ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
In Duitsland is het treinverkeer gewoon compleet gestaakt en wordt uberhaupt niet meer opgestart. Dat is nog wel een fractie verder dan NS & ProRail gaan
Iets specifieker: het Fernverkehr is in de hele bondsrepubliek gestaakt. Het Regionalverkehr is in een aantal deelstaten gestaakt, waar mogelijk wordt geprobeerd het weer op te starten.
Rond Groningen en Zuidbroek reden vandaag wel gewoon treinen, zoveel wind stond hier niet. Op 7 januari reden er overigens ook gewoon treinen en toen was het ook nog eens echt goed zonnig:
Nadat DB Cargo op donderdag 4 januari de beladen dolime-trein uit Hermalle-Sous-Huy naar Veendam heeft gereden is de trein bij Nedmag achtergebleven. De vrijdag/zaterdagslag kwam daarmee te vervallen.
Op de in het noorden van Nederland zeer zonnig verlopen zondag 7 januari 2018 toog het treinpersoneel op DB Cargo-lok 6412 in alle vroegte naar Veendam. Na het lossen van de trein kon ruim drie uur eerder dan de dienstregelingtijd vertrokken worden uit Veendam.
We zien de 6412 van DB Cargo met 27 lege Taoos als trein 47615 door de boog bij Waterhuizen rijden op weg naar de voorlopige eindbestemming Onnen. De volgende ochtend wordt de trein naar België doorgevoerd.
Na het binnenhalen van de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen 2020-2035 tekenden tekenden Arriva en Stadler voor de bouw van 18 zero-emissie-treinen. Deze unieke treinen zijn geschikt voor gedeeltelijke elektrificatie en speciaal voor en door Arriva samen met Stadler ontwikkeld. Daarnaast worden de bestaande 51 diesel-GTW-stellen compleet gerenoveerd en tevens uitgerust met geavanceerde batterijpakketten.
Hierdoor ontstaat een complete vloot van 69 treinen, die tevens in een nieuwe wit/groen/zwarte kleurstelling op de baan zullen verschijnen. Het is de bedoeling dat de gerenoveerde stellen vanaf 2019 al op de baan zullen verschijnen, in aanloop naar de start van de nieuwe concessie in december 2020.
Hierdoor zal in Noord-Nederland binnen drie jaar de huidige wit/rode kleurstelling gaan verdwijnen, waarmee ook een einde zal komen aan de drie Wiederline-stellen die met een Duitse en Nederlandse vlag zijn bestickerd.
Op zondag 7 januari 2018 passeert stel 10301 "Annie en Riemer" als trein 20137 van Groningen naar Weener hier ter hoogte van Waterhuizen het Drentsche Diep.
Op zon- en feestdagen rijdt Arriva op het traject Groningen-Zuidbroek tweemaal per uur, waarna de trein het ene half uur doorrijdt naar Veendam en op het andere half uur via Winschoten naar Weener wordt gereden.
Op de zeer zonnige zondag 7 januari 2018 was GTW 2/8-stel 10304 "Hans Alders" onderweg als trein 37839 van Groningen naar Veendam en passeert hier ter hoogte van Westerbroek.
In Groningen zijn beide treinseries op elkaar doorgekoppeld, waardoor al het materieel dat op zondag wordt ingezet voorzien moet zijn van het Duitse treinbeveiligingssysteem Indusi. Hierdoor komt het op zondag relatief vaak voor dat een of meerdere bestickerde Wiederline-stellen op deze lijn actief zijn.
Zo ook op de zeer zonnige zondag 7 januari 2018, toen GTW 2/8 10302 "Bastiaan Jan Ader" onderweg is als trein 20136 van Weener naar Groningen en hier ter hoogte van Foxhol passeert.
Station Kropswolde is genoemd naar het circa 1 km verderop gelegen Kropswolde, maar ligt feitelijk in het dorp Foxhol. Het werd tegelijk met de spoorlijn Groningen-Nieuweschans op 1 mei 1868 geopend. Het stationsgebouw, dat dateert uit 1915, is sinds 1989 tentoonstellingsruimte. In 2004 werd het aangewezen als rijksmonument.
Op de zonnige zondag 7 januari 2018 vond ik dit doorkijkje vlakbij het station Kropswolde, met fraai zicht op het oude stationsgebouw. Terwijl de zon alweer snel richting horizon zakt maakt Arriva GTW-stel 10301 een stop als trein 20138 uit Weener naar Groningen.
In alweer een fraai laagstaand zonnetje passeert op zondag 7 januari 2018 Arriva GTW 2/8 10302 "Bastiaan Jan Ader" voor het laatst de fotograaf, ditmaal even voor het station van Sappemeer Oost.
Dit station zal in 2022 sluiten als gevolg van indienststelling van het nieuwe doorstroomstation Groningen, ook wel Spoorzone genaamd. Vanaf dat moment zullen de regionale treinen van Arriva niet meer Groningen als eindbestemming hebben maar worden deze doorgekoppeld tussen Roodeschool en Leer, Delfzijl en Veendam en Leeuwarden - Groningen Europapark. Treinen zullen dan langer worden om meer reizigers een zitplaats te kunnen bieden en omdat de perrons in Sappemeer Oost daarvoor te kort zijn zal het station, ondanks protesten, worden gesloten.
Op donderdag 18 januari 2018 20:38 schreef Zug-Chef het volgende: Rond Groningen en Zuidbroek reden vandaag wel gewoon treinen, zoveel wind stond hier niet. Op 7 januari reden er overigens ook gewoon treinen en toen was het ook nog eens echt goed zonnig: [knip]
Wat een prachtige foto's
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ben ik serieus de enige die het totaal niet raar vindt dat dit aan de hand is? Er zou maar met 140 tegen een boom gejakkerd worden ofzo. Jeetje. En alsof het op de weg (of op Schiphol, óf met de bus) beter is....
Op donderdag 18 januari 2018 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ben ik serieus de enige die het totaal niet raar vindt dat dit aan de hand is? Er zou maar met 140 tegen een boom gejakkerd worden ofzo. Jeetje. En alsof het op de weg (of op Schiphol, óf met de bus) beter is....
Nee niemand vindt het raar. En aangezien ik al de hele dag gewoon lekker thuis zit, vind ik het zelfs niet vervelend. Maar al die mensen die wel de baan op gegaan zijn, vaak omdat ze gewoon geen keus hadden, die zijn de sjaak en die vinden dat vervelend.
En ook DAT vind ik niet raar Jij wel een beetje he
Op donderdag 18 januari 2018 21:14 schreef PluggieOD het volgende: Niemand vind het raar, daarom zei me baas gister al, dit gaat geheid mis, blijf maar thuis of kom met de auto.
Ironisch genoeg zei NS gisterenavond zelf nog op hun forum tegen een reiziger die vroeg of hij zijn e-ticket dat was aangeschaft voor de dienstregeling werd aangepast mocht ruilen dat dat niet aan de orde was omdat hij er gewoon mee zou kunnen reizen vandaag.
En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.
En ook DAT vind ik niet raar Jij wel een beetje he
Nee hoor, dat vind ik niet raar. Wat ik raar vind is dat iemand op het NOS Journaal aan het woord komt die zegt "t is altijd wat, blaadjes op de rails, nu weer dit t is net siberië" [sic] Dude
Ironisch genoeg zei NS gisterenavond zelf nog op hun forum tegen een reiziger die vroeg of hij zijn e-ticket dat was aangeschaft voor de dienstregeling werd aangepast mocht ruilen dat dat niet aan de orde was omdat hij er gewoon mee zou kunnen reizen vandaag.
Ja, het serviceniveau is echt allesbehalve op orde. Dat heb ik vandaag nog in een panelenquête geroepen.
Op donderdag 18 januari 2018 21:17 schreef Kansenjongere het volgende: En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.
Op donderdag 18 januari 2018 21:17 schreef Kansenjongere het volgende: En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.
Zeiden ze dat letterlijk? Want ik heb er moeite mee om dat te geloven.
Er rijden stiekem best nog wat treinen. Op veel trajecten pendelen sprinters heen en weer. Het is alleen zo jammer dat NS geen overzichtje heeft waar de stremmingen zijn. Ook jammer dat er al de hele avond wordt omgeroepen dat je alternatief vervoer moet zoeken.
Op goed geluk knooppunthoppen gaat vooralsnog goed Bijna thuis....
Zeiden ze dat letterlijk? Want ik heb er moeite mee om dat te geloven.
"NS raadt mensen aan een alternatief te zoeken, biedt echter zelf geen alternatief aan". Dat staat overal in de media. Dat komt toch wel op hetzelfde neer toch
Zeiden ze dat letterlijk? Want ik heb er moeite mee om dat te geloven.
Nee, het letterlijke bericht waarmee men in de avondspits, toen er nog steeds geen enkele trein reed (en ook geen treinvervangend vervoer), kwam luidde:
quote:
Update 17:00 uur Advies aan reizigers: zoek alternatief voor de trein Als gevolg van de zware storm die over Nederland raasde hebben NS en ProRail vanochtend het treinverkeer gestaakt. De storm heeft veel schade aan spoor, bovenleidingen en stations veroorzaakt die hersteld moet worden, voordat er weer treinen kunnen rijden. Het gevolg is dat er vanavond hooguit enkele treinen kunnen rijden. Wij betreuren deze situatie zeer. We adviseren reizigers om te kijken naar alternatieven voor de trein om naar hun bestemming te reizen.
De informatie in de reisplanner is niet verder dan een half uur vooruit betrouwbaar. Reizigers moeten er rekening mee houden dat de nasleep van de storm ook morgen merkbaar zal zijn. NS adviseert reizigers de berichtgeving op NS.nl goed in de gaten te houden.
Op donderdag 18 januari 2018 21:17 schreef Kansenjongere het volgende: En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over.
Niet zomaar een woordvoerder, ik zag dat ze Marjan Rintel naar voren hadden geschoven
"NS raadt mensen aan een alternatief te zoeken, biedt echter zelf geen alternatief aan". Dat staat overal in de media. Dat komt toch wel op hetzelfde neer toch
Tja, waar haal je de honderdmiljoenmiljard bussen vandaan. Ik vind dat er wel meer effort in had mogen worden gestoken, daar niet van, maar hoe vervoer je 150.000 reizigers vanaf Utrecht naar andere plekken....
Op donderdag 18 januari 2018 21:20 schreef hm. het volgende: Er rijden stiekem best nog wat treinen. Op veel trajecten pendelen sprinters heen en weer. Het is alleen zo jammer dat NS geen overzichtje heeft waar de stremmingen zijn. Ook jammer dat er al de hele avond wordt omgeroepen dat je alternatief vervoer moet zoeken.
Op goed geluk knooppunthoppen gaat vooralsnog goed Bijna thuis....
rijdendetreinen.nl heeft een prachtig overzicht met actuele vertrektijden en tot waar de treinen komen.
Laatst gewijzigd: 18 januari 2018, 20.47 uur We adviseren u nog steeds om te kijken naar alternatief vervoer. Arriva-treinen in Noord Nederland en Limburg rijden wel.
Tja, waar haal je de honderdmiljoenmiljard bussen vandaan. Ik vind dat er wel meer effort in had mogen worden gestoken, daar niet van, maar hoe vervoer je 150.000 reizigers vanaf Utrecht naar andere plekken....
Ja precies. Daarom snapte ik je opmerking van vanmiddag over die taxibon ook niet
Op donderdag 18 januari 2018 21:20 schreef hm. het volgende: Er rijden stiekem best nog wat treinen. Op veel trajecten pendelen sprinters heen en weer. Het is alleen zo jammer dat NS geen overzichtje heeft waar de stremmingen zijn. Ook jammer dat er al de hele avond wordt omgeroepen dat je alternatief vervoer moet zoeken.
Dit komt allemaal omdat NS vrijwel niets méér weet dan de gestrande reizigers. Ze zijn in zo'n situatie gewoon alles kwijt. Poppetjes, ijzer, overzicht, controle. Alles. Kun je je over opwinden, haalt niet veel uit
tja het nieuws zat vol met omgewaaide vrachtwagens en ook bussen die naast de weg terecht kwamen. ik denk dat er gewoon geen bussen beschikbaar gesteld werden
Dit komt allemaal omdat NS vrijwel niets méér weet dan de gestrande reizigers. Ze zijn in zo'n situatie gewoon alles kwijt. Poppetjes, ijzer, overzicht, controle. Alles. Kun je je over opwinden, haalt niet veel uit
Ik vind het vrij respectabel dat je alweer op relatief veel plekken kan komen zo snel na dit. Dat is ook wel eens anders geweest.
Op donderdag 18 januari 2018 21:34 schreef Salatrel het volgende: tja het nieuws zat vol met omgewaaide vrachtwagens en ook bussen die naast de weg terecht kwamen. ik denk dat er gewoon geen bussen beschikbaar gesteld werden
mja, dan moet het wel verantwoord zijn om de weg op te gaan.
Domste reply op fok ooit. Mensen zaten en zitten 10 uur klem.
Ben jij nieuw op fok? Ik heb het nog weleens dommer gezien hoor
In fact, ik ga wel met hem mee. In het verleden was "misschien rijdt er morgenochtend weer wat" het beste waar je op kon hopen. Dit is wel een verbetering op zich
Dit komt allemaal omdat NS vrijwel niets méér weet dan de gestrande reizigers. Ze zijn in zo'n situatie gewoon alles kwijt. Poppetjes, ijzer, overzicht, controle. Alles. Kun je je over opwinden, haalt niet veel uit
Volgens mij zijn ze al jaren crisismanagers kwijt.
Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Domste reply op fok ooit. Mensen zaten en zitten 10 uur klem.
In tegenstelling tot de vorige drie keer waarbij ik mocht overnachten in resp het Rabotheater, het Beatrixtheater en de fucking jaarbeurs. Ga fietsen joh.
Ik heb ook gewoon mazzel hoor, dat ik gisteren cursus had en niet vandaag. Denk niet dat het speelbaar geweest was als ik vanochtend gezegd had "Joh doeieloei, ik blijf even profylactisch thuis "
Op donderdag 18 januari 2018 21:40 schreef James1988 het volgende: Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Ga er maar aan staan.
Luisteren naar mij, ik heb maandag na dat plaatje van b2py gelijk maar ff donderdag "thuiswerken" in m'n agenda gezet
Op donderdag 18 januari 2018 21:40 schreef James1988 het volgende: Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt.
Ga er maar aan staan.
precies en dat Arriva in Noord-Nederland normaal reed komt doordat daar de storm overtrok en het hier wel hard waaide, maar niet zo erg dat er bomen op het spoor vielen.
De NS gaat ervan uit dat morgen negen op de tien treinen weer rijden,maar in de ochtendspits zal dat nog niet het geval zijn.Sinds 18.00 uur wordt er weer mondjesmaat gereden,nadat er de hele dag geen treinen hadden gereden vanwege kapotte bovenleidingen.
Op veel stations zijn mensen gestrand. De NS zette in eerste instantie geen bussen in,maar probeert vanavond toch nog met bussen gestrande passagiers naar huis te brengen.
Als niet iedereen weg komt,worden er veldbedden en opvang geregeld.ProRail meldt op 150 plaatsen schade,waarvan 30 schade aan de bovenleiding.
Orakel jongen! Let op m'n woorden; hoogste waterstand in de rivieren in jaren in het voorjaar met ook allerlei nare gevolgen.
Nee dat gaat nu juist echt enorm goed nu hoor je er nauwelijks wat over, toen er in '93 en '95 geëvacueerd moest worden waren we wereldnieuws EN NU NIET
Dat zou best een domme reply zijn ja. Als de bovenleiding stuk is, kun je ook geen reizigersdienst met dieseltreinen rijden natuurlijk. Je kunt NET schouwritten rijden, met alle mitsen en maren.
Nee dat gaat nu juist echt enorm goed nu hoor je er nauwelijks wat over, toen er in '93 en '95 geëvacueerd moest worden waren we wereldnieuws EN NU NIET
Ja, maar wat we net hebben gehad was van een beetje extreme regenval. Er is in jaren niet zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en ik verwacht dat de Rijn en de IJssel, zélfs met Ruimte Voor De Rivier (fantastisch project trouwens, echt de moeite waard om eens naartoe te fietsen c.q. rond te wandelen!) de kades in Diverse steden onder gaan zetten. En ik denk dan aan '93/'95 inderdaad minstens.
Ja, maar wat we net hebben gehad was van een beetje extreme regenval. Er is in jaren niet zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en ik verwacht dat de Rijn en de IJssel, zélfs met Ruimte Voor De Rivier (fantastisch project trouwens, echt de moeite waard om eens naartoe te fietsen c.q. rond te wandelen!) de kades in Diverse steden onder gaan zetten. En ik denk dan aan '93/'95 inderdaad minstens.
10 voor half 6 op station Utrecht, kwart voor 10 thuis in Helmond.
Ondertussen iets over 7 de bus ingestapt maar Oosterhout, vandaar met de bus naar Tilburg. Hoppa de trein naar Eindhoven en dan overstappen naar Helmond.
Het lukt wel, maar je bent effe bezig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Ik vind het vrij respectabel dat je alweer op relatief veel plekken kan komen zo snel na dit. Dat is ook wel eens anders geweest.
Even los van het feit dat ik nog steeds het praktisch nut van preventief uitdunnen betwijfel, de inzet die ze vanmiddag/vanavond tonen om er het beste van te maken (rijdend personeel, planners, bijsturing) is bewonderenswaardig. Zou er dan toch nog hoop voor ze zijn? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ik denk dat de logica achter de LUD is dat je nadat de calamiteiten voorbij zijn veel minder moeite hoeft te doen om de treindienst te kunnen opstarten.
Op donderdag 18 januari 2018 22:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat de logica achter de LUD is dat je nadat de calamiteiten voorbij zijn veel minder moeite hoeft te doen om de treindienst te kunnen opstarten.
ja, dat denk ik ook. Maar dat klinkt al snel als "het valt wel mee" en in de praktijk zijn reizigers dan toch teleurgesteld. Daar moet misschien eens wat meer voorlichting, wat meer duidelijkheid aan geschonken worden. Want als je 2 opties hebt:
1. Volledige drgl rijden net zo lang tot alles helemaal de soep in gelopen is 2. Preventief LUD
dan moet je daar wel bij zeggen dat het in geval van optie 1 24 tot 36 uur duurt om de boel weer normaal te krijgen, vanaf het moment dat je kunt gaan beginnen met repareren. En dat dat bij optie 2 weliswaar veel sneller gaat, maar dat mensen jammerdebammer toch nog even 12 uur moeten wachten voordat eea weer zoals verwacht is.
Voor een gestrande reiziger in de winterse kou valt "12 uur" op geen enkele manier mee.
Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden.
Tegenwoordig is dat andersom. Als er maar mogelijk een heel klein beetje wat aan de hand is met het weer, begint de NS met de helft van alle treinen te cancellen. Dat is tegenwoordig standaard. En als er dan nog kans is op vertraging, leggen ze gewoon alles stil.
Want, als een trein meer dan 5 minuten vertraging heeft, moeten ze een boete betalen. Behalve als ze die trein laten vervallen, of als ze met een aangepast rooster rijden omdat gewoon rijden absoluut onmogelijk is. En dus is het dat steeds vaker.
Terwijl Arriva gewoon overal reed, behalve op de paar plaatsen waar er een boom op de bovenleiding was gevallen. Het kan dus wel!
Kortom, als het nu slecht weer is, mag je hopen dat je een auto hebt, zodat je achteraan kan aansluiten in de file. Want de NS laat het zeker afweten.
Kunnen we die hele troep niet aan de DB verkopen voor een paar Euro? Het kan er alleen maar beter op worden.
Pardon? Je weet dat momenteel in heel duitsland geen treinen rijden, Arriva op de meeste plekken ook niet reed en dat een uitgedunde dienstregeling niet voor de lol wordt ingestart?
Toch bezienswaardig hoe je hier steeds weer van die eendagskankeraars langs ziet komen als het een keer in de soep loopt. DAN heeft men ineens alle verstand van de wereld over hoe het allemaal werkt
Op donderdag 18 januari 2018 23:23 schreef desbarts het volgende: Pardon? Je weet dat momenteel in heel duitsland geen treinen rijden, Arriva op de meeste plekken ook niet reed en dat een uitgedunde dienstregeling niet voor de lol wordt ingestart?
Laat gaan joh
Komend weekend is het weer tijd voor ons jaarlijkse Nieuwjaarsrondje It giet oan!
Op donderdag 18 januari 2018 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende: Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden.
Tegenwoordig is dat andersom. Als er maar mogelijk een heel klein beetje wat aan de hand is met het weer, begint de NS met de helft van alle treinen te cancellen. Dat is tegenwoordig standaard. En als er dan nog kans is op vertraging, leggen ze gewoon alles stil.
Want, als een trein meer dan 5 minuten vertraging heeft, moeten ze een boete betalen. Behalve als ze die trein laten vervallen, of als ze met een aangepast rooster rijden omdat gewoon rijden absoluut onmogelijk is. En dus is het dat steeds vaker.
Terwijl Arriva gewoon overal reed, behalve op de paar plaatsen waar er een boom op de bovenleiding was gevallen. Het kan dus wel!
Kortom, als het nu slecht weer is, mag je hopen dat je een auto hebt, zodat je achteraan kan aansluiten in de file. Want de NS laat het zeker afweten.
Kunnen we die hele troep niet aan de DB verkopen voor een paar Euro? Het kan er alleen maar beter op worden.
Komend weekend is het weer tijd voor ons jaarlijkse Nieuwjaarsrondje It giet oan!
Veel plezier mannen! (En vrouw, toch?)
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
ja, dat denk ik ook. Maar dat klinkt al snel als "het valt wel mee" en in de praktijk zijn reizigers dan toch teleurgesteld. Daar moet misschien eens wat meer voorlichting, wat meer duidelijkheid aan geschonken worden.
Je ziet vaak de gevolgen van de voorspelde code oranje/rood wel meevallen, zeker landelijk. Vandaag pakte het anders uit: veel omgevallen bomen en dus infra-storingen, met serieuze schade.
quote:
Want als je 2 opties hebt:
1. Volledige drgl rijden net zo lang tot alles helemaal de soep in gelopen is 2. Preventief LUD
dan moet je daar wel bij zeggen dat het in geval van optie 1 24 tot 36 uur duurt om de boel weer normaal te krijgen, vanaf het moment dat je kunt gaan beginnen met repareren. En dat dat bij optie 2 weliswaar veel sneller gaat, maar dat mensen jammerdebammer toch nog even 12 uur moeten wachten voordat eea weer zoals verwacht is.
Voor een gestrande reiziger in de winterse kou valt "12 uur" op geen enkele manier mee.
Op het moment dat het heftigste weer is overgetrokken, zou je idealiter beginnen met schouwen om te kijken waar weer gereden kan worden. Hier gaar uiteraard veel tijd in zitten. De volgende stap lijkt mij logischerwijs een nooddienstregeling met pendelende treinen op te zetten waar het kan. Ik denk dat NS dat ook geprobeerd heeft en in het westen van het land leek dat (uiteindelijk!) ook redelijk te lukken. Neemt niet weg dat 7 uur wachten tot er iets rijdt (11u - 18u) wel behoorlijk lang is.
De communicatie is natuurlijk weer een heel ander verhaal...
Nou het zes uur journaal opende met een behoorlijke aanval op de NS met een bomvol station en rommelige communicatie. In plaats van de boel de boel te laten en we zien morgen wel, zal dat geholpen hebben om de zaak op gang te brengen. Iedereen thuis uiteindelijk, prima prestatie.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Maar dat is best gunstig. 5.42 begin dienst, 7.09 naar Deventer eerste activiteit
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Jij kwam met een kaartje van een hobbyforum, de afgelopen 25 keer dat GeenStijl zo'n gok deed was het niet goed (en ook hobbymeteorologen) en nu kwamen de waarschuwingen van de echte weerinstanties
Jij kwam met een kaartje van een hobbyforum, de afgelopen 25 keer dat GeenStijl zo'n gok deed was het niet goed (en ook hobbymeteorologen) en nu kwamen de waarschuwingen van de echte weerinstanties
Ja. Als ik toch een thuiswerkdag heb kan ik net zo goed de kutste dag van de week pakken. Ik ben nu in Deventer, hebben ze de de halve stadsdienst wegbezuinigd, srsly wtf zo eventjes 😂
Op donderdag 18 januari 2018 23:08 schreef Yreal het volgende: Lud is dan nog een ding, maar ga dan met langere treinen rijden en niet met kortere
Hoeveel klachten ik gisterochtend in de trein Enschede - Deventer wel niet hoorde over dat het zo druk was vanwege een zogenaamd kortere trein... Ja, er reden 6 bakken waar er normaal gesproken op dat tijdstip 8 rijden. Maar het was wel 6 bakken dubbeldekker (VIRM) ipv 8 bakken enkel-dekker (ICM). Volgens mij was er netto dus meer ruimte in de trein dan normaal.
Nee hoor, stond hier ook al in het regionale krantje. Breda-Tilburg-Eindhoven vanaf 2025.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 18 januari 2018 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende: Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden.
Dat was wel grandioos. Dan reed er eens per uur een trein van acht bakken Plan E achter een 1200 in plaats van zes. Die goeie ouwe tijd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe