De Koerden hebben sowieso gelijk. Die willen geen 1915-behandeling.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
De PKK voert een guerrilla tegen Turkije omdat ze een Koerdische staat willen uitroepen. Turkije pleegt allerhande misdaden tegen de Koerden. Wie er gelijk heeft mag joost weten.
Raqqa is kleiner dan Mosul hoorde ik vanavond op het journaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mosul is overigens bijna helemaal in handen van het Iraakse leger. De huidige situatie is zo:
[ afbeelding ]
Dat is na Raqqa de grootste stad die nog in handen van IS is.
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt. edit: hmmm dit is te complex voor zo'n korte postquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Feit is dat de PKK officieel een terroristische organisatie is, en de staat Turkije niet.
Hoe zijn de banden tussen de Koerden/PKK en Israel?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De Koerden hebben sowieso gelijk. Die willen geen 1915-behandeling.
I stand corrected.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Raqqa is kleiner dan Mosul hoorde ik vanavond op het journaal.
Pragmatisch. Met de Koerden dan, PKK is niet zo boeiend voor ze.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe zijn de banden tussen de Koerden/PKK en Israel?
Ik volg een paar van die koerdische kanalen en als maar een kwart waar is van wat daar langskomt, wat er nu nog gebeurd met koerdische dorpen in Turkije snap ik best waarom een PKK bestaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt. De EU vindt de PKK geen terroristische organisatie en de VS ook niet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt.
edit o
Of gaan we nu een semantische discussie voeren over dochterondernemingen en dat soort gedoe?quote:De naam 'PKK' wordt meestal ook gebruikt voor de gewapende vleugel van de PKK echter heet die de Volksverdedigingskrachten (HPG), vroeger het Koerdistan Nationaal Bevrijdingsleger (ARGK). De gewapende vleugel is als een terroristische groepering aangeduid door onder andere de Europese Unie en de Verenigde Staten onder druk van Turkije, dat de PKK zelf ook als terroristische organisatie ziet.
Nog maar 1 manier waarop ze dan aanzien verkrijgen en hun maagden krijgenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:16 schreef Tem het volgende:
Alleen is Raqqa de hoofdstad dus als die valt is het wel klaar met het kalifaat. Hopelijk gaan die psychopaten daar er snel aan.
Niet te vergeten het oppermachtige Ottomaanse leger en de verscheidene groepen terroristen die steun uit de Golf krijgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar goed. Syrische leger, Iraanse leger, de Russen en Koerden trekken samen ten strijde. Geopolitiek ook niet echt de ideale combi natuurlijk.
Rusland, China, India etc erkennen de PKK niet als terreurorganisatie (noch de gewapende tak noch de politieke partij) dus de stelling dat het van de spreker afhangt lijkt me totaal niet vreemd.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Of gaan we nu een semantische discussie voeren over dochterondernemingen en dat soort gedoe?
Ijzeren gordijn straks in het midden oosten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar goed. Syrische leger, Iraanse leger, de Russen en Koerden trekken samen ten strijde. Geopolitiek ook niet echt de ideale combi natuurlijk.
Ik zie dat je je post veranderd hebt. Daar stond oorspronkelijk in dat de EU en de VS geen terroristische organisatie noemen, maar dat doen ze dus juist wel. Daar reageerde ik op. Ik weet wel dat er anderen op het wereldtoneel zijn die er anders tegenaan kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rusland, China, India etc erkennen de PKK niet als terreurorganisatie (noch de gewapende tak noch de politieke partij) dus de stelling dat het van de spreker afhangt lijkt me totaal niet vreemd.
Maar als jij het benoemen van correcte feiten semantiek wil noemen doe je ding.
Neuh. Daar heb je een bepaalde stabiliteit voor nodig, die al bijna een eeuw afwezig is aldaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ijzeren gordijn straks in het midden oosten.
Zodra Daesh verslagen is gaat daar een totale burgeroorlog uitbreken voor zover die niet al aan de gang is. De Syrische regering vecht ook nog tegen de oppositie en daar komen straks de Koerden bij, tenzij die op magische wijze een akkoord sluiten waarbij ze Noord-Syrië als eigen staat mogen uitroepen maar dan zal Turkije dat weer binnenvallen want die zijn daar als de dood voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Die moeten wel om de Koerden in de gaten te houden. Ook wel pikant dat nu ineens Qatar allemaal sancties krijgt opgelegd door de omringende landen. Waarom precies nu?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Niet te vergeten het oppermachtige Ottomaanse leger en de verscheidene groepen terroristen die steun uit de Golf krijgen.
Ik vond het zelf ook al dubieus maar ik dacht dat jij op de aangepaste versie reageerdequote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie dat je je post veranderd hebt. Daar stond oorspronkelijk in dat de EU en de VS geen terroristische organisatie noemen, maar dat doen ze dus juist wel. Daar reageerde ik op. Ik weet wel dat er anderen op het wereldtoneel zijn die er anders tegenaan kijken.
Hoe sterk is een Al Nusra eigenlijk, of is Al Nusra de "oppositie"waar je oa op doelt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zodra Daesh verslagen is gaat daar een totale burgeroorlog uitbreken voor zover die niet al aan de gang is. De Syrische regering vecht ook nog tegen de oppositie en daar komen straks de Koerden bij, tenzij die op magische wijze een akkoord sluiten waarbij ze Noord-Syrië als eigen staat mogen uitroepen maar dan zal Turkije dat weer binnenvallen want die zijn daar als de dood voor.
Bah. Maar goed, een chaos zonder ISIS is alsnog beter dan een chaos mét ISIS.
Nee, Al Nusra vecht ook tegen de oppositie en tegen Assad. En die laatste twee ook tegen elkaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe sterk is een Al Nusra eigenlijk, of is Al Nusra de "oppositie"waar je oa op doelt.
Dit gaan we in Raqqa dus ook zien.quote:GENÈVE - Strijders van Islamitische Staat (IS) hebben een bloedbad aangericht onder Irakezen die de stad Mosul wilden ontvluchten. Dat zeggen de Verenigde Naties. Volgens de VN brachten de militanten begin deze maand 163 mannen, vrouwen en kinderen om.
,,De wreedheid van IS en andere terroristen kent kennelijk geen grenzen'', zei de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Zeid Ra'ad al-Hussein dinsdag in Genève. Hoe de VN aan de informatie komen, is niet duidelijk.
Het Iraakse leger is bezig met een offensief om IS uit Mosul te verjagen. De militanten hebben zich in de oude stad verschanst en houden ongeveer 40.000 burgers gevangen. De gevechten gaan van huis tot huis en zijn bijzonder bloedig.
Nog wel enorm veel platteland van IS. Zullen wel veel sympathisanten terug vluchten naar dorpjes om zich een paar jaar koest te houden en daar nieuwe te recruteren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Al Nusra vecht ook tegen de oppositie en tegen Assad. En die laatste twee ook tegen elkaar.
https://upload.wikimedia.(...)an_Civil_War_map.svg
Wit Al-Nursa, zwart ISIS, rood de regering-Assad, geel Koerden, groen de verschillende oppositiegroepen.
Het kalifaat is een speeltuin van psychopaten en broeinest voor allemaal ellende die zich vanuit daar gaat verspreiden. Lang vond ik dat ze het zelf daar moesten uitzoeken maar het is een gevaar voor alles en iedereen. Ook voor jongeren die dreigen te radicaliseren en kinderen die opgroeien midden in barbaarse taferelen die daar iedere dag plaatsvinden. Van mij mag het weggevaagd worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zodra Daesh verslagen is gaat daar een totale burgeroorlog uitbreken voor zover die niet al aan de gang is. De Syrische regering vecht ook nog tegen de oppositie en daar komen straks de Koerden bij, tenzij die op magische wijze een akkoord sluiten waarbij ze Noord-Syrië als eigen staat mogen uitroepen maar dan zal Turkije dat weer binnenvallen want die zijn daar als de dood voor.
Bah. Maar goed, een chaos zonder ISIS is alsnog beter dan een chaos mét ISIS.
Dat is wel voor een deel optisch bedrog. De helft van Syrië is onherbergzame uitgestrekte woestijn. Als je wegen er door bezit wordt op dit soort kaartjes het hele gebied "ingekleurd".quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nog wel enorm veel platteland van IS. Zullen wel veel sympathisanten terug vluchten naar dorpjes om zich een paar jaar koest te houden en daar nieuwe te recruteren.
Time is on their side.
Heeft enigszins te maken met meer steun vanuit de VS dankzij Trump. Obama was relatief tolerant jegens Iran met het atoomakkoord etc. Dat staat nu allemaal weer ter discussie en de Golfstaten voelen zich zelfverzekerd. Qatar heeft geen problemen met Iran als baas in de regio, dat is het twistpunt met de andere Arabieren. En Egypte had altijd al de pik op Qatar wegens hun steun aan de moslimbroeders. Kennelijk vonden ze dit een goed moment om Qatar in het nauw te drijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Die moeten wel om de Koerden in de gaten te houden. Ook wel pikant dat nu ineens Qatar allemaal sancties krijgt opgelegd door de omringende landen. Waarom precies nu?
De dictators in Damascus, Bagdad en Ankara zullen dat mogen oplossen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Kaas- het volgende:
Ben wel benieuwd welke, nog ergere, club IS straks zal opvolgen als de meest prominente moslimterroristen.
je zou toch denken dat ze het niet erger kunnen verzinnen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Kaas- het volgende:
Ben wel benieuwd welke, nog ergere, club IS straks zal opvolgen als de meest prominente moslimterroristen.
DENK.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:21 schreef Kaas- het volgende:
Ahja, Trump loopt ook stoer te doen dat hij ervoor heeft gezorgd dat die sancties nu plaatsvinden. Klinkt wel aannemelijk dit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:28 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Heeft enigszins te maken met meer steun vanuit de VS dankzij Trump. Obama was relatief tolerant jegens Iran met het atoomakkoord etc. Dat staat nu allemaal weer ter discussie en de Golfstaten voelen zich zelfverzekerd. Qatar heeft geen problemen met Iran als baas in de regio, dat is het twistpunt met de andere Arabieren. En Egypte had altijd al de pik op Qatar wegens hun steun aan de moslimbroeders. Kennelijk vonden ze dit een goed moment om Qatar in het nauw te drijven.
Wat zijn de stipjes? Aanslagen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Al Nusra vecht ook tegen de oppositie en tegen Assad. En die laatste twee ook tegen elkaar.
https://upload.wikimedia.(...)an_Civil_War_map.svg
Wit Al-Nursa, zwart ISIS, rood de regering-Assad, geel Koerden, groen de verschillende oppositiegroepen.
Waarom denk je dat het bijna over is?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Is de tijd van het moslimterrorisme niet al bijna over? We zullen binnenkort wel weer te maken krijgen met terroristen met een andere ideologie.
Ehm... daar lijkt het anders de laatste tijd niet op?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Is de tijd van het moslimterrorisme niet al bijna over? We zullen binnenkort wel weer te maken krijgen met terroristen met een andere ideologie.
Waar baseer je dat op? Ik heb niet het idee dat het bijna over is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ja, het zal niet direct een Iraakse zusterpartij van D66 zijn die de nieuwe staat op mag bouwen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De dictators in Damascus, Bagdad en Ankara zullen dat mogen oplossen.
extremistisch-atheïsten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Haha. Dit lijkt me een chille stelling op een GL-jongerendag. Kunnen de Jalta's van deze wereld er lekker over Twitteren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |