feiten liegen niet.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een interview met Gerard Cox in de Nieuwe Revu doet flink wat stof opwaaien. In een spraakmakend vraaggesprek met het weekblad doet de markante Rotterdammer een opzienbarende uitspraak over Marokkanen:
"Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie ('Toen Was Geluk Heel Gewoon') meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon."
Bron
Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?
Gezien de criminalteitscijfers en statistieken (waarin Marokkannen uitblinken) was Nederland in ieder geval een veiliger land.
Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef VeX- het volgende:
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef VeX- het volgende:
Vroeger was het in veel opzichten beter. Het feit dat de islam toen een veel kleinere rol in de samenleving speelde staat daar zeker niet los van.
Stuk minder decadent dan vandaag de dagquote:Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.
Zeker sinds 1580 is NL al geen monocultuur meer geweest.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
En ook het feit dat Nederland nog een prachtige, hoogstaande monocultuur was.
We hebben het niet over de jaren 50 he. En of de komst van het internet nou zo'n zegen is, waag ik te betwijfelen, Ik ben in ieder geval blij dat ik ben opgegroeid in het tijdperk vlak voor het internet, toen mensen nog de deur uit moesten gaan om elkaar te ontmoeten, en niet de hele dag met een bleek bekkie naar een computerscherm zaten te staren.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:
[..]
Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Daar voor in de plaats had je wel meer saamhorigheid in de wijken en een groter algeheel "wij" gevoel in plaats van een ieder voor zich zoals je dat nu vaak ziet. Als ik van mijn ouders hoor hoe zij zijn opgegroeid had dat zeker ook wel zijn charmes.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:42 schreef NgInE het volgende:
[..]
Vroeger waren de meeste dingen juist best kut. Technologie was veel slechter van kwaliteit en het internet bestond nog niet. Als je ernstig ziek werd was de kans dat je dood ging vele mate groter. De kwaliteit van voedsel was slechter, er waren maar drie televisiekanalen en op vakantie gaan met het vliegtuig was alleen voor de elite.
Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:46 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Daar voor in de plaats had je wel meer saamhorigheid in de wijken en een groter algeheel "wij" gevoel in plaats van een ieder voor zich zoals je dat nu vaak ziet. Als ik van mijn ouders hoor hoe zij zijn opgegroeid had dat zeker ook wel zijn charmes.
In grote steden had je dat ook met wijken, zoals je in December kerstbomenjacht had. Leuke tijden waren dat.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:48 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.
Mijn ouders komen uit een Amsterdamse volkswijk dus dat was voor hen niet echt van toepassing.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:48 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat komt dan ook doordat Nederland vroeger minder inwoners had. In kleine dorpjes heb je vanzelf een 'wij' gevoel, omdat iedereen elkaar ook echt kent en spreekt.
Kerstbomenjacht bestaat nog steeds in Den Haag geloof ik. In sommige wijken. Dat zijn dan ook echt volksbuurten, wat eigenlijk kleine dorpjes zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
In grote steden had je dat ook met wijken, zoals je in December kerstbomenjacht had. Leuke tijden waren dat.
Er zijn altijd meerdere culturen en achtergronden in Nederland geweest. Joodse mensen wonen hier ook al eeuwen en er zijn aardig wat mensen uit omliggende EU landen naar Nederland verhuisd om er vervolgens te blijven.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Mijn ouders komen uit een Amsterdamse volkswijk dus dat was voor hen niet echt van toepassing.
Verder denk ik dat je onderschat hoe het hebben van verschillende culturen en achtergronden voor distantiatie zorgt.
Ik vroeg me al af of het nog bestond, ik zie er nog maar weinig van.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef NgInE het volgende:
[..]
Kerstbomenjacht bestaat nog steeds in Den Haag geloof ik. In sommige wijken. Dat zijn dan ook echt volksbuurten, wat eigenlijk kleine dorpjes zijn.
Omdat alles tegenwoordig "racisme" is, en Marokkanen/Moslims nogal lange tenen hebben. Vandaar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:52 schreef Toefjes het volgende:
Ik zou niet inzien waarom Cox dat niet zou mogen zeggen.
Was vorig jaar nog in het nieuws, vandaar dat ik het mij kon herinneren. Was veel gedoe met grote branden en dit soort dingen:quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af of het nog bestond, ik zie er nog maar weinig van.
Hij herkauwt dus gewoon zijn belegen grap.quote:
Dat filmpje is alleen wel uit 2007.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:55 schreef NgInE het volgende:
[..]
Was vorig jaar nog in het nieuws, vandaar dat ik het mij kon herinneren. Was veel gedoe met grote branden en dit soort dingen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |