SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan kom ik nog even met wat persoonlijke Propaganda van 3 plaatjes die echt veeeeel te ver onderaan staan voor waar ze horen te staan. De eerste is Duel van Propaganda (1995 in 2016) waarvan ik gewoon even roep dat ie teveel genot is om de Top 2000 uit te zien gaan.
De tweede is misschien wel de belangrijkste. Strange Fruit van Billie Holiday (1989 in 2016) is het laatste vooroorlogse liedje in de lijst en gaat bovendien over een belangrijk onderwerp – die tekst is niet mis. Als je de lijst een beetje van zijn charme wil laten behouden stem je gewoon hierop. Punt.
De derde is Daydream Believer van de Monkees. Om twee redenen. Allereerst moet dat prutswerk I’m A Believer niet hun enige notering zijn. Ten tweede horen dit soort klassieke 60s acts weldegelijk ergens onderin de lijst rond te hangen. Dus waarom niet Daydream Believer van de Monkees (1987 in 2016)
Nog een ander ding wat vorig jaar punt van discussie was is de schandalig lage notering van 60's classics als A Whiter Shade of Pale en Nights In White Satin. Misschien niet zo nijpend als de vorige gevallen, maar dit zijn met recht legendarische platen die hun status van uberklassieker wat ons betreft toch niet mogen verliezen. Absoluut iets om over na te denken.
Wanneer?
Maandag 25 december 09:00 tot en met Zondag 31 december 23:59.
De lijst van 2017
Die is er nog niet. Ohá
Presentatie
De presentatie is dit jaar in handen van:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Annemieke Schollaardt
16.00 - 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 - 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Evelien de Bruijn
02.00 - 04.00 uur Cielke Sijben
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen. In een verneukte 2016 uitgave, dat dan weer wel.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2017 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
De stemweek is van 1 t/m 8 december
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Staat ie in de top 2000?
Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 01-12-2017 14:38:17 ]Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
The End heeft mijn stemquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:39 schreef Dagoduck het volgende:
En moet ik dan op Riders on the Storm of op LA Woman of op The End stemmen.Ze komen er toch wel in... hmm..
Toch vind ik het bizar dat jij weinig hebt met het late materiaal van de Beatles.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Deze cover is ook een favoriet van mij, zowaar een Beatles nummer dat ik waardeer.
Die hoor je werkelijk elke week op Radio 2, schijtziek van.quote:
Is een act heb ik net van Haags begrepenquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch vind ik het bizar dat jij weinig hebt met het late materiaal van de Beatles. Dat je het 62-65 materiaal niks vind snap ik wel.
Daar ga ik ook nog steeds vanuit. Maar raar dat ie die act niet doortrekt naar de Byrds of de Kjoer.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:46 schreef LCMS het volgende:
[..]
Is een act heb ik net van Haags begrepen
Op gestemdquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:47 schreef Dagoduck het volgende:
Buffalo Springfield is ook uit de lijst aan het verdwijnen
Dat is één van de redenen waarom ik toch ga stemmenquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:49 schreef Olga het volgende:
Hoop dat Del Shannon dit jaar wel weer terug in de top 2000 is
Thanksquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat is één van de redenen waarom ik toch ga stemmen
Dan heb je dikke vette pech.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:49 schreef Olga het volgende:
Mond houdenquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan heb je dikke vette pech.
Laten we het hopen maar ben er bang voor.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:49 schreef Olga het volgende:
Ik ben louter realist. Del Shannon zal dit jaar niet van de partij zijn in de Top 2000.quote:
Ik heb erop gestemdquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:49 schreef Olga het volgende:
Ik blijf hopen. Dan maar een nummer van Kensington minder in de lijstquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben louter realist. Del Shannon zal dit jaar niet van de partij zijn in de Top 2000.
Call me The Breezequote:Op vrijdag 1 december 2017 13:57 schreef Dagoduck het volgende:
Welke van JJ Cale zal ik stemmen jongens?
Heb niks ingevuld maar gok iets van Peggy Sue van Buddy Hollyquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie hebben jullie ingevuld als potentiele nummer 2000?
En wat denken jullie, kan Jolene de top 100 halen?
Jolene heeft mijn stem.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie hebben jullie ingevuld als potentiele nummer 2000?
En wat denken jullie, kan Jolene de top 100 halen?
Ik heb I Don't Like Mondays gezegd.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:57 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Heb niks ingevuld maar gok iets van Peggy Sue van Buddy Holly
Ben bang van wel. Vond die liedjes van hun nieuwe album niet echt bijzonder. Heb liever An Ocean In Between The Waves erinquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:58 schreef Mani89 het volgende:
Benieuwd of The War On Drugs nieuwe noteringen krijgen met hun nieuwe album, vorig jaar met 2 nummers 1700 plekken gestegen.
mijn nieuwste nummer is dancing on my own - Robyn.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:59 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga wel voor ouwe meuk zie ik al, maar dat geeft niet.
Of het fifa nummer wat wel een prima song isquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ben bang van wel. Vond die liedjes van hun nieuwe album niet echt bijzonder. Heb liever An Ocean In Between The Waves erin
Bad Romance - Lady Gaga hierquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:00 schreef Olga het volgende:
[..]
mijn nieuwste nummer is dancing on my own - Robyn.
Hier Tom Petty uit 1991quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:00 schreef Olga het volgende:
[..]
mijn nieuwste nummer is dancing on my own - Robyn.
Slight Return jaquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:04 schreef Dagoduck het volgende:
Jimi Hendrix Experience (moet trouwens nog The voor) - Voodoo Chile in de keuzelijst, is dat nou Voodoo Chile van 15 minuten of Voodoo Child (Slight Return)? Kan me niet voorstellen dat die laatste er niet in staat.
Prutsers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geprobeerd toch een zo divers mogelijk lijstje te maken met diverse stijlen en uit diverse periodes. En een soort van halve guilty pleasure erin met Nick Cave & Kylie Minogue, wat stiekem toch een verdomd goed nummer is
Typisch. Lijkt mij dat ze Voodoo Child (Slight Return) bedoelen aangezien die er al 2 jaar in staatquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:04 schreef Dagoduck het volgende:
Jimi Hendrix Experience (moet trouwens nog The voor) - Voodoo Chile in de keuzelijst, is dat nou Voodoo Chile van 15 minuten of Voodoo Child (Slight Return)? Kan me niet voorstellen dat die laatste er niet in staat.
Prutsers.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:08 schreef Dagoduck het volgende:
Heb ik J.J. Cale in mijn vrije keuze gedaan om alleen Cajun Moon er stond onder J.J Cale, staat even verderop J.J. Cale en JJ Cale.
Man man man, wat een gepruts.
Had het ook met The Doors, onder The Doors staan maar 3 nummers, vond ik raar, maar dan kijk je bij de D van Doors en daar staat de rest dus.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:08 schreef Dagoduck het volgende:
Heb ik J.J. Cale in mijn vrije keuze gedaan om alleen Cajun Moon er stond onder J.J Cale, staat even verderop J.J. Cale en JJ Cale.
Man man man, wat een gepruts.
LIJSTJE POSTEN AUB.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:12 schreef Slobeend het volgende:
Er is altijd wel een nummer dat je vergeet hè. Dit jaar Let It Happen.
Ik ben Suburbia vergeten. En Pure Shores. VERDOMMEquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:12 schreef Slobeend het volgende:
Oe Pure Shores, dat had idd een goede geweest.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben Suburbia vergeten. En Pure Shores. VERDOMME
wat zegt die gozer allemaal johquote:
What a wanker.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wat zegt die gozer allemaal joh
Nope. Volgend jaar weer een kans.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:18 schreef Mani89 het volgende:
Iedereen die vergeten is op Pure Shores te stemmen maakt maar gewoon een 2de lijst met een valse e-mail.
Dit is ook zeer spijtig. Tame Impala heeft alle hulp nodig.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:12 schreef Slobeend het volgende:
Ik voel dat dit liedje op de rand van de Top 2000 staat, elke stem telt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nope. Volgend jaar weer een kans.
welnee, die komt wel hoog. bijna alles onderin de lijst van vorig jaar heeft hulp nodig.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit is ook zeer spijtig. Tame Impala heeft alle hulp nodig.
5 maar?quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:22 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb inmiddels al 5 lijsten ingestuurd, kom op jongens.
Doe maar mooi op plaats 2001 dat nummer.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik voel dat dit liedje op de rand van de Top 2000 staat, elke stem telt.
Nu pas 5? Hadden er al minimaal 12 moeten zijn rond deze tijd natuurlijkquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:22 schreef Mani89 het volgende:
Beter je best doenquote:
Die waren live laatst echt super saaiquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:58 schreef Mani89 het volgende:
Benieuwd of The War On Drugs nieuwe noteringen krijgen met hun nieuwe album, vorig jaar met 2 nummers 1700 plekken gestegen.
Wel in mijn alternatieve lijst.quote:
quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:22 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk dat dat ook voor mij de enige oplossing is.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:22 schreef Mani89 het volgende:
Gelukkig ga ik nooit live.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:31 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Die waren live laatst echt super saai
Live wel een live gezien?quote:
Omdat iedereen die maar vijf liedjes kent gewoon braaf op de top 5 stemt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:42 schreef nassie999 het volgende:
Allemaal gave lijstjes en (soms) goeie nummers. Tenminste niet altijd van die bekende meuk die toch wel altijd al gedraaid wordt.
Ik vraag me ieder jaar af wie er dan wel op het afgezaagde Bohemian Rhapsody stemt... (en de andere nummers in de top 25, want daar verandert nooit echt veel). Als al niemand hier daarop stemt, hoe komen die nummers dan toch altijd weer zo hoog in de lijst?
quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:42 schreef nassie999 het volgende:
Allemaal gave lijstjes en (soms) goeie nummers. Tenminste niet altijd van die bekende meuk die toch wel altijd al gedraaid wordt.
Ik vraag me ieder jaar af wie er dan wel op het afgezaagde Bohemian Rhapsody stemt... (en de andere nummers in de top 25, want daar verandert nooit echt veel). Als al niemand hier daarop stemt, hoe komen die nummers dan toch altijd weer zo hoog in de lijst?
Omdat hij niet genoeg stemmen krijgt, gok ik zoquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:46 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom staat Nick Drake niet in de top2000.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat hij niet genoeg stemmen krijgt, gok ik zo
Deze mag wel in de lijst jaquote:
Aan de hoeveel zit je? Ik heb er nog eentje ingestuurd maar nu kap ik met die ongein.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bee Gees - How Deep Is Your Lovequote:Op vrijdag 1 december 2017 14:56 schreef Dagoduck het volgende:
Welke plaat is mijn grootste guilty pleasure?
Volumia - Afscheidquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:56 schreef Dagoduck het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EDIT : Zie nu dat ik artiest en nummer heb omgedraaid bij Sufjan Stevens - Chicago![]()
quote:Marvin Gaye- What's Going On
Freddie Aguilar - Anak
Talk Talk - It's My Life
The Monkees - Daydream Believer
Tom Petty - Free Fallin'
Linkin Park & Jay Z - Numb/Encore
The Beatles - Here Comes The Sun
Oasis - Don't Look Back In Anger
Goo Goo Dolls - Iris
Willie Nelson - Always On My Mind
Whitesnake - Here I Go Again
Journey - Don't Stop Believin'
The Verve - Bitter Sweet Symphony
U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For
Smashing Pumpkins - Disarm
Boston - Amanda
Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtowe
The Doors - The End
Aerosmith - Dream On
Jeff Buckley - Hallelujah
Del Shannon - Runaway
The Shadows - Apache -
Robyn - Dancing On My Own
David Bowie - Heroes
Jim Diamond - I Should Have Known Better
Talk Talk - Such a shame-
The Police - Every breath you take
Ben E. King - Stand by me
The Motors - Airport
A Flock Of Seagulls - I ran
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
Collective Soul - Shine
Lou Reed - Perfect Day
The Moody Blues - Nights In White Satin
Queen - Breakthru
Mooie lijst, zie dat ik zelf vergeten ben iets van the Prodigy erin te zetten, zonde (zeker omdat ik een nr dubbel heb gedaan)quote:
Zie de OPquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
Stemlijstjesgenot!!!![]()
Welke plaat gingen we ook al weer ‘redden’ dit jaar?
Jan en Zwaan - 't Dorpsfeestquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
Stemlijstjesgenot!!!![]()
Welke plaat gingen we ook al weer ‘redden’ dit jaar?
die hoort er eigenlijk wel in, maar ja dat geldt voor zovele liedjes van Radiohead.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:15 schreef richolio het volgende:
Wordt wel écht tijd dat Exit Music (For a Film) erin komt jongens
Dus alle Radiohead fans
quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zie de OP
(Killing Moon, Duel (Eye To Eye), Strange Fruit, Daydream Believer)
Daarnaast willen we graag dat Making Plans For Nigel opnieuw de lijst behaalt en stonden ook Morning Dew en Suburbia er goed voor.
Helemaal niet raar, na zo'n middelmatige plaat moet je er ook gewoon mee nokken.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
die hoort er eigenlijk wel in, maar ja dat geldt voor zovele liedjes van Radiohead.
na OK Computer schijnt Radiohead geen platen meer te hebben uitgegeven...![]()
Ook zo raar!
Ja, vreemd jaquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
die hoort er eigenlijk wel in, maar ja dat geldt voor zovele liedjes van Radiohead.
na OK Computer schijnt Radiohead geen platen meer te hebben uitgegeven...![]()
Ook zo raar!
Wats dezequote:Op vrijdag 1 december 2017 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Helemaal niet raar, na zo'n middelmatige plaat moet je er ook gewoon mee nokken.
Meerdere lijstjes? Geen wonder dat er met het jaar meer rommel in de lijst komt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Ben op weg naar een familieweekend in Wapserveen (en heb er zelfs zin in).
Zondagavond zal ik een (paar) lijstje(s) opsturen.
Een van hun mindere platenquote:
als je bedoelt dat het na OK Computer pas echt goed werd, dan heb je gelijk.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Helemaal niet raar, na zo'n middelmatige plaat moet je er ook gewoon mee nokken.
die komt wel in mijn lijstquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:13 schreef peaceman het volgende:
Iemand hier al op Mr. bojangles gestemd?
Jij ook een fijne feestmaand gewenst!!quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:24 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Meerdere lijstjes? Geen wonder dat er met het jaar meer rommel in de lijst komt.
Dat bedoel ik ja. Kid A, Amnesiac en In Rainbowsquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
als je bedoelt dat het na OK Computer pas echt goed werd, dan heb je gelijk.
en ook A moon shaped poolquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Kid A, Amnesiac en In Rainbows
Is Hotel California de nummer 1 ja?quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu effe oefenen voor vijf voor 12 op 31 december bij de buren op Radio 5.
Ja oké, die zijn fucking vet natuurlijk ookquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Kid A, Amnesiac en In Rainbows
Child In Time, mag ik hopen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Is Hotel California de nummer 1 ja?
Een dilemma voor je: Hotel California of Bohemian Rhapsodyquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Child In Time, mag ik hopen.
In een droomwereld is dat een ding
Kut dilemma. Beide namelijk prima platen maar niet bijzonder. Ik zeg dat Bohemian Rhapsody een mooier einde voor de Top 2000 is maar Hotel California het iets betere liedje.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Een dilemma voor je: Hotel California of Bohemian Rhapsody
Ik zou Hotel California kiezen. De ander is altijd even van bijkomen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kut dilemma. Beide namelijk prima platen maar niet bijzonder. Ik zeg dat Bohemian Rhapsody een mooier einde voor de Top 2000 is maar Hotel California het iets betere liedje.
heerlijk juist. Ik zou best met dit geweld wat nu mijn oren binnenkomt het jaar uit willen gaanquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zou Hotel California kiezen. De ander is altijd even van bijkomen.
Ik vind het leuker om na al het geweld om 02:00 de eerste plaatjes van het nieuwe jaar te draaien.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
heerlijk juist. Ik zou best met dit geweld wat nu mijn oren binnenkomt het jaar uit willen gaan
Maakt op zich niet uit.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:36 schreef Gala6183 het volgende:
Waarom staat The War on Drugs onder de T? Nu heb ik een van mijn vrije keuzes gebruikt terwijl dat nummer gewoon in de keuzelijst staat.
Je mag meer vrije keuze nummers dan nummers in totaal kiezen ja?quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maakt op zich niet uit.
VRIJE KEUZE
Geef hier jouw vrije keuze nummers op. Je mag 15 liedjes kiezen: jong, oud, wel of niet in de keuzelijst, alles mag! Daarnaast mag je maximaal 20 nummers uit de keuzelijst kiezen.
Welk nummer heb je gestemd?quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:36 schreef Gala6183 het volgende:
Waarom staat The War on Drugs onder de T? Nu heb ik een van mijn vrije keuzes gebruikt terwijl dat nummer gewoon in de keuzelijst staat.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag meer vrije keuze nummers dan nummers in totaal kiezen ja?
Haha ja dat denk ik wel bij meer artiesten. Stel je voor zeg, dat de vissersboot van Nick en Simon opeens zinkt...quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:31 schreef PippenScottie het volgende:
Dit zijn wel de dagen waar je bij elke pushbericht denkt “als er maar niks ergs met Marco Borsato is gebeurd”...
Oh check! Dan heb ik dus een vrije keuzelijstkeuze gekozenquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maakt op zich niet uit.
VRIJE KEUZE
Geef hier jouw vrije keuze nummers op. Je mag 15 liedjes kiezen: jong, oud, wel of niet in de keuzelijst, alles mag! Daarnaast mag je maximaal 20 nummers uit de keuzelijst kiezen.
Under the pressure.quote:
Of de zanger van Blof zich verstikt in een mosselquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:41 schreef alopio het volgende:
[..]
Haha ja dat denk ik wel bij meer artiesten. Stel je voor zeg, dat de vissersboot van Nick en Simon opeens zinkt...
OKEquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
OKESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vrije keuzelijst bezorgde me tranen van geluk.
Zou er een brief over schrijven.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom staan de box tops niet meer in de voorkeurslijst ? dat is toch raar?
Baduuumtsssjquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou er een brief over schrijven.
Dan kan je beter een jaartje top2000 overslaan als dat gebeurtquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:42 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Of de zanger van Blof zich verstikt in een mossel
Het oorspronkelijke radio 2 publiek wordt actief weggejaagd naar radio 10/5/nostalgiaquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom staan de box tops niet meer in de voorkeurslijst ? dat is toch raar?
Alle nummers van Blof staan al in de lijst, dus er zal weinig verschil zijnquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:42 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Of de zanger van Blof zich verstikt in een mossel
Zullen ze vast de volledige top 50 volmakenquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:51 schreef LCMS het volgende:
[..]
Alle nummers van Blof staan al in de lijst, dus er zal weinig verschil zijn
quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou er een brief over schrijven.
Je moest eens weten, die kunnen in hun eentje de top 500 vullen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:51 schreef LCMS het volgende:
[..]
Alle nummers van Blof staan al in de lijst, dus er zal weinig verschil zijn
quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:31 schreef PippenScottie het volgende:
Dit zijn wel de dagen waar je bij elke pushbericht denkt “als er maar niks ergs met Marco Borsato is gebeurd”...
Hey dat vind ik ook! Al is Exit Music wel een pareltje.quote:
Zeker het beste liedje van die plaat, nja misschien is Lucky nog concurrentie.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hey dat vind ik ook! Al is Exit Music wel een pareltje.
+1quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker het beste liedje van die plaat, nja misschien is Lucky nog concurrentie.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
OKEMooie lijst maar ik mis wel een beetje drugsoorlog en Spinvis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
*Karma Police. De rest is magertjes..quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker het beste liedje van die plaat, nja misschien is Lucky nog concurrentie.
Staan er in hoor.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mooie lijst maar ik mis wel een beetje drugsoorlog en Spinvis.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je moest eens weten, die kunnen in hun eentje de top 500 vullen.
Dat vind ik dus echt niks. Verbaas me er elk jaar weer over hoe hoog die staat.quote:
Terecht ook, alleen Paranoid Android is beterquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt niks. Verbaas me er elk jaar weer over hoe hoog die staat.
Smalfilm en Stefan En Lisette.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Welke van Spinvis moet ik stemmen?
Stefan en Lisettequote:
Dat zou ook een prima keuze zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Stefan en LisetteSmalfilm heb ik vorig jaar op gestemd, maar dit jaar neig ik misschien meer naar Limonadeglazen Wodka.. 't is lastig
Eens, eens, eens, eens, eens eens en eens.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:04 schreef Slobeend het volgende:
Er zijn zoveel nummers beter van Radiohead dan wat er nu in staat. Everything In Its Right Place, Pyramids, Reckoner, Jigsaw, Weird Fishes, House of Cards, Lotus Flower etc etc etc
Had ik ook maar is niet gelukt helaas..quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:01 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen om één nummer per artiest te doen. Geen idee waarom eigenlijk.
Ik vind Aan De Oevers Van De Tijd ook mooi. En Wespen Op De Appeltaart zou ik ook terecht vinden.quote:
Wespen op de Appeltaart of Oostendequote:Op vrijdag 1 december 2017 16:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Pleonasmequote:Op vrijdag 1 december 2017 16:08 schreef PippenScottie het volgende:
Nu op Radio 2: een inwisselbaar Coldplay nummer!
346.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:08 schreef PippenScottie het volgende:
Nu op Radio 2: een inwisselbaar Coldplay nummer!
quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:05 schreef laxus13 het volgende:
Radiohead is maar een matig bandje hoor
Jammer van de typefout, Shaggie Otis. Uitstekend nummer overigens.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:13 schreef cafca het volgende:
Gestemd: https://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
Het is dat je Pokemon in je lijstje hebt staan maar andersquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De generatiekloof met de rest hier spat er van af
Heeft alleen als nadeel dat mijn ideeën nu toch echt op zijn.
Dat is gewoon m'n morele verplichtingquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:18 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Het is dat je Pokemon in je lijstje hebt staan maar anders
Verder niks natuurlijkquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon m'n morele verplichting
Maar anders wat?
Ik denk niet dat er tussen ons zozeer een generatiekloof isquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Damn, autocorrect. Maar toch kansloos waarschijnlijkquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jammer van de typefout, Shaggie Otis. Uitstekend nummer overigens.
Heb nooit wat gehad met muziek van ver voor ik überhaupt het daglicht gezien hadquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:20 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Verder niks natuurlijk![]()
Ik zie dat je maar 3 jaar jonger bent maar een totaal verschillende smaak hebben
Jongste nummer uit mijn lijst is van 91quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb nooit wat gehad met muziek van ver voor ik überhaupt het daglicht gezien had
De top 500 van de 00's van qmusic is een handig boodschappenlijstje geweest iig.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:04 schreef Slobeend het volgende:
Er zijn zoveel nummers beter van Radiohead dan wat er nu in staat. Everything In Its Right Place, Pyramids, Reckoner, Jigsaw, Weird Fishes, House of Cards, Lotus Flower etc etc etc
Foolish Beat - Debbie Gibsonquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:56 schreef Dagoduck het volgende:
Ik blijf bij m'n generatiekloofquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:24 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Jongste nummer uit mijn lijst is van 91
Juicy!quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:28 schreef richolio het volgende:
Er staat weinig hiphop in de lijst. Ik pleit voor Big Poppa
Klopt daarom heb ik 3 hiphop nummers erin gezet, nog te weinig natuurlijk maar goed.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:28 schreef richolio het volgende:
Er staat weinig hiphop in de lijst. Ik pleit voor Big Poppa
Je lijst heeft wel een hoog Top 40 gehalte.quote:
Daar doe ik het niet voor, maar het is wel mooi om het even te onthouden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Mensen die hier op Mia stemmen: jullie komen in mijn testament. Ga zo door!
Durf te wedden dat praktisch elk nummer dat in dit topic voorbij komt wel eens in de top 40 heeft gestaanquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je lijst heeft wel een hoog Top 40 gehalte.
daar vergis je je in, denk ikquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Durf te wedden dat praktisch elk nummer dat in dit topic voorbij komt wel eens in de top 40 heeft gestaan
eerste dagquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Voorgangers tellen ook mee, zo makkelijk kom je er niet onderuitquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:42 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Er staat sowieso al muziek in mijn lijst van voor het bestaan van de top 40
Valt nog vies tegen denk ik hoorquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Durf te wedden dat praktisch elk nummer dat in dit topic voorbij komt wel eens in de top 40 heeft gestaan
Meat Loaf en Jeannyquote:Op vrijdag 1 december 2017 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
Mijn lijst. 30 eigen keuze en 5 Fok! steunplaten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juist dat is klachtwaardig.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:18 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Het is dat je Pokemon in je lijstje hebt staan maar anders
quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Juist dat is klachtwaardig.
Dig Out Your Soul is zo'n ondergewaardeerd album!quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heb ik ook nooit helemaal begrepen.
Ik zeg Falling Down en Shock of the Lightning
Ik zal er op stemmen! 505 moet er ook eindelijk in komen, maar staat wederom niet in de keuzelijst.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:15 schreef richolio het volgende:
Wordt wel écht tijd dat Exit Music (For a Film) erin komt jongens
Dus alle Radiohead fans
Niet alleen aids, ook Everything Now komt er - hopelijk - inquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoeveel 2017-aids kunnen we eigenlijk verwachten? Ik zou misschien twee nummers kunnen noemen.
Wij komen hier niet uit, maar ik vind het totaal onvergelijkbaar met the rembrandts ofzo.quote:
En met afstand het kutste ooit van coldplayquote:Op vrijdag 1 december 2017 17:22 schreef Mani89 het volgende:
Something Just Like This is een inkoppertje.
505 heb ik vorig jaar op gestemd en ga ik denk ik weer doenquote:Op vrijdag 1 december 2017 17:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dig Out Your Soul is zo'n ondergewaardeerd album!
[..]
Ik zal er op stemmen! 505 moet er ook eindelijk in komen, maar staat wederom niet in de keuzelijst.
[..]
Niet alleen aids, ook Everything Now komt er - hopelijk - in
Het interesseert mij ook verder niks joh.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij komen hier niet uit, maar ik vind het totaal onvergelijkbaar met the rembrandts ofzo.
Beetje zoals het afschaffen van ZP
Ik begrijp niet dat 505 nog steeds niet in de keuzelijst staat. Staat hoog in De Tijdloze van StuBru, werd op FOK als allerbeste lied van AM gekozen, er stemmen er hier toch best een aantal mensen op...quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:24 schreef richolio het volgende:
[..]
505 heb ik vorig jaar op gestemd en ga ik denk ik waar doenMaar wel beetje kansloos denk ik
En Everything Nowgenot ja
Hier staan een hoop mooie dingen in.quote:
Thanks!quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hier staan een hoop mooie dingen in.
De mijne is iets minder intellectueel verantwoord, ik zie bij jou wel een hoop nummers die net buiten mijn lijst zijn gevallen. Dat liedje van Sky Fereirra is echt geweldig, maar het zal denk ik een mission impossible zijn om die in de Top 2000 te krijgen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Thanks!Helaas geen ruimte meer op Runaway van Kanye West op te nemen (beste hiphopnummer ooit).
Waar kan ik jouw lijstje vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De mijne is iets minder intellectueel verantwoord, ik zie bij jou wel een hoop nummers die net buiten mijn lijst zijn gevallen. Dat liedje van Sky Fereirra is echt geweldig, maar het zal denk ik een mission impossible zijn om die in de Top 2000 te krijgen.
Nice! We delen in ieder geval een hoop favorieten (die van Daughter is bij mij ook net afgevallen en Empire of the Sun is ook geweldig). Tsja, wat is intellectueel verantwoord, dat vind ik altijd een beetje een loze term haha. Ik vind het vooral tof om te zien dat er muziekliefhebbers zijn die net als ik een ontzettend brede smaak hebben en zich niet per se vastbijten op een paar genres.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feit is wel dat artiesten als All Saints, Britney Spears (EVERYTIME <3), Backstreet Boys en Spice Girls genoeg uitstekende popliedjes hebben uitgebracht. Het kan iemands smaak niet zijn, maar ik vind het altijd wat makkelijk als mensen gaan afgeven om commerciële popmuziek,.
Leuk dat je Sky Fereirra ook kent! Fantastisch nummer inderdaad. Ik schreef er ooit dit over:Ze is in Nederland jammer genoeg erg ondergewaardeerd. Volgens mij heeft ze er zelfs nog nooit opgetreden hier. Ik hoop dat het tweede album nu eindelijk snel komt (2018 zou mooi zijn) en dat ze daarna wel uitgebreid gaat touren en Europa niet overslaat.quote:Everything Is Embarrassing behoort voor mij tot de categorie perfecte popliedjes en is in meerdere opzichten een briljant nummer. Een nummer dat voelt als een instant klassieker, ook al is het pas net 5 jaar oud. Allereerst is er de eigenzinnige en aanstekelijke melodie. Hoe frequent ik het nummer ook afspeel, het blijft aanvoelen als nieuw en extreem fijn. Als de warmte en het gelukzalige gevoel die je ervaart wanneer je net een bubbelbad bent ingestapt.
Daarbij is er natuurlijk de meesterlijke productie van Dev Hynes (a.k.a. Blood Orange) en Ariel Rechtshaid. Vol en warm met een overduidelijk 80s sausje, maar tegelijk heel modern klinkend. Je hoort een zacht tinkelende piano prachtig doorechoën in de eindeloze, repeterende drumbeat. Het nummer ademt een zoete melancholie, maar eigenlijk is de melancholische fase op het moment van schrijven al achter de rug.
Mocht je nog niet weggeblazen zijn let dan nog eens op Ferreira's prachtige zwoele stem, de sublieme songtekst over talloze conflicterende emoties en de manier waarop ze de woorden lijkt uit te spreken, dat ik in een andere recensie treffend omschreven zag worden als 'het mooie misleidende je-m'en-foutisme van zangeres Sky'.
Thematisch gezien gaat dit nummer in mijn ogen ook over het vergeten van de might-have-beens in je leven en het vinden van een positieve levenshouding. Hoe je moeilijke gebeurtenissen op een constructieve manier kunt accepteren, de eventuele gevoelens van haat, schaamte, spijt of weemoed vér achter je latend. Alles is immers relatief. Niet jezelf willen druk maken over eerdere keuzes en het mijmeren over 'wat als...'; aan het verleden valt toch niets te veranderen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Halo of Flies en Wild Placesquote:Op vrijdag 1 december 2017 17:26 schreef BufordTJustice het volgende:
Gestemd!
https://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
Rotterdam bijvoorbeeld van Noodweer zou ik eventueel overwegen, maar die maakt weinig kans.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:16 schreef richolio het volgende:
Meer Rotterdam in de lijst gaarne. Een aantal Feyenoord klassiekers en De Allermooiste Rotstad
Topplan
Helemaal mee eens, de commerciele popliedjes in mijn lijst zijn voor mij tijdloze popknallers (komt ook nostalgie bij kijken natuurlijk) die naar mijn mening ietwat onderschat zijn omdat ze destijds werden gemarket voor tienermeisjes.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nice! We delen in ieder geval een hoop favorieten (die van Daughter is bij mij ook net afgevallen en Empire of the Sun is ook geweldig). Tsja, wat is intellectueel verantwoord, dat vind ik altijd een beetje een loze term haha. Ik vind het vooral tof om te zien dat er muziekliefhebbers zijn die net als ik een ontzettend brede smaak hebben en zich niet per se vastbijten op een paar genres.
Feit is wel dat artiesten als All Saints, Britney Spears (EVERYTIME <3), Backstreet Boys en Spice Girls genoeg uitstekende popliedjes hebben uitgebracht. Het kan iemands smaak niet zijn, maar ik vind het altijd wat makkelijk als mensen gaan afgeven om commerciële popmuziek,.
Leuk dat je Sky Fereirra ook kent! Fantastisch nummer inderdaad. Ik schreef er ooit dit over:
[..]
Ze is in Nederland jammer genoeg erg ondergewaardeerd. Volgens mij heeft ze er zelfs nog nooit opgetreden hier. Ik hoop dat het tweede album nu eindelijk snel komt (2018 zou mooi zijn) en dat ze daarna wel uitgebreid gaat touren en Europa niet overslaat.
Niet om vervelend te doen, maar juist je lijst vind ik op 2 of 3 liedjes na juist wél heel erg in één hoek zitten. (De 'credible 3voor12VPRO Indie'-hoek om hem maar zo te noemen)quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:14 schreef Gretzl het volgende:
een ontzettend brede smaak hebben en zich niet per se vastbijten op een paar genres.
Beetje een snob2000 lijstje bedoel je?quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar juist je lijst vind ik op 2 of 3 liedjes na juist wél heel erg in één hoek zitten. (De 'credible 3voor12VPRO Indie'-hoek om hem maar zo te noemen)
Niet dat dat erg is want prima muziek, maar als ik aan een grote variatie in een lijst denk denk ik aan een lijst met daarin ( even een simpel voorbeeld) Drafi Deutscher, Underworld, Alcest, PP Ashton, Ed Sheeran, Guus Meeuwis en De Electronica's. (En zelfs die is vast incompleet) Van TROS tot VPRO, van zachte soul tot harde metal, van heel ingenieus tot zeer simpele popliedjes.
Maar natuurlijk is dat moeilijk te ondervangen in een lijst van 35 liedjes.
Een 'dit stond 3 jaar geleden veelal niet in de keuzelijst'-lijstje jaquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Beetje een snob2000 lijstje bedoel je?
Dat laatste klopt. Ik kies toch bij m'n stemlijst voor de Top 2000 voornamelijk voor nummers die een redelijke kans hebben om de lijst te bereiken. Ik luister ook regelmatig naar allerlei soorten electronica, alternatieve hiphop & R&B, shoegaze, post-rock, neoklassiek, folk en country. Maar die artiesten zijn vaak dusdanig onbekend dat het weinig zin heeft om ze hier te nomineren.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar juist je lijst vind ik op 2 of 3 liedjes na juist wél heel erg in één hoek zitten. (De 'credible 3voor12VPRO Indie'-hoek om hem maar zo te noemen)
Niet dat dat erg is want prima muziek, maar als ik aan een grote variatie in een lijst denk denk ik aan een lijst met daarin ( even een simpel voorbeeld) Drafi Deutscher, Underworld, Alcest, PP Ashton, Ed Sheeran, Guus Meeuwis en De Electronica's. (En zelfs die is vast incompleet) Van TROS tot VPRO, van zachte soul tot harde metal, van heel ingenieus tot zeer simpele popliedjes.
Maar natuurlijk is dat moeilijk te ondervangen in een lijst van 35 liedjes.
DIIV is ook een leuk bandje, vooral live kan ik erg van de podiumkunsten van Zach Smith genieten.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, de commerciele popliedjes in mijn lijst zijn voor mij tijdloze popknallers (komt ook nostalgie bij kijken natuurlijk) die naar mijn mening ietwat onderschat zijn omdat ze destijds werden gemarket voor tienermeisjes.
En mooie tekst over Sky Fereirra ja, ik kwam haar ooit op het spoor omdat ze de partner was/is van de lead zanger van DIIV waar ik ook enorm fan van ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Je lijstje is niet de eerste waarbij het me opvalt dat je bij je vrije keuzes enkele malen artiest en titel hebt omgewisseld.quote:[ afbeelding ][/spoiler]
quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Het lijkt erop alsof het elk jaar weer lastiger wordt..Alhoewel ik deze keer voor de eerste keer het vrije deel vol heb gemaakt volgens mij. Keuzes, keuzes, keuzes. En dan de komende dagen weer genieten als ik weer een plaat hoor waar ik stom genoeg niet aan gedacht heb
The River en Sultans of SwingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
Voor 2012/2013 had ik het veel lastiger met het vinden van 20 grote favorieten in de keuzelijst. Sindsdien is het gelukkig almaar beter geworden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een 'dit stond 3 jaar geleden veelal niet in de keuzelijst'-lijstje ja
Heuh.. whatthefuck jaquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je lijstje is niet de eerste waarbij het me opvalt dat je bij je vrije keuzes enkele malen artiest en titel hebt omgewisseld.
Is ook deels de schuld van de interface van de stemsite, want ik zag dat je op twee manieren je vrije keuzes kon opgeven. In het ene menu staat artiest bovenaan, in het andere titel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
quote:
Ik heb hiervoor gewaarschuwd op het prille beginquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je lijstje is niet de eerste waarbij het me opvalt dat je bij je vrije keuzes enkele malen artiest en titel hebt omgewisseld.
Is ook deels de schuld van de interface van de stemsite, want ik zag dat je op twee manieren je vrije keuzes kon opgeven. In het ene menu staat artiest bovenaan, in het andere titel.
Ik vind juist dat de kwaliteit van de lijst er niet op vooruit gaat in de gemene deler, maar komt niet zozeer door deze muziek natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Voor 2012/2013 had ik het veel lastiger met het vinden van 20 grote favorieten in de keuzelijst. Sindsdien is het gelukkig almaar beter geworden.![]()
Maar het blijft wel belachelijk dat de redactie van Radio 2 nog steeds keihard The National negeert, terwijl je tegelijkertijd wel op artiesten kunt stemmen als Midlake, John Grant, MGMT, Nine Inch Nails, Pixies, Björk, Gorillaz, The xx, Tame Impala, Massive Attack, Quuens of the Stone Age, Johan, The Smiths, Arctic Monkeys etc.
Het is niet dat mijn favoriete band anno 2017 nog een obscuur indie bandje is. Ze verkopen met gemak 2x de AFAS Live uit en headlinen op festivals als Down the Rabbit Hole voor 25k man.
En ik snap er ook niks van dat Rebellion (Lies), dé klassieker van Arcade Fire er nog steeds niet is bijgevoegd. Alsof mensen dan wel Wake Up in de lijst gaan stemmen....
quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:46 schreef Zorro het volgende:
Mijn lijst. Of moet ik zeggen: Mijn eerste lijst ...
quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:43 schreef richolio het volgende:
Klaar..Was wel moeilijk zeg. Vorig jaar had ik twee lijsten ingestuurd, dit jaar wist ik amper deze vol te maken
SmalfilmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kan mij verder heel erg vinden in deze lijst, benieuwd ook of/welke nummers van A Deeper Understanding de Top 2000 gaan halen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Ik zie een zeker patroon in deze lijst.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:46 schreef Zorro het volgende:
Mijn lijst. Of moet ik zeggen: Mijn eerste lijst ...
daag 'm nou niet uitquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zie Mani voor het eerst in tijden geen act opvoeren.
Als ik jou lijst zie kan ik die bijna 1-op-1 kopieren en als tweede insturenquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:48 schreef zorro28 het volgende:
[..]![]()
Maar dat zal niemand verbazen denk ik
Ik bewaar dat allemaal voor het WK darts straks.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zie Mani voor het eerst in tijden geen act opvoeren.
Onderschat bandje hoor, The Funeralquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:43 schreef richolio het volgende:
Wel chill dat ik The Funeral bij artiest heb ingevoerd en Band of Horses bij titelZie ik nu
Ik denk Holding On wel eigenlijk, maar Pain en Thinking Of A Place zouden van mij ook wel mogenquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Smalfilm![]()
Ik kan mij verder heel erg vinden in deze lijst, benieuwd ook of/welke nummers van A Deeper Understanding de Top 2000 gaan halen.
dankquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Onderschat bandje hoor, The Funeral.
Maar prima lijstje.
Dit heeft niks met een generatiekloof te maken, maar met wansmaak. Volgens mij ben je niet veel jonger dan Mex, ik en Slob bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
SOWquote:Op vrijdag 1 december 2017 19:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit heeft niks met een generatiekloof te maken, maar met wansmaak. Volgens mij ben je niet veel jonger dan Mex, ik en Slob bijvoorbeeld.
Keihardquote:Op vrijdag 1 december 2017 19:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit heeft niks met een generatiekloof te maken, maar met wansmaak. Volgens mij ben je niet veel jonger dan Mex, ik en Slob bijvoorbeeld.
Dit is echt een heerlijke post.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Genot.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wowquote:Op vrijdag 1 december 2017 19:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
SOW
ik zie hier wat wrok wegens het dartsen.
quote:
quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is echt een heerlijke post.
quote:
Kliekjesvorming. #engengengquote:
Kijk dit is pas divers.quote:
Ja joh, beetje van alles wat gedaan dit jaar ipv de standaard klassiekers. Die krijgen meestal toch wel genoeg stemmen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:34 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kijk dit is pas divers.Swimming Pools.
Prima inderdaad. Ik ben in de FOK! lijstjes volgens mij nog 0 keer Bohemian Rhapsody tegen gekomen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja joh, beetje van alles wat gedaan dit jaar ipv de standaard klassiekers. Die krijgen meestal toch wel genoeg stemmen.
Ja ik ook welquote:Op vrijdag 1 december 2017 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja joh, beetje van alles wat gedaan dit jaar ipv de standaard klassiekers. Die krijgen meestal toch wel genoeg stemmen.
Ik ben nog aan mijn lijstje bezig maar bij mij staat ie er inquote:Op vrijdag 1 december 2017 19:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Prima inderdaad. Ik ben in de FOK! lijstjes volgens mij nog 0 keer Bohemian Rhapsody tegen gekomen.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik ben nog aan mijn lijstje bezig maar bij mij staat ie er in
+1 voor je keuze voor the Kelly Familyquote:Op vrijdag 1 december 2017 19:17 schreef DecoAoreste het volgende:
De Spinvis fanclub is je dankbaar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Toplijst!quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:50 schreef zorro28 het volgende:
Mijn FOK!-steunlijstje:
INXS - Original Sin
Crowded House - Better Be Home Soon
a-ha - The Sun Always Shines On TV
Stevie Wonder - As
Tom Petty - Refugee
Noel Harrison - Windmills of Your Mind
Mecano - Hijo De La Luna
Echo & The Bunnymen - Killing Moon
Nik Kershaw - The Riddle
The Romantics - What I Like About You
Roy Orbison - You Got It
Freddie Aguilar - Anak
A Flock Of Seagulls - I Ran
Adam and the Ants - Stand and Deliver
Joan Jett and the Blackhearts - I Love Rock 'n' Roll
OMD - Talking Loud and Clear
World Party - Ship of Fools
Isaac Hayes - Theme From Shaft
Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits
The Sweet - Ballroom Blitz
Elvis vs JXL - A Little Less Conversation
ABC - All of My Heart
Roxy Music - Jealous Guy
Laura Pausini - La Solitudine
Cyndi Lauper - Girls Just Wanna Have Fun
Diesel - Sausolito Summernight
Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
Blondie - Heart of Glass
Charles Aznavour - For Me Formidable
Matia Bazar - Ti Sento
George Harrison - Got My Mind Set On You
Steely Dan - Do It Again
The Pointer Sisters - Fire
The Monkees - Daydream Believer
Dit was een van mijn gekillde darlings dus DANK JE.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:50 schreef zorro28 het volgende:
Mijn FOK!-steunlijstje:
Roy Orbison - You Got It
Alle steun voor dit initiatief is van harte welkom (mocht je nog een plekje over hebben in je lijst).twitter:geertrb twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 15:05:19Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat @RobvandenAker ons ontviel ? Zijn overlijden maakte veel emoties los, wan... https://t.co/58MLpI42x4 reageer retweet
quote:Vrij:
1. Atmosphere - Painting
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. C½ur de Pirate - Place de la République
4. dEUS - Instant Street
5. Eefje de Visser - Scheef
6. Lorde - Sober
7. Nils Frahm - Says
8. Phosphorescent - Song for Zula
9. Radiohead - Let Down
10. Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing
11. The Crookes - Maybe in the Dark
12. The National - About Today
13. The National - Fake Empire
14. The Postal Service - Such Great Heights
15. The xx - Say Something Loving
Keuzelijst:
1. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
2. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
3. Damien Rice - The Blower's Daughter
4. Gorki - Mia
5. Johan - Tumble and Fall
6. Nelly Furtado - Try
7. Keane - Bedshaped
8. MGMT - Kids
9. Nick Drake - Pink Moon
10. Pulp - Disco 2000
11. Spinvis - Bagagedrager
12. Tame Impala - Let It Happen
13. Tame Impala - The Less I Know the Better
14. The Killers - Mr. Brightside
15. The Smiths - Girlfriend in a Coma
16. The Smiths - How Soon Is Now?
17. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Ou
18. The Verve - The Drugs Don't Work
19. The xx - On Hold
20. The Cure - Lovesong
Oh shit, Animal Nitrate vergeten VERDOMME.quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:42 schreef Bayswater het volgende:
Tsja, nu weet ik het niet meer. Komt hier veel moois voorbij waarvan ik een deel erin ga zetten. Ga het zelf eens proberen met Suede. Nooit in de top 40 gestaan in Nederland met een nummer dus vrij kansloos. The Asphalt World zo mooi
Motownphillyquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:23 schreef Cee het volgende:
Ik wilde heel veel dingen er in zetten die ik voorgaande jaren niet er in heb gezet en dat is me amper voor de helft gelukt.Maar, heb toch weer een (mijns inziens) gevarieerd, wellicht niet wereldschokkend, bij vlagen kansloos lijstje.
Oh en NOG STEEDS staat Gold van Prince niet eens in de keuzelijst wat is er in godsnaam mis met die mensen daar?
Overigens gegokt dat Sweet goodbyes van Krezip op 2000 staat, die worden de laatste tijd zo belachelijk vaak gedraaid op 2 en dit lijkt me dan wel een slimme keuze.
Ai, mooi! Vergeet ook the 2 of us niet.quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:44 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh shit, Animal Nitrate vergeten VERDOMME.
*noteert voor lijst nummer 2*
Tallest Manquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:45 schreef Bugno het volgende:
Gestempt:
Portishead - Roads
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Jefferson Airplane - White Rabbit
The Stranglers - Golden Brown
Crowded House - Into Temptation
Kansas - Dust In The Wind
Fleetwood Mac - Gipsy
Echo & The Bunnymen - Killing Moon
Procul Harum - A Whiter Shade Of Pale
The Moody Blues - Nights In White Satin
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
The Doors - Light my Fire
No Doubt - Don’t Speak
Paul Simon - Kodachrome
Bob Dylan - Hurricane
Cuby & The Blizzards - Somebody Will Know Someday
Brainbox - Summertime
Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
Elvis Costello - I Want You
David Bowie - Space Oddity
Vrije keuze (met volgens mij nog flink aantal uit de keuzelijst zowaar:
Radiohead - There, There
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
R.E.M. - Nightswimming
Massive Attack - Unfinished Sympathy
The Black Keys - Never Gonna Give You Up
The Cardigans - Lovefool
Moloko - The Time Is Now
Tori Amos - Winter
Nirvana - Dumb
Tame Impala - Let It Happen
Eddie Vedder - Guaranteed
The Tallest man On Earth - Love Is All
Lenny Kravitz - Thinking Of You
Oh BugnoGodquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:45 schreef Bugno het volgende:
Gestempt:
The Black Keys - Never Gonna Give You Up
Ultiem genotquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oh BugnoGod. Dit is zo'n geweldig nummer, m'n favoriete van The Black Keys.
Toevallig ook Luther gezien?
Ineens kwam ie voorbij in een van oidere afspeellijsten en ik dacht waarom niet!quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Motownphillydie had ik al heel lang niet gehoord.
Nee een tv-serie, dat nummer zit in de seizoensfinale. Dat was 10/10 genot, maar dit geheel terzijde.quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:58 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ultiem genotkan 'm nu meespelen op gitaar. Ik
Luther: is dat een film ofzo?
Neil Youngquote:
Foto van vroegerquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:56 schreef Ajacied422 het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk ook op Rob de Nijs gestemd?
KAK! Vergeten op I Put a Spell on You te stemmenquote:
quote:Op vrijdag 1 december 2017 20:59 schreef Cee het volgende:
[..]
Ineens kwam ie voorbij in een van oidere afspeellijsten en ik dacht waarom niet!
Lijstje nummer twee zal trouwens wat meer boybandgarnituur bevatten, wees gerust mani.
Die heb ik ingevuld als mijn guilty pleasure.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:01 schreef Bayswater het volgende:
Ook mijn stem naar Rick Astley, mooi nummer om 2017 uit te luiden.
Goed lijstjequote:Op vrijdag 1 december 2017 21:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lijstje:
1. Gorky - Mia
2. Eagles - Hotel California
3. Dire Straits - Sultans of Swing
4, Supertramp - School
5. Nick Cave & the Bad Seeds - Into My Arms
6. Pink Floyd - Wish you were here
7. Frank Boeijen - Kronenburg park\
8. Bruce Springsteen - Meeting Across the River
9. Raymond van t Groenewoud - Twee Meisjes
10. Sam Cooke - A change is gonna Come
11. Herman van Veen - Liefde van Later