ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 15 oktober 2017 11:07 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ik was even in de war met Baarland. Tussen dat en Stadskanaal ligt zo'n beetje heel Nederland
Wat? Dat ie straling afgeeft? Dat je er de World Cup kunt kijken? Dat er een speciale coupé voor neuspeuteraars aan boord is? Dat het een elektrische trein is? En dat je toch beter kunt gaan fietsen?
Wat? Dat ie straling afgeeft? Dat je er de World Cup kunt kijken? Dat er een speciale coupé voor neuspeuteraars aan boord is? Dat het een elektrische trein is? En dat je toch beter kunt gaan fietsen?
Staan twee soorten VIRM aangegeven, nooit verwacht dat er ook echt een niet-gemoderniseerde en een gemoderniseerde voor kwamen rijden.
Waarom zou dat niet kloppen? NS weet prima welke treinen wel en niet gemoderniseerd zijn, dus zodra er een gemoderniseerde trein rijdt, krijg je het nieuwe plaatje te zien. Hooguit dat de lijst in de app zelf niet helemaal up-to-date is, dus dat er een gemoderniseerde trein voor komt rijden als er in de app nog een oude trein staat aangegeven.
Als ik het goed lees staat: savonds 2 treinen per 12 minuut en 30 seconden.....kan je dan niet gewoon beter zeggen 9 treinen per uur? (Naar MLV Chessy)
Als ik het goed lees staat: savonds 2 treinen per 12 minuut en 30 seconden.....kan je dan niet gewoon beter zeggen 9 treinen per uur? (Naar MLV Chessy)
Iets met Kattencentrale (na spanning en stroom) maar ik bedacht me dat bijna niemand zo'n obscure referentie zou kennen. Ik weet zelf niet eens meer waar hij vandaan komt. Pietje Bell misschien? Daarop begon ik te backspacen, toen kwam m'n kat even welterusten zeggen en kopte tegen m'n handen en telefoon aan. Het is nogal een aandachtshoer.
Iets met Kattencentrale (na spanning en stroom) maar ik bedacht me dat bijna niemand zo'n obscure referentie zou kennen. Ik weet zelf niet eens meer waar hij vandaan komt. Pietje Bell misschien? Daarop begon ik te backspacen, toen kwam m'n kat even welterusten zeggen en kopte tegen m'n handen en telefoon aan. Het is nogal een aandachtshoer.
Iets met Kattencentrale (na spanning en stroom) maar ik bedacht me dat bijna niemand zo'n obscure referentie zou kennen. Ik weet zelf niet eens meer waar hij vandaan komt. Pietje Bell misschien? Daarop begon ik te backspacen, toen kwam m'n kat even welterusten zeggen en kopte tegen m'n handen en telefoon aan. Het is nogal een aandachtshoer.
In combinatie met incapabele automobilisten die het voor elkaar krijgen om op één ochtend twee flinke ongelukken veroorzaken met een afgesloten A58 tot gevolg
De RET heeft met het overnemen van de Hoekse lijn ook een ander grapje van de NS overgenomen. Vanmorgen op drie metrolijnen vertraging door gladde rails: blaadjes.
Met de nieuwe dienstregeling is er een nieuwe naam ECE (Eurocity-Express) voor een ja wat, traject-/trein-/materiaal-soort?
Affijn het gaat om een trein van Frankfurt naar Milaan, binnen 8 uur moet dat gaan gebeuren en je wordt vervoerd met een ETR 610 van de SBB (de SBB noemt ze RABe 503)..
Deze trein stopt nergens meer in Duitsland .
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 16-10-2017 13:22:43 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De sneltrein Enschede-Raalte lijkt de hele dag 1x uur te rijden. Vertrekt om :31 uit Enschede, dat is 4 minuten voor de gewone stoptrein Daarnaast liggen de stoptreinen tussen Wierden en Zwolle scheef, aangezien er het ene half uur langer in Raalte wordt gestopt en het andere halfuur in Nijverdal edit: alle treinen naar/van Enschede (zonder de stopper naar Gronau) zijn op een of andere manier ergens uitgebogen om de nieuwe sneltrein mogelijk te maken. De sprinter Apeldoorn-Enschede heeft in de spits in het ene halve uur ook een stop van 12 minuten in Almelo om de 'sneltrein' vanuit Raalte te laten passeren.
[ Bericht 12% gewijzigd door boriq op 16-10-2017 13:37:22 ]
Op maandag 16 oktober 2017 13:05 schreef bork het volgende: Met de nieuwe dienstregeling is er een nieuwe naam ECE (Eurocity-Express) voor een ja wat, traject-/trein-/materiaal-soort?
Affijn het gaat om een trein van Frankfurt naar Milaan, binnen 8 uur moet dat gaan gebeuren en je wordt vervoerd met een ETR 610 van de SBB (de SBB noemt ze RABe 503)..
Vreemd, in de nieuwe dienstregeling wordt de ICE 105 (trein van Amsterdam naar Basel) de ICE 405 en duurt er een half uur langer dan nu over omdat deze 29 minuten blijft staan in Oberhausen. Dit geldt tijdelijk neem ik aan, andere ritten rijden oude reistijden zie ik net.
[ Bericht 17% gewijzigd door bork op 16-10-2017 13:53:12 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 16 oktober 2017 13:33 schreef bork het volgende: Vreemd, in de nieuwe dienstregeling wordt de ICE 105 (trein van Amsterdam naar Basel) de ICE 405 en duurt er een half uur langer dan nu over omdat deze 29 minuten blijft staan in Oberhausen. Dit geldt tijdelijk neem ik aan, andere ritten rijden oude reistijden zie ik net.
Op maandag 16 oktober 2017 13:33 schreef bork het volgende: Vreemd, in de nieuwe dienstregeling wordt de ICE 105 (trein van Amsterdam naar Basel) de ICE 405 en duurt er een half uur langer dan nu over omdat deze 29 minuten blijft staan in Oberhausen. Dit geldt tijdelijk neem ik aan, andere ritten rijden oude reistijden zie ik net.
Er zijn werkzaamheden in december, waarbij ICE's worden omgeleid via de Betuweroute, en dat geeft een half uur extra reistijd. Zal vast nog niet goed in die reisplanner verwerkt zijn.
Na de kerst is de dienstregeling weer normaal zo te zien.
Op maandag 16 oktober 2017 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende: De RET heeft met het overnemen van de Hoekse lijn ook een ander grapje van de NS overgenomen. Vanmorgen op drie metrolijnen vertraging door gladde rails: blaadjes.
Dat hebben ze daar heel vaak, en niet alleen door blaadjes maar vooral door neerslaande vervuiling uit de havens
Dat hebben ze daar heel vaak, en niet alleen door blaadjes maar vooral door neerslaande vervuiling uit de havens
Ja, ergens op langs die lijn schijnt een fabriek van chemische troep te zitten die voor neerslag zorgt op de rails. Was altijd al een berucht stuk om die reden.
Ja, ergens op langs die lijn schijnt een fabriek van chemische troep te zitten die voor neerslag zorgt op de rails. Was altijd al een berucht stuk om die reden.
ergens langs de lijn? :’) je bedoeld zo ongeveer langs het hele traject
Op maandag 16 oktober 2017 13:11 schreef James1988 het volgende: Brits nieuws: GWR heeft vanochtend de eerste passagiers vervoerd met de nieuwe Intercity Express Train, de Class 800.
Op maandag 16 oktober 2017 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende: De RET heeft met het overnemen van de Hoekse lijn ook een ander grapje van de NS overgenomen. Vanmorgen op drie metrolijnen vertraging door gladde rails: blaadjes.
Dat hadden ze 20 jaar geleden ook al en kwam er regelmatig een MG2 voorbij glijden. Die reden toen vaak nog in de maximale lengte van 4 stellen, dus de voorste deur miste nog wel eens een stukje perron.
Mja die hebben ook een geweldige airco Meestal zie je dit op snikhete dagen, niet ergens in de herfst. VIRM wil op hele hete dagen ook wel eens een zwembad creëren, maar daar zit de airco boven het balkon en niet boven de stoelen. Als dat gebeurt gaat-ie over het algemeen direct de dienst uit, en wordt-ie. niet gebruikt voor de eerste publieke rit met de pers
Wat mij opvalt aan de nieuwe dienstregeling: -Aansluiting in Roermond tussen de 32200 en de 800 wordt nu 5 minuten richting het zuiden en 3 minuten richting het noorden. Als dat maar goed gaat. -De RB61 staat in beide richtingen 5 minuten stil in Bad Bentheim. De eerste vertrekken uit Hengelo zijn om 6:34 (ma-vr), 7:34 (za) en 8:34 (zo). De laatste vertrek uit Osnabrück is al om 21:14, wel ruim een uur later dan de IC Berlin en twee uur later dan destijds de Grensland. Er zijn geen LM-ritten tussen Hengelo en Bad Bentheim. -De Syntustreinen tussen Zwolle en Enschede worden 3 tot 5 minuten sneller dan de treinen van NS die er nu rijden. De sneltreinen rijden voor de stoptreinen uit en stoppen naast in Hengelo en Almelo ook in Nijverdal. Vertrek uit Es om .31
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op maandag 16 oktober 2017 15:58 schreef MTL het volgende: Mja die hebben ook een geweldige airco Meestal zie je dit op snikhete dagen, niet ergens in de herfst. VIRM wil op hele hete dagen ook wel eens een zwembad creëren, maar daar zit de airco boven het balkon en niet boven de stoelen. Als dat gebeurt gaat-ie over het algemeen direct de dienst uit, en wordt-ie. niet gebruikt voor de eerste publieke rit met de pers
Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging
Oftewel: plan je de trein naar huis (Enschede) met aankomst om 15.44u en mis je de overstap in Amersfoort daarop dan mag je behalve het halve uur vertraging dat je al hebt ook nog eens van 15.54u tot 18.30 uur wachten in Almelo tot je weer verder mag reizen met je kaartje
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oftewel: plan je de trein naar huis (Enschede) met aankomst om 15.44u en mis je de overstap in Amersfoort daarop dan mag je behalve het halve uur vertraging dat je al hebt ook nog eens van 15.54u tot 18.30 uur wachten in Almelo tot je weer verder mag reizen met je kaartje
Dáár is die warme drank + American Cookie dus voor.
Je hebt dan overduidelijk meer dan 60 minuten vertraging, dus de helft van je kaartje terug?
Op dinsdag 17 oktober 2017 17:22 schreef Dr_Flash het volgende: Is er eigenlijk wel een fatsoenlijk afgebakende grens tussen aktiekaartjes en andere dalurenkaartjes?
Ja! Afhankelijk van de stand van Jupiter ten opzichte van Mars. Grofweg.
ik snap het punt van niet mogen reizen in de spits ook wel, maar dat je vanwege een vertraagde trein uren moet wachten om op je (eind)bestemming te komen gaat behoorlijk ver ...
Je vraagt je af wat eigenlijk het doel is: Mensen de trein IN lokken of mensen de trein UIT jagen. Dat "idee" van dat je eruit moet als de spitsuren aangebroken zijn, vertraagd of niet, getuigt in elk geval van geen enkele realiteitszin.
Op dinsdag 17 oktober 2017 19:11 schreef Peterselieman het volgende: ik snap het punt van niet mogen reizen in de spits ook wel, maar dat je vanwege een vertraagde trein uren moet wachten om op je (eind)bestemming te komen gaat behoorlijk ver ...
Ik zou zelfs zeggen dat de persoon die dit bedacht heeft maar persoonlijk mensen uit de trein moet gaan zetten bij de eerstvolgende vertraging.
Op dinsdag 17 oktober 2017 19:28 schreef Dr_Flash het volgende: Je vraagt je af wat eigenlijk het doel is: Mensen de trein IN lokken of mensen de trein UIT jagen. Dat "idee" van dat je eruit moet als de spitsuren aangebroken zijn, vertraagd of niet, getuigt in elk geval van geen enkele realiteitszin.
Natuurlijk wel een ideaal kaartje als je van te voren weet dat je het aan het begin van de middag heen gaat en na het eten weer naar huis gaat.
Er kwam net een pimpel voorbij bij Wierden, dat lijkt me rijkelijk laat en ik kan het ding ook niet terugvinden in de reisplanner. Als ik bij vertrektijden Deventer kijk dan staat daar wel een pimpel de andere kant op met 4 minuten vertraging om 10:!9 maar niets wat vertraagd is de andere kant op herpaderpa.
Op woensdag 18 oktober 2017 09:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er kwam net een pimpel voorbij bij Wierden, dat lijkt me rijkelijk laat en ik kan het ding ook niet terugvinden in de reisplanner. Als ik bij vertrektijden Deventer kijk dan staat daar wel een pimpel de andere kant op met 4 minuten vertraging om 10:!9 maar niets wat vertraagd is de andere kant op herpaderpa.
Treinreizigers in Overijssel hoeven niet meer in en uit te checken bij een overstap tussen verschillende regionale vervoerders. Vanaf 10 december 2017 heeft de reiziger de keuze uit twee OV-chipkaartpoortjes en -palen: één voor de NS en één voor alle Overijsselse regionale treinen van Arriva en Keolis Nederland.
Omdat NS de woorden ‘groot succes’ niet gebruikt en jij het presenteert alsof ze dat wel doen. Daarbij staat in het artikel ook tienmaal de slag om de arm die jij ook niet bepaald noemt.
Het verbaast me niets dat ze daar nu mee komen: binnen een paar dagen komt de nieuwe dienstregeling online met daarin ETMET, dus dan kunnen ze mooi zeggen 'kijk eens hoe goed wij naar onze klanten luisteren'.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De twee soorten paaltjes/poortjes in Hengelo en in Zwolle blijven dus twee soorten (blauwnet & NS) en worden er geen drie (Arriva, Keolis & NS).
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 12:57 schreef boriq het volgende: Het nieuwe Overijsselse paaltje van Blauwnet (de naam van het samenwerkingsverband van regionale vervoerders in Overijssel)
Oud nieuws Mocht er alleen nog niks over zeggen, maar intern zong het al wel langer rond.
Overigens blijf je wel de drie palen in Zutphen houden denk ik, want Arriva Gelderland zal haar eigen palen wel houden.
Aha, dat oude nieuws dus Ja, ga daar maar wel van uit. Al zie ik op termijn daar ook wel een gezamenlijk gebruik, ook in relatie tot de (mogelijke) gezamenlijke concessies tussen Gelderland en Overijssel.
Het voordeel is wel dat er nergens een andere reismogelijkheid is daar. In Overijssel kun je Ommen-Almelo doen via Vriezenveen of via Zwolle. Dat kun je straks alleen door een controle-transactie uit elkaar houden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En het andere nieuwtje wat betreft deze treinen is ook al bekend zo te zien:
quote:
Om het regionale vervoer duidelijk zichtbaar en herkenbaar te maken voor de treinreizigers krijgen de OV-chipkaartpoortjes, -palen en de treinen de blauwe provinciale OV-huisstijl. De Vechtdallijnen rijden al in de blauwe kleur. Deze stijl wordt ook toegepast op de treintrajecten Zwolle-Kampen, Zwolle-Enschede en Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.
Op woensdag 18 oktober 2017 15:37 schreef dennistd het volgende: Het voordeel is wel dat er nergens een andere reismogelijkheid is daar. In Overijssel kun je Ommen-Almelo doen via Vriezenveen of via Zwolle. Dat kun je straks alleen door een controle-transactie uit elkaar houden.
Die stroom trekt dan ook duizenden reizigers per dag
RTV Oost liegt want als je de regionale trein naar Apeldoorn pakt moet je overchecken.
Dat is ook geen regionale trein, maar een sprinter van NS. Ook is die niet blauw maar geel (soms wel met wit en blauw erbij).
Overigens ga je op nu op zeven Twentse stations (Enschede t/m Wierden, al is het op Almelo nu al zo) wel nog twee soorten paaltjes/poortjes krijgen, omdat ook NS hier stopt. Enige voordeel van één gebied is dat er in Zwolle en Almelo geen derde paaltje/poortje komt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is ook geen regionale trein, maar een sprinter van NS. Ook is die niet blauw maar geel (soms wel met wit en blauw erbij).
Overigens ga je op nu op zeven Twentse stations (Enschede t/m Wierden, al is het op Almelo nu al zo) wel nog twee soorten paaltjes/poortjes krijgen, omdat ook NS hier stopt. Enige voordeel van één gebied is dat er in Zwolle en Almelo geen derde paaltje/poortje komt.
auf den Linien der S-Bahn Hannover, in den Regionalexpress-Zügen zwischen Hannover, Bremerhaven, Bremen, Norddeich und Osnabrück sowie im Harz-Weser-Netz
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
auf den Linien der S-Bahn Hannover, in den Regionalexpress-Zügen zwischen Hannover, Bremerhaven, Bremen, Norddeich und Osnabrück sowie im Harz-Weser-Netz
Dus eigenlijk grofweg het gebied waar al veel Metronom reed waar het al jaren niet mocht. Okee
Het viel me wel op hoe snel ze bij intercity's al de stroom eraf kunnen zetten bij het "nieuwe rijden" voor intercity's. Flink momentum heeft zo'n trein.