abonnement Unibet Coolblue
pi_175455177

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
link
link document

Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'


Anti-Piet-activisten verdeeld over nieuwe Amsterdamse Piet




Previously on zwarte piet de discussie:

En verder!

<O) :W

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 11:57:33 ]
pi_175455288
De blankmens is per definitie nazi natuurlijk... Wat een volk dat :')
Wanneer wordt dat eens uitgemeten bij de vara? Of is dat weer niet zo policor?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175455401
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:43 schreef Red_85 het volgende:
De blankmens is per definitie nazi natuurlijk... Wat een volk dat :')
Wanneer wordt dat eens uitgemeten bij de vara? Of is dat weer niet zo policor?
Nah nee, ik denk dat we toch allemaal wel geleerd hebben dat het nazisme ongeveer het ergste is geweest dat het westen heeft voortgebracht in haar geschiedenis, nog steeds vormt dat een morele leidraad, we vragen ons nog steeds af hoe bijvoorbeeld de Holocaust heeft kunnen gebeuren en sluitende antwoorden zijn er nog steeds niet.
I´m back.
pi_175455405
Zo, is iedereen een beetje bijgekomen van het demonstratiegeweld?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175455516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah nee, ik denk dat we toch allemaal wel geleerd hebben dat het nazisme ongeveer het ergste is geweest dat het westen heeft voortgebracht in haar geschiedenis, nog steeds vormt dat een morele leidraad, we vragen ons nog steeds af hoe bijvoorbeeld de Holocaust heeft kunnen gebeuren en sluitende antwoorden zijn er nog steeds niet.
Is dat zo?
Ik vind het maar schijnheilig. Neem de Romeinen bijvoorbeeld zij hebben vergelijkbare wandaden gepleegd getoetst aan de hand van het huidige morele leidraad. Toch worden zij geidealiseerd.

Dat hogere moreel claimen komt zo en zo vaak hypocriet op me over, maar dat is mijn gevoel :p
pi_175455557
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:53 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het is schijnheilig. Neem de Romeinen bijvoorbeeld zij hebben vergelijkbare wandaden gepleegd getoetsr aan de hand van de huidige morele leidraad. Toch worden zij geidealiseerd.
Ja, wrs heeft dit te maken met het simpele feit dat er geen overlevenden meer zijn of kinderen of kleinkinderen daarvan, denk je ook niet?
I´m back.
pi_175455560
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Molurus het volgende:
Zo, is iedereen een beetje bijgekomen van het demonstratiegeweld?
Dat geweld komt nog wel als de snelwegblokkeerders de rekening voor de politie-inzet van vandaag op hun mat vinden ;)
pi_175455580
Weg met Zwarte Piet, het land uit met die rascist :{w

Witte Dick ^O^ _O_
pi_175455601
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Molurus het volgende:
Zo, is iedereen een beetje bijgekomen van het demonstratiegeweld?
De Friezen durven weer naar buiten :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175455618
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:55 schreef Nintex het volgende:
Weg met Zwarte Piet, het land uit met die rascist :{w

Witte Dick ^O^ _O_
Wtf. :D.
I´m back.
pi_175455649
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wrs heeft dit te maken met het simpele feit dat er geen overlevenden meer zijn of kinderen of kleinkinderen daarvan, denk je ook niet?
Maar dan impliceer je wel dat er onder het huidige geclaimde morele leidraad, enkele generaties verder, het derde rijk bon ton zou kunnen zijn, toch?

En wat stelt die leidraad dan eigenlijk nog voor?
pi_175455672
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:59 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Maar dan impliceer je wel dat er onder het huidige claimde morele leidraad het derde rijk bon ton zou kunnen worden, toch?

En wat stelt die leidraad dan eigenlijk nog voor?
Ik claim niets, ik zeg alleen dat het nazisme nog steeds zorgt voor een soort morele discussie.
I´m back.
pi_175455730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:55 schreef Nintex het volgende:
Weg met Zwarte Piet, het land uit met die rascist :{w

Witte Dick ^O^ _O_
Dames en heren, welkom in de arena voor het gevecht van de eeuw !

Aan de linker kant - Zwarte Piet ! Een Moslim uit de Moorse regionen, zo zwart als roet !
En in het bezit van een witte L - en als je die niet lust, je moeder doet dat wel.

Aan de rechter kant - Witte Dick ! Een Jood uit Tel Aviv, zo wit als geitenkaas !
Wat hij uitdeelt is nog niet helemaal duidelijk, maar het is vast Kosher en NVU vrij.

Place your bets !
pi_175455768
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dames en heren, welkom in de arena voor het gevecht van de eeuw !

Aan de linker kant - Zwarte Piet ! Een Moslim uit de Moorse regionen, zo zwart als roet !
En in het bezit van een witte L - en als je die niet lust, je moeder doet dat wel.

Aan de rechter kant - Witte Dick ! Een Jood uit Tel Aviv, zo wit als geitenkaas !
Wat hij uitdeelt is nog niet helemaal duidelijk, maar het is vast Kosher en NVU vrij.

Place your bets !
I´m back.
pi_175455785
Witte Dick demonstratie in Dokkum 8-)
pi_175455795
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik claim niets, ik zeg alleen dat het nazisme nog steeds zorgt voor een soort morele discussie.
Oh, dat is waar.

Ik zal weer eens de Sint van Dick Maas kijken, een mooi moraal daarin. Over en uit :p
pi_175455801
Het nazisme is een leidraad.... in de zin van ' zo moet het dus niet' ook niet in afgezwakte vorm.
En wat we wel moeten is attent zijn op hoe discriminerende haat zich ontwikkelt, ook vanaf de fases die nog meevallen.
pi_175455811
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:04 schreef Nintex het volgende:
Witte Dick demonstratie in Dokkum 8-)
Alle Joden zijn ons land toch al ontvlucht vanwege de moslim tsunami ?
Dat suggereert us Geertje tenminste en dus is het waar.
pi_175455920
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
Het nazisme is een leidraad.... in de zin van ' zo moet het dus niet' ook niet in afgezwakte vorm.
En wat we wel moeten is attent zijn op hoe discriminerende haat zich ontwikkelt, ook vanaf de fases die nog meevallen.
Ja, uiteraard is dat de leidraad, zo moet het dus niet, vraag is of we nu daarmee bezig zijn.
Bijvoorbeeld tav moslims.
Maar de ZP-discussie wordt alleen langs een andere maatlat gelegd, en die is vooral Amerikaans, als in uit de VS, krijg ik de indruk.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:08:35 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175455927
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
Het nazisme is een leidraad.... in de zin van ' zo moet het dus niet' ook niet in afgezwakte vorm.
En wat we wel moeten is attent zijn op hoe discriminerende haat zich ontwikkelt, ook vanaf de fases die nog meevallen.
Laten we eens beginnen met die zogenaamde anti-racisme groepjes die onverkapt racistische teksten op het internet pleuren. Die hebben iets te veel naar Amerika gekeken, met dito extremisme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175455981
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met die zogenaamde anti-racisme groepjes die onverkapt racistische teksten op het internet pleuren. Die hebben iets te veel naar Amerika gekeken, met dito extremisme.
Begin jij maar bij een spiegel.....
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:12:40 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175456050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Begin jij maar bij een spiegel.....
Kijk, en met die instelling zijn de nazi's ook aan de macht gekomen. Blind zijn voor het daadwerkelijke probleem door je te focussen op een schijnprobleem.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175456052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, uiteraard is dat de leidraad, zo moet het dus niet, vraag is of we nu daarmee bezig zijn.
Bijvoorbeeld tav moslims.
Maar de ZP-discussie wordt alleen langs een andere maatlat gelegd, en die is vooral Amerikaans, als in uit de VS, krijg ik de indruk.
Nou.... dan heb je het zeker over een bepaalde visie op het oerhollandse ZP-debat, die oerhollands lijkt te zijn omdat men het oerhollandse verdedigt.... Naast etnische haat verkapt uiten, voor sommigen zogenaamde zp-fans
pi_175456082
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kijk, en met die instelling zijn de nazi's ook aan de macht gekomen. Blind zijn voor het daadwerkelijke probleem door je te focussen op een schijnprobleem.
ahhh focus jij je nou maar op jezelf voor de spiegel....
pi_175456083
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:55 schreef Nintex het volgende:
Weg met Zwarte Piet, het land uit met die rascist :{w

Witte Dick ^O^ _O_
Teeuwen was ooit grappig.
pi_175456101
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou.... dan heb je het zeker over een bepaalde visie op het oerhollandse ZP-debat, die oerhollands lijkt te zijn omdat men het oerhollandse verdedigt.... Naast etnische haat verkapt uiten, voor sommigen zogenaamde zp-fans
Punt is dat ik IRL eigenlijk nooit etnische haat meemaak. Ik zie dat niet, we zijn opgevoed met dat nooit meer in NL. Dat zit zo diep in ons, dat iedereen dat weet.
I´m back.
pi_175456126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
Het nazisme is een leidraad.... in de zin van ' zo moet het dus niet' ook niet in afgezwakte vorm.
En wat we wel moeten is attent zijn op hoe discriminerende haat zich ontwikkelt, ook vanaf de fases die nog meevallen.
Daarom is een blackface ook zo verwerpelijk. Racisten kunnen zich er achter verschuilen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:15:27 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175456127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahhh focus jij je nou maar op jezelf voor de spiegel....
Denk jij nou maar gewoon voor jezelf, in plaats van willekeurige mensen van racisme beschuldigen. Okay?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:16:51 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175456160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat ik IRL eigenlijk nooit etnische haat meemaak. Ik zie dat niet, we zijn opgevoed met dat nooit meer in NL. Dat zit zo diep in ons, dat iedereen dat weet.
En precies de groepen bij wie dat niet zo is (immigranten, Amsterdamse grachtengordel) merk je dat juist zij het tegenovergestelde ervaren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175456195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En precies de groepen bij wie dat niet zo is (immigranten, Amsterdamse grachtengordel) merk je dat juist zij het tegenovergestelde ervaren.
Ja, en dat is dus eigenaardig, wat mij betreft.
I´m back.
pi_175456223
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk jij nou maar gewoon voor jezelf, in plaats van willekeurige mensen van racisme beschuldigen. Okay?
Jij ben niet een willekeurig iemand . Ik verwijt je net schijnheilig antiracistisch te zijn.
Wel opletten yahhhh
  zaterdag 2 december 2017 @ 20:20:07 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175456261
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
Het nazisme is een leidraad.... in de zin van ' zo moet het dus niet' ook niet in afgezwakte vorm.
En wat we wel moeten is attent zijn op hoe discriminerende haat zich ontwikkelt, ook vanaf de fases die nog meevallen.
Nederland wordt beter en kornuiten is allang voorbij de fase dat het nog meevalt. Goebbels en Riefenstahls zijn het.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:21:23 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175456299
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ben niet een willekeurig iemand . Ik verwijt je net schijnheilig antiracistisch te zijn.
Wel opletten yahhhh
Antiracistisch kan iemand betekenen die eigenlijk het tegenovergestelde doet door de zogenaamde rollen om te draaien, of de letterlijke zin van het woord. En vanwaar schijnheilig? :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175456327
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat ik IRL eigenlijk nooit etnische haat meemaak. Ik zie dat niet, we zijn opgevoed met dat nooit meer in NL. Dat zit zo diep in ons, dat iedereen dat weet.
Natuurlijk maak jij dat nauwelijks persoonlijk mee in het dagelijks leven.
Dat noemt men tegenwoordig white privilege... dwz de meerderheid van blanke mensen reageren positiever op blanke mensen.
Maar jij bent zeker wel slachtoffer geworden van etnische haat.. Dat was een van drijfveren van de rebellenclub damals.
En deze zp-serie druipt van de etnische haat . Meestal verkapt

Dat gevoel van "dat nooit meer" is toch allang uitgehold en sinds 2002 was dat openlijk.
Het werd verworpen als 'politiekcorrect'' en steeds meer vond met dat niet meer correct .
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:23:32 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175456372
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175456412
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk maak jij dat nauwelijks persoonlijk mee in het dagelijks leven.
Dat noemt men tegenwoordig white privilege... dwz de meerderheid van blanke mensen reageren positiever op blanke mensen.
Maar jij bent zeker wel slachtoffer geworden van etnische haat.. Dat was een van drijfveren van de rebellenclub damals.
En deze zp-serie druipt van de etnische haat . Meestal verkapt
Ik had het over IRL en dan doe ik de schijngevechten op internet af als schijngevechten. IRL zie ik dat niet. Okee, je weet niet wat mensen echt denken, dat klopt. Maar doet dat ertoe als mensen zich gedragen verder?
I´m back.
  zaterdag 2 december 2017 @ 20:25:46 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175456448
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En precies de groepen bij wie dat niet zo is (immigranten, Amsterdamse grachtengordel) merk je dat juist zij het tegenovergestelde ervaren.
Heeft er IMHO mee te maken dat ze zichzelf heel bijzonder vinden en een uitzonderingspositie eisen, met veel medelijden, en dat de Nederlanders alleen maar denken "stel je niet aan". O-)
pi_175456545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had het over IRL en dan doe ik de schijngevechten op internet af als schijngevechten. IRL zie ik dat niet. Okee, je weet niet wat mensen echt denken, dat klopt. Maar doet dat ertoe als mensen zich gedragen verder?
Ik had het ook over iRL ... heb je een uitlands uiterlijk dan merk je eerder dat mensen met inlands uiterlijk anders reageren op je. Dat is de kern van het verwerpen van ZP.
En cybergevechten zijn ook een reality. Dat is niet schijn .
pi_175456582
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had het ook over iRL ... heb je een uitlands uiterlijk dan merk je eerder dat mensen met inlands uiterlijk anders reageren op je. Dat is de kern van het verwerpen van ZP.
En cybergevechten zijn ook een reality. Dat is niet schijn .
I beg to differ toch hoor.
I´m back.
pi_175456760
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had het over IRL en dan doe ik de schijngevechten op internet af als schijngevechten. IRL zie ik dat niet. Okee, je weet niet wat mensen echt denken, dat klopt. Maar doet dat ertoe als mensen zich gedragen verder?
Ach, ik houd mijn tasje ook wat steviger vast als ik een bontkraagje zie...
Ik kan mij voorstellen dat een bontkraagje zich daardoor gekwetst kan voelen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:38:32 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  zaterdag 2 december 2017 @ 20:39:38 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175456859
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had het ook over iRL ... heb je een uitlands uiterlijk dan merk je eerder dat mensen met inlands uiterlijk anders reageren op je.
Anders dan wat? Niemand kan weten of dat anders is met een andere huidskleur. Het zou heel goed kunnen dat ze zo reageren vanwege je gedrag. Maar die racismekaart trekken is zoveel makkelijker dan introspectie.
pi_175456864
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aldus de in Amsterdam wonende Joop-columniste en feminist.

Ik begin een trend in dit soort figuren te zien.
Broodwinning?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:41:22 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175456904
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Broodwinning?
Los van dat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175456963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aldus de in Amsterdam wonende Joop-columniste en feminist.

Ik begin een trend in dit soort figuren te zien.
Drogreden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:44:06 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175456975
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Drogreden.
Die ook ja. Scherp opgemerkt 14.gif
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175456992
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ook ja. Scherp opgemerkt [ afbeelding ]
Blij dat je het inziet :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:46:47 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175457034
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Blij dat je het inziet :)
Tja, soms zie je door de simple feministische/extreemlinkse uitspraken het bos niet meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 december 2017 @ 20:49:03 #50
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175457100
Ik kwam op Twitter dit nog tegen:

AdrianaStuijt twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:00:43 @JoostNiemoller Zo voelt het ook aan: overal uniforms. .Tijdens de Nazibezetting in #Nederland eisten de #Nazis een #WittePiet... We zijn weer helemaal terug bij af... - reageer retweet


De "anti-discriminatie-activisten" schouder aan schouder met oompje Adolf..

edit: het lijkt dat e.a. toch wat anders zit. Zie o.a. http://werkgroepcaraibisc(...)tweede-wereldoorlog/ en en van de commentaren onder dat artikel. Maar het is niet moeilijk voor te stellen dat het zo had kunnen zijn.
pi_175457136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tja, soms zie je door de simple feministische/extreemlinkse uitspraken het bos niet meer.
Geeft niks hoor. Gewoon altijd op een bewering ingaan en niet op de persoon die de bewering doet. Dat heet een ad hominem en is een drogreden.

Maar volgende keer beter wellicht. ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:51:26 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175457165
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Geeft niks hoor. Gewoon altijd op een bewering ingaan en niet op de persoon die de bewering doet. Dat heet een ad hominem en is een drogreden.

Maar volgende keer beter wellicht. ;)
Als je goed had opgelet, had je begrepen dat het me niet gaat om wat er gezegd wordt. In dit geval gaat het me idd om het profiel van persoon in kwestie en de trend die meer en meer duidelijk wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175457204
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:49 schreef beantherio het volgende:
Ik kwam op Twitter dit nog tegen:

AdrianaStuijt twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:00:43 @JoostNiemoller Zo voelt het ook aan: overal uniforms. .Tijdens de Nazibezetting in #Nederland eisten de #Nazis een #WittePiet... We zijn weer helemaal terug bij af... - reageer retweet
[ afbeelding ]

De "anti-discriminatie-activisten" schouder aan schouder met oompje Adolf..
Maar Piet was toch geen neger maar de belichaming van een paganistisch figuur ?
Daar was Adolfje dol op.. so this makes no sense.

Tenzij ook Adolfje dacht dat het een neger was.
  zaterdag 2 december 2017 @ 20:53:54 #54
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175457250
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar Piet was toch geen neger maar de belichaming van een paganistisch figuur ?
Daar was Adolfje dol op.. so this makes no sense.

Tenzij ook Adolfje dacht dat het een neger was.
Ik heb inmiddels een edit toegevoegd aan de posting want de aard van de koppen van de betreffende artikelen bleek toch anders te liggen.
pi_175457331
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar Piet was toch geen neger maar de belichaming van een paganistisch figuur ?
Daar was Adolfje dol op.. so this makes no sense.

Tenzij ook Adolfje dacht dat het een neger was.
Jij wil een construct maken waarin de mening van Hitler voor waar wordt aangenomen door het anti-piet kamp?

Dat zou wel heel ironisch zijn :D
pi_175457337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je goed had opgelet, had je begrepen dat het me niet gaat om wat er gezegd wordt. In dit geval gaat het me idd om het profiel van persoon in kwestie en de trend die meer en meer duidelijk wordt.
Dat is meestal de bedoeling van degene die de drogreden hanteert. Je verlegt de aandacht naar de persoon die de uitspraak doet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175457343
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:53 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels een edit toegevoegd aan de posting want de aard van de koppen van de betreffende artikelen bleek toch anders te liggen.
Hmm. Ik snap het nog steeds niet helemaal. Hitler zou noch moeite hebben gehad met een door een Katholiek onderworpen duivel (wat ook zou passen bij de manier waarop hij zelf in zijn jeugd sinterklaas vierde),noch met een paganistische verwijzing naar de raven van Odin.

Hoe zag hij Piet dan dat hij hem wit wilde maken ?
pi_175457365
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij wil een construct maken waarin de mening van Hitler voor waar wordt genomen door het anti-piet kamp?

Dat zou wel heel ironisch zijn :D
Het lijkt toch echt werkelijk zo te zijn.
Overigens komt dat wel vaker voor. Veel anti-Pieten zijn bijv. ook vegetarier. Net als Hitler.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:58:13 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175457405
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is meestal de bedoeling van degene die de drogreden hanteert. Je verlegt de aandacht naar de persoon die de uitspraak doet.
Blijf maar vooral in je bubbel. Ik ga een mening hoe achterlijk ook niet aanvallen met argumenten, dat is gewoon achterlijk. Ik leg een trend bloot.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175457449
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blijf maar vooral in je bubbel. Ik ga een mening hoe achterlijk ook niet aanvallen met argumenten, dat is gewoon achterlijk. Ik leg een trend bloot.
_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175457459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het lijkt toch echt werkelijk zo te zijn.
Overigens komt dat wel vaker voor. Veel anti-Pieten zijn bijv. ook vegetarier. Net als Hitler.
Dus dan zeggen ze: 'dit en dat is zo want Hitler vond dat ook.'

Daar wil ik bij zijn :D
pi_175457484
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:59 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dus dan zeggen ze: 'dit en dat is zo want Hitler vond dat ook.'

Daar wil ik bij zijn :D
"Zelfs Hitler vond dat"
Hitler vond ook dat je 130 moest kunnen rijden op de snelweg. Net als Rutte.
Conclusie :P ?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 21:02:35 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175457548
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Zelfs Hitler vond dat"
Hitler vond ook dat je 130 moest kunnen rijden op de snelweg. Net als Rutte.
Conclusie :P ?
Rutte is een verkapte nazi en moet direct naar Nurnburg afgevoerd worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175457598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Zelfs Hitler vond dat"
Hitler vond ook dat je 130 moest kunnen rijden op de snelweg. Net als Rutte.
Conclusie :P ?
Conclusie is dat je waarde geeft aan de mening van Hitler :o niet een sterk argument :p

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 04:03:13 ]
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:04:07 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175457606
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blijf maar vooral in je bubbel. Ik ga een mening hoe achterlijk ook niet aanvallen met argumenten, dat is gewoon achterlijk. Ik leg een trend bloot.
WATTISSERMISMETJOU?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_175457649
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:04 schreef Falco het volgende:

[..]

WATTISSERMISMETJOU?
Hij ziet het bos niet meer -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 21:06:40 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175457702
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:04 schreef Falco het volgende:

[..]

WATTISSERMISMETJOU?
Je mist spaties en goed hoofdlettergebruik, en vraagt wat er met mij mis is? Adem in, adem uit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:07:17 #68
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175457725
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hmm. Ik snap het nog steeds niet helemaal. Hitler zou noch moeite hebben gehad met een door een Katholiek onderworpen duivel (wat ook zou passen bij de manier waarop hij zelf in zijn jeugd sinterklaas vierde),noch met een paganistische verwijzing naar de raven van Odin.

Hoe zag hij Piet dan dat hij hem wit wilde maken ?
De toegevoegde krantenkoppen bleken in ieder geval iets te maken te hebben met de verduistering tegen bombardementen.
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:07:28 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175457734
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je mist spaties en goed hoofdlettergebruik, en vraagt wat er met mij mis is? Adem in, adem uit.
Wat mankeer je?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_175457749
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:04 schreef Falco het volgende:

[..]

WATTISSERMISMETJOU?
Wat is er mis met jou?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 21:09:12 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175457793
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat mankeer je?
M'n vingers doen het nog, m'n hersenen werken ook nog gewoon, m'n benen kunnen me nog dragen. Wel ietswat last van m'n maag, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb dus geen idee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175457802
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

De toegevoegde krantenkoppen bleken in ieder geval iets te maken te hebben met de verduistering tegen bombardementen.
Dat was een sprookjesreden he :p
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:14:45 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175457919
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

M'n vingers doen het nog, m'n hersenen werken ook nog gewoon, m'n benen kunnen me nog dragen. Wel ietswat last van m'n maag, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb dus geen idee.
:')

Sorry :@
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:15:17 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175457929
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

De toegevoegde krantenkoppen bleken in ieder geval iets te maken te hebben met de verduistering tegen bombardementen.
Klopt. Tijdens de bezetting was er een verduistering zodat de Engelsen zich niet goed konden oriënteren. Je gezicht dan zwart maken was hoogst verdacht want dan werd je niet gezien en kon je weleens iets voor het verzet uitspoken.

Hitler was trouwens veel minder met die heidenen bezig dan figuren als Himmler.
pi_175457975
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:04 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Conclussie is dat je waarde geeft aan de mening van Hitler :o niet een sterk argument :p
Hitler vond Wodan groot :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 21:17:07 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175457976
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:14 schreef Falco het volgende:

[..]

:')

Sorry :@
Gaat het niet goed met die van jou dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:20:20 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175458066
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hitler vond Wodan groot :P
Nope. Dat waren zijn secondanten. Himmler, Gorsleben, Marby. Hitler zelf had er niet veel mee op tenzij de propaganda hem goed uit kwam.

Hint: heidenen hebben geen redenen Joden te haten, christenen des te meer.
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:23:12 #78
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175458125
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt. Tijdens de bezetting was er een verduistering zodat de Engelsen zich niet goed konden oriënteren. Je gezicht dan zwart maken was hoogst verdacht want dan werd je niet gezien en kon je weleens iets voor het verzet uitspoken.
Zwarte Piet dus ook als strijder tegen het Nazisme. _O_
pi_175458251
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nope. Dat waren zijn secondanten. Himmler, Gorsleben, Marby. Hitler zelf had er niet veel mee op tenzij de propaganda hem goed uit kwam.

Hint: heidenen hebben geen redenen Joden te haten, christenen des te meer.
Je hebt het oude testament nooit gelezen denk ik ? Dat is niet bepaald pro-pagan.
Eerder "slacht ze waar je kan". Als heiden kan je dus best iets tegen Joden hebben.
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:52:39 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175458706
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je hebt het oude testament nooit gelezen denk ik ? Dat is niet bepaald pro-pagan.
Eerder "slacht ze waar je kan". Als heiden kan je dus best iets tegen Joden hebben.
Hm nee. Christenen haten joden omdat die Jezus hebben vermoord. Heidenen hebben daar verder niks mee.
Heidenen van de Wodanhoek zijn nooit door Joden afgeslacht en hebben er ook weinig mee te maken.

Joden vieren overigens wel Sinterklaas: http://www.joods.nl/2016/12/joden-en-sinterklaas/
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 21:53:43 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175458732
Het waren toch echt Romeinen die dat deden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 december 2017 @ 22:04:42 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175458985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Het waren toch echt Romeinen die dat deden.
Ja, weet ik. Maar zo gaat dat met blinde haat en folklore. Zie de nonsense die anti-pieten uitbraken.
pi_175459217
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175460768
Bijgelezen.

De demonstratie is dus rustig verlopen. ^O^

Je hebt het recht om te demonstreren. Iedereen, van extreem rechts tot extreem links heeft dat recht. Maar uit gewoon puur normaal fatsoen confronteer je daar geen onschuldige mensjes mee. Gun die mensjes hun onschuld, de wereld is al hard en slecht genoeg. Dat leren ze later wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:30:20 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175461122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je hebt het oude testament nooit gelezen denk ik ? Dat is niet bepaald pro-pagan.
Eerder "slacht ze waar je kan". Als heiden kan je dus best iets tegen Joden hebben.
Het is geen wederzijdse haat. Het abrahmisme mag dat helemaal op eigen conto schrijven.

Als ik als heiden al wat wrevel voel tegen de abrahamisten dan is het niet tegen de joden. Die hebben onze bomen niet gedood noch ons vervolgt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:45:18 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175461496


Ook in het eerste jaar van de Duitse bezetting was er al een probleem met Zwarte Piet. De bezetter vond namelijk dat hij wit moest zijn.

http://sintenpietengilde.(...)uisteringsmaatregel/
pi_175461596
Wow... ik verneem dat het volgende gescandeerd zou zijn. Kan iemand dat bevestigen?

"It's our duty to fight for our freedom. It's our duty to win. We must love and support one another. We have nothing to lose but our chains."
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:53:04 #88
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175461695
quote:
Niet de meest snuggere mensen. Al doet die dure muur (soort van spachtelputz) anders vermoeden. Dat is vast een studio. Maar ik snap heus dat die mooie dochter de boel moet afleiden. Zóóóó Hebreeuws dit. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:56:06 #89
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175461763
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:48 schreef Montagui het volgende:
Wow... ik verneem dat het volgende gescandeerd zou zijn. Kan iemand dat bevestigen?

"It's our duty to fight for our freedom. It's our duty to win. We must love and support one another. We have nothing to lose but our chains."
Dit is een medley van Marx, Black Panthers en Marley?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175461906
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit is een medley van Marx, Black Panthers en Marley?
Inderdaad, de woorden van Assata Shakur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175462142
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 00:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad, de woorden van Assata Shakur.

Wat mij betreft niks anders dan sekte gedrag.

Assata Shakur:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Assata_Shakur
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175462557
quote:
Assata Shakur is een sekteleider? Tja zo kan je het ook zien.

In de wereld van de hiphop en de strijd om gelijke behandeling is ze een ikoon.

Haar 'chains'.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175462768
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 00:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Assata Shakur is een sekteleider? Tja zo kan je het ook zien.

In de wereld van de hiphop en de strijd om gelijke behandeling is ze een ikoon.

Haar 'chains'.

[ afbeelding ]
Je kunt haar verdedigen of niet feit blijft:

https://en.wikipedia.org/wiki/Assata_Shakur

Geen feitelijk onbevoroordeeld sujet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175462854
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 01:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je kunt haar verdedigen of niet feit blijft:

https://en.wikipedia.org/wiki/Assata_Shakur

Geen feitelijk onbevoroordeeld sujet.
Ze streed voor een gelijke behandeling. Lijkt me op zich een goede zaak toch? Een betere vraag is of ze terecht vervolgd is en een onbevooroordeeld vonnis heeft gekregen.

Edit: ik verdedig haar ook niet hoor. Zoveel heb ik me niet daarin verdiept. Maar om haar nou een sekteleider te noemen....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463027
Nog 2 dagen en dan hebben we weer een halfjaartje pauze voor de discussie weer opnieuw losbarst.
pi_175463228
zijn we er na 126 topics nog niet uit dan?
There are only 151 Pokémon.
pi_175463232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:45 schreef the-eye het volgende:
[ afbeelding ]

Ook in het eerste jaar van de Duitse bezetting was er al een probleem met Zwarte Piet. De bezetter vond namelijk dat hij wit moest zijn.

http://sintenpietengilde.(...)uisteringsmaatregel/
De Canadezen bij de bevrijding vonden zwart toch en stuk mooier.
pi_175463334
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 01:56 schreef Cattivo het volgende:

[..]

De Canadezen bij de bevrijding vonden zwart toch en stuk mooier.
[ afbeelding ]
Waarom denk je dat? Omdat ze met zwarte Pieten op de foto staan? Het heeft juist heel veel moeite gekost om ze te overtuigen. Dat ze uiteindelijk meegewerkt hebben wil niet zeggen dat ze het zo mooi vonden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463385
quote:
15s.gif Op zondag 3 december 2017 02:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Omdat ze met zwarte Pieten op de foto staan? Het heeft juist heel veel moeite gekost om ze te overtuigen. Dat ze uiteindelijk meegewerkt hebben wil niet zeggen dat ze het zo mooi vonden.
Ze zijn dus overtuigd...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175463391
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 02:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze zijn dus overtuigd...
stop de perzen
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_175463505
quote:
Check ook de anti racisme comments onder dat filmpje
  zondag 3 december 2017 @ 03:03:22 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_175463549
Deze OP kan beter.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175463581
pi_175463608

Hey kijk: black panthers:



In fucking Dokkum.
pi_175463719
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 03:12 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]
Hey kijk: black panthers:
[ afbeelding ]

In fucking Dokkum.
Wat is het verband tussen die 2 foto's? Ze zijn allemaal zwart of zo?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463732
quote:
5s.gif Op zondag 3 december 2017 03:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat is het verband tussen die 2 foto's? Ze zijn allemaal zwart of zo?
Uniform en kleuren.

En de houding zoals ze daar staan (armen zo), zo staan de black panthers ook.

Kijk maar goed kijkertje :D
Hier spring jij voor in de bres, heel nobel van je, dat wel.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Black_Panther_Party

[ Bericht 8% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 03:37:58 ]
pi_175463758
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 03:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Uniform en kleuren.

En de houding zoals ze daar staan (armen zo), zo staan de black panthers ook.

Kijk maar goed kijkertje :D
Hier spring jij voor in de bres, heel nobel van je, dat wel.
Dat zijn de pan-Afrikaanse kleuren :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463769
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 03:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat zijn de pan-Afrikaanse kleuren :D
Jaja, kijkertje maar weg.

De motivatie achter anti piet is Amerikaanse geneuzel.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Black_Panther_Party
Ze willen via een dom land ergens ter wereld de bal van herstelbetalingen aan het rollen krijgen.

En dan sta je dan in Dokkum symbolisch te huilen over zwarte piet. Zeer schijnheilig en lafjes als je het mij vraagt.

[ Bericht 11% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 03:48:08 ]
pi_175463794
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 03:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jaja, kijkertje maar weg.

De motivatie achter anti piet is Amerikaanse geneuzel.
De strijd voor gelijke behandeling beperkt zich niet tot Amerika idd en daarbij gebruiken ze die kleuren. Maar het ene cluppie is het andere niet he? Als neo nazis de Nederlandse vlag gebruiken wil het niet zeggen dat jij een nazi bent als je met zo'n vlag op een foto staat hoor.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463816
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 03:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De strijd voor gelijke behandeling beperkt zich niet tot Amerika idd en daarbij gebruiken ze die kleuren. Maar het ene cluppie is het andere niet he? Als neo nazis de Nederlandse vlag gebruiken wil het niet zeggen dat jij een nazi bent als je met zo'n vlag op een foto staat hoor.
Agree to disagree. Ik zie ze daar wel staan. Maar misschien heb je gelijk en kijk ik nu naar hun met n ongeveer vergelijkbare tunnelvisie als iemand die in zwarte piet een neger ziet.
pi_175463853
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 03:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Agree to disagree. Ik zie ze daar wel staan. Maar misschien heb je gelijk en kijk ik nu naar hun met n ongeveer vergelijkbare tunnelvisie als iemand die in zwarte piet een neger ziet.
Je kent die kleuren toch ook wel van Bob Marley posters?

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463904
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 04:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je kent die kleuren toch ook wel van Bob Marley posters?

[ afbeelding ]
Tuurlijk. Al moet ik wel zeggen dat in jouw voorbeeld er een gele kleur is :p



The flag was created in 1920 by members of UNIA in response to the enormously popular 1900 coon song "Every Race Has a Flag but the Coon".[4] which has been cited as one of the three songs that "firmly established the term coon in the American vocabulary". In a 1927 report of a 1921 speech appearing in the Negro World weekly newspaper, Marcus Garvey was quoted as saying:[5]

Show me the race or the nation without a flag, and I will show you a race of people without any pride. Aye! In song and mimicry they have said, "Every race has a flag but the coon." How true! Aye! But that was said of us four years ago. They can't say it now....

The Universal Negro Catechism, published by the UNIA in 1921, refers to the colors of the flag meaning:[6]

Red is the color of the blood which men must shed for their redemption and liberty; black is the color of the noble and distinguished race to which we belong; green is the color of the luxuriant vegetation of our Motherland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pan-African_flag

Maar ja dus wel Amerikaans geneuzel, al noemen ze het pan-afrikaans

https://en.m.wikipedia.or(...)n_Communities_League
The Universal Negro Improvement Association and African Communities League (UNIA-ACL) is a black nationalist fraternal organization founded in 1914 by Marcus Mosiah Garvey.
Hij zei 'neger' :o
pi_175463915
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 04:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Tuurlijk. Al moet ik wel zeggen dat in jouw voorbeeld er een gele kleur is :p

[ afbeelding ]

The flag was created in 1920 by members of UNIA in response to the enormously popular 1900 coon song "Every Race Has a Flag but the Coon".[4] which has been cited as one of the three songs that "firmly established the term coon in the American vocabulary". In a 1927 report of a 1921 speech appearing in the Negro World weekly newspaper, Marcus Garvey was quoted as saying:[5]

Show me the race or the nation without a flag, and I will show you a race of people without any pride. Aye! In song and mimicry they have said, "Every race has a flag but the coon." How true! Aye! But that was said of us four years ago. They can't say it now....

The Universal Negro Catechism, published by the UNIA in 1921, refers to the colors of the flag meaning:[6]

Red is the color of the blood which men must shed for their redemption and liberty; black is the color of the noble and distinguished race to which we belong; green is the color of the luxuriant vegetation of our Motherland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pan-African_flag

Maar ja dus wel Amerikaans geneuzel, al noemen ze het pan-afrikaans
De pan-Afrikaanse kleuren komen voor in 2 soorten
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463920
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 04:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De pan-Afrikaanse kleuren komen voor in 2 soorten
Dat weet ik. Maar jij begint over pan Afrikanisme, ik niet. Maar leuk die twee vlaggen...

Ik heb het over de black panthers en hun vlag:
The UNIA or Pan-African flag

Zoals de lui op het podium.
pi_175463929
Denk er ook eens over na waarom Bob Marley juist n vlag zonder zwarte baan gebruikt.

,,The Universal Negro Catechism, published by the UNIA in 1921, refers to the colors of the flag meaning:[6]

Red is the color of the blood which men must shed for their redemption and liberty; black is the color of the noble and distinguished race to which we belong; green is the color of the luxuriant vegetation of our Motherland.''

Lekker inclusief
pi_175463932
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 04:13 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar jij begint over pan Afrikaanisme.

Ik heb het over de black panthers en hun vlag:
The UNIA or Pan-African flag
[ afbeelding ]
Zoals de lui op het podium.
En ik had het over pan-Afrikaanse kleuren. Verschillende organisaties gebruiken ze. Het cluppie in jouw foto is ook helemaal niet van de Black Panthers maar van de New Black Panther Party en zij gebruiken dezelfde vlag.

quote:
Despite its name, the NBPP is not an official successor to the Black Panther Party.[2] Members of the original Black Panther Party have insisted that the newer party is illegitimate and they have firmly declared, "There is no new Black Panther Party".


[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 03-12-2017 04:26:15 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175463963
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2017 04:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Een ik had het over pan-Afrikaanse kleuren. Verschillende organisaties gebruiken ze. Het cluppie in jouw foto is ook helemaal niet van de Black Panthers maar van de New Black Panther Party

[..]

,,
Members of the original Black Panther Party have insisted that the newer party is illegitimate and they have firmly declared, "There is no new Black Panther Party
''


Ja dat zouden Himmler en Hitler ook over neonazi's zeggen. Dat maakt neonazis niet opeens een illusie.

Wat is je punt nou met de twee vlaggen? Die lui op het podium in Dokkum gebruiken 1 vlag, symbolish, ze staan en kleden zich ook als black panthers.

En hier spring jij voor in de bres? De eene kant van de anti piet beweging is openlijk racistisch naar blanken toe


Een organiserende partij van de demonstratie schrijft ook nog eens:


En dan staan ze op het podium als black panthers


Voor in totaal ~100 ingevlogen mensen grotendeels in het Engels te scanderen


Waarvan het overdeel blank is, en dus zich alleen maar een pijn inbeeld


In Dokkum.


Veeg me op :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 10:51:32 ]
pi_175463984
pi_175464012
pi_175464013
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 04:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

,,
Members of the original Black Panther Party have insisted that the newer party is illegitimate and they have firmly declared, "There is no new Black Panther Party
''


Ja dat zouden Himmler en Hitler ook over neonazi's zeggen. Dat maakt neonazis niet opeens een illusie.

Wat is je punt nou met de twee vlaggen? Die lui op het podium in Dokkum gebruiken 1 vlag, symbolish, ze staan en kleden zich ook als black panthers.

En hier spring jij voor in de bres? De eene kant van de anti piet beweging is openlijk racistisch naar blanken toe
[ afbeelding ]

Een organiserende partij van de demonstratie schrijft ook nog eens:
[ afbeelding ]

En dan staan ze op het podium als black panthers
[ afbeelding ]

Voor in totaal ~100 mensen
[ afbeelding ]

Waarvan het overdeel blank is, en dus zich alleen maar een pijn inbeeld
[ afbeelding ]

Veeg me op :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik spring in de bres omdat ik vind dat ze recht hebben om te demonstreren? Ik spring in de bres voor ze omdat ik niet gelijk een hele groep veroordeel omdat eentje pan-Afrikaanse kleuren draagt?

Dat klopt inderdaad. Dat houdt pas op zodra ze de wet overtreden en dat heb ik vandaag niet gezien. De blokkade van de snelweg daarentegen....

:O slapen :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175464028
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2017 05:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik spring in de bres omdat ik vind dat ze recht hebben om te demonstreren? Ik spring in de bres voor ze omdat ik niet gelijk een hele groep veroordeel omdat eentje pan-Afrikaanse kleuren draagt?

Dat klopt inderdaad. Dat houdt pas op zodra ze de wet overtreden en dat heb ik vandaag niet gezien. De blokkade van de snelweg daarentegen....
Eentje? Ik zie er aardig wat hoor, en ook op het podium he. En je vergeet het openlijk racisme te behandelen, of dat wwii gedoe.

En noem het niet pan afrikaans, het is een Amerikaanse vlag UNIA , gebruikt door zwarte nazi's


Nee "maar hullie!!" haha die Friezen op de a7 zijn volkshelden omdat ze opkwamen tegen gezeur. Deal with that... "Maar hullie" haha


Dit is gewoon Amerikaans geneuzel, die via Nederland hun Amerikaanse doelen willen behalen, daarvoor dient het zwarte pieten gezeur.

Zwarte piet, slavernij... het gaat hun erom dat een land buigt voor dit gezeik en dan moeten alle landen buigen inclusief de VS. Want om de VS gaat het.

Het is alsof Nederlandse neonazis ergens in Canada een groepje Nederlandse immigranten ophits om hier een bal aan het rollen te krijgen.

Daar doen we in o.a. Friesland niet aan mee en hopelijk neemt Holland daar een eens een voorbeeld aan. Dit is niet de VS dit is Nederland!

[ Bericht 5% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 06:13:57 ]
pi_175464041
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 05:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Eentje? Ik zie er aardig wat hoor, en ook op het podium he. En je vergeet het openlijk racisme te behandelen, of dat wwii gedoe.

En noem het niet pan afrikaans, het is een Amerikaanse vlag UNIA , gebruikt door zwarte nazi's

Nee "maar hullie!!" haha die Friezen op de a7 zijn volkshelden omdat ze opkwamen tegen gezeur. Deal with that... "Maar hullie" haha
Die uitspraken doen hun zaak geen goed maar dat vind ik van zoveel uitspraken die er op twitter, Facebook en FOK gepleurd worden.

Nu toch echt slapen :z
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175464045
Even wat pauze entertainment voor de discussie morgenvroeg weer verder gaat.

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_175464053
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2017 05:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die uitspraken doen hun zaak geen goed maar dat vind ik van zoveel uitspraken die er op twitter, Facebook en FOK gepleurd worden.

Nu toch echt slapen :z
Het is de organiserende partij. Niet een single idioot op internet. Slaapse hopelijk word je fris wakker.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 05:51:11 ]
  zondag 3 december 2017 @ 06:32:24 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175464172
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2017 04:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En ik had het over pan-Afrikaanse kleuren. Verschillende organisaties gebruiken ze. Het cluppie in jouw foto is ook helemaal niet van de Black Panthers maar van de New Black Panther Party en zij gebruiken dezelfde vlag.

[..]

Die NBPP schijnt nog erger te zijn dan het origineel. Als je vecht voor "een feestje voor iedereen" dan moet je je niet kleden als iemand van een haatgroep die voorstaat blanken en Joden te doden en tegen de Nation of Islam aanschurkt (ook al geen inclusiviteits minnende beweging). Black supremacy is geen feestje voor iedereen.

Het laat wel zien wat de bedoeling is: het afschaffen van Zwarte Piet heeft niet het doel om gekwetste mensen te voorkomen, maar om de macht van zwarte mensen te laten zien als het om onderdrukken en elimineren van "witte cultuur" gaat. Dáárom komen er geen argumenten van KOZP cs, want de argumenten van die verborgen agenda zijn niet salonfähig. Het is ook de reden dat er niet wordt meegewerkt aan compromissen: bij elk compromis geef je de tegenpartij een deel van de macht, het is geen overwinning van de zwarte bewegingen.

Je ziet ook dat al die anti- Piet groepjes weinig doen tegen racisme. Logisch, want daarmee kunnen ze geen "makkelijke" overwinningen behalen op het witte volk. Dat zwarte mensen gelijk aan witte mensen behandeld worden bij de toegang tot de disco is geen daad tégen de witte mens, de strijd tegen Zwarte Piet is dat wel. De strijd om herstelbetalingen ook. Want het gaat de NBPP niet om gelijke behandeling of inclusiviteit, het gaat om het vernederen van het blanke ras en de erkenning van de superieure positie van het zwarte ras.

In veel landen bestaat nog ontzettend veel racisme en staan negers op een enorme achterstand. Als je je naar boven wilt vechten, heb je een lange weg te gaan. In Nederland is die weg veel korter, daar is racisme aantoonbaar minder dan in andere landen. Dus kun je beter hier die kruistocht tegen de witten beginnen. Ook handig dat je die witten zand in de ogen kan strooien door een flink schuldgevoel vanwege het slavernijverleden. En dan hebben ze ook nog een alom geliefde "Blackface" - dat het geen Blackface is boeit niet zolang de rest van de wereld maar ziet dat het een Blackface is en hoe deze wordt geëlimineerd door zwarten. Dat is een waarschuwing voor andere landen: "kijk hoe wij het intens racistische Nederland op de knieën krijgen - jullie zijn de volgenden."
pi_175464256
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 06:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die NBPP schijnt nog erger te zijn dan het origineel. Als je vecht voor "een feestje voor iedereen" dan moet je je niet kleden als iemand van een haatgroep die voorstaat blanken en Joden te doden en tegen de Nation of Islam aanschurkt (ook al geen inclusiviteits minnende beweging). Black supremacy is geen feestje voor iedereen.

Het laat wel zien wat de bedoeling is: het afschaffen van Zwarte Piet heeft niet het doel om gekwetste mensen te voorkomen, maar om de macht van zwarte mensen te laten zien als het om onderdrukken en elimineren van "witte cultuur" gaat. Dáárom komen er geen argumenten van KOZP cs, want de argumenten van die verborgen agenda zijn niet salonfähig. Het is ook de reden dat er niet wordt meegewerkt aan compromissen: bij elk compromis geef je de tegenpartij een deel van de macht, het is geen overwinning van de zwarte bewegingen.

Je ziet ook dat al die anti- Piet groepjes weinig doen tegen racisme. Logisch, want daarmee kunnen ze geen "makkelijke" overwinningen behalen op het witte volk. Dat zwarte mensen gelijk aan witte mensen behandeld worden bij de toegang tot de disco is geen daad tégen de witte mens, de strijd tegen Zwarte Piet is dat wel. De strijd om herstelbetalingen ook. Want het gaat de NBPP niet om gelijke behandeling of inclusiviteit, het gaat om het vernederen van het blanke ras en de erkenning van de superieure positie van het zwarte ras.

In veel landen bestaat nog ontzettend veel racisme en staan negers op een enorme achterstand. Als je je naar boven wilt vechten, heb je een lange weg te gaan. In Nederland is die weg veel korter, daar is racisme aantoonbaar minder dan in andere landen. Dus kun je beter hier die kruistocht tegen de witten beginnen. Ook handig dat je die witten zand in de ogen kan strooien door een flink schuldgevoel vanwege het slavernijverleden. En dan hebben ze ook nog een alom geliefde "Blackface" - dat het geen Blackface is boeit niet zolang de rest van de wereld maar ziet dat het een Blackface is en hoe deze wordt geëlimineerd door zwarten. Dat is een waarschuwing voor andere landen: "kijk hoe wij het intens racistische Nederland op de knieën krijgen - jullie zijn de volgenden."
Wauw. Ik bekijk Humberto Tan nu opeens met heel andere ogen.
pi_175464635
Na 9/11 moest ik mijn beeld over moslims al drastisch bijstellen.
Wat ik nu zie en hoor in de ZP discussie doet mij de zwarte en bruine medemens in een ander daglicht stellen en ik zal wel niet de enige zijn (om het maar voorzichtig uit te drukken)
Dat hebben actiegroepen als Kick out ZP wel mooi bereikt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175464959
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 09:06 schreef Oud_student het volgende:
Na 9/11 moest ik mijn beeld over moslims al drastisch bijstellen.
Wat ik nu zie en hoor in de ZP discussie doet mij de zwarte en bruine medemens in een ander daglicht stellen en ik zal wel niet de enige zijn (om het maar voorzichtig uit te drukken)
Dat hebben actiegroepen als Kick out ZP wel mooi bereikt.
Realiseer dat er genoeg donkere mensen zijn die wél gewoon het Sinterklaasfeest vieren en net als ons deze discussie totale een onzin vindt.

Het gaat hier (nogmaals) niet om zwarte piet, Het gaat hier ook niet om een slavernij verleden vergelijking, het gaat hier om een multicultureel falen tussen bepaalde groepen in de samenleving. Groepen die racisme gebruiken als een stok om mee te slaan.

Ieder jaar zie je dat het weer gekker kan en ieder jaar zie je zwarte piet gewoon bij iedere intocht weer terugkomen (Amsterdam voor de eerste maal uitgezonderd) Dan heb je na 15 jaar schreeuwen mijnsinziens weinig bereikt.
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 10:07:16 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175465313
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 09:06 schreef Oud_student het volgende:
Na 9/11 moest ik mijn beeld over moslims al drastisch bijstellen.
Wat ik nu zie en hoor in de ZP discussie doet mij de zwarte en bruine medemens in een ander daglicht stellen en ik zal wel niet de enige zijn (om het maar voorzichtig uit te drukken)
Dat hebben actiegroepen als Kick out ZP wel mooi bereikt.
Zocht je niet gewoon naar een reden om zogenaamd dat beeld bij te stellen?

Zo ken ik er ook nog wel twee :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 3 december 2017 @ 10:33:36 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175465645
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 09:06 schreef Oud_student het volgende:
Na 9/11 moest ik mijn beeld over moslims al drastisch bijstellen.
Wat ik nu zie en hoor in de ZP discussie doet mij de zwarte en bruine medemens in een ander daglicht stellen en ik zal wel niet de enige zijn (om het maar voorzichtig uit te drukken)
Dat hebben actiegroepen als Kick out ZP wel mooi bereikt.
Kan je eindelijk met trots dat stel oogkleppen dragen!
Dat hebben actiegroepen als Kick Out Zwarte Piet wel mooi bereikt!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 december 2017 @ 10:39:34 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175465739
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 04:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

,,
Members of the original Black Panther Party have insisted that the newer party is illegitimate and they have firmly declared, "There is no new Black Panther Party
''


Ja dat zouden Himmler en Hitler ook over neonazi's zeggen. Dat maakt neonazis niet opeens een illusie.

Wat is je punt nou met de twee vlaggen? Die lui op het podium in Dokkum gebruiken 1 vlag, symbolish, ze staan en kleden zich ook als black panthers.

En hier spring jij voor in de bres? De eene kant van de anti piet beweging is openlijk racistisch naar blanken toe
[ afbeelding ]

Een organiserende partij van de demonstratie schrijft ook nog eens:
[ afbeelding ]

En dan staan ze op het podium als black panthers
[ afbeelding ]

Voor in totaal ~100 ingevlogen mensen grotendeels in het Engels te scanderen
[ afbeelding ]

Waarvan het overdeel blank is, en dus zich alleen maar een pijn inbeeld
[ afbeelding ]

In Dokkum.


Veeg me op :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ratio tussen blank/niet blank in het publiek is ver te zoeken.
Zie alleen maar groenlinks stemmers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 10:43:13 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175465793
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 03:12 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]
Hey kijk: black panthers:
[ afbeelding ]


In fucking Dokkum.
Weet waarvoor je staat inderdaad. Dit is waar de zeurpieten zich mee in laten. Het gaat niet om een gelijke behandeling. In de verste verte niet.

Als de zeurpieten hier zich dan nu eens zouden realiseren....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175465882
1) Zwarte Piet kan echt niet meer. Heb zelf piet gespeeld en nooit met racistische intentie gevierd, maar het is onmiskenbaar een racistische karikatuur en het is duidelijk een vorm van een minstrellshow. Nederland had niet echt een minstrelltraditie, maar ironisch gezien is zwarte piet dat in feite geworden. Ik ervaarde Zwarte Piet als een mythisch figuur uit een ver land (en dus niet als gekleurd persoon) maar de invulling die er aan gegeven is die van een racistische karikatuur. Tijd om los te laten! Kleurenpiet en roetvegenpiet is echt net zo leuk!

2) De beweging die er achter zit, en hun denkbeelden die Sunny Bergman heeft uitgelegd in haar docu, of in de boeken van Nzume en Wekker heeft wat denkbeelden die racistisch zijn tegen de blanke mens. Zij zeggen zich in te zetten voor gelijkheid, maar sommige denkbeelden klinken meer als "nu gaan we de witten eens te grazen nemen!".
pi_175465902
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet waarvoor je staat inderdaad. Dit is waar de zeurpieten zich mee in laten. Het gaat niet om een gelijke behandeling. In de verste verte niet.

Als de zeurpieten hier zich dan nu eens zouden realiseren....
Anti Pieters scharen zich achter extremistische groeperingen als de useful idiots die ze zijn. Gras is groen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 3 december 2017 @ 11:03:12 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175466068
Hier in de regio zie ik net als voorgaande jaren alleen maar zwarte/bruine pieten. Dat kansloze clubje uit de Randstad bereikt hier echt niemand.
  zondag 3 december 2017 @ 11:05:35 #136
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175466106
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 07:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wauw. Ik bekijk Humberto Tan nu opeens met heel andere ogen.
Is Tan een Black Panther dan?
Dacht het niet. Weet het niet.

Er zijn genoeg zwarten -het merendeel- die er niks mee te maken hebben. Het overgrote deel van de blanken is geen neonazi.

En het doel dat wel publiek is, de decoy, anti-racisme, daar kun je als normaal mens, van welke kleur dan ook, niet tegen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lunatiek op 03-12-2017 11:12:05 ]
  zondag 3 december 2017 @ 11:07:50 #137
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175466134
Komt er nog n feestelijke bijeenkomst wanneer deel 200 is bereikt?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175466141
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is Tan een Black Panther dan?
Misschien, maar hij heeft zich iig uitgesproken tegen Piet. En dus was zijn werkelijke doel het uitdragen van de superioriteit van het zwarte ras over het blanke.

Of begreep ik je nu verkeerd ?
pi_175466156
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 10:50 schreef Poolbal het volgende:
...
Leuk verhaal...

Jij kijkt dus een docu van Sunny Bergman en leest de boeken van Nzume en Wekker?

Wie ben jij? Georgina Verbaan?

Een normaal mens kent die gekken niet, laat staan ze alledrie.
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 11:09:49 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175466165
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier in de regio zie ik net als voorgaande jaren alleen maar zwarte/bruine pieten. Dat kansloze clubje uit de Randstad bereikt hier echt niemand.
ik zie in de randstad ook alleen maar zwarte/bruine pieten

ik denk dat jullie de geforceerde tegenstelling tussen de boeren en het westen wat te groot proberen te maken eerlijk gezegd ... stuk groter dan het is iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175466187
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zie in de randstad ook alleen maar zwarte/bruine pieten

ik denk dat jullie de geforceerde tegenstelling tussen de boeren en het westen wat te groot proberen te maken eerlijk gezegd ... stuk groter dan het is iig
Mensen in de provincie zitten nu eenmaal in een ivoren toren en hebben geen idee wat er in de echte wereld gebeurt ;)
  zondag 3 december 2017 @ 11:12:41 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175466213
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zie in de randstad ook alleen maar zwarte/bruine pieten

ik denk dat jullie de geforceerde tegenstelling tussen de boeren en het westen wat te groot proberen te maken eerlijk gezegd ... stuk groter dan het is iig
Niet echt.

Het initiële protest tegen Zwarte Piet was overigens nog wel te verdedigen. Maar het gaat nu echt helemaal nergens meer over. Ze halen nu zelfs WO2 etc erbij, dan denk ik echt wtf?
pi_175466217
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:09 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Leuk verhaal...

Jij kijkt dus een docu van Sunny Bergman en leest de boeken van Nzume en Wekker?

Wie ben jij? Georgina Verbaan?

Een normaal mens kent die gekken niet, laat staan ze alledrie.
Jij kent ze.. noem je jezelf nu abnormaal :o ?
Ok. We zitten in deel 126 van een discussie over een fictief karakter. Wellicht zijn we dat allemaal.
pi_175466257
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Jij kent ze.. noem je jezelf nu een gek :o ?
Ok. We zitten in deel 126 van een discussie over een fictief karakter. Wellicht zijn we dat allemaal.
Ik maak er zaak van om me in de personen en hun mening te verdiepen wanneer ze zeggen een probleem te hebben.

Gedaan, conclusie: het zijn racisten die Nederland misbruiken voor Amerikaanse doelen. Deze Jesse adapt komt gewoon zand strooien en liegt waarschijnlijk alles bij elkaar (op zo'n niveau wordt dit schijnbaar gespeeld).
  zondag 3 december 2017 @ 11:17:08 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175466266
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Misschien, maar hij heeft zich iig uitgesproken tegen Piet. En dus was zijn werkelijke doel het uitdragen van de superioriteit van het zwarte ras over het blanke.

Of begreep ik je nu verkeerd ?
Ik ga er vooralsnog vanuit dat Tan, Prem, Sylvana en anderen oprecht waren en zich laten misbruiken onder het mom van anti-racisme. Dat hun beweegreden is was KOZP voorgeeft te willen bereiken: een inclusief Sinterklaasfeest en het verwijderen van racistische kenmerken.

Zo'n Jeffrey Afriyie met z'n banden met de Crisps en Satudarah is iets heel anders.
pi_175466272
volgend jaar komt de verkoop van de bustickets van de actie op groupon en vakantieveilingen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 3 december 2017 @ 11:18:04 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175466273
quote:
5s.gif Op zondag 3 december 2017 11:07 schreef EP3 het volgende:
Komt er nog n feestelijke bijeenkomst wanneer deel 200 is bereikt?
Alleen als je als zwarte Zwarte Piet komt.
pi_175466289
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alleen als je als zwarte Zwarte Piet komt.
Maar ik wilde als Witte Dick :(
pi_175466303
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:09 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Leuk verhaal...

Jij kijkt dus een docu van Sunny Bergman en leest de boeken van Nzume en Wekker?

Wie ben jij? Georgina Verbaan?

Een normaal mens kent die gekken niet, laat staan ze alledrie.
Sterk argument! Dat heb je toch maar even mooi neergepend!
  zondag 3 december 2017 @ 11:21:03 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175466304
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar ik wilde als Witte Dick :(
Je mag als Amerigo, oké?
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 11:22:05 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175466312
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet echt.

Het initiële protest tegen Zwarte Piet was overigens nog wel te verdedigen. Maar het gaat nu echt helemaal nergens meer over. Ze halen nu zelfs WO2 etc erbij, dan denk ik echt wtf?
ja gekke mensen idd maar de rest van de randstad heeft er net zo weinig mee als jou
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175466324
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je mag als Amerigo, oké?
Maar Amerigo is anti- zwarte piet...

http://www.dumpert.nl/med(...)_klaar_met_piet.html
pi_175466408
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:20 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Sterk argument! Dat heb je toch maar even mooi neergepend!
Trek er je lessen uit voor de volgende keer dat je een 'anekdotisch bewijs' gaat verzinnen. Succes :)
pi_175466565
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 09:06 schreef Oud_student het volgende:
Na 9/11 moest ik mijn beeld over moslims al drastisch bijstellen.
Wat ik nu zie en hoor in de ZP discussie doet mij de zwarte en bruine medemens in een ander daglicht stellen en ik zal wel niet de enige zijn (om het maar voorzichtig uit te drukken)
Dat hebben actiegroepen als Kick out ZP wel mooi bereikt.
Dat is geen excuus om te generaliseren
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175466624
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is geen excuus om te generaliseren
Precies we hebben het over 12 negers en 10 blanken en dan zijn er nog 200 meelopers, that is it.

RBC roosendaal stelt meer voor.
  zondag 3 december 2017 @ 11:49:36 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175466671
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier in de regio zie ik net als voorgaande jaren alleen maar zwarte/bruine pieten. Dat kansloze clubje uit de Randstad bereikt hier echt niemand.
Hier gister ook niet. 20 pieten dwars door het hele centrum gezien en niet een was er anders dan zwart of bruin.
Terwijl dit toch echt nog steeds de randstad is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 11:53:25 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175466716
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Anti Pieters scharen zich achter extremistische groeperingen als de useful idiots die ze zijn. Gras is groen.
Zijn het wel useful idiots? Of is het de echte kant van de antipieters?
Wat ze uitkramen en hoe ze zich gedragen tegenwoordig doet mij vermoeden dat het helemaal niet gaat om 'gelijkheid' en 'tegen discriminatie'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 11:55:01 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175466754
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:46 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Precies we hebben het over 12 negers en 10 blanken en dan zijn er nog 200 meelopers, that is it.

RBC roosendaal stelt meer voor.
Nog steeds?
Die werken hun wedstrijdjes tegenwoordig toch af ergens in de 4de klasse ofso?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175466775
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175466834
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog steeds?
Die werken hun wedstrijdjes tegenwoordig toch af ergens in de 4de klasse ofso?
Derde klasse zondag alweer (komen uit de 5e)
  zondag 3 december 2017 @ 12:10:15 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175467000
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier in de regio zie ik net als voorgaande jaren alleen maar zwarte/bruine pieten. Dat kansloze clubje uit de Randstad bereikt hier echt niemand.
Dat stinkende plaggendorp van jou zullen ze nog wel even met rust laten. Hebben jullie nou al riolering?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 december 2017 @ 12:10:56 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175467010
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:00 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Derde klasse zondag alweer (komen uit de 5e)
Dan doen ze het toch al beter dan RCH.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 12:13:01 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175467041
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2017 12:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat stinkende plaggendorp van jou zullen ze nog wel even met rust laten. Hebben jullie nou al riolering?
Een teken van civilisatie is ook het respecteren van een ander. Wat dat betreft kan jij beter ergens in de rimboe gaan zitten. Zelfs een plaggenhut is te luxe voor je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 12:14:17 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175467059
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:13 schreef Red_85 het volgende:
Een teken van civilisatie is ook het respecteren van een ander. Wat dat betreft kan jij beter ergens in de rimboe gaan zitten. Zelfs een plaggenhut is te luxe voor je.
Whehe, kijk hem driftig worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 12:15:47 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175467071
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 12:17:28 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175467094
emo.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 12:18:26 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175467108
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:17 schreef sp3c het volgende:
[ afbeelding ]
:')

Waar gaat het eigenlijk nog over? We glijden steeds verder af.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 12:19:46 #168
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175467126
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 09:06 schreef Oud_student het volgende:
Na 9/11 moest ik mijn beeld over moslims al drastisch bijstellen.
Wat ik nu zie en hoor in de ZP discussie doet mij de zwarte en bruine medemens in een ander daglicht stellen en ik zal wel niet de enige zijn (om het maar voorzichtig uit te drukken)
Dat hebben actiegroepen als Kick out ZP wel mooi bereikt.
Wat moet dat heerlijk ontspannen zijn om je mening voor te laten bereiden. Scheelt een hoop beschouwen en overpeinzen. Jij hebt het goed voor elkaar.
wooblabalurg
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 12:19:57 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175467130
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')

Waar gaat het eigenlijk nog over? We glijden steeds verder af.
weet ik veel, jullie nemen deze onzin veelste serieus hoor

de Hollandse nuchterheid is ver te zoeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175467151
quote:
17s.gif Op zondag 3 december 2017 12:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat moet dat heerlijk ontspannen zijn om je mening voor te laten bereiden. Scheelt een hoop beschouwen en overpeinzen. Jij hebt het goed voor elkaar.
Wat is dat ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 3 december 2017 @ 12:21:00 #171
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175467156
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')

Waar gaat het eigenlijk nog over? We glijden steeds verder af.
Ik had hoop dat mensen zoals jij dat zouden weten. :D
wooblabalurg
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 12:23:54 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175467213
quote:
17s.gif Op zondag 3 december 2017 12:21 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik had hoop dat mensen zoals jij dat zouden weten. :D
ik had hoop dat een van jullie het zou weten ... twee handen op 1 buik enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 3 december 2017 @ 12:26:28 #173
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175467281
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik had hoop dat een van jullie het zou weten ... twee handen op 1 buik enzo
Daarvoor sta ik er teveel buiten.
Ik heb geen hond in dit gevecht.
wooblabalurg
  zondag 3 december 2017 @ 12:27:14 #174
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175467295
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat is dat ?
Misschien kan iemand je dat vertellen.
wooblabalurg
pi_175467444


Ik zag vanochtend Neelie Kroes bij WNL op Zondag.

Ging op gegeven moment over UBER en Bozoma Saint John, de nieuwe topvrouw die is aangetreden. (zie boven)

Er werden beelden getoond van een interview met haar.

Typisch Amerikaan interview met twee typisch opgedirkte en uitgedoste Amerikaanse vrouwen.

Terug naar het gesprek is het eerste dat Neelie deed het zonder enige aanleiding en inleiding het hebben over Zwarte Piet / de Zwarte Piet discussie.

Ik wist niet wat ik hoorde.

Bizar.
pi_175467453
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 10:50 schreef Poolbal het volgende:
... Heb zelf piet gespeeld en nooit met racistische intentie gevierd...
Ik ervaarde Zwarte Piet als een mythisch figuur uit een ver land (en dus niet als gekleurd persoon) ...
Waarom laat je jezelf dan racisme aanpraten, vraag ik me af? Is het te veel gevraagd om open te staan voor jouw beweegredenen? Of vind je jouw gedachten ondergeschikt aan die van anderen?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175467559
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')

Waar gaat het eigenlijk nog over? We glijden steeds verder af.
De tegenstelling tot de elitaire provincialen in hun ivoren toren en de arme achtergestelde horigen uit de Randstad natuurlijk ;)
Met wat verwijzingen naar plaggenhutjes.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 12:51:38 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175467835
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet ik veel, jullie nemen deze onzin veelste serieus hoor

de Hollandse nuchterheid is ver te zoeken
Jullie? Dat was mijn eerste post van vandaag :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 12:52:17 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175467851
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De tegenstelling tot de elitaire provincialen in hun ivoren toren en de arme achtergestelde horigen uit de Randstad natuurlijk ;)
Met wat verwijzingen naar plaggenhutjes.
Ik voel me over één kam geschoren nu :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175468052
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik voel me over één kam geschoren nu :N
Er is in de Bijlmer vast een leuk pleintje waar je kan demonstreren :)
  zondag 3 december 2017 @ 13:02:05 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175468103
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:33 schreef DrMabuse het volgende:
Ik wist niet wat ik hoorde.

Bizar.
Meid wat vertel je me nou!

Ik val van m'n stoel!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175468142
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er is in de Bijlmer vast een leuk pleintje waar je kan demonstreren :)
Of neem de anders de bus naar Emmen en ga daar demonsteren.
  zondag 3 december 2017 @ 13:04:36 #183
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175468164
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er is in de Bijlmer vast een leuk pleintje waar je kan demonstreren :)
Er is geen racisme in Nederland.
We doen maar alsof hihi.
Bedankt hiervoor. :D
wooblabalurg
  zondag 3 december 2017 @ 13:05:59 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175468194
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:04 schreef Baconbus het volgende:
Er is geen racisme in Nederland.
We doen maar alsof hihi.
Bedankt hiervoor. :D
Er zijn alleen maar onnozele teringlijers met een bord voor hun kop.
En deugmensen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 december 2017 @ 13:06:32 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175468208
En WodanIsGroot, maar die telt niet mee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175468219
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er is geen racisme in Nederland.
We doen maar alsof hihi.
Bedankt hiervoor. :D
Zeker is er racisme is Nederland, de grootste racisten stonden gisteren in Dokkum te demonstreren op een pleintje
  zondag 3 december 2017 @ 13:07:53 #187
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175468238
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:07 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Zeker is er racisme is Nederland, de grootste racisten stonden gisteren in Dokkum te demonstreren op een pleintje
Jij ziet het dus ook niet. Is dat een soort kleurenblindheid? :D
wooblabalurg
  zondag 3 december 2017 @ 13:08:02 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175468242
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:07 schreef Bottendaal het volgende:
Zeker is er racisme is Nederland, de grootste racisten stonden gisteren in Dokkum te demonstreren op een pleintje
't Is heus?
Doe aangifte man, doe aangifte!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175468253
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:07 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Zeker is er racisme is Nederland, de grootste racisten stonden gisteren in Dokkum te demonstreren op een pleintje
Niet de grootse. En niet eens een significant aantal.
Maar er stonden er zeker een paar. Klopt.
  zondag 3 december 2017 @ 13:08:54 #190
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175468269
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 13:06 schreef Ringo het volgende:
En WodanIsGroot, maar die telt niet mee.
Zijn username is heiligschennis maar die schaamte is men allang voorbij uiteraard. :D
wooblabalurg
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 13:09:13 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175468277
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jullie? Dat was mijn eerste post van vandaag :{
ja jullie, het is ook niet iets van vandaag ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 13:10:22 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175468306
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja jullie, het is ook niet iets van vandaag ofzo
Nah.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 13:10:32 #193
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175468310
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja jullie, het is ook niet iets van vandaag ofzo
De schijnheiligheid lijkt hoogtij te vieren. Men weigert de spiegel te zien.
wooblabalurg
pi_175468335
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij ziet het dus ook niet. Is dat een soort kleurenblindheid? :D
Lees hun tekst maar eens voor dat ze gaan vertrekken, dan is het nog zo dat sinds die gasten bezig zijn de kloof tussen zwart en blank alleen maar vergroot is
pi_175468371
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De schijnheiligheid lijkt hoogtij te vieren. Men weigert de spiegel te zien.
Ik vond de "witte Dick" van Hans Teeuwen in deze wel briljant. Zowel voor als tegenstanders van Zwarte Piet kunnen hem claimen als een "win" voor hun kant en een "dis" van de ander.

Het kan dus wel ;)
pi_175468437
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zijn username is heiligschennis maar die schaamte is men allang voorbij uiteraard. :D
Als je niks weet kan je beter niks zeggen :), voor een Germaan is niks heilig. Wij zijn geen heethoofden.
  zondag 3 december 2017 @ 13:18:26 #197
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175468492
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:11 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Lees hun tekst maar eens voor dat ze gaan vertrekken, dan is het nog zo dat sinds die gasten bezig zijn de kloof tussen zwart en blank alleen maar vergroot is
Blijkbaar lees je wel hun tekst maar geen teksten op dit forum. Jammer man.
wooblabalurg
  zondag 3 december 2017 @ 13:20:07 #198
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175468527
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:16 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Als je niks weet kan je beter niks zeggen :), voor een Germaan is niks heilig. Wij zijn geen heethoofden.
Dat je geen moer geeft om anderen of andersdenkenden was al duidelijk. Dat hoeft echt niet toegelicht te worden. :D
wooblabalurg
pi_175468667
quote:
17s.gif Op zondag 3 december 2017 13:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Blijkbaar lees je wel hun tekst maar geen teksten op dit forum. Jammer man.
Staat hier al veel in dit topic, dat ze het fijn vinden dat er blanken meegaan maar als de media hun iets vraagt dan moeten ze hun doorverwijzen naar de donkere medemens want daar moet de aandacht naar uit, de blanken moeten zich op de achtergrond houden
  zondag 3 december 2017 @ 13:28:53 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175468699
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:27 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Staat hier al veel in dit topic, dat ze het fijn vinden dat er blanken meegaan maar als de media hun iets vraagt dan moeten ze hun doorverwijzen naar de donkere medemens want daar moet de aandacht naar uit, de blanken moeten zich op de achtergrond houden
The Token White :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_175468759
Oh nee, zwarte piet.
pi_175468775
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:27 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Staat hier al veel in dit topic, dat ze het fijn vinden dat er blanken meegaan maar als de media hun iets vraagt dan moeten ze hun doorverwijzen naar de donkere medemens want daar moet de aandacht naar uit, de blanken moeten zich op de achtergrond houden
Bacon heeft daar geen enkele moeite mee.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175468834
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bacon heeft daar geen enkele moeite mee.
Als zwarte piet maar verdwijnt, Kijkertje is er ook zo een,
pi_175468966
2015
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175469765
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:42 schreef StaceySinger het volgende:
2015
[ afbeelding ]
Steeds als je denkt dat het niet erger kan worden,wordt het erger.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 14:20:20 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175469839
quote:
Kan niet kijken, maar weet nu al dat hij precies zegt wat ik denk :P
Of met iets meer BNW-gehalte.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 14:23:58 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175469917
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bacon heeft daar geen enkele moeite mee.
En als je hem daar op aanspreekt, geeft hij niet thuis. Een beetje vergelijkbaar met zijn mede zeurpieten: hypocriete laffe dwazen.

Trek de parallel naar andere topics waar een gelijke discussie is waar blank tegenover niet blank staat. Oa ser, bacon, xa1pt, kijkertje, ringo, allemaal vergelijkbare standpunten en dezelfde maniertjes van discussie frustreren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175469953
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 14:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kan niet kijken, maar weet nu al dat hij precies zegt wat ik denk :P
Of met iets meer BNW-gehalte.
Jij gelooft in het "weg met Nederland" verhaal of is dat BNW deel ?
  zondag 3 december 2017 @ 14:26:21 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175469972
quote:
Waar klopt het volgens jou niet dan? Merendeel gister in het publiek in dokkum waren wegmetonzers. Zo was duidelijk te zien op de fotos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin zondag 3 december 2017 @ 14:29:12 #211
58651 crew  murp
murp
pi_175470027

Ik weet nou niet of ik moet lachen of huilen :')
pi_175470085
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 14:29 schreef murp het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet nou niet of ik moet lachen of huilen :')
Huilen dat dit voor de 30e keer is gepost :P

Een beetje begrijp ik het overigens wel - je ziet bij de blanke anti-pieten regelmatig een "de nobele blanke gaat het arme zwarte mensje wel beschermen tegen de gemene mensen" motief. Maar de schrijver van dit stukje schiet compleet door en wordt zelf een nog grotere racist.
  zondag 3 december 2017 @ 14:33:14 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175470091
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zijn username is heiligschennis maar die schaamte is men allang voorbij uiteraard. :D
Heiligschennis bestaat niet in het heidendom als het om goden gaat.
Je moet alleen met je poten van een heiligdom afblijven, zoals Bonifatius heeft gemerkt.
pi_175470132
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 14:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heiligschennis bestaat niet in het heidendom als het om goden gaat.
Je moet alleen met je poten van een heiligdom afblijven, zoals Bonifatius heeft gemerkt.
Had hij als heilige maar een zwarte knecht moeten meenemen. Eigen schuld :P
  Leukste jonkie 2022 zondag 3 december 2017 @ 14:38:30 #215
213457 engine
pi_175470184
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 14:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Huilen dat dit voor de 30e keer is gepost :P

Een beetje begrijp ik het overigens wel - je ziet bij de blanke anti-pieten regelmatig een "de nobele blanke gaat het arme zwarte mensje wel beschermen tegen de gemene mensen" motief. Maar de schrijver van dit stukje schiet compleet door en wordt zelf een nog grotere racist.
Ik begrijp er geen zak van. Je gaat demonstreren dat het een feest voor iedereen moet worden en dan ga je tijdens de demonstratie zelf onderscheid maken. Totaal idioot.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Forum Admin zondag 3 december 2017 @ 14:39:07 #216
58651 crew  murp
murp
pi_175470195
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 14:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Huilen dat dit voor de 30e keer is gepost :P
Komt ervan als je niet midden in deze discussie staat :7
  zondag 3 december 2017 @ 14:39:30 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175470202
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar klopt het volgens jou niet dan? Merendeel gister in het publiek in dokkum waren wegmetonzers. Zo was duidelijk te zien op de fotos.
Wat ik erg opvallend vond, was dat "witten" gevraagd werd achteraan te gaan staan, zodat de zwarten waar het om draait meer aandacht krijgen. En dat die blanken dat braaf deden. Met als gevolg dat al die blanke journalisten alleen de witte mensen die achteraan stonden konden fotograferen en dat je dus de zwarten die vooraan nauwelijks ziet op de foto's van het evenement _O-
Raap me op o|O
pi_175470261
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 14:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat ik erg opvallend vond, was dat "witten" gevraagd werd achteraan te gaan staan, zodat de zwarten waar het om draait meer aandacht krijgen. En dat die blanken dat braaf deden. Met als gevolg dat al die blanke journalisten alleen de witte mensen die achteraan stonden konden fotograferen en dat je dus de zwarten die vooraan nauwelijks ziet op de foto's van het evenement _O-
Raap me op o|O
Het is helemaal jammer dat er niet van die witte mensen tegen een interviewer zegt: "oh dan moet je niet bij mij zijn dan moet je een van die negers interviewen".
  zondag 3 december 2017 @ 14:42:56 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175470265
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 14:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Had hij als heilige maar een zwarte knecht moeten meenemen. Eigen schuld :P
Toen hij dood ging was hij nog geen heilige hoor. Gewoon een doorsnee missionaris van de Britse Eilanden. Eentje van velen die bewust de marteldood opzocht, iets dat KOZP ook schijnt na te streven, conform voorbeeld Martin Luther King.
  zondag 3 december 2017 @ 14:44:24 #220
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175470294
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 14:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik begrijp er geen zak van. Je gaat demonstreren dat het een feest voor iedereen moet worden en dan ga je tijdens de demonstratie zelf onderscheid maken. Totaal idioot.
Zo rollen die zwarte panters. Racist tot in het merg.
pi_175470626
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 14:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik begrijp er geen zak van. Je gaat demonstreren dat het een feest voor iedereen moet worden en dan ga je tijdens de demonstratie zelf onderscheid maken. Totaal idioot.
Jij snapt niet dat mensen het niet zo leuk vinden als iemand anders - met de beste en lieve bedoelingen - er automatisch van uitgaat dat zij het beter en efficiënter en slimmer en leuker kunnen dan zijzelf ?

Racisme kent vele vormen in het brein van de anti-piet ;)
pi_175470717
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 14:59 schreef Kassamiep het volgende:

Racisme kent vele vormen in het brein van de anti-piet ;)
Ook in het brein van de pro-piet.... Of vooral daar gezien de getalsmatige overwicht
pi_175470749
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 3 december 2017 @ 15:08:16 #224
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175470799
quote:
Met die militaristische zwarte panters krijg je inderdaad de indruk van dreigend geweld.
pi_175470814
quote:
En om de pro-pieten van Pegida/NVU.
Terecht in beide gevallen wel.Denk ik.
  zondag 3 december 2017 @ 15:09:23 #226
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175470820
Nou, bijna voorbij deze ellende. Kunnen we volgende week weer ouderwets zeiken over vuurwerk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175470846
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:09 schreef Molurus het volgende:
Nou, bijna voorbij deze ellende. Kunnen we volgende week weer ouderwets zeiken over vuurwerk.
Moeten we niet eerst de discussie voeren of f we "fijne feestdagen" ipv "vrolijk kerstfeest" mogen zeggen zonder dat dat als een aanval op het christendom wordt gezien :P ?
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 15:12:47 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175470882
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En om de pro-pieten van Pegida/NVU.
Terecht in beide gevallen wel.Denk ik.
Heeft een hoog "ja, maar hunnie"-gehalte, deze post.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175470883
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:09 schreef Molurus het volgende:
Nou, bijna voorbij deze ellende. Kunnen we volgende week weer ouderwets zeiken over vuurwerk.
Nog een paar uurtjes. Ik hoop dat ik een mooie xbox en fifa17 krijg.
  zondag 3 december 2017 @ 15:13:08 #230
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175470894
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Moeten we niet eerst de discussie voeren of f we "fijne feestdagen" ipv "vrolijk kerstfeest" mogen zeggen zonder dat dat als een aanval op het christendom wordt gezien :P ?
Goed punt. :D

En het is trouwens 'een aanval op onze koltoer' he, wie is er tegenwoordig nou nog Christen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175470911
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heeft een hoog "ja, maar hunnie"-gehalte, deze post.
Nee hoor, hij noemt Pegida daadwerkelijk ook in het stukje. Gewoon volledig zijn - extreme pros zijn eng, extreme antis zijn eng en de AIVD houdt ze allemaal in de gaten.

Tijd voor de jaarlijkse AIVD puzzel :P
pi_175470919
quote:
Ja, mooi woord ;)
Maar hij heeft wel gelijk op dit punt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 3 december 2017 @ 15:15:00 #233
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175470929
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, mooi woord ;)
Maar hij heeft wel gelijk op dit punt.
Nee, dat heeft ie helemaal niet. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175470963
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, dat heeft ie helemaal niet. :P
Oh jawel, voor veel Nederlanders staat het verdwijnen van de zwarte piet symbool voor het afkavelen van de Nederlandse identiteit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 15:16:43 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175470967
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee hoor, hij noemt Pegida daadwerkelijk ook in het stukje. Gewoon volledig zijn - extreme pros zijn eng, extreme antis zijn eng en de AIVD houdt ze allemaal in de gaten.

Tijd voor de jaarlijkse AIVD puzzel :P
Ik vond Pegida nog verrassend ludiek eigenlijk. Alleen dat huisbezoek bij Haatvana ging even een flink stuk te ver.

En :~
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175470971
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 15:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Goed punt. :D

En het is trouwens 'een aanval op onze koltoer' he, wie is er tegenwoordig nou nog Christen?
Touche.
Is het kerstdiner dit jaar wel conform het paleo dieet overigens ?
  Beste debater 2022 zondag 3 december 2017 @ 15:17:32 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175470988
Zowel pro- als anti-pieten houden zich bezig met een sneue zaak, en dat wordt ieder jaar weer bewezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 3 december 2017 @ 15:19:07 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175471028
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Oh jawel, voor veel Nederlanders staat het verdwijnen van de zwarte piet symbool voor het afkavelen van de Nederlandse identiteit.
Oh, dat klopt wel. (Dat mensen dat denken.) Maar met oikofobie heeft dat niets te maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175471034
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vond Pegida nog verrassend ludiek eigenlijk. Alleen dat huisbezoek bij Haatvana ging even een flink stuk te ver.
Ik vond de school binnenvallen (okok, dat was NVU en slechts ex-pegida) ook wat ver gaan. Zeker als het waar is dat ze daar de mensen met hoofddoekjes uitgescholden hebben - wat ik gezien hun Facebook wel geloof. Maar sowieso vind ik het geen fijn idee als wildvreemden waar ik niets van weet en waar geen toezicht op is onaangekondigd snoepjes gaan uitdelen aan kinderen. Je weet nooit wat er echt in zit.

Pepernootjes uitdelen in Dokkum vond ik dan weer wel grappig. Vooral omdat ze ook keurig voor de andere demo weer weggingen.
pi_175471045
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Touche.
Is het kerstdiner dit jaar wel conform het paleo dieet overigens ?
Ik verwacht eigenlijk demonstraties tegen de christelijke symbolen die tijdens het feest worden gebruikt en de oproep om 2e kerstdag af te schaffen omdat dat buiten Nederland ook niet gebruikelijk is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175471063
Zie hem staan langs de zijlijn

quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zowel pro- als anti-pieten houden zich bezig met een sneue zaak, en dat wordt ieder jaar weer bewezen.
  Beste debater 2022 zondag 3 december 2017 @ 15:20:56 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175471073
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zie hem staan langs de zijlijn
[ afbeelding ]
*O* *O* *O*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 3 december 2017 @ 15:21:43 #243
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175471089
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Touche.
Sowieso is het kerstfeest zoals wij dat kennen niet Nederlands maar iets dat wij vanuit de VS overgenomen hebben. Ik kan me nog wel herinneren dat dat hier in Nederland werd ervaren als 'Amerikaans gedoe'. (Beetje zoals Halloween nu.)

quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:16 schreef Kassamiep het volgende:

Is het kerstdiner dit jaar wel conform het paleo dieet overigens ?
Vast niet. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175471097
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk demonstraties tegen de christelijke symbolen die tijdens het feest worden gebruikt en de oproep om 2e kerstdag af te schaffen omdat dat buiten Nederland ook niet gebruikelijk is.
Nouja, het is natuurlijk een feest dat de christenen op schofterige wijze gestolen hebben van onze voorouders. Er werden zelfs heilige bomen voor omgehakt - dus dit keer verwacht ik dat dat protest uit Dokkum komt :P

WodanIsGroot wil vast de leiding nemen.
pi_175471103
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 11:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Trek er je lessen uit voor de volgende keer dat je een 'anekdotisch bewijs' gaat verzinnen. Succes :)
Waar heb je het over? In mijn post stond geen anekdote. Er stond uitleg waarom Zwarte Piet niet kan en over het gedachtegoed dat er achter zit.
pi_175471131
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso is het kerstfeest zoals wij dat kennen niet Nederlands maar iets dat wij vanuit de VS overgenomen hebben. Ik kan me nog wel herinneren dat dat hier in Nederland werd ervaren als 'Amerikaans gedoe'. (Beetje zoals Halloween nu.)

[..]

Vast niet. :D
Waar komt de boom traditie ook alweer vandaan? En in welk jaar was dat? Hint: de camera bestond al.
  zondag 3 december 2017 @ 15:25:07 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175471136
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Waar komt de boom traditie ook alweer vandaan? En in welk jaar was dat? Hint: de camera bestond al.
Geen flauw idee, maar je staat vast op het punt dat te vertellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175471137
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Waar heb je het over? In mijn post stond geen anekdote. Er stond uitleg waarom Zwarte Piet niet kan en over het gedachtegoed dat er achter zit.
Okay, bye.
pi_175471194
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar je staat vast op het punt dat te vertellen.

Toen hebben de Amerikanen het van de Duitsers (en ons en en en) overgenomen.
pi_175471201
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh, dat klopt wel. (Dat mensen dat denken.) Maar met oikofobie heeft dat niets te maken.
Het is wel het sentiment dat leeft.
Zo is in Brabant jaren terug een monument voor varkens verwijderd omdat dat aanstootgevend zou zijn voor moslims.
De vraag om het monument te verwijderen kwam echter niet ban moslims.
Zelfde met de keuze van enkele universiteiten die geen kerstboom meer plaatsten om de studenten met een niet christelijke achtergrond tegemoet te komen, terwijl die daar niet om gevraagd hadden.
Dan rijst de vraag wat het werkelijke motief is om deze symbolen te verwijderen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 3 december 2017 @ 15:29:27 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175471222
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is wel het sentiment dat leeft.
En daar speelt Baudet slim opportunistisch op in. Maar dat wil niet zeggen dat ie gelijk heeft.

quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:28 schreef Wantie het volgende:

Zo is in Brabant jaren terug een monument voor varkens verwijderd omdat dat aanstootgevend zou zijn voor moslims.
De vraag om het monument te verwijderen kwam echter niet ban moslims.
Zelfde met de keuze van enkele universiteiten die geen kerstboom meer plaatsten om de studenten met een niet christelijke achtergrond tegemoet te komen, terwijl die daar niet om gevraagd hadden.
Dan rijst de vraag wat het werkelijke motief is om deze symbolen te verwijderen.
Niet echt. Nee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175471255
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Waar heb je het over? In mijn post stond geen anekdote. Er stond uitleg waarom Zwarte Piet niet kan en over het gedachtegoed dat er achter zit.
Zwarte Piet kan gewoon, dus welk gedachtengoed gaat het om?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 3 december 2017 @ 15:32:01 #253
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175471264
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:27 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toen hebben de Amerikanen het van de Duitsers (en ons en en en) overgenomen.
Nou, dank voor de info. Maar dat verandert verder vrij weinig aan wat ik daar zei. :P

In de decennia na de tweede wereldoorlog was het vrij ongebruikelijk om Kerstmis op die manier te vieren. Overigens wel op de traditioneel-Christelijke manier, maar niet op de manier waarop we die nu zien. Da's toch vooral uit de VS over komen waaien in de jaren '70 / '80.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175471276
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

En daar speelt Baudet slim opportunistisch op in. Maar dat wil niet zeggen dat ie gelijk heeft.

[..]

Het is zeker een opportunist ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175471303
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou, dank voor de info. Maar dat verandert verder vrij weinig aan wat ik daar zei. :P

In de decennia na de tweede wereldoorlog was het vrij ongebruikelijk om Kerstmis op die manier te vieren. Overigens wel op de traditioneel-Christelijke manier, maar niet op de manier waarop we die nu zien. Da's toch vooral uit de VS over komen waaien in de jaren '70 / '80.
En dat vindt weer zijn oorsprong in Europese tradities...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 3 december 2017 @ 15:37:41 #256
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175471379
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dat vindt weer zijn oorsprong in Europese tradities...
Wat ongetwijfeld weer oudere en andere oorsprongen heeft. De gemiddelde Christen heeft doorgaans ook geen flauw idee dat meer dan de helft van die religie plagiaat is.

Laat niet weg dat de vormgeving van Kerst zoals we die nu kennen grotendeels Amerikaans is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175471412
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou, dank voor de info. Maar dat verandert verder vrij weinig aan wat ik daar zei. :P

In de decennia na de tweede wereldoorlog was het vrij ongebruikelijk om Kerstmis op die manier te vieren. Overigens wel op de traditioneel-Christelijke manier, maar niet op de manier waarop we die nu zien. Da's toch vooral uit de VS over komen waaien in de jaren '70 / '80.
Laat ik maar niet ook nog eens beginnen over hoe eigenlijk 'al' die kerst tradities Germaans zijn. Dan zijn we weer een dag verder :p maar bij ons staat er zelfs nog een lege stoel en bord klaar tijdens kerst, niks is veranderd en de Amerikanen hebben 'niks' nieuws gebracht.

*En dan zeggen mensen dat er geen 'Nederlandse' cultuur is... praktisch alles op de wereld heeft onze 'cultuur' overgenomen, dus t valt misschien niet zo op door de alom aanwezigheid ervan.

[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 16:08:56 ]
  zondag 3 december 2017 @ 15:39:54 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175471426
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:27 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toen hebben de Amerikanen het van de Duitsers (en ons en en en) overgenomen.
De Yankees kwamen pas in 1918 naar het front.

Het kerstbestand tussen Mesen en Wijtschate was enkel tussen de Britten en de Duitsers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175471463
Germaanse cultuur <3
pi_175471477
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De Yankees kwamen pas in 1918 naar het front.

Het kerstbestand tussen Mesen en Wijtschate was enkel tussen de Britten en de Duitsers.
Verkeerde foto dan (wwi is niet mijn ding), de Amerikanen hebben de boom van het front uit populair gemaakt in de VS (onder de immigranten die het nog niet kenden vanuit noord Europa), zelfde geldt voor de Britten.
pi_175471541
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:42 schreef WodanIsGroot het volgende:
ebben de boom van het front uit populair gemaakt in de VS (onder de immigranten di
Klopt niet.
The first mention of the Christmas tree in American literature was in a story in the 1836 edition of The Token and Atlantic Souvenir, titled "New Year's Day," by Catherine Maria Sedgwick, where she tells the story of a German maid decorating her mistress's tree.
https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_tree
pi_175471582
quote:
19s.gif Op zondag 3 december 2017 15:46 schreef kiffer het volgende:

[..]

Klopt niet.
The first mention of the Christmas tree in American literature was in a story in the 1836 edition of The Token and Atlantic Souvenir, titled "New Year's Day," by Catherine Maria Sedgwick, where she tells the story of a German maid decorating her mistress's tree.
https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_tree
"(onder de immigranten die het nog niet kenden vanuit noord Europa)"

Schreef ik ook :p

Amerikanen komen namelijk eigenlijk grotendeels uit Europa, en Duitsers,Scandinaviers en noord Nederlanders die daar heen verhuisden kenden de boom natuurlijk nog wel.

Na wwi werd het populair over de Amerikaanse bevolking en 'Amerikaans'
pi_175471615
Ook niet .
Other accounts credit Charles Follen, a German immigrant to Boston, for being the first to introduce to America the custom of decorating a Christmas tree.\
When Edward H. Johnson was vice president of the Edison Electric Light Company, a predecessor of Con Edison, he created the first known electrically illuminated Christmas tree at his home in New York City in 1882. Johnson became the "Father of Electric Christmas Tree Lights".
Klopt gewoon niet kerstboom was al deel van amerikaanse cultuur ver voor de oorlog.
  zondag 3 december 2017 @ 15:50:36 #264
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175471625
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is wel het sentiment dat leeft.
Zo is in Brabant jaren terug een monument voor varkens verwijderd omdat dat aanstootgevend zou zijn voor moslims.
De vraag om het monument te verwijderen kwam echter niet ban moslims.
Zelfde met de keuze van enkele universiteiten die geen kerstboom meer plaatsten om de studenten met een niet christelijke achtergrond tegemoet te komen, terwijl die daar niet om gevraagd hadden.
Dan rijst de vraag wat het werkelijke motief is om deze symbolen te verwijderen.
gutmensch gedrag dus
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 15:51:17 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175471636
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:50 schreef Koen66 het volgende:

[..]

gutmensch gedrag dus
Zo kan je het ook noemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175471821
quote:
19s.gif Op zondag 3 december 2017 15:50 schreef kiffer het volgende:
Ook niet .
Other accounts credit Charles Follen, a German immigrant to Boston, for being the first to introduce to America the custom of decorating a Christmas tree.\
When Edward H. Johnson was vice president of the Edison Electric Light Company, a predecessor of Con Edison, he created the first known electrically illuminated Christmas tree at his home in New York City in 1882. Johnson became the "Father of Electric Christmas Tree Lights".
Klopt gewoon niet kerstboom was al deel van amerikaanse cultuur ver voor de oorlog.
Mmm ik zit ook wat lezen, zelfde als jou denk ik, wiki. Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben, maar ja dan is er ook de vraag vanaf wanneer je van een 'uniforme' Amerikaanse cultuur kan spreken.
  zondag 3 december 2017 @ 16:14:33 #267
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175472058
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso is het kerstfeest zoals wij dat kennen niet Nederlands maar iets dat wij vanuit de VS overgenomen hebben. Ik kan me nog wel herinneren dat dat hier in Nederland werd ervaren als 'Amerikaans gedoe'. (Beetje zoals Halloween nu.)
Correct. Nachtmis, boom in huis, nog meer mis, ingetogenheid, wandeling naar de levende kerststal, en The Sound of Music.
Cadeautjes kreeg je met Sinterklaas en dat is ook logischer.
Hier en daar katholiek advent.
  zondag 3 december 2017 @ 16:16:32 #268
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175472107
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nouja, het is natuurlijk een feest dat de christenen op schofterige wijze gestolen hebben van onze voorouders. Er werden zelfs heilige bomen voor omgehakt - dus dit keer verwacht ik dat dat protest uit Dokkum komt :P

WodanIsGroot wil vast de leiding nemen.
Hm. Dat is niet de herkomst van de kerstboom.

Maar de Joeltijd moet terug. Al was het maar omdat die 12 dagen duurt en geen 2 >:O
pi_175472301
Hey een piet: >:O
  zondag 3 december 2017 @ 16:28:52 #270
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175472377
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
Hey een piet: >:O
:{w Herle.
pi_175472381
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hm. Dat is niet de herkomst van de kerstboom.

Maar de Joeltijd moet terug. Al was het maar omdat die 12 dagen duurt en geen 2 >:O


Maar vandaag komt de sint, fijne sinterklaas en prettige feestdagen iedereen.
pi_175472438
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hm. Dat is niet de herkomst van de kerstboom.
Maakt dat uit ? We zitten in een topicreeks waar men al 126 delen lang vanalles verzint over de herkomst van Zwarte Piet. Dan kunnen wat verzinsels over de kerstboom er ook wel bij.
  zondag 3 december 2017 @ 16:37:09 #273
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175472570
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maakt dat uit ? We zitten in een topicreeks waar men al 126 delen lang vanalles verzint over de herkomst van Zwarte Piet. Dan kunnen wat verzinsels over de kerstboom er ook wel bij.
De clue is natuurlijk dat in beide gevallen de 'ultieme oorsprong' er vrij weinig toe doet. Ik vind het dan ook best wonderlijk dat veel fans van ZP ineens alles weten van Krampus, terwijl je mij niet wijsmaakt dat ze enig idee hadden voordat deze discussie begon.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175472635
Over verzinnen gesproken, iemand bekend met het oera linda boek?


Het boek is ergens in 1800 gevonden op een zolder in Holland, de schrijver en oudheid is tot nu toe 'onbekend'

De nazi's (waaronder Himmler :o) kende het wel en sommigen geloofden het echt: de fries als oer uber mensch _O-

Wat staat er in dat boek?
Nou de oorsprong van mensen en rassen en dat de Friezen de eerste mensen waren. Alles is dus Fries.

Bijvoorbeeld:
neptunus? das neef teunis
himalaya? Dat is op zn fries de 'hemel aaien'
Etc..

Een meesterwerk waar lotr nog een punt aan kan zuigen.

*Tegenwoordig zijn er enkele feministische new age sektes in Amerika die het voor waar aannemen, serieus :D

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 17:02:24 ]
pi_175472802
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

De clue is natuurlijk dat in beide gevallen de 'ultieme oorsprong' er vrij weinig toe doet. Ik vind het dan ook best wonderlijk dat veel fans van ZP ineens alles weten van Krampus, terwijl je mij niet wijsmaakt dat ze enig idee hadden voordat deze discussie begon.
Klopt want even over het pro kamp de filosofische hoed op zetten: ze voelen een emotie en kunnen die niet goed genoeg verwoorden dus gaan ze argumenten zoeken. Argumenten die wel valide zijn, maar niet de verklaring van de emotie. De emotie gebasseerd op een juist gevoel voor signalering van oneerlijkheid, bedrog en verraad.

Tribalisme is nooit weggeweest, mensen zijn gewoon niet zo goed in emotie verwoorden, je hoort het dus niet. Maar vergeet niet: woorden zijn maar een tool (oer oude wijze les van Wodan). Het draait om een goed persoon zijn met een goede acceptatie en begrip van de eigen emoties, niet om hoe geleerd je bent of welke kleur je hebt.

Voor het anti kamp heb ik maar één woord nodig: vals.
En als bonuswoord: listig.

Als anti een eerlijke emotie zou hebben gehad dan was er geen weerstand geweest. En nu is de strijd gestreden: zwarte Piet wint.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 19:08:30 ]
  Leukste jonkie 2022 zondag 3 december 2017 @ 16:50:10 #276
213457 engine
pi_175472821
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

De clue is natuurlijk dat in beide gevallen de 'ultieme oorsprong' er vrij weinig toe doet. Ik vind het dan ook best wonderlijk dat veel fans van ZP ineens alles weten van Krampus, terwijl je mij niet wijsmaakt dat ze enig idee hadden voordat deze discussie begon.
Juist, hoe het begonnen is maakt niet zoveel uit. Dat is geen heel sterk argument om maar hetzelfde te blijven doen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 zondag 3 december 2017 @ 16:52:00 #277
213457 engine
pi_175472844
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
Over verzinnen gesproken, iemand bekend met het oera linda boek?
[ afbeelding ]

Het boek is ergens in 1800 gevonden op een zolder in Holland, de schrijver en oudheid is tot nu 'onbekend'

De nazi's (waaronder Himmler :o) kende het wel en sommigen geloofden het echt: de fries als oer uber mensch _O-

Wat staat er in dat boek?
Nou de oorsprong van mensen en rassen en dat de Friezen de eerste mensen waren. Alles is dus Fries.

Bijvoorbeeld:
neptunus? das neef teun
himalaya? Dat is op zn fries de 'hemel aaien'
Etc..

Een meesterwerk waar lotr nog een punt aan kan zuigen.

*Tegenwoordig zijn er enkele feministische new age sektes in Amerika die het voor waar aannemen, serieus :D
Ken het niet maar ga er eens wat over lezen. Klinkt interessant.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175474605
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik hoop dat het gebeurt en van een tomaat ga je niet dood.
Oke leuk, dus wat jou betreft kan ik een tomaat in je gezicht gooien wanneer ik een andere mening heb dan die van jou en daar zal je geen problemen mee hebben ?
pi_175474750
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:50 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Juist, hoe het begonnen is maakt niet zoveel uit. Dat is geen heel sterk argument om maar hetzelfde te blijven doen.
Toch wordt de oorsprong gebruikt als argument om zwarte piet af te schaffen.
Dus dan maakt het wel uit wat dan die oorsprong precies is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 3 december 2017 @ 19:04:32 #280
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175474956
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:48 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Klopt want even over het pro kamp de filosofische hoed op zetten: ze voelen een emotie en kunnen die niet goed genoeg verwoorden dus gaan ze argumenten zoeken. Argumenten die wel valide zijn, maar niet de verklaring van de emotie. De emotie gebasseerd op een juist gevoel voor signalering van oneerlijkheid, bedrog en verraad.

Tribalisme is nooit weggeweest, mensen zijn gewoon niet zo goed in emotie verwoorden, je hoort het dus niet. Maar vergeet niet: woorden zijn maar een tool (oer oude wijze les van Wodan). Het draait om een goed persoon zijn met een goede acceptatie en begrip van de eigen emoties, niet om hoe geleerd je bent of welke kleur je hebt.

Voor het Anti kamp heb ik maar één woord nodig: vals.

Als anti een eerlijke emotie zou hebben gehad dan was er geen weerstand geweest. En nu is de strijd gestreden: zwarte Piet wint.
Wat is 'een eerlijke emotie'? :?

Emoties zijn niet eerlijk of oneerlijk, het zijn gewoon emoties. En die zien we aan beide kanten van dit vraagstuk, niet in de laatste plaats in deze post van jou.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175475130
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat is 'een eerlijke emotie'? :?

Emoties zijn niet eerlijk of oneerlijk, het zijn gewoon emoties. En die zien we aan beide kanten van dit vraagstuk, niet in de laatste plaats in deze post van jou.
Een eerlijke emotie is een emotie die jezelf uitstraalt. Kozp houdt hun werkelijke emotie verborgen en acteert wat huilverhalen om zielig gevonden te worden, das oneerlijk en listig (Loki :p onze mythologie heeft alang met deze vraagstukken gespeeld)

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-12-2017 19:23:06 ]
pi_175475161
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:12 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Een eerlijke emotie is een emotie die jezelf erkent. Kozp houdt hun werkelijke emotie verborgen en acteert wat huilverhalen om zielig gevonden worden, das oneerlijk.
Zoals een deel van het pro-kamp stiekem wel degelijk racistisch is maar dat krampachtig niet aan zichzelf wil toegeven ?

Klinkt logisch eigenlijk. Beide zijden zijn oneerlijk tegen zichzelf en dus nemen ze elkaar niet serieus.
  zondag 3 december 2017 @ 19:15:13 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175475182
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:12 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Een eerlijke emotie is een emotie die jezelf uitstraalt. Kozp houdt hun werkelijke emotie verborgen en acteert wat huilverhalen om zielig gevonden worden, das oneerlijk en listig (Loki :p onze mythologie heeft alang met deze vraagstukken gespeeld)
Dit gevoel heb ik nou juist heel sterk bij de wat fanatiekere pro-pieten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175475247
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik nou juist heel sterk bij de wat fanatiekere pro-pieten.
Ze lijken dan ook heel erg op elkaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 3 december 2017 @ 19:19:25 #285
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175475268
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze lijken dan ook heel erg op elkaar.
Dit. Beide vrij trieste groeperingen.
pi_175475308
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:33 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Waarom laat je jezelf dan racisme aanpraten, vraag ik me af? Is het te veel gevraagd om open te staan voor jouw beweegredenen? Of vind je jouw gedachten ondergeschikt aan die van anderen?
Ik laat me geen racisme aanpraten. Het is niet racistisch wat ik deed. Maar de figuur Zwarte Piet, in deze vorm, heeft teveel overeenkomsten met de racistische minstrelltraditie:
Het lijkt me dat er weinig discussie nodig is dat zulke toneelstukken niet kunnen. Het hele Zwarte Pieten gebeuren is in feite een grote minstrellshow, die invulling geven mensen ook aan hoe zij piet spelen. Het is niet meer van deze tijd, en met kleur of roetvegenpiet is het nog net zo leuk.
pi_175475330
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik laat me geen racisme aanpraten. Het is niet racistisch wat ik deed. Maar de figuur Zwarte Piet, in deze vorm, heeft teveel overeenkomsten met de racistische minstrelltraditie:
Gestopt met lezen. Wat een flauwekul.
pi_175475395
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik nou juist heel sterk bij de wat fanatiekere pro-pieten.
Ik ook bij sommigen, en voor sommige geldt dat ook, maar voor 90% van Nederland niet. Het geldt wel voor 100% van het anti kamp. En vergeet niet dat het anti kamp dit probleem maakt en in stand probeert te houden. Pro die wil er eigenlijk niet eens over nadenken.
pi_175475397
De demonisering kwam van rechts :
https://twitter.com/Chris(...)588631228416/photo/1
pi_175475430
quote:
Laat die man eerlijk zijn emoties als racistisch stuk stront zien, is het weer niet goed...
Wat willen we nu met zijn allen ?
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 19:30:54 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175475480
Nu ben ik wel benieuwd naar wat hij gezegd heeft :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175475494
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar wat hij gezegd heeft :@
Dat staat er toch :P
pi_175475504
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar wat hij gezegd heeft :@
Kan je niet lezen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175475549
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Kijk een listig en valselijk huilverhuil.

Bedankt voor dit voorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 19:35:43 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175475596
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat staat er toch :P
Op de mobiele site zie je het bericht niet direct :@

En hij had toch gelijk? 6 fascisten met een negroïde uiterlijk en wat witmensen. Ik zie het probleem niet :P

Dat je niet zo extreem aanvallend moet tweeten als lid van het bestuur van een grote politieke partij is een tweede :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175475686
Nu hij uit de VVD is gezet kan de VVD wel weer met Groenlinks gaan onderhandelen over een fatsoenlijk klimaatakkoord ;)
pi_175475826
quote:
16s.gif Op zondag 3 december 2017 19:35 schreef Nattekat het volgende:
En hij had toch gelijk? 6 fascisten met een negroïde uiterlijk en wat witmensen. Ik zie het probleem niet :P

Dat je niet zo extreem aanvallend moet tweeten als lid van het bestuur van een grote politieke partij is een tweede :X
Niet alleen dan hoor. Als je dit in de koffiehoek van een grootbedrijf had gezegd was je ook op staande voet ontslagen. Zelfde geldt voor jouw reactie hier.

Maarja. De kloof tussen het anonieme internet en de grote echte wereld is nu eenmaal enorm. Deze man was alleen zo dom dat hij dat even vergat en vrijuit en eerlijk sprak.
  zondag 3 december 2017 @ 19:55:23 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175476021
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:28 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Laat die man eerlijk zijn emoties als racistisch stuk stront zien, is het weer niet goed...
Wat willen we nu met zijn allen ?
:D

Komisch dit. Overigens juich ik het van harte toe dat mensen die emoties uiten als ze die hebben. Dat ze vervolgens worden uitgekotst maakt mij niet uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175476091
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik laat me geen racisme aanpraten. Het is niet racistisch wat ik deed. Maar de figuur Zwarte Piet, in deze vorm, heeft teveel overeenkomsten met de racistische minstrelltraditie:
Het lijkt me dat er weinig discussie nodig is dat zulke toneelstukken niet kunnen. Het hele Zwarte Pieten gebeuren is in feite een grote minstrellshow, die invulling geven mensen ook aan hoe zij piet spelen. Het is niet meer van deze tijd, en met kleur of roetvegenpiet is het nog net zo leuk.
Er is geen enkele overeenkomst.
Dat is enkel.wat je jezelf hebt ingeprent.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175476298
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik laat me geen racisme aanpraten. Het is niet racistisch wat ik deed. Maar de figuur Zwarte Piet, in deze vorm, heeft teveel overeenkomsten met de racistische minstrelltraditie:
Het lijkt me dat er weinig discussie nodig is dat zulke toneelstukken niet kunnen. Het hele Zwarte Pieten gebeuren is in feite een grote minstrellshow, die invulling geven mensen ook aan hoe zij piet spelen. Het is niet meer van deze tijd, en met kleur of roetvegenpiet is het nog net zo leuk.
1. Welke traditie was er eerder?
2. Gelijkenissen maak je zelf. Je kunt ook naar verschillen kijken. Zelfde met swastika's. Of kerststerren en jodensterren.
  Leukste jonkie 2022 zondag 3 december 2017 @ 20:13:18 #301
213457 engine
pi_175476382
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 18:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toch wordt de oorsprong gebruikt als argument om zwarte piet af te schaffen.
Dus dan maakt het wel uit wat dan die oorsprong precies is.
Volgens mij is het niet zo belangrijk hoe het begonnen is. Geschiedenis kun je niet veranderen maar tradities kun je wel anpassen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')