abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2018 @ 12:12:25 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176650963
Een mooi artikel met duidelijke feiten en cijfers over de zogenaamde "islamisering". Waar de PVV ons al Jaren wil doen geloven dat we in een sort Tolkien achtiger wereld leven waar de moslims als een leger Orcs achter de zwarte poort staan te trappelen, blijkt dat volkomen verzonnen angst te zijn.

Voor wie ligt te sidderen onder zijn bedje, een hele geruststelling
http://www.republiekalloc(...)-nederland-de-feiten

Zullen we nu maar gewoon ophouden met dit soort angstverhalen en de problemen die er zijn gericht, en op het niveau van het individu aanpakken En dan ook de samenwerking zoeken met moslims die wel normaal doen?
pi_176650977
Terechte klacht.
  zondag 21 januari 2018 @ 12:32:39 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176651223
Blog maakt wat interessante punten. Ik denk alleen dat we een beetje blind zijn geworden voor de overlappingen van cultuur, religie en afkomst.

Er zijn enkele belangrijke punten die niet echt behandeld worden in de stof (en die toegegeven ook moeilijk te meten zijn).

1. Dat je moslim-af bent betekent niet dat je dat blijft... de culturele historie is aanwezig en jij of je kinderen zijn dus vatbaarder voor eventuele extremisten. Je zie tdat het vooral 3e generatie jongeren zijn die nu radicaliseren in Nederland, Belgie, Frankrijk, etc...

2. Dat je moslim-af bent betekent niet dat je geen culturele bagage meeneemt waar dit land last van kan hebben. Zoals je kinderen op straat laten rotzooien tot 3 uur 's nachts omdat dit in land van herkomst prima gaat.

3. Dat de samenstelling moslims theoretisch gezien divers is met allerhande subgroeperingen betekent niet dat men zich niet politiek kan organiseren. In de VS zijn er ook 1000-den denominaties die zichzelf op politiek vlak hebben samengetrokken onder het label "Christian". Een label wat nu ook in Europa gebruikt wordt maar vroeger nog ongekend was. Mijn stelling is dat dat label het conservatisme in de VS erg sterk heeft gemaakt met gevolgen van dien.

Ik ben zelf niet zozeer bang voor islamisering. Ik ben meer bang voor de effecten van het binnen laten van een massa niet-westerse immigranten. Mensen die disproportioneel: laagopgeleid zijn, het sociale systeem zullen belasten, moeizaam zullen integreren, vanuit hun cultuur onwenselijke vormen van haat (voor homo's, voor vrouwenrechten, etc...) zullen meenemen. Dingen die hier dus prevalent zullen worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_176651226
Is dit een retorische vraag, provoceren of een officiele POL-mod richtlijn? Of een combinatie van de drie?

Anyway, ik zie het nut niet.
  Redactie Games zondag 21 januari 2018 @ 12:34:29 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176651245
Maar wie moeten PVV en FvD-gekkies anders de schuld geven?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176651294
Fake news :{w
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  zondag 21 januari 2018 @ 15:35:02 #7
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176654730
En jij neemt informatie van een blog die "Republiek Allochtonie" als betrouwenswaardige informatie?

Ik zal nooit begrijpen dat mensen zo blind kunnen zijn, of hun ogen expres dichthouden.

Loop maar eens door Rotterdam of Den Haag en vertel me dan nog dat er geen enorme cultuurs shift aan de hand is.
pi_176656513
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 12:12 schreef Hexagon het volgende:
Een mooi artikel met duidelijke feiten en cijfers over de zogenaamde "islamisering". Waar de PVV ons al Jaren wil doen geloven dat we in een sort Tolkien achtiger wereld leven waar de moslims als een leger Orcs achter de zwarte poort staan te trappelen, blijkt dat volkomen verzonnen angst te zijn.

Voor wie ligt te sidderen onder zijn bedje, een hele geruststelling
http://www.republiekalloc(...)-nederland-de-feiten

Zullen we nu maar gewoon ophouden met dit soort angstverhalen en de problemen die er zijn gericht, en op het niveau van het individu aanpakken En dan ook de samenwerking zoeken met moslims die wel normaal doen?
Gaat wrs ook meer om de "angst" om of bezorgdheid over deconfessionalisering c.q. desecularisering.
Heeft Geertje islamisering van gemaakt, maar slaat in feite op het het steeds minder seculier worden van NL. Daar waar we juist in toenemende mate zien dat NL'ers seculier zijn geworden, enige land in het westen dat een meerderheid heeft van niet-gelovigen.
De kritiek komt in NL dan ook van seculier conservatief op dit dossier.
Een voorbeeld mbt de bezorgdheid over die desecularisering is bijv. de introductie van het begrip islamofobie, ook door de site die jij aanhaalt, als een reëel groot gevaar voor onze samenleving.
Over islamofobie zal die site niet zeggen dat dit een onnodig en/of overdreven begrip vormt. Velen willen dat islamofobie ook opgenomen wordt in het wetboek van strafrecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 21-01-2018 17:09:44 ]
I´m back.
pi_176657236
Sluit je eigen topic maar. Republiek Allochtonië is geen serieuze bron. Of gaan we nu ook artikelen van Erkenbrand, Infowars, NineForNews, de NVU-website, Frontaal Naakt, Duimspijker en Doorbraak zien op dit subforum? Als je dit toe gaat staan, als dit het model is wat je voorstaat als mod, dan is het hek echt van de dam. Dan gaan we willekeurige tweets maar serieus nemen.

Islamisering is niet alleen een kwestie van kwantiteit, het gaat ook om aantasting van de leefomgeving en leefkwaliteit. Feit is dat Nederland sinds de intrede van grote groepen Turken en Marokkanen ingrijpend is veranderd (ongeacht of dit goed of slecht is). Simpel gegeven van input-output.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_176657292
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:25 schreef Oostwoud het volgende:
Sluit je eigen topic maar. Republiek Allochtonië is geen serieuze bron. Of gaan we nu ook artikelen van Erkenbrand, Infowars, NineForNews, de NVU-website, Frontaal Naakt, Duimspijker en Doorbraak zien op dit subforum? Als je dit toe gaat staan, als dit het model is wat je voorstaat als mod, dan is het hek echt van de dam. Dan gaan we willekeurige tweets maar serieus nemen.

Islamisering is niet alleen een kwestie van kwantiteit, het gaat ook om aantasting van de leefomgeving en leefkwaliteit. Feit is dat Nederland sinds de intrede van grote groepen Turken en Marokkanen ingrijpend is veranderd (ongeacht of dit goed of slecht is). Simpel gegeven van input-output.
Mwaoh, ik ben wel benieuwd wat TS voor tegenargumenten heeft hoor. Hoeft niet per se dicht. TS is volgens mij lid van D66 ook en lid van de gemeenteraad van Eindhoven, dacht ik, dus ben wel benieuwd of hij de bezorgdheid over desecularisering deelt, als D66'er.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 17:29:44 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176657340
Heeft op het eerste gezicht wel wat weg van het soort bron dat hier doorgaans niet wordt geaccepteerd
pi_176657348
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:29 schreef hugecooll het volgende:
Heeft op het eerste gezicht wel wat weg van het soort bron dat hier doorgaans niet wordt geaccepteerd
Dit dus.
pi_176657352
TS heeft gewoon schijt aan de richtlijnen van zijn eigen subforum:

POL / Aanvullende richtlijnen voor POL

Die zijn blijkbaar alleen van toepassing op users met de 'verkeerde' mening.
pi_176657401
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Xandernieuws maar gaan gebruiken dan.
pi_176657420
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:29 schreef hugecooll het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:30 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dit dus.
quote:

En toch ben ik niet van het verbieden, maar ben benieuwd naar tegenargumenten van TS.
Geldt voor filmpjes met Peterson voor mij en voor dit topic. Ruim modereren dus.
I´m back.
pi_176657528
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

[..]

En toch ben ik niet van het verbieden, maar ben benieuwd naar tegenargumenten van TS.
Geldt voor filmpjes met Peterson voor mij en voor dit topic. Ruim modereren dus.
In mij zul je direct een medestander vinden van de gedachte die je hier uit hoor. Ik vind de scheiding tussen BNW en andere subfora zoals POL al dubieus. Ga met elkaar in op de inhoud, ook al sta je mijlenver uit elkaar. Maar dan niet selectief ruim gaan modereren (links of rechts). Dan moeten Xandernieuws, Erkenbrand, Krapuul en Republiek Allochtonië allemaal worden toegestaan.

BNW riep het al veel langer, maar het blijkt nu ook een sterk vermoeden: https://www.ad.nl/buitenl(...)-las-vegas~a1bc4d83/
  zondag 21 januari 2018 @ 17:48:15 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176657690
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat wrs ook meer om de "angst" om of bezorgdheid over deconfessionalisering c.q. desecularisering.
Heeft Geertje islamisering van gemaakt, maar slaat in feite op het het steeds minder seculier worden van NL. Daar waar we juist in toenemende mate zien dat NL'ers seculier zijn geworden, enige land in het westen dat een meerderheid heeft van niet-gelovigen.
De kritiek komt in NL dan ook van seculier conservatief op dit dossier.
Een voorbeeld mbt de bezorgdheid over die desecularisering is bijv. de introductie van het begrip islamofobie, ook door de site die jij aanhaalt, als een reëel groot gevaar voor onze samenleving.
Over islamofobie zal die site niet zeggen dat dit een onnodig en/of overdreven begrip vormt. Velen willen dat islamofobie ook opgenomen wordt in het wetboek van strafrecht.

Is er dan sprake van desecularisering?

Er wordt een soort angst verspreid dat de islam hier in Nederland een machtsovername wil doen en de rest van Nederland onder een talibanregime willen stoppen.

Dat is gewoon niet zo en laat dit artikel ook met bronnen zien. Maar uiteraard zal menig PVV aanhanger dat niet leuk vinden. Die vinden angst zaaien namelijk geweldig om hun dubieuze doelen te bereiken.
  zondag 21 januari 2018 @ 17:52:59 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176657754
quote:

Kunnen jullie eens laten zien welke onwaarheden er precise in staan?
pi_176657844
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er wordt een soort angst verspreid dat de islam hier in Nederland een machtsovername wil doen en de rest van Nederland onder een talibanregime willen stoppen.

Dat is gewoon niet zo en laat dit artikel ook met bronnen zien. Maar uiteraard zal menig PVV aanhanger dat niet leuk vinden. Die vinden angst zaaien namelijk geweldig om hun dubieuze doelen te bereiken.
Ja, volgens mij wel idd, in toenemende mate worden de seculiere NL'ers geconfronteerd met de religieuze gebruiken van de islam, die ze maar dienen te accepteren. Kans bestaat als je er wat van zegt dat je bekend komt te staan als extreemrechts, nazi, laagopgeleid, tokkie, te veel gezopen etc. Ostracizing dus. Het oud-Griekse schervenrecht dus.
Secularisering betekent voor de goede orde evenwel niet per se anti-religie zijn, maar wel religie terugdringen in het privé-domein, achter de voordeur, en dus niet in het publieke domein. Dit laatste is in toenemende mate, zou je kunnen beargumenteren, wel het geval.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 18:04:06 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176657944
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel idd, in toenemende mate worden de seculiere NL'ers geconfronteerd met de religieuze gebruiken van de islam, die ze maar dienen te accepteren. Kans bestaat als je er wat van zegt dat je bekend komt te staan als extreemrechts, nazi, laagopgeleid, tokkie, te veel gezopen etc. Ostracizing dus. Het oud-Griekse schervenrecht dus.
Secularisering betekent voor de goede orde evenwel niet per se anti-religie zijn, maar wel religie terugdringen in het privé-domein, achter de voordeur, en dus niet in het publieke domein. Dit laatste is in toenemende mate, zou je kunnen beargumenteren, wel het geval.
Maar van welke gebruiken heb je dan concreet last?
pi_176658048
quote:
Dat is gewoon niet zo en laat dit artikel ook met bronnen zien.
Waar laat dit artikel dat dan zien ? Er worden wat huidige cijfers benoemd maar geen prognoses. Laat duidelijk zijn dat ik niet geloof in een overname van de islam, maar verwacht wel meer en grotere problemen.

Dat de islam geen behoefte heeft in een overname zie ik ook niet terug, en als we wereldwijd en in de geschiedenis kijken dan zie ik geen reden om die behoefte van de islam als stroming te ontkennen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_176658081
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar van welke gebruiken heb je dan concreet last?
Ik heb het nu niet over mezelf hoor. Ik vind het een beetje vervelend om het per se altijd over mezelf te hebben. Ik zit ook niet altijd in R&P hè en ben an sich heel sceptisch tav de moderne Freud: Jordanchrist Peterson. Nou ja, net als Freud heeft-ie wel af en toe een punt uiteraard.

Overigens jouw partijgenoot Boris van der Ham heeft wel filmpjes gezet op yt waarbij ik zeg: kijk die jongen begrijpt het. D66'er. Ik zou D66 stemmen als ze niet een soort historicisme aanhangen tegenwoordig. Met hun immateriële standpunten, om het toch even over mij te hebben, ben ik het (bijna) altijd eens. Omdat ik seculier ben.
I´m back.
pi_176658374
Het gebruik van het woord angst is al erg paternalistisch.
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kunnen jullie eens laten zien welke onwaarheden er precise in staan?
Ja hoor, hier genoeg tegenwerpingen:
https://fenixx.org/2017/0(...)ekomst-van-europa-2/
https://www.stopdebankier(...)islamisering-europa/
https://eunmask.wordpress(...)e-van-europa-deel-2/
https://eunmask.wordpress(...)ering-van-nederland/
https://ejbron.wordpress.(...)-slikken-of-stikken/
https://niek1953.wordpres(...)a-strategie-en-doel/
http://www.rijnlandmodel.(...)risering_bronnen.htm
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/6703
http://www.middenoostenan(...)ndert-nederland.html
http://www.israned.nl/2018/01/de-islamisering-van-nederland.html
https://www.elsevierweekb(...)nd-verandert-490086/
https://www.ad.nl/nieuws/(...)t-een-plan~a88e1806/
http://nageltjes.be/wp/?p=23535

Uit het artikel van Stop de Bankiers:
quote:
Europese Unie
RAAD VAN EUROPA: RESOLUTIE 1743 OVER ISLAM,
ISLAMISME EN ISLAMOPHOBIA IN EUROPA.
In juni 2010 nam de Raad van Europa Resolutie 1743 aan, waarin moslims alle ruimte en middelen kregen om hun religie, cultuur en tradities in Europa te belijden en om kritiek op de islam te bestrijden. Deze resolutie is officieel bekrachtigd en nationale regeringen maken sindsdien daar beleid op.

Enkele punten uit resolutie 1743 zijn:
1743-1: Radicalisering en terrorisme zijn het gevolg van uitsluiting, stigmatisering en discriminatie van moslims.
1743-2: Islamofobie is het gevolg van een verkeerd begrip van de islam. Nationale regeringen pakken islamofobie onvoldoende aan, wat rechts in de kaart speelt.
1743-3: De islam hoort bij Europa, deelt haar culturele wortels, heeft veel bijgedragen aan de beschaving en erkent de universele rechten van de mens en de vrijheid van meningsuiting.
1743-9: Moslims moeten een speciale status krijgen en beschermd worden. Zij moeten daarvoor juridisch worden ondersteund om islamofobie te bestrijden.
1743-11: De islam is een religie van vrede.
1743-12: Haatzaaiende politieke partijen versterken de angst voor moslims door de islam te verbinden met geweld, waarmee een simplistische en negatieve voorstelling van zaken wordt gegeven. Deze politieke partijen moeten bestreden worden.
1743-13: Anti-islam partijen willen de vrijheid van godsdienst voor moslims inperken, wat onaanvaardbaar is. Zo heeft Zwitserland een minarettenverbod ingevoerd wat ongedaan gemaakt moet worden.
1743-14: Islamofobie moet uitgeroeid worden.
1743-16: Boerka’s mogen niet verboden worden.
1743-20: Stereotypen, misverstanden en angst m.b.t. de islam zijn typische symptomen van een wijdverbreid gebrek aan kennis van de islam onder niet-moslims, wat mensen vatbaar maakt voor islamofobie.
1743-21: Het onderwijs moet daarom meer én structurele aandacht geven aan de zegeningen van de islam en de gemeenschappelijke waarden die hij deelt met het judaïsme en het christendom. Universiteiten en hogescholen moeten islamitische studies aanbieden die onderschrijven dat de islam onze democratische waarden, mensenrechten en wetten respecteert.
1743-24: De EU moet meer samenwerken met islamitische organisaties uit moslimlanden om islamofobie te bestrijden en de islam te promoten.
Bron: http://www.assembly.coe.i(...)fileid=17880&lang=en

Conclusie: Het volume van islam en de invloed van islam neemt toe in Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oostwoud op 21-01-2018 18:28:12 ]
  zondag 21 januari 2018 @ 18:37:26 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176658821
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:25 schreef Oostwoud het volgende:

Dit. Bovendien moet je je afvragen wat 5% betekent, als dat gemiddeld een mondige groep is, en wat de gevolgen zijn voor een democratie, waar ook een kleinere groep (terecht) zeggenspraak heeft. De groep is gemiddeld genomen conservatief en religieus. De religie blijkt onder de groep eerder sterker te worden dan af te nemen. In steden zie je dat zij nu een significante groep zijn of worden, waardoor zij ook een significante invloed krijgen. De vraag is of je die groep dan op een gegeven moment nog kan remmen, of dat zij voor een belangrijk deel het maatschappelijk debat gaan bepalen. We moeten ons afvragen hoe de influx van de Islam (en mensen uit het midden oosten in het algemeen) (lees: andere culturen die niet zonder meer goed op de onze aansluiten) zich verhoudt tot de secularisering die we hebben gehad.

Ik heb niet tegen moslims in het algemeen (dit moet er altijd bij want anders) maar wel tegen de conservatieve/ fundamentalistische/ extreme islam. Ik heb ook een probleem met de invloed die overheden en religieuze instellingen hebben op de moslims in Nederland.

Ik zie dat er veel fout gaat, en dat dit weer leidt tot minder integratie, en vise versa. Ik merk dat dit probleem niet op te lossen is, of dat men daar de stappen niet voor wil zetten.

Ook geloof ik niet immigratie het beste is dat we kunnen doen. Hulp in de regio is vele malen beter. Het voorkomt een braindrain, en het geld is daar vele malen meer waard dan hier. Door te investeren in het land aldaar, en niet in haar inwoners hier, kan je die regio ook verbeteren (of daartoe een poging doen).
pi_176658910
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, het stuk dat ik post komt in ieder geval met feiten. Kennelijk is die islamitische machtsovername er niet en komt die er ook niet. Dus ja dan maak je mensen bang voor iets.
Er staan genoeg feiten in de links die ik heb geplaatst. Met name dat stuk van de Raad van Europa is veelzeggend.
pi_176658947
quote:

[..]

Tja, het stuk dat ik post komt in ieder geval met feiten. Kennelijk is die islamitische machtsovername er niet en komt die er ook niet. Dus ja dan maak je mensen bang voor iets.
Maar de desecularisering wel.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 18:41:44 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176658964
quote:
7s.gif [b]Op zondag 21 januari 2018 12:32 schreef SpecialK het volgende:[/b

Ik ben zelf niet zozeer bang voor islamisering. Ik ben meer bang voor de effecten van het binnen laten van een massa niet-westerse immigranten. Mensen die disproportioneel: laagopgeleid zijn, het sociale systeem zullen belasten, moeizaam zullen integreren, vanuit hun cultuur onwenselijke vormen van haat (voor homo's, voor vrouwenrechten, etc...) zullen meenemen. Dingen die hier dus prevalent zullen worden.
Hierbij ga je er in principe wel van uit dat immigratie van laagopgeleiden verder zal toenemen. De trend in regelgeving is in ieder geval eerder om deze in te perken.
pi_176658989
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, ik ben wel benieuwd wat TS voor tegenargumenten heeft hoor. Hoeft niet per se dicht. TS is volgens mij lid van D66 ook en lid van de gemeenteraad van Eindhoven, dacht ik, dus ben wel benieuwd of hij de bezorgdheid over desecularisering deelt, als D66'er.
Ik ken deze persoon niet, maar gezien de instelling van de landelijke D66 is van die waarden maar weinig overgebleven gezien moslims een trede hoger op de zieligheidsladder staan.
pi_176659055
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:41 schreef Reya het volgende:

[..]

Hierbij ga je er in principe wel van uit dat immigratie van laagopgeleiden verder zal toenemen. De trend in regelgeving is in ieder geval eerder om deze in te perken.
Wat voor gevolgen heeft het voor de regio als je hoog opgeleiden gaat opnemen? Dat leidt tot een gigantische braindrain (hoogopgeleid raken is daar moeilijker dan hier) en verschil in arm en rijk is groter. Het is Westers egoïsme om die mensen hierheen te halen.
pi_176659084
quote:
Dat stuk komt met feiten als dat het gras nu groen is, dat zegt niets over dat het gras straks bruin kan worden als het niet regent.
  zondag 21 januari 2018 @ 18:47:30 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176659141
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat voor gevolgen heeft het voor de regio als je hoog opgeleiden gaat opnemen? Dat leidt tot een gigantische braindrain (hoogopgeleid raken is daar moeilijker dan hier) en verschil in arm en rijk is groter. Het is Westers egoïsme om die mensen hierheen te halen.
Wellicht, alhoewel je daar ook wel mitsen en maren bij kan bedenken. Waar het eerder om gaat is dat het argument is dat een verdere toevloed van laagopgeleiden een destabiliserend effect kan hebben, terwijl daar momenteel al sterk paal en perk aan wordt gesteld.
pi_176659142
quote:

[..]

Als je alleen maar kan ontkrachten dat de islam het doel heeft een talibanregime te installeren is er dus wel wat aan de hand.

Ik denk dat de PVV aanhangers daar heel blij mee zijn overigens maar goed.
pi_176659143
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ken deze persoon niet, maar gezien de instelling van de landelijke D66 is van die waarden maar weinig overgebleven gezien moslims een trede hoger op de zieligheidsladder staan.
Mwaoh, Boris van der Ham, ex-D66-Kamerlid, begrijpt het wel, nu vz van Humanistisch Verbond en opkomend voor niet-gelovigen in erg bepaald religieuze landen.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 18:48:07 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176659160
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar de desecularisering wel.
Maar geeft het dan eens handen en voeten? Welke dingen worden in het nadeel van de seculiere Nederlander aangepast?
pi_176659237
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:47 schreef Reya het volgende:

[..]

Wellicht, zalhoewel je daar ok wel mitsen en maren bij kan bedenken. Waar het eerder om gaat is dat het argument is dat een verdere toevloed van laagopgeleiden een destabiliserend effect kan hebben, terwijl daar momenteel al sterk paal en perk aan wordt gesteld.
Jawel. Dat is voor het westen ook positief. Hoger opgeleiden zijn doorgaans minder conservatief, en zullen eerder mee kunnen komen in de maatschappij, en deze ook omarmen. Tegelijkertijd moet je je wel blijven afvragen wie we dan helpen, hoe we hen helpen, wat de gevolgen zijn voor de landen aldaar, en of er geen betere alternatieven zijn.

Het idee van immigratie is ook dat het goed zou zijn voor de economie. Maar het nadeel van dat systeem is dat de bevolking moet blijven groeien. Los van het feit dat dat al onwenselijk is (we zijn al met te veel), komt er een moment dat je een erg groot aandeel moslims in Europa heeft, en dat de Islam dus echt voeten aan de grond krijgt. Want cultuur en maatschappij is fluide.
pi_176659242
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar geeft het dan eens handen en voeten? Welke dingen worden in het nadeel van de seculiere Nederlander aangepast?
Idealiter behoort religie achter de voordeur, dus dan geef ik toch al veel aan?
I´m back.
pi_176659264
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, Boris van der Ham, ex-D66-Kamerlid, begrijpt het wel, nu vz van Humanistisch Verbond en opkomend voor niet-gelovigen in erg bepaald religieuze landen.
Maar staat hij gelijk aan het beleid van D66?
pi_176659296
quote:

[..]

Dat kon je ook vragen over het Christendom in 1950. Probleem van de vraag is dat niet alles duidelijk is, zoals de status van veel Islamitische vrouwen, niet voor iedereen gelijk zichtbaar, en dat individuele problemen losstaand niet zo erg zijn (zoals bijv. hoofddoekjes bij de politie)
pi_176659353
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar staat hij gelijk aan het beleid van D66?
Nou ja, zo zou ik D'66'er zijn iig. Vrees dat D66 een beetje in de greep is geraakt van een vorm van historicisme. Dan kun je net zo goed communist zijn bij wijze van spreke.
I´m back.
pi_176659401
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, zo zou ik D'66'er zijn iig. Vrees dat D66 een beetje in de greep is geraakt van een vorm van historicisme. Dan kun je net zo goed communist zijn bij wijze van spreke.
Ik ken het historicisme niet zo, maar wat is volgens jou de toekomst die D66 ziet? Een soort happy multi culti EU universalis?
  zondag 21 januari 2018 @ 18:58:52 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176659438
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel. Dat is voor het westen ook positief. Hoger opgeleiden zijn doorgaans minder conservatief, en zullen eerder mee kunnen komen in de maatschappij, en deze ook omarmen. Tegelijkertijd moet je je wel blijven afvragen wie we dan helpen, hoe we hen helpen, wat de gevolgen zijn voor de landen aldaar, en of er geen betere alternatieven zijn.
Ik denk dat je zulk soort vraagstukken sowieso holistisch moet bekijken. Nederland is een open samenleving, en dat heeft veel voordelen, niet in de laatste plaats op het gebied van welvaart, maar ook op het gebied van algemene vrijheid. Grenzen die in ieder geval gedeeltelijk open zijn horen daar ergens onlosmakelijk bij. Uiteraard kunnen we ook best erkennen dat er nadelen aan zitten, maar ik zie ook dat daar op zekere manieren al aan gewerkt wordt, onder andere door een strikter immigratiebeleid.
quote:
Het idee van immigratie is ook dat het goed zou zijn voor de economie. Maar het nadeel van dat systeem is dat de bevolking moet blijven groeien. Los van het feit dat dat al onwenselijk is (we zijn al met te veel), komt er een moment dat je een erg groot aandeel moslims in Europa heeft, en dat de Islam dus echt voeten aan de grond krijgt. Want cultuur en maatschappij is fluide.
Tegelijkertijd kun je mensen er niet op aanspreken moslim te zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die zich als moslim beschouwen en tegelijkertijd de basisregels van een liberale democratie respecteren. Het is zinvoller om op verkeerd gedrag, daar waar dat zich voordoet, te focussen.
pi_176659450
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ken het historicisme niet zo, maar wat is volgens jou de toekomst die D66 ziet? Een soort happy multi culti EU universalis?
Nah, ja: https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Poverty_of_Historicism
Elementary, Watson, elementary.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:00:14 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176659476
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:57 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waar is de originele tekst van de resolutie. Dat kan deze onmogelijk zijn. Want ik zie Zwitserland ook voorbijkomen en die is niet eens lid.
Het is de originele resolutie; Zwitserland is lid van de Raad van Europa.
pi_176659549
Eens met Hexagon.
pi_176659565
Ik heb hem al:http://www.assembly.coe.i(...)fileid=17880&lang=en

Mijn eerste indruk is dat het allemaal ietsje genuanceerder wordt omschreven en dat de nadruk ligt op de vrijheid van Godsdienst en niet het aanmoedigen van islamisering.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176659594
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:58 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik denk dat je zulk soort vraagstukken sowieso holistisch moet bekijken. Nederland is een open samenleving, en dat heeft veel voordelen, niet in de laatste plaats op het gebied van welvaart, maar ook op het gebied van algemene vrijheid. Grenzen die in ieder geval gedeeltelijk open zijn horen daar ergens onlosmakelijk bij. Uiteraard kunnen we ook best erkennen dat er nadelen aan zitten, maar ik zie ook dat daar op zekere manieren al aan gewerkt wordt, onder andere door een strikter immigratiebeleid.

[..]

Tegelijkertijd kun je mensen er niet op aanspreken moslim te zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die zich als moslim beschouwen en tegelijkertijd de basisregels van een liberale democratie respecteren. Het is zinvoller om op verkeerd gedrag, daar waar dat zich voordoet, te focussen.
Dat eerste is wat gevolgvrij gepraat. Het is zo maar ook zo dus daarvoor moet een afweging worden gemaakt tussen dit en dat. Beetje vaag.

Nee dat maakt het ook zo lastig, en is juist een reden om voorzichtig te zijn. Als we allemaal strenggelovige Christenen zouden hebben die de aard van een maatschappij bepalen zou dat ook niet een twee drie op te lossen zijn. Toch hebben we ons vroeger sterk gemaakt voor die secularisering.
pi_176659623
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
Eens met Hexagon.
Wat was zijn stelling nou? Dat er talibanregime komt is overdreven? Ja ben ik het ook mee eens (als FvD stemmer)
pi_176659640
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat eerste is wat gevolgvrij gepraat. Het is zo maar ook zo dus daarvoor moet een afweging worden gemaakt tussen dit en dat. Beetje vaag.

Nee dat maakt het ook zo lastig, en is juist een reden om voorzichtig te zijn. Als we allemaal strenggelovige Christenen zouden hebben die de aard van een maatschappij bepalen zou dat ook niet een twee drie op te lossen zijn. Toch hebben we ons vroeger sterk gemaakt voor die secularisering.
Welnee, we hebben ons van de kerk afgekeerd en daardoor is de kerk langzaam een beetje verdwenen, gegeven dat er nu 2 partijen van gelovige signatuur in het kabinet zitten geeft toch wel aan dat we helemaal niet zo seculier zijn. We laten alleen georganiseerde religie niet zo gek veel meer bepalen.
pi_176659657
quote:
In Nederland hebben we dan ook het minste last van religie van waarschijnlijk de hele wereld. Dat graag zo houden, niks mis mee om alvast op de rem te trappen zo zijn we ook zo seculier geworden.
pi_176659662
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat was zijn stelling nou? Dat er talibanregime komt is overdreven? Ja ben ik het ook mee eens (als FvD stemmer)
Dat er geen islamisering is in Nederland.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:07:46 #54
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176659665
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:41 schreef Reya het volgende:

Wat de meeste mensen niet snappen is dat het al lang niet meer uitmaakt of de toestroom van laagopgeleiden immigranten vandaag nog stopt!

De mensen die hier al zijn en zich totaal niet hebben geïntrigeerd in de Nederlandse/Europese samenleving zijn nu al een enorme groep, de autochtone Europeanen maken nog amper kinderen en worden totaal niet aangespoord om kinderen te krijgen.

Maar de grote groep immigranten die we al binnen gelaten hebben worden vanuit hun thuislanden wel aangespoord om vooral zo veel mogelijk kinderen te produceren, en ze krijgen dan ook zoveel kinderen dat het demografisch duidelijk is wat de toekomst van Europa is.

Maar mensen in Europa kijken niet naar morgen, alleen naar vandaag.

Dit zou veel minder een probleem zijn als de immigranten zouden assimileren, maar dit doet het overgrote gedeelte niet!

Dit is de zwakte van de westerse wereld, we beschermen onze grenzen en cultuur niet meer.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:08:16 #55
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176659675
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welnee, we hebben ons van de kerk afgekeerd en daardoor is de kerk langzaam een beetje verdwenen, gegeven dat er nu 2 partijen van gelovige signatuur in het kabinet zitten geeft toch wel aan dat we helemaal niet zo seculier zijn. We laten alleen georganiseerde religie niet zo gek veel meer bepalen.
Ik denk dat we in brede zin seculier zijn en daar ook geen serieuze bedreiging voor is, en dat je je kunt afvragen hoeveel zin het heeft om in enge zin seculier te zijn - bijvoorbeeld door religie uit de politiek te verbannen.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:08:28 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176659679
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Idealiter behoort religie achter de voordeur, dus dan geef ik toch al veel aan?
Maar wat Is het probleem dan precies? Dat je moslims in hun kleding op straat ziet? Of dat er moskees gebouwd zijn?
pi_176659686
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:07 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen niet snappen is dat het al lang niet meer uitmaakt of de toestroom van laagopgeleiden immigranten vandaag nog stopt!

De mensen die hier al zijn en zich totaal niet hebben geïntrigeerd in de Nederlandse/Europese samenleving zijn nu al een enorme groep, de autochtone Europeanen maken nog amper kinderen en worden totaal niet aangespoord om kinderen te krijgen.

Maar de grote groep immigranten die we al binnen gelaten hebben worden vanuit hun thuislanden wel aangespoord om vooral zo veel mogelijk kinderen te produceren, en ze krijgen dan ook zoveel kinderen dat het demografisch duidelijk is wat de toekomst van Europa is.

Maar mensen in Europa kijken niet naar morgen, alleen naar vandaag.

Dit zou veel minder een probleem zijn als de immigranten zouden assimileren, maar dit doet het overgrote gedeelte niet!

Dit is de zwakte van de westerse wereld, we beschermen onze grenzen en cultuur niet meer.
En daar komt het niet onderbouwde onderbuik gelul weer. Moe word je er van.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:09:55 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176659706
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kon je ook vragen over het Christendom in 1950. Probleem van de vraag is dat niet alles duidelijk is, zoals de status van veel Islamitische vrouwen, niet voor iedereen gelijk zichtbaar, en dat individuele problemen losstaand niet zo erg zijn (zoals bijv. hoofddoekjes bij de politie)
Nouja het Christendom was in 1950 een zeer belangrijke machtsfactor. Dat is de islam nu niet.
pi_176659737
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, alleen weten die zich wel gedeisd te houden met hun religie (hopelijk althans).
I´m back.
pi_176659758
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen weten die zich wel gedeisd te houden met hun religie (hopelijk althans).
CU gaat er aardig prat op anders. En zolang dat mensen die anders denken geen rechten ontneemt heb ik daar geen moeite mee, mijn stem krijgen ze toch nooit.
pi_176659778
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar wat Is het probleem dan precies? Dat je moslims in hun kleding op straat ziet? Of dat er moskees gebouwd zijn?
Toenemende invloed en implementatie van islamitische gebruiken in het leven van alledag. Hoef dat GL-fotootje niet te plaatsen van dames met hoofddoek onder noemer vrije keuze hè toch? Is een symbooltje wmb.
Speelt al sinds jaren 70/80 hoor dit. Ik ken het al van echt decennia geleden als discussie.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:15:12 #62
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176659834
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En daar komt het niet onderbouwde onderbuik gelul weer. Moe word je er van.
Onderbuik gevoel?

Kijk maar naar alle demografische prognoses vanuit elke land in Europa.

Of zijn de onderzoeken van de Europese Unie niet goed genoeg voor jouw?

Ik word moe van mensen zoals jij, die hun eigen politieke en ideologische ideeën in de weg laten staan van de realiteit.

Kom gezellig even naar Rotterdam, of Den Haag of Parijs of Londen. En durf dan te zeggen dat we geen enorm probleem hebben.
pi_176659846
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:09 schreef Hexagon het volgende:
Nouja het Christendom was in 1950 een zeer belangrijke machtsfactor. Dat is de islam nu niet.
Ontkennen dat de islam die wens van macht heeft getuigd wel van wereldvreemdheid.
pi_176659855
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

CU gaat er aardig prat op anders. En zolang dat mensen die anders denken geen rechten ontneemt heb ik daar geen moeite mee, mijn stem krijgen ze toch nooit.
Ja, die bidden iedere avond naar God, opdat ze vergeven worden voor dit kabinet, die zal wel weten wat er speelt bij die lui, schat ik in ook. Alleen is het fantasy natuurlijk. Die lui leven ongeveer in de middeleeuwen, quote van Bill Maher. :D.
I´m back.
pi_176659866
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:15 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Onderbuik gevoel?

Kijk maar naar alle demografische prognoses vanuit elke land in Europa.

Of zijn de onderzoeken van de Europese Unie niet goed genoeg voor jouw?

Ik word moe van mensen zoals jouw, die hun eigen politieke en ideologische ideeën in de weg laten staan van de realiteit.

Kom gezellig even naar Rotterdam, of Den Haag of Parijs of Londen. En durf dan te zeggen dat we geen enorm probleem hebben.
En wat zeggen die prognoses? Kom dan wel met cijfers en geef dan even aan wat het probleem is volgens jou? Geen loze kreten
  zondag 21 januari 2018 @ 19:16:49 #66
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176659886
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ontkennen dat de islam die wens van macht heeft getuigd wel van wereldvreemdheid.
Als ik de islam wil bereiken, wie bel ik dan?
pi_176659918
quote:

[..]

DE islam maar liefst, zo zo. Nou, mijn overbuurvrouw zal er van opkijken, een Marokkaanse zonder hoofddoekje die zich moslim noemt en nooit naar de moskee gaat. Man, man, man...
pi_176659932
quote:
15s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:16 schreef Reya het volgende:

[..]

Als ik de islam wil bereiken, wie bel ik dan?
De Islam paus, die ken je toch zeker wel?
  zondag 21 januari 2018 @ 19:18:42 #69
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176659943
Dit heeft trouwens wel veel weg van hoe men een honderdtal jaar geleden over katholieken dacht. Met het verschil dat die ook daadwerkelijk politiek georganiseerd waren.
pi_176659968
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:18 schreef Reya het volgende:
Dit heeft trouwens wel veel weg van hoe men een honderdtal jaar geleden over katholieken dacht. Met het verschil dat die ook daadwerkelijk politiek georganiseerd waren.
En hoe katholieken in andere landen over niet-katholieken dachten, zie Spanje bijvoorbeeld.
pi_176659970
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

DE islam maar liefst, zo zo. Nou, mijn overbuurvrouw zal er van opkijken, een Marokkaanse zonder hoofddoekje die zich moslim noemt en nooit naar de moskee gaat. Man, man, man...
Ja, is net als linksen op FOK! als ze ergens op worden aangevallen, dan zijn ze plotseling een eenheid. Verder gunnen ze het licht niet in elkaars ogen uiteraard.
I´m back.
pi_176659982
quote:
Ja, klopt hoor. Is ook ongeveer hetzelfde behalve dan dat de islam geen paus kent en dus meer op protestantisme lijkt.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:20:01 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176659983
quote:

[..]

Wie is "de islam"?
  zondag 21 januari 2018 @ 19:20:03 #74
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176659985
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Islam paus, die ken je toch zeker wel?
Het schijnt om een triumviraat te gaan.
pi_176660025
quote:
10s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is net als linksen op FOK! als ze ergens op worden aangevallen, dan zijn ze plotseling een eenheid. Verder gunnen ze het licht niet in elkaars ogen uiteraard.
Is dat zo? Nooit gemerkt. Als iemand GL aanvalt dan boeit mij dat toch maar weinig en als iemand marxisme aanhangt dan heb ik daar vrij weinig mee op. Volgens mij ben je een beetje aan het projecteren hier.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:22:33 #76
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660059
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt hoor. Is ook ongeveer hetzelfde behalve dan dat de islam geen paus kent en dus meer op protestantisme lijkt.

En net zoals het protestantisme sterk geneigd is tot onderlinge geschillen, eerder van organisationele dan van religieuze aard. De concurrentie tussen DENK en Nida in Rotterdam is daar een goed voorbeeld van.
pi_176660066
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo? Nooit gemerkt. Als iemand GL aanvalt dan boeit mij dat toch maar weinig en als iemand marxisme aanhangt dan heb ik daar vrij weinig mee op. Volgens mij ben je een beetje aan het projecteren hier.
Ja, is zo. Ik projecteer niet. Ik ben zelf centrum-links. Ik ken het mechanisme.
I´m back.
pi_176660086
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is zo. Ik projecteer niet. Ik ben zelf centrum-links. Ik ken het mechanisme.
OK, als jij dat zo voelt, prima.
pi_176660096
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie is "de islam"?
Je kan elkaar ook niet willen begrijpen natuurlijk. Ik vind dit wel altijd apart, schermen met 'we zijn met 1.5 miljard moslims' maar vervolgens een kreet als "de islam" als idealogie afserveren. Natuurlijk is 'de islam' kort door de bocht, maar het maakt de discussie niet anders.
pi_176660142
Ik vemoed dat islamisering vaak verward wordt met tribalisering. Migranten afkomstig uit islamitische landen zijn vaak ook nogal tribaal georiënteerd. In europa zien velen nationalisme al als verwerpelijk, laat staan tribalisme. Dat dit tot een flinke cultuurshock kan leiden en integratie belemmert mag geen verbazing wekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176660144
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat er geen islamisering is in Nederland.
Er is sowieso islamisering want vroeger was het percentage moslims lager.
pi_176660161
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Je kan elkaar ook niet willen begrijpen natuurlijk. Ik vind dit wel altijd apart, schermen met 'we zijn met 1.5 miljard moslims' maar vervolgens een kreet als "de islam" als idealogie afserveren. Natuurlijk is 'de islam' kort door de bocht, maar het maakt de discussie niet anders.
Men schermt niet met 1.5 miljard moslims, er word door luitjes die ageren tegen moslims altijd gedaan of alle moslims hetzelfde zijn, denken en doen. Als je vanuit die optiek een religie beledigd of over een kam scheert dan krijg je inderdaad het verwijt dat er 1.5 mijard zijn die je over een kam scheert. Gek, toch?
pi_176660171
Als je elke dag 5000 man naar binnenhaalt heb je uiteindelijk praktisch wel een probleem als samenleving, ongeacht hoe je morele kompas tegenover immigratie staat. Huisvesting en inkomen zijn redelijk fundamenteel voor een menselijk bestaan, als dat in het geding komt moet de poort dicht. Het is ook niet echt "humaan" om mensen met open armen te verwelkomen terwijl er geen financiële toekomst is voor hen.
pi_176660188
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:22 schreef Reya het volgende:

[..]

En net zoals het protestantisme sterk geneigd is tot onderlinge geschillen, eerder van organisationele dan van religieuze aard. De concurrentie tussen DENK en Nida in Rotterdam is daar een goed voorbeeld van.
Ja, op zich klopt dat ook, maar net als linksen zijn ze het wel met elkaar eens als hun basis wordt aangevallen, hun oema, en ze willen echt wel steeds verder het randje opzoeken oiv lezen als "wen er maar aan" of "wij zijn ook NL'ers" oid.
Seculiere NL'ers hebben er moeite mee. Hebben ze net die doordrijvers van een dominees en pastores de tent uitgezet, krijg je nu imams die even van alles en nog wat gaan bepalen.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:26:26 #85
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660196
Pogingen om moslims breed politiek te organiseren zijn eigenlijk nog nooit gelukt. Het pan-Arabisme van Nasser kwam er enigszins dichtbij, mede gevoed door de gedeelde haat jegens Israël, maar ook dat is aan kinnesinne tenonder gegaan. De politieke islam die sinds de jaren tachtig is opgegekomen is vrijwel constant gekenmerkt geweest door veel onderling gekijf, bijvoorbeeld.
pi_176660198
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is sowieso islamisering want vroeger was het percentage moslims lager.
Meer moslims is islamisering? Dan is er toch zeker ook een budhismisering gaande?
  zondag 21 januari 2018 @ 19:27:24 #87
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660229
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, op zich klopt dat ook, maar net als linksen zijn ze het wel met elkaar eens als hun basis wordt aangevallen, hun oema, en ze willen echt wel steeds verder het randje opzoeken oiv lezen als "wen er maar aan" of "wij zijn ook NL'ers" oid.
Seculiere NL'ers hebben er moeite mee. Hebben ze net die doordrijvers van een dominees en pastores de tent uitgezet, krijg je nu imams die even van alles en nog wat gaan bepalen.
Het lijkt me op zich niet schokkend dat als je mensen als een groep bekritiseert, ze ook als een groep reageren.
pi_176660230
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

OK, als jij dat zo voelt, prima.
Is toch om het ietwat onaardig te zeggen: slappe vatdoek-reactie van je?

Jij bent hier alleen maar om wat algemeenheden te roepen?
I´m back.
pi_176660240
quote:
6s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:25 schreef Salvad0R het volgende:
Als je elke dag 5000 man naar binnenhaalt heb je uiteindelijk praktisch wel een probleem als samenleving, ongeacht hoe je morele kompas tegenover immigratie staat. Huisvesting en inkomen zijn redelijk fundamenteel voor een menselijk bestaan, als dat in het geding komt moet de poort dicht. Het is ook niet echt "humaan" om mensen met open armen te verwelkomen terwijl er geen financiële toekomst is voor hen.
5000 man per dag. In Nederland. Ok dan. Dit is ONZ niet.
pi_176660242
wow... het posten gaat traag.
pi_176660269
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

'De islam' is een kort door de bocht duiding om de discussie niet te complex te maken. Wel frappant dat hier wel op gereageerd wordt :D . Maar goed, er zijn ook genoeg moslims die schermen dat er wel 1.5 miljard moslims zijn, dus die generalisatie werkt 2 kanten op.
Nee, stel je voor dat we een complex issue complex maken, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Tenminste niet van degenen die islamisering roepen.
pi_176660289
quote:

[..]

Jij bent hier degene die uitspraken moetwillig verkeerd gaat lopen interpreteren.
pi_176660305
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Het lijkt me op zich niet schokkend dat als je mensen als een groeop bekritiseert, ze ook als een groep reageren.
Ja, en dus, wat is er dan op tegen om desecularisering als onderwerp van debat te kiezen.? Het speelt gewoon, iedereen ziet dat. Ik heb er zelf niet direct mee te maken, maar ik zit hier voor het algemene debat. En ja, ik ben zo'n domme linksje die toenemende invloed van religie als regressie ziet idd. Sue me. Waarom zou ik anders links zijn ook?
I´m back.
pi_176660315
quote:
15s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is toch om het ietwat onaardig te zeggen: slappe vatdoek-reactie van je?

Jij bent hier alleen maar om wat algemeenheden te roepen?
Je loopt te zuigen nu, kap er gewoon even mee? Ik ga niet meer op dat punt is discussie omdat jij overtuigd bent van je eigen gelijk in deze, dan zijn we wel klaar. Over dus.
pi_176660328
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je loopt te zuigen nu, kap er gewoon even mee? Ik ga niet meer op dat punt is discussie omdat jij overtuigd bent van je eigen gelijk in deze, dan zijn we wel klaar. Over dus.
Ja, welterusten Tijgetje. Pff, man o man.
I´m back.
pi_176660350
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die uitspraken moetwillig verkeerd gaat lopen interpreteren.
Moedwillig. En nee, ik word er moe van dat er net gedaan word alsof de islam, of wat voor religie dan ook, monolitisch is en als zodanig benaderd word. Zou je wat van kunnen en moeten leren.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:32:01 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176660361
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

'De islam' is een kort door de bocht duiding om de discussie niet te complex te maken. Wel frappant dat hier wel op gereageerd wordt :D . Maar goed, er zijn ook genoeg moslims die schermen dat er wel 1.5 miljard moslims zijn, dus die generalisatie werkt 2 kanten op.
Het punt is dat er wordt gedaan of "de islam" een soort Sauron is met de moslims als het leger orcs dat de midden aarde komt veroveren.

Maar het is simpelweg een lappendeken van verschillende groepen waarvan er een paar nogal wat rotzooi veroorzaken maar die niet een grote bedreiging voor de macht hier vormen.
pi_176660366
Cijfers uit wetenschappelijk onderzoek schetsen een heel ander beeld:

quote:
Van de moslims van Turkse en Marokkaanse komaf in Nederland moet 45 procent als 'fundamentalistisch' worden beschouwd. Zij tolereren maar één interpretatie van de Koran en stellen die boven de Nederlandse wet. Bij deze groepen is er sprake van sterke segregratie: hun hele leven is ingericht op omgang met gelijkgezinden.
quote:
Je moet vaststellen dat van het miljard moslims bijna de helft een intolerante vorm van de islam aanhangt, waarbinnen haat jegens afvalligen en homoseksuelen en het schenden van vrouwenrechten normaal zijn. Van die 500 miljoen mensen, blijkt uit onderzoek, is tien tot twintig procent bereid om geweld te accepteren - ook tegen burgers - om de islam te verdedigen. Dat zijn minstens 50 miljoen moslims.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)-opstellen~a6ac99b0/
pi_176660373
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

5000 man per dag. In Nederland. Ok dan. Dit is ONZ niet.
Ja goed. Je hebt gelijk hoor.

Om ontopic te gaan... "Angst" hebben voor een "religie" is sowieso niet logisch. Hoezo angst. Twijfelen die mensen aan zichzelf dat ze bekeerd gaan worden ofzo? Ik snap het niet hoe mensen anderen zoveel macht over zichzelf gunnen.
pi_176660381
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, stel je voor dat we een complex issue complex maken, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Tenminste niet van degenen die islamisering roepen.
Wat is er complex aan dan? Het is niks nieuws dat "de islam' (daar is die weer) meer invloed wil krijgen waar er meer moslims zijn .
  zondag 21 januari 2018 @ 19:33:05 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660394
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en dus, wat is er dan op tegen om desecularisering als onderwerp van debat te kiezen.? Het speelt gewoon, iedereen ziet dat. Ik heb er zelf niet direct mee te maken, maar ik zit hier voor het algemene debat. En ja, ik ben zo'n domme linksje die toenemende invloed van religie als regressie ziet idd. Sue me. Waarom zou ik anders links zijn ook?
Ik zie het eerder als een beperkt fenomeen, dat incidenteel inderdaad ongewenste gevolgen heeft. Ik zie dat niet als reden om een hele bevolkingsgroep op de korrel te nemen.
pi_176660402
quote:
De Islam is ook politiek georganiseerd. Het verschil is alleen dat de Islam hier een nieuwkomer is, terwijl het Christendom hier altijd al geweest is. Moskeeën geven onderwijs, stemadvies, leefregels, zijn activistisch en worden geïnstrueerd en gefinancieerd door buitenlandse (fundamentalistische) machthebbers. Ook is er wel degelijk een moslimpartij in de landelijke politiek, zij het dat zij niet echt een probleem vormen maar gewoon idioot links zijn. Ten opzichte van de 8 zeteltjes die het christendom nu heeft is dat echt geen gigantisch verschil.
pi_176660431
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef Reya het volgende:
De politieke islam die sinds de jaren tachtig is opgegekomen is vrijwel constant gekenmerkt geweest door veel onderling gekijf, bijvoorbeeld.
Dat vind ik weinig verbazingwekkend omdat islamitische landen vaak ook nogal tribaal georiënteerd zijn. Mijn vermoeden is dat wij in het westen daar onvoldoende besef van hebben.
pi_176660435
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De Islam is ook politiek georganiseerd. Het verschil is alleen dat de Islam hier een nieuwkomer is, terwijl het Christendom hier altijd al geweest is. Moskeeën geven onderwijs, stemadvies, leefregels, zijn activistisch en worden geïnstrueerd en gefinancieerd door buitenlandse (fundamentalistische) machthebbers. Ook is er wel degelijk een moslimpartij, zij het dat zij niet echt een probleem vormen maar gewoon idioot links zijn. Ten opzichte van de 8 zeteltjes die het christendom nu heeft is dat echt geen gigantisch verschil.
Het CDA, CU en SGP hebben meer dan 8 zetels bijelkaar.
pi_176660443
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Reya het volgende:
Ik zie het eerder als een beperkt fenomeen, dat incidenteel inderdaad ongewenste gevolgen heeft. Ik zie dat niet als reden om een hele bevolkingsgroep op de korrel te nemen.
Seculariteit is wat Nederland als land maar ook voor iedere Nederlander als individu veel voorspoed en vrijheid heeft gebracht. Hoezo zou je dat willen (laten) veranderen door een bevolkingsgroep.
pi_176660460
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het CDA, CU en SGP hebben meer dan 8 zetels bijelkaar.
Als jij het CDA meetelt tel ik GL en de PvdA mee.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:35:31 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660467
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De Islam is ook politiek georganiseerd. Het verschil is alleen dat de Islam hier een nieuwkomer is, terwijl het Christendom hier altijd al geweest is. Moskeeën geven onderwijs, stemadvies, leefregels, zijn activistisch en worden geïnstrueerd en gefinancieerd door buitenlandse (fundamentalistische) machthebbers. Ook is er wel degelijk een moslimpartij, zij het dat zij niet echt een probleem vormen maar gewoon idioot links zijn. Ten opzichte van de 8 zeteltjes die het christendom nu heeft is dat echt geen gigantisch verschil.
Niet in dezelfde mate als het katholicisme. Het katholicisme heeft - of eerder had - een systeem waarbij alles terugvoerde op één organisatie - de katholieke kerk - met een duidelijke leider die als zodanig ook erkend werd. Bij de islam is er in de verste verte geen sprake van zo'n systeem.
pi_176660485
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Seculariteit is wat Nederland als land maar ook voor iedere Nederlander als individu veel voorspoed en vrijheid heeft gebracht. Hoezo zou je dat willen (laten) veranderen door een bevolkingsgroep.
Hoe is het mogelijk dat een kleine minderheid dat doet volgens jou terwijl Nederlanders zelfs in grotere aantallen nog steeds niet seculier zijn? Je doet net alsof er geen 2 confessionele partijen in de regering zitten en nog een derde in de Kamer. Die zijn dus niet seculier, he?
pi_176660489
quote:

[..]

Omdat de wereld nu eenmaal is opgezadeld met een flink overbevolkingsprobleem, met name in afrika en het midden oosten.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:36:45 #110
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660500
quote:

[..]

Ik zeg nergens dat ik dat wil laten veranderen; ik zie er enkel geen brede bedreiging voor.
pi_176660514
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als jij het CDA meetelt tel ik GL en de PvdA mee.
CHRISTELIJK Democratisch Appel. Tel maar mee wie je wil. Het feit is dat het CDA een confessionele partij is.
pi_176660523
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:35 schreef Reya het volgende:
Niet in dezelfde mate als het katholicisme. Het katholicisme heeft - of eerder had - een systeem waarbij alles terugvoerde op één organisatie - de katholieke kerk - met een duidelijke leider die als zodanig ook erkend werd. Bij de islam is er in de verste verte geen sprake van zo'n systeem.
Dat is er wel degelijk, niet in een structurele of officiele vorm. Maar er zijn wel voorname religieuze leiders, er zijn wel degelijk instituten van rechtsgeleerden etc. die de islam stromingen vorm geven.
pi_176660527
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Meer moslims is islamisering? Dan is er toch zeker ook een budhismisering gaande?
Hoeveel buddistische tempels telt Nederland? Kom op gast.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:38:02 #114
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660530
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk dat een kleine minderheid dat doet volgens jou terwijl Nederlanders zelfs in grotere aantallen nog steeds niet seculier zijn? Je doet net alsof er geen 2 confessionele partijen in de regering zitten en nog een derde in de Kamer. Die zijn dus niet seculier, he?
Niet in enge zin; wel in brede zin. Net zoals veel Nederlandse moslilms in brede zin seculier zijn ingesteld.
pi_176660540
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoeveel buddistische tempels telt Nederland? Kom op gast. Waar woon jij dat je schijnbaar geen moslims ziet ofzo? Knolleveen?
pi_176660547
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoeveel buddistische tempels telt Nederland? Kom op gast.
Meer dan er vroeger waren dus is er buddhismisering. Jouw definitie, niet de mijne. Ofwel moet je geen definities verzinnen ofwel je past ze consequent toe.
pi_176660551
quote:
En die mogen van mij ook zo snel mogelijk verdwijnen.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:39:07 #118
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660557
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is er wel degelijk, niet in een structurele of officiele vorm. Maar er zijn wel voorname religieuze leiders, er zijn wel degelijk instituten van rechtsgeleerden etc. die de islam stromingen vorm geven.
Daar heb je weinig aan als je mensen politiek wilt organiseren, zeker omdat er concurrerende stromingen van filosofische scholen en geleerden zijn.
pi_176660575
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En die mogen van mij ook zo snel mogelijk verdwijnen.
En van mij mogen figuren als Baudet en Wilders zo snel mogelijk verdwijnen, zie ik ook niet gebeuren
pi_176660596
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Meer dan er vroeger waren dus is er buddhismisering. Jouw definitie, niet de mijne. Ofwel moet je geen definities verzinnen ofwel je past ze consequent toe.
Dan is er dus inderdaad sprake van buddismisering. Maar in mindere mate. Simpel. Waar het mij om draait is dat jij het allemaal zo absoluut wil zien. Schijnbaar leven we hier of in een IS staat, of er is niks aan de hand.
pi_176660618
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:39 schreef Reya het volgende:
Daar heb je weinig aan als je mensen politiek wilt organiseren, zeker omdat er concurrerende stromingen van filosofische scholen en geleerden zijn.
Niet helemaal, het tribale, peer pressure en de gemeenschapsdrang is een stuk groter bij moslims waardoor er wel degelijk macht uitgeoefend kan worden. Dat ze uiteindelijk weer met elkaar in de clinch raken dat is zeer zichtbaar in het midden-oosten.
pi_176660639
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
En van mij mogen figuren als Baudet en Wilders zo snel mogelijk verdwijnen, zie ik ook niet gebeuren
Met dat soort figuren heb ik ook niks mee, maar dat was de discussie niet.
pi_176660644
quote:

[..]

Nou ja, oiv leuzen als "wen er maar aan" en "wij zijn ook NL'ers" zie ik wel een gestage opmars, iig al in de geesten.

Niet bij ons in het dorp hoor, maar in grotere stad nabij wel.
I´m back.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:43:19 #124
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660670
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet helemaal, het tribale, peer pressure en de gemeenschapsdrang is een stuk groter bij moslims waardoor er wel degelijk macht uitgeoefend kan worden. Dat ze uiteindelijk weer met elkaar in de clinch raken dat is zeer zichtbaar in het midden-oosten.
Een tribale instelling houdt eerder in dat je invloed en middelen die je hebt aanwendt om je directe connecties te onderhouden; politieke organisatie houdt daarentegen in dat je deze in zekere zin opoffert om een groter doel te bereiken.
pi_176660683
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom moeten die verdwijnen?
I´m back.
pi_176660688
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan is er dus inderdaad sprake van buddismisering. Maar in mindere mate. Simpel. Waar het mij om draait is dat jij het allemaal zo absoluut wil zien. Schijnbaar leven we hier of in een IS staat, of er is niks aan de hand.
Grappig, dat is nu net het probleem met de populisme aanhangers zoals jij en de Wilders adepten. Leuk dat je dat inziet.

Maar ik wil je wel helpen, hoor, ik zie geen goede reden om in Nederland onze basis rechten aan te tasten om een meerderheid "aan te pakken" die een vervelend geloof hebben.

Of dat geloof nu Wilders or Islam heet.
pi_176660717
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:43 schreef Reya het volgende:
Een tribale instelling houdt eerder in dat je invloed en middelen die je hebt aanwendt om je directe connecties te onderhouden; politieke organisatie houdt daarentegen in dat je deze in zekere zin opoffert om een groter doel te bereiken.
Alles binnen bepaalde kaders natuurlijk.
pi_176660722
quote:

[..]

Secularisme is ook niet iets dat aan of uit staat. Religieuze argumenten worden in de kamer niet serieus genomen. Mensen met een bepaalde religieuze achtergrond hebben echter nog steeds stemrecht. Dat betekent dat zij toch nog invloed kunnen uitoefenen. Dat hoort ook zo, en dat recht hebben moslims uiteraard ook. Desondanks is er een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. In de geschiedenis zou het dan ook ondenkbaar zijn dat een politieagente met een nonnenhoedje op zou gaan lopen. Onder het mom van tolerantie wordt dit echter zo maar afgeschaft.
pi_176660735
quote:

[..]

Islam is een bevolkingsgroep? Op dezelfde manier als Marokkanen een ras zijn?

quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat systeem heet in islam Allah. Je onderschat hoeveel meer verheven Allah (in iets mindere mate ook Jahweh) is dan de christelijke God. De christelijke God zond zijn enige zoon om een directe relatie in het vlees en in het woord met de mensheid aan te gaan. Ter contrast is Allah een gebiedende god die ver boven alles staat. Een opperwezen die de enige autoriteit in en over alles is met betrekking tot het universum. Daarom leggen moslims hun lot vaak buiten zichzelf.

quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Niet in enge zin; wel in brede zin. Net zoals veel Nederlandse moslilms in brede zin seculier zijn ingesteld.
Niet juist. 70% van de moslims plaatst de Koran boven de Nederlandse grondwet: http://www.wzb.eu/sites/d(...)ms_and_christian.pdf. Dan ben je niet seculier.

Dan nog even dit: https://www.volkskrant.nl(...)oor-europa~a3689940/
pi_176660753
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Secularisme is ook niet iets dat aan of uit staat. Religieuze argumenten worden in de kamer niet serieus genomen. Mensen met een bepaalde religieuze achtergrond hebben echter nog steeds stemrecht. Dat betekent dat zij toch nog invloed kunnen uitoefenen. Dat hoort ook zo, en dat recht hebben moslims uiteraard ook. Desondanks is er een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. In de geschiedenis zou het dan ook ondenkbaar zijn dat een politieagente met een nonnenhoedje op zou gaan lopen. Onder het mom van tolerantie wordt dit echter zo maar afgeschaft.
Behalve dan dat er helemaal niets afgeschaft is of ben je vergeten hoe die situatie afgelopen is? Waarom dat gelieg altijd maar weer?
pi_176660768
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, dat is nu net het probleem met de populisme aanhangers zoals jij en de Wilders adepten. Leuk dat je dat inziet.

Maar ik wil je wel helpen, hoor, ik zie geen goede reden om in Nederland onze basis rechten aan te tasten om een meerderheid "aan te pakken" die een vervelend geloof hebben.

Of dat geloof nu Wilders or Islam heet.
Goh, die zag ik niet aankomen. En dus is het schijnbaar oke dat jij dat ook doet? Ik heb hier herhaaldelijk al gezegd dat dat soort stigmatiserende taal verkeerd is. De enige die het dus verdedigd (bovendien met een drogreden) ben jij dus.

Ah ja :')
  zondag 21 januari 2018 @ 19:47:18 #132
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660771
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:46 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Islam is een bevolkingsgroep? Op dezelfde manier als Marokkanen een ras zijn?
In de zin dat gereformeerden ook een bevolkingsgroep zijn. Niemand heeft iets gezegd over rassen.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:48:04 #133
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176660793
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:46 schreef Oostwoud het volgende:
Dat systeem heet in islam Allah. Je onderschat hoeveel meer verheven Allah (in iets mindere mate ook Jahweh) is dan de christelijke God. De christelijke God zond zijn enige zoon om een directe relatie in het vlees en in het woord met de mensheid aan te gaan. Ter contrast is Allah een gebiedende god die ver boven alles staat. Een opperwezen die de enige autoriteit in en over alles is met betrekking tot het universum. Daarom leggen moslims hun lot vaak buiten zichzelf.
Werkelijk? Waar blijkt dat uit, behalve uit anekdotes?
pi_176660822
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goh, die zag ik niet aankomen. En dus is het schijnbaar oke dat jij dat ook doet? Ik heb hier herhaaldelijk al gezegd dat dat soort stigmatiserende taal verkeerd is. De enige die het dus verdedigd (bovendien met een drogreden) ben jij dus.

Ah ja :')
Ah, de slachtofferrol is weer gevonden. Well done.
pi_176660831
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Behalve dan dat er helemaal niets afgeschaft is of ben je vergeten hoe die situatie afgelopen is? Waarom dat gelieg altijd maar weer?
Ik hoopte nog zooo dat je erin trapte, dat je de discussie van vorige week was vergeten en dacht: oh schijnbaar zijn die hoofddoekjes nu wel bij de politie, waar gaat het heen. /s

Mijn hemel... Natuurlijk is dat er niet. Maar daar moet wel een gigantische discussie over gevoerd worden, waarin de gemoederen hoog oplopen, dáár gaat het om: een groot deel van de bevolking is vergeten op welke waarden ons land gebouwd is, maar beroept zich op enkele van die waarden om de andere helft ervan te ondermijnen.
pi_176660878
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, de slachtofferrol is weer gevonden. Well done.
Je doet gewoon dom. Ik zeg dat je er een alles of niets discussie van maakt, jij zegt: haha ja maar dat doet wilders ook lekker puh. Als ik daar dan wat van zeg bler je dat ik in een slachtofferrol zit.

Bespaar me deze onzin.
pi_176660882
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik hoopte nog zooo dat je erin trapte. Mijn hemel... Natuurlijk is dat er niet. Maar daar moet wel een gigantische discussie over gevoerd worden, waarin de gemoederen hoog oplopen, dáár gaat het om: een groot deel van de bevolking is vergeten op welke waarden ons land gebouwd is, maar beroept zich op enkele van die waarden om de andere helft ervan te ondermijnen.
Dus je post een leugen om te betogen dat er eigenlijk geen discussie mag zijn. Een groot deel van de bevolking, maar liefst? Kom eens met cijfers die dat aantonen?
pi_176660926
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je doet gewoon dom. Ik zeg dat je er een alles of niets discussie van maakt, jij zegt: haha ja maar dat doet wilders ook lekker puh. Als ik daar dan wat van zeg bler je dat ik in een slachtofferrol zit.

Bespaar me deze onzin.
Nee, jij bent lekker inhoudelijk bezig, als je een vraag gesteld word ben je ineens niet thuis.
pi_176660943
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, jij bent lekker inhoudelijk bezig, als je een vraag gesteld word ben je ineens niet thuis.
Waarom moeten Wilders en Baudet verdwijnen?
I´m back.
pi_176660945
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus je post een leugen om te betogen dat er eigenlijk geen discussie mag zijn. Een groot deel van de bevolking, maar liefst? Kom eens met cijfers die dat aantonen?
Nee, jij leest er in dat ik denk of lieg dat die hoofddoekjes al bij de politie mogen. Dat heb ik nooit geschreven (duh) alsof ik daarmee iemand voor de gek zou houden.

Het had overigens niet veel gescheeld, of wel?
pi_176660954
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik hoopte nog zooo dat je erin trapte, dat je de discussie van vorige week was vergeten en dacht: oh schijnbaar zijn die hoofddoekjes nu wel bij de politie, waar gaat het heen. /s

Mijn hemel... Natuurlijk is dat er niet. Maar daar moet wel een gigantische discussie over gevoerd worden, waarin de gemoederen hoog oplopen, dáár gaat het om: een groot deel van de bevolking is vergeten op welke waarden ons land gebouwd is, maar beroept zich op enkele van die waarden om de andere helft ervan te ondermijnen.
En nu heb je het over de mensen die problemen hebben met het zien van moslims op straat, neem ik aan.
pi_176660976
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En nu heb je het over de mensen die problemen hebben met het zien van moslims op straat, neem ik aan.
Denk je dat dat het probleem is?
pi_176661030
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Wat was de vraag dan?
pi_176661042
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Denk je dat dat het probleem is?
Ik denk dat er meer problemen zijn. En één van die problemen is hoe bang mensen zijn voor doembeelden die niet kloppen. En dat die mensen graag vrijheden van moslims in willen perken.
pi_176661063
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja. Wat was de vraag dan?
Onderbouwing van je beweringen? Lees even terug, zou ik zeggen. Zo niet, ook goed.
pi_176661065
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Van mij mag iedereen overal over discussieren. Maar ik vind het een achterlijke discussie. Volgens jou is het een grachtengordeldiscussie?
pi_176661093
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

CHRISTELIJK Democratisch Appel. Tel maar mee wie je wil. Het feit is dat het CDA een confessionele partij is.
DEMOCRATISCHE volksrepubliek korea.
pi_176661101
Waarom moeten Wilders en Baudet verdwijnen (3de poging)?
I´m back.
pi_176661102
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Van mij mag iedereen overal over discussieren. Maar ik vind het een achterlijke discussie. Volgens jou is het een grachtengordeldiscussie?
Volgens mij is het een discussie die maar door een heel klein publiek gevoerd is, voornamelijk door rechts Nederland die er zwaar over viel. De politie en politiek zijn vrij duidelijk geweest, dacht ik en heeft niet eens discussie gevoerd.
pi_176661127
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer problemen zijn. En één van die problemen is hoe bang mensen zijn voor doembeelden die niet kloppen. En dat die mensen graag vrijheden van moslims in willen perken.
Die vrijheid heeft niemand. Niemand heeft de vrijheid om bij de politie religieuze symbolen zichtbaar te dragen. Er wordt niks ingeperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')