Wat een party crasher.quote:Op woensdag 24 januari 2018 01:04 schreef SugeLucky het volgende:
Die bitcoin zit ons te lambo blocken.
Idem. Zojuist nog 0.13 BTC verkocht, dat zal hem leren!quote:Op woensdag 24 januari 2018 01:06 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja, ik heb het een beetje gehad met hem
quote:Op woensdag 24 januari 2018 01:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Idem. Zojuist nog 0.13 BTC verkocht, dat zal hem leren!
quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Groot media / banken offensief vandaag?
AFM: verbied riskante beleggingsproducten, zoals cryptomunten
https://www.volkskrant.nl(...)yptomunten~a4561538/
https://www.nu.nl/cryptov(...)ggingsproducten.html
beide op de frontpage als eerste artikel ook op het moment dat ik dit bericht schrijf.
Je bent ook gewoon een mongool als je daar mee gaat zitten kutten. Margin traden met crypto en zeker met de marges die dat soort sites bieden is levensgevaarlijkquote:Tegen cryptomunten zelf kan de AFM weinig doen, omdat het geen beleggingsproducten zijn. Maar er zijn ook producten te koop waarmee consumenten op koersstijgingen en -dalingen van cryptomunten kunnen speculeren. Die derivaten kunnen sinds kort wel verboden worden, zegt van Vroonhoven.
Mooie bangmakerij in de headlines dus weer.quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:42 schreef kthxbye het volgende:
[..]
[..]
Je bent ook gewoon een mongool als je daar mee gaat zitten kutten. Margin traden met crypto en zeker met de marges die dat soort sites bieden is levensgevaarlijk
Jup, had niet anders verwachtquote:Op woensdag 24 januari 2018 05:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mooie bangmakerij in de headlines dus weer.
er komt vandaag een hoorzitting in de 2e kamer...quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Groot media / banken offensief vandaag?
AFM: verbied riskante beleggingsproducten, zoals cryptomunten
https://www.volkskrant.nl(...)yptomunten~a4561538/
https://www.nu.nl/cryptov(...)ggingsproducten.html
beide op de frontpage als eerste artikel ook op het moment dat ik dit bericht schrijf.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:59 schreef SMS303 het volgende:
[..]
er komt vandaag een hoorzitting in de 2e kamer...
bron: https://www.msn.com/nl-nl(...)4tBV?ocid=spartanntp
Binance niet noemen!!quote:De econoom wijst erop dat 70 procent van de handel in cryptovaluta plaatsvindt via cryptobeurzen en dat vier beurzen (Bitfinex, Coinbase, Bitflyer en Bitstamp) goed zijn voor zo’n driekwart van die beurshandel.
Ja, goh, als je je coins of fiat op exchanges parkeert dan loop je een risico. Poeh poeh wat een bangmakerij weer. Zelf je coins beheren, als je actief trade dan kies je ervoor om het risico te lopen dat je je coins kwijt kan raken.quote:Wie via deze beurzen in cryptomunten handelt, belegt in feite in cryptovaluta-derivaten. "Deze beurzen hebben zelf wel een wallet op de blockchain(s). Maar de handelaren op de beurs hebben zelf geen cryptovaluta op de blockchain", aldus Brosens.
Waarom mag zo'n nobody in de kamer spreken? Wat hij zegt klopt niet. Zijn site is down. Hij heeft zijn portfolio openbaar. 0.11 Bitcoin.quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:59 schreef SMS303 het volgende:
[..]
Misschien is ie met zn kerstbonus op 20k ingestapt en heeft ie nog de pleuris in dat ie met verlies heeft verkocht?!?!? ik noem maar watquote:Op woensdag 24 januari 2018 06:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom mag zo'n nobody in de kamer spreken? Wat hij zegt klopt niet. Zijn site is down. Hij heeft zijn portfolio openbaar. 0.11 Bitcoin.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 06:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom mag zo'n nobody in de kamer spreken? Wat hij zegt klopt niet. Zijn site is down. Hij heeft zijn portfolio openbaar. 0.11 Bitcoin.
https://twitter.com/teunisbrosens/status/955793669801627649quote:Cryptovaluta decentraal? Dat had je gedacht! - Mijn bijdrage voor Rondetafel Tweede Kamer morgen
Wel 600 volgers op Twitter. Wordt door de cryptowereld blijkbaar wel erkend als expert.quote:Op woensdag 24 januari 2018 06:23 schreef kthxbye het volgende:
[..]
[..]
https://twitter.com/teunisbrosens/status/955793669801627649
Dat had je gedacht!!! "pakkende titel"
woeioeioei wat een schokkende ontdekking weer
blockchain "expert"
Bright-artikel: https://www.bright.nl/nie(...)centraal-dan-gedachtquote:Op woensdag 24 januari 2018 06:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Prima dat ze die reguleren.quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:42 schreef kthxbye het volgende:
[..]
[..]
Je bent ook gewoon een mongool als je daar mee gaat zitten kutten. Margin traden met crypto en zeker met de marges die dat soort sites bieden is levensgevaarlijk
Ja hoor, totdat Dex opkomt, dan is het volledig decentraal.quote:Op woensdag 24 januari 2018 06:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bright-artikel: https://www.bright.nl/nie(...)centraal-dan-gedacht
Hij heeft wel een punt.
Ja? Waar vind je dat hij een punt heeft dan?quote:Op woensdag 24 januari 2018 06:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bright-artikel: https://www.bright.nl/nie(...)centraal-dan-gedacht
Hij heeft wel een punt.
Hij heeft een punt als hij zegt dat de macht in cryptoland vaak bij een beperkt aantal partijen ligt. Dat kunnen exchanges zijn, of grote miners, of bijvoorbeeld een beperkt groepje developers dat bij Bitcoin de beslissingen neemt. Mining, development en handel zijn niet zo heel erg decentraal. Daar wordt vaak aan voorbijgegaan.quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja? Waar vind je dat hij een punt heeft dan?
Zijn data is onjuist en hij trekt conclusies over de hele cryptomarkt obv Bitcoin.
Ja, achteraf was het een groot risico natuurlijk. De tangle en bijbehorende applicaties is eigenlijk nog lang niet klaar voor adoptie. Maar ik kocht ze top op Bitfinex en die was in die tijd ook niet goed in het nieuws, dus ik wilde ze weg hebben. Had ik ze maar naar Binance verzonden.quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:40 schreef kthxbye het volgende:
Wel kut voor je dimmak, die IOTA. Ik heb net even in mijn wallet gekeken, heb toen de seed gecreerd met die IPFS link, en mijn IOTAs zijn nog veilig
Wel zeer gebruiksvriendelijk weer die wallet, zelfs na de laatste update. Handmatig node instellen, reattachen, miljoen uur wachten, onbeveiligd mijn seed copy pasten, etc.![]()
![]()
Heb je nog wel vertrouwen in IOTA als in de toekomst? Of ben je er helemaal klaar meequote:Op woensdag 24 januari 2018 07:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ja, achteraf was het een groot risico natuurlijk. De tangle en bijbehorende applicaties is eigenlijk nog lang niet klaar voor adoptie. Maar ik kocht ze top op Bitfinex en die was in die tijd ook niet goed in het nieuws, dus ik wilde ze weg hebben. Had ik ze maar naar Binance verzonden.Dat kreeg ik vanuit die Ledger niet voor elkaar. Oneindig reattachen, broadcasten, alles.
Mooi dat de jouwe nog veilig zijn!
Dat is een vraag die ik mijzelf de afgelopen 24u heb gesteld.quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:43 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Heb je nog wel vertrouwen in IOTA als in de toekomst? Of ben je er helemaal klaar mee
- Verbod op posts met alleen smileys of > ..% smileysquote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:39 schreef Typisch het volgende:
Spoiler: we gaan het morgen proberen met een extra topic waar iets strenger gemod gaat worden.
Nog suggesties vooraf?
PM me je wallet adres even dan help ik je een stukje op wegquote:Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is een vraag die ik mijzelf de afgelopen 24u heb gesteld.Ik heb nog wel degelijk vertrouwen in IOTA. Maar toch zou het team meer moeten doen om dit soort dingen te voorkomen. Ook heb ik meerdere keren support gezocht om mijn assets weg te krijgen uit die Ledger, maar zowel de community als het team kon of wilde mij niet helpen. Dat vind ik dan wel weer een groot minpunt.
Uiteindelijk loop je gewoon risico met dit soort producten. En daar was ik mij vooraf helemaal van bewust. Ik had gewoon meer tijd moeten nemen om die seed zelf te genereren, maar ik koos bewust voor die online gen, ondanks alle risico's, omdat Bitfinex steeds problemen had met die wallet en omdat die Tether fud toen net aan het licht kwam.
Toch zou ik wel graag weer IOTA in mijn portfolio willen hebben. Op een exchange, totdat de Tangle en bijbehorende applicaties goed werken. Ik ben dan ook van plan om deze week mijn portfolio iets te verkleinen en weer wat IOTA terug te kopen.
Thnx voor het genereuze aanbod, maar ik kom er wel. Met de waarde die mijn portfolio heeft durf ik dit aanbod niet te accepteren. Evengoed bedankt maat!quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef kthxbye het volgende:
[..]
PM me je wallet adres even dan help ik je een stukje op weg
op eigen risico, misschien crashen we het hele systeem wel weer![]()
And don't mention the war.quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
- Verbod op posts met alleen smileys of > ..% smileys
- Verbod op posts <5 woorden
- Verbod op klaas
"Winkeliers die producten willen aanbieden in cryptomunten, moeten voortdurend nieuwe prijsstickers plakken."quote:Op woensdag 24 januari 2018 05:59 schreef SMS303 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
- Verbod op posts met alleen smileys of > ..% smileys
- Verbod op posts <5 woorden
- Verbod op klaas
quote:Op woensdag 24 januari 2018 08:04 schreef dimmak het volgende:
[..]
Thnx voor het genereuze aanbod, maar ik kom er wel. Met de waarde die mijn portfolio heeft durf ik dit aanbod niet te accepteren. Evengoed bedankt maat!
Ik bedoel in het algemeen. Dat heb je in NL toch ook al dat er van alles bijgehouden wordt mbt km stand etc?quote:
Niet decentraal en ook niet internationaal. Het gaat verder dan alleen kilometerstanden maar bijvoorbeeld ook onderhoudshistorie, aantal eigenaren etc.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:04 schreef piere het volgende:
[..]
Ik bedoel in het algemeen. Dat heb je in NL toch ook al dat er van alles bijgehouden wordt mbt km stand etc?
ja de NAP maar hoe controleer je dat ??quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:04 schreef piere het volgende:
[..]
Ik bedoel in het algemeen. Dat heb je in NL toch ook al dat er van alles bijgehouden wordt mbt km stand etc?
Of gewoon klaasweetallesquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:14 schreef Zith het volgende:
Waarom nodigt de tweede kamer niet een mod uit van het beste crypto forum van nederland om alles haarfijn uit te leggen?
dan ben je weken bezig voordat zulke mongolen het snappenquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:14 schreef Zith het volgende:
Waarom nodigt de tweede kamer niet een mod uit van het beste crypto forum van nederland om alles haarfijn uit te leggen?
Die is wel leuk ja.quote:Op woensdag 24 januari 2018 08:35 schreef Atlantis- het volgende:
[..]
"Winkeliers die producten willen aanbieden in cryptomunten, moeten voortdurend nieuwe prijsstickers plakken."
“Het is anoniem betaluh”quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die is wel leuk ja.
En dan als conclusie trekken dat er 2 toepassingen zijn voor Crypto. Het criminele circuit en als waardemiddel.
Dat criminele circuit wordt er elke keer bij gehaald, maar ik zie dat niet zo. Kan iemand mij uitleggen waarom?
omdat crypto volledig "anoniem" zou zijn maar in de praktijk valt dat toch best tegenquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die is wel leuk ja.
En dan als conclusie trekken dat er 2 toepassingen zijn voor Crypto. Het criminele circuit en als waardemiddel.
Dat criminele circuit wordt er elke keer bij gehaald, maar ik zie dat niet zo. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Cash is anoniemer. Ik zie het ook niet zo dat ene Pablo tegen zijn klanten zegt dat ze in BTC moeten betalenquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
“Het is anoniem betaluh”
Uhuh
Het is de meest irritante emoji op FOK!, gebruikt door kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijnquote:
quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:20 schreef V. het volgende:
[..]
Het is de meest irritante emoji op FOK!, gebruikt door kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn
"kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn "quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:20 schreef V. het volgende:
kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn
Nee, alleen mannen met grote piemols en egoosquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:23 schreef Predator38 het volgende:
[..]
"kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn "
huh die zijn er toch helemaal niet op Fok!
Smartcontracts zijn ook illegaal, gevaarlijk gewoonquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die is wel leuk ja.
Zeker waar! Ik heb dus goede hoop op een stijgingquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:36 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Op EtherDelta is hij al eerder gelisted.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:20 schreef V. het volgende:
[..]
Het is de meest irritante emoji op FOK!, gebruikt door kneuzen die willen doen alsof ze superieur zijn
hadden ze maar gewaarschuwd voor Fortis bank.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:49 schreef Wereldgozer het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)nders-dan-gamen.html
Dit al voorbij gekomen?
quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:49 schreef Wereldgozer het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)nders-dan-gamen.html
Dit al voorbij gekomen?
Het is allemaal zo verschrikkelijk naief. Vergelijkbaar met wat er een paar jaar geleden gebeurde met het downloaden van muziek en films.quote:Volgens Van Vroonhoven schatten Nederlanders de risico's niet goed in. En door de lage rente en technologische ontwikkelingen die dergelijke beleggingen toegankelijk maken, nemen meer mensen grote risico's.
Ik word vooral moe van dat hele sfeertje van "het is nieuw, het is eng, dus het mag niet".quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef BakkenKappen het volgende:
Ik snap dat gehaat op de AFM etc niet zo. Als de blockchain serieus wil worden genomen als bijvoorbeeld een platform waarop aandelen uitgegeven worden heb je gewoon steun van de overheid nodig.
Ze willen reguleren en controleren. Er wordt geld gegenereerd waar ze geen vat op hebben. De A staat niet voor niets voor autoriteit.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef BakkenKappen het volgende:
Ik snap dat gehaat op de AFM etc niet zo. Als de blockchain serieus wil worden genomen als bijvoorbeeld een platform waarop aandelen uitgegeven worden heb je gewoon steun van de overheid nodig.
we hebben de overheid juist helemaal niet meer nodig en daarom worden de overheden en de banken bang en steun, regulatie, controle van de overheden werken ook altijd zo goed he......quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef BakkenKappen het volgende:
Ja dat heb ik ook wel, maar iets van regelgeving zou voor de hele crypto/blockchain community niet slecht zijn imo.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:04 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik word vooral moe van dat hele sfeertje van "het is nieuw, het is eng, dus het mag niet".
Reguleren en controleren is misschien ook wel nodig om de consument te beschermen. Je zegt net zelf nog dat mensen met weinig vermogen vooral in crypto stappen, als er een groep is die hulp nodig heeft is het die groep wel.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ze willen reguleren en controleren. Er wordt geld gegenereerd waar ze geen vat op hebben. De A staat niet voor niets voor autoriteit.
Ze willen eigenlijk wat wij nu aan het doen zijn verbieden. En daar mogen we niet op haten?
quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:10 schreef Predator38 het volgende:
[..]
we hebben de overheid juist helemaal niet meer nodig en daarom worden de overheden en de banken bang.....
Strafrecht ??? daar gaat anders ook heeeel veel mis, maar we hebben het niet over strafrecht.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:11 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja joh. Laten we het strafrecht maar decentraliseren.
Dit dus.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ze willen reguleren en controleren. Er wordt geld gegenereerd waar ze geen vat op hebben. De A staat niet voor niets voor autoriteit.
Ze willen eigenlijk wat wij nu aan het doen zijn verbieden. En daar mogen we niet op haten?
De overheid heeft mijn onderwijs prima voor elkaar, de politie beschermt mijn eigendom prima, mijn gezondheidszorg is prima in orde. Ik heb geen kut te klagen in dit land.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:13 schreef Predator38 het volgende:
[..]
Strafrecht ??? daar gaat anders ook heeeel veel mis, maar we hebben het niet over strafrecht.
ik snap niet waarom jij de overheid zo beschermd eigenlijk.
noem eens iets wat de overheden nou strak, goed en controleerbaar geregeld hebben ?
aaaahhh je kijkt alleen naar jezelf......tjaquote:Op woensdag 24 januari 2018 10:15 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
De overheid heeft mijn onderwijs prima voor elkaar, de politie beschermt mijn eigendom prima, mijn gezondheidszorg is prima in orde. Ik heb geen kut te klagen in dit land.
Kan het beter? Ja. Is het optimaal? Nee. Maar wil ik dat het allemaal wegvalt? Nee.
Het hoeft niet meteen zo neerbuigend johquote:Op woensdag 24 januari 2018 10:15 schreef Predator38 het volgende:
[..]
aaaahhh je kijkt alleen naar jezelf......tja
net zoals de 2de kamer in hun glazen koepel
kijk eerst eens verder ...dan praten we verder
Ben ik het toch eigenlijk niet mee eens. Als rechtgeaarde liberaal vind ik vooral dat de betutteling ergens eens op moet houden. Als je te dom/naïef/lui bent om te begrijpen wat de risico's zijn zou je er in de basis niet op in moeten stappen. Bij twijfel niet inhalen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:10 schreef BakkenKappen het volgende:
Reguleren en controleren is misschien ook wel nodig om de consument te beschermen. Je zegt net zelf nog dat mensen met weinig vermogen vooral in crypto stappen, als er een groep is die hulp nodig heeft is het die groep wel.
En ja geld wordt gegenereerd waar ze geen vat op hebben, dus? Dat gebeurd constant vanuit andere centrale banken en dat mag je ook prima omruilen voor euro's. Ze gaan ook niet verbieden dat er met BTC/LTC/ETH/Shitcoin betaald wordt bij thuisbezorgd ze gaan alleen de uitwassen die nu ontstaan inperken.
Het houden van crypto wordt niet verboden. Dat is wat ik doe.
zo is het niet bedoeld hoor maar ik zie:quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:21 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Het hoeft niet meteen zo neerbuigend joh
Hoe zie jij een maatschappij zonder overheid voor je dan?
Nee, de greed van de consument en de luiheid om zich te verdiepen geeft hem/haar veel geld gekost.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:24 schreef Predator38 het volgende:
[..]
zo is het niet bedoeld hoor maar ik zie:
mijn onderwijs, mijn eigendommen, mijn gezondheidszorg![]()
ik heb het er niet over dat we gelijk alle regulatie/controle uit handen moeten geven...maar wel de vrijheid moeten hebben tussen een "centrale bank" en een "decentrale bank"
de overheid heeft de controle en regulatie van de centrale banken niet eens goed op orde waardoor consumenten heel veel geld zijn verloren
ook dat ja maar er werden ook gewoon hypotheken gekoppeld aan beleggings fondsen zonder enige of zelfs valse informatie.....quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:28 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Nee, de greed van de consument en de luiheid om zich te verdiepen geeft hem/haar veel geld gekost.
Tja ik kan alleen oordelen over hoe ik zelf de overheid ervaar. Dus ga ik over mijn eigen ervaring pratenquote:Op woensdag 24 januari 2018 10:24 schreef Predator38 het volgende:
[..]
zo is het niet bedoeld hoor maar ik zie:
mijn onderwijs, mijn eigendommen, mijn gezondheidszorg![]()
ik heb het er niet over dat we gelijk alle regulatie/controle uit handen moeten geven...maar wel de vrijheid moeten hebben tussen een "centrale bank" en een "decentrale bank"
de overheid heeft de controle en regulatie van de centrale banken niet eens goed op orde waardoor consumenten heel veel geld zijn verloren
Tja kan ik ook wel inkomen en ben het er stiekem wel een beetje mee eens, ik denk alleen dat je dan een hele grote groep heel hard raakt die het eigenlijk niet kunnen missen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ben ik het toch eigenlijk niet mee eens. Als rechtgeaarde liberaal vind ik vooral dat de betutteling ergens eens op moet houden. Als je te dom/naïef/lui bent om te begrijpen wat de risico's zijn zou je er in de basis niet op in moeten stappen. Bij twijfel niet inhalen.
En wie niet horen wil moet maar voelen: sommige mensen leren het pas als ze de pijn zelf ervaren hebben. So be it, denk ik dan
Ik zie mezelf niet als rechtgeaarde liberaal, maar ik vind dit ook wel erg betuttelend overkomen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ben ik het toch eigenlijk niet mee eens. Als rechtgeaarde liberaal vind ik vooral dat de betutteling ergens eens op moet houden. Als je te dom/naïef/lui bent om te begrijpen wat de risico's zijn zou je er in de basis niet op in moeten stappen. Bij twijfel niet inhalen.
En wie niet horen wil moet maar voelen: sommige mensen leren het pas als ze de pijn zelf ervaren hebben. So be it, denk ik dan
quote:AFM-voorzitter: 'Financieel beleggen begint op gokken en gamen te lijken'
Merel van Vroonhoven waarschuwt voor gamification van beleggen
ARTIKELBeleggingsproducten zijn geen games, en de bitcoin is geen spelletje. Maar de baas van Neerlands financiële waakhond maakt zich zorgen. Vooral de jongere generatie, die hiermee opgroeit, ziet niet langer het verschil.' Zij pleit voor een verbod op riskante beleggingsproducten.
Door: Peter de Waard Koen Haegens 24 januari 2018, 02:00
https://s.vk.nl/s-a4561537/
Blijf op de hoogte
Iedere dag rond lunchtijd het belangrijkste nieuws van de ochtend, de mooiste fotografie en het gesprek van de dag? Schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.
uwnaam@email.nl
OK
Zelfs de huiskamer van AFM-bestuursvoorzitter Merel van Vroonhoven is niet gevrijwaard van de bitcoingekte. Haar zoon van 13 heeft schoolgenoten die beleggen in cryptovaluta, vertelt de baas van de financiële waakhond van Nederland. Ook over de gevaren die kleven aan die 'hype', zoals zij het noemt, kan hij al meepraten. Een jongen uit de derde klas verloor laatst 3.000 euro aan de bitcoin.
Mijn zorg is dat met name de jongere generatie, die hiermee opgroeit, het verschil tussen beleggingsproducten en bitcoins niet langer ziet
Dat zo'n riskante belegging ook bij zo'n jong publiek kan aanslaan, is geen toeval. Van Vroonhoven noemt het 'de gamification van de financiële sector'. 'Financiële producten, zoals cryptovaluta of binaire opties - wat zeer risicovolle producten zijn - worden aan de man gebracht met verleidingstechnieken die we kennen uit de wereld van de games en de online gokindustrie.'
Veel jongeren slaan zulke waarschuwingen van centralebankpresidenten en andere toezichthouders in de wind. 'Die waarschuwingen komen van mensen die niets van de achterliggende technologie weten. Jongeren doen die af als meningen uit Jurassic Park', zegt ze. Ze vindt dat gevaarlijk. 'Het onderscheid tussen financiële producten en gokken vervaagt. Maar beleggingsproducten zijn geen games, en de bitcoin is geen spelletje. Mijn zorg is dat met name de jongere generatie, die hiermee opgroeit, het verschil niet langer ziet.'
De psychologische trucjes van gewiekste aanbieders van riskante beleggingen zijn dan ook een van de aandachtspunten in de toezichtagenda die de AFM vandaag presenteert. Voorheen was 'transparantie' het toverwoord bij de financiële waakhond. Als de consument maar eerlijk en goed zou worden voorgelicht, kon die zelf wel uitmaken wat goed voor hem was. Maar inmiddels weten we dat transparantie alleen niet doorslaggevend is, legt Van Vroonhoven uit. Mensen handelen vaak irrationeel, ze laten zich maar wat graag verleiden of moeten onder druk van de omstandigheden keuzes maken.
Mensen schatten de rente te hoog in en onderschatten de risico's
U waarschuwt voor de risico's, maar mensen zien hun geld wegkwijnen op een spaarrekening. Is het dan niet logisch dat ze meer rendement willen?
'Natuurlijk, maar wij hebben daar onderzoek naar gedaan, en dan blijkt dat Nederlanders zich op twee manieren vergissen. Ten eerste schatten ze de rente, dat wat hun geld eigenlijk zou moeten opleveren, te hoog in. Ze denken dat de rente op dit moment 3,4 procent bedraagt. In werkelijkheid is die veel lager.
'Dat leidt tot een tweede fout: risico's worden onderschat. Als een financieel product wordt aangeprezen met een rendement van 5 procent denken ze: 'dat is niet zo hoog, dus helemaal niet zo'n groot risico'. Maar afgezet tegen de echte rentestand is dat wel degelijk een hoge rente, en dus een hoog risico. Kijk naar crowdfunding. Mensen schatten de risico's dat je je geld verliest daarop lager in dan bij beleggen in aandelen.'
Financiële overmoed is van alle tijden. Wat is er nieuw aan de huidige riskante beleggingen?
'Het kopen van een riskant financieel product wordt net zo gemakkelijk gemaakt als het boeken van een hotelkamer.'
'Het kopen van een riskant financieel product wordt net zo gemakkelijk gemaakt als het boeken van een hotelkamer.' © Jiri Buller / de Volkskrant
'Het is de combinatie van de lage rente met technologische ontwikkelingen die ook nog eens grensoverschrijdend is. De combinatie van die drie leidt tot nieuwe kansen, maar ook nieuwe risico's.
'Neem die gamification. Die bedrijven nemen daarvoor bewust mensen aan uit de gaming-industrie. Op Cyprus zitten bijvoorbeeld een aantal hele actieve Israëlische bedrijven die mensen uit die sector in dienst hebben. Hun apps zijn prachtig. Het komt betrouwbaar over, en het is heel makkelijk. Het kopen van een riskant financieel product wordt net zo gemakkelijk gemaakt als het boeken van een hotelkamer.
'Dat is voor jongeren heel herkenbaar, maar ook ouderen vinden dit aantrekkelijk. Niet voor niets gaan wij hier dit jaar samen met verslavingsdeskundigen onderzoek naar doen. We willen beter begrijpen hoe mensen precies worden verleid.'
We worden gemanipuleerd. Dat klinkt eng, maar kunt u een voorbeeld noemen van zo'n techniek?
'Als je op je computer de zoekopdracht 'starten met beleggen' intikt, kom je al snel uit bij sites die zichzelf aanprijzen met 'beginnen met CfD's'. Dat zijn contracts for difference, uiterst riskante derivaten die totaal niet geschikt zijn voor beginnende beleggers. Maar dan krijg je eerst een gratis demoversie aangeboden om te oefenen, zonder dat je direct geld kunt verliezen. Zoals ik al zei: net als in een game. Vervolgens voelen mensen zich ervaren, en krijgen ze te veel zelfvertrouwen. Een andere tactiek is om bekende mensen - popsterren, voetballers - zo'n product te laten aanbevelen, zoals Paris Hilton die de bitcoin aanprees.'
Eigenlijk ben je terug bij de legiolease-producten. Beleggen met geleend geld
De lage rente maakt niet alleen beleggen aantrekkelijk, maar ook geld lenen.
'Waar het écht gevaarlijk wordt, is de combinatie van die twee. Mensen gaan dan extra geld lenen om dat vervolgens in dit soort financiële producten te beleggen. Neem studenten. Die kunnen nu geld lenen tegen 0 procent rente. Sommigen gebruiken dat om in bitcoins te beleggen. Eigenlijk ben je dan weer terug bij wat wij jaren geleden de legiolease-producten noemden. Beleggen met geleend geld.'
Het regent natuurlijk pijnlijke voorbeelden. Maar hoeveel Nederlanders trappen nu echt in deze valkuil?
Als wij nu een product zien dat snel in omvang toeneemt, grijpen wij het liefst direct in
'Het gaat ons meer om de explosiviteit van de groei van dit soort producten, dan absolute aantallen. Neem binaire opties. Aanvankelijk dachten we: dat is een slecht product, maar enkel interessant voor een hele kleine groep. Vervolgens zie je het alsnog hard groeien.
'We zien in heel Europa een forse stijging van het aantal meldingen over riskante beleggingsproducten. Als wij nu een product zien dat snel in omvang toeneemt, grijpen wij het liefst direct in. Omdat we uit het verleden weten dat financiële producten waarvan ineens heel veel wordt verkocht, meestal niet in het belang van de klanten zijn. Denk aan de woekerpolissen. Natuurlijk kun je dat dan achteraf proberen te repareren, maar voorkomen is beter.'
Nieuwe Europese regelgeving maakt het sinds dit jaar makkelijker om financiële producten helemaal te verbieden. Wat let u?
'Voordat je zoiets doet, moet je eerst de belanghebbenden de mogelijkheid geven te reageren. Daar zijn we in Europees verband nu mee bezig op het terrein van binaire opties en contracts for difference. Daarna zullen wij een besluit voorbereiden.'
De boiler rooms zien wij trouwens weer fors opkomen
Maar u waarschuwt hier al jaren tegen.
'Onze inzet is ook dat we de binaire opties willen verbieden. Contracts for difference willen we aan banden leggen, vooral waar hierin belegd wordt met een hefboom. Er zijn voorbeelden van Nederlanders die daar alles mee kwijtraken. Dan denk je: hoe kun je nou zo stom zijn.
'Maar als je ziet hoe ze dat doen: dat gaat heel slim, met heel persoonlijke telefoontjes. Net als bij de boiler rooms. Ook die zien wij trouwens weer fors opkomen. Het afgelopen jaar bedroeg de schade hierdoor 6,1 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 1,4 miljoen euro, minder dan een kwart.'
En de bitcoin? Die wordt enkel gebruikt om te speculeren. Moet die dan niet verboden worden?
'De kleine hoeveelheid betaaltransacties met deze cryptovaluta staat totaal niet in verhouding tot de enorme koersstijging.'
'De kleine hoeveelheid betaaltransacties met deze cryptovaluta staat totaal niet in verhouding tot de enorme koersstijging.' © Jiri Buller / de Volkskrant
'Cryptovaluta en daaraan gerelateerde initial coin offerings zijn misschien nog wel riskanter dan binaire opties. Cryptovaluta als de bitcoin zijn ontstaan als alternatief betaalmiddel, maar worden nu vooral gebruikt voor speculatie. De kleine hoeveelheid betaaltransacties met deze valuta staat totaal niet in verhouding tot de enorme koersstijging.
'Maar verbieden is moeilijk, omdat cryptomunten niet aan de definitie van financieel product voldoen. Als we van vandaag op morgen zeggen: 'we verbieden dit', dan werkt het ook niet. Dat hebben we gezien met initial coin offerings in China en Zuid-Korea. Door de opkomst van het internet kun je minder dan ooit een hek om je land zetten.'
De AFM, dat is het establishment. Als dat waarschuwt voor ontwikkelingen als de bitcoin, voedt dat slechts de rebelse geest.
'Toch blijven we het doen. We zien nu een gigantische fear of missing out, angst om de boot te missen. In oktober hadden volgens een peiling 135 duizend Nederlanders bitcoins. Nog eens 150 duizend mensen overwogen het. Ik vermoed dat dat er nu alweer veel meer zijn. Het is hét onderwerp op verjaardagsfeestjes. Ik zou ze willen zeggen: stop daar je geld niet in. De kans is groot dat je het kwijtraakt. Vernieuwing in de financiële sector is goed, en we accommoderen dat als toezichthouder waar we kunnen. Maar het moet wel in het belang van de klant zijn.'
De gebruikelijke reflex is: in crisistijd krijgt de toezichthouder er banen bij, in tijden van hoogconjunctuur komt het budget onder druk te staan.
'Laten we niet in die valkuil stappen. Nu het beter gaat met de economie, moeten we niet weer gaan dereguleren. Ja, die verleiding is er zeker. Maar juist in tijden van economische groei moeten we als toezichthouder extra waakzaam zijn. Dat betekent niet dat we niet met onze tijd mee moeten gaan. Zo nemen we tegenwoordig veel gedragspsychologen aan. We gaan dat ook met een aantal mensen uit de game-industrie doen.'
ik bedoelde de overheid niet meer nodig in de financiële wereld, en vooral niet wat betreft crypto currency.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:35 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Tja ik kan alleen oordelen over hoe ik zelf de overheid ervaar. Dus ga ik over mijn eigen ervaring praten. En net schreef je letterlijk dit: we hebben de overheid juist helemaal niet meer nodig
En nu krabbel je al terug door te zeggen dat je niet alles uit handen wil geven.
[..]
Tja kan ik ook wel inkomen en ben het er stiekem wel een beetje mee eens, ik denk alleen dat je dan een hele grote groep heel hard raakt die het eigenlijk niet kunnen missen.
Niet gelezen, wel geoordeeld op basis van de foto:quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:36 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Ik zie mezelf niet als rechtgeaarde liberaal, maar ik vind dit ook wel erg betuttelend overkomen.
Ik trek mijn comments over positieve berichtgeving van de Volkskrant weer in. Lees dit interview maar eens (en zie ook die kop van dat mens)
https://www.volkskrant.nl(...)-te-lijken~a4561537/
[ afbeelding ]
[..]
Toen kwam ik met het strafrecht en zei je dat dat nergens op sloeg. Op basis daarvan was de aanname wel gemaakt dat ik het over de overheid in de breedste zin van het woord heb en niet alleen over de financiele wereld.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:37 schreef Predator38 het volgende:
[..]
ik bedoelde de overheid niet meer nodig in de financiële wereld, en vooral niet wat betreft crypto currency.
daar hebben we het toch over hier, en niet over het algemeen.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:45 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Toen kwam ik met het strafrecht en zei je dat dat nergens op sloeg. Op basis daarvan was de aanname wel gemaakt dat ik het over de overheid in de breedste zin van het woord heb en niet alleen over de financiele wereld.
Vergeet niet dat grote projecten als Cardano en QTUM en ongetwijfeld nog wel meer zich ook aansluiten bij het feit dat regulatie nodig is.
Ik zie nergens dat men uit is op een verbod. Dat men mensen wil beschermen tegen zichzelf en het kaf van het koren wil scheiden in de cryptomarkt is alleen maar goed.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan als overheid er voor zorgen dat je die grote groep, met middeninkomen, niet jarenlang aan een stuk kapot niveleert allicht.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:10 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel, maar iets van regelgeving zou voor de hele crypto/blockchain community niet slecht zijn imo.
[..]
Reguleren en controleren is misschien ook wel nodig om de consument te beschermen. Je zegt net zelf nog dat mensen met weinig vermogen vooral in crypto stappen, als er een groep is die hulp nodig heeft is het die groep wel.
En ja geld wordt gegenereerd waar ze geen vat op hebben, dus? Dat gebeurd constant vanuit andere centrale banken en dat mag je ook prima omruilen voor euro's. Ze gaan ook niet verbieden dat er met BTC/LTC/ETH/Shitcoin betaald wordt bij thuisbezorgd ze gaan alleen de uitwassen die nu ontstaan inperken.
Het houden van crypto wordt niet verboden. Dat is wat ik doe.
Jij denkt serieus dat de overheid mensen wil beschermen?quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:48 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat men uit is op een verbod. Dat men mensen wil beschermen tegen zichzelf en het kaf van het koren wil scheiden in de cryptomarkt is alleen maar goed.
Wat anders?quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de overheid mensen wil beschermen?
here we go againquote:Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Dan ben je op z'n best kinderlijk naïef en op z'n slechst gevaarlijk.
Leg uit?quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Dan ben je op z'n best kinderlijk naïef en op z'n slechst gevaarlijk.
Kan even niet uitgebreid reageren, maar dit inderdaad. Volkomen mee eens.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Somalië is een prachtig voorbeeld.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:21 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Het hoeft niet meteen zo neerbuigend joh
Hoe zie jij een maatschappij zonder overheid voor je dan?
Lemme step in. Overheid reguleert vnml zaken in eigenbelang. Is altijd al zo geweest. Krijg je zulke pareltjes van:quote:
Nou ja een voorbeeld noemen waarin er iets helemaal mis gaat vind ik nu niet gelijk een goed argument om te onderbouwen dat het de overheid om eigenbelang te doen is. Alsof 'de overheid' een persoon is die zichzelf wil verrijken. We hebben hier toch een democratie? Of is het vertrouwen daarin ook al weg? Ik ben dan wel benieuwd naar de alternatieven.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:59 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Lemme step in. Overheid reguleert vnml zaken in eigenbelang. Is altijd al zo geweest. Krijg je zulke pareltjes van:
"we hebben hier toch een democratie"quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:02 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Nou ja een voorbeeld noemen waarin er iets helemaal mis gaat vind ik nu niet gelijk een goed argument om te onderbouwen dat het de overheid om eigenbelang te doen is. Alsof 'de overheid' een persoon is die zichzelf wil verrijken. We hebben hier toch een democratie? Of is het vertrouwen daarin ook al weg? Ik ben dan wel benieuwd naar de alternatieven.
Ja, weet jij iets beters? Kijk eens rond in de wereld, we hebben het hier in vergelijking met veel andere landen best goed voor elkaar dacht ik.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:03 schreef Predator38 het volgende:
[..]
"we hebben hier toch een democratie"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
tuurlijk hebben we het niet slecht maar daar gaat het niet om....maar denk je nou echt dat er geen smerige spelletjes worden gespeeld door de overheid "omdat we een democratie hebben" ?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:03 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Ja, weet jij iets beters? Kijk eens rond in de wereld, we hebben het hier in vergelijking met veel andere landen best goed voor elkaar dacht ik.
Nee, dat zeg ik ook nergens.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:04 schreef Predator38 het volgende:
[..]
tuurlijk hebben we het niet slecht maar daar gaat het niet om....maar denk je nou echt dat er geen smerige spelletjes worden gespeeld door de overheid "omdat we een democratie hebben" ?
Niet echt bekend, maar wil hier wel munten vanquote:Op woensdag 24 januari 2018 11:06 schreef dimmak het volgende:
Zijn hier mensen bekend met Gems?
Die ICO schijnt ook aardig populair te zijn.
https://gems.org/
Het is in zulke gevallen iig duidelijk dat de overheid niet in staat is zulke zaken te behandelen alsof het levende mensen betreft. Dus ze handelen niet in belang van deze man zelf. In wie z'n belang handelen ze dan? Zeker niet in belang van de maatschappij, want die is er financieel niet bij gebaat dat iemand vanwege een lullige 2k boete langere tijd de schuld-hulpverlening in moet. Welke partij blijft er dan over die hier financieel beter van wordt? Hmmmm.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:02 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Nou ja een voorbeeld noemen waarin er iets helemaal mis gaat vind ik nu niet gelijk een goed argument om te onderbouwen dat het de overheid om eigenbelang te doen is. Alsof 'de overheid' een persoon is die zichzelf wil verrijken. We hebben hier toch een democratie?
Mensen die zo reagerenquote:Op woensdag 24 januari 2018 11:03 schreef Predator38 het volgende:
[..]
"we hebben hier toch een democratie"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
je maakt mijn dag helemaal goed, wat een grap![]()
Nogmaals, je noemt nu 1 voorbeeld waarvan bijna iedereen het ermee eens is dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan. Ondertussen ben ik blij dat de overheid mensen die op slinkse wijze verleid worden om risicovolle beleggingen te doen tegen zichzelf beschermt, en dat de overheid witwassen van crimineel geld aanpakt, en dat de overheid belastingontduiking aanpakt. Die dingen zijn namelijk in het belang van ons allemaal.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:12 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Het is in zulke gevallen iig duidelijk dat de overheid niet in staat is zulke zaken te behandelen alsof het levende mensen betreft. Dus ze handelen niet in belang van deze man zelf. In wie z'n belang handelen ze dan? Zeker niet in belang van de maatschappij, want die is er financieel niet bij gebaat dat iemand vanwege een lullige 2k boete langere tijd de schuld-hulpverlening in moet. Welke partij blijft er dan over die hier financieel beter van wordt? Hmmmm.
En voor veel van die dingen die je noemt heeft blockchain/crypto opvallend genoeg toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:15 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Nogmaals, je noemt nu 1 voorbeeld waarvan bijna iedereen het ermee eens is dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan. Ondertussen ben ik blij dat de overheid mensen die op slinkse wijze verleid worden om risicovolle beleggingen te doen tegen zichzelf beschermt, en dat de overheid witwassen van crimineel geld aanpakt, en dat de overheid belastingontduiking aanpakt. Die dingen zijn namelijk in het belang van ons allemaal.
Ja, en dat is heel mooi! Neemt niet weg dat een mate van regulering nodig is.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:18 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
En voor veel van die dingen die je noemt heeft blockchain/crypto opvallend genoeg toegevoegde waarde.
Klopt. Maar tis wel 1 voorbeeld waar redelijk wat mensen op jaarbasis mee geconfronteerd worden schijnt. Toch is dit al jaren een issue, maar grijpt overheid niet in. Is dan toch wel helder waar de belangen liggen lijkt me.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:15 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Nogmaals, je noemt nu 1 voorbeeld waarvan bijna iedereen het ermee eens is dat het niet gaat zoals het zou moeten gaan.
Je doet nu net alsof de overheid bestaat uit een clubje gemene mensen die samenspannen om zoveel mogelijk macht en rijkdom te vergaren. Tijd voor een alu hoedje.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:23 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar tis wel 1 voorbeeld waar redelijk wat mensen op jaarbasis mee geconfronteerd worden schijnt. Toch is dit al jaren een issue, maar grijpt overheid niet in. Is dan toch wel helder waar de belangen liggen lijkt me.
Niks mis met een beetje complotdenken. Natuurlijk zitten er een hoop gezwellen in de top van de politiek die er echt niet (meer) zitten om het beste voor ons allen te doen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:25 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de overheid bestaat uit een clubje gemene mensen die samenspannen om zoveel mogelijk macht en rijkdom te vergaren. Tijd voor een alu hoedje.
ik heb er 8200......volgens mij stijgen ze al iets ?!?!quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:12 schreef Kyran het volgende:
Tip van flip: Enjin
Roadmap update einde van de week. Nieuwe grote exchange binnen 2 weken en een mooie announcement vandaag of morgen.
Bitcoin = occupy wallstreet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:30 schreef DrSnuggle het volgende:
Wat ik meerdere keren in de cryptowereld voorbij heb zien komen zijn personen als Predator38, waar ik vergelijkingen zie met het Occupy beweging. Mensen die maar lopen te klagen en te zeiken op de overheid en/of de banken.
"Hullie zijn sterk en wij zijn slap."
Ik had het niet zo met die Occupy beweging want ik zag alleen maar stoners in het kamp rondlopen en de opperhoofdtent kon je door de walm niet eens binnenlopen. Mensen die weinig tot geen werk hebben en de schuld bij de overheid en de banken legt.
Dit vind ik een slecht teken voor de cryptowereld, want als dit een grote groep is in de cryptowereld dan zie ik het nog slecht in...
Wij hebben het verdomme goed in dit land, ook al zijn er meerdere dingen die ons niet aanstaan bij de overheid en/of de banken. Er zijn vrijwel geen andere landen waar je het beter gaat hebben dan hier.
Ik vind decentraal geld prettig maar een overheid neerhalen omdat hullie ons onder de duim heeft vind ik niet zo wijs.
Er is een heel groot verschil tussen gezond sceptisch zijn richting de macht of gewoon roepen dat we allemaal wel zonder kunnen en elke ambtenaar er is om een niet-ambtenaar zo hard mogelijk te naaien.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje complotdenken. Natuurlijk zitten er een hoop gezwellen in de top van de politiek die er echt niet (meer) zitten om het beste voor ons allen te doen.
Anders heb je echt geen gekkigheid als de sleepnetwet in NL of de net neutraliteit discussie in Murica.
En nog iets: wanneer je het beter hebt dan andere betekent het niet dat je niet mag klagen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:30 schreef DrSnuggle het volgende:
Wat ik meerdere keren in de cryptowereld voorbij heb zien komen zijn personen als Predator38, waar ik vergelijkingen zie met het Occupy beweging. Mensen die maar lopen te klagen en te zeiken op de overheid en/of de banken.
Ik had het niet zo met die Occupy beweging want ik zag alleen maar stoners in het kamp rondlopen en de opperhoofdtent kon je door de walm niet eens binnenlopen. Mensen die weinig tot geen werk hebben en de schuld bij de overheid en de banken legt.
Dit vind ik een slecht teken voor de cryptowereld, want als dit een grote groep is in de cryptowereld dan zie ik het nog slecht in...
Wij hebben het verdomme goed in dit land, ook al zijn er meerdere dingen die ons niet aanstaan bij de overheid en/of de banken. Er zijn vrijwel geen andere landen waar je het beter gaat hebben dan hier.
Ik vind decentraal geld prettig maar een overheid neerhalen omdat hullie ons onder de duim heeft vind ik niet zo wijs.
Amenquote:Op woensdag 24 januari 2018 11:30 schreef DrSnuggle het volgende:
Bitcoin is ook grote jongens die hun geld belastingvrij wegsluizen. En criminelen die hun geld witwassen. Bitcoin is heel veel dingen.quote:
Dat is waar. Maar mensen die gelijk ''alu hoedje huhuhuh'' roepen vind ik zo mogelijk nog storender dan mensen die ongegeneerd elke ambtenaar over één kam scheren.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:31 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Er is een heel groot verschil tussen gezond sceptisch zijn richting de macht of gewoon roepen dat we allemaal wel zonder kunnen en elke ambtenaar er is om een niet-ambtenaar zo hard mogelijk te naaien.
Ik ben dan wel benieuwd naar het alternatief wat de klagers aandragen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
En nog iets: wanneer je het beter hebt dan andere betekent het niet dat je niet mag klagen.
Het lijkt wel echt geld.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:32 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Bitcoin is ook grote jongens die hun geld belastingvrij wegsluizen. En criminelen die hun geld witwassen. Bitcoin is heel veel dingen.
Waarom moet je om iets te benoemen wat niet werkt altijd een alternatief klaar hebben?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd naar het alternatief wat de klagers aandragen.
Ik roep het ook niet gelijk. Dat heeft toch wel een aantal posts zonder duidelijke argumenten geduurd.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar mensen die gelijk ''alu hoedje huhuhuh'' roepen vind ik zo mogelijk nog storender dan mensen die ongegeneerd elke ambtenaar over één kam scheert.
Wie de schoen past.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Ik roep het ook niet gelijk. Dat heeft toch wel een aantal posts zonder duidelijke argumenten geduurd.
idd, de miljonairs en multinationals doen dat al tig jaren.....quote:
Ja klopt, zoals altijd ligt het allemaal wat genuanceerderquote:Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar mensen die gelijk ''alu hoedje huhuhuh'' roepen vind ik zo mogelijk nog storender dan mensen die ongegeneerd elke ambtenaar over één kam scheert.
Je post was letterlijk dat de overheid het ging reguleren omdat we nu zonder overheid kondenquote:Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Predator38 het volgende:
ik klaag niet, ik zeg alleen dat dat overheid genoeg verknalt heeft ondanks regulatie en dat ik daarom ook niet zie zitten dat ze de blockchain gaan reguleren.
Ik kan ook gaan klagen dat ik elke dag moet eten om geen honger te krijgen. Maar wat heeft dat voor zin?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waarom moet je om iets te benoemen wat niet werkt altijd een alternatief klaar hebben?
quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Ja klopt, zoals altijd ligt het allemaal wat genuanceerder
[..]
Je post was letterlijk dat de overheid het ging reguleren omdat we nu zonder overheid konden
Goeie!quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:35 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Ik kan ook gaan klagen dat ik elke dag moet eten om geen honger te krijgen. Maar wat heeft dat voor zin?
Misschien wat duidelijker verwoorden dan?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:35 schreef Predator38 het volgende:
[..]![]()
![]()
misschien wat beter lezen en/of interpreteren de volgende keer
Dit is zo ontzettend ongenuanceerd als je kijkt naar hoe (relatief) goed wij het voor elkaar hebben. Je klaagt dus wel. Kijk eens naar hoe goed de meeste dingen in dit land geregeld zijn, vergelijk het is met andere landen om ons heen. De overheid (en dan vraag ik me eigenlijk af op wie jij doelt, want als je op het parlement doelt, moet je misschien zelf je stemrecht gebruiken om op de juiste partij te stemmen die jouw belangen na streeft) doet dingen verkeerd, maar ze doen ook heel veel dingen goed. Ik vind het jammer dat in dit soort discussies zo veel geroepen wordt, maar zo slecht wordt onderbouwd.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:33 schreef Predator38 het volgende:
ik klaag niet, ik zeg alleen dat dat overheid genoeg verknalt heeft ondanks regulatie en dat ik daarom ook niet zie zitten dat ze de blockchain gaan reguleren.
Banken worden toch gereguleerd? Als dat niet zo zou zijn dan was het nog veel erger.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:36 schreef Typisch het volgende:
Het argument ''crimelen witwassen er geld mee'' is natuurlijk ook belachelijk. Er zijn instanties in onze maatschappij die dat dagelijks doen voor overheden, volgens mij heten die dingen banken.
Maar dat is iets wat je dan niet hoort in dit soort discussies.
Ho ho, deze post ging over witwassen (van overheden/criminelen). Moet je niet over regulering beginnen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:37 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Banken worden toch gereguleerd? Als dat niet zo zou zijn dan was het nog veel erger.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ho ho, deze post ging over witwassen (van overheden/criminelen). Moet je niet over regulering beginnen.
We hebben het over regulering, en ik beargumenteerde dat regulering noodzakelijk is om witwassen en belastingontduiking aan te pakken.quote:
VEN, ICX en XLM gaan lekker vandaag in mijn portfolioquote:Op woensdag 24 januari 2018 11:41 schreef piere het volgende:
Hoe gaat het met de coins ondertussen en wat zijn de pareltjes?
VEN, HST en AEquote:Op woensdag 24 januari 2018 11:41 schreef piere het volgende:
Hoe gaat het met de coins ondertussen en wat zijn de pareltjes?
Mwauh, denk dat de discussie wel relevant is. Regulatie of geruchten daarover hebben gewoon een hele grote impact op de markt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:42 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Jemig wat een haantjes gedrag hier, beter lekker crypto![]()
En aan wat voor regulering moet ik dan denken om het witwassen tegen te gaan in Nederland? Nogmaals: je weet wie de grootste witwassers zijn? Niet de (kleine) gebruikers van bitcoin..quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:40 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
We hebben het over regulering, en ik beargumenteerde dat regulering noodzakelijk is om witwassen en belastingontduiking aan te pakken.
Klopt, maar de toon is maar zo zo.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:43 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Mwauh, denk dat de discussie wel relevant is. Regulatie of geruchten daarover hebben gewoon een hele grote impact op de markt.
Net zoals de regulering in Zuid-Korea nu. Bijvoorbeeld niet meer anoniem beleggen in crypto's.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
En aan wat voor regulering moet ik dan denken om het witwassen tegen te gaan in Nederland? Nogmaals: je weet wie de grootste witwassers zijn? Niet de (kleine) gebruikers van bitcoin..
En dat helpt tegen het grootschalig witwassen ja?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:45 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Net zoals de regulering in Zuid-Korea nu. Bijvoorbeeld niet meer anoniem beleggen in crypto's.
Wat is dit nou weer voor kul argument. Natuurlijk is het witwassen in euro's groter omdat er gewoon miljarden meer euro's in omloop zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
En aan wat voor regulering moet ik dan denken om het witwassen tegen te gaan in Nederland? Nogmaals: je weet wie de grootste witwassers zijn? Niet de (kleine) gebruikers van bitcoin..
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat banken witwasmachines zijn voor overheden.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:46 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor kul argument. Natuurlijk is het witwassen in euro's groter omdat er gewoon miljarden meer euro's in omloop zijn.
Mocht je dit willen vergelijken (wat onmogelijk is, de essentie van zwart geld is dat het onzichtbaar is) dan moet je het relatief gezien bekijken. Maar ik begrijp niet waarom de vergelijking er toe doet.
Nee, de grootste gebruikers van bitcoin wellicht?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
En laten we niet doen of belastingontduiking in Nederland een probleem is, daar zetten 'we' zelfs op in.
https://decorrespondent.n(...)10600865675-af3e00af
Dat is precies mijn punt!quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:46 schreef Typisch het volgende:
[..]
En dat helpt tegen het grootschalig witwassen ja?
Het enige wat dat in de praktijk doet is de invloed van overheden op haar burgers vergroten.
Als ik op grote schaal wil gaan witwassen, zou ik dat dan doen via die weg die dan wordt dichtgetimmerd?
Anyone?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:12 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Edit:snap sommige crypto niet. Bijv. RCN/Ripio. Crediet verstrekker idee, maar daar zijn ze niet alleen in, veel vergelijkbare crypto met zelfde idee. Beetje een sleeper muntje met lage waarde. Al wat dagen redelijk procentueel aan het stijgen zonder snel vindbare/aanwijsbare oorzaak. Pump n dump of doet men iets wat ik mis daar?
dit ja maar er zijn een hele hoop mensen naïef want banken en overheden zijn toch eerlijk en " we leven toch in een democratie"quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat banken witwasmachines zijn voor overheden.
Dat er dan vanuit die posities wordt geroepen dat crypto moet worden gereguleerd ''want witwassen'' is natuurlijk heerlijk ironisch.
Het erge is dat men het slikt als zoete koek.
de aandacht weghouden van de echte boeven, dat werkt nog steeds goed.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat banken witwasmachines zijn voor overheden.
Dat er dan vanuit die posities wordt geroepen dat crypto moet worden gereguleerd ''want witwassen'' is natuurlijk heerlijk ironisch.
Witwassen door overheden?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat zegt hier niemand.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:49 schreef Predator38 het volgende:
[..]
dit ja maar er zijn een hele hoop mensen naïef want banken en overheden zijn toch eerlijk en " we leven toch in een democratie"
Tja ik kan alleen namens mijzelf spreken, ik vind witwassen via crypto niet zo'n probleem. Het wordt ook gewoon aangepakt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Alleen bij figuren als Kadhaffi. Maar ja, dat was ook geen democratie.quote:
Dit. En wat is er nou erg aan regulering? Alsof we dan in onze vrijheid beknot worden.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:50 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Tja ik kan alleen namens mijzelf spreken, ik vind witwassen via crypto niet zo'n probleem. Het wordt ook gewoon aangepakt.
Ik denk dat regulering nodig is voor massale adoptie, mensen zullen eerder vertrouwen erin hebben als de overheid erachter staat.
Dan zijn we bij deze uitgepraat wat betreft deze discussie over witwassen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:50 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Alleen bij figuren als Kadhaffi. Maar ja, dat was ook geen democratie.
Prachtig. Lijkt me mooi als dit soort zaken via democratische weg geimplementeerd worden, en niet door een anarchistische revolutie.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dan zijn we bij deze uitgepraat wat betreft deze discussie over witwassen.
Kijk dit eens.
wie moet het dan reguleren ?????quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:51 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Dit. En wat is er nou erg aan regulering? Alsof we dan in onze vrijheid beknot worden.
De overheid, want er is geen beter alternatief.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:52 schreef Predator38 het volgende:
[..]
wie moet het dan reguleren ?????
de overheid is niet geschikt
de banken zijn niet geschikt
Nee. Kijk het en kom dan nog eens terug op je visie over witwassen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:52 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Prachtig. Lijkt me mooi als dit soort zaken via democratische weg geimplementeerd worden, en niet door een anarchistische revolutie.
Nee. Als je je argumenten niet gewoon in een post kan typen dan ga ik niet 30 minuten naar een filmpje van iemand anders kijken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee. Kijk het en kom dan nog eens terug op je visie over witwassen.
De overheid in combinatie met grote crypto platformen. Bijna elk serieus applicatie platform werkt samen met overheden of heeft contact met ze, dat is echt niet zomaar.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:52 schreef Predator38 het volgende:
[..]
wie moet het dan reguleren ?????
de overheid is niet geschikt
de banken zijn niet geschikt
Iemand die post dat hij niet geloof dat overheden geld witwassen (behalve mensen als Khadaffi) kan ik beter een filmpje sturen dan nog een keer of 10 heen en weer mee posten.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:54 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Nee. Als je je argumenten niet gewoon in een post kan typen dan ga ik niet 30 minuten naar een filmpje van iemand anders kijken.
De overheid die geld witwast? Om de belastingdienst te omzeilen die van diezelfde overheid is?quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:55 schreef Typisch het volgende:
[..]
Iemand die post dat hij niet geloof dat overheden geld witwassen (behalve mensen als Khadaffi) kan ik beter een filmpje sturen dan nog een keer of 10 heen en weer mee posten.
overheden moeten wel net doen alsof ze volgens de regels spelen anders worden burgers boos.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:56 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
De overheid die geld witwast? Om de belastingdienst te omzeilen die van diezelfde overheid is?
Iedereen die bij de overheid werkt is tegelijkertijd ook een burger.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:58 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
overheden moeten wel net doen alsof ze volgens de regels spelen anders worden burgers boos.
quote:“Regulation is clearly an emerging phenomenon and concern in the crypto space. If certain jurisdictions have not yet announced their intentions, then it’s only a matter of time. Waves has always been clear that regulation – the right kind of regulation – is a good thing for the crypto space. We have also been clear that we want to be a part of that emerging dialogue. We want a seat at the table to be able to shape the future of regulation in the ICO and blockchain space,”
Ik vind tot nu toe ICX eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ik ben ingestapt toen hij 3EUR was, dus zeker een mooi rendement gehaald, maar ik had er toch wat meer van verwacht. Zeker als je dan leest dat ICX de nieuwe Koreaanse ether moet worden etc etc.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:43 schreef Blik het volgende:
[..]
VEN, ICX en XLM gaan lekker vandaag in mijn portfolio
ja alleen de meesten hebben daar niet veel te vertellen, gewoon een werknemer.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:59 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Iedereen die bij de overheid werkt is tegelijkertijd ook een burger.
"Nou kijk, het is helemaal geen bubbel maar omdat de media en de banken allemaal FUD spreaden wordt de koers volatiel.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:14 schreef Zith het volgende:
En degenen die wel wat te vertellen hebben worden door ons gekozen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:01 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
ja alleen de meesten hebben daar niet veel te vertellen, gewoon een werknemer.
Lobyisten worden door ons gekozen?quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:02 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
En degenen die wel wat te vertellen hebben worden door ons gekozen.
behalve centrale bankiers en eurocraten. laten die nou net heel veel macht hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:02 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
En degenen die wel wat te vertellen hebben worden door ons gekozen.
Lobbyisten maken de dienst uit volgens jou? Hoe zouden we dat kunnen veranderen?quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Lobyisten worden door ons gekozen?
minder macht geven aan overheidsfiguren, dan is er niemand om te kopen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:06 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Lobbyisten maken de dienst uit volgens jou? Hoe zouden we dat kunnen veranderen?
Precies, daar is nog werk te verzetten om ook dat democratisch te maken. Om dan de hele overheid af te schrijven helpt echter niet om de overheid te verbeteren.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:05 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
behalve centrale bankiers en eurocraten. laten die nou net heel veel macht hebben.
Het zou kunnen helpen als de overheidsuitgave grotendeels terug te vinden zijn in een openbaar grootboek. Kun je zo zien waar het geld naartoe gaat en waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:06 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Lobbyisten maken de dienst uit volgens jou? Hoe zouden we dat kunnen veranderen?
Buterinquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het zou kunnen helpen als de overheidsuitgave grotendeels terug te vinden zijn in een openbaar grootboek. Kun je zo zien waar het geld naartoe gaat en waar het vandaan komt.
Hmm...
Goeie. Zou mooi zijn als we daar via democratische weg aan kunnen werken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:07 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
minder macht geven aan overheidsfiguren, dan is er niemand om te kopen.
De WOB bedoel je?quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het zou kunnen helpen als de overheidsuitgave grotendeels terug te vinden zijn in een openbaar grootboek. Kun je zo zien waar het geld naartoe gaat en waar het vandaan komt.
Hmm...
De Nederlandse Bank publiceert haar jaarverslagen gewoon online!quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hmm...
Ah ja, ik heb wel eens een paar verzoekjes ingediend.quote:
quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef annec het volgende:
[..]
De Nederlandse Bank publiceert haar jaarverslagen gewoon online!
Oh nee, dan moet je inderdaad gelijk de hele overheid afschrijven en kijken of het dan beter wordt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb wel eens een paar verzoekjes ingediend.
Moet je soms weken of maanden op wachten.
Dat is niet wat ik bedoel, nee.
Zijn onderdeel van Interoperability Alliance met ICON en AION. Vond ik zelf wel interessant omdat ze ook de directe competitie van elkaar zijn. Is wel een leuk interview te vinden met alle 3 de founders, kwam WanChain wel goed uit imo.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:08 schreef TripleZ het volgende:
Wat denken jullie van Wanchain? Is/wordt behoorlijk gehyped en de ICO was heel snel uitverkocht. Ik lees toch regelmatig Wanchain/ICX/VEN in hetzelfde rijtje.
Ik ga zelf waarschijnlijk instappen in Wanchain, maar ik moet nog even goed nadenken over het moment dat ik ga instappen.
daytrading topicquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef 0108daniel het volgende:
Weet niet of ik het nu hier of in het daytrading topic moet zetten maar bij deze:
Heb EVX/BTC op 34349 aangeschaft.
Verkoopprijs is 34700.
Is momenteel aan het doorbreken.
Dat is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef annec het volgende:
[..]
De Nederlandse Bank publiceert haar jaarverslagen gewoon online!
het zou idd mooi zijn als dat lukt. een systeem wat ze in Switzerland hebben zou al een heel stuk beter werken denk ik.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:08 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Goeie. Zou mooi zijn als we daar via democratische weg aan kunnen werken.
... is goed manquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Oh nee, dan moet je inderdaad gelijk de hele overheid afschrijven en kijken of het dan beter wordt.
Ik vind het wel leuk om te lezenquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:12 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Excuus, zal ik het voortaan daar doen
-> POL.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om de anarchistische revolutie te steunen. Weg met centralisatie
Dan graag een anarcho syndicalistische revolutie net zoals in Catalonië voor WOII. Met een beetje regulering dus.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om de anarchistische revolutie te steunen. Weg met centralisatie
ETHquote:
Even onafhankelijk of het gebeurt of niet. Van dat soort dingen is het ook de bedoeling dat de gewone man het niet zietquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:13 schreef Raskolnikow het volgende:
Voorlopig zie ik ze bij de overheid nog geen miljoenen wegsluizen naar hun eigen rekening met de Balkende norm.
Als de overheid niet deugt, wat is dan het alternatief?quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Even onafhankelijk of het gebeurt of niet. Van dat soort dingen is het ook de bedoeling dat de gewone man het niet ziet
Ik weet zeker dat er wel een vorm van regulering komt. De vrijheden die we nu hebben zijn niet vol te houden. Daarvoor is de situatie te veel in extremis.Ze gaan dat nooit toelaten.
Nog een dingetje van overheden. Ze maken uiteindelijk gewoon een wet die bepaalde dingen verbied op het moment dat het ze niet aan staat. Om ons "te beschermen".
Ondertussen gewoon om beter te kunnen reguleren.
Ondertussen zijn het wel de financiele instanties die helemaal aan het einde de baas zijn en niet de overheid. Alles wat je hier aangeeft is om banken en pensioenfondsen maar niet te veel geld te laten verliezen of om ze juist geld te laten verdienen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:11 schreef ITrade het volgende:
Het gaat de overheid helemaal niet om bescherming van burgers, het gaat de overheid er om dat ze de controle verliezen.
Het huidige systeem met de banken, pensioenfondsen, aandelenmarkt etc is volledig in handen van de overheid, deze partijen kunnen niets anders dan luisteren naar de nieuwe wensen van de overheid. Als burger ben je hier niet tegen beschermt en loop je hele grote risico's (zonder dat de meeste mensen dit echt zien).
Wat kan de overheid zoal?
-Je tegoeden op een bank bevriezen.
-Toegang tot je eigen spaargeld ontzeggen door geldopnames te verlagen (Cyprus/Griekenland).
-Terwijl jij denkt geld veilig op de bank te hebben staan jou straks laten meebetalen aan het faillissement van een bank.
-Geld stelen door inflatie.
-De pensioenfondsen verplichten om te holden in tijden van crisis (kijk ook hoeveel waardeloze staatsobligaties deze partijen bezitten met negatieve rentes).
-Zoveel geld printen als ze willen.
Het ironische is dat een deel van de crypto community er zo tegenaan kijkt maar als een project een samenwerking met een overheid aankondigt de prijs toch omhoog schiet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:26 schreef Raskolnikow het volgende:
Mjah, toch bijzonder dat de anti-establishment non-conformisten tegenwoordig ook beleggers zijn geworden.
Mjah, inderdaad. Ze zijn denk ik ook blij dat er een overheid is zodat de sterkste straatgroep niet langskomt om hun ledgers af te pakken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:33 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Het ironische is dat een deel van de crypto community er zo tegenaan kijkt maar als een project een samenwerking met een overheid aankondigt de prijs toch omhoog schiet.
De samenwerking tussen Vechain en de Chinese staatstabak (of gewoon de hele Chinese overheid) werd hier ook met gejuich ontvangen.
We gaan gewoon weer up vanaf nu!quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:35 schreef crpytoshill het volgende:
[ afbeelding ]
wordt spannend de komende dagen.
Tja, waarom dan je kanaal verwijderen en alles wat ermee te maken heeft op zwart. Gewoon verantwoordelijkheid nemen is wat ze had moeten doen in plaats van dit.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:18 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
ETH
Tevens wel een grappig stukje over BBIITTTCCONNNECCCTTT. Blijkbaar ook een oud ajacied die erin zat, wat ik dan stiekem wel weer leuk vind.
Wel sneu dat die cryptogirl nu met de dood bedreigd wordt, gaat best ver.
Anarchie zie ik als enige alternatief, maar daar zie ik geen oplossing in.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:24 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Als de overheid niet deugt, wat is dan het alternatief?
Met carnaval komt er een nieuwe ATH. Omdat alle idioten (inclusief ik) dan aan het zuipen zijn en de markt niet kunnen verneuken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:35 schreef crpytoshill het volgende:
[ afbeelding ]
Die onderste is nergens op gebaseerdquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:35 schreef crpytoshill het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal met je eens. En er is volgens mij ook niemand die beweert dat de overheid of de banken helemaal eerlijk zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Anarchie zie ik als enige alternatief, maar daar zie ik geen oplossing in.
Mensen hebben een bepaalde vorm van regulering nou eenmaal nodig. Enige nadeel, uiteindelijk is regulering niet eerlijk/zuiver te houden en je zult altijd mensen er mee benadelen.
En laten we eerlijk zijn. We wonen best in een goed land als het gaat om het leven hier. Maar dat wil niet zeggen dat de overheid en/of banken helemaal eerlijk zijn.
Uiteindelijk is het al dan niet reguleren van crypto en het erge van het reguleren natuurlijk wel een "first world problem".
Ben benieuwd hoeveel bitcoins ik tegen ga komen in de stad.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:36 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Met carnaval komt er een nieuwe ATH. Omdat alle idioten (inclusief ik) dan aan het zuipen zijn en de markt niet kunnen verneuken.
Zelfde wat ik dacht..quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die onderste is nergens op gebaseerd
quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel bitcoins ik tegen ga komen in de stad.
Dat is toch logisch? Een op zich staand project zonder ondersteuning van grote bedrijven (wat uiteindelijk de overheid ook is) heeft minder bestaansrecht.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:33 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Het ironische is dat een deel van de crypto community er zo tegenaan kijkt maar als een project een samenwerking met een overheid aankondigt de prijs toch omhoog schiet.
De samenwerking tussen Vechain en de Chinese staatstabak (of gewoon de hele Chinese overheid) werd hier ook met gejuich ontvangen.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is die bovenste nergens op gebaseerd. Je kan niet twee lijnen met een gigantisch verschil in schaal met elkaar vergelijken.quote:
Als jij zegt:quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. En er is volgens mij ook niemand die beweert dat de overheid of de banken helemaal eerlijk zijn.
ga ik er vanuit dat jij het niet met mij eens bent? Of zie ik dat verkeerd?quote:Als de overheid niet deugt, wat is dan het alternatief?
Als ik je eerste zin goed lees krijgt een project dus meer bestaansrecht als het ondersteuning van een groot bedrijf (of de overheid in jouw vergelijking) heeft ?quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Een op zich staand project zonder ondersteuning van grote bedrijven (wat uiteindelijk de overheid ook is) heeft minder bestaansrecht.
Dat zo'n project ondersteuning krijgt van een overheid wil niet zeggen dat je tegen regulering van de overheid bent.
je weet wat log schaal is?quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is die bovenste nergens op gebaseerd. Je kan niet twee lijnen met een gigantisch verschil in schaal met elkaar vergelijken.
Overigens moet dit op de log-schaal.
Dat zie je verkeerd.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als jij zegt:
[..]
ga ik er vanuit dat jij het niet met mij eens bent? Of zie ik dat verkeerd?
vond dit wel een mooi driehoekje.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:42 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Op dit timeframe moet je de piek van de ATH meenemen.
pics na afloopquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:38 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]![]()
* BakkenKappen Pakt papiermache en gaat aan de slag
Omdat de overheid er nu al de ballen van snapt?quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:42 schreef Nattekat het volgende:
Waarom betekent overheid automatisch een einde aan decentralisatie, anarchie en al die gekke ideeën
In mijn ogen is dat juist het omarmen daarvan.
Fitboysquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:18 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
ETH
Tevens wel een grappig stukje over BBIITTTCCONNNECCCTTT. Blijkbaar ook een oud ajacied die erin zat, wat ik dan stiekem wel weer leuk vind.
Wel sneu dat die cryptogirl nu met de dood bedreigd wordt, gaat best ver.
Dat ligt eraan wat je onder reguleren verstaat.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:47 schreef SugeLucky het volgende:
Als je wil dat de overheid de boel gaat reguleren dan snap je de hele opzet van crypto's niet.
En ik maar interessant doen bij de koffieautomaat dat ik wist waar ik het over hadquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:47 schreef SugeLucky het volgende:
Als je wil dat de overheid de boel gaat reguleren dan snap je de hele opzet van crypto's niet.
Dat doe je niet alleen bij de koffieautomaat..quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:50 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
En ik maar interessant doen bij de koffieautomaat dat ik wist waar ik het over had
Auwquote:Op woensdag 24 januari 2018 12:52 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dat doe je niet alleen bij de koffieautomaat..
Maar dat gaan ze wel proberen. Ik ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben op de markt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:47 schreef SugeLucky het volgende:
We gaan het zien in Zuid-Korea.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:07 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Maar dat gaan ze wel proberen. Ik ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben op de markt.
Dat is niet erg representatief voor wat er wereldwijd gaat gebeuren zodra er (westerse) regulaties komen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:09 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
We gaan het zien in Zuid-Korea.
in de landen waar ze crypto's t meest vrij laten gaan alle developers en projecten heen, waarschijnlijk landen als Singapore en Switzerland.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:07 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Maar dat gaan ze wel proberen. Ik ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben op de markt.
Wereldwijde regulaties zie ik nog niet gebeuren. Zelfs binnen de EU zal daar niet makkelijk overeenstemming in komen. Vooralsnog is het landen afzonderlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is niet erg representatief voor wat er wereldwijd gaat gebeuren zodra er (westerse) regulaties komen.
Witrusland heeft ook al aangegeven dat de komende 5 jaar belastingen niet op crypto's geheven worden. Maar het gaat even niet om welke landen wel of niet mogen devven, het gaat om de impact op de prijzen zodra landen worden uitgesloten, en daar kan geen devver omheen, ook niet op internet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:10 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
in de landen waar ze crypto's t meest vrij laten gaan alle developers en projecten heen, waarschijnlijk landen als Singapore en Switzerland.
Ik hoop het, want dat is waar ik bang voor ben... dat is het enige wat roet kan gooien in mijn LISK/VEN run, zo lijkt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:12 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Wereldwijde regulaties zie ik nog niet gebeuren. Zelfs binnen de EU zal daar niet makkelijk overeenstemming in komen. Vooralsnog is het landen afzonderlijk.
Landen uitgesloten? Da's nog een stap verder dan regulatie.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Witrusland heeft ook al aangegeven dat de komende 5 jaar belastingen niet op crypto's geheven worden. Maar het gaat even niet om welke landen wel of niet mogen devven, het gaat om de impact op de prijzen zodra landen worden uitgesloten, en daar kan geen devver omheen, ook niet op internet.
Landen die zichzelf uitsluiten.... je snapt wat ik bedoel toch. Reguleren = jezelf beperken = jezelf uit kunnen sluiten op de markten.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:13 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Landen uitgesloten? Da's nog een stap verder dan regulatie.
Vind de regulaties in Zuid Korea nog wel meevallen. Geen anonieme bankrekeningen etc...wat me verbaasde want een paar terug in Zuid Korea kon ik al geen anonieme prepaid sim kaart regelen zonder identificatiequote:Op woensdag 24 januari 2018 13:09 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
We gaan het zien in Zuid-Korea.
Dat lijkt me erg moeilijk.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:15 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Landen die zichzelf uitsluiten.... je snapt wat ik bedoel toch. Reguleren = jezelf beperken = jezelf uit kunnen sluiten op de markten.
Mij niet. Verbieden om crypto's te verkopen of inkopen zorgt al voor een giga verandering in de markt van dat betreffende land. Tuurlijk kan men nog steeds illegaal inkopen, maar het heeft wel degelijk invloeden op de prijs. China heeft zelf de markt al een aantal keer goed laten crashen door dergelijke uitspraken.quote:
Daarom decentrale Exchanges die dit jaar live gaan in samenwerking met een buitenlandse payment gateway.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mij niet. Verbieden om crypto's te verkopen of inkopen zorgt al voor een giga verandering in de markt van dat betreffende land. Tuurlijk kan men nog steeds illegaal inkopen, maar het heeft wel degelijk invloeden op de prijs. China heeft zelf de markt al een aantal keer goed laten crashen door dergelijke uitspraken.
Verbieden is wat anders als reguleren. En China is hierin so wie so een uitzondering, aangezien zij grote delen van het internet voor hun bevolking beperken. Dat gaat in het Westen niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mij niet. Verbieden om crypto's te verkopen of inkopen zorgt al voor een giga verandering in de markt van dat betreffende land. Tuurlijk kan men nog steeds illegaal inkopen, maar het heeft wel degelijk invloeden op de prijs. China heeft zelf de markt al een aantal keer goed laten crashen door dergelijke uitspraken.
Gewoon LISK en VEN moon, dan kom ik bij jou op de koffiequote:Op woensdag 24 januari 2018 13:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Daarom decentrale Exchanges die dit jaar live gaan in samenwerking met een buitenlandse payment gateway.
De markt gaat er echt wel wat op vinden.
Van de politici? Van de ambtenaren? Van de overheid zelf? Want een beetje eigen gewin voor de overheid is geen overbodige luxe. Dan kunnen we eindelijk de verzorgingstehuizen goed bemannen.quote:
Ze krijgen een totaalverbod op goederen al niet eens voor elkaar vanwege belangenverstrengeling, laat staan de cryptoscenequote:Op woensdag 24 januari 2018 13:12 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Wereldwijde regulaties zie ik nog niet gebeuren. Zelfs binnen de EU zal daar niet makkelijk overeenstemming in komen. Vooralsnog is het landen afzonderlijk.
heb je hier voorbeelden van? wist niet dat ze ook payment gateways aanbieden.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Daarom decentrale Exchanges die dit jaar live gaan in samenwerking met een buitenlandse payment gateway.
De markt gaat er echt wel wat op vinden.
Ja die LISK mag wel eens gaan vliegen nuquote:Op woensdag 24 januari 2018 13:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Gewoon LISK en VEN moon, dan kom ik bij jou op de koffie
Reguleren is al erg genoeg, belastingen heffen erop, hoe hoog gaan die worden? net als inkomstenbelasting 50% in schaal 3? Dat zou al een doodsteek zijn voor het hele idee ervan. Ik charcheer natuurlijk enorm met verbieden, maar dat is om het zwartwit beeld duidelijk te maken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:20 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Verbieden is wat anders als reguleren. En China is hierin so wie so een uitzondering, aangezien zij grote delen van het internet voor hun bevolking beperken. Dat gaat in het Westen niet snel gebeuren.
Het verbieden van roken in de openbare ruimte gaat anders vrij aardig hoor. Om maar even een heel ander voorbeeld te geven waarom jouw stelling de plank volledig mis slaat.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Iets verbieden is trouwens historisch gezien de laatste stuiptrekking van een falend beleid of model.
Vergelijk je serieus iets tastbaars met iets wat compleet anders isquote:Op woensdag 24 januari 2018 13:21 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Het verbieden van roken in de openbare ruimte gaat anders vrij aardig hoor. Om maar even een heel ander voorbeeld te geven waarom jouw stelling de plank volledig mis slaat.
Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts. In california is de criminaliteit met 70% gedaald las ik ergens, sinds dat wiet legaal verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:21 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Het verbieden van roken in de openbare ruimte gaat anders vrij aardig hoor. Om maar even een heel ander voorbeeld te geven waarom jouw stelling de plank volledig mis slaat.
Ik zie geen problemen met belasting heffen. Hoeveel het wordt hangt af van welke partijen we aan de macht laten komen met de verkiezingen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:21 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Reguleren is al erg genoeg, belastingen heffen erop, hoe hoog gaan die worden? net als inkomstenbelasting 50% in schaal 3? Dat zou al een doodsteek zijn voor het hele idee ervan. Ik charcheer natuurlijk enorm met verbieden, maar dat is om het zwartwit beeld duidelijk te maken.
Gelukkig moet men 1400 coins onderzoeken alvorens ze daadwerkelijk wetgeving erop los kunnen laten dus zal het nog wel even op zich laten wachten.
Dat onderscheid werd niet gemaakt in de stelling dat verbieden altijd de laatste stuiptrekking van een beleid is. Dan maak ik dat onderscheid ook niet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:22 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Vergelijk je serieus iets tastbaars met iets wat compleet anders is
Dit dus, drugshandel isde laatste jaren alleen maar verplaatst. Crypto en verbieden (als dat zo ver komt) gaat dan exact hetzelfde doen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts.
Daarom verschilt het dus per situatie of een verbod werkt of niet. Het verbieden van alcohol in de VS werkte inderdaad totaal niet. Daarom is zon algemene stelling ook idioot.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts.
Ik wel, want ik heb echt geen zin om 50% van mijn VEN aan de belasting te gaan geven.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:23 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Ik zie geen problemen met belasting heffen. Hoeveel het wordt hangt af van welke partijen we aan de macht laten komen met de verkiezingen.
Klopt, reguleren is beter.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, maar verbieden van drugs werkt niet echt mee, ergo; het werkt averechts. In california is de criminaliteit met 70% gedaald las ik ergens, sinds dat wiet legaal verkrijgbaar is.
Dan stem je VVD.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:24 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik wel, want ik heb echt geen zin om 50% van mijn VEN aan de belasting te gaan geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |