Apache, ngnix en revproxies en SSL offloaders. Apache daalt inderdaad. IIS stijgt alleen vanwege Azure. LAMP is een combo waar wij al vaak niet aan doen. En de M staat voor MariaDB. Maar relationele databases hebben hun langste tijd ook wel gehad denk ik.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:42 schreef James1988 het volgende:
Net zoals de LAMP-stack, denk ik? Veel software is tegenwoordig SaaS en al die hippe developers van tegenwoordig gebruiken node.js.
Als ik kijk bij de klanten waar ik kom is het tegenwoordig cloud wat de klok slaat. Mensen willen niet meer zelf verantwoordelijk zijn voor hun infra, het is veel makkelijker als een ander dat regelt. Begrijpelijk wel, in één app service plan op Azure kun je heel veel resources kwijt terwijl het nog steeds redelijk geprijsd is. Dat krijg je on-site niet voor elkaar.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Apache, ngnix en revproxies en SSL offloaders. Apache daalt inderdaad. IIS stijgt alleen vanwege Azure. LAMP is een combo waar wij al vaak niet aan doen. En de M staat voor MariaDB.
Ik denk het niet, RDBMSen zijn heel krachtig en kunnen heel goed omgaan met gigantische hoeveelheden gestructureerde data. Heel veel data is in de kern gewoon relationele data, ook al lijkt dat in eerste instantie niet zo. Developers schatten dat helaas niet altijd goed in waardoor je gebrekkige datamodellen krijgt en men "overstapt" naar schemaloze oplossingen omdat dat beter aansluit bij hun wensen.quote:Maar relationele databases hebben hun langste tijd ook wel gehad denk ik.
Ohjaquote:Maar dit is het treinentopic!
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeftquote:
Is dat niet de IC4? Die heeft toch meer kilometers gemaaktquote:Op donderdag 25 januari 2018 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeft
Ze hebben alles wat niet meer te repareren was er tussenuit gehaald.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:42 schreef FredvZ het volgende:
Hij lijkt me wel een beetje aan de korte kant.
zolang het magneetje van de wc-rolhouder maar op de juiste plek hangtquote:Op donderdag 25 januari 2018 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeft
Of de beste bijna-trein?quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeft
Opgelost, zloty eh slotje!quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Issue is bekend bij de eigenaar en gaat aan gewerkt worden
Pannenkoek present! Ik had de mailtjes wel gezien, maar dacht dat ze voor domein m-ns.nl waren, die naar dezelfde site linkte maar begin januari is opgeheven.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Valt best wel mee, als je alles geautomatiseerd hebt. En als je scheduled job niet afgaat stuurt Let's Encrypt je er zelfs nog een mailtje over.
Als je het dan toch voor elkaar krijgt om je certificaat te laten verlopen ben je een pannenkoek
Waar ga je de vervangende bomen planten?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait.
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.
Volgens mij was Prorail daar al tien jaar geleden mee begonnen. Geen idee waarom het nog steeds niet klaar is.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.
De Co2 uitstoot die je bespaart door minder treinvervangende bussen zorgt er al voor dat er geen vervangende bomen gepland hoeven te worden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar ga je de vervangende bomen planten?
Dan compenseren die bomen dus nog meer CO2. Prima toch. Ik vind het een goede zaak.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De Co2 uitstoot die je bespaart door minder treinvervangende bussen zorgt er al voor dat er geen vervangende bomen gepland hoeven te worden.
Omdat milieuhippies bovenstaande redenatie niet zullen begrijpen zal je elders wat moeten planten. Dat moet echter wel inpasbaar zijn in ons kale landje met productiebossen.
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait.
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |