Inderdaad!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:46 schreef Salatrel het volgende:
eindpunt Bielefelddat kan helemaal niet
Ow shit!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:46 schreef Salatrel het volgende:
eindpunt Bielefelddat kan helemaal niet
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplotquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is het huidige eindpunt van de RB 61: http://www.westfalenbahn.(...)rlaeufe/linie/rb-61/
Mooi dat de trein Hengelo-Brake voor positieve tariefontwikkelingen zorgtquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef dennistd het volgende:
Hengelo-Bentheim wordt goedkoper. Ze zijn zeker bang dat mensen straks de RB61 naar Bentheim pakken en daar pas de IC
[ afbeelding ]
Ja, dat snap ik ook. Probleem is nu dat je vanaf Bentheim al voor ¤19 naar Berlijn kunt maar dat het vanaf Hengelo ineens minstens ¤39 kost. Dat verschilt wordt dus kleiner door de vanaf-prijs vanaf Hengelo te verlagen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die 29 euro wordt toch alleen Sparpreis. Kom op
Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graagquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:34 schreef de krant het volgende:Het verschil heeft volgens NS [..] te maken met het feit dat korte grensoverschrijdende spoorverbindingen [..] niet tegen redelijke prijzen kunnen worden aangeboden.
Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, het is duur omdat het veel geld kost. En nu nog een argument graag
Nee, weet ik. Het zal wel iets met heffingen te maken hebben. Toch blijft het raar dat een vervoerder precies kan vertellen hoeveel geld hij van je wil hebben voor een reis van X naar Y, maar dat niemand kan uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dat snapt. Voor al die kort grensverkeer-gevalletjes is dit aan de hand. Op OVNL heeft iemand dat eens uitgebreid uitgelegd. Het is niet iets waar vervoerders zomaar wat aan kunnen doen in ieder geval.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:35 schreef dennistd het volgende:
Klinkt wel echt als België
https://www.vrt.be/vrtnws(...)tanden-bij-de-nmbs-/
Eh, jammer. Nou en?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:46 schreef Maegrim het volgende:
HSL Logistik is vandaag failliet verklaard
Ja. Fucking treinentopic. Beef met goederentreinen? Prima, maar niet lopen zeiken als andere mensen dingen over treinen posten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee, was dit weer zoiets waar je een juiste en een onjuiste mening over kunt hebben?
Dat is precies wat ik dacht toen ik jouw "Nou en" las. Ik blijf wel graag op de hoogte van dit soort dingen.quote:
Sluit wel goed aan op het plan van de Belgen om Mol-Hamont te elektrificeren. Vanuit station Hamont is het nog geen kilometer naar de Nederlandse grens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 01:45 schreef bork het volgende:
ik heb ff teruggelezen maar niemand heeft het berichtje gezien over reactivering Weert - Hamont in de plannen van Rutte III?
Oh nou prima toch. Ik vroeg me gewoon af wat de implicatie van dat feit was, zeker omdat ze al een tijdje in surseance zaten. Dat was allesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht toen ik jouw "Nou en" las. Ik blijf wel graag op de hoogte van dit soort dingen.
Ik wil het wel bouwen hoor!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Passen eventuele reizigerstreinen erbij in Weert? En dan een beetje praktisch?
Werkzaamheden die lang duren maar op deze manier met minder/geen buitendienststelling gedaan kunnen wordenquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.
Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.quote:
Al die perrons kunnen 260 tot 270 meter hebben, behalve perron 1 in Olst. Dat is slechts 120 meter nuttige lengte, maar dat kun je ondervangen door 2 en 3 te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Je kunt er zes bakken GTW kwijtquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:41 schreef James1988 het volgende:
120 meter noem ik niet echt een nuttige lengte
Dan zal het wel aftrappen worden. Lijkt me onzin om de capaciteit van die hele lijn te laten beperken door eoa kutperronnetje in fakking Olst.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Weert heeft een vrij lang en breed perron. Je zou spoor 2 in twee fases kunnen verdelen (zoals bij spoor 3 al het geval is voor de Sprinter), of misschien een zakspoortje aanleggen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Extra perronnetje met keervoorziening a la Baarn. Tunneltje doortrekken, klaar. Zal alleen wel relatief prijzig zijn denk ik.
Het wordt wel integraal ICM aldus hetzelfde figuur op die ene websitequote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet tijdens de spits hoor. Sommige perrons (Olst?) kunnen niet meer hebben dan 8 bakken, tijdens de ochtendspits is 7 of 8 bakken enkeldeks materieel toch echt te weinig.
Of je zou een stel moeten aftrappen in Arnhem of Deventer...
Dat is voor graafwerkzaamheden. In het kader van het Programma vervangen treinveveiliging worden alle kabels en interlockingsystemen vervangen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:24 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het viel mij toevallig op dat langs 50% van het Limburgse treinennet dergelijke hekken staan.
Zijn die tijdelijk of blijven ze permanent staan?
met de slechtst mogelijke overstaptijd uiteraardquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ook kan is gewoon inkorten tot Deventer - Roosendaal, en dan tussen Deventer en Zwolle gewoon met een sprintertje gaan rijden
Wat zijn perronfases?quote:Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef greavy het volgende:
een deel van het perron, bijvoorbeeld spoor 1A of alleen 1B, meestal heb je tussen die 2 delen nog wissels om naar een ander spoor te kunnen.
kan, maar ze willen er de overstap tussen Breda en Zeeland aanbieden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, kun (mag het danwel is er ruimte voor) je dat probleem in Roosendaal niet oplossen door op spoor 1A en 1B te gaan staan.
mja, het vaste perronspoor 3a kan gewoon tien bakken hebben. Nuttige perronlengte volgens ProRail is 282 meter richting Vlissingen en 284 meter richting Bredaquote:Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, jet enige probleem zijn de perronfases in Roosendaal, die zijn te kort voor 10 bakken. Zwolle-Deventer is netjes allemaal 270 meter.
RE19 rijdt niet?quote:Op zondag 22 oktober 2017 18:18 schreef Xetran het volgende:
Iemand die toevallig weet hoe ik vanaf Oberhausen naar Arnhem raak? Er zijn werkzaamheden die bij niemand bekend zijn en ik spreek minder duits dan de toiletbril.
Klopt maar die bussen zijn nergens te bekennen. En nee er rijdt niksquote:Op zondag 22 oktober 2017 18:26 schreef dennistd het volgende:
Er is een storing aan de bovenleiding tussen Oberhausen en Oberhausen-Holten (station ri Arnhem). DB meldt bussen vanaf Oberhausen Hbf naar Wesel.
Zou tot 20u duren en bussen zouden van 'Faltraco' moeten zijn.
twitter:BB27000 twitterde op zaterdag 21-10-2017 om 10:44:26Le mot "train" en Europe. https://t.co/KK8DlkQPKS reageer retweet
Ja. Gezien. Ik snap de grap niet.quote:
Oostenrijk kent geen trein/zug?quote:Op zondag 22 oktober 2017 18:51 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BB27000 twitterde op zaterdag 21-10-2017 om 10:44:26Le mot "train" en Europe. https://t.co/KK8DlkQPKS reageer retweet
En Jernebaneknotenpunktemedarbejder of Spoorwegknooppuntmedewerkers zijn korte woorden?quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:06 schreef James1988 het volgende:
De grap is dat Duitsers overal lange woorden en zinnen voor hebben
Nee. En prikspanningsspoorbezettingsdetectiesysteem is dat ook niet.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En Jernebaneknotenpunktemedarbejder of Spoorwegknooppuntmedewerkers zijn korte woorden?
Chinees verkeerd gevallen?quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is vast grappig als je een IQ van kamertemperatuur hebt denk ik. En geen woord over de grens spreekt.
Dan is ie niet naar mijn Chinees geweest, heb nergens last vanquote:
Nee hoor, is het echt zo moeilijk te begrijpen dat je niet snapt waarom een willekeurig lang woord in één bepaalde taal niet grappig is terwijl die woorden in andere talen die je ook spreekt niet anders zijn?quote:
Dat snap ik dan weer nietquote:Op zondag 22 oktober 2017 20:50 schreef James1988 het volgende:
Dit heb ik nou altijd al eens willen doen
https://gfycat.com/LawfulDecisiveEidolonhelvum
Train simulator met de vrijheid van een unreal tournament-game. Is tofquote:
Dovetail Games heeft een mooi staaltje werk neergezet. Er is nog een hoop te doen, maar de basis is goed.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Toen ik die graphics eerst zag moest ik even nog een keer kijken of het niet toch echt was!
Helaas hier in Nederland niet te kijken (voor zover ik weet), maar het en der op internet zijn de afleveringen wel te vindenquote:Paddington Station 24/7 – new documentary series
The first episode of a new, eight-part series, Paddington Station 24/7, starts Monday 11 September on Channel 5 at 9pm.
The series will follow railway workers on the Great Western Mainline as they deal with the biggest modernisation for generations, major incidents, terror attacks, huge sporting events, as well as the day-to-day challenges of running one of Britain's busiest stations.
Frank Granger, customer service assistant at Paddington Station, fondly refers to the station as his “mansion”
Frank features in the first episode which goes behind the scenes as he was on duty at Paddington during the terror attack at London Bridge on Saturday 3 June. With everyone on high alert, the Channel 5 documentary filmed Frank and his team as they vowed to protect passengers. The episode shares the challenges faced by staff as they also prepared for thousands of football fans on specially organised late night trains from Cardiff following the UEFA Champions League Final.
Frank expressed pride in his team following the night they were filmed.
"Every day is different, but the night of the terror attack coupled with the Champions League Final was like no other.
It was a night of high intensity but I am proud of the way everyone who worked at the station pulled together and ultimately got thousands of extra passengers home safe on a night when many were on edge."
- Frank Granger, customer service assistant at Paddington Station
Die gast is ook compleet geschift trouwens.quote:
Rtlz volgend jaar denk ikquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas hier in Nederland niet te kijken (voor zover ik weet), maar het en der op internet zijn de afleveringen wel te vinden
Dat zou best kunnen! Die serie over de Londense metro die ze een tijd terug uitzonden was erg leuk.quote:
Jep ik heb ze ook gezien ging over de elisabth line.quote:Op maandag 23 oktober 2017 23:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen! Die serie over de Londense metro die ze een tijd terug uitzonden was erg leuk.
twitter:vincent313 twitterde op dinsdag 24-10-2017 om 13:10:19Om op het laatste moment in de trein springen te voorkomen, heeft SNCF nu tanden op treindeuren geschilderd. https://t.co/oHfJB4Pmmo reageer retweet
Ik heb 'm ergens gevonden (O-)) en net de eerste aflevering bekeken, aanradertje wat mij betreftquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas hier in Nederland niet te kijken (voor zover ik weet), maar het en der op internet zijn de afleveringen wel te vinden
Intercity Vlissingen - Amsterdam rijdt gewoon nog hoorquote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:14 schreef FredvZ het volgende:
NS is weer lekker bezig, geen IC's tussen Dordrecht en Rotterdam: u neemt de Sprinter maar...
En uiteraard is er niemand bij de NS op het idee gekomen om langer/groter materiaal in te zitten.
Dus intercity reizigers moeten hun comfortabele zetel van de IC inruilen voor een sardieneblik en sardientjes uit Dordrecht worden te laat in Rotterdam afgeleverd om tot de rust te komen in de IC die ze eigenlijk wilde hebben.
Klopt, dat betekent 2 IC's minder per uur. Op een ordinaire doordeweekse woensdag. De herfstvakantie was vorige week. Leek me een beter moment. Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ... vooral net terug was het proppen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:31 schreef iBugged het volgende:
[..]
Intercity Vlissingen - Amsterdam rijdt gewoon nog hoorEnkel die naar Lelystad rijdt niet tussen Dordrecht en Rotterdam.
maar de spr naar dordt vanuit Rotterdam vertrek 17:41 was wel 8 bakken sgmquote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:24 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Klopt, dat betekent 2 IC's minder per uur. Op een ordinaire doordeweekse woensdag. De herfstvakantie was vorige week. Leek me een beter moment. Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ... vooral net terug was het proppen.
Dat is hij zowat altijd ... bovendien ... met de sprinter naar Dordt ???????quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
maar de spr naar dordt vanuit Rotterdam vertrek 17:41 was wel 8 bakken sgm
Dat ben ik wel een beetje met je eens, er zijn dit jaar al 9 compleet treinvrije weekenden geweest tussen Dordrecht en Rotterdam, verder is het treinvervangend busvervoer meestal wel prima geregeld op die dagen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:24 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ...
die heeft er ook een poos langer gezeten dan noodzakelijk heb ik van een dordtse collega vernomenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 09:15 schreef MTL het volgende:
Daarom zat er ook alweer een poos een tijdelijke snelheidsbeperking rondom de wisselstraat aan de Rotterdamse kant. Sinds de laatste werkzaamheden afgelopen zomer is die ook weer weg
2018 moet nog komen ;-)quote:Op donderdag 26 oktober 2017 09:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat ben ik wel een beetje met je eens, er zijn dit jaar al 9 compleet treinvrije weekenden geweest tussen Dordrecht en Rotterdam, verder is het treinvervangend busvervoer meestal wel prima geregeld op die dagen.
Als werkzaamheden echt zo lang van tevoren gepland worden als wel eens gezegd wordt, dan kan ik me voorstellen dat ze dit simpelweg niet wisten. Officiële herfstvakantiespreiding kwam nauwelijks voor en is een gevolg van de verkorting van (en later beginnen van) de zomervakantie met een week. Die werkzaamheden kan je niet echt meer verzetten dan.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:24 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Klopt, dat betekent 2 IC's minder per uur. Op een ordinaire doordeweekse woensdag. De herfstvakantie was vorige week. Leek me een beter moment. Ben een beetje klaar met de werkzaamheden op dit traject ... vooral net terug was het proppen.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:26 schreef dcm360 het volgende:
En na die hele week weer gewoon een kwartiersdienst? Want een goed artikel schrijven is lastig
Volgens de reisplanner daarna ook elke 10 minutenquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:26 schreef dcm360 het volgende:
En na die hele week weer gewoon een kwartiersdienst? Want een goed artikel schrijven is lastig
Ook in het weekend zo te zien. Dat had ik eigenlijk niet verwacht, ik had in mijn hoofd dat dat kwartierdiensten zouden wordenquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens de reisplanner daarna ook elke 10 minuten
Sparpreis via DB is vanaf ¤49,90 2e klas voor een enkeltje, 89,90 1e klas.quote:Abfahrt von Milano Centrale ist um 11:23 Uhr mit Zwischenstopps in Stresa und in vielen Schweizer Orten, um 16:20 Uhr in Freiburg, Karlsruhe um 17:29 Uhr, Mannheim um 18:10 Uhr und Frankfurt um 18:59 Uhr.
Von Frankfurt aus ist Abfahrt um 8:01 Uhr mit Zwischenstopps in Mannheim, Karlsruhe, Baden-Baden, Freiburg und nach Überquerung der Schweiz, Ankunft in Como um 14:55 Uhr, in Monza um 15:21 Uhr und in Mailand um 15:35 Uhr.
Helaas te vroeg om er vanuit Nederland iets aan te hebbenquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 21:47 schreef greavy het volgende:
Hier al bekend dat er vanaf 10 december 2017 rechtstreeks getreind kan worden tussen Frankfurt(Main) Hauptbahnhof en Milano Centrale? Tractie wordt een ETR 610 HST.
ff hotelletje erbij in Frankfurt dus idd...quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas te vroeg om er vanuit Nederland iets aan te hebben
Ze zullen toch ook niet alleen naar de Nederlandse reizigers hebben gekekenquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:48 schreef dennistd het volgende:
Ik snap ook niet waarom ie richting Milaan niet een uur of drie later rijdt. Dat is ook veel meer in lijn met de trein richting Frankfurt.
Nee voor een kwartje kun je vanaf Eindhoven naar Milaan vliegen. Fuck Nederlandse reizigersquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 09:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen toch ook niet alleen naar de Nederlandse reizigers hebben gekeken
met de trein is veel leukerquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee voor een kwartje kun je vanaf Eindhoven naar Milaan vliegen. Fuck Nederlandse reizigers
Ze hebben ook van die Drion-pilletjes in de handel tegenwoordig hequote:
Dan geef ik toch liever een paar euro meer uit om de hele reis met de trein te doen.quote:
Vliegen kan je voor 53 ¤ op en neerquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 14:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan geef ik toch liever een paar euro meer uit om de hele reis met de trein te doen.
Frankfurt - Milaan heb je vanaf ¤ 49,90 in tweede klas, of ¤ 59,90 in eerste klas. (¤ 44,00 met BahnCard 25 2e klas/ ¤ 52,85 met BC25 1e klas).
Heb je haast ofzo?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vliegen kan je voor 53 ¤ op en neerEn niet pas vanaf Frankfurt, maar vanuit Nederland
![]()
Zonder BahnCard of zo.
[ afbeelding ]
Nee hoor. Maar dit is dus één van de redenen waarom die trein niet aansluit op een trein uit Nederland. Die is alleen interessant voor treinjunkies als wij. En dat is een te kleine marktquote:
Die bergt u op in de bagagevakken boven uw hoofd, of onder de stoel voor u.quote:
Je kan die in Basel wel halenquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas te vroeg om er vanuit Nederland iets aan te hebben
Ik heb even gekeken in de planner van DB, de andere kant op is het inderdaad wel te halen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 15:06 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb toen ff snel gekeken met de DRGL 2018, ik denk dat Milaan - Nederland betere tijden heeft, niet gecheckt gewoon gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |