De Koerden hebben sowieso gelijk. Die willen geen 1915-behandeling.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
De PKK voert een guerrilla tegen Turkije omdat ze een Koerdische staat willen uitroepen. Turkije pleegt allerhande misdaden tegen de Koerden. Wie er gelijk heeft mag joost weten.
Raqqa is kleiner dan Mosul hoorde ik vanavond op het journaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mosul is overigens bijna helemaal in handen van het Iraakse leger. De huidige situatie is zo:
[ afbeelding ]
Dat is na Raqqa de grootste stad die nog in handen van IS is.
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt. edit: hmmm dit is te complex voor zo'n korte postquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Feit is dat de PKK officieel een terroristische organisatie is, en de staat Turkije niet.
Hoe zijn de banden tussen de Koerden/PKK en Israel?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De Koerden hebben sowieso gelijk. Die willen geen 1915-behandeling.
I stand corrected.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Raqqa is kleiner dan Mosul hoorde ik vanavond op het journaal.
Pragmatisch. Met de Koerden dan, PKK is niet zo boeiend voor ze.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe zijn de banden tussen de Koerden/PKK en Israel?
Ik volg een paar van die koerdische kanalen en als maar een kwart waar is van wat daar langskomt, wat er nu nog gebeurd met koerdische dorpen in Turkije snap ik best waarom een PKK bestaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt. De EU vindt de PKK geen terroristische organisatie en de VS ook niet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt.
edit o
Of gaan we nu een semantische discussie voeren over dochterondernemingen en dat soort gedoe?quote:De naam 'PKK' wordt meestal ook gebruikt voor de gewapende vleugel van de PKK echter heet die de Volksverdedigingskrachten (HPG), vroeger het Koerdistan Nationaal Bevrijdingsleger (ARGK). De gewapende vleugel is als een terroristische groepering aangeduid door onder andere de Europese Unie en de Verenigde Staten onder druk van Turkije, dat de PKK zelf ook als terroristische organisatie ziet.
Nog maar 1 manier waarop ze dan aanzien verkrijgen en hun maagden krijgenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:16 schreef Tem het volgende:
Alleen is Raqqa de hoofdstad dus als die valt is het wel klaar met het kalifaat. Hopelijk gaan die psychopaten daar er snel aan.
Niet te vergeten het oppermachtige Ottomaanse leger en de verscheidene groepen terroristen die steun uit de Golf krijgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar goed. Syrische leger, Iraanse leger, de Russen en Koerden trekken samen ten strijde. Geopolitiek ook niet echt de ideale combi natuurlijk.
Rusland, China, India etc erkennen de PKK niet als terreurorganisatie (noch de gewapende tak noch de politieke partij) dus de stelling dat het van de spreker afhangt lijkt me totaal niet vreemd.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Of gaan we nu een semantische discussie voeren over dochterondernemingen en dat soort gedoe?
Ijzeren gordijn straks in het midden oosten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar goed. Syrische leger, Iraanse leger, de Russen en Koerden trekken samen ten strijde. Geopolitiek ook niet echt de ideale combi natuurlijk.
Ik zie dat je je post veranderd hebt. Daar stond oorspronkelijk in dat de EU en de VS geen terroristische organisatie noemen, maar dat doen ze dus juist wel. Daar reageerde ik op. Ik weet wel dat er anderen op het wereldtoneel zijn die er anders tegenaan kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rusland, China, India etc erkennen de PKK niet als terreurorganisatie (noch de gewapende tak noch de politieke partij) dus de stelling dat het van de spreker afhangt lijkt me totaal niet vreemd.
Maar als jij het benoemen van correcte feiten semantiek wil noemen doe je ding.
Neuh. Daar heb je een bepaalde stabiliteit voor nodig, die al bijna een eeuw afwezig is aldaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ijzeren gordijn straks in het midden oosten.
Zodra Daesh verslagen is gaat daar een totale burgeroorlog uitbreken voor zover die niet al aan de gang is. De Syrische regering vecht ook nog tegen de oppositie en daar komen straks de Koerden bij, tenzij die op magische wijze een akkoord sluiten waarbij ze Noord-Syrië als eigen staat mogen uitroepen maar dan zal Turkije dat weer binnenvallen want die zijn daar als de dood voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Die moeten wel om de Koerden in de gaten te houden. Ook wel pikant dat nu ineens Qatar allemaal sancties krijgt opgelegd door de omringende landen. Waarom precies nu?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Niet te vergeten het oppermachtige Ottomaanse leger en de verscheidene groepen terroristen die steun uit de Golf krijgen.
Ik vond het zelf ook al dubieus maar ik dacht dat jij op de aangepaste versie reageerdequote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie dat je je post veranderd hebt. Daar stond oorspronkelijk in dat de EU en de VS geen terroristische organisatie noemen, maar dat doen ze dus juist wel. Daar reageerde ik op. Ik weet wel dat er anderen op het wereldtoneel zijn die er anders tegenaan kijken.
Hoe sterk is een Al Nusra eigenlijk, of is Al Nusra de "oppositie"waar je oa op doelt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zodra Daesh verslagen is gaat daar een totale burgeroorlog uitbreken voor zover die niet al aan de gang is. De Syrische regering vecht ook nog tegen de oppositie en daar komen straks de Koerden bij, tenzij die op magische wijze een akkoord sluiten waarbij ze Noord-Syrië als eigen staat mogen uitroepen maar dan zal Turkije dat weer binnenvallen want die zijn daar als de dood voor.
Bah. Maar goed, een chaos zonder ISIS is alsnog beter dan een chaos mét ISIS.
Nee, Al Nusra vecht ook tegen de oppositie en tegen Assad. En die laatste twee ook tegen elkaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe sterk is een Al Nusra eigenlijk, of is Al Nusra de "oppositie"waar je oa op doelt.
Dit gaan we in Raqqa dus ook zien.quote:GENÈVE - Strijders van Islamitische Staat (IS) hebben een bloedbad aangericht onder Irakezen die de stad Mosul wilden ontvluchten. Dat zeggen de Verenigde Naties. Volgens de VN brachten de militanten begin deze maand 163 mannen, vrouwen en kinderen om.
,,De wreedheid van IS en andere terroristen kent kennelijk geen grenzen'', zei de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Zeid Ra'ad al-Hussein dinsdag in Genève. Hoe de VN aan de informatie komen, is niet duidelijk.
Het Iraakse leger is bezig met een offensief om IS uit Mosul te verjagen. De militanten hebben zich in de oude stad verschanst en houden ongeveer 40.000 burgers gevangen. De gevechten gaan van huis tot huis en zijn bijzonder bloedig.
Nog wel enorm veel platteland van IS. Zullen wel veel sympathisanten terug vluchten naar dorpjes om zich een paar jaar koest te houden en daar nieuwe te recruteren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Al Nusra vecht ook tegen de oppositie en tegen Assad. En die laatste twee ook tegen elkaar.
https://upload.wikimedia.(...)an_Civil_War_map.svg
Wit Al-Nursa, zwart ISIS, rood de regering-Assad, geel Koerden, groen de verschillende oppositiegroepen.
Het kalifaat is een speeltuin van psychopaten en broeinest voor allemaal ellende die zich vanuit daar gaat verspreiden. Lang vond ik dat ze het zelf daar moesten uitzoeken maar het is een gevaar voor alles en iedereen. Ook voor jongeren die dreigen te radicaliseren en kinderen die opgroeien midden in barbaarse taferelen die daar iedere dag plaatsvinden. Van mij mag het weggevaagd worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zodra Daesh verslagen is gaat daar een totale burgeroorlog uitbreken voor zover die niet al aan de gang is. De Syrische regering vecht ook nog tegen de oppositie en daar komen straks de Koerden bij, tenzij die op magische wijze een akkoord sluiten waarbij ze Noord-Syrië als eigen staat mogen uitroepen maar dan zal Turkije dat weer binnenvallen want die zijn daar als de dood voor.
Bah. Maar goed, een chaos zonder ISIS is alsnog beter dan een chaos mét ISIS.
Dat is wel voor een deel optisch bedrog. De helft van Syrië is onherbergzame uitgestrekte woestijn. Als je wegen er door bezit wordt op dit soort kaartjes het hele gebied "ingekleurd".quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nog wel enorm veel platteland van IS. Zullen wel veel sympathisanten terug vluchten naar dorpjes om zich een paar jaar koest te houden en daar nieuwe te recruteren.
Time is on their side.
Heeft enigszins te maken met meer steun vanuit de VS dankzij Trump. Obama was relatief tolerant jegens Iran met het atoomakkoord etc. Dat staat nu allemaal weer ter discussie en de Golfstaten voelen zich zelfverzekerd. Qatar heeft geen problemen met Iran als baas in de regio, dat is het twistpunt met de andere Arabieren. En Egypte had altijd al de pik op Qatar wegens hun steun aan de moslimbroeders. Kennelijk vonden ze dit een goed moment om Qatar in het nauw te drijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Die moeten wel om de Koerden in de gaten te houden. Ook wel pikant dat nu ineens Qatar allemaal sancties krijgt opgelegd door de omringende landen. Waarom precies nu?
De dictators in Damascus, Bagdad en Ankara zullen dat mogen oplossen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Kaas- het volgende:
Ben wel benieuwd welke, nog ergere, club IS straks zal opvolgen als de meest prominente moslimterroristen.
je zou toch denken dat ze het niet erger kunnen verzinnen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Kaas- het volgende:
Ben wel benieuwd welke, nog ergere, club IS straks zal opvolgen als de meest prominente moslimterroristen.
DENK.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Kaas- het volgende:
Ahja, Trump loopt ook stoer te doen dat hij ervoor heeft gezorgd dat die sancties nu plaatsvinden. Klinkt wel aannemelijk dit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:28 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Heeft enigszins te maken met meer steun vanuit de VS dankzij Trump. Obama was relatief tolerant jegens Iran met het atoomakkoord etc. Dat staat nu allemaal weer ter discussie en de Golfstaten voelen zich zelfverzekerd. Qatar heeft geen problemen met Iran als baas in de regio, dat is het twistpunt met de andere Arabieren. En Egypte had altijd al de pik op Qatar wegens hun steun aan de moslimbroeders. Kennelijk vonden ze dit een goed moment om Qatar in het nauw te drijven.
Wat zijn de stipjes? Aanslagen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Al Nusra vecht ook tegen de oppositie en tegen Assad. En die laatste twee ook tegen elkaar.
https://upload.wikimedia.(...)an_Civil_War_map.svg
Wit Al-Nursa, zwart ISIS, rood de regering-Assad, geel Koerden, groen de verschillende oppositiegroepen.
Waarom denk je dat het bijna over is?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Is de tijd van het moslimterrorisme niet al bijna over? We zullen binnenkort wel weer te maken krijgen met terroristen met een andere ideologie.
Ehm... daar lijkt het anders de laatste tijd niet op?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Is de tijd van het moslimterrorisme niet al bijna over? We zullen binnenkort wel weer te maken krijgen met terroristen met een andere ideologie.
Waar baseer je dat op? Ik heb niet het idee dat het bijna over is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ja, het zal niet direct een Iraakse zusterpartij van D66 zijn die de nieuwe staat op mag bouwen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De dictators in Damascus, Bagdad en Ankara zullen dat mogen oplossen.
extremistisch-atheïsten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Haha. Dit lijkt me een chille stelling op een GL-jongerendag. Kunnen de Jalta's van deze wereld er lekker over Twitteren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er is feitelijk weinig veranderd. Het land was verdeeld langs sektarische lijnen en is dat nog steeds. Het parlement met 'vertegenwoordigers' heeft daar niets aan veranderd. Wat er nu anders is dan tijdens Hoessein is dat Teheran er veel meer invloed heeft en dat de overheid amper basale voorzieningen (zoals veiligheid) kan bieden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat toch best (relatief natuurlijk) goed in Irak momenteel?
Je kan wel zien waar het water in ieder geval niet isquote:
Haha.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:34 schreef Tem het volgende:
Het extremistische midden met Alexander al-Baghdadi.
Dan wijk je wel een beetje van het partijpunt af.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:35 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk trouwens niet dat moslims zich wereldwijd binnen honderd jaar een beetje fatsoenlijk zullen gedragen. Geloof het echt niet.
Jij wist helemaal niet wat jalta was!1quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha. Dit lijkt me een chille stelling op een GL-jongerendag. Kunnen de Jalta's van deze wereld er lekker over Twitteren.
Even deze generalisatie quoten, Kaas2000.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:35 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk trouwens niet dat moslims zich wereldwijd binnen honderd jaar een beetje fatsoenlijk zullen gedragen. Geloof het echt niet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:33 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het bijna over is?
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ehm... daar lijkt het anders de laatste tijd niet op?
Binnenkort zal het ook enorm losbarsten in zuidoost azie. Is natuurlijk al een beetje begonnen met die stad in de Filipijnen die gisteren pas is bevrijd.
Blijkbaar is er altijd een golfbeweging. Net zoals de tijd van de linkse extremisten kwam en ging. Kenners denken dat het einde van de moslimterroristen rond 2020 weer zal stoppen (op basis van o.a. de duur van vorige golven). En dat er vervolgens na een tijdje weer een nieuwe golf komt met waarschijnlijk een andere ideologie. Maar goed, het kan nu natuurlijk anders zijn dan bij de vorige golven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik heb niet het idee dat het bijna over is.
Hebben ze ook al een vermoeden van de nieuwe ideologie?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Blijkbaar is er altijd een golfbeweging. Net zoals de tijd van de linkse extremisten kwam en ging. Kenners denken dat het einde van de moslimterroristen rond 2020 weer zal stoppen (op basis van o.a. de duur van vorige golven). En dat er vervolgens na een tijdje weer een nieuwe golf komt met waarschijnlijk een andere ideologie. Maar goed, het kan nu natuurlijk anders zijn dan bij de vorige golven.
Links extremisme is inderdaad weer in opkomst, maar helaas lijkt moslim extremisme daarmee niet te zakkenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Blijkbaar is er altijd een golfbeweging. Net zoals de tijd van de linkse extremisten kwam en ging. Kenners denken dat het einde van de moslimterroristen rond 2020 weer zal stoppen. En dat er vervolgens na een tijdje weer een nieuwe golf komt met waarschijnlijk een andere ideologie. Maar goed, het kan nu natuurlijk anders zijn dan bij de vorige golven.
De kruistochten hebben meer dan 170 jaar geduurdquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Blijkbaar is er altijd een golfbeweging. Net zoals de tijd van de linkse extremisten kwam en ging. Kenners denken dat het einde van de moslimterroristen rond 2020 weer zal stoppen (op basis van o.a. de duur van vorige golven). En dat er vervolgens na een tijdje weer een nieuwe golf komt met waarschijnlijk een andere ideologie. Maar goed, het kan nu natuurlijk anders zijn dan bij de vorige golven.
Ehm, ik ben geen terrorisme-expert of zo, maar de motieven voor links terrorisme en moslimterrorisme kan je toch niet vergelijken, zowel op goddelijk als aards vlak?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Blijkbaar is er altijd een golfbeweging. Net zoals de tijd van de linkse extremisten kwam en ging. Kenners denken dat het einde van de moslimterroristen rond 2020 weer zal stoppen. En dat er vervolgens na een tijdje weer een nieuwe golf komt met waarschijnlijk een andere ideologie. Maar goed, het kan nu natuurlijk anders zijn dan bij de vorige golven.
Mwah het is ook gewoon een product van armoede, aantallen en aard van de ideologie. Meer dan genoeg voedingsbodem voor extremisme, en een groep van 1,3 miljard heeft sowieso een hele lading gekken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij ziet het toch ook chef. Zelfs in die spaarzame landen waar het eeeeenigszins normaal eraan toeging, zoals Indonesië, worden jongens jonger dan ik nu gemarteld omdat ze homo zijn en wordt er een speciale homopolitie opgericht. Gaat overal enkel de verkeerde kant op. Weg met al die tyfus. Wordt gewoon niks. Ik geloof dat niet langer.quote:
Natuurlijk nietquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ehm, ik ben geen terrorisme-expert of zo, maar de motieven voor links terrorisme en moslimterrorisme kan je toch niet vergelijken, zowel op goddelijk als aards vlak?
Het gaat terroristen blijkbaar vaak niet over de ideologie maar om het extreme. Dus ze zoeken er een ideologie bij i.p.v. dat het uit de ideologie voortkomt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ehm, ik ben geen terrorisme-expert of zo, maar de motieven voor links terrorisme en moslimterrorisme kan je toch niet vergelijken, zowel op goddelijk als aards vlak?
Grappig dat je dat zegt. Zou je de kruistochten als terrorisme kunnen beschouwen naar hedendaagse standaardaden of is dat toch een brug te ver gezocht?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:39 schreef Tem het volgende:
[..]
De kruistochten hebben meer dan 170 jaar geduurd
Europese grenzen sluiten. Veiligheidsdiensten uitbreiden. Deporteren of opsluiten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij ziet het toch ook chef. Zelfs in die spaarzame landen waar het eeeeenigszins normaal eraan toeging, zoals Indonesië, worden jongens jonger dan ik nu gemarteld omdat ze homo zijn en wordt er een speciale homopolitie opgericht. Weg met al die tyfus. Wordt gewoon niks.
Ah ja, dat verhaaltje van Beatrice. Die denkt dat ze econoom is of zo, met d'r voorspellingen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het gaat terroristen blijkbaar vaak niet over de ideologie maar om het extreme.
Geen idee of ze weten wat mogelijk de volgende ideologie zal zijn trouwens.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Natuurlijk niet![]()
En zolang we niets doen aan het grootste export product van terrorisme SA Qatar en de chaos in het midden oosten die een ware kweekbron zijn voor jihadis zal er echt niets veranderen, integendeel.
Dus jij denkt dat terroristen graag voor het extreme zichzelf opblazen en vele levens met zich meenemen en dan pas daar een excuus voor verzinnen, ipv andersomquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het gaat terroristen blijkbaar vaak niet over de ideologie maar om het extreme. Dus ze zoeken er een ideologie bij i.p.v. dat het uit de ideologie voortkomt.
Geen idee of ze weten wat mogelijk de volgende ideologie zal zijn trouwens.
Dat zei de Franse terrorisme-expert in één van de Britse kranten deze week. Even kijken of ik het artikel kan vinden.quote:
Zulke deals zou ik zo met je sluiten; beetje extra federalisering dus och.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:41 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Europese grenzen sluiten. Veiligheidsdiensten uitbreiden. Deporteren of opsluiten.
Denk dat men alles onder terrorisme kan scharen als het niet als oorlog kan worden betiteld. Ik zie IS niet als terrorisme maar als een club die een heilige oorlog voert tegen mensen die niet het "ware" geloof aanhangen. Daarom vind ik het wel enigszins vergelijkbaar met de kruistochten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Zou je de kruistochten als terrorisme kunnen beschouwen naar hedendaagse standaardaden of is dat toch een brug te ver gezocht?
Oké.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat zei de Franse terrorisme-expert in één van de Britse kranten deze week. Even kijken of ik het artikel kan vinden.
Zoals Breivikje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nope, extremistische cultureel-marxisten
Radicalisering krijgt steeds meer voet aan de grond. Dat is inderdaad zorgwekkend.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij ziet het toch ook chef. Zelfs in die spaarzame landen waar het eeeeenigszins normaal eraan toeging, zoals Indonesië, worden jongens jonger dan ik nu gemarteld omdat ze homo zijn en wordt er een speciale homopolitie opgericht. Gaat overal enkel de verkeerde kant op. Weg met al die tyfus. Wordt gewoon niks. Ik geloof dat niet langer.
Ik had een jongen bij me in de klas. Super aardige gozer, Nederlandse vriendin en totaal niet practiserend. We hadden een paar jaar geleden een gesprek over homoseksualiteit in de Islam en hij zei dat het gewoonweg verboden is, altijd en dat het ook niet goed te praten is binnen de moslimgemeenschap.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij ziet het toch ook chef. Zelfs in die spaarzame landen waar het eeeeenigszins normaal eraan toeging, zoals Indonesië, worden jongens jonger dan ik nu gemarteld omdat ze homo zijn en wordt er een speciale homopolitie opgericht. Gaat overal enkel de verkeerde kant op. Weg met al die tyfus. Wordt gewoon niks. Ik geloof dat niet langer.
Beatrice uit Putten. Blegh, met d'r toontje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah ja, dat verhaaltje van Beatrice. Die denkt dat ze econoom is of zo, met d'r voorspellingen.
Waar begint jouw terrorismebegrip dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Denk dat men alles onder terrorisme kan scharen als het niet als oorlog kan worden betiteld. Ik zie IS niet als terrorisme maar als een club die een heilige oorlog voert tegen mensen die niet het "ware" geloof aanhangen. Daarom vind ik het wel enigszins vergelijkbaar met de kruistochten.
Waarom concludeer je op basis van negatieve gebeurtenissen dat het "de verkeerde kant op gaat"? Was het vijftig jaar geleden gemiddeld genomen beter vertoeven voor homo's in moslimlanden en daarbuiten?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Legitieme oorlog ja?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Waar begint jouw terrorismebegrip dan?![]()
En dat was juist de vraag: kan je de kruistochten eerder als legitime oorlog of terrorisme beschouwen. Ik neig zelf toch meer naar de oorlog.
Wij waren de good guys hè, dan mag hetquote:
Ja en nee. De situatie was in ieder geval niet slechter dan nu in veel landen, terwijl ik denk dat je als homoseksueel in de relatief seculiere Arabische landen van de jaren '60 in ieder geval beter kon vertoeven dan nu.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom concludeer je op basis van negatieve gebeurtenissen dat het "de verkeerde kant op gaat"? Was het vijftig jaar geleden gemiddeld genomen beter vertoeven voor homo's in moslimlanden en daarbuiten?
Good gals, in uw geval.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij waren de good guys hè, dan mag het
Ik zie geen patroon.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertekenaars van de pro-LGBT verklaring van de VN (blauw) en de reactie daarop, de anti-LGBT verklaring (rood).
Ik denk dat naar Middeleeuws recht een oproep van de Paus toch echt als legitimatie diendequote:
Naar middeleeuws recht waren heksenverbrandingen ook legitiem. Stond in de Heksenhamer ten slotte.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:56 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik denk dat naar Middeleeuws recht een oproep van de Paus toch echt als legitimatie diende
Er zit zo'n vies blauw vlekje ten oosten van de Middelandse Zee. Dat moet echt dood.quote:
Oké? Ik beweer toch helemaal niet dat we het tegenwoordig legitiem zouden vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Naar middeleeuws recht waren heksenverbrandingen ook legitiem. Stond in de Heksenhamer ten slotte.
Naja als je de definitie bijvoorbeeld van Wiki zou aanhouden wat terrorisme is:quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Waar begint jouw terrorismebegrip dan?![]()
En dat was juist de vraag: kan je de kruistochten eerder als legitime oorlog of terrorisme beschouwen. Ik neig zelf toch meer naar de oorlog.
Oekraïne, Polen, CAR, echt bakens van tolerantie.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertekenaars van de pro-LGBT verklaring van de VN (blauw) en de reactie daarop, de anti-LGBT verklaring (rood).
Wat houd die verklaring in dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Wat "de goede kant op" is, is natuurlijk een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ja en nee. De situatie was in ieder geval niet slechter dan nu in veel landen, terwijl ik denk dat je als homoseksueel in de relatief seculiere Arabische landen van de jaren '60 in ieder geval beter kon vertoeven dan nu.
Het gaat in ieder geval niet de goede kant op.
Ik kan het niet vinden momenteel (er is gewoon te veel geschreven de afgelopen dagen :p ) Maar dit gaat er ook over:quote:
twitter:Sywert twitterde op zondag 04-06-2017 om 11:06:51Die radicalisering vinden ze in IS/salafisme, niet per sé daardoor gedreven. Snel maar eens zijn boek gaan lezen… https://t.co/jmUwNGptTF reageer retweet
Ik zou zeggen dat IS júist een politiek doel heeft.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja als je de definitie bijvoorbeeld van Wiki zou aanhouden wat terrorisme is:
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel.
IS heeft geen politiek doel. Maar wordt gevoed uit een geloofsovertuiging. Daarnaast hebben ze een een eigen staat uitgeroepen met infrastructuur, leger en inkomen, dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld een ETA of IRA.
Precies, IS heeft een eigen staat en is uit op machtsuitbreiding. Hoe heeft het dan geen politiek doel?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja als je de definitie bijvoorbeeld van Wiki zou aanhouden wat terrorisme is:
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel.
IS heeft geen politiek doel. Maar wordt gevoed uit een geloofsovertuiging. Daarnaast hebben ze een een eigen staat uitgeroepen met infrastructuur, leger en inkomen. Dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld een ETA of IRA.
IS heeft geen staat. Een stuk woestijn innemen en de burgers onderdrukken levert je geen staat op.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Precies, IS heeft een eigen staat en is uit op machtsuitbreiding. Hoe heeft het dan geen politiek doel?
Je bevestigd het punt van ketchup/kaas nu tochquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Naar middeleeuws recht waren heksenverbrandingen ook legitiem. Stond in de Heksenhamer ten slotte.
quote:
quote:The resolution, which passed 23-19 with three abstentions, “affirms that all human beings are born free and equal in dignity and rights and that everyone is entitled to all the rights and freedoms … without distinction of any kind”.
It was introduced by South Africa, (..)
Ketchup stelt dat de Kruistochten een legitieme oorlog waren. Ik ben het daarmee oneens. Hij zegt dat het naar het recht van die tijd legitiem was. Ik zeg dat er wel meer naar het recht van die tijd legitiem was.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je bevestigd het punt van ketchup/kaas nu toch
Oh ging het daar over, ik dacht over Kaas die zei dat hij het niet zag goed komen met mensenrechten in islamitische landen binnen 100 jaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ketchup stelt dat de Kruistochten een legitieme oorlog waren. Ik ben het daarmee oneens. Hij zegt dat het naar het recht van die tijd legitiem was. Ik zeg dat er wel meer naar het recht van die tijd legitiem was.
Natuurlijk is het sowieso al onzinnig om te stellen dat de kruistochten wettelijk gelegitimeerd waren want wetten waren er nauwelijks, laat staan oorlogsrecht.
Ik denk dat het niet van belang is om nu precies juridisch het begrip staat gaan af te bakenen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
IS heeft geen staat. Een stuk woestijn innemen en de burgers onderdrukken levert je geen staat op.
Is geloof politiek? kan hoor maar hier twijfel ik wel. Het wordt gedreven uit een apocalyptische overtuiging. Voor IS is het einde der tijden nabij vandaar het kalifaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat IS júist een politiek doel heeft.
Ik denk dat het van zeer groot belang is om IS niet de erkenning te geven dat ze een staat hebben uitgeroepen, wat hun ultieme doel is. Het is een terreurorganisatie die een stuk grond bezet houdt en dat is wezenlijk verschillend.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:02 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet van belang is om nu precies juridisch het begrip staat gaan af te bakenen.
Afgemeten aan de huidige collectie 'staten'/'landen'/... is het ook volslagen onmogelijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:02 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet van belang is om nu precies juridisch het begrip staat gaan af te bakenen.
Oké maar dat zou dan vooral de extremisten in en uit plaatsen als Syrië verklaren toch? Omdat daar geen andere ideologie voor handen is. Maar er zijn ook extremisten in en uit Europa terwijl er hier veel grotere ideologieën zijn dan de Islam, of lees ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden momenteel (er is gewoon te veel geschreven de afgelopen dagen :p ) Maar dit gaat er ook over:[ afbeelding ]twitter:Sywert twitterde op zondag 04-06-2017 om 11:06:51Die radicalisering vinden ze in IS/salafisme, niet per sé daardoor gedreven. Snel maar eens zijn boek gaan lezen… https://t.co/jmUwNGptTF reageer retweet
Lang artikel, maar het begint i.i.g. met een belangrijke vraag, namelijk waar de opkomst van het zelfmoord-terrorisme vandaan komt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden momenteel (er is gewoon te veel geschreven de afgelopen dagen :p ) Maar dit gaat er ook over:[ afbeelding ]twitter:Sywert twitterde op zondag 04-06-2017 om 11:06:51Die radicalisering vinden ze in IS/salafisme, niet per sé daardoor gedreven. Snel maar eens zijn boek gaan lezen… https://t.co/jmUwNGptTF reageer retweet
En dit artikel.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ketchup stelt dat de Kruistochten een legitieme oorlog waren. Ik ben het daarmee oneens. Hij zegt dat het naar het recht van die tijd legitiem was. Ik zeg dat er wel meer naar het recht van die tijd legitiem was.
Natuurlijk is het sowieso al onzinnig om te stellen dat de kruistochten wettelijk gelegitimeerd waren want wetten waren er nauwelijks, laat staan oorlogsrecht.
Hoe bevestig ik een punt? Ging alleen maar in op Ketchups brakke argumenten.
Dit is geen argument.quote:Hij zegt dat het naar het recht van die tijd legitiem was. Ik zeg dat er wel meer naar het recht van die tijd legitiem was.
Heb nooit het woord wetten in mijn mond gehad.quote:Natuurlijk is het sowieso al onzinnig om te stellen dat de kruistochten wettelijk gelegitimeerd waren want wetten waren er nauwelijks, laat staan oorlogsrecht.
Ze zijn niet uit op world domination. Ze zijn uit op uitroeien en het eindoordeel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Precies, IS heeft een eigen staat en is uit op machtsuitbreiding. Hoe heeft het dan geen politiek doel?
Ah oké, ik wist niet dat Zuid Afrika zo vooruitstrevend was op dit gebied.quote:
Op 14 maart zat er ook geen pi-day in de TTquote:
Zelfs als dat waar zou zijn, dan hoef je nog niet op werelddominatie uit te zijn om een politiek doel te kunnen hebbenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze zijn niet uit op world domination. Ze zijn uit op uitroeien en het eindoordeel.
Ja, wat wil je nou zeggen? Natuurlijk vonden die mensen destijds dat hun oorlog gelegitimeerd was. Dat maakt de oorlog niet legitiem, als je naar moderne maatstaven beschouwt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:05 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Heb nooit het woord wetten in mijn mond gehad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Casus_belli
https://en.wikipedia.org/wiki/Jus_ad_bellum
Naja, dan noem jij het lekker een terroristische club. Zal mij m'n reet roesten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:07 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar zou zijn, dan hoef je nog niet op werelddominatie uit te zijn om een politiek doel te kunnen hebben
Wat wil jij nou zeggen? Ik zeg dat het een legitieme oorlog was naar de maatstaven van de tijd en dus geen terrorisme. Heb nooit gezegd dat we dat vandaag de dag zo zouden beschouwen of dat er een wettelijke grondslag was. Gezanik om lekker dwars te doen dit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wat wil je nou zeggen? Natuurlijk vonden die mensen destijds dat hun oorlog gelegitimeerd was. Dat maakt de oorlog niet legitiem, als je naar moderne maatstaven beschouwt.
Anders bestaat terrorisme überhaupt niet, want haast iedereen die geweld pleegt doet dat in de overtuiging dat hun doel legitiem is. Of het nou gaat om Islamitische terroristen of de IRA.
Niet boos worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, dan noem jij het lekker een terroristische club. Zal mij m'n reet roesten.
Verzetsstrijders zijn altijd terroristen bezien vanuit de macht waar ze zich tegen verzetten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:16 schreef Igen het volgende:
Tja. Als Hitler de oorlog had gewonnen, dan waren de verzetsstrijders van weleer als terroristen de geschiedenisboeken in gegaan.
En wat in Tsjetsjenië destijds uit linkse hoek verzetsstrijders werden genoemd, bestond o.a. gewoon uit Al-Quaeda en zou vandaag de dag met brede consensus onder de noemer van terrorisme worden geschaard.
Vandaag wel, maar alles kan veranderen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:13 schreef Kaas- het volgende:
Lekker boeiend hoe juristen het willen noemen. Wanneer de moslims het doen is het iig slecht.
De Taliban had geen kernkoppen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Vandaag wel, maar alles kan veranderen.
In de tachtiger jaren was het westen dol op de Taliban bijvoorbeeld.
Schuld van Thatcher.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Een politieke boodschap die kan luiden; geef ons landgebied/soevereiniteit (IRA/ETA/ISIS). Maar één terroristische daad kan ook meerdere intenties kennen; angst aanwakkeren, fans creëren, et cetera. Terrorisme kan ook gezien worden als oorlogsvoering door de zwakkere (veelal onderdrukte) partij. Als je het islamitisch terrorisme, wat nu onder de vlag van ISIS geuit wordt, zo beschouwt, dan kan je het ook zien als een verlenging wat al eeuwen, sinds Mohammed, aan de gang is; jihad via het zwaard.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:11 schreef Tchock het volgende:
Belangrijk onderscheid lijkt mij dat terrorisme als doel heeft om angst aan te jagen en een politieke boodschap over te brengen. Een oorlog heeft andere doelen, bijvoorbeeld het veroveren van land of grondstoffen.
In die zin zijn aanslagen van IS in Europa wel degelijk terrorisme maar de strijd die ze voeren tegen de SDF is dat niet. Maar het blijft vreselijk subjectief, veel daden van het Verzet in de oorlog kun je ook onder terrorisme scharen.
Wrs. omdat de Sovjetunie de vijand was en de Taliban de vijand van de Sovjetunie was.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
quote:
twitter:AFP twitterde op dinsdag 06-06-2017 om 22:18:31#UPDATE French President Emmanuel Macron called for unity among Gulf states, wants to "encourage calm" https://t.co/YEvdksNa7Q reageer retweet
Er zijn ook Amerikanen die zeggen dat de verkeerde vijand verslagen is in 45'quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:16 schreef Igen het volgende:
Tja. Als Hitler de oorlog had gewonnen, dan waren de verzetsstrijders van weleer als terroristen de geschiedenisboeken in gegaan.
Whehe.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En Hitler meende natuurlijk ook de onderdrukte partij te zijn - waar wel wat inzat mi.
Mojahedinquote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
14/3 is politiek een stuk minder relevant dat 6/6.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op 14 maart zat er ook geen pi-day in de TT
Vrij normale strategie. Steun de vijand van je vijand.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Wrs. omdat de Sovjetunie de vijand was en de Taliban de vijand van de Sovjetunie was.
Het is een patroon wat helaas telkens weer terug komt.
Mensen die massaal met bootjes op onze kusten aankomen zijn niet echt hip tegenwoordig.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:22 schreef remlof het volgende:
[..]
14/3 is politiek een stuk minder relevant dat 6/6.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen die massaal met bootjes op onze kusten aankomen zijn niet echt hip tegenwoordig.
Waren bijna allemaal mannen ook nog.
Het is een beetje dom om dat te blijven doen als die vijand van de vijand telkens ook weer jouw vijand wordt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Vrij normale strategie. Steun de vijand van je vijand.
Doen samenlevingen al sinds de eerste samenlevingen bestaan.
Avontuurlijke gelukszoekers.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen die massaal met bootjes op onze kusten aankomen zijn niet echt hip tegenwoordig.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een beetje dom om dat te blijven doen als die vijand van de vijand telkens ook weer jouw vijand wordt.
Dan kun je beter "Waar twee honden vechten om een been, gaat een derde ermee heen" doen ofzo.
Een ding is duidelijk; er wordt door ISIS om landgebied gestreden wat jaren geleden totaal irrelevant was voor vele van zijn strijders. Wat hebben al die Europese ISIS-vechters in godsnaam met Syrië te maken? Wat is overeenkomst tussen al die mensen? Exact; de islamitische identiteit. Datzelfde zie je ook terug met dat eeuwige gezanik om de Palestijnen. Van al het leed in de wereld is dat waar Europese moslims over zeiken - voor protesteren en rellen. Marokkanen, Syriërs, Pakistanen, ze doen allemaal mee etc. De overeenkomst is duidelijk; islamitisch geïnspireerde Jodenhaat. Niets is voor hen frustrerender dan het idee dat Joden moslims kunnen onderdrukken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:22 schreef KetchupFTW het volgende:
Conclusie: IS is een islamtisch gefundeerde terroristische jihadistische organisatie.
Stop de persen!
Whehe. Maar toen schaften de Duitsers het niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja eens, je moet het niet zoals de Amerikanen tijdens Reagan doen. Noord-Amerika is als supermacht blind geworden voor de details.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een beetje dom om dat te blijven doen als die vijand van de vijand telkens ook weer jouw vijand wordt.
Dan kun je beter "Waar twee honden vechten om een been, gaat een derde ermee heen" doen ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:28 schreef Tem het volgende:
Gifje voor Euribob in POL FeedbackWhehe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
Juist. Jarenlang een beetje moslims en willekeurige passanten vermoorden uit jodenhaat. Jij hebt echt een moslimprobleem.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een ding is duidelijk; er wordt door ISIS om landgebied gestreden wat jaren geleden totaal irrelevant was voor vele van zijn strijders. Wat hebben al die Europese ISIS-vechters in godsnaam met Syrië te maken? Wat is overeenkomst tussen al die mensen? Exact; de islamitische identiteit. Datzelfde zie je ook terug met dat eeuwige gezanik om de Palestijnen. Van al het leed in de wereld is dat waar Europese moslims over zeiken - voor protesteren en rellen. Marokkanen, Syriërs, Pakistanen, ze doen allemaal mee etc. De overeenkomst is duidelijk; islamitisch geïnspireerde Jodenhaat. Niets is voor hen frustrerender dan het idee dat Joden moslims kunnen onderdrukken.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:29 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben het inhoudelijk eigenlijk zelden eens met de moderatie van Bob, maar aangezien hij die mongolen ook een beetje aanpakt vind ik het wel prima dat het allemaal wat oneerlijk, inconsequent en partijdig gaat. Collateral damage.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Juist. Jarenlang een beetje moslims en willekeurige passanten vermoorden uit jodenhaat. Jij hebt echt een moslimprobleem.
Henk Vos, met zijn koikarpers?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:33 schreef Kaas- het volgende:
Heuijjj, Tem is weer op tv (rtl 4 nu)
Praat over vissen en slangen
Gaat heen, vervelende vent dat je er bent.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:33 schreef Kaas- het volgende:
Heuijjj, Tem is weer op tv (rtl 4 nu)
Praat over vissen en slangen
Begin ik ook niet meer aan. Alles kan binnen een paragraaf worden gezegd. Liefst één zin.quote:
Gewoon ja of nee.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:34 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Begin ik ook niet meer aan. Alles kan binnen een paragraaf worden gezegd. Liefst één zin.
Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beetje zoals Amerika dat wapens aan Iran verkocht onder Reagan?
Gewoon bij de EU. Israel doet ook gewoon mee met het songfestival.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef Kaas- het volgende:
Hoog tijd dat de Arabische Liga een soort EU wordt en vrede en welvaart zal verspreiden.
Gifje voor Euribob in POL FeedbackVandaag nog ijsjes gehaald bij Angelo Betti. Waren best lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Net als Australië.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Gewoon bij de EU. Israel doet ook gewoon mee met het songfestival.
Wat zou een land als Saudi-Arabië dan inzenden denk je? "Shalalie Allahla?"quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Gewoon bij de EU. Israel doet ook gewoon mee met het songfestival.
Zag Angelo nog in bij de Appie. Hij was nog steeds niet te spreken over je attitude.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vandaag nog ijsjes gehaald bij Angelo Betti. Waren best lekker.
Hij liet door z'n gestuntel een ijsje op de grond vallen. Was wel zonde. Heb denk ik toch een te heftige indruk op hem gemaakt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Zag Angelo nog in bij de Appie. Hij was nog steeds niet te spreken over je attitude.
Origineel, strafpunten omdat het zo godverdomme flauw is. Toch een 6/10.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat zou een land als Saudi-Arabië dan inzenden denk je? "Shalalie Allahla?"
Je ziet hem toch bijdehand wezen in FB?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:45 schreef Kaas- het volgende:
Heeft Kerchup een POL-ban en denkt 'ie dat dat aan mij ligt of zo? Ik snap z'n plotselinge schelddm eigenlijk niet eens, maar zou wel chill zijn als dat echt zo is en hij dat echt denkt whehe.
Duidelijke post, weer.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:45 schreef Kaas- het volgende:
Heeft Kerchup een POL-ban en denkt 'ie dat dat aan mij ligt of zo? Ik snap z'n plotselinge schelddm eigenlijk niet eens, maar zou wel chill zijn als dat echt zo is en hij dat echt denkt whehe.
Oeiii, mis ik weer een prachtdiscussie? Even kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je ziet hem toch bijdehand wezen in FB?
Danku danku.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Origineel, strafpunten omdat het zo godverdomme flauw is. Toch een 6/10.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oeiii, mis ik weer een prachtdiscussie? Even kijken.
Gifje voor Euribob in POL FeedbackSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, shit gaat los hoor.quote:WACHT HEEL EVEN.
Stuur deze maar bij de eerste groep!quote:
Kijken mag, aankomen nietquote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waarom is hij boos op jou dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Moet je die dm's van Ketchup eens zien haha. Die zijn lekker duidelijk.
Ik wilde net "I see what you did there" posten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:51 schreef Tem het volgende:
DM's openbaren is wel een ban, dames en heren.
Enkel een ban of ben je dan ook boos? Het eerste vind ik niet erg, het tweede wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:51 schreef Tem het volgende:
Hehe waarom eerst waarschuwen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:51 schreef Tem het volgende:
Alleen een ban, ben niet zo snel boos. Wel minder gezellig alleenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Enkel een ban of ben je dan ook boos? Het eerste vind ik niet erg, het tweede wel.
Komt zo'n horde havenarbeiders je in elkaar hoeken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Enkel een ban of ben je dan ook boos? Het eerste vind ik niet erg, het tweede wel.
PvdA-Bob heeft sowieso geen binding met arbeiders. Twijfelachtig derhalve.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Komt zo'n horde havenarbeiders je in elkaar hoeken.
Tem zit daarentegen elke ochtend weer zware Van Nelle te paffen in zijn kraan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:55 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
PvdA-Bob heeft sowieso geen binding met arbeiders. Twijfelachtig derhalve.
Ik ben ook blij dat je geen mod bent.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:56 schreef Tchock het volgende:
Elke keer als ik zo'n FB-rel lees ben ik blij dat ik geen mod ben.
Om een uur of negen ff lekker schijten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Tem zit daarentegen elke ochtend weer zware Van Nelle te paffen in zijn kraan.
Dit is toch geen rel zeg. Slaapverwekkend anders wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:56 schreef Tchock het volgende:
Ben bijna een jaar mod zie ik nu. 15 juli groot feest hier.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:56 schreef Tchock het volgende:
Lekker in je eentje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ben bijna een jaar mod zie ik nu. 15 juli groot feest hier.
Dan had ik een van de FA's omgekocht om je te bannen, opgeruimd staat netjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:57 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat je geen mod bent.
Ik zoek Tem gewoon thuis op als dat nodig is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan had ik een van de FA's omgekocht om je te bannen, opgeruimd staat netjes.
Dat kunnen mods helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan had ik een van de FA's omgekocht om je te bannen, opgeruimd staat netjes.
Wat een kloothommels.quote:
Het had een leuke middag moeten worden voor de 8-jarige Mili Hernandez en haar meisjesvoetbalteam. Ze zouden deelnemen aan het Springfield Soccer Club-meidentoernooi. Maar nog voor ze het veld betraden, werd het haar team gediskwalificeerd. De organisatoren van de wedstrijd dachten dat Mili een jongen was.
NOS
Bannen. Of bedoel je ''te laten bannen''quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
FA's omkopen? Iedereen heeft een prijs.
Ik ook.quote:
Ik zei een FA omkopen om je te bannen. Ik hoef niet een FA om te kopen om je te laten bannen want dat impliceert dat er nog een derde persoon ingeschakeld moet worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:00 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Bannen. Of bedoel je ''te laten bannen''
Zoooooo voel ik me even goed.
Die kranen doen toch tegenwoordig het werk alleen?quote:
Haha.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Tem zit daarentegen elke ochtend weer zware Van Nelle te paffen in zijn kraan.
Ja ok.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Alleen een ban, ben niet zo snel boos. Wel minder gezellig alleen
Nee dat niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Jij zou ook een elftal meisjes van 8 kwalificeren omdat er een meisje in zit met kort haar?
Mijn zoon heeft lang haar en wordt ook vaak, voornamelijk door bejaarden, uitgemaakt voor meisje. En mijn dochter heeft geen roze aan dus dan is het ook direct een jongen. Verschrikkelijke dat stereotype beeld wat mensen hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Jij zou ook een elftal meisjes van 8 kwalificeren omdat er een meisje in zit met kort haar?
You lost the game pall. Better luck next time.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zei een FA omkopen om je te bannen. Ik hoef niet een FA om te kopen om je te laten bannen want dat impliceert dat er nog een derde persoon ingeschakeld moet worden.
Begrijpend lezen blijkt weer een horde te ver voor ons speciale usertje.
Je vader is echt remlof, is het niet?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:06 schreef skysherrif het volgende:
Mijn vader liet me vroeger tot de eerste klas lang haar dragen, door maar constant te zeggen dat kort haar me niet zou staan. Me ondertussen allemaal muziek te laten horen van langharig rocktuig.
Gelukkig, ben ik op op tijd het licht gaan zien, hihi.
Zelfs schaken is niet genderneutraal. (Die snap ik trouwens echt niet, waarom moet dat gescheiden?)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:05 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Voetbal zou sowieso genderneutraal moeten zijn.
Van langharige naar kaalkopje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:06 schreef skysherrif het volgende:
Mijn vader liet me vroeger tot de eerste klas lang haar dragen, door maar constant te zeggen dat kort haar me niet zou staan. Me ondertussen allemaal muziek te laten horen van langharig rocktuig.
Je vader zal wel geen geld voor de kapper hebben gehad?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:06 schreef skysherrif het volgende:
sowwwwwwwquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je vader zal wel geen geld voor de kapper hebben gehad?
Goede vraag.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zelfs schaken is niet genderneutraal. (Die snap ik trouwens echt niet, waarom moet dat gescheiden?)
Verloren zoon.quote:
John is scherp vanavond. Goed gedaan John!quote:
Gaylord Focker.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kanalenveger is ook wel een goede.
Gaylord was wel een populaire op de middelbare school.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zei dat overigens nooit hoor, van zulke taal bedien ik me niet.
En zo ziek als een hont.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:09 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
John is scherp vanavond. Goed gedaan John!
Ai, sterkte.quote:
Nicht werd hier ook veel gebruikt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:10 schreef skysherrif het volgende:
Bij ons de middelbare school was denk ik het meest gebruikte woord
Ik zei dat overigens nooit hoor, van zulke taal bedien ik me niet.
Mannen zijn veel beter in schaken. Als er enkel gemixte toernooien zijn zou er nooit een vrouw winnen. Vrouwen mogen overigens wel meedoen met mannentoernooien maar er is maar één vrouw die zich ooit heeft geplaatst voor een WK https://en.wikipedia.org/wiki/Judit_Polgarquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zelfs schaken is niet genderneutraal. (Die snap ik trouwens echt niet, waarom moet dat gescheiden?)
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:10 schreef skysherrif het volgende:
Bij ons de middelbare school was denk ik het meest gebruikte scheldwoordBij ons was het boeler en de afleidingen daarvan: bouillonblok, bulldog, batti-boeler-boy etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zei dat overigens nooit hoor, van zulke taal bedien ik me niet.
Multicultureel was het wel.“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:10 schreef skysherrif het volgende:
Bij ons de middelbare school was denk ik het meest gebruikte scheldwoordWat zal ik zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zei dat overigens nooit hoor, van zulke taal bedien ik me niet.
Zeeland.
Boeler zeiden wij louter en alleen als parodie op mensen die het oprecht als scheldwoorden bedoelden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Bij ons was het boeler en de afleidingen daarvan: bouillonblok, bulldog, batti-boeler-boy etc.
Multicultureel was het wel.
Over het algemeen zijn de mannen van het stel lief, echter de vrouwen zijn nog erger als vrouwen.quote:
Het k-woord wordt meer gebruikt in onze regio vermoed ik zo. Met regio bedoel ik Holland.quote:
Dit is in de randstad niet zo dan?quote:
Dat is wel interessant.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mannen zijn veel beter in schaken. Als er enkel gemixte toernooien zijn zou er nooit een vrouw winnen. Vrouwen mogen overigens wel meedoen met mannentoernooien maar er is maar één vrouw die zich ooit heeft geplaatst voor een WK https://en.wikipedia.org/wiki/Judit_Polgár
Beetje de vraag van oorzaak en gevolg hè. Kunnen vrouwen echt minder schaken, of is schaken een mannensport waar haast geen vrouwen aan meedoen en zijn er daarom minder goede schaaksters?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat is wel interessant.Het mannelijke brein is dus waarschijnlijk geschikter voor schaken dan het vrouwelijk brein.
Dat is best heftig voor van die ukken zeg. Bij ons scholden ze met frikandel en bakbanaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is in de randstad niet zo dan?
Overigens was het k-woord op de basisschool al het meest gebruikte scheldwoord, helaas.
Pff. Dit is echt een ver van mijn bed show. Op mijn christelijke Oost-Groningse basisschool was "sukkel" serieus het ergste scheldwoord. Op de middelbare school was het doorgaans ook hoogstens "sjembek"quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is in de randstad niet zo dan?
Overigens was het k-woord op de basisschool al het meest gebruikte scheldwoord, helaas.
Deze ken ik welquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kennen jullie deze klassieker nog?
Dat is niet uit te sluiten, maar je zou toch verwachtten dat er dan zo nu en dan toch een vrouwelijk toptalent doorstroomt naar een hoofdtoernooi voor mannen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beetje de vraag van oorzaak en gevolg hè. Kunnen vrouwen echt minder schaken, of is schaken een mannensport waar haast geen vrouwen aan meedoen en zijn er daarom minder goede schaaksters?
Oh, dat is echt wel een enorm verschil dan ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Pff. Dit is echt een ver van mijn bed show. Op mijn christelijke Oost-Groningse basisschool was "sukkel" serieus het ergste scheldwoord. Op de middelbare school was het doorgaans ook hoogstens "sjembek"
, "jostie" of "mongool".
In zo'n omgeving zou ik misschien ook wel zoals jij worden Sky.
Ook geschikter voor grappen maken, autorijden en barbecuen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat is wel interessant.Het mannelijke brein is dus waarschijnlijk geschikter voor schaken dan het vrouwelijk brein.
Maar jij kent ook PVV'ers in het echte leven. Dus ik heb nu wel een beetje een beeld van je afkomst.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh, dat is echt wel een enorm verschil dan ja.
Geloof dat in groep 7/8 de helft van mijn klas ook al met enige regelmaat rookte.
https://stats.stackexchan(...)ils-of-distributionsquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beetje de vraag van oorzaak en gevolg hè. Kunnen vrouwen echt minder schaken, of is schaken een mannensport waar haast geen vrouwen aan meedoen en zijn er daarom minder goede schaaksters?
Doet me denken aan dit:quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kennen jullie deze klassieker nog?
Die werd met enige regelmaat geplaagd, waar ik ook een aandeel in had, maar niet omdat het een PVVer was.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar jij kent ook PVV'ers in het echte leven. Dus ik heb nu wel een beetje een beeld van je afkomst.
Ik kan geen van drieën, dus dat kan wel kloppen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook geschikter voor grappen maken, autorijden en barbecuen.
Ja, inderdaad, maar het is wel heel armoedig. Maar 3 vrouwen stonden ooit in de top 100 (waarvan er dus maar ééntje echt een goede klassering haalde, namelijk nummer 8).quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://stats.stackexchan(...)ils-of-distributions
There are 15 times more male than female chess players, dan zou je er wel meer dan een mogen verwachten in al die jaren.
Neeeeeeeeeeeee. Deze gekke track zet jij op replayquote:
Maar vanwaar de plotselinge dm over dat ik een walgelijk persoon en zo ben eigenlijk? Het klopt wel, maar ik heb er vanavond niet eens m'n best voor gedaan dus kwam een beetje uit het niets.quote:
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kan geen van drieën, dus dat kan wel kloppen.
Ik heb het toch liever rechtuit als achterbaks.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Pff. Dit is echt een ver van mijn bed show. Op mijn christelijke Oost-Groningse basisschool was "sukkel" serieus het ergste scheldwoord. Op de middelbare school was het doorgaans ook hoogstens "sjembek"
, "jostie" of "mongool".
In zo'n omgeving zou ik misschien ook wel zoals jij worden Sky.
Zijn er eigenlijk ook sporten waarin mannen een eigen competitie hebben omdat ze niet met de vrouwen mee kunnen draaien, zal dan iets met overzicht bewaren zijn of zo, kan nergens opkomen eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, maar het is wel heel armoedig. Maar 3 vrouwen stonden ooit in de top 100 (waarvan er dus maar ééntje echt een goede klassering haalde, namelijk nummer 8).
Yep het huwelijk?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook sporten waarin mannen een eigen competitie hebben omdat ze niet met de vrouwen mee kunnen draaien, zal dan iets met overzicht bewaren zijn of zo, kan nergens opkomen eigenlijk.
Hahaha.quote:
Het WK strijkenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook sporten waarin mannen een eigen competitie hebben omdat ze niet met de vrouwen mee kunnen draaien, zal dan iets met overzicht bewaren zijn of zo, kan nergens opkomen eigenlijk.
Denk het niet. Sporten is historisch toch echt een mannenaangelegenheid, sinds de oudheid al. Alle fysieke sporten zijn mannen sowieso beter in en een gebrek aan emancipatie doet de rest wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ja dat heeft wel behoorlijke invloed natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Denk het niet. Sporten is historisch toch echt een mannenaangelegenheid, sinds de oudheid al. Alle fysieke sporten zijn mannen sowieso beter in en een gebrek aan emancipatie doet de rest wel.
Zelfs sporten waar het een voordeel om klein en licht te zijn (jockeyen bijvoorbeeld) worden vooral door mannen gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |