SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
![]()
In Duitsland is het treinverkeer gewoon compleet gestaakt en wordt uberhaupt niet meer opgestart. Dat is nog wel een fractie verder dan NS & ProRail gaan![]()
Iets specifieker: het Fernverkehr is in de hele bondsrepubliek gestaakt. Het Regionalverkehr is in een aantal deelstaten gestaakt, waar mogelijk wordt geprobeerd het weer op te starten.![]()
Rond Groningen en Zuidbroek reden vandaag wel gewoon treinen, zoveel wind stond hier niet. Op 7 januari reden er overigens ook gewoon treinen en toen was het ook nog eens echt goed zonnig:
Nadat DB Cargo op donderdag 4 januari de beladen dolime-trein uit Hermalle-Sous-Huy naar Veendam heeft gereden is de trein bij Nedmag achtergebleven. De vrijdag/zaterdagslag kwam daarmee te vervallen.
Op de in het noorden van Nederland zeer zonnig verlopen zondag 7 januari 2018 toog het treinpersoneel op DB Cargo-lok 6412 in alle vroegte naar Veendam. Na het lossen van de trein kon ruim drie uur eerder dan de dienstregelingtijd vertrokken worden uit Veendam.
We zien de 6412 van DB Cargo met 27 lege Taoos als trein 47615 door de boog bij Waterhuizen rijden op weg naar de voorlopige eindbestemming Onnen. De volgende ochtend wordt de trein naar België doorgevoerd.
Na het binnenhalen van de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen 2020-2035 tekenden tekenden Arriva en Stadler voor de bouw van 18 zero-emissie-treinen. Deze unieke treinen zijn geschikt voor gedeeltelijke elektrificatie en speciaal voor en door Arriva samen met Stadler ontwikkeld. Daarnaast worden de bestaande 51 diesel-GTW-stellen compleet gerenoveerd en tevens uitgerust met geavanceerde batterijpakketten.
Hierdoor ontstaat een complete vloot van 69 treinen, die tevens in een nieuwe wit/groen/zwarte kleurstelling op de baan zullen verschijnen. Het is de bedoeling dat de gerenoveerde stellen vanaf 2019 al op de baan zullen verschijnen, in aanloop naar de start van de nieuwe concessie in december 2020.
Hierdoor zal in Noord-Nederland binnen drie jaar de huidige wit/rode kleurstelling gaan verdwijnen, waarmee ook een einde zal komen aan de drie Wiederline-stellen die met een Duitse en Nederlandse vlag zijn bestickerd.
Op zondag 7 januari 2018 passeert stel 10301 "Annie en Riemer" als trein 20137 van Groningen naar Weener hier ter hoogte van Waterhuizen het Drentsche Diep.
Op zon- en feestdagen rijdt Arriva op het traject Groningen-Zuidbroek tweemaal per uur, waarna de trein het ene half uur doorrijdt naar Veendam en op het andere half uur via Winschoten naar Weener wordt gereden.
Op de zeer zonnige zondag 7 januari 2018 was GTW 2/8-stel 10304 "Hans Alders" onderweg als trein 37839 van Groningen naar Veendam en passeert hier ter hoogte van Westerbroek.
In Groningen zijn beide treinseries op elkaar doorgekoppeld, waardoor al het materieel dat op zondag wordt ingezet voorzien moet zijn van het Duitse treinbeveiligingssysteem Indusi. Hierdoor komt het op zondag relatief vaak voor dat een of meerdere bestickerde Wiederline-stellen op deze lijn actief zijn.
Zo ook op de zeer zonnige zondag 7 januari 2018, toen GTW 2/8 10302 "Bastiaan Jan Ader" onderweg is als trein 20136 van Weener naar Groningen en hier ter hoogte van Foxhol passeert.
Station Kropswolde is genoemd naar het circa 1 km verderop gelegen Kropswolde, maar ligt feitelijk in het dorp Foxhol. Het werd tegelijk met de spoorlijn Groningen-Nieuweschans op 1 mei 1868 geopend. Het stationsgebouw, dat dateert uit 1915, is sinds 1989 tentoonstellingsruimte. In 2004 werd het aangewezen als rijksmonument.
Op de zonnige zondag 7 januari 2018 vond ik dit doorkijkje vlakbij het station Kropswolde, met fraai zicht op het oude stationsgebouw. Terwijl de zon alweer snel richting horizon zakt maakt Arriva GTW-stel 10301 een stop als trein 20138 uit Weener naar Groningen.
In alweer een fraai laagstaand zonnetje passeert op zondag 7 januari 2018 Arriva GTW 2/8 10302 "Bastiaan Jan Ader" voor het laatst de fotograaf, ditmaal even voor het station van Sappemeer Oost.
Dit station zal in 2022 sluiten als gevolg van indienststelling van het nieuwe doorstroomstation Groningen, ook wel Spoorzone genaamd. Vanaf dat moment zullen de regionale treinen van Arriva niet meer Groningen als eindbestemming hebben maar worden deze doorgekoppeld tussen Roodeschool en Leer, Delfzijl en Veendam en Leeuwarden - Groningen Europapark. Treinen zullen dan langer worden om meer reizigers een zitplaats te kunnen bieden en omdat de perrons in Sappemeer Oost daarvoor te kort zijn zal het station, ondanks protesten, worden gesloten.![]()
Wat een prachtige foto'squote:Op donderdag 18 januari 2018 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Rond Groningen en Zuidbroek reden vandaag wel gewoon treinen, zoveel wind stond hier niet. Op 7 januari reden er overigens ook gewoon treinen en toen was het ook nog eens echt goed zonnig:
[knip]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:51 schreef Salatrel het volgende:
"Hebben we u ooit in de kou laten staan?"
[ Bericht 6% gewijzigd door PluggieOD op 18-01-2018 21:01:22 ]![]()
Ik blijf het nog steeds een van de beste slogans ooit vinden.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:44 schreef PluggieOD het volgende:
Waar zouden we zijn zonder de trein, nou ff niet thuis nu:
Deze is wel vet. Geniaal zelfs.Bier.![]()
Mijn auto gaat ook wel eens stuk, dus, ja. Alleen van een staatssysteem is wel een beetje slecht als je zo plat gaat.![]()
Laatst gewijzigd: 18 januari 2018, 20.47 uur
We adviseren u nog steeds om te kijken naar alternatief vervoer. Arriva-treinen in Noord Nederland en Limburg rijden wel.
Heftig dat de hele NS eruit ligt al sinds 11:00. Echt heftig.![]()
ja, alleen al de diametrale afstand tussen streven en realiteit is een extra lachwekkendheidsfactor op zichquote:Op donderdag 18 januari 2018 20:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik blijf het nog steeds een van de beste slogans ooit vinden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Niet diametraal.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, alleen al de diametrale afstand tussen streven en realiteit is een extra lachwekkendheidsfactor op zich
Zonder de trein, was je nu thuis, of bij een vriend, of op een station. Eerder hypotetisch.![]()
Ben ik serieus de enige die het totaal niet raar vindt dat dit aan de hand is?Er zou maar met 140 tegen een boom gejakkerd worden ofzo. Jeetje. En alsof het op de weg (of op Schiphol, óf met de bus) beter is....
Bier.![]()
Nee niemand vindt het raar. En aangezien ik al de hele dag gewoon lekker thuis zit, vind ik het zelfs niet vervelend. Maar al die mensen die wel de baan op gegaan zijn, vaak omdat ze gewoon geen keus hadden, die zijn de sjaak en die vinden dat vervelend.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ben ik serieus de enige die het totaal niet raar vindt dat dit aan de hand is?Er zou maar met 140 tegen een boom gejakkerd worden ofzo. Jeetje. En alsof het op de weg (of op Schiphol, óf met de bus) beter is....
En ook DAT vind ik niet raarJij wel een beetje he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Niemand vind het raar, daarom zei me baas gister al, dit gaat geheid mis, blijf maar thuis of kom met de auto.![]()
Ironisch genoeg zei NS gisterenavond zelf nog op hun forum tegen een reiziger die vroeg of hij zijn e-ticket dat was aangeschaft voor de dienstregeling werd aangepast mocht ruilen dat dat niet aan de orde was omdat hij er gewoon mee zou kunnen reizen vandaag.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:14 schreef PluggieOD het volgende:
Niemand vind het raar, daarom zei me baas gister al, dit gaat geheid mis, blijf maar thuis of kom met de auto.![]()
En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.![]()
Nee hoor, dat vind ik niet raar. Wat ik raar vind is dat iemand op het NOS Journaal aan het woord komt die zegt "t is altijd wat, blaadjes op de rails, nu weer dit t is net siberië" [sic]quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ook DAT vind ik niet raarJij wel een beetje he
Dude
Bier.![]()
Ja, het serviceniveau is echt allesbehalve op orde. Dat heb ik vandaag nog in een panelenquête geroepen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ironisch genoeg zei NS gisterenavond zelf nog op hun forum tegen een reiziger die vroeg of hij zijn e-ticket dat was aangeschaft voor de dienstregeling werd aangepast mocht ruilen dat dat niet aan de orde was omdat hij er gewoon mee zou kunnen reizen vandaag.Bier.![]()
Nee, maar ook dat vindt niemand meer raarquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:17 schreef Kansenjongere het volgende:
En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zeiden ze dat letterlijk? Want ik heb er moeite mee om dat te geloven.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:17 schreef Kansenjongere het volgende:
En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.Bier.![]()
Er rijden stiekem best nog wat treinen. Op veel trajecten pendelen sprinters heen en weer. Het is alleen zo jammer dat NS geen overzichtje heeft waar de stremmingen zijn. Ook jammer dat er al de hele avond wordt omgeroepen dat je alternatief vervoer moet zoeken.![]()
Op goed geluk knooppunthoppen gaat vooralsnog goedBijna thuis....
![]()
"NS raadt mensen aan een alternatief te zoeken, biedt echter zelf geen alternatief aan". Dat staat overal in de media. Dat komt toch wel op hetzelfde neer tochquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeiden ze dat letterlijk? Want ik heb er moeite mee om dat te geloven.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wij hebben gewoon de hele dag gebouwd hoor, heb alleen de kraan afgezegd 👌🏼quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja b2py vindt het vast ook niet raar.![]()
Nee, het letterlijke bericht waarmee men in de avondspits, toen er nog steeds geen enkele trein reed (en ook geen treinvervangend vervoer), kwam luidde:quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeiden ze dat letterlijk? Want ik heb er moeite mee om dat te geloven.quote:Update 17:00 uur Advies aan reizigers: zoek alternatief voor de trein
Als gevolg van de zware storm die over Nederland raasde hebben NS en ProRail vanochtend het treinverkeer gestaakt. De storm heeft veel schade aan spoor, bovenleidingen en stations veroorzaakt die hersteld moet worden, voordat er weer treinen kunnen rijden. Het gevolg is dat er vanavond hooguit enkele treinen kunnen rijden. Wij betreuren deze situatie zeer. We adviseren reizigers om te kijken naar alternatieven voor de trein om naar hun bestemming te reizen.
De informatie in de reisplanner is niet verder dan een half uur vooruit betrouwbaar. Reizigers moeten er rekening mee houden dat de nasleep van de storm ook morgen merkbaar zal zijn. NS adviseert reizigers de berichtgeving op NS.nl goed in de gaten te houden.![]()
Niet zomaar een woordvoerder, ik zag dat ze Marjan Rintel naar voren hadden geschovenquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:17 schreef Kansenjongere het volgende:
En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.![]()
Tja, waar haal je de honderdmiljoenmiljard bussen vandaan. Ik vind dat er wel meer effort in had mogen worden gestoken, daar niet van, maar hoe vervoer je 150.000 reizigers vanaf Utrecht naar andere plekken....quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"NS raadt mensen aan een alternatief te zoeken, biedt echter zelf geen alternatief aan". Dat staat overal in de media. Dat komt toch wel op hetzelfde neer tochBier.![]()
rijdendetreinen.nl heeft een prachtig overzicht met actuele vertrektijden en tot waar de treinen komen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:20 schreef hm. het volgende:
Er rijden stiekem best nog wat treinen. Op veel trajecten pendelen sprinters heen en weer. Het is alleen zo jammer dat NS geen overzichtje heeft waar de stremmingen zijn. Ook jammer dat er al de hele avond wordt omgeroepen dat je alternatief vervoer moet zoeken.![]()
Op goed geluk knooppunthoppen gaat vooralsnog goedBijna thuis....
Bier.![]()
Sigh.quote:
Laatst gewijzigd: 18 januari 2018, 20.47 uur
We adviseren u nog steeds om te kijken naar alternatief vervoer. Arriva-treinen in Noord Nederland en Limburg rijden wel.![]()
Ja precies. Daarom snapte ik je opmerking van vanmiddag over die taxibon ook nietquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tja, waar haal je de honderdmiljoenmiljard bussen vandaan. Ik vind dat er wel meer effort in had mogen worden gestoken, daar niet van, maar hoe vervoer je 150.000 reizigers vanaf Utrecht naar andere plekken....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Huh? Wat heb ik in godsnaam geblaat?quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Daarom snapte ik je opmerking van vanmiddag over die taxibon ook nietBier.![]()
Dit komt allemaal omdat NS vrijwel niets méér weet dan de gestrande reizigers. Ze zijn in zo'n situatie gewoon alles kwijt. Poppetjes, ijzer, overzicht, controle. Alles. Kun je je over opwinden, haalt niet veel uitquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:20 schreef hm. het volgende:
Er rijden stiekem best nog wat treinen. Op veel trajecten pendelen sprinters heen en weer. Het is alleen zo jammer dat NS geen overzichtje heeft waar de stremmingen zijn. Ook jammer dat er al de hele avond wordt omgeroepen dat je alternatief vervoer moet zoeken.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
tja het nieuws zat vol met omgewaaide vrachtwagens en ook bussen die naast de weg terecht kwamen. ik denk dat er gewoon geen bussen beschikbaar gesteld werden![]()
Ik vind het vrij respectabel dat je alweer op relatief veel plekken kan komen zo snel na dit. Dat is ook wel eens anders geweest.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit komt allemaal omdat NS vrijwel niets méér weet dan de gestrande reizigers. Ze zijn in zo'n situatie gewoon alles kwijt. Poppetjes, ijzer, overzicht, controle. Alles. Kun je je over opwinden, haalt niet veel uitBier.![]()
mja, dan moet het wel verantwoord zijn om de weg op te gaan.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:34 schreef Salatrel het volgende:
tja het nieuws zat vol met omgewaaide vrachtwagens en ook bussen die naast de weg terecht kwamen. ik denk dat er gewoon geen bussen beschikbaar gesteld werdenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Domste reply op fok ooit. Mensen zaten en zitten 10 uur klem.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind het vrij respectabel dat je alweer op relatief veel plekken kan komen zo snel na dit. Dat is ook wel eens anders geweest.![]()
oh ik ben dingen doormekaar aan het halen, sowwyquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Huh? Wat heb ik in godsnaam geblaat?Lama
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ben jij nieuw op fok?quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Domste reply op fok ooit. Mensen zaten en zitten 10 uur klem.Ik heb het nog weleens dommer gezien hoor
![]()
In fact, ik ga wel met hem mee. In het verleden was "misschien rijdt er morgenochtend weer wat" het beste waar je op kon hopen. Dit is wel een verbetering op zich
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Volgens mij zijn ze al jaren crisismanagers kwijt.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit komt allemaal omdat NS vrijwel niets méér weet dan de gestrande reizigers. Ze zijn in zo'n situatie gewoon alles kwijt. Poppetjes, ijzer, overzicht, controle. Alles. Kun je je over opwinden, haalt niet veel uitSo we just called him Fred![]()
Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Ga er maar aan staan.![]()
In tegenstelling tot de vorige drie keer waarbij ik mocht overnachten in resp het Rabotheater, het Beatrixtheater en de fucking jaarbeurs. Ga fietsen joh.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Domste reply op fok ooit. Mensen zaten en zitten 10 uur klem.Bier.![]()
Ik heb ook gewoon mazzel hoor, dat ik gisteren cursus had en niet vandaag. Denk niet dat het speelbaar geweest was als ik vanochtend gezegd had "Joh doeieloei, ik blijf even profylactisch thuis"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Luisteren naar mij, ik heb maandag na dat plaatje van b2py gelijk maar ff donderdag "thuiswerken" in m'n agenda gezetquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:40 schreef James1988 het volgende:
Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Ga er maar aan staan.
Bier.![]()
precies en dat Arriva in Noord-Nederland normaal reed komt doordat daar de storm overtrok en het hier wel hard waaide, maar niet zo erg dat er bomen op het spoor vielen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:40 schreef James1988 het volgende:
Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Ga er maar aan staan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
HOEZO DAN HOEZO DAN HOEZO DAN HE HE HE WIE BEN JIJ DAN HEquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Orakel jongen! Let op m'n woorden; hoogste waterstand in de rivieren in jaren in het voorjaar met ook allerlei nare gevolgen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOEZO DAN HOEZO DAN HOEZO DAN HE HE HE WIE BEN JIJ DAN HEBier.![]()
quote:De NS gaat ervan uit dat morgen negen
op de tien treinen weer rijden,maar in
de ochtendspits zal dat nog niet het
geval zijn.Sinds 18.00 uur wordt er
weer mondjesmaat gereden,nadat er de
hele dag geen treinen hadden gereden
vanwege kapotte bovenleidingen.
Op veel stations zijn mensen gestrand.
De NS zette in eerste instantie geen
bussen in,maar probeert vanavond toch
nog met bussen gestrande passagiers
naar huis te brengen.
Als niet iedereen weg komt,worden er
veldbedden en opvang geregeld.ProRail
meldt op 150 plaatsen schade,waarvan 30
schade aan de bovenleiding.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee dat gaat nu juist echt enorm goedquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Orakel jongen! Let op m'n woorden; hoogste waterstand in de rivieren in jaren in het voorjaar met ook allerlei nare gevolgen.nu hoor je er nauwelijks wat over, toen er in '93 en '95 geëvacueerd moest worden waren we wereldnieuws
EN NU NIET
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat zou best een domme reply zijn ja. Als de bovenleiding stuk is, kun je ook geen reizigersdienst met dieseltreinen rijden natuurlijk. Je kunt NET schouwritten rijden, met alle mitsen en maren.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In b4 "als ze nou gewoon die vloot DM'90 niet in de mottenballen hadden gezet"Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, maar wat we net hebben gehad was van een beetje extreme regenval. Er is in jaren niet zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en ik verwacht dat de Rijn en de IJssel, zélfs met Ruimte Voor De Rivier (fantastisch project trouwens, echt de moeite waard om eens naartoe te fietsen c.q. rond te wandelen!) de kades in Diverse steden onder gaan zetten. En ik denk dan aan '93/'95 inderdaad minstens.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat gaat nu juist echt enorm goednu hoor je er nauwelijks wat over, toen er in '93 en '95 geëvacueerd moest worden waren we wereldnieuws
EN NU NIET
Bier.![]()
Ik zou het met buitengewone interesse volgenquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, maar wat we net hebben gehad was van een beetje extreme regenval. Er is in jaren niet zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en ik verwacht dat de Rijn en de IJssel, zélfs met Ruimte Voor De Rivier (fantastisch project trouwens, echt de moeite waard om eens naartoe te fietsen c.q. rond te wandelen!) de kades in Diverse steden onder gaan zetten. En ik denk dan aan '93/'95 inderdaad minstens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
10 voor half 6 op station Utrecht, kwart voor 10 thuis in Helmond.
Ondertussen iets over 7 de bus ingestapt maar Oosterhout, vandaar met de bus naar Tilburg. Hoppa de trein naar Eindhoven en dan overstappen naar Helmond.
Het lukt wel, maar je bent effe bezig.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Even los van het feit dat ik nog steeds het praktisch nut van preventief uitdunnen betwijfel, de inzet die ze vanmiddag/vanavond tonen om er het beste van te maken (rijdend personeel, planners, bijsturing) is bewonderenswaardig. Zou er dan toch nog hoop voor ze zijn?quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind het vrij respectabel dat je alweer op relatief veel plekken kan komen zo snel na dit. Dat is ook wel eens anders geweest..
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Ik denk dat de logica achter de LUD is dat je nadat de calamiteiten voorbij zijn veel minder moeite hoeft te doen om de treindienst te kunnen opstarten.Bier.![]()
ja, dat denk ik ook. Maar dat klinkt al snel als "het valt wel mee" en in de praktijk zijn reizigers dan toch teleurgesteld. Daar moet misschien eens wat meer voorlichting, wat meer duidelijkheid aan geschonken worden. Want als je 2 opties hebt:quote:Op donderdag 18 januari 2018 22:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat de logica achter de LUD is dat je nadat de calamiteiten voorbij zijn veel minder moeite hoeft te doen om de treindienst te kunnen opstarten.
1. Volledige drgl rijden net zo lang tot alles helemaal de soep in gelopen is
2. Preventief LUD
dan moet je daar wel bij zeggen dat het in geval van optie 1 24 tot 36 uur duurt om de boel weer normaal te krijgen, vanaf het moment dat je kunt gaan beginnen met repareren. En dat dat bij optie 2 weliswaar veel sneller gaat, maar dat mensen jammerdebammer toch nog even 12 uur moeten wachten voordat eea weer zoals verwacht is.
Voor een gestrande reiziger in de winterse kou valt "12 uur" op geen enkele manier mee.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden.
Tegenwoordig is dat andersom. Als er maar mogelijk een heel klein beetje wat aan de hand is met het weer, begint de NS met de helft van alle treinen te cancellen. Dat is tegenwoordig standaard. En als er dan nog kans is op vertraging, leggen ze gewoon alles stil.
Want, als een trein meer dan 5 minuten vertraging heeft, moeten ze een boete betalen. Behalve als ze die trein laten vervallen, of als ze met een aangepast rooster rijden omdat gewoon rijden absoluut onmogelijk is. En dus is het dat steeds vaker.
Terwijl Arriva gewoon overal reed, behalve op de paar plaatsen waar er een boom op de bovenleiding was gevallen. Het kan dus wel!
Kortom, als het nu slecht weer is, mag je hopen dat je een auto hebt, zodat je achteraan kan aansluiten in de file. Want de NS laat het zeker afweten.
Kunnen we die hele troep niet aan de DB verkopen voor een paar Euro? Het kan er alleen maar beter op worden.![]()
Pardon? Je weet dat momenteel in heel duitsland geen treinen rijden, Arriva op de meeste plekken ook niet reed en dat een uitgedunde dienstregeling niet voor de lol wordt ingestart?Bedankt DOEI!![]()
Toch bezienswaardig hoe je hier steeds weer van die eendagskankeraars langs ziet komen als het een keer in de soep loopt. DAN heeft men ineens alle verstand van de wereld over hoe het allemaal werkt![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Laat gaan johquote:Op donderdag 18 januari 2018 23:23 schreef desbarts het volgende:
Pardon? Je weet dat momenteel in heel duitsland geen treinen rijden, Arriva op de meeste plekken ook niet reed en dat een uitgedunde dienstregeling niet voor de lol wordt ingestart?![]()
Komend weekend is het weer tijd voor ons jaarlijkse NieuwjaarsrondjeIt giet oan!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
HAHAHAHAHAHHAHAHAAA ok doei.quote:Op donderdag 18 januari 2018 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden.
Tegenwoordig is dat andersom. Als er maar mogelijk een heel klein beetje wat aan de hand is met het weer, begint de NS met de helft van alle treinen te cancellen. Dat is tegenwoordig standaard. En als er dan nog kans is op vertraging, leggen ze gewoon alles stil.
Want, als een trein meer dan 5 minuten vertraging heeft, moeten ze een boete betalen. Behalve als ze die trein laten vervallen, of als ze met een aangepast rooster rijden omdat gewoon rijden absoluut onmogelijk is. En dus is het dat steeds vaker.
Terwijl Arriva gewoon overal reed, behalve op de paar plaatsen waar er een boom op de bovenleiding was gevallen. Het kan dus wel!
Kortom, als het nu slecht weer is, mag je hopen dat je een auto hebt, zodat je achteraan kan aansluiten in de file. Want de NS laat het zeker afweten.
Kunnen we die hele troep niet aan de DB verkopen voor een paar Euro? Het kan er alleen maar beter op worden.Bier.![]()
Veel plezier mannen! (En vrouw, toch?)quote:Op donderdag 18 januari 2018 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laat gaan joh![]()
Komend weekend is het weer tijd voor ons jaarlijkse NieuwjaarsrondjeIt giet oan!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Het gaat epiesj wordenquote:Op donderdag 18 januari 2018 23:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Veel plezier mannen! (En vrouw, toch?)Met vrouw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dank u.quote:Op donderdag 18 januari 2018 23:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Veel plezier mannen! (En vrouw, toch?)![]()
Ha! Je voelt het he? Het duurde even maar dan heb je ook wat. We gaan dit gewoon doen!quote:Op donderdag 18 januari 2018 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gaat epiesj wordenMet vrouw
![]()
![]()
Ja het duurde wel even ja. Maar nadat ik een aflevering van Rail Away gekeken had ging het wel weerquote:Op donderdag 18 januari 2018 23:44 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ha! Je voelt het he? Het duurde even maar dan heb je ook wat. We gaan dit gewoon doen!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je ziet vaak de gevolgen van de voorspelde code oranje/rood wel meevallen, zeker landelijk. Vandaag pakte het anders uit: veel omgevallen bomen en dus infra-storingen, met serieuze schade.quote:ja, dat denk ik ook. Maar dat klinkt al snel als "het valt wel mee" en in de praktijk zijn reizigers dan toch teleurgesteld. Daar moet misschien eens wat meer voorlichting, wat meer duidelijkheid aan geschonken worden.Op het moment dat het heftigste weer is overgetrokken, zou je idealiter beginnen met schouwen om te kijken waar weer gereden kan worden. Hier gaar uiteraard veel tijd in zitten. De volgende stap lijkt mij logischerwijs een nooddienstregeling met pendelende treinen op te zetten waar het kan.quote:Want als je 2 opties hebt:
1. Volledige drgl rijden net zo lang tot alles helemaal de soep in gelopen is
2. Preventief LUD
dan moet je daar wel bij zeggen dat het in geval van optie 1 24 tot 36 uur duurt om de boel weer normaal te krijgen, vanaf het moment dat je kunt gaan beginnen met repareren. En dat dat bij optie 2 weliswaar veel sneller gaat, maar dat mensen jammerdebammer toch nog even 12 uur moeten wachten voordat eea weer zoals verwacht is.
Voor een gestrande reiziger in de winterse kou valt "12 uur" op geen enkele manier mee.
Ik denk dat NS dat ook geprobeerd heeft en in het westen van het land leek dat (uiteindelijk!) ook redelijk te lukken. Neemt niet weg dat 7 uur wachten tot er iets rijdt (11u - 18u) wel behoorlijk lang is.
De communicatie is natuurlijk weer een heel ander verhaal...![]()
Nou het zes uur journaal opende met een behoorlijke aanval op de NS met een bomvol station en rommelige communicatie.
In plaats van de boel de boel te laten en we zien morgen wel, zal dat geholpen hebben om de zaak op gang te brengen.
Iedereen thuis uiteindelijk, prima prestatie.![]()
Zeg dan niksquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D![]()
En je zat het nog flink te downplayen 😂quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Luisteren naar mij, ik heb maandag na dat plaatje van b2py gelijk maar ff donderdag "thuiswerken" in m'n agenda gezet![]()
Maar dat is best gunstig. 5.42 begin dienst, 7.09 naar Deventer eerste activiteitquote:Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D![]()
Jij kwam met een kaartje van een hobbyforum, de afgelopen 25 keer dat GeenStijl zo'n gok deed was het niet goed (en ook hobbymeteorologen) en nu kwamen de waarschuwingen van de echte weerinstantiesquote:Op vrijdag 19 januari 2018 05:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En je zat het nog flink te downplayen 😂
Bier.![]()
En toch maandag al op thuiswerken gezet 😜quote:Op vrijdag 19 januari 2018 08:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jij kwam met een kaartje van een hobbyforum, de afgelopen 25 keer dat GeenStijl zo'n gok deed was het niet goed (en ook hobbymeteorologen) en nu kwamen de waarschuwingen van de echte weerinstanties![]()
Ja. Als ik toch een thuiswerkdag heb kan ik net zo goed de kutste dag van de week pakken. Ik ben nu in Deventer, hebben ze de de halve stadsdienst wegbezuinigd, srsly wtf zo eventjes 😂quote:Op vrijdag 19 januari 2018 09:00 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch maandag al op thuiswerken gezet 😜Bier.![]()
Hoeveel klachten ik gisterochtend in de trein Enschede - Deventer wel niet hoorde over dat het zo druk was vanwege een zogenaamd kortere trein...quote:Op donderdag 18 januari 2018 23:08 schreef Yreal het volgende:
Lud is dan nog een ding, maar ga dan met langere treinen rijden en niet met kortere![]()
Ja, er reden 6 bakken waar er normaal gesproken op dat tijdstip 8 rijden. Maar het was wel 6 bakken dubbeldekker (VIRM) ipv 8 bakken enkel-dekker (ICM). Volgens mij was er netto dus meer ruimte in de trein dan normaal.![]()
Sjonge, NS wilt PHS eind 2021 invoeren op Schiphol - Nijmegen. Zal wel eind 2023 worden, heard it here first![]()
Nee hoor, stond hier ook al in het regionale krantje. Breda-Tilburg-Eindhoven vanaf 2025.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Lego World telt niet.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de hele dag gebouwd hoor, heb alleen de kraan afgezegd 👌🏼Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat was wel grandioos. Dan reed er eens per uur een trein van acht bakken Plan E achter een 1200 in plaats van zes. Die goeie ouwe tijd.quote:Op donderdag 18 januari 2018 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Is er ook een achievement voor met een door de Ns betaalde taxi ruim 70km te worden verplaatst?zie email 27 oktober![]()
Daar word je niet vrolijk van als je die zelf moet betalenquote:Op zaterdag 20 januari 2018 08:49 schreef Salatrel het volgende:
Meppel Rotterdam C is verste taxiritje voor mij geweest denk ik
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
hoef ik niet zelf af te tikken hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar word je niet vrolijk van als je die zelf moet betalen![]()
![]()
De enige rijdende trein die ik vandaag gezien heb is een vrijwel lege GTW 2/6 die vanuit Harlingen Haven Leeuwarden binnen reedquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wat achievements betreft:Die is wel een stukje lastiger geworden nu Veolia uit Limburg is opgetyft. Kan iemand een rondje bedenken om 'm te halen?quote:• Van alle markten thuis
Reis met treinen van minstens 5 verschillende vervoerders.![]()
We krijgen Qbuzz op Dordrecht - Geldermalsen. Onder eigen licentie.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:42 schreef Ireyon het volgende:
Wat achievements betreft:
[..]
Die is wel een stukje lastiger geworden nu Veolia uit Limburg is opgetyft. Kan iemand een rondje bedenken om 'm te halen?![]()
Apeldoorn-Dieren-Zutphen-Hengelo-Almelo(pimpel)-Marienberg-Zwolle (en dan weer terug naar Apeldoorn)quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:42 schreef Ireyon het volgende:
Wat achievements betreft:
[..]
Die is wel een stukje lastiger geworden nu Veolia uit Limburg is opgetyft. Kan iemand een rondje bedenken om 'm te halen?
En anders pak je Ede-Wageningen - Amersfoort nog meeAltijd onderweg naar het avontuur![]()
twitter:Tanargue twitterde op zondag 21-01-2018 om 13:57:52Nach dem grossen Schnee. Impressionen aus #Davos Platz und Clavadel | (c) D. Kolar / M. Harder https://t.co/gfCMi5i3hv reageer retweet
![]()
![]()
Oldenzaal - Hoevelaken via Klarenbeek? Wel even wachten tot Keolis Deutschland z'n Flirts op orde heeft.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:42 schreef Ireyon het volgende:
Wat achievements betreft:
[..]
Die is wel een stukje lastiger geworden nu Veolia uit Limburg is opgetyft. Kan iemand een rondje bedenken om 'm te halen?
Of Hengelo Oost - Hoevelaken via Oldenzaal, mits er tussen Hengelo en Amersfoort wordt overgestapt tussen NS en NS Internationaal.
[ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 21-01-2018 18:27:35 ]![]()
Volgende hoofdstuk in het boek over de HSL-brug over het Hollandsch Diep:Hele verhaal van SpoorPro in de spoiler:quote:Het is mogelijk dat de constructie van de HSL-brug over Hollandsch Diep niet sterk genoeg is om het gewicht van windschermen te dragen. Een eerste berekening wijst daarop, vertelt een woordvoerder van ProRail. De HSL-brug krijgt in 2020 windschermen om teveel uitval van hogesnelheidstreinen zoals de intercity direct te voorkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe was het?quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Je bent wel lastig te volgen baas.quote:Op maandag 22 januari 2018 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh leuk hoorTRV / Fles' Travelsnacks #3
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Hoe kwam het dat jullie zo weinig last hadden van de storm? Las dat er vanochtend pas weer pimpels de grens over gingen..![]()
Heel veel mazzel.quote:Op maandag 22 januari 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
Hoe kwam het dat jullie zo weinig last hadden van de storm?Daarom hadden we helaas vervangend vervoer tussen Hengelo en Bad Bentheim.quote:Las dat er vanochtend pas weer pimpels de grens over gingen..![]()
![]()
Omdat ze in Mofrikania WEL iets kunnen.quote:Op maandag 22 januari 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
Hoe kwam het dat jullie zo weinig last hadden van de storm? Las dat er vanochtend pas weer pimpels de grens over gingen..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vet! Hoop dat jullie fantastische cashews hebben gehad <3quote:Op maandag 22 januari 2018 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh leuk hoorTRV / Fles' Travelsnacks #3
Bier.![]()
Ondertussen vindt Rover dat het helemaal anders moet.
https://www.rover.nl/actu(...)dreigt-vast-te-lopen
Zo willen ze het drietreinenmodel weer terug, met hoogfrequentie 'metropolitane stoptreinen' en 'metropolitane sneltreinen' en minder frequente maar wel veel snellere intercity's.![]()
Geweldigenoten iddquote:Op maandag 22 januari 2018 20:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vet! Hoop dat jullie fantastische cashews hebben gehad <3
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succesquote:Op maandag 22 januari 2018 20:42 schreef BLS het volgende:
Ondertussen vindt Rover dat het helemaal anders moet.
https://www.rover.nl/actu(...)dreigt-vast-te-lopen
Zo willen ze het drietreinenmodel weer terug, met hoogfrequentie 'metropolitane stoptreinen' en 'metropolitane sneltreinen' en minder frequente maar wel veel snellere intercity's..
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Die tien minuten trein laat zien dat het netwerk er op de uitlopers eigenlijk nog niet klaar voor is.quote:Op maandag 22 januari 2018 22:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
https://www.gelderlander.(...)aar-keulen~a0dd4de0/
NS wil dus als aanvulling op de ICE met ICNG naar Keulen
Bedankt DOEI!![]()
Is dat dat tranendal waar ze al 15 jaar mee bezig zijn?quote:De aankomende jaren wordt een derde spoor tussen de Duitse stad Emmerik en het Roergebied aangelegd. ,,Die werkzaamheden zijn waarschijnlijk in 2022 afgerond’’,
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is minder vergezocht dan je misschien denkt, tussen Amsterdam en Rotterdam is de situatie die Rover schetst al een feit met een sprinter, een vaak stoppende IC en weinig stoppende ICdirect.quote:Op maandag 22 januari 2018 22:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes.
Hier is Rover wel het spoor bijster,Die tweedeling is er pas sinds dienstregeling 2007, het model dat Rover voorstelt dateert juist uit de vorige eeuw.quote:De traditionele tweedeling Intercity/Sprinter en de bijbehorende eigenschappen dateren uit
de vorige eeuw en zijn aan herziening toe.![]()
EN DIT KAN WEL HE PRORAIL !!!11quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Happy Reading do you in the Train.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Rondom Amsterdam krijg je dat wel voor elkaar zolang je niet vaker dan 4 x per uur gaat rijden. Sneltreinen in een kwartierdienst naar Amersfoort/Lelystad vanaf Schiphol en Amsterdam CS die wel stoppen op Muiderpoort, Duivendrecht, Weesp, Naarden=Bussum en Almere Buiten en een IC die in een halfuurdienst in een ruk Amsterdam Zuid-Amersfoort en Amsterdam Zuid-Almere C-Zwolle rijdt. Richting Utrecht kan je ook wel iets leuks verzinnen. Richting Noord Holland heb je geen IC's nodig. Rondom Gouda loopt het helaas al snel vast waardoor het hele verhaal vanuit Den Haag en Rotterdam weinig voor kan stellen.quote:Op maandag 22 januari 2018 22:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes.
![]()
Vond wel deze:quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:08 schreef BLS het volgende:
[..]
Hahaha, een klassiekerWaarom kan ik die niet meer vinden op YouTube
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wat een aanstellerij. Afgelopen weekend in Polen zag ik maar genoeg mensen langs het spoor lopen en dat ging allemaal prima.![]()
HGm 4/4❤quote:Op dinsdag 23 januari 2018 20:42 schreef Adrie072 het volgende:
http://www.urnerwochenbla(...)-23-januar-2018.html
Fraaie fotoserie ook met treintjes erin;
[ afbeelding ]![]()
Hoe hard werd daar gereden?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:28 schreef James1988 het volgende:
Wat een aanstellerij. Afgelopen weekend in Polen zag ik maar genoeg mensen langs het spoor lopen en dat ging allemaal prima.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:08 schreef BLS het volgende:
[..]
Hahaha, een klassiekerWaarom kan ik die niet meer vinden op YouTube
![]()
Leuke treinen die FLIRTs van Keolis. Wel merk je dat het lage aantal deuren het in- en uitstappen flink vertraagd. En er zat in de IC vanaf Almelo naar Raalte welgeteld meer personeel dan reizigers, maar dat zal na de zomer ook wel anders zijn.![]()
Van Görlitz naar Wroclaw was de baanvaksnelheid wel 160km/h (helemaal opgeknapt spoor en perrons, ongetwijfeld allemaal Europees geld) maar de trein (Desiro Classic) heeft een maximumsnelheid van 120km/h. Het spoor Wroclaw-Rzepin was niet bepaald opgeknapt, en dat was ook wel te merkenquote:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
NU op 2 :quote:19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen.
Zwitserland: Brig - Zermatt
Een treinreis van de oever van de Rhône
naar de top van de Gornergrat.Binnen
enkele tientallen kilometers gaat de
reis naar een hoogte van meer dan 3000
meter,waar de bekendste bergtop van het
land,de Matterhorn,in al zijn
grootsheid te zien is.
Het is ook het verhaal van een
spoorlijn die een klein bergdorp
verandert in een centrum voor berg- en
wintersport.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik lees net dat ze loc 1304 aan het oplappen zijn. Het ding is door HSL Logistiks flink aan gort gereden, maar Fairtrains wil nu proberen het ding weer rijvaardig te maken.
https://www.facebook.com/Fairtrains/posts/1355748777862526Altijd onderweg naar het avontuur![]()
jup, maar volgens het bericht hebben tractiemotors 4 en 6 ook een optater gehad.quote:Op woensdag 24 januari 2018 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De defecte tractiemotor is eruit toch?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Goeie vraag. Een aantal mensen zal dat ongetwijfeld weten. Volgens RailWiki zijn de 1304 en 1315 inmiddels weer overgedragen aan eigenaar Stichting KLOK.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Trein staat stil, in het bos tussen Apeldoorn en Stroe. We hebben "iets" geraakt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is een dier. En het zit nu vast aan de voorkant van de trein. In Stroe gaan we het zijspoor op en verder zien we wel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja hoor. Hopelijk horen we binnenkort of er bussen komentrein rijdt gewoon, niks aan de hand, maar Regeltjesgeneuk is weer eens belangrijker dan 1000 man die ergens heen willen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Houd ons op de hoogte fles, en vooral. Sterkte in deze zware situatie
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D![]()
De zogenaamde hulptroepen zijn nog niet gearriveerd. Ondertussen zijn we al door drie latere treinen naar Amersfoort ingehaald.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Op de display staat inmiddels Amersfoort als eindbestemming, maar Apeldoorn als volgende halte. Als het nog lang duurt ga ik wel terug naar Deventer.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor een dier? Zal de trein wel onder een rode vloeistof zitten(?). Ik meen me te herinneren dat een tijdje terug collega's een ree hadden geraakt. Even met een paar man ding opzij gelegd en door
Ongetwijfels na een telefoontje met de wachtdienstGeen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D![]()
Als je een zwijn of een damhert of edelhert raakt dan krijg je dat ding niet zonder breekijzer uit de voorkant. Helemaal niet met een zwijn. Als dat met de auto gebeurt is het 9 van de 10 keer total loss. Een ree is nog geen 1 van de 10 keer total loss...Bier.![]()
Autisten kunnen dit niet handelen volgens mij.quote:Op donderdag 25 januari 2018 07:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoor. Hopelijk horen we binnenkort of er bussen komentrein rijdt gewoon, niks aan de hand, maar Regeltjesgeneuk is weer eens belangrijker dan 1000 man die ergens heen willen
![]()
Hij houdt ons voor de gek!quote:Op donderdag 25 januari 2018 08:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens mij is Fles allang Amersfoort voorbij. Ik rij nu probleemloos de veluwe op.
Of hij staat natuurlijk bij Stroe op het zijspoor zoals gezegd zodat het overige treinverkeer er weinig hinder aan ondervindt?Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D![]()
Hulptroepen zouden gearriveerd zijn. Situatie aan de voorkant van de trein moet eerst besproken worden voordat er iets over evacuatie besloten kan worden. Met een half damhert in de koppeling willen ze niet naar Amersfoort rijden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Volgens de laatste berichten ziet het er naar uit dat eea verwijderd kan worden en evacuatie niet nodig is. We gaan het zien.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, ik zwaaide nogquote:Op donderdag 25 januari 2018 08:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vijf gele jassen te Stroe bij de voorkant van de trein van Fles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er staan bussen maar die gaan we niet gebruiken. Hopelijk kunnen we binnen een kwartier gaan vertrekken naar Amersfoort waar de trein zal worden opgeheven.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ennn weer op weg terug naar huis. Het damhert ligt nog in de berm bij Stroe, onder een groot zwart plastic zeil.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De samenwerkingsverband Nahverkehr Westfalen-Lippe overweegt de contracten met Keolis Deutschland te beëindigen.
Er is een laatste ultimatum opgelegd om aan de concessie te voldoen. Lukt dat niet, of voor een groot deel, zal de concessie ontbonden worden en krijgt Abellio of DB Regio de concessie. Dit waren de 2 verliezers.![]()
Welk belang dien ik ermee om per se naar Eindhoven door te rijden terwijl ik ook thuis kan werken? Nu kan ik nog een fatsoenlijke werkdag maken. Anders niet.quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geef je het op voor vandaag ja?
Snap ik best.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Linkje ergens heen misschien? Het samenwerkingsverband heeft op de eigen website nog niets staan.quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:12 schreef greavy het volgende:
De samenwerkingsverband Nahverkehr Westfalen-Lippe overweegt de contracten met Keolis Deutschland te beëindigen.
Er is een laatste ultimatum opgelegd om aan de concessie te voldoen. Lukt dat niet, of voor een groot deel, zal de concessie ontbonden worden en krijgt Abellio of DB Regio de concessie. Dit waren de 2 verliezers.Bier.![]()
Maken ze er zo'n potje van?quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:12 schreef greavy het volgende:
De samenwerkingsverband Nahverkehr Westfalen-Lippe overweegt de contracten met Keolis Deutschland te beëindigen.
Er is een laatste ultimatum opgelegd om aan de concessie te voldoen. Lukt dat niet, of voor een groot deel, zal de concessie ontbonden worden en krijgt Abellio of DB Regio de concessie. Dit waren de 2 verliezers.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Waar zijn Fransen goed in behalve losers zijn dan?quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maken ze er zo'n potje van?Bier.![]()
maar ik vraag mij dan nog af, kan dit zomaar?quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:12 schreef greavy het volgende:
De samenwerkingsverband Nahverkehr Westfalen-Lippe overweegt de contracten met Keolis Deutschland te beëindigen.
Er is een laatste ultimatum opgelegd om aan de concessie te voldoen. Lukt dat niet, of voor een groot deel, zal de concessie ontbonden worden en krijgt Abellio of DB Regio de concessie. Dit waren de 2 verliezers.
En wordt het beter als bijvoorbeeLD Abellio wordt? Die heeft er zelf geen materieel voor achter de hand natuurlijk. Die zou dan van Keolis overnemen denj ik?![]()
Over welke lijnen gaat dit sowieso? Bielefeld - Paderborn of zo?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Natuurlijk mag dat, als het maar vastgelegd is in prestatieovereenkomsten die gekoppeld zijn aan de exploitatieovereenkomst. Is het materieel wel van Keolis zelf? In Duitsland is het een gebruikelijke constructie om materieel aan te schaffen door de concessieverlener. Soms mag de nieuwe vervoerder dan nog meepraten over wat het gaat worden ook!quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:23 schreef greavy het volgende:
[..]
maar ik vraag mij dan nog af, kan dit zomaar?
En wordt het beter als bijvoorbeeLD Abellio wordt? Die heeft er zelf geen materieel voor achter de hand natuurlijk. Die zou dan van Keolis overnemen denj ik?Bier.![]()
Alstom kan prima treinen bouwen, net als dat de Franse keuken niet slecht is. Dus ze kunnen wel ietsquote:Op donderdag 25 januari 2018 09:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waar zijn Fransen goed in behalve losers zijn dan?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Twee dingen is inderdaad wel "iets" ja.quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alstom kan prima treinen bouwen, net als dat de Franse keuken niet slecht is. Dus ze kunnen wel ietsBier.![]()
Ik denk dat het hierom gaat: http://m.wn.de/Muensterla(...)te-fuer-die-Eurobahnquote:Op donderdag 25 januari 2018 09:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Linkje ergens heen misschien? Het samenwerkingsverband heeft op de eigen website nog niets staan.![]()
ook Hengelo Bielefeldquote:Op donderdag 25 januari 2018 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Over welke lijnen gaat dit sowieso? Bielefeld - Paderborn of zo?![]()
Stinkenquote:Op donderdag 25 januari 2018 09:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waar zijn Fransen goed in behalve losers zijn dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Kogel is door de kerk, volgens nu.nl gaat de benelux vanaf april over de hsl rijden.speak only if it improves the silence.![]()
Het moest ook wel heel gek lopen wilde dat niet meer gehaald worden, maar beter een groot voorbehoud dan dat er wéér een nieuwe datum naar buiten gecommuniceerd zou moeten worden.![]()
Met de HLE 11?quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:03 schreef TjjWester het volgende:
Kogel is door de kerk, volgens nu.nl gaat de benelux vanaf april over de hsl rijden.![]()
Traxx neem ik aan, kennelijk zijn de testritten op tijd klaar en verwerkt.quote:
Hle 11 kan slechts heel kortstondig op de hsl rijden.....speak only if it improves the silence.![]()
Tof voor de spotters, wanneer is dat?quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:11 schreef James1988 het volgende:
HLE 11 rijdt maar één keer op de HSL, en rijdt daarna nooit meer![]()
Ik bedoelde het andersquote:Op donderdag 25 januari 2018 16:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tof voor de spotters, wanneer is dat?![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tof voor de spotters, wanneer is dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarschijnlijk ben je de enige die ooit nog naar dat lijstje kijkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:11 schreef James1988 het volgende:
HLE 11 rijdt maar één keer op de HSL, en rijdt daarna nooit meer
Maar het is wel een goede vraag hoe de verdeling tussen ns en nmbs is geregeld? Vroeger was volgens mij de afspraak ns rijtuigen met nmbs tractie maar de testritten worden volgens mij gedaan met 100% ns traxx en rijtuigen.speak only if it improves the silence.![]()
Die mag nederland niet binnen, ik neem aan dat je HLE 28 en 29quote:speak only if it improves the silence.![]()
ik heb een collectors item van de NSAls je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend![]()
Volgens mij 50-50 met de locs. Een deel rijd met NMBS Traxx-rijtuigen-NMBS Traxx en een ander deel met NS Traxx-rijtuigen-NS Traxx.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik.
Maar het is wel een goede vraag hoe de verdeling tussen ns en nmbs is geregeld? Vroeger was volgens mij de afspraak ns rijtuigen met nmbs tractie maar de testritten worden volgens mij gedaan met 100% ns traxx en rijtuigen.
De bedoeling was NMBS Traxx-rijtuigen-NS Traxx, maar dat kregen ze geloof ik niet goedgekeurd.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Noorwegen:Bergenbane,Oslo-Finse
Door het besneeuwde land een reis van
Oslo naar het toppunt van noorse
wintersport.
Onbereikbaar voor ander verkeer ligt
daar het beroemde Finse hotel,waar de
trein de enige verbinding met de
buitenwereld is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee want dan had ik wel TRAXX gezegd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die mag nederland niet binnen, ik neem aan dat je HLE 28 en 29Bier.![]()
Kernwapens, auto's , vliegtuigenquote:Op donderdag 25 januari 2018 09:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Twee dingen is inderdaad wel "iets" ja.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-minst-betrouwbaarquote:Op donderdag 25 januari 2018 19:55 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Kernwapens, auto's , vliegtuigen
Airbus is een fusie van een groot aantal Europese vliegtuigfabrikanten om te kunnen concurreren met Boeing en McDonnell-Douglas, kernwapens waren ze nou ook niet bepaald de eerste mee.
Staken kunnen ze goed! http://www.independent.co(...)on-map-a7063926.htmlBier.![]()
Auto'squote:Op donderdag 25 januari 2018 19:55 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Kernwapens, auto's , vliegtuigenNee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Issue is bekend bij de eigenaar en gaat aan gewerkt wordenquote:Op donderdag 25 januari 2018 20:14 schreef MTL het volgende:
Iemand hier die nog wat met https://rpln.nl/ doet? Krijg de melding dat het certificaat is verlopen![]()
![]()
Een giga-probleem met Let's Encrypt: auto renewal is vrij complex.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:14 schreef MTL het volgende:
Iemand hier die nog wat met https://rpln.nl/ doet? Krijg de melding dat het certificaat is verlopenBier.![]()
Valt best wel mee, als je alles geautomatiseerd hebt. En als je scheduled job niet afgaat stuurt Let's Encrypt je er zelfs nog een mailtje over.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een giga-probleem met Let's Encrypt: auto renewal is vrij complex.
Als je het dan toch voor elkaar krijgt om je certificaat te laten verlopen ben je een pannenkoek![]()
![]()
Kun je daar ook iets inhoudelijkers over kwijt?quote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
"Het is inhoudelijk complex."quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je daar ook iets inhoudelijkers over kwijt?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
"jullie fakking klootjesvolk snappen dat toch nietquote:"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik vind LE eigenlijk best simpel, op Windows met IIS tenminste. Ook op Azure heb ik een paar sites waar LE voor certificaten zorgt. Onder Linux heb ik het nog niet gebruikt,quote:
In het begin had ik wat moeite met LE in combinatie met Application Request Routing, omdat het certificaatverzoek óók werd meegestuurd naar de backend. Dat heb ik opgelost met een rewrite-rule die stopt met processen voor ".well-known/acme-challenge/*".![]()
Net zoals de LAMP-stack, denk ik? Veel software is tegenwoordig SaaS en al die hippe developers van tegenwoordig gebruiken node.js.![]()
![]()
Apache, ngnix en revproxies en SSL offloaders. Apache daalt inderdaad. IIS stijgt alleen vanwege Azure. LAMP is een combo waar wij al vaak niet aan doen. En de M staat voor MariaDB. Maar relationele databases hebben hun langste tijd ook wel gehad denk ik.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:42 schreef James1988 het volgende:
Net zoals de LAMP-stack, denk ik? Veel software is tegenwoordig SaaS en al die hippe developers van tegenwoordig gebruiken node.js.
Maar dit is het treinentopic!Bier.![]()
Als ik kijk bij de klanten waar ik kom is het tegenwoordig cloud wat de klok slaat. Mensen willen niet meer zelf verantwoordelijk zijn voor hun infra, het is veel makkelijker als een ander dat regelt. Begrijpelijk wel, in één app service plan op Azure kun je heel veel resources kwijt terwijl het nog steeds redelijk geprijsd is. Dat krijg je on-site niet voor elkaar.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Apache, ngnix en revproxies en SSL offloaders. Apache daalt inderdaad. IIS stijgt alleen vanwege Azure. LAMP is een combo waar wij al vaak niet aan doen. En de M staat voor MariaDB.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds leuk vind om er zelf mee te spelen. Ik heb hier een domain controllertje draaien, DNS, AD FS, SQL Server, enzovoorts. Omdat het kan... niet omdat ik het nodig heb.Ik denk het niet, RDBMSen zijn heel krachtig en kunnen heel goed omgaan met gigantische hoeveelheden gestructureerde data. Heel veel data is in de kern gewoon relationele data, ook al lijkt dat in eerste instantie niet zo. Developers schatten dat helaas niet altijd goed in waardoor je gebrekkige datamodellen krijgt en men "overstapt" naar schemaloze oplossingen omdat dat beter aansluit bij hun wensen.quote:Maar relationele databases hebben hun langste tijd ook wel gehad denk ik.Ohjaquote:Maar dit is het treinentopic!
Hier, een Poolse trein om het goed te maken:![]()
![]()
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeftquote:![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Is dat niet de IC4? Die heeft toch meer kilometers gemaaktquote:Op donderdag 25 januari 2018 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeft![]()
Bier.![]()
Ze hebben alles wat niet meer te repareren was er tussenuit gehaald.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:42 schreef FredvZ het volgende:
Hij lijkt me wel een beetje aan de korte kant.Bier.![]()
Ik weet niet of ik het nou grappig moet vinden of intens treurig.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
zolang het magneetje van de wc-rolhouder maar op de juiste plek hangtquote:Op donderdag 25 januari 2018 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeft![]()
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Of de beste bijna-trein?quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeft![]()
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D![]()
Opgelost, zloty eh slotje!quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Issue is bekend bij de eigenaar en gaat aan gewerkt wordenPannenkoek present! Ik had de mailtjes wel gezien, maar dacht dat ze voor domein m-ns.nl waren, die naar dezelfde site linkte maar begin januari is opgeheven.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Valt best wel mee, als je alles geautomatiseerd hebt. En als je scheduled job niet afgaat stuurt Let's Encrypt je er zelfs nog een mailtje over.
Als je het dan toch voor elkaar krijgt om je certificaat te laten verlopen ben je een pannenkoekSnelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk![]()
En NS heeft de verhuurder van de fiets weer aansprakelijk gesteld voor hun schade: https://www.ad.nl/binnenl(...)-eindhoven~adad9de6/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait.
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.![]()
Waar ga je de vervangende bomen planten?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait.
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.dag![]()
Volgens mij was Prorail daar al tien jaar geleden mee begonnen. Geen idee waarom het nog steeds niet klaar is.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De Co2 uitstoot die je bespaart door minder treinvervangende bussen zorgt er al voor dat er geen vervangende bomen gepland hoeven te worden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar ga je de vervangende bomen planten?
Omdat milieuhippies bovenstaande redenatie niet zullen begrijpen zal je elders wat moeten planten. Dat moet echter wel inpasbaar zijn in ons kale landje met productiebossen.![]()
Je kunt milieuhippies ook gewoon kapotzwijgen en negeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dan compenseren die bomen dus nog meer CO2. Prima toch. Ik vind het een goede zaak.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De Co2 uitstoot die je bespaart door minder treinvervangende bussen zorgt er al voor dat er geen vervangende bomen gepland hoeven te worden.
Omdat milieuhippies bovenstaande redenatie niet zullen begrijpen zal je elders wat moeten planten. Dat moet echter wel inpasbaar zijn in ons kale landje met productiebossen.Bier.![]()
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait.
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Géén treinen laten rijden zorgt ook voor minder ongelukken en vertraging op het spoorquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
[..]
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o.
dag![]()
Je moest eens weten hoeveel overwegen Prorail gewoon eenzijdig dichtgehekt heeftquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
[..]
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Exactly my point... Dat is ProRail als doordenderende moloch die maar voor een belang oog heeft (en dus niet voor de rest). Dat is dus niet de juiste houding. Er is meer in de wereld dan een optimaal ingericht spoorsysteem met een volledig functionerende dienstregeling onder alle omstandigheden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel overwegen Prorail gewoon eenzijdig dichtgehekt heeft
Natuurlijk is het vervelend dat een boom tot verstoring kan leiden. Maar om gelijk zones van 20 meter rondom het spoor tot boomvrij te maken, dat weegt m.i. niet op tegen de voordelen van minder verstoringen door omvallende bomen.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Gelukkig had Rijkswaterstaat het plan om miljoenen hectares langs de snelweg te beplanten, compenseert wel weer![]()
Tussen Zwolle en Wijhe ongeveer 60 agrarische overgangen. En fucking terecht.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel overwegen Prorail gewoon eenzijdig dichtgehekt heeftBier.![]()
Licht eens toe wat het voordeel is van een boom langs het spoor, behalve dat het geluid tegenhoudt?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:02 schreef Goverman het volgende:
[..]
Exactly my point... Dat is ProRail als doordenderende moloch die maar voor een belang oog heeft (en dus niet voor de rest). Dat is dus niet de juiste houding. Er is meer in de wereld dan een optimaal ingericht spoorsysteem met een volledig functionerende dienstregeling onder alle omstandigheden.
Natuurlijk is het vervelend dat een boom tot verstoring kan leiden. Maar om gelijk zones van 20 meter rondom het spoor tot boomvrij te maken, dat weegt m.i. niet op tegen de voordelen van minder verstoringen door omvallende bomen.
Ik denk juist dat de het spoor in NL zo druk is dat je elke maatregel zou moeten treffen om storingsrisicos binnen het acceptabele te kunnen verkleinen.![]()
Bij Driebergen-Zeist gewoon een stuk openbare wegquote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tussen Zwolle en Wijhe ongeveer 60 agrarische overgangen. En fucking terecht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In ruil voor een bredere weg met een ongelijkvloerse spoorkruising en algeheel betere bereikbaarheid van het complete stationsgebied, wat is daar mis mee?![]()
De waarde van een boom (en ik bedoel niet euro’s nu) is heel verschillend. Een boom in een singel om een boerderij aan het spoor is van minder waarde dan een boom in een straat van een stad (in ieder geval voor hoe mensen dat beleven). Nog los daarvan zijn bomen van belang voor allerlei organismen (soms beschermd, dan wordt het nog weer een ander verhaal). Ze zijn een deel van het ecosysteem en dat op zich is al reden genoeg om terughoudend te zijn met kappen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Licht eens toe wat het voordeel is van een boom langs het spoor, behalve dat het geluid tegenhoudt?
Ik denk juist dat de het spoor in NL zo druk is dat je elke maatregel zou moeten treffen om storingsrisicos binnen het acceptabele te kunnen verkleinen.
Zeker in bebouwde omgeving (dorpen, steden) is een beleid van “binnen 20 meter van het spoor geen boom” echt een (te) desastreuse maatregel. Het landschap verandert (en niet positief denk ik).
Voor geluid boeit het allemaal niet heel veel. In de geluidmodellen wordt er geen rekening mee gehouden (want in de winter is er geen blad, dus geen demping). In de praktijk scheelt het natuurlijk wel wat.
Kijk, onderhoud van bomen bij wegen/spoorwegen is natuurlijk belangrijk. En dat er dan wel eens een zieke/oude boom wordt gekapt, dat is geen probleem. Maar hele singels, bossen en tuinen kaal te hakken omdat er wel eens een boom op het spoor kan vallen? Tja, de vergelijking met preventief ruimen van (letterlijk) miljoenen stuks vee, omdat er een paar mond- en klauwzeer hadden (waar ook nog eens vaccinaties tegen bestaan) komt wel in me op...
Simpel gezegd: ik heb liever een paar bomen per jaar op het spoor dan een kaal landschap.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Dasspeld niet volgens mij.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dieseltraxx?
Is ie d'r al als dasspeld?
Deze heb ik hier echter wel liggen:
Edit: onderste is natuurlijk de wegsleeploc van de bovenliggende stam.![]()
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
[rijdenderechter] Een boom op meer dan 1,5 meter van de erfgrens mag blijven staan. [/rijdederechter]quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dus al zou ProRail dat willen, juridisch staan ze meestal (die bepaling verschilt enigszins per gemeente/provincie) behoorlijk zwak qua afdwingbaarheid. Dus dat effe snel regelen, nee, dat zit er niet in.![]()
Ook in het Verenigd Koninkrijk hebben ze te maken met bomen en andere groene ellende langs het spoor, zeker nu ze daar (eindelijk) volop bezig zijn met elektrificatie.
Filmpje:
![]()
Voor wat betreft het dwingen om te kappen; correct. Maar als eigenaar van de boom heb je wel een zorgplicht. Waait de boom om of breekt een grote tak af, omdat je er geen onderhoud aan uitvoert dan is de vervolgschade van 6 uur treinvervangend vervoer en een ton aan GTBV ook voor jou als grond- en boomeigenaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[rijdenderechter] Een boom op meer dan 1,5 meter van de erfgrens mag blijven staan. [/rijdederechter]
Dus al zou ProRail dat willen, juridisch staan ze meestal (die bepaling verschilt enigszins per gemeente/provincie) behoorlijk zwak qua afdwingbaarheid. Dus dat effe snel regelen, nee, dat zit er niet in.
https://www.bomenrecht.nl/schade-door-een-boom/quote:Een eigenaar van een boom kan aansprakelijkheid voorkomen wanneer hij kan bewijzen dat hij aan zijn zorgplicht heeft voldaan. Er is dan geen sprake van onrechtmatigheid. De rechtbank Arnhem heeft dat in 2011 heel helder uiteengezet. Hoever de zorgplicht gaat, hang af van de omstandigheden van die boom: hoe groot is de boom en waar staat hij? De algemene zorgplicht die voor de meeste bomen geldt, bestaat er uit dat er sprake moet zijn van regelmatig regulier onderhoud en regelmatige uitwendige controle op gebreken aan de boom (de zogenaamde boomveiligheidscontrole). Afhankelijk van leeftijd, omvang en groeiplaats hebben we het dan over jaarlijkse tot vijfjaarlijkse controles. Wanneer de boom op een plaats staat waarbij is te voorzien dat bij omvallen of afbreken van een tak er aanzienlijke schade kan ontstaan, dan is er sprake van verhoogde zorgplicht. Een dergelijke boom zal minstens jaarlijks moeten worden gecontroleerd en behoeft misschien extra onderhoud. En dan is er nog de onderzoeksplicht. Wanneer uitwendige gebreken worden geconstateerd of wanneer er andere aanwijzingen bestaan over een gebrek, dan dient een nader onderzoek plaats te vinden![]()
Oh die bovenste is wel gaaf als dasspeld.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:52 schreef MTL het volgende:
[..]
Dasspeld niet volgens mij.
Deze heb ik hier echter wel liggen:
[ link | afbeelding ]
Edit: onderste is natuurlijk de wegsleeploc van de bovenliggende stam.
Ik heb een mooie van Volvo met een shovel.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Interessante bijdrage in de discussie, vanuit een land waar men ook dikwijls verstandig redeneert en tot de conclusie is gekomen dat dit zeker tot minder storingen leidt (en het gezeur met blaadjes op de rails ook gelijk decimeert)quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:49 schreef James1988 het volgende:
Ook in het Verenigd Koninkrijk hebben ze te maken met bomen en andere groene ellende langs het spoor, zeker nu ze daar (eindelijk) volop bezig zijn met elektrificatie.
Filmpje:
De aardige chaos die vorige week donderdag én vrijdag ontstond doordat ergens bij Weert een boom op het spoor viel is niet de eerste keer. Ik kan niet precies terugvinden wanneer die boom omwaaide, maar wel dat er hierdoor tot vrijdag 19u30 geen treinverkeer mogelijk was. Je hoeft maar boom op het spoor Weert te googelen om te concluderen dat er tientallen uren vertraging zijn ontstaan door deze -te voorkomen- storingen.![]()
Hier een overzicht van de boom-op-het-spoor storingen, waar je kan zien dat het vaak flinke storingen oplevert.
https://www.rijdendetrein(...)=&date_after=&page=2
Ik kan mij voorstellen dat echter ook andere categoriën gebruikt worden, bijvoorbeeld "de weersomstandigheden".![]()
De UK is totaal van de zotte als het gaat om regeltjesgezeverWaar heb je het in hemelsnaam over. De inwoners hebben het consequent over "The Nanny State".
Bier.![]()
En de "état de nounou" bekend om zijn gezever?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De UK is totaal van de zotte als het gaat om regeltjesgezeverWaar heb je het in hemelsnaam over. De inwoners hebben het consequent over "The Nanny State".
https://www.sncf-reseau.f(...)ins-arbres-a-risques
Onze zuidervrienden die wij altijd graag beschuldigen van achterlopen in beleid en uitvoering
https://www.infrabel.be/n(...)anten-geplant-worden
Onze Oosterburen
http://www.deutschebahn.c(...)20171109_wetter.html![]()
Het is fijn dat Deadlock2k zich kennelijk één voelt met bomen, maar ik heb niet de intentie om mij tegen jou te ageren, maar tegen een overlastgever waar in alle ons omringende landen iets tege wordt gedaan, behalve in ons land.
Wat is de gedachte van Maatschappij voor beter OV hierontrent eigenlijk?![]()
Ik vind het acceptabel dat er soms infrastructuur kapot gaat en overlast is en zélfs dat er doden vallen omdat er bomen zijn. Als je je ergens druk over wil maken, ga je dan druk maken over de zeventien verschillende ERTMS-versies die ze in NL uitgerold hebben en wat voor veel meer vertraging zorgt dan die enkele zuidwesterstorm die we eens per jaar hebben. En helemaal eentje met een kracht zoals de afgelopen keer.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:54 schreef Bitlord het volgende:
Het is fijn dat Deadlock2k zich kennelijk één voelt met bomen, maar ik heb niet de intentie om mij tegen jou te ageren, maar tegen een overlastgever waar in alle ons omringende landen iets tege wordt gedaan, behalve in ons land.Dat is net zo relevant en nuttig als aan een zuigeling vragen wat ze vinden van kernenergie.quote:Wat is de gedachte van Maatschappij voor beter OV hierontrent eigenlijk?Bier.![]()
Alle bomen verwijderen op de manier dat de UK doet is ongeveer net zo zwakzinnig als het wettelijk verbieden van orkanen. Tering zeg.Bier.![]()
Een zuigeling heeft over het algemeen geen verstand, een reizigersklub wel.
Waarom ik er specifiek naar vraag is omdat ik enerzijds in de doelstellingen van voorbeterov zie dat zij streven naar betrouwbaar vervoer en dat dit stipt uitgevoerd moet worden . Anderzijds zie ik dat een storm met een grote hoeveelheid bomen op het spoor schijnbaar altijd als een gegeven wordt gezien, terwijl het beleid uit omliggende landen lijkt dat er met preventieve maatregelen wel iets te voorkomen valt. Vandaar dat ik benieuwd ben naar een mening in dit geval, omdat het de betrouwbaarheid van het spoor alleen maar ten goede doet komen.![]()
Probleem is, dat de mens de neiging heeft om te denken "Dat overkomt mij niet, dat gebeurt alleen bij een ander"...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:00 schreef Bitlord het volgende:
Maar als eigenaar van de boom heb je wel een zorgplicht. Waait de boom om of breekt een grote tak af, omdat je er geen onderhoud aan uitvoert dan is de vervolgschade van 6 uur treinvervangend vervoer en een ton aan GTBV ook voor jou als grond- en boomeigenaar.![]()
Zie PM.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 21:14 schreef Bitlord het volgende:
Een zuigeling heeft over het algemeen geen verstand, een reizigersklub wel.
Waarom ik er specifiek naar vraag is omdat ik enerzijds in de doelstellingen van voorbeterov zie dat zij streven naar betrouwbaar vervoer en dat dit stipt uitgevoerd moet worden . Anderzijds zie ik dat een storm met een grote hoeveelheid bomen op het spoor schijnbaar altijd als een gegeven wordt gezien, terwijl het beleid uit omliggende landen lijkt dat er met preventieve maatregelen wel iets te voorkomen valt. Vandaar dat ik benieuwd ben naar een mening in dit geval, omdat het de betrouwbaarheid van het spoor alleen maar ten goede doet komen.![]()
Voor de liefhebbers: RAIL Magazine (de Britse uitvoering) is een paar jaar terug een dagje op pad geweest met 'Britain's hardest-working train': een omloop van Virgin Trains van Wembley TMD naar Longsight TMD via London Euston, Manchester en Glasgow.
Geen porno over treinen en technologie, maar een dag observeren wat er zoal in de trein gebeurt, wat erbij komt kijken en wie de mensen zijn die de boel draaiende houden. Ik heb me er in ieder geval goed mee vermaakt
https://www.railmagazine.(...)ardest-working-train![]()
Voor een reactie voor wat betreft het eerste gedeelte verwijs ik graag naar de inhoud van een forumpost door iemand hier om 20:48 gepost.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 21:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zou je denken! Maar in het geval van VBOV is het opgetelde IQ voor wat betreft openbaar vervoer van alle medewerkers/vrwijwilligers ongeveer even groot als de totale populatie ijsberen op Antarctica.
[..]
Snap ik best maar er zijn genoeg andere problemen die een veel hogere prioriteit moeten hebben.
Het tweede gedeelte begrijp ik niet volledig, ondat het suggereert dat Prorail zich slechts met 1 zaak tegelijk kan bezig houden. Dat lijkt mij niet het geval bij een organisatie met 4000 werknemers.![]()
De 1100 als das.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:56 schreef Maegrim het volgende:
blijft laf dat ze geen 1100 als speld gevenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik vind dit het leukste gesprek van dit topic.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Samequote:Op vrijdag 26 januari 2018 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dit het leukste gesprek van dit topic.![]()
![]()
Ach een beetje discussie kan nooit kwaad, mits het op een volwassen wijze wordt uitgevoerd.
Ik vond trouwens op de website van Prorail, afdeling plantsoenendienst en groenbeheer, dat er al een aantal lui bezig zijn met snoeien (of waarschijnlijk het inhuren van externe partijen voor dit structurele werk). Uiteraard wel met de nodige weerstand van Nimbys.
https://www.prorail.nl/om(...)et-spoor/groenbeheer
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3573174
https://www.noordhollands(...)c-boos-over-bomenkap
Maar, gelukkig zou Nederland niet Nederland zijn als het niet gewoon al 141 jaar verankerd is in de Spoorwegwet. Nu nog structureel handhaven.
Still uit een cabinefilmpje van Eindhoven - Weert, mogelijk met een van de bomen die tot een meer dan 24 uursstremming leidde.
[ Bericht 6% gewijzigd door Bitlord op 26-01-2018 23:29:01 ]![]()
greavy heeft een nieuwe baan?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 23:20 schreef Bitlord het volgende:
Ik vond trouwens op de website van Prorail, afdeling plantsoenendienst en groenbeheer,![]()
![]()
Van die ICB die 1,5 week terug in Wierden strandde zijn nu ook beelden van de schade aan het bistrorijtuig: https://www.facebook.com/(...)1165/?type=3&theater
En toevallig ook nog een filmende machinist in de achteropkomende IC die een extra stop in Wierden maakte. Hier vanaf Almelo, filmpje begint al in Enschede:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Zo, nu wel weer enigszins.quote:
Deadlock kerel, loat oe niet zo goan
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Schade wordt verhaald op dader mag ik hopen? Wat een mongool moet je dan zijn zegquote:Op zaterdag 27 januari 2018 02:43 schreef dennistd het volgende:
Van die ICB die 1,5 week terug in Wierden strandde zijn nu ook beelden van de schade aan het bistrorijtuig: https://www.facebook.com/(...)1165/?type=3&theater
En toevallig ook nog een filmende machinist in de achteropkomende IC die een extra stop in Wierden maakte. Hier vanaf Almelo, filmpje begint al in Enschede:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Indrukwekkend filmpje over suicide op het spoor: https://www.telegraaf.nl/(...)t-achter-de-schermenScience adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Van een kale kut kun je niet plukkenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schade wordt verhaald op dader mag ik hopen? Wat een mongool moet je dan zijn zegKranplätze müssen verdichtet sein
Forum Opties Forumhop: Hop naar: