abonnement Unibet Coolblue
pi_171342924


Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
pi_171343268
Die sony van mij lijkt echt onverwoestbaar :D

Ik word hebberig van al die posts over nieuwe readers :@

Maar ik heb de sony altijd superchill gevonden en vind dat nig steeds. Past niet in de binnenzak, maar ik gooi hem wel vrij makkelijk in mn tas. Past zelfs in het kleinste tasje dat ik heb. (Raakt daardoor wel eem beetje vervormd maar aaaach :D ?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_171343317
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die sony van mij lijkt echt onverwoestbaar :D

Ik word hebberig van al die posts over nieuwe readers :@

Maar ik heb de sony altijd superchill gevonden en vind dat nig steeds. Past niet in de binnenzak, maar ik gooi hem wel vrij makkelijk in mn tas. Past zelfs in het kleinste tasje dat ik heb. (Raakt daardoor wel eem beetje vervormd maar aaaach :D ?
Ik had ook zo'n Sony voordat ze ermee stopte. Maar toen ging ik giga op mijn gezicht en het beeldscherm was kapot. :(

Nu zijn er geen ereaders met fysieke knoppen meer. Tja, PocketBook komt er wel in de buurt maar niet helemaal.
pi_171343462
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:28 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik had ook zo'n Sony voordat ze ermee stopte. Maar toen ging ik giga op mijn gezicht en het beeldscherm was kapot. :(

Nu zijn er geen ereaders met fysieke knoppen meer. Tja, PocketBook komt er wel in de buurt maar niet helemaal.
Ja die zijn er wel. De Kindle Voyage en de Kindle Oasis. :)
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:09:19 #5
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171343971
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 09:50 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ja, hoi. :) Ik heb geen Aura One. Ben eigenlijk niet zo'n fan van grotere (lees groter dan 6") e-readers. Want een kleinere ereader neem je makkelijker mee, en is lichter om vast te houden. Wel heb ik ooit een Kobo Aura HD gekocht. Prima ding. Maar daarna toch een Glo HD gekocht die een nog betere resolutie heeft, en kleiner is, dus lichter om vast te houden. Die Glo HD is overigens niet meer nieuw te koop.

Gisteren kregen de Glo HD en de Aura HD een firmware update binnen. Ze hebben allebei een nieuw home-scherm, (daar heb ik gemengde gevoelens over), en ze lijken allebei wat sneller te reageren. Het valt me echt op hoe mooi het scherm van de Aura HD is. Echt heel scherp. Gisteren even heel plezierig mee gelezen. Als die refurbished modellen nu twee jaar op de plank hebben gelegen dan weet ik niet of de accu daar niet erg onder geleden heeft. Voordeel van de Aura HD is wel dat deze een sd-card slot heeft. Van de nieuwste modellen heeft geen enkele dat nog.

Twee Aura HD's voor de prijs van 1 Aura One: je kunt op beide modellen uitstekend een boek lezen. De firmware is hetzelfde. Hoeveel is de extra inch + het comfort light je waard? Ga je je eraan storen dat je niet het nieuwste model hebt?

Dus kortom: geen ervaring met de Aura One. De Aura HD is een mooi ding, als het voordeel van de grootte opweegt tegen het extra gewicht dat je in je hand moet houden. :)

Voorts: de prijs van de Aura One vind ik echt te hoog voor een e-reader. Het is een e-reader. Ik neem hem overal mee naar toe. Ik ben er zuinig mee, maar ik neem hem nog steeds overal mee naar toe. Die Aura One vind ik echt een ding voor op het nachtkastje. Te groot voor in de handtas. Te duur om zomaar overal mee naar toe te nemen. Het zijn e-readers, en ze kunnen allemaal stuk, en daar hoef je helaas niet eens zoveel moeite voor te doen soms. ;(
Dus als je toch neigt naar iets nieuws, iets dat niet 2 jaar op de plank heeft gelegen, kijk dan eens naar de nieuwe Kobo H2O 2. Die is ook duur, maar niet zo duur als de One.

Succes met kiezen. :)
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Je hebt gelijk dat een eReader niet veel extra hoeft te doen buiten lezen. Wat ik mij afvroeg, is of het daadwerkelijke lezen beter gemaakt wordt door de duurdere Aura One. Persoonlijk hecht ik er veel waarde aan als pagina's sneller vernieuwen, aantekeningen maken vloeiender gaat, en er minder van het vorige scherm achter blijft als je naar een nieuwe pagina gaat. Uit videos en reviews kan ik niet echt halen of de Aura One op dit vlak een meerwaarde heeft over de Aura HD.

6" vind ik persoonlijk net wat te klein. Mijn vriendin heeft volgens mij de eerste generatie Aura, en persoonlijk vind ik die te klein om fijn op te lezen.
pi_171346157
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Je hebt gelijk dat een eReader niet veel extra hoeft te doen buiten lezen. Wat ik mij afvroeg, is of het daadwerkelijke lezen beter gemaakt wordt door de duurdere Aura One. Persoonlijk hecht ik er veel waarde aan als pagina's sneller vernieuwen, aantekeningen maken vloeiender gaat, en er minder van het vorige scherm achter blijft als je naar een nieuwe pagina gaat. Uit videos en reviews kan ik niet echt halen of de Aura One op dit vlak een meerwaarde heeft over de Aura HD.

6" vind ik persoonlijk net wat te klein. Mijn vriendin heeft volgens mij de eerste generatie Aura, en persoonlijk vind ik die te klein om fijn op te lezen.
Je schrijft dat je de Aura 1 met 6" te klein vind om mee te lezen. Waarom dan? Te weinig tekst op beeld?
Zie hier de Glo HD in zwart en de AuraHD in wit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals op de Glo HD zijn kop- en voettekst uitgeschakeld, en op de Aura HD zijn deze wel zichtbaar.

Voila, evenveel tekst op de 6" als op de 6,8".

Merkwaardige is, dat het uitzetten van de kop- en voetteksten niet eens een standaard leesinstelling is. Je krijgt deze leesinstelling pas als je een regeltje code toevoegt aan een bestandje van de Kobo. Veel mensen doen dat niet, en die slaan dus net zo vaak de pagina om als mensen met een klein e-readertje van 6". :')

Natuurlijk kun je de kop- en voettekst van de 6,8" ook uitzetten, dan maak je wel optimaal gebruik van je grote beeldscherm.

Wat je vragen betreft: ik lees alleen op mijn e-reader, en alleen epub's. Als ik een pdf wil lezen pak ik een iPad, of mijn mobiel. Aantekeningen maken op de ereader ben ik nooit aan begonnen. Als ik een woord opzoek in het ingebouwde woordenboek dan moet ik drie keer aantikken voordat het ding begrijpt welk woord ik opgezocht wil hebben. Het is gewoon een heel ander touchscreen dan dat van een smartphone. Wat lezen betreft, volgens mij maakt het niets uit of je een Aura One hebt of een gewone Aura (2e generatie), het is allemaal dezelfde firmware. Het scherm van de One zal wel mooier zijn. Maar lezen kun je met al die e-readers prima, ook met de Aura HD. :)
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:14:46 #7
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171346435
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:01 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Je schrijft dat je de Aura 1 met 6" te klein vind om mee te lezen. Waarom dan? Te weinig tekst op beeld?
Zie hier de Glo HD in zwart en de AuraHD in wit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals op de Glo HD zijn kop- en voettekst uitgeschakeld, en op de Aura HD zijn deze wel zichtbaar.

Voila, evenveel tekst op de 6" als op de 6,8".

Merkwaardige is, dat het uitzetten van de kop- en voetteksten niet eens een standaard leesinstelling is. Je krijgt deze leesinstelling pas als je een regeltje code toevoegt aan een bestandje van de Kobo. Veel mensen doen dat niet, en die slaan dus net zo vaak de pagina om als mensen met een klein e-readertje van 6". :')

Natuurlijk kun je de kop- en voettekst van de 6,8" ook uitzetten, dan maak je wel optimaal gebruik van je grote beeldscherm.

Wat je vragen betreft: ik lees alleen op mijn e-reader, en alleen epub's. Als ik een pdf wil lezen pak ik een iPad, of mijn mobiel. Aantekeningen maken op de ereader ben ik nooit aan begonnen. Als ik een woord opzoek in het ingebouwde woordenboek dan moet ik drie keer aantikken voordat het ding begrijpt welk woord ik opgezocht wil hebben. Het is gewoon een heel ander touchscreen dan dat van een smartphone. Wat lezen betreft, volgens mij maakt het niets uit of je een Aura One hebt of een gewone Aura (2e generatie), het is allemaal dezelfde firmware. Het scherm van de One zal wel mooier zijn. Maar lezen kun je met al die e-readers prima, ook met de Aura HD. :)
Het gaat mij vooral om de extra ruimte in de breedte. Als ik deze foto erbij pak, van de H2O en de One:


Biedt de extra ruimte in de breedte een (naar mijn mening) leeservaring die meer een echt boek benadert. Ook heb je bijna 60% meer tekst in beeld dankzij de extra ruimte.

Het verschil lijkt significant minder te zijn tussen de 6" die de standaard is en de 6,8" van de Aura HD. Hierdoor denk ik dat ik persoonlijk toch meer baat heb bij het grotere scherm van de Aura One, ondanks de flinke prijspremium.

Dat uitzetten van de kop- en voetteksten is wel iets wat ik zou willen doen. Hoe voeg je die instelling toe?
pi_171348832
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om de extra ruimte in de breedte. Als ik deze foto erbij pak, van de H2O en de One:
[ afbeelding ]

Biedt de extra ruimte in de breedte een (naar mijn mening) leeservaring die meer een echt boek benadert. Ook heb je bijna 60% meer tekst in beeld dankzij de extra ruimte.

Het verschil lijkt significant minder te zijn tussen de 6" die de standaard is en de 6,8" van de Aura HD. Hierdoor denk ik dat ik persoonlijk toch meer baat heb bij het grotere scherm van de Aura One, ondanks de flinke prijspremium.

Dat uitzetten van de kop- en voetteksten is wel iets wat ik zou willen doen. Hoe voeg je die instelling toe?
Ik zie in het voorbeeld geen 60% meer tekst, het verschil lijkt me stukken minder. Ik heb zelf een 6" en was voor de aanschaf ook bang dat het te klein zou zijn, maar toen (>5 jaar geleden) had je nog geen betaalbare grotere e-readers. Achteraf heb ik deze grootte eigenlijk nooit als een probleem ervaren, je bladert stukken makkelijker en sneller dan in een papieren boek. Ik vind het vooral fijn dat mijn e-reader in de binnenzak van mijn jas past. Ook als ik thuis op de bank zit lees ik boeken die ik in de kast heb staan op mijn Kindle.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:53:05 #9
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171350693
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik zie in het voorbeeld geen 60% meer tekst, het verschil lijkt me stukken minder. Ik heb zelf een 6" en was voor de aanschaf ook bang dat het te klein zou zijn, maar toen (>5 jaar geleden) had je nog geen betaalbare grotere e-readers. Achteraf heb ik deze grootte eigenlijk nooit als een probleem ervaren, je bladert stukken makkelijker en sneller dan in een papieren boek. Ik vind het vooral fijn dat mijn e-reader in de binnenzak van mijn jas past. Ook als ik thuis op de bank zit lees ik boeken die ik in de kast heb staan op mijn Kindle.
Zelfs wanneer je slehts de helft van het scherm gevuld hebt met tekst, zoals in de foto, heb je drie regels extra (13 ipv 10: 30% meer), en meer woorden per regel, op het grotere scherm. 60% extra tekst is dus nog een redelijk conservatieve schatting.

Ik heb 6" ereaders gehad. Toen ik die had, merkte ik dat ik vaak liever een echt boek pakte dan de reader, vanwege het kleine scherm. Ik snap waarom het voor veel mensen de ideale compromis is tussen leesbaarheid en draagbaarheid, maar de draagbaarheid is voor mij niet een heel grote factor. Als ik écht compact wil, gebruik ik mijn YotaPhone wel om te lezen. Dat werkt op vakantie verbazingwekkend goed, gezien je een echte ereader in je broekzak hebt. Maar als ik op strand, aan het zwembad, of in bed aan het lezen ben, kan ik een groter scherm juist wel waarderen.

Ik heb jaren geleden de Kindle DX gehad. Ondanks de late pixeldensiteit, trage pagina switchen en gebrek aan verlichting, vond ik dat een heel fijn formaat. Ik heb nog een tijdje de ReMarkable eInk tablet gevolgd, maar het gebrek aan backlight en lage pixeldensiteit tov mijn andere apparaten houdt mij wat tegen. Dat en de hoge prijs voor iets wat ik voornamelijk wil gebruiken voor lezen (en wellicht PDF-bestanden lezen/noteren).

[ Bericht 10% gewijzigd door Splackavellie02 op 31-05-2017 16:02:01 ]
pi_171351058
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om de extra ruimte in de breedte. Als ik deze foto erbij pak, van de H2O en de One:
[ afbeelding ]

Biedt de extra ruimte in de breedte een (naar mijn mening) leeservaring die meer een echt boek benadert. Ook heb je bijna 60% meer tekst in beeld dankzij de extra ruimte.

Het verschil lijkt significant minder te zijn tussen de 6" die de standaard is en de 6,8" van de Aura HD. Hierdoor denk ik dat ik persoonlijk toch meer baat heb bij het grotere scherm van de Aura One, ondanks de flinke prijspremium.

Dat uitzetten van de kop- en voetteksten is wel iets wat ik zou willen doen. Hoe voeg je die instelling toe?
Ik denk dat je een beetje vastzit in het idee dat een groter scherm beter is. Je koopt toch ook geen grotere smartphone zodat je minder hoeft te scrollen. Ik merk niet eens dat ik een bladzij 'omsla' met mijn e-reader, ik lees, en dat gaat vanzelf. Waarom zou je een echt boek willen benaderen? En wat is dan een 'echt boek' volgens jou? Want niet alle papieren boeken hebben een grote bladspiegel. En hoe langer ik met e-readers lees, des te groter mijn aversie tegen papieren boeken wordt. :')

Een e-reader is een heel ander ding. Een boek daar kan je in bladeren. Je voelt hoeveel bladzijden je al gelezen hebt, dat is namelijk de stapel aan de linkerkant. Het boek heeft vaak een mooie, kleurige kaft, word ik altijd heel hebberig van in de boekwinkel. Maar een boek heeft geen ingebouwd licht.

Okee, goed ik lees nu jouw nieuwe reactie, je hebt zelf 6" e-readers gehad, okee prima. Ik dacht toen ik een 6" Glo had ook dat de Aura HD veel lekkerder zou lezen, met het grotere 6,8" scherm. Maar ik vind het lichtere gewicht belangrijker. Maar als het voor jou zo'n belangrijke factor is, de schermgrootte, koop dan lekker die Aura One. ^O^ Ik zou nog wel even googlen hoe lang de accuduur nou echt is, want ik heb gehoord dat er bezuinigd is op de accu.

Verder ook helemaal eens met wat FrankRicard zegt: :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik zie in het voorbeeld geen 60% meer tekst, het verschil lijkt me stukken minder. Ik heb zelf een 6" en was voor de aanschaf ook bang dat het te klein zou zijn, maar toen (>5 jaar geleden) had je nog geen betaalbare grotere e-readers. Achteraf heb ik deze grootte eigenlijk nooit als een probleem ervaren, je bladert stukken makkelijker en sneller dan in een papieren boek. Ik vind het vooral fijn dat mijn e-reader in de binnenzak van mijn jas past. Ook als ik thuis op de bank zit lees ik boeken die ik in de kast heb staan op mijn Kindle.
En oja: die coderegel die voor de optie zorgt om de kop- en voettekst uit en aan te zetten vind je
hier.
pi_171373933
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zelfs wanneer je slehts de helft van het scherm gevuld hebt met tekst, zoals in de foto, heb je drie regels extra (13 ipv 10: 30% meer), en meer woorden per regel, op het grotere scherm. 60% extra tekst is dus nog een redelijk conservatieve schatting.

Ik heb 6" ereaders gehad. Toen ik die had, merkte ik dat ik vaak liever een echt boek pakte dan de reader, vanwege het kleine scherm. Ik snap waarom het voor veel mensen de ideale compromis is tussen leesbaarheid en draagbaarheid, maar de draagbaarheid is voor mij niet een heel grote factor. Als ik écht compact wil, gebruik ik mijn YotaPhone wel om te lezen. Dat werkt op vakantie verbazingwekkend goed, gezien je een echte ereader in je broekzak hebt. Maar als ik op strand, aan het zwembad, of in bed aan het lezen ben, kan ik een groter scherm juist wel waarderen.

Ik heb jaren geleden de Kindle DX gehad. Ondanks de late pixeldensiteit, trage pagina switchen en gebrek aan verlichting, vond ik dat een heel fijn formaat. Ik heb nog een tijdje de ReMarkable eInk tablet gevolgd, maar het gebrek aan backlight en lage pixeldensiteit tov mijn andere apparaten houdt mij wat tegen. Dat en de hoge prijs voor iets wat ik voornamelijk wil gebruiken voor lezen (en wellicht PDF-bestanden lezen/noteren).
Kijk nog eens goed naar het plaatje, niet de helft van het scherm is gevuld met tekst, maar x-regels zijn gevuld met de titel en whitespace. Dus in werkelijkheid scheelt het 3 regels op ongeveer 20 regels per pagina. Je gelooft toch niet dat het verschil tussen 6,8" en 6" 60% is?

Maar als jij graag een iets groter scherm wil omdat je dat fijner vindt moet je dat natuurlijk vooral doen, iedereen heeft zijn eigen wensen en prioriteiten.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 1 juni 2017 @ 15:55:54 #12
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171376678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:40 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed naar het plaatje, niet de helft van het scherm is gevuld met tekst, maar x-regels zijn gevuld met de titel en whitespace. Dus in werkelijkheid scheelt het 3 regels op ongeveer 20 regels per pagina. Je gelooft toch niet dat het verschil tussen 6,8" en 6" 60% is?

Maar als jij graag een iets groter scherm wil omdat je dat fijner vindt moet je dat natuurlijk vooral doen, iedereen heeft zijn eigen wensen en prioriteiten.
1. Het is een verschil tussen een 6" scherm en een 7.8" scherm.
2. Zoals ik al eerder zei: het verschil op de foto is al drie regels: 13 om 10, dus een verschil van minstens 30%.
3. Elke regel heeft meer woorden op de grotere reader dan op de 6" reader.
4. Je geeft zelf aan dat er witruimte is die op een gevulde pagina het verschil nog groter maakt dan het in de foto al is.

Maar voordat dit een welles/nietes-discussie wordt, hier:


Aantal woorden op het 6" scherm: 153
Aantal woorden op het 7.8" scherm: 285

Dat is een verschil van 132 woorden: (132/153) x 100% = 86,27% meer woorden.

Zoals ik eerder zei:
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
60% extra tekst is dus nog een redelijk conservatieve schatting.

Maar allen bedankt voor het meedenken. Ik denk inderdaad dat het toch de Aura One gaat worden :)
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:05:25 #13
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171376872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:04 schreef Rowlf het volgende:
En oja: die coderegel die voor de optie zorgt om de kop- en voettekst uit en aan te zetten vind je
hier.
Top, die ga ik zeker uitproberen. Bedankt! ^O^

En wat je vraag betreft over wat ik als "echt" boek zie: ik lees voornamelijk Engelse hardcovers. Pockets ook wel, maar die vind ik minder fijn lezen. De boeken die ik lees zijn echter vaak behoorlijk dik, wat op vakantie niet handig is. En als een boek in full sized hardcover al 800-1000blz telt, loopt dat op een 6" eReader erg snel op tot een hoeveelheid bladzijden die ontmoedigend werkt. Ik realiseer me dat het nergens op slaat, omdat de hoeveelheid tekst in een boek niet minder wordt door een andere indeling. Maar ik vind "checkpoints" fijn tijdens het lezen, en lees liever een hoofdstuk van 10 bladzijden dan een hoofdstuk van 18 bladzijden met dezelfde hoeveelheid tekst.

Dat zorgt ervoor dat ik een boek als Foucault's Pendulum, met 120 hoofdstukken in 600 bladzijden, sneller uit lees dan The name of the rose, met 40 (?) hoofdstukken in 500 bladzijden.

Ik ben me er heel bewust van dat mijn leesstijl niet de norm is. Maar ik denk wel dat de One beter aansluit op mijn leesstijl dan een 6" eReader. Elke keer dat ik een 6" eReader had, stapte ik na een paar boeken weer over naar papieren boeken. Een 9,7-10" ereader zou voor mij perfect zijn, maar die bestaan volgens mij niet?

[ Bericht 43% gewijzigd door Splackavellie02 op 01-06-2017 17:00:21 ]
pi_171376988
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door Nibb-it op 01-06-2017 17:15:15 ]
pi_171377060
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:28 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik had ook zo'n Sony voordat ze ermee stopte. Maar toen ging ik giga op mijn gezicht en het beeldscherm was kapot. :(

Nu zijn er geen ereaders met fysieke knoppen meer. Tja, PocketBook komt er wel in de buurt maar niet helemaal.
Mijn icarus illumina heeft nog knoppen en touchscreen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_171378616
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Top, die ga ik zeker uitproberen. Bedankt! ^O^

En wat je vraag betreft over wat ik als "echt" boek zie: ik lees voornamelijk Engelse hardcovers. Pockets ook wel, maar die vind ik minder fijn lezen. De boeken die ik lees zijn echter vaak behoorlijk dik, wat op vakantie niet handig is. En als een boek in full sized hardcover al 800-1000blz telt, loopt dat op een 6" eReader erg snel op tot een hoeveelheid bladzijden die ontmoedigend werkt. Ik realiseer me dat het nergens op slaat, omdat de hoeveelheid tekst in een boek niet minder wordt door een andere indeling. Maar ik vind "checkpoints" fijn tijdens het lezen, en lees liever een hoofdstuk van 10 bladzijden dan een hoofdstuk van 18 bladzijden met dezelfde hoeveelheid tekst.

Dat zorgt ervoor dat ik een boek als Foucault's Pendulum, met 120 hoofdstukken in 600 bladzijden, sneller uit lees dan The name of the rose, met 40 (?) hoofdstukken in 500 bladzijden.

Ik ben me er heel bewust van dat mijn leesstijl niet de norm is. Maar ik denk wel dat de One beter aansluit op mijn leesstijl dan een 6" eReader. Elke keer dat ik een 6" eReader had, stapte ik na een paar boeken weer over naar papieren boeken. Een 9,7-10" ereader zou voor mij perfect zijn, maar die bestaan volgens mij niet?
Herkenbaar. Heel soms doe ik een poging tot lezen op de iPhone. Loop
ik vast omdat een boek dan soms 2000 pagina's heeft. En op een e-reader zet ik de tekst zo klein mogelijk.
pi_171386451
Nu ik hier toch ben: wat is het huidige aanbod van e-bookabo's?

Ik heb nu Bookchoice, maar ik vind het assortiment wat magertjes de laatste maanden en ben niet echt te spreken over de veranderingen die ze hebben doorgevoerd. Ik had eerst het literatuurpakket en word nu opgezadeld met chicklits en thrillers. Blegh.

Bliyoo en bol.com vind ik net wat te duur, en je mag de boeken niet houden. Digital Only bij de bieb is het ook net niet ...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 juni 2017 @ 07:56:08 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_171390381
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:02 schreef _Arual_ het volgende:
Nu ik hier toch ben: wat is het huidige aanbod van e-bookabo's?

Ik heb nu Bookchoice, maar ik vind het assortiment wat magertjes de laatste maanden en ben niet echt te spreken over de veranderingen die ze hebben doorgevoerd. Ik had eerst het literatuurpakket en word nu opgezadeld met chicklits en thrillers. Blegh.

Bliyoo en bol.com vind ik net wat te duur, en je mag de boeken niet houden. Digital Only bij de bieb is het ook net niet ...
kobo plus?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_171402383
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 07:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

kobo plus?
Dat is wat ik bedoel met bol.com, is een samenwerking ...
pi_171416316
PocketBook Lux 3 beeldscherm kapot getrapt door erop te staan. :(

Ik zit nu even op internet te kijken en ze zeggen dat het niet handig is om het beeldscherm te vervangen. Losse beeldscherm is 60 euro en de ereader zelf 100 euro. En als je hem vervangt is er ook nog de kans dat die niet 100% gaat werken omdat er ook andere dingen stuk gegaan kunnen zijn. Of bepaalde regels op het beeldscherm kunnen dan wegvallen.

Ik denk dat ik gewoon een nieuwe ga kopen. Ik heb een grote ereader en een kleine. De kleine is dus nu stuk. Voor 80 euro heb je al zo'n Glo. Ik weet niet of dat voor mij is. Er zit namelijk geen fysieke knoppen op.
pi_171418492
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:07 schreef Atak het volgende:
PocketBook Lux 3 beeldscherm kapot getrapt door erop te staan. :(
Tja als je er op gaat staan, dan is het misschien het beste om het te houden bij een inSTAPmodelletje. >:)

De Glo doet het hier nog steeds prima, de schermen van de nieuwere modellen zijn wel iets mooier. De Aura second edition is ook vaak te koop voor 99 euro, is misschien ook nog een optie.
pi_171419066
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:13 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Tja als je er op gaat staan, dan is het misschien het beste om het te houden bij een inSTAPmodelletje. >:)

De Glo doet het hier nog steeds prima, de schermen van de nieuwere modellen zijn wel iets mooier. De Aura second edition is ook vaak te koop voor 99 euro, is misschien ook nog een optie.
Ik heb al een aura one waar ik wel voorzichtig mee om ga want die gaat mijn kamer niet uit. Maar ik heb ook een kleinere model nodig voor buiten. Ik zie niet zo'n verschil tussen de Glo en Aura's.
pi_171419366
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb al een aura one waar ik wel voorzichtig mee om ga want die gaat mijn kamer niet uit. Maar ik heb ook een kleinere model nodig voor buiten. Ik zie niet zo'n verschil tussen de Glo en Aura's.
Er zijn zeker wel verschillen. Het scherm van de nieuwere kobo's is mooier en de schermverlichting is egaler. Daarentegen heeft de Glo nog een sd-card slot, de nieuwere niet.
pi_171419522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:58 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Er zijn zeker wel verschillen. Het scherm van de nieuwere kobo's is mooier en de schermverlichting is egaler. Daarentegen heeft de Glo nog een sd-card slot, de nieuwere niet.
PaperWhite is qua beeldscherm het beste. Ik kom net van de Mediamarkt. Mooi ding maar ik weet niet op ik er ook pdf's op kan zetten en dat het verder allemaal goed werkt. De mensen die daar werken weten niet veel. Ze waren letterlijk 10 minuten bezig om te erachter te komen hoe je naar het Kobo homescherm gaat. Kindle werkte wel fijner maar ik kon geen pdf's uittesten.
pi_171419575
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:04 schreef Atak het volgende:

[..]

PaperWhite is qua beeldscherm het beste. Ik kom net van de Mediamarkt. Mooi ding maar ik weet niet op ik er ook pdf's op kan zetten en dat het verder allemaal goed werkt. De mensen die daar werken weten niet veel.
Ik heb geen PaperWhite, dus ik kan er slechts naar gissen. Maar met de Kobo's vind ik pdf's lezen om te huilen dus die lees ik op de iPad. Ik weet niet of je wel eens Nederlandse boeken koopt, maar als je die met je Kindle Paperwhite wil lezen moet je ze eerst converteren met Calibre naar een voor de Kindle geschikt bestandsformaat.
pi_171420183
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:07 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik heb geen PaperWhite, dus ik kan er slechts naar gissen. Maar met de Kobo's vind ik pdf's lezen om te huilen dus die lees ik op de iPad. Ik weet niet of je wel eens Nederlandse boeken koopt, maar als je die met je Kindle Paperwhite wil lezen moet je ze eerst converteren met Calibre naar een voor de Kindle geschikt bestandsformaat.
Goed dat je dat zegt. Al mijn ebooks zijn pdf en epub dus Kindle gaat het ook niet worden.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:41:12 #27
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171420217
Calibre zet .epub tijdens het synchroniseren gewoon om naar .mobi. Letterlijk drag & drop.
pi_171420298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
Calibre zet .epub tijdens het synchroniseren gewoon om naar .mobi. Letterlijk drag & drop.
Inderdaad, retesimpel. En er is ook een Nederlandse Amazon waar je boeken kunt kopen.
Tap tap tap
pi_171423896
Kindle en Kobo heeft geen goeie PDF support. Daar ben ik net achter gekomen na aantal reviews en video's.

Het gaat weer een PocketBook worden maar dan de nieuwste versie. Deze hebben ze nog niet in Nederland. Maandag dan maar naar Duitsland. Daar is het een stuk goedkoper.

Ik had de lux 3. Deze is de HD versie.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 19:27:48 #30
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171424828
Ik kwam laatst op Banggood deze en deze tegen. In videos ziet het er vrij goed uit, alleen kan ik niet vinden of de 13.3" versie frontlight heeft.

Iemand ervaring met dit merk? Ik ben benieuwd hoe de 13.3" zich verhoudt tot de Sony DPT-RP1. Beiden zijn erg prijzig, maar bieden wel een aantrekkelijke feature set.
pi_171426695
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:43 schreef Atak het volgende:
Kindle en Kobo heeft geen goeie PDF support. Daar ben ik net achter gekomen na aantal reviews en video's.

Het gaat weer een PocketBook worden maar dan de nieuwste versie. Deze hebben ze nog niet in Nederland. Maandag dan maar naar Duitsland. Daar is het een stuk goedkoper.

Ik had de lux 3. Deze is de HD versie.
Dit is wel een heel leuk ding. Ik zie 'm overigens wel in een webshop, voor 159,00. Dat vind ik wel een hoge prijs. Wel leuke features: text to speech, mp3 speler, sd card slot, spelletjes, dropbox integratie, bladerknoppen. Ik ben zeer benieuwd naar deze.
pi_171427043
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:40 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Dit is wel een heel leuk ding. Ik zie 'm overigens wel in een webshop, voor 159,00. Dat vind ik wel een hoge prijs. Wel leuke features: text to speech, mp3 speler, sd card slot, spelletjes, dropbox integratie, bladerknoppen. Ik ben zeer benieuwd naar deze.
Je moet deze vergelijken met alternatieven met dezelfde formaat. Als je dat doet dan is er niks mis met de prijs. Goedkoopste prijs is 150 euro in NL. In Duitsland is het 130 euro.
pi_171427449
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:50 schreef Atak het volgende:

[..]

Je moet deze vergelijken met alternatieven met dezelfde formaat. Als je dat doet dan is er niks mis met de prijs. Goedkoopste prijs is 150 euro in NL. In Duitsland is het 130 euro.
Maar jij was toch op zoek voor een kleine, goedkope e-reader voor buiten? Ik vind deze niet goedkoop. Voor 130 is 'ie nog steeds niet goedkoop. De Aura versie 2 kun je in de aanbieding vaak kopen voor 99. En ik lees dat er ook wel een paar bugs in de firmware zitten. Maar als je 'm koopt ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen ermee. :)
pi_171427895
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 21:01 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Maar jij was toch op zoek voor een kleine, goedkope e-reader voor buiten? Ik vind deze niet goedkoop. Voor 130 is 'ie nog steeds niet goedkoop. De Aura versie 2 kun je in de aanbieding vaak kopen voor 99. En ik lees dat er ook wel een paar bugs in de firmware zitten. Maar als je 'm koopt ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen ermee. :)
Ik had eerst de PocketBook Lux 3. Die kost nu 100 euro. Dat is gewoon dezelfde formaat als de nieuwe PocketBook HD plus die nu tussen de 130-150 euro kost. Zoals ik al eerder zei heb ik geen zin in Kobo. Pdf werkt gewoon niet. Sinds 5 jaar is er niks verbetert aan die pdf support van Kobo las ik ergens. Bij PocketBook krijg je om de zoveel maanden een update. Ik heb ook nooit klachten gehad. Ik denk dat ik weer voor een PocketBook ga maar ik weet niet voor welke.
pi_171645015
Hij is eindelijk binnen. :')

  maandag 12 juni 2017 @ 18:35:20 #36
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171647664
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:25 schreef Atak het volgende:
Hij is eindelijk binnen. :')

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb al een aura one waar ik wel voorzichtig mee om ga want die gaat mijn kamer niet uit. Maar ik heb ook een kleinere model nodig voor buiten. Ik zie niet zo'n verschil tussen de Glo en Aura's.


:?
pi_171649312
Na paar uur testen is dit mijn review:

Inkpad2 pluspunten

+groter scherm
+kan pdf's perfect aan. Zelfs hele grote.
+heeft text to speech. Alleen Engelse, Franse en nog een stem.

Minpunten:
-backlightverlichting is niet egaal; beneden wordt meer verlicht dan boven op het scherm
-wanneer je naar een nieuwe pagina gaat refresht hij niet goed. Letters komen dan niet mooi over op het scherm.

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:35 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]

:?
Aura is niet goed voor pdf's. Die ga ik dus verkopen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Atak op 12-06-2017 19:51:08 ]
  maandag 12 juni 2017 @ 19:49:04 #38
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171649399
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:45 schreef Atak het volgende:

[..]

Aura is niet goed voor pdf's. Die ga ik dus verkopen.
Met Koreader is de Aura beter voor PDF-bestanden dan de Pocketbook:
pi_171649481
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:49 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Met Koreader is de Aura beter voor PDF-bestanden dan de Pocketbook:
Die van mij is inkpad2. Niet de normale versie dus.
pi_171649532
Maar misschien ga ik hem weer terugbrengen om een andere ereader te halen met die nieuwe carta schermen. Hoe lang is de bedenktijd?
  maandag 12 juni 2017 @ 19:53:27 #41
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171649534
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:51 schreef Atak het volgende:

[..]

Die van mij is inkpad2. Niet de normale versie dus.
Dat had ik gezien. De Aura One is ook niet de Aura H20. Beide constateringen doen niets af aan het punt dat in de video gemaakt wordt.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:53:45 #42
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171649539
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:53 schreef Atak het volgende:
Maar misschien ga ik hem weer terugbrengen om een andere ereader te halen met die carta schermen. Hoe lang is de bedenktijd?
Dat ligt eraan waar je hem hebt gehaald.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:56:16 #43
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_171649591
Mits online aangeschaft heb je altijd (ik meen) veertien dagen retourrecht.
pi_171649669
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:56 schreef Nibb-it het volgende:
Mits online aangeschaft heb je altijd (ik meen) veertien dagen retourrecht.
Ok. Ik mail hen wel even om zeker te zijn. Dat backlightverlichting bleeding van die Inkpad2 vind ik echt niet accepteerbaar. Als het echt storend blijf vinden dan breng ik hem terug.

Edit: anders houd ik mijn One, breng ik deze Inkpad2 terug aan haal ik de PocketBook Touch HD. Die heeft wel die nieuwe carta schermen. Maar ja die heeft dus wel een kleiner scherm. Kost 150 euro. En de Inkpad2 kost 180 euro dus maar 30 euro verschil.
pi_171661875
Ik heb dus twee weken bedenktijd op mijn Inkpad2. Ik denk dat ik hem in het weekend ga terugbrengen. De twee grootste redenen zijn dit:
-backlightverlichting-bleeding
-het zwart is kruimelig

Echt niet te geloven. Betaal je zoveel geld krijg je zo'n slecht product. De Lux3 die ik voorheen had, wat ook van dezelfde firma was, had zelfs een beter scherm.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 12:51:28 #46
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171664050
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:14 schreef Atak het volgende:
Ik heb dus twee weken bedenktijd op mijn Inkpad2. Ik denk dat ik hem in het weekend ga terugbrengen. De twee grootste redenen zijn dit:
-backlightverlichting-bleeding
-het zwart is kruimelig

Echt niet te geloven. Betaal je zoveel geld krijg je zo'n slecht product. De Lux3 die ik voorheen had, wat ook van dezelfde firma was, had zelfs een beter scherm.
Is het niet specifiek voor jouw toestel dan? Het kan ook gewoon een hardware defect zijn dat je kunt oplossen door de inlost te ruilen.
pi_171665085
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Is het niet specifiek voor jouw toestel dan? Het kan ook gewoon een hardware defect zijn dat je kunt oplossen door de inlost te ruilen.
Nee, ik wist al van die problemen af maar ik dacht dat het niet zo serieus was omdat mensen in reviews overdrijven. Blijkt dus dat het niet overdreven was. Het is echt een slecht product.
pi_173684769
Kobo Plus: Als je je abonneert en 15 boeken in 1 maand download en je zegt je abonnement daarna op, ben je dan die boeken weer kwijt?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 september 2017 @ 06:54:49 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_173688223
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:23 schreef daniela_007 het volgende:
Kobo Plus: Als je je abonneert en 15 boeken in 1 maand download en je zegt je abonnement daarna op, ben je dan die boeken weer kwijt?
ja, boeken worden niet jouw eigendom, je hebt gebruiksrecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_174874343
Ik wil graag een bepaalde boek lezen maar is van een Kindle. Kan ik die niet op mijn Kobo ereader lezen?
  zondag 5 november 2017 @ 02:26:20 #51
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_174876520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:46 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wil graag een bepaalde boek lezen maar is van een Kindle. Kan ik die niet op mijn Kobo ereader lezen?
Nope doorgaans niet, maar die kun je makkelijk omzetten met een programma als calibre :)
nee, jij dan!
pi_174877101
Na 2,5 jr werkt mijn Wi-Fi niet meer op mijn kobo aura hd.
Kan geen Wi-Fi netwerken vinden en toevoegen.
Harde reset heeft helaas niets geholpen.

Benieuwd hoe lang die het nog blijft doen want hij is ook traag en reageert slecht.
pi_174877859
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 02:26 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nope doorgaans niet, maar die kun je makkelijk omzetten met een programma als calibre :)
Ik heb een Kindle-boek via Amazone en staat nu in mijn Kindle Cloud Reader. En hoe kan ik vandaar uit een boek via Calibre omzetten?
pi_174891399
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 09:22 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Ik heb een Kindle-boek via Amazone en staat nu in mijn Kindle Cloud Reader. En hoe kan ik vandaar uit een boek via Calibre omzetten?
Kijk hier eens: https://rsnijders.info/vakblog/2014/06/29/backup-kindle-ebooks/
Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik heb geen kindle. :)
pi_174891735
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 07:12 schreef het-is-mij het volgende:
Na 2,5 jr werkt mijn Wi-Fi niet meer op mijn kobo aura hd.
Kan geen Wi-Fi netwerken vinden en toevoegen.
Harde reset heeft helaas niets geholpen.

Benieuwd hoe lang die het nog blijft doen want hij is ook traag en reageert slecht.
Wat treurig. Ik heb ook nog een Kobo Aura HD en die werkt nog als een zonnetje. Heb je de nieuwste firmware al? Als je niet kunt verbinden met een netwerk dan is dat natuurlijk iets omslachtiger dan gewoon synchroniseren en de kobo die dan meteen een nieuwe update binnenhaalt. Maar je kunt een nieuwe firmware update ook sideloaden, oftewel downloaden op je pc/mac. Dan je kobo verbinden aan je pc/mac. Zorgen dat je verborgen bestanden (hidden files) zichtbaar zijn. Dan de gedownloade kobo bestandjes in de juiste map gooien. De kobo veilig disconnecten. De kobo start dan vanzelf op en installeert de nieuwe firmware.

Let op: Kobo heeft verschillende firmware versies voor de verschillende Kobo's. Even opletten dus welke je voor de Aura HD nodig hebt. En zorg voor een goede volle batterij, want je wil niet dat hij vastloopt wegens onvoldoende batterij tijdens het installeren.

Hier staan de firmware versies: https://wiki.mobileread.com/wiki/Kobo_Firmware_Releases

Voor de Aura HD heb je Mark 4 nodig. De nieuwste firmware is nu versie 4.6.9995, en daarvan dus mark 4.

Lees hier: https://www.mobileread.co(...)=2159181&postcount=3 hoe je deze firmware installeert. In het kort: je download dus een zipje. Die unzip je. Dan gooi je alle bestandjes uit het zipje in de .kobo folder van de kobo.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Mijn kobo's werken zeer snel met de nieuwste firmware. Maar misschien is er iets hardware-matigs stuk aan je kobo waardoor deze geen netwerken meer vindt. Dan heb je er natuurlijk niets aan. ;( Succes.
pi_174894351
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 20:49 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Wat treurig. Ik heb ook nog een Kobo Aura HD en die werkt nog als een zonnetje. Heb je de nieuwste firmware al? Als je niet kunt verbinden met een netwerk dan is dat natuurlijk iets omslachtiger dan gewoon synchroniseren en de kobo die dan meteen een nieuwe update binnenhaalt. Maar je kunt een nieuwe firmware update ook sideloaden, oftewel downloaden op je pc/mac. Dan je kobo verbinden aan je pc/mac. Zorgen dat je verborgen bestanden (hidden files) zichtbaar zijn. Dan de gedownloade kobo bestandjes in de juiste map gooien. De kobo veilig disconnecten. De kobo start dan vanzelf op en installeert de nieuwe firmware.

Let op: Kobo heeft verschillende firmware versies voor de verschillende Kobo's. Even opletten dus welke je voor de Aura HD nodig hebt. En zorg voor een goede volle batterij, want je wil niet dat hij vastloopt wegens onvoldoende batterij tijdens het installeren.

Hier staan de firmware versies: https://wiki.mobileread.com/wiki/Kobo_Firmware_Releases

Voor de Aura HD heb je Mark 4 nodig. De nieuwste firmware is nu versie 4.6.9995, en daarvan dus mark 4.

Lees hier: https://www.mobileread.co(...)=2159181&postcount=3 hoe je deze firmware installeert. In het kort: je download dus een zipje. Die unzip je. Dan gooi je alle bestandjes uit het zipje in de .kobo folder van de kobo.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Mijn kobo's werken zeer snel met de nieuwste firmware. Maar misschien is er iets hardware-matigs stuk aan je kobo waardoor deze geen netwerken meer vindt. Dan heb je er natuurlijk niets aan. ;( Succes.
Super zeg, thx.
Een dezer dgn even rustig uitproberen.
pi_174900746
Ik twijfel nogal of ik een e-reader ga aanschaffen.

Ik lees vanalles, van geschiedenis boeken tot Dan Brown en Tess Gerritssen etc.
Ik heb een mooie bibliotheek kamer thuis en vind het dus mooi om daar steeds boeken aan toe te voegen.

Aan de andere kant vind ik het wel handig om in bed en op reis alleen de e-reader mee te nemen. Maar weer zonde dat die boeken dan niet in de kast komen.
Dubbel kopen is ook weer zowat....

Paar vragen:
- Zijn er e-readers waarbij je de computer niet nodig hebt, en bijvoorbeeld e-pubs per mail (o.i.d) kunnen ontvangen?
- Wat zijn de ervaringen van readers die ook gebruikt worden om in bad (of sauna (geen stoombad) te lezen?
- Voor lezen in het donker heb je eentje nodig met backlight?

Lastige keuze dit :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2017 11:51:42 ]
pi_174905498
quote:
99s.gif Op maandag 6 november 2017 11:41 schreef Blue_note het volgende:
Ik twijfel nogal of ik een e-reader ga aanschaffen.

Ik lees vanalles, van geschiedenis boeken tot Dan Brown en Tess Gerritssen etc.
Ik heb een mooie bibliotheek kamer thuis en vind het dus mooi om daar steeds boeken aan toe te voegen.

Aan de andere kant vind ik het wel handig om in bed en op reis alleen de e-reader mee te nemen. Maar weer zonde dat die boeken dan niet in de kast komen.
Dubbel kopen is ook weer zowat....

Paar vragen:
- Zijn er e-readers waarbij je de computer niet nodig hebt, en bijvoorbeeld e-pubs per mail (o.i.d) kunnen ontvangen?
- Wat zijn de ervaringen van readers die ook gebruikt worden om in bad (of sauna (geen stoombad) te lezen?
- Voor lezen in het donker heb je eentje nodig met backlight?

Lastige keuze dit :D
Voor zover ik weet heeft alleen Kobo waterdichte e-readers, ik heb nu de H2O 2nd edition en die bevalt mij prima, ik lees er regelmatig mee in bad.
Met zowel de Kobo als de Kindle e-readers kun je boeken op het apparaat zelf in de bijbehorende webshop kopen (resp. Bol en Amazon) Je hebt dan geen computer nodig. Bij de Kindles kun je boeken ook mailen, maar die ondersteunt geen e-pubs, dus dan moet je je boeken eerst omzetten naar een ander formaat.
Als je wil lezen in het donker zonder andere verlichting heb je inderdaad een backlight nodig, maar dat hebben de meeste tegenwoordig wel, en als je een waterdichte wil heb je volgens mij altijd een backlight.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_174905651
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:26 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft alleen Kobo waterdichte e-readers, ik heb nu de H2O 2nd edition en die bevalt mij prima, ik lees er regelmatig mee in bad.
Met zowel de Kobo als de Kindle e-readers kun je boeken op het apparaat zelf in de bijbehorende webshop kopen (resp. Bol en Amazon) Je hebt dan geen computer nodig. Bij de Kindles kun je boeken ook mailen, maar die ondersteunt geen e-pubs, dus dan moet je je boeken eerst omzetten naar een ander formaat.
Als je wil lezen in het donker zonder andere verlichting heb je inderdaad een backlight nodig, maar dat hebben de meeste tegenwoordig wel, en als je een waterdichte wil heb je volgens mij altijd een backlight.
Thanks voor je uitgebreide antwoord!

technisch is het prima mogelijk wat ik wil. Nu alleen nog de keuze maken of ik wil inleveren op m'n hardcopy collectie....

Dat vind ik het lastigste.
pi_174911206
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 22:24 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Super zeg, thx.
Een dezer dgn even rustig uitproberen.
Laat even weten of het lukt! Dat zou leuk zijn! :)

quote:
99s.gif Op maandag 6 november 2017 11:41 schreef Blue_note het volgende:
Ik twijfel nogal of ik een e-reader ga aanschaffen.

Ik lees vanalles, van geschiedenis boeken tot Dan Brown en Tess Gerritssen etc.
Ik heb een mooie bibliotheek kamer thuis en vind het dus mooi om daar steeds boeken aan toe te voegen.

Aan de andere kant vind ik het wel handig om in bed en op reis alleen de e-reader mee te nemen. Maar weer zonde dat die boeken dan niet in de kast komen.
Dubbel kopen is ook weer zowat....

Paar vragen:
- Zijn er e-readers waarbij je de computer niet nodig hebt, en bijvoorbeeld e-pubs per mail (o.i.d) kunnen ontvangen?
- Wat zijn de ervaringen van readers die ook gebruikt worden om in bad (of sauna (geen stoombad) te lezen?
- Voor lezen in het donker heb je eentje nodig met backlight?

Lastige keuze dit :D
Je leest Dan Brown en Tess Gerritsen, lees je die in het Engels of in het Nederlands? Als je je boeken het vaakst in het Engels leest kan een Kindle nuttig zijn. Lees je voornamelijk in het Nederlands dan is een Kobo heel makkelijk. Wat FrankRicard zegt: je hebt bij een Kobo niet perse een computer nodig. Daarbij wil ik aanvullen dat je die wel nodig hebt als je e-books bij de bibliotheek wil lenen. Bij boeken die je koopt bij kobo of bol niet, als je je kobo reader synchroniseert verschijnen je gekochte boeken als vanzelf op je reader.

Voor wat betreft je boeken dilemma: ik verzamelde ook ooit papieren boeken, maar daar ben ik mee gestopt. Ik heb zelfs heel veel papieren boeken weggedaan :o en heb nu alleen mijn ultieme favoriete papieren boeken nog over. Dat ruimt lekker op. ^O^ Van de ebooks die ik koop bewaar ik een kopie in Calibre op de computer, een soort digitale boekenkast. Ik vind ebooks ideaal. Al mijn favorieten kan ik nu overal mee naar toe nemen. Op vakantie hoef ik niet meer van tevoren te bedenken welk boek of welk genre ik wil lezen, ik neem gewoon van alles wat mee. Altijd keuze.
Mocht je bepaalde boeken toch op papier in de boekenkast willen: een jaar nadat een boek gepubliceerd is staan er meerdere exemplaren bij je plaatselijke kringloopwinkel voor een habbekrats. ;) Maar ikzelf lees nauwelijks nog papieren boeken, ik vind ze al snel te zwaar om vast te houden en als het gaat schemeren moet je ook nog onder een lamp gaan zitten :') .
Maar goed: je hoeft ook niet te kiezen tussen OF papier OF e-reader, je kunt het ene boek op papier kopen (voor je boekenkast) en een iets meer pulp-achtig boek dat je maar 1 keer leest als e-book.

Ik heb zelf een Kobo H2O2, dus met frontlight, en dat is erg ideaal. Ik vind het ook makkelijk dat hij waterdicht is, al gebruik ik dat minder dan ik gedacht had. Los van het waterdichte is deze e-reader de beste die ik ooit gehad heb. Of deze in de sauna gebruikt kan worden weet ik niet, dat hij waterdicht is wil niet zeggen dat hij ook tegen dergelijke temperaturen bestand is.

Succes met je keuze! :)
pi_174917069
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:13 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Laat even weten of het lukt! Dat zou leuk zijn! :)

[..]

Je leest Dan Brown en Tess Gerritsen, lees je die in het Engels of in het Nederlands? Als je je boeken het vaakst in het Engels leest kan een Kindle nuttig zijn. Lees je voornamelijk in het Nederlands dan is een Kobo heel makkelijk. Wat FrankRicard zegt: je hebt bij een Kobo niet perse een computer nodig. Daarbij wil ik aanvullen dat je die wel nodig hebt als je e-books bij de bibliotheek wil lenen. Bij boeken die je koopt bij kobo of bol niet, als je je kobo reader synchroniseert verschijnen je gekochte boeken als vanzelf op je reader.

Voor wat betreft je boeken dilemma: ik verzamelde ook ooit papieren boeken, maar daar ben ik mee gestopt. Ik heb zelfs heel veel papieren boeken weggedaan :o en heb nu alleen mijn ultieme favoriete papieren boeken nog over. Dat ruimt lekker op. ^O^ Van de ebooks die ik koop bewaar ik een kopie in Calibre op de computer, een soort digitale boekenkast. Ik vind ebooks ideaal. Al mijn favorieten kan ik nu overal mee naar toe nemen. Op vakantie hoef ik niet meer van tevoren te bedenken welk boek of welk genre ik wil lezen, ik neem gewoon van alles wat mee. Altijd keuze.
Mocht je bepaalde boeken toch op papier in de boekenkast willen: een jaar nadat een boek gepubliceerd is staan er meerdere exemplaren bij je plaatselijke kringloopwinkel voor een habbekrats. ;) Maar ikzelf lees nauwelijks nog papieren boeken, ik vind ze al snel te zwaar om vast te houden en als het gaat schemeren moet je ook nog onder een lamp gaan zitten :') .
Maar goed: je hoeft ook niet te kiezen tussen OF papier OF e-reader, je kunt het ene boek op papier kopen (voor je boekenkast) en een iets meer pulp-achtig boek dat je maar 1 keer leest als e-book.

Ik heb zelf een Kobo H2O2, dus met frontlight, en dat is erg ideaal. Ik vind het ook makkelijk dat hij waterdicht is, al gebruik ik dat minder dan ik gedacht had. Los van het waterdichte is deze e-reader de beste die ik ooit gehad heb. Of deze in de sauna gebruikt kan worden weet ik niet, dat hij waterdicht is wil niet zeggen dat hij ook tegen dergelijke temperaturen bestand is.

Succes met je keuze! :)
Zowel Engels als Nederlands, net hoe het uitkomt.
Ik heb qua hardware al wel de keuze gemaakt en ga voor de Kobo H2O2.

Ik heb de Kobo Desktop app eens gedownload (voor Mac) maar je kunt in de App niet alvast een bibliotheek aanmaken van boeken die je al hebt he? Dat kan alleen als je een reader hebt verbonden?

Is het overigens legaal om een .epub aan te schaffen te delen met iemand? Een boek kun je ook uitlenen immers?!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2017 09:49:19 ]
pi_174917562
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zowel Engels als Nederlands, net hoe het uitkomt.
Ik heb qua hardware al wel de keuze gemaakt en ga voor de Kobo H2O2.

Ik heb de Kobo Desktop app eens gedownload (voor Mac) maar je kunt in de App niet alvast een bibliotheek aanmaken van boeken die je al hebt he? Dat kan alleen als je een reader hebt verbonden?

Is het overigens legaal om een .epub aan te schaffen te delen met iemand? Een boek kun je ook uitlenen immers?!
O, Kobo Desktop :{w Dat vind ik helemaal niks. Slechte ervaringen mee, en ik heb het van mijn computer afgegooid. Ik gebruik Calibre, super fantastisch gratis programma. Gekochte boeken sla ik daar op. Als ik een nieuwe Kobo heb, dan verbind ik mijn kobo aan de computer en stuur de boeken die ik wil lezen door naar de kobo. In Calibre kun je wel alvast een bibliotheek aanmaken voor boeken die je al hebt. ^O^ . Met gekochte epubs die beveiligd zijn kun en mag je helemaal niks. :') Als je de drm eraf haalt kun je een epub wel delen, maar dat maakt het natuurlijk nog niet legaal.

Papieren boeken kun je uitlenen en doorverkopen, digitaal gelden er andere rechten. Heel vervelend. Net zoals dat er op een papieren boek 6% btw zit en op een digitale 21%.
pi_174917750
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:22 schreef Rowlf het volgende:

[..]

O, Kobo Desktop :{w Dat vind ik helemaal niks. Slechte ervaringen mee, en ik heb het van mijn computer afgegooid. Ik gebruik Calibre, super fantastisch gratis programma. Gekochte boeken sla ik daar op. Als ik een nieuwe Kobo heb, dan verbind ik mijn kobo aan de computer en stuur de boeken die ik wil lezen door naar de kobo. In Calibre kun je wel alvast een bibliotheek aanmaken voor boeken die je al hebt. ^O^ . Met gekochte epubs die beveiligd zijn kun en mag je helemaal niks. :') Als je de drm eraf haalt kun je een epub wel delen, maar dat maakt het natuurlijk nog niet legaal.

Papieren boeken kun je uitlenen en doorverkopen, digitaal gelden er andere rechten. Heel vervelend. Net zoals dat er op een papieren boek 6% btw zit en op een digitale 21%.
Ik val in herhaling, maar wederom bedankt!

Calibre it is ^O^

Daarmee kun je ook rechtstreeks syncen met de e-reader?
pi_174923284
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik val in herhaling, maar wederom bedankt!

Calibre it is ^O^

Daarmee kun je ook rechtstreeks syncen met de e-reader?
Ja, moet hij er wel met een kabeltje aan hangen.

Dat is eigenlijk de enige feature van mijn Kindle Touch die ik mis op mijn Kobo H2O2. Bij die Kindle kon ik Calibre gewoon boeken laten mailen, zodat ik dat apparaat niet van de slaapkamer hoefde te halen om er nieuwe boeken op te zetten. Maar ja, waterdicht en frontlight zijn toch features die ik belangrijker vind.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_174923547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:34 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ja, moet hij er wel met een kabeltje aan hangen.

Dat is eigenlijk de enige feature van mijn Kindle Touch die ik mis op mijn Kobo H2O2. Bij die Kindle kon ik Calibre gewoon boeken laten mailen, zodat ik dat apparaat niet van de slaapkamer hoefde te halen om er nieuwe boeken op te zetten. Maar ja, waterdicht en frontlight zijn toch features die ik belangrijker vind.
Heb vandaag eens alles netjes gerangschikt, aangepast, gelijke covers (qua grootte), reeksen toegevoegd etc. in Calibre.

Kun je deze meta-data van bijvoorbeeld reeksen (dus een boek van een bepaalde schrijver is bijvoorbeeld deel 3 in de reeks medisch) ook op de e-reader terugvinden?
pi_174923688
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Heb vandaag eens alles netjes gerangschikt, aangepast, gelijke covers (qua grootte), reeksen toegevoegd etc. in Calibre.

Kun je deze meta-data van bijvoorbeeld reeksen (dus een boek van een bepaalde schrijver is bijvoorbeeld deel 3 in de reeks medisch) ook op de e-reader terugvinden?
Geen idee, ik ben daar te lui voor.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_174927994
Iemand die dat wel gebruikt? Of heb ik alle meta-data voor niks toegevoegd _O-

Ik vind het wel prettig om de volgorde van reeksen te kunnen zien.
pi_174930123
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:30 schreef Blue_note het volgende:
Iemand die dat wel gebruikt? Of heb ik alle meta-data voor niks toegevoegd _O-

Ik vind het wel prettig om de volgorde van reeksen te kunnen zien.
Ja dat kan, en ja dat gebruik ik ook. Heel lang geleden heb ik dat in Calibre 'ns ingesteld, enorm mee geknoeid en later nog ge-finetuned. Nu werkt het, maar vraag me niet hoe. :@ Het forum van mobileread is een goede bron van informatie en ook bij de volgende linkjes kun je wat info vinden: https://rsnijders.info/va(...)-op-je-kobo-ereader/ en https://rsnijders.info/vakblog/2013/08/15/kobo-shelves-calibre/

Gelukkig hoef je het maar 1 keer in te stellen, en bij iedere nieuwe kobo die ik aanschaf :X :') zitten deze juiste instellingen al in Calibre.
pi_174931894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:45 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ja dat kan, en ja dat gebruik ik ook. Heel lang geleden heb ik dat in Calibre 'ns ingesteld, enorm mee geknoeid en later nog ge-finetuned. Nu werkt het, maar vraag me niet hoe. :@ Het forum van mobileread is een goede bron van informatie en ook bij de volgende linkjes kun je wat info vinden: https://rsnijders.info/va(...)-op-je-kobo-ereader/ en https://rsnijders.info/vakblog/2013/08/15/kobo-shelves-calibre/

Gelukkig hoef je het maar 1 keer in te stellen, en bij iedere nieuwe kobo die ik aanschaf :X :') zitten deze juiste instellingen al in Calibre.
^O^ ^O^
Ik neem aan dat je die serie velden ook mag leeglaten bij 'losse' boeken in Calibre? Of gaat het dan mis?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2017 21:58:46 ]
pi_174936021
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:58 schreef Blue_note het volgende:

[..]

^O^ ^O^
Ik neem aan dat je die serie velden ook mag leeglaten bij 'losse' boeken in Calibre? Of gaat het dan mis?
Ja, gewoon leeg laten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:34 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ja, moet hij er wel met een kabeltje aan hangen.

Dat is eigenlijk de enige feature van mijn Kindle Touch die ik mis op mijn Kobo H2O2. Bij die Kindle kon ik Calibre gewoon boeken laten mailen, zodat ik dat apparaat niet van de slaapkamer hoefde te halen om er nieuwe boeken op te zetten. Maar ja, waterdicht en frontlight zijn toch features die ik belangrijker vind.
In theorie kun je nog de Calibre content server gebruiken. Die kun je aanzetten in Calibre. Dan kun je op de H2O2 (en andere modellen kobo's) internet opgaan (staat in 'instellingen' onder 'beta features') naar het ip adres van de computer waar de content server draait, als url invullen ht tp://127.0.0.0:8080 (maar dan het echte externe ip adres van je computer) dan zie je op je kobo je hele database, en je kunt er ook in zoeken. En je kunt de boeken van je keuze downloaden naar je kobo. ^O^ NB: in een paar voorlaatste versies van de firmware lukte het downloaden niet, maar in de allernieuwste firmware voor de Kobo is deze functie weer hersteld.

't Is een beetje omslachtige manier, het is eigenlijk gewoon makkelijker de Kobo aan een kabeltje te leggen aan je computer. :') Maar goed, het kan dus ook zonder kabeltje.
pi_175027780
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:13 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Laat even weten of het lukt! Dat zou leuk zijn! :)

[..]


Heeft helaas niet geholpen maar toch thx voor de tip.
pi_175310185
Ik wilde pas e-books via de bibliotheek lenen, maar wat een gedoe was dat zeg :{
Vanwege de rechten moest je eerst een account aanmaken bij Adobe Digital Editions en dan kon je het boek downloaden en dan moest je het vanuit Adobe importeren op je e-reader. Was nog best even een geklooi, erg soepel ging het allemaal niet.
Snap wel dat ze er voor ouderen dus speciale cursussen voor geven o|O

Verder gebruik ik Calibre, dat gaat een stuk makkelijker. Wel ben ik iemand die dus niet honderden boeken op dr e-reader (ik heb een Kobo H2O) heeft staan.
Ook al kun je wel zoeken op titel/auteur etc, dan raak ik het overzicht kwijt :')
Dus pas toen ik op vakantie ging heb ik er gewoon een stuk of 10 opgezet, van verschillende genres. Zodat ik wel wat afwisseling had en toch wel wist dat ik de boeken die erop stonden leuk vond. Uiteindelijk heb ik er maar 2 gelezen :')
Maar dan is een e-reader toch wel makkelijker, ipv 10 echte boeken meenemen op vakantie en er maar 2 lezen ;)

Ik heb ook nog een boekenkast (Kallax 5x5 vakken) vol met echte boeken, vooral informatieve boeken vind ik toch wel fijn om nog in het echt te hebben. Toen ik begin dit jaar ging verhuizen heb ik wel een heleboel leesboeken naar de Kringloop gebracht. Die lees je toch maar 1/2 keer en dat kan prima op een e-reader. Helemaal geen echte boeken meer in huis zie ik niet zo snel gebeuren, daar ben ik veel te veel een liefhebber voor :)

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 26-11-2017 01:06:08 ]
pi_175724153
Nu eerst mijn ereader (een Sony PRST nog wat uit het jaar kruik) en daarna mijn tablet het heeft gegeven is het tijd om een goede ereader te kopen :)

Ik zit een beetje te dubben over de grootte. Ik heb nu een Kobo (weet even niet welke versie) van een vriendin te leen, met een scherm van 6 inch. Dit vind ik te klein. Ik zit nu te twijfelen tussen de Aura H20 met 6,8 inch en Kobo Aura One. Ik heb in de winkels gekeken om te testen maar vind het lastig om een keuze te maken. Ik ben namelijk bang dat de H20 alsnog te klein is en de Aura One lijkt mij weer zo groot :') Iemand advies?
pi_175724882
Die Sony, beviel die? Want dat was vast ook een 6" e-reader?

Waar ga je je e-reader gebruiken? Als je m overal heen wil slepen zou ik niet de Aura One nemen, die is groter, zwaarder en duurder en de batterij gaat minder lang mee. Gebruik je 'm alleen thuis dan zijn die bezwaren minder relevant wellicht. De comfort verlichting schijnt bij de One bij sommigen vlekkerig te zijn.

Een 6 inch kobo Aura is al prima, als je een slagje groter neemt heb je de Kobo Aura H2O edition 2 prachtig ding, toch nog wel redelijk goed mee te nemen, goede batterij, waterdicht (dat is de gewone Aura niet), en niet zo heel zwaar om vast te houden.
pi_175725085
Sony maakt geen ereaders meer. Die kan je nog alleen tweedehands kopen.
pi_175725207
Dank voor je reactie :) Ik heb even gezocht naar de overleden Sony ereader gehad en het gaat om deze. Grappig om daar nog een recensie over te lezen.

Ik was inderdaad tevreden over de ereader (hoewel ik op een gegeven moment licht op het scherm miste. Deze ereader had inderdaad een 6 inch scherm, maar het grappige is dat ik nooit het gevoel heb dat ik zo vaak moest bladeren. Dat heb ik bij de Kobo Aura die ik nu te leen heb dus wel. En dat terwijl het scherm dus even groot is :?

De ereader wil ik ook voor onderweg gebruiken. Dus op jouw verhaal afgaande lijkt de H2o dan een prima keuze. En dus ook handig om in bad,te lezen :D
pi_175726367
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:50 schreef DorothyGale het volgende:
Dank voor je reactie :) Ik heb even gezocht naar de overleden Sony ereader gehad en het gaat om deze. Grappig om daar nog een recensie over te lezen.

Ik was inderdaad tevreden over de ereader (hoewel ik op een gegeven moment licht op het scherm miste. Deze ereader had inderdaad een 6 inch scherm, maar het grappige is dat ik nooit het gevoel heb dat ik zo vaak moest bladeren. Dat heb ik bij de Kobo Aura die ik nu te leen heb dus wel. En dat terwijl het scherm dus even groot is :?

De ereader wil ik ook voor onderweg gebruiken. Dus op jouw verhaal afgaande lijkt de H2o dan een prima keuze. En dus ook handig om in bad,te lezen :D
Ik heb de h2o 2 en ben er zeer tevreden mee. Prima formaat, gewicht is goed te doen. Verlichting is ook prima!
pi_175741546
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:36 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik heb de h2o 2 en ben er zeer tevreden mee. Prima formaat, gewicht is goed te doen. Verlichting is ook prima!
Idem, ik ben zelf ook erg blij met het oranje licht voor 's avonds in bed. En hij past nog net in mijn binnenzak.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_175749739
Wat voor binnenzak heb je dan wel niet :o
pi_175751414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:27 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Idem, ik ben zelf ook erg blij met het oranje licht voor 's avonds in bed. En hij past nog net in mijn binnenzak.
Flinke zak dan wel :P
pi_176122776
Ik heb net mijn Kbo H20 in mijn bezit en met de instellingen bezig. Nu valt het mij op dat de reader langzaam reageert op de knoppen die ik intik. Hoort dat zo? Ik weet dat het geen smartphone is.. maar het viel mij toch op.
pi_176123086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:06 schreef DorothyGale het volgende:
Ik heb net mijn Kbo H20 in mijn bezit en met de instellingen bezig. Nu valt het mij op dat de reader langzaam reageert op de knoppen die ik intik. Hoort dat zo? Ik weet dat het geen smartphone is.. maar het viel mij toch op.
Zoals het menu en bladzijdes omslaan etc?
Het is anders dan een iPad maar wel vrij vlot hier.

Is 'ie heel vol?
pi_176123268
Ik ben bezig met het intypen van mijn inloggegevens en dat gaat behoorlijk traag. Bladzijdes omslaan gaat okee maar zodra ik in het menu bezig ben, loopt het allemaal wat trager.

Hij is wel vrij vol ja.

Dus eerst maar even wat verwijderen :)
pi_176125069
Hmm.. ik heb alle boeken verwijderd, het apparaat weer naar de fabrieksinstellingen terug gezet maar het blijft drama. Zelfs als ik langzaam typ kan de ereader het niet bijhouden. De Aura die ik te leen heb, heeft daar helemaal geen last van.

Denk dat ik 'm ga ruilen voor een ander exemplaar.
pi_176138578
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:57 schreef DorothyGale het volgende:
Hmm.. ik heb alle boeken verwijderd, het apparaat weer naar de fabrieksinstellingen terug gezet maar het blijft drama. Zelfs als ik langzaam typ kan de ereader het niet bijhouden. De Aura die ik te leen heb, heeft daar helemaal geen last van.

Denk dat ik 'm ga ruilen voor een ander exemplaar.
Heb je edition 1 of 2? Over 1 heb ik dit inderdaad vaker gehoord.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 december 2017 @ 09:05:00 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_176138944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:57 schreef DorothyGale het volgende:
Hmm.. ik heb alle boeken verwijderd, het apparaat weer naar de fabrieksinstellingen terug gezet maar het blijft drama. Zelfs als ik langzaam typ kan de ereader het niet bijhouden. De Aura die ik te leen heb, heeft daar helemaal geen last van.

Denk dat ik 'm ga ruilen voor een ander exemplaar.
gaat t om t typen in de browser? dat is inderdaad langzamer/langzaam
Bladeren van pagina bij t uitzoeken van boeken, niet heel langzaam maar ook niet zo snel als op een telefoon.
Bladeren in een boek, gewoon normaal
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_176154819
Het lijkt erop dat ik editie 2 had, maar dat weet ik dus niet zeker. De ereader heb ik namelijk weer terug gebracht. Niet alleen het typen ging heeel erg langzaam, maar ook de menuweergave was rommelig en ik moest vaak twee keer drukken op knoppen. Had er geen goed gevoel bij.

Dus nu ergens anders een andere kopen :)
pi_176703251
Hallo hallo,
Via essent kreeg ik een e-mail dat ik een aantal e-books gratis mocht uitzoeken op Bookchoice.

Echter, de site kan ik niet benaderen op de een of andere manier. Hebben meer mensen dit probleem??
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_176703266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:02 schreef maxmit het volgende:
Hallo hallo,
Via essent kreeg ik een e-mail dat ik een aantal e-books gratis mocht uitzoeken op Bookchoice.

Echter, de site kan ik niet benaderen op de een of andere manier. Hebben meer mensen dit probleem??
Ik had die mail ook, vanmiddag deed hij het niet maar rond een uur of vijf weer wel. Beetje overbelast denk ik :D
Tap tap tap
pi_176704809
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik had die mail ook, vanmiddag deed hij het niet maar rond een uur of vijf weer wel. Beetje overbelast denk ik :D
Duidelijk, dank je. Morgen even weer proberen.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_176723619
Ik heb inmiddels een andere Kobo earder, dit is editie 2. En de eerste was dat inderdaad niet. Ben er heel erg blij mee, loopt als een zonnetje O+
pi_180006739
Mijn Pocketbook Touch Lux 3 is gisteren gesneuveld (vriendin ging erop zitten...)
Op zich was ik wel tevreden van het ding, backlight, SD-kaart, WiFi, redelijk vlot in gebruik. Minpunten waren wel de vrij lage pixeldichtheid waardoor letters er wat rafelig uitzien (toch een fors minpunt tov. een gewoon boek) en vrij klein scherm (6").

Wat ik minimaal wil is het volgende:
- E-ink (lange accuduur)
- Backlight
- minimaal 250ppi
- vlotte werking (mijn oude Sony had soms veel tijd nodig om een boek te openen)
- Epub en PDF
- SD kaart zou erg fijn zijn(geen must)
- Hoesje/cover moet beschikbaar zijn

De race gaat nu tussen de PocketBook InkPad 3 maar die is nogal duur (¤250) en best groot (7,8") en de Kobo Aura H2O. De Kobo is wat goedkoper(¤180) maar daar lees ik weer van dat die takketraag zou zijn. De PB is veel nieuwer qua marktintroductie en heeft een dualcore processor van 1GHz waar de Kobo singlecore is.

Wat is wijsheid? Mijn wederhelft neemt de schuld op zich en als ik er een beetje bijleg is de Inkpad 3 wel bereikbaar qua prijs. Echter, zoveel geld voor een e-reader?
Ik heb een vrij grote collectie epub's (rechtenvrij, Gutenberg etc) dus dat moet mogelijk blijven waardoor Kindle alvast afvalt.
pi_180133816
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:52 schreef eRKa het volgende:
Mijn Pocketbook Touch Lux 3 is gisteren gesneuveld (vriendin ging erop zitten...)
Op zich was ik wel tevreden van het ding, backlight, SD-kaart, WiFi, redelijk vlot in gebruik. Minpunten waren wel de vrij lage pixeldichtheid waardoor letters er wat rafelig uitzien (toch een fors minpunt tov. een gewoon boek) en vrij klein scherm (6").

Wat ik minimaal wil is het volgende:
- E-ink (lange accuduur)
- Backlight
- minimaal 250ppi
- vlotte werking (mijn oude Sony had soms veel tijd nodig om een boek te openen)
- Epub en PDF
- SD kaart zou erg fijn zijn(geen must)
- Hoesje/cover moet beschikbaar zijn

De race gaat nu tussen de PocketBook InkPad 3 maar die is nogal duur (¤250) en best groot (7,8") en de Kobo Aura H2O. De Kobo is wat goedkoper(¤180) maar daar lees ik weer van dat die takketraag zou zijn. De PB is veel nieuwer qua marktintroductie en heeft een dualcore processor van 1GHz waar de Kobo singlecore is.

Wat is wijsheid? Mijn wederhelft neemt de schuld op zich en als ik er een beetje bijleg is de Inkpad 3 wel bereikbaar qua prijs. Echter, zoveel geld voor een e-reader?
Ik heb een vrij grote collectie epub's (rechtenvrij, Gutenberg etc) dus dat moet mogelijk blijven waardoor Kindle alvast afvalt.
Ik heb een 9.7 inch Pocketbook en ik wil niks anders meer. Helaas geen backlight maar verder zit er wel een SD kaartje op, en bluetooth en wifi. Helaas niet zo snel en ook niet de PPI die jij wilt.
Als ik nu een e-reader zou kopen dan zou het eentje zijn die CBR/CBZ formaten kan openen (stripboeken). En ja ik weet dat stripboeken in kleur mooier zijn maar e-ink is wel een absolute must.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_180143511
Ik heb een Kobo H2O versie 2 van 7,8 inch en een Kobo Glo HD van 6 inch. Ik vind het frontlight van de H2O, die een blauwlichtfilter heeft, heel erg mooi. Maar eigenlijk vind ik de reader iets te zwaar om langdurig prettig vast te houden. De Glo HD is niet meer verkrijgbaar maar nu zou de Kobo Clara HD een optie kunnen zijn, die heeft overigens ook een blauwlichtfilter. Zowel Aura H2O als Clara hebben zo'n 6GB aan vrij geheugen, dat is voor veel mensen genoeg. Op beide readers kun je ook strips lezen in cbr/cbz formaat.

Als het gewicht van de e-reader je echt niets uitmaakt kun je ook nog kiezen voor de Aura One. Groot scherm, mooi ding, hoge prijs. :)
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:16:54 #95
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180450054
Vandaag de Kobo Aura One gekocht, vannacht even wat boeken laden.

Gezien de rest hier in huis liever bij de 6” Aura blijft, is mijn Aura HD over. Iemand hier die er interesse in heeft?
pi_180450117
Aura one hier. Fijne reader. Ik had een H2O maar die ligt nog in een vliegtuig of in een hotel...

Vooral het ingebouwde backlight is echt iets dat ik niet zou willen missen.
Whatever...
pi_180453905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Vandaag de Kobo Aura One gekocht, vannacht even wat boeken laden.

Gezien de rest hier in huis liever bij de 6” Aura blijft, is mijn Aura HD over. Iemand hier die er interesse in heeft?
Mooi ding lijkt me dat.

Nu even ereaderloos, had een Pocketbook. Nieuwe is bijna bij elkaar gespaard :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:25:55 #98
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180454162
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mooi ding lijkt me dat.

Nu even ereaderloos, had een Pocketbook. Nieuwe is bijna bij elkaar gespaard :7
Interesse in een Aura HD? 😂
pi_180454760
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Interesse in een Aura HD? 😂
Ben wel toe aan een eerstehands 😁
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_180455857
Liet vanmorgen m'n kindle keihard vallen, bijna een reden om een nieuwe met backlight te kopen. Maar hij doet het nog gewoon na zes jaar.
Tap tap tap
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:24:24 #101
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180530224
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:30 schreef CherryLips het volgende:
Liet vanmorgen m'n kindle keihard vallen, bijna een reden om een nieuwe met backlight te kopen. Maar hij doet het nog gewoon na zes jaar.
Niet te geloven inderdaad, hoe solide die dingen zijn. Ik heb ook nog een Kindle liggen die zo oud is. Hij is traag, mist een backlight en ziet er afgeleefd uit van vele vakanties gebruik, maar werkt nog steeds.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:47:39 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180530550
Doen me denken aan mijn ouwe Nokia
Je kon er mee bellen, sms versturen en shake spelen. Op WAP was er een heel klein beetje internet mee.
Had een zwart wit lcd beeldscherm
Maar ze waren oer en oersolide
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180533216
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 09:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet te geloven inderdaad, hoe solide die dingen zijn. Ik heb ook nog een Kindle liggen die zo oud is. Hij is traag, mist een backlight en ziet er afgeleefd uit van vele vakanties gebruik, maar werkt nog steeds.
Deze ziet er nog uit als nieuw, altijd in een hoesje gezeten, batterij gaat nog zo'n 4 boeken mee. :D
Tap tap tap
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:17:52 #104
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180533622
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Deze ziet er nog uit als nieuw, altijd in een hoesje gezeten, batterij gaat nog zo'n 4 boeken mee. :D
Netjes! Die tijd kan ik me nog herinneren. Ik zit op 50% van mijn eerste boek op de Kobo Aura One en krijg net de 10% melding. Dat is wel op de lading die erop zat uit de doos, dus zegt nog niet echt veel over de werkelijke accuduur denk ik.

Ik ben over het algemeen ook zuinig op mijn apparaten. Maar toen we in huis allemaal nieuwere (en duurdere) e-readers kregen, werd de Kobo vooral gebruikt op momenten dat we de anderen liever niet mee wilden nemen. Voornamelijk op het strand, bij zout water en in het zand. Plus dat je van kleine kinderen niet kunt verwachten dat hij in zes jaar niet nooit op de grond valt. Hij is met veel plezier gebruikt, door meerdere mensen, en dat is eraan af te zien. En de taak waarvoor hij ontworpen is doet hij nog steeds beter dan zelfs de nieuwste iPad, dus de Kindle is misschien de gadget met meeste plezier-per-euro die ik ooit heb aangeschaft ^O^

Overigens merk ik dat zelfs het 7.9" scherm van de Aura One te klein is voor de PDF-boeken die ik wil lezen. Ik zit nu naar de ReMarkable tablet te kijken en probeer mijn oom zo ver te krijgen dat hij hem voor zichzelf koopt. Het lijkt mij de ideale eReader voor thuis, maar ik baal een beetje van het ontbreken van een schermverlichting.

Hier toevallig iemand die ervaring met het ding heeft? Een 10.3" eInk scherm met Wacom support lijkt mij echt perfect voor studieboeken, helemaal als de software een beetje intuïtief is.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:14:04 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_180539832
Voor degenen die toch een nieuwe Kindle willen, net kwam ik toevallog de paperwhite tegen voor 89 euro (normaal 139). Op Amazon ihkv Prime Day.
pi_180539961
Oeh verleidelijk, maar ik ben nooit zo van het kopen van nieuwe dingen als de oude het nog prima doet :P
Tap tap tap
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:21:46 #107
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180540014
Wel een aanrader. Die schermverlichting is echt een gigantische vooruitgang
pi_180540074
Ik heb zo'n icarus. Is al een keer verzopen, 100 keer gevallen, klem gezeten en doet het nog steeds O+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:48:40 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_180544889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:19 schreef CherryLips het volgende:
Oeh verleidelijk, maar ik ben nooit zo van het kopen van nieuwe dingen als de oude het nog prima doet :P
snap ik hoor. Ik hoop dat ie het nog lang doet :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juli 2018 @ 10:43:33 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_180553708
verkeerde topic :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_180863624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 03:55 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik heb een 9.7 inch Pocketbook en ik wil niks anders meer. Helaas geen backlight maar verder zit er wel een SD kaartje op, en bluetooth en wifi. Helaas niet zo snel en ook niet de PPI die jij wilt.
Als ik nu een e-reader zou kopen dan zou het eentje zijn die CBR/CBZ formaten kan openen (stripboeken). En ja ik weet dat stripboeken in kleur mooier zijn maar e-ink is wel een absolute must.
Onlangs een Pocketbook inkpad 3 gekocht, is ook bij 10 inch en met Backlight. Deze heeft als enige e-reader van dit moment een dual-core processor en is merkbaar sneller dan een tolino epos.
Ben er dik tevreden mee.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:25:06 #112
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180864642
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:34 schreef eRKa het volgende:

[..]

Onlangs een Pocketbook inkpad 3 gekocht, is ook bij 10 inch en met Backlight. Deze heeft als enige e-reader van dit moment een dual-core processor en is merkbaar sneller dan een tolino epos.
Ben er dik tevreden mee.
Oeh, die klinkt voor mij ook wel interessant. Hoe is dat ding met PDF-bestanden?
pi_180869544
Als het goed is wordt vanavond mijn nieuwe Kobo Clara HD bezorgd. Mijn Kobo touch uit 2011 doet het nog wel maar het HD scherm en verlichting lonkte. Zal de Touch denk ik gewoon als backup houden of aan een van mijn ouders schenken. Mijn vriendin heeft een afkeer van ereaders, zij moet en zal papier in haar handen hebben, dus haar kan ik er niet blij mee maken :)

Het was niet nodig, een nieuwe ereader, maar mag mijzelf af en toe best verwennen. Ik heb dit jaar toch al 100+ uur gelezen en kan er daarom vanuit gaan dat ik er voldoende gebruik van ga maken.
pi_180881391
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oeh, die klinkt voor mij ook wel interessant. Hoe is dat ding met PDF-bestanden?
Even getest met wat pdf handboeken van het werk. PDF uit digitale bron werkt prima, origineel is op A4 en is beeldvullend nog goed leesbaar. Je kunt de reader ook op "opnieuw plaatsen" zetten en dan kun je de grootte van lettertype zelfs instellen voor betere leesbaarheid. De pagina lay-out is dan wel om zeep...

Een PDF uit analoge bron (scan) kun je alleen maar op zoomen en pannen om grotere letters te hebben. Maar in landscape werkt dat ook prima, dan neemt elke pagina 2 schermen in beslag maar is verder geen probleem.

Dus, PDF werkt prima! Ook foto's zijn duidelijk genoeg. Als je veel leesboeken hebt in PDF, dan merk je geen verschil met ePub.
pi_180895796
Klinkt erg goed! ^O^

Ik heb (helaas) echt net een Kobo Aura One gekocht, die echt ideaal is voor ePub bestanden, dus het wordt lastig om de aanschaf van wéér een ereader goed te praten, puur voor PDF-bestanden. Maar ik lees veel tekstboeken en die zijn op een klein scherm niet te doen.

Wat kost dat ding?
pi_180896094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
Klinkt erg goed! ^O^

Ik heb (helaas) echt net een Kobo Aura One gekocht, die echt ideaal is voor ePub bestanden, dus het wordt lastig om de aanschaf van wéér een ereader goed te praten, puur voor PDF-bestanden. Maar ik lees veel tekstboeken en die zijn op een klein scherm niet te doen.

Wat kost dat ding?
Inkpad 3 kost ¤249,-
Maar als je die Kobo pas nét hebt, dan kan die wellicht nog retour naar de winkel. Binnen 14 dagen kun je altijd nog retourneren.
pi_180899727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:33 schreef eRKa het volgende:

[..]

Inkpad 3 kost ¤249,-
Maar als je die Kobo pas nét hebt, dan kan die wellicht nog retour naar de winkel. Binnen 14 dagen kun je altijd nog retourneren.
Ik heb hem bijna vier weken :') Maar ben er verder ook heel erg tevreden over, dus ik zou die Inkpad eerder voor erbij kopen, niet als vervanger.
pi_181193785
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:34 schreef eRKa het volgende:

[..]

Onlangs een Pocketbook inkpad 3 gekocht, is ook bij 10 inch en met Backlight. Deze heeft als enige e-reader van dit moment een dual-core processor en is merkbaar sneller dan een tolino epos.
Ben er dik tevreden mee.
7,8 is geen 10 (of 9,7 for that matter). Verder wel een net apparaat. Helaas geen bluetooth of speakers voor audioboeken.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Boks-Chick zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:28:06 #119
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_181441452
met grote interesse het topic doorgelezen. Ik ben voornemens binnenkort een kobo one te kopen (uiteindelijk heeft de schermgrootte icm waterdicht mij naar deze keuze geleid).

Echter, ik zoek me suf naar een ebook abo voor Engelse boeken. De Kobo plus is wat dat betreft beperkt. Veel van wat ik wil lezen is bij Kobo plus alleen in het Nederlands beschikbaar.

Iemand enig idee? Ik heb wel wat gevonden met Google, maar ik vind het lastig zoeken, en bij de meesten staat duidelijk de waarschuwing dat de nodige in veel regio's niet meer te lezen zullen zijn, waarbij niet (goed) te vinden is vooraf wat dan wel en wat niet. Alvast dank voor het meedenken!
lolwut
pi_181442007
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:28 schreef BrandX het volgende:
met grote interesse het topic doorgelezen. Ik ben voornemens binnenkort een kobo one te kopen (uiteindelijk heeft de schermgrootte icm waterdicht mij naar deze keuze geleid).

Echter, ik zoek me suf naar een ebook abo voor Engelse boeken. De Kobo plus is wat dat betreft beperkt. Veel van wat ik wil lezen is bij Kobo plus alleen in het Nederlands beschikbaar.

Iemand enig idee? Ik heb wel wat gevonden met Google, maar ik vind het lastig zoeken, en bij de meesten staat duidelijk de waarschuwing dat de nodige in veel regio's niet meer te lezen zullen zijn, waarbij niet (goed) te vinden is vooraf wat dan wel en wat niet. Alvast dank voor het meedenken!
Kun je geen Amazon anno krijgen? Lijkt me dat daar meer mogelijkheden zijn.

Ik koop overigens mijn boeken. Dan is de keuze in het Engels veel groter en het is vaak niet al te duur.
Whatever...
  Boks-Chick zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:37:04 #121
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_181442819
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kun je geen Amazon anno krijgen? Lijkt me dat daar meer mogelijkheden zijn.

Ik koop overigens mijn boeken. Dan is de keuze in het Engels veel groter en het is vaak niet al te duur.
voor Amazon moet je een kindle hebben toch? En op Amazon kan ik geen abo vinden voor ebooks beschikbaar in NL. Ook niet op amazon.de

En ja weet ik, maar ik wil een ereader erbij. Ik koop al zat boeken 6-10 per mnd, soms meer. Ik kan ze niet meer kwijt simpelweg. En dus wil ik een abo om gewoon lekker te lezen, en die boeken die ik echt tof vind kan ik alsnog kopen.
lolwut
pi_181444023
Daarom heb ik een kindle :@ Ik ben echt van de kindle-kerk. Dat werkt zoals de app store van je telefoon. Niet dat ze in Nederland abonnementen hebben, in de VS en UK volgens mij wel.
Tap tap tap
pi_181448496
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:37 schreef BrandX het volgende:

[..]

voor Amazon moet je een kindle hebben toch? En op Amazon kan ik geen abo vinden voor ebooks beschikbaar in NL. Ook niet op amazon.de

En ja weet ik, maar ik wil een ereader erbij. Ik koop al zat boeken 6-10 per mnd, soms meer. Ik kan ze niet meer kwijt simpelweg. En dus wil ik een abo om gewoon lekker te lezen, en die boeken die ik echt tof vind kan ik alsnog kopen.
Ja, volgens mij werkt dat met Kindle. Het schijnt dat je ook ebooks van de bibliotheek kan lenen....

Ik heb een Kobo, prima. Maar dat abonnement bevat lang niet alles wat ik zelf leuk vind.
Whatever...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:36:48 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181448522
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:37 schreef BrandX het volgende:

[..]

voor Amazon moet je een kindle hebben toch? En op Amazon kan ik geen abo vinden voor ebooks beschikbaar in NL. Ook niet op amazon.de

En ja weet ik, maar ik wil een ereader erbij. Ik koop al zat boeken 6-10 per mnd, soms meer. Ik kan ze niet meer kwijt simpelweg. En dus wil ik een abo om gewoon lekker te lezen, en die boeken die ik echt tof vind kan ik alsnog kopen.
Amazon.nl heeft alleen maar ebooks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181452756
Mijn vader heeft een kobo (aura?), en die is vastgelopen. Nou moet hij hem volgens internet resetten met een paperclip in een gaatje, maar hij kan dat gaatje nergens vinden (en ik op de mijne ook niet). Iemand enig idee waar het zou moeten zitten?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:32:55 #126
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181453109
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:19 schreef Bleie het volgende:
Mijn vader heeft een kobo (aura?), en die is vastgelopen. Nou moet hij hem volgens internet resetten met een paperclip in een gaatje, maar hij kan dat gaatje nergens vinden (en ik op de mijne ook niet). Iemand enig idee waar het zou moeten zitten?
Aan de onderkant. :).
pi_181453160
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:32 schreef freako het volgende:

[..]

Aan de onderkant. :).
Waar dan? Bij de mijne (volgens mij heb ik dezelfde) zit daar echt alleen maar de opening voor de oplader.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:40:31 #128
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181453344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:34 schreef Bleie het volgende:

[..]

Waar dan? Bij de mijne (volgens mij heb ik dezelfde) zit daar echt alleen maar de opening voor de oplader.
Dan heb je waarschijnlijk een ander model Aura.

Niet mijn plaatje, maar bij mij zit ie hier (links van de CE-letters):


En bij dit model zit ie verder naar rechts:
pi_181453360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:34 schreef Bleie het volgende:

[..]

Waar dan? Bij de mijne (volgens mij heb ik dezelfde) zit daar echt alleen maar de opening voor de oplader.
Google even op kobo reset button. Dan kun je het per model wel vinden bij afbeeldingen.
pi_181453635
Hmm, volgens mij heeft de aura 2 gewoon helemaal niet zo'n knopje.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:10:48 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181454176
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:48 schreef Bleie het volgende:
Hmm, volgens mij heeft de aura 2 gewoon helemaal niet zo'n knopje.
Daar lijkt het wel op helaas. In deze recensie wordt het ontbreken van het knopje ook vermeld:

https://rsnijders.info/va(...)on-2-in-de-praktijk/
pi_181454405
Bij de Aura 2 is de aanknop inhouden bij mij voldoende als 'ie eens vasthangt.
pi_182120706
Inmiddels is hier de derde e reader aangeschaft. Na een Sony prts 1 en een Kobo glo HD is het nu een (refurbished) Kobo Aura edition 2 geworden. Ik was al langer een overtuigd gebruiker, maar sinds de afgelopen vakantie is mijn vrouw ook om. Ze heeft eerst de Sony gebruikt, maar die begint af en toe wat kuren te vertonen, en is natuurlijk ook van een ander niveau dan de Kobo.
pi_182310714
Sinds kort heb ik een Kobo Aura. Nu ben ik hard aan het zoeken naar een manier om op mijn pc al boeken in collecties te zetten, aangezien dat op de Kobo zelf nogal een omslachtig klusje is.

Op Google kwam ik tegen dat Calibre een goed programma hiervoor is. Ik zie inderdaad dat Calibre de bestaande collecties heeft kunnen uitlezen, maar ik kan er niets aan wijzigen.

Wie heeft de oplossing?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:24:15 #135
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182311658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 09:06 schreef uppie83 het volgende:
Sinds kort heb ik een Kobo Aura. Nu ben ik hard aan het zoeken naar een manier om op mijn pc al boeken in collecties te zetten, aangezien dat op de Kobo zelf nogal een omslachtig klusje is.

Op Google kwam ik tegen dat Calibre een goed programma hiervoor is. Ik zie inderdaad dat Calibre de bestaande collecties heeft kunnen uitlezen, maar ik kan er niets aan wijzigen.

Wie heeft de oplossing?
Volgens mij kan Calibre zo'n beetje alles. Heb zelf nog niet met collecties gewerkt (zet altijd maar een handje vol boeken op mijn ereader).

Volgens dit filmpje kan het wel:

Maar geen idee of dat precies is wat je wil
nee, jij dan!
  Miss 200.000.000! donderdag 4 oktober 2018 @ 10:36:24 #136
367000 roos94
pi_182311825
Jaren geleden een Kobo ereader gekocht, maar ik kan er toch niet aan wennen.. geef mij maar een gewoon boek :P
pi_182312569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Volgens mij kan Calibre zo'n beetje alles. Heb zelf nog niet met collecties gewerkt (zet altijd maar een handje vol boeken op mijn ereader).

Volgens dit filmpje kan het wel:

Maar geen idee of dat precies is wat je wil
Door jouw filmpje ben ik met iets anders zoektermen bezig geweest en de oplossing is er!

Eerst doorliep ik deze "how-to": https://rsnijders.info/va(...)rzamelingen-calibre/

Vervolgens gaf dit stuk mij de antwoorden op mijn laatste vraag: https://itstillworks.com/edit-metadata-kindle-5993830.html
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:53:14 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182312980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:24 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Door jouw filmpje ben ik met iets anders zoektermen bezig geweest en de oplossing is er!

Eerst doorliep ik deze "how-to": https://rsnijders.info/va(...)rzamelingen-calibre/

Vervolgens gaf dit stuk mij de antwoorden op mijn laatste vraag: https://itstillworks.com/edit-metadata-kindle-5993830.html
ah top! Ik ga er zelf ook eens induiken wellicht vind ik het ook wel handig :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:36 schreef roos94 het volgende:
Jaren geleden een Kobo ereader gekocht, maar ik kan er toch niet aan wennen.. geef mij maar een gewoon boek :P
Niets gaat boven het gevoel van een gewoon boek :Y O+ Maar af en toe is een ereader ook gewoon ideaal, bijv. op vakantie. Maar 's avonds in het donker (die van mij heeft een zachte backlight die langzaam van kleur veranderd naarmate het later wordt, zodat je daarna gewoon prima kan slapen) is ook wel erg handig.
nee, jij dan!
pi_182318624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ah top! Ik ga er zelf ook eens induiken wellicht vind ik het ook wel handig :Y

[..]

Niets gaat boven het gevoel van een gewoon boek :Y O+ Maar af en toe is een ereader ook gewoon ideaal, bijv. op vakantie. Maar 's avonds in het donker (die van mij heeft een zachte backlight die langzaam van kleur veranderd naarmate het later wordt, zodat je daarna gewoon prima kan slapen) is ook wel erg handig.
Sowieso is in bed een echt boek lezen altijd gekloot met vasthouden.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:15:00 #140
405567 milaya
milaya moya
pi_182349848
-

[ Bericht 98% gewijzigd door milaya op 06-10-2018 22:32:32 ]
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:30:21 #141
405567 milaya
milaya moya
pi_182359090
Ik heb sinds 1 week de Kobo Clara Hd maar wat een ramp.

Het lezen gaat prima maar alles eromheen is echt een verschrikking. Hij is zo ontieglijk traag. Als ik door mijn boekenpagina's wil bladeren, loopt hij continue vast en het duurt minstens 10-30 seconden voordat hij bij de volgende pagina is. Ook kan ik de lettetypes/dikte in mijn boeken niet veranderen. Ik kan de lettertypes wel wijzigen, maar het verandert niet, het blijft gewoon de standaard lettertype.

Hij valt ook steeds uit.
Het ding is gloednieuw, nooit gevallen, niet met water in contact geweest niks.

Ik heb al gereset, updates uitgevoerd wifi uitzetten etc maar niks helpt. Aan een vol geheugen kan het ook niet liggen, er staan rond de 200 boeken op en er zouden volgens hun belofte 3000 boeken op moeten kunnen.

Voelt voor nu nog heel erg zonde van mn geld..

[ Bericht 5% gewijzigd door milaya op 06-10-2018 22:36:08 ]
pi_182359218
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:30 schreef milaya het volgende:
Ik heb sinds 1 week de Kobo Clara Hd maar wat een ramp.

Het lezen gaat prima maar alles eromheen is echt een verschrikking. Hij is zo ontieglijk traag. Als ik door mijn boekenpagina's wil bladeren, loopt hij continue vast en het duurt minstens 10-30 seconden voordat hij bij de volgende pagina is. Ook kan ik de lettetypes/dikte in mijn boeken niet veranderen. Ik kan de lettertypes wel wijzigen, maar het verandert niet, het blijft gewoon de standaard lettertype.

Hij valt ook steeds uit.
Het ding is gloednieuw, nooit gevallen, niet met water in contact geweest niks.

Ik heb al gereset, updates uitgevoerd wifi uitzetten etc maar niks helpt. Aan een vol geheugen kan het ook niet liggen, er staan rond de 200 boeken op en er zouden volgens hun belofte 3000 boeken op moeten kunnen.

Voelt voor nu nog heel erg zonde van mn geld..
Ik zou hem resetten, contact opnemen met de verkopende partij en omruilen voor een andere dit klinkt niet goed.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:42:31 #143
405567 milaya
milaya moya
pi_182359287
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zou hem resetten, contact opnemen met de verkopende partij en omruilen voor een andere dit klinkt niet goed.
heb hem gekocht bij mediamarkt en op die bon staat dat ruilen mogelijk is als het product ongeopend in de verpakking zit
pi_182359340
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:42 schreef milaya het volgende:

[..]

heb hem gekocht bij mediamarkt en op die bon staat dat ruilen mogelijk is als het product ongeopend in de verpakking zit
Ja ammehoela. Als hij het niet doet, heb je recht op een nieuwe, maar met een beetje pech sturen ze hem op naar kobo en ben je hem een tijdje kwijt. Er zit gewoon garantie op.
Tap tap tap
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:46:48 #145
405567 milaya
milaya moya
pi_182359355
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja ammehoela. Als hij het niet doet, heb je recht op een nieuwe, maar met een beetje pech sturen ze hem op naar kobo en ben je hem een tijdje kwijt. Er zit gewoon garantie op.
oke ik heb de bon wel maar de originele verpakking niet meer. Is dit erg?
pi_182359380
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:46 schreef milaya het volgende:

[..]

oke ik heb de bon wel maar de originele verpakking niet meer. Is dit erg?
Dat weet ik niet, dat zou je bij de mediamarkt moeten vragen.
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 7 oktober 2018 @ 08:43:29 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_182365791
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:46 schreef milaya het volgende:

[..]

oke ik heb de bon wel maar de originele verpakking niet meer. Is dit erg?
Daar kunnen ze wel moeilijk over doen, maar gewoon proberen.

Hier toen we in Zwitserland woonden daar bij de MM een Kobo H2O gekocht. Die is terug in NL kapot gegaan, als in de aan/uitknop deed t niet meer, als je hem aan de stroom hing deed hij het wel nog.
MM wilde niet helpen, ondanks dat MM in Zwitserland had toegezegd dat de MM in NL wel zou helpen bij garantie. Enfin, contact opgenomen met Kobo en de situatie uitgelegd. Zonder problemen werd de H2O omgeruild voor een nieuwe. Echt super service!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_182365832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:24 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Door jouw filmpje ben ik met iets anders zoektermen bezig geweest en de oplossing is er!

Eerst doorliep ik deze "how-to": https://rsnijders.info/va(...)rzamelingen-calibre/

Vervolgens gaf dit stuk mij de antwoorden op mijn laatste vraag: https://itstillworks.com/edit-metadata-kindle-5993830.html
Calibre is echt prima! Heb hele bibliotheek nu op orde gemaakt met juiste metatags etc O+
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:49:17 #149
405567 milaya
milaya moya
pi_182387603
Ik heb een nieuwe e-reader gekregen vd media markt :D hopen dat deze wel goed functioneert.
  Boks-Chick maandag 8 oktober 2018 @ 12:51:16 #150
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_182388797
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:28 schreef BrandX het volgende:
met grote interesse het topic doorgelezen. Ik ben voornemens binnenkort een kobo one te kopen (uiteindelijk heeft de schermgrootte icm waterdicht mij naar deze keuze geleid).

Echter, ik zoek me suf naar een ebook abo voor Engelse boeken. De Kobo plus is wat dat betreft beperkt. Veel van wat ik wil lezen is bij Kobo plus alleen in het Nederlands beschikbaar.

Iemand enig idee? Ik heb wel wat gevonden met Google, maar ik vind het lastig zoeken, en bij de meesten staat duidelijk de waarschuwing dat de nodige in veel regio's niet meer te lezen zullen zijn, waarbij niet (goed) te vinden is vooraf wat dan wel en wat niet. Alvast dank voor het meedenken!
Kleine update:
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de kindle oasis, en de luxe van 32GB genomen zodat ik er min of meer nooit iets van af hoef te knikkeren.

Ik ben heel erg blij met het aparaat! De knopjes waren voor mij doorslaggevend (tov de kobo), en het soepele draaien van het scherm met automagisch mee'draaien' van de knoppenfuncties maakt voor mij dat ik de goede keuze heb gemaakt. Ik was een beetje bang dat ik de het scherm te klein zou vinden, maar door de knoppen en het hele soepele bladzijdes wisselen heb ik hier totaal geen last van. Ik lees heel snel en was een beetje bang het omslaan irritant te gaan vinden, maar niet dus.

Met calibre werkt het gewoon heerlijk, kan niet anders zeggen. Boeken er op zetten, ordenen, collecties maken gaat allemaal makkelijk.

De instellingen (zowel werking als mogelijkheden) op de oasis zijn ook heel fijn, ik mis in ieder geval niets. Ook PDF's zijn goed genoeg te doen, zeker wanneer je het landscape leest. Zo kan ik toch nog mijn artikelen, proefschriften etc lezen onderweg.
Hij weegt heel licht, kan hem rustig een paar uur in de hand houden zonder enige last, leest ook heel prettig, krijg geen moeie of prikkelende ogen. Ook 's-avonds/'s-nachts niet.

Dit gezegd hebbende: het is mijn eerste ereader ooit, dus kan verder niet vergelijken met bv. de kobo dus, maar ik ben er erg blij mee en neem het zowat overal mee naar toe.

Iedereen dank voor de reacties en meelezen!
lolwut
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:48:33 #151
405567 milaya
milaya moya
pi_182392476
Heeft iemand ervaring met KoboPlus/bol.com abonnement? Is het wat? Ik lees voornamelijk Nederlandstalige thrillers/horrors(vertaald of origineel in NL maakt niet uit).
pi_182393929
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:48 schreef milaya het volgende:
Heeft iemand ervaring met KoboPlus/bol.com abonnement? Is het wat? Ik lees voornamelijk Nederlandstalige thrillers/horrors(vertaald of origineel in NL maakt niet uit).
Ik heb nu ruim een jaar een abonnement, aangezien ik het ebook aanbod van de bibliotheek te weinig vond. Ik ben er wel blij mee. Heb nu rond de 150 gedownload/gelezen.
Maar ik lees van allerlei genres. Ik vind het soms wat lastig zoeken, maar als je een bepaald genre veel leest, dan duikt hij ook wel weer op in de suggesties.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:47:16 #153
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_182396060
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:48 schreef milaya het volgende:
Heeft iemand ervaring met KoboPlus/bol.com abonnement? Is het wat? Ik lees voornamelijk Nederlandstalige thrillers/horrors(vertaald of origineel in NL maakt niet uit).
Ik heb het ook en vind het wel fijn. Behalve als ik echt een hele serie wil lezen, dan staat er soms niet alles op.
Dat van het zoeken herken ik wel. Ik zoek vaak op de website van Bol zelf en voeg ze dan toe. Dat werkt iets fijner dan via de app.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 8 oktober 2018 @ 22:33:43 #154
403253 Meke
after all this time? always.
pi_182401529
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb het ook en vind het wel fijn. Behalve als ik echt een hele serie wil lezen, dan staat er soms niet alles op.
Dat van het zoeken herken ik wel. Ik zoek vaak op de website van Bol zelf en voeg ze dan toe. Dat werkt iets fijner dan via de app.
Ja, dit doe ik ook :Y Via de site van bol of via de telefoonapp, niet zo vaak op m'n ereader. Zoekt toch makkelijker ;) Ik ben nog niet zo'n superfan van de aanbevelingen, maar vooralsnog staat er wel veel van wat ik lees in. Wel veel (of alleen?) Nederlands inderdaad, maar daar heb ik geen probleem mee. Voor mijn gevoel staan nieuwe boeken er ook altijd wel gauw op :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_182406880
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb het ook en vind het wel fijn. Behalve als ik echt een hele serie wil lezen, dan staat er soms niet alles op.
Dat van het zoeken herken ik wel. Ik zoek vaak op de website van Bol zelf en voeg ze dan toe. Dat werkt iets fijner dan via de app.
Ik heb 1 keer geklaagd toen van een serie alleen deel 2 & 3 er in het Nederlands opstonden en in het engels alles betaald was. Toen heb ik deel 1 gratis gekregen, vond ik erg netjes.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:11:51 #156
405567 milaya
milaya moya
pi_182472378
Weet iemand hoe je je e-books van kobo plus bol.com abonnement weer kunt verwijderen nadat je ze hebt gelezen? als ik ze van mn ereader verwijder, blijven ze wel in die bol.com lijst staan en je kunt er maar 15 offline lezen.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:56:48 #157
403253 Meke
after all this time? always.
pi_182472887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:11 schreef milaya het volgende:
Weet iemand hoe je je e-books van kobo plus bol.com abonnement weer kunt verwijderen nadat je ze hebt gelezen? als ik ze van mn ereader verwijder, blijven ze wel in die bol.com lijst staan en je kunt er maar 15 offline lezen.
Heb je de app (op je telefoon)? Misschien dat daar boeken gedownload staan?

Ik heb hier trouwens nog nooit last van gehad :o Ik heb 200 boeken gedownload op m'n kobo en lees eigenlijk vooral offline :? Alleen thuis verbindt hij met de wifi. Toen ik afgelopen zomer vier weken niet thuis was, kreeg ik wel een melding dat ik binnenkort weer online moest, omdat anders al m'n downloads zouden vervallen (en terecht haha, anders had ik nooit meer betaald :D )
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:51:05 #158
405567 milaya
milaya moya
pi_182549057
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:56 schreef Meke het volgende:

[..]

Heb je de app (op je telefoon)? Misschien dat daar boeken gedownload staan?

Ik heb hier trouwens nog nooit last van gehad :o Ik heb 200 boeken gedownload op m'n kobo en lees eigenlijk vooral offline :? Alleen thuis verbindt hij met de wifi. Toen ik afgelopen zomer vier weken niet thuis was, kreeg ik wel een melding dat ik binnenkort weer online moest, omdat anders al m'n downloads zouden vervallen (en terecht haha, anders had ik nooit meer betaald :D )
bedankt! op de app lukt het wel ja.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:46:30 #159
405567 milaya
milaya moya
pi_184688271
Moet zeggen dat het aanbod mij wel tegenvalt. Bij "nieuwste ebooks" zie ik oprecht al 2+ maanden bijna dezelfde lijst van boeken staan. Dat is toch niet nieuw meer..
pi_184725787
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:46 schreef milaya het volgende:
Moet zeggen dat het aanbod mij wel tegenvalt. Bij "nieuwste ebooks" zie ik oprecht al 2+ maanden bijna dezelfde lijst van boeken staan. Dat is toch niet nieuw meer..
Daar heb gelijk in, milaya.
pi_185329537
Leuk dit topic, ik lees zelf ook graag. Afhankelijk van hoe spannend het boek is enkel in bed voor het slapen tot elke koffiepauze gauw een hoofdstukje op de Iphone.

Lees al jaren op een Ipad mini 2 wat prima gaat. Zit er wel aan te denken een Kobo Auro h2o te kopen. Nu nog in de aanbieding ook voor 158,-.

Ik heb de Ipad op de nachtstand staan zodat het blauwe licht eruit wordt gefilterd en lees voornamelijk in bed waarbij ik het boek niet vasthoudt.

Eigenlijk kan ik prima vooruit met mijn ipad maar accu wordt nu wel wat minder en je wilt ook wel eens wat nieuws.

Zal het scherm van de Kobo vergelijkbaar zijn in scherpte?

Mijn boeken haal ik voornamelijk van piratebay en spotnet. Of mag je dat niet zeggen hier?
Wel recentelijk 2 boeken bij de amerikaanse amazon gekocht, spotgoedkoop daar. Dat lees ik dan
via de Kindle app, wat ik minder fijn vindt dat de Ibooks app.

Lees engels en Nederlands door elkaar heen. Engels is mooier, Nederlands beter te begrijpen. Engels wel beter beschikbaar. Nieuwste Lee Child/Harlan Coben staat vaak al zelfde dag op piratenbaai in het engels.

Favoriete schrijvers o.a.

T. Jefferson Parker
Lee Child
Harlan Coben
Linwood Barclay
Steve Cavanagh
en vele anderen.

Goede tips van soortgelijke schrijvers zijn welkom.
pi_185332620
Ik vind een ereader veel fijner lezen en vasthouden dan een iPad of telefoon. Ik ben zelf van de kindle-kerk.
Tap tap tap
pi_185339621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind een ereader veel fijner lezen en vasthouden dan een iPad of telefoon. Ik ben zelf van de kindle-kerk.
absoluut waar. Maar ik lees eigenlijk alleen in bed op mijn zij, en ipad ligt dan gewoon plat. Kwa gewicht geen last van.

Toch ga ik er maar 1tje aanschaffen. Gewoon omdat het kan.
pi_187803983
Zomerlees-kick.

Ik wil wel weer eens in het Nederlands lezen. Waar kan ik het best zoeken? Bol..? Ebook.nl?
Waar kan ik voordelig boeken zoeken?
  zondag 7 juli 2019 @ 22:35:46 #165
174940 W00fer
Maar echt
pi_187804865
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Zomerlees-kick.

Ik wil wel weer eens in het Nederlands lezen. Waar kan ik het best zoeken? Bol..? Ebook.nl?
Waar kan ik voordelig boeken zoeken?
Bibliotheek.nl/ebooks wordt wel iets beter.

Bookchoice ben ik al lange tijd niet meer geweest.

Tomkabinet valt nog steeds tegen qua aanbod

Eboekstunter.nl scheelt paar euro met Bol maar heeft niet alles

De rest ken ik eigenlijk niet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_188543049
Kobo Aura H2O mk2 in gebruik en nog nooit zo veel gelezen :)
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188543404
Even tussendoor..ik lees vaak boeken op mijn telefoon..pas nog de hele Songs of Ice and Fire-serie. Ben eraan gewend en het bevalt mij wel. Is een E-reader echt een zoveel betere leeservaring?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:55:54 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188543492
Ja, leest veel rustiger vind ik :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188543632
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Even tussendoor..ik lees vaak boeken op mijn telefoon..pas nog de hele Songs of Ice and Fire-serie. Ben eraan gewend en het bevalt mij wel. Is een E-reader echt een zoveel betere leeservaring?
Ik zit vastgegroeid aan mijn iPad, maar lezen doe ik op een e-reader!
pi_188543715
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Even tussendoor..ik lees vaak boeken op mijn telefoon..pas nog de hele Songs of Ice and Fire-serie. Ben eraan gewend en het bevalt mij wel. Is een E-reader echt een zoveel betere leeservaring?
Ja, veel fijner voor de ogen en ligt ook lekkerder in de hand.
Tap tap tap
pi_188543722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zit vastgegroeid aan mijn iPad, maar lezen doe ik op een e-reader!
Kan je ook via Google Play boeken op je e-reader zetten?
pi_188544568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kan je ook via Google Play boeken op je e-reader zetten?
Google Play is voor mij onontgonnen gebied, sorry. Ik zet mijn boeken wel via mijn iPad op mij e-reader. Omdat ik te lui ben om op zoek te gaan naar het kabeltje voor mijn Mac.
pi_188546095
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Even tussendoor..ik lees vaak boeken op mijn telefoon..pas nog de hele Songs of Ice and Fire-serie. Ben eraan gewend en het bevalt mij wel. Is een E-reader echt een zoveel betere leeservaring?
Hier was het hetzelfde.
Maar nu is de leeservaring veel fijner!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188555634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kan je ook via Google Play boeken op je e-reader zetten?
Dat gaat via https://play.google.com/store/books daar kun je een boek kopen.

Het formaat kan Epub of PDF zijn wat je e-reader aan kan. Er zit DRM op (beveiliging) op de boeken zelf. Daarom heb je Adobe Digital Editions nodig om het boek binnen te halen op je pc via een ticket, een zogenaamd ACSM bestand. Dat gooi je in Adobe Digital Editions op je pc en dan haalt hij het boek binnen (in beveiligd EPUB formaat). Hier staat de tutorial hoe dat werkt:

https://www.ebook-convert(...)oogle-play-ebook.htm
Je zult daarna nog zelf het boek van pc over moeten zetten naar e-reader (bijvoorbeeld Pocketbook):

1) When you get your Pocketbook, plug it into your PC
2) Open Adobe Digital Editions
3) If the Pocketbook is not already authorized, choose to authorize it (you will get a notification/question text box) from Adobe Digital Editions
4) Click & hold, then drag the book you just got to the device (from within Adobe Digital Editions)
5) That's it.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_188561384
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:40 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dat gaat via https://play.google.com/store/books daar kun je een boek kopen.

Het formaat kan Epub of PDF zijn wat je e-reader aan kan. Er zit DRM op (beveiliging) op de boeken zelf. Daarom heb je Adobe Digital Editions nodig om het boek binnen te halen op je pc via een ticket, een zogenaamd ACSM bestand. Dat gooi je in Adobe Digital Editions op je pc en dan haalt hij het boek binnen (in beveiligd EPUB formaat). Hier staat de tutorial hoe dat werkt:

https://www.ebook-convert(...)oogle-play-ebook.htm
Je zult daarna nog zelf het boek van pc over moeten zetten naar e-reader (bijvoorbeeld Pocketbook):

1) When you get your Pocketbook, plug it into your PC
2) Open Adobe Digital Editions
3) If the Pocketbook is not already authorized, choose to authorize it (you will get a notification/question text box) from Adobe Digital Editions
4) Click & hold, then drag the book you just got to the device (from within Adobe Digital Editions)
5) That's it.
Thanx voor de uitleg 👍👍
pi_188583532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Thanx voor de uitleg 👍👍
Hou er wel rekening mee dat onderdeel van de DRM een apparaten limiet is. Dus je kunt het gekochte boek niet op e-readers van 20 van je vrienden zetten. Het is volgens mij 1 device only.
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 september 2019 @ 17:59:37 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188944523
Ik had sinds december een kobo forma l, zitten er nu ineens een rij dode pixels in.
Ik balen..

Terug naar winkel gegaan, verwachtte dat ik nu wel weken zonder zou zitten. Maar nee, meteen omgeruild voor een nieuwe *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Miss 200.000.000! zaterdag 14 september 2019 @ 18:03:16 #178
367000 roos94
pi_188944563
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:59 schreef Ynske het volgende:
Ik had sinds december een kobo forma l, zitten er nu ineens een rij dode pixels in.
Ik balen..

Terug naar winkel gegaan, verwachtte dat ik nu wel weken zonder zou zitten. Maar nee, meteen omgeruild voor een nieuwe *O*
^O^
pi_190068322
Vraagje voor kindle eigenaren, weet iemand of het prijstechnisch en qua deals uit maakt of je de Nederlandse amazon.nl gebruikt of de amazon.com (US) store? ik gebruik nu amazon.nl maar koop eigenlijk bijna alleen maar Engelse boeken. Mijn gevoel zegt dat het aanbod in de US store beter is. benieuwd naar de ervaringen :)
pi_190156899
Mijn Kindle begint bejaard te worden en ouderdomskwaaltjes te krijgen.
In de redelijk nabije toekomst ga ik hem intensiever gebruiken dus Black Friday lijkt me een goed moment om een vervanger te kopen.
Hoeft niet per se een Kindle te zijn.

Weet iemand wellicht een goede deal deze week?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190160355
Sowieso Amazon in de gaten houden dan :P en de mediamarkt, coolblue en Bol voor de kobo.
Hoe oud is je kindle? Ik wil stiekem de paperwhite maar m'n touch doet het na zeven jaar nog prima en ik kan er geen afstand van doen :')

Edit: Black Friday is al begonnen bij coolblue en MM.

[ Bericht 7% gewijzigd door CherryLips op 27-11-2019 22:47:16 ]
Tap tap tap
pi_190160461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:42 schreef CherryLips het volgende:
Sowieso Amazon in de gaten houden dan :P en de mediamarkt, coolblue en Bol voor de kobo.
Hoe oud is je kindle? Ik wil stiekem de paperwhite maar m'n touch doet het na zeven jaar nog prima en ik kan er geen afstand van doen :')
De mijne is ook al zeker zeven jaar en het zou me niet verbazen als hij de tien al aantikt.
Accu loopt steeds sneller leeg en als ik een pagina terug wil geeft hij de halve tijd een foutcode.
Verder doet hij het ook nog goed, alleen een beetje traag. Al tijden geen nieuwe boeken opgezet en mijn ‘gekochte’ collectie heb ik na al die jaren uitgelezen. Daarom hoef ik ook niet per se in de Kindle kerk te blijven. ;)

Kan nu een nieuwe collectie... kopen en dan kan die beter op een hagelnieuwe hippe reader komen te staan.

Ik had pas een kobo vast van iemand, mijn Kindle leek opeens een baksteen, zo dik en zo zwaar _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190160502
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De mijne is ook al zeker zeven jaar en het zou me niet verbazen als hij de tien al aantikt.
Accu loopt steeds sneller leeg en als ik een pagina terug wil geeft hij de halve tijd een foutcode.
Verder doet hij het ook nog goed, alleen een beetje traag. Al tijden geen nieuwe boeken opgezet en mijn ‘gekochte’ collectie heb ik na al die jaren uitgelezen. Daarom hoef ik ook niet per se in de Kindle kerk te blijven. ;)

Kan nu een nieuwe collectie... kopen en dan kan die beter op een hagelnieuwe hippe reader komen te staan.

Ik had pas een kobo vast van iemand, mijn Kindle leek opeens een baksteen, zo dik en zo zwaar _O-
Heb je die ene met die twintig knoppen? Die vond ik zo maf. Ik wilde er eentje met zo min mogelijk toeters en bellen.
Tap tap tap
pi_190160539
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Heb je die ene met die twintig knoppen? Die vond ik zo maf. Ik wilde er eentje met zo min mogelijk toeters en bellen.
Ja, compleet alfabet staat erop!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190160540
O de kindles zijn ook in de aanbieding. Argh.
Tap tap tap
pi_190160551
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, compleet alfabet staat erop!
Dan snap ik dat die nieuwe versies aantrekkelijk zijn :P
Tap tap tap
pi_190160826
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan snap ik dat die nieuwe versies aantrekkelijk zijn :P
Ik heb daar eigenlijk nooit last van gehad :D
Ook geen enkel voordeel trouwens, dus bij mijn nieuwe aanschaf kan ik er prima buiten. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190160860
Zijn 38 toetsen trouwens :+

En dan tel ik de knoppen aan de zijkanten om mee te bladeren nog niet mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191352911
Mijn kobo is in de terminale fase aangekomen....
Ben op zoek naar een andere ereader.
Ben niet getrouwd met kobo.
Zag ook de pocketbook touch hd 3, iemand daar ervaring mee?
Of iemand ervaring met kobo en pocketbook en kun je het verschil aangeven?
Las ergens bij aantal reviews dat mensen meer tevreden over de pocketbook waren dan over de kobo.
Maar ja dat zijn ook maar reviews.....

Oja en hoef niet iets dat speciale bestanden aan kan of engels oid.
Gewoon alleen epub en lezen maar :)

[ Bericht 20% gewijzigd door het-is-mij op 04-02-2020 22:43:23 ]
pi_191353148
Tomkabinet (tweedehands ebooks) gaat offline per 14 februari :'(
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_191353401
Voor mensen die wel eens e-books lezen en voor nop de wat minder recente titels willen downloaden heb ik een tip. Link via DM
pi_191353439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Voor mensen die wel eens e-books lezen en voor nop de wat minder recente titels willen downloaden heb ik een tip. Link via DM
Waarom niet hier?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_191353500
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 22:45 schreef Soury het volgende:

[..]

Waarom niet hier?
Waarom wel? Weet niet helemaal zeker of het legaal is wat die site aanbiedt en ik wil liever niet dat hij offline gaat.
pi_191353586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 22:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom wel? Weet niet helemaal zeker of het legaal is wat die site aanbiedt en ik wil liever niet dat hij offline gaat.
Ik denk dat de meeste wel weten
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_192995367
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:53 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik heb nu ruim een jaar een abonnement, aangezien ik het ebook aanbod van de bibliotheek te weinig vond. Ik ben er wel blij mee. Heb nu rond de 150 gedownload/gelezen.
Maar ik lees van allerlei genres. Ik vind het soms wat lastig zoeken, maar als je een bepaald genre veel leest, dan duikt hij ook wel weer op in de suggesties.
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb het ook en vind het wel fijn. Behalve als ik echt een hele serie wil lezen, dan staat er soms niet alles op.
Dat van het zoeken herken ik wel. Ik zoek vaak op de website van Bol zelf en voeg ze dan toe. Dat werkt iets fijner dan via de app.
Is het mogelijk om je abonnement te delen met anderen? Zoals je een Netflix abonnement kan delen zeg maar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 mei 2020 @ 15:46:12 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_192995672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]


[..]

Is het mogelijk om je abonnement te delen met anderen? Zoals je een Netflix abonnement kan delen zeg maar.
Kan, dan moet je je Kobo inlog op een andere Ereader inloggen. Echter ziet de meer jouw boeken en voortgang ook
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Miss 200.000.000! zondag 17 mei 2020 @ 09:45:24 #197
367000 roos94
pi_193174696
Ik had even een leesdipje maar ben weer helemaal terug. Had voor de lol mijn ereader gegoogeled (kobo h2o edition 2) en tot mijn verbazing is ie volledig uit de handel gehaald :D terwijl ie niet zo oud is (lente 2017 release)

[ Bericht 1% gewijzigd door roos94 op 17-05-2020 09:51:00 ]
  zondag 17 mei 2020 @ 17:57:01 #198
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_193179866
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:45 schreef roos94 het volgende:
Ik had even een leesdipje maar ben weer helemaal terug. Had voor de lol mijn ereader gegoogeled (kobo h2o edition 2) en tot mijn verbazing is ie volledig uit de handel gehaald :D terwijl ie niet zo oud is (lente 2017 release)
Klopt!

Echt een prima modelletje die ik ook wel eens aanrade, maar hij was al weer weg :p
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
  Miss 200.000.000! zondag 17 mei 2020 @ 19:18:20 #199
367000 roos94
pi_193181077
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:57 schreef ik_jij_en_jou het volgende:

[..]

Klopt!

Echt een prima modelletje die ik ook wel eens aanrade, maar hij was al weer weg :p
Ze willen die libra/forma pushen denk ik
  maandag 18 mei 2020 @ 11:11:16 #200
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_193190069
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:18 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ze willen die libra/forma pushen denk ik
Dat zal inderdaad de achterliggende gedachte zijn.

Maar qua formaat verschillen ze nogal.
De aura had er nog wel tussen gepast lijkt me :)
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
  Miss 200.000.000! dinsdag 19 mei 2020 @ 12:34:25 #201
367000 roos94
pi_193204888
Kent iemand nog goeie oorlogs thrillers?
pi_193272337
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:45 schreef roos94 het volgende:
Ik had even een leesdipje maar ben weer helemaal terug. Had voor de lol mijn ereader gegoogeled (kobo h2o edition 2) en tot mijn verbazing is ie volledig uit de handel gehaald :D terwijl ie niet zo oud is (lente 2017 release)
Ja dit is heel jammer, maar e-readers in het algemeen gaan snel uit de handel en dan moet je een tweedehands model kopen en maar hopen dat 'ie nog beschikbaar is. Heeft iemand anders dat probleem?

Anyway ik gebruik nu mijn telefoon om op te lezen, die heb je altijd bij je dus dat is ideaal.
  zondag 24 mei 2020 @ 15:28:47 #203
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193289768
Ik vind op m'n telefoon of iPad lezen echt vreselijk sinds ik een ereader heb (al heeeeel wat jaren, haha). Ik heb nog een Kobo Glo HD en die was ook vrij snel uit de handel, maar die heeft wel een soort opvolger; Clara.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 mei 2020 @ 17:33:24 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193323517
Mijn Sony PRS-T2 loopt nog steeds als een zonnetje, maar ik ben toch op zoek naar een nieuwe ereader. De Sony gaat dan door naar de puber hier in huis.

Ik heb de Pocketbook Touch HD3 in gedachten. Wil mijn bibliotheekabonnement ook weer opstarten dan. Ik twijfel alleen of ik niet toch beter voor een Kobo met Kobo plus zou moeten kiezen. Help :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193325082
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:33 schreef Sjeen het volgende:

Ik heb de Pocketbook Touch HD3 in gedachten. Wil mijn bibliotheekabonnement ook weer opstarten dan. Ik twijfel alleen of ik niet toch beter voor een Kobo met Kobo plus zou moeten kiezen. Help :P
Die heb ik dus laatst gekocht na een eerdere kobo.
Bevalt me prima.
Die spelletjes hadden niet gehoeven maar ja.
Handig dat je via de mail boeken kunt doormailen naar je e reader.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 mei 2020 @ 21:59:34 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193328816
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:33 schreef Sjeen het volgende:
Mijn Sony PRS-T2 loopt nog steeds als een zonnetje, maar ik ben toch op zoek naar een nieuwe ereader. De Sony gaat dan door naar de puber hier in huis.

Ik heb de Pocketbook Touch HD3 in gedachten. Wil mijn bibliotheekabonnement ook weer opstarten dan. Ik twijfel alleen of ik niet toch beter voor een Kobo met Kobo plus zou moeten kiezen. Help :P
Kobo plus is echt zo fijn! Ik vind t ook ideaal om lekker vanuit de ereader een nieuw boek uit te zoeken.

Kobo forma hier na de h2o die bij mam ligt nu
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 mei 2020 @ 10:40:15 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193334381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:13 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Die heb ik dus laatst gekocht na een eerdere kobo.
Bevalt me prima.
Die spelletjes hadden niet gehoeven maar ja.
Handig dat je via de mail boeken kunt doormailen naar je e reader.
Waar haal je je boeken vandaan?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

Kobo plus is echt zo fijn! Ik vind t ook ideaal om lekker vanuit de ereader een nieuw boek uit te zoeken.

Kobo forma hier na de h2o die bij mam ligt nu
Het lijkt me wel wat, maar ik vind het ook best duur. En ik zou niet weten welke Kobo dan aan te schaffen... ik vind de pocketbook zo mooi :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193337944
Ik heb een abbonement van bookchoice.
Die hebben vaak aanbiedingen.
Ben nu voor 15 euro per jaar vlgs mij lid.

En via de bibliotheek kan natuurlijk ook.
  Miss 200.000.000! zondag 5 juli 2020 @ 11:21:07 #209
367000 roos94
pi_193938036
Welke kobo zouden jullie aanraden? Ik heb nu een kobo h2o edition 2, maar die is al een aantal keer op de grond gekletterd en dat vindt ie niet zo fijn. Dus hij loopt nu soms vast, zoek een andere. De clara is erg goedkoop (109 eu) maar ook goed? Of toch de wat duurdere libra h2o?
pi_193938528
Ik heb de clara nu zo'n 2 jaar denk ik en vind het echt een superding!
Prima formaat, licht (gebruik hem zonder hoesje) en doet het altijd.
Enige wat ik bij kobo vind is dat de software wel iets beter en flexibeler zou mogen, maar weet niet of dat bij andere merken eigenlijk wel beter is.

Ik denk dat tegen vallen echt alleen een goede hoes wat helpt en verder was er voor mij geen meerwaarde van de bescherming tegen water aangezien ik toch niet in het (zwem)bad lees. En voor mij was de extra grootte ook juist geen meerwaarde. Volgens mij zijn de kobo's kwalitatief verder allemaal nagenoeg hetzelfde.
  Miss 200.000.000! woensdag 15 juli 2020 @ 07:50:56 #211
367000 roos94
pi_194094882
Dank je wel! ^

Er komt een nieuwe kobo, de Nia. Een goedkope ereader maar voor een paar tientjes meer heb je een veel betere Clara.

https://www.google.com/am(...)on-kindle-competitor
  Miss 200.000.000! woensdag 15 juli 2020 @ 10:08:19 #212
367000 roos94
pi_194096319

https://tweakers.net/nieu(...)t-voor-100-euro.html

Ik snap serieus niet waarom iemand deze zou kiezen ipv de Clara.

[ Bericht 12% gewijzigd door roos94 op 15-07-2020 10:38:03 ]
pi_194608222
Ik heb zo nu en dan een boek die totaal niet mooi uitkomt op mijn ereader (Kobo). Het is echt storend en hierdoor leg ik het boek dus meestal weg. Weet iemand hoe dit komt?

Ik bedoel dan voornamelijk alinea’s die uit elkaar getrokken worden, enorm veel ruimte tussen de regels (regelafstand aanpassen helpt niet) of een nieuw hoofdstuk middenin de pagina beginnen in plaats van op een nieuwe pagina.
  Miss 200.000.000! maandag 17 augustus 2020 @ 21:33:07 #214
367000 roos94
pi_194608245
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:32 schreef Keelaap het volgende:
Ik heb zo nu en dan een boek die totaal niet mooi uitkomt op mijn ereader (Kobo). Het is echt storend en hierdoor leg ik het boek dus meestal weg. Weet iemand hoe dit komt?

Ik bedoel dan voornamelijk alinea’s die uit elkaar getrokken worden, enorm veel ruimte tussen de regels (regelafstand aanpassen helpt niet) of een nieuw hoofdstuk middenin de pagina beginnen in plaats van op een nieuwe pagina.
Foutje in het bestand denk ik, gepirate?
pi_194608286
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:33 schreef roos94 het volgende:

[..]

Foutje in het bestand denk ik, gepirate?
Het zijn legale boeken
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:08:18 #216
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_194617353
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:32 schreef Keelaap het volgende:
Ik heb zo nu en dan een boek die totaal niet mooi uitkomt op mijn ereader (Kobo). Het is echt storend en hierdoor leg ik het boek dus meestal weg. Weet iemand hoe dit komt?

Ik bedoel dan voornamelijk alinea’s die uit elkaar getrokken worden, enorm veel ruimte tussen de regels (regelafstand aanpassen helpt niet) of een nieuw hoofdstuk middenin de pagina beginnen in plaats van op een nieuwe pagina.
Als je het bestand opent op een eReader op de PC (of een ander apparaat), ziet het dan er nog steeds zo raar uit?

Als dat niet zo is, dan ligt het (op een of andere manier) aan de Kobo zelf.
Als hij daar net zo gek uitziet, ligt het dus aan het bestand.

Als je een beetje technisch (en het principe van HTML kent) bent, zou je het bestand zelf kunnen aanpassen. Bijv. met Calibre Editor. (of het bestand te hernoemen van naam.epub naar naam.zip, dan kun je er in navigeren). Maar dat is nogal aankloten :P
nee, jij dan!
pi_194618083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:08 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als je het bestand opent op een eReader op de PC (of een ander apparaat), ziet het dan er nog steeds zo raar uit?

Als dat niet zo is, dan ligt het (op een of andere manier) aan de Kobo zelf.
Als hij daar net zo gek uitziet, ligt het dus aan het bestand.

Als je een beetje technisch (en het principe van HTML kent) bent, zou je het bestand zelf kunnen aanpassen. Bijv. met Calibre Editor. (of het bestand te hernoemen van naam.epub naar naam.zip, dan kun je er in navigeren). Maar dat is nogal aankloten :P
Eh, ik zou niet eens weten hoe ik het op de pc moet openen? Gebruik dat verder nooit :D

Maar is toch raar? Ik koop de boeken gewoon
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:11:47 #218
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_194618171
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 16:03 schreef Keelaap het volgende:

[..]

Eh, ik zou niet eens weten hoe ik het op de pc moet openen? Gebruik dat verder nooit :D

Maar is toch raar? Ik koop de boeken gewoon
ah :P Maar dat is inderdaad gewoon raar. Je kan even navragen bij de winkel?
nee, jij dan!
pi_206663538
Sinds 8-10-2022 synchroniseert mijn Kobo clara HD niet meer. Dit terwijl de WiFi wel gewoon werkt als ik met de reader de internetbrowser gebruik.
Meer mensen die hier last van hebben of weleens gehad hebben?

Ik gebruik het niet om boeken te synchroniseren maar wel om de laatste softwareversie op de reader te hebben.
pi_206664756
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 18:58 schreef vivelafete het volgende:
Sinds 8-10-2022 synchroniseert mijn Kobo clara HD niet meer. Dit terwijl de WiFi wel gewoon werkt als ik met de reader de internetbrowser gebruik.
Meer mensen die hier last van hebben of weleens gehad hebben?

Ik gebruik het niet om boeken te synchroniseren maar wel om de laatste softwareversie op de reader te hebben.
Staan de datum en tijd goed ingesteld? Dit kan op computers soms tot problemen leiden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 november 2022 @ 20:28:45 #221
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206665531
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 18:58 schreef vivelafete het volgende:
Sinds 8-10-2022 synchroniseert mijn Kobo clara HD niet meer. Dit terwijl de WiFi wel gewoon werkt als ik met de reader de internetbrowser gebruik.
Meer mensen die hier last van hebben of weleens gehad hebben?

Ik gebruik het niet om boeken te synchroniseren maar wel om de laatste softwareversie op de reader te hebben.
Al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd op de ereader en dan gesynchroniseerd?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 13 november 2022 @ 20:40:12 #222
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_206665767
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:08 schreef roos94 het volgende:

https://tweakers.net/nieu(...)t-voor-100-euro.html

Ik snap serieus niet waarom iemand deze zou kiezen ipv de Clara.
Ik heb ook de Nia gekozen ipv de Clara. Mijn vrouw heeft de Clara en ik zag weinig verschil. Enige wat ik eigenlijk merk is dat mijn scherm witter is dan van de Clara.
Wakadoodle!
pi_206667065
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2022 19:52 schreef Aether het volgende:

[..]
Staan de datum en tijd goed ingesteld? Dit kan op computers soms tot problemen leiden.
Dat stond goed ingesteld. Thanks voor het meedenken
pi_206667102
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 20:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd op de ereader en dan gesynchroniseerd?
Nee, had ik niet gedaan omdat je dan ook je leesinstellingen kwijt bent. Maar zojuist gedaan en dit heeft gewerkt!! Thanks daarvoor!

Nu weer even mijn gelezen boeken aanmerken als voltooid :)
pi_206667239
Heeft iemand hier een kindle paperwhite en is die aan te raden? Ik heb nog een touch van tien jaar oud. Doet het nog prima, maar heeft dus geen backlight en ik vraag me af of dat echt meerwaarde heeft. En ik las bij de recensies iets over een extra laag over het scherm dat afleidt. Zo klote dat je ze niet even ergens kunt testen.
Tap tap tap
  Miss 200.000.000! dinsdag 15 november 2022 @ 14:54:40 #226
367000 roos94
pi_206685493
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 21:56 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand hier een kindle paperwhite en is die aan te raden? Ik heb nog een touch van tien jaar oud. Doet het nog prima, maar heeft dus geen backlight en ik vraag me af of dat echt meerwaarde heeft. En ik las bij de recensies iets over een extra laag over het scherm dat afleidt. Zo klote dat je ze niet even ergens kunt testen.
Heb geen kindle maar een backlight = alles, zeker hele grote meerwaarde. Ik zou persoonlijk geen ereader aanschaffen die dit niet heeft
pi_206686090
Ja, helemaal mee eens met bovenstaande reactie.
Ik gebruik dat elke avond voor het slapen gaan en ook op avonden dat je nog lekker buiten kunt zitten, maar het wel al donker wordt.
Ik zou ook niet meer zonder willen.
pi_206686119
Laatste tijd luister ik alleen maar audioboeken. Net zo makkelijk. Sommige boeken zijn leuker om naar te luisteren.
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 15:57:26 #229
382129 crew  Donna
pi_206686144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:51 schreef vivelafete het volgende:
Ja, helemaal mee eens met bovenstaande reactie.
Ik gebruik dat elke avond voor het slapen gaan en ook op avonden dat je nog lekker buiten kunt zitten, maar het wel al donker wordt.
Ik zou ook niet meer zonder willen.
Precies.
  woensdag 7 december 2022 @ 23:33:51 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206989998
Ja hoi.

Ik wil eens aan die e-books gaan beginnen maar ik wil ze gewoon als PDF hebben en geen gezeik over wat ik er verder mee doe. Net als met een fysiek boek zeg maar. Kan dat? Ik ben absoluut niet te beroerd om voor boeken te betalen maar als ik door allerlei DRM hoepels moet springen om ze te kunnen (blijven) lezen, dan laat maar zitten hoor. Waar moet ik heen, of wordt het dan toch 'niet zo heel legaal' downloaden? Google helpt me niet heel veel verder.
Huilen dan.
pi_206990892
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:33 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoi.

Ik wil eens aan die e-books gaan beginnen maar ik wil ze gewoon als PDF hebben en geen gezeik over wat ik er verder mee doe. Net als met een fysiek boek zeg maar. Kan dat? Ik ben absoluut niet te beroerd om voor boeken te betalen maar als ik door allerlei DRM hoepels moet springen om ze te kunnen (blijven) lezen, dan laat maar zitten hoor. Waar moet ik heen, of wordt het dan toch 'niet zo heel legaal' downloaden? Google helpt me niet heel veel verder.
PDF formaat kan ook DRM hebben.

Dus naar een PDF of EPUB formaat moet je niet naar kijken.

Gewoon niet te veel over nadenken en doen. Niet moeilijker maken dan het is.
pi_207000663
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:33 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoi.

Ik wil eens aan die e-books gaan beginnen maar ik wil ze gewoon als PDF hebben en geen gezeik over wat ik er verder mee doe. Net als met een fysiek boek zeg maar. Kan dat? Ik ben absoluut niet te beroerd om voor boeken te betalen maar als ik door allerlei DRM hoepels moet springen om ze te kunnen (blijven) lezen, dan laat maar zitten hoor. Waar moet ik heen, of wordt het dan toch 'niet zo heel legaal' downloaden? Google helpt me niet heel veel verder.
PDF is beter wanneer je zeker wil zijn dat de opmaak overal hetzelfde is, en dus vooral handig bij het printen, omdat je zeker weet dat de opmaak niet gaat verschuiven en het printresultaat altijd hetzelfde gaat zijn.

EPUB is het beste formaat voor voor ebooks, omdat dat formaat gemaakt is voor content op ebooks. Dus o.a. hoe de tekst/content zich automatisch aanpast aan het scherm (reflow). Je kunt ook de lettertype en grootte e.d. makkelijk aanpassen, het document doorzoeken en bookmarks aanmaken en dergelijke. Het is veel flexibeler dan PDF.

Zoals Atak zegt is DRM niet gekoppeld aan het bestandstype, dus je kunt net zo goed een .pdf hebben met DRM en een .epub zonder DRM.

Voor zover ik weet zullen de boeken die je koopt online altijd wel DRM bevatten, anders kun je ze met iedereen delen... Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Kobo; het fijne daar is dat het boek gekoppeld wordt aan je account en je dus makkelijk je bibliotheek altijd kunt syncen. Als je DRM-vrij boeken wil moet je daar specifiek op zoeken wanneer je het koopt, of de DRM-vrije versies (illegaal/zonder te betalen) downloaden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 22:23:13 ]
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:43:36 #233
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207103595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:34 schreef roos94 het volgende:
Kent iemand nog goeie oorlogs thrillers?
Fictie of non fictie?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:45:55 #234
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207103619
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:54 schreef Atak het volgende:
Laatste tijd luister ik alleen maar audioboeken. Net zo makkelijk. Sommige boeken zijn leuker om naar te luisteren.
Deze n00b wil weten welk formaat een luisterboek heeft en waar je zoiets op luistert? Je telefoon neem ik aan? Gebruik je daar een aparte app voor?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 december 2022 @ 16:10:53 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207104546
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Deze n00b wil weten welk formaat een luisterboek heeft en waar je zoiets op luistert? Je telefoon neem ik aan? Gebruik je daar een aparte app voor?
Ik gebruik de Kobo app voor luisterboeken uit het Kobo abonnement.
Je kunt ook de luisterbieb app gebruiken voor boeken van de bieb
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:59:39 #236
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207105127
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:10 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik gebruik de Kobo app voor luisterboeken uit het Kobo abonnement.
Je kunt ook de luisterbieb app gebruiken voor boeken van de bieb
Joh, wist niet dat dat via een app kon. Goede tip,dank!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_207108756
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:22 schreef YStec het volgende:
Voor zover ik weet zullen de boeken die je koopt online altijd wel DRM bevatten, anders kun je ze met iedereen delen... Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Kobo; het fijne daar is dat het boek gekoppeld wordt aan je account en je dus makkelijk je bibliotheek altijd kunt syncen. Als je DRM-vrij boeken wil moet je daar specifiek op zoeken wanneer je het koopt, of de DRM-vrije versies (illegaal/zonder te betalen) downloaden.
Meestal staat het erbij vermeld, vaak op verzoek van de auteur of de uitgever.

At the Publisher's request, this title is being sold without Digital Rights Management Software (DRM) applied.

Downloadopties: EPUB 3 (DRM-Free)


https://www.kobo.com/nl/nl/ebook/spin-4
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 17 december 2022 @ 11:21:27 #238
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207114245
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:50 schreef roos94 het volgende:
Dank je wel! ^

Er komt een nieuwe kobo, de Nia. Een goedkope ereader maar voor een paar tientjes meer heb je een veel betere Clara.

https://www.google.com/am(...)on-kindle-competitor
Ik ben eigenlijk heel tevreden met mijn NIA :)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:08 schreef roos94 het volgende:

https://tweakers.net/nieu(...)t-voor-100-euro.html

Ik snap serieus niet waarom iemand deze zou kiezen ipv de Clara.
Kosten? Ik had niet meer wat ik kon missen en voor destijds 80 of 90 euro (vorig jaar, meen ik) ben ik er supertevreden over. Tijdens een 14-urige vlucht afgelopen september was het een lifesaver. Heeft 6GB ruimte, backlight waarmee ik heel fijn inslaap omdat het langzaam mijn ogen vermoeit en ik heb er momenteel iets van 1100 boeken op staan. Meer dan genoeg.

[ Bericht 22% gewijzigd door SEMTEX op 17-12-2022 11:26:44 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 februari 2023 @ 11:56:33 #239
367000 roos94
pi_208085986
Ik ben benieuwd wanneer er weer een nieuwe kobo uitkomt en of die dan symmetrisch is. Heb eigenlijk een andere ereader nodig maar ik wacht nog even tot hij het echt begeeft.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:58:40 #240
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208086681
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:56 schreef roos94 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer er weer een nieuwe kobo uitkomt en of die dan symmetrisch is. Heb eigenlijk een andere ereader nodig maar ik wacht nog even tot hij het echt begeeft.
In tegenstelling tot die knoppen aan de zijkant bedoel je?

Ik ga daar ook heel slecht op :D _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 februari 2023 @ 13:01:25 #241
367000 roos94
pi_208086714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:58 schreef Meke het volgende:

[..]
In tegenstelling tot die knoppen aan de zijkant bedoel je?

Ik ga daar ook heel slecht op :D _O-
Ja ik trek dat echt niet. Hoe kunnen ze steeds zo'n lelijke asymmetrische ereader maken, super jammer
pi_208088763
Ik wacht tot ze de basic kindle warm backlight geven _O-
Tap tap tap
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 februari 2023 @ 16:31:08 #243
367000 roos94
pi_208089274
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik wacht tot ze de basic kindle warm backlight geven _O-
Waarom zou je in NL voor kindle kiezen? :P
pi_208089800
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Waarom zou je in NL voor kindle kiezen? :P
Omdat ik veel Engelstalig lees :P
Tap tap tap
  Miss 200.000.000! maandag 25 maart 2024 @ 20:08:35 #245
367000 roos94
pi_212958396


Ik heb na 5.5 jaar een nieuwe ereader gekocht.

De clara 2e.

Jammer genoeg is de bezorging vertraagd, had hem vandaag moeten krijgen maar dikke pech :'(
  maandag 25 maart 2024 @ 20:30:49 #246
403253 Meke
after all this time? always.
pi_212958785
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:08 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb na 5.5 jaar een nieuwe ereader gekocht.

De clara 2e.

Jammer genoeg is de bezorging vertraagd, had hem vandaag moeten krijgen maar dikke pech :'(
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb mijn e-reader ongeveer even lang en begin nu de eerste glitches op te merken. Maar twijfel of je nou ook echt veel verschil merkt bij een nieuwe :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Miss 200.000.000! zondag 7 april 2024 @ 17:16:47 #247
367000 roos94
pi_213127494
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:30 schreef Meke het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb mijn e-reader ongeveer even lang en begin nu de eerste glitches op te merken. Maar twijfel of je nou ook echt veel verschil merkt bij een nieuwe :P
Ik heb hem geretourneerd. De mijne had backlight bleeding en schaduwen over het scherm. Ik word gek van die faulty kobos. Heb een nieuwe tablet besteld en ga denk ik gewoon daarop lezen met de kobo app..
pi_213127595
App op de tablet is zoveel minder relaxed dan een ereader!! Zeker als je dat laatste gewend bent.
Mijn Kobo Clara HD van november 2019 werkt nog top.
  Miss 200.000.000! zondag 7 april 2024 @ 18:26:52 #249
367000 roos94
pi_213128364
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2024 17:26 schreef Serinde het volgende:
App op de tablet is zoveel minder relaxed dan een ereader!! Zeker als je dat laatste gewend bent.
Mijn Kobo Clara HD van november 2019 werkt nog top.
Klopt maar dit is de 4e faulty kobo die ik in mn leven retourneer. Beetje klaar mee
  zondag 7 april 2024 @ 19:12:26 #250
62419 CherryLips
chocoholic
pi_213128971
M'n moeder zit ook aan haar derde kobo in vijf jaar tijd ofzo. En zo vaak gebruikt ze hem niet. Ze heeft nu een model met twee knopjes aan de zijkant, geen idee hoe het heet bij kobo, maar die gaat nu al langer mee dan de vorige.
Mijn kindle touch wordt dit jaar 12 en begint nu een beetje een slijtageplek te krijgen waar ik m'n duim altijd hou. Maar die heeft überhaupt geen backlight dat kapot kan gaan, dat scheelt.
Tap tap tap
  Miss 200.000.000! zondag 7 april 2024 @ 19:22:45 #251
367000 roos94
pi_213129103
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 19:12 schreef CherryLips het volgende:
M'n moeder zit ook aan haar derde kobo in vijf jaar tijd ofzo. En zo vaak gebruikt ze hem niet. Ze heeft nu een model met twee knopjes aan de zijkant, geen idee hoe het heet bij kobo, maar die gaat nu al langer mee dan de vorige.
Mijn kindle touch wordt dit jaar 12 en begint nu een beetje een slijtageplek te krijgen waar ik m'n duim altijd hou. Maar die heeft überhaupt geen backlight dat kapot kan gaan, dat scheelt.
Ja tis een gamble. Mijn kobo h2o edition 2 heeft het 5.5 jaar top gedaan maar ik moest wel in eerste instantie twee keer omruilen voor een andere omdat hij faulty was.

Gewoon een hit or miss , weinig steady kwaliteit.
  Miss 200.000.000! vrijdag 12 april 2024 @ 09:55:19 #252
367000 roos94
pi_213177271
Er komt een hele sloot aan nieuwe Kobo's aan.

Kobo Clara color, Libra color, Clara B&W

https://www.want.nl/kobo-(...)lour-e-reader-kleur/
pi_213177379
gvd Amazon, beetje opletten
Tap tap tap
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 april 2024 @ 13:16:31 #254
367000 roos94
pi_213190399
Die B&W ziet er wel aantrekkelijk uit. De kleurversies schijnen heel donker te zijn waardoor je zelfs in vol daglicht het ingebouwde lampje aan moet doen..

Vind het zelf prettigst lezen met het lichtje uit als t niet nodig is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')