Juist dat is klachtwaardig.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:18 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Het is dat je Pokemon in je lijstje hebt staan maar anders

quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Juist dat is klachtwaardig.

Dig Out Your Soul is zo'n ondergewaardeerd album!quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heb ik ook nooit helemaal begrepen.
Ik zeg Falling Down en Shock of the Lightning
Ik zal er op stemmen! 505 moet er ook eindelijk in komen, maar staat wederom niet in de keuzelijst.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:15 schreef richolio het volgende:
Wordt wel écht tijd dat Exit Music (For a Film) erin komt jongens
Dus alle Radiohead fans
Niet alleen aids, ook Everything Now komt er - hopelijk - inquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoeveel 2017-aids kunnen we eigenlijk verwachten? Ik zou misschien twee nummers kunnen noemen.

Wij komen hier niet uit, maar ik vind het totaal onvergelijkbaar met the rembrandts ofzo.quote:

En met afstand het kutste ooit van coldplayquote:Op vrijdag 1 december 2017 17:22 schreef Mani89 het volgende:
Something Just Like This is een inkoppertje.

505 heb ik vorig jaar op gestemd en ga ik denk ik weer doenquote:Op vrijdag 1 december 2017 17:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dig Out Your Soul is zo'n ondergewaardeerd album!
[..]
Ik zal er op stemmen! 505 moet er ook eindelijk in komen, maar staat wederom niet in de keuzelijst.
[..]
Niet alleen aids, ook Everything Now komt er - hopelijk - in

Het interesseert mij ook verder niks joh.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij komen hier niet uit, maar ik vind het totaal onvergelijkbaar met the rembrandts ofzo.
Beetje zoals het afschaffen van ZP

Ik begrijp niet dat 505 nog steeds niet in de keuzelijst staat. Staat hoog in De Tijdloze van StuBru, werd op FOK als allerbeste lied van AM gekozen, er stemmen er hier toch best een aantal mensen op...quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:24 schreef richolio het volgende:
[..]
505 heb ik vorig jaar op gestemd en ga ik denk ik waar doenMaar wel beetje kansloos denk ik
En Everything Nowgenot ja

Hier staan een hoop mooie dingen in.quote:

Thanks!quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hier staan een hoop mooie dingen in.

De mijne is iets minder intellectueel verantwoord, ik zie bij jou wel een hoop nummers die net buiten mijn lijst zijn gevallen. Dat liedje van Sky Fereirra is echt geweldig, maar het zal denk ik een mission impossible zijn om die in de Top 2000 te krijgen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Thanks!Helaas geen ruimte meer op Runaway van Kanye West op te nemen (beste hiphopnummer ooit).
Waar kan ik jouw lijstje vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.

quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De mijne is iets minder intellectueel verantwoord, ik zie bij jou wel een hoop nummers die net buiten mijn lijst zijn gevallen. Dat liedje van Sky Fereirra is echt geweldig, maar het zal denk ik een mission impossible zijn om die in de Top 2000 te krijgen.
Nice! We delen in ieder geval een hoop favorieten (die van Daughter is bij mij ook net afgevallen en Empire of the Sun is ook geweldig). Tsja, wat is intellectueel verantwoord, dat vind ik altijd een beetje een loze term haha. Ik vind het vooral tof om te zien dat er muziekliefhebbers zijn die net als ik een ontzettend brede smaak hebben en zich niet per se vastbijten op een paar genres.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feit is wel dat artiesten als All Saints, Britney Spears (EVERYTIME <3), Backstreet Boys en Spice Girls genoeg uitstekende popliedjes hebben uitgebracht. Het kan iemands smaak niet zijn, maar ik vind het altijd wat makkelijk als mensen gaan afgeven om commerciële popmuziek,.
Leuk dat je Sky Fereirra ook kent! Fantastisch nummer inderdaad. Ik schreef er ooit dit over:Ze is in Nederland jammer genoeg erg ondergewaardeerd. Volgens mij heeft ze er zelfs nog nooit opgetreden hier. Ik hoop dat het tweede album nu eindelijk snel komt (2018 zou mooi zijn) en dat ze daarna wel uitgebreid gaat touren en Europa niet overslaat.quote:Everything Is Embarrassing behoort voor mij tot de categorie perfecte popliedjes en is in meerdere opzichten een briljant nummer. Een nummer dat voelt als een instant klassieker, ook al is het pas net 5 jaar oud. Allereerst is er de eigenzinnige en aanstekelijke melodie. Hoe frequent ik het nummer ook afspeel, het blijft aanvoelen als nieuw en extreem fijn. Als de warmte en het gelukzalige gevoel die je ervaart wanneer je net een bubbelbad bent ingestapt.
Daarbij is er natuurlijk de meesterlijke productie van Dev Hynes (a.k.a. Blood Orange) en Ariel Rechtshaid. Vol en warm met een overduidelijk 80s sausje, maar tegelijk heel modern klinkend. Je hoort een zacht tinkelende piano prachtig doorechoën in de eindeloze, repeterende drumbeat. Het nummer ademt een zoete melancholie, maar eigenlijk is de melancholische fase op het moment van schrijven al achter de rug.
Mocht je nog niet weggeblazen zijn let dan nog eens op Ferreira's prachtige zwoele stem, de sublieme songtekst over talloze conflicterende emoties en de manier waarop ze de woorden lijkt uit te spreken, dat ik in een andere recensie treffend omschreven zag worden als 'het mooie misleidende je-m'en-foutisme van zangeres Sky'.
Thematisch gezien gaat dit nummer in mijn ogen ook over het vergeten van de might-have-beens in je leven en het vinden van een positieve levenshouding. Hoe je moeilijke gebeurtenissen op een constructieve manier kunt accepteren, de eventuele gevoelens van haat, schaamte, spijt of weemoed vér achter je latend. Alles is immers relatief. Niet jezelf willen druk maken over eerdere keuzes en het mijmeren over 'wat als...'; aan het verleden valt toch niets te veranderen.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well

Halo of Flies en Wild Placesquote:Op vrijdag 1 december 2017 17:26 schreef BufordTJustice het volgende:
Gestemd!
https://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list

Rotterdam bijvoorbeeld van Noodweer zou ik eventueel overwegen, maar die maakt weinig kans.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:16 schreef richolio het volgende:
Meer Rotterdam in de lijst gaarne. Een aantal Feyenoord klassiekers en De Allermooiste Rotstad
Topplan

Helemaal mee eens, de commerciele popliedjes in mijn lijst zijn voor mij tijdloze popknallers (komt ook nostalgie bij kijken natuurlijk) die naar mijn mening ietwat onderschat zijn omdat ze destijds werden gemarket voor tienermeisjes.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nice! We delen in ieder geval een hoop favorieten (die van Daughter is bij mij ook net afgevallen en Empire of the Sun is ook geweldig). Tsja, wat is intellectueel verantwoord, dat vind ik altijd een beetje een loze term haha. Ik vind het vooral tof om te zien dat er muziekliefhebbers zijn die net als ik een ontzettend brede smaak hebben en zich niet per se vastbijten op een paar genres.
Feit is wel dat artiesten als All Saints, Britney Spears (EVERYTIME <3), Backstreet Boys en Spice Girls genoeg uitstekende popliedjes hebben uitgebracht. Het kan iemands smaak niet zijn, maar ik vind het altijd wat makkelijk als mensen gaan afgeven om commerciële popmuziek,.
Leuk dat je Sky Fereirra ook kent! Fantastisch nummer inderdaad. Ik schreef er ooit dit over:
[..]
Ze is in Nederland jammer genoeg erg ondergewaardeerd. Volgens mij heeft ze er zelfs nog nooit opgetreden hier. Ik hoop dat het tweede album nu eindelijk snel komt (2018 zou mooi zijn) en dat ze daarna wel uitgebreid gaat touren en Europa niet overslaat.

Niet om vervelend te doen, maar juist je lijst vind ik op 2 of 3 liedjes na juist wél heel erg in één hoek zitten. (De 'credible 3voor12VPRO Indie'-hoek om hem maar zo te noemen)quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:14 schreef Gretzl het volgende:
een ontzettend brede smaak hebben en zich niet per se vastbijten op een paar genres.

Beetje een snob2000 lijstje bedoel je?quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar juist je lijst vind ik op 2 of 3 liedjes na juist wél heel erg in één hoek zitten. (De 'credible 3voor12VPRO Indie'-hoek om hem maar zo te noemen)
Niet dat dat erg is want prima muziek, maar als ik aan een grote variatie in een lijst denk denk ik aan een lijst met daarin ( even een simpel voorbeeld) Drafi Deutscher, Underworld, Alcest, PP Ashton, Ed Sheeran, Guus Meeuwis en De Electronica's. (En zelfs die is vast incompleet) Van TROS tot VPRO, van zachte soul tot harde metal, van heel ingenieus tot zeer simpele popliedjes.
Maar natuurlijk is dat moeilijk te ondervangen in een lijst van 35 liedjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |