abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175495116

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
link
link document

Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'


Anti-Piet-activisten verdeeld over nieuwe Amsterdamse Piet




Previously on zwarte piet de discussie:



En verder!

<O) :W

[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 04-12-2017 21:23:02 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175495187
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voldoende verstand dus.

Misschien moet je ff in een Friesland topic gaan rondhangen? Kun je Fries praten met Friesen onderling.
Quote bewust verbouwd?

En ja ik vroeg toen of je geedit had idd. Maar nu staat er iets wat ik niet gezegd heb.
  maandag 4 december 2017 @ 19:53:34 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175495220
Geef mij maar Groningen trouwens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175495221
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Quote bewust verbouwd?

En ja ik vroeg toen of je geedit had idd. Maar nu staat er iets wat ik niet gezegd heb.
Ah, dat bedoel je. Sorry, dat was onbewust.

Dat is hoe het quote knopje op FOK zich gedraagt als er tekst is geselecteerd, helaas. Het was niet mijn intentie om mijn eigen uitspraak in jouw quote te zetten nee.

Ik zou hem aanpassen, maar helaas kan dat niet in gesloten topicdelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175495224
Slag bij Dokkum (1418)

De Slag bij Dokkum is een veldslag in de Grote Friese Oorlog. De slag was het gevolg van de Geallieerde aanval op de Schieringers in Dokkum, die de stad gebruikten als uitvalbasis om Geallieerde schepen op zee te bestoken. De gevechten vonden plaats bij de stad Dokkum en Ezumazijl.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Dokkum_(1418)
pi_175495252
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, dat bedoel je. Sorry, dat was onbewust.

Dat is hoe het quote knopje op FOK zich gedraagt als er tekst is geselecteerd, helaas. Het was niet mijn intentie om mijn eigen uitspraak in jouw quote te zetten nee.

Ik zou hem aanpassen, maar helaas kan dat niet in gesloten topicdelen.
Akkoord. ^O^
pi_175495267
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 19:53 schreef Ringo het volgende:
Geef mij maar Groningen trouwens.
Daar ben ik t trouwens mee eens. In Groningen stad leeft het meer, de ommelanden daarintegen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 19:59:58 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175495377
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:45 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Tijdelijk.
Wat weet jij wat wij niet weten?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175495855
Ook het journaal herhaalde het maar weer eens: buiten de Randstad bestaat de zwarte piet discussie niet en viert men het feest op traditionele wijze.

Ook op internationale scholen waar men vol trots het feest met zwarte pieten viert.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175495923
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook het journaal herhaalde het maar weer eens: buiten de Randstad bestaat de zwarte piet discussie niet en viert men het feest op traditionele wijze.

Ook op internationale scholen waar men vol trots het feest met zwarte pieten viert.
Is dat het nieuws van WNL?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175495930
Nos journaal in een internationale school in NL: 'de kinderen zien het lijken op zwarte piet meer als pluspunt...'

Abed: mad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175495959
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat weet jij wat wij niet weten?
Ik weet de geschiedenis
En wie de geschiedenis weet kent het huidige en ziet de toekomst :p

alles is al eens gebeurd en de mens is en zal nooit slimmer zijn want de mens is nooit dom of dommer geweest.
pi_175495988
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat het nieuws van WNL?
Niet eens, gewoon het nos journaal waar links zo veel waarde aan hecht.
Slap in the face, dolksteek in de rug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175496004
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:27 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

de mens is en zal nooit slimmer zijn want de mens is nooit dom of dommer geweest.
Hangt er vanaf op welke tijdschaal je kijkt natuurlijk, aangenomen dat je geen moeite hebt met de evolutieleer. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496019
.

[ Bericht 99% gewijzigd door WodanIsGroot op 04-12-2017 20:29:57 ]
pi_175496045
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet eens, gewoon het nos journaal waar links zo veel waarde aan hecht.
Slap in the face, dolksteek in de rug.
Nou nou nou, het idee dat de NOS vooral links nieuws zou brengen is toch vooral een populistisch rechts waanbeeld.

Als dit letterlijk van NOS komt dan verbaast dat me enigszins, meer niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496115
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hangt er vanaf op welke tijdschaal je kijkt natuurlijk, aangenomen dat je geen moeite hebt met de evolutieleer. :)
Homo sapiens sapiens (nee das geen typ fout), de niet wilde mens.

Wij zijn tegenwoordig niet slimmer, wel handiger en listiger.
pi_175496141
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook het journaal herhaalde het maar weer eens: buiten de Randstad bestaat de zwarte piet discussie niet en viert men het feest op traditionele wijze.

Ook op internationale scholen waar men vol trots het feest met zwarte pieten viert.
En zelfs in het grootste deel van de Randstad zelf is het totaal geen issue. Of zelfs binnen de daarin gelegen steden (Rotterdam-IJsselmonde haalde gewoon een Sint met Zwarte Pieten binnen, evenals Amsterdam-Noord).
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_175496173
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou nou nou, het idee dat de NOS vooral links nieuws zou brengen is toch vooral een populistisch rechts waanbeeld.

Als dit letterlijk van NOS komt dan verbaast dat me enigszins, meer niet.
Het feit dat ze dit item in het achtuurjournaal van 4 december stoppen geeft al aan wat het belang is. En als de discussie dit jaar wel buiten de Randstad gevoerd zou zijn, dan zou de NOS dat zeker vermeld hebben, maar dat is dus gewoon niet zo.

En dat op Internationale scholen buiten de Randstad gewoon vol trots de Nederlandse traditie van zwarte piet word overgedragen aan de kinderen is ook een teken dat zp niet aan populariteit inboet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175496182
Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.


link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175496194
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:34 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En zelfs in het grootste deel van de Randstad zelf is het totaal geen issue. Of zelfs binnen de daarin gelegen steden (Rotterdam-IJsselmonde haalde gewoon een Sint met Zwarte Pieten binnen, evenals Amsterdam-Noord).
Klopt, ook in mijn wijk in Rotterdam waren gewoon zwarte pieten. De meningen in R'dam zijn wel flink verdeeld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175496209
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Homo sapiens sapiens (nee das geen typ fout), de niet wilde mens.

Wij zijn tegenwoordig niet slimmer, wel handiger en listiger.
Er zitten geen harde grenzen tussen soorten en soortovergangen.

Als je zegt: de mens is als soort nauwelijks veranderd sinds culturele evolutie de soort transformeerde van nomaden in een beschaving, dat klopt.

De soort Homo Sapiens Sapiens is echter wel een flink stukkie ouder en is wel degelijk flink veranderd. Sterker nog: waar precies de grens moet worden gelegd is een discussiepunt onder biologen. :P De vraag 'hoe lang bestaat de mens?' gaat voornamelijk over de vraag wat we nog als mens willen zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496278
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Quote bewust verbouwd?

En ja ik vroeg toen of je geedit had idd. Maar nu staat er iets wat ik niet gezegd heb.
ja en molurus heeft van alles uit de OP gesloopt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175496289
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 20:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zitten geen harde grenzen tussen soorten en soortovergangen.

Als je zegt: de mens is als soort nauwelijks veranderd sinds culturele evolutie de soort transformeerde van nomaden in een beschaving, dat klopt.

De soort Homo Sapiens Sapiens is echter wel een flink stukkie ouder en is wel degelijk flink veranderd. Sterker nog: waar precies de grens moet worden gelegd is een discussiepunt onder biologen. :P De vraag 'hoe lang bestaat de mens?' gaat voornamelijk over de vraag wat we nog als mens willen zien.
Dat is ook de reden dat ik Homo sapiens sapiens en de 'niet wilde mens' schrijf. Ik benader het niet biogisch, want ten eerst is dat een mijnenveld. En ten tweede draait het om de emoties: de emoties onderkennen en beheersen, oftewel: de niet wilde mens.

Maar je bent het dus eigenlijk met me eens. Mooi :p
  Leukste jonkie 2022 maandag 4 december 2017 @ 20:41:56 #25
213457 engine
pi_175496292
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het feit dat ze dit item in het achtuurjournaal van 4 december stoppen geeft al aan wat het belang is. En als de discussie dit jaar wel buiten de Randstad gevoerd zou zijn, dan zou de NOS dat zeker vermeld hebben, maar dat is dus gewoon niet zo.

En dat op Internationale scholen buiten de Randstad gewoon vol trots de Nederlandse traditie van zwarte piet word overgedragen aan de kinderen is ook een teken dat zp niet aan populariteit inboet.
Dat klopt wel denk ik. Maar dat vind ik geen reden om maar hetzelfde te blijven doen. Verder prima dat scholen daar zelf een keuze in maken.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175496302
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:36 schreef StaceySinger het volgende:
Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link

Dit krijg je dus als je laaggeschoolde migranten-tokkies binnenhaalt.
  Leukste jonkie 2022 maandag 4 december 2017 @ 20:42:34 #27
213457 engine
pi_175496308
Laatste avondje discussiëren. Jammer man :D
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175496309
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 december 2017 @ 20:44:54 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175496360
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat ik Homo sapiens sapiens en de 'niet wilde mens' schrijf. Ik benader het niet biogisch, want ten eerst is dat een mijnenveld. En ten tweede draait het om de emoties: de emoties onderkennen en beheersen, oftewel: de niet wilde mens.

Maar je bent dus eigenlijk met me eens. Mooi :p
Nou ja 'de mens is nooit dommer geweest' lijkt mij niet juist. Maar het is maar net wat je onder 'de mens' verstaat natuurlijk. Homo sapiens sapiens was wel ooit vrij wild hoor. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496372
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is hij nou echt aan het censureren geslagen?
Alles wat hem niet uitkomt heeft Molurus eruit gesloopt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175496396
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:41 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat klopt wel denk ik. Maar dat vind ik geen reden om maar hetzelfde te blijven doen. Verder prima dat scholen daar zelf een keuze in maken.
Je bent vrij om te doen wat je wilt. Ik heb er ook geen enkel probleem mee als mensen roetveegpieten, witte pieten, regenboogpieten, zwarte klazen of wat dan ook gebruiken.

Ik heb wel moeite met mensen die eisen of af willen dwingen wat voor soort pieten er elders gebruikt word. Zeker als dat met verstoringen of intimidatie gepaart gaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175496423
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja 'de mens is nooit dommer geweest' lijkt mij niet juist. Maar het is maar net wat je onder 'de mens' verstaat natuurlijk. Homo sapiens sapiens was wel ooit vrij wild hoor. :P
Wild kunnen we nog steeds zijn, het is vaak verstopt achter een listig masker en daarnaast ook uit het zicht door alle 'tools' van de modernere tijd.

Daarom is het bij de minder ontwikkelde volkeren ook meer zichtbaar.

Vind ik :p
pi_175496482
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is hij nou echt aan het censureren geslagen?
Typisch weer activistisch links.
  maandag 4 december 2017 @ 20:48:54 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175496492
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wild kunnen we nog steeds zijn, het is vaak verstopt achter een listig masker en daarnaast ook uit het zicht door alle 'tools' van de modernere tijd.

Vind ik :p
Dit onderwerp kan ik vrees ik eindeloos over doorgaan, aangezien het interessante materie is waar ik op zich redelijk wat van weet. Ik ben alleen bang dat het nogal off topic is. :D

In W&T/F&L komen zulke zaken best vaak ter sprake, je bent welkom om je er daar in te mengen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496529
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit onderwerp kan ik vrees ik eindeloos over doorgaan, aangezien het interessante materie is waar ik op zich redelijk wat van weet. Ik ben alleen bang dat het nogal off topic is. :D

In W&T/F&L komen zulke zaken best vaak ter sprake, je bent welkom om je er daar in te mengen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175496558
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Alles wat hem niet uitkomt heeft Molurus eruit gesloopt
Je bedoelt dat ik wat spammerige en extreem gekleurde toevoegingen van jouw kant eruit heb gehaald. :P

Mocht je het daar niet mee eens zijn, doe er je beklag over in het feedback topic. Dit lijkt me niet de plek om erover te bekvechten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496606
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ik wat spammerige en extreem gekleurde toevoegingen van jouw kant eruit heb gehaald. :P

Mocht je het daar niet mee eens zijn, doe er je beklag over in het feedback topic. Dit lijkt me niet de plek om erover te bekvechten.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 4 december 2017 @ 20:54:03 #40
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175496648
Doe die discussie maad niet hier voeren, ik of een collgae mod kijkt er zo naar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175496685
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Doe die discussie maad niet hier voeren, ik of een collgae mod kijkt er zo naar.
bedankt ! ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175496788
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik moet hier eerlijk over zijn: Fries lijkt in de verste verte niet op Engels. Ongeacht wat taalkundigen erover zeggen.
Mijn tante is taalkundige op het gebied van Oud-Engels. Is ze gaan studeren toen ze 50 was en iets wilde doen toen de kids uit huis waren.
Ik vroeg haar of dat niet erg moeilijk was. "Helemaal niet" zei ze, "Het is net Fries".
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175496873
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je bent vrij om te doen wat je wilt. Ik heb er ook geen enkel probleem mee als mensen roetveegpieten, witte pieten, regenboogpieten, zwarte klazen of wat dan ook gebruiken.

Ik heb wel moeite met mensen die eisen of af willen dwingen wat voor soort pieten er elders gebruikt word. Zeker als dat met verstoringen of intimidatie gepaart gaat.
Wat hier denk ik vreemd aan is is dat de demonstraties in dit geval gericht zijn op een cultuuruiting.

Normaalgesproken protesteert men voor of tegen beleid. Tegen de keuzes die wij met z'n allen, of de regering namens ons, maken. Cultuuruitingen vallen daar helemaal niet onder. Dus wat moet dit dan betekenen? Is dit een oproep voor of tegen het bij wet verbieden van Zwarte Piet? Zou het wel/niet moeten worden uitgelegd als in strijd met bestaande wetgeving? Moet Sinterklaas in de grondwet komen?

Deze discussie gaat vooral over de vormgeving van een cultuuruiting. En ik denk eerlijk gezegd a) dat we het daar nooit over eens gaan worden, en b) dat dat ook helemaal niet nodig is. Het is niet alsof cultuuruitingen bij stemming worden vastgelegd. Zulke dingen veranderen geleidelijk. Da's altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496940
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mijn tante is taalkundige op het gebied van Oud-Engels. Is ze gaan studeren toen ze 50 was en iets wilde doen toen de kids uit huis waren.
Ik vroeg haar of dat niet erg moeilijk was. "Helemaal niet" zei ze, "Het is net Fries".
Daar lopen de meningen dan kennelijk over uiteen. :) Persoonlijk zie ik zo goed als geen gelijkenis. Het zal vast zo zijn dat er taalkundige overeenkomsten zijn, maar ik zie ze niet. Voor mij is Fries nagenoeg even onverstaanbaar als Welsch.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175496970
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar lopen de meningen dan kennelijk over uiteen. :) Persoonlijk zie ik zo goed als geen gelijkenis. Het zal vast zo zijn dat er taalkundige overeenkomsten zijn, maar ik zie ze niet. Voor mij is Fries nagenoeg even onverstaanbaar als Welsch.
Tja, jij bent dus absoluut niet deskundig op dat gebied, maar meent het wel te zijn..
Best bijzonder ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175496984
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, jij bent dus absoluut niet deskundig op dat gebied, maar meent het wel te zijn..
Best bijzonder ;)
Moet ik deskundig zijn om te constateren dat ik Fries niet op Engels vind lijken dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497028
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet ik deskundig zijn om te constateren dat ik Fries niet op Engels vind lijken dan?
Dat moet je inderdaad.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175497031
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat moet je inderdaad.
Welnee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 4 december 2017 @ 21:09:32 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175497044
Ontopic maar weer. Geen OP's aanpassen zonder overleg, dat is niet zo tof.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175497047
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat hier denk ik vreemd aan is is dat de demonstraties in dit geval gericht zijn op een cultuuruiting.

Normaalgesproken protesteert men voor of tegen beleid. Tegen de keuzes die wij met z'n allen, of de regering namens ons, maken. Cultuuruitingen vallen daar helemaal niet onder. Dus wat moet dit dan betekenen?
De demonstraties zijn onzinnig omdat mensen en organisaties zelf moeten kunnen bepalen of ze een cultuuruiting als zwarte piet gebruiken.....

Nou, dat ben ik helemaal met je eens. Ik had niet verwacht dat dat nog zou gebeuren en al helemaal niet in het 1e jaar dat ik met je deze discussie voer. *O* *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175497068
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welnee.
Je mag best die mening hebben, maar feit blijft dat Fries en Engel dezelfde taalkundige oorsprong hebben en gelijkenissen vertonen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175497079
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De demonstraties zijn onzinnig omdat mensen en organisaties zelf moeten kunnen bepalen of ze een cultuuruiting als zwarte piet gebruiken.....

Nou, dat ben ik helemaal met je eens. Ik had niet verwacht dat dat nog zou gebeuren en al helemaal niet in het 1e jaar dat ik met je deze discussie voer. *O* *O*
Heb ik ergens gezegd dat ik achter KOZP sta, of dat ik deze demonstraties zinvol vind dan? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497091
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Ontopic maar weer. Geen OP's aanpassen zonder overleg, dat is niet zo tof.
Bedankt SC ^O^ beter zo !!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175497095
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De demonstraties zijn onzinnig omdat mensen en organisaties zelf moeten kunnen bepalen of ze een cultuuruiting als zwarte piet gebruiken.....

Nou, dat ben ik helemaal met je eens. Ik had niet verwacht dat dat nog zou gebeuren en al helemaal niet in het 1e jaar dat ik met je deze discussie voer. *O* *O*
Mooi, kan eindelijk het onderwerp worden afgesloten, en dat een dag eerder dan 5 december :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175497099
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je mag best die mening hebben, maar feit blijft dat Fries en Engel dezelfde taalkundige oorsprong hebben en gelijkenissen vertonen.
Dat sluit elkaar niet uit. :D

Verder eens met straatcommando: dit is off topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497116
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Ontopic maar weer. Geen OP's aanpassen zonder overleg, dat is niet zo tof.
Dus zonder overleg toevoegen mag wel?

Mogen in dat geval de youtubes van Lubach er weer bij?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497123
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat ik achter KOZP sta, of dat ik deze demonstraties zinvol vind dan? :?
Je wilt toch niet beweren dat je de hele tijd met nietszeggende argumenten aan kwam ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175497129
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus zonder overleg toevoegen mag wel?

Mogen in dat geval de youtubes van Lubach er weer bij?
klagen in FB graag
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175497131
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus zonder overleg toevoegen mag wel?

Mogen in dat geval de youtubes van Lubach er weer bij?
Nee, dat is MSM en MSM is evil..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 4 december 2017 @ 21:13:21 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175497136
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus zonder overleg toevoegen mag wel?

Mogen in dat geval de youtubes van Lubach er weer bij?
Ook liever niet, je kunt best even vragen of je iets aan de OP wil doen. Zomaar hele delen verwijderen is niet de bedoeling, dat snap je zelf ook wel.

Als iedereen elke keer aan de OP gaat kloten werkt dat niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175497146
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:02 schreef Molurus het volgende:
Is dit een oproep voor of tegen het bij wet verbieden van Zwarte Piet? Zou het wel/niet moeten worden uitgelegd als in strijd met bestaande wetgeving? Moet Sinterklaas in de grondwet komen?
Laten we dat maar niet doen.

Net zo als dat ik vind dat men niet af moet proberen te dwingen hoe anderen Sinterklaas wel of niet moeten vieren, vind ik ook dat we daar niet de wet voor moeten misbruiken.

Laat iedereen gewoon zelf kiezen hoe ze het feest wel of niet vieren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175497148
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je wilt toch niet beweren dat je de hele tijd met nietszeggende argumenten aan kwam ;)
Het zou niet voor het eerst zijn dat men mij standpunten toedicht die ik niet inneem en nooit heb ingenomen.

Maar nu moet ik er nog naar gaan raden ook. Wat bedoel je? Wat denk je eigenlijk dat mijn standpunt is?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497162
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:02 schreef Molurus het volgende:

Deze discussie gaat vooral over de vormgeving van een cultuuruiting. En ik denk eerlijk gezegd a) dat we het daar nooit over eens gaan worden, en b) dat dat ook helemaal niet nodig is. Het is niet alsof cultuuruitingen bij stemming worden vastgelegd. Zulke dingen veranderen geleidelijk. Da's altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Prima, we zijn het eens. ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175497173
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou niet voor het eerst zijn dat men mij standpunten toedicht die ik niet inneem en nooit heb ingenomen.

Maar nu moet ik er nog naar gaan raden ook. Wat bedoel je? Wat denk je eigenlijk dat mijn standpunt is?
Maar als je zelf al niet meer weet welk standpunt je hebt ingenomen...

Anyway,back to the topic.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175497187
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat ik achter KOZP sta, of dat ik deze demonstraties zinvol vind dan? :?
Nee, dat dacht ik op te maken uit jouw argumentatie. Gelukkig dacht ik dat dan verkeerd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175497215
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar als je zelf al niet meer weet welk standpunt je hebt ingenomen...
Kom op zeg, jij suggereert dat wat ik daar zeg somehow strijdig is met wat ik eerder heb gezegd. Dan zou je toch moeten weten wat jij daarmee bedoelt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497261
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom op zeg, jij suggereert dat wat ik daar zeg somehow strijdig is met wat ik eerder heb gezegd. Dan zou je toch moeten weten wat jij daarmee bedoelt.
Hoezo suggereer ik dat?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175497311
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoezo suggereer ik dat?
Nou ja, je stelt dat als ik niet achter KOZP sta of achter die demonstraties dat dat zou impliceren dat mijn argumenten tot dusver 'nietszeggend' geweest zouden zijn.

Althans, dat is wat ik eruit lees. :) Maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497340
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, je stelt dat als ik niet achter KOZP sta of achter die demonstraties dat dat zou impliceren dat mijn argumenten tot dusver 'nietszeggend' geweest zouden zijn.

Althans, dat is wat ik eruit lees. :) Maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd.
Nee, ik stel dat je argumentatie kennelijk dusdanig nietszeggend is dat voor anderen niet precies duidelijk is welke positie je inneemt in de discussie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175497390
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, ik stel dat je argumentatie kennelijk dusdanig nietszeggend is dat voor anderen niet precies duidelijk is welke positie je inneemt in de discussie.
Dat betwijfel ik. Ik heb mijn standpunten en argumenten meermalen helder geformuleerd, maar men blijft er vrij stelselmatig op staan om mij standpunten toe te schrijven die ik niet inneem. :)

Een strategie die ik overigens bij veel pro-pieten hier zie: als je voor verandering van ZP ben dan wordt dat al snel uitgelegd alsof je het eens bent met alles dat Gario, Simons en noem ze maar op ooit hebben gezegd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 21:28:17 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175497471
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, ik stel dat je argumentatie kennelijk dusdanig nietszeggend is dat voor anderen niet precies duidelijk is welke positie je inneemt in de discussie.
Het is meer dat mensen je wat snel in een hokje plaatsen aan de hand van je argumenten

Daar moeten mensen eens mee ophouden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 21:29:52 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175497499
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Ik heb mijn standpunten en argumenten meermalen helder geformuleerd, maar men blijft er vrij stelselmatig op staan om mij standpunten toe te schrijven die ik niet inneem. :)

Een strategie die ik overigens bij veel pro-pieten hier zie: als je voor verandering van ZP ben dan wordt dat al snel uitgelegd alsof je het eens bent met alles dat Gario, Simons en noem ze maar op ooit hebben gezegd.
Zie je overal, forumbreed

Helaas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 4 december 2017 @ 21:30:46 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175497522
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zie je overal, forumbreed

Helaas
En met elke discussie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175497649
Het zou mooi zijn als retorica een verplicht vak was op scholen. :) Zou veel ellende voorkomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497726
- niet doen

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 04-12-2017 21:42:47 ]
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 21:41:11 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175497727
Het zou mooi zijn als mensen gewoon reageren op wat er staat ipv zelf de gaten in te vullen en te reageren op wat ze willen dat er staat

Je kunt 1 miljoen verschillende lespakketten verplichten maar zolang mensen zichzelf liever horen praten dan dat ze naar anderen luisteren verandert er natuurlijk niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175497823
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
- niet doen
WTF.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 21:49:20 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175497902
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:45 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

WTF.
Gewoon niet doen, als je problemen hebt met een ander forum dan kaart je dat daar aan of in FEEdback maar hier is het echt niet op zijn plaats
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175497910
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:42 schreef eNGine10 het volgende:
Laatste avondje discussiëren. Jammer man :D
Er schijnt ook een 'War on Christmas' gaande te zijn. Je kunt nog twintig dagen los! oO/
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175497912
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Laten we dat maar niet doen.

Net zo als dat ik vind dat men niet af moet proberen te dwingen hoe anderen Sinterklaas wel of niet moeten vieren, vind ik ook dat we daar niet de wet voor moeten misbruiken.

Laat iedereen gewoon zelf kiezen hoe ze het feest wel of niet vieren.
^O^

Mijn inschatting is vooralsnog dat dit op termijn toch gaat leiden tot een verandering van het uiterlijk van ZP van het soort waar de wat meer conservatief ingestelde mensen hier grote problemen mee hebben.

Maar goed, een generatie later is iedereen dat alweer vergeten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175497927
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Gewoon niet doen, als je problemen hebt met een ander forum dan kaart je dat daar aan of in FEEdback maar hier is het echt niet op zijn plaats
Ik heb geen probleem.ik heb een mening.

Het is net weer de zwarte piet discussie. Nou hier in geldt ook: Een mening is niet ook een probleem.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 21:51:38 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175497942
Die mening is prima maar niet hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 21:53:12 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175497976
Net als antipiet idd

Prima dat ze een mening hebben maar zoek er een goede tijd en plek voor want anders krijg je problemen *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 21:53:33 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175497987
Boeren op de weg en shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175498029
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:53 schreef sp3c het volgende:

Boeren op de weg en shit
Dan was er natuurlijk nog wel dat puntje van wat mensen wel en wat mensen niet bij wet mogen.

Ik begrijp dat mensen door hun gekleurde visie op dit onderwerp dat wat minder scherp zien, maar ik zou dat toch niet uit het oog willen verliezen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175498049
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:41 schreef sp3c het volgende:
Het zou mooi zijn als mensen gewoon reageren op wat er staat ipv zelf de gaten in te vullen en te reageren op wat ze willen dat er staat

Je kunt 1 miljoen verschillende lespakketten verplichten maar zolang mensen zichzelf liever horen praten dan dat ze naar anderen luisteren verandert er natuurlijk niets
Laat ik even voor mezelf spreken. Ik heb genoeg onderwijs op de middelbare school gehad over slavernij bij geschiedenis, evenals discriminatie tijdens maatschappijleer. Daarom weet ik dat die anti-zwarte piet onzin je reinste bull-shit is.

Wat er echter aan ontbreekt in het onderwijs is was basiskennis in de psychiatrie. Zo leert men mensen zoals die Cesare Kno'ledge (hoe verzin je het :')_! ) en Gario en Sylvana herkennen als mensen met een enorm stoornis, en dat je daar als je enig gezond verstand hebt niet mee geassocieerd wil worden. :X

PS. Voeg gerust wat blanke mensen aan het lijstje toe, want ik heb het dus over die individuen en niet een ras.
pi_175498073
Poging <censuur ... ...>.
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit onderwerp kan ik vrees ik eindeloos over doorgaan, aangezien het interessante materie is waar ik op zich redelijk wat van weet. Ik ben alleen bang dat het nogal off topic is. :D

In W&T/F&L komen zulke zaken best vaak ter sprake, je bent welkom om je er daar in te mengen.
Volgens <censuur ... ...>heb <censuur ... ...> mij juist in <censuur ... ...>dat ik <censuur ... ...> :D In dat <censuur ... ...> hangt <censuur... ... ... ....... ....> <censuur ... ...> en hoe ik daar op filosofisch aspect over denk heb ik al toegelicht: een
<censuur ... ...> of in dit geval <censuur ... ...> :p

Offtopic? Sinterklaas is voorbij, de strijd is gestreden. Nu kan de ( <censuur ... ...>) filosofie juist beginnen :D

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 04-12-2017 22:21:55 ]
pi_175498081
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 23:59 schreef Nattekat het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor vage trend om van hele teksten een hyperlink te maken? :')
İk ben een vande weinigen die het doet eigenlijk. Nauwelijks een trend te noemen :p

Maar het is bijna 5 december dus je bent bijna van mij af :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498109
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:41 schreef sp3c het volgende:
Het zou mooi zijn als mensen gewoon reageren op wat er staat ipv zelf de gaten in te vullen en te reageren op wat ze willen dat er staat

Je kunt 1 miljoen verschillende lespakketten verplichten maar zolang mensen zichzelf liever horen praten dan dat ze naar anderen luisteren verandert er natuurlijk niets
The human condition *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498157
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:56 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Laat ik even voor mezelf spreken. Ik heb genoeg onderwijs op de middelbare school gehad over slavernij bij geschiedenis, evenals discriminatie tijdens maatschappijleer. Daarom weet ik dat die anti-zwarte piet onzin je reinste bull-shit is.
Het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk hoe je uit je geschiedenisles zou kunnen concluderen dat bezwaren van hedendaagse tegenstanders van ZP a priori onzin zouden zijn. Er zijn nogal wat verschillende bezwaren en argumenten daarvoor, en maar een deel daarvan heeft ook werkelijk iets met geschiedenis te maken.

quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:56 schreef Mojo.jojo het volgende:

Wat er echter aan ontbreekt in het onderwijs is was basiskennis in de psychiatrie. Zo leert men mensen zoals die Cesare Kno'ledge (hoe verzin je het :')_! ) en Gario en Sylvana herkennen als mensen met een enorm stoornis, en dat je daar als je enig gezond verstand hebt niet mee geassocieerd wil worden. :X

PS. Voeg wat blanke mensen aan het lijstje toe, want ik heb het dus over die individuen en niet een ras.
Pfoeh, ik heb echt helemaal niks met Gario en Simons, maar over het algemeen komen ze stabieler over dan jij in deze post.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175498198
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 21:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

İk ben een vande weinigen die het doet eigenlijk. Nauwelijks een trend te noemen :p

Maar het is bijna 5 december dus je bent bijna van mij af :p
Fijne kerstdagen. Tot volgend jaar.
pi_175498220
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:53 schreef sp3c het volgende:
Net als antipiet idd

Prima dat ze een mening hebben maar zoek er een goede tijd en plek voor want anders krijg je problemen *)
Lol, goeie :D
pi_175498250
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk hoe je uit je geschiedenisles zou kunnen concluderen dat bezwaren van hedendaagse tegenstanders van ZP a priori onzin zouden zijn. Er zijn nogal wat verschillende bezwaren en argumenten daarvoor, en maar een deel daarvan heeft ook werkelijk iets met geschiedenis te maken.

[..]

Pfoeh, ik heb echt helemaal niks met Gario en Simons, maar over het algemeen komen ze stabieler over dan jij in deze post.
Ga dan maar terug naar school. Misschien wordt het je dan wel duidelijk. En worden er en passant ook wat stabiele blinde vlekken weggenomen.
pi_175498252
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:56 schreef Mojo.jojo het volgende:

Wat er echter aan ontbreekt in het onderwijs is was basiskennis in de psychiatrie. Zo leert men mensen zoals die Cesare Kno'ledge (hoe verzin je het :')_! ) en Gario en Sylvana herkennen als mensen met een enorm stoornis, en dat je daar als je enig gezond verstand hebt niet mee geassocieerd wil worden. :X
Kennelijk ontbreekt je die basiskennis van de mens.?
Ik zie meer stoornis bij jou in dit stukje tekst dan bij de genoemde personen.
pi_175498298
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk ontbreekt je die basiskennis van de mens.?
Ik zie meer stoornis bij jou in dit stukje tekst dan bij de genoemde personen.
Je leidt aan enige tunnelvisie en projecteert nogal een tekort aan basiskennis van de mens. :')
pi_175498342
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 22:06 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Je leidt aan enige tunnelvisie en projecteert nogal een tekort aan basiskennis van de mens. :')
Doe je dat vaker . Mensen die het met jouw onzin niet eens zijn een pseudostoornis opplakken?
pi_175498360
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Fijne kerstdagen. Tot volgend jaar.
Toi aussi! *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498393
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk ontbreekt je die basiskennis van de mens.?
Ik zie meer stoornis bij jou in dit stukje tekst dan bij de genoemde personen.
Blues: a feeling of sadness or depression.

Wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft.
pi_175498403
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 22:06 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Je leidt aan enige tunnelvisie en projecteert nogal een tekort aan basiskennis van de mens. :')
Doe maar niet! :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498419
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:09 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Blues: a feeling of sadness or depresion.

Wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft.
Je kop door de helft was het toch?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498435
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:09 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Blues: a feeling of sadness or depresion.

Wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft.
Had je nog wat inhoudelijks te zeggen?
Of wil je alleen maar matten
Geen zin in hoor...... I love you too *;
  maandag 4 december 2017 @ 22:11:25 #102
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175498446
90% zwarte piet op scholen genot. Op naar de 100%.
NOS twitterde op maandag 04-12-2017 om 19:47:50 "Zwarte Piet is al heel lang onderdeel van het sinterklaasfeest. Ik heb er geen problemen mee." Buitenlandse ouders van kinderen op deze internationale school reageren op de kleur van Zwarte Piet. → http://nos.nl/l/2205927 reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175498453
Met je kop onder lijn elf geeft Google ook Aan als suggestie :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498503
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 22:11 schreef Slayage het volgende:
Met je kop onder lijn elf geeft Google ook Aan als suggestie :p
Haha, zo en zo Hollandse gezegden... Dat zegt genoeg _O-
pi_175498543
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doe je dat vaker . Mensen die het met jouw onzin niet eens zijn een pseudostoornis opplakken?
Je hebt het nog steeds over jezelf zie ik? :')

Ik snap dat je draagkracht voor een confronterende diagnose vele malen beperkter is dan de draaglast die daar mee gepaard gaat, maar in plaats van de hele wereld verzoeken zich aan jou aan te passen zou het toch verstandiger zijn om eens wat aan je draagkracht te doen.

Geheel in lijn met de FOK! policy onthoud ik me verder van (pseudo)diagnoses en laat het verder aan de professionals over :+
pi_175498609
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:11 schreef Mani89 het volgende:
90% zwarte piet op scholen genot. Op naar de 100%.
NOS twitterde op maandag 04-12-2017 om 19:47:50 "Zwarte Piet is al heel lang onderdeel van het sinterklaasfeest. Ik heb er geen problemen mee." Buitenlandse ouders van kinderen op deze internationale school reageren op de kleur van Zwarte Piet. → http://nos.nl/l/2205927 reageer retweet
Zijn best mooie cijfers vind ik. İn de randstad loopt in slechts 17% van de scholen maar zwarte piet rond. Die ontwikkeling is bliksemsnel gegaan! Dat biedt perspectief w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498647
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:14 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Je hebt het nog steeds over jezelf zie ik? :')

Ik snap dat je draagkracht voor een confronterende diagnose vele malen beperkter is dan de draaglast die daar mee gepaard gaat, maar in plaats van de hele wereld verzoeken zich aan jou aan te passen zou het toch verstandiger zijn om eens wat aan je draagkracht te doen.

Geheel in lijn met de FOK! policy onthoud ik me verder van (pseudo)diagnoses en laat het verder aan de professionals over :+
Daarvoor heb je me mij. Die je niet als iets je kans zien.
pi_175498656
"Zwarte Piet is al heel lang onderdeel van het sinterklaasfeest. Ik heb er geen problemen mee."

Als dat de beste argumenten zijn om ZP hetzelfde te laten dan kan het nooit lang duren voor ie weg is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175498670
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:18 schreef Molurus het volgende:
"Zwarte Piet is al heel lang onderdeel van het sinterklaasfeest. Ik heb er geen problemen mee."

Als dat de beste argumenten zijn om ZP hetzelfde te laten dan kan het nooit lang duren voor ie weg is.
Denkt ook. Er jammer.
pi_175498686
Ontopic. Had ik dit al gepost?
Volgend jaar ben ik zeer goed voorbereid :p ik ga hier gewoon t jaar mee door met uitzoeken. Hadden ze maar niet met Friesland moeten fucken, ons wat uitschelden en slecht proberen te laten overkomen.. it giet oan :p
BNW / KOZP

Kick Out Zwarte Piet en vrienden

Black Panthers leiden demonstratie in Dokkum, 2 december 2017

Tijdlijn:
-Crips en black panthers
2000 november Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
-Indiening bezwaarschrift intocht
2013 4 oktober Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Anti piet demonstratie:
2013 18 oktober Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Leugens en druk van de 'VN'
2013 22 oktober Verenigde Staten,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
...

Draaiboek:
http://www.iisr.nl/kennis(...)d-tegen-zwarte-piet/

Organisaties:
-kick out zwarte piet
-new urban collective
-international institute for scientific research
-soul rebel movement
-open society foundations
-new black panther party
-bnnvara
-de persgroep Nederland
-opo kondreman
-landelijk platform slavernijverleden
-Nederland wordt beter
-no more blackface
-stop blackface
-movement x
-free your mind
-doorbraak en progressief Groningen
-reason against racism
-VN/working group for P.A.D.
...

Politiek:
-pvda
-denk
-gemeente Amsterdam
...

Personen:
-Jeffrey King Luther Afriyie (Kno'Legde Cesare)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Mitchell Esajas
-Quinsy Gario
-Soetosenojo (Sin Quin)
-Abou Jahjah
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Sylvana Simons
-Gloria Wekker
-Sunny Bergman
-Anousha Nzume
-Lodewijk Asscher
-Sandew Hira (Dew Baboeram)
-Verene Shepherd
-Abdul Kasim Al-Jaberi
-Berryl Biekman
-Perez Long Joy
-George Soros
-Zoë Bab
-Georgina Verbaan
-Tanja Jess
-Tofik Dibi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Houda Stitou
-Darryl Danchelo
-Abukassim Al-Jaberi
-Jelle Bruinsma
-Bob Scholte
-Bob Wester
-Joke Hermes
...

Sympathisanten:
-stop platform racisme en uitsluiting
-studenten voor rechtvaardigheid in palestina
-bds beweging
-de alternatieve kristalnacht herdenking
-Mathijs van de Sande Bakhuyzen
-Jett Rebel
-Renske de Greef
-Nasrdin Dchar
...

Dode media:
-nrc (de persgroep Nederland)
-volkskrant (de persgroep Nederland)
-parool (de persgroep Nederland)
-trouw (de persgroep Nederland)
-de groene amsterdammer
-algemeen dagblad (de persgroep Nederland)
-de wereld draait door (bnnvara)
-pauw (bnnvara)
...

Websites:
- https://joop.bnnvara.nl


Apendix:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 04-12-2017 22:29:09 ]
pi_175498695
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:13 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Haha, zo en zo Hollandse gezegden... Dat zegt genoeg _O-
Grammar Nazi mode on

Sowieso

Grammar Nazi mode of.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498718
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:19 schreef WodanIsGroot het volgende:
Had ik dit al gepost?
Volgend jaar ben ik zeer goed voorbereid :p ik ga hier gewoon t jaar mee door. Hadden ze maar niet met Friesland moeten fucken, ons wat uitschelden en slecht proberen te laten overkomen.. it giet oan :p
BNW / KOZP

Kick Out Zwarte Piet en vrienden
[ afbeelding ]
Black Panthers leiden demonstratie in Dokkum, 2 december 2017

Tijdlijn:
-Crips en black panthers
2000 november Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
-Indiening bezwaarschrift intocht
2013 4 oktober Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Anti piet demonstratie:
2013 18 oktober Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Leugens en druk van de 'VN'
2013 22 oktober Verenigde Staten,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
...

Draaiboek:
http://www.iisr.nl/kennis(...)d-tegen-zwarte-piet/

Organisaties:
-kick out zwarte piet
-new urban collective
-international institute for scientific research
-soul rebel movement
-open society foundations
-new black panther party
-bnnvara
-de persgroep Nederland
-opo kondreman
-landelijk platform slavernijverleden
-Nederland wordt beter
-no more blackface
-stop blackface
-movement x
-free your mind
-doorbraak en progressief Groningen
-reason against racism
-VN/working group for P.A.D.
...

Politiek:
-pvda
-denk
-gemeente Amsterdam

Personen:
-Jeffrey King Luther Afriyie (Kno'Legde Cesare)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Mitchell Esajas
-Quinsy Gario
-Soetosenojo (Sin Quin)
-Abou Jahjah
-Sylvana Simons
-Gloria Wekker
-Sunny Bergman
-Anousha Nzume
-Lodewijk Asscher
-Sandew Hira (Dew Baboeram)
-Verene Shepherd
-Abdul Kasim Al-Jaberi
-Berryl Biekman
-Perez Long Joy
-George Soros
-Zoë Bab
-Georgina Verbaan
-Tanja Jess
-Tofik Dibi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Houda Stitou
-Darryl Danchelo
-Abukassim Al-Jaberi
-Jelle Bruinsma
-Bob Scholte
-Bob Wester
-Joke Hermes
...

Sympathisanten:
-stop platform racisme en uitsluiting
-studenten voor rechtvaardigheid in palestina
-bds beweging
-de alternatieve kristalnacht herdenking
-Mathijs van de Sande Bakhuyzen
-Jett Rebel
-Renske de Greef
-Nasrdin Dchar
...

Dode media:
-nrc (de persgroep Nederland)
-volkskrant (de persgroep Nederland)
-parool (de persgroep Nederland)
-trouw (de persgroep Nederland)
-de groene amsterdammer
-algemeen dagblad (de persgroep Nederland)
-de wereld draait door (bnnvara)
-pauw (bnnvara)
...

Websites:
- https://joop.bnnvara.nl

Apendix:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:19 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ontopic. Had ik dit al gepost?
Volgend jaar ben ik zeer goed voorbereid :p ik ga hier gewoon t jaar mee door. Hadden ze maar niet met Friesland moeten fucken, ons wat uitschelden en slecht proberen te laten overkomen.. it giet oan :p
BNW / KOZP

Kick Out Zwarte Piet en vrienden
[ afbeelding ]
Black Panthers leiden demonstratie in Dokkum, 2 december 2017

Tijdlijn:
-Crips en black panthers
2000 november Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
-Indiening bezwaarschrift intocht
2013 4 oktober Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Anti piet demonstratie:
2013 18 oktober Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Leugens en druk van de 'VN'
2013 22 oktober Verenigde Staten,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
...

Draaiboek:
http://www.iisr.nl/kennis(...)d-tegen-zwarte-piet/

Organisaties:
-kick out zwarte piet
-new urban collective
-international institute for scientific research
-soul rebel movement
-open society foundations
-new black panther party
-bnnvara
-de persgroep Nederland
-opo kondreman
-landelijk platform slavernijverleden
-Nederland wordt beter
-no more blackface
-stop blackface
-movement x
-free your mind
-doorbraak en progressief Groningen
-reason against racism
-VN/working group for P.A.D.
...

Politiek:
-pvda
-denk
-gemeente Amsterdam

Personen:
-Jeffrey King Luther Afriyie (Kno'Legde Cesare)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Mitchell Esajas
-Quinsy Gario
-Soetosenojo (Sin Quin)
-Abou Jahjah
-Sylvana Simons
-Gloria Wekker
-Sunny Bergman
-Anousha Nzume
-Lodewijk Asscher
-Sandew Hira (Dew Baboeram)
-Verene Shepherd
-Abdul Kasim Al-Jaberi
-Berryl Biekman
-Perez Long Joy
-George Soros
-Zoë Bab
-Georgina Verbaan
-Tanja Jess
-Tofik Dibi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Houda Stitou
-Darryl Danchelo
-Abukassim Al-Jaberi
-Jelle Bruinsma
-Bob Scholte
-Bob Wester
-Joke Hermes
...

Sympathisanten:
-stop platform racisme en uitsluiting
-studenten voor rechtvaardigheid in palestina
-bds beweging
-de alternatieve kristalnacht herdenking
-Mathijs van de Sande Bakhuyzen
-Jett Rebel
-Renske de Greef
-Nasrdin Dchar
...

Dode media:
-nrc (de persgroep Nederland)
-volkskrant (de persgroep Nederland)
-parool (de persgroep Nederland)
-trouw (de persgroep Nederland)
-de groene amsterdammer
-algemeen dagblad (de persgroep Nederland)
-de wereld draait door (bnnvara)
-pauw (bnnvara)
...

Websites:
- https://joop.bnnvara.nl

Apendix:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175498727
"Ik projecteer mijn persoonlijke mening wat betreft racisme op de rest van het land en het zijn zij die het verkeerd hebben en moeten veranderen" - de minderheid
Conscience do cost.
pi_175498752
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

[..]

Klonkt goed in doordacht ook.
pi_175498779
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:19 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ontopic. Had ik dit al gepost?
Volgend jaar ben ik zeer goed voorbereid :p ik ga hier gewoon t jaar mee door met uitzoeken. Hadden ze maar niet met Friesland moeten fucken, ons wat uitschelden en slecht proberen te laten overkomen.. it giet oan :p
BNW / KOZP

Kick Out Zwarte Piet en vrienden
[ afbeelding ]
Black Panthers leiden demonstratie in Dokkum, 2 december 2017

Tijdlijn:
-Crips en black panthers
2000 november Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
-Indiening bezwaarschrift intocht
2013 4 oktober Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Anti piet demonstratie:
2013 18 oktober Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Leugens en druk van de 'VN'
2013 22 oktober Verenigde Staten,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
...

Draaiboek:
http://www.iisr.nl/kennis(...)d-tegen-zwarte-piet/

Organisaties:
-kick out zwarte piet
-new urban collective
-international institute for scientific research
-soul rebel movement
-open society foundations
-new black panther party
-bnnvara
-de persgroep Nederland
-opo kondreman
-landelijk platform slavernijverleden
-Nederland wordt beter
-no more blackface
-stop blackface
-movement x
-free your mind
-doorbraak en progressief Groningen
-reason against racism
-VN/working group for P.A.D.
...

Politiek:
-pvda
-denk
-gemeente Amsterdam

Personen:
-Jeffrey King Luther Afriyie (Kno'Legde Cesare)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Mitchell Esajas
-Quinsy Gario
-Soetosenojo (Sin Quin)
-Abou Jahjah
-Sylvana Simons
-Gloria Wekker
-Sunny Bergman
-Anousha Nzume
-Lodewijk Asscher
-Sandew Hira (Dew Baboeram)
-Verene Shepherd
-Abdul Kasim Al-Jaberi
-Berryl Biekman
-Perez Long Joy
-George Soros
-Zoë Bab
-Georgina Verbaan
-Tanja Jess
-Tofik Dibi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Houda Stitou
-Darryl Danchelo
-Abukassim Al-Jaberi
-Jelle Bruinsma
-Bob Scholte
-Bob Wester
-Joke Hermes
...

Sympathisanten:
-stop platform racisme en uitsluiting
-studenten voor rechtvaardigheid in palestina
-bds beweging
-de alternatieve kristalnacht herdenking
-Mathijs van de Sande Bakhuyzen
-Jett Rebel
-Renske de Greef
-Nasrdin Dchar
...

Dode media:
-nrc (de persgroep Nederland)
-volkskrant (de persgroep Nederland)
-parool (de persgroep Nederland)
-trouw (de persgroep Nederland)
-de groene amsterdammer
-algemeen dagblad (de persgroep Nederland)
-de wereld draait door (bnnvara)
-pauw (bnnvara)
...

Websites:
- https://joop.bnnvara.nl

Apendix:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit is Perez Long Joy
soort zware jongen ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175498780
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:21 schreef ems. het volgende:
"Ik projecteer mijn persoonlijke mening wat betreft racisme op de rest van het land en het zijn zij die het verkeerd hebben en moeten veranderen" - de minderheid
Nietszegend .
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 22:23:43 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175498797
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan was er natuurlijk nog wel dat puntje van wat mensen wel en wat mensen niet bij wet mogen.

Ik begrijp dat mensen door hun gekleurde visie op dit onderwerp dat wat minder scherp zien, maar ik zou dat toch niet uit het oog willen verliezen. :P
nu doe je feitelijk hetzelfde

iedereen weet dat je niet over de snelweg mag wandelen, ik heb echt nog niemand dat zien ontkennen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175498817
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:21 schreef ems. het volgende:
"Ik projecteer mijn persoonlijke mening wat betreft racisme op de rest van het land en het zijn zij die het verkeerd hebben en moeten veranderen" - de minderheid
De ontkenningsfase moeten we allemaal doorheen. Vroeg of laat zie je de dingen zoals ze zijn (een eeuwen oude racistische karikatuur van een neger) en is zwarte piet de zoveelste zwarte pagina in de Nederlandse geschiedenis dat is afgesloten.

Dat heet evolutie :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498819
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

iedereen weet dat je niet over de snelweg mag wandelen, ik heb echt nog niemand dat zien ontkennen
Ik heb genoeg mensen dit zien goedpraten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 22:25:15 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175498847
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb genoeg mensen dit zien goedpraten.
dat is toch ook wat anders?

ik heb er ook geen problemen mee maar als ze straf krijgen lijkt me dat net zo goed niet meer dan terecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175498881
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu doe je feitelijk hetzelfde

iedereen weet dat je niet over de snelweg mag wandelen, ik heb echt nog niemand dat zien ontkennen
All is fair in love and war. Ook over een kaolo snelweg wandelen :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175498887
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch ook wat anders?

ik heb er ook geen problemen mee maar als ze straf krijgen lijkt me dat net zo goed niet meer dan
terecht
Persoonlijk heb ik er best een probleem mee dat mensen zulke wetsovertredingen goedkeuren. Zeker als die erop gericht zijn andere mensen basale rechten - zoals demonstreren - te ontnemen.

Ik moet eerlijk zeggen: dat vind ik veel kwalijker dan je als neger verkleden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 22:26:55 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175498889
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

All is fair in love and war. Ook over een kaolo snelweg wandelen :7
niet fair maar soms wel begrijpelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 22:28:11 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175498912
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik er best een probleem mee dat mensen zulke wetsovertredingen goedkeuren. Zeker als die erop gericht zijn andere mensen basale rechten - zoals demonstreren - te ontnemen.

Ik moet eerlijk zeggen: dat vind ik veel kwalijker dan je als neger verkleden.
in dit geval zijn het vooral die figuren die in Dokkum achterbleven met vuurwerk enzo, dat vind ik al wat kwalijker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175498923
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

All is fair in love and war. Ook over een kaolo snelweg wandelen :7
Dan kan het nog dom zijn. Het kost je je leven.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 22:29:14 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175498941
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan kan het nog dom zijn. Het kost je je leven.
het een sluit het ander niet uit hier

het kan prima dom, begrijpelijk en illegaal zijn tegelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175498958
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik er best een probleem mee dat mensen zulke wetsovertredingen goedkeuren. Zeker als die erop gericht zijn andere mensen basale rechten - zoals demonstreren - te ontnemen.

Ik moet eerlijk zeggen: dat vind ik veel kwalijker dan je als neger verkleden.
Post eens eens foto van een zwarte piet die op een neger lijkt dan.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175498959
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

het een sluit het ander niet uit hier

het kan prima dom, begrijpelijk en illegaal zijn tegelijk
Laten we fataal niet vergeten.
pi_175498988
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Post eens eens foto van een zwarte piet die op een neger lijkt dan ?
Nee, ik ga je niet weer uitleggen wat "karikatuur" betekent en hoe subjectiviteit werkt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175499019
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, ik ga je niet weer uitleggen wat "karikatuur" betekent en hoe subjectiviteit werkt.
Dan je als neger verkleden schreef je toch?
Kom je daar nu op terug?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175499020
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan kan het nog dom zijn. Het kost je je leven.
Elke heilige strijd heeft zijn martelaren nodig. :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175499021
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit is Perez Long Joy
soort zware jongen ?

[ afbeelding ]
Geen idee :o
Help me in dat andere topic dit en andere dingen uit te zoeken. Ik denk dat ik op mijn tempo pas tegen de komende zomer aan bij hem ben aanbeland om te kijken wie/wat hij is :p
pi_175499034
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dan je als neger verkleden schreef je toch?
Kom je daar nu op terug?
Ik geloof niet dat je ook maar iets van die post hebt begrepen. En eerlijk gezegd voel ik geen behoefte om het uit te leggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175499048
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Post eens eens foto van een zwarte piet die op een neger lijkt dan.
Ik zoo niet in Thailand op blanke. .
pi_175499063
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je ook maar iets van die post hebt begrepen. En eerlijk gezegd voel ik geen behoefte om het uit te leggen.
Een karikatuur is een humoristische voorstelling van een persoon, een situatie of bijvoorbeeld gedrag, waarbij de meest kenmerkende trekken sterk worden overdreven.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175499113
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Een karikatuur is een humoristische voorstelling van een persoon, een situatie of bijvoorbeeld gedrag, waarbij de meest kenmerkende trekken sterk worden overdreven.
Dan hoef je nie ver te zoenen.
pi_175499259


Kno’Ledge Cesare (Jerry King Luther Afriyie, 30 April 1981, Ghana) refereert dus vermoedelijk aan Ruby Nell Bridges die in 1960 naar een blanke school mocht.

Nu vind ik dat wat Ruby heeft moeten meemaken schokkend en weerzinwekkend. Maar om iets van 1960 te vergelijken, terwijl jezelf geboren bent in 1981 en dáár aan moet denken terwijl je een politie escorte naar je demonstratie krijgt? :') dan heb, en dit is slechts een voorbeeld uit vele van zijn 'bewijzen', je imho toch wel ietsje pietsje veel zelfmedelijden :o
  maandag 4 december 2017 @ 22:50:14 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175499430
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit is Perez Long Joy
soort zware jongen ?

[ afbeelding ]
Volgens mij heet hij Perez Jong Loy.
Hoewel dat andere kennelijk meer tot de verbeelding spreekt.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 22:52:49 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175499485
ondertussen in Utrecht



#21 heeft iig zijn naam mee _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175499589
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik er best een probleem mee dat mensen zulke wetsovertredingen goedkeuren. Zeker als die erop gericht zijn andere mensen basale rechten - zoals demonstreren - te ontnemen.

Ik moet eerlijk zeggen: dat vind ik veel kwalijker dan je als neger ve
rkleden.
Waarom is het kwalijk om je als neger te verkleden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 22:57:40 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175499597
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:52 schreef sp3c het volgende:
ondertussen in Utrecht

[ afbeelding ]

#21 heeft iig zijn naam mee _O-
21 is helemaal geen priem :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175499623
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom is het kwalijk om je als neger te verkleden?
Ik vind het smakeloos. Maar het is tenminste niet strafbaar. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 22:58:58 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175499634
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:43 schreef Mojo.jojo het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

Kno’Ledge Cesare (Jerry King Luther Afriyie, 30 April 1981, Ghana) refereert dus vermoedelijk aan Ruby Nell Bridges die in 1960 naar een blanke school mocht.

Nu vind ik dat wat Ruby heeft moeten meemaken schokkend en weerzinwekkend. Maar om iets van 1960 te vergelijken, terwijl jezelf geboren bent in 1981 en dáár aan moet denken terwijl je een politie escorte naar je demonstratie krijgt? :') dan heb, en dit is slechts een voorbeeld uit vele van zijn 'bewijzen', je imho toch wel ietsje pietsje veel zelfmedelijden :o


We waren allang tot de conclusie gekomen dat we dat clubje tot de dood gaan negeren :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 22:59:42 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175499650
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

21 is helemaal geen priem :{w
als het op je rug staat is het de waarheid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 23:01:12 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175499690
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

als het op je rug staat is het de waarheid
Kan ook de eenentwintigste priem zijn...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175499693
In een 3-tallig stelsel is 21 priem. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 23:02:04 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175499705
De puzzel is opgelost *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175499718
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het smakeloos. Maar het is tenminste niet strafbaar. :P
Waarom is het smakeloos?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175499755
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom is het smakeloos?
Ik vind het smakeloos. Da's gewoon een mening.

Als iemand vindt dat Jan Smit leuke muziek maakt, ga je dan ook vragen om een onderbouwing?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175499809
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:43 schreef Mojo.jojo het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

Kno’Ledge Cesare (Jerry King Luther Afriyie, 30 April 1981, Ghana) refereert dus vermoedelijk aan Ruby Nell Bridges die in 1960 naar een blanke school mocht.

Nu vind ik dat wat Ruby heeft moeten meemaken schokkend en weerzinwekkend. Maar om iets van 1960 te vergelijken, terwijl jezelf geboren bent in 1981 en dáár aan moet denken terwijl je een politie escorte naar je demonstratie krijgt? :') dan heb, en dit is slechts een voorbeeld uit vele van zijn 'bewijzen', je imho toch wel ietsje pietsje veel zelfmedelijden :o


Ja dat is echt een flaprol die Jerry Afriyie.
Op z'n facebook postte hij een bericht dat hij naar een UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Genève ging en daar ook was.
Hij zou daar ook een spreker zijn ,maar hij stond helemaal niet op de sprekers lijst. :7

Hij postte zelfs een foto .
Maar als ik die foto door Photoshop heen haal is die foto uit 2016.

Hij is dit jaar gewoon helemaal niet in Genève geweest :7

zijn FB:
Statement by Jerry King Luther Afriyie of Soul Rebel Movement. UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Geneva November 23rd, 2017

foto is van > 2016/09/14 -01:09:01



[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 04-12-2017 23:14:10 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175499948
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja dat is echt een flaprol die Jerry Afriyie.
Op z'n facebook postte hij een bericht dat hij naar een UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Genève ging en daar ook was.
Hij zou daar ook een spreker zijn ,maar hij stond helemaal niet op de sprekers lijst. :7

Hij postte zelfs een foto .
Maar als ik die foto door Photoshop heen haal is die foto uit 2016.

Hij is dit jaar gewoon helemaal niet in Genève geweest :7

zijn FB:
Statement by Jerry King Luther Afriyie of Soul Rebel Movement. UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Geneva November 23rd, 2017

foto is van 2016/09/14-01:09:01

[ afbeelding ]
😂😂
pi_175500094
Een voorstander van ZP die de facebook-pagina van Afriyie volgt vind eerlijk gezegd best een beetje vreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175500164
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 23:20 schreef Molurus het volgende:
Een voorstander van ZP die de facebook-pagina van Afriyie volgt vind eerlijk gezegd best een beetje vreemd.
Keep your friends close and your enemy's closer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 december 2017 @ 23:24:43 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500172
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:19 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ontopic. Had ik dit al gepost?
Volgend jaar ben ik zeer goed voorbereid :p ik ga hier gewoon t jaar mee door met uitzoeken. Hadden ze maar niet met Friesland moeten fucken, ons wat uitschelden en slecht proberen te laten overkomen.. it giet oan :p
BNW / KOZP

Kick Out Zwarte Piet en vrienden
[ afbeelding ]
Black Panthers leiden demonstratie in Dokkum, 2 december 2017

Tijdlijn:
-Crips en black panthers
2000 november Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
-Indiening bezwaarschrift intocht
2013 4 oktober Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Anti piet demonstratie:
2013 18 oktober Amsterdam,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Leugens en druk van de 'VN'
2013 22 oktober Verenigde Staten,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-[Gat]
...

Draaiboek:
http://www.iisr.nl/kennis(...)d-tegen-zwarte-piet/

Organisaties:
-kick out zwarte piet
-new urban collective
-international institute for scientific research
-soul rebel movement
-open society foundations
-new black panther party
-bnnvara
-de persgroep Nederland
-opo kondreman
-landelijk platform slavernijverleden
-Nederland wordt beter
-no more blackface
-stop blackface
-movement x
-free your mind
-doorbraak en progressief Groningen
-reason against racism
-VN/working group for P.A.D.
...

Politiek:
-pvda
-denk
-gemeente Amsterdam
...

Personen:
-Jeffrey King Luther Afriyie (Kno'Legde Cesare)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Mitchell Esajas
-Quinsy Gario
-Soetosenojo (Sin Quin)
-Abou Jahjah
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Sylvana Simons
-Gloria Wekker
-Sunny Bergman
-Anousha Nzume
-Lodewijk Asscher
-Sandew Hira (Dew Baboeram)
-Verene Shepherd
-Abdul Kasim Al-Jaberi
-Berryl Biekman
-Perez Long Joy
-George Soros
-Zoë Bab
-Georgina Verbaan
-Tanja Jess
-Tofik Dibi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Houda Stitou
-Darryl Danchelo
-Abukassim Al-Jaberi
-Jelle Bruinsma
-Bob Scholte
-Bob Wester
-Joke Hermes
...

Sympathisanten:
-stop platform racisme en uitsluiting
-studenten voor rechtvaardigheid in palestina
-bds beweging
-de alternatieve kristalnacht herdenking
-Mathijs van de Sande Bakhuyzen
-Jett Rebel
-Renske de Greef
-Nasrdin Dchar
...

Dode media:
-nrc (de persgroep Nederland)
-volkskrant (de persgroep Nederland)
-parool (de persgroep Nederland)
-trouw (de persgroep Nederland)
-de groene amsterdammer
-algemeen dagblad (de persgroep Nederland)
-de wereld draait door (bnnvara)
-pauw (bnnvara)
...

Websites:
- https://joop.bnnvara.nl


Apendix:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sandew Hira als slimme man achter de geldstromen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175500237
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sandew Hira als slimme man achter de geldstromen.
Moeten we die kennen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 23:28:43 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500247
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 23:20 schreef Molurus het volgende:
Een voorstander van ZP die de facebook-pagina van Afriyie volgt vind eerlijk gezegd best een beetje vreemd.
interesse in de ander is vreemd tegenwoordig?

das misschien ook gelijk de reden waarom deze discussie nergens naar toe gaat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 4 december 2017 @ 23:30:27 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500268
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 22:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

De ontkenningsfase moeten we allemaal doorheen. Vroeg of laat zie je de dingen zoals ze zijn (een eeuwen oude racistische karikatuur van een neger) en is zwarte piet de zoveelste zwarte pagina in de Nederlandse geschiedenis dat is afgesloten.

Dat heet evolutie :Y
Tot inkeer komen dat je een hooghartige arrogante vlerk bent wat is gehersenspoeld door een stel racistische smeerpappen, heet zelfreflectie. En is een deel van de ontwikkeling van het bewustzijn. Is ook evolutie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175500270
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het smakeloos. Da's gewoon een mening.

Als iemand vindt dat Jan Smit leuke muziek maakt, ga je dan ook vragen om een onderbouwing?
Ja, dat heet interesse tonen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 4 december 2017 @ 23:30:49 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500276
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Moeten we die kennen?
Google even een paar tellen :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175500336
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Google even een paar tellen :)
Oww laat maar, het eerste dat ik van die knakker vind is een uitspraak dat de nazi's lieverdjes waren in vergelijking met de Nederlanders, dan heb ik alweer gegeten en gedronken voor de eerstkomende 3 dagen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 23:35:12 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500346
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

interesse in de ander is vreemd tegenwoordig?

das misschien ook gelijk de reden waarom deze discussie nergens naar toe gaat
Is er een discussie dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175500353
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oww laat maar, het eerste dat ik van die knakker vind is een uitspraak dat de nazi's lieverdjes waren in vergelijking met de Nederlanders, dan heb ik alweer gegeten en gedronken voor de eerstkomende 3 dagen. :')
ja en deze uitspraak > Desi Bouterse heeft niemand vermoord.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 december 2017 @ 23:35:46 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500356
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oww laat maar, het eerste dat ik van die knakker vind is een uitspraak dat de nazi's lieverdjes waren in vergelijking met de Nederlanders, dan heb ik alweer gegeten en gedronken voor de eerstkomende 3 dagen. :')
:D
Dacht ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 23:37:35 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500383
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is er een discussie dan?
is dit een strikvraag ofwat??

ik zeg ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 4 december 2017 @ 23:41:10 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500448
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja en deze uitspraak > Desi Bouterse heeft niemand vermoord.
Dit is dus een graag geziene gast bij alle 'anti racistische' clubjes.
Caliber iets slimmer dan veroordeelde crimineel en dramaqueen affriyee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175500451
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

interesse in de ander is vreemd tegenwoordig?

das misschien ook gelijk de reden waarom deze discussie nergens naar toe gaat
Een algemene interesse tot op zekere hoogte. Subscriben op de FB feed van iemand lijkt me meer iets voor vrienden en fans van. Tenminste, ik zie mezelf niet subscriben op de FB feeds van mensen waar ik het hartstochtelijk mee oneens ben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175500481
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een algemene interesse tot op zekere hoogte. Subscriben op de FB feed van iemand lijkt me meer iets voor vrienden en fans van. Tenminste, ik zie mezelf niet subscriben op de FB feeds van mensen waar ik het hartstochtelijk mee oneens ben.
Hoezo zou je moeten subscriben? Misschien is zijn FB wel publiek toegankelijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 23:43:43 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500488
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dit een strikvraag ofwat??

ik zeg ja
Fout antwoord :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175500495
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is dus een graag geziene gast bij alle 'anti racistische' clubjes.
Caliber iets slimmer dan veroordeelde crimineel en dramaqueen affriyee.
Dan schat je Jerry Afriyie wel heel hoog in :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175500497
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo zou je moeten subscriben? Misschien is zijn FB wel publiek toegankelijk.
Ok, laat ik het anders zeggen: ik zie mezelf niet de facebook pagina's lezen van personen waar ik het hartstochtelijk mee oneens ben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175500513
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

Daar ben ik t trouwens mee eens. In Groningen stad leeft het meer, de ommelanden daarintegen.
Ommelanden for life ^O^
pi_175500523
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, laat ik het anders zeggen: ik zie mezelf niet de facebook pagina's lezen van personen waar ik het hartstochtelijk mee oneens ben.
Ik wel, juist om eens de denkwijze van dat soort figuren te proberen doorgronden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175500543
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo zou je moeten subscriben? Misschien is zijn FB wel publiek toegankelijk.
Uiteraard is dat publiekelijk toegankelijk. En als hij straks na 5 december wat minder aandacht krijgt dan wordt hij weer gediscrimineerd.
pi_175500576
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik wel, juist om eens de denkwijze van dat soort figuren te proberen doorgronden.
Dat moet je van facebook halen?

Kun je dan niet beter gewoon boeken lezen, interviews bekijken, artikelen lezen, etc...? (afhankelijk van over welke persoon het gaat.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175500578
Ik vond trouwens wel mooi wat gezegd werd op die internationale school.
Eigenlijk gaan kinderen donkere mensen alleen maar positief bezien vanwege zwarte piet.
Er hangt niets negatiefs aan zwarte piet. Het is juist voor hun iets positiefs, dus gaat juist eerder racisme tegen dan dat het met racisme te maken heeft.
pi_175500579
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja dat is echt een flaprol die Jerry Afriyie.
Op z'n facebook postte hij een bericht dat hij naar een UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Genève ging en daar ook was.
Hij zou daar ook een spreker zijn ,maar hij stond helemaal niet op de sprekers lijst. :7

Hij postte zelfs een foto .
Maar als ik die foto door Photoshop heen haal is die foto uit 2016.

Hij is dit jaar gewoon helemaal niet in Genève geweest :7

zijn FB:
Statement by Jerry King Luther Afriyie of Soul Rebel Movement. UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Geneva November 23rd, 2017

foto is van > 2016/09/14 -01:09:01

[ afbeelding ]
Vanaf ongeveer 2.14 :7

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175500598
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat moet je van facebook halen?

Kun je dan niet beter gewoon boeken lezen, interviews bekijken, artikelen lezen, etc...? (afhankelijk van over welke persoon het gaat.)
Doe ik ook, maar op social media zetten de meeste mensen iedere hersenscheet die ze op dat moment te binnen schiet neer, en dat kan soms vermakelijk zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175500660
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Doe ik ook, maar op social media zetten de meeste mensen iedere hersenscheet die ze op dat moment te binnen schiet neer, en dat kan soms vermakelijk zijn.
Even er doorheen browsen als vorm van entertainment lijkt me wel iets anders dan 'om eens de denkwijze van dat soort figuren te proberen doorgronden'.

Nu moet ik bekennen dat ik ook wel eens gekeken heb naar - zeg - de facebook pagina van Kent Hovind, gewoon om even te lachen. Maar laten we nou niet doen alsof dat iets te maken heeft met een gedegen analyse van de standpunten.

Bovendien krijg ik bij Stacey wel het gevoel dat het meer is dan 'even lachen'. Zij volgt die pagina fanatieker dan zijn grootste fans. Die man kan z'n kont niet keren of Stacey weet ervan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175500663
Ja..en die Airfryer is ook gelinkt aan Sillie Simons. Tis allemaal 1 pot nat. Ik snap nu wel dat ze op de terroristenlijst staan..
Rare mensen.. gelukkig vernietigen ze zichzelf door hun eigen ziekelijke gedachten.
En dan is het weer janken geblazen. ;(
´
pi_175500682
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:56 schreef Kim-Holland het volgende:
Ja..en die Airfryer is ook gelinkt aan Sillie Simons. Tis allemaal 1 pot nat. Ik snap nu wel dat ze op de terroristenlijst staan..
Rare mensen.. gelukkig vernietigen ze zichzelf door hun eigen ziekelijke gedachten.
En dan is het weer janken geblazen. ;(
Volgend jaar bestaat dat hele clubje niet meer.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:01:20 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500720
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een algemene interesse tot op zekere hoogte. Subscriben op de FB feed van iemand lijkt me meer iets voor vrienden en fans van. Tenminste, ik zie mezelf niet subscriben op de FB feeds van mensen waar ik het hartstochtelijk mee oneens ben.
blijf je dan niet in je cirkeltje hangen?

ik vind het raar dat je het vreemd vind tbh _O-

quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fout antwoord :{
dat jij niet van plan bent om een discussie te voeren wil niet zeggen dat hij er niet is natuurlijk

ja er is een discussie ... punt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175500722
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even er doorheen browsen als vorm van entertainment lijkt me wel iets anders dan 'om eens de denkwijze van dat soort figuren te proberen doorgronden'.

Nu moet ik bekennen dat ik ook wel eens gekeken heb naar - zeg - de facebook pagina van Kent Hovind, gewoon om even te lachen. Maar laten we nou niet doen alsof dat iets te maken heeft met een gedegen analyse van de standpunten.

Bovendien krijg ik bij Stacey wel het gevoel dat het meer is dan 'even lachen'. Zij volgt die pagina fanatieker dan zijn grootste fans. Die man kan z'n kont niet keren of Stacey weet ervan.
dubbel
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175500726
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgend jaar bestaat dat hele clubje niet meer.
Dat kan snel gaan zeker? Net zo snel als het stopzetten van de geldstroom ging volgens jou?

Oh wacht...... :O
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175500734
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgend jaar bestaat dat hele clubje niet meer.
Ik mag het hopen. Dan nog liever die baard op een kameel dan dit . <O)
´
pi_175500751
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

blijf je dan niet in je cirkeltje hangen?

ik vind het raar dat je het vreemd vind tbh _O-

Ik vind de gedachte dat FB een goede plaats is om je te verdiepen in de standpunten dan weer heel raar.

Het zou ieg niet in mij opkomen om, als ik geinteresseerd ben in de standpunten van de PVV, de Facebook pagina van Geert Wilders te gaan bezoeken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175500787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind de gedachte dat FB een goede plaats is om je te verdiepen in de standpunten dan weer een vreemde gedachte.

Het zou ieg niet in mij opkomen om, als ik geinteresseerd ben in de standpunten van de PVV, de Facebook pagina van Geert Wilders te gaan bezoeken.
Klets je er maar onder uit door te doen alsof je focust op de inhoud. Zou ik ook doen als degene die jouw standpunt vertegenwoordigd zo'n flapdrol is. Maar ja, hoe kom je daar achter? Zou het echt niet weten :P
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:08:10 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500798
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind de gedachte dat FB een goede plaats is om je te verdiepen in de standpunten dan weer een vreemde gedachte.

Het zou ieg niet in mij opkomen om, als ik geinteresseerd ben in de standpunten van de PVV, de Facebook pagina van Geert Wilders te gaan bezoeken.
een plaats is niet de plaats en dat zegt ook niemand behalve jij ... daar ben je ook zelf gaten aan het invullen om daar vervolgens op te reageren

als ik heel erg geinvesteerd ben in een discussie dan wil ik graag weten wat het andere kamp ervan vind en dus volg ik Tilburg Trappers maar dat is niet echt gerelateerd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:08:31 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500802
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dan schat je Jerry Afriyie wel heel hoog in :7
Het is toch het gezicht van die racistische geweldadige leugenaars op dit moment, dus ja.
Simons als politieke tak, kozp als protestbeweging, hira als bedelaar, anna steijn als jankmuil die de media masseert...

Denk dat je die 4 koppen van de slang afhakt, je een eind bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:09:16 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500810
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is toch het gezicht van die racistische geweldadige leugenaars op dit moment, dus ja.
Simons als politieke tak, kozp als protestbeweging, hira als bedelaar, anna steijn als jankmuil die de media masseert...

Denk dat je die 4 koppen van de slang afhakt, je een eind bent.
denk dat we geen koppen gaan hakken om zwarte fucking piet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:11:43 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500839
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

blijf je dan niet in je cirkeltje hangen?

ik vind het raar dat je het vreemd vind tbh _O-

[..]

dat jij niet van plan bent om een discussie te voeren wil niet zeggen dat hij er niet is natuurlijk

ja er is een discussie ... punt
Ik hoop van harte dat we volgend jaar die extremisten gewoon uit de spotlight kunnen houden zodat de discussie ook automatisch afsterft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:12:07 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500843
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat we volgend jaar die extremisten gewoon uit de spotlight kunnen houden zodat de discussie ook automatisch afsterft.
er zijn geen extremisten hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:12:43 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zijn geen extremisten hier
Zeg ik ook niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:12:53 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500852
nul

linksom niet
rechtsom niet
en door het midden ook niet

helemaal nul, feitelijk kan niemand het echt heel veel schelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:13:04 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500855
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet.
jawel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175500859
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

een plaats is niet de plaats en dat zegt ook niemand behalve jij ... daar ben je ook zelf gaten aan het invullen om daar vervolgens op te reageren

als ik heel erg geinvesteerd ben in een discussie dan wil ik graag weten wat het andere kamp ervan vind en dus volg ik Tilburg Trappers maar dat is niet echt gerelateerd
Meningen die je alleen kunt terugvinden op facebook zijn alhaast per definitie niet zo interessant, ongeacht onderwerp en standpunten.

Maar goed, da's mijn mening. :P

Ik vind het gewoon wat curieus dat een fel tegenstander van Afriyie z'n facebook pagina zo'n beetje 24/7 volgt. Van mij mag ze hoor, maar ik vind het vreemd. Meer is het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175500866
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind de gedachte dat FB een goede plaats is om je te verdiepen in de standpunten dan weer heel raar.

Het zou ieg niet in mij opkomen om, als ik geinteresseerd ben in de standpunten van de PVV, de Facebook pagina van Geert Wilders te gaan bezoeken.
Hoezo? Ik vind iemand zijn persoonlijke FB-pagina juist een uitermate geschikte plek om je in iemand zijn standpunten te verdiepen, aangezien je van die berichten zeker weet dat hij ze heeft geplaatst en zijn woorden niet uit de context zijn getrokken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:14:39 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

jawel
Extremisten uit de spotlights -> voer voor discussie raakt op -> dit topic sterft -> no more ZP-discussie *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:14:49 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk dat we geen koppen gaan hakken om zwarte fucking piet :')
Spreekwoordelijk ;)
Ik zie wel de antizp beweging er best voor aan om over te slaan naar geweld. Er zijn al wat duw en trek acties geweest en ook al veroordelingen. Kijk ook naar de reacties na de rechtzaak van een paar jaar terug. Er is haat, veel haat en het is maar een klein lijntje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:15:08 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Meningen die je alleen kunt terugvinden op facebook zijn alhaast per definitie niet zo interessant, ongeacht onderwerp en standpunten.

Maar goed, da's mijn mening. :P
agreed

quote:
Ik vind het gewoon wat curieus dat een fel tegenstander van Afriyie z'n facebook pagina zo'n beetje 24/7 volgt. Van mij mag ze hoor, maar ik vind het vreemd. Meer is het niet.
dat het 24/7 gevolgd wordt is ook iets wat je erbij zit te verzinnen

de man zegt iets op facebook, dat lijkt niet te kloppen, iemand merkt dat op en jouw reactie is 'vreemd dat je het opmerkt als tegenstander van de goede man'

dat vind ik vreemd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:15:39 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500876
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Extremisten uit de spotlights -> voer voor discussie raakt op -> dit topic sterft -> no more ZP-discussie *O*
er zijn hier geen extremisten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:17:09 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175500883
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Extremisten uit de spotlights -> voer voor discussie raakt op -> dit topic sterft -> no more ZP-discussie *O*
Media zien er ook geen heil meer in. Marginanaal clubje blijft janken in de marge.
How it was... The good Ol' days...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175500884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat het 24/7 gevolgd wordt is ook iets wat je erbij zit te verzinnen

de man zegt iets op facebook, dat lijkt niet te kloppen, iemand merkt dat op en jouw reactie is 'vreemd dat je het opmerkt als tegenstander van de goede man'

dat vind ik vreemd
Als dat ging om 1 incidentele copy-paste van Facebook zou ik je gelijk geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:18:36 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zijn hier geen extremisten
Zeg ik ook niet
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:19:08 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500913
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dat ging om 1 incidentele copy-paste van Facebook zou ik je gelijk geven.
ik heb gelijk, dit verhaal is in deze reeks ter sprake gebracht, niet door de user in kwestie
die was het er in dat topic niet mee eens en is aan de hand daarvan blijkbaar gaan speuren

het is niet vreemd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:20:21 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500927
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Media zien er ook geen heil meer in. Marginanaal clubje blijft janken in de marge.
How it was... The good Ol' days...
Ik begin ook langzaam het idee te krijgen dat het af begint te sterven. Verder dan 'dit hebben die mafkezen gedaan' komt het niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:20:39 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500930
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet
dat zeg je letterlijk

ze zijn er gewoon niet, er gebeurt geen klote ... wat boze posts op facebook en wat boeren op de snelweg, meer is het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:22:09 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zeg je letterlijk

ze zijn er gewoon niet, er gebeurt geen klote ... wat boze posts op facebook en wat boeren op de snelweg, meer is het niet
Ik zeg dat er extremisten zijn, daarmee bedoel ik natuurlijk organisaties als KOZP en dat zooitje racisten dat mee deed. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat hier geen leden zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:22:22 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zeg dat er extremisten zijn, daarmee bedoel ik natuurlijk organisaties als KOZP en dat zooitje racisten dat mee deed. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat hier geen leden zijn.
zijn er niet

nul
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:23:25 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175500972
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

zijn er niet

nul
Hanteren we dezelfde definitie voor 'hier'?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:24:03 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500981
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hanteren we dezelfde definitie voor 'hier'?
denk het niet, je hebt geen idee wat een extremist is

in deze hele landelijke zwarte pieten disussie heb ik er nog geen 1 kunnen ontdekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:24:33 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175500985
al is extremisme natuurlijk een geheimzinnig dingetje, dat laat ik aan de ordediensten over

voor zover wij weten zijn ze er (nog) niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175501006
"Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke ideologie te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij staat."

Waarmee al gelijk duidelijk is dat dit niet helemaal eenduidig is en afhankelijk van wie je het vraagt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:27:46 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501015
er is iig meer voor nodig dan op pad gaan in een bus die breekt als je moet remmen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175501024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:27 schreef sp3c het volgende:
er is iig meer voor nodig dan op pad gaan in een bus die breekt als je moet remmen :')
Zoals het afsluiten van een snelweg om genoemde bus tegen te houden? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:28:40 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501029
voor een aangekondigde demo op een met de lokale burgemeester afgesproken plek :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:28:49 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175501032
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk het niet, je hebt geen idee wat een extremist is

in deze hele landelijke zwarte pieten disussie heb ik er nog geen 1 kunnen ontdekken
Extremisme kan van alles betekenen. In het meest gunstige geval heb je iemand die zwarter dan zwart is op de zwart/wit-schaal, in een ander geval heb je iemand die zich in een kerstmarkt boort.

En voor nu vertrouw ik op de AIVD. Die hebben KOZP vast niet zomaar op de lijst van extremistische organisaties gezet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:28:55 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals het afsluiten van een snelweg om genoemde bus tegen te houden? :P
nee ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:29:45 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501047
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Extremisme kan van alles betekenen. In het meest gunstige geval heb je iemand die zwarter dan zwart is op de zwart/wit-schaal, in een ander geval heb je iemand die zich in een kerstmarkt boort.

En voor nu vertrouw ik op de AIVD. Die hebben KOZP vast niet zomaar op de lijst van extremistische organisaties gezet.
als die extremisten hadden ontdekt dan hadden ze ze al opgepakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175501060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

als die extremisten hadden ontdekt dan hadden ze ze al opgepakt
"Extremisme" impliceert zover ik de definitie begrijp niet dat extremisten strafbare feiten plegen. Dat kan, maar je kunt ook best een volledig legale extremist zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175501073
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Extremisme kan van alles betekenen. In het meest gunstige geval heb je iemand die zwarter dan zwart is op de zwart/wit-schaal, in een ander geval heb je iemand die zich in een kerstmarkt boort.

En voor nu vertrouw ik op de AIVD. Die hebben KOZP vast niet zomaar op de lijst van extremistische organisaties gezet.
dit staat er letterlijk:

Zij strijden
tegen (in hun ogen) racistische en
koloniale symbolen in de Nederlandse
maatschappij, zoals Zwarte Piet, de
VOC, straatnamen en standbeelden.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:34:50 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Extremisme" impliceert zover ik de definitie begrijp niet dat extremisten strafbare feiten plegen. Dat kan, maar je kunt ook best een volledig legale extremist zijn.
de AIVD is niet de rechter he, die gaat over het strafbare
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175501106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

de AIVD is niet de rechter he, die gaat over het strafbare
Bij mijn beste weten wordt de organisatie KOZP van niets concreets verdacht. Ze worden in de gaten gehouden, that's it. Ook in deze context impliceert "extremisme" geen strafbare feiten.

Wat dat betreft is "extremistisch" eigenlijk een vrij betekenisloos label.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:38:26 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501121
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij mijn beste weten wordt de organisatie KOZP van niets concreets verdacht. Ze worden in de gaten gehouden, that's it. Ook in deze context impliceert "extremisme" geen strafbare feiten.
quote:
Extremisme is het fenomeen waarbij personen of groepen vanuit ideologisch motief bereid zijn in ernstige mate de wet te overtreden of activiteiten te verrichten die de democratische rechtsorde ondermijnen.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:39:19 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501128
er zijn geen extremisten hier

linksom niet en rechtsom ook niet en we moeten niet met termen gaan strooien gewoon om ermee te strooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:39:30 #225
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175501129
AIVD doet vooral aan preventieve monitoring. Er zijn echt talloze clubs en clubjes die hun aandacht hebben. Lang niet alle daarvan vormen een (acute) bedreiging. KOZP vertoont kenmerken van een club die zou kunnen radicaliseren. Meer is het vooralsnog niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175501131
quote:
Zoals gezegd: bij mijn beste weten wordt KOZP van niets concreets verdacht. Wat dat betreft is KOZP geen extremistische organisatie in deze definitie ervan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:39:53 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501133
dat zeg ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175501160
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:39 schreef sp3c het volgende:
dat zeg ik
Dat de AIVD daar een geheel andere definitie van hanteert vind ik overigens best verwarrend. :D Zeker als men KOZP aanmerkt als 'extremistische organisatie'. (Als dat werkelijk het geval is.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:45:41 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175501184
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat de AIVD daar een geheel andere definitie van hanteert vind ik overigens best verwarrend. :D Zeker als men KOZP aanmerkt als 'extremistische organisatie'. (Als dat werkelijk het geval is.)
misschien hanteer jij de hele andere definitie?

de AIVD heeft ze op een lijst gezet van organisaties die ze in de gaten houden, niet meer, niet minder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175501204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien hanteer jij de hele andere definitie?

de AIVD heeft ze op een lijst gezet van organisaties die ze in de gaten houden, niet meer, niet minder
"een lijst van organisaties die in de gaten gehouden worden" is iets anders dan, zoals Nattekat het noemt, "een lijst van extremistische organisaties". Dat laatste kan ik niet rijmen met a) de definitie van de AIVD, en b) de feiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:53:26 #231
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175501250
Die rebellenclubjes rondom Baudet staan ook op de lijst.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175501252
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

"een lijst van organisaties die in de gaten gehouden worden" is iets anders dan, zoals Nattekat het noemt, "een lijst van extremistische organisaties". Dat laatste kan ik niet rijmen met a) de definitie van de AIVD, en b) de feiten.
Het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland is een analyse van de nationale en internationale terroristische dreiging tegen Nederland.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175501295
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:54 schreef Ringo het volgende:

[..]


Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme'

De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 05-12-2017 08:38:13 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 december 2017 @ 01:06:12 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175501338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:59 schreef StaceySinger het volgende:
Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme'

De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld
Ja, heb je ook gelezen wat erin staat? Pegida krijgt een eigen alinea, die antipietenclubjes zijn korte endanooknogs:
quote:
Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw.
quote:
De meest zichtbare manifestatie van extreemrechts wordt in Nederland bepaald door groepen als Pegida, Identitair Verzet (ID-Verzet) en in toenemende mate Erkenbrand. De genoemde groeperingen kenmerken zich door extreemrechts gedachtegoed, maar hanteren geen gewelddadige methodes om hun doelen te bereiken. Zorgelijk is wel de toegenomen radicale koers van Pegida gedurende het laatste jaar. Dit komt tot uiting door de verbreding van de focus op het ageren tegen de islam, moslims en asielzoekers in zijn algemeenheid. Ook werkt de groep in Nederland inmiddels samen met rechts-extremistische organisaties uit het buitenland zoals HoGeSa (Hooligans gegen Salafismus) uit Duitsland. ID-verzet heeft in deze DTN-periode gekozen voor het tijdelijk bezetten van islamitische objecten, zoals de salafistische Cornelius Haga school en een moskee in aanbouw in Venlo. ID-Verzet blijft echter, anders dan andere identitaire groepen in Europa, beperkt in omvang. Ook blijven er zorgen over Erkenbrand. De groepering werkt online en offline aan het verder uitbreiden van het aantal volgelingen van hun racialistische leer.


[ Bericht 5% gewijzigd door Ringo op 05-12-2017 01:12:40 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175501361
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 01:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, heb je ook gelezen wat erin staat? Pegida krijgt een eigen alinea, die antipietenclubjes zijn korte endanooknogs:

[..]

dit topic gaat over Zwarte Piet.

dit staat er in het rapport:

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 december 2017 @ 01:11:39 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175501375
Dat stuk citeer ik al boven jou, Shirley Sherlock. :')
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175501399
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:53 schreef Ringo het volgende:
Die rebellenclubjes rondom Baudet staan ook op de lijst.
Whataboutism...
pi_175501657
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nietszegend .
De meningen in kwestie, inderdaad.
Conscience do cost.
  dinsdag 5 december 2017 @ 05:14:12 #239
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175501834
Zwarte Piet moet blijven, fuck die 'colorful' fascisten.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 5 december 2017 @ 06:42:27 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175502024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 01:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
Whataboutism...
Och och, gewoon een stukje context.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:16:24 #241
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175502165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 05:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

[..]

[..]

wek rustig rijfrn.
zrank stick. raar.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175502498
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:57 schreef WodanIsGroot het volgende:
Poging <censuur ... ...>.

[..]

Volgens <censuur ... ...>heb <censuur ... ...> mij juist in <censuur ... ...>dat ik <censuur ... ...> :D In dat <censuur ... ...> hangt <censuur... ... ... ....... ....> <censuur ... ...> en hoe ik daar op filosofisch aspect over denk heb ik al toegelicht: een
<censuur ... ...> of in dit geval <censuur ... ...> :p

Offtopic? Sinterklaas is voorbij, de strijd is gestreden. Nu kan de ( <censuur ... ...>) filosofie juist beginnen :D
_O-
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:03:30 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175502518
Feli met 5 december, bakkeleiers! De dag der dagen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 05-12-2017 08:10:09 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175502589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:03 schreef Perrin het volgende:
Feli met 5 december, bakkelijers! De dag der dagen!
Ik moet wel zeggen, iemand die vandaag op dinsdag sinterklaas viert, die viert t blijkbaar alleen op werk/school. De sint is in het weekend namelijk al bij alle brave mensen langs geweest, sinterklaas is al sinds eergisteren voorbij, toch?

Nou ja oke, nu er uittochten worden gehouden kan ik dat niet zeggen. Maar vroegah was na het krijgen van de kados sinterklaas weg uit de gedachtes.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:19:54 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175502624
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:03 schreef Perrin het volgende:
Feli met 5 december, bakkeleiers! De dag der dagen!
Kaffer. Vandaag, 5 december, is Pakjesavond. Morgen is het pas Sinterklaas.

En aangezien de zaak weer op chocoladeletters van Tony Chocelonely heeft ingezet, boycot ik die dit jaar weer.
pi_175502640
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kaffer. Vandaag, 5 december, is Pakjesavond. Morgen is het pas Sinterklaas.

En aangezien de zaak weer op chocoladeletters van Tony Chocelonely heeft ingezet, boycot ik die dit jaar weer.
Fijne 5 december Lunatiekje. De dag der dagen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175502707

Dag sinterklaasje/ :p daaag daaaaag

[ Bericht 13% gewijzigd door WodanIsGroot op 05-12-2017 08:34:30 ]
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:31:59 #248
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175502760
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:19 schreef Lunatiek het volgende:
En aangezien de zaak weer op chocoladeletters van Tony Chocelonely heeft ingezet, boycot ik die dit jaar weer.
Want daar worden te weinig kindslaven voor misbruikt?
Om de kwaliteit van de chocolade hoef je het niet te laten, die is prima.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175502768
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:19 schreef Lunatiek het volgende:

En aangezien de zaak weer op chocoladeletters van Tony Chocelonely heeft ingezet, boycot ik die dit jaar weer.
Hier idem.

Zou Jerry in zijn jeugd ook als kind slaafje in de chocolade industrie gewerkt hebben?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175502797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hier idem.

Zou Jerry in zijn jeugd ook als kind slaafje in de chocolade industrie gewerkt hebben?
Hoe komt een Ghanees kind uberhaupt aan een verblijfsvergunning in Nederland?

Waarom heeft zijn moeder hem hier heen gestuurd (zijn woorden) en waarom heeft hij een paspoort gekregen?
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 09:37:57 #251
213457 engine
pi_175503487
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Want daar worden te weinig kindslaven voor misbruikt?
Om de kwaliteit van de chocolade hoef je het niet te laten, die is prima.
Ja snap ook niet echt waar daar dan mis mee zou zijn.
Hier overigens ook ieder jaar. Jammer dat ik geen chocola eet :')
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:54:38 #252
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175503706
Wat de neuk is er nu weer mis met Tony Chocolonely?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175503836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:54 schreef DustPuppy het volgende:
Wat de neuk is er nu weer mis met Tony Chocolonely?
Mijn probleem:
Door die stomme vakjes indeling krijg ik soms stukjes chocolade met een scherpe punt.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 10:07:32 #254
213457 engine
pi_175503924
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Mijn probleem:
Door die stomme vakjes indeling krijg ik soms stukjes chocolade met een scherpe punt.
Mijn probleem:
Die achterlijke smaken. Wie gaat er nu wortel chocola eten?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175504213
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:07 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Mijn probleem:
Die achterlijke smaken. Wie gaat er nu wortel chocola eten?
Bestaat die :o
Maar vast vrouwen... mint chocolade, sinasappel chocolade... ach opeens klinkt wortel chocolade niet eens meer apart :p


Oranje for the win btw
pi_175504355
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:28 schreef Nattekat het volgende:
En voor nu vertrouw ik op de AIVD. Die hebben KOZP vast niet zomaar op de lijst van extremistische organisaties gezet.
Dat hebben ze niet. Ze worden in de gaten gehouden omdat het een groep is die zou kunnen radicaliseren, net als Pegida en Erkenbrand.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175504367
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 10:34:16 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175504408
Lees ik nou goed dat het feit dat KOZP als mogelijk gevaarlijke extremistische organisatie wordt aangemerkt wordt genuanceerd met een 'ja, maar hunnie!!!!'?

100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175504432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:34 schreef Nattekat het volgende:
Lees ik nou goed dat het feit dat KOZP als mogelijk gevaarlijke extremistische organisatie wordt aangemerkt wordt genuanceerd met een 'ja, maar hunnie!!!!'?

[ afbeelding ]
Gast, ze staan helemaal niet als mogelijk gevaarlijke extremistische organisatie aangemerkt, dat maak jij er alleen van.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 10:40:00 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175504510
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gast, ze staan helemaal niet als mogelijk gevaarlijke extremistische organisatie aangemerkt, dat maak jij er alleen van.
"Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme"

Vooral blijven ontkennen :|W
De AIVD heeft dat vast niet zomaar besloten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175504645
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

"Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme"

Vooral blijven ontkennen :|W
De AIVD heeft dat vast niet zomaar besloten.
Je kan toch gewoon lezen wat er in dat Dreigingsbeeld Terrorisme zelf staat, in plaats van een kop te lezen. Die kop betekent alleen maar dat ze er ergens in staan vermeldt.

In de tekst zelf staat dat ze een relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroep zijn. Er wordt helemaal niks gezegd over gevaarlijk zijn, of extremistisch zijn, of überhaupt op een lijst staan van wat voor soort organisaties dan ook. Ze worden gewoon genoemd als twee voorbeelden van groepen die momenteel vanuit extreemlinkse hoek veel actie voeren.

Feitelijk zou overigens de kop 'partijleider FvD opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme' ook wel juist zijn, want "de fractievoorzitter van Forum voor Democratie (FvD) " staat gewoon in de tekst. Ook daar is de context daar omheen wel van belang.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175504675
Blijft toch een apart figuur die Ludachrist :D
pi_175504780
Dat wil overigens niet zeggen dat ze helemaal niet zouden kunnen radicaliseren, natuurlijk. Dat is wel degelijk een gevaar, voor alle groepen aan extreemlinkse of extreemrechtse kant. Momenteel is daar echter nog geen sprake van, dus doen alsof de AIVD ze nu als extremistische organisatie heeft bestempeld is schromelijk overdreven.

Maar goed, ik had hier op Fok! al gelezen dat mensen dachten dat het nu een officiële terreurorganisatie was, dus wat dat betreft valt deze interpretatie ook nog wel mee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 10:56:53 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175504801
Ze worden in die alinea letterlijk extreemlinks genoemd. Maar dan ook echt letterlijk...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175504830
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:55 schreef Ludachrist het volgende:
Dat wil overigens niet zeggen dat ze helemaal niet zouden kunnen radicaliseren, natuurlijk. Dat is wel degelijk een gevaar, voor alle groepen aan extreemlinkse of extreemrechtse kant. Momenteel is daar echter nog geen sprake van, dus doen alsof de AIVD ze nu als extremistische organisatie heeft bestempeld is schromelijk overdreven.

Maar goed, ik had hier op Fok! al gelezen dat mensen dachten dat het nu een officiële terreurorganisatie was, dus wat dat betreft valt deze interpretatie ook nog wel mee.
De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 10:59:33 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175504841
Los van die enorm irritante manier van berichten quoten; ik heb serieus moeite met inzien waarom dat gênant is :?

Iemand die gewoon netjes al dat extreme geschreeuw negeert.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175504847
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:56 schreef Slayage het volgende:
dit is gewoon te genant...


"Het is eigenlijk een pluspunt als je al lijkt op Zwarte Piet. Dan wordt er eigenlijk in positieve zin op gereageerd, van ‘o, je hebt eigenlijk geluk want jij lijkt meer op Zwarte Piet dan iemand anders."
Je leest met een gekleurde bril :o toch niet een zwarte?:D

Lees het nog eens tien keer na.


Jouw perceptie is gewoon de kern van het zwarte pieten probleem: een minderwaardigheidscomplex spiegelen aan alles wat men ziet.
pi_175504877
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:56 schreef Nattekat het volgende:
Ze worden in die alinea letterlijk extreemlinks genoemd. Maar dan ook echt letterlijk...
Ja, dat zeg ik toch ook zelf, bedankt dat je dat voor me herhaalt.

Maar let op: extreemlinks betekent niet dat je direct extremistisch bent. Dat zijn twee verschillende woorden. Extreemlinkse of extreemrechtse partijen kunnen (en doen dat ook) wel bewegen naar het extremisme, en dat is een ontwikkeling die de AIVD natuurlijk in de gaten houdt, maar dat je extreemlinks of extreemrechts bent betekent niet dat je per definitie een extremist bent volgens de AIVD.

Dan ga je, volgens de AIVD, namelijk geweld gebruiken, en dat doen de partijen die zij noemen niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175504947
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch ook zelf, bedankt dat je dat voor me herhaalt.

Maar let op: extreemlinks betekent niet dat je direct extremistisch bent. Dat zijn twee verschillende woorden. Extreemlinkse of extreemrechtse partijen kunnen (en doen dat ook) wel bewegen naar het extremisme, en dat is een ontwikkeling die de AIVD natuurlijk in de gaten houdt, maar dat je extreemlinks of extreemrechts bent betekent niet dat je per definitie een extremist bent volgens de AIVD.

Dan ga je, volgens de AIVD, namelijk geweld gebruiken, en dat doen de partijen die zij noemen niet.
Het woordje >actuele < begrijp je niet ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:07:28 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:07:48 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175504960
quote:
Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn.
Waarom doe je zo je best om dat zielige zooitje herrieschoppers te verdedigen? Als iemand hetzelfde zou doen met Pegida, zou je moord en brand schreeuwen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175504970
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat een malloot _O-
Waarom? leg uit :)
pi_175504976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:59 schreef Nattekat het volgende:

ik heb serieus moeite met inzien waarom dat gênant is :?

Iemand die gewoon netjes al dat extreme geschreeuw negeert.
het genante is, dat ook weer deze docent bewijst hoe groot die plaat is voor de kop van veel nederlanders is. deze dame geeft zelf aan dat zwarte piet lijkt op zwarte kindertjes en dat daarom de zwarte kindertjes eigenlijk geluk hebben. no shit dame, zwarte piet is een karikatuur van een zwarte man...

dit terwijl het verhaal is dat, zwarte piet zwart is door de schoorsteen en helemaal geen zwarte persoon is. en hier ook zitten hele volksstammen aan te geven dat zwarte piet "gewoon" zwarte piet is en niks te maken heeft met ras of wat dan ook.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:12:22 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175505028
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Waarom? leg uit :)
donkere kindjes lijken niet op zwarte piet en als ze collega's tegenkomen die vinden van wel is dat zelden vleiend bedoeld

'he zwarte Piet, je moet je snoep uitdelen want je bent zwarte Piet'

=> lik mijn reet, mijn snoep is mijn snoep

=> vechtpartij

zo ken ik het iig misschien is het op die school heel anders maar ik betwijfel het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:12:56 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505036
Het is toch objectief vast te stellen dat donkere kinderen meer op ZP lijken dan niet-donkere kinderen :?

Die vrouw is niet kleurenblind iig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175505075
Gisteravond de film 'Sint' gezien van Dick Maas

Op een gegeven moment vraagt een agent aan Egbert-Jan Weeber hoe die Zwarte Pieten eruit zagen, waarop hij reageert:

'De een zag eruit als Ruud Gullit en de ander leek sprekend op Ali B'

Dus.....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175505086
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Het is toch objectief vast te stellen dat donkere kinderen meer op ZP lijken dan niet-donkere kinderen :?
Wie betwist dat dan precies?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:16:43 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505098
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wie betwist dat dan precies?
Als je de post van sp3c wegdenkt, reageer ik op de post direct boven me.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175505106
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Gisteravond de film 'Sint' gezien van Dick Maas

Op een gegeven moment vraagt een agent aan Egbert-Jan Weeber hoe die Zwarte Pieten eruit zagen, waarop hij reageert:

'De een zag eruit als Ruud Gullit en de ander leek sprekend op Ali B'

Dus.....
En toen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:17:24 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505109
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Gisteravond de film 'Sint' gezien van Dick Maas

Op een gegeven moment vraagt een agent aan Egbert-Jan Weeber hoe die Zwarte Pieten eruit zagen, waarop hij reageert:

'De een zag eruit als Ruud Gullit en de ander leek sprekend op Ali B'

Dus.....
Zwarte Piet is lichtgetint. Case closed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175505120
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je de post van sp3c wegdenkt, reageer ik op de post direct boven me.
Dan lees je die post niet zo goed. Niemand die betwist dat dat het geval is.
pi_175505126
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En toen?
In het licht van de huidige discussie vond ik dat grappig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:18:41 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505132
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan lees je die post niet zo goed. Niemand die betwist dat dat het geval is.
Daar wordt toch echt beweerd dat je een plaat voor je kop hebt als je dat zegt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:18:58 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175505133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Het is toch objectief vast te stellen dat donkere kinderen meer op ZP lijken dan niet-donkere kinderen :?

Die vrouw is niet kleurenblind iig.
ja en blanke kinderen lijken meer op de meeste kippen dan anderen

wil nog niet zeggen dat ze er op lijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175505136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom doe je zo je best om dat zielige zooitje herrieschoppers te verdedigen? Als iemand hetzelfde zou doen met Pegida, zou je moord en brand schreeuwen.
De grens is uiteindelijk altijd : geweld. De stap naar geweld gebeurt omdat iemand het idee ontwikkelt dat de staat en samenleving de vijand is, en het enge is: het is een waarheid vanuit zijn kijk op de samenleving. En het ergste is: 'dat het ook gewoon waar kan zijn'.

Wanneer je geweld gebruikt ben je een gevaar voor de samenleving. Eerder niet, want tot dan toe erken je de samenleving. Iemand kan wel een grote hinder zijn voor de samenleving, maar dat is geen staats aangelegenheid.
pi_175505157
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar wordt toch echt beweerd dat je een plaat voor je kop hebt als je dat zegt.
Nee, als je dat een pluspunt vindt. Is het nu echt zo moeilijk allemaal?
pi_175505158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

donkere kindjes lijken niet op zwarte piet en als ze collega's tegenkomen die vinden van wel is dat zelden vleiend bedoeld

'he zwarte Piet, je moet je snoep uitdelen want je bent zwarte Piet'

=> lik mijn reet, mijn snoep is mijn snoep

=> vechtpartij

zo ken ik het iig misschien is het op die school heel anders maar ik betwijfel het
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

donkere kindjes lijken niet op zwarte piet en als ze collega's tegenkomen die vinden van wel is dat zelden vleiend bedoeld

'he zwarte Piet, je moet je snoep uitdelen want je bent zwarte Piet'

=> lik mijn reet, mijn snoep is mijn snoep

=> vechtpartij

zo ken ik het iig misschien is het op die school heel anders maar ik betwijfel het
:D

brabo neger

De donkere kinderen van een vriend kwam onlangs jankend thuis omdat de juffrouw had gevraagd of ze Pietje wilden spelen. Die jochies voelden zich gediscrimineerd. Blanken die Zwarte Piet willen behouden, hebben waarschijnlijk nog nooit de pijn van discriminatie op basis van huidskleur gevoeld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 11:20:46 #289
213457 engine
pi_175505161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Het is toch objectief vast te stellen dat donkere kinderen meer op ZP lijken dan niet-donkere kinderen :?

Die vrouw is niet kleurenblind iig.
Hoezo? Komen die donkere kinderen door de schoorsteen de school binnen?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:20:47 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en blanke kinderen lijken meer op de meeste kippen dan anderen

wil nog niet zeggen dat ze er op lijken
Dat woordje 'meer' staat gelukkig ook in die quote.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175505168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom doe je zo je best om dat zielige zooitje herrieschoppers te verdedigen? Als iemand hetzelfde zou doen met Pegida, zou je moord en brand schreeuwen.
Ik schrijf echt zelf nog in dit topic dat Pegida ook geen extremistische groep is, ook al staan ze wel in datzelfde dreigingsbeeld. Je ijlt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175505177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

donkere kindjes lijken niet op zwarte piet en als ze collega's tegenkomen die vinden van wel is dat zelden vleiend bedoeld

'he zwarte Piet, je moet je snoep uitdelen want je bent zwarte Piet'

=> lik mijn reet, mijn snoep is mijn snoep

=> vechtpartij

zo ken ik het iig misschien is het op die school heel anders maar ik betwijfel het
Zoals ik ook tegen Slayage zei.


Je leest met een gekleurde bril :o Lees het nog eens tien keer na.


Jouw perceptie is gewoon de kern van het zwarte pieten probleem: een minderwaardigheidscomplex spiegelen aan alles wat men ziet.


Als jij mij een kip noemt ga ik hoogstens voor de grap tokken.

"Het is eigenlijk een pluspunt als je al lijkt op Zwarte Piet. Dan wordt er eigenlijk in positieve zin op gereageerd, van ‘o, je hebt eigenlijk geluk want jij lijkt meer op Zwarte Piet dan iemand anders."
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:21:39 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175505178
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat woordje 'meer' staat gelukkig ook in die quote.
dan is die quote gelukkig net zo goed onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:22:29 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505196
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik schrijf echt zelf nog in dit topic dat Pegida ook geen extremistische groep is, ook al staan ze wel in datzelfde dreigingsbeeld. Je ijlt.
En jij bent met de betekenis van begrippen aan het goochelen/dobbelen/pokeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:23:01 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175505207
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:21 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zoals ik ook tegen Salayge zei.

Je leest met een gekleurde bril :o toch niet een zwarte?:D

Lees het nog eens tien keer na.

Jouw perceptie is gewoon de kern van het zwarte pieten probleem: een minderwaardigheidscomplex spiegelen aan alles wat men ziet.

Als jij mij een kip noemt ga ik hoogstens voor de grap tokken.
ik heb geen minderwaardigheidscomplex, ik zeg alleen dat het in de regel niet lollig is en ik garandeer je dat jij het in de juiste context ook niet lollig vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:23:45 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan is die quote gelukkig net zo goed onzin
Als iemand zegt dat ik meer op de meeste kippen lijk dan een donker iemand, kan ik hem echt geen ongelijk geven :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175505228
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Gisteravond de film 'Sint' gezien van Dick Maas

Op een gegeven moment vraagt een agent aan Egbert-Jan Weeber hoe die Zwarte Pieten eruit zagen, waarop hij reageert:

'De een zag eruit als Ruud Gullit en de ander leek sprekend op Ali B'

Dus.....
_O- _O- _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175505232
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen minderwaardigheidscomplex, ik zeg alleen dat het in de regel niet lollig is en ik garandeer je dat jij het in de juiste context ook niet lollig vind
En daar blijft het bij want je mening boeit me niks, ik vind je niks meer dan mij.

Sticks and stones...

"..Een trotse neger, laat ik het maar zo noemen..."
pi_175505243
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En jij bent met de betekenis van begrippen aan het goochelen/dobbelen/pokeren.
Ja, ik begrijp dat jij graag je eigen definities hanteert, maar extreemlinks en extreemrechts zijn niet hetzelfde als extremistisch links en extremistisch rechts. Daar kan ik verder niet zoveel aan veranderen.

Maar in plaats van oneliners zou je misschien ook gewoon eens inhoudelijk kunnen proberen te beargumenteren waarom jij vindt dat de AIVD KOZP en Pegida aanmerkt als extremistische organisatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:27:10 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175505281
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:24 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

En daar blijft het mij want je mening boeit me niks, ik vind je niks meer dan mij.

Sticks and stones...
dat is makkelijk praten als je er nooit mee te maken hebt gehad

als jij geniet van kipkluifjes en iedere keer als je er een wilt eten te horen krijgt dat je een kanibaal bent dan is dat 1 of 2 keer leuk en daarna begin je je te ergeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:27:37 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175505289
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als iemand zegt dat ik meer op de meeste kippen lijk dan een donker iemand, kan ik hem echt geen ongelijk geven :P
ja naja dan heb je geen ruggegraat, dat kan natuurlijk ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')