abonnement Unibet Coolblue
pi_172397363
Een interview met Gerard Cox in de Nieuwe Revu doet flink wat stof opwaaien. In een spraakmakend vraaggesprek met het weekblad doet de markante Rotterdammer een opzienbarende uitspraak over Marokkanen:

"Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie ('Toen Was Geluk Heel Gewoon') meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon."

Bron

Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?

Gezien de criminalteitscijfers en statistieken (waarin Marokkannen uitblinken) was Nederland in ieder geval een veiliger land. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 20:32:17 ]
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:32:20 #2
218617 YazooW
bel de wouten!
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:34:17 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_172397475
Gerard Cox is dan ook wel het prototype domme tokkie :')
pi_172397612
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een interview met Gerard Cox in de Nieuwe Revu doet flink wat stof opwaaien. In een spraakmakend vraaggesprek met het weekblad doet de markante Rotterdammer een opzienbarende uitspraak over Marokkanen:

"Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie ('Toen Was Geluk Heel Gewoon') meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon."

Bron

Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?

Gezien de criminalteitscijfers en statistieken (waarin Marokkannen uitblinken) was Nederland in ieder geval een veiliger land. :Y
feiten liegen niet.
pi_172397624
Die man is van een andere generatie. Kan hij dus prima mee wegkomen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_172397627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:38 schreef 2600 het volgende:

[..]

feiten liegen niet.
Welke feiten zijn dat dan?
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:39:52 #7
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172397663
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_172397741
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef VeX- het volgende:
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172397744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef VeX- het volgende:
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 20:42:39 ]
pi_172397751
Beetje een aparte vent, die Cox. ook altijd smullen als hij in een column iets moet schrijven over Amsterdam en dat steevast niet uit zijn toetsenbord kan krijgen en zich beperkt tot 020. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172397844
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.
Stuk minder decadent dan vandaag de dag ;(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 20:45:57 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172397872
N
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.
Zeker sinds 1580 is NL al geen monocultuur meer geweest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172397881
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
We hebben het niet over de jaren 50 he. En of de komst van het internet nou zo'n zegen is, waag ik te betwijfelen, Ik ben in ieder geval blij dat ik ben opgegroeid in het tijdperk vlak voor het internet, toen mensen nog de deur uit moesten gaan om elkaar te ontmoeten, en niet de hele dag met een bleek bekkie naar een computerscherm zaten te staren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172397896
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Daar voor in de plaats had je wel meer saamhorigheid in de wijken en een groter algeheel "wij" gevoel in plaats van een ieder voor zich zoals je dat nu vaak ziet. Als ik van mijn ouders hoor hoe zij zijn opgegroeid had dat zeker ook wel zijn charmes.
pi_172397943
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:46 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Daar voor in de plaats had je wel meer saamhorigheid in de wijken en een groter algeheel "wij" gevoel in plaats van een ieder voor zich zoals je dat nu vaak ziet. Als ik van mijn ouders hoor hoe zij zijn opgegroeid had dat zeker ook wel zijn charmes.
Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172398020
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.
In grote steden had je dat ook met wijken, zoals je in December kerstbomenjacht had. Leuke tijden waren dat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172398059
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.
Mijn ouders komen uit een Amsterdamse volkswijk dus dat was voor hen niet echt van toepassing.

Verder denk ik dat je onderschat hoe het hebben van verschillende culturen en achtergronden voor distantiatie zorgt.
pi_172398060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

In grote steden had je dat ook met wijken, zoals je in December kerstbomenjacht had. Leuke tijden waren dat.
Kerstbomenjacht bestaat nog steeds in Den Haag geloof ik. In sommige wijken. Dat zijn dan ook echt volksbuurten, wat eigenlijk kleine dorpjes zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Mijn ouders komen uit een Amsterdamse volkswijk dus dat was voor hen niet echt van toepassing.

Verder denk ik dat je onderschat hoe het hebben van verschillende culturen en achtergronden voor distantiatie zorgt.
Er zijn altijd meerdere culturen en achtergronden in Nederland geweest. Joodse mensen wonen hier ook al eeuwen en er zijn aardig wat mensen uit omliggende EU landen naar Nederland verhuisd om er vervolgens te blijven.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172398064
Ik zou niet inzien waarom Cox dat niet zou mogen zeggen.
pi_172398079
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

Kerstbomenjacht bestaat nog steeds in Den Haag geloof ik. In sommige wijken. Dat zijn dan ook echt volksbuurten, wat eigenlijk kleine dorpjes zijn.
Ik vroeg me al af of het nog bestond, ik zie er nog maar weinig van.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172398138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:52 schreef Toefjes het volgende:
Ik zou niet inzien waarom Cox dat niet zou mogen zeggen.
Omdat alles tegenwoordig "racisme" is, en Marokkanen/Moslims nogal lange tenen hebben. Vandaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 20:55:35 ]
pi_172398147
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af of het nog bestond, ik zie er nog maar weinig van.
Was vorig jaar nog in het nieuws, vandaar dat ik het mij kon herinneren. Was veel gedoe met grote branden en dit soort dingen:

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:55:30 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172398161
quote:
Hij herkauwt dus gewoon zijn belegen grap.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172398179
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:55 schreef NgInE het volgende:

[..]

Was vorig jaar nog in het nieuws, vandaar dat ik het mij kon herinneren. Was veel gedoe met grote branden en dit soort dingen:

Dat filmpje is alleen wel uit 2007. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172398198
Marokkanen zijn het beste wat nederland is overkomen sinds de aanleg van de afsluitdijk.
pi_172398227
Dacht eigenlijk dat Gerard nu wel eens dood zou zijn.
pi_172398234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat filmpje is alleen wel uit 2007. :')
Dat is dan wel weer waar. Maar het was zo een mooi voorbeeld van volksbuurt vermaak.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172398267
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

Kerstbomenjacht bestaat nog steeds in Den Haag geloof ik. In sommige wijken. Dat zijn dan ook echt volksbuurten, wat eigenlijk kleine dorpjes zijn.

[..]

Er zijn altijd meerdere culturen en achtergronden in Nederland geweest. Joodse mensen wonen hier ook al eeuwen en er zijn aardig wat mensen uit omliggende EU landen naar Nederland verhuisd om er vervolgens te blijven.
Dat klopt, maar dit gebeurde niet met de snelheid waarmee het nu gebeurd. Tevens had je destijds nog steeds homogene wijken omdat er bijvoorbeeld ware jodenwijken ontstonden in Amsterdam.

Denk jij niet dat het hebben van veel culturele verschillen er voor zorgt dat mensen van elkaar vervreemden?
pi_172398268
quote:
Wat een absolute held!
pi_172398273
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen?
:Y
pi_172398343
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:59 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dit gebeurde niet met de snelheid waarmee het nu gebeurd. Tevens had je destijds nog steeds homogene wijken omdat er bijvoorbeeld ware jodenwijken ontstonden in Amsterdam.

Denk jij niet dat het hebben van veel culturele verschillen er voor zorgt dat mensen van elkaar vervreemden?
Ik denk dat elk land ter wereld meerdere culturen heeft. Alleen al anderen delen van Nederland hebben cultuurverschillen, als je bijvoorbeeld kijkt hoe carnaval alleen op sommige plekken word gevierd.

Daarnaast geloof ik niet dat cultuur zo veel verschil uit maakt. Mensen zijn in de basis hetzelfde en rotte appels heb je er altijd tussen zitten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:03:49 #33
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172398410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef VeX- het volgende:
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
Want wanneer heb je nou echt last van de islam? Ik nooit eigenlijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172398452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:54 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Omdat alles tegenwoordig "racisme" is, en Marokkanen/Moslims nogal lange tenen hebben. Vandaar.
Als hij vindt dat het vroeger leuker was, dan vindt hij dat. Dat er vroeger een stuk minder Marokkanen waren is een feit. Die 2 combineren vind ik dan niet echt schokkend eigenlijk.

Zullen vast mensen zijn die het oneens zijn met Gerard Cox maar dat is dan weer een ander verhaal.
pi_172398453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.
Prachtig?
Toen kwamen er monoculturalisten uit het oosten en depórteerden meer dan 100.000 mensen richting oosten. De meesten werden vermoord of gingen anderszins dood in gevangenschap.
En vernietigingskampen werden opgezet om die prachtige monocultuur te redden van de zogenaamde ondergang
pi_172398511
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik denk dat elk land ter wereld meerdere culturen heeft. Alleen al anderen delen van Nederland hebben cultuurverschillen, als je bijvoorbeeld kijkt hoe carnaval alleen op sommige plekken word gevierd.
Klopt, maar dan kijken we naar een nationale schaal en niet naar een wijkschaal. Wat Nijmegenaren van lallende Eindhovenaren vinden maakt voor beide stadsinwoners niet veel uit omdat zij er niet dagelijks mee geconfronteerd worden.

Als je dat "vreemde bezopen gelal" iedere keer tegen komt als je de voordeur open doet dan begint het wel iets uit te maken voor veel mensen.
pi_172398513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Prachtig?
Toen kwamen er monoculturalisten uit het oosten en depórteerden meer dan 100.000 mensen richting oosten. De meesten werden vermoord of gingen anderszins dood in gevangenschap.
En vernietigingskampen werden opgezet om die prachtige monocultuur te redden van de zogenaamde ondergang
Oké eddie
pi_172398550
Het gaat niet alleen om Marokkanen, het gaat om half Afrika en de rest van kansloos volk dat zich hier zonder problemen kan vestigen op kosten van de Nederlander die hier niet om heeft gevraagd. En ja, veelal nemen die kanslozen een hoop geweld met zich mee. Daar zit niemand op te wachten!
Maar ook niemand in Den Haag doet er wat aan. Integendeel zelfs.
Zum kotzen! :r
´
pi_172398629
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:06 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Klopt, maar dan kijken we naar een nationale schaal en niet naar een wijkschaal. Wat Nijmegenaren van lallende Eindhovenaren vinden maakt voor beide stadsinwoners niet veel uit omdat zij er niet dagelijks mee geconfronteerd worden.

Als je dat "vreemde bezopen gelal" iedere keer tegen komt als je de voordeur open doet dan begint het wel iets uit te maken voor veel mensen.
Ik ervaar anderen culturen in Nederland niet per definitie als vervelend of afbreuk doen aan de gezelligheid op straat. Vervelende mensen doen daar wel afbreuk aan. Gelukkig hebben wij daar wetten voor en de nationale politie, zodat het straatbeeld fijn blijft.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172398760
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:07 schreef Kim-Holland het volgende:
Het gaat niet alleen om Marokkanen, het gaat om half Afrika en de rest van kansloos volk dat zich hier zonder problemen kan vestigen op kosten van de Nederlander die hier niet om heeft gevraagd. En ja, veelal nemen die kanslozen een hoop geweld met zich mee. Daar zit niemand op te wachten!
Maar ook niemand in Den Haag doet er wat aan. Integendeel zelfs.
Zum kotzen! :r
Ga lekker kotsen en dan naar de dokter :
Klacht: ik fantaseer dat half-afrika in Nederland is en ik verzin dat men hier kan binnenkomen zonder problemen en ik wil graag roepén dat ze allemaal zo gewelddadig zijn
Dokter peinst :? :?
Hij denkt ... wat een stomme agressieve tut, maar dat zegt ie niet.
Dokter: ik geef u een recept voor deze pillen en het adres van een therapeut voor uw neuroses

ps.... wbt je avatar, zo discriminerend dacht men ook over indo's toen ze asiel zochten in Nederland en nog steeds wel sommigen...
pi_172398810
Ik vind het wel een interessante kwestie.

Mag je zeggen dat spruitjes vies zijn?
Mag je zeggen dat hutspot met spek vies is?
Mag je zeggen dat de Hollandse keuken niet veel voorstelt?
Mag je zeggen dat couscous vies is?
Mag je zeggen dat je niet van Marokkaans eten houdt?
Mag je zeggen dat Braziliaanse vrouwen mooi zijn?
Mag je zeggen dat Nigeriaanse vrouwen lelijk zijn?
Mag je zeggen dat Sinterklaas leuk is?
Mag je zeggen dat je niet zo veel met Keti Koti op hebt?
Mag je zeggen dat Valentijnsdag een commercieel kutfeest is?
Mag je zeggen dat de Ramadan dom is?
pi_172398831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:14 schreef Igen het volgende:
Ik vind het wel een interessante kwestie.

Mag je zeggen dat spruitjes vies zijn?
Mag je zeggen dat hutspot met spek vies is?
Mag je zeggen dat de Hollandse keuken niet veel voorstelt?
Mag je zeggen dat couscous vies is?
Mag je zeggen dat je niet van Marokkaans eten houdt?
Mag je zeggen dat Braziliaanse vrouwen mooi zijn?
Mag je zeggen dat Nigeriaanse vrouwen lelijk zijn?
Mag je zeggen dat Sinterklaas leuk is?
Mag je zeggen dat je niet zo veel met Keti Koti op hebt?
Mag je zeggen dat Valentijnsdag een commercieel kutfeest is?
Mag je zeggen dat de Ramadan dom is?
Zolang je het ventileert als mening en niet als feit. Vrijheid van meningsuiting enzo.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172398847
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:14 schreef Igen het volgende:
Ik vind het wel een interessante kwestie.

Mag je zeggen dat spruitjes vies zijn?
Mag je zeggen dat hutspot met spek vies is?
Mag je zeggen dat de Hollandse keuken niet veel voorstelt?
Mag je zeggen dat couscous vies is?
Mag je zeggen dat je niet van Marokkaans eten houdt?
Mag je zeggen dat Braziliaanse vrouwen mooi zijn?
Mag je zeggen dat Nigeriaanse vrouwen lelijk zijn?
Mag je zeggen dat Sinterklaas leuk is?
Mag je zeggen dat je niet zo veel met Keti Koti op hebt?
Mag je zeggen dat Valentijnsdag een commercieel kutfeest is?
Mag je zeggen dat de Ramadan dom is?
Ja tegen dat alles, waarom zou je die dingen niet mogen zeggen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:16:30 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172398887
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Want wanneer heb je nou echt last van de islam? Ik nooit eigenlijk.
Ik vraag dat mij dus ook oprecht af.

Wanneer ik mijn jeugd objectief bekijk kan ik namelijk niet direct stellen dat ik nu tegen meer negatieve ervaringen met moslims ben aangelopen dan met niet-moslims.

Sowieso pak je er nogal een brede groep bij uiteraard. Ik durf een Marokkaan namelijk niet bepaald te vergelijken met een Turk, Egyptenaar, Bosniër, Albanees, Irakees of wat dan ook.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:19:30 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172398980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als hij vindt dat het vroeger leuker was, dan vindt hij dat. Dat er vroeger een stuk minder Marokkanen waren is een feit. Die 2 combineren vind ik dan niet echt schokkend eigenlijk.

Zullen vast mensen zijn die het oneens zijn met Gerard Cox maar dat is dan weer een ander verhaal.
Eens. Beetje hetzelfde als met het aantal grote terroristische aanslagen en aantal Tom Cruise films in een jaar o.i.d.

Het feit ligt op tafel. Het is aan degene die aan tafel zitten welke conclusie zij daar voor zichzelf aan willen koppelen. :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:20:05 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172398994
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:06 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Klopt, maar dan kijken we naar een nationale schaal en niet naar een wijkschaal. Wat Nijmegenaren van lallende Eindhovenaren vinden maakt voor beide stadsinwoners niet veel uit omdat zij er niet dagelijks mee geconfronteerd worden.

Als je dat "vreemde bezopen gelal" iedere keer tegen komt als je de voordeur open doet dan begint het wel iets uit te maken voor veel mensen.
En kom jij het dagelijks voor je deur tegen? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172399010
Nederland is niet meer van mij dan dat het van buitenlanders is. Naïeve gedachte van bleekgezichten dat je de stukken wereld kan bezitten.
pi_172399023
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Niet iedereen is materialistisch ingesteld..en het had ook z'n charme dat niet alles te koop was. Daarnaast was er meer gezelligheid samen dan het huidige mobieltjes-tijdperk waar je nu alleen nog maar zombie's over straat ziet lopen, totaal geen idee hoe ze 5 minuten een gesprek in stand kunnen houden omdat hun telefoon belangrijker is
Dood gaan we allemaal, het is niet altijd beter om iemand tot in den treure in leven te houden, omdat het kan.
De kwaliteit van voedsel is in mijn herinnering toch zeker ook beter geweest dan nu met al die plofkippen, hormonen, gif en weet ik het allemaal.
Tsja..ik vond het vroeger ook leuker.
´
pi_172399097
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga lekker kotsen en dan naar de dokter :
Klacht: ik fantaseer dat half-afrika in Nederland is en ik verzin dat men hier kan binnenkomen zonder problemen en ik wil graag roepén dat ze allemaal zo gewelddadig zijn
Dokter peinst :? :?
Hij denkt ... wat een stomme agressieve tut, maar dat zegt ie niet.
Dokter: ik geef u een recept voor deze pillen en het adres van een therapeut voor uw neuroses

ps.... wbt je avatar, zo discriminerend dacht men ook over indo's toen ze asiel zochten in Nederland en nog steeds wel sommigen...
:? :') :W
´
pi_172399105
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Want wanneer heb je nou echt last van de islam? Ik nooit eigenlijk.
Ik heb persoonlijk eigenlijk geen ervaring met islam of moslims.

Maar als ik het zo lees, dan gaat het over dingen zoals dat een politieauto gelijk door 50 man van een familieclan omsingeld wordt als deze bepaalde wijken in wil.

Of jonge mannen die denken dat elke vrouw die niet door de familie onder een boerka wordt gehouden een hoer is.

Dat hoeft niet per se met de Islam te maken te hebben. Maar het zijn wel fenomenen waar ik liever geen ervaring mee opdoe.
pi_172399141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:21 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Niet iedereen is materialistisch ingesteld..en het had ook z'n charme dat niet alles te koop was. Daarnaast was er meer gezelligheid samen dan het huidige mobieltjes-tijdperk waar je nu alleen nog maar zombie's over straat ziet lopen, totaal geen idee hoe ze 5 minuten een gesprek in stand kunnen houden omdat hun telefoon belangrijker is
Dood gaan we allemaal, het is niet altijd beter om iemand tot in den treure in leven te houden, omdat het kan.
De kwaliteit van voedsel is in mijn herinnering toch zeker ook beter geweest dan nu met al die plofkippen, hormonen, gif en weet ik het allemaal.
Tsja..ik vond het vroeger ook leuker.
Dat heet nostalgie. Ik moet er echt niet aan denken om in de jaren 50 te wonen. De meeste hobbies die ik vandaag de dag beoefen bestonden toen nog geen eens.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:24:49 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_172399162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
N

[..]

Zeker sinds 1580 is NL al geen monocultuur meer geweest.
En voor die tijd wel dan? Er sowieso geen sprake van monocultuur, die term an sich is vrij onzinnig.
Het grote verschil is dat er door de toegenomen transportmogelijkheden meer migratie plaatsvindt over langere afstanden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_172399192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:14 schreef Igen het volgende:
Ik vind het wel een interessante kwestie.

Mag je zeggen dat spruitjes vies zijn?
Mag je zeggen dat hutspot met spek vies is?
Mag je zeggen dat de Hollandse keuken niet veel voorstelt?
Mag je zeggen dat couscous vies is?
Mag je zeggen dat je niet van Marokkaans eten houdt?
Mag je zeggen dat Braziliaanse vrouwen mooi zijn?
Mag je zeggen dat Nigeriaanse vrouwen lelijk zijn?
Mag je zeggen dat Sinterklaas leuk is?
Mag je zeggen dat je niet zo veel met Keti Koti op hebt?
Mag je zeggen dat Valentijnsdag een commercieel kutfeest is?
Mag je zeggen dat de Ramadan dom is?
pi_172399221
Er is zeker wat veranderd. Tot begin jaren '70 stond bij ons de achterdeur "s nachts gewoon open op een warme dag end e auto stond nooit op slot.

TV hadden wij in mijn jonge jaren niet eens, wel een ptt kabelradio.
Ook telefoon kregen wij pas heel laat.
Ik miste dat allemaal niet, was altijd buiten en 's avonds kaarten of een gezelschapsspel.

Tussen de middag uit school lekker naar huis om te eten en 's middags gelijk je verhaal kwijt kunnen bij een kop thee.

Ik ben echt blij dat ik niet in deze tijd jong ben maar dat zullen de jongeren van nu over tig jaar ook wel zeggen :D
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:31:02 #55
198365 Morendo
The Real Deal
pi_172399341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:14 schreef Igen het volgende:
Ik vind het wel een interessante kwestie.

Mag je zeggen dat spruitjes vies zijn?
Mag je zeggen dat hutspot met spek vies is?
Mag je zeggen dat de Hollandse keuken niet veel voorstelt?
Mag je zeggen dat couscous vies is?
Mag je zeggen dat je niet van Marokkaans eten houdt?
Mag je zeggen dat Braziliaanse vrouwen mooi zijn?
Mag je zeggen dat Nigeriaanse vrouwen lelijk zijn?
Mag je zeggen dat Sinterklaas leuk is?
Mag je zeggen dat je niet zo veel met Keti Koti op hebt?
Mag je zeggen dat Valentijnsdag een commercieel kutfeest is?
Mag je zeggen dat de Ramadan dom is?
Ik zie opeens Mart Smeets voor me.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_172399385
Ik zit daar ook wel eens over te fantaseren. Hoe fijn bijvoorbeeld zwemmen in het Tikibad zou zijn zonder Marokkanen. Dat zijn vervlogen tijden.
standaarddrinker
pi_172399408
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:? :') :W
Ga eens praten met de ontwerper van je avatar over ongewenstheid en discriminatie die indo's ervaarden in Nederland.


http://kritischekatjang.blogspot.nl/2014/04/wat-is-een-indo.html
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:33:50 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172399418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:32 schreef DrDentz het volgende:
Ik zit daar ook wel eens over te fantaseren. Hoe fijn bijvoorbeeld zwemmen in het Tikibad zou zijn zonder Marokkanen. Dat zijn vervlogen tijden.
Hahahahahahaa _O-
pi_172399432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:32 schreef DrDentz het volgende:
Ik zit daar ook wel eens over te fantaseren. Hoe fijn bijvoorbeeld zwemmen in het Tikibad zou zijn zonder Marokkanen. Dat zijn vervlogen tijden.
hummmm je fantaseert eerder over hoe niet fijn het is.
pi_172399447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hummmm je fantaseert eerder over hoe niet fijn het is.
Wollah ik zweer dat het kut is vriend.
standaarddrinker
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:35:29 #61
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172399464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:32 schreef DrDentz het volgende:
Ik zit daar ook wel eens over te fantaseren. Hoe fijn bijvoorbeeld zwemmen in het Tikibad zou zijn zonder Marokkanen. Dat zijn vervlogen tijden.
Vroeger waren wij de jongens die meisjes lastigvielen in het zwembad, gouden tijden waren dat. Nu hebben Marokkanen dat allemaal overgenomen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_172399496
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga eens praten met de ontwerper van je avatar over ongewenstheid en discriminatie die indo's ervaarden in Nederland.
[ afbeelding ]

http://kritischekatjang.blogspot.nl/2014/04/wat-is-een-indo.html
Wat heeft mijn avater te doen met dit topic? Of probeer je gewoon reacties uit te lokken? En waarom precies bij mij? Vragen vragen..
´
pi_172399535
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:32 schreef DrDentz het volgende:
Ik zit daar ook wel eens over te fantaseren. Hoe fijn bijvoorbeeld zwemmen in het Tikibad zou zijn zonder Marokkanen. Dat zijn vervlogen tijden.
Zo begon Breivik ook :N
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_172399573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:37 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat heeft mijn avater te doen met dit topic? Of probeer je gewoon reacties uit te lokken? En waarom precies bij mij? Vragen vragen..
nav van je avatar Ik wijs je erop dat indo's jouw soort agressie ook meemaakten en nog steeds.
pi_172399579
Laatst was ik in Duinrell wilden we net in de rodelbaan gaan, moest opeens die hele attractie geëvacueerd worden omdat Marokkanen waren uitgestapt en naast de baan waren gaan staan. Weer een dag door hun verpest.
standaarddrinker
pi_172399587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:32 schreef DrDentz het volgende:
Ik zit daar ook wel eens over te fantaseren. Hoe fijn bijvoorbeeld zwemmen in het Tikibad zou zijn zonder Marokkanen. Dat zijn vervlogen tijden.
Toekomstige generaties zullen ons vervloeken omdat we dit allemaal lieten gebeuren. In slechts 40 jaar tijd is Nederland onherkenbaar veranderd in een nietszeggende multicultuur, waarin elke samenhang ontbreekt. De klok kunnen we ook nooit meer terugdraaien, dat is juist het erge.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 21:41:13 ]
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:40:57 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172399613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Toekomstige generaties zullen ons vervloeken omdat we dit allemaal lieten gebeuren. In slechts 40 jaar tijd is Nederland onherkenbaar veranderd in een nietzeggende multicultuur, waarin elke samenhang ontbreekt. De klok kunnen we ook nooit meer terugdraaien, dat is juist het erge.
Hier ben ik het mee eens.
pi_172399647
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nav van je avatar Ik wijs je erop dat indo's jouw soort agressie ook meemaakten en nog steeds.

Nooit wat van gemerkt als indo zijnde..
´
pi_172399650
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens.
Dank je
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:43:05 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172399669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Dank je
Het is een gigantisch taboe.
pi_172399670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Toekomstige generaties zullen ons vervloeken omdat we dit allemaal lieten gebeuren. In slechts 40 jaar tijd is Nederland onherkenbaar veranderd in een nietszeggende multicultuur, waarin elke samenhang ontbreekt. De klok kunnen we ook nooit meer terugdraaien, dat is juist het erge.
nou nou.....je overdrijft alweer : ' Nederland is nietszeggend en mensen hangen niet samen.'
Ga dan weg als je Nederland zo haat

Mij zegt Nederland erg veel. Het is mijn land en ik zie massa's mensen die samenhangen.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 21:43:11 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172399673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Toekomstige generaties zullen ons vervloeken omdat we dit allemaal lieten gebeuren. In slechts 40 jaar tijd is Nederland onherkenbaar veranderd in een nietszeggende multicultuur, waarin elke samenhang ontbreekt. De klok kunnen we ook nooit meer terugdraaien, dat is juist het erge.
Dat heeft meer met liberalisme te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172399675
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Toekomstige generaties zullen ons vervloeken omdat we dit allemaal lieten gebeuren. In slechts 40 jaar tijd is Nederland onherkenbaar veranderd in een nietszeggende multicultuur, waarin elke samenhang ontbreekt. De klok kunnen we ook nooit meer terugdraaien, dat is juist het erge.
Eerder had ik de hoop dat de volgende generatie zou verNederlandsen en netjes zou zijn, maar die kleine Marokkaantjes zijn net monstertjes, wollah dit je kankermoeder dat, die groeien op voor galg en rad.
standaarddrinker
pi_172399678
Hij hept wel gelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door WammesWaggel op 13-07-2017 21:50:19 (t) ]
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 21:43:56 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172399699
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou nou..... Nederland is nietszeggend en mensen hangen niet samen.
Ga dan weg als je Nederland zo haat

Mij zegt Nederland erg veel. Het is mijn land en ik zie massa's mensen die samenhangen.
Idem; moet soms even weg van NWS en gewoon weer naar buiten gaan om te zien dat afgezien van een paar doemdenkers op internet het gros van Nederland gewoon z'n leventje leidt... Dramatisch gedoe allemaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172399711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:43 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Eerder had ik de hoop dat de volgende generatie zou verNederlandsen en netjes zou zijn, maar die kleine Marokkaantjes zijn net monstertjes, wollah dit je kankermoeder dat, die groeien op voor galg en rad.
johhh jij bent toch zelf die galg en rad ?
pi_172399722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

johhh jij bent toch zelf die galg en rad ?
Wat bedoel je?
standaarddrinker
pi_172399739
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:35 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Vroeger waren wij de jongens die meisjes lastigvielen in het zwembad, gouden tijden waren dat. Nu hebben Marokkanen dat allemaal overgenomen.
Is dat typisch iets van de randstad dan?
Tot de 80er jaren altijd veilig kunnen zwemmen en is er nooit een meisje lastig gevallen terwijl de bikini's een stuk kleiner waren toen.

Topless zonnen kon ook gewoon zonder lastig gevsllen te worden.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 21:47:56 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172399793
Was die Gerard ook niet van de 'vernegerisering' van de Nederlandse muziek?

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:48:33 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172399813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou nou.....je overdrijft alweer : ' Nederland is nietszeggend en mensen hangen niet samen.'
Ga dan weg als je Nederland zo haat
Ik voel me ook minder verbonden met Nederland. Het is inderdaad onherkenbaar veranderd door alle culturen die erbij gekomen zijn. Nooit een burger over geraadpleegd overigens. Terwijl alles is veranderd. En nog steeds wordt er voor mij beslist dat er weer een half miljoen asielzoekers/vluchtelingen bij moeten. Ik had dik NEE!!! gestemd.

Dit land is te klein en heeft zijn portie gehad.
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:50:02 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172399855
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik voel me ook minder verbonden met Nederland. Het is inderdaad onherkenbaar veranderd door alle culturen die erbij gekomen zijn. Nooit een burger over geraadpleegd overigens. Terwijl alles is veranderd. En nog steeds wordt er voor mij beslist dat er weer een half miljoen asielzoekers/vluchtelingen bij moeten. Ik had dik NEE!!! gestemd.

Dit land is te klein en heeft zijn portie gehad.
Yup, Nederland is flink aan het veranderen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 21:50:45 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172399880
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup, Nederland is flink aan het veranderen.
Heb meer last van de liberalen en hun flexibiseringsfetisj en privatiseringsdrang dan één of andere Mo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 21:52:01 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172399918
quote:
Nee, doe mij maar een neger.. Lightnin' Hopkins.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172399961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik voel me ook minder verbonden met Nederland. Het is inderdaad onherkenbaar veranderd door alle culturen die erbij gekomen zijn. Nooit een burger over geraadpleegd overigens. Terwijl alles is veranderd. En nog steeds wordt er voor mij beslist dat er weer een half miljoen asielzoekers/vluchtelingen bij moeten. Ik had dik NEE!!! gestemd.

Dit land is te klein en heeft zijn portie gehad.
Vroeger had je minder zeurders die zaten te liegen van : "alles is veranderd , weer een half miljoen"
Die intolerante leugentjes van toen waren anders.
Achhhh wat was het vroeger beter zonder die etnische haat van nu .
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 21:54:19 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172399986
Sowieso... 'Ik ken mijn Nederland niet meer terug, boehoe'... Het gros is geeneens het eigen dorp uit geweest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172399992
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, doe mij maar een neger.. Lightnin' Hopkins.
Nou vooruit dan. Maar nu weer ontopic :+
´
pi_172399998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vroeger had je minder zeurders die zaten te liegen van : "alles is veranderd , weer een half miljoen"
Die intolerante leugentjes van toen waren anders.
Achhhh wat was het vroeger beter zonder die etnische haat van nu .
Leefde jij al in de jaren 60 in Nederland?
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 21:55:01 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172399999
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:54 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nou vooruit dan. Maar nu weer ontopic :+
Zo, DAT is pas echte muziek
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:55:10 #90
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172400005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vroeger had je minder zeurders die zaten te liegen van : "alles is veranderd , weer een half miljoen"
Die intolerante leugentjes van toen waren anders.
Achhhh wat was het vroeger beter zonder die etnische haat van nu .
Wat ik niet begrijp is dat je je het niet kunt voorstellen wat voor een druk het op een land legt als er in zo'n 40 jaar 2 miloen? (geen idee, maar mensenmassa's) het land instromen. Ik snap niet dat je dat niet ergens begrijpt.
pi_172400234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is dat je je het niet kunt voorstellen wat voor een druk het op een land legt als er in zo'n 40 jaar 2 miloen? (geen idee, maar mensenmassa's) het land instromen. Ik snap niet dat je dat niet ergens begrijpt.
oh die druk begrijpen doe ik wel, maar hoe sommigen ermee omgaan en haatzaaien naar andere bevolkingsgroepen, dat is niet de weg om een vreedzame samenleving te maken.

1977 is 40 jaar geleden en sindsdien zijn er geen 2 miljoen mensen zonder Nederlandse achtergrond komen wonen in Nederland.
  donderdag 13 juli 2017 @ 22:06:27 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172400255
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup, Nederland is flink aan het veranderen.
Dat zeggen mensen in alle tijden. Als Cox 50 jaar geleden zijn uitspraken had gedaan, had hij geklaagd over hippies die van de verzuiling af willen. Had hij 500 jaar geleden geleefd, dan had hij geklaagd over die vermaledijde protestanten.
pi_172400297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is dat je je het niet kunt voorstellen wat voor een druk het op een land legt als er in zo'n 40 jaar 2 miloen? (geen idee, maar mensenmassa's) het land instromen. Ik snap niet dat je dat niet ergens begrijpt.
oh die druk begrijpen doe ik wel, maar hoe sommigen ermee omgaan en haatzaaien naar andere bevolkingsgroepen, dat is niet de weg om een vreedzame samenleving te maken.

1977 is 40 jaar geleden en sindsdien zijn er geen 2 miljoen mensen zonder Nederlandse achtergrond komen wonen in Nederland.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zeggen mensen in alle tijden. Als Cox 50 jaar geleden zijn uitspraken had gedaan, had hij geklaagd over hippies die van de verzuiling af willen. Had hij 500 jaar geleden geleefd, dan had hij geklaagd over die vermaledijde protestanten.
40/50 jaar geleden werd er veel geklaagd 'over de jeugd van tegenwoordig' en de communisten ver weg in het buitenland waren ook een permanente steen des aanstoot
pi_172400341
Zou er dus altijd een bepaald % tuig moeten zijn in een maatschappij, en als de Marokkanen er niet waren dan waren er wel meer Hollanders tuig, of meer Polen of Chinezen? Dat zij gewoon het vacuüm vullen?
standaarddrinker
  donderdag 13 juli 2017 @ 22:11:01 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172400361
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

1977 is 40 jaar geleden en sindsdien zijn er geen 2 miljoen mensen zonder Nederlandse achtergrond komen wonen in Nederland.

Ik denk het zeker wel. Als het niet méér is.
pi_172400418
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk het zeker wel. Als het niet méér is.
Het is minder
pi_172400441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso... 'Ik ken mijn Nederland niet meer terug, boehoe'... Het gros is geeneens het eigen dorp uit geweest.
Dit dus^ ^

Het zijn altijd dezelfde mensen met een enorm slachtoffercomplex :(

Nederland zal nooit meer worden als vroeger en ergens is dat goed ook
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_172400466
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:08 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat politieke correcte gedoe altijd. Lekker boeiend dat we haat zaaien, het is terecht. We moeten dat ongedierte zelfs het land uit zetten.
oei wat politiekcorrect ben je ......
Het vaderland redden door mensen te deporteren en gewelddadig te verjagen.
Hoeveel doden verwacht je met jouw etnische zuivering ?
pi_172400482
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op?
Het is gewoon zo.
pi_172400492
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso... 'Ik ken mijn Nederland niet meer terug, boehoe'... Het gros is geeneens het eigen dorp uit geweest.
In het eigen dorp is de islamisering ook te merken.
  donderdag 13 juli 2017 @ 22:16:26 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172400503
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is minder
http://statline.cbs.nl/St(...)87ned&HD=170713-2215

Ik zit mobiel, kan iemand hier een cijfer uit opmaken?
pi_172400529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:08 schreef Bluesdude het volgende:

1977 is 40 jaar geleden en sindsdien zijn er geen 2 miljoen mensen zonder Nederlandse achtergrond komen wonen in Nederland.
Anders lees je je even in voordat je maar wat gaat roeptoeteren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland
´
pi_172400554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oei wat politiekcorrect ben je ......
Het vaderland redden door mensen te deporteren en gewelddadig te verjagen.
Hoeveel doden verwacht je met jouw etnische zuivering ?
0

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 23:21:50 ]
pi_172400580
In dit soort topics wordt de import van vreemde volkeren altijd gebagatelliseerd, maar zodra er hoofddoeken bij de politie moeten of het Suikerfeest moet een nationale feestdag worden of iets dergelijks wordt er altijd het argument op tafel gelegd dat er nu eenmaal zo'n aanzienlijk deel van Nederland islamitisch is.. waar komen die opeens vandaan dan? Dat zijn niet de Henk en Ingrids die zich bekeerd hebben tot de mohammedaanse doodscultus.
standaarddrinker
pi_172400621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:18 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

0, tenzij ze niet mee werken.
wat dan ?
mensen vermoorden ? huizen in brand steken?
of denk je meer aan "nette"deportatie met weinig geweld ....
mensen moeten zich melden ergens op een bepaalde dag en wie niet komt word met geweld thuis opgehaald..... zeg maar de nazi-aanpak
  donderdag 13 juli 2017 @ 22:21:28 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172400665
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:17 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Anders lees je je even in voordat je maar wat gaat roeptoeteren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland
Cijfers zijn uit 2014: 3,5 miljoen allochtonen.
pi_172400715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Eens. Beetje hetzelfde als met het aantal grote terroristische aanslagen en aantal Tom Cruise films in een jaar o.i.d.

Het feit ligt op tafel. Het is aan degene die aan tafel zitten welke conclusie zij daar voor zichzelf aan willen koppelen. :)
"Vroeger was de muziek beter want toen had je nog geen rap en hip hop"

Zoiets.

Het is een mening, en kun je er niet heel veel mee.
pi_172400751
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Cijfers zijn uit 2014: 3,5 miljoen allochtonen.
Ja, dus het zullen er nu vast weer meer zijn dan geen 2 miljoen waar die dude mee aan kwam zetten.
´
pi_172400795
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat dan ?
mensen vermoorden ? huizen in brand steken?
of denk je meer aan "nette"deportatie met weinig geweld ....
mensen moeten zich melden ergens op een bepaalde dag en wie niet komt word met geweld thuis opgehaald..... zeg maar de nazi-aanpak
Ze kunnen ze gewoon dwingen het land uit te gaan, desnoods met mild geweld. Maar dan alleen als het criminelen zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 23:00:24 (Spelfout verbeterd) ]
pi_172400827
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

"Vroeger was de muziek beter want toen had je nog geen rap en hip hop"

Zoiets.

Het is een mening, en kun je er niet heel veel mee.
Dat de wereld vroeger beter was, is een mening. Maar ik denk dat niemand zin heeft in stelende Marokkanen, terroristen en straatverkrachters.
  donderdag 13 juli 2017 @ 22:28:42 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172400828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:25 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, dus het zullen er nu vast weer meer zijn dan geen 2 miljoen waar die dude mee aan kwam zetten.
Uiteraard. Dan is het zo'n 25% van de bevolking. Krijg nou wat.
pi_172400938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:28 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat de wereld vroeger beter was, is een mening. Maar ik denk dat niemand zin heeft in stelende Marokkanen, terroristen en straatverkrachters.
Nou, mensen die een straat verkrachten zijn wel hele rare mensen. Ik dacht dat met dieren verkrachten al een grens bereikt was.

Maar goed, een mening, en daar gaat dit topic over. Moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo ver laat komen dat mensen buiten mijn familie- en vriendenkring mijn geluksgevoel beïnvloeden. En dat gaat hier vrij goed in dit land.
pi_172400951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, mensen die een straat verkrachten zijn wel hele rare mensen. Ik dacht dat met dieren verkrachten al een grens bereikt was.

Maar goed, een mening, en daar gaat dit topic over. Moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo ver laat komen dat mensen buiten mijn familie- en vriendenkring mijn geluksgevoel beïnvloeden. En dat gaat hier vrij goed in dit land.
Ik bedoel Marokkanen die mensen op straat verkrachten.
pi_172400985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:35 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik bedoel Marokkanen die mensen op straat verkrachten.
Dat is inderdaad niet zo netjes. Ik woon zelf toevallig ook in een straat, maar heb het hier nog niet gemerkt. Volgens mij is het hier nog niet echt een trend.
pi_172401002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet zo netjes. Ik woon zelf toevallig ook in een straat, maar heb het hier nog niet gemerkt. Volgens mij is het hier nog niet echt een trend.
Maar je moet het niet te letterlijk nemen, ik had het gewoon over verkrachters.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 22:37:45 ]
pi_172401040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:37 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Maar je moet het niet te letterlijk nemen, ik had het gewoon over verkrachters.
Oh, ik dacht op straat, omdat je het over straatverkrachters had die geen straat verkrachten, maar mensen op straat.

Excuus, mijn fout.
pi_172401069
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, mensen die een straat verkrachten zijn wel hele rare mensen. Ik dacht dat met dieren verkrachten al een grens bereikt was.

Maar goed, een mening, en daar gaat dit topic over. Moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo ver laat komen dat mensen buiten mijn familie- en vriendenkring mijn geluksgevoel beïnvloeden. En dat gaat hier vrij goed in dit land.
Na de islamisering van Nederland zal het niet zo goed meer gaan.
pi_172401127
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:39 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Na de islamisering van Nederland zal het niet zo goed meer gaan.
Dan zal ik als oude grijze man zeggen: Vroeger, voor de islamisering was geluk nog heel gewoon.

Misschien wordt daar dan ook nog een topic aan besteed :)
pi_172401195
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Tsja dat is niet realistisch, je bent daar als blanke (vaak) in de minderheid.
De laatste keer dat ik in Duinerel was een jaar of 20 terug . Toen viel het reuze mee kwa overlast maar is inmiddels verandert als ik jou moet geloven :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_172401199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:22 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zou wel heerlijk zijn.. zie je veewagons wegrijden met al die bontkragen erin.. je hoort ze nog roepen wollah vriend wat is deze wat is jouw probleem vriend wat.. ja ze gaan naar werkkampen zeggen we dan. We hebben het nooit geweten dan hè later. Als we weer veilig in het Tikibad zwemmen en genieten van onze attractieparken.
:')_!
pi_172401308
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:44 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Duinerel was een jaar of 20 terug . Toen viel het reuze mee kwa overlast maar is inmiddels verandert als ik jou moet geloven :P
Ja ga maar eens kijken, bij wijze van experiment. Als ik een gutmensch mee zou nemen, komt hij/zij er als PVV'er uit, 'minder minder' scanderend.
standaarddrinker
pi_172401316
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Met zijn zessen wonen in een huisje van 60m2 _O_
Zware armoe, keihard werken, want tja, er waren niet genoeg handjes _O_
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_172401960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:48 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja ga maar eens kijken, bij wijze van experiment. Als ik een gutmensch mee zou nemen, komt hij/zij er als PVV'er uit, 'minder minder' scanderend.
Een goede vriendin van mij is zon gutmensch . Jarenlang probeer ik haar bekeren helaas zonder al te veel succes . Misschien dat een dagje duinerell dat verandering in kan brengen

Ben bereid alles te financieren zolang het maar effect heeft . Is het elke cent waard

thx voor de tip O+
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:07:18 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172401993
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:05 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Een goede vriendin van mij is zon gutmensch . Jarenlang probeer ik haar bekeren helaas zonder al te veel succes . Misschien dat een dagje duinerell dat verandering in kan brengen

Ben bereid alles te financieren zolang het maar effect heeft . Is het elke cent waard

thx voor de tip O+
Straks wordt ze niet aangerand, hopelijk is ze dan niet beledigd.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:10:28 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402066
Ken sowieso al minstens vijf Marokkanen waar ik liever mee omga dan met het stel racisten hier dat over het 'ware Nederland' praat. Over eng volk gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402120
De enige Marokkanen die gutmenschen kennen zijn Najib Ahmali en Ali B, van de televisie. Kennen de harde realiteit niet.
standaarddrinker
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:11:56 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402127
'De islamisering! DE ISLAMISEEEERING!!!!' _O-

Chill de fok out.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:12:44 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402151
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:11 schreef DrDentz het volgende:
De enige Marokkanen die gutmenschen kennen zijn Najib Ahmali en Ali B, van de televisie. Kennen de harde realiteit niet.
Najib Amhali noch Ali B behoren tot mijn vriendenkring.

Maar kwinkslag lekker door, kwinkslagkoning van de treincoupégrappenmakerij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402170
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Najib Amhali noch Ali B behoren tot mijn vriendenkring.

Maar kwinkslag lekker door, kwinkslagkoning van de treincoupégrappenmakerij.
_O-
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:13:49 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402183
Of waren het veewagens? Dentz houdt wel van authenticiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402273
Nouja, van een kwinkslag heeft niemand last. Een harde draaitrap op je gezicht omdat je iets zegt van voordringers bij een glijbaan in het Tikibad is slechter voor de gezondheid!
standaarddrinker
pi_172402309
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Nou als ik het zo hoor is het dus maar goed dat we die Marrokkanen hebben binnengesleept.
Racist
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:17:38 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402330
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:15 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

In het eigen dorp is de islamisering ook te merken.
Ik merk geen moer van islamisering... wel van flexibilisering van de arbeidsmarkt, erosie van sociale zekerheden, privatisering en duurder worden van de zorg...

Zie ik eigenlijk nooit een topic over... zal wel mijn dingetje zijn. Moet wel luxe zijn, je enkel hoeven druk te maken over een stel Mocro's en het sluipende gevaar van de sharia. LOL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402378
Laten we niet vergeten dat dit vrolijke topic ook nog over Gerard gaat :D

pi_172402383
Nouja, ach, wat was er mis met 3 televisiekanalen? Met z'n allen kijken naar Eén van de Acht, of de shows van Rudi Carrell. Ik zou wel weer eens een avond zo onbezorgd televisie willen kijken, zonder 2e scherm, zonder te moeten sms'en, gewoon een avondvullende show met huisdieren en lopende banden enzo.
standaarddrinker
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:19:47 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172402405
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik merk geen moer van islamisering... wel van flexibilisering van de arbeidsmarkt, erosie van sociale zekerheden, privatisering en duurder worden van de zorg...

Zie ik eigenlijk nooit een topic over... zal wel mijn dingetje zijn. Moet wel luxe zijn, je enkel hoeven druk te maken over een stel Mocro's en het sluipende gevaar van de sharia. LOL.
Dat ons sociale stelsel onder druk staat, dat zie jij helemaal los van de import van niet-westerse luitjes?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172402435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik merk geen moer van islamisering... wel van flexibilisering van de arbeidsmarkt, erosie van sociale zekerheden, privatisering en duurder worden van de zorg...
Je spreekt jezelf tegen, want je merkt het wel degelijk, door de erosie van sociale zekerheden en het duurder worden van de zorg.

Ik heb wel in het verleden last gehad van een aantal Marokkanen. (wil er verder niet veel over zeggen)

In de toekomst zullen we helaas meer merken van de islamisering.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:21:33 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402456
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat ons sociale stelsel onder druk staat, dat zie jij helemaal los van de import van niet-westerse luitjes?
Natuurlijk niet man... alsof de VVD dat iets kan schelen; die import is sowieso lekker qua goedkope arbeid en nog meer verdringing op de arbeidsmarkt met bijkomende 'noodzakelijke ingrepen' in het arbeidsrecht ten nadele van de werknemer.

Als jij echt denkt dat de neoliberale kliek het ook maar een zak kan schelen of er hier mensen bijkomen of weggaan... ben je wel heel naïef. Ze gebruiken die hele heisa als ultieme schaamlap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:22:06 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402481
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:20 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen, want je merkt het wel degelijk, door de erosie van sociale zekerheden en het duurder worden van de zorg.

Ik heb wel in het verleden last gehad van een aantal Marokkanen. (wil er verder niet veel over zeggen)

In de toekomst zullen we helaas meer merken van de islamisering.
Lieverd, die erosie is al twee decennia geleden ingezet. Toen was volksprobleem nummer 1 hondenpoep op straat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Natuurlijk niet man... alsof de VVD dat iets kan schelen; die import is sowieso lekker qua goedkope arbeid en nog meer verdringing op de arbeidsmarkt met bijkomende 'noodzakelijke ingrepen' in het arbeidsrecht ten nadele van de werknemer.

Als jij echt denkt dat de neoliberale kliek het ook maar een zak kan schelen of er hier mensen bijkomen of weggaan... ben je wel heel naïef. Ze gebruiken die hele heisa als ultieme schaamlap.
Geert Wilders had moeten winnen.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:25:24 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402600
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:24 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Geert Wilders had moeten winnen.
Voor de gewone arbeider doet Geert Wilders geen moer; lees je even in en zie dat Geert op vrijwel alle punten gewoon meestemt en stemde met de VVD.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402639
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:45 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Is dat typisch iets van de randstad dan?
Tot de 80er jaren altijd veilig kunnen zwemmen en is er nooit een meisje lastig gevallen terwijl de bikini's een stuk kleiner waren toen.

Topless zonnen kon ook gewoon zonder lastig gevsllen te worden.
Had jij uitgelopen theezakjes dan?
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:27:01 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172402672
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:24 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Geert Wilders had moeten winnen.
Die wil niet winnen. Die dook voor de verkiezingen en liet de boel in de steek. De man is een charlatan.
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:28:17 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172402721
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die wil niet winnen. Die dook voor de verkiezingen en liet de boel in de steek. De man is een charlatan.
Yup. Wilders zit er alleen voor Wilders.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172402732
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Voor de gewone arbeider doet Geert Wilders geen moer; lees je even in en zie dat Geert op vrijwel alle punten gewoon meestemt en stemde met de VVD.
De PVV wil de islam strenger aanpakken dan de VVD.
pi_172402760
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup. Wilders zit er alleen voor Wilders.
Wat dat betreft is het net een politicus
standaarddrinker
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:29:55 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:28 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De PVV wil de islam strenger aanpakken dan de VVD.
Zolang de PVV geen moer doet aan de verdere erosie van rechten van de werknemer kan de PVV van mij de pot op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402782
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die wil niet winnen. Die dook voor de verkiezingen en liet de boel in de steek. De man is een charlatan.
Zou best kunnen dat hij een charlatan is, maar het zou mooi zijn als iemand een immigratiestop op mensen in moslimlanden in zou voeren. En we zouden sowieso minder immigranten aan moeten nemen, Nederland is al dichtbevolkt genoeg.

Mark Rutte is ook een charlatan though.
pi_172402810
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:19 schreef DrDentz het volgende:
Nouja, ach, wat was er mis met 3 televisiekanalen? Met z'n allen kijken naar Eén van de Acht, of de shows van Rudi Carrell. Ik zou wel weer eens een avond zo onbezorgd televisie willen kijken, zonder 2e scherm, zonder te moeten sms'en, gewoon een avondvullende show met huisdieren en lopende banden enzo.
Met maar 2 reclameblokken: één voor het nieuws en één na het nieuws, met Loeki de leeuw: "asjemenou"
Racist
pi_172402818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had jij uitgelopen theezakjes dan?
Helaas voor jou niet en zelfs nu nog niet :D
pi_172402841
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:31 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Helaas voor jou niet en zelfs nu nog niet :D
Waarom helaas ik mag graag mooie borsten zien.
pi_172402854
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die wil niet winnen. Die dook voor de verkiezingen en liet de boel in de steek. De man is een charlatan.
Maar wel één ding: Geert Wilders voerde ook speeches in het buitenland om mensen te vertellen over het gevaar van de islam. En hij riskeert zijn leven eigenlijk. Hij staat op de moordlijst van Al Qaida, en moet altijd een bodyguard bij zich hebben.

Dat verlaagt wel de kans dat hij een charlatan is.
pi_172402858
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Straks wordt ze niet aangerand, hopelijk is ze dan niet beledigd.
Dan doe ik zelf een bontkraag aan :6

Ze zal actie krijgen hoe je het ook went of keert . Met het hoge concentratie noord afrikanen is het slechts een kwestie van tijd voordat er iets gebeurt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_172402872
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:30 schreef Toga het volgende:

[..]

Met maar 2 reclameblokken: één voor het nieuws en één na het nieuws, met Loeki de leeuw: "asjemenou"
Ja, dat was altijd lachen met dat gekke beest.

De tijd net voor het internet zijn intrede deed vond ik het leukst. Als je van huis weg was, was je gewoon onbereikbaar. En de mensen met wie je was ook. Echte aandacht voor elkaar. Toen was geluk nog heel gewoon.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:33:03 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:32 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dan doe ik zelf een bontkraag aan :6

Ze zal actie krijgen hoe je het ook went of keert . Met het hoge concentratie noord afrikanen is het slechts een kwestie van tijd voordat er iets gebeurt
wenDT
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:33:26 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172402895
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, dat was altijd lachen met dat gekke beest.

De tijd net voor het internet zijn intrede deed vond ik het leukst. Als je van huis weg was, was je gewoon onbereikbaar. En de mensen met wie je was ook. Echte aandacht voor elkaar. Toen was geluk nog heel gewoon.
Onvoorstelbaar dat je zo onbereikbaar kon zijn :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172402922
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat je zo onbereikbaar kon zijn :{
Dat ben ik nog steeds. Mijn mobiel is vaak uit, als ik hem al bij me heb.
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:34:57 #158
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172402940
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:30 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat hij een charlatan is, maar het zou mooi zijn als iemand een immigratiestop op mensen in moslimlanden in zou voeren. En we zouden sowieso minder immigranten aan moeten nemen, Nederland is al dichtbevolkt genoeg.

Eens: absoluut nu een immigratiestop voor 20 jaar.
pi_172402965
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat je zo onbereikbaar kon zijn :{
Ik moet er niet meer aan denken! Dat hele smartphone-gedoe heb ik pas sinds een jaar of 3, maar als ook maar één dag het mobiele internet niet werkt dan voel ik me nu half geamputeerd.

Overigens is het natuurlijk niet zo, dat we zonder Marokkanen geen mobiel internet hadden gehad.
pi_172402968
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eens: absoluut nu een immigratiestop voor 20 jaar.
Maar dan vergrijzen we. :(
standaarddrinker
pi_172402971
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

wenDT
Who gives a fuck O+

Hoe vaak zie je die Marokkaanse vrienden van je ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:36:52 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172402994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:36 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Who gives a fuck O+

Hoe vaak zie je die Marokkaanse vrienden van je ?
Elke week.

En I give a f*ck... als je je al opwerpt als hoeder van onze normen en waarden LEER DAN IN IEDER GEVAL JE EIGEN TAAL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172402995
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eens: absoluut nu een immigratiestop voor 20 jaar.
In ieder geval zou elke voorstander van een diverse en multiculturele samenleving m.i. moeten pleiten voor een evenwichtige immigratie. Dus niet alleen 100.000 mensen uit het Midden-Oosten, maar een limiet daarop en dan verder voorrang voor mensen uit andere landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 23:37:30 ]
pi_172403043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:36 schreef Igen het volgende:

[..]

In ieder geval zou elke voorstander van een diverse en multiculturele samenleving m.i. moeten pleiten voor een evenwichtige immigratie. Dus niet alleen 100.000 mensen uit het Midden-Oosten, maar een limiet daarop en dan verder voorrang voor mensen uit andere landen.
Meer Eritreeërs!
standaarddrinker
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:38:26 #165
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172403045
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dan vergrijzen we. :(
Kleurtje in het haar en opgelost.
pi_172403088
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kleurtje in het haar en opgelost.
Simpele oplossing voor een ingewikkeld probleem. Mijn complimenten.
pi_172403095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Meer Eritreeërs!
Nee dat is ook al een oververtegenwoordigde groep.

Eerder zoiets als meer Brazilianen, of Angolezen, of Indiërs, of Koreanen...
pi_172403110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:36 schreef Igen het volgende:

[..]

In ieder geval zou elke voorstander van een diverse en multiculturele samenleving m.i. moeten pleiten voor een evenwichtige immigratie. Dus niet alleen 100.000 mensen uit het Midden-Oosten, maar een limiet daarop en dan verder voorrang voor mensen uit andere landen.
Dat zou ook kunnen. Naar mijn idee zouden er sowieso niet zo veel mensen uit het Midden-Oosten naar NL moeten komen, veel van hen veroorzaken problemen.
pi_172403161
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk eigenlijk geen ervaring met islam of moslims.

Maar als ik het zo lees, dan gaat het over dingen zoals dat een politieauto gelijk door 50 man van een familieclan omsingeld wordt als deze bepaalde wijken in wil.

Of jonge mannen die denken dat elke vrouw die niet door de familie onder een boerka wordt gehouden een hoer is.

Dat hoeft niet per se met de Islam te maken te hebben. Maar het zijn wel fenomenen waar ik liever geen ervaring mee opdoe.
Een politieauto omsingelen doe je niet:
omdat je moslim bent
vanuit de Islam

Is meer een cultuurding.
pi_172403179
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Elke week.

En I give a f*ck... als je je al opwerpt als hoeder van onze normen en waarden LEER DAN IN IEDER GEVAL JE EIGEN TAAL.
Ik weet niet waarom maar geloof er werkelijk niets van :D

En in Rotterdam spreken we eenmaal gebroken Nederlands , ik pas me aan de meerderheid , goed he
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:45:03 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172403228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom maar geloof er werkelijk niets van :D

En in Rotterdam spreken we eenmaal gebroken Nederlands , ik pas me aan de meerderheid , goed he
Ja, dat geloof ik best, dat je dat niet gelooft... kan niet in jouw wereld natuurlijk, vrienden die vrienden zijn op basis van... vriendschap en niet etniciteit...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172403277
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom maar geloof er werkelijk niets van :D
Er mankeert niets aan je intuïtie. Heel goed.
pi_172403292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee dat is ook al een oververtegenwoordigde groep.

Eerder zoiets als meer Brazilianen, of Angolezen, of Indiërs, of Koreanen...
Zweedse dobberdames, laten we hun quotum verhogen.

standaarddrinker
pi_172403297
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Een politieauto omsingelen doe je niet:
omdat je moslim bent
vanuit de Islam

Is meer een cultuurding.
I know. Schijnt bijv. vooral iets van Libanezen te zijn en niet zozeer van bijv. Marokkanen en Turken. Maar ja, die Libanezen zijn wel islamitisch en dus wordt het al gauw als islamkritiek opgevat. Daarnaast is het dan discriminatie op grond van etniciteit.

Maar ik vind het onzin om te doen alsof alle etnische culturen gelijkwaardig zijn.

Dat doen linkse moslimknuffelaars trouwens ook niet. Die hoor je dan ook maar zo ineens over dat Zuid-Europeanen lui zijn, Indiërs naar poep stinken, Chinese toeristen onbeschoft zijn, etc. Wat misschien voor een deel ook gewoon waar is. Maar het is net zo goed wel beledigend, racistisch/discriminerend, scheert mensen over één kam etc.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 23:50:42 ]
pi_172403615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Met zijn zessen wonen in een huisje van 60m2 _O_
Zware armoe, keihard werken, want tja, er waren niet genoeg handjes _O_

Oh die goede oude tijd...

quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:17 schreef Toga het volgende:

[..]

Nou als ik het zo hoor is het dus maar goed dat we die Marrokkanen hebben binnengesleept.
Het heeft zeker een positief effect op de economie gehad, want immigranten hebben voor weinig loon bijgedragen aan de samenleving.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172403621
Marokkanen zijn leuk. Period.
pi_172403672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
Marokkanen zijn leuk. Period.
Zo 'period' is dat niet hoor. De meningen zijn daarover flink verdeeld namelijk.
pi_172403678
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:10 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Zo 'period' is dat niet hoor. De meningen zijn daarover flink verdeeld namelijk.
Hoi!!
pi_172403805
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:34 schreef remlof het volgende:
Gerard Cox is dan ook wel het prototype domme tokkie :')
En jij het prototype kansloze en eenzame linkse nerd :)
pi_172403846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
Marokkanen zijn leuk. Period.
Sommige wel andere weer niet het zijn net mensen.
pi_172403874
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Sommige wel andere weer niet het zijn net mensen.
Klopt. :D
pi_172403879
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
Marokkanen zijn leuk. Period.
Ook de Marokkanen die stelen?
pi_172403896
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:29 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ook de Marokkanen die stelen?
Iets kunnen stelen is in de Marokkaanse cultuur een teken van slimheid, gewiekstheid, een deugd. Wij zuinige Hollanders kijken daar anders tegen aan.
standaarddrinker
pi_172403905
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Iets kunnen stelen is in de Marokkaanse cultuur een teken van slimheid, gewiekstheid, een deugd. Wij zuinige Hollanders kijken daar anders tegen aan.
Maar het veroorzaakt wel chaos.
pi_172404121
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Iets kunnen stelen is in de Marokkaanse cultuur een teken van slimheid, gewiekstheid, een deugd. Wij zuinige Hollanders kijken daar anders tegen aan.
Zuinige of groene?
pi_172404287
cox heeft gelijk. we worden al jaren bedreigt door de islam en criminele mocros.
pi_172404491
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:29 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ook de Marokkanen die stelen?
Die ken ik niet. :D
  vrijdag 14 juli 2017 @ 02:09:01 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_172404734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Iets kunnen stelen is in de Marokkaanse cultuur een teken van slimheid, gewiekstheid, een deugd. Wij zuinige Hollanders kijken daar anders tegen aan.
Veel xenofober dan jij heb ik ze hier nog niel gezien.

Waar is het misgegaan?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 02:25:32 #189
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172404789
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, dat was altijd lachen met dat gekke beest.

De tijd net voor het internet zijn intrede deed vond ik het leukst. Als je van huis weg was, was je gewoon onbereikbaar. En de mensen met wie je was ook. Echte aandacht voor elkaar. Toen was geluk nog heel gewoon.
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Dankzij internet ben ik juist veel verder gaan reizen en ben ik nu veel bij m'n vriendin in Zuid-Korea terwijl ik gewoon door kan werken op m'n laptop als freelancer. Ik denk dat zo'n levensstijl voor het internet toch een stuk lastiger was. M'n klanten zitten overal ter wereld.

Persoonlijk denk ik dat verslavingen en dat gedrag waar jij je aan ergert (is trouwens extreem erg in Zuid-Korea) ook een beetje een overgangsfase is. Ik denk dat de mens tijd nodig heeft om zulke technologie goed in te passen in het leven. Dingen als Facebook raken op een gegeven moment ook wel weer uit de mode. Je ziet nu al dat de jongere generatie juist weer 1 op 1 contact wil (bv snapchat) in plaats van een massale vrienden groep.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 03:13:01 #190
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172404879
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 02:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Veel xenofober dan jij heb ik ze hier nog niel gezien.

Waar is het misgegaan?
Het is misgegaan toen boerenpummels als jij je misselijkmakende ideologie opdrongen aan anderen. Zelf heb je er natuurlijk geen last van gehad in dat politieke-correcte gat waar je opgegroeid ben. Heb je dan geen enkele schaamte voor al het leed dat is veroorzaakt dankzij jouw ideologie? Kinderen die wees zijn geworden, ouders die hun kinderen verloren hebben, de aanrandingen, de verkrachtingen, het geweld omdat jij zo nodig steden met mensen met een middeleeuwse cultuur wil volproppen terwijl jezelf nergens last van had in je veilige witte dorpje.

Veel nihilistischer kan het bijna niet.

Waar is het misgegaan?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 03:27:28 #191
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172404885
Voor de grote invasie was Rotterdam inderdaad een schitterende stad om in te leven. Eeuwig zonde dat dat voorgoed kapot is gemaakt dankzij de criminele ideologie van nihilistisch progressief uitschot.

  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:32:42 #192
3542 Gia
User under construction
pi_172405836
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 02:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Dankzij internet ben ik juist veel verder gaan reizen en ben ik nu veel bij m'n vriendin in Zuid-Korea terwijl ik gewoon door kan werken op m'n laptop als freelancer. Ik denk dat zo'n levensstijl voor het internet toch een stuk lastiger was. M'n klanten zitten overal ter wereld.

Had het hier gisteren nog met mijn zoon over.
Je speelt nu online games met mensen in Amerika en Australië.
Vroeger belde je hooguit op een verjaardag even met je zus in Australië (mijn vader met zijn zus). Dan moest het heel stil zijn en werd van tevoren overlegd wat te zeggen/vragen, want zo'n telefoongesprek was heel duur!
Verder bestond het contact uit af en toe een brief van 4 velletjes. Handgeschreven, uiteraard.

Wij waren tegen de 30 toen internet begon. Was heel wat. Wij zaten er klaar voor!
Onze kinderen weten niet beter.
Onze ouders moeten er in de meeste gevallen niets van hebben.
Mijn moeder heeft nu een tablet, sinds mijn vader overleden is, maar dat is nog een heel gedoe geweest om dat voor elkaar te krijgen. Nu raakt ze in paniek als facebook het even niet doet.
Of whatsapp! Elke morgen het 'goedemorgen' in de familiegroep. Het voorkomt wel vereenzaming!

Mijn schoonmoeder moet er niks van hebben, mijn schoonvader dan weer wel.

Ja vroeger was alles anders, maar of dat per definitie altijd beter was, wil ik niet zeggen.
Sommige dingen wel, andere dingen zijn nu beter.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:36:17 #193
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172405875
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 03:13 schreef Braindead2000 het volgende:

Het is misgegaan toen boerenpummels als jij je misselijkmakende ideologie opdrongen aan anderen. Zelf heb je er natuurlijk geen last van gehad in dat politieke-correcte gat waar je opgegroeid ben. Heb je dan geen enkele schaamte voor al het leed dat is veroorzaakt dankzij jouw ideologie? Kinderen die wees zijn geworden, ouders die hun kinderen verloren hebben, de aanrandingen, de verkrachtingen, het geweld omdat jij zo nodig steden met mensen met een middeleeuwse cultuur wil volproppen terwijl jezelf nergens last van had in je veilige witte dorpje.

Veel nihilistischer kan het bijna niet.

Waar is het misgegaan?
Hardop gelachen. Nu kan mijn dag pas echt goed beginnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:40:34 #194
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172405915
De jaren '90 waren het toppunt van de menselijke beschaving _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Toen waren er al Marokkanen, dus het zal wel meevallen.
pi_172405938
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Had het hier gisteren nog met mijn zoon over.
Je speelt nu online games met mensen in Amerika en Australië.
Vroeger belde je hooguit op een verjaardag even met je zus in Australië (mijn vader met zijn zus). Dan moest het heel stil zijn en werd van tevoren overlegd wat te zeggen/vragen, want zo'n telefoongesprek was heel duur!
Verder bestond het contact uit af en toe een brief van 4 velletjes. Handgeschreven, uiteraard.

Wij waren tegen de 30 toen internet begon. Was heel wat. Wij zaten er klaar voor!
Onze kinderen weten niet beter.
Onze ouders moeten er in de meeste gevallen niets van hebben.
Mijn moeder heeft nu een tablet, sinds mijn vader overleden is, maar dat is nog een heel gedoe geweest om dat voor elkaar te krijgen. Nu raakt ze in paniek als facebook het even niet doet.
Of whatsapp! Elke morgen het 'goedemorgen' in de familiegroep. Het voorkomt wel vereenzaming!

Mijn schoonmoeder moet er niks van hebben, mijn schoonvader dan weer wel.

Ja vroeger was alles anders, maar of dat per definitie altijd beter was, wil ik niet zeggen.
Sommige dingen wel, andere dingen zijn nu beter.
De prijs: IS heeft door het internet in korte tijd explosief kunnen groeien. En het gaat uiteindelijk ook erger worden. Kijk maar hoe een eenvoudige aanval 2 weken geleden grote bedrijven en containerterminals compleet verlamde.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:44:57 #196
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172405966
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De prijs: IS heeft door het internet in korte tijd explosief kunnen groeien. En het gaat uiteindelijk ook erger worden. Kijk maar hoe een eenvoudige aanval 2 weken geleden grote bedrijven en containerterminals compleet verlamde.
Aan de andere kant, ik kan nu moeiteloos cyberen met een meisje uit Australië.
pi_172405975
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Aan de andere kant, ik kan nu moeiteloos cyberen met een meisje uit Australië.
Dat is dan ook wel weer waar.
pi_172406067
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef bakfietsmoeder het volgende:

Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?

Beide :)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:04:49 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172406170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De prijs: IS heeft door het internet in korte tijd explosief kunnen groeien. En het gaat uiteindelijk ook erger worden. Kijk maar hoe een eenvoudige aanval 2 weken geleden grote bedrijven en containerterminals compleet verlamde.
Internet is inderdaad een zege en een vloek. Heft heeft de wereld in 1 keer een gigantisch stuk kleiner gemaakt en aan de ene kant hebben mensen nu juist meer kennis en begrip voor andere delen van de wereld, maar aan de andere kant zorgt het ook voor meer angst en haat omdat je heel makkelijk geconfronteerd wordt met andersdenkenden (met als resultaat dat iedereen zich nu weer probeert af te scheiden in digitale kamertjes).

Het is niet alleen internet trouwens, ook reizen is een stuk goedkoper geworden en hoe je het ook went of keert de hele aarde mixt steeds meer. Dat gaat ook niet meer stoppen. De techniek vordert gestaag door en traditionele landsgrenzen vervagen steeds meer terwijl nieuwe grenzen tussen andersdenkenden juist opgeworpen worden. Dit gaat uiteraard in een golf bewegen en je zien dan ook stuiptrekkingen zoals Trumps muur.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172406404
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 03:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is misgegaan toen boerenpummels als jij je misselijkmakende ideologie opdrongen aan anderen. Zelf heb je er natuurlijk geen last van gehad in dat politieke-correcte gat waar je opgegroeid ben. Heb je dan geen enkele schaamte voor al het leed dat is veroorzaakt dankzij jouw ideologie? Kinderen die wees zijn geworden, ouders die hun kinderen verloren hebben, de aanrandingen, de verkrachtingen, het geweld omdat jij zo nodig steden met mensen met een middeleeuwse cultuur wil volproppen terwijl jezelf nergens last van had in je veilige witte dorpje.

Veel nihilistischer kan het bijna niet.

Waar is het misgegaan?
Nog een eng muziekje eronder en het kan zo op een vage blog. Wat een overtrokken gedoetje weer.
pi_172406410
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 03:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Voor de grote invasie was Rotterdam inderdaad een schitterende stad om in te leven. Eeuwig zonde dat dat voorgoed kapot is gemaakt dankzij de criminele ideologie van nihilistisch progressief uitschot.

:')

Een Rotterdammer die de stad haat vanwege buitenlanders... Jij bent geen echte Rotterdammer!
pi_172406440
Nihilistisch progressief. Bijzondere combinatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172406466
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:23 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')

Een Rotterdammer die de stad haat vanwege buitenlanders... Jij bent geen echte Rotterdammer!
Verlaten. Nog erger dan haten. Klagen over ontwikkelingen waar je zelf je steentje aan bijdraagt... En dat soort mensen noemen anderen verraders. Op zich wel heel grappig als je er over nadenkt.
pi_172406498
Hier is jaren geleden al ophef over geweest.

Verder gewoon een valide punt. Als meer dan de helft van de jongeren met een marokkaanse achtergrond met politie in aanraking is geweest levert dat inherent veel ellende op in de maatschappij.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_172406623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:29 schreef Rockefellow het volgende:
Hier is jaren geleden al ophef over geweest.

Verder gewoon een valide punt. Als meer dan de helft van de jongeren met een marokkaanse achtergrond met politie in aanraking is geweest levert dat inherent veel ellende op in de maatschappij.
Zo'n 85% inderdaad.

De maatschappij zou ook een stuk prettiger zijn zonder Marokkanen, dat is geen racisme of nationalisme, maar een constatering na járen van ellende en overlast.
Niet te vergeten de druk die ze leggen op de sociale voorzieningen.

En nee, Marokkanen hebben nauwelijks werk verzet toen we ze hierheen haalde.
Gemiddeld hebben ze 1 jaar werk verricht voordat ze in de bijstand belandde of andere uitkering.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:48:41 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172406813
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 03:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Voor de grote invasie was Rotterdam inderdaad een schitterende stad om in te leven. Eeuwig zonde dat dat voorgoed kapot is gemaakt dankzij de criminele ideologie van nihilistisch progressief uitschot.

Iemand uit 1970 zou waarschijnlijk terug verlangen naar het Rotterdam van 1930. Toen de stad niet compleet kapot gebombardeerd was door een ECHTE invasie.

En die filmpjes kan je nu nog steeds maken.

Edit: Het is inderdaad over het algemeen geen prettig volk. Maar zo dramatisch als jij het stelt.... allememaggies zeg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172407236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef VeX- het volgende:
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
Ik ben in ieder geval blij dat ik het grootste deel van mijn leven zonder het steeds ranziger en debieler wordende geouwehoer van en over de islam en moslims heb geleefd.

Heel erg blij.
pi_172407260
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 03:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is misgegaan toen boerenpummels als jij je misselijkmakende ideologie opdrongen aan anderen. Zelf heb je er natuurlijk geen last van gehad in dat politieke-correcte gat waar je opgegroeid ben. Heb je dan geen enkele schaamte voor al het leed dat is veroorzaakt dankzij jouw ideologie? Kinderen die wees zijn geworden, ouders die hun kinderen verloren hebben, de aanrandingen, de verkrachtingen, het geweld omdat jij zo nodig steden met mensen met een middeleeuwse cultuur wil volproppen terwijl jezelf nergens last van had in je veilige witte dorpje.

Veel nihilistischer kan het bijna niet.

Waar is het misgegaan?
Damn, jij bent ver heen zeg.
Militant men in peaceful times attack themselves
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 juli 2017 @ 10:16:43 #209
186611 Haags
pi_172407297
Wat een held!
Zonder wrijving geen glans
pi_172407782
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:29 schreef Rockefellow het volgende:
Hier is jaren geleden al ophef over geweest.

Verder gewoon een valide punt. Als meer dan de helft van de jongeren met een marokkaanse achtergrond met politie in aanraking is geweest levert dat inherent veel ellende op in de maatschappij.
komt door etnisch profileren en omdat de moslims in getto's worden geconcentreerd. ellende heeft dus een institutionele en niet een etnische oorzaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2017 10:41:18 ]
pi_172408935
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:41 schreef Drug het volgende:

[..]

komt door etnisch profileren en omdat de moslims in getto's worden geconcentreerd. ellende heeft dus een institutionele en niet een etnische oorzaak.
Hahaha.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 11:41:45 #212
3542 Gia
User under construction
pi_172408995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:42 schreef Toefjes het volgende:

De prijs: IS heeft door het internet in korte tijd explosief kunnen groeien. En het gaat uiteindelijk ook erger worden. Kijk maar hoe een eenvoudige aanval 2 weken geleden grote bedrijven en containerterminals compleet verlamde.
Dat bedoel ik dus. Het is niet op alle vlakken een vooruitgang.
Er zijn ziekenhuizen die niet eens meer een papieren systeem hebben. Alles in de computer.
Een ramp als daar wat mee gebeurt.

Ziekenhuis waar ik kom werkt nog wel met de ouderwetse hangmappen. En buiten de patient om met een computersysteem.
pi_172409079
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een interview met Gerard Cox in de Nieuwe Revu doet flink wat stof opwaaien. In een spraakmakend vraaggesprek met het weekblad doet de markante Rotterdammer een opzienbarende uitspraak over Marokkanen:

"Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie ('Toen Was Geluk Heel Gewoon') meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon."

Bron

Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?

Gezien de criminalteitscijfers en statistieken (waarin Marokkannen uitblinken) was Nederland in ieder geval een veiliger land. :Y
Gerard neemt nooit een blad voor de mond. _O-
  vrijdag 14 juli 2017 @ 11:45:30 #214
117098 Hathor
Effe niet
pi_172409090
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:41 schreef Drug het volgende:

[..]

komt door etnisch profileren en omdat de moslims in getto's worden geconcentreerd. ellende heeft dus een institutionele en niet een etnische oorzaak.
Niet slap ouwehoeren, om te beginnen zijn er in Nederland helemaal geen ghetto's. Hooguit wat achterstandswijken, maar dat zijn nog steeds geen ghetto's.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 11:49:16 #215
3542 Gia
User under construction
pi_172409181
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:41 schreef Drug het volgende:
komt door etnisch profileren en omdat de moslims in getto's worden geconcentreerd. ellende heeft dus een institutionele en niet een etnische oorzaak.
Etnisch profileren vind ik niks mis mee, zorgt voor een gerichtere aanpak.
Maar die getto's leiden inderdaad tot meer criminaliteit. Ze denken ook dat zij er de baas zijn en de lange arm van de wet niets te vertellen heeft.

Op plaatsen waar Turken en Marokkanen flink in de minderheid zijn, één gezin per straat, bijvoorbeeld, zie je die problemen veel minder. Je ziet daar ook jonge Marokkaanse moeders, gewoon Nederlands praten tegen hun kinderen, waardoor die straks weer betere mogelijkheden hebben om door te studeren.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 11:51:00 #216
3542 Gia
User under construction
pi_172409227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:45 schreef Elzies het volgende:
Gerard neemt nooit een blad voor de mond. _O-
Ik zie het eerder als grapje of een 'slip of the tongue'

Logisch dat in een jaren 60/70 programma geen Marokkanen meespeelden, want die waren hier toen, inderdaad nog niet. Voelen ze zich nu weer gediscrimineerd soms?
pi_172409275
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie het eerder als grapje of een 'slip of the tongue'

Logisch dat in een jaren 60/70 programma geen Marokkanen meespeelden, want die waren hier toen, inderdaad nog niet. Voelen ze zich nu weer gediscrimineerd soms?
Als er geld te halen valt (zoals bij die klassenfoto) is er altijd wel reden om je gediscrimineerd te voelen.
pi_172409311
Tja, als je ziet hoeveel criminaliteit en andere ellende er vanuit deze bevolkingsgroep over de rest van Nederland wordt uitgestort denk ik eerlijk gezegd dat er geen speld tussen te krijgen is.

Voor sommigen niet leuk om te horen, helaas wel de bittere realiteit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172409410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Etnisch profileren vind ik niks mis mee, zorgt voor een gerichtere aanpak.
Maar die getto's leiden inderdaad tot meer criminaliteit. Ze denken ook dat zij er de baas zijn en de lange arm van de wet niets te vertellen heeft.

Op plaatsen waar Turken en Marokkanen flink in de minderheid zijn, één gezin per straat, bijvoorbeeld, zie je die problemen veel minder. Je ziet daar ook jonge Marokkaanse moeders, gewoon Nederlands praten tegen hun kinderen, waardoor die straks weer betere mogelijkheden hebben om door te studeren.
Uh, bedoel je te zeggen dat alleen Nederlands praten mer de kinderen ( en het Marokkaans dus helemaal niet) leidt tot hogere studies?
pi_172409513
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Uh, bedoel je te zeggen dat alleen Nederlands praten mer de kinderen ( en het Marokkaans dus helemaal niet) leidt tot hogere studies?
Alz jij met een zswaar acczzzent spreekt werkt dat in ieder geval tegen je. Bovendien hoe beter je de Nederlandse taal beheerst hoe minder achterstand je hebt als je überhaupt aan school begint.
pi_172409591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Alz jij met een zswaar acczzzent spreekt werkt dat in ieder geval tegen je. Bovendien hoe beter je de Nederlandse taal beheerst hoe minder achterstand je hebt als je überhaupt aan school begint.
Wat heeft een zwaar accent te maken met grootgebracht worden met twee talen?
pi_172409641
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat heeft een zwaar accent te maken met grootgebracht worden met twee talen?
Iets dat ik veel in de dagelijkse praktijk zie. Hier vooral bij Turken trouwens. Worden deels in het Turks opgevoed en praten daardoor met een accent. Waar denk jij anders dat dat accent bij mocro's vandaan komt?
pi_172409676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Iets dat ik veel in de dagelijkse praktijk zie. Hier vooral bij Turken trouwens. Worden deels in het Turks opgevoed en praten daardoor met een accent. Waar denk jij anders dat dat accent bij mocro's vandaan komt?
Wat een onzin. Jij spreekt toch ook gewoon Engels naast het Nederlands en spreekt het Nederlands zonder accent? Dat zijn jongens die denken dat praten met accent stoer is. Doorgaans zijn dat kleine kinderen die het Marokkaans nauwelijks beheersen en dus niet tweetalig opgevoed zijn.

Ik ben grootgebracht met het Marokkaans. Ik spreek accentloos Nederlands, maar ook vloeiend Marokkaans. En dat geldt voor iedereen die ik ken, maar ik zit dan ook niet in een ghetto. Zou hetzelfde doen bij mijn telgen, namelijk vanaf geboorte Marokkaans spreken en later op school ze Nederlanders leren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2017 12:15:57 ]
pi_172409807
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een onzin. Jij spreekt toch ook gewoon Engels naast het Nederlands en spreekt het Nederlands zonder accent? Dat zijn jongens die denken dat praten met accent stoer is. Doorgaans zijn dat kleine kinderen die het Marokkaans nauwelijks beheersen en dus niet tweetalig opgevoed zijn.

Ik ben grootgebracht met het Marokkaans. Ik spreek accentloos Nederlands, maar ook vloeiend Marokkaans. En dat geldt voor iedereen die ik ken, maar ik zit dan ook niet in een ghetto. Zou hetzelfde doen bij mijn telgen, namelijk vanaf geboorte Marokkaans spreken en later op school ze Nederlanders leren.
Het zijn gewoon volwassen mensen waar ik het over heb. Die daardoor trouwens ook gewoon een achterstand op de arbeidsmarkt hebben. Als jou kinderen op school pas "Nederlanders" leren, dan beginnen ze dus al met een achterstand.
pi_172409821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het zijn gewoon volwassen mensen waar ik het over heb. Die daardoor trouwens ook gewoon een achterstand op de arbeidsmarkt hebben.
Ik vroeg je wat. Jij spreekt toch ook meerdere talen? Heb jij een achterstand in het Nederlands? Ik geloof niet dat de achterstand in taal te maken heeft met het beheersen van de Marokkaanse taal. :)
pi_172409857
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik vroeg je wat. Jij spreekt toch ook meerdere talen? Heb jij een achterstand in het Nederlands? Ik geloof niet dat de achterstand in taal te maken heeft met het beheersen van de Marokkaanse taal. :)
Ik spreek meerdere talen ja, ben met Nederlands opgevoed dus heb daar geen accent in. Engels en Duits heb ik pas later geleerd en mensen horen altijd meteen dat ik geen Brit/Amerikaan/Duitser ben omdat ik inderdaad met een accent spreek. Terwijl ik het verder wel vrij vloeiend spreek, zeker Engels.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:24:30 #227
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172409906
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het zijn gewoon volwassen mensen waar ik het over heb. Die daardoor trouwens ook gewoon een achterstand op de arbeidsmarkt hebben. Als jou kinderen op school pas "Nederlanders" leren, dan beginnen ze dus al met een achterstand.
Dat lijkt mij ook ja.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:26:50 #228
3542 Gia
User under construction
pi_172409957
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
Uh, bedoel je te zeggen dat alleen Nederlands praten mer de kinderen ( en het Marokkaans dus helemaal niet) leidt tot hogere studies?
Nee, ik bedoel dat hoofdzakelijk Nederlands praten met je kinderen en Marokkaans bijvoorbeeld alleen als er familie bij is die geen Nederland kunnen spreken, inderdaad leidt tot betere resultaten dan in het geval van kinderen wiens moeder alleen Marokkaans met ze praat. Als ze dan ook nog in een Marokkanen getto wonen, dan is het niet raar dat ze geen Havo aankunnen.
pi_172409961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik spreek meerdere talen ja, ben met Nederlands opgevoed dus heb daar geen accent in. Engels en Duits heb ik pas later geleerd en mensen horen altijd meteen dat ik geen Brit/Amerikaan/Duitser ben omdat ik inderdaad met een accent spreek. Terwijl ik het verder wel vrij vloeiend spreek, zeker Engels.
Je kan een 12 of 15 jaar niet wegdoen. Maar dit is anders, namelijk een aantal jaren met het Marokkaans grootgebracht worden om dan het Nederlands te leren. Dat hoor je niet. Dat hoor je niet horen. Ik ben grootgebracht met het Marokkaans (oudste kinds dus hoorde dat alleen). Ik was vier of vijf jaar toen ik het Nederlands voor het eerst leerde. Ik heb er niks aan overgehouden. Sterker nog, spreek accentloos en perfect Nederlands in het dagelijks leven. En een ander voordeel: spreek daarnaast ook vloeiend Marokkaans. Win-win.
pi_172409962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een onzin. Jij spreekt toch ook gewoon Engels naast het Nederlands en spreekt het Nederlands zonder accent? Dat zijn jongens die denken dat praten met accent stoer is. Doorgaans zijn dat kleine kinderen die het Marokkaans nauwelijks beheersen en dus niet tweetalig opgevoed zijn.

Ik ben grootgebracht met het Marokkaans. Ik spreek accentloos Nederlands, maar ook vloeiend Marokkaans. En dat geldt voor iedereen die ik ken, maar ik zit dan ook niet in een ghetto. Zou hetzelfde doen bij mijn telgen, namelijk vanaf geboorte Marokkaans spreken en later op school ze Nederlanders leren.
Deden alle Marokkanen dat maar....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172409976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:27 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Deden alle Marokkanen dat maar....
Oh sorry, spreekt wel met een accent. Twents accent. Mag natuurlijk niet liegen. :D
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:27:51 #232
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172409979
Ook al spreek je grammaticaal perfect Nederlands, wanneer er een buitenlandse tongval doorheen zit sta je bijvoorbeeld bij een sollicitatie al 1-0 achter. En die tongval heb je 9 van de 10 keer gewoon wanneer je kinderen pas op school Nederlands gaan leren.
pi_172409989
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:27 schreef Twiitch het volgende:
Ook al spreek je grammaticaal perfect Nederlands, wanneer er een buitenlandse tongval doorheen zit sta je bijvoorbeeld bij een sollicitatie al 1-0 achter. En die tongval heb je 9 van de 10 keer gewoon wanneer je kinderen pas op school Nederlands gaan leren. Een taal vloeiend leren is gewoonweg heel moeilijk.
Die hoef je ook niet te hebben? Wat heeft het te maken met grootgebracht worden in een andere taal?
pi_172410035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh sorry, spreekt wel met een accent. Twents accent. Mag natuurlijk niet liegen. :D
Dat is nog eens inburgeren! :D
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172410049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat hoofdzakelijk Nederlands praten met je kinderen en Marokkaans bijvoorbeeld alleen als er familie bij is die geen Nederland kunnen spreken, inderdaad leidt tot betere resultaten dan in het geval van kinderen wiens moeder alleen Marokkaans met ze praat. Als ze dan ook nog in een Marokkanen getto wonen, dan is het niet raar dat ze geen Havo aankunnen.
Maar hoofdzakelijk in het Marokkaans communiceren is onmogelijk. Ze zullen op school toch in contact met het Nederlands komen en dat oppikken? Zo is dat bij mij ook gegaan. Tot mijn vierde sprak ik geen woord Nederlands, maar eenmaal op school ging dat heel hard. Thuis was het altijd Marokkaans ook toen ik op de basisschool zat en eigenlijk tot op de dag van vandaag spreek ik thuis gewoon Marokkaans. Ik merk nu, hoe ouder ik word, hoe meer behoefte ik heb aan het communiceren in het Marokkaans. Zo spreek ik altijd in het Marokkaans met mijn vriendinnen die gewoon vloeiend Nederlands spreken en hoogopgeleid zijn.

Ik vind ook niet dat je een moedertaal dient te vergeten. Is een stukje roots.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2017 12:31:41 ]
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:31:09 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172410059
Daarbij vind ik het ook vrij asociaal om je kinderen met een dergelijke achterstand naar school te brengen. Je trekt dan moedwillig het niveau van een school omlaag, maar goed.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:31:21 #237
3542 Gia
User under construction
pi_172410064
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zou hetzelfde doen bij mijn telgen, namelijk vanaf geboorte Marokkaans spreken en later op school ze Nederlanders leren.
Dus, die komen in groep 1, zijn hier geboren, maar kunnen nog geen Nederlands, omdat mama het belangrijker vond ze eerst Marokkaans te leren?
Jij vindt Marokkaans blijkbaar belangrijker dan Nederlands. Waarom woon je hier?

En ja, je kinderen beginnen dan met een taalachterstand die vrijwel niet meer in te halen is.
Marokkaanse kinderen waartegen de moeder in principe altijd Nederlands spreekt, hebben betere kansen. Wil niet zeggen dat ze daarnaast niet ook Marokkaans kunnen leren, bijvoorbeeld bij oma, of op vakantie.
pi_172410100
Ik vond toen was geluk heel gewooon een verschrikkelijk programma. Maar blijkbaar vonden mensen die incorrecte grappen wel leuk, ik weet het niet.
pi_172410111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, die komen in groep 1, zijn hier geboren, maar kunnen nog geen Nederlands, omdat mama het belangrijker vond ze eerst Marokkaans te leren?
Jij vindt Marokkaans blijkbaar belangrijker dan Nederlands. Waarom woon je hier?

En ja, je kinderen beginnen dan met een taalachterstand die vrijwel niet meer in te halen is.
Marokkaanse kinderen waartegen de moeder in principe altijd Nederlands spreekt, hebben betere kansen. Wil niet zeggen dat ze daarnaast niet ook Marokkaans kunnen leren, bijvoorbeeld bij oma, of op vakantie.
Ja, klopt. Kinderen leren snel en daar maak ik me dus geen zorgen om. Zo is dat gegaan bij mij en ik spreek gewoon goed Nederlands, ben hoogopgeleid en heb/had een zeer goede baan.

Nederlands leren ze toch wel want ze wonen er. Het Marokkaans leren ze niet meer als ik ze dat pas op latere leeftijd ga leren omdat de omgeving er niet naar is.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:33:28 #240
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172410127
Het lijkt me overigens voor een kind verwarrend als moeder kiest voor een taal anders dan die van Nederlands bij het opvoeden. Dit is toch waar de toekomst van je kind ligt? :?
pi_172410159
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Het lijkt me overigens voor een kind verwarrend als moeder kiest voor een taal anders dan die van Nederlands bij het opvoeden. Dit is toch waar de toekomst van je kind ligt? :?
Hoezo? Meerdere talen beheersen is een goed iets en gewoon mogelijk. Vooral als het maar twee talen zijn.
pi_172410181
Er is niks mis met tweetalig zijn, ben ik ook.
Maar van de derde generatie mag je wel verwachten dat ze accentloos zijn. Het is natuurlijk geen eis.

Het is wel een combinatie van meerdere factoren. Marokkanen zijn vaak in groepjes, zonder inmenging van anderen, met een zwaar hhhh en zzzzz-accent. Dat laatste zou helemaal geen probleem zijn als ze zich inmengden bij andere bevolkingsgroepen.
Het uitschelden van andere mensen helpt ook niet echt.
Toen ik voor de tweede keer in Nederland kwam en ik Marokkanen tegenkwam, was mijn eerste reactie in mezelf: what the fuck is hier aan de hand?
Hoe ze met elkaar praten, hoe hard ze praten onderling en anderen uitschelden, ik vond het verschrikkelijk. Dat maak ik op de Antillen zelfs niet eens mee.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172410228
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:35 schreef Sigaartje het volgende:
Er is niks mis met tweetalig zijn, ben ik ook.
Maar van de derde generatie mag je wel verwachten dat ze accentloos zijn. Het is natuurlijk geen eis.

Het is wel een combinatie van meerdere factoren. Marokkanen zijn vaak in groepjes, zonder inmenging van anderen, met een zwaar hhhh en zzzzz-accent. Dat laatste zou helemaal geen probleem zijn als ze zich inmengden bij andere bevolkingsgroepen.
Het uitschelden van andere mensen helpt ook niet echt.
Toen ik voor de tweede keer in Nederland kwam en ik Marokkanen tegenkwam, was mijn eerste reactie in mezelf: what the fuck is hier aan de hand?
Hoe ze met elkaar praten, hoe hard ze praten onderling en anderen uitschelden, ik vond het verschrikkelijk. Dat maak ik op de Antillen zelfs niet eens mee.
Ach, dat zijn domme kinderen die denken dat praten met accent stoer is. Begrijp ook niet waar ze die z-klank vandaan haal, daar waar de z bijna niet voorkomt in de Marokkaanse taal.
pi_172410264
Blanke kinderen praten tegenwoordig ook al zo dusja.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:38:40 #245
3542 Gia
User under construction
pi_172410267
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar hoofdzakelijk in het Marokkaans communiceren is onmogelijk. Ze zullen op school toch in contact met het Nederlands komen en dat oppikken? Zo is dat bij mij ook gegaan. Tot mijn vierde sprak ik geen woord Nederlands, maar eenmaal op school ging dat heel hard. Thuis was het altijd Marokkaans ook toen ik op de basisschool zat en eigenlijk tot op de dag van vandaag spreek ik thuis gewoon Marokkaans. Ik merk nu, hoe ouder ik word, hoe meer behoefte ik heb aan het communiceren in het Marokkaans. Zo spreek ik altijd in het Marokkaans met mijn vriendinnen die gewoon vloeiend Nederlands spreken en hoogopgeleid zijn.

Ik vind ook niet dat je een moedertaal dient te vergeten. Is een stukje roots.
Mijn voorouders komen uit Italië. Toch is mijn moeder, haar vader, opa, overgrootvader, enz... opgevoed met alleen Nederlands.

Ik vind dat zo'n raar iets dat Marokkanen tot wellicht 20 generaties, Marokkaans moeten blijven praten.
Ik ben blij dat ik steeds meer Marokkaanse ouders zie, die hier niet aan mee doen, omdat ze Nederlander willen zijn. Kun je nog wel moslim zijn, natuurlijk, want dat staat los van de nationaliteit.

Feit is gewoon dat kinderen die pas op school Nederlands gaan leren, 9 van de 10 gevallen, beginnen met een forse taalachterstand.
Er zijn kinderen met een hoge intelligentie, die het snel oppikken, maar alleen op school Nederlands horen en thuis alleen Marokkaans, maakt dat wel moeilijk.

Maar goed, moet jij weten.

Overigens heb ik wel, van nature denk ik, een goede uitspraak van Romaanse talen. Wellicht heb ik dat geërfd van mijn voorvaderen. Sowieso ben ik meer een alfa dan een beta.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:39:28 #246
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172410293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo? Meerdere talen beheersen is een goed iets en gewoon mogelijk. Vooral als het maar twee talen zijn.
Je krijgt in Nederland een kind en leert hem enkel Marokkaans tot ie naar school gaat. Hem Nederlands leren dat mogen ze daar doen. Dit getuigt van weinig respect voor de Nederlandse taal en bovendien trek je het nivo van die school naar beneden. Wat een fijne bijdrage weer. Daar is goed over nagedacht.
pi_172410297
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:38 schreef habitue het volgende:
Blanke kinderen praten tegenwoordig ook al zo dusja.
Ja, vinden ze stoer. Zat laatst ergens en toen hoorde ik twee roomblanke dames zogenaamd in Marokkaans spreken en naar me kijken. Ik wou er bijna wat van zeggen, maar dacht nah laat maar. Ze konden de Marokkaanse woorden geeneens fatsoenlijk uitspreken.
pi_172410332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn voorouders komen uit Italië. Toch is mijn moeder, haar vader, opa, overgrootvader, enz... opgevoed met alleen Nederlands.

Ik vind dat zo'n raar iets dat Marokkanen tot wellicht 20 generaties, Marokkaans moeten blijven praten.
Ik ben blij dat ik steeds meer Marokkaanse ouders zie, die hier niet aan mee doen, omdat ze Nederlander willen zijn. Kun je nog wel moslim zijn, natuurlijk, want dat staat los van de nationaliteit.

Feit is gewoon dat kinderen die pas op school Nederlands gaan leren, 9 van de 10 gevallen, beginnen met een forse taalachterstand.
Er zijn kinderen met een hoge intelligentie, die het snel oppikken, maar alleen op school Nederlands horen en thuis alleen Marokkaans, maakt dat wel moeilijk.

Maar goed, moet jij weten.

Overigens heb ik wel, van nature denk ik, een goede uitspraak van Romaanse talen. Wellicht heb ik dat geërfd van mijn voorvaderen. Sowieso ben ik meer een alfa dan een beta.
Wat een onzin vind ik het. Je kunst pas Nederlander zijn als je je kinderen alleen met het Nederlands wil opvoeden? Als dat de voorwaarde is dan hoef ik geen Nederlander te zijn. :)

Het is prima te doen. Kinderen pikken erg snel op en zijn intelligentere dan we denken.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:41:16 #249
3542 Gia
User under construction
pi_172410337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

Ach, dat zijn domme kinderen die denken dat praten met accent stoer is. Begrijp ook niet waar ze die z-klank vandaan haal, daar waar de z bijna niet voorkomt in de Marokkaanse taal.
Ik ken een Turkse vrouw die accentloos Nederlands kan spreken, maar als ze ruzie heeft met iemand begint ze ook met dat rare straataccent.
pi_172410348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ken een Turkse vrouw die accentloos Nederlands kan spreken, maar als ze ruzie heeft met iemand begint ze ook met dat rare straataccent.
Ja dus? Wat is het probleem?
pi_172410371
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je krijgt in Nederland een kind en leert hem enkel Marokkaans tot ie naar school gaat. Hem Nederlands leren dat mogen ze daar doen. Dit getuigt van weinig respect voor de Nederlandse taal en bovendien trek je het nivo van die school naar beneden. Wat een fijne bijdrage weer. Daar is goed over nagedacht.
Ik trek helemaal niks naar beneden omdat ik me er terdege bewust van ben dat een kind prima met meerdere talen grootgebracht kan worden en intelligent genoeg is. Mijn ouders hebben mijn niveau niet omlaag gehaald want heb gewoon een diploma.
pi_172410382
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ken een Turkse vrouw die accentloos Nederlands kan spreken, maar als ze ruzie heeft met iemand begint ze ook met dat rare straataccent.
Op de één of andere manier praat ik ook anders als ik ruzie heb. Het schijnt vaker voor te komen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:44:46 #253
3542 Gia
User under construction
pi_172410409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat een onzin vind ik het. Je kunst pas Nederlander zijn als je je kinderen alleen met het Nederlands wil opvoeden? Als dat de voorwaarde is dan hoef ik geen Nederlander te zijn. :)

Het is prima te doen. Kinderen pikken erg snel op en zijn intelligentere dan we denken.
Je verdraait mijn woorden. Ik zeg niet dat je pas Nederlander kunt zijn als je alleen Nederlands spreekt, dat maak jij ervan. Maar Nederlands beschouwen als je tweede taal houdt wmb wel in dat je liever Marokkaan bent dan Nederlander.

Ik ben Nederlander, maar spreek uitstekend Engels, goed Duits, voldoende Frans en een beetje Italiaans en Spaans. Maar Nederlands is mijn moerstaal. Voor jou en jouw kinderen is dat Marokkaans, schijnbaar.
pi_172410431
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je kan een 12 of 15 jaar niet wegdoen. Maar dit is anders, namelijk een aantal jaren met het Marokkaans grootgebracht worden om dan het Nederlands te leren. Dat hoor je niet. Dat hoor je niet horen. Ik ben grootgebracht met het Marokkaans (oudste kinds dus hoorde dat alleen). Ik was vier of vijf jaar toen ik het Nederlands voor het eerst leerde. Ik heb er niks aan overgehouden. Sterker nog, spreek accentloos en perfect Nederlands in het dagelijks leven. En een ander voordeel: spreek daarnaast ook vloeiend Marokkaans. Win-win.
ik merk toch bij buren en collega's dat nederlandse woordenschat en begrijpend lezen vrij slecht is wanneer je alleen op werk/studie nederlands spreekt en de rest in moerstaal.
Ik kan in engels ook niet altijd op tijd goede woorden of juiste zinsconstructie vinden, dus geen raar fenomeen
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:45:44 #255
3542 Gia
User under construction
pi_172410434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik trek helemaal niks naar beneden omdat ik me er terdege bewust van ben dat een kind prima met meerdere talen grootgebracht kan worden en intelligent genoeg is. Mijn ouders hebben mijn niveau niet omlaag gehaald want heb gewoon een diploma.
MBO? HBO? WO?
Wat voor werk doe je?
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 12:45:56 #256
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_172410441
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een onzin vind ik het. Je kunst pas Nederlander zijn als je je kinderen alleen met het Nederlands wil opvoeden? Als dat de voorwaarde is dan hoef ik geen Nederlander te zijn. :)

Het is prima te doen. Kinderen pikken erg snel op en zijn intelligentere dan we denken.
Het is prima te doen, daarom zijn er zoveel oudere Marokkaanse kinderen met een taalachterstand...
pi_172410474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

MBO? HBO? WO?
Wat voor werk doe je?
Doe werk op WO niveau. :) Het is helemaal goed gekomen met mij en ik ben mijn studie echt zo gemakkelijk doorgelopen. Nog makkelijker dan de Nederlanders in mijn klas.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2017 12:47:46 ]
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:48:17 #258
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172410498
Ik vind het zo onverstandig zo'n intense aanwezigheid van het allang verlaten moederland. Thuis is het Marokko wat de klok slaat en buiten is het Nederland. Ik kan me goed voorstellen dat er hier kinderen tussen de wal en het schip vallen. Er wordt een dubbele boodschap afgegeven.
pi_172410508
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:45 schreef Momo... het volgende:

[..]

Het is prima te doen, daarom zijn er zoveel oudere Marokkaanse kinderen met een taalachterstand...
Dat trekt wel bij. Echt.
pi_172410509
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Doe werk op WO niveau. :) Het is helemaal goed gekomen met mij en ik ben mijn studie echt zo gemakkelijk doorgelopen. Nog makkelijker dan de Nederlanders in mijn klas.
Leugenaar, je bent werkloos.
pi_172410520
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Doe werk op WO niveau. :) Het is helemaal goed gekomen met mij en ik ben mijn studie echt zo gemakkelijk doorgelopen. Nog makkelijker dan de Nederlanders in mijn klas.
De berichten die je tikt zijn taaltechnisch van een prima niveau ^O^
pi_172410526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:35 schreef Sigaartje het volgende:
Er is niks mis met tweetalig zijn, ben ik ook.
Maar van de derde generatie mag je wel verwachten dat ze accentloos zijn. Het is natuurlijk geen eis.

Het is wel een combinatie van meerdere factoren. Marokkanen zijn vaak in groepjes, zonder inmenging van anderen, met een zwaar hhhh en zzzzz-accent. Dat laatste zou helemaal geen probleem zijn als ze zich inmengden bij andere bevolkingsgroepen.
Het uitschelden van andere mensen helpt ook niet echt.
Toen ik voor de tweede keer in Nederland kwam en ik Marokkanen tegenkwam, was mijn eerste reactie in mezelf: what the fuck is hier aan de hand?
Hoe ze met elkaar praten, hoe hard ze praten onderling en anderen uitschelden, ik vond het verschrikkelijk. Dat maak ik op de Antillen zelfs niet eens mee.
Het is ook verschrikkelijk.

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe een groep van zo'n 20 Marokkaanse jongens hier de buurt terroriseerden. Dag in dag uit geweld, vernielingen, bedreigingen, overlast etc. Als een roedel bloedhonden liepen ze hier in groepen door de wijk. Buurtbewoners durfden niet eens meer de straat op. Uitiendelijk was de overlast zó groot dat de Gemeente en de Politie zich ermee gingen bemoeien.

Als je zoiets dagelijks ziet kom je maar tot één conclusie: Marokkaanse jongens zijn monsters.
pi_172410537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat trekt wel bij. Echt.
nee echt niet.
pi_172410538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Je verdraait mijn woorden. Ik zeg niet dat je pas Nederlander kunt zijn als je alleen Nederlands spreekt, dat maak jij ervan. Maar Nederlands beschouwen als je tweede taal houdt wmb wel in dat je liever Marokkaan bent dan Nederlander.

Ik ben Nederlander, maar spreek uitstekend Engels, goed Duits, voldoende Frans en een beetje Italiaans en Spaans. Maar Nederlands is mijn moerstaal. Voor jou en jouw kinderen is dat Marokkaans, schijnbaar.
Al voed je je kinderen met het Marokkaans op, uiteindelijk zullen ze het Nederlands echt wel beheersen en gewoon nog beter dan het Marokkaans. Logisch. Daar hoef jij je dus geen zorgen om te maken.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:49:40 #265
3542 Gia
User under construction
pi_172410540
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:43 schreef Toefjes het volgende:
Op de één of andere manier praat ik ook anders als ik ruzie heb. Het schijnt vaker voor te komen.
Klopt, ben Helmondse, praat meestal Nederlands, maar bij mijn familie toch meer dialect en als ik kwaad ben ook.
Maar ik bedoel dat dat straataccent er op de een of andere manier toch insluipt bij Turken en Marokkanen. Zoals Magrebijnse al zegt, komt de Z nauwelijks voor, toch hoor je die vaak in het mocrotaaltje. En dat is raar. Als ze zouden vervallen naar hun eigen taal, dan is het wat anders, maar ze vervallen in een aangeleerd straattaaltje. Dat is geen dialect of moerstaal, maar een vreemd accent.
pi_172410550
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Leugenaar, je bent werkloos.
Vrijwillig gestopt met werken. Momenteel inderdaad werkloos. Wat heb jij met me? _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2017 12:51:01 ]
pi_172410563
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee echt niet.
Het valt mij juist op dat de meeste jonge allochtoonse kinderen bij mij in de buurt bijna accentloos Nederlands praten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172410568
En dat van anders praten als je boos bent, herken ik. Als ik snel praat of ruzie heb, praat ik zwaar Twents.
pi_172410576
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Al voed je je kinderen met het Marokkaans op, uiteindelijk zullen ze het Nederlands echt wel beheersen en gewoon nog beter dan het Marokkaans. Logisch. Daar hoef jij je dus geen zorgen om te maken.
dat is gewoon niet waar. Jammer maar helaas
pi_172410577
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, ben Helmondse, praat meestal Nederlands, maar bij mijn familie toch meer dialect en als ik kwaad ben ook.
Maar ik bedoel dat dat straataccent er op de een of andere manier toch insluipt bij Turken en Marokkanen. Zoals Magrebijnse al zegt, komt de Z nauwelijks voor, toch hoor je die vaak in het mocrotaaltje. En dat is raar. Als ze zouden vervallen naar hun eigen taal, dan is het wat anders, maar ze vervallen in een aangeleerd straattaaltje. Dat is geen dialect of moerstaal, maar een vreemd accent.
En wat is uiteindelijk de moraal van het verhaal? Die ontgaat mij een beetje.
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 12:50:55 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_172410578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat trekt wel bij. Echt.
Ik hoor nog genoeg volwassen mannen op straat praten over die meisje en een beperkte Nederlandse woordenschat hebben voor een volwassene.
pi_172410591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:50 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ik hoor nog genoeg volwassen mannen op straat praten over die meisje en een beperkte Nederlandse woordenschat hebben voor een volwassene.
Valt je niet op dat dit bijna altijd jongens zijn?
pi_172410608
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat is gewoon niet waar. Jammer maar helaas
Dat is wel waar. Alle Marokkanen die ik ken spreken nog altijd beter Nederlands dan Marokkaans. Maar dat weet jij niet omdat je niet weet op welk niveau ze het Marokkaans spreken.
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 12:52:14 #274
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_172410618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Valt je niet op dat dit bijna altijd jongens zijn?
Dat klopt ja, maar ik zie in mijn beleving ook alleen moslimmeiden op uni waar ik zat.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:53:06 #275
3542 Gia
User under construction
pi_172410644
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
Doe werk op WO niveau. :) Het is helemaal goed gekomen met mij en ik ben mijn studie echt zo gemakkelijk doorgelopen. Nog makkelijker dan de Nederlanders in mijn klas.
Netjes. En hopelijk krijg je kinderen met een evenhoge intelligentie, want dat is echt wel nodig als je alleen Nederlands op school leert.
De kinderen van mijn Syrische buren, spreken binnen 2 jaar al heel goed Nederlands, maar ze hebben ook ouders met een WO achtergrond, althans naar Syrische begrippen.

Echter, de meeste hier levende Marokkanen zijn niet zo hoogbegaafd en voor hen is het juist moeilijker om Nederlands te leren, zeker als ze het thuis niet horen. En dan komen rond de puberteit de problemen met niet mee kunnen komen op school en is het de schuld van Nederland.

Tja...
pi_172410648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar ik zie in mijn beleving ook alleen moslimmeiden op uni waar ik zat.
Nou dan? Of denk je dat die dames wel thuis grootgebracht met het Nederlands? Beiden gewoon met het Marokkaans en toch zijn het de jongens die dan met een 'accent' spreken. Is gewoon het stoer vinden.
pi_172410659
Dus gezinnen waar thuis Marrokaans gepraat wordt zijn evil. Hoe zit het met al die Friese gezinnen, waar de voertaal thuis Fries is? Dat wordt juist aangemoedigd om te voorkomen dat het Fries uitsterft. Beetje dubbele moraal als je het mij vraagt.
pi_172410668
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar ik zie in mijn beleving ook alleen moslimmeiden op uni waar ik zat.
Tja, die mogen na school het huis niet uit. Dus studeren is veelal de enige buitenschoolse activiteit die ze kennen. Jongens hangen veelal op straat rond.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172410669
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Sjeeser het volgende:
Dus gezinnen waar thuis Marrokaans gepraat wordt zijn evil. Hoe zit het met al die Friese gezinnen, waar de voertaal thuis Fries is? Dat wordt juist aangemoedigd om te voorkomen dat het Fries uitsterft. Beetje dubbele moraal als je het mij vraagt.
Precies.
pi_172410686
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Alle Marokkanen die ik ken spreken nog altijd beter Nederlands dan Marokkaans. Maar dat weet jij niet omdat je niet weet op welk niveau ze het Marokkaans spreken.
ik weet wel op welk niveau ze nederlands spreken, dus als turks/marokkaans/antilliaans nog slechter is dan is het triest met ze gesteld.
Als jouw nederlands beter zou zijn dan marokaans zou je met wel vriendinnen nederlands spreken, doe je niet
pi_172410717
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik weet wel op welk niveau ze nederlands spreken, dus als turks/marokkaans/antilliaans nog slechter is dan is het triest met ze gesteld.
Als jouw nederlands beter zou zijn dan marokaans zou je met wel vriendinnen nederlands spreken, doe je niet
Hahaha, je bent echt dom. Sorry. Je kent me niet en stelt hier wel dat ik beter Marokkaans dan Nederlands spreek enkel en alleen omdat ik graag in het Marokkaans communiceer met vriendinnen? :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2017 13:02:36 ]
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:12 #282
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172410723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Alle Marokkanen die ik ken spreken nog altijd beter Nederlands dan Marokkaans. Maar dat weet jij niet omdat je niet weet op welk niveau ze het Marokkaans spreken.
Hier geloof ik helemaal niets van. Je bent een hoop aan het verzinnen en beweren hier.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:21 #283
3542 Gia
User under construction
pi_172410728
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:50 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het valt mij juist op dat de meeste jonge allochtoonse kinderen bij mij in de buurt bijna accentloos Nederlands praten.
Maar jij woont niet in een Marokkanenwijk, denk ik? Hier een daar een modern Marokkaans gezin?
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:24 #284
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_172410730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Precies.
Nouja, ik heb er geen probleem mee dat er ook een andere taal word geleerd die misschien meer op de voorgrond staat. Maar ik zou mijn kind alvast ook kennis laten maken met de Nederlandse taal.
pi_172410754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, vinden ze stoer. Zat laatst ergens en toen hoorde ik twee roomblanke dames zogenaamd in Marokkaans spreken en naar me kijken. Ik wou er bijna wat van zeggen, maar dacht nah laat maar. Ze konden de Marokkaanse woorden geeneens fatsoenlijk uitspreken.
Maar ze beheersten het wel, dat wouden ze jou waarschijnlijk even laten merken, ik daar en tegen houd mij van de domme, dan kom ik veel meer te weten.
pi_172410756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Netjes. En hopelijk krijg je kinderen met een evenhoge intelligentie, want dat is echt wel nodig als je alleen Nederlands op school leert.
De kinderen van mijn Syrische buren, spreken binnen 2 jaar al heel goed Nederlands, maar ze hebben ook ouders met een WO achtergrond, althans naar Syrische begrippen.

Echter, de meeste hier levende Marokkanen zijn niet zo hoogbegaafd en voor hen is het juist moeilijker om Nederlands te leren, zeker als ze het thuis niet horen. En dan komen rond de puberteit de problemen met niet mee kunnen komen op school en is het de schuld van Nederland.

Tja...
Dat hoop ik. Heeft niks te maken met taal. Mijn broertjes en zusjes zijn allemaal hoogopgeleid. Het heeft ook te maken met opvoeding.
pi_172410766
Even terzijde: Gerard Cox woont in de Hoekse Waard, volgens mij valt het daar reuze mee met de Marokkanen.
pi_172410772
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier geloof ik helemaal niets van. Je bent een hoop aan het verzinnen en beweren hier.
Veel allochtonen spreken de Nederlandse taal met een accent, maar spreken de moedertaal nog beroerder.
pi_172410778
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier geloof ik helemaal niets van. Je bent een hoop aan het verzinnen en beweren hier.
Wat boeit mij dat? Ik weet dat het zo is.
pi_172410808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar jij woont niet in een Marokkanenwijk, denk ik? Hier een daar een modern Marokkaans gezin?
Er zijn helemaal geen 'Marokkanenwijken' bij mij in de buurt. Zo iets heb ik ook nog nooit echt gezien. Je hebt wel rijke, arme en middenklasse buurten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172410814
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maar ze beheersten het wel, dat wouden ze jou waarschijnlijk even laten merken, ik daar en tegen houd mij van de domme, dan kom ik veel meer te weten.
Woorden als yallah, 3mar en nog wat simpele woordjes. :')
pi_172410819
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, die mogen na school het huis niet uit. Dus studeren is veelal de enige buitenschoolse activiteit die ze kennen. Jongens hangen veelal op straat rond.
Dat is wel triest ja, dan heeft men uiteindelijk een (vreemde) in huis.
pi_172410844
Overigens woon ik ook niet in een Marokkanenwijk. Sterker nog, maar 3% van de inwoners is hier Marokkaans. Zoiets dacht ik of zelfs nog wel minder.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:00:24 #294
3542 Gia
User under construction
pi_172410881
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:57 schreef NgInE het volgende:

[..]

Er zijn helemaal geen 'Marokkanenwijken' bij mij in de buurt. Zo iets heb ik ook nog nooit echt gezien. Je hebt wel rijke, arme en middenklasse buurten.
Hier in Helmond hebben we die wel. Vooral in 2 wijken is het heel erg.
Daar kun je als rasechte Hellemonder echt niet over straat lopen zonder problemen te krijgen met dat schoelje.

In andere wijken woont hier en daar een Marokkaans, Turks of Syrisch gezin en daar zijn die problemen totaal niet.
pi_172410926
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, je bent echt dom. Sorry. Je kent me niet en stelt hier wel dat ik beter Marokkaans dan Nederland spreek enkel en alleen omdat ik graag in het Marokkaans communiceer met vriendinnen? :W
ik ben niet dom en ja dat stel ik idd. Warom anders praten in taal waarin beide partijen zich slechter kan uitdrukken
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:02:49 #296
3542 Gia
User under construction
pi_172410941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overigens woon ik ook niet in een Marokkanenwijk. Sterker nog, maar 3% van de inwoners is hier Marokkaans. Zoiets dacht ik of zelfs nog wel minder.
Hier wonen heel veel verschillende nationaliteiten, maar van elk maar één. Een pool, een portugees, een Turk, een Syriër, enz...gezinnen dan, hè.
pi_172410948
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier in Helmond hebben we die wel. Vooral in 2 wijken is het heel erg.
Daar kun je als rasechte Hellemonder echt niet over straat lopen zonder problemen te krijgen met dat schoelje.

In andere wijken woont hier een daar een Marokkaans, Turks of Syrisch gezin en daar zijn die problemen totaal niet.
Wat gebeurt er dan als je als rasechte (ik vermoed dat je hier 'blanke' mee bedoeld) Hellemonder door die wijk heenloopt?

Veel mensen vinden bijvoorbeeld de Schilderswijk of de Bijlmer ook no-go zones, maar ik kan daar zonder problemen doorheen wandelen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:04:05 #298
3542 Gia
User under construction
pi_172410986
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:03 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan als je als rasechte (ik vermoed dat je hier 'blanke' mee bedoeld) Hellemonder door die wijk heenloopt?

Veel mensen vinden bijvoorbeeld de Schilderswijk of de Bijlmer ook no-go zones, maar ik kan daar zonder problemen doorheen wandelen.
http://www.ed.nl/helmond/(...)in-helmond~a8183b80/

Dat is één van de wijken.

Overigens bedoel ik met rasechte, geboren en getogen Helmondse. Toevallig ben ik blank, maar mijn zus is wat getinter. Terugslag naar het Italiaans, denk ik.
pi_172410993
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Sjeeser het volgende:
Dus gezinnen waar thuis Marrokaans gepraat wordt zijn evil. Hoe zit het met al die Friese gezinnen, waar de voertaal thuis Fries is? Dat wordt juist aangemoedigd om te voorkomen dat het Fries uitsterft. Beetje dubbele moraal als je het mij vraagt.
friessprekende kinderen hebben ook achterstand op lagere school, frieze scholen presteren lager dan gemiddeld. Maar gelukkig komen ze genoeg in contact met nederlandstaligen en is verschil tussen nl en fries niet zo enorm als nl en turks of berbers
pi_172411118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens bedoel ik met rasechte, geboren en getogen Helmondse. Toevallig ben ik blank, maar mijn zus is wat getinter. Terugslag naar het Italiaans, denk ik.

Of zou er een vreemde haan in de kippenstal zijn geweest?
pi_172411129
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Sjeeser het volgende:
Dus gezinnen waar thuis Marrokaans gepraat wordt zijn evil. Hoe zit het met al die Friese gezinnen, waar de voertaal thuis Fries is? Dat wordt juist aangemoedigd om te voorkomen dat het Fries uitsterft. Beetje dubbele moraal als je het mij vraagt.
Je weet niet eens hoe wij daar over denken, dus hoe kun je dat voor ons invullen en dan spreken van een dubbele moraal? Ik vind het in beide gevallen achterlijk om je kind met een achterstand de maatschappij in te sturen. Dat er dan zo af en toe nog iemand prima terecht komt zal best, je maakt de kans van slagen wel een stuk kleiner.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')