ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 15 oktober 2017 11:07 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ik was even in de war met Baarland. Tussen dat en Stadskanaal ligt zo'n beetje heel Nederland
Wat? Dat ie straling afgeeft? Dat je er de World Cup kunt kijken? Dat er een speciale coupé voor neuspeuteraars aan boord is? Dat het een elektrische trein is? En dat je toch beter kunt gaan fietsen?
Wat? Dat ie straling afgeeft? Dat je er de World Cup kunt kijken? Dat er een speciale coupé voor neuspeuteraars aan boord is? Dat het een elektrische trein is? En dat je toch beter kunt gaan fietsen?
Staan twee soorten VIRM aangegeven, nooit verwacht dat er ook echt een niet-gemoderniseerde en een gemoderniseerde voor kwamen rijden.
Waarom zou dat niet kloppen? NS weet prima welke treinen wel en niet gemoderniseerd zijn, dus zodra er een gemoderniseerde trein rijdt, krijg je het nieuwe plaatje te zien. Hooguit dat de lijst in de app zelf niet helemaal up-to-date is, dus dat er een gemoderniseerde trein voor komt rijden als er in de app nog een oude trein staat aangegeven.
Als ik het goed lees staat: savonds 2 treinen per 12 minuut en 30 seconden.....kan je dan niet gewoon beter zeggen 9 treinen per uur? (Naar MLV Chessy)
Als ik het goed lees staat: savonds 2 treinen per 12 minuut en 30 seconden.....kan je dan niet gewoon beter zeggen 9 treinen per uur? (Naar MLV Chessy)
Iets met Kattencentrale (na spanning en stroom) maar ik bedacht me dat bijna niemand zo'n obscure referentie zou kennen. Ik weet zelf niet eens meer waar hij vandaan komt. Pietje Bell misschien? Daarop begon ik te backspacen, toen kwam m'n kat even welterusten zeggen en kopte tegen m'n handen en telefoon aan. Het is nogal een aandachtshoer.
Iets met Kattencentrale (na spanning en stroom) maar ik bedacht me dat bijna niemand zo'n obscure referentie zou kennen. Ik weet zelf niet eens meer waar hij vandaan komt. Pietje Bell misschien? Daarop begon ik te backspacen, toen kwam m'n kat even welterusten zeggen en kopte tegen m'n handen en telefoon aan. Het is nogal een aandachtshoer.
Iets met Kattencentrale (na spanning en stroom) maar ik bedacht me dat bijna niemand zo'n obscure referentie zou kennen. Ik weet zelf niet eens meer waar hij vandaan komt. Pietje Bell misschien? Daarop begon ik te backspacen, toen kwam m'n kat even welterusten zeggen en kopte tegen m'n handen en telefoon aan. Het is nogal een aandachtshoer.
In combinatie met incapabele automobilisten die het voor elkaar krijgen om op één ochtend twee flinke ongelukken veroorzaken met een afgesloten A58 tot gevolg
De RET heeft met het overnemen van de Hoekse lijn ook een ander grapje van de NS overgenomen. Vanmorgen op drie metrolijnen vertraging door gladde rails: blaadjes.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Met de nieuwe dienstregeling is er een nieuwe naam ECE (Eurocity-Express) voor een ja wat, traject-/trein-/materiaal-soort?
Affijn het gaat om een trein van Frankfurt naar Milaan, binnen 8 uur moet dat gaan gebeuren en je wordt vervoerd met een ETR 610 van de SBB (de SBB noemt ze RABe 503)..
Deze trein stopt nergens meer in Duitsland .
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 16-10-2017 13:22:43 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De sneltrein Enschede-Raalte lijkt de hele dag 1x uur te rijden. Vertrekt om :31 uit Enschede, dat is 4 minuten voor de gewone stoptrein Daarnaast liggen de stoptreinen tussen Wierden en Zwolle scheef, aangezien er het ene half uur langer in Raalte wordt gestopt en het andere halfuur in Nijverdal edit: alle treinen naar/van Enschede (zonder de stopper naar Gronau) zijn op een of andere manier ergens uitgebogen om de nieuwe sneltrein mogelijk te maken. De sprinter Apeldoorn-Enschede heeft in de spits in het ene halve uur ook een stop van 12 minuten in Almelo om de 'sneltrein' vanuit Raalte te laten passeren.
[ Bericht 12% gewijzigd door boriq op 16-10-2017 13:37:22 ]
Op maandag 16 oktober 2017 13:05 schreef bork het volgende: Met de nieuwe dienstregeling is er een nieuwe naam ECE (Eurocity-Express) voor een ja wat, traject-/trein-/materiaal-soort?
Affijn het gaat om een trein van Frankfurt naar Milaan, binnen 8 uur moet dat gaan gebeuren en je wordt vervoerd met een ETR 610 van de SBB (de SBB noemt ze RABe 503)..
Vreemd, in de nieuwe dienstregeling wordt de ICE 105 (trein van Amsterdam naar Basel) de ICE 405 en duurt er een half uur langer dan nu over omdat deze 29 minuten blijft staan in Oberhausen. Dit geldt tijdelijk neem ik aan, andere ritten rijden oude reistijden zie ik net.
[ Bericht 17% gewijzigd door bork op 16-10-2017 13:53:12 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 16 oktober 2017 13:33 schreef bork het volgende: Vreemd, in de nieuwe dienstregeling wordt de ICE 105 (trein van Amsterdam naar Basel) de ICE 405 en duurt er een half uur langer dan nu over omdat deze 29 minuten blijft staan in Oberhausen. Dit geldt tijdelijk neem ik aan, andere ritten rijden oude reistijden zie ik net.
Op maandag 16 oktober 2017 13:33 schreef bork het volgende: Vreemd, in de nieuwe dienstregeling wordt de ICE 105 (trein van Amsterdam naar Basel) de ICE 405 en duurt er een half uur langer dan nu over omdat deze 29 minuten blijft staan in Oberhausen. Dit geldt tijdelijk neem ik aan, andere ritten rijden oude reistijden zie ik net.
Er zijn werkzaamheden in december, waarbij ICE's worden omgeleid via de Betuweroute, en dat geeft een half uur extra reistijd. Zal vast nog niet goed in die reisplanner verwerkt zijn.
Na de kerst is de dienstregeling weer normaal zo te zien.
Op maandag 16 oktober 2017 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende: De RET heeft met het overnemen van de Hoekse lijn ook een ander grapje van de NS overgenomen. Vanmorgen op drie metrolijnen vertraging door gladde rails: blaadjes.
Dat hebben ze daar heel vaak, en niet alleen door blaadjes maar vooral door neerslaande vervuiling uit de havens
Dat hebben ze daar heel vaak, en niet alleen door blaadjes maar vooral door neerslaande vervuiling uit de havens
Ja, ergens op langs die lijn schijnt een fabriek van chemische troep te zitten die voor neerslag zorgt op de rails. Was altijd al een berucht stuk om die reden.
Ja, ergens op langs die lijn schijnt een fabriek van chemische troep te zitten die voor neerslag zorgt op de rails. Was altijd al een berucht stuk om die reden.
ergens langs de lijn? :’) je bedoeld zo ongeveer langs het hele traject
Op maandag 16 oktober 2017 13:11 schreef James1988 het volgende: Brits nieuws: GWR heeft vanochtend de eerste passagiers vervoerd met de nieuwe Intercity Express Train, de Class 800.
Op maandag 16 oktober 2017 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende: De RET heeft met het overnemen van de Hoekse lijn ook een ander grapje van de NS overgenomen. Vanmorgen op drie metrolijnen vertraging door gladde rails: blaadjes.
Dat hadden ze 20 jaar geleden ook al en kwam er regelmatig een MG2 voorbij glijden. Die reden toen vaak nog in de maximale lengte van 4 stellen, dus de voorste deur miste nog wel eens een stukje perron.
Mja die hebben ook een geweldige airco Meestal zie je dit op snikhete dagen, niet ergens in de herfst. VIRM wil op hele hete dagen ook wel eens een zwembad creëren, maar daar zit de airco boven het balkon en niet boven de stoelen. Als dat gebeurt gaat-ie over het algemeen direct de dienst uit, en wordt-ie. niet gebruikt voor de eerste publieke rit met de pers
Wat mij opvalt aan de nieuwe dienstregeling: -Aansluiting in Roermond tussen de 32200 en de 800 wordt nu 5 minuten richting het zuiden en 3 minuten richting het noorden. Als dat maar goed gaat. -De RB61 staat in beide richtingen 5 minuten stil in Bad Bentheim. De eerste vertrekken uit Hengelo zijn om 6:34 (ma-vr), 7:34 (za) en 8:34 (zo). De laatste vertrek uit Osnabrück is al om 21:14, wel ruim een uur later dan de IC Berlin en twee uur later dan destijds de Grensland. Er zijn geen LM-ritten tussen Hengelo en Bad Bentheim. -De Syntustreinen tussen Zwolle en Enschede worden 3 tot 5 minuten sneller dan de treinen van NS die er nu rijden. De sneltreinen rijden voor de stoptreinen uit en stoppen naast in Hengelo en Almelo ook in Nijverdal. Vertrek uit Es om .31
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op maandag 16 oktober 2017 15:58 schreef MTL het volgende: Mja die hebben ook een geweldige airco Meestal zie je dit op snikhete dagen, niet ergens in de herfst. VIRM wil op hele hete dagen ook wel eens een zwembad creëren, maar daar zit de airco boven het balkon en niet boven de stoelen. Als dat gebeurt gaat-ie over het algemeen direct de dienst uit, en wordt-ie. niet gebruikt voor de eerste publieke rit met de pers
Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging
Oftewel: plan je de trein naar huis (Enschede) met aankomst om 15.44u en mis je de overstap in Amersfoort daarop dan mag je behalve het halve uur vertraging dat je al hebt ook nog eens van 15.54u tot 18.30 uur wachten in Almelo tot je weer verder mag reizen met je kaartje
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oftewel: plan je de trein naar huis (Enschede) met aankomst om 15.44u en mis je de overstap in Amersfoort daarop dan mag je behalve het halve uur vertraging dat je al hebt ook nog eens van 15.54u tot 18.30 uur wachten in Almelo tot je weer verder mag reizen met je kaartje
Dáár is die warme drank + American Cookie dus voor.
Je hebt dan overduidelijk meer dan 60 minuten vertraging, dus de helft van je kaartje terug?
Op dinsdag 17 oktober 2017 17:22 schreef Dr_Flash het volgende: Is er eigenlijk wel een fatsoenlijk afgebakende grens tussen aktiekaartjes en andere dalurenkaartjes?
Ja! Afhankelijk van de stand van Jupiter ten opzichte van Mars. Grofweg.
ik snap het punt van niet mogen reizen in de spits ook wel, maar dat je vanwege een vertraagde trein uren moet wachten om op je (eind)bestemming te komen gaat behoorlijk ver ...
Je vraagt je af wat eigenlijk het doel is: Mensen de trein IN lokken of mensen de trein UIT jagen. Dat "idee" van dat je eruit moet als de spitsuren aangebroken zijn, vertraagd of niet, getuigt in elk geval van geen enkele realiteitszin.
Op dinsdag 17 oktober 2017 19:11 schreef Peterselieman het volgende: ik snap het punt van niet mogen reizen in de spits ook wel, maar dat je vanwege een vertraagde trein uren moet wachten om op je (eind)bestemming te komen gaat behoorlijk ver ...
Ik zou zelfs zeggen dat de persoon die dit bedacht heeft maar persoonlijk mensen uit de trein moet gaan zetten bij de eerstvolgende vertraging.
Op dinsdag 17 oktober 2017 19:28 schreef Dr_Flash het volgende: Je vraagt je af wat eigenlijk het doel is: Mensen de trein IN lokken of mensen de trein UIT jagen. Dat "idee" van dat je eruit moet als de spitsuren aangebroken zijn, vertraagd of niet, getuigt in elk geval van geen enkele realiteitszin.
Natuurlijk wel een ideaal kaartje als je van te voren weet dat je het aan het begin van de middag heen gaat en na het eten weer naar huis gaat.
Er kwam net een pimpel voorbij bij Wierden, dat lijkt me rijkelijk laat en ik kan het ding ook niet terugvinden in de reisplanner. Als ik bij vertrektijden Deventer kijk dan staat daar wel een pimpel de andere kant op met 4 minuten vertraging om 10:!9 maar niets wat vertraagd is de andere kant op herpaderpa.
Op woensdag 18 oktober 2017 09:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er kwam net een pimpel voorbij bij Wierden, dat lijkt me rijkelijk laat en ik kan het ding ook niet terugvinden in de reisplanner. Als ik bij vertrektijden Deventer kijk dan staat daar wel een pimpel de andere kant op met 4 minuten vertraging om 10:!9 maar niets wat vertraagd is de andere kant op herpaderpa.
Treinreizigers in Overijssel hoeven niet meer in en uit te checken bij een overstap tussen verschillende regionale vervoerders. Vanaf 10 december 2017 heeft de reiziger de keuze uit twee OV-chipkaartpoortjes en -palen: één voor de NS en één voor alle Overijsselse regionale treinen van Arriva en Keolis Nederland.
Omdat NS de woorden ‘groot succes’ niet gebruikt en jij het presenteert alsof ze dat wel doen. Daarbij staat in het artikel ook tienmaal de slag om de arm die jij ook niet bepaald noemt.
Het verbaast me niets dat ze daar nu mee komen: binnen een paar dagen komt de nieuwe dienstregeling online met daarin ETMET, dus dan kunnen ze mooi zeggen 'kijk eens hoe goed wij naar onze klanten luisteren'.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De twee soorten paaltjes/poortjes in Hengelo en in Zwolle blijven dus twee soorten (blauwnet & NS) en worden er geen drie (Arriva, Keolis & NS).
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 12:57 schreef boriq het volgende: Het nieuwe Overijsselse paaltje van Blauwnet (de naam van het samenwerkingsverband van regionale vervoerders in Overijssel)
Oud nieuws Mocht er alleen nog niks over zeggen, maar intern zong het al wel langer rond.
Overigens blijf je wel de drie palen in Zutphen houden denk ik, want Arriva Gelderland zal haar eigen palen wel houden.
Aha, dat oude nieuws dus Ja, ga daar maar wel van uit. Al zie ik op termijn daar ook wel een gezamenlijk gebruik, ook in relatie tot de (mogelijke) gezamenlijke concessies tussen Gelderland en Overijssel.
Het voordeel is wel dat er nergens een andere reismogelijkheid is daar. In Overijssel kun je Ommen-Almelo doen via Vriezenveen of via Zwolle. Dat kun je straks alleen door een controle-transactie uit elkaar houden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En het andere nieuwtje wat betreft deze treinen is ook al bekend zo te zien:
quote:
Om het regionale vervoer duidelijk zichtbaar en herkenbaar te maken voor de treinreizigers krijgen de OV-chipkaartpoortjes, -palen en de treinen de blauwe provinciale OV-huisstijl. De Vechtdallijnen rijden al in de blauwe kleur. Deze stijl wordt ook toegepast op de treintrajecten Zwolle-Kampen, Zwolle-Enschede en Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.
Op woensdag 18 oktober 2017 15:37 schreef dennistd het volgende: Het voordeel is wel dat er nergens een andere reismogelijkheid is daar. In Overijssel kun je Ommen-Almelo doen via Vriezenveen of via Zwolle. Dat kun je straks alleen door een controle-transactie uit elkaar houden.
Die stroom trekt dan ook duizenden reizigers per dag
RTV Oost liegt want als je de regionale trein naar Apeldoorn pakt moet je overchecken.
Dat is ook geen regionale trein, maar een sprinter van NS. Ook is die niet blauw maar geel (soms wel met wit en blauw erbij).
Overigens ga je op nu op zeven Twentse stations (Enschede t/m Wierden, al is het op Almelo nu al zo) wel nog twee soorten paaltjes/poortjes krijgen, omdat ook NS hier stopt. Enige voordeel van één gebied is dat er in Zwolle en Almelo geen derde paaltje/poortje komt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is ook geen regionale trein, maar een sprinter van NS. Ook is die niet blauw maar geel (soms wel met wit en blauw erbij).
Overigens ga je op nu op zeven Twentse stations (Enschede t/m Wierden, al is het op Almelo nu al zo) wel nog twee soorten paaltjes/poortjes krijgen, omdat ook NS hier stopt. Enige voordeel van één gebied is dat er in Zwolle en Almelo geen derde paaltje/poortje komt.
auf den Linien der S-Bahn Hannover, in den Regionalexpress-Zügen zwischen Hannover, Bremerhaven, Bremen, Norddeich und Osnabrück sowie im Harz-Weser-Netz
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
auf den Linien der S-Bahn Hannover, in den Regionalexpress-Zügen zwischen Hannover, Bremerhaven, Bremen, Norddeich und Osnabrück sowie im Harz-Weser-Netz
Dus eigenlijk grofweg het gebied waar al veel Metronom reed waar het al jaren niet mocht. Okee
Het viel me wel op hoe snel ze bij intercity's al de stroom eraf kunnen zetten bij het "nieuwe rijden" voor intercity's. Flink momentum heeft zo'n trein.
Op woensdag 18 oktober 2017 23:11 schreef PluggieOD het volgende: Het viel me wel op hoe snel ze bij intercity's al de stroom eraf kunnen zetten bij het "nieuwe rijden" voor intercity's. Flink momentum heeft zo'n trein.
Dat zuinig rijden is al zo oud als de weg naar Rome. Nu relatief nieuw is de roltijd app, die op basis van actuele positie/snelheid/vertraging een advies geeft over het kunnen laten uitrollen. Ik had tot eind vorig jaar wel eens het nachtnet tussen Eindhoven en Rotterdam. Daar kon je tussen Eindhoven en Tilburg en tussen Tilburg en Breda zodanig de trein uit laten rollen, dat je bij vertrek uit Eindhoven even naar de 120 km/u op hoefde te trekken, dan reed je bij Boxtel keurig 80 voor de bocht. Daarna nog even naar de 110, en je reed precies 40 km/u voor het roestrijden bij Tilburg Daarna even naar de 120, en je kwam keurig Breda op tijd binnen rollen
Op donderdag 19 oktober 2017 07:57 schreef James1988 het volgende: "Problemen met de achterste locomotief" waardoor we nog niet kunnen vertrekken. Wedden dat de trein wordt opgeheven?
Ik had al zo'n vermoeden toen ik instapte: de stroomafnemers waren neer en de rijtuigen staan in noodverlichting. Dat is meestal geen goed teken.
"Storing luchtrem". Tja, als je voor die fout al een batterijreset uitvoert...
Ik mag zo ook weer mijn slagen Den Haag - Breda gaan doen voor de derde dienst achtereen. Eens kijken hoe het vandaag gaat, de afgelopen dagen heb ik iedereen keurig op tijd afgeleverd
De NS heeft nu laten weten waar de nieuwe sprinter SNG in eerste instantie ingezet zal gaan worden.
Opvallend is dat de SNG ook ten noorden van Zwolle komt te rijden en dat de trein Zwolle-Utrecht gaat doen. Ook is deze gepland rond Hoorn, Amsterdam CS en Den Haag CS.
Opvallend is dat de SNG ook ten noorden van Zwolle komt te rijden en dat de trein Zwolle-Utrecht gaat doen. Ook is deze gepland rond Hoorn, Amsterdam CS en Den Haag CS.
ongeveer net zo handig als dat per nieuwe dienstregeling Rotterdam flirt gaat rijden maar dat er nog niemand is opgeleid. Management vond het wel een goed idee om dat in november te doen want dan is het nog vers :’) ze willen ook al die dienstjes in een beperkt aantal roosters doen en alleen mcn’s in die roosters + wat reserves opleiden.
Ik vind SNG (kleinere eenheden) meer logisch op Apeldoorn-Enschede dan door Flevoland. Tenzij je de sprinters gaat knippen in Lelystad. Door Almere kan je geen omloop maken waar je vrijwel de hele dag minimaal een SLT6 nodig hebt.
Ik zie dat NS, al niet meer investeert in Apeldoorn - Enschede, ruim baan voor een vervoerder keolis die de lijn ook in het blauwnet kan invoeren
Die is in het weekend al helemaal uitgehold tot 1 keer in het uur en maar tot Almelo, best kut als je naar Colmschate, Rijssen of Holten wilt en je mist hem net op een paar minuten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Link werkt hier niet, maar ik meende dat het toch al een tijdje bekend was?
Ik moet trouwens wat bekennen aan de trouwe reizigers in de 1100
Vandaag heb ik zowaar mijn reizigers voor twee halve ritten in de kou laten staan Ik ben met mijn trein tegen iets aangereden (stenen of ander puin dat op de rails was gelegd), dus de trein moest een extra technische controle krijgen omdat er rondom een paar draaistellen van de rijtuigen wat beschadigingen te zien waren. Daardoor konden potentieel de remmen of remblokken ook schade hebben opgelopen die ik niet zo kan zien. Om eventuele veiligheidsproblemen te voorkomen moest de treinstam dus een extra controle krijgen. De reizigers moesten er in Rotterdam uit en de trein ging door naar de werkplaats en ik kreeg een 'verse' trein weer mee. Daardoor heeft de 1146 niet tussen Rotterdam en Den Haag gereden en de 1159 niet tussen Den Haag en Rotterdam. Kunnen jullie het mij vergeven?
Op donderdag 19 oktober 2017 18:01 schreef MTL het volgende: Link werkt hier niet, maar ik meende dat het toch al een tijdje bekend was?
Ik moet trouwens wat bekennen aan de trouwe reizigers in de 1100
Vandaag heb ik zowaar mijn reizigers voor twee halve ritten in de kou laten staan Ik ben met mijn trein tegen iets aangereden (stenen of ander puin dat op de rails was gelegd), dus de trein moest een extra technische controle krijgen omdat er rondom een paar draaistellen van de rijtuigen wat beschadigingen te zien waren. Daardoor konden potentieel de remmen of remblokken ook schade hebben opgelopen die ik niet zo kan zien. Om eventuele veiligheidsproblemen te voorkomen moest de treinstam dus een extra controle krijgen. De reizigers moesten er in Rotterdam uit en de trein ging door naar de werkplaats en ik kreeg een 'verse' trein weer mee. Daardoor heeft de 1146 niet tussen Rotterdam en Den Haag gereden en de 1159 niet tussen Den Haag en Rotterdam. Kunnen jullie het mij vergeven?
Sowieso zijn stenen niet zo snel zichtbaar. Daarnaast, als de vorige trein hetzelfde had gehad, was de treindienstleider echt al wel gewaarschuwd. De trein na mij heeft dan ook het spoor 'geschouwd', maar nadat ik er overheen was gereden, lag er gelukkig niets meer op de rails. Valt onder de categorie vandalisme en dat gebeurt helaas vaker dan je denkt.
Ja, zo kan je het ook uitleggen Maar nee, niet echt. Zelfs grote stenen vallen van een afstand niet direct op omdat ze wegvallen tegen de achtergrond. Dan kan je nog zulke goede ogen hebben, maar op het moment dat je ze ziet, is het (zeker met 140 km/u) gewoon te laat.
[ Bericht 33% gewijzigd door MTL op 19-10-2017 19:38:22 ]
Ja, zo kan je het ook uitleggen Maar nee, niet echt. Zelfs grote stenen vallen van een afstand niet direct op omdat ze wegvallen tegen de achtergrond. Dan kan je nog zulke goede ogen hebben, maar op het moment dat je ze ziet, is het (zeker met 140 km/u) gewoon te laat.
Als een steen maar groot genoeg is, dan gaat je baanschuiver er toch mee aan de haal?
In dit geval was het allemaal iets gecompliceerder en daar ga ik verder niet over uitweiden, maar als de steen maar hoog genoeg is klopt dat uiteraard. Ligt er echter iets als een stoeptegel, dan gaat dat ding er gewoon onderdoor en heb je een potentieel zeer gevaarlijke situatie met mogelijke ontsporing, afhankelijk van een boel factoren.
ik heb ff teruggelezen maar niemand heeft het berichtje gezien over reactivering Weert - Hamont in de plannen van Rutte III?
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 20-10-2017 11:24:13 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Reizigers in het openbaar vervoer mogen vanaf volgend jaar zomer achteraf betalen voor hun reis. Het opladen van de ov-chipkaart is dan niet meer nodig. Veel reizigers klagen over het opladen van de kaart en het verplichte saldo van 10 of 20 euro dat erop moet staan.
De NS begint binnenkort een proef om te kijken of het achteraf betalen werkt. Een groep reizigers krijgt dan maandelijks een factuur die via automatische incasso wordt betaald. Met hun ervaringen wordt het systeem verfijnd, zodat het in de zomer voor iedereen kan worden ingevoerd. Wie achteraf wil betalen, heeft daarvoor wel een persoonlijke ov-chipkaart nodig.
App
Bij de nieuwe betaalwijze worden alle ov-kosten verrekend; van trein, bus, tram en metro van alle vervoerders. Maar ook de fietsenstalling en andere extra's worden meegenomen, meldt de NS. De ov-chipkaart moet aan een app gekoppeld worden. Daarmee kunnen reizigers op elk moment hun abonnement aanpassen.
Mensen die toch liever met saldo op hun kaart willen reizen, kunnen dat blijven doen, zegt de NS.
Op vrijdag 20 oktober 2017 07:31 schreef Mr_Klaasje het volgende: Jawel maar er niets over gezegd. Ik vind het bijzonder dat die zo letterlijk in het regeerakkoord terecht gekomen is.
Precies dat is het ook, daar heeft iemand goed gelobbyd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende: Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC
"Een kaartje voor de tweede klasse van Oldenzaal naar Bad Bentheim kost momenteel 14,60 euro. Dat is een flinke prijs voor een treinrit van 27 minuten."
Huh Er bestaat op dit moment helemaal geen trein die dat doet. Als je nu van Oldenzaal naar Bad Bentheim wilt ben je 44 minuten onderweg omdat je om moet reizen via Hengelo.
Die 14,60 euro is ook op basis van het omreizen via Hengelo
Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende: Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC
Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende: Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC
Ja, dat snap ik ook. Probleem is nu dat je vanaf Bentheim al voor ¤19 naar Berlijn kunt maar dat het vanaf Hengelo ineens minstens ¤39 kost. Dat verschilt wordt dus kleiner door de vanaf-prijs vanaf Hengelo te verlagen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef de krant het volgende:Het verschil heeft volgens NS [..] te maken met het feit dat korte grensoverschrijdende spoorverbindingen [..] niet tegen redelijke prijzen kunnen worden aangeboden.
Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graag
Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graag
Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.
Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.
Nee, weet ik. Het zal wel iets met heffingen te maken hebben. Toch blijft het raar dat een vervoerder precies kan vertellen hoeveel geld hij van je wil hebben voor een reis van X naar Y, maar dat niemand kan uitleggen waarom.
Weer een Nederlandse badslippervervoerder minder. Hoewel HSL Logistik Deutschland en HSL Logistik Polska nog wel gewoon bestaan. De Poolse tak heeft ook een licentie in België, en rijdt onder andere met een in een gouden kleur bestickerde Class'66.
Op zaterdag 21 oktober 2017 12:46 schreef Dr_Flash het volgende: Oh jee, was dit weer zoiets waar je een juiste en een onjuiste mening over kunt hebben?
Ja. Fucking treinentopic. Beef met goederentreinen? Prima, maar niet lopen zeiken als andere mensen dingen over treinen posten.
HSL (Duitsland) heeft een nieuwe Nederlandse BV opgericht, HSL Netherlands B.V., dus die zullen binnenkort wel weer treinen gaan rijden wanneer het papierwerk rond is.
HSL Logistik, dat nu failliet is, was 50% van HSL en 50% van een Nederlander.
Op vrijdag 20 oktober 2017 01:45 schreef bork het volgende: ik heb ff teruggelezen maar niemand heeft het berichtje gezien over reactivering Weert - Hamont in de plannen van Rutte III?
Sluit wel goed aan op het plan van de Belgen om Mol-Hamont te elektrificeren. Vanuit station Hamont is het nog geen kilometer naar de Nederlandse grens.
De DDZ-6 verdwijnt vanaf komend jaar van de schrootlijn en gaat diensten draaien in de series Groningen/Leeuwarden - Den Haag CS en Groningen/Leeuwarden - Rotterdam CS.
De viertjes rijden ook op Leiden/Rotterdam/Den Haag CS - Utrecht en een setje in de drukste spitsstoptrein Zwolle-Utrecht
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Al die perrons kunnen 260 tot 270 meter hebben, behalve perron 1 in Olst. Dat is slechts 120 meter nuttige lengte, maar dat kun je ondervangen door 2 en 3 te gebruiken.
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Dan zal het wel aftrappen worden. Lijkt me onzin om de capaciteit van die hele lijn te laten beperken door eoa kutperronnetje in fakking Olst.
Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Weert heeft een vrij lang en breed perron. Je zou spoor 2 in twee fases kunnen verdelen (zoals bij spoor 3 al het geval is voor de Sprinter), of misschien een zakspoortje aanleggen.
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Het wordt wel integraal ICM aldus hetzelfde figuur op die ene website
Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef greavy het volgende: een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
mja, het vaste perronspoor 3a kan gewoon tien bakken hebben. Nuttige perronlengte volgens ProRail is 282 meter richting Vlissingen en 284 meter richting Breda
Iemand enig idee wanneer de nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd in de boekingswebsite van de Tsjechische spoorwegen? Ik wil graag van Praag naar België begin januari maar dat kan ik nog niet boeken
Iemand die toevallig weet hoe ik vanaf Oberhausen naar Arnhem raak? Er zijn werkzaamheden die bij niemand bekend zijn en ik spreek minder duits dan de toiletbril.
Op zondag 22 oktober 2017 18:18 schreef Xetran het volgende: Iemand die toevallig weet hoe ik vanaf Oberhausen naar Arnhem raak? Er zijn werkzaamheden die bij niemand bekend zijn en ik spreek minder duits dan de toiletbril.
Op zondag 22 oktober 2017 18:26 schreef dennistd het volgende: Er is een storing aan de bovenleiding tussen Oberhausen en Oberhausen-Holten (station ri Arnhem). DB meldt bussen vanaf Oberhausen Hbf naar Wesel.
Zou tot 20u duren en bussen zouden van 'Faltraco' moeten zijn.
Klopt maar die bussen zijn nergens te bekennen. En nee er rijdt niks
Ze beweren dat je in Dinslaken dan weer een trein hebt, maar het is nogal slecht te vertrouwen want de reisplanner update niet
Op rails rijdende buitengewone trein met vaste locomotief. Iedereen die drie woorden Duits spreekt weet toch dat het zug is? Dus nogmaals; wat is hier grappig aan?
Op zondag 22 oktober 2017 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is vast grappig als je een IQ van kamertemperatuur hebt denk ik. En geen woord over de grens spreekt.
Nee hoor, is het echt zo moeilijk te begrijpen dat je niet snapt waarom een willekeurig lang woord in één bepaalde taal niet grappig is terwijl die woorden in andere talen die je ook spreekt niet anders zijn?
Op zondag 22 oktober 2017 21:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: Toen ik die graphics eerst zag moest ik even nog een keer kijken of het niet toch echt was!
Dovetail Games heeft een mooi staaltje werk neergezet. Er is nog een hoop te doen, maar de basis is goed.
Ik kwam gisteren was screenshots tegen van Train Simulator 2017, dat vond ik er ineens heel ouderwets uit zien.
Nederlandse taferelen vandaag in Japan. Treinen die met forse vertraging of helemaal niet rijden en weinig duidelijke informatie. Al kan dat laatste ook komen doordat ik geen Japans spreek. Subtiel verschil is wel dat er in hun geval ook daadwerkelijk sprake is van extreem weer na diverse overstromingen als gevolg van een tyfoon.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
The first episode of a new, eight-part series, Paddington Station 24/7, starts Monday 11 September on Channel 5 at 9pm.
The series will follow railway workers on the Great Western Mainline as they deal with the biggest modernisation for generations, major incidents, terror attacks, huge sporting events, as well as the day-to-day challenges of running one of Britain's busiest stations.
Frank Granger, customer service assistant at Paddington Station, fondly refers to the station as his “mansion”
Frank features in the first episode which goes behind the scenes as he was on duty at Paddington during the terror attack at London Bridge on Saturday 3 June. With everyone on high alert, the Channel 5 documentary filmed Frank and his team as they vowed to protect passengers. The episode shares the challenges faced by staff as they also prepared for thousands of football fans on specially organised late night trains from Cardiff following the UEFA Champions League Final.
Frank expressed pride in his team following the night they were filmed.
"Every day is different, but the night of the terror attack coupled with the Champions League Final was like no other.
It was a night of high intensity but I am proud of the way everyone who worked at the station pulled together and ultimately got thousands of extra passengers home safe on a night when many were on edge."
- Frank Granger, customer service assistant at Paddington Station
Helaas hier in Nederland niet te kijken (voor zover ik weet), maar het en der op internet zijn de afleveringen wel te vinden
NS is weer lekker bezig, geen IC's tussen Dordrecht en Rotterdam: u neemt de Sprinter maar... En uiteraard is er niemand bij de NS op het idee gekomen om langer/groter materiaal in te zitten. Dus intercity reizigers moeten hun comfortabele zetel van de IC inruilen voor een sardieneblik en sardientjes uit Dordrecht worden te laat in Rotterdam afgeleverd om tot de rust te komen in de IC die ze eigenlijk wilde hebben.
Op woensdag 25 oktober 2017 09:14 schreef FredvZ het volgende: NS is weer lekker bezig, geen IC's tussen Dordrecht en Rotterdam: u neemt de Sprinter maar... En uiteraard is er niemand bij de NS op het idee gekomen om langer/groter materiaal in te zitten. Dus intercity reizigers moeten hun comfortabele zetel van de IC inruilen voor een sardieneblik en sardientjes uit Dordrecht worden te laat in Rotterdam afgeleverd om tot de rust te komen in de IC die ze eigenlijk wilde hebben.
Intercity Vlissingen - Amsterdam rijdt gewoon nog hoor Enkel die naar Lelystad rijdt niet tussen Dordrecht en Rotterdam.
Ze zijn nu bij station Enschede ook bezig met de voorbereidingen van het nieuwe pad tussen sporen 4a en 4b naar de fietsenstalling aan de noordzijde van het station, er stonden vanochtend nieuwe damwanden klaar naast het 'werkgebied'
Intercity Vlissingen - Amsterdam rijdt gewoon nog hoor Enkel die naar Lelystad rijdt niet tussen Dordrecht en Rotterdam.
Klopt, dat betekent 2 IC's minder per uur. Op een ordinaire doordeweekse woensdag. De herfstvakantie was vorige week. Leek me een beter moment. Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ... vooral net terug was het proppen.
Klopt, dat betekent 2 IC's minder per uur. Op een ordinaire doordeweekse woensdag. De herfstvakantie was vorige week. Leek me een beter moment. Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ... vooral net terug was het proppen.
maar de spr naar dordt vanuit Rotterdam vertrek 17:41 was wel 8 bakken sgm
Vandaag werd er net als de afgelopen dagen weer testgereden op de Rhijnspoorweg. Zowel NS (SNG) als Arriva (FLIRT3) reden hier vandaag één respectievelijk twee slagen.
Nadat SNG-VI 2701 vanuit Amersfoort richting Zwolle vertrokken was kwam wat later ook de driedelige 2301 in actie. Dit stel ging gelukkig wel richting Ede-Wageningen. Nadat de IC naar Den Helder afwijkend van spoor 4 vertrokken was kon de SNG het station binnenkomen naar spoor 2.
Nadat de SNG (vliegensvlug) weer vertrokken was, was het een half uurtje later de beurt aan de multicourante (naast 1,5kV ook 3kV en 15kV) FLIRT3 van Arriva. Deze ging naar spoor 5 en keerde na ruim twintig minuten terug richting Utrecht.
Nog geen tien minuten later was ook SNG 2301 weer binnengelopen op Ede-Wageningen. Ook dit keer duurde de kering niet al te lang en vertrok de trein weer naar Utrecht. Helaas ging het vanaf Utrecht door naar Amersfoort, waarmee de testdag voor vandaag beëindigd was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ...
Dat ben ik wel een beetje met je eens, er zijn dit jaar al 9 compleet treinvrije weekenden geweest tussen Dordrecht en Rotterdam, verder is het treinvervangend busvervoer meestal wel prima geregeld op die dagen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Mja, er was al tijden eigenlijk vervanging/onderhoud rondom Dordrecht nodig. Ze zijn bezig alle wissels daar te vervangen en nog veel meer dingen die niet direct zichtbaar zijn. Daarom zat er ook alweer een poos een tijdelijke snelheidsbeperking rondom de wisselstraat aan de Rotterdamse kant. Sinds de laatste werkzaamheden afgelopen zomer is die ook weer weg
Daarom zat er ook alweer een poos een tijdelijke snelheidsbeperking rondom de wisselstraat aan de Rotterdamse kant. Sinds de laatste werkzaamheden afgelopen zomer is die ook weer weg
die heeft er ook een poos langer gezeten dan noodzakelijk heb ik van een dordtse collega vernomen iets met werkzaamheden uitgevoerd door een onderaannemer die niet waren afgetekend oid waardoor de TSB van kracht bleef terwijl het mankement allang opgelost was
Dat ben ik wel een beetje met je eens, er zijn dit jaar al 9 compleet treinvrije weekenden geweest tussen Dordrecht en Rotterdam, verder is het treinvervangend busvervoer meestal wel prima geregeld op die dagen.
Klopt, dat betekent 2 IC's minder per uur. Op een ordinaire doordeweekse woensdag. De herfstvakantie was vorige week. Leek me een beter moment. Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ... vooral net terug was het proppen.
Als werkzaamheden echt zo lang van tevoren gepland worden als wel eens gezegd wordt, dan kan ik me voorstellen dat ze dit simpelweg niet wisten. Officiële herfstvakantiespreiding kwam nauwelijks voor en is een gevolg van de verkorting van (en later beginnen van) de zomervakantie met een week. Die werkzaamheden kan je niet echt meer verzetten dan.
Bij definitief maken dienstregeling worden de werkzaamheden ook definitief ingepland, dat is dus eind augustus voor het komende dienstregelingjaar. Het is natuurlijk altijd mogelijk om ad-hoc wat te proberen maar ik las elders dat deze door de normale jaardienst was ingestroomd.
Komende zaterdag is er weer de jaarlijkse NVBS Railquiz in Amersfoort!
Ik heb me ingeschreven met team Ladderszat (sommige fotografen hebben ladders zat, maar wij zijn de ladders zat), het is nu nog een tweemansteam, dus als een van jullie nog wil aansluiten, wees welkom (maar dan niet te veel je best doen, stel je voor dat we winnen...).
Op vrijdag 27 oktober 2017 14:26 schreef dcm360 het volgende: En na die hele week weer gewoon een kwartiersdienst? Want een goed artikel schrijven is lastig
Op vrijdag 27 oktober 2017 14:26 schreef dcm360 het volgende: En na die hele week weer gewoon een kwartiersdienst? Want een goed artikel schrijven is lastig
Hier al bekend dat er vanaf 10 december 2017 rechtstreeks getreind kan worden tussen Frankfurt(Main) Hauptbahnhof en Milano Centrale? Tractie wordt een ETR 610 HST.
quote:
Abfahrt von Milano Centrale ist um 11:23 Uhr mit Zwischenstopps in Stresa und in vielen Schweizer Orten, um 16:20 Uhr in Freiburg, Karlsruhe um 17:29 Uhr, Mannheim um 18:10 Uhr und Frankfurt um 18:59 Uhr.
Von Frankfurt aus ist Abfahrt um 8:01 Uhr mit Zwischenstopps in Mannheim, Karlsruhe, Baden-Baden, Freiburg und nach Überquerung der Schweiz, Ankunft in Como um 14:55 Uhr, in Monza um 15:21 Uhr und in Mailand um 15:35 Uhr.
Sparpreis via DB is vanaf ¤49,90 2e klas voor een enkeltje, 89,90 1e klas.
Op vrijdag 27 oktober 2017 21:47 schreef greavy het volgende: Hier al bekend dat er vanaf 10 december 2017 rechtstreeks getreind kan worden tussen Frankfurt(Main) Hauptbahnhof en Milano Centrale? Tractie wordt een ETR 610 HST.
Helaas te vroeg om er vanuit Nederland iets aan te hebben
Op vrijdag 27 oktober 2017 22:48 schreef dennistd het volgende: Ik snap ook niet waarom ie richting Milaan niet een uur of drie later rijdt. Dat is ook veel meer in lijn met de trein richting Frankfurt.
Ze zullen toch ook niet alleen naar de Nederlandse reizigers hebben gekeken
Nee hoor. Maar dit is dus één van de redenen waarom die trein niet aansluit op een trein uit Nederland. Die is alleen interessant voor treinjunkies als wij. En dat is een te kleine markt
Helaas te vroeg om er vanuit Nederland iets aan te hebben
Je kan die in Basel wel halen moet je daar kleine 3 uur stuk maken, kutstad btw
• Utrecht Centraal ab 08:33 18 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB • keine Fahrradbeförderung möglich (Utrecht Centraal --> Emmerich(Gr)), Bitte reservieren (Utrecht Centraal --> Emmerich(Gr)) • Basel SBB an 14:47 12 • Umsteigezeit 2:44 h • Umsteigezeit anpassen • Basel SBB ab 17:31 10 EC 59 Eurocity Richtung: Milano Centrale • Fahrradmitnahme reservierungspflichtig (Basel SBB --> Domodossola), Globalpreis (Domodossola --> Milano Centrale), Bordrestaurant , Speise- und Getränkeservice am Platz in der 1. Klasse (Basel SBB --> Domodossola) • Milano Centrale an 21:37
Ik heb toen ff snel gekeken met de DRGL 2018, ik denk dat Milaan - Nederland betere tijden heeft, niet gecheckt gewoon gevoel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat zou kunnen, al ben je dan wel redelijk laat in Milaan.
Als die ECE om 11:00 uit Frankfurt zou vertrekken is hij rond etenstijd in Milaan. En dan is hij vanuit Nederland ook te halen (ICE 121, A 10:30).
Maar het is wat Fles zegt, voor Nederlanders is die trein niet echt interessant. Als je moet kiezen tussen 12 uur treinen of 2 uur vliegen is voor veel mensen de keuze aardig eenvoudig.