abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175450486
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ehhh.... nee. En anders ben jij een prachtig voorbeeld van racisme.
Eeehhh ja

quote:
Volgens de Verenigde Naties is racisme:'elk onderscheid, elke vorm van uitsluiting, elk verschil, elke beperking of elke voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afkomst of etniciteit, die gemaakt wordt met de bedoeling of het effect om de erkenning, toekenning of uitoefening van gelijke rechten en vrijheden in de politieke, economische, sociale, culturele of anderszins publieke sfeer te frustreren of teniet te doen.’

Een hele mond vol en terecht: racisme is niet zomaar wat. Het is een fundamenteel onrecht. Het is niet alleen een vorm van onderscheid maken tussen mensen (dat doen we voortdurend), het is ook niet hetzelfde als discriminatie (dat zowel positieve als negatieve vormen kent), nee: het is een serieuze aantasting van de gelijke rechten en vrijheden van een individu of groep.

De definitie stelt overigens niet dat van opzet of overtuiging sprake hoeft te zijn om van racisme te kunnen spreken (‘de bedoeling óf het effect’). Je hoeft geen lid van de Klu Klux Klan te worden om racist te zijn: ook onopzettelijk, onbewust gedrag dat de gelijkwaardigheid van mensen in de politieke, sociale of publieke sfeer aantast, kan ervoor doorgaan. ‘Zo bedoelde ik het niet,’ pleit je dus nog niet vrij van racisme.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175450500
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik kan niks met uit de lucht gegrepen cijfers die nergens op zijn gebaseerd.
Dat jij denkt dat mensen overal racisme in willen zien kan ik ook niet zoveel mee.
Blijkbaar heb je daar, in tegenstelling tot daadwerkelijk racisme, dus wel last van. :D
Een samenleving zonder discriminatie is een utopie, overal word wel gediscrimineerd over en weer.
Een dikke huid hebben is een goed verweer tegen geroep, bovendien leven we in een rechtstaat waarin we indien sprake is van achterstelling door discriminatie we dat kunnen aanvechten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175450503
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:21 schreef Baconbus het volgende:

Toch vind ik het interessant om te zien hoeveel het onderwerp ZP onthult over hoe mensen echt denken over hun landgenoten.
Ik schaam mij wel een beetje voor mijn eigen volkje. Vroeger zag ik dit niet zo in en deed ik er onbewust aan mee, maar nu zie ik goed hoe lelijk het eigenlijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2017 15:27:43 ]
pi_175450504
Wij hebben het best goed in Nederland, wij hebben het zeg maar voor elkaar.
Maar ik weet ook dat er mensen zijn op andere plekken van wereld, gewoon normale mensen zoals u en ik. En die mensen die hebben het nog veel beter! laten we daar nou eens op concentreren!
pi_175450512
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eeehhh ja

[..]

Wie wordt er achtergesteld door ZP en wordt gezien als minder gelijkwaardig dan anderen in Nederland? Want dat is wat je artikel zegt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 15:28:00 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175450514
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, er is hier wel degelijk echt racisme.
Ontken ik toch nergens? En precies wat je verder zegt is waarom het bijna geen probleem meer is. En precies dat is ook de reden waarom dit trieste hoopje uitschot ervoor gaat zorgen dat het juist weer een probleem gaat worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:28:51 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175450523
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:21 schreef Baconbus het volgende:

Toch vind ik het interessant om te zien hoeveel het onderwerp ZP onthult over hoe mensen echt denken over hun landgenoten.
Ik zie vooral mensen van alle kleuren een hekel krijgen aan jankpieten in alle kleuren. Conform de Nederlandse cultuur: stel je niet zo aan.
pi_175450524
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Individuele landgenoten of zij die zich als een aparte groep presenteren?
Mensen met bepaalde kenmerken, denk ik.
Zo zie ik geregeld termen als zandapen voorbij komen en zouden vandaag de donkere mensen te lui of te dom zijn om in Dokkum te staan. Zo maar even twee recente voorbeelden van hoe mensen hun landgenoten beschouwen.

Het kan natuurlijk best zijn dat dit enkel bedoeld was tegen een aparte groep, echter denk ik dat je met dergelijke termen en uitingen jezelf onmogelijk daartoe kan beperken.

Als ik bijv spleetogen heb en iemand maakt daar een ongepaste grap over vind ik het niet minder erg als het toevallig bedoelt is voor een specifieke groep mensen die toevallig ook spleetogen hebben.
wooblabalurg
pi_175450530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:19 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

zozo oproepen tot geweld
Ik hoop dat het gebeurt en van een tomaat ga je niet dood.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 15:29:16 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175450531
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

[..]

Complete ontkenning. Daar kan ik weinig mee.
Kom terug als je een random FOK-topic hebt gelezen. :D
Figuren als jij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de wederopstanding van racisme.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175450543
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Figuren als jij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de wederopstanding van racisme.
Ik denk dat de racisten daar zelf verantwoordelijk voor zijn.
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:30:33 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175450549
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eeehhh ja

[..]

Waarmee goed is aangegeven dan Nederland wordt beter en aanverwanten een in- en in racistische beweging is.
pi_175450550
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik schaam mij wel een beetje voor mijn eigen volkje. Vroeger zag ik dit niet zo in en deed ik er onbewust aan mee, maar nu zie ik goed hoe lelijk het eigenlijk is.
Ik ook. Ik wist hiervoor niet hoe erg het was. Had wel een idee omdat ik zelf geen blauwe ogen en blond haar heb maar dat het zo diep zit had ik niet kunnen vermoeden.
wooblabalurg
pi_175450551
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wie wordt er achtergesteld door ZP en wordt gezien als minder gelijkwaardig dan anderen in Nederland? Want dat is wat je artikel zegt.
Dat had betrekking op Nattekats bewering dat racisme alleen racisme kan zijn als het bewust racisme is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175450562
quote:

[..]

Jij wordt racistisch van Baconbus :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175450564
quote:

[..]

Ja precies, figuren als ik dwingen racisten om racistisch te zijn.
Als ik geen spiegel voorgehouden had was alle racisme niet nodig geweest.
Ik hoop dat je het zelf gelooft. :D
wooblabalurg
pi_175450567
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat had betrekking op Nattekats bewering dat racisme alleen racisme kan zijn als het bewust racisme is.
Oké, maar we roepen allemaal heel hard dat ZP racistisch is, dus die gedachtegang volgend, hoe zorgt ZP ervoor dat anderen worden achtergesteld op allerlei gronden ?
pi_175450568
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk dat de racisten daar zelf verantwoordelijk voor zijn.
Dat klopt.

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175450573
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mensen in dit topic denken dat ik een donkere huidskleur heb dus dat zou zomaar kunnen. :D
wooblabalurg
pi_175450589
quote:

[..]

Ik kom er net achter dat ik onbewust een 2 gaten in een laken aan het knippen was.
pi_175450591
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat klopt.

[ afbeelding ]
Wederom deze cringe. Bacon, wat was jouw mening hier ook alweer over?
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:34:19 #72
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_175450603
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kom er net achter dat ik onbewust een 2 gaten in een laken aan het knippen was.
Ik had me ook vergist. Ik heb een brandend kruis in de tuin gezet in plaats van een kerstboom. :{
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:34:27 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175450606
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen met bepaalde kenmerken, denk ik.
Zo zie ik geregeld termen als zandapen voorbij komen en zouden vandaag de donkere mensen te lui of te dom zijn om in Dokkum te staan. Zo maar even twee recente voorbeelden van hoe mensen hun landgenoten beschouwen.

Het kan natuurlijk best zijn dat dit enkel bedoeld was tegen een aparte groep, echter denk ik dat je met dergelijke termen en uitingen jezelf onmogelijk daartoe kan beperken.

Als ik bijv spleetogen heb en iemand maakt daar een ongepaste grap over vind ik het niet minder erg als het toevallig bedoelt is voor een specifieke groep mensen die toevallig ook spleetogen hebben.
Lui en dom schreef ik. En direct daarna: waarschijnlijk zijn ze gewoon het Sinterklaasfeest aan het voorbereiden, net als de rest van Nederland.
Dat is ironie. Inspelen op jouw racistische vooroordelen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 15:34:35 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175450608
quote:

[..]

Normale nuchtere Nederlanders maken allang geen onderscheid op huiskleur meer. Dat is iets wat een stel mafkezen in Amsterdam maar wat graag blijft ontkennen.

Mensen maken wel onderscheid op wat je doet en hoe je je gedraagt. Als je dan keihard 'Ik ben zwart, ik voel me zielig, die witten denken dat ze beter zijn, maar moeten achter ons staan' gaat roepen, wakker je vanzelf wel racisme aan. En niet alleen onder je medestanders.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175450617
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wederom deze cringe. Bacon, wat was jouw mening hier ook alweer over?
Beetje onnodig bericht. Raar verzoek ook. Je diversiteit zou ik juist als kracht zien. Maar dat ben ik.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')