Het sp00000ktquote:Op woensdag 18 oktober 2017 09:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er kwam net een pimpel voorbij bij Wierden, dat lijkt me rijkelijk laat en ik kan het ding ook niet terugvinden in de reisplanner. Als ik bij vertrektijden Deventer kijk dan staat daar wel een pimpel de andere kant op met 4 minuten vertraging om 10:!9 maar niets wat vertraagd is de andere kant op herpaderpa.
bron: Provincie Overijsselquote:Treinreizigers in Overijssel hoeven niet meer in en uit te checken bij een overstap tussen verschillende regionale vervoerders. Vanaf 10 december 2017 heeft de reiziger de keuze uit twee OV-chipkaartpoortjes en -palen: één voor de NS en één voor alle Overijsselse regionale treinen van Arriva en Keolis Nederland.
Ik kan het mij wel voorstellen. Er vallen tot op heden niet enorme lijken uit de kast, of wel?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:13 schreef ReisT het volgende:
De proef is nog niet afgelopen, maar NS meldt alvast dat Woensdag Testdag een groot succes is:
Eerste testdagen tienminutentrein soepel verlopen, reizigers oordelen positief
Hoezo is het raar om een proef die het gewenste resultaat oplevert succesvol te noemen?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:54 schreef b2py het volgende:
Rare interpretatie van soepel verlopen heb je, ‘groot succes’
Het verbaast me niets dat ze daar nu mee komen: binnen een paar dagen komt de nieuwe dienstregeling online met daarin ETMET, dus dan kunnen ze mooi zeggen 'kijk eens hoe goed wij naar onze klanten luisteren'.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:13 schreef ReisT het volgende:
De proef is nog niet afgelopen, maar NS meldt alvast dat Woensdag Testdag een groot succes is:
Eerste testdagen tienminutentrein soepel verlopen, reizigers oordelen positief
quote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:54 schreef boriq het volgende:
[..]
bron: Provincie Overijssel
De twee soorten paaltjes/poortjes in Hengelo en in Zwolle blijven dus twee soorten (blauwnet & NS) en worden er geen drie (Arriva, Keolis & NS).
Oud nieuwsquote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:57 schreef boriq het volgende:
Het nieuwe Overijsselse paaltje van Blauwnet (de naam van het samenwerkingsverband van regionale vervoerders in Overijssel)
[ afbeelding ]
Aha, dat oude nieuws dusquote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Oud nieuws
Mocht er alleen nog niks over zeggen, maar intern zong het al wel langer rond.
Overigens blijf je wel de drie palen in Zutphen houden denk ik, want Arriva Gelderland zal haar eigen palen wel houden.
http://www.rtvoost.nl/nie(...)reinen-verleden-tijdquote:Om het regionale vervoer duidelijk zichtbaar en herkenbaar te maken voor de treinreizigers krijgen de OV-chipkaartpoortjes, -palen en de treinen de blauwe provinciale OV-huisstijl. De Vechtdallijnen rijden al in de blauwe kleur. Deze stijl wordt ook toegepast op de treintrajecten Zwolle-Kampen, Zwolle-Enschede en Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.
Die stroom trekt dan ook duizenden reizigers per dagquote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:37 schreef dennistd het volgende:
Het voordeel is wel dat er nergens een andere reismogelijkheid is daar. In Overijssel kun je Ommen-Almelo doen via Vriezenveen of via Zwolle. Dat kun je straks alleen door een controle-transactie uit elkaar houden.
RTV Oost liegt want als je de regionale trein naar Apeldoorn pakt moet je overchecken.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:52 schreef dennistd het volgende:
En het andere nieuwtje wat betreft deze treinen is ook al bekend zo te zien:
[..]
http://www.rtvoost.nl/nie(...)reinen-verleden-tijd
Dat is ook geen regionale trein, maar een sprinter van NS. Ook is die niet blauw maar geel (soms wel met wit en blauw erbij).quote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
RTV Oost liegt want als je de regionale trein naar Apeldoorn pakt moet je overchecken.
Zutphen - Apeldoorn?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is ook geen regionale trein, maar een sprinter van NS. Ook is die niet blauw maar geel (soms wel met wit en blauw erbij).
Overigens ga je op nu op zeven Twentse stations (Enschede t/m Wierden, al is het op Almelo nu al zo) wel nog twee soorten paaltjes/poortjes krijgen, omdat ook NS hier stopt. Enige voordeel van één gebied is dat er in Zwolle en Almelo geen derde paaltje/poortje komt.
Dus eigenlijk grofweg het gebied waar al veel Metronom reed waar het al jaren niet mocht. Okeequote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:42 schreef bork het volgende:
DB Regio führt Alkoholverbot in Zügen in Niedersachsen ein]alcoholverbod bij Regio DB in Nedersaksen
hier mag het niet meer:
auf den Linien der S-Bahn Hannover, in den Regionalexpress-Zügen zwischen Hannover, Bremerhaven, Bremen, Norddeich und Osnabrück sowie im Harz-Weser-Netz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |