abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175488477
,,Ik ben plastisch chirurg en ik kan hier verdorie vannacht oorlogschirurgie gaan zitten bedrijven!" Plastisch chirurg Karine Oostrom baalt als een stekker: Ze heeft afgelopen nacht haar eerste vuurwerkslachtoffer van dit jaar moeten opereren, in Apeldoorn. ,,Jammer dat dit nodig was. Joey uit Apeldoorn zal de rest van zijn leven nog door moeten zonder wijs- en middelvinger."

,,De wijsvinger en de middelvinger van zijn rechterhand waren helemaal uiteengereten. Tot op het bot. Daar kun je niks meer mee, die moest ik dus amputeren. Ik ben van 12 tot 4 uur 's nachts met hem bezig geweest. Ik heb met een lapje huid van zijn wijsvinger, wat nog aan zijn hand vast zat, het gat dicht kunnen maken." Ze zucht diep. ,,Hij wil een technisch beroep doen. En ja, hij was rechts."

De 16-jarige Joey is een dag na zijn vuurwerkbom nog steeds geschokt, maar hij en zijn ouders staan toe dat foto's van zijn verminkte hand worden gebruikt en zijn verhaal wordt verteld. Zoals Joey zelf schrijft: ,,Als hiermee andere slachtoffers voorkomen kunnen worden dan zou dat mooi zijn." Oostrom vindt dat geweldig van hem. ,,Ja, de spijt komt altijd achteraf, maar ik vind het heel knap dat ze dan dit goed vinden."
Verbieden

De plastisch chirurg van onder meer het Gelre ziekenhuis in Apeldoorn kan het niet geloven dat de overheid het toestaat dat kinderen één keer per jaar met explosieven om mogen gaan. Ze wordt er boos van. ,,Ik zou het mijn kinderen verbieden. Ze belonen als ze géén vuurwerk gebruiken, zoals veel ouders dat doen met roken of alcohol drinken."

Plastische chirurgen kijken gewoon op tegen de diensten na kerst, beweert Oostrum. Ze vind het gebruik dan ook te dwaas voor woorden. Ze ziet liever een totaalverbod op vuurwerk. Zelfs als je legaal, geregistreerd vuurwerk afsteekt op de juiste manier... dan nog kan het misgaan. ,,Een driejarig kindje dat per ongeluk vonkjes van vuurwerk op haar jasje krijgt, dat volgens vlam vat... Ik heb het allemaal voorbij zien komen. Laat alleen professionele bedrijven vuurwerk afsteken." Die mening wordt niet alleen gedeeld door de Nederlandse vereniging voor plastisch chirurgen, maar ook door veel oogartsen.

Ik roep al jaren dat het verboden moet worden. Maar goed. Het is een traditie in Nederland met oud en nieuw toch minimaal 10 mensen een oog verliest. Daar moet je niet aan willen tornen.

Schokkende foto's in de link. Ik heb ze al te vaak gezien. :{

http://www.ad.nl/nieuws/j(...)uurwerkbom~ade630be/

:{

Even ter mededeling ik weet niet wie dit nog leest maar ik ken deze jongen en wat er in de krant staat is lekker uitvergroot ‘de glazen pot’ was kleiner dan een flugelflesje. En dat mensen zo onrespectvol zijn naar een medemens slaat helemaal nergens op wat zouden jullie van al deze reacties vinden als het je zoon of een vriend van je is. Mensen maken nu eenmaal fouten en dat het zo moest gebeuren is nou eenmaal jammer maar bedenk wel even wat zo’n iemand al moet doorstaan hoe groot nu zijn sociale angst is naar andere mensen omdat er een paar zijn die zulke zieke reacties moeten plaatsen. Als voorbeeld meisje fiets door rood en word aangereden door auto die te hard rijd meisje overlijd en iedereen vind zielig voor dag meisje en beschuldigd automobilist van doodslag slaat toch ook nergens op dat meisje en die automobilist maakten allebij een fout en zie dat toch is een keer in. Maar de meeste snappen dat pas als het een keer dichtbij gebeurt. Voorderest gaat het met de jongen goed en kan vrijwel alles weer alleen door een paar idioten die het nog wat erger willen maken door iemand omlaag te helpen met zulke reacties heeft hij het op sociale vlak nog steeds moeilijk, maar heeft er zelf van geleerd
pi_175488500
Eigen schuld dikke bult. Als jij vuurwerk gewoon afsteekt zoals het hoort en op de verpakking staat kan er niets gebeuren. Als je gaat zitten kutten dan gebeurt dit. Maar dat geldt voor zoveel dingen in het leven. Met lucifers kan je ook leuke dingen doen als je ermee gaat spelen. Zijn die al verboden?
  maandag 4 december 2017 @ 13:48:52 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175488519
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eigen schuld dikke bult.
Als jij je de hele dag weer goed voelt na dit plasje, dat is dat het helemaal waard! :')
  maandag 4 december 2017 @ 13:50:29 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175488539
Dat gezeik van die artsen altijd. Nou poe poe je moet werken met oud en nieuw. Wat een drama voor je zeg :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175488543
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als jij je de hele dag weer goed voelt na dit plasje, dat is dat het helemaal waard! :')
O je wil beweren dat het allemaal de schuld is van het vuurwerk? :')
pi_175488548
quote:
13s.gif Op maandag 4 december 2017 13:50 schreef Fir3fly het volgende:
Dat gezeik van die artsen altijd. Nou poe poe je moet werken met oud en nieuw. Wat een drama voor je zeg :').
Ja hebben ze voor gekozen toch? Jankbekken.
  maandag 4 december 2017 @ 13:52:02 #7
136343 BasEnAad
pi_175488566
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

O je wil beweren dat het allemaal de schuld is van het vuurwerk? :')
Nee ik denk dat jouw opmerking helemaal niks met het slachtoffer of het vuurwerk te maken heeft, maar vooral met jou. Jouw plasje voegt niets toe.
pi_175488587
Lekker voor dit soort mongolen, dankzij hun willen ze vuurwerk verbieden.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  Spellchecker maandag 4 december 2017 @ 13:53:29 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175488591
Het komt elk jaar voor dat vuurwerkslachtoffers toestemming geven om de schokkende foto's te laten zien. "Als hiermee andere slachtoffers voorkomen kunnen worden ... "

Het zijn denk ik vooral de ouders van vuurwerkafstekers die hun kinderen hiermee om de oren slaan en dan een :') krijgen.
pi_175488595
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee ik denk dat jouw opmerking helemaal niks met het slachtoffer of het vuurwerk te maken heeft, maar vooral met jou. Jouw plasje voegt niets toe.
Nee we moeten als gehele maatschappij krokodillentranen laten als er weer een ventje zelf met vuurwerk gaat zitten knutselen? Dit ventje heeft een vuurwerkbom in een glazen pot gemaakt. Ja sorry hoor, ook al loopt het goed af is het nog stront asociaal om je met dat soort fratsen bezig te houden (begin december).

Ik heb wel betere dingen te doen tbf. Ik bewaar dat wel voor als er een onschuldige omstander wordt geraakt.

Straks gaan we nog verdrietig doen om 19 jarige gasten die dronken in een auto stappen en zich om een boom vouwen. Gaan we dan ook de ouders interviewen die de gevaren van dronken rijden willen uitleggen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_175488617
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Niet? Had hij maar niet moeten kloten met vuurwerk. Dus eigen schuld dikke bult. Meer treffend en ontopic krijg je het niet
  maandag 4 december 2017 @ 13:55:49 #12
136343 BasEnAad
pi_175488620
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee we moeten als gehele maatschappij krokodillentranen laten als er weer een ventje zelf met vuurwerk gaat zitten knutselen?

Ik heb wel betere dingen te doen tbf. Ik bewaar dat wel voor als er een onschuldige omstander wordt geraakt.
Ja, want dan ga je dingen roepen als: "KEIHARD AANPAKKEN", "LEVENSLANG OPSLUITEN", "HAK Z"N VINGERS ER AF!!".
FOK! zit echt vol met dat domme reactionaire populistisch gelul.
pi_175488623
Ik zeg niet dat het schuld van het vuurwerk is want ik zei ook dat hij gewoon een fout heeft gemaakt alleen overdrijft het nieuws vaak. En ja voel me nu helemaal geweldig vandaag hoor door dit verhaal... 😒 snap gewoon niet dat mensen zo hard kunnen zijn terwijl we allemaal fouten maken alleen het ons nog nooit fataal is geworden en vind dat gewoon jammer dat er maar een paar zijn die dat begrijpen hoop dat jullie mijn kant ook snappen
  maandag 4 december 2017 @ 13:56:54 #14
136343 BasEnAad
pi_175488638
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Niet? Had hij maar niet moeten kloten met vuurwerk. Dus eigen schuld dikke bult. Meer treffend en ontopic krijg je het niet
Ik snap niet dat jij je lekker voelt bij het idee dat een totaal vreemde zijn vingers kwijt raakt. Zo, gerechtigheid, lekker!!!!
pi_175488640
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:55 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, want dan ga je dingen roepen als: "KEIHARD AANPAKKEN", "LEVENSLANG OPSLUITEN", "HAK Z"N VINGERS ER AF!!".
FOK! zit echt vol met dat domme reactionaire populistisch gelul.
Alles verder goed met je? :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 13:57:11 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175488643
Dit klinkt niet als een rotje :')

Misschien eerst eens handhaven voor je gaat verbieden? Je hoort niet eens vuurwerk te hebben nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175488650
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:55 schreef Ruruzzz het volgende:
Ik zeg niet dat het schuld van het vuurwerk is want ik zei ook dat hij gewoon een fout heeft gemaakt alleen overdrijft het nieuws vaak. En ja voel me nu helemaal geweldig vandaag hoor door dit verhaal... 😒 snap gewoon niet dat mensen zo hard kunnen zijn terwijl we allemaal fouten maken alleen het ons nog nooit fataal is geworden en vind dat gewoon jammer dat er maar een paar zijn die dat begrijpen hoop dat jullie mijn kant ook snappen
Wat wordt er overdreven dan? Hij heeft zn vingers er af geblazen, ik zie dat nergens worden uitvergroot in de pers ofzo hoor.

Enige waar ik me aan stoor dat jij het probeert te bagatelliseren met je 'het was maar een flugel flesje'. Nou blijkbaar kan zon flesje dus aardig wat schade aanrichten.
pi_175488653
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:57 schreef Nattekat het volgende:
Inderdaad is gewoon vuurwerk dat je niet in Nederland kan krijgen.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_175488659
Rare naam voor een meisje, Joey.
pi_175488679
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:56 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij je lekker voelt bij het idee dat een totaal vreemde zijn vingers kwijt raakt. Zo, gerechtigheid, lekker!!!!
Wie zegt dat ik me lekker voel? En dan nog: als ik om elke vreemde die wat overkomt een traan moet laten heb ik ook kut leven.
  maandag 4 december 2017 @ 14:00:20 #21
136343 BasEnAad
pi_175488695
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik me lekker voel?
Dat zeg je impliciet door die debiele reactie van je. Eigen schuld, dikke bult, Je staat nog net niet te juichen.
pi_175488706
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:00 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat zeg je impliciet door die debiele reactie van je. Eigen schuld, dikke bult, Je staat nog net niet te juichen.
Ik denk dat jij wat minder namens anderen moet gaan denken. Zeg alleen dat het zijn eigen schuld is. Jij zit vol aannames.
pi_175488724
Met iemand die op 16 jarige leeftijd gaat knutselen met kruit in glazen flessen heb ik weinig medelijden. Liever dat hij zijn hand kwijt is dan een onschuldige voorbijganger zijn oog omdat deze malloot vuurwerkbommen in een glazen houder maakt. Wat mankeer je dan in hemelsnaam?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175488725
Die hypocriete kut moet dr bek houden.

quote:
Ziekenhuizen verzwijgen elk jaar honderden dodelijke medische missers

Honderden ziekenhuispatiënten komen elk jaar om het leven door medische missers die niet worden aangemeld bij de inspectie. Dat is af te leiden uit de lijsten van ziekenhuisdoden die de Inspectie voor de Gezondheidszorg na een jarenlange juridische strijd aan RTL Nieuws heeft gegeven.
hier
pi_175488735
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat wordt er overdreven dan? Hij heeft zn vingers er af geblazen, ik zie dat nergens worden uitvergroot in de pers ofzo hoor.

Enige waar ik me aan stoor dat jij het probeert te bagatelliseren met je 'het was maar een flugel flesje'. Nou blijkbaar kan zon flesje dus aardig wat schade aanrichten.
Ik kan gewoon niet tegen dat het nieuws het wat groter probeert te maken en ik weet als geen ander wat er van scahde is aangericht alleen probeer duidelijk te maken dat we wel eens wat meer medeleven of respect mogen tonen en niet blij zijn dat het zo’n iemand is gebeurt. Denk even na als het jezelf was overkomen en hoe je dit had gevonden (en niet zeggen ja maar ik zou zoiets doms nooit doen want ik denk dat jijzelf ook fouten maakt zoals te hard rijden in de auto, lampen niet aan op de fiets, niet alle stekkers uit stopcontact haalt als je het huis verlaat etc.)
pi_175488742
Heel dom inderdaad om te gaan stunten met illegaal afgestoken vuurwerk. En goed voor de arts toch, heeft ze weer even op een casus als deze kunnen oefenen.

Dat jongetje zal nu hopelijk wel geleerd hebben een gebruiksaanwijzing te volgen, en niet zelf bommen te maken. :)
pi_175488745
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:02 schreef Salvad0R het volgende:
Die hypocriete kut moet dr bek houden.

[..]

hier
Ah mooie argumentatie.
Ik kan er dus bij deze vanuit gaan dat jij altijd je baan perfect uitvoert aangezien jij wel kritiek mag hebben op andere beroepsgroepen.
pi_175488748
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:58 schreef LurkJeRot het volgende:
Rare naam voor een meisje, Joey.
Het is een jongen...
pi_175488753
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:02 schreef Ruruzzz het volgende:

[..]

Ik kan gewoon niet tegen dat het nieuws het wat groter probeert te maken en ik weet als geen ander wat er van scahde is aangericht alleen probeer duidelijk te maken dat we wel eens wat meer medeleven of respect mogen tonen en niet blij zijn dat het zo’n iemand is gebeurt. Denk even na als het jezelf was overkomen en hoe je dit had gevonden (en niet zeggen ja maar ik zou zoiets doms nooit doen want ik denk dat jijzelf ook fouten maakt zoals te hard rijden in de auto, lampen niet aan op de fiets, niet alle stekkers uit stopcontact haalt als je het huis verlaat etc.)
Maar wat is er feitelijk groter gemaakt dan?
Er wordt alleen gezegd dat er een jongen met een vuurwerkbom zn vinger er af heeft geknald. Daar is niets onjuist aan.
pi_175488756
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah mooie argumentatie.
Ik kan er dus bij deze vanuit gaan dat jij altijd je baan perfect uitvoert aangezien jij wel kritiek mag hebben op andere beroepsgroepen.
Sinds wanneer is vuurwerk afsteken een beroep? Ben je een beetje achterlijk ofzo?
pi_175488761
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:45 schreef Ruruzzz het volgende:
Maar de meeste snappen dat pas als het een keer dichtbij gebeurt.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Als vuurwerk dit jaar verboden was, dan was deze jongen één van de mensen geweest die erover geklaagd had. Goede kans dat hij alsnog een vuurwerkbom gemaakt had.

Sterker nog, alles wat deze jongen gedaan heeft is al illegaal.
pi_175488768
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:04 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Sinds wanneer is vuurwerk afsteken een beroep? Ben je een beetje achterlijk ofzo?
Ik heb het artsen natnek.

Als je geen kritiek mag hebben op bepaalde zaken omdat je zelf zo nu en dan ook een fout maakt op de werkvloer is dat natuurlijk onzin.

Het is gewoon een argument van lik-me-reet. Dat je haar hypocriet noemt omdat er in haar beroepsveld ook wel eens wat fout gaat. :')
pi_175488772
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:03 schreef Ruruzzz het volgende:

[..]

Het is een jongen...
Oh, op die foto in de op lijkt het net een meisje.
pi_175488776
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:05 schreef AnanYaw het volgende:

Goed punt wel.
pi_175488804
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik heb het artsen natnek.

Als je geen kritiek mag hebben op bepaalde zaken omdat je zelf zo nu en dan ook een fout maakt op de werkvloer is dat natuurlijk onzin.
Jij noemt 1200+ dooien die moedwillig niet gemeld worden bij de inspectie in 3 jaar een "fout op de werkvloer"?

Ik noem dat systematische nalatigheid.

En dan sta je niet in het recht om voor een ander te kunnen bepalen wat ie wel ofte niet uitspookt met Oud&Nieuw.

En jij denkt net zo goed dat je moralistisch verheven bent en vanuit die positie voor anderen kan bepalen wat ze wel of niet mogen zeggen, jij bent van hetzelfde laken het pak, vieze smeerlap.
pi_175488805
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:55 schreef Ruruzzz het volgende:
Ja dat begrijp ik wel hoor, ik heb zelf ook weleens dingen gedaan die verkeerd hadden kunnen aflopen.

Maar als je vuurwerk in een glazen fles stopt met het idee om dat te laten ontploffen dan ben je toch wel echt heel dom en onverantwoordelijk bezig. Dan word het toch wel erg moeilijk om hier medelijden mee te hebben, want als het niet in zijn klauwen was ontploft dan had hij het buiten afgestoken vlogen de glassplinters in het rond. Je zou er maar niet aan komen fietsen en een glassplinter in je oog krijgen. Dan heb ik liever dat deze jongen zijn hand verliest, dat is tenminste zijn eigen schuld.

Dus erg sneu voor de jongen maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En dan heb ik liever dat hij op de blaren zit dan een onschuldig slachtoffer.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175488810
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar wat is er feitelijk groter gemaakt dan?
Er wordt alleen gezegd dat er een jongen met een vuurwerkbom zn vinger er af heeft geknald. Daar is niets onjuist aan.
Misschien moet je dan wat beter de vorige reactie lezen 😉
En het gaat me meer om de onrespectvolle reacties van mensen hoop dat zij ooit door krijgen hoe dit voor de persoon zelf en de omstanders is dat er zo word gepraat gewoon kinderachtig
pi_175488816
quote:

[..]

ik zeg niet dat ik geen fouten maak, maar doelbewust een glazen flesje tot ontploffing willen brengen is wel een beetje vragen om problemen..
pi_175488834
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:05 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Als vuurwerk dit jaar verboden was, dan was deze jongen één van de mensen geweest die erover geklaagd had. Goede kans dat hij alsnog een vuurwerkbom gemaakt had.

HAHAHA ‘deze jongen’ raakt geen vuurwerk mee aan en probeert andere mensen er juist mee te confronteren dus ga geen dingen zeggen als je hem niet kent
  maandag 4 december 2017 @ 14:10:32 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175488839
quote:
,,Jammer dat dit nodig was. Joey uit Apeldoorn zal de rest van zijn leven nog door moeten zonder wijs- en middelvinger."
Oorlogschirurgie. Omdat een rotjong 2 vingers kwijt is?

Mens, stel je niet zo aan!
pi_175488840
quote:

[..]

Waarom zou ik respect moeten hebben voor iemand die uit pure domheid zichzelf zwaar verwond en alleen dankzij geluk geen omstanders heeft verwond?

Ik snap voor de jongen dat het vervelend is, maar respect heb ik daar zeker niet voor.
  maandag 4 december 2017 @ 14:10:44 #42
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_175488842
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:07 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jij noemt 1200+ dooien die moedwillig niet gemeld worden bij de inspectie in 3 jaar een "fout op de werkvloer"?

En dan sta je niet in het recht om voor een ander te kunnen bepalen wat ie wel ofte niet uitspookt met Oud&Nieuw.

En jij denkt net zo goed dat je moralistisch verheven bent en vanuit die positie voor anderen kan bepalen wat ze wel of niet mogen zeggen, jij bent van hetzelfde laken het pak, vieze smeerlap.
Het doet gewoon totaal niet ter zake hoeveel ongemelde missers er zijn in de ziekenhuizen.

Volgens diezelfde logica zou ik jouw post nu kunnen negeren omdat ik constateer dat in zeker 10% van de posts op FOK! onzin wordt verspreid.
pi_175488846
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:57 schreef Nattekat het volgende:

Misschien eerst eens handhaven voor je gaat verbieden? Je hoort niet eens vuurwerk te hebben nu.
Ik hield wel eens wat rotjes over en die gooi je toch niet zomaar weg?
pi_175488859
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:07 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee ik vind het weerzinwekkend dat je dat nu gebruikt om het standpunt van deze vrouw onderuit te halen. Heeft niks met elkaar te maken gast.
pi_175488862
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:10 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Het doet gewoon totaal niet ter zake hoeveel ongemelde missers er zijn in de ziekenhuizen.

Volgens diezelfde logica zou ik jouw post nu kunnen negeren omdat ik constateer dat in zeker 10% van de posts op FOK! onzin wordt verspreid.
Hoezo doet dat niet terzake? Dezelfde ziekenhuizen zitten nu met hun vingertje te wijzen dat ze geen zin hebben in vuurwerkslachtoffers. Terwijl het aantal vuurwerkslachtoffers in vergelijking met het aantal moedwillig verzwegen doden in ziekenhuizen in het NIET valt!

Dus fuck off.

Je witte pakje maakt je niet verheven.
pi_175488872
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:08 schreef Ruruzzz het volgende:

[..]

Misschien moet je dan wat beter de vorige reactie lezen 😉
En het gaat me meer om de onrespectvolle reacties van mensen hoop dat zij ooit door krijgen hoe dit voor de persoon zelf en de omstanders is dat er zo word gepraat gewoon kinderachtig
Dat is niet iets wat vanuit het nieuws komt maar vanuit de bevolking zelf. Daar hebben zij toch geen invloed op.
pi_175488874
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oorlogschirurgie. Omdat een rotjong 2 vingers kwijt is?

Mens, stel je niet zo aan!
Waarom rotjong als je hem niet kent door zulke uitspraken en vooroordelen is deze hele wereld verziekt
pi_175488881
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee ik vind het weerzinwekkend dat je dat nu gebruikt om het standpunt van deze vrouw onderuit te halen. Heeft niks met elkaar te maken gast.
Hahaha!

Weetje wat "weerzinwekkend" is?

Schijnheiligheid!
pi_175488898
Ik heb zo'n vermoeden dat er bepaalde users in dit topic die Joey persoonlijk kennen... Zo fel allemaal.
  maandag 4 december 2017 @ 14:15:32 #50
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_175488901
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoezo doet dat niet terzake? Dezelfde ziekenhuizen zitten nu met hun vingertje te wijzen dat ze geen zin hebben in vuurwerkslachtoffers. Terwijl het aantal vuurwerkslachtoffers in vergelijking met het aantal moedwillig verzwegen doden in ziekenhuizen in het NIET valt!

Dus fuck off.

Ik heb geen wit pakje en dat hoef ik ook niet.

Deze arts heeft een mening over vuurwerkslachtoffers. Dat is haar goed recht.

Misschien heeft ze ook wel een mening over verzwegen medische missers. Of over de hongersnood in Afrika. Of over buitenlanders. Doet allemaal niet ter zake. Ter zake is in deze het vuurwerk dat slachtoffers maakt, en daar heeft deze arts een mening over. Dat ze het niet heeft over medische missers maakt niet dat haar mening nu futiel is.
pi_175488904
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dus fuck off.

In het ziekenhuis gebeuren dingen die elders allang niet meer mogen. Zelfs de studenten laten ze veel te lang werken alvast ter voorbereiding van de bizarre diensten die ze daar draaien. Het kantoorpikkie gaat na 8 uur naar huis toe en de heren en dames doktoren die over leven en dood gaan zijn dan pas halverwege.
  maandag 4 december 2017 @ 14:16:09 #52
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_175488909
Joey is natuurlijk een ontzettende pauper en papa en mams ook. :W
pi_175488916
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:13 schreef Ruruzzz het volgende:

[..]

Waarom rotjong als je hem niet kent door zulke uitspraken en vooroordelen is deze hele wereld verziekt
Rotjong omdat hij door zijn achterlijke handelen weer munitie is geworden om andermans hobby af te pakken.
pi_175488929
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:15 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik heb geen wit pakje en dat hoef ik ook niet.

Deze arts heeft een mening over vuurwerkslachtoffers. Dat is haar goed recht.

Misschien heeft ze ook wel een mening over verzwegen medische missers. Of over de hongersnood in Afrika. Of over buitenlanders. Doet allemaal niet ter zake. Ter zake is in deze het vuurwerk dat slachtoffers maakt, en daar heeft deze arts een mening over. Dat ze het niet heeft over medische missers maakt niet dat haar mening nu futiel is.
Ben wel benieuwd wat haar mening is over het vuurwapenbezit in Amerika.
pi_175488938
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:10 schreef Ruruzzz het volgende:

[..]

HAHAHA ‘deze jongen’ raakt geen vuurwerk mee aan en probeert andere mensen er juist mee te confronteren dus ga geen dingen zeggen als je hem niet kent
Ja nu niet, want nu heeft hij het zelf gevoeld. Een week geleden was hij nog plannen aan het maken voor deze ongelooflijk toffe vuurwerkbom.

Een vuurwerkbom waarvan K_S terecht opmerkt dat het een idioot gevaarlijk idee was en we blij mogen zijn dat het in zijn hand ontplofte, in plaats van een onschuldige voorbijganger verblindde.
  maandag 4 december 2017 @ 14:17:56 #56
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_175488939
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat haar mening is over het vuurwapenbezit in Amerika.
Bel haar.
pi_175488945
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat er bepaalde users in dit topic die Joey persoonlijk kennen... Zo fel allemaal.
Volgends mij ben ik de enige die hem kent maar ik bedoel het niet fel wil gewoon doordringen tot de mens en niet alleen hierover maar ook over andere dingen hoe mensen erop reageren want de slachtoffers lezen zulke dingen en vind sommige uitspraken onrespectvol tuurlijk mag je een eigen mening hebben maar mensen hoeven het niet persoonlijk te maken door rotjong of iets te zeggen terwijl ze hem niet kennen en niet weten hoe die echt is
  maandag 4 december 2017 @ 14:19:36 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175488964
Ik ben blij dat Joey zichzelf heeft opgeblazen i.p.v. een random voorbijganger.
Graag op anoniem
pi_175488967
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Rotjong omdat hij door zijn achterlijke handelen weer munitie is geworden om andermans hobby af te pakken.
Dat gebeurt echt niet zomaar hoor en de overheid kan ook zeggen dat het alleen voor professionals gebruikt mag worden jij je zin
pi_175488973
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:18 schreef Ruruzzz het volgende:

[..]

Volgends mij ben ik de enige die hem kent maar ik bedoel het niet fel wil gewoon doordringen tot de mens en niet alleen hierover maar ook over andere dingen hoe mensen erop reageren want de slachtoffers lezen zulke dingen en vind sommige uitspraken onrespectvol tuurlijk mag je een eigen mening hebben maar mensen hoeven het niet persoonlijk te maken door rotjong of iets te zeggen terwijl ze hem niet kennen en niet weten hoe die echt is
Ach het zal vast een guitig ventje zijn en geen vlieg kwaad doen, maar dit was oerdom en ik zal het dan ook niet voor hem opnemen ofzo.
pi_175488984
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja nu niet, want nu heeft hij het zelf gevoeld. Een week geleden was hij nog plannen aan het maken voor deze ongelooflijk toffe vuurwerkbom.

Een vuurwerkbom waarvan K_S terecht opmerkt dat het een idioot gevaarlijk idee was en we blij mogen zijn dat het in zijn hand ontplofte, in plaats van een onschuldige voorbijganger verblindde.
Dit was vorig jaar he 2 dagen voor nieuwjaar
pi_175488990
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In het ziekenhuis gebeuren dingen die elders allang niet meer mogen. Zelfs de studenten laten ze veel te lang werken alvast ter voorbereiding van de bizarre diensten die ze daar draaien. Het kantoorpikkie gaat na 8 uur naar huis toe en de heren en dames doktoren die over leven en dood gaan zijn dan pas halverwege.
Ik ken ook wel chirurgen. Ligt er maar net aan hoe hard ze zichzelf contractueel in de kont hebben laten neuken, hoe hoog hun werkdruk is. Sowieso hebben wanstanden en misdaden en dat gekut met de zorgverzekeraars in de medische wereld wat mij betreft een veel hogere prioriteit dan dit oeverloze gelul over vuurwerk, maar helaas denkt de lamestream media daar anders over.
pi_175489056
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:20 schreef Ruruzzz het volgende:

[..]

Dit was vorig jaar he 2 dagen voor nieuwjaar
Oké mijn fout, vorig jaar dan. Verder staat mijn punt nog steeds.

Die gast zit compleet illegaal te kloten met vuurwerk. Vervolgens moet hij mensen voor gaan lichten over waarom legaal vuurwerk niet oké is.

Sorry, maar wat mij betreft maakt het feit dat je zelf dom handelt je geen voorbeeldfiguur. Juist niet.

Ik neem ook nooit van junkies aan waarom elke vorm van drugsgebruik fout is. Onverantwoordelijke mensen zouden niet verantwoordelijke mensen tot verantwoording moeten roepen, maar gepaste bescheidenheid tonen.
pi_175489075
quote:
18s.gif Op maandag 4 december 2017 14:23 schreef nostra het volgende:
Beter sturen ze voor dit soort handelingen ook nog een factuur aan die Joey in plaats van aan zijn zorgverzekeraar. Achterlijk gedrag.
Zullen we dan ook bij u doen als u tegen een boom aan rijd doordat u de maximum snelheid hebt overschreden iedereen heeft tegenwoordig wel over alles wat te zeiken en dat is gewoon jammer daar word het allemaal niet beter van en jijzelf al helemaal niet als het niemand wat boeit en het zijn eigen schuld vind waarom reageer je dan en doe je veel moeite
Ik reageer zodat mensen die hetzelfde meemaken er zich in kunnen vinden of erover mee willen praten
pi_175489079
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik ken ook wel chirurgen. Ligt er maar net aan hoe hard ze zichzelf contractueel in de kont hebben laten neuken, hoe hoog hun werkdruk is. Sowieso hebben wanstanden en misdaden en dat gekut met de zorgverzekeraars in de medische wereld wat mij betreft een veel hogere prioriteit dan dit oeverloze gelul over vuurwerk, maar helaas denkt de lamestream media daar anders over.
Je denkt nog steeds dat het één het ander uitsluit ofzo? Dat als mevrouw hierover niet had geklaagd ze in de tussentijd weer 3 mensenlevens heeft gered ofzo?
Gozer.
pi_175489085
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eigen schuld dikke bult. Als jij vuurwerk gewoon afsteekt zoals het hoort en op de verpakking staat kan er niets gebeuren. Als je gaat zitten kutten dan gebeurt dit. Maar dat geldt voor zoveel dingen in het leven. Met lucifers kan je ook leuke dingen doen als je ermee gaat spelen. Zijn die al verboden?
Zeg dat tegen de mensen die van een afstandje staan te kijken en opeens een pijl mogen koppen. :')

Het is vuurwerk, en een ongeluk zit in een klein hoekje.
pi_175489088
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zeg dat tegen de mensen die van een afstandje staan te kijken en opeens een pijl mogen koppen. :')

Dit was geen vuurwerk maar een eigen creeërsel.
pi_175489096
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik wel hoor, ik heb zelf ook weleens dingen gedaan die verkeerd hadden kunnen aflopen.

Maar als je vuurwerk in een glazen fles stopt met het idee om dat te laten ontploffen dan ben je toch wel echt heel dom en onverantwoordelijk bezig. Dan word het toch wel erg moeilijk om hier medelijden mee te hebben, want als het niet in zijn klauwen was ontploft dan had hij het buiten afgestoken vlogen de glassplinters in het rond. Je zou er maar niet aan komen fietsen en een glassplinter in je oog krijgen. Dan heb ik liever dat deze jongen zijn hand verliest, dat is tenminste zijn eigen schuld.

Dus erg sneu voor de jongen maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En dan heb ik liever dat hij op de blaren zit dan een onschuldig slachtoffer.
Als twaalfjarige heb ik dit ook gedaan. Strijker in een glazen fles en dan hard wegrennen. Als ik er nu op terugkijk dan denk ik lekker dom maar als twaalfjarige zag ik het gevaar niet. Zo werkt dat met kinderen.
pi_175489109
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je denkt nog steeds dat het één het ander uitsluit ofzo? Dat als mevrouw hierover niet had geklaagd ze in de tussentijd weer 3 mensenlevens heeft gered ofzo?
Gozer.
Jij denkt dat in een journaal van 20 minuten of een krant waarvan vooral de eerste 3 pagina's worden gelezen het niet uitmaakt waaraan prioriteit wordt gegeven?
  maandag 4 december 2017 @ 14:29:14 #71
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175489121
Dat mag toch inmiddels geen nieuws meer heten?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175489126
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok bedankt voor de waarschuwing, AD.. :')
Robert Moog died for our synths
pi_175489127
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dit was geen vuurwerk maar een eigen creeërsel.
Vroeger klooide iedereen met vuurwerk rookbommetjes maken etc etc
pi_175489150
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:28 schreef grimselman het volgende:

[..]

Als twaalfjarige heb ik dit ook gedaan. Strijker in een glazen fles en dan hard wegrennen. Als ik er nu op terugkijk dan denk ik lekker dom maar als twaalfjarige zag ik het gevaar niet. Zo werkt dat met kinderen.
Precies denk dat iedereen dat ooit wel is heeft gedaan en dat is mijn hele punt mensen willen hun eigen fouten niet inzien jij daarin tegen wel dankjewel
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 14:31:05 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175489156
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:29 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Ok bedankt voor de waarschuwing, AD.. :')
Doe even spoiler :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175489168
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gozer.
pi_175489187
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Offtopic enz, maar ik ga even stuk om dit plaatje _O- _O_ :D
Robert Moog died for our synths
pi_175489197
Iemand steekt op een illegaal tijdstip een illegaal vuurwerkbommetje af en iedereen is in rep en roer en alle vuurwerk moet verboden worden. :’) Zo sneu altijd. Hetzelfde als dat een 16 jarige gaat joyriden en zich om een boom vouwt en we dan maar alle auto’s moeten gaan verbieden. :’)
pi_175489255
quote:
Dat lijkt me niet de essentie van wat ze te melden hebben.
pi_175489282
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan is die pijl niet goed neergezet. Begrijpend lezen is moeilijk he.
pi_175489377
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dan is die pijl niet goed neergezet. Begrijpend lezen is moeilijk he.
Zeg snollebolleke rustig he, ik kon zweren dat ik op een reactie reageerde waarin stond dat ongelukken met vuurwerk alleen maar gebeuren door misbruik van het vuurwerk. Blijkbaar heb ik of een bril nodig of is het nu tijd voor een kopje soep.
pi_175489443
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zeg snollebolleke rustig he, ik kon zweren dat ik op een reactie reageerde waarin stond dat ongelukken met vuurwerk alleen maar gebeuren door misbruik van het vuurwerk. Blijkbaar heb ik of een bril nodig of is het nu tijd voor een kopje soep.
Nee je hebt helemaal gelijk. Als je het gebruikt als omschreven op de verpakking kan er niets gebeuren. Wat is je punt nu eigenlijk :')
pi_175489490
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nee je hebt helemaal gelijk. Als je het gebruikt als omschreven op de verpakking kan er niets gebeuren. Wat is je punt nu eigenlijk :')
"Glazen pot, niet gebruiken om bommen mee te maken."
"Pools are perfect for holding water"
pi_175489503
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2017 14:46 schreef probeer het volgende:

[..]

"Glazen pot, niet gebruiken om bommen mee te maken."
Nou zijn we het daarover eens.
pi_175489620
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Zeg droeftoeter, ga je er nu echt ophef over maken dat ik een verkeerde reactie quote? Man man man, wat een spannend leven moet jij hebben.
pi_175489630
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok dus als mensen in de een tak van een beroepsgroep fouten maken mag een persoon in de andere tak geen uitspraken doen die de veiligheid van patienten garanderen 'want dat is hypocriet'.

Lekker simplistisch gedacht, top.
pi_175489687
Als ik de benzine via een slang uit de tank van een auto zuig en mezelf daarmee in de fik zet, ben ik dan een verkeersslachtoffer?
pi_175489738
Ze moeten mensen die vuurwerk af willen steken verbieden.
pi_175489752
Daarom privaat vuurwerk verbieden. Het is van de zotte dat de overheid toestaat dat iedereen een keer in het jaar dronken over straat met explosieven gaat gooien.
  maandag 4 december 2017 @ 14:58:52 #90
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_175489758
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:54 schreef probeer het volgende:
Als ik de benzine via een slang uit de tank van een auto zuig en mezelf daarmee in de fik zet, ben ik dan een verkeersslachtoffer?
Alleen als je op de openbare weg staat. :Y
pi_175489771
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:54 schreef probeer het volgende:
Ik zou over je heen rijden om het vuur te doven.
  maandag 4 december 2017 @ 15:01:52 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175489804
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:45 schreef Ruruzzz het volgende:

Even ter mededeling ik weet niet wie dit nog leest maar ik ken deze jongen en wat er in de krant staat is lekker uitvergroot ‘de glazen pot’ was kleiner dan een flugelflesje.
16 Jaar en niet snappen dat een glazen fles, van wat voor formaat dan ook, aftoppen met kruit en aansteken geen goed idee is?
pi_175489810
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zou over je heen rijden om het vuur te doven.
Awww, thanks babe *;

Je mag dan zelfs over me heen pissen.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 04-12-2017 15:37:14 ]
pi_175489819
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:58 schreef Klummie het volgende:

[..]

Alleen als je op de openbare weg staat. :Y
Ik moest lachen
  maandag 4 december 2017 @ 15:06:44 #95
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175489886
quote:
Ik denk dat die artsen meer denken van: " Jezus, weer een jonge gezonde hand verneukt door dom vuurwerk".
pi_175489904
Wie zijn billen brand.
Geen medelijden met Joey
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 4 december 2017 @ 15:10:26 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175489954
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Daarom privaat vuurwerk verbieden. Het is van de zotte dat de overheid toestaat dat iedereen een keer in het jaar dronken over straat met explosieven gaat gooien.
Flugelflesjes verbieden!
pi_175489990
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zeg droeftoeter, ga je er nu echt ophef over maken dat ik een verkeerde reactie quote? Man man man, wat een spannend leven moet jij hebben.
Zorg er dan voor dat je je zaakjes op orde hebt voordat je gaat blaten.
pi_175490304
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Flugelflesjes verbieden!
Flugelflesjes kunnen niet in het gezicht van een puber of een toevallige voorbijganger ontploffen als vuurwerk eenmaal verboden is. Lijkt me dus wat overdreven.
pi_175490330
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:31 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Flugelflesjes kunnen niet in het gezicht van een puber of een toevallige voorbijganger ontploffen als vuurwerk eenmaal verboden is. Lijkt me dus wat overdreven.
Ja want men steekt natuurlijk nooit illegaal vuurwerk af.
pi_175490466
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Met een verbod op het vuurwerk wat nu legaal is heb je uiteraard niet direct invloed op slachtoffers van illegaal vuurwerk.
Dan moet je dat ook beter aanpakken (strengere controles etc).

Zulke gevallen als dit is sowieso al lastiger te voorkomen als men zelf besluit met kruid te gaan kloten.
  maandag 4 december 2017 @ 15:42:23 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175490482
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:41 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Met een verbod op het vuurwerk wat nu legaal is heb je uiteraard niet direct invloed op slachtoffers van illegaal vuurwerk.
Dan moet je dat ook beter aanpakken (strengere controles etc).

Zulke gevallen als dit is sowieso al lastiger te voorkomen als men zelf besluit met kruid te gaan kloten.
Wat voor kruid? Brandnetels?
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 15:44:15 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175490506
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die moeten ze echt verbieden :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 december 2017 @ 15:44:16 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175490507
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet. Als het eenmaal verboten is is al het vuurwerk op miraculeuze wijze verdwenen... Net zoals er ook nooit te hard gereden wordt...
pi_175490545
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

:D

Ja dat pittige kruid bedoelde ik.
  maandag 4 december 2017 @ 15:49:06 #106
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175490584
Tsja ... Joey.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175490606
Vuurwerk is al decennia een tokkie-aangelegenheid. De IQ-minder bedeelden die elk jaar honderden euro's over tafel gooien om legaal en illegaal vuurwerk aan te schaffen. Wellicht is het tijd om de stoppen met deze idioterie waarbij elk jaar tientallen gewonden vallen en straalbezopen proleten rondlopen met gevaarlijk explosief spul.
pi_175490632
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:50 schreef Stabiel het volgende:
Vuurwerk is al decennia een tokkie-aangelegenheid. De IQ-minder bedeelden die elk jaar honderden euro's over tafel gooien om legaal en illegaal vuurwerk aan te schaffen. Wellicht is het tijd om de stoppen met deze idioterie waarbij elk jaar tientallen gewonden vallen en straalbezopen proleten rondlopen met gevaarlijk explosief spul.
Das gek ik kom uit een hoogopgeleide middenklasse omgeving en bijna ieder gezin had wel een ''tokkie'' die vuurwerk kocht.
pi_175490672
quote:

[..]

Dat is geen argument om legaal vuurwerk niet ook te verbieden.
  maandag 4 december 2017 @ 15:54:12 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175490685
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:50 schreef Stabiel het volgende:
Ik vind het niet leuk dus niemand heeft het leuk te vinden! Verbieden! :(
pi_175490697
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Laat mensen lekker 1 dag in het jaar van hun vuurwerk genieten.
Verder gewoon handhaven.
  maandag 4 december 2017 @ 15:55:16 #112
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175490706
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:53 schreef maily het volgende:
Het komt elk jaar voor dat vuurwerkslachtoffers toestemming geven om de schokkende foto's te laten zien. "Als hiermee andere slachtoffers voorkomen kunnen worden ... "
Ja, en dat al vele jaren. En het helpt geen ene ruk.
Ik weet niet welke campagnes er allemaal zijn geweest, volgens Wikipedia elk jaar sinds 1975. En toch zijn er van die runderen die die plaatjes van afgerukte lichaamsdelen niet snappen. Het heeft dus geen enkele zin. Meer nog, men zou beter kappen met die heldenstatus van dit soort klapjosties die "zo dapper zijn om toestemming te geven blah blah..."
Gewoon aan de schandpaal die idioot. En er dan met rotjes naar gooien, misschien gaat het bij anderen dan eens doordringen dat vuurwerk niet stoer is.
pi_175490721
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef AchJa het volgende:
Ik vind het niet leuk dus niemand heeft het leuk te vinden! Verbieden! :(
Waar haal je dat uit mijn reactie vandaan?
pi_175490860
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde kul-argument die de wapenfanaten in de VS aanhalen als mensen tegen de wapenwet zijn. 'Maar messen doden ook' en 'in het verkeer vallen ook doden'. Van door soort drogredenen en nonsense argumenten.
pi_175490866
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, en dat al vele jaren. En het helpt geen ene ruk.
Ik weet niet welke campagnes er allemaal zijn geweest, volgens Wikipedia elk jaar sinds 1975. En toch zijn er van die runderen die die plaatjes van afgerukte lichaamsdelen niet snappen. Het heeft dus geen enkele zin. Meer nog, men zou beter kappen met die heldenstatus van dit soort klapjosties die "zo dapper zijn om toestemming te geven blah blah..."
Gewoon aan de schandpaal die idioot. En er dan met rotjes naar gooien, misschien gaat het bij anderen dan eens doordringen dat vuurwerk niet stoer is.
Dat is dus niet waar. Het aantal vuurwerkslachtoffers is sterk onderhevig aan de intensiteit van de campagnes.
pi_175490905
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:05 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde kul-argument die de wapenfanaten in de VS aanhalen als mensen tegen de wapenwet zijn. 'Maar messen doden ook' en 'in het verkeer vallen ook doden'. Van door soort drogredenen en nonsense argumenten.
Guns don't kill. People do.
pi_175490993
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Guns don't kill. People do.
Dat dus bij uitstek het argument moet zijn waarom wapentuig in handen van mensen een verkeerd idee is.
pi_175491050
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:05 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Wat is daar nonsense aan? Ik ga iedere dag op de fiets er maar blind vanuit dat geen van die honderden langsrijdende bestuurders een gekkie is. Ik vertrouw mensen net zoveel met een auto als met een vuurwapen.
pi_175491086
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:12 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat dus bij uitstek het argument moet zijn waarom wapentuig in handen van mensen een verkeerd idee is.
Als de politiemacht in jouw land in toenemende mate steeds verder militariseert en de overheidsspionage van het eigen volk steeds krankzinniger vormen aanneemt, dan kan ik mij voorstellen dat je krampachtig vast wil houden aan The Second Amendment.

Maar goed, dat lijkt me geen discussie voor hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 16:18:18 ]
pi_175491168
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat is daar nonsense aan? Ik ga iedere dag op de fiets er maar blind vanuit dat geen van die honderden langsrijdende bestuurders een gekkie is. Ik vertrouw mensen net zoveel met een auto als met een vuurwapen.
Omdat het verkeer een groot socio-economisch doel dient: mensen rijden naar hun werk, is instrumenteel in het bedrijven van handel, zorgt ervoor dat mensen mobiel zijn en in contact staan met hun directe omgeving.

Daar staat tegenover een compleet nietszeggende vuurwerk-traditie die intrinsieke geen enkele socio-economische waarde heeft.
pi_175491180
quote:

[..]

Gast! Medeleven? Kom op zeg, het gaat de burger al genoeg kosten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175491193
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Laat mensen lekker 1 dag in het jaar van hun vuurwerk genieten.
Verder gewoon handhaven.
Je kunt net zo goed van vuurwerk genieten als het door een ander (bv. professionals) aangestoken wordt. Zo doe ik het al jaren, ik ben er geen geld aan kwijt maar krijg wel het sfeertje mee.

Iedere malloot met een dronken kop kan nu met oud en nieuw met explosieven de straat op. Elk jaar vallen er doden en gewonden. Het is gewoon levensgevaarlijk en onnodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 16:23:51 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175491212
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:22 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je kunt net zo goed van vuurwerk genieten als het door een ander (bv. professionals) aangestoken wordt. Zo doe ik het al jaren, ik ben er geen geld aan kwijt maar krijg wel het sfeertje mee.

Iedere malloot met een dronken kop kan nu met oud en nieuw met explosieven de straat op. Elk jaar vallen er doden en gewonden. Het is gewoon levensgevaarlijk en onnodig.
Dit is echt onzin. Leuk dat het voor jou een optie is, maar 90% heeft daar geen zin in/ gaat het gewoon niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175491269
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Leuk dat het voor jou een optie is, maar 90% heeft daar geen zin in/ gaat het gewoon niet.
Je opmerking strookt niet met de feiten. Een minderheid van Nederland hecht waarde aan het zelf afsteken van vuurwerk met oud en nieuw, en een meerderheid is ervoor als er overal centrale vuurwerkshows komen en particulier vuurwerk verboden wordt. Dat komt al jaren uit lokale en landelijke peilingen.

"Het gaat gewoon niet" is ook geen argument. Gedragsverandering begint bij een normstelling. Als vuurwerk afsteken strafrechtelijk hetzelfde wordt behandeld als het buiten de context van oud en nieuw tot ontploffing brengen van explosieven, zullen we nog wel eens zien of het gaat.
pi_175491314
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een door-de-gemeente georganiseerde vuurwerkshow biedt iedereen de mogelijkheid om hierbij aanwezig te zijn.

Dat mensen daar geen zin in hebben is pas flauwekul. Over de hele wereld trekken dergelijke georchestreerde vuurwerkshows massa mensen. Enkel hier in Nederland probeert men krampachtig vast te houden aan een traditie dat elk jaar talloze gewonden veroorzaskt en voor tientallen miljoenen euro's aan schade zorgt.
pi_175491333
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:22 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Omdat het verkeer een groot socio-economisch doel dient: mensen rijden naar hun werk, is instrumenteel in het bedrijven van handel, zorgt ervoor dat mensen mobiel zijn en in contact staan met hun directe omgeving.

Daar staat tegenover een compleet nietszeggende vuurwerk-traditie die intrinsieke geen enkele socio-economische waarde heeft.
Ahh dus als er maar knaken mee verdient kunnen worden mag een gevaarlijk ding wel in de handen van het domme klootjesvolk komen. Mensen hebben plezier met vuurwerk. Mogen mensen die werkzaam zijn in de entertainment industrie nog wel met de auto naar het werk? Zo ja waarom?
  maandag 4 december 2017 @ 16:30:43 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491349
Ah ze beginnen weer met hun verbodsgedram. Pleur op.
pi_175491375
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:30 schreef Hexagon het volgende:
Ah ze beginnen weer met hun verbodsgedram. Pleur op.
Is dit een zwakke poging tot een Rutte imitatie of heb je daadwerkelijk geen valide argumenten :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 16:33:08 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175491390
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:28 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Een door-de-gemeente georganiseerde vuurwerkshow biedt iedereen de mogelijkheid om hierbij aanwezig te zijn.

Dat mensen daar geen zin in hebben is pas flauwekul. Over de hele wereld trekken dergelijke georchestreerde vuurwerkshows massa mensen. Enkel hier in Nederland probeert men krampachtig vast te houden aan een traditie dat elk jaar talloze gewonden veroorzaskt en voor tientallen miljoenen euro's aan schade zorgt.
Niet iedereen is als jij en niet iedere gemeente kan dat goed doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175491400
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ahh dus als er maar knaken mee verdient kunnen worden mag een gevaarlijk ding wel in de handen van het domme klootjesvolk komen. Mensen hebben plezier met vuurwerk. Mogen mensen die werkzaam zijn in de entertainment industrie nog wel met de auto naar het werk? Zo ja waarom?
Inderdaad. Als de gevaren en schade niet opwegen tegen de maatschappelijke voordelen dan tolereren we het. Dat is sprake bij het verkeer, en niet bij vuurwerk.
pi_175491402
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Is dit een zwakke poging tot een Rutte imitatie of heb je daadwerkelijk geen valide argumenten :')
Goede valide argumenten voor een verbod!
pi_175491444
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:33 schreef Nattekat het volgende:
Niet iedereen is als jij en niet iedere gemeente kan dat goed doen.
Niet iedereen is zoals iedereen. Bij elke beslissing worden mensen teleurgesteld. Dat is bij handhaven van de huidige vuurwerk-traditie niet anders.

Hoe wilt de gemeente dat precies verkloten? Het inhuren van een externe partij voor een vuurwerkshow is niet zo moeilijk.
pi_175491491
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:28 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ik maar denken dat al dat illegale vuurwerk uit het buitenland komt waar ze dezelfde traditie hebben, maar ik zal wel niks van de wereld weten.
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:33 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Inderdaad. Als gevaren en schade niet opwegen tegen de maatschappelijke voordelen dan tolereren we het. Dat is sprake bij het verkeer, en niet bij vuurwerk.
Vindt je jezelf niet een beetje eng? Ik vind curling echt een domme sport, dus heb ik geen curlingsschoenen in de kast. Toch ga ik die sport niet proberen te verbieden ondanks dat er jaarlijks vele mensen botten breken op het ijs of doodgaan op weg naar de training of wedstrijd. Zo ook met mountainbiken en racen.

Wat geeft jou A het recht om voor anderen te beslissen dat die dingen wel verboden moeten worden en B de behoefte om dat te doen?
pi_175491495
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Goede valide argumenten voor een verbod!
- Ongelukken door vuurwerk (zowel legaal als illegaal) zorgen elk jaar voor doden en gewonden. Een verbod zal vuurwerkgebruik terugdringen en daarmee levens redden;
- Het massaal afsteken van vuurwerk veroorzaakt smog en vervuiling; mensen met bijv. astma kunnen met oud en nieuw niet eens meer de straat op;
- Heel Nederland ligt in de weken erna onder het vuurwerkafval omdat veel mensen die het afsteken te beroerd zijn hun zooi op te ruimen;
- Tradities kunnen veranderen, zo ook deze. Meerderheid van de mensen ziet particulier vuurwerk graag verboden;
- Het zorgt anderszins voor veel schade aan gebouwen en eigendommen van mensen, die die schade onmogelijk kunnen verhalen (prullenbakken, brievenbussen etc.)
- Als vuurwerk geheel verboden is, is het veel makkelijker om op te treden tegen vuurwerk dat nu al illegaal is en zelfs de voorstanders van vinden dat het verboden zou moeten zijn.
  maandag 4 december 2017 @ 16:40:22 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491510
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Waarom moet het vuurwerkplezier van velen worden afgepakt omdat enkele hersendoden met illegaal vuurwerk op een illegaal moment gaan lopen stunten?

We moeten niet altijd maar ieder risico willen wegverbieden. Wie loopt te stunten met vuurwerk loopt de kans zn vingers kwijt te raken. Dat is Joey zn eigen probleem.
pi_175491521
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik maar denken dat al dat illegale vuurwerk uit het buitenland komt waar ze dezelfde traditie hebben, maar ik zal wel niks van de wereld weten.

[..]

Vindt je jezelf niet een beetje eng? Ik vind curling echt een domme sport, dus heb ik geen curlingsschoenen in de kast. Toch ga ik die sport niet proberen te verbieden ondanks dat er jaarlijks vele mensen botten breken op het ijs of doodgaan op weg naar de training of wedstrijd. Zo ook met mountainbiken en racen.

Wat geeft jou A het recht om voor anderen te beslissen dat die dingen wel verboden moeten worden en B de behoefte om dat te doen?
Je curlingvergelijking slaat als een tang op een varken. Curling veroorzaakt geen merkbare overlast - althans niet buiten de curlingbaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 16:41:56 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175491540
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:35 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Niet iedereen is zoals iedereen. Bij elke beslissing worden mensen teleurgesteld. Dat is bij handhaven van de huidige vuurwerk-traditie niet anders.

Hoe wilt de gemeente dat precies verkloten? Het inhuren van een externe partij voor een vuurwerkshow is niet zo moeilijk.
Ja... Dat gaat echt niet zomaar :W

En gemeenten zijn soms enorm. Wat moeten die?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175491569
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
In de meeste landen worden vuurwerkshows door de lokale gemeente geregeld.

quote:

Nee. Curling zorgt nauwelijks voor maatschappelijke reuring. De mogelijke schade beschouwen we als acceptabel.

Waar beslis ik voor anderen? Ik heb een mening, maar nergens stel ik dat ik die tegen elke kost wilt opleggen aan anderen.
pi_175491583
Dit is oud nieuws. Bijna één jaar oud zelfs.
  maandag 4 december 2017 @ 16:45:00 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491592
En die lui die staatsvuurwerk van de gemeente willen :')

Ten eerste wil niemand helemaal naar het stadscentrum moeten gaan voor vuurwerk

En ten tweede is het ook gewoon niet leuk. De lol is deels ook je eigen inbreng te kunnen geven
pi_175491596
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom moet het vuurwerkplezier van velen worden afgepakt omdat enkele hersendoden met illegaal vuurwerk op een illegaal moment gaan lopen stunten?

We moeten niet altijd maar ieder risico willen wegverbieden. Wie loopt te stunten met vuurwerk loopt de kans zn vingers kwijt te raken. Dat is Joey zn eigen probleem.
Je gaat voorbij aan het feit dat een meerderheid van de vuurwerkslachtoffers het niet zelf heeft aangestoken. Of is het dan ook het probleem van die mensen zelf omdat ze te dicht bij de afsteker in de buurt stonden? Hoelang kun je nog volhouden dat iets eigen verantwoordelijkheid is, als de weggeblazen vingers door de straten vliegen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 16:45:53 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175491608
Het getuigt vooral van heel veel egoïsme om het te willen verbieden. "Ik vind het niet leuk, dus moet verboden worden :( "
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175491632
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:40 schreef Hexagon het volgende:

Omdat het plezier van heel veel mensen niet opwegen tegen de immense gevaren en schade die het elk jaar veroorzaakt.

Er zijn bovendien imo genoeg alternatieven waardoor mensen met een goed gevoel het nieuwjaar in kunnen gaan.
pi_175491638
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:45 schreef Nattekat het volgende:
Het getuigt vooral van heel veel egoïsme om het te willen verbieden. "Ik vind het niet leuk, dus moet verboden worden :( "
Het getuigt vooral van egoisme om het tegenovergestelde te stellen, daar jij je met je medestanders tot een minderheid moet rekenen.
pi_175491660
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:45 schreef Hexagon het volgende:
En die lui die staatsvuurwerk van de gemeente willen :')

Ten eerste wil niemand helemaal naar het stadscentrum moeten gaan voor vuurwerk

En ten tweede is het ook gewoon niet leuk. De lol is deels ook je eigen inbreng te kunnen geven
Flauwekul. Vuurwerkshows trekken altijd hordes mensen. In binnen- en buitenland.
  maandag 4 december 2017 @ 16:49:59 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491681
quote:
Zo rolt inderdaad wel de gemiddelde burger bij alles dat niet in zn plaatje past tegenwoordig
pi_175491690
quote:
Alsof de voorstanders van vuurwerk het om louter altruïstische redenen doen.

Alsjeblieft zeg.
pi_175491691
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:39 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

- Ongelukken door vuurwerk (zowel legaal als illegaal) zorgen elk jaar voor doden en gewonden. Een verbod zal vuurwerkgebruik terugdringen en daarmee levens redden;
- Het massaal afsteken van vuurwerk veroorzaakt smog en vervuiling; mensen met bijv. astma kunnen met oud en nieuw niet eens meer de straat op;
- Heel Nederland ligt in de weken erna onder het vuurwerkafval omdat veel mensen die het afsteken te beroerd zijn hun zooi op te ruimen;
- Tradities kunnen veranderen, zo ook deze. Meerderheid van de mensen ziet particulier vuurwerk graag verboden;
- Het zorgt anderszins voor veel schade aan gebouwen en eigendommen van mensen, die die schade onmogelijk kunnen verhalen (prullenbakken, brievenbussen etc.)
- Als vuurwerk geheel verboden is, is het veel makkelijker om op te treden tegen vuurwerk dat nu al illegaal is en zelfs de voorstanders van vinden dat het verboden zou moeten zijn.
-Ik beslis voor mijzelf wel of ik gered moet worden.
-Er zijn zoveel dingen in het leven waardoor een dag in het jaar wat minder is. Incidenteel overlast als valide argument zien betekend het einde van de meeste feestactiviteiten en ook het einde van professionele vuurwerkshows die jij wil.
-Overal waar ik oud en nieuw heb gevierd stonden de volgende ochtend mensen op te ruimen.
-Tradities kunnen veranderen ja, maar een beroep op de meerderheid is een hele slechte reden om wat te doen. Ik kan hier bijvoorbeeld een goede godwin van maken.
-Vandalisme is al verboden.
-Maakt de verkoop van rotjes in de winkel grenscontrole op cobra's in de kofferbak makkelijker? Zo ja hoe? Of denk je dat agenten te achterlijk zijn om het verschil tussen een rotje en een cobra te horen? Zo ja waarom heb je zo'n lage dunk van onze hulpverleners?
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:40 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je curlingvergelijking slaat als een tang op een varken. Curling veroorzaakt geen merkbare overlast - althans niet buiten de curlingbaan.
Mountainbiken en racen gelukkig wel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 16:51:45 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175491721
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:46 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het getuigt vooral van egoisme om het tegenovergestelde te stellen, daar jij je met je medestanders tot een minderheid moet rekenen.
Ehhhh... nee. Niet echt. Tolerantie betekent dat je zo nu en dan wat toe staat wat je niet leuk vind. Je kan gewoon tolereren dat het 1x per jaar zo is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175491745
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:44 schreef Stabiel het volgende:

[..]

In de meeste landen worden vuurwerkshows door de lokale gemeente geregeld.

Waar beslis ik voor anderen? Ik heb een mening, maar nergens stel ik dat ik die tegen elke kost wilt opleggen aan anderen.
[..]
Hier.
quote:
Nee. Curling zorgt nauwelijks voor maatschappelijke reuring. De mogelijke schade beschouwen we als acceptabel.

We beschouwen vuurwerk als acceptabel.
  maandag 4 december 2017 @ 16:54:49 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491776
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:45 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het feit dat een meerderheid van de vuurwerkslachtoffers het niet zelf heeft aangestoken. Of is het dan ook het probleem van die mensen zelf omdat ze te dicht bij de afsteker in de buurt stonden? Hoelang kun je nog volhouden dat iets eigen verantwoordelijkheid is, als de weggeblazen vingers door de straten vliegen?
Als je nul gevaar wilt lopen blijf je lekker binnen die paar uur per jaar

En degenen die hun vingers eraf knallen met gestunt heb ik 0 medelijden mee
pi_175491803
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hier.
Ik constateer een feit.

quote:
We beschouwen vuurwerk als acceptabel.
Veel mensen niet. En je ziet dat er steeds grotere maatschappelijke afkeer van komt.
pi_175491808
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:
-Ik beslis voor mijzelf wel of ik gered moet worden.

Bepaal jij dat ook voor de vele onschuldige slachtoffers/voorbijgangers die ogen/handen verliezen?

-Er zijn zoveel dingen in het leven waardoor een dag in het jaar wat minder is. Incidenteel overlast als valide argument zien betekend het einde van de meeste feestactiviteiten en ook het einde van professionele vuurwerkshows die jij wil.

Er zijn naar mijn weten maar weinig feestactiviteiten die voor een explosieve toename van zware metalen in de lucht zorgen. Misschien het jaarlijkse alchemistencongres?

-Overal waar ik oud en nieuw heb gevierd stonden de volgende ochtend mensen op te ruimen.

Leuke anekdote, tuurlijk, bij jou wel.

-Tradities kunnen veranderen ja, maar een beroep op de meerderheid is een hele slechte reden om wat te doen. Ik kan hier bijvoorbeeld een goede godwin van maken.

Gelukkig is het niet de enige reden.

-Vandalisme is al verboden.

Moord is ook verboden. Toch staan we ongebreidelde verkoop van machinevuurwapens ook niet toe. Hoe minder middelen, hoe minder makkelijk vandalisme gepleegd kan worden.

-Maakt de verkoop van rotjes in de winkel grenscontrole op cobra's in de kofferbak makkelijker? Zo ja hoe? Of denk je dat agenten te achterlijk zijn om het verschil tussen een rotje en een cobra te horen? Zo ja waarom heb je zo'n lage dunk van onze hulpverleners?

Als particulier vuurwerk geheel verboden is, betekent dat dat iedereen die het afsteekt in overtreding is. Aan de knal alleen kun je het vaak genoeg niet horen en na de explosie is het moeilijk vast te stellen, waardoor mensen die illegaal vuurwerk afsteken moeilijk vervolgd kunnen worden. Dat is anders bij een algeheel vuurwerkverbod.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 16:57:15 #154
8781 crew  Frutsel
pi_175491816
Discussie over verbod van vuurwerk kan hier:
NWS / Vuurwerkverbod? #2

Dit is nieuws uit 2016 en daar openen we doorgaans geen topic meer over .
  maandag 4 december 2017 @ 16:57:39 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491822
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:50 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Alsof de voorstanders van vuurwerk het om louter altruïstische redenen doen.

Alsjeblieft zeg.
Ik heb al 7 jaar geen vuurwerk meer afgestoken en denk dat ook voorlopig niet meer te doen.

Maar ik wordt gewoon niet goed van de steeds verder oprukkende zeiksamenleving die overlastvrij en risicoloos moet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')