abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176708496

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Lees hier een uitleg, handleidingen, crypto-woordenboek etc,
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ afbeelding ]
pi_176708541
Alexander zit niet stil wat een gast _O_
pi_176708832
xx al op cmc?
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
  woensdag 24 januari 2018 @ 01:00:35 #4
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_176708939
when lambeau
  woensdag 24 januari 2018 @ 01:02:14 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176708948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 01:00 schreef SugeLucky het volgende:
when lambeau
zeau
  woensdag 24 januari 2018 @ 01:04:42 #6
406944 SugeLucky
pi_176708966
Die bitcoin zit ons te lambo blocken.
  woensdag 24 januari 2018 @ 01:06:03 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176708972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 01:04 schreef SugeLucky het volgende:
Die bitcoin zit ons te lambo blocken.
Wat een party crasher.
  woensdag 24 januari 2018 @ 01:06:30 #8
406944 SugeLucky
pi_176708976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 01:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een party crasher.
Ja, ik heb het een beetje gehad met hem
  woensdag 24 januari 2018 @ 01:08:14 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176708990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 01:06 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ja, ik heb het een beetje gehad met hem
Idem. Zojuist nog 0.13 BTC verkocht, dat zal hem leren!
  woensdag 24 januari 2018 @ 01:08:34 #10
406944 SugeLucky
pi_176708994
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 01:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Idem. Zojuist nog 0.13 BTC verkocht, dat zal hem leren!
:D
  woensdag 24 januari 2018 @ 05:39:41 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176709765
Groot media / banken offensief vandaag?

AFM: verbied riskante beleggingsproducten, zoals cryptomunten

https://www.volkskrant.nl(...)yptomunten~a4561538/

https://www.nu.nl/cryptov(...)ggingsproducten.html

beide op de frontpage als eerste artikel ook op het moment dat ik dit bericht schrijf.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176709773
Wel kut voor je dimmak, die IOTA. Ik heb net even in mijn wallet gekeken, heb toen de seed gecreerd met die IPFS link, en mijn IOTAs zijn nog veilig :)
Wel zeer gebruiksvriendelijk weer die wallet, zelfs na de laatste update. Handmatig node instellen, reattachen, miljoen uur wachten, onbeveiligd mijn seed copy pasten, etc. ^O^ :{ :')
pi_176709797
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 05:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

beide op de frontpage als eerste artikel ook op het moment dat ik dit bericht schrijf.
quote:
Tegen cryptomunten zelf kan de AFM weinig doen, omdat het geen beleggingsproducten zijn. Maar er zijn ook producten te koop waarmee consumenten op koersstijgingen en -dalingen van cryptomunten kunnen speculeren. Die derivaten kunnen sinds kort wel verboden worden, zegt van Vroonhoven.
Je bent ook gewoon een mongool als je daar mee gaat zitten kutten. Margin traden met crypto en zeker met de marges die dat soort sites bieden is levensgevaarlijk :W
  woensdag 24 januari 2018 @ 05:43:33 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176709811
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 05:42 schreef kthxbye het volgende:

[..]

[..]

Je bent ook gewoon een mongool als je daar mee gaat zitten kutten. Margin traden met crypto en zeker met de marges die dat soort sites bieden is levensgevaarlijk :W
Mooie bangmakerij in de headlines dus weer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176709926
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 05:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mooie bangmakerij in de headlines dus weer.
Jup, had niet anders verwacht :) Ik vind de Volkskrant de laatste tijd wel redelijk "positief" over crypto's schrijven en dat stuk laatst in FD over de Chinese overheid en VEN was ook best goed. Slowly, but surely adoption is coming.
pi_176709941
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 05:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

er komt vandaag een hoorzitting in de 2e kamer...

bron: https://www.msn.com/nl-nl(...)4tBV?ocid=spartanntp
  woensdag 24 januari 2018 @ 06:13:11 #17
406944 SugeLucky
pi_176709957
Hoe harder banken proberen me van crypto's af te houden, hoe meer ik de neiging krijg meer geld in crypto's te stoppen.
pi_176709959
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 05:59 schreef SMS303 het volgende:

[..]

quote:
De econoom wijst erop dat 70 procent van de handel in cryptovaluta plaatsvindt via cryptobeurzen en dat vier beurzen (Bitfinex, Coinbase, Bitflyer en Bitstamp) goed zijn voor zo’n driekwart van die beurshandel.
Binance niet noemen!! :')

quote:
Wie via deze beurzen in cryptomunten handelt, belegt in feite in cryptovaluta-derivaten. "Deze beurzen hebben zelf wel een wallet op de blockchain(s). Maar de handelaren op de beurs hebben zelf geen cryptovaluta op de blockchain", aldus Brosens.
Ja, goh, als je je coins of fiat op exchanges parkeert dan loop je een risico. Poeh poeh wat een bangmakerij weer. Zelf je coins beheren, als je actief trade dan kies je ervoor om het risico te lopen dat je je coins kwijt kan raken.

Man man man ik ben er weer klaar mee hoor ;(
pi_176709967
quote:

[..]

Waarom mag zo'n nobody in de kamer spreken? Wat hij zegt klopt niet. Zijn site is down. Hij heeft zijn portfolio openbaar. 0.11 Bitcoin. :')
pi_176709975
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 06:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom mag zo'n nobody in de kamer spreken? Wat hij zegt klopt niet. Zijn site is down. Hij heeft zijn portfolio openbaar. 0.11 Bitcoin. :')
Misschien is ie met zn kerstbonus op 20k ingestapt en heeft ie nog de pleuris in dat ie met verlies heeft verkocht?!?!? ik noem maar wat :P
pi_176709978
quote:

[..]

quote:
Cryptovaluta decentraal? Dat had je gedacht! - Mijn bijdrage voor Rondetafel Tweede Kamer morgen
https://twitter.com/teunisbrosens/status/955793669801627649

Dat had je gedacht!!! "pakkende titel" :')

woeioeioei wat een schokkende ontdekking weer :')

blockchain "expert" :')
pi_176709988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 06:23 schreef kthxbye het volgende:

[..]

[..]

https://twitter.com/teunisbrosens/status/955793669801627649

Dat had je gedacht!!! "pakkende titel" :')

woeioeioei wat een schokkende ontdekking weer :')

blockchain "expert" :')
Wel 600 volgers op Twitter. Wordt door de cryptowereld blijkbaar wel erkend als expert. :')
pi_176710029
quote:

[..]

Bright-artikel: https://www.bright.nl/nie(...)centraal-dan-gedacht

Hij heeft wel een punt.
pi_176710083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 05:42 schreef kthxbye het volgende:

[..]

[..]

Prima dat ze die reguleren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176710088
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 06:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt.
Ja hoor, totdat Dex opkomt, dan is het volledig decentraal.
pi_176710090
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 06:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt.
Ja? Waar vind je dat hij een punt heeft dan?

Zijn data is onjuist en hij trekt conclusies over de hele cryptomarkt obv Bitcoin.
pi_176710125
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja? Waar vind je dat hij een punt heeft dan?

Zijn data is onjuist en hij trekt conclusies over de hele cryptomarkt obv Bitcoin.
Hij heeft een punt als hij zegt dat de macht in cryptoland vaak bij een beperkt aantal partijen ligt. Dat kunnen exchanges zijn, of grote miners, of bijvoorbeeld een beperkt groepje developers dat bij Bitcoin de beslissingen neemt. Mining, development en handel zijn niet zo heel erg decentraal. Daar wordt vaak aan voorbijgegaan.
  woensdag 24 januari 2018 @ 07:31:24 #28
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_176710148
-repost
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_176710211
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 05:40 schreef kthxbye het volgende:
Wel kut voor je dimmak, die IOTA. Ik heb net even in mijn wallet gekeken, heb toen de seed gecreerd met die IPFS link, en mijn IOTAs zijn nog veilig :)
Wel zeer gebruiksvriendelijk weer die wallet, zelfs na de laatste update. Handmatig node instellen, reattachen, miljoen uur wachten, onbeveiligd mijn seed copy pasten, etc. ^O^ :{ :')
Ja, achteraf was het een groot risico natuurlijk. De tangle en bijbehorende applicaties is eigenlijk nog lang niet klaar voor adoptie. Maar ik kocht ze top op Bitfinex en die was in die tijd ook niet goed in het nieuws, dus ik wilde ze weg hebben. Had ik ze maar naar Binance verzonden. ;( Dat kreeg ik vanuit die Ledger niet voor elkaar. Oneindig reattachen, broadcasten, alles. ;(

Mooi dat de jouwe nog veilig zijn! ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
pi_176710241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:39 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ja, achteraf was het een groot risico natuurlijk. De tangle en bijbehorende applicaties is eigenlijk nog lang niet klaar voor adoptie. Maar ik kocht ze top op Bitfinex en die was in die tijd ook niet goed in het nieuws, dus ik wilde ze weg hebben. Had ik ze maar naar Binance verzonden. ;( Dat kreeg ik vanuit die Ledger niet voor elkaar. Oneindig reattachen, broadcasten, alles. ;(

Mooi dat de jouwe nog veilig zijn! ^O^
Heb je nog wel vertrouwen in IOTA als in de toekomst? Of ben je er helemaal klaar mee :)
pi_176710306
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:43 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Heb je nog wel vertrouwen in IOTA als in de toekomst? Of ben je er helemaal klaar mee :)
Dat is een vraag die ik mijzelf de afgelopen 24u heb gesteld. :P Ik heb nog wel degelijk vertrouwen in IOTA. Maar toch zou het team meer moeten doen om dit soort dingen te voorkomen. Ook heb ik meerdere keren support gezocht om mijn assets weg te krijgen uit die Ledger, maar zowel de community als het team kon of wilde mij niet helpen. Dat vind ik dan wel weer een groot minpunt.

Uiteindelijk loop je gewoon risico met dit soort producten. En daar was ik mij vooraf helemaal van bewust. Ik had gewoon meer tijd moeten nemen om die seed zelf te genereren, maar ik koos bewust voor die online gen, ondanks alle risico's, omdat Bitfinex steeds problemen had met die wallet en omdat die Tether fud toen net aan het licht kwam.

Toch zou ik wel graag weer IOTA in mijn portfolio willen hebben. Op een exchange, totdat de Tangle en bijbehorende applicaties goed werken. Ik ben dan ook van plan om deze week mijn portfolio iets te verkleinen en weer wat IOTA terug te kopen.
pi_176710308
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:39 schreef Typisch het volgende:
Spoiler: we gaan het morgen proberen met een extra topic waar iets strenger gemod gaat worden.

Nog suggesties vooraf?
- Verbod op posts met alleen smileys of > ..% smileys
- Verbod op posts <5 woorden
- Verbod op klaas
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_176710309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat is een vraag die ik mijzelf de afgelopen 24u heb gesteld. :P Ik heb nog wel degelijk vertrouwen in IOTA. Maar toch zou het team meer moeten doen om dit soort dingen te voorkomen. Ook heb ik meerdere keren support gezocht om mijn assets weg te krijgen uit die Ledger, maar zowel de community als het team kon of wilde mij niet helpen. Dat vind ik dan wel weer een groot minpunt.

Uiteindelijk loop je gewoon risico met dit soort producten. En daar was ik mij vooraf helemaal van bewust. Ik had gewoon meer tijd moeten nemen om die seed zelf te genereren, maar ik koos bewust voor die online gen, ondanks alle risico's, omdat Bitfinex steeds problemen had met die wallet en omdat die Tether fud toen net aan het licht kwam.

Toch zou ik wel graag weer IOTA in mijn portfolio willen hebben. Op een exchange, totdat de Tangle en bijbehorende applicaties goed werken. Ik ben dan ook van plan om deze week mijn portfolio iets te verkleinen en weer wat IOTA terug te kopen.
PM me je wallet adres even dan help ik je een stukje op weg :)

op eigen risico, misschien crashen we het hele systeem wel weer c_/
pi_176710383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef kthxbye het volgende:

[..]

PM me je wallet adres even dan help ik je een stukje op weg :)

op eigen risico, misschien crashen we het hele systeem wel weer c_/
Thnx voor het genereuze aanbod, maar ik kom er wel. Met de waarde die mijn portfolio heeft durf ik dit aanbod niet te accepteren. Evengoed bedankt maat!
pi_176710429
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

- Verbod op klaas
And don't mention the war.
pi_176710622
quote:

[..]

"Winkeliers die producten willen aanbieden in cryptomunten, moeten voortdurend nieuwe prijsstickers plakken."

_O-
pi_176710625
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

- Verbod op klaas
:') haten
pi_176710643
quote:
17s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:04 schreef dimmak het volgende:

[..]

Thnx voor het genereuze aanbod, maar ik kom er wel. Met de waarde die mijn portfolio heeft durf ik dit aanbod niet te accepteren. Evengoed bedankt maat!
B:)B
pi_176710818
Vandaag: Listing Carvertical! *O*
  woensdag 24 januari 2018 @ 08:58:55 #40
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176710897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:53 schreef ColeJ het volgende:
Bestaat dat niet al :?
fok you ja!
pi_176710937
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:53 schreef ColeJ het volgende:
op welke exchange ?
pi_176710967
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:01 schreef Predator38 het volgende:

[..]

op welke exchange ?
Kucoin :)
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:04:03 #43
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176710971
quote:

[..]

op welke exchange ?
Ik bedoel in het algemeen. Dat heb je in NL toch ook al dat er van alles bijgehouden wordt mbt km stand etc?
fok you ja!
pi_176710983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:04 schreef piere het volgende:

[..]

Ik bedoel in het algemeen. Dat heb je in NL toch ook al dat er van alles bijgehouden wordt mbt km stand etc?
Niet decentraal en ook niet internationaal. Het gaat verder dan alleen kilometerstanden maar bijvoorbeeld ook onderhoudshistorie, aantal eigenaren etc.
pi_176710986
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:04 schreef piere het volgende:

[..]

ja de NAP maar hoe controleer je dat ??

kan en word net zo goed mee gefraudeerd
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2018 @ 09:14:08 #46
230491 Zith
pls tip
pi_176711113
Waarom nodigt de tweede kamer niet een mod uit van het beste crypto forum van nederland om alles haarfijn uit te leggen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_176711138
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:14 schreef Zith het volgende:
Waarom nodigt de tweede kamer niet een mod uit van het beste crypto forum van nederland om alles haarfijn uit te leggen?
Of gewoon klaasweetalles _O_
pi_176711140
quote:
dan ben je weken bezig voordat zulke mongolen het snappen _O- _O- _O-
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:16:36 #49
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176711142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:35 schreef Atlantis- het volgende:

[..]

"Winkeliers die producten willen aanbieden in cryptomunten, moeten voortdurend nieuwe prijsstickers plakken."

_O-
Die is wel leuk ja.
En dan als conclusie trekken dat er 2 toepassingen zijn voor Crypto. Het criminele circuit en als waardemiddel.

Dat criminele circuit wordt er elke keer bij gehaald, maar ik zie dat niet zo. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_176711157
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die is wel leuk ja.
En dan als conclusie trekken dat er 2 toepassingen zijn voor Crypto. Het criminele circuit en als waardemiddel.

Dat criminele circuit wordt er elke keer bij gehaald, maar ik zie dat niet zo. Kan iemand mij uitleggen waarom?
“Het is anoniem betaluh”

Uhuh
pi_176711159
quote:

[..]

Die is wel leuk ja.

omdat crypto volledig "anoniem" zou zijn maar in de praktijk valt dat toch best tegen
en de overheid wilt het liefst volledige controle en inzicht op de bevolking ( wat nou privacy )
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:19:40 #52
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176711176
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

“Het is anoniem betaluh”

Uhuh
Cash is anoniemer. Ik zie het ook niet zo dat ene Pablo tegen zijn klanten zegt dat ze in BTC moeten betalen
fok you ja!
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:20:36 #53
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_176711188
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:36 schreef TwztId het volgende:

[..]

:') haten
Het is de meest irritante emoji op FOK!, gebruikt door kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn :{w
Ja inderdaad, V. ja.
pi_176711198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:20 schreef V. het volgende:

[..]

Het is de meest irritante emoji op FOK!, gebruikt door kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn :{w
:')
pi_176711211
quote:
kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn
"kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn "

huh die zijn er toch helemaal niet op Fok! |:(
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:27:01 #56
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176711261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:23 schreef Predator38 het volgende:

[..]

"kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn "

huh die zijn er toch helemaal niet op Fok! |:(
Nee, alleen mannen met grote piemols en egoos
fok you ja!
pi_176711326
quote:

[..]

op welke exchange ?
Om 15:00 vanmiddag !
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:34:33 #58
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176711385
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:21 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

_O_

My reaction exactly.
pi_176711388
quote:

[..]

Die is wel leuk ja.

Smartcontracts zijn ook illegaal, gevaarlijk gewoon
pi_176711412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:30 schreef ColeJ het volgende:

[..]

Om 15:00 vanmiddag !
Op EtherDelta is hij al eerder gelisted.
/a&gt;
pi_176711462
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:36 schreef TripleZ het volgende:

[..]

Op EtherDelta is hij al eerder gelisted.
Zeker waar! Ik heb dus goede hoop op een stijging :)
pi_176711638
quote:

[..]

:')_!
pi_176711657
:') :') :') :')
pi_176711696
quote:
hadden ze maar gewaarschuwd voor Fortis bank.
pi_176711705
Ik snap dat gehaat op de AFM etc niet zo. Als de blockchain serieus wil worden genomen als bijvoorbeeld een platform waarop aandelen uitgegeven worden heb je gewoon steun van de overheid nodig.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:02:11 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176711860
quote:
quote:
Volgens Van Vroonhoven schatten Nederlanders de risico's niet goed in. En door de lage rente en technologische ontwikkelingen die dergelijke beleggingen toegankelijk maken, nemen meer mensen grote risico's.
Het is allemaal zo verschrikkelijk naief. Vergelijkbaar met wat er een paar jaar geleden gebeurde met het downloaden van muziek en films.
In plaats van te bekijken waarom mensen doen wat ze doen, eerst gaan lopen klagen en daarna proberen tegen te werken. En als blijkt dat dat niet werkt gaan ze een keer naar een oplossing zoeken die in het verlengde ligt van het probleem en er van te profiteren. Denk bijvoorbeeld aan dingen als Spotify en Netflix.

Iedereen waarschuwt je er voor dat het een markt is met verschrikkelijke prijsschommelingen, dat de kans bestaat dat Bitcoin ineens zijn complete waarde verliest, dat we in een bubbel zitten en dus niet meer geld moeten investeren dan je kunt missen. Daarnaast kun je makkelijk naar koersen kijken om op te maken of dit wel of niet je "ding" is.

(veel) Mensen die geld in crypto steken zijn gewoon teleurgesteld in ons financiele systeem. Het feit dat kosten omhoog gaan, je moet betalen voor je spaargeld en ondertussen er totaal geen rente meer voor terug krijgt. Dan is een risicovolle investering het geld wel waard voor die mensen.
Zeker voor mensen die niet zo veel geld hebben dat ze op een andere manier een noemenswaardig bedrag kunnen "bijverdienen". Als je veel geld hebt kun je nog in vastgoed of aandelen gaan zitten als je dat wilt waarbij je dan nog een aardige winst kunt maken, maar op het moment dat je misschien 1000 euro kunt missen is dat niet (of veel minder) aantrekkelijk dan de gok dat je misschien in een half jaar tijd 400% winst boekt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_176711899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef BakkenKappen het volgende:
Ik snap dat gehaat op de AFM etc niet zo. Als de blockchain serieus wil worden genomen als bijvoorbeeld een platform waarop aandelen uitgegeven worden heb je gewoon steun van de overheid nodig.
Ik word vooral moe van dat hele sfeertje van "het is nieuw, het is eng, dus het mag niet".
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:06:48 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176711927
quote:
Ze willen reguleren en controleren. Er wordt geld gegenereerd waar ze geen vat op hebben. De A staat niet voor niets voor autoriteit.
Ze willen eigenlijk wat wij nu aan het doen zijn verbieden. En daar mogen we niet op haten?
pi_176711974
quote:
we hebben de overheid juist helemaal niet meer nodig en daarom worden de overheden en de banken bang en steun, regulatie, controle van de overheden werken ook altijd zo goed he...... :'( :'(
pi_176711978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:04 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Ik word vooral moe van dat hele sfeertje van "het is nieuw, het is eng, dus het mag niet".
Ja dat heb ik ook wel, maar iets van regelgeving zou voor de hele crypto/blockchain community niet slecht zijn imo.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ze willen reguleren en controleren. Er wordt geld gegenereerd waar ze geen vat op hebben. De A staat niet voor niets voor autoriteit.
Ze willen eigenlijk wat wij nu aan het doen zijn verbieden. En daar mogen we niet op haten?
Reguleren en controleren is misschien ook wel nodig om de consument te beschermen. Je zegt net zelf nog dat mensen met weinig vermogen vooral in crypto stappen, als er een groep is die hulp nodig heeft is het die groep wel.

En ja geld wordt gegenereerd waar ze geen vat op hebben, dus? Dat gebeurd constant vanuit andere centrale banken en dat mag je ook prima omruilen voor euro's. Ze gaan ook niet verbieden dat er met BTC/LTC/ETH/Shitcoin betaald wordt bij thuisbezorgd ze gaan alleen de uitwassen die nu ontstaan inperken.

Het houden van crypto wordt niet verboden. Dat is wat ik doe.
pi_176711987
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:10 schreef Predator38 het volgende:

[..]

we hebben de overheid juist helemaal niet meer nodig en daarom worden de overheden en de banken bang.....
_O- _O-

Ja joh. Laten we het strafrecht maar decentraliseren.
pi_176712010
Volgens BNR is Bitcoin niet decentraal dus kijk uit hoor, nounou. Kon het helaas niet afluisteren net.
pi_176712022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:11 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

_O- _O-

Ja joh. Laten we het strafrecht maar decentraliseren.
Strafrecht ??? daar gaat anders ook heeeel veel mis, maar we hebben het niet over strafrecht.
ik snap niet waarom jij de overheid zo beschermd eigenlijk.

noem eens iets wat de overheden nou strak, goed en controleerbaar geregeld hebben ?
pi_176712026
quote:

[..]

Dit dus.

^O^
pi_176712050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:13 schreef Predator38 het volgende:

[..]

Strafrecht ??? daar gaat anders ook heeeel veel mis, maar we hebben het niet over strafrecht.
ik snap niet waarom jij de overheid zo beschermd eigenlijk.

noem eens iets wat de overheden nou strak, goed en controleerbaar geregeld hebben ?
De overheid heeft mijn onderwijs prima voor elkaar, de politie beschermt mijn eigendom prima, mijn gezondheidszorg is prima in orde. Ik heb geen kut te klagen in dit land.

Kan het beter? Ja. Is het optimaal? Nee. Maar wil ik dat het allemaal wegvalt? Nee.
pi_176712062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:15 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

De overheid heeft mijn onderwijs prima voor elkaar, de politie beschermt mijn eigendom prima, mijn gezondheidszorg is prima in orde. Ik heb geen kut te klagen in dit land.

Kan het beter? Ja. Is het optimaal? Nee. Maar wil ik dat het allemaal wegvalt? Nee.
aaaahhh je kijkt alleen naar jezelf......tja _O-
net zoals de 2de kamer in hun glazen koepel

kijk eerst eens verder ...dan praten we verder
pi_176712169
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:15 schreef Predator38 het volgende:

[..]

aaaahhh je kijkt alleen naar jezelf......tja _O-
net zoals de 2de kamer in hun glazen koepel

kijk eerst eens verder ...dan praten we verder
Het hoeft niet meteen zo neerbuigend joh :P

Hoe zie jij een maatschappij zonder overheid voor je dan?
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:22:34 #79
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176712182
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:10 schreef BakkenKappen het volgende:

Reguleren en controleren is misschien ook wel nodig om de consument te beschermen. Je zegt net zelf nog dat mensen met weinig vermogen vooral in crypto stappen, als er een groep is die hulp nodig heeft is het die groep wel.

En ja geld wordt gegenereerd waar ze geen vat op hebben, dus? Dat gebeurd constant vanuit andere centrale banken en dat mag je ook prima omruilen voor euro's. Ze gaan ook niet verbieden dat er met BTC/LTC/ETH/Shitcoin betaald wordt bij thuisbezorgd ze gaan alleen de uitwassen die nu ontstaan inperken.

Ben ik het toch eigenlijk niet mee eens. Als rechtgeaarde liberaal vind ik vooral dat de betutteling ergens eens op moet houden. Als je te dom/naïef/lui bent om te begrijpen wat de risico's zijn zou je er in de basis niet op in moeten stappen. Bij twijfel niet inhalen.

En wie niet horen wil moet maar voelen: sommige mensen leren het pas als ze de pijn zelf ervaren hebben. So be it, denk ik dan :s)
pi_176712208
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:21 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

zo is het niet bedoeld hoor maar ik zie:
mijn onderwijs, mijn eigendommen, mijn gezondheidszorg ;)

ik heb het er niet over dat we gelijk alle regulatie/controle uit handen moeten geven...maar wel de vrijheid moeten hebben tussen een "centrale bank" en een "decentrale bank"

de overheid heeft de controle en regulatie van de centrale banken niet eens goed op orde waardoor consumenten heel veel geld zijn verloren
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:28:58 #81
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176712284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:24 schreef Predator38 het volgende:

[..]

ik heb het er niet over dat we gelijk alle regulatie/controle uit handen moeten geven...maar wel de vrijheid moeten hebben tussen een "centrale bank" en een "decentrale bank"

de overheid heeft de controle en regulatie van de centrale banken niet eens goed op orde waardoor consumenten heel veel geld zijn verloren
Nee, de greed van de consument en de luiheid om zich te verdiepen geeft hem/haar veel geld gekost.
pi_176712393
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:28 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Nee, de greed van de consument en de luiheid om zich te verdiepen geeft hem/haar veel geld gekost.
ook dat ja maar er werden ook gewoon hypotheken gekoppeld aan beleggings fondsen zonder enige of zelfs valse informatie.....
pi_176712405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:24 schreef Predator38 het volgende:

[..]

Tja ik kan alleen oordelen over hoe ik zelf de overheid ervaar. Dus ga ik over mijn eigen ervaring praten :P. En net schreef je letterlijk dit: we hebben de overheid juist helemaal niet meer nodig

En nu krabbel je al terug door te zeggen dat je niet alles uit handen wil geven.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:22 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ben ik het toch eigenlijk niet mee eens. Als rechtgeaarde liberaal vind ik vooral dat de betutteling ergens eens op moet houden. Als je te dom/naïef/lui bent om te begrijpen wat de risico's zijn zou je er in de basis niet op in moeten stappen. Bij twijfel niet inhalen.

En wie niet horen wil moet maar voelen: sommige mensen leren het pas als ze de pijn zelf ervaren hebben. So be it, denk ik dan :s)
Tja kan ik ook wel inkomen en ben het er stiekem wel een beetje mee eens, ik denk alleen dat je dan een hele grote groep heel hard raakt die het eigenlijk niet kunnen missen.
pi_176712424
quote:

[..]

Ik zie mezelf niet als rechtgeaarde liberaal, maar ik vind dit ook wel erg betuttelend overkomen.

Ik trek mijn comments over positieve berichtgeving van de Volkskrant weer in. Lees dit interview maar eens (en zie ook die kop van dat mens :') )

https://www.volkskrant.nl(...)-te-lijken~a4561537/

quote:
AFM-voorzitter: 'Financieel beleggen begint op gokken en gamen te lijken'
Merel van Vroonhoven waarschuwt voor gamification van beleggen
ARTIKELBeleggingsproducten zijn geen games, en de bitcoin is geen spelletje. Maar de baas van Neerlands financiële waakhond maakt zich zorgen. Vooral de jongere generatie, die hiermee opgroeit, ziet niet langer het verschil.' Zij pleit voor een verbod op riskante beleggingsproducten.

Door: Peter de Waard Koen Haegens 24 januari 2018, 02:00

https://s.vk.nl/s-a4561537/
Blijf op de hoogte
Iedere dag rond lunchtijd het belangrijkste nieuws van de ochtend, de mooiste fotografie en het gesprek van de dag? Schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.

uwnaam@email.nl
OK
Zelfs de huiskamer van AFM-bestuursvoorzitter Merel van Vroonhoven is niet gevrijwaard van de bitcoingekte. Haar zoon van 13 heeft schoolgenoten die beleggen in cryptovaluta, vertelt de baas van de financiële waakhond van Nederland. Ook over de gevaren die kleven aan die 'hype', zoals zij het noemt, kan hij al meepraten. Een jongen uit de derde klas verloor laatst 3.000 euro aan de bitcoin.

Mijn zorg is dat met name de jongere generatie, die hiermee opgroeit, het verschil tussen beleggingsproducten en bitcoins niet langer ziet

Dat zo'n riskante belegging ook bij zo'n jong publiek kan aanslaan, is geen toeval. Van Vroonhoven noemt het 'de gamification van de financiële sector'. 'Financiële producten, zoals cryptovaluta of binaire opties - wat zeer risicovolle producten zijn - worden aan de man gebracht met verleidingstechnieken die we kennen uit de wereld van de games en de online gokindustrie.'

Veel jongeren slaan zulke waarschuwingen van centralebankpresidenten en andere toezichthouders in de wind. 'Die waarschuwingen komen van mensen die niets van de achterliggende technologie weten. Jongeren doen die af als meningen uit Jurassic Park', zegt ze. Ze vindt dat gevaarlijk. 'Het onderscheid tussen financiële producten en gokken vervaagt. Maar beleggingsproducten zijn geen games, en de bitcoin is geen spelletje. Mijn zorg is dat met name de jongere generatie, die hiermee opgroeit, het verschil niet langer ziet.'

De psychologische trucjes van gewiekste aanbieders van riskante beleggingen zijn dan ook een van de aandachtspunten in de toezichtagenda die de AFM vandaag presenteert. Voorheen was 'transparantie' het toverwoord bij de financiële waakhond. Als de consument maar eerlijk en goed zou worden voorgelicht, kon die zelf wel uitmaken wat goed voor hem was. Maar inmiddels weten we dat transparantie alleen niet doorslaggevend is, legt Van Vroonhoven uit. Mensen handelen vaak irrationeel, ze laten zich maar wat graag verleiden of moeten onder druk van de omstandigheden keuzes maken.

Mensen schatten de rente te hoog in en onderschatten de risico's

U waarschuwt voor de risico's, maar mensen zien hun geld wegkwijnen op een spaarrekening. Is het dan niet logisch dat ze meer rendement willen?
'Natuurlijk, maar wij hebben daar onderzoek naar gedaan, en dan blijkt dat Nederlanders zich op twee manieren vergissen. Ten eerste schatten ze de rente, dat wat hun geld eigenlijk zou moeten opleveren, te hoog in. Ze denken dat de rente op dit moment 3,4 procent bedraagt. In werkelijkheid is die veel lager.

'Dat leidt tot een tweede fout: risico's worden onderschat. Als een financieel product wordt aangeprezen met een rendement van 5 procent denken ze: 'dat is niet zo hoog, dus helemaal niet zo'n groot risico'. Maar afgezet tegen de echte rentestand is dat wel degelijk een hoge rente, en dus een hoog risico. Kijk naar crowdfunding. Mensen schatten de risico's dat je je geld verliest daarop lager in dan bij beleggen in aandelen.'

Financiële overmoed is van alle tijden. Wat is er nieuw aan de huidige riskante beleggingen?
'Het kopen van een riskant financieel product wordt net zo gemakkelijk gemaakt als het boeken van een hotelkamer.'
'Het kopen van een riskant financieel product wordt net zo gemakkelijk gemaakt als het boeken van een hotelkamer.' © Jiri Buller / de Volkskrant
'Het is de combinatie van de lage rente met technologische ontwikkelingen die ook nog eens grensoverschrijdend is. De combinatie van die drie leidt tot nieuwe kansen, maar ook nieuwe risico's.

'Neem die gamification. Die bedrijven nemen daarvoor bewust mensen aan uit de gaming-industrie. Op Cyprus zitten bijvoorbeeld een aantal hele actieve Israëlische bedrijven die mensen uit die sector in dienst hebben. Hun apps zijn prachtig. Het komt betrouwbaar over, en het is heel makkelijk. Het kopen van een riskant financieel product wordt net zo gemakkelijk gemaakt als het boeken van een hotelkamer.

'Dat is voor jongeren heel herkenbaar, maar ook ouderen vinden dit aantrekkelijk. Niet voor niets gaan wij hier dit jaar samen met verslavingsdeskundigen onderzoek naar doen. We willen beter begrijpen hoe mensen precies worden verleid.'

We worden gemanipuleerd. Dat klinkt eng, maar kunt u een voorbeeld noemen van zo'n techniek?
'Als je op je computer de zoekopdracht 'starten met beleggen' intikt, kom je al snel uit bij sites die zichzelf aanprijzen met 'beginnen met CfD's'. Dat zijn contracts for difference, uiterst riskante derivaten die totaal niet geschikt zijn voor beginnende beleggers. Maar dan krijg je eerst een gratis demoversie aangeboden om te oefenen, zonder dat je direct geld kunt verliezen. Zoals ik al zei: net als in een game. Vervolgens voelen mensen zich ervaren, en krijgen ze te veel zelfvertrouwen. Een andere tactiek is om bekende mensen - popsterren, voetballers - zo'n product te laten aanbevelen, zoals Paris Hilton die de bitcoin aanprees.'

Eigenlijk ben je terug bij de legiolease-producten. Beleggen met geleend geld

De lage rente maakt niet alleen beleggen aantrekkelijk, maar ook geld lenen.
'Waar het écht gevaarlijk wordt, is de combinatie van die twee. Mensen gaan dan extra geld lenen om dat vervolgens in dit soort financiële producten te beleggen. Neem studenten. Die kunnen nu geld lenen tegen 0 procent rente. Sommigen gebruiken dat om in bitcoins te beleggen. Eigenlijk ben je dan weer terug bij wat wij jaren geleden de legiolease-producten noemden. Beleggen met geleend geld.'

Het regent natuurlijk pijnlijke voorbeelden. Maar hoeveel Nederlanders trappen nu echt in deze valkuil?
Als wij nu een product zien dat snel in omvang toeneemt, grijpen wij het liefst direct in

'Het gaat ons meer om de explosiviteit van de groei van dit soort producten, dan absolute aantallen. Neem binaire opties. Aanvankelijk dachten we: dat is een slecht product, maar enkel interessant voor een hele kleine groep. Vervolgens zie je het alsnog hard groeien.

'We zien in heel Europa een forse stijging van het aantal meldingen over riskante beleggingsproducten. Als wij nu een product zien dat snel in omvang toeneemt, grijpen wij het liefst direct in. Omdat we uit het verleden weten dat financiële producten waarvan ineens heel veel wordt verkocht, meestal niet in het belang van de klanten zijn. Denk aan de woekerpolissen. Natuurlijk kun je dat dan achteraf proberen te repareren, maar voorkomen is beter.'

Nieuwe Europese regelgeving maakt het sinds dit jaar makkelijker om financiële producten helemaal te verbieden. Wat let u?
'Voordat je zoiets doet, moet je eerst de belanghebbenden de mogelijkheid geven te reageren. Daar zijn we in Europees verband nu mee bezig op het terrein van binaire opties en contracts for difference. Daarna zullen wij een besluit voorbereiden.'

De boiler rooms zien wij trouwens weer fors opkomen

Maar u waarschuwt hier al jaren tegen.
'Onze inzet is ook dat we de binaire opties willen verbieden. Contracts for difference willen we aan banden leggen, vooral waar hierin belegd wordt met een hefboom. Er zijn voorbeelden van Nederlanders die daar alles mee kwijtraken. Dan denk je: hoe kun je nou zo stom zijn.

'Maar als je ziet hoe ze dat doen: dat gaat heel slim, met heel persoonlijke telefoontjes. Net als bij de boiler rooms. Ook die zien wij trouwens weer fors opkomen. Het afgelopen jaar bedroeg de schade hierdoor 6,1 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 1,4 miljoen euro, minder dan een kwart.'

En de bitcoin? Die wordt enkel gebruikt om te speculeren. Moet die dan niet verboden worden?
'De kleine hoeveelheid betaaltransacties met deze cryptovaluta staat totaal niet in verhouding tot de enorme koersstijging.'
'De kleine hoeveelheid betaaltransacties met deze cryptovaluta staat totaal niet in verhouding tot de enorme koersstijging.' © Jiri Buller / de Volkskrant
'Cryptovaluta en daaraan gerelateerde initial coin offerings zijn misschien nog wel riskanter dan binaire opties. Cryptovaluta als de bitcoin zijn ontstaan als alternatief betaalmiddel, maar worden nu vooral gebruikt voor speculatie. De kleine hoeveelheid betaaltransacties met deze valuta staat totaal niet in verhouding tot de enorme koersstijging.

'Maar verbieden is moeilijk, omdat cryptomunten niet aan de definitie van financieel product voldoen. Als we van vandaag op morgen zeggen: 'we verbieden dit', dan werkt het ook niet. Dat hebben we gezien met initial coin offerings in China en Zuid-Korea. Door de opkomst van het internet kun je minder dan ooit een hek om je land zetten.'

De AFM, dat is het establishment. Als dat waarschuwt voor ontwikkelingen als de bitcoin, voedt dat slechts de rebelse geest.
'Toch blijven we het doen. We zien nu een gigantische fear of missing out, angst om de boot te missen. In oktober hadden volgens een peiling 135 duizend Nederlanders bitcoins. Nog eens 150 duizend mensen overwogen het. Ik vermoed dat dat er nu alweer veel meer zijn. Het is hét onderwerp op verjaardagsfeestjes. Ik zou ze willen zeggen: stop daar je geld niet in. De kans is groot dat je het kwijtraakt. Vernieuwing in de financiële sector is goed, en we accommoderen dat als toezichthouder waar we kunnen. Maar het moet wel in het belang van de klant zijn.'

De gebruikelijke reflex is: in crisistijd krijgt de toezichthouder er banen bij, in tijden van hoogconjunctuur komt het budget onder druk te staan.
'Laten we niet in die valkuil stappen. Nu het beter gaat met de economie, moeten we niet weer gaan dereguleren. Ja, die verleiding is er zeker. Maar juist in tijden van economische groei moeten we als toezichthouder extra waakzaam zijn. Dat betekent niet dat we niet met onze tijd mee moeten gaan. Zo nemen we tegenwoordig veel gedragspsychologen aan. We gaan dat ook met een aantal mensen uit de game-industrie doen.'
pi_176712434
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:35 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Tja ik kan alleen oordelen over hoe ik zelf de overheid ervaar. Dus ga ik over mijn eigen ervaring praten :P. En net schreef je letterlijk dit: we hebben de overheid juist helemaal niet meer nodig

En nu krabbel je al terug door te zeggen dat je niet alles uit handen wil geven.

[..]

Tja kan ik ook wel inkomen en ben het er stiekem wel een beetje mee eens, ik denk alleen dat je dan een hele grote groep heel hard raakt die het eigenlijk niet kunnen missen.
ik bedoelde de overheid niet meer nodig in de financiële wereld, en vooral niet wat betreft crypto currency.
daar hebben we het toch over hier, en niet over het algemeen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:38:07 #86
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176712448
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:36 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet als rechtgeaarde liberaal, maar ik vind dit ook wel erg betuttelend overkomen.

Ik trek mijn comments over positieve berichtgeving van de Volkskrant weer in. Lees dit interview maar eens (en zie ook die kop van dat mens :') )

https://www.volkskrant.nl(...)-te-lijken~a4561537/

[ afbeelding ]

[..]

Niet gelezen, wel geoordeeld op basis van de foto:

:r :r
pi_176712469
wel een mooi artikel, ze schrijft zelf hoe de AFM heeft gefaalt en het nog steeds doet.
wat een domme doos zeg
pi_176712543
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:37 schreef Predator38 het volgende:

[..]

ik bedoelde de overheid niet meer nodig in de financiële wereld, en vooral niet wat betreft crypto currency.
daar hebben we het toch over hier, en niet over het algemeen.
Toen kwam ik met het strafrecht en zei je dat dat nergens op sloeg. Op basis daarvan was de aanname wel gemaakt dat ik het over de overheid in de breedste zin van het woord heb en niet alleen over de financiele wereld.

Vergeet niet dat grote projecten als Cardano en QTUM en ongetwijfeld nog wel meer zich ook aansluiten bij het feit dat regulatie nodig is.
pi_176712578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:45 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Toen kwam ik met het strafrecht en zei je dat dat nergens op sloeg. Op basis daarvan was de aanname wel gemaakt dat ik het over de overheid in de breedste zin van het woord heb en niet alleen over de financiele wereld.

Vergeet niet dat grote projecten als Cardano en QTUM en ongetwijfeld nog wel meer zich ook aansluiten bij het feit dat regulatie nodig is.
^O^ ^O^ ^O^
pi_176712585
quote:

[..]

Ik zie nergens dat men uit is op een verbod. Dat men mensen wil beschermen tegen zichzelf en het kaf van het koren wil scheiden in de cryptomarkt is alleen maar goed.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:48:54 #91
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_176712591
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:10 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook wel, maar iets van regelgeving zou voor de hele crypto/blockchain community niet slecht zijn imo.

[..]

Dan als overheid er voor zorgen dat je die grote groep, met middeninkomen, niet jarenlang aan een stuk kapot niveleert allicht. :')
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1735517
Al jaren door dat veel meer (onregelmatig) werken in dit land geen zoden aan de dijk zet netto. Je verdient te veel om in aanmerking te komen voor iets van toeslagen, en zaken zoals HRA worden afgebouwd. Wil je meer verdienen dan is jobhoppen vaak de enige mogelijkheid, maar als je een huis bezit is het opgeven van een vast contract ook weer zowat..

AFM wordt wakker vanwege angst dat de cryptomarkt ongereguleerd is, en daarmee de angst van de overheid om zelf geld mis te lopen gok ik. Gotta tax em all!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_176712595
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:48 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik zie nergens dat men uit is op een verbod. Dat men mensen wil beschermen tegen zichzelf en het kaf van het koren wil scheiden in de cryptomarkt is alleen maar goed.
Jij denkt serieus dat de overheid mensen wil beschermen?
pi_176712606
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat de overheid mensen wil beschermen?
Wat anders?
pi_176712608
Dan ben je op z'n best kinderlijk naïef en op z'n slechst gevaarlijk.
pi_176712617
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:
here we go again ~O>
pi_176712618
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Leg uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 10:53:47 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176712668
->POL
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176712670
Wist niet dat er zoveel boze burgers in crypto zaten :P

Of ik ben gewoon naïef en dom, dat sluit ik ook niet volledig uit.
pi_176712685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:53 schreef Nattekat het volgende:
->POL
Wat bedoel je precies Nattekat?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 10:54:37 #100
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176712687
quote:

[..]

Kan even niet uitgebreid reageren, maar dit inderdaad. Volkomen mee eens.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:56:24 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_176712714
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:21 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Somalië is een prachtig voorbeeld.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_176712724
Ik krijg altijd de kriebels als iemand begint over "De Bitcoin". De Bitcoin dit, De Bitcoin dat. Ik zeg toch ook niet De Ethereum of De Waves
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:59:34 #103
48067 neo2000
pi_176712766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:50 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Leg uit?
Lemme step in. Overheid reguleert vnml zaken in eigenbelang. Is altijd al zo geweest. Krijg je zulke pareltjes van:

Maargoed, offtopic, idd POL.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_176712807
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:59 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Lemme step in. Overheid reguleert vnml zaken in eigenbelang. Is altijd al zo geweest. Krijg je zulke pareltjes van:
Nou ja een voorbeeld noemen waarin er iets helemaal mis gaat vind ik nu niet gelijk een goed argument om te onderbouwen dat het de overheid om eigenbelang te doen is. Alsof 'de overheid' een persoon is die zichzelf wil verrijken. We hebben hier toch een democratie? Of is het vertrouwen daarin ook al weg? Ik ben dan wel benieuwd naar de alternatieven.

Edit: En dit onderwerp lijkt me in het licht van de regulering in Zuid-Korea absoluut niet off topic.
pi_176712824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:02 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nou ja een voorbeeld noemen waarin er iets helemaal mis gaat vind ik nu niet gelijk een goed argument om te onderbouwen dat het de overheid om eigenbelang te doen is. Alsof 'de overheid' een persoon is die zichzelf wil verrijken. We hebben hier toch een democratie? Of is het vertrouwen daarin ook al weg? Ik ben dan wel benieuwd naar de alternatieven.
"we hebben hier toch een democratie" _O- _O- _O- _O- _O- 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:(
je maakt mijn dag helemaal goed, wat een grap _O-
pi_176712836
Politiek en crypto is inherent met elkaar verbonden joh
pi_176712838
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:03 schreef Predator38 het volgende:

[..]

"we hebben hier toch een democratie" _O- _O- _O- _O- _O- 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:(
Ja, weet jij iets beters? Kijk eens rond in de wereld, we hebben het hier in vergelijking met veel andere landen best goed voor elkaar dacht ik.
pi_176712854
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:03 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ja, weet jij iets beters? Kijk eens rond in de wereld, we hebben het hier in vergelijking met veel andere landen best goed voor elkaar dacht ik.
tuurlijk hebben we het niet slecht maar daar gaat het niet om....maar denk je nou echt dat er geen smerige spelletjes worden gespeeld door de overheid "omdat we een democratie hebben" ?
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:05:07 #109
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_176712857
Zit iemand hier nog in de Nucleus Vision ICO?
Is het al bekend wanneer deze op grote exchanges te verhandelen zal zijn?
pi_176712869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:04 schreef Predator38 het volgende:

[..]

tuurlijk hebben we het niet slecht maar daar gaat het niet om....maar denk je nou echt dat er geen smerige spelletjes worden gespeeld door de overheid "omdat we een democratie hebben" ?
Nee, dat zeg ik ook nergens.
pi_176712888
Zijn hier mensen bekend met Gems?

Die ICO schijnt ook aardig populair te zijn.

https://gems.org/
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:07:36 #112
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_176712900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:06 schreef dimmak het volgende:
Zijn hier mensen bekend met Gems?

Die ICO schijnt ook aardig populair te zijn.

https://gems.org/
Niet echt bekend, maar wil hier wel munten van :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 11:12:52 #113
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176712986
Tip van flip: Enjin

Roadmap update einde van de week. Nieuwe grote exchange binnen 2 weken en een mooie announcement vandaag of morgen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:12:54 #114
48067 neo2000
pi_176712987
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:02 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nou ja een voorbeeld noemen waarin er iets helemaal mis gaat vind ik nu niet gelijk een goed argument om te onderbouwen dat het de overheid om eigenbelang te doen is. Alsof 'de overheid' een persoon is die zichzelf wil verrijken. We hebben hier toch een democratie?
Het is in zulke gevallen iig duidelijk dat de overheid niet in staat is zulke zaken te behandelen alsof het levende mensen betreft. Dus ze handelen niet in belang van deze man zelf. In wie z'n belang handelen ze dan? Zeker niet in belang van de maatschappij, want die is er financieel niet bij gebaat dat iemand vanwege een lullige 2k boete langere tijd de schuld-hulpverlening in moet. Welke partij blijft er dan over die hier financieel beter van wordt? Hmmmm. :')

Edit:snap sommige crypto niet. Bijv. RCN/Ripio. Crediet verstrekker idee, maar daar zijn ze niet alleen in, veel vergelijkbare crypto met zelfde idee. Beetje een sleeper muntje met lage waarde. Al wat dagen redelijk procentueel aan het stijgen zonder snel vindbare/aanwijsbare oorzaak. Pump n dump of doet men iets wat ik mis daar? :D

[ Bericht 14% gewijzigd door neo2000 op 24-01-2018 11:20:00 ]
pi_176713009
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:03 schreef Predator38 het volgende:

[..]

je maakt mijn dag helemaal goed, wat een grap _O-
Mensen die zo reageren _O- _O- _O- Alsjeblieft zeg, doe gewoon normaal, kijk even naar de wereld om je heen
pi_176713024
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:12 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Het is in zulke gevallen iig duidelijk dat de overheid niet in staat is zulke zaken te behandelen alsof het levende mensen betreft. Dus ze handelen niet in belang van deze man zelf. In wie z'n belang handelen ze dan? Zeker niet in belang van de maatschappij, want die is er financieel niet bij gebaat dat iemand vanwege een lullige 2k boete langere tijd de schuld-hulpverlening in moet. Welke partij blijft er dan over die hier financieel beter van wordt? Hmmmm. :')
Nogmaals, je noemt nu 1 voorbeeld waarvan bijna iedereen het ermee eens is dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan. Ondertussen ben ik blij dat de overheid mensen die op slinkse wijze verleid worden om risicovolle beleggingen te doen tegen zichzelf beschermt, en dat de overheid witwassen van crimineel geld aanpakt, en dat de overheid belastingontduiking aanpakt. Die dingen zijn namelijk in het belang van ons allemaal.
pi_176713065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:15 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nogmaals, je noemt nu 1 voorbeeld waarvan bijna iedereen het ermee eens is dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan. Ondertussen ben ik blij dat de overheid mensen die op slinkse wijze verleid worden om risicovolle beleggingen te doen tegen zichzelf beschermt, en dat de overheid witwassen van crimineel geld aanpakt, en dat de overheid belastingontduiking aanpakt. Die dingen zijn namelijk in het belang van ons allemaal.
En voor veel van die dingen die je noemt heeft blockchain/crypto opvallend genoeg toegevoegde waarde.
pi_176713086
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:18 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

En voor veel van die dingen die je noemt heeft blockchain/crypto opvallend genoeg toegevoegde waarde.
Ja, en dat is heel mooi! Neemt niet weg dat een mate van regulering nodig is.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:23:31 #119
48067 neo2000
pi_176713146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:15 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nogmaals, je noemt nu 1 voorbeeld waarvan bijna iedereen het ermee eens is dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan.
Klopt. Maar tis wel 1 voorbeeld waar redelijk wat mensen op jaarbasis mee geconfronteerd worden schijnt. Toch is dit al jaren een issue, maar grijpt overheid niet in. Is dan toch wel helder waar de belangen liggen lijkt me.
pi_176713178
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:23 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Klopt. Maar tis wel 1 voorbeeld waar redelijk wat mensen op jaarbasis mee geconfronteerd worden schijnt. Toch is dit al jaren een issue, maar grijpt overheid niet in. Is dan toch wel helder waar de belangen liggen lijkt me.
Je doet nu net alsof de overheid bestaat uit een clubje gemene mensen die samenspannen om zoveel mogelijk macht en rijkdom te vergaren. Tijd voor een alu hoedje.
pi_176713208
Bilderberg reptilians hoge heren op het pluche op de knieën boodschappen doen
pi_176713238
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:25 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof de overheid bestaat uit een clubje gemene mensen die samenspannen om zoveel mogelijk macht en rijkdom te vergaren. Tijd voor een alu hoedje.
Niks mis met een beetje complotdenken. Natuurlijk zitten er een hoop gezwellen in de top van de politiek die er echt niet (meer) zitten om het beste voor ons allen te doen.

Anders heb je echt geen gekkigheid als de sleepnetwet in NL of de net neutraliteit discussie in Murica.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 11:30:14 ]
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:29:40 #124
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176713242
Ik denk dat er niets mis is met regulering zolang het maar niet te betuttelend gaat worden. Ik voorzie wel dat er een verplichting komt om een soort "beleggingsprofiel" te moeten maken zoals je nu bij veel banken ziet.
fok you ja!
pi_176713259
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:12 schreef Kyran het volgende:
Tip van flip: Enjin

Roadmap update einde van de week. Nieuwe grote exchange binnen 2 weken en een mooie announcement vandaag of morgen.
ik heb er 8200......volgens mij stijgen ze al iets ?!?!
pi_176713263
Wat ik meerdere keren in de cryptowereld voorbij heb zien komen zijn personen als Predator38, waar ik vergelijkingen zie met het Occupy beweging. Mensen die maar lopen te klagen en te zeiken op de overheid en/of de banken.
"Hullie zijn sterk en wij zijn slap. :'( "

Ik had het niet zo met die Occupy beweging want ik zag alleen maar stoners in het kamp rondlopen en de opperhoofdtent kon je door de walm niet eens binnenlopen. Mensen die weinig tot geen werk hebben en de schuld bij de overheid en de banken legt.
Dit vind ik een slecht teken voor de cryptowereld, want als dit een grote groep is in de cryptowereld dan zie ik het nog slecht in... :')

Wij hebben het verdomme goed in dit land, ook al zijn er meerdere dingen die ons niet aanstaan bij de overheid en/of de banken. Er zijn vrijwel geen andere landen waar je het beter gaat hebben dan hier.

Ik vind decentraal geld prettig maar een overheid neerhalen omdat hullie ons onder de duim heeft vind ik niet zo wijs.
pi_176713275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:30 schreef DrSnuggle het volgende:
Wat ik meerdere keren in de cryptowereld voorbij heb zien komen zijn personen als Predator38, waar ik vergelijkingen zie met het Occupy beweging. Mensen die maar lopen te klagen en te zeiken op de overheid en/of de banken.

Ik had het niet zo met die Occupy beweging want ik zag alleen maar stoners in het kamp rondlopen en de opperhoofdtent kon je door de walm niet eens binnenlopen. Mensen die weinig tot geen werk hebben en de schuld bij de overheid en de banken legt.
Dit vind ik een slecht teken voor de cryptowereld, want als dit een grote groep is in de cryptowereld dan zie ik het nog slecht in... :')

Wij hebben het verdomme goed in dit land, ook al zijn er meerdere dingen die ons niet aanstaan bij de overheid en/of de banken. Er zijn vrijwel geen andere landen waar je het beter gaat hebben dan hier.

Ik vind decentraal geld prettig maar een overheid neerhalen omdat hullie ons onder de duim heeft vind ik niet zo wijs.
Bitcoin = occupy wallstreet.
pi_176713281
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:29 schreef Typisch het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje complotdenken. Natuurlijk zitten er een hoop gezwellen in de top van de politiek die er echt niet (meer) zitten om het beste voor ons allen te doen.

Anders heb je echt geen gekkigheid als de sleepnetwet in NL of de net neutraliteit discussie in Murica.
Er is een heel groot verschil tussen gezond sceptisch zijn richting de macht of gewoon roepen dat we allemaal wel zonder kunnen en elke ambtenaar er is om een niet-ambtenaar zo hard mogelijk te naaien.
pi_176713287
quote:

En nog iets: wanneer je het beter hebt dan andere betekent het niet dat je niet mag klagen.
pi_176713302
quote:

Amen
pi_176713303
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:31 schreef Typisch het volgende:

[..]

Bitcoin = occupy wallstreet.
Bitcoin is ook grote jongens die hun geld belastingvrij wegsluizen. En criminelen die hun geld witwassen. Bitcoin is heel veel dingen.
pi_176713309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:31 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Er is een heel groot verschil tussen gezond sceptisch zijn richting de macht of gewoon roepen dat we allemaal wel zonder kunnen en elke ambtenaar er is om een niet-ambtenaar zo hard mogelijk te naaien.
Dat is waar. Maar mensen die gelijk ''alu hoedje huhuhuh'' roepen vind ik zo mogelijk nog storender dan mensen die ongegeneerd elke ambtenaar over één kam scheren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 11:35:12 ]
pi_176713314
ik klaag niet, ik zeg alleen dat dat overheid genoeg verknalt heeft ondanks regulatie en dat ik daarom ook niet zie zitten dat ze de blockchain gaan reguleren.
pi_176713317
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:32 schreef Typisch het volgende:

[..]

En nog iets: wanneer je het beter hebt dan andere betekent het niet dat je niet mag klagen.
Ik ben dan wel benieuwd naar het alternatief wat de klagers aandragen.
pi_176713320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:32 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Bitcoin is ook grote jongens die hun geld belastingvrij wegsluizen. En criminelen die hun geld witwassen. Bitcoin is heel veel dingen.
Het lijkt wel echt geld. :o
pi_176713327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik ben dan wel benieuwd naar het alternatief wat de klagers aandragen.
Waarom moet je om iets te benoemen wat niet werkt altijd een alternatief klaar hebben?
pi_176713332
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar mensen die gelijk ''alu hoedje huhuhuh'' roepen vind ik zo mogelijk nog storender dan mensen die ongegeneerd elke ambtenaar over één kam scheert.
Ik roep het ook niet gelijk. Dat heeft toch wel een aantal posts zonder duidelijke argumenten geduurd.
pi_176713339
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik roep het ook niet gelijk. Dat heeft toch wel een aantal posts zonder duidelijke argumenten geduurd.
Wie de schoen past.
Gaat natuurlijk ook niet per se over jou.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 11:34:46 ]
pi_176713348
quote:

[..]

Het lijkt wel echt geld. :o
idd, de miljonairs en multinationals doen dat al tig jaren..... :D met medeweten/goedkeuring van de overheid !
pi_176713350
quote:

[..]

Dat is waar. Maar mensen die gelijk ''alu hoedje huhuhuh'' roepen vind ik zo mogelijk nog storender dan mensen die ongegeneerd elke ambtenaar over één kam scheert.
Ja klopt, zoals altijd ligt het allemaal wat genuanceerder :P

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Predator38 het volgende:
ik klaag niet, ik zeg alleen dat dat overheid genoeg verknalt heeft ondanks regulatie en dat ik daarom ook niet zie zitten dat ze de blockchain gaan reguleren.
Je post was letterlijk dat de overheid het ging reguleren omdat we nu zonder overheid konden _O-
pi_176713359
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef Typisch het volgende:

[..]

Waarom moet je om iets te benoemen wat niet werkt altijd een alternatief klaar hebben?
Ik kan ook gaan klagen dat ik elke dag moet eten om geen honger te krijgen. Maar wat heeft dat voor zin?
pi_176713360
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Ja klopt, zoals altijd ligt het allemaal wat genuanceerder :P

[..]

Je post was letterlijk dat de overheid het ging reguleren omdat we nu zonder overheid konden _O-
^O^ ^O^ ^O^

misschien wat beter lezen en/of interpreteren de volgende keer
pi_176713363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:35 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik kan ook gaan klagen dat ik elke dag moet eten om geen honger te krijgen. Maar wat heeft dat voor zin?
Goeie!
pi_176713389
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:35 schreef Predator38 het volgende:

[..]

^O^ ^O^ ^O^

misschien wat beter lezen en/of interpreteren de volgende keer
Misschien wat duidelijker verwoorden dan?
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:36:26 #145
48067 neo2000
pi_176713392
Nope. Meer als het bedrijfsleven. Paar mensen met sheetjes en grafiekjes waarbij alles om cijfertjes draait en stijgende lijnen draait. Is op zich goed, maar veel van die lui vergeten dat je alsnog met mensen te maken hebt en een dienst aanbiedt ipc een product probeert te slijten. Als je als bedrijf schijt hebt aan je klanten ga je het ook niet heel lang volhouden.
Ik ben het met je eens dat reguleren tot op zekere hoogte nodig is (bijv. onder leeftijd x niet traden) maar zolang andere basale issues niet gereguleerd worden dan lijkt mij crypto miss. voorlopig een brug te ver. ;)
pi_176713396
Het argument ''crimelen witwassen er geld mee'' is natuurlijk ook belachelijk. Er zijn instanties in onze maatschappij die dat dagelijks doen voor overheden, volgens mij heten die dingen banken.

Maar dat is iets wat je dan niet hoort in dit soort discussies.
pi_176713405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Predator38 het volgende:
Dit is zo ontzettend ongenuanceerd als je kijkt naar hoe (relatief) goed wij het voor elkaar hebben. Je klaagt dus wel. Kijk eens naar hoe goed de meeste dingen in dit land geregeld zijn, vergelijk het is met andere landen om ons heen. De overheid (en dan vraag ik me eigenlijk af op wie jij doelt, want als je op het parlement doelt, moet je misschien zelf je stemrecht gebruiken om op de juiste partij te stemmen die jouw belangen na streeft) doet dingen verkeerd, maar ze doen ook heel veel dingen goed. Ik vind het jammer dat in dit soort discussies zo veel geroepen wordt, maar zo slecht wordt onderbouwd.
Want inhoudelijk zeg je niet waarom regulatie in de blockchain mis zou gaan, noem daar dan eens argumenten voor.
pi_176713415
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:36 schreef Typisch het volgende:
Het argument ''crimelen witwassen er geld mee'' is natuurlijk ook belachelijk. Er zijn instanties in onze maatschappij die dat dagelijks doen voor overheden, volgens mij heten die dingen banken.

Maar dat is iets wat je dan niet hoort in dit soort discussies.
Banken worden toch gereguleerd? Als dat niet zo zou zijn dan was het nog veel erger.
pi_176713434
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:37 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Banken worden toch gereguleerd? Als dat niet zo zou zijn dan was het nog veel erger.
Ho ho, deze post ging over witwassen (van overheden/criminelen). Moet je niet over regulering beginnen.
pi_176713451
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ho ho, deze post ging over witwassen (van overheden/criminelen). Moet je niet over regulering beginnen.
pi_176713482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:38 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

??
pi_176713500
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

??
We hebben het over regulering, en ik beargumenteerde dat regulering noodzakelijk is om witwassen en belastingontduiking aan te pakken.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:41:18 #153
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176713513
Hoe gaat het met de coins ondertussen en wat zijn de pareltjes?
fok you ja!
pi_176713543
Jemig wat een haantjes gedrag hier, beter lekker crypto B:)B ^O^
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:43:22 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_176713559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:41 schreef piere het volgende:
VEN, ICX en XLM gaan lekker vandaag in mijn portfolio
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:43:31 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176713563
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:41 schreef piere het volgende:
VEN, HST en AE
pi_176713578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:42 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Jemig wat een haantjes gedrag hier, beter lekker crypto B:)B ^O^
Mwauh, denk dat de discussie wel relevant is. Regulatie of geruchten daarover hebben gewoon een hele grote impact op de markt.
pi_176713599
Regulering kan tot op zekere hoogte denk ik voor iedereen goed zijn. Tot dusver wordt de Bitcoin in Nederland gezien als "ruilmiddel" , maar niet als wettelijk betaalmiddel, ik denk zelf, dat mocht er een moment komen dat Nederland de bitcoin, dan wel andere cryptovaluta, gaat zien als wettelijk betaalmiddel, dit ten goede zal komen aan de (stabiele) waarde van deze valuta.
Ook zal dat er voor zorgen dat witwassen beter opgemerkt kan worden, want zodra het erkend wordt als wettelijke betaalmiddel, valt het ook binnen de reikwijdte van de financiële toezichtwetgeving.
pi_176713605
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:40 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

We hebben het over regulering, en ik beargumenteerde dat regulering noodzakelijk is om witwassen en belastingontduiking aan te pakken.
En aan wat voor regulering moet ik dan denken om het witwassen tegen te gaan in Nederland? Nogmaals: je weet wie de grootste witwassers zijn? Niet de (kleine) gebruikers van bitcoin..

En laten we niet doen of belastingontduiking in Nederland een probleem is, daar zetten 'we' zelfs op in.
https://decorrespondent.n(...)10600865675-af3e00af

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 11:45:26 ]
pi_176713610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:43 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Mwauh, denk dat de discussie wel relevant is. Regulatie of geruchten daarover hebben gewoon een hele grote impact op de markt.
Klopt, maar de toon is maar zo zo.
Een appart regelgeving topic miss een idee. Vind dat verder / dieper gaan dan slowchat.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:45:08 #161
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176713615
VEN heb ik inderdaad, gekocht op 5.50 dus daar ben ik erg blij mee :). Universa en Cargox vind ik ook interessant. HST ken ik niet net zoals ICX en XLM (even opzoeken)
fok you ja!
pi_176713631
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

En aan wat voor regulering moet ik dan denken om het witwassen tegen te gaan in Nederland? Nogmaals: je weet wie de grootste witwassers zijn? Niet de (kleine) gebruikers van bitcoin..
Net zoals de regulering in Zuid-Korea nu. Bijvoorbeeld niet meer anoniem beleggen in crypto's.
pi_176713641
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:45 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Net zoals de regulering in Zuid-Korea nu. Bijvoorbeeld niet meer anoniem beleggen in crypto's.
En dat helpt tegen het grootschalig witwassen ja?
Het enige wat dat in de praktijk doet is de invloed van overheden op haar burgers vergroten.

Als ik op grote schaal wil gaan witwassen, zou ik dat dan doen via die weg die dan wordt dichtgetimmerd?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 11:46:57 ]
pi_176713650
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor kul argument. Natuurlijk is het witwassen in euro's groter omdat er gewoon miljarden meer euro's in omloop zijn.

Mocht je dit willen vergelijken (wat onmogelijk is, de essentie van zwart geld is dat het onzichtbaar is) dan moet je het relatief gezien bekijken. Maar ik begrijp niet waarom de vergelijking er toe doet.
pi_176713666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:46 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor kul argument. Natuurlijk is het witwassen in euro's groter omdat er gewoon miljarden meer euro's in omloop zijn.

Mocht je dit willen vergelijken (wat onmogelijk is, de essentie van zwart geld is dat het onzichtbaar is) dan moet je het relatief gezien bekijken. Maar ik begrijp niet waarom de vergelijking er toe doet.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat banken witwasmachines zijn voor overheden.

Dat er dan vanuit die posities wordt geroepen dat crypto moet worden gereguleerd ''want witwassen'' is natuurlijk heerlijk ironisch.

Het erge is dat men het slikt als zoete koek.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 11:47:59 ]
pi_176713675
quote:

[..]

En laten we niet doen of belastingontduiking in Nederland een probleem is, daar zetten 'we' zelfs op in.
https://decorrespondent.n(...)10600865675-af3e00af
Nee, de grootste gebruikers van bitcoin wellicht?

En ik stem op een partij die de huidige regels voor multinationals wil aanpakken. Of vind je het goed dat die zoveel belastinggeld wegsluizen waardoor we moeten gaan klagen over asielzoekers omdat we de zorgkosten niet meer kunnen betalen?
pi_176713686
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:46 schreef Typisch het volgende:

[..]

En dat helpt tegen het grootschalig witwassen ja?
Het enige wat dat in de praktijk doet is de invloed van overheden op haar burgers vergroten.

Als ik op grote schaal wil gaan witwassen, zou ik dat dan doen via die weg die dan wordt dichtgetimmerd?
Dat is precies mijn punt! ^O^
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:48:44 #168
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176713692
Ik probeerde het onderwerp nog te veranderen naar coins :')
fok you ja!
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:49:07 #169
48067 neo2000
pi_176713702
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:12 schreef neo2000 het volgende:

[..]
Edit:snap sommige crypto niet. Bijv. RCN/Ripio. Crediet verstrekker idee, maar daar zijn ze niet alleen in, veel vergelijkbare crypto met zelfde idee. Beetje een sleeper muntje met lage waarde. Al wat dagen redelijk procentueel aan het stijgen zonder snel vindbare/aanwijsbare oorzaak. Pump n dump of doet men iets wat ik mis daar? :D
Anyone? ;)
pi_176713703
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:47 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat banken witwasmachines zijn voor overheden.

Dat er dan vanuit die posities wordt geroepen dat crypto moet worden gereguleerd ''want witwassen'' is natuurlijk heerlijk ironisch.

dit ja maar er zijn een hele hoop mensen naïef want banken en overheden zijn toch eerlijk en " we leven toch in een democratie" _O-
pi_176713704
quote:

[..]

de aandacht weghouden van de echte boeven, dat werkt nog steeds goed.
pi_176713706
quote:

[..]

Witwassen door overheden?
pi_176713711
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:48 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt! ^O^
Welk punt? Dat voorkom je helemaal niet met regulering van een paar exchanges.
pi_176713721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:49 schreef Predator38 het volgende:

[..]

dit ja maar er zijn een hele hoop mensen naïef want banken en overheden zijn toch eerlijk en " we leven toch in een democratie" _O-
Dat zegt hier niemand.
pi_176713724
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:49 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Witwassen door overheden?
Ja.
pi_176713740
quote:

[..]

Tja ik kan alleen namens mijzelf spreken, ik vind witwassen via crypto niet zo'n probleem. Het wordt ook gewoon aangepakt.

Ik denk dat regulering nodig is voor massale adoptie, mensen zullen eerder vertrouwen erin hebben als de overheid erachter staat.
pi_176713747
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:49 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja.
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Alleen bij figuren als Kadhaffi. Maar ja, dat was ook geen democratie.
pi_176713758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:50 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Tja ik kan alleen namens mijzelf spreken, ik vind witwassen via crypto niet zo'n probleem. Het wordt ook gewoon aangepakt.

Ik denk dat regulering nodig is voor massale adoptie, mensen zullen eerder vertrouwen erin hebben als de overheid erachter staat.
Dit. En wat is er nou erg aan regulering? Alsof we dan in onze vrijheid beknot worden.
pi_176713759
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:50 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Daar kan ik me niks bij voorstellen. Alleen bij figuren als Kadhaffi. Maar ja, dat was ook geen democratie.
Dan zijn we bij deze uitgepraat wat betreft deze discussie over witwassen.

Kijk dit eens.
pi_176713781
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:51 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dan zijn we bij deze uitgepraat wat betreft deze discussie over witwassen.

Kijk dit eens.
Prachtig. Lijkt me mooi als dit soort zaken via democratische weg geimplementeerd worden, en niet door een anarchistische revolutie.
pi_176713788
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:51 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dit. En wat is er nou erg aan regulering? Alsof we dan in onze vrijheid beknot worden.
wie moet het dan reguleren ?????

de overheid is niet geschikt
de banken zijn niet geschikt
pi_176713796
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:52 schreef Predator38 het volgende:

[..]

De overheid, want er is geen beter alternatief.
pi_176713804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:52 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Prachtig. Lijkt me mooi als dit soort zaken via democratische weg geimplementeerd worden, en niet door een anarchistische revolutie.
Nee. Kijk het en kom dan nog eens terug op je visie over witwassen. :+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 11:54:18 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176713812
Mensen die niet anarchie :')
Ripple :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176713814
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:53 schreef Typisch het volgende:

[..]

Nee. Kijk het en kom dan nog eens terug op je visie over witwassen. :+
Nee. Als je je argumenten niet gewoon in een post kan typen dan ga ik niet 30 minuten naar een filmpje van iemand anders kijken.
pi_176713837
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:52 schreef Predator38 het volgende:

[..]

De overheid in combinatie met grote crypto platformen. Bijna elk serieus applicatie platform werkt samen met overheden of heeft contact met ze, dat is echt niet zomaar.
pi_176713842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:54 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nee. Als je je argumenten niet gewoon in een post kan typen dan ga ik niet 30 minuten naar een filmpje van iemand anders kijken.
Iemand die post dat hij niet geloof dat overheden geld witwassen (behalve mensen als Khadaffi) kan ik beter een filmpje sturen dan nog een keer of 10 heen en weer mee posten.
pi_176713855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:54 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die niet anarchie :')
Ripple :')
waarom ben je dan MOD?
pi_176713863
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:55 schreef Typisch het volgende:

[..]

Iemand die post dat hij niet geloof dat overheden geld witwassen (behalve mensen als Khadaffi) kan ik beter een filmpje sturen dan nog een keer of 10 heen en weer mee posten.
De overheid die geld witwast? Om de belastingdienst te omzeilen die van diezelfde overheid is?
pi_176713903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:56 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

De overheid die geld witwast? Om de belastingdienst te omzeilen die van diezelfde overheid is?
overheden moeten wel net doen alsof ze volgens de regels spelen anders worden burgers boos.
pi_176713917
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:58 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

overheden moeten wel net doen alsof ze volgens de regels spelen anders worden burgers boos.
Iedereen die bij de overheid werkt is tegelijkertijd ook een burger.
pi_176713927
De CEO van Waves weet het wel _O_

quote:
“Regulation is clearly an emerging phenomenon and concern in the crypto space. If certain jurisdictions have not yet announced their intentions, then it’s only a matter of time. Waves has always been clear that regulation – the right kind of regulation – is a good thing for the crypto space. We have also been clear that we want to be a part of that emerging dialogue. We want a seat at the table to be able to shape the future of regulation in the ICO and blockchain space,”

bron
pi_176713935
Wat mij betreft mag de overheid wel een munt hebben van mij om te reguleren, de XRP zal wel een goede kunnen zijn. En laat de rest van die munten dan maar in de "onderwereld" rond gaan zonder dat zij er grip op kunnen krijgen. :)

Tevens wel stom dat ik niet in de VEN trein ben gestapt, die heeft de afgelopen week nog behoorlijk goed doorstaan .
pi_176713944
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:43 schreef Blik het volgende:

[..]

VEN, ICX en XLM gaan lekker vandaag in mijn portfolio
Ik vind tot nu toe ICX eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ik ben ingestapt toen hij 3EUR was, dus zeker een mooi rendement gehaald, maar ik had er toch wat meer van verwacht. Zeker als je dan leest dat ICX de nieuwe Koreaanse ether moet worden etc etc.

Maar ik hodl, patience is key!
/a&gt;
pi_176713948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Iedereen die bij de overheid werkt is tegelijkertijd ook een burger.
ja alleen de meesten hebben daar niet veel te vertellen, gewoon een werknemer.
pi_176713953
quote:
"Nou kijk, het is helemaal geen bubbel maar omdat de media en de banken allemaal FUD spreaden wordt de koers volatiel.

Verder is het allemaal suuuuperveilug, behalve als je je coins op een exchange laat staan hè, dan vráág je erom."
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_176713958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:01 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

ja alleen de meesten hebben daar niet veel te vertellen, gewoon een werknemer.
En degenen die wel wat te vertellen hebben worden door ons gekozen.
pi_176714014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:02 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Lobyisten worden door ons gekozen? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 12:05:08 ]
pi_176714018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:02 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

behalve centrale bankiers en eurocraten. laten die nou net heel veel macht hebben.
pi_176714036
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:05 schreef Typisch het volgende:

[..]

Lobyisten worden door ons gekozen? :o
Lobbyisten maken de dienst uit volgens jou? Hoe zouden we dat kunnen veranderen?
pi_176714046
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:06 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Lobbyisten maken de dienst uit volgens jou? Hoe zouden we dat kunnen veranderen?
minder macht geven aan overheidsfiguren, dan is er niemand om te kopen.
pi_176714047
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:05 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

behalve centrale bankiers en eurocraten. laten die nou net heel veel macht hebben.
Precies, daar is nog werk te verzetten om ook dat democratisch te maken. Om dan de hele overheid af te schrijven helpt echter niet om de overheid te verbeteren.
pi_176714048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:06 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Het zou kunnen helpen als de overheidsuitgave grotendeels terug te vinden zijn in een openbaar grootboek. Kun je zo zien waar het geld naartoe gaat en waar het vandaan komt.

Hmm...
pi_176714064
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

Het zou kunnen helpen als de overheidsuitgave grotendeels terug te vinden zijn in een openbaar grootboek. Kun je zo zien waar het geld naartoe gaat en waar het vandaan komt.

Hmm...
Buterin _O_

https://medium.com/@Vital(...)chnology-ca31b5a0b10
pi_176714066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:07 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

minder macht geven aan overheidsfiguren, dan is er niemand om te kopen.
Goeie. Zou mooi zijn als we daar via democratische weg aan kunnen werken.
pi_176714073
quote:

[..]

Hmm...
De WOB bedoel je?
pi_176714075
Wat denken jullie van Wanchain? Is/wordt behoorlijk gehyped en de ICO was heel snel uitverkocht. Ik lees toch regelmatig Wanchain/ICX/VEN in hetzelfde rijtje.

Ik ga zelf waarschijnlijk instappen in Wanchain, maar ik moet nog even goed nadenken over het moment dat ik ga instappen.
/a&gt;
pi_176714084
quote:

[..]

Hmm...
De Nederlandse Bank publiceert haar jaarverslagen gewoon online!
pi_176714087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:08 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

De WOB bedoel je?
Ah ja, ik heb wel eens een paar verzoekjes ingediend.
Moet je soms weken of maanden op wachten.

Dat is niet wat ik bedoel, nee.
pi_176714092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef annec het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-
pi_176714094
Weet niet of ik het nu hier of in het daytrading topic moet zetten maar bij deze:

Heb EVX/BTC op 34349 aangeschaft.
Verkoopprijs is 34700.
Is momenteel aan het doorbreken.
pi_176714095
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ah ja, ik heb wel eens een paar verzoekjes ingediend.
Moet je soms weken of maanden op wachten.

Dat is niet wat ik bedoel, nee.
Oh nee, dan moet je inderdaad gelijk de hele overheid afschrijven en kijken of het dan beter wordt.
pi_176714098
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:08 schreef TripleZ het volgende:
Wat denken jullie van Wanchain? Is/wordt behoorlijk gehyped en de ICO was heel snel uitverkocht. Ik lees toch regelmatig Wanchain/ICX/VEN in hetzelfde rijtje.

Ik ga zelf waarschijnlijk instappen in Wanchain, maar ik moet nog even goed nadenken over het moment dat ik ga instappen.
Zijn onderdeel van Interoperability Alliance met ICON en AION. Vond ik zelf wel interessant omdat ze ook de directe competitie van elkaar zijn. Is wel een leuk interview te vinden met alle 3 de founders, kwam WanChain wel goed uit imo.
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:10:07 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176714105
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef 0108daniel het volgende:
Weet niet of ik het nu hier of in het daytrading topic moet zetten maar bij deze:

Heb EVX/BTC op 34349 aangeschaft.
Verkoopprijs is 34700.
Is momenteel aan het doorbreken.
daytrading topic
pi_176714107
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef annec het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde. :P
pi_176714115
Het gaat de overheid helemaal niet om bescherming van burgers, het gaat de overheid er om dat ze de controle verliezen.

Het huidige systeem met de banken, pensioenfondsen, aandelenmarkt etc is volledig in handen van de overheid, deze partijen kunnen niets anders dan luisteren naar de nieuwe wensen van de overheid. Als burger ben je hier niet tegen beschermt en loop je hele grote risico's (zonder dat de meeste mensen dit echt zien).

Wat kan de overheid zoal?
-Je tegoeden op een bank bevriezen.
-Toegang tot je eigen spaargeld ontzeggen door geldopnames te verlagen (Cyprus/Griekenland).
-Terwijl jij denkt geld veilig op de bank te hebben staan jou straks laten meebetalen aan het faillissement van een bank.
-Geld stelen door inflatie.
-De pensioenfondsen verplichten om te holden in tijden van crisis (kijk ook hoeveel waardeloze staatsobligaties deze partijen bezitten met negatieve rentes).
-Zoveel geld printen als ze willen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176714117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:08 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Goeie. Zou mooi zijn als we daar via democratische weg aan kunnen werken.
het zou idd mooi zijn als dat lukt. een systeem wat ze in Switzerland hebben zou al een heel stuk beter werken denk ik.
pi_176714125
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Oh nee, dan moet je inderdaad gelijk de hele overheid afschrijven en kijken of het dan beter wordt.
... is goed man
pi_176714128
Blockchain kan de overheid efficienter en transparanter maken en de overheid kan blockchain en crypto legitiem maken voor het grote publiek.

Ik zou het schitterend vinden als ik mijn belasting kon afdragen via crypto, zoals in Zwitserland nu in Zug kan meen ik.
pi_176714130

Check dit stukje van 21:00. _O_ ''Think of the children''

Met name Raskolnikow

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 12:13:24 ]
pi_176714131
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:10 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde. :P
Haha oke sorry, dan weet ik het ook niet, heb ik verder niet zoveel verstand van
pi_176714139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

daytrading topic
Excuus, zal ik het voortaan daar doen :)
pi_176714154
Voorlopig zie ik ze bij de overheid nog geen miljoenen wegsluizen naar hun eigen rekening met de Balkende norm.
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:13:53 #224
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176714159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:12 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Excuus, zal ik het voortaan daar doen :)
Ik vind het wel leuk om te lezen :Y
fok you ja!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 12:14:21 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176714166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:56 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

waarom ben je dan MOD?
Om de anarchistische revolutie te steunen. Weg met centralisatie c_/
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176714179
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

-> POL.
pi_176714194
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan graag een anarcho syndicalistische revolutie net zoals in Catalonië voor WOII. Met een beetje regulering dus.
pi_176714199
https://medium.com/@viaco(...)se-blog-f7600bf77230

Vialectrum 3.0.5 is uit, met TOR nodes!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 12:16:59 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176714214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:14 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

-> POL.
Nee, ->ETH
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176714241
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, ->ETH
ETH _O_

Tevens wel een grappig stukje over BBIITTTCCONNNECCCTTT. Blijkbaar ook een oud ajacied die erin zat, wat ik dan stiekem wel weer leuk vind.

Wel sneu dat die cryptogirl nu met de dood bedreigd wordt, gaat best ver.
pi_176714242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:14 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

-> POL.
Clearpoll ^O^
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:21:43 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176714304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:13 schreef Raskolnikow het volgende:
Voorlopig zie ik ze bij de overheid nog geen miljoenen wegsluizen naar hun eigen rekening met de Balkende norm.
Even onafhankelijk of het gebeurt of niet. Van dat soort dingen is het ook de bedoeling dat de gewone man het niet ziet ;)

Ik weet zeker dat er wel een vorm van regulering komt. De vrijheden die we nu hebben zijn niet vol te houden. Daarvoor is de situatie te veel in extremis.Ze gaan dat nooit toelaten.

Nog een dingetje van overheden. Ze maken uiteindelijk gewoon een wet die bepaalde dingen verbied op het moment dat het ze niet aan staat. Om ons "te beschermen".
Ondertussen gewoon om beter te kunnen reguleren.
pi_176714357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Even onafhankelijk of het gebeurt of niet. Van dat soort dingen is het ook de bedoeling dat de gewone man het niet ziet ;)

Ik weet zeker dat er wel een vorm van regulering komt. De vrijheden die we nu hebben zijn niet vol te houden. Daarvoor is de situatie te veel in extremis.Ze gaan dat nooit toelaten.

Nog een dingetje van overheden. Ze maken uiteindelijk gewoon een wet die bepaalde dingen verbied op het moment dat het ze niet aan staat. Om ons "te beschermen".
Ondertussen gewoon om beter te kunnen reguleren.
Als de overheid niet deugt, wat is dan het alternatief?
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:25:48 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176714377
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:11 schreef ITrade het volgende:
Het gaat de overheid helemaal niet om bescherming van burgers, het gaat de overheid er om dat ze de controle verliezen.

Het huidige systeem met de banken, pensioenfondsen, aandelenmarkt etc is volledig in handen van de overheid, deze partijen kunnen niets anders dan luisteren naar de nieuwe wensen van de overheid. Als burger ben je hier niet tegen beschermt en loop je hele grote risico's (zonder dat de meeste mensen dit echt zien).

Wat kan de overheid zoal?
-Je tegoeden op een bank bevriezen.
-Toegang tot je eigen spaargeld ontzeggen door geldopnames te verlagen (Cyprus/Griekenland).
-Terwijl jij denkt geld veilig op de bank te hebben staan jou straks laten meebetalen aan het faillissement van een bank.
-Geld stelen door inflatie.
-De pensioenfondsen verplichten om te holden in tijden van crisis (kijk ook hoeveel waardeloze staatsobligaties deze partijen bezitten met negatieve rentes).
-Zoveel geld printen als ze willen.
Ondertussen zijn het wel de financiele instanties die helemaal aan het einde de baas zijn en niet de overheid. Alles wat je hier aangeeft is om banken en pensioenfondsen maar niet te veel geld te laten verliezen of om ze juist geld te laten verdienen.
Regulering is belangrijk zodat de banken niet al hun geld verliezen. Overheden moeten het reguleren, maar het is uiteindelijk niet in het belang van de overheid, maar van de banken zelf.
pi_176714379
Mjah, toch bijzonder dat de anti-establishment non-conformisten tegenwoordig ook beleggers zijn geworden.
pi_176714501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:26 schreef Raskolnikow het volgende:
Mjah, toch bijzonder dat de anti-establishment non-conformisten tegenwoordig ook beleggers zijn geworden.
Het ironische is dat een deel van de crypto community er zo tegenaan kijkt maar als een project een samenwerking met een overheid aankondigt de prijs toch omhoog schiet.

De samenwerking tussen Vechain en de Chinese staatstabak (of gewoon de hele Chinese overheid) werd hier ook met gejuich ontvangen.
pi_176714523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Het ironische is dat een deel van de crypto community er zo tegenaan kijkt maar als een project een samenwerking met een overheid aankondigt de prijs toch omhoog schiet.

De samenwerking tussen Vechain en de Chinese staatstabak (of gewoon de hele Chinese overheid) werd hier ook met gejuich ontvangen.
Mjah, inderdaad. Ze zijn denk ik ook blij dat er een overheid is zodat de sterkste straatgroep niet langskomt om hun ledgers af te pakken.
pi_176714546

wordt spannend de komende dagen.
pi_176714554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:35 schreef crpytoshill het volgende:
[ afbeelding ]

We gaan gewoon weer up vanaf nu!
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:35:50 #240
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_176714561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:18 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

ETH _O_

Tevens wel een grappig stukje over BBIITTTCCONNNECCCTTT. Blijkbaar ook een oud ajacied die erin zat, wat ik dan stiekem wel weer leuk vind.

Tja, waarom dan je kanaal verwijderen en alles wat ermee te maken heeft op zwart. Gewoon verantwoordelijkheid nemen is wat ze had moeten doen in plaats van dit.

Maar ja bedreigen gaat te ver.

Hier ook nog een mooie van h3h3;

:D
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:35:50 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176714562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:24 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Anarchie zie ik als enige alternatief, maar daar zie ik geen oplossing in.
Mensen hebben een bepaalde vorm van regulering nou eenmaal nodig. Enige nadeel, uiteindelijk is regulering niet eerlijk/zuiver te houden en je zult altijd mensen er mee benadelen.

En laten we eerlijk zijn. We wonen best in een goed land als het gaat om het leven hier. Maar dat wil niet zeggen dat de overheid en/of banken helemaal eerlijk zijn.
Uiteindelijk is het al dan niet reguleren van crypto en het erge van het reguleren natuurlijk wel een "first world problem".
pi_176714578
quote:
[ afbeelding ]

Met carnaval komt er een nieuwe ATH. Omdat alle idioten (inclusief ik) dan aan het zuipen zijn en de markt niet kunnen verneuken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 12:37:01 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176714592
quote:
[ afbeelding ]

Die onderste is nergens op gebaseerd :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176714594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Anarchie zie ik als enige alternatief, maar daar zie ik geen oplossing in.
Mensen hebben een bepaalde vorm van regulering nou eenmaal nodig. Enige nadeel, uiteindelijk is regulering niet eerlijk/zuiver te houden en je zult altijd mensen er mee benadelen.

En laten we eerlijk zijn. We wonen best in een goed land als het gaat om het leven hier. Maar dat wil niet zeggen dat de overheid en/of banken helemaal eerlijk zijn.
Uiteindelijk is het al dan niet reguleren van crypto en het erge van het reguleren natuurlijk wel een "first world problem".
Helemaal met je eens. En er is volgens mij ook niemand die beweert dat de overheid of de banken helemaal eerlijk zijn.
pi_176714600
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:36 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Met carnaval komt er een nieuwe ATH. Omdat alle idioten (inclusief ik) dan aan het zuipen zijn en de markt niet kunnen verneuken.
Ben benieuwd hoeveel bitcoins ik tegen ga komen in de stad. :')
pi_176714606
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zelfde wat ik dacht..
pi_176714609
quote:

[..]

_O-
hij raakt één dingetje aan
pi_176714619
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel bitcoins ik tegen ga komen in de stad. :')
_O- _O-

* BakkenKappen Pakt papiermache en gaat aan de slag
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:38:45 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176714640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Een op zich staand project zonder ondersteuning van grote bedrijven (wat uiteindelijk de overheid ook is) heeft minder bestaansrecht.
Dat zo'n project ondersteuning krijgt van een overheid wil niet zeggen dat je tegen regulering van de overheid bent.
pi_176714650
quote:

[..]

mooo00nnn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 12:41:01 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176714707
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:38 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

mooo00nnn
Dan is die bovenste nergens op gebaseerd. Je kan niet twee lijnen met een gigantisch verschil in schaal met elkaar vergelijken.

Overigens moet dit op de log-schaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:41:33 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176714719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. En er is volgens mij ook niemand die beweert dat de overheid of de banken helemaal eerlijk zijn.
Als jij zegt:
quote:
ga ik er vanuit dat jij het niet met mij eens bent? Of zie ik dat verkeerd?
pi_176714726
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Een op zich staand project zonder ondersteuning van grote bedrijven (wat uiteindelijk de overheid ook is) heeft minder bestaansrecht.
Dat zo'n project ondersteuning krijgt van een overheid wil niet zeggen dat je tegen regulering van de overheid bent.
Als ik je eerste zin goed lees krijgt een project dus meer bestaansrecht als het ondersteuning van een groot bedrijf (of de overheid in jouw vergelijking) heeft ?
pi_176714741
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan is die bovenste nergens op gebaseerd. Je kan niet twee lijnen met een gigantisch verschil in schaal met elkaar vergelijken.

Overigens moet dit op de log-schaal.
je weet wat log schaal is?
pi_176714744
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:38 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

mooo00nnn
Op dit timeframe moet je de piek van de ATH meenemen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 januari 2018 @ 12:42:37 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176714750
Waarom betekent overheid automatisch een einde aan decentralisatie, anarchie en al die gekke ideeën :?

In mijn ogen is dat juist het omarmen daarvan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176714752
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als jij zegt:

[..]

ga ik er vanuit dat jij het niet met mij eens bent? Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd. :)
pi_176714777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:42 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Op dit timeframe moet je de piek van de ATH meenemen.
vond dit wel een mooi driehoekje.
pi_176714785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:38 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

_O- _O-

* BakkenKappen Pakt papiermache en gaat aan de slag
pics na afloop
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:44:11 #260
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_176714786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:42 schreef Nattekat het volgende:
Waarom betekent overheid automatisch een einde aan decentralisatie, anarchie en al die gekke ideeën :?

In mijn ogen is dat juist het omarmen daarvan.
Omdat de overheid er nu al de ballen van snapt?
pi_176714846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:18 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

ETH _O_

Fitboys _O_
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:47:03 #262
406944 SugeLucky
pi_176714864
Als je wil dat de overheid de boel gaat reguleren dan snap je de hele opzet van crypto's niet.
pi_176714878
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:47 schreef SugeLucky het volgende:
Als je wil dat de overheid de boel gaat reguleren dan snap je de hele opzet van crypto's niet.
Dat ligt eraan wat je onder reguleren verstaat.
pi_176714939
quote:
En ik maar interessant doen bij de koffieautomaat dat ik wist waar ik het over had :(
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:52:35 #265
406944 SugeLucky
pi_176714969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:50 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

En ik maar interessant doen bij de koffieautomaat dat ik wist waar ik het over had :(
Dat doe je niet alleen bij de koffieautomaat..
pi_176714990
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:52 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat doe je niet alleen bij de koffieautomaat..
Auw -O-
pi_176715021
Gelukkig wordt het forum gereguleerd.
pi_176715315
quote:
Maar dat gaan ze wel proberen. Ik ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben op de markt.
Lambo of Rekt
pi_176715359
quote:
3s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:07 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Maar dat gaan ze wel proberen. Ik ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben op de markt.
We gaan het zien in Zuid-Korea.
pi_176715368
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:09 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat is niet erg representatief voor wat er wereldwijd gaat gebeuren zodra er (westerse) regulaties komen.
Lambo of Rekt
pi_176715386
quote:
3s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:07 schreef EggsTC het volgende:

[..]

in de landen waar ze crypto's t meest vrij laten gaan alle developers en projecten heen, waarschijnlijk landen als Singapore en Switzerland.
pi_176715420
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is niet erg representatief voor wat er wereldwijd gaat gebeuren zodra er (westerse) regulaties komen.
Wereldwijde regulaties zie ik nog niet gebeuren. Zelfs binnen de EU zal daar niet makkelijk overeenstemming in komen. Vooralsnog is het landen afzonderlijk.
pi_176715425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:10 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

in de landen waar ze crypto's t meest vrij laten gaan alle developers en projecten heen, waarschijnlijk landen als Singapore en Switzerland.
Witrusland heeft ook al aangegeven dat de komende 5 jaar belastingen niet op crypto's geheven worden. Maar het gaat even niet om welke landen wel of niet mogen devven, het gaat om de impact op de prijzen zodra landen worden uitgesloten, en daar kan geen devver omheen, ook niet op internet.
Lambo of Rekt
pi_176715439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:12 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Wereldwijde regulaties zie ik nog niet gebeuren. Zelfs binnen de EU zal daar niet makkelijk overeenstemming in komen. Vooralsnog is het landen afzonderlijk.
Ik hoop het, want dat is waar ik bang voor ben... dat is het enige wat roet kan gooien in mijn LISK/VEN run, zo lijkt. :7
Lambo of Rekt
pi_176715441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Witrusland heeft ook al aangegeven dat de komende 5 jaar belastingen niet op crypto's geheven worden. Maar het gaat even niet om welke landen wel of niet mogen devven, het gaat om de impact op de prijzen zodra landen worden uitgesloten, en daar kan geen devver omheen, ook niet op internet.
Landen uitgesloten? Da's nog een stap verder dan regulatie.
pi_176715464
Portugal heeft toch ook al aangegeven crypto niet te belasten?
pi_176715471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:13 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Landen uitgesloten? Da's nog een stap verder dan regulatie.
Landen die zichzelf uitsluiten.... je snapt wat ik bedoel toch. Reguleren = jezelf beperken = jezelf uit kunnen sluiten op de markten.
Lambo of Rekt
pi_176715476
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:09 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Vind de regulaties in Zuid Korea nog wel meevallen. Geen anonieme bankrekeningen etc...wat me verbaasde want een paar terug in Zuid Korea kon ik al geen anonieme prepaid sim kaart regelen zonder identificatie
pi_176715490
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:15 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Landen die zichzelf uitsluiten.... je snapt wat ik bedoel toch. Reguleren = jezelf beperken = jezelf uit kunnen sluiten op de markten.
Dat lijkt me erg moeilijk.
pi_176715510
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:16 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg moeilijk.
Mij niet. Verbieden om crypto's te verkopen of inkopen zorgt al voor een giga verandering in de markt van dat betreffende land. Tuurlijk kan men nog steeds illegaal inkopen, maar het heeft wel degelijk invloeden op de prijs. China heeft zelf de markt al een aantal keer goed laten crashen door dergelijke uitspraken.
Lambo of Rekt
pi_176715542
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Wat anders?
Eigen gewin.
pi_176715561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mij niet. Verbieden om crypto's te verkopen of inkopen zorgt al voor een giga verandering in de markt van dat betreffende land. Tuurlijk kan men nog steeds illegaal inkopen, maar het heeft wel degelijk invloeden op de prijs. China heeft zelf de markt al een aantal keer goed laten crashen door dergelijke uitspraken.
Daarom decentrale Exchanges die dit jaar live gaan in samenwerking met een buitenlandse payment gateway.

De markt gaat er echt wel wat op vinden.
pi_176715570
Iets verbieden is trouwens historisch gezien de laatste stuiptrekking van een falend beleid of model.
pi_176715573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Verbieden is wat anders als reguleren. En China is hierin so wie so een uitzondering, aangezien zij grote delen van het internet voor hun bevolking beperken. Dat gaat in het Westen niet snel gebeuren.
pi_176715577
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Daarom decentrale Exchanges die dit jaar live gaan in samenwerking met een buitenlandse payment gateway.

Gewoon LISK en VEN moon, dan kom ik bij jou op de koffie :9
Lambo of Rekt
pi_176715592
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Eigen gewin.
Van de politici? Van de ambtenaren? Van de overheid zelf? Want een beetje eigen gewin voor de overheid is geen overbodige luxe. Dan kunnen we eindelijk de verzorgingstehuizen goed bemannen.
pi_176715594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:12 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ze krijgen een totaalverbod op goederen al niet eens voor elkaar vanwege belangenverstrengeling, laat staan de cryptoscene
pi_176715596
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

heb je hier voorbeelden van? wist niet dat ze ook payment gateways aanbieden.
pi_176715600
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Gewoon LISK en VEN moon, dan kom ik bij jou op de koffie :9
Ja die LISK mag wel eens gaan vliegen nu :P
pi_176715604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:20 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Verbieden is wat anders als reguleren. En China is hierin so wie so een uitzondering, aangezien zij grote delen van het internet voor hun bevolking beperken. Dat gaat in het Westen niet snel gebeuren.
Reguleren is al erg genoeg, belastingen heffen erop, hoe hoog gaan die worden? net als inkomstenbelasting 50% in schaal 3? Dat zou al een doodsteek zijn voor het hele idee ervan. Ik charcheer natuurlijk enorm met verbieden, maar dat is om het zwartwit beeld duidelijk te maken.

Gelukkig moet men 1400 coins onderzoeken alvorens ze daadwerkelijk wetgeving erop los kunnen laten dus zal het nog wel even op zich laten wachten.
Lambo of Rekt
pi_176715609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Iets verbieden is trouwens historisch gezien de laatste stuiptrekking van een falend beleid of model.
Het verbieden van roken in de openbare ruimte gaat anders vrij aardig hoor. Om maar even een heel ander voorbeeld te geven waarom jouw stelling de plank volledig mis slaat.
  woensdag 24 januari 2018 @ 13:22:41 #293
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_176715625
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:21 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Het verbieden van roken in de openbare ruimte gaat anders vrij aardig hoor. Om maar even een heel ander voorbeeld te geven waarom jouw stelling de plank volledig mis slaat.
Vergelijk je serieus iets tastbaars met iets wat compleet anders is :')
pi_176715636
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:21 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts. In california is de criminaliteit met 70% gedaald las ik ergens, sinds dat wiet legaal verkrijgbaar is.
Lambo of Rekt
pi_176715639
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:21 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Reguleren is al erg genoeg, belastingen heffen erop, hoe hoog gaan die worden? net als inkomstenbelasting 50% in schaal 3? Dat zou al een doodsteek zijn voor het hele idee ervan. Ik charcheer natuurlijk enorm met verbieden, maar dat is om het zwartwit beeld duidelijk te maken.

Gelukkig moet men 1400 coins onderzoeken alvorens ze daadwerkelijk wetgeving erop los kunnen laten dus zal het nog wel even op zich laten wachten.
Ik zie geen problemen met belasting heffen. Hoeveel het wordt hangt af van welke partijen we aan de macht laten komen met de verkiezingen.
pi_176715645
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:22 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Vergelijk je serieus iets tastbaars met iets wat compleet anders is :')
Dat onderscheid werd niet gemaakt in de stelling dat verbieden altijd de laatste stuiptrekking van een beleid is. Dan maak ik dat onderscheid ook niet.

Zo'n vervelende wijsneus ben ik dan ook wel weer.
  woensdag 24 januari 2018 @ 13:24:09 #297
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_176715664
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:23 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts.
Dit dus, drugshandel isde laatste jaren alleen maar verplaatst. Crypto en verbieden (als dat zo ver komt) gaat dan exact hetzelfde doen.
pi_176715666
quote:

[..]

Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts.
Daarom verschilt het dus per situatie of een verbod werkt of niet. Het verbieden van alcohol in de VS werkte inderdaad totaal niet. Daarom is zon algemene stelling ook idioot.
pi_176715667
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:23 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik zie geen problemen met belasting heffen. Hoeveel het wordt hangt af van welke partijen we aan de macht laten komen met de verkiezingen.
Ik wel, want ik heb echt geen zin om 50% van mijn VEN aan de belasting te gaan geven.
Lambo of Rekt
pi_176715673
quote:

[..]

Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts. In california is de criminaliteit met 70% gedaald las ik ergens, sinds dat wiet legaal verkrijgbaar is.
Klopt, reguleren is beter.
pi_176715690
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik wel, want ik heb echt geen zin om 50% van mijn VEN aan de belasting te gaan geven.
Dan stem je VVD. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')