In tegenstelling tot de vorige drie keer waarbij ik mocht overnachten in resp het Rabotheater, het Beatrixtheater en de fucking jaarbeurs. Ga fietsen joh.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Domste reply op fok ooit. Mensen zaten en zitten 10 uur klem.
Luisteren naar mij, ik heb maandag na dat plaatje van b2py gelijk maar ff donderdag "thuiswerken" in m'n agenda gezetquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:40 schreef James1988 het volgende:
Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Ga er maar aan staan.
precies en dat Arriva in Noord-Nederland normaal reed komt doordat daar de storm overtrok en het hier wel hard waaide, maar niet zo erg dat er bomen op het spoor vielen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:40 schreef James1988 het volgende:
Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Ga er maar aan staan.
HOEZO DAN HOEZO DAN HOEZO DAN HE HE HE WIE BEN JIJ DAN HEquote:
Orakel jongen! Let op m'n woorden; hoogste waterstand in de rivieren in jaren in het voorjaar met ook allerlei nare gevolgen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOEZO DAN HOEZO DAN HOEZO DAN HE HE HE WIE BEN JIJ DAN HE
quote:De NS gaat ervan uit dat morgen negen
op de tien treinen weer rijden,maar in
de ochtendspits zal dat nog niet het
geval zijn.Sinds 18.00 uur wordt er
weer mondjesmaat gereden,nadat er de
hele dag geen treinen hadden gereden
vanwege kapotte bovenleidingen.
Op veel stations zijn mensen gestrand.
De NS zette in eerste instantie geen
bussen in,maar probeert vanavond toch
nog met bussen gestrande passagiers
naar huis te brengen.
Als niet iedereen weg komt,worden er
veldbedden en opvang geregeld.ProRail
meldt op 150 plaatsen schade,waarvan 30
schade aan de bovenleiding.
Nee dat gaat nu juist echt enorm goed nu hoor je er nauwelijks wat over, toen er in '93 en '95 geëvacueerd moest worden waren we wereldnieuws EN NU NIETquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Orakel jongen! Let op m'n woorden; hoogste waterstand in de rivieren in jaren in het voorjaar met ook allerlei nare gevolgen.
Dat zou best een domme reply zijn ja. Als de bovenleiding stuk is, kun je ook geen reizigersdienst met dieseltreinen rijden natuurlijk. Je kunt NET schouwritten rijden, met alle mitsen en maren.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In b4 "als ze nou gewoon die vloot DM'90 niet in de mottenballen hadden gezet"
Ja, maar wat we net hebben gehad was van een beetje extreme regenval. Er is in jaren niet zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en ik verwacht dat de Rijn en de IJssel, zélfs met Ruimte Voor De Rivier (fantastisch project trouwens, echt de moeite waard om eens naartoe te fietsen c.q. rond te wandelen!) de kades in Diverse steden onder gaan zetten. En ik denk dan aan '93/'95 inderdaad minstens.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat gaat nu juist echt enorm goed nu hoor je er nauwelijks wat over, toen er in '93 en '95 geëvacueerd moest worden waren we wereldnieuws EN NU NIET
Ik zou het met buitengewone interesse volgenquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, maar wat we net hebben gehad was van een beetje extreme regenval. Er is in jaren niet zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en ik verwacht dat de Rijn en de IJssel, zélfs met Ruimte Voor De Rivier (fantastisch project trouwens, echt de moeite waard om eens naartoe te fietsen c.q. rond te wandelen!) de kades in Diverse steden onder gaan zetten. En ik denk dan aan '93/'95 inderdaad minstens.
Even los van het feit dat ik nog steeds het praktisch nut van preventief uitdunnen betwijfel, de inzet die ze vanmiddag/vanavond tonen om er het beste van te maken (rijdend personeel, planners, bijsturing) is bewonderenswaardig. Zou er dan toch nog hoop voor ze zijn? .quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind het vrij respectabel dat je alweer op relatief veel plekken kan komen zo snel na dit. Dat is ook wel eens anders geweest.
ja, dat denk ik ook. Maar dat klinkt al snel als "het valt wel mee" en in de praktijk zijn reizigers dan toch teleurgesteld. Daar moet misschien eens wat meer voorlichting, wat meer duidelijkheid aan geschonken worden. Want als je 2 opties hebt:quote:Op donderdag 18 januari 2018 22:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat de logica achter de LUD is dat je nadat de calamiteiten voorbij zijn veel minder moeite hoeft te doen om de treindienst te kunnen opstarten.
Laat gaan johquote:Op donderdag 18 januari 2018 23:23 schreef desbarts het volgende:
Pardon? Je weet dat momenteel in heel duitsland geen treinen rijden, Arriva op de meeste plekken ook niet reed en dat een uitgedunde dienstregeling niet voor de lol wordt ingestart?
HAHAHAHAHAHHAHAHAAA ok doei.quote:Op donderdag 18 januari 2018 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden.
Tegenwoordig is dat andersom. Als er maar mogelijk een heel klein beetje wat aan de hand is met het weer, begint de NS met de helft van alle treinen te cancellen. Dat is tegenwoordig standaard. En als er dan nog kans is op vertraging, leggen ze gewoon alles stil.
Want, als een trein meer dan 5 minuten vertraging heeft, moeten ze een boete betalen. Behalve als ze die trein laten vervallen, of als ze met een aangepast rooster rijden omdat gewoon rijden absoluut onmogelijk is. En dus is het dat steeds vaker.
Terwijl Arriva gewoon overal reed, behalve op de paar plaatsen waar er een boom op de bovenleiding was gevallen. Het kan dus wel!
Kortom, als het nu slecht weer is, mag je hopen dat je een auto hebt, zodat je achteraan kan aansluiten in de file. Want de NS laat het zeker afweten.
Kunnen we die hele troep niet aan de DB verkopen voor een paar Euro? Het kan er alleen maar beter op worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |