abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174507334
Het is die stock foto of van twee virms die Utrecht naderen vanuit het oosten :P
  donderdag 19 oktober 2017 @ 07:57:38 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174507595
"Problemen met de achterste locomotief" waardoor we nog niet kunnen vertrekken. Wedden dat de trein wordt opgeheven?


Ik had al zo'n vermoeden toen ik instapte: de stroomafnemers waren neer en de rijtuigen staan in noodverlichting. Dat is meestal geen goed teken. :')
pi_174507614
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:11 schreef PluggieOD het volgende:
Het viel me wel op hoe snel ze bij intercity's al de stroom eraf kunnen zetten bij het "nieuwe rijden" voor intercity's. Flink momentum heeft zo'n trein.
Dat zuinig rijden is al zo oud als de weg naar Rome. Nu relatief nieuw is de roltijd app, die op basis van actuele positie/snelheid/vertraging een advies geeft over het kunnen laten uitrollen.
Ik had tot eind vorig jaar wel eens het nachtnet tussen Eindhoven en Rotterdam. Daar kon je tussen Eindhoven en Tilburg en tussen Tilburg en Breda zodanig de trein uit laten rollen, dat je bij vertrek uit Eindhoven even naar de 120 km/u op hoefde te trekken, dan reed je bij Boxtel keurig 80 voor de bocht. Daarna nog even naar de 110, en je reed precies 40 km/u voor het roestrijden bij Tilburg :D
Daarna even naar de 120, en je kwam keurig Breda op tijd binnen rollen *O*
pi_174507632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 07:57 schreef James1988 het volgende:
"Problemen met de achterste locomotief" waardoor we nog niet kunnen vertrekken. Wedden dat de trein wordt opgeheven?


Ik had al zo'n vermoeden toen ik instapte: de stroomafnemers waren neer en de rijtuigen staan in noodverlichting. Dat is meestal geen goed teken. :')
"Storing luchtrem". Tja, als je voor die fout al een batterijreset uitvoert... :D
  donderdag 19 oktober 2017 @ 08:07:57 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174507639
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:07 schreef MTL het volgende:

[..]

"Storing luchtrem". Tja, als je voor die fout al een batterijreset uitvoert... :D
Laat me raden, die trein gaat niet meer rijden? :P

edit: inderdaad, opgeheven. "Het defect is niet op te lossen." aldus de omroep.
pi_174507670
Ik mag zo ook weer mijn slagen Den Haag - Breda gaan doen voor de derde dienst achtereen.
Eens kijken hoe het vandaag gaat, de afgelopen dagen heb ik iedereen keurig op tijd afgeleverd :)
pi_174507859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 06:59 schreef b2py het volgende:
NS gaat meer sprinters inzetten
http://nu.nl/binnenland/4(...)inters-inzetten.html

Sluitseinen :{w
Mooie sprinter wel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174507871
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:07 schreef James1988 het volgende:
"Het defect is niet op te lossen." aldus de omroep.
Vroegah hadden ze toch zo'n grote hamer aan boord? Even een klap hier en een ros daar en alles deed het weer :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 09:46:06 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174508691
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 07:04 schreef Maegrim het volgende:
Virm sprinters :?
Tussen Groningen en Zwolle gebeurt het wel eens, maar dan geen gekoppelde stellen natuurlijk :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 14:01:23 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174513204
De NS heeft nu laten weten waar de nieuwe sprinter SNG in eerste instantie ingezet zal gaan worden.

Opvallend is dat de SNG ook ten noorden van Zwolle komt te rijden en dat de trein Zwolle-Utrecht gaat doen. Ook is deze gepland rond Hoorn, Amsterdam CS en Den Haag CS.

http://nieuws.ns.nl/download/465490/nssprinters2016-2020.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174513548
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft nu laten weten waar de nieuwe sprinter SNG in eerste instantie ingezet zal gaan worden.

Opvallend is dat de SNG ook ten noorden van Zwolle komt te rijden en dat de trein Zwolle-Utrecht gaat doen. Ook is deze gepland rond Hoorn, Amsterdam CS en Den Haag CS.

http://nieuws.ns.nl/download/465490/nssprinters2016-2020.pdf
en als de Flirt in eerste instantie ook met machinisten van beperkt aantal standplaatsen
  Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 14:16:33 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174513574
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en als de Flirt in eerste instantie ook met machinisten van beperkt aantal standplaatsen
Heel handig voor de bijsturing :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 19 oktober 2017 @ 14:18:50 #114
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_174513636
quote:
Ik zie dat NS, al niet meer investeert in Apeldoorn - Enschede, ruim baan voor een vervoerder keolis die de lijn ook in het blauwnet kan invoeren
pi_174513662
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Heel handig voor de bijsturing :')
ongeveer net zo handig als dat per nieuwe dienstregeling Rotterdam flirt gaat rijden maar dat er nog niemand is opgeleid. Management vond het wel een goed idee om dat in november te doen want dan is het nog vers :’) ze willen ook al die dienstjes in een beperkt aantal roosters doen en alleen mcn’s in die roosters + wat reserves opleiden.

De medezeggenschap vond van niet :D ben benieuwd...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 14:23:40 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174513759
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en als de Flirt in eerste instantie ook met machinisten van beperkt aantal standplaatsen
Eerste inzet is gepland op Den Haag CS - Haarlem, dus dan zou dat nog kunnen ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 14:25:12 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174513805
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:18 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Ik zie dat NS, al niet meer investeert in Apeldoorn - Enschede, ruim baan voor een vervoerder keolis die de lijn ook in het blauwnet kan invoeren
Ik vermoed dat ze daar tzt ook wel komen of dat ze er SLT in gaan zetten in combinatie met de lijn Zutphen - Wijchen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 14:28:39 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174513901
SLT kan gezien de reistijd pas als er een toilet in zit denk ik. Zal voorlopig nog wel DDAR worden of SGMm.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 19 oktober 2017 @ 14:28:45 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174513907
Ik vind SNG (kleinere eenheden) meer logisch op Apeldoorn-Enschede dan door Flevoland. Tenzij je de sprinters gaat knippen in Lelystad. Door Almere kan je geen omloop maken waar je vrijwel de hele dag minimaal een SLT6 nodig hebt.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 15:45:36 #120
67174 Dos37
Come on Twente
pi_174515650
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:18 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Ik zie dat NS, al niet meer investeert in Apeldoorn - Enschede, ruim baan voor een vervoerder keolis die de lijn ook in het blauwnet kan invoeren
Die is in het weekend al helemaal uitgehold tot 1 keer in het uur en maar tot Almelo, best kut als je naar Colmschate, Rijssen of Holten wilt en je mist hem net op een paar minuten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 17:07:01 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174517541
Eurostar wil vanaf pasen volgend jaar naar Amsterdam gaan rijden: http://www.railmagazine.com/news/network/.WehxZClEwJY.twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174518647
Link werkt hier niet, maar ik meende dat het toch al een tijdje bekend was?

Ik moet trouwens wat bekennen aan de trouwe reizigers in de 1100 :'(

Vandaag heb ik zowaar mijn reizigers voor twee halve ritten in de kou laten staan :@
Ik ben met mijn trein tegen iets aangereden (stenen of ander puin dat op de rails was gelegd), dus de trein moest een extra technische controle krijgen omdat er rondom een paar draaistellen van de rijtuigen wat beschadigingen te zien waren. Daardoor konden potentieel de remmen of remblokken ook schade hebben opgelopen die ik niet zo kan zien. Om eventuele veiligheidsproblemen te voorkomen moest de treinstam dus een extra controle krijgen.
De reizigers moesten er in Rotterdam uit en de trein ging door naar de werkplaats en ik kreeg een 'verse' trein weer mee.
Daardoor heeft de 1146 niet tussen Rotterdam en Den Haag gereden en de 1159 niet tussen Den Haag en Rotterdam.
Kunnen jullie het mij vergeven? :@
  Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 18:06:08 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174518760
Als ie dan toch ergens moet uitvallen dan lijkt me Rotterdam-Den Haag nog het minst erge deel daarvoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174518897
Dan stop je toch ff voor je die stenen aanrijd?
pi_174518914
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:07 schreef dennistd het volgende:
Eurostar wil vanaf pasen volgend jaar naar Amsterdam gaan rijden: http://www.railmagazine.com/news/network/.WehxZClEwJY.twitter
link werkt niet
pi_174518942
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:01 schreef MTL het volgende:
Link werkt hier niet, maar ik meende dat het toch al een tijdje bekend was?

Ik moet trouwens wat bekennen aan de trouwe reizigers in de 1100 :'(

Vandaag heb ik zowaar mijn reizigers voor twee halve ritten in de kou laten staan :@
Ik ben met mijn trein tegen iets aangereden (stenen of ander puin dat op de rails was gelegd), dus de trein moest een extra technische controle krijgen omdat er rondom een paar draaistellen van de rijtuigen wat beschadigingen te zien waren. Daardoor konden potentieel de remmen of remblokken ook schade hebben opgelopen die ik niet zo kan zien. Om eventuele veiligheidsproblemen te voorkomen moest de treinstam dus een extra controle krijgen.
De reizigers moesten er in Rotterdam uit en de trein ging door naar de werkplaats en ik kreeg een 'verse' trein weer mee.
Daardoor heeft de 1146 niet tussen Rotterdam en Den Haag gereden en de 1159 niet tussen Den Haag en Rotterdam.
Kunnen jullie het mij vergeven? :@
Nee waarom rij je tegen stenen aan?
pi_174519154
Omdat die op de rails lagen en stoppen zo lastig gaat als je net de bocht om komt zeilen met 140 km/u :P
pi_174519221
En de trein ervoor had er geen last van? Bijzonder wel
pi_174519392
Sowieso zijn stenen niet zo snel zichtbaar. Daarnaast, als de vorige trein hetzelfde had gehad, was de treindienstleider echt al wel gewaarschuwd. De trein na mij heeft dan ook het spoor 'geschouwd', maar nadat ik er overheen was gereden, lag er gelukkig niets meer op de rails.
Valt onder de categorie vandalisme en dat gebeurt helaas vaker dan je denkt.
pi_174519401
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee waarom rij je tegen stenen aan?
Nou inderdaad. De incompetentie spat er weer vanaf. Iemand anders heeft het weer gedaan en huilhuil jankjank boehoehoe ik kon er niks aan doen :'(

En dat moet nou onze infrastructuur aan de gang houden :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174519434
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:35 schreef MTL het volgende:
Sowieso zijn stenen niet zo snel zichtbaar.
Aha, "de machinist had een verwachtingspatroon" :P Die zin staat in letterlijk ELK onderzoeksrapport dat je kunt verzinnen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:47:48 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174519689
:D
pi_174520179
_O-
Ja, zo kan je het ook uitleggen :D
Maar nee, niet echt. Zelfs grote stenen vallen van een afstand niet direct op omdat ze wegvallen tegen de achtergrond. Dan kan je nog zulke goede ogen hebben, maar op het moment dat je ze ziet, is het (zeker met 140 km/u) gewoon te laat.

[ Bericht 33% gewijzigd door MTL op 19-10-2017 19:38:22 ]
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:48:17 #134
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174521412
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:09 schreef MTL het volgende:
_O-
Ja, zo kan je het ook uitleggen :D
Maar nee, niet echt. Zelfs grote stenen vallen van een afstand niet direct op omdat ze wegvallen tegen de achtergrond. Dan kan je nog zulke goede ogen hebben, maar op het moment dat je ze ziet, is het (zeker met 140 km/u) gewoon te laat.
Als een steen maar groot genoeg is, dan gaat je baanschuiver er toch mee aan de haal?
So we just called him Fred
pi_174521855
In dit geval was het allemaal iets gecompliceerder en daar ga ik verder niet over uitweiden, maar als de steen maar hoog genoeg is klopt dat uiteraard.
Ligt er echter iets als een stoeptegel, dan gaat dat ding er gewoon onderdoor en heb je een potentieel zeer gevaarlijke situatie met mogelijke ontsporing, afhankelijk van een boel factoren.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 21:15:04 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174524604
De Hen House in Breda heeft z'n deuren gesloten -O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 22:15:04 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174526663
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:45:04 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174530855
ik heb ff teruggelezen maar niemand heeft het berichtje gezien over reactivering Weert - Hamont in de plannen van Rutte III?

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 20-10-2017 11:24:13 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:31:29 #139
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174531655
Jawel maar er niets over gezegd. Ik vind het bijzonder dat die zo letterlijk in het regeerakkoord terecht gekomen is.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:24:51 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174532738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 21:15 schreef James1988 het volgende:
De Hen House in Breda heeft z'n deuren gesloten -O-
De wie? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:33:18 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174532865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De wie? :?
Een vreettent waar ze allerlei kipgerechten verkopen.

https://www.thehenhouse.nl/
pi_174534067
quote:
Reizigers in het openbaar vervoer mogen vanaf volgend jaar zomer achteraf betalen voor hun reis. Het opladen van de ov-chipkaart is dan niet meer nodig. Veel reizigers klagen over het opladen van de kaart en het verplichte saldo van 10 of 20 euro dat erop moet staan.

De NS begint binnenkort een proef om te kijken of het achteraf betalen werkt. Een groep reizigers krijgt dan maandelijks een factuur die via automatische incasso wordt betaald. Met hun ervaringen wordt het systeem verfijnd, zodat het in de zomer voor iedereen kan worden ingevoerd. Wie achteraf wil betalen, heeft daarvoor wel een persoonlijke ov-chipkaart nodig.

App

Bij de nieuwe betaalwijze worden alle ov-kosten verrekend; van trein, bus, tram en metro van alle vervoerders. Maar ook de fietsenstalling en andere extra's worden meegenomen, meldt de NS. De ov-chipkaart moet aan een app gekoppeld worden. Daarmee kunnen reizigers op elk moment hun abonnement aanpassen.

Mensen die toch liever met saldo op hun kaart willen reizen, kunnen dat blijven doen, zegt de NS.
https://nos.nl/artikel/21(...)chteraf-betalen.html
pi_174534294
quote:
klinkt goed, hopelijk is het ook echt klantvriendelijk ingericht :Y
dag
pi_174534407
Als je het zo onhandig vind, waarom dan niet automatisch opwaarderen aanzetten? :?
pi_174534497
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:09 schreef Piles het volgende:
Als je het zo onhandig vind, waarom dan niet automatisch opwaarderen aanzetten? :?
dan staat er toch nogsteeds geld op je kaart en betaal je vooruit?
dag
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:24:05 #146
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174534721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 07:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Jawel maar er niets over gezegd. Ik vind het bijzonder dat die zo letterlijk in het regeerakkoord terecht gekomen is.
Precies dat is het ook, daar heeft iemand goed gelobbyd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:34:27 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174534983
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC _O-

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174535233
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC _O-

[ afbeelding ]
"Een kaartje voor de tweede klasse van Oldenzaal naar Bad Bentheim kost momenteel 14,60 euro. Dat is een flinke prijs voor een treinrit van 27 minuten."

Huh :?
Er bestaat op dit moment helemaal geen trein die dat doet. Als je nu van Oldenzaal naar Bad Bentheim wilt ben je 44 minuten onderweg omdat je om moet reizen via Hengelo.

Die 14,60 euro is ook op basis van het omreizen via Hengelo
pi_174535288
eindpunt Bielefeld :') dat kan helemaal niet
pi_174535346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC _O-

[ afbeelding ]
Die 29 euro wordt toch alleen Sparpreis. Kom op :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_174535350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:46 schreef Salatrel het volgende:
eindpunt Bielefeld :') dat kan helemaal niet
Inderdaad!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_174535379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:46 schreef Salatrel het volgende:
eindpunt Bielefeld :') dat kan helemaal niet
Ow shit! :o Jezus wat een slecht krantenartikel :'(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:52:27 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174535430
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC _O-

[ afbeelding ]
Mooi dat de trein Hengelo-Brake voor positieve tariefontwikkelingen zorgt :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:56:05 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174535517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die 29 euro wordt toch alleen Sparpreis. Kom op :D
Ja, dat snap ik ook. Probleem is nu dat je vanaf Bentheim al voor ¤19 naar Berlijn kunt maar dat het vanaf Hengelo ineens minstens ¤39 kost. Dat verschilt wordt dus kleiner door de vanaf-prijs vanaf Hengelo te verlagen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:02:43 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174535702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef de krant het volgende:Het verschil heeft volgens NS [..] te maken met het feit dat korte grensoverschrijdende spoorverbindingen [..] niet tegen redelijke prijzen kunnen worden aangeboden.
Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graag :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:08:48 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174535865
Een woordvoerder die met goede argumenten komt? :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174536777
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graag :?
Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:50:35 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174536810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.
Nee, weet ik. Het zal wel iets met heffingen te maken hebben. Toch blijft het raar dat een vervoerder precies kan vertellen hoeveel geld hij van je wil hebben voor een reis van X naar Y, maar dat niemand kan uitleggen waarom.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:35:32 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174548835
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:45:33 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174549053
quote:
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174551495
quote:
Eh, jammer. Nou en? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174555752
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eh, jammer. Nou en? :?
Gast.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_174555973
Oh jee, was dit weer zoiets waar je een juiste en een onjuiste mening over kunt hebben? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174556100
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gast.
Wat gast?
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:54:23 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174556101
Weer een Nederlandse badslippervervoerder minder. Hoewel HSL Logistik Deutschland en HSL Logistik Polska nog wel gewoon bestaan. De Poolse tak heeft ook een licentie in België, en rijdt onder andere met een in een gouden kleur bestickerde Class'66.
pi_174556406
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee, was dit weer zoiets waar je een juiste en een onjuiste mening over kunt hebben? :?
Ja. Fucking treinentopic. Beef met goederentreinen? Prima, maar niet lopen zeiken als andere mensen dingen over treinen posten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_174556744
Wauw. Doe eens even normaal man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174556859
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Doe eens even normaal man.
Dat is precies wat ik dacht toen ik jouw "Nou en" las. Ik blijf wel graag op de hoogte van dit soort dingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:41:07 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174556875
HSL (Duitsland) heeft een nieuwe Nederlandse BV opgericht, HSL Netherlands B.V., dus die zullen binnenkort wel weer treinen gaan rijden wanneer het papierwerk rond is.

HSL Logistik, dat nu failliet is, was 50% van HSL en 50% van een Nederlander.
pi_174556947
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 01:45 schreef bork het volgende:
ik heb ff teruggelezen maar niemand heeft het berichtje gezien over reactivering Weert - Hamont in de plannen van Rutte III?
Sluit wel goed aan op het plan van de Belgen om Mol-Hamont te elektrificeren. Vanuit station Hamont is het nog geen kilometer naar de Nederlandse grens.
pi_174557286
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_174557495
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik dacht toen ik jouw "Nou en" las. Ik blijf wel graag op de hoogte van dit soort dingen.
Oh nou prima toch. Ik vroeg me gewoon af wat de implicatie van dat feit was, zeker omdat ze al een tijdje in surseance zaten. Dat was alles :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174557543
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Ik wil het wel bouwen hoor!
pi_174557551


Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.

Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:24:36 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557562
De DDZ-6 verdwijnt vanaf komend jaar van de schrootlijn en gaat diensten draaien in de series Groningen/Leeuwarden - Den Haag CS en Groningen/Leeuwarden - Rotterdam CS.

De viertjes rijden ook op Leiden/Rotterdam/Den Haag CS - Utrecht en een setje in de drukste spitsstoptrein Zwolle-Utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174557582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174557590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.

Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
Werkzaamheden die lang duren maar op deze manier met minder/geen buitendienststelling gedaan kunnen worden
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:26:54 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174557593
Wat gaat er dan rijden op Zwolle - Roosendaal? VIRM?
pi_174557618
Of ICM. Veel keuze heb je niet eah
pi_174557633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:28 schreef b2py het volgende:
Of ICM. Veel keuze heb je niet eah
Dan liever dit natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:30:09 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557644
Vermoedelijk een combi tussen de twee
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:32:46 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174557695
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan liever dit natuurlijk :Y
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:37:54 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557784
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Al die perrons kunnen 260 tot 270 meter hebben, behalve perron 1 in Olst. Dat is slechts 120 meter nuttige lengte, maar dat kun je ondervangen door 2 en 3 te gebruiken.

10 bakken moet overal wel passen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:41:00 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174557848
120 meter noem ik niet echt een nuttige lengte :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:43:42 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174557907
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:41 schreef James1988 het volgende:
120 meter noem ik niet echt een nuttige lengte :P
Je kunt er zes bakken GTW kwijt :P

Zoals bijvoorbeeld spoor 8 in Leeuwarden en de sporen 3a, 4a en 6a in Groningen. Die hebben allen een nuttige perronlengte van ongeveer 115 meter :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174558446
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Dan zal het wel aftrappen worden. Lijkt me onzin om de capaciteit van die hele lijn te laten beperken door eoa kutperronnetje in fakking Olst.

Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:26:40 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174558615
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Weert heeft een vrij lang en breed perron. Je zou spoor 2 in twee fases kunnen verdelen (zoals bij spoor 3 al het geval is voor de Sprinter), of misschien een zakspoortje aanleggen.
pi_174558827
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.

Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Het wordt wel integraal ICM aldus hetzelfde figuur op die ene website
  zondag 22 oktober 2017 @ 10:19:32 #191
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174572220
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
  zondag 22 oktober 2017 @ 10:21:01 #192
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174572233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.

Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
Dat is voor graafwerkzaamheden. In het kader van het Programma vervangen treinveveiliging worden alle kabels en interlockingsystemen vervangen.
pi_174572354
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden }>
met de slechtst mogelijke overstaptijd uiteraard
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 10:52:50 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174572775
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
Wat zijn perronfases?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 22 oktober 2017 @ 11:23:58 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174573304
een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 11:37:29 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174573563
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef greavy het volgende:
een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 oktober 2017 @ 11:42:37 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174573663
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
kan, maar ze willen er de overstap tussen Breda en Zeeland aanbieden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 oktober 2017 @ 11:50:07 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174573790
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
mja, het vaste perronspoor 3a kan gewoon tien bakken hebben. Nuttige perronlengte volgens ProRail is 282 meter richting Vlissingen en 284 meter richting Breda
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174576624
Iemand enig idee wanneer de nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd in de boekingswebsite van de Tsjechische spoorwegen? Ik wil graag van Praag naar België begin januari maar dat kan ik nog niet boeken :'(
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:32:42 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174577052
Welke datum reis je?
pi_174583481
Iemand die toevallig weet hoe ik vanaf Oberhausen naar Arnhem raak? Er zijn werkzaamheden die bij niemand bekend zijn en ik spreek minder duits dan de toiletbril.
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:24:48 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174583602
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:18 schreef Xetran het volgende:
Iemand die toevallig weet hoe ik vanaf Oberhausen naar Arnhem raak? Er zijn werkzaamheden die bij niemand bekend zijn en ik spreek minder duits dan de toiletbril.
RE19 rijdt niet?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')