Ik zie het eerder als een beperkt fenomeen, dat incidenteel inderdaad ongewenste gevolgen heeft. Ik zie dat niet als reden om een hele bevolkingsgroep op de korrel te nemen.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dus, wat is er dan op tegen om desecularisering als onderwerp van debat te kiezen.? Het speelt gewoon, iedereen ziet dat. Ik heb er zelf niet direct mee te maken, maar ik zit hier voor het algemene debat. En ja, ik ben zo'n domme linksje die toenemende invloed van religie als regressie ziet idd. Sue me. Waarom zou ik anders links zijn ook?
De Islam is ook politiek georganiseerd. Het verschil is alleen dat de Islam hier een nieuwkomer is, terwijl het Christendom hier altijd al geweest is. Moskeeën geven onderwijs, stemadvies, leefregels, zijn activistisch en worden geïnstrueerd en gefinancieerd door buitenlandse (fundamentalistische) machthebbers. Ook is er wel degelijk een moslimpartij in de landelijke politiek, zij het dat zij niet echt een probleem vormen maar gewoon idioot links zijn. Ten opzichte van de 8 zeteltjes die het christendom nu heeft is dat echt geen gigantisch verschil.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:18 schreef Reya het volgende:
Dit heeft trouwens wel veel weg van hoe men een honderdtal jaar geleden over katholieken dacht. Met het verschil dat die ook daadwerkelijk politiek georganiseerd waren.
Dat vind ik weinig verbazingwekkend omdat islamitische landen vaak ook nogal tribaal georiënteerd zijn. Mijn vermoeden is dat wij in het westen daar onvoldoende besef van hebben.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef Reya het volgende:
De politieke islam die sinds de jaren tachtig is opgegekomen is vrijwel constant gekenmerkt geweest door veel onderling gekijf, bijvoorbeeld.
Het CDA, CU en SGP hebben meer dan 8 zetels bijelkaar.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
De Islam is ook politiek georganiseerd. Het verschil is alleen dat de Islam hier een nieuwkomer is, terwijl het Christendom hier altijd al geweest is. Moskeeën geven onderwijs, stemadvies, leefregels, zijn activistisch en worden geïnstrueerd en gefinancieerd door buitenlandse (fundamentalistische) machthebbers. Ook is er wel degelijk een moslimpartij, zij het dat zij niet echt een probleem vormen maar gewoon idioot links zijn. Ten opzichte van de 8 zeteltjes die het christendom nu heeft is dat echt geen gigantisch verschil.
Seculariteit is wat Nederland als land maar ook voor iedere Nederlander als individu veel voorspoed en vrijheid heeft gebracht. Hoezo zou je dat willen (laten) veranderen door een bevolkingsgroep.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Reya het volgende:
Ik zie het eerder als een beperkt fenomeen, dat incidenteel inderdaad ongewenste gevolgen heeft. Ik zie dat niet als reden om een hele bevolkingsgroep op de korrel te nemen.
Als jij het CDA meetelt tel ik GL en de PvdA mee.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het CDA, CU en SGP hebben meer dan 8 zetels bijelkaar.
Niet in dezelfde mate als het katholicisme. Het katholicisme heeft - of eerder had - een systeem waarbij alles terugvoerde op één organisatie - de katholieke kerk - met een duidelijke leider die als zodanig ook erkend werd. Bij de islam is er in de verste verte geen sprake van zo'n systeem.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
De Islam is ook politiek georganiseerd. Het verschil is alleen dat de Islam hier een nieuwkomer is, terwijl het Christendom hier altijd al geweest is. Moskeeën geven onderwijs, stemadvies, leefregels, zijn activistisch en worden geïnstrueerd en gefinancieerd door buitenlandse (fundamentalistische) machthebbers. Ook is er wel degelijk een moslimpartij, zij het dat zij niet echt een probleem vormen maar gewoon idioot links zijn. Ten opzichte van de 8 zeteltjes die het christendom nu heeft is dat echt geen gigantisch verschil.
Hoe is het mogelijk dat een kleine minderheid dat doet volgens jou terwijl Nederlanders zelfs in grotere aantallen nog steeds niet seculier zijn? Je doet net alsof er geen 2 confessionele partijen in de regering zitten en nog een derde in de Kamer. Die zijn dus niet seculier, he?quote:Op zondag 21 januari 2018 19:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Seculariteit is wat Nederland als land maar ook voor iedere Nederlander als individu veel voorspoed en vrijheid heeft gebracht. Hoezo zou je dat willen (laten) veranderen door een bevolkingsgroep.
Omdat de wereld nu eenmaal is opgezadeld met een flink overbevolkingsprobleem, met name in afrika en het midden oosten.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Seculariteit is wat Nederland als land maar ook voor iedere Nederlander als individu veel voorspoed en vrijheid heeft gebracht. Hoezo zou je dat willen (laten) veranderen door een bevolkingsgroep.
Ik zeg nergens dat ik dat wil laten veranderen; ik zie er enkel geen brede bedreiging voor.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
CHRISTELIJK Democratisch Appel. Tel maar mee wie je wil. Het feit is dat het CDA een confessionele partij is.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:35 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Als jij het CDA meetelt tel ik GL en de PvdA mee.
Dat is er wel degelijk, niet in een structurele of officiele vorm. Maar er zijn wel voorname religieuze leiders, er zijn wel degelijk instituten van rechtsgeleerden etc. die de islam stromingen vorm geven.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:35 schreef Reya het volgende:
Niet in dezelfde mate als het katholicisme. Het katholicisme heeft - of eerder had - een systeem waarbij alles terugvoerde op één organisatie - de katholieke kerk - met een duidelijke leider die als zodanig ook erkend werd. Bij de islam is er in de verste verte geen sprake van zo'n systeem.
Hoeveel buddistische tempels telt Nederland? Kom op gast.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer moslims is islamisering? Dan is er toch zeker ook een budhismisering gaande?
Niet in enge zin; wel in brede zin. Net zoals veel Nederlandse moslilms in brede zin seculier zijn ingesteld.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat een kleine minderheid dat doet volgens jou terwijl Nederlanders zelfs in grotere aantallen nog steeds niet seculier zijn? Je doet net alsof er geen 2 confessionele partijen in de regering zitten en nog een derde in de Kamer. Die zijn dus niet seculier, he?
Hoeveel buddistische tempels telt Nederland? Kom op gast. Waar woon jij dat je schijnbaar geen moslims ziet ofzo? Knolleveen?quote:Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer moslims is islamisering? Dan is er toch zeker ook een budhismisering gaande?
Meer dan er vroeger waren dus is er buddhismisering. Jouw definitie, niet de mijne. Ofwel moet je geen definities verzinnen ofwel je past ze consequent toe.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Hoeveel buddistische tempels telt Nederland? Kom op gast.
En die mogen van mij ook zo snel mogelijk verdwijnen.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe is het mogelijk dat een kleine minderheid dat doet volgens jou terwijl Nederlanders zelfs in grotere aantallen nog steeds niet seculier zijn? Je doet net alsof er geen 2 confessionele partijen in de regering zitten en nog een derde in de Kamer. Die zijn dus niet seculier, he?
Daar heb je weinig aan als je mensen politiek wilt organiseren, zeker omdat er concurrerende stromingen van filosofische scholen en geleerden zijn.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is er wel degelijk, niet in een structurele of officiele vorm. Maar er zijn wel voorname religieuze leiders, er zijn wel degelijk instituten van rechtsgeleerden etc. die de islam stromingen vorm geven.
En van mij mogen figuren als Baudet en Wilders zo snel mogelijk verdwijnen, zie ik ook niet gebeurenquote:Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En die mogen van mij ook zo snel mogelijk verdwijnen.
Dan is er dus inderdaad sprake van buddismisering. Maar in mindere mate. Simpel. Waar het mij om draait is dat jij het allemaal zo absoluut wil zien. Schijnbaar leven we hier of in een IS staat, of er is niks aan de hand.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer dan er vroeger waren dus is er buddhismisering. Jouw definitie, niet de mijne. Ofwel moet je geen definities verzinnen ofwel je past ze consequent toe.
Niet helemaal, het tribale, peer pressure en de gemeenschapsdrang is een stuk groter bij moslims waardoor er wel degelijk macht uitgeoefend kan worden. Dat ze uiteindelijk weer met elkaar in de clinch raken dat is zeer zichtbaar in het midden-oosten.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:39 schreef Reya het volgende:
Daar heb je weinig aan als je mensen politiek wilt organiseren, zeker omdat er concurrerende stromingen van filosofische scholen en geleerden zijn.
Met dat soort figuren heb ik ook niks mee, maar dat was de discussie niet.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
En van mij mogen figuren als Baudet en Wilders zo snel mogelijk verdwijnen, zie ik ook niet gebeuren
Nou ja, oiv leuzen als "wen er maar aan" en "wij zijn ook NL'ers" zie ik wel een gestage opmars, iig al in de geesten.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie het eerder als een beperkt fenomeen, dat incidenteel inderdaad ongewenste gevolgen heeft. Ik zie dat niet als reden om een hele bevolkingsgroep op de korrel te nemen.
Een tribale instelling houdt eerder in dat je invloed en middelen die je hebt aanwendt om je directe connecties te onderhouden; politieke organisatie houdt daarentegen in dat je deze in zekere zin opoffert om een groter doel te bereiken.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Niet helemaal, het tribale, peer pressure en de gemeenschapsdrang is een stuk groter bij moslims waardoor er wel degelijk macht uitgeoefend kan worden. Dat ze uiteindelijk weer met elkaar in de clinch raken dat is zeer zichtbaar in het midden-oosten.
Waarom moeten die verdwijnen?quote:Op zondag 21 januari 2018 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En van mij mogen figuren als Baudet en Wilders zo snel mogelijk verdwijnen, zie ik ook niet gebeuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |