Denk dat men alles onder terrorisme kan scharen als het niet als oorlog kan worden betiteld. Ik zie IS niet als terrorisme maar als een club die een heilige oorlog voert tegen mensen die niet het "ware" geloof aanhangen. Daarom vind ik het wel enigszins vergelijkbaar met de kruistochten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Zou je de kruistochten als terrorisme kunnen beschouwen naar hedendaagse standaardaden of is dat toch een brug te ver gezocht?
Oké.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat zei de Franse terrorisme-expert in één van de Britse kranten deze week. Even kijken of ik het artikel kan vinden.
Zoals Breivikje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nope, extremistische cultureel-marxisten
Radicalisering krijgt steeds meer voet aan de grond. Dat is inderdaad zorgwekkend.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij ziet het toch ook chef. Zelfs in die spaarzame landen waar het eeeeenigszins normaal eraan toeging, zoals Indonesië, worden jongens jonger dan ik nu gemarteld omdat ze homo zijn en wordt er een speciale homopolitie opgericht. Gaat overal enkel de verkeerde kant op. Weg met al die tyfus. Wordt gewoon niks. Ik geloof dat niet langer.
Ik had een jongen bij me in de klas. Super aardige gozer, Nederlandse vriendin en totaal niet practiserend. We hadden een paar jaar geleden een gesprek over homoseksualiteit in de Islam en hij zei dat het gewoonweg verboden is, altijd en dat het ook niet goed te praten is binnen de moslimgemeenschap.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij ziet het toch ook chef. Zelfs in die spaarzame landen waar het eeeeenigszins normaal eraan toeging, zoals Indonesië, worden jongens jonger dan ik nu gemarteld omdat ze homo zijn en wordt er een speciale homopolitie opgericht. Gaat overal enkel de verkeerde kant op. Weg met al die tyfus. Wordt gewoon niks. Ik geloof dat niet langer.
Beatrice uit Putten. Blegh, met d'r toontje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah ja, dat verhaaltje van Beatrice. Die denkt dat ze econoom is of zo, met d'r voorspellingen.
Waar begint jouw terrorismebegrip dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Denk dat men alles onder terrorisme kan scharen als het niet als oorlog kan worden betiteld. Ik zie IS niet als terrorisme maar als een club die een heilige oorlog voert tegen mensen die niet het "ware" geloof aanhangen. Daarom vind ik het wel enigszins vergelijkbaar met de kruistochten.
Waarom concludeer je op basis van negatieve gebeurtenissen dat het "de verkeerde kant op gaat"? Was het vijftig jaar geleden gemiddeld genomen beter vertoeven voor homo's in moslimlanden en daarbuiten?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Legitieme oorlog ja?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Waar begint jouw terrorismebegrip dan?![]()
En dat was juist de vraag: kan je de kruistochten eerder als legitime oorlog of terrorisme beschouwen. Ik neig zelf toch meer naar de oorlog.
Wij waren de good guys hè, dan mag hetquote:
Ja en nee. De situatie was in ieder geval niet slechter dan nu in veel landen, terwijl ik denk dat je als homoseksueel in de relatief seculiere Arabische landen van de jaren '60 in ieder geval beter kon vertoeven dan nu.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom concludeer je op basis van negatieve gebeurtenissen dat het "de verkeerde kant op gaat"? Was het vijftig jaar geleden gemiddeld genomen beter vertoeven voor homo's in moslimlanden en daarbuiten?
Good gals, in uw geval.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij waren de good guys hè, dan mag het
Ik zie geen patroon.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertekenaars van de pro-LGBT verklaring van de VN (blauw) en de reactie daarop, de anti-LGBT verklaring (rood).
Ik denk dat naar Middeleeuws recht een oproep van de Paus toch echt als legitimatie diendequote:
Naar middeleeuws recht waren heksenverbrandingen ook legitiem. Stond in de Heksenhamer ten slotte.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:56 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik denk dat naar Middeleeuws recht een oproep van de Paus toch echt als legitimatie diende
Er zit zo'n vies blauw vlekje ten oosten van de Middelandse Zee. Dat moet echt dood.quote:
Oké? Ik beweer toch helemaal niet dat we het tegenwoordig legitiem zouden vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Naar middeleeuws recht waren heksenverbrandingen ook legitiem. Stond in de Heksenhamer ten slotte.
Naja als je de definitie bijvoorbeeld van Wiki zou aanhouden wat terrorisme is:quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Waar begint jouw terrorismebegrip dan?![]()
En dat was juist de vraag: kan je de kruistochten eerder als legitime oorlog of terrorisme beschouwen. Ik neig zelf toch meer naar de oorlog.
Oekraïne, Polen, CAR, echt bakens van tolerantie.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertekenaars van de pro-LGBT verklaring van de VN (blauw) en de reactie daarop, de anti-LGBT verklaring (rood).
Wat houd die verklaring in dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Wat "de goede kant op" is, is natuurlijk een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ja en nee. De situatie was in ieder geval niet slechter dan nu in veel landen, terwijl ik denk dat je als homoseksueel in de relatief seculiere Arabische landen van de jaren '60 in ieder geval beter kon vertoeven dan nu.
Het gaat in ieder geval niet de goede kant op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |