abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172397363
Een interview met Gerard Cox in de Nieuwe Revu doet flink wat stof opwaaien. In een spraakmakend vraaggesprek met het weekblad doet de markante Rotterdammer een opzienbarende uitspraak over Marokkanen:

"Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie ('Toen Was Geluk Heel Gewoon') meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon."

Bron

Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?

Gezien de criminalteitscijfers en statistieken (waarin Marokkannen uitblinken) was Nederland in ieder geval een veiliger land. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 20:32:17 ]
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:32:20 #2
218617 YazooW
bel de wouten!
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:34:17 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_172397475
Gerard Cox is dan ook wel het prototype domme tokkie :')
pi_172397612
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een interview met Gerard Cox in de Nieuwe Revu doet flink wat stof opwaaien. In een spraakmakend vraaggesprek met het weekblad doet de markante Rotterdammer een opzienbarende uitspraak over Marokkanen:

"Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie ('Toen Was Geluk Heel Gewoon') meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon."

Bron

Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?

Gezien de criminalteitscijfers en statistieken (waarin Marokkannen uitblinken) was Nederland in ieder geval een veiliger land. :Y
feiten liegen niet.
pi_172397624
Die man is van een andere generatie. Kan hij dus prima mee wegkomen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_172397627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:38 schreef 2600 het volgende:

[..]

feiten liegen niet.
Welke feiten zijn dat dan?
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:39:52 #7
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172397663
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_172397741
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef VeX- het volgende:
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172397744
quote:
En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 20:42:39 ]
pi_172397751
Beetje een aparte vent, die Cox. ook altijd smullen als hij in een column iets moet schrijven over Amsterdam en dat steevast niet uit zijn toetsenbord kan krijgen en zich beperkt tot 020. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_172397844
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Stuk minder decadent dan vandaag de dag ;(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:45:57 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172397872
N
quote:

[..]

Zeker sinds 1580 is NL al geen monocultuur meer geweest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172397881
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
We hebben het niet over de jaren 50 he. En of de komst van het internet nou zo'n zegen is, waag ik te betwijfelen, Ik ben in ieder geval blij dat ik ben opgegroeid in het tijdperk vlak voor het internet, toen mensen nog de deur uit moesten gaan om elkaar te ontmoeten, en niet de hele dag met een bleek bekkie naar een computerscherm zaten te staren.
pi_172397896
quote:

[..]

Daar voor in de plaats had je wel meer saamhorigheid in de wijken en een groter algeheel "wij" gevoel in plaats van een ieder voor zich zoals je dat nu vaak ziet. Als ik van mijn ouders hoor hoe zij zijn opgegroeid had dat zeker ook wel zijn charmes.
pi_172397943
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:46 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Daar voor in de plaats had je wel meer saamhorigheid in de wijken en een groter algeheel "wij" gevoel in plaats van een ieder voor zich zoals je dat nu vaak ziet. Als ik van mijn ouders hoor hoe zij zijn opgegroeid had dat zeker ook wel zijn charmes.
Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.
pi_172398020
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.
In grote steden had je dat ook met wijken, zoals je in December kerstbomenjacht had. Leuke tijden waren dat.
pi_172398059
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Mijn ouders komen uit een Amsterdamse volkswijk dus dat was voor hen niet echt van toepassing.

Verder denk ik dat je onderschat hoe het hebben van verschillende culturen en achtergronden voor distantiatie zorgt.
pi_172398060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

In grote steden had je dat ook met wijken, zoals je in December kerstbomenjacht had. Leuke tijden waren dat.
Kerstbomenjacht bestaat nog steeds in Den Haag geloof ik. In sommige wijken. Dat zijn dan ook echt volksbuurten, wat eigenlijk kleine dorpjes zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Mijn ouders komen uit een Amsterdamse volkswijk dus dat was voor hen niet echt van toepassing.

Verder denk ik dat je onderschat hoe het hebben van verschillende culturen en achtergronden voor distantiatie zorgt.
Er zijn altijd meerdere culturen en achtergronden in Nederland geweest. Joodse mensen wonen hier ook al eeuwen en er zijn aardig wat mensen uit omliggende EU landen naar Nederland verhuisd om er vervolgens te blijven.
pi_172398064
Ik zou niet inzien waarom Cox dat niet zou mogen zeggen.
pi_172398079
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

Kerstbomenjacht bestaat nog steeds in Den Haag geloof ik. In sommige wijken. Dat zijn dan ook echt volksbuurten, wat eigenlijk kleine dorpjes zijn.
Ik vroeg me al af of het nog bestond, ik zie er nog maar weinig van.
pi_172398138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:52 schreef Toefjes het volgende:
Ik zou niet inzien waarom Cox dat niet zou mogen zeggen.
Omdat alles tegenwoordig "racisme" is, en Marokkanen/Moslims nogal lange tenen hebben. Vandaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 20:55:35 ]
pi_172398147
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af of het nog bestond, ik zie er nog maar weinig van.
Was vorig jaar nog in het nieuws, vandaar dat ik het mij kon herinneren. Was veel gedoe met grote branden en dit soort dingen:

donderdag 13 juli 2017 @ 20:55:30 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172398161
quote:
Hij herkauwt dus gewoon zijn belegen grap.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172398179
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:55 schreef NgInE het volgende:

[..]

Was vorig jaar nog in het nieuws, vandaar dat ik het mij kon herinneren. Was veel gedoe met grote branden en dit soort dingen:

Dat filmpje is alleen wel uit 2007. :')
pi_172398198
Marokkanen zijn het beste wat nederland is overkomen sinds de aanleg van de afsluitdijk.
pi_172398227
Dacht eigenlijk dat Gerard nu wel eens dood zou zijn.
pi_172398234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat filmpje is alleen wel uit 2007. :')
Dat is dan wel weer waar. Maar het was zo een mooi voorbeeld van volksbuurt vermaak.
pi_172398267
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

[..]

Er zijn altijd meerdere culturen en achtergronden in Nederland geweest. Joodse mensen wonen hier ook al eeuwen en er zijn aardig wat mensen uit omliggende EU landen naar Nederland verhuisd om er vervolgens te blijven.
Dat klopt, maar dit gebeurde niet met de snelheid waarmee het nu gebeurd. Tevens had je destijds nog steeds homogene wijken omdat er bijvoorbeeld ware jodenwijken ontstonden in Amsterdam.

Denk jij niet dat het hebben van veel culturele verschillen er voor zorgt dat mensen van elkaar vervreemden?
pi_172398268
quote:
Wat een absolute held!
pi_172398273
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen?
:Y
pi_172398343
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:59 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dit gebeurde niet met de snelheid waarmee het nu gebeurd. Tevens had je destijds nog steeds homogene wijken omdat er bijvoorbeeld ware jodenwijken ontstonden in Amsterdam.

Denk jij niet dat het hebben van veel culturele verschillen er voor zorgt dat mensen van elkaar vervreemden?
Ik denk dat elk land ter wereld meerdere culturen heeft. Alleen al anderen delen van Nederland hebben cultuurverschillen, als je bijvoorbeeld kijkt hoe carnaval alleen op sommige plekken word gevierd.

Daarnaast geloof ik niet dat cultuur zo veel verschil uit maakt. Mensen zijn in de basis hetzelfde en rotte appels heb je er altijd tussen zitten.
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:03:49 #33
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_172398410
quote:
Want wanneer heb je nou echt last van de islam? Ik nooit eigenlijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172398452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:54 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Omdat alles tegenwoordig "racisme" is, en Marokkanen/Moslims nogal lange tenen hebben. Vandaar.
Als hij vindt dat het vroeger leuker was, dan vindt hij dat. Dat er vroeger een stuk minder Marokkanen waren is een feit. Die 2 combineren vind ik dan niet echt schokkend eigenlijk.

Zullen vast mensen zijn die het oneens zijn met Gerard Cox maar dat is dan weer een ander verhaal.
pi_172398453
quote:

[..]

Prachtig?
Toen kwamen er monoculturalisten uit het oosten en depórteerden meer dan 100.000 mensen richting oosten. De meesten werden vermoord of gingen anderszins dood in gevangenschap.
En vernietigingskampen werden opgezet om die prachtige monocultuur te redden van de zogenaamde ondergang
pi_172398511
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik denk dat elk land ter wereld meerdere culturen heeft. Alleen al anderen delen van Nederland hebben cultuurverschillen, als je bijvoorbeeld kijkt hoe carnaval alleen op sommige plekken word gevierd.
Klopt, maar dan kijken we naar een nationale schaal en niet naar een wijkschaal. Wat Nijmegenaren van lallende Eindhovenaren vinden maakt voor beide stadsinwoners niet veel uit omdat zij er niet dagelijks mee geconfronteerd worden.

Als je dat "vreemde bezopen gelal" iedere keer tegen komt als je de voordeur open doet dan begint het wel iets uit te maken voor veel mensen.
pi_172398513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Prachtig?
Toen kwamen er monoculturalisten uit het oosten en depórteerden meer dan 100.000 mensen richting oosten. De meesten werden vermoord of gingen anderszins dood in gevangenschap.
En vernietigingskampen werden opgezet om die prachtige monocultuur te redden van de zogenaamde ondergang
Oké eddie
pi_172398550
Het gaat niet alleen om Marokkanen, het gaat om half Afrika en de rest van kansloos volk dat zich hier zonder problemen kan vestigen op kosten van de Nederlander die hier niet om heeft gevraagd. En ja, veelal nemen die kanslozen een hoop geweld met zich mee. Daar zit niemand op te wachten!
Maar ook niemand in Den Haag doet er wat aan. Integendeel zelfs.
Zum kotzen! :r
pi_172398629
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:06 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Klopt, maar dan kijken we naar een nationale schaal en niet naar een wijkschaal. Wat Nijmegenaren van lallende Eindhovenaren vinden maakt voor beide stadsinwoners niet veel uit omdat zij er niet dagelijks mee geconfronteerd worden.

Als je dat "vreemde bezopen gelal" iedere keer tegen komt als je de voordeur open doet dan begint het wel iets uit te maken voor veel mensen.
Ik ervaar anderen culturen in Nederland niet per definitie als vervelend of afbreuk doen aan de gezelligheid op straat. Vervelende mensen doen daar wel afbreuk aan. Gelukkig hebben wij daar wetten voor en de nationale politie, zodat het straatbeeld fijn blijft.
pi_172398760
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:07 schreef Kim-Holland het volgende:
Het gaat niet alleen om Marokkanen, het gaat om half Afrika en de rest van kansloos volk dat zich hier zonder problemen kan vestigen op kosten van de Nederlander die hier niet om heeft gevraagd. En ja, veelal nemen die kanslozen een hoop geweld met zich mee. Daar zit niemand op te wachten!
Maar ook niemand in Den Haag doet er wat aan. Integendeel zelfs.
Zum kotzen! :r
Ga lekker kotsen en dan naar de dokter :
Klacht: ik fantaseer dat half-afrika in Nederland is en ik verzin dat men hier kan binnenkomen zonder problemen en ik wil graag roepén dat ze allemaal zo gewelddadig zijn
Dokter peinst :? :?
Hij denkt ... wat een stomme agressieve tut, maar dat zegt ie niet.
Dokter: ik geef u een recept voor deze pillen en het adres van een therapeut voor uw neuroses

ps.... wbt je avatar, zo discriminerend dacht men ook over indo's toen ze asiel zochten in Nederland en nog steeds wel sommigen...
pi_172398810
Ik vind het wel een interessante kwestie.

Mag je zeggen dat spruitjes vies zijn?
Mag je zeggen dat hutspot met spek vies is?
Mag je zeggen dat de Hollandse keuken niet veel voorstelt?
Mag je zeggen dat couscous vies is?
Mag je zeggen dat je niet van Marokkaans eten houdt?
Mag je zeggen dat Braziliaanse vrouwen mooi zijn?
Mag je zeggen dat Nigeriaanse vrouwen lelijk zijn?
Mag je zeggen dat Sinterklaas leuk is?
Mag je zeggen dat je niet zo veel met Keti Koti op hebt?
Mag je zeggen dat Valentijnsdag een commercieel kutfeest is?
Mag je zeggen dat de Ramadan dom is?
pi_172398831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:14 schreef Igen het volgende:

Zolang je het ventileert als mening en niet als feit. Vrijheid van meningsuiting enzo.
pi_172398847
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:14 schreef Igen het volgende:

Ja tegen dat alles, waarom zou je die dingen niet mogen zeggen?
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:16:30 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172398887
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik vraag dat mij dus ook oprecht af.

Wanneer ik mijn jeugd objectief bekijk kan ik namelijk niet direct stellen dat ik nu tegen meer negatieve ervaringen met moslims ben aangelopen dan met niet-moslims.

Sowieso pak je er nogal een brede groep bij uiteraard. Ik durf een Marokkaan namelijk niet bepaald te vergelijken met een Turk, Egyptenaar, Bosniër, Albanees, Irakees of wat dan ook.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:19:30 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172398980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als hij vindt dat het vroeger leuker was, dan vindt hij dat. Dat er vroeger een stuk minder Marokkanen waren is een feit. Die 2 combineren vind ik dan niet echt schokkend eigenlijk.

Zullen vast mensen zijn die het oneens zijn met Gerard Cox maar dat is dan weer een ander verhaal.
Eens. Beetje hetzelfde als met het aantal grote terroristische aanslagen en aantal Tom Cruise films in een jaar o.i.d.

Het feit ligt op tafel. Het is aan degene die aan tafel zitten welke conclusie zij daar voor zichzelf aan willen koppelen. :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:20:05 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172398994
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:06 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

En kom jij het dagelijks voor je deur tegen? :)
pi_172399010
Nederland is niet meer van mij dan dat het van buitenlanders is. Naïeve gedachte van bleekgezichten dat je de stukken wereld kan bezitten.
pi_172399023
quote:

[..]

Niet iedereen is materialistisch ingesteld..en het had ook z'n charme dat niet alles te koop was. Daarnaast was er meer gezelligheid samen dan het huidige mobieltjes-tijdperk waar je nu alleen nog maar zombie's over straat ziet lopen, totaal geen idee hoe ze 5 minuten een gesprek in stand kunnen houden omdat hun telefoon belangrijker is
Dood gaan we allemaal, het is niet altijd beter om iemand tot in den treure in leven te houden, omdat het kan.
De kwaliteit van voedsel is in mijn herinnering toch zeker ook beter geweest dan nu met al die plofkippen, hormonen, gif en weet ik het allemaal.
Tsja..ik vond het vroeger ook leuker.
pi_172399097
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga lekker kotsen en dan naar de dokter :
Klacht: ik fantaseer dat half-afrika in Nederland is en ik verzin dat men hier kan binnenkomen zonder problemen en ik wil graag roepén dat ze allemaal zo gewelddadig zijn
Dokter peinst :? :?
Hij denkt ... wat een stomme agressieve tut, maar dat zegt ie niet.
Dokter: ik geef u een recept voor deze pillen en het adres van een therapeut voor uw neuroses

ps.... wbt je avatar, zo discriminerend dacht men ook over indo's toen ze asiel zochten in Nederland en nog steeds wel sommigen...
:? :') :W
pi_172399105
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk eigenlijk geen ervaring met islam of moslims.

Maar als ik het zo lees, dan gaat het over dingen zoals dat een politieauto gelijk door 50 man van een familieclan omsingeld wordt als deze bepaalde wijken in wil.

Of jonge mannen die denken dat elke vrouw die niet door de familie onder een boerka wordt gehouden een hoer is.

Dat hoeft niet per se met de Islam te maken te hebben. Maar het zijn wel fenomenen waar ik liever geen ervaring mee opdoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')