abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172410648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar ik zie in mijn beleving ook alleen moslimmeiden op uni waar ik zat.
Nou dan? Of denk je dat die dames wel thuis grootgebracht met het Nederlands? Beiden gewoon met het Marokkaans en toch zijn het de jongens die dan met een 'accent' spreken. Is gewoon het stoer vinden.
pi_172410659
Dus gezinnen waar thuis Marrokaans gepraat wordt zijn evil. Hoe zit het met al die Friese gezinnen, waar de voertaal thuis Fries is? Dat wordt juist aangemoedigd om te voorkomen dat het Fries uitsterft. Beetje dubbele moraal als je het mij vraagt.
pi_172410668
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar ik zie in mijn beleving ook alleen moslimmeiden op uni waar ik zat.
Tja, die mogen na school het huis niet uit. Dus studeren is veelal de enige buitenschoolse activiteit die ze kennen. Jongens hangen veelal op straat rond.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172410669
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Sjeeser het volgende:
Dus gezinnen waar thuis Marrokaans gepraat wordt zijn evil. Hoe zit het met al die Friese gezinnen, waar de voertaal thuis Fries is? Dat wordt juist aangemoedigd om te voorkomen dat het Fries uitsterft. Beetje dubbele moraal als je het mij vraagt.
Precies.
pi_172410686
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Alle Marokkanen die ik ken spreken nog altijd beter Nederlands dan Marokkaans. Maar dat weet jij niet omdat je niet weet op welk niveau ze het Marokkaans spreken.
ik weet wel op welk niveau ze nederlands spreken, dus als turks/marokkaans/antilliaans nog slechter is dan is het triest met ze gesteld.
Als jouw nederlands beter zou zijn dan marokaans zou je met wel vriendinnen nederlands spreken, doe je niet
pi_172410717
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik weet wel op welk niveau ze nederlands spreken, dus als turks/marokkaans/antilliaans nog slechter is dan is het triest met ze gesteld.
Als jouw nederlands beter zou zijn dan marokaans zou je met wel vriendinnen nederlands spreken, doe je niet
Hahaha, je bent echt dom. Sorry. Je kent me niet en stelt hier wel dat ik beter Marokkaans dan Nederlands spreek enkel en alleen omdat ik graag in het Marokkaans communiceer met vriendinnen? :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2017 13:02:36 ]
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:12 #282
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172410723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Alle Marokkanen die ik ken spreken nog altijd beter Nederlands dan Marokkaans. Maar dat weet jij niet omdat je niet weet op welk niveau ze het Marokkaans spreken.
Hier geloof ik helemaal niets van. Je bent een hoop aan het verzinnen en beweren hier.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:21 #283
3542 Gia
User under construction
pi_172410728
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:50 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het valt mij juist op dat de meeste jonge allochtoonse kinderen bij mij in de buurt bijna accentloos Nederlands praten.
Maar jij woont niet in een Marokkanenwijk, denk ik? Hier een daar een modern Marokkaans gezin?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:24 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_172410730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Precies.
Nouja, ik heb er geen probleem mee dat er ook een andere taal word geleerd die misschien meer op de voorgrond staat. Maar ik zou mijn kind alvast ook kennis laten maken met de Nederlandse taal.
pi_172410754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, vinden ze stoer. Zat laatst ergens en toen hoorde ik twee roomblanke dames zogenaamd in Marokkaans spreken en naar me kijken. Ik wou er bijna wat van zeggen, maar dacht nah laat maar. Ze konden de Marokkaanse woorden geeneens fatsoenlijk uitspreken.
Maar ze beheersten het wel, dat wouden ze jou waarschijnlijk even laten merken, ik daar en tegen houd mij van de domme, dan kom ik veel meer te weten.
pi_172410756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Netjes. En hopelijk krijg je kinderen met een evenhoge intelligentie, want dat is echt wel nodig als je alleen Nederlands op school leert.
De kinderen van mijn Syrische buren, spreken binnen 2 jaar al heel goed Nederlands, maar ze hebben ook ouders met een WO achtergrond, althans naar Syrische begrippen.

Echter, de meeste hier levende Marokkanen zijn niet zo hoogbegaafd en voor hen is het juist moeilijker om Nederlands te leren, zeker als ze het thuis niet horen. En dan komen rond de puberteit de problemen met niet mee kunnen komen op school en is het de schuld van Nederland.

Tja...
Dat hoop ik. Heeft niks te maken met taal. Mijn broertjes en zusjes zijn allemaal hoogopgeleid. Het heeft ook te maken met opvoeding.
pi_172410766
Even terzijde: Gerard Cox woont in de Hoekse Waard, volgens mij valt het daar reuze mee met de Marokkanen.
pi_172410772
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier geloof ik helemaal niets van. Je bent een hoop aan het verzinnen en beweren hier.
Veel allochtonen spreken de Nederlandse taal met een accent, maar spreken de moedertaal nog beroerder.
pi_172410778
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat boeit mij dat? Ik weet dat het zo is.
pi_172410808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar jij woont niet in een Marokkanenwijk, denk ik? Hier een daar een modern Marokkaans gezin?
Er zijn helemaal geen 'Marokkanenwijken' bij mij in de buurt. Zo iets heb ik ook nog nooit echt gezien. Je hebt wel rijke, arme en middenklasse buurten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172410814
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maar ze beheersten het wel, dat wouden ze jou waarschijnlijk even laten merken, ik daar en tegen houd mij van de domme, dan kom ik veel meer te weten.
Woorden als yallah, 3mar en nog wat simpele woordjes. :')
pi_172410819
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, die mogen na school het huis niet uit. Dus studeren is veelal de enige buitenschoolse activiteit die ze kennen. Jongens hangen veelal op straat rond.
Dat is wel triest ja, dan heeft men uiteindelijk een (vreemde) in huis.
pi_172410844
Overigens woon ik ook niet in een Marokkanenwijk. Sterker nog, maar 3% van de inwoners is hier Marokkaans. Zoiets dacht ik of zelfs nog wel minder.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:00:24 #294
3542 Gia
User under construction
pi_172410881
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:57 schreef NgInE het volgende:

[..]

Er zijn helemaal geen 'Marokkanenwijken' bij mij in de buurt. Zo iets heb ik ook nog nooit echt gezien. Je hebt wel rijke, arme en middenklasse buurten.
Hier in Helmond hebben we die wel. Vooral in 2 wijken is het heel erg.
Daar kun je als rasechte Hellemonder echt niet over straat lopen zonder problemen te krijgen met dat schoelje.

In andere wijken woont hier en daar een Marokkaans, Turks of Syrisch gezin en daar zijn die problemen totaal niet.
pi_172410926
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, je bent echt dom. Sorry. Je kent me niet en stelt hier wel dat ik beter Marokkaans dan Nederland spreek enkel en alleen omdat ik graag in het Marokkaans communiceer met vriendinnen? :W
ik ben niet dom en ja dat stel ik idd. Warom anders praten in taal waarin beide partijen zich slechter kan uitdrukken
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:02:49 #296
3542 Gia
User under construction
pi_172410941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overigens woon ik ook niet in een Marokkanenwijk. Sterker nog, maar 3% van de inwoners is hier Marokkaans. Zoiets dacht ik of zelfs nog wel minder.
Hier wonen heel veel verschillende nationaliteiten, maar van elk maar één. Een pool, een portugees, een Turk, een Syriër, enz...gezinnen dan, hè.
pi_172410948
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier in Helmond hebben we die wel. Vooral in 2 wijken is het heel erg.
Daar kun je als rasechte Hellemonder echt niet over straat lopen zonder problemen te krijgen met dat schoelje.

In andere wijken woont hier een daar een Marokkaans, Turks of Syrisch gezin en daar zijn die problemen totaal niet.
Wat gebeurt er dan als je als rasechte (ik vermoed dat je hier 'blanke' mee bedoeld) Hellemonder door die wijk heenloopt?

Veel mensen vinden bijvoorbeeld de Schilderswijk of de Bijlmer ook no-go zones, maar ik kan daar zonder problemen doorheen wandelen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:04:05 #298
3542 Gia
User under construction
pi_172410986
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:03 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan als je als rasechte (ik vermoed dat je hier 'blanke' mee bedoeld) Hellemonder door die wijk heenloopt?

Veel mensen vinden bijvoorbeeld de Schilderswijk of de Bijlmer ook no-go zones, maar ik kan daar zonder problemen doorheen wandelen.
http://www.ed.nl/helmond/(...)in-helmond~a8183b80/

Dat is één van de wijken.

Overigens bedoel ik met rasechte, geboren en getogen Helmondse. Toevallig ben ik blank, maar mijn zus is wat getinter. Terugslag naar het Italiaans, denk ik.
pi_172410993
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:53 schreef Sjeeser het volgende:
friessprekende kinderen hebben ook achterstand op lagere school, frieze scholen presteren lager dan gemiddeld. Maar gelukkig komen ze genoeg in contact met nederlandstaligen en is verschil tussen nl en fries niet zo enorm als nl en turks of berbers
pi_172411118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens bedoel ik met rasechte, geboren en getogen Helmondse. Toevallig ben ik blank, maar mijn zus is wat getinter. Terugslag naar het Italiaans, denk ik.

Of zou er een vreemde haan in de kippenstal zijn geweest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')