het blablabla@87.212.57.453

Of

Blabla@127.0.0.1
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178409295
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 15:47 schreef _--_ het volgende:

[..]

En waar haal je je domein vandaan? :D

Of is het blablabla@87.212.57.453

Of

Blabla@127.0.0.1
Domeinen kun je gewoon registreren bij een willekeurige provider (ook bij google maar die heb ik uiteraard niet gekozen), en dns ervoor kun je ook volledig zelf draaien. Het enige wat die provider doet is het domein verwijzen naar jouw dns servers.

Het valt me op dat kennis en kunde om dit soort dingen in eigen hand te houden en zelf te beheren steeds schaarser wordt; met al die kant-en-klare diensten van oa Amazon en zeker google wordt het je veel makkelijker gemaakt om alles maar uit te besteden. Men wordt lui (merk het zelfs bij mijn vakgenoten) en daar profiteren partijen als google en amazon van. En heel veel communicatie-diensten kun je natuurlijk helemaal niet in eigen hand nemen omdat ze potdicht zijn en volledig in handen van een corporatie. Facebook, twitter, whatsapp, etc.
pi_178409459
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2018 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik weet nog een paar jaar geleden hoe Google onderzoekt deed naar iemand identiteit te achterhalen aan de hand van hoe een persoon typt. Niet wat hij typt, maar hoe vingers toetsen aanslaan enzo, snelheid, etc.
Heb je hier een bron van en weet je ook wat de resultaten waren?
pi_178409529
Heb mijn account verwijderd. Ik ga het dwangmatige aan FB uiteindelijk vast niet missen. Het was toch een grote reclamezuil.
pi_178409544
NOOIT MEER FACEBOOK.

Gelukkig heb ik die rotzooi niet.
pi_178409573
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:49 schreef Zipportal het volgende:
NOOIT MEER FACEBOOK.

Gelukkig heb ik die rotzooi niet.
Heb het altijd kunnen weerstaan, maar in 2014 toch maar eens een account gemaakt. Nu is ie weg (althans, over 14 dagen)
pi_178409615
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb het altijd kunnen weerstaan, maar in 2014 toch maar eens een account gemaakt. Nu is ie weg (althans, over 14 dagen)
Hyves, MySpace, Twitter etc allemaal niet gehad.
  maandag 9 april 2018 @ 17:22:05 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178410168
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heb mijn account verwijderd. Ik ga het dwangmatige aan FB uiteindelijk vast niet missen. Het was toch een grote reclamezuil.
Blijf je wel op messenger? Volgens mij heb je daar tegenwoordig (vreemd genoeg) geen fb account voor nodig.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 9 april 2018 @ 17:24:06 #183
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178410201
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:49 schreef Zipportal het volgende:
NOOIT MEER FACEBOOK.

Gelukkig heb ik die rotzooi niet.
Als je whatsapp hebt komt je data op dezelfde plek terecht. :D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178410223
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Blijf je wel op messenger? Volgens mij heb je daar tegenwoordig (vreemd genoeg) geen fb account voor nodig.
Nee. Ik gebruikte Metal pro en de ingebouwde messenger, maar alleen als iemand mij contacte via die weg. Ga het dus niet missen.
pi_178410550
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:24 schreef _--_ het volgende:

[..]

Als je whatsapp hebt komt je data op dezelfde plek terecht. :D
Wel flink minder data lijkt mij? Met wie je praat en wanneer en je status en onlinestatus?

Gebruik nu al voor het grootste deel Telegram alleen dat heeft niet iedereen, werkt nog veel beter ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 9 april 2018 @ 17:38:50 #186
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178410583
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wel flink minder data lijkt mij? Met wie je praat en wanneer en je status en onlinestatus?

Gebruik nu al voor het grootste deel Telegram alleen dat heeft niet iedereen, werkt nog veel beter ook.
Telefoonnummer. O+
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 9 april 2018 @ 17:40:18 #187
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178410618
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wel flink minder data lijkt mij? Met wie je praat en wanneer en je status en onlinestatus?

Gebruik nu al voor het grootste deel Telegram alleen dat heeft niet iedereen, werkt nog veel beter ook.
Telegram heb ik ook. Ik vind het niet functioneel genoeg. ;(
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 9 april 2018 @ 17:40:34 #188
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178410624
Misschien zoiets als discord voor mobiele telefonen. _O_
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178411091
Heeft iemand al bericht gehad van Facebook over het misbruiken van zijn/haar data?
pi_178411324
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:40 schreef _--_ het volgende:
Misschien zoiets als discord voor mobiele telefonen. _O_
Uiteindelijk moet het allemaal echt peer to peer worden, met end to end encryptie, en geen bedrijf meer die het in handen heeft. Tijd om het internet weer terug te pakken van de corporaties en onze data en privacy weer in eigen handen te nemen.

Maar ja, daar zit geen verdienmodel aan vast, dus gaat het voorlopig niet gebeuren. ;(
pi_178411368
https://diasporafoundation.org/ is wat dat betreft veelbelovend, heb er zelf nog geen ervaring mee maar het idee erachter is goed.
pi_178411470
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:38 schreef _--_ het volgende:

[..]

Telefoonnummer. O+
Ah ja ook nog en profielfoto's misschien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178411479
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:40 schreef _--_ het volgende:

[..]

Telegram heb ik ook. Ik vind het niet functioneel genoeg. ;(
Wat mis je er op? Stuk uitgebreider dan whapp.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178411630
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja ook nog en profielfoto's misschien.
En je complete contactenlijst.
pi_178411820
Lol

quote:
Delete Facebook-oproep van Arjen Lubach gaat internationaal

Opnieuw trekt een filmpje van cabaretier en programmamaker Arjen Lubach internationale aandacht. Gisteravond kondigde Lubach in het programma Zondag met Lubach aan om woensdag om 20.00 uur te gaan stoppen met Facebook. Zowel de pagina van het programma als zijn privé-pagina zullen dan offline gaan.

Lubach wil met de actie aandacht vragen voor de manier waarop het sociale platform omgaat met de gegevens van gebruikers. Hij roept iedereen op zijn voorbeeld te volgen.

Dat lijkt te werken. Op het Facebook-evenement dat Lubach heeft aangemaakt hebben intussen meer dan 12.000 mensen aangegeven mee te doen. Of zij daadwerkelijk hun Facebookprofiel gaan verwijderen, of zich nog bedenken, zal woensdagavond moeten blijken.

Lubachs oproep is intussen overgenomen door persbureau Reuters. Widely-watched Dutch comedian says "Bye Bye Facebook", staat er boven het artikel. Veel Engelstalige media, zoals bijvoorbeeld The New York Times plaatsen berichten van Reuters op hun website.

Facebook ligt onder vuur vanwege een privacyschandaal. Onlangs maakte het bedrijf bekend dat de privégegevens van mogelijk 87 miljoen personen (90.000 in Nederland) zijn verzameld. Daarmee zijn profielen gemaakt om gerichte advertenties te sturen.

Op Twitter schrijft Lubach dat het Bye-Bye-Facebookevenement zou lastig te vinden zijn via de zoekfunctie van Facebook. Desgevraagd zegt het bedrijf tegen de NOS geen commentaar te willen geven over de oproep of de zoekfunctie.

'America First, Netherlands second'

Filmpjes van Lubach gingen eerder de wereld over. Het meest bekend is de video waarin Nederland wordt voorgesteld aan de Amerikaanse president Trump. Het 'America First, Netherlands second'-filmpje werd de meest bekeken video op YouTube in 2017.
I´m back.
  maandag 9 april 2018 @ 18:42:21 #196
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178411907
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet het allemaal echt peer to peer worden, met end to end encryptie, en geen bedrijf meer die het in handen heeft. Tijd om het internet weer terug te pakken van de corporaties en onze data en privacy weer in eigen handen te nemen.

Maar ja, daar zit geen verdienmodel aan vast, dus gaat het voorlopig niet gebeuren. ;(
Ken je discord? Da's best safe.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 9 april 2018 @ 18:42:59 #197
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178411920
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat mis je er op? Stuk uitgebreider dan whapp.
Kijk maar naar Discord.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178412099
Ik ga over van FB naar MeWe..

Rare naam, simpele opzet, ziet er tot nu toe gebruiksvriendelijk uit + het vervangt gelijk 4 apps in 1.

Goodbye FB, Messenger, WhatsApp en Instagram :W
  maandag 9 april 2018 @ 18:57:55 #199
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178412270
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga over van FB naar MeWe..

Rare naam, simpele opzet, ziet er tot nu toe gebruiksvriendelijk uit + het vervangt gelijk 4 apps in 1.

Goodbye FB, Messenger, WhatsApp en Instagram :W
Ik zie het somber in voor hen:


Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178412332
quote:
9s.gif Op maandag 9 april 2018 18:57 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik zie het somber in voor hen:


[ afbeelding ]
Bij mij doet ie het gewoon.. mobiel weliswaar ?!
pi_178412571
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 18:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

En je complete contactenlijst.
Hmmm ja daar kunnen ze veel uit opmaken daar de meesten van hun wél facebook hebben. -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178412606
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:42 schreef _--_ het volgende:

[..]

Kijk maar naar Discord.
Ja ik zie niet zo snel wat je kan missen aan Telegram. Je hebt groepsgesprekken, en je kan bots maken voor shit die je mist.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 9 april 2018 @ 19:14:23 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178412617
Ik vind het wel een goed signaal verder wat Lubach doet. Het gaat er vooral om dat er nu aandacht komt voor die verzamelwoede van bedrijven. Sinds de oprichting (van fb) is dat eigenlijk compleet doorgeschoten (andere bedrijven ook). Dit is de eerste keer dat men er eens bij stil staat. Een klein beetje tegengas kan geen kwaad.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 9 april 2018 @ 19:14:32 #204
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178412621
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik zie niet zo snel wat je kan missen aan Telegram. Je hebt groepsgesprekken, en je kan bots maken voor shit die je mist.
Screenshare?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178412645
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:14 schreef _--_ het volgende:

[..]

Screenshare?
Het is een alternatief op Whatsapp hè, niet iets gericht op gamers zoals discord. Zou niet weten wat ik mobiel moet screensharen verder. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 9 april 2018 @ 19:17:31 #206
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178412669
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is een alternatief op Whatsapp hè, niet iets gericht op gamers zoals discord. Zou niet weten wat ik mobiel moet screensharen verder. :P
Je kent teamviewer niet? Dat is ook niet voor gamers.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178412878
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:17 schreef _--_ het volgende:

[..]

Je kent teamviewer niet? Dat is ook niet voor gamers.
Jawel maar dat is toch totaal geen alternatief van whatsapp? :P

Laat im het zo zeggen, ik mis screensharen niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178418337
quote:
Facebook is een private onderneming waar iedereen z'n gratis homepage heeft dus dat mag. Danny hoeft ook geen bye bye Fok banners of videos te accepteren.
pi_178418357
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Facebook is een private onderneming waar iedereen z'n gratis homepage heeft dus dat mag. Danny hoeft ook geen bye bye Fok banners of videos te accepteren.
Tuurlijk mag dat. Maar het is wel een beetje sneu, zeker na alle kritiek die er is.
  maandag 9 april 2018 @ 23:53:35 #211
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178418406
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Facebook is een private onderneming waar iedereen z'n gratis homepage heeft dus dat mag. Danny hoeft ook geen bye bye Fok banners of videos te accepteren.
Klopt, maar zegt wel wat over de mentaliteit en grote verantwoordelijkheid over een bedrijf.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178418446
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat. Maar het is wel een beetje sneu, zeker na alle kritiek die er is.
Ik heb geen account meer en 1500 contacten getrashed. Al ruim voor Lubach, dat wel.

Opzich mag je het met ze oneens zijn maar alle bedrijven ter wereld zullen dikke anti-reclame verwijderen. Wat niet wegneemt dat de Facebook Holding een populair product wellicht zeer geleidelijk gaat verliezen en meer moet inzetten op instagram en whatsapp.
pi_178418448
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Facebook is een private onderneming waar iedereen z'n gratis homepage heeft dus dat mag. Danny hoeft ook geen bye bye Fok banners of videos te accepteren.
Je zou als zo'n groot bedrijf zijnde boven zoiets moeten staan.
pi_178418464
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:53 schreef _--_ het volgende:

[..]

Klopt, maar zegt wel wat over de mentaliteit en grote verantwoordelijkheid over een bedrijf.
Dat ze geen medewerking verlenen aan het adverteren van een opzegactie? Ik heb dat nog nooit een bedrijf zien doen.
pi_178418491
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je zou als zo'n groot bedrijf zijnde boven zoiets moeten staan.
Als eigenaar van een bedrijf ga jij waarschijnlijk geen actieve partij spelen met mensen die je klanten aansporen om op te zeggen. En je gaat ze daar ook geen platform voor geven in je nieuwsbrief.
pi_178418530
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als eigenaar van een bedrijf ga jij waarschijnlijk geen actieve partij spelen met mensen die je klanten aansporen om op te zeggen. En je gaat ze daar ook geen platform voor geven in je nieuwsbrief.
Nee, maar mijn bedrijf is dan ook niet echt te vergelijken met Facebook. Je pleegt 'n vorm van censuur, terwijl je volop kritiek hebt gehad op het algoritme wat bepaalt wat mensen te zien krijgen en enig begrip waarom veel mensen er klaar mee zijn, zou misschien wel goed doen.
pi_178418542
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, maar mijn bedrijf is dan ook niet echt te vergelijken met Facebook. Je pleegt 'n vorm van censuur, terwijl je volop kritiek hebt gehad op het algoritme wat bepaalt wat mensen te zien krijgen en enig begrip waarom veel mensen er klaar mee zijn, zou misschien wel goed doen.
Precies. Facebook toont hiermee weer volop haar ware gezicht.
pi_178418586
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, maar mijn bedrijf is dan ook niet echt te vergelijken met Facebook. Je pleegt 'n vorm van censuur, terwijl je volop kritiek hebt gehad op het algoritme wat bepaalt wat mensen te zien krijgen en enig begrip waarom veel mensen er klaar mee zijn, zou misschien wel goed doen.
Het is cencuur en Facebook past wat dat betreft al heel lang op wel meer elememten cencuur toe. Dat mag ook, daar ben je vrij in.

Een journalist die in de headline zet dat z'n baas naar de hoeren gaat en vraagt op te zeggen wordt gecencureerd. Maar andere nieuwskanalen pakken dat waarschijnlijk wel op en zo wordt 't nieuws. Dat is hoe vrije pers werk in een democratie.

Bij Facebook maak jij met anderen het nieuws en men vindt het daar ook niet leuk als de eigen redactie in z'n nest pist omdat er een "krant" verkocht moet worden. Maar als je dat bij Google's dienst plaatst zal Google het graag promoten.
pi_178418623
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is cencuur en Facebook past wat dat betreft al heel lang op wel meer elememten cencuur toe. Dat mag ook, daar ben je vrij in.

Een journalist die in de headline zet dat z'n baas naar de hoeren gaat en vraagt op te zeggen wordt gecencureerd. Maar andere nieuwskanalen pakken dat waarschijnlijk wel op en zo wordt 't nieuws. Dat is hoe vrije pers werk in een democratie.

Bij Facebook maak jij met anderen het nieuws en men vindt het daar ook niet leuk als de eigen redactie in z'n nest pist. Maar als je dat bij Google's dienst plaatst zal Google het graag promoten.
Die censuur staat op gespannen voet met de verantwoordelijkheid die Facebook heeft. Net zoals Google. Deze bedrijven hebben ontzettend veel macht. Google kan met haar algoritme in feite bepalen wat jij te lezen krijgt en kan dus ook een zware invloed uitoefenen op jouw meningsvorming. Facebook idem dito.

Facebook is in feite een grote nieuwsorganisatie. Daar hoort verantwoordelijkheid bij. Men pretendeert zelf ook op te treden tegen fake nieuws en niet te censureren (mits iets buiten de policy valt).

Allemaal wat anders dan bv. de Brunsummer Courant of zo die bericht over een hoofdredacteur die 'n scheve schaats rijdt.

Zoals hier boven al werd geschreven. Het laat weer eens zien wat voor bedrijf het is.
pi_178418625
Zojuist mn FB-account ge-delete. Nu even kijken of ik er 14 dagen vanaf kan blijven. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178418662
dus vanaf woensdag gebruikt iedereen duckduck.go, BBM , tails als bestuuringssysteem en dus geen whatsapp, windows , fb , google en instagram ofcours.
pi_178418850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Facebook is in feite een grote nieuwsorganisatie. Daar hoort verantwoordelijkheid bij. Men pretendeert zelf ook op te treden tegen fake nieuws en niet te censureren (mits iets buiten de policy valt).
Facebook is geen nieuwsorganisatie. Facebook verkoopt advertenties en gebruikersdata. Ze hebben geen verantwoordelijkheid naar hun gebruikers want die zijn niet hun klanten, die zijn hun produkt. En die gebruikers hebben ook allemaal carte blanche gegeven omdat ze de eula hebben geaccepteerd, zonder deze zelfs te lezen. Dumb fucks. Facebook heeft alleen verantwoordelijkheid naar de aandeelhouders. En voor de aandeelhouders geldt maar 1 motto: winst maken.
  dinsdag 10 april 2018 @ 01:43:05 #223
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178418855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:36 schreef tailfox het volgende:
dus vanaf woensdag gebruikt iedereen duckduck.go, BBM , tails als bestuuringssysteem en dus geen whatsapp, windows , fb , google en instagram ofcours.
Je hoeft niet meteen all-in te gaan om iig een statement te maken. En je moet ergens beginnen.

Als je alleen WA gebruikt zal er sowieso veel minder data verzameld worden. Althans, volgens mij houdt WA niet bij welke websites je bezoekt buiten WA om bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178418867
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

Facebook is geen nieuwsorganisatie. Facebook verkoopt advertenties en gebruikersdata. Ze hebben geen verantwoordelijkheid naar hun gebruikers want die zijn niet hun klanten, die zijn hun produkt. En die gebruikers hebben ook allemaal carte blanche gegeven omdat ze de eula hebben geaccepteerd, zonder deze zelfs te lezen. Dumb fucks. Facebook heeft alleen verantwoordelijkheid naar de aandeelhouders. En voor de aandeelhouders geldt maar 1 motto: winst maken.
Als dat allemaal zo zou zijn, kan hij dat gewoon melden in het congres en in de media na de zoveelste ophef over Facebook?

Gezien de grootte heeft Facebook verantwoordelijkheden. Net zoals Google. Weet Zuckerberg zelf ook wel.

En zo niet, dan moet men die toko maar eens buiten de deur houden als privacyregels niet nageleefd worden en het platform dient om structureel invloed uit te oefenen via verzonnen berichten.
pi_178418933
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

Facebook is geen nieuwsorganisatie. Facebook verkoopt advertenties en gebruikersdata. Ze hebben geen verantwoordelijkheid naar hun gebruikers want die zijn niet hun klanten, die zijn hun produkt. En die gebruikers hebben ook allemaal carte blanche gegeven omdat ze de eula hebben geaccepteerd, zonder deze zelfs te lezen. Dumb fucks. Facebook heeft alleen verantwoordelijkheid naar de aandeelhouders. En voor de aandeelhouders geldt maar 1 motto: winst maken.
Volgens mij niet, gebruikers zijn ook niet de klant van Google, maar Google is wel meermaals op de vingers getikt voor het manipuleren van zoekresultaten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178419158
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Volgens mij niet, gebruikers zijn ook niet de klant van Google, maar Google is wel meermaals op de vingers getikt voor het manipuleren van zoekresultaten.
Dat is ook omdat het gewoon een commercieel bedrijf is. Ze hoeven het allemaal niet platter en transparanter te maken. Iedereen zou zoiets naar zijn hand zetten. Maar als zoiets 5000 bezoekers heeft zal niemand er wat om geven. Pas bij miljarden komt er ineens die "zogenaamde" maatschappelijke verantwoordelijkheid bij en wil men ineens dat een commerciele zoekmachine icm een gratis maildienst etc etc als een soort van consumentvriendelijke overheid functioneert. Het formaat icm de vele verwachtingen laat zoiets vaak wel wat uit z'n voegen barsten.

Ieder megabedrijf krijgt vroeg of laat dit soort maatschappelijke issues voor zn kiezen. Maar men hoeft natuurlijk niet aan liefdadigheid te doen. De commerciele factor waarbij derden van de gebruikers info wil om zo beter te kunnen adverteren brengt het geld binnen. En als jij zoekresultaten wil presenteren zoals jij ze als bedrijf wil presenteren ben je daar absoluut vrij in.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 10-04-2018 04:54:58 ]
pi_178421601
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Volgens mij niet, gebruikers zijn ook niet de klant van Google, maar Google is wel meermaals op de vingers getikt voor het manipuleren van zoekresultaten.
Omdat google verreweg de dominante speler in de zoekmarkt is. Dat is ook de reden dat Microsoft op de vingers is getikt wegens het bundelen van windows met hun eigen internet explorer, maar dat Apple (veel kleiner marktaandeel) er wel mee weg kwam om hun eigen safari met osx mee te leveren.
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:21:51 #228
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_178422068
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 06:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

15 jaar geleden toen het hip was om een eigen homepage te hebben zag je bij sommigen al van die banners op de pagina: "je IP adres is, je provider is...., je woonplaats is.... etc etc"
Haha, 1 van de eerste dingen die ik leerde met javascript
pi_178422303
quote:
Ook Sylvia Witteman gaat haar Facebookaccount opheffen. O nee, toch niet

Facebook is een griezelig instituut, waar we allemaal zo snel mogelijk vanaf moeten; zelfs Arjen Lubach zegt het, en dan moet het wel waar zijn, want Lubach is toch een beetje de nieuwe Frits Bom. Ik opende dus mijn Facebookaccount, met het stellige voornemen mijn aanwezigheid daar voorgoed ongedaan te maken.

Niet dat ik nou zo veel met dat hele Facebook gedaan heb, trouwens. Ik kwam er bijna nooit, en wat ik er aantrof deed dan ook denken aan zo'n 19de-eeuws graf waarbij de boomwortels door de verbrokkelde zerk woekeren en het opschrift ('Gelijk het gras is ons kortstondig leven') vrijwel onleesbaar is geworden.

n 2015 plaatste ik mijn eerste tekst: 'Ik begrijp helemaal niets van dat Facebook. Alleen dat het waarschijnlijk heel veel tijd gaat kosten' en verder bleef ik er dat jaar weg. In 2016 plaatste ik achtereenvolgens een foto van mijn jongste zoontje met een David Bowiemasker voor zijn gezicht en een filmpje van een zwemmende olifant. In 2017 plaatste ik een oude foto van mijn kinderen als kleuters die, verkleed als dokter en verpleegster, een babypop opereren die met ketchup is ingesmeerd.

Tot zover mijn schamele bijdrage aan Facebook. Gelukkig, of helaas, heb ik ook vrienden en familie, die er foto's op hebben gezet waarop ik A: iets aan het eten of drinken ben, B: door een veel te warme Europese stad aan het sjokken ben of C: naar mijn telefoon zit te staren. Tot slot zijn er nog de felicitaties, elk jaar op mijn verjaardag, vaak vergezeld van virtuele bossen bloemen en schattige kattenfoto's. Daar heb ik nooit op gereageerd, ondanks het vage schuldgevoel dat met die nalatigheid gepaard ging.

Dat was het wel zo'n beetje, mijn leven op Facebook. Geen politieke, religieuze of sociaal-economische discussies, geen verwijzingen naar seks, drugmisbruik, geplande plof- en ramkraken of chantage van het Koninklijk Huis; ik besloot mijn Facebookaccount niet op te heffen, maar gewoon te laten staan. Wat kan iemand dáár nu over mij te weten komen?

Ja, dat ik kinderen heb, dat ik van katten en bloemen hou, van eten en drinken, van zwemmende olifanten en van David Bowie, God hebbe zijn ziel. Dat ik graag reis naar veel te warme Europese steden, dat ik mijn telefoon vaak gebruik, en dat ik nooit reageer op felicitaties van Maud, Gerben, en Monique met wie ik in de klas zat toen ik 8 was.

Wat heeft Mark Zuckerberg met zijn griezelige, privacyverslindende Facebook aan dat lullige beetje informatie over mij? Ik ben méér dan dat. Zo ontzettend veel méér dan dat.

Al zou ik zo gauw niet weten wát.

https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
:')

Die heeft het Lubach-item goed begrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 10:37:17 ]
pi_178422602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')

Die heeft het Lubach-item goed begrepen.
Grootste gedeelte van de bevolking snapt helemaal niets van het internet.

Zij blijkbaar ook niet als ze denkt dat dat alles is wat Facebook aan data heeft van haar. Mensen zijn zo verschrikkelijk naief....
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:01:03 #231
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_178422683
Dan te bedenken dat mensen die dit 2 jaar geleden al riepen voor gek werden verklaard. :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_178423079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Dan te bedenken dat mensen die dit 2 jaar geleden al riepen voor gek werden verklaard. :{
Dit. :Y
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178424514
Zojuist verwijderd.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:25:16 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178425072
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 13:42 schreef Farenji het volgende:
Google weet veel meer over je dan facebook
Yep, bij FB heb ik (zipped) iets van 20MB en bij Google bijna 400MB aan data enne ik doe nauwelijks aan foto's/filmpjes.

Ik denk dat we hier trouwens het verschijnsel zien dat wanneer iets (te) groot en (al)machtig is geworden, het vanzelf omvalt om uit de brokken te kunnen herrijzen.
Er wordt - bewust? - ook een hoop paniek gemaakt om feitelijk niets. Ik vermoed zo maar dat onze geweldige overheid, veel meer data heeft.

Punt blijft natuurlijk de naïviteit waarmee mensen sociaal worstelen. Enerzijds alles willen vertellen om het te vertellen en anderzijds niet bereid zijn de gevolgen daarvan te accepteren. Als vast eerder gezegd, wanneer iets "gratis" is ben jijzelf het product om de dienst te betalen.
Niet erg mits ik weet, en dat kan ik prima bij FB, wat met die data gebeurd.

Vanaf 25 mei of zo worden we iig in staat gesteld om jezelf te kunnen laten vergeten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178425983
Iemand hier wiens data door Cambridge Analytica is gedeeld? Kan je hier checken: https://www.facebook.com/(...)sr=1&query=cambridge
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:25:37 #236
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178426229
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:55 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Grootste gedeelte van de bevolking snapt helemaal niets van het internet.

Zij blijkbaar ook niet als ze denkt dat dat alles is wat Facebook aan data heeft van haar. Mensen zijn zo verschrikkelijk naief....
Zie je op Facebook (hihaho) ook veel in de reacties ja. Het probleem is niet de data die FB verzameld OP Facebook. Het probleem is de data die FB verzameld als je niet op de site zit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:26:10 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178426240
Mark gaat straks praten

https://nos.nl/artikel/22(...)-hij-is-de-baas.html

ben benieuwd :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178426290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Dan te bedenken dat mensen die dit 2 jaar geleden al riepen voor gek werden verklaard. :{
Het is vooral het schouderophalen wat zo ergerlijk was en is. Met name waar het om de overheid gaat, ik riep 2 jaar geleden al dat het belachelijk was dat de overheid op facebook zat. Wat burgers zelf doen is gewoon dom, maar de overheid die mensen voor overheidsinformatie naar een commerciele spionagesite lokt is heel fout bezig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:29:52 #239
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_178426312
Nog 29H30 en dan gaat 'ie door de shredder *O*
pi_178426411
Ik krijg nu al ontwenningsverschijnselen.... maar ik moet het echt doen!
pi_178426454
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:34 schreef Xan21 het volgende:
Ik krijg nu al ontwenningsverschijnselen.... maar ik moet het echt doen!
Waarom je zo bang laten maken?
Ga gewoon een beetje voorzichtig en verantwoord om met internet.
pi_178426713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:34 schreef Xan21 het volgende:
Ik krijg nu al ontwenningsverschijnselen.... maar ik moet het echt doen!
Alleen daarom zou je al achter je oren moeten krabben.

Verslaafd zijn aan likes. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 14:48:10 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:48:13 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178426731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Alleen daarom zou je al achter je oren moeten krabben.
Ik krijg ontwenningsverschijnselen als ik lang niet op FOK! kan. Is dat ook erg? :@
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178426759
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik krijg ontwenningsverschijnselen als ik lang niet op FOK! kan. Is dat ook erg? :@
Dat komt gelukkig niet zoveel voor, getuige de omvang van de userbase.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:50:32 #245
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178426781
Innerlijke tweestrijd. Ik zou Facebook nu nog niet verlaten omdat ik er te veel mee doe. Als iedereen opeens zou overstappen op een nieuw netwerk, zou ik geen moeite hebben dat ook te doen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_178426916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:50 schreef Strani het volgende:
Innerlijke tweestrijd. Ik zou Facebook nu nog niet verlaten omdat ik er te veel mee doe. Als iedereen opeens zou overstappen op een nieuw netwerk, zou ik geen moeite hebben dat ook te doen.
Dat denken anderen ook. Bedenk dan als jij zelf stopt kun jij "die reden" zijn voor iemand anders.
pi_178426924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')

Die heeft het Lubach-item goed begrepen.
En dit is precies het hele issue.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178426957
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:56 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Dat denken anderen ook. Bedenk dan als jij zelf stopt kun jij "die reden" zijn voor iemand anders.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:06:03 #249
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178427074
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mark gaat straks praten

https://nos.nl/artikel/22(...)-hij-is-de-baas.html

ben benieuwd :)
4/5 deel van de congresleden die hem moeten overhoren worden ongergedompeld met geld van Facebook. :')

Wordt niets interessant.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:06:39 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178427087
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:06 schreef _--_ het volgende:

[..]

4/5 deel van de congresleden die hem moeten overhoren worden ongergedompeld met geld van Facebook. :')

Wordt niets interessant.
Had het gezien ja. Maar alsnog 1/5 deel dus niet, dus wie weet :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:09:39 #251
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178427147
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:56 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Dat denken anderen ook. Bedenk dan als jij zelf stopt kun jij "die reden" zijn voor iemand anders.
Eerst moet iemand een degelijk nieuw social network met een zelfde soort opzet maken. Op dit moment is dat er nog niet (of nog te klein). Wat doe jij?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_178427295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Eerst moet iemand een degelijk nieuw social network met een zelfde soort opzet maken. Op dit moment is dat er nog niet (of nog te klein). Wat doe jij?
Wat denk je te gaan missen dan?
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:18:03 #253
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178427333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat denk je te gaan missen dan?
Vooral de contacten, zoals familie (ik woon in het buitenland en FB is dan een handige oplossing). Daarbij gebruik ik FB vooral om op de hoogte te blijven van allerlei zaken en om mensen te ontmoeten via lokale groepen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_178427382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Vooral de contacten, zoals familie (ik woon in het buitenland en FB is dan een handige oplossing). Daarbij gebruik ik FB vooral om op de hoogte te blijven van allerlei zaken en om mensen te ontmoeten via lokale groepen.
Als je in het buitenland woont, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je het lastig vindt. Aan de andere kant moet je je misschien wel afvragen of het fijn is dat een bedrijf je zo in de houdgreep heeft.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:20:58 #255
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178427397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als je in het buitenland woont, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je het lastig vindt. Aan de andere kant moet je je misschien wel afvragen of het fijn is dat een bedrijf je zo in de houdgreep heeft.
Dat is het niet. Het is een kwestie van de voordelen en de nadelen afwegen, op dit moment.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_178427420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:20 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het is een kwestie van de voordelen en de nadelen afwegen, op dit moment.
Succes!
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:25:44 #257
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178427477
Het is inderdaad op zich een fijn middel om contact te houden met tweede en derderangs kennissen om het zo maar te noemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178427506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Eerst moet iemand een degelijk nieuw social network met een zelfde soort opzet maken. Op dit moment is dat er nog niet (of nog te klein). Wat doe jij?
Ik heb nu ook geen Facebook account en de behoefte ook niet.

Het was niet afzeikiger bedoeld hoor. Bedoel meer; ook jij kunt de doorslaggevende factor voor anderen zijn.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:28:20 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178427543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Eerst moet iemand een degelijk nieuw social network met een zelfde soort opzet maken. Op dit moment is dat er nog niet (of nog te klein). Wat doe jij?
Gaat niet werken... Elk platform dat zo populair wordt dat iedereen er op zit gaat op een gegeven moment naar de beurs, de bedenker moet dan macht afstaan aan shareholders en hop, je zit weer in het zelfde riedeltje.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:28:25 #260
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178427544
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:26 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb nu ook geen Facebook account en de behoefte ook niet.

Het was niet afzeikiger bedoeld hoor. Bedoel meer; ook jij kunt de doorslaggevende factor voor anderen zijn.
Die indruk had ik ook niet :)

Ik heb veel aan Facebook gehad en heb ook geen spijt dat ik er een account op heb gemaakt, een jaar of negen geleden. Maar nu bereiken we een punt waarbij een nieuw sociaal netwerk wel eens heel snel grote stappen zou kunnen maken op de markt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:29:23 #261
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178427560
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gaat niet werken... Elk platform dat zo populair wordt dat iedereen er op zit gaat op een gegeven moment naar de beurs, de bedenker moet dan macht afstaan aan shareholders en hop, je zit weer in het zelfde riedeltje.
Toch zal een ander bedrijf moeten leren van de fouten van Facebook. Het zal niet direct een utopie zijn, natuurlijk, maar een verbetering moet kunnen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:30:50 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178427579
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Toch zal een ander bedrijf moeten leren van de fouten van Facebook. Het zal niet direct een utopie zijn, natuurlijk, maar een verbetering moet kunnen.
Was Diaspora niet een peer 2 peer netwerk? Dus dat je eigen profiel op je computer staat als het ware? Dat is volgens mij het enige wat werkt. Op die manier draagt iedereen de kosten alhoewel sommige mensen dan beter bereikbaar zijn, en meer kunnen uploaden dan andere.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:31:49 #263
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178427592
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Was Diaspora niet een peer 2 peer netwerk? Dus dat je eigen profiel op je computer staat als het ware? Dat is volgens mij het enige wat werkt. Op die manier draagt iedereen de kosten alhoewel sommige mensen dan beter bereikbaar zijn, en meer kunnen uploaden dan andere.
Die ken ik niet, hoewel inderdaad een systeem als cryptocurrency maar dan puur als social network een uitkomst zou kunnen bieden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_178427874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Die indruk had ik ook niet :)

Ik heb veel aan Facebook gehad en heb ook geen spijt dat ik er een account op heb gemaakt, een jaar of negen geleden. Maar nu bereiken we een punt waarbij een nieuw sociaal netwerk wel eens heel snel grote stappen zou kunnen maken op de markt.
Ik zou zeggen misschien moeten ze beginnen begin met een ander verdienmodel. Facebook was/is gratis want de gebruiker was het product. En die enorme serverparken draaiend houden kost nogal wat. En als je ziet hoeveel fotoboeken, video's en andere troep gebruikers uploaden...elke GB wordt ergens gehost en worden regelmatig back-ups van gedraaid. Dat kost veel geld in beheer, onderhoud en hardware.

Misschien zijn door dit alles mensen inmiddels bereid om te betalen voor een soortgelijke dienst. En dan natuurlijk al hun data zelf kunnen beheren en er openheid is.
pi_178431205
quote:
Terwijl Lubach in zijn uitzending ironisch genoeg heeft uitgelegd waarom dat in de praktijk geen enkel verschil gaat maken... of je nu wel of geen Facebook account hebt; volgen doet Facebook je toch.
pi_178431302
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Terwijl Lubach in zijn uitzending ironisch genoeg heeft uitgelegd waarom dat in de praktijk geen enkel verschil gaat maken... of je nu wel of geen Facebook account hebt; volgen doet Facebook je toch.
Veel mensen zullen wellicht afkicken van een achterlijke verslaving.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:53:12 #268
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_178432245
Er is een class action law suit gestart, dus daar kunnen in principe de 1 miljard (of weet ik hoeveel precies) gebruikers daarbij aansluiten en dat kan weleens een probleem worden als er schade wordt toegekend in verband met deze privacyproblematiek.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 10 april 2018 @ 20:43:20 #269
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_178433784

Live stream van het verhoor van Zuckerberg
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_178433963
Die junks die meteen beginnen te roepen om Hyves.

Afkickverschijnselen much? :')
pi_178434246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Terwijl Lubach in zijn uitzending ironisch genoeg heeft uitgelegd waarom dat in de praktijk geen enkel verschil gaat maken... of je nu wel of geen Facebook account hebt; volgen doet Facebook je toch.
Bekend hier

Ik heb mn account dan ook niet opgezegd uit paranoia redenen, maar simpelweg omdat ik veel medegebruikers tegenkwam die elkaar op iedere commerciele actie en op ieder nieuwsbericht liepen te taggen.

Ik zit er sinds begin 2008 op, dat was slechts iets meer dan een jaar na oprichting.

Facebook was toen een solide en volwassener alternatief voor baggersites als houtje-touwtje-Hyves. Toen ik me net aanmelde zaten er nog maar zo rond de 100 Nederlanders op (dat kon je zien want je kon op land zoeken) en die woonden bijna allemaal in het buitenland.

Later met de cover en de likes bleef het ook nog wel overeind. Zelf je persoonlijke "krant" maken was ook wel pro, maar met dat berichten taggen en die gare emojis van nu wordt het langzamerhand ook hyves-achtig gebagger waar steeds nieuwe laagvliegers aan toegevoegd worden om maar te vernieuwen.

Als je wil kun je door met opzet de verkeerde emoji te kiezen al middelvingers uitdelen zonder dat er iets van te zeggen valt. En daarom is het imho tijd om de boel te verlaten om andere redenen dan privacy.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 10-04-2018 20:59:38 ]
pi_178435168
Brrr... nog veel meer A.I. tools aangekondigd die van alles gaan signaleren.
20000 mensen die zich met contentbeheersing gaan bezighouden.

Een platform waar je dus beter weg kunt blijven.
pi_178435344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:43 schreef monkyyy het volgende:

Live stream van het verhoor van Zuckerberg


*O*
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:27:18 #274
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178435508
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:43 schreef monkyyy het volgende:

Live stream van het verhoor van Zuckerberg
Gvd wat is hij slecht in het beantwoorden van vragen. :o

Hij kan ook niet liegen
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:28:55 #275
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178435569
Hij geeft toe dat trumps campagne campbridge analytica heeft ingehuurd???
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178435762
pi_178435875
Is er ergens een stream met (Engelse/Nederlandse) ondertiteling?
Somebody that I used to know
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:37:35 #278
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178435912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:36 schreef Postbus100 het volgende:
Is er ergens een stream met (Engelse/Nederlandse) ondertiteling?
Nos heeft een liveblog
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178435937
https://twitter.com/HenriBontenbal/status/983775353566003200?s=19

_O-

(ik zit mobiel, kan m niet zo handig posten).
Somebody that I used to know
pi_178435956
Ik heb zo ontzettend het gevoel steeds dat die fossielen in de senaat geen flauw idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben :X :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:39:34 #281
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178435980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb zo ontzettend het gevoel steeds dat die fossielen in de senaat geen flauw idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben :X :X
Daarom betwijfel ik de onafhankelijkheid van de ondervraging.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178436021
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:37 schreef _--_ het volgende:

[..]

Nos heeft een liveblog
Bedankt, maar ook daar geen ondertiteling (geen TT888) ;(

Edit : oh, wacht, liveblog. Ik dacht dat je livestream bedoelde.
Somebody that I used to know
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:41:23 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178436051
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2018 13:38 schreef Volkorenbrood het volgende:
Mensen die zeggen dat Facebook zich zorgen moet maken omdat Instagram nu helemaal de shit is, moeten even kijken wie de eigenaar is van Instagram.
Zuckerberg is een beetje de Ben Mandemakers van de social media :D
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:42:55 #284
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178436099
Echt die oude mannen die geen technology kunnen gebruiken die zuckerberg ondervragen :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:43:56 #285
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178436125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb zo ontzettend het gevoel steeds dat die fossielen in de senaat geen flauw idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben :X :X
Ik ook :X . En dat is ook wel te zien.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:44:57 #286
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178436156
Lindsey Graham. _O_ _O_
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:45:43 #287
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178436186
Facebook heeft geen tegenstand van andere sociale medium.

Dat is het grootste probleem.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:47:42 #288
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178436275
Hij zou nu gewoon wechat hebben moeten zeggen of dat russische platform (vkontakt ofzoiets).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178436285
Waar zijn die lui daarachter toch zo druk mee bezig op die laptops?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:48:34 #290
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178436312
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:47 schreef DaMook het volgende:
Hij zou nu gewoon wechat hebben moeten zeggen of dat russische platform (vkontakt ofzoiets).
Nee, die hebben geen schijn van kans om te strijden met facebook.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178436324
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:39 schreef _--_ het volgende:

[..]

Daarom betwijfel ik de onafhankelijkheid van de ondervraging.
Meer dan twijfel hoor...

quote:
Of the 55 members on the Energy and Commerce Committee this year, all but nine have received Facebook contributions in the past decade. The average Republican got $6,800, while the average Democrat got $6,750.
https://www.usatoday.com/(...)tions-fac/486313002/
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:50:12 #292
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178436370
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:48 schreef _--_ het volgende:

[..]

Nee, die hebben geen schijn van kans om te strijden met facebook.
Mjah, dat waren de enige alternatieven die ik on the go kon bedenken :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:50:26 #293
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178436384
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Meer dan twijfel hoor...

[..]

https://www.usatoday.com/(...)tions-fac/486313002/
Dat is zeg maar al paar pagina's geleden gepost. :*
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:51:40 #294
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178436433
Gaan ze vragen stellen over rusland. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178436520
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:51 schreef _--_ het volgende:
Gaan ze vragen stellen over rusland. :')
Zelfs Mark moet denken 'omg, wat een idioten'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:54:19 #296
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178436535
Cute van die jongen. O+
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:54:35 #297
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178436548
Veel follow up, team van Mar krijgt het nog druk.

Ook veel onredelijke vragen of niet onderbouwde vragen. Je zou toch zeggen dat het businessmodel van facebook duidelijk zou zijn.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:54:51 #298
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178436562
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zelfs Mark moet denken 'omg, wat een idioten'
Echt he.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:55:37 #299
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178436596
Idk dit idk dat.

Gaat lekker. _O_
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178436717
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:50 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat is zeg maar al paar pagina's geleden gepost. :*
Ja, dus? Blijkbaar nog niet genoeg gezien door iedereen.
pi_178436724
Wow, deze senator is mij echt een partij vaag...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')