Opgelost, zloty eh slotje!quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Issue is bekend bij de eigenaar en gaat aan gewerkt worden
Pannenkoek present! Ik had de mailtjes wel gezien, maar dacht dat ze voor domein m-ns.nl waren, die naar dezelfde site linkte maar begin januari is opgeheven.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Valt best wel mee, als je alles geautomatiseerd hebt. En als je scheduled job niet afgaat stuurt Let's Encrypt je er zelfs nog een mailtje over.
Als je het dan toch voor elkaar krijgt om je certificaat te laten verlopen ben je een pannenkoek
Waar ga je de vervangende bomen planten?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait.
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.
Volgens mij was Prorail daar al tien jaar geleden mee begonnen. Geen idee waarom het nog steeds niet klaar is.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.
De Co2 uitstoot die je bespaart door minder treinvervangende bussen zorgt er al voor dat er geen vervangende bomen gepland hoeven te worden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar ga je de vervangende bomen planten?
Dan compenseren die bomen dus nog meer CO2. Prima toch. Ik vind het een goede zaak.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De Co2 uitstoot die je bespaart door minder treinvervangende bussen zorgt er al voor dat er geen vervangende bomen gepland hoeven te worden.
Omdat milieuhippies bovenstaande redenatie niet zullen begrijpen zal je elders wat moeten planten. Dat moet echter wel inpasbaar zijn in ons kale landje met productiebossen.
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait.
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen.
Géén treinen laten rijden zorgt ook voor minder ongelukken en vertraging op het spoorquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
[..]
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o.
Je moest eens weten hoeveel overwegen Prorail gewoon eenzijdig dichtgehekt heeftquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
[..]
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o.
Exactly my point... Dat is ProRail als doordenderende moloch die maar voor een belang oog heeft (en dus niet voor de rest). Dat is dus niet de juiste houding. Er is meer in de wereld dan een optimaal ingericht spoorsysteem met een volledig functionerende dienstregeling onder alle omstandigheden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel overwegen Prorail gewoon eenzijdig dichtgehekt heeft
Tussen Zwolle en Wijhe ongeveer 60 agrarische overgangen. En fucking terecht.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel overwegen Prorail gewoon eenzijdig dichtgehekt heeft
Licht eens toe wat het voordeel is van een boom langs het spoor, behalve dat het geluid tegenhoudt?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:02 schreef Goverman het volgende:
[..]
Exactly my point... Dat is ProRail als doordenderende moloch die maar voor een belang oog heeft (en dus niet voor de rest). Dat is dus niet de juiste houding. Er is meer in de wereld dan een optimaal ingericht spoorsysteem met een volledig functionerende dienstregeling onder alle omstandigheden.
Natuurlijk is het vervelend dat een boom tot verstoring kan leiden. Maar om gelijk zones van 20 meter rondom het spoor tot boomvrij te maken, dat weegt m.i. niet op tegen de voordelen van minder verstoringen door omvallende bomen.
Bij Driebergen-Zeist gewoon een stuk openbare wegquote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tussen Zwolle en Wijhe ongeveer 60 agrarische overgangen. En fucking terecht.
De waarde van een boom (en ik bedoel niet euro’s nu) is heel verschillend. Een boom in een singel om een boerderij aan het spoor is van minder waarde dan een boom in een straat van een stad (in ieder geval voor hoe mensen dat beleven). Nog los daarvan zijn bomen van belang voor allerlei organismen (soms beschermd, dan wordt het nog weer een ander verhaal). Ze zijn een deel van het ecosysteem en dat op zich is al reden genoeg om terughoudend te zijn met kappen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Licht eens toe wat het voordeel is van een boom langs het spoor, behalve dat het geluid tegenhoudt?
Ik denk juist dat de het spoor in NL zo druk is dat je elke maatregel zou moeten treffen om storingsrisicos binnen het acceptabele te kunnen verkleinen.
Met logo's in spiegelbeeld?quote:
Dieseltraxx?quote:
Dasspeld niet volgens mij.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dieseltraxx?
Is ie d'r al als dasspeld?
[rijdenderechter] Een boom op meer dan 1,5 meter van de erfgrens mag blijven staan. [/rijdederechter]quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef Bitlord het volgende:
Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt?
Voor wat betreft het dwingen om te kappen; correct. Maar als eigenaar van de boom heb je wel een zorgplicht. Waait de boom om of breekt een grote tak af, omdat je er geen onderhoud aan uitvoert dan is de vervolgschade van 6 uur treinvervangend vervoer en een ton aan GTBV ook voor jou als grond- en boomeigenaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[rijdenderechter] Een boom op meer dan 1,5 meter van de erfgrens mag blijven staan. [/rijdederechter]
Dus al zou ProRail dat willen, juridisch staan ze meestal (die bepaling verschilt enigszins per gemeente/provincie) behoorlijk zwak qua afdwingbaarheid. Dus dat effe snel regelen, nee, dat zit er niet in.
quote:Een eigenaar van een boom kan aansprakelijkheid voorkomen wanneer hij kan bewijzen dat hij aan zijn zorgplicht heeft voldaan. Er is dan geen sprake van onrechtmatigheid. De rechtbank Arnhem heeft dat in 2011 heel helder uiteengezet. Hoever de zorgplicht gaat, hang af van de omstandigheden van die boom: hoe groot is de boom en waar staat hij? De algemene zorgplicht die voor de meeste bomen geldt, bestaat er uit dat er sprake moet zijn van regelmatig regulier onderhoud en regelmatige uitwendige controle op gebreken aan de boom (de zogenaamde boomveiligheidscontrole). Afhankelijk van leeftijd, omvang en groeiplaats hebben we het dan over jaarlijkse tot vijfjaarlijkse controles. Wanneer de boom op een plaats staat waarbij is te voorzien dat bij omvallen of afbreken van een tak er aanzienlijke schade kan ontstaan, dan is er sprake van verhoogde zorgplicht. Een dergelijke boom zal minstens jaarlijks moeten worden gecontroleerd en behoeft misschien extra onderhoud. En dan is er nog de onderzoeksplicht. Wanneer uitwendige gebreken worden geconstateerd of wanneer er andere aanwijzingen bestaan over een gebrek, dan dient een nader onderzoek plaats te vinden
Oh die bovenste is wel gaaf als dasspeld.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:52 schreef MTL het volgende:
[..]
Dasspeld niet volgens mij.
Deze heb ik hier echter wel liggen:
[ link | afbeelding ]
Edit: onderste is natuurlijk de wegsleeploc van de bovenliggende stam.
Interessante bijdrage in de discussie, vanuit een land waar men ook dikwijls verstandig redeneert en tot de conclusie is gekomen dat dit zeker tot minder storingen leidt (en het gezeur met blaadjes op de rails ook gelijk decimeert)quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:49 schreef James1988 het volgende:
Ook in het Verenigd Koninkrijk hebben ze te maken met bomen en andere groene ellende langs het spoor, zeker nu ze daar (eindelijk) volop bezig zijn met elektrificatie.
Filmpje:
En de "état de nounou" bekend om zijn gezever?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De UK is totaal van de zotte als het gaat om regeltjesgezever Waar heb je het in hemelsnaam over. De inwoners hebben het consequent over "The Nanny State".
Ik vind het acceptabel dat er soms infrastructuur kapot gaat en overlast is en zélfs dat er doden vallen omdat er bomen zijn. Als je je ergens druk over wil maken, ga je dan druk maken over de zeventien verschillende ERTMS-versies die ze in NL uitgerold hebben en wat voor veel meer vertraging zorgt dan die enkele zuidwesterstorm die we eens per jaar hebben. En helemaal eentje met een kracht zoals de afgelopen keer.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:54 schreef Bitlord het volgende:
Het is fijn dat Deadlock2k zich kennelijk één voelt met bomen, maar ik heb niet de intentie om mij tegen jou te ageren, maar tegen een overlastgever waar in alle ons omringende landen iets tege wordt gedaan, behalve in ons land.
Dat is net zo relevant en nuttig als aan een zuigeling vragen wat ze vinden van kernenergie.quote:Wat is de gedachte van Maatschappij voor beter OV hierontrent eigenlijk?
Probleem is, dat de mens de neiging heeft om te denken "Dat overkomt mij niet, dat gebeurt alleen bij een ander"...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:00 schreef Bitlord het volgende:
Maar als eigenaar van de boom heb je wel een zorgplicht. Waait de boom om of breekt een grote tak af, omdat je er geen onderhoud aan uitvoert dan is de vervolgschade van 6 uur treinvervangend vervoer en een ton aan GTBV ook voor jou als grond- en boomeigenaar.
Zie PM.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 21:14 schreef Bitlord het volgende:
Een zuigeling heeft over het algemeen geen verstand, een reizigersklub wel.
Waarom ik er specifiek naar vraag is omdat ik enerzijds in de doelstellingen van voorbeterov zie dat zij streven naar betrouwbaar vervoer en dat dit stipt uitgevoerd moet worden . Anderzijds zie ik dat een storm met een grote hoeveelheid bomen op het spoor schijnbaar altijd als een gegeven wordt gezien, terwijl het beleid uit omliggende landen lijkt dat er met preventieve maatregelen wel iets te voorkomen valt. Vandaar dat ik benieuwd ben naar een mening in dit geval, omdat het de betrouwbaarheid van het spoor alleen maar ten goede doet komen.
Voor een reactie voor wat betreft het eerste gedeelte verwijs ik graag naar de inhoud van een forumpost door iemand hier om 20:48 gepost.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 21:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zou je denken! Maar in het geval van VBOV is het opgetelde IQ voor wat betreft openbaar vervoer van alle medewerkers/vrwijwilligers ongeveer even groot als de totale populatie ijsberen op Antarctica.
[..]
Snap ik best maar er zijn genoeg andere problemen die een veel hogere prioriteit moeten hebben.
En de achterkant?quote:
De 1100 als das.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:56 schreef Maegrim het volgende:
blijft laf dat ze geen 1100 als speld geven
Ik vind dit het leukste gesprek van dit topic.quote:
Samequote:Op vrijdag 26 januari 2018 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dit het leukste gesprek van dit topic.
greavy heeft een nieuwe baan?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 23:20 schreef Bitlord het volgende:
Ik vond trouwens op de website van Prorail, afdeling plantsoenendienst en groenbeheer,
Zo, nu wel weer enigszins.quote:
Schade wordt verhaald op dader mag ik hopen? Wat een mongool moet je dan zijn zegquote:Op zaterdag 27 januari 2018 02:43 schreef dennistd het volgende:
Van die ICB die 1,5 week terug in Wierden strandde zijn nu ook beelden van de schade aan het bistrorijtuig: https://www.facebook.com/(...)1165/?type=3&theater
En toevallig ook nog een filmende machinist in de achteropkomende IC die een extra stop in Wierden maakte. Hier vanaf Almelo, filmpje begint al in Enschede:
Van een kale kut kun je niet plukkenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schade wordt verhaald op dader mag ik hopen? Wat een mongool moet je dan zijn zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |