Dat zuinig rijden is al zo oud als de weg naar Rome. Nu relatief nieuw is de roltijd app, die op basis van actuele positie/snelheid/vertraging een advies geeft over het kunnen laten uitrollen.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 23:11 schreef PluggieOD het volgende:
Het viel me wel op hoe snel ze bij intercity's al de stroom eraf kunnen zetten bij het "nieuwe rijden" voor intercity's. Flink momentum heeft zo'n trein.
"Storing luchtrem". Tja, als je voor die fout al een batterijreset uitvoert...quote:Op donderdag 19 oktober 2017 07:57 schreef James1988 het volgende:
"Problemen met de achterste locomotief" waardoor we nog niet kunnen vertrekken. Wedden dat de trein wordt opgeheven?
Ik had al zo'n vermoeden toen ik instapte: de stroomafnemers waren neer en de rijtuigen staan in noodverlichting. Dat is meestal geen goed teken.
Laat me raden, die trein gaat niet meer rijden?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 08:07 schreef MTL het volgende:
[..]
"Storing luchtrem". Tja, als je voor die fout al een batterijreset uitvoert...
Mooie sprinter welquote:Op donderdag 19 oktober 2017 06:59 schreef b2py het volgende:
NS gaat meer sprinters inzetten
http://nu.nl/binnenland/4(...)inters-inzetten.html
Sluitseinen
Vroegah hadden ze toch zo'n grote hamer aan boord? Even een klap hier en een ros daar en alles deed het weerquote:Op donderdag 19 oktober 2017 08:07 schreef James1988 het volgende:
"Het defect is niet op te lossen." aldus de omroep.
Tussen Groningen en Zwolle gebeurt het wel eens, maar dan geen gekoppelde stellen natuurlijkquote:
en als de Flirt in eerste instantie ook met machinisten van beperkt aantal standplaatsenquote:Op donderdag 19 oktober 2017 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft nu laten weten waar de nieuwe sprinter SNG in eerste instantie ingezet zal gaan worden.
Opvallend is dat de SNG ook ten noorden van Zwolle komt te rijden en dat de trein Zwolle-Utrecht gaat doen. Ook is deze gepland rond Hoorn, Amsterdam CS en Den Haag CS.
http://nieuws.ns.nl/download/465490/nssprinters2016-2020.pdf
Heel handig voor de bijsturingquote:Op donderdag 19 oktober 2017 14:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en als de Flirt in eerste instantie ook met machinisten van beperkt aantal standplaatsen
Ik zie dat NS, al niet meer investeert in Apeldoorn - Enschede, ruim baan voor een vervoerder keolis die de lijn ook in het blauwnet kan invoerenquote:Op donderdag 19 oktober 2017 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
http://nieuws.ns.nl/download/465490/nssprinters2016-2020.pdf
ongeveer net zo handig als dat per nieuwe dienstregeling Rotterdam flirt gaat rijden maar dat er nog niemand is opgeleid. Management vond het wel een goed idee om dat in november te doen want dan is het nog vers :’) ze willen ook al die dienstjes in een beperkt aantal roosters doen en alleen mcn’s in die roosters + wat reserves opleiden.quote:
Eerste inzet is gepland op Den Haag CS - Haarlem, dus dan zou dat nog kunnen ja.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 14:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en als de Flirt in eerste instantie ook met machinisten van beperkt aantal standplaatsen
Ik vermoed dat ze daar tzt ook wel komen of dat ze er SLT in gaan zetten in combinatie met de lijn Zutphen - Wijchen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 14:18 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ik zie dat NS, al niet meer investeert in Apeldoorn - Enschede, ruim baan voor een vervoerder keolis die de lijn ook in het blauwnet kan invoeren
Die is in het weekend al helemaal uitgehold tot 1 keer in het uur en maar tot Almelo, best kut als je naar Colmschate, Rijssen of Holten wilt en je mist hem net op een paar minuten.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 14:18 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ik zie dat NS, al niet meer investeert in Apeldoorn - Enschede, ruim baan voor een vervoerder keolis die de lijn ook in het blauwnet kan invoeren
link werkt nietquote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:07 schreef dennistd het volgende:
Eurostar wil vanaf pasen volgend jaar naar Amsterdam gaan rijden: http://www.railmagazine.com/news/network/.WehxZClEwJY.twitter
Nee waarom rij je tegen stenen aan?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:01 schreef MTL het volgende:
Link werkt hier niet, maar ik meende dat het toch al een tijdje bekend was?
Ik moet trouwens wat bekennen aan de trouwe reizigers in de 1100![]()
Vandaag heb ik zowaar mijn reizigers voor twee halve ritten in de kou laten staan![]()
Ik ben met mijn trein tegen iets aangereden (stenen of ander puin dat op de rails was gelegd), dus de trein moest een extra technische controle krijgen omdat er rondom een paar draaistellen van de rijtuigen wat beschadigingen te zien waren. Daardoor konden potentieel de remmen of remblokken ook schade hebben opgelopen die ik niet zo kan zien. Om eventuele veiligheidsproblemen te voorkomen moest de treinstam dus een extra controle krijgen.
De reizigers moesten er in Rotterdam uit en de trein ging door naar de werkplaats en ik kreeg een 'verse' trein weer mee.
Daardoor heeft de 1146 niet tussen Rotterdam en Den Haag gereden en de 1159 niet tussen Den Haag en Rotterdam.
Kunnen jullie het mij vergeven?
Nou inderdaad. De incompetentie spat er weer vanaf. Iemand anders heeft het weer gedaan en huilhuil jankjank boehoehoe ik kon er niks aan doenquote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee waarom rij je tegen stenen aan?
Aha, "de machinist had een verwachtingspatroon"quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:35 schreef MTL het volgende:
Sowieso zijn stenen niet zo snel zichtbaar.
Als een steen maar groot genoeg is, dan gaat je baanschuiver er toch mee aan de haal?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:09 schreef MTL het volgende:
![]()
Ja, zo kan je het ook uitleggen
Maar nee, niet echt. Zelfs grote stenen vallen van een afstand niet direct op omdat ze wegvallen tegen de achtergrond. Dan kan je nog zulke goede ogen hebben, maar op het moment dat je ze ziet, is het (zeker met 140 km/u) gewoon te laat.
De wie?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:15 schreef James1988 het volgende:
De Hen House in Breda heeft z'n deuren gesloten
https://nos.nl/artikel/21(...)chteraf-betalen.htmlquote:Reizigers in het openbaar vervoer mogen vanaf volgend jaar zomer achteraf betalen voor hun reis. Het opladen van de ov-chipkaart is dan niet meer nodig. Veel reizigers klagen over het opladen van de kaart en het verplichte saldo van 10 of 20 euro dat erop moet staan.
De NS begint binnenkort een proef om te kijken of het achteraf betalen werkt. Een groep reizigers krijgt dan maandelijks een factuur die via automatische incasso wordt betaald. Met hun ervaringen wordt het systeem verfijnd, zodat het in de zomer voor iedereen kan worden ingevoerd. Wie achteraf wil betalen, heeft daarvoor wel een persoonlijke ov-chipkaart nodig.
App
Bij de nieuwe betaalwijze worden alle ov-kosten verrekend; van trein, bus, tram en metro van alle vervoerders. Maar ook de fietsenstalling en andere extra's worden meegenomen, meldt de NS. De ov-chipkaart moet aan een app gekoppeld worden. Daarmee kunnen reizigers op elk moment hun abonnement aanpassen.
Mensen die toch liever met saldo op hun kaart willen reizen, kunnen dat blijven doen, zegt de NS.
klinkt goed, hopelijk is het ook echt klantvriendelijk ingerichtquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 10:48 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)chteraf-betalen.html
dan staat er toch nogsteeds geld op je kaart en betaal je vooruit?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:09 schreef Piles het volgende:
Als je het zo onhandig vind, waarom dan niet automatisch opwaarderen aanzetten?
Precies dat is het ook, daar heeft iemand goed gelobbyd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 07:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Jawel maar er niets over gezegd. Ik vind het bijzonder dat die zo letterlijk in het regeerakkoord terecht gekomen is.
"Een kaartje voor de tweede klasse van Oldenzaal naar Bad Bentheim kost momenteel 14,60 euro. Dat is een flinke prijs voor een treinrit van 27 minuten."quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC
[ afbeelding ]
Die 29 euro wordt toch alleen Sparpreis. Kom opquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC
[ afbeelding ]
Inderdaad!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:46 schreef Salatrel het volgende:
eindpunt Bielefelddat kan helemaal niet
Ow shit!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:46 schreef Salatrel het volgende:
eindpunt Bielefelddat kan helemaal niet
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplotquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is het huidige eindpunt van de RB 61: http://www.westfalenbahn.(...)rlaeufe/linie/rb-61/
Mooi dat de trein Hengelo-Brake voor positieve tariefontwikkelingen zorgtquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC
[ afbeelding ]
Ja, dat snap ik ook. Probleem is nu dat je vanaf Bentheim al voor ¤19 naar Berlijn kunt maar dat het vanaf Hengelo ineens minstens ¤39 kost. Dat verschilt wordt dus kleiner door de vanaf-prijs vanaf Hengelo te verlagen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die 29 euro wordt toch alleen Sparpreis. Kom op
Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graagquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef de krant het volgende:Het verschil heeft volgens NS [..] te maken met het feit dat korte grensoverschrijdende spoorverbindingen [..] niet tegen redelijke prijzen kunnen worden aangeboden.
Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graag
Nee, weet ik. Het zal wel iets met heffingen te maken hebben. Toch blijft het raar dat een vervoerder precies kan vertellen hoeveel geld hij van je wil hebben voor een reis van X naar Y, maar dat niemand kan uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:35 schreef dennistd het volgende:
Klinkt wel echt als België
https://www.vrt.be/vrtnws(...)tanden-bij-de-nmbs-/
Eh, jammer. Nou en?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:46 schreef Maegrim het volgende:
HSL Logistik is vandaag failliet verklaard
Ja. Fucking treinentopic. Beef met goederentreinen? Prima, maar niet lopen zeiken als andere mensen dingen over treinen posten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee, was dit weer zoiets waar je een juiste en een onjuiste mening over kunt hebben?
Dat is precies wat ik dacht toen ik jouw "Nou en" las. Ik blijf wel graag op de hoogte van dit soort dingen.quote:
Sluit wel goed aan op het plan van de Belgen om Mol-Hamont te elektrificeren. Vanuit station Hamont is het nog geen kilometer naar de Nederlandse grens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 01:45 schreef bork het volgende:
ik heb ff teruggelezen maar niemand heeft het berichtje gezien over reactivering Weert - Hamont in de plannen van Rutte III?
Oh nou prima toch. Ik vroeg me gewoon af wat de implicatie van dat feit was, zeker omdat ze al een tijdje in surseance zaten. Dat was allesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht toen ik jouw "Nou en" las. Ik blijf wel graag op de hoogte van dit soort dingen.
Ik wil het wel bouwen hoor!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Werkzaamheden die lang duren maar op deze manier met minder/geen buitendienststelling gedaan kunnen wordenquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.
Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.quote:
Al die perrons kunnen 260 tot 270 meter hebben, behalve perron 1 in Olst. Dat is slechts 120 meter nuttige lengte, maar dat kun je ondervangen door 2 en 3 te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Je kunt er zes bakken GTW kwijtquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:41 schreef James1988 het volgende:
120 meter noem ik niet echt een nuttige lengte
Dan zal het wel aftrappen worden. Lijkt me onzin om de capaciteit van die hele lijn te laten beperken door eoa kutperronnetje in fakking Olst.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Weert heeft een vrij lang en breed perron. Je zou spoor 2 in twee fases kunnen verdelen (zoals bij spoor 3 al het geval is voor de Sprinter), of misschien een zakspoortje aanleggen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Het wordt wel integraal ICM aldus hetzelfde figuur op die ene websitequote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Dat is voor graafwerkzaamheden. In het kader van het Programma vervangen treinveveiliging worden alle kabels en interlockingsystemen vervangen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.
Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
met de slechtst mogelijke overstaptijd uiteraardquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden
Wat zijn perronfases?quote:Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef greavy het volgende:
een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
kan, maar ze willen er de overstap tussen Breda en Zeeland aanbieden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
mja, het vaste perronspoor 3a kan gewoon tien bakken hebben. Nuttige perronlengte volgens ProRail is 282 meter richting Vlissingen en 284 meter richting Bredaquote:Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
RE19 rijdt niet?quote:Op zondag 22 oktober 2017 18:18 schreef Xetran het volgende:
Iemand die toevallig weet hoe ik vanaf Oberhausen naar Arnhem raak? Er zijn werkzaamheden die bij niemand bekend zijn en ik spreek minder duits dan de toiletbril.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |