abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:59:06 #101
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171511676
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké.
Ik kan het niet vinden momenteel (er is gewoon te veel geschreven de afgelopen dagen :p ) Maar dit gaat er ook over:

Sywert twitterde op zondag 04-06-2017 om 11:06:51 Die radicalisering vinden ze in IS/salafisme, niet per sé daardoor gedreven. Snel maar eens zijn boek gaan lezen… https://t.co/jmUwNGptTF reageer retweet

En dit artikel.
pi_171511708
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja als je de definitie bijvoorbeeld van Wiki zou aanhouden wat terrorisme is:

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel.

IS heeft geen politiek doel. Maar wordt gevoed uit een geloofsovertuiging. Daarnaast hebben ze een een eigen staat uitgeroepen met infrastructuur, leger en inkomen, dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld een ETA of IRA.
Ik zou zeggen dat IS júist een politiek doel heeft.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:00:11 #103
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171511711
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja als je de definitie bijvoorbeeld van Wiki zou aanhouden wat terrorisme is:

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel.

IS heeft geen politiek doel. Maar wordt gevoed uit een geloofsovertuiging. Daarnaast hebben ze een een eigen staat uitgeroepen met infrastructuur, leger en inkomen. Dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld een ETA of IRA.
Precies, IS heeft een eigen staat en is uit op machtsuitbreiding. Hoe heeft het dan geen politiek doel?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171511717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Precies, IS heeft een eigen staat en is uit op machtsuitbreiding. Hoe heeft het dan geen politiek doel?
IS heeft geen staat. Een stuk woestijn innemen en de burgers onderdrukken levert je geen staat op.
pi_171511737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Naar middeleeuws recht waren heksenverbrandingen ook legitiem. Stond in de Heksenhamer ten slotte.
Je bevestigd het punt van ketchup/kaas nu toch
pi_171511755
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat houd die verklaring in dan?
quote:
The resolution, which passed 23-19 with three abstentions, “affirms that all human beings are born free and equal in dignity and rights and that everyone is entitled to all the rights and freedoms … without distinction of any kind”.

It was introduced by South Africa, (..)
pi_171511756
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je bevestigd het punt van ketchup/kaas nu toch
Ketchup stelt dat de Kruistochten een legitieme oorlog waren. Ik ben het daarmee oneens. Hij zegt dat het naar het recht van die tijd legitiem was. Ik zeg dat er wel meer naar het recht van die tijd legitiem was.

Natuurlijk is het sowieso al onzinnig om te stellen dat de kruistochten wettelijk gelegitimeerd waren want wetten waren er nauwelijks, laat staan oorlogsrecht.

Hoe bevestig ik een punt? Ging alleen maar in op Ketchups brakke argumenten.
pi_171511778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ketchup stelt dat de Kruistochten een legitieme oorlog waren. Ik ben het daarmee oneens. Hij zegt dat het naar het recht van die tijd legitiem was. Ik zeg dat er wel meer naar het recht van die tijd legitiem was.

Natuurlijk is het sowieso al onzinnig om te stellen dat de kruistochten wettelijk gelegitimeerd waren want wetten waren er nauwelijks, laat staan oorlogsrecht.
Oh ging het daar over, ik dacht over Kaas die zei dat hij het niet zag goed komen met mensenrechten in islamitische landen binnen 100 jaar.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:02:32 #109
441812 KetchupFTW
pi_171511780
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

IS heeft geen staat. Een stuk woestijn innemen en de burgers onderdrukken levert je geen staat op.
Ik denk dat het niet van belang is om nu precies juridisch het begrip staat gaan af te bakenen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171511796
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat IS júist een politiek doel heeft.
Is geloof politiek? kan hoor maar hier twijfel ik wel. Het wordt gedreven uit een apocalyptische overtuiging. Voor IS is het einde der tijden nabij vandaar het kalifaat.

https://www.trouw.nl/home(...)igen-einde~a9ad7213/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2017 22:04:38 ]
pi_171511806
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:02 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet van belang is om nu precies juridisch het begrip staat gaan af te bakenen.
Ik denk dat het van zeer groot belang is om IS niet de erkenning te geven dat ze een staat hebben uitgeroepen, wat hun ultieme doel is. Het is een terreurorganisatie die een stuk grond bezet houdt en dat is wezenlijk verschillend.

In de Arabische en Franse wereld wordt de term Daesh gebruikt, dat is veel beter dan IS of Islamic State.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:03:42 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171511809
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:02 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Afgemeten aan de huidige collectie 'staten'/'landen'/... is het ook volslagen onmogelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:03:47 #113
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171511814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik kan het niet vinden momenteel (er is gewoon te veel geschreven de afgelopen dagen :p ) Maar dit gaat er ook over:

Sywert twitterde op zondag 04-06-2017 om 11:06:51 Die radicalisering vinden ze in IS/salafisme, niet per sé daardoor gedreven. Snel maar eens zijn boek gaan lezen… https://t.co/jmUwNGptTF reageer retweet
[ afbeelding ]
Oké maar dat zou dan vooral de extremisten in en uit plaatsen als Syrië verklaren toch? Omdat daar geen andere ideologie voor handen is. Maar er zijn ook extremisten in en uit Europa terwijl er hier veel grotere ideologieën zijn dan de Islam, of lees ik het verkeerd?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:04:58 #114
104871 remlof
Europees federalist
pi_171511848
Weer geen D-day in de TT.
Yankee go home!
pi_171511851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En dit artikel.
Lang artikel, maar het begint i.i.g. met een belangrijke vraag, namelijk waar de opkomst van het zelfmoord-terrorisme vandaan komt.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:05:17 #116
441812 KetchupFTW
pi_171511863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe bevestig ik een punt? Ging alleen maar in op Ketchups brakke argumenten.
quote:
Hij zegt dat het naar het recht van die tijd legitiem was. Ik zeg dat er wel meer naar het recht van die tijd legitiem was.
Dit is geen argument.

quote:
Heb nooit het woord wetten in mijn mond gehad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Casus_belli
https://en.wikipedia.org/wiki/Jus_ad_bellum
pi_171511888
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ze zijn niet uit op world domination. Ze zijn uit op uitroeien en het eindoordeel.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:06:13 #118
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171511899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Ah oké, ik wist niet dat Zuid Afrika zo vooruitstrevend was op dit gebied.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:06:50 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171511919
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:04 schreef remlof het volgende:
Weer geen D-day in de TT.
Op 14 maart zat er ook geen pi-day in de TT :6
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:07:09 #120
441812 KetchupFTW
pi_171511933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:05 schreef Tem het volgende:

[..]

Ze zijn niet uit op world domination. Ze zijn uit op uitroeien en het eindoordeel.
Zelfs als dat waar zou zijn, dan hoef je nog niet op werelddominatie uit te zijn om een politiek doel te kunnen hebben :D
pi_171511958
quote:
Ja, wat wil je nou zeggen? Natuurlijk vonden die mensen destijds dat hun oorlog gelegitimeerd was. Dat maakt de oorlog niet legitiem, als je naar moderne maatstaven beschouwt.

Anders bestaat terrorisme überhaupt niet, want haast iedereen die geweld pleegt doet dat in de overtuiging dat hun doel legitiem is. Of het nou gaat om Islamitische terroristen of de IRA.
pi_171511999
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Zelfs als dat waar zou zijn, dan hoef je nog niet op werelddominatie uit te zijn om een politiek doel te kunnen hebben :D
Naja, dan noem jij het lekker een terroristische club. Zal mij m'n reet roesten.
pi_171512057
Belangrijk onderscheid lijkt mij dat terrorisme als doel heeft om angst aan te jagen en een politieke boodschap over te brengen. Een oorlog heeft andere doelen, bijvoorbeeld het veroveren van land of grondstoffen.

In die zin zijn aanslagen van IS in Europa wel degelijk terrorisme maar de strijd die ze voeren tegen de SDF is dat niet. Maar het blijft vreselijk subjectief, veel daden van het Verzet in de oorlog kun je ook onder terrorisme scharen.
pi_171512112
Lekker boeiend hoe juristen het willen noemen. Wanneer de moslims het doen is het iig slecht.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:16:06 #125
441812 KetchupFTW
pi_171512184
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, wat wil je nou zeggen? Natuurlijk vonden die mensen destijds dat hun oorlog gelegitimeerd was. Dat maakt de oorlog niet legitiem, als je naar moderne maatstaven beschouwt.

Anders bestaat terrorisme überhaupt niet, want haast iedereen die geweld pleegt doet dat in de overtuiging dat hun doel legitiem is. Of het nou gaat om Islamitische terroristen of de IRA.
Wat wil jij nou zeggen? Ik zeg dat het een legitieme oorlog was naar de maatstaven van de tijd en dus geen terrorisme. Heb nooit gezegd dat we dat vandaag de dag zo zouden beschouwen of dat er een wettelijke grondslag was. Gezanik om lekker dwars te doen dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')