Geweldigenoten iddquote:Op maandag 22 januari 2018 20:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vet! Hoop dat jullie fantastische cashews hebben gehad <3
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes .quote:Op maandag 22 januari 2018 20:42 schreef BLS het volgende:
Ondertussen vindt Rover dat het helemaal anders moet.
https://www.rover.nl/actu(...)dreigt-vast-te-lopen
Zo willen ze het drietreinenmodel weer terug, met hoogfrequentie 'metropolitane stoptreinen' en 'metropolitane sneltreinen' en minder frequente maar wel veel snellere intercity's.
Die tien minuten trein laat zien dat het netwerk er op de uitlopers eigenlijk nog niet klaar voor is.quote:Op maandag 22 januari 2018 22:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes .
Is dat dat tranendal waar ze al 15 jaar mee bezig zijn?quote:De aankomende jaren wordt een derde spoor tussen de Duitse stad Emmerik en het Roergebied aangelegd. ,,Die werkzaamheden zijn waarschijnlijk in 2022 afgerond’’,
Het is minder vergezocht dan je misschien denkt, tussen Amsterdam en Rotterdam is de situatie die Rover schetst al een feit met een sprinter, een vaak stoppende IC en weinig stoppende ICdirect.quote:Op maandag 22 januari 2018 22:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes .
Die tweedeling is er pas sinds dienstregeling 2007, het model dat Rover voorstelt dateert juist uit de vorige eeuw.quote:De traditionele tweedeling Intercity/Sprinter en de bijbehorende eigenschappen dateren uit
de vorige eeuw en zijn aan herziening toe.
EN DIT KAN WEL HE PRORAIL !!!11quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Happy Reading do you in the Train.
Rondom Amsterdam krijg je dat wel voor elkaar zolang je niet vaker dan 4 x per uur gaat rijden. Sneltreinen in een kwartierdienst naar Amersfoort/Lelystad vanaf Schiphol en Amsterdam CS die wel stoppen op Muiderpoort, Duivendrecht, Weesp, Naarden=Bussum en Almere Buiten en een IC die in een halfuurdienst in een ruk Amsterdam Zuid-Amersfoort en Amsterdam Zuid-Almere C-Zwolle rijdt. Richting Utrecht kan je ook wel iets leuks verzinnen. Richting Noord Holland heb je geen IC's nodig. Rondom Gouda loopt het helaas al snel vast waardoor het hele verhaal vanuit Den Haag en Rotterdam weinig voor kan stellen.quote:Op maandag 22 januari 2018 22:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes .
Hahaha, een klassieker Waarom kan ik die niet meer vinden op YouTubequote:
Vond wel deze:quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:08 schreef BLS het volgende:
[..]
Hahaha, een klassieker Waarom kan ik die niet meer vinden op YouTube
HGm 4/4❤quote:Op dinsdag 23 januari 2018 20:42 schreef Adrie072 het volgende:
http://www.urnerwochenbla(...)-23-januar-2018.html
Fraaie fotoserie ook met treintjes erin;
[ afbeelding ]
Hoe hard werd daar gereden?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:28 schreef James1988 het volgende:
Wat een aanstellerij. Afgelopen weekend in Polen zag ik maar genoeg mensen langs het spoor lopen en dat ging allemaal prima.
quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:08 schreef BLS het volgende:
[..]
Hahaha, een klassieker Waarom kan ik die niet meer vinden op YouTube
Niet harder dan 125, want dat is de maximumsnelheid van de loc die voor onze trein hingquote:
Van Görlitz naar Wroclaw was de baanvaksnelheid wel 160km/h (helemaal opgeknapt spoor en perrons, ongetwijfeld allemaal Europees geld) maar de trein (Desiro Classic) heeft een maximumsnelheid van 120km/h. Het spoor Wroclaw-Rzepin was niet bepaald opgeknapt, en dat was ook wel te merkenquote:
quote:19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen.
Zwitserland: Brig - Zermatt
Een treinreis van de oever van de Rhône
naar de top van de Gornergrat.Binnen
enkele tientallen kilometers gaat de
reis naar een hoogte van meer dan 3000
meter,waar de bekendste bergtop van het
land,de Matterhorn,in al zijn
grootsheid te zien is.
Het is ook het verhaal van een
spoorlijn die een klein bergdorp
verandert in een centrum voor berg- en
wintersport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |