Ja dit is heel jammer, maar e-readers in het algemeen gaan snel uit de handel en dan moet je een tweedehands model kopen en maar hopen dat 'ie nog beschikbaar is. Heeft iemand anders dat probleem?quote:Op zondag 17 mei 2020 09:45 schreef roos94 het volgende:
Ik had even een leesdipje maar ben weer helemaal terug. Had voor de lol mijn ereader gegoogeled (kobo h2o edition 2) en tot mijn verbazing is ie volledig uit de handel gehaaldterwijl ie niet zo oud is (lente 2017 release)
Die heb ik dus laatst gekocht na een eerdere kobo.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb de Pocketbook Touch HD3 in gedachten. Wil mijn bibliotheekabonnement ook weer opstarten dan. Ik twijfel alleen of ik niet toch beter voor een Kobo met Kobo plus zou moeten kiezen. Help
Kobo plus is echt zo fijn! Ik vind t ook ideaal om lekker vanuit de ereader een nieuw boek uit te zoeken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:33 schreef Sjeen het volgende:
Mijn Sony PRS-T2 loopt nog steeds als een zonnetje, maar ik ben toch op zoek naar een nieuwe ereader. De Sony gaat dan door naar de puber hier in huis.
Ik heb de Pocketbook Touch HD3 in gedachten. Wil mijn bibliotheekabonnement ook weer opstarten dan. Ik twijfel alleen of ik niet toch beter voor een Kobo met Kobo plus zou moeten kiezen. Help
Waar haal je je boeken vandaan?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:13 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Die heb ik dus laatst gekocht na een eerdere kobo.
Bevalt me prima.
Die spelletjes hadden niet gehoeven maar ja.
Handig dat je via de mail boeken kunt doormailen naar je e reader.
Het lijkt me wel wat, maar ik vind het ook best duur. En ik zou niet weten welke Kobo dan aan te schaffen... ik vind de pocketbook zo mooiquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
Kobo plus is echt zo fijn! Ik vind t ook ideaal om lekker vanuit de ereader een nieuw boek uit te zoeken.
Kobo forma hier na de h2o die bij mam ligt nu
Foutje in het bestand denk ik, gepirate?quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:32 schreef Keelaap het volgende:
Ik heb zo nu en dan een boek die totaal niet mooi uitkomt op mijn ereader (Kobo). Het is echt storend en hierdoor leg ik het boek dus meestal weg. Weet iemand hoe dit komt?
Ik bedoel dan voornamelijk alinea’s die uit elkaar getrokken worden, enorm veel ruimte tussen de regels (regelafstand aanpassen helpt niet) of een nieuw hoofdstuk middenin de pagina beginnen in plaats van op een nieuwe pagina.
Het zijn legale boekenquote:Op maandag 17 augustus 2020 21:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Foutje in het bestand denk ik, gepirate?
Als je het bestand opent op een eReader op de PC (of een ander apparaat), ziet het dan er nog steeds zo raar uit?quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:32 schreef Keelaap het volgende:
Ik heb zo nu en dan een boek die totaal niet mooi uitkomt op mijn ereader (Kobo). Het is echt storend en hierdoor leg ik het boek dus meestal weg. Weet iemand hoe dit komt?
Ik bedoel dan voornamelijk alinea’s die uit elkaar getrokken worden, enorm veel ruimte tussen de regels (regelafstand aanpassen helpt niet) of een nieuw hoofdstuk middenin de pagina beginnen in plaats van op een nieuwe pagina.
Eh, ik zou niet eens weten hoe ik het op de pc moet openen? Gebruik dat verder nooitquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Als je het bestand opent op een eReader op de PC (of een ander apparaat), ziet het dan er nog steeds zo raar uit?
Als dat niet zo is, dan ligt het (op een of andere manier) aan de Kobo zelf.
Als hij daar net zo gek uitziet, ligt het dus aan het bestand.
Als je een beetje technisch (en het principe van HTML kent) bent, zou je het bestand zelf kunnen aanpassen. Bijv. met Calibre Editor. (of het bestand te hernoemen van naam.epub naar naam.zip, dan kun je er in navigeren). Maar dat is nogal aankloten
ahquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:03 schreef Keelaap het volgende:
[..]
Eh, ik zou niet eens weten hoe ik het op de pc moet openen? Gebruik dat verder nooit![]()
Maar is toch raar? Ik koop de boeken gewoon
Staan de datum en tijd goed ingesteld? Dit kan op computers soms tot problemen leiden.quote:Op zondag 13 november 2022 18:58 schreef vivelafete het volgende:
Sinds 8-10-2022 synchroniseert mijn Kobo clara HD niet meer. Dit terwijl de WiFi wel gewoon werkt als ik met de reader de internetbrowser gebruik.
Meer mensen die hier last van hebben of weleens gehad hebben?
Ik gebruik het niet om boeken te synchroniseren maar wel om de laatste softwareversie op de reader te hebben.
Al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd op de ereader en dan gesynchroniseerd?quote:Op zondag 13 november 2022 18:58 schreef vivelafete het volgende:
Sinds 8-10-2022 synchroniseert mijn Kobo clara HD niet meer. Dit terwijl de WiFi wel gewoon werkt als ik met de reader de internetbrowser gebruik.
Meer mensen die hier last van hebben of weleens gehad hebben?
Ik gebruik het niet om boeken te synchroniseren maar wel om de laatste softwareversie op de reader te hebben.
Ik heb ook de Nia gekozen ipv de Clara. Mijn vrouw heeft de Clara en ik zag weinig verschil. Enige wat ik eigenlijk merk is dat mijn scherm witter is dan van de Clara.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:08 schreef roos94 het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)t-voor-100-euro.html
Ik snap serieus niet waarom iemand deze zou kiezen ipv de Clara.
Dat stond goed ingesteld. Thanks voor het meedenkenquote:Op zondag 13 november 2022 19:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Staan de datum en tijd goed ingesteld? Dit kan op computers soms tot problemen leiden.
Nee, had ik niet gedaan omdat je dan ook je leesinstellingen kwijt bent. Maar zojuist gedaan en dit heeft gewerkt!! Thanks daarvoor!quote:Op zondag 13 november 2022 20:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd op de ereader en dan gesynchroniseerd?
Heb geen kindle maar een backlight = alles, zeker hele grote meerwaarde. Ik zou persoonlijk geen ereader aanschaffen die dit niet heeftquote:Op zondag 13 november 2022 21:56 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand hier een kindle paperwhite en is die aan te raden? Ik heb nog een touch van tien jaar oud. Doet het nog prima, maar heeft dus geen backlight en ik vraag me af of dat echt meerwaarde heeft. En ik las bij de recensies iets over een extra laag over het scherm dat afleidt. Zo klote dat je ze niet even ergens kunt testen.
Precies.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:51 schreef vivelafete het volgende:
Ja, helemaal mee eens met bovenstaande reactie.
Ik gebruik dat elke avond voor het slapen gaan en ook op avonden dat je nog lekker buiten kunt zitten, maar het wel al donker wordt.
Ik zou ook niet meer zonder willen.
PDF formaat kan ook DRM hebben.quote:Op woensdag 7 december 2022 23:33 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoi.
Ik wil eens aan die e-books gaan beginnen maar ik wil ze gewoon als PDF hebben en geen gezeik over wat ik er verder mee doe. Net als met een fysiek boek zeg maar. Kan dat? Ik ben absoluut niet te beroerd om voor boeken te betalen maar als ik door allerlei DRM hoepels moet springen om ze te kunnen (blijven) lezen, dan laat maar zitten hoor. Waar moet ik heen, of wordt het dan toch 'niet zo heel legaal' downloaden? Google helpt me niet heel veel verder.
PDF is beter wanneer je zeker wil zijn dat de opmaak overal hetzelfde is, en dus vooral handig bij het printen, omdat je zeker weet dat de opmaak niet gaat verschuiven en het printresultaat altijd hetzelfde gaat zijn.quote:Op woensdag 7 december 2022 23:33 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoi.
Ik wil eens aan die e-books gaan beginnen maar ik wil ze gewoon als PDF hebben en geen gezeik over wat ik er verder mee doe. Net als met een fysiek boek zeg maar. Kan dat? Ik ben absoluut niet te beroerd om voor boeken te betalen maar als ik door allerlei DRM hoepels moet springen om ze te kunnen (blijven) lezen, dan laat maar zitten hoor. Waar moet ik heen, of wordt het dan toch 'niet zo heel legaal' downloaden? Google helpt me niet heel veel verder.
Fictie of non fictie?quote:
Deze n00b wil weten welk formaat een luisterboek heeft en waar je zoiets op luistert? Je telefoon neem ik aan? Gebruik je daar een aparte app voor?quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:54 schreef Atak het volgende:
Laatste tijd luister ik alleen maar audioboeken. Net zo makkelijk. Sommige boeken zijn leuker om naar te luisteren.
Ik gebruik de Kobo app voor luisterboeken uit het Kobo abonnement.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Deze n00b wil weten welk formaat een luisterboek heeft en waar je zoiets op luistert? Je telefoon neem ik aan? Gebruik je daar een aparte app voor?
Joh, wist niet dat dat via een app kon. Goede tip,dank!quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik gebruik de Kobo app voor luisterboeken uit het Kobo abonnement.
Je kunt ook de luisterbieb app gebruiken voor boeken van de bieb
Meestal staat het erbij vermeld, vaak op verzoek van de auteur of de uitgever.quote:Op donderdag 8 december 2022 22:22 schreef YStec het volgende:
Voor zover ik weet zullen de boeken die je koopt online altijd wel DRM bevatten, anders kun je ze met iedereen delen... Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Kobo; het fijne daar is dat het boek gekoppeld wordt aan je account en je dus makkelijk je bibliotheek altijd kunt syncen. Als je DRM-vrij boeken wil moet je daar specifiek op zoeken wanneer je het koopt, of de DRM-vrije versies (illegaal/zonder te betalen) downloaden.
Ik ben eigenlijk heel tevreden met mijn NIAquote:Op woensdag 15 juli 2020 07:50 schreef roos94 het volgende:
Dank je wel! ^
Er komt een nieuwe kobo, de Nia. Een goedkope ereader maar voor een paar tientjes meer heb je een veel betere Clara.
https://www.google.com/am(...)on-kindle-competitor
Kosten? Ik had niet meer wat ik kon missen en voor destijds 80 of 90 euro (vorig jaar, meen ik) ben ik er supertevreden over. Tijdens een 14-urige vlucht afgelopen september was het een lifesaver. Heeft 6GB ruimte, backlight waarmee ik heel fijn inslaap omdat het langzaam mijn ogen vermoeit en ik heb er momenteel iets van 1100 boeken op staan. Meer dan genoeg.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:08 schreef roos94 het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)t-voor-100-euro.html
Ik snap serieus niet waarom iemand deze zou kiezen ipv de Clara.
In tegenstelling tot die knoppen aan de zijkant bedoel je?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:56 schreef roos94 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer er weer een nieuwe kobo uitkomt en of die dan symmetrisch is. Heb eigenlijk een andere ereader nodig maar ik wacht nog even tot hij het echt begeeft.
Ja ik trek dat echt niet. Hoe kunnen ze steeds zo'n lelijke asymmetrische ereader maken, super jammerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:58 schreef Meke het volgende:
[..]
In tegenstelling tot die knoppen aan de zijkant bedoel je?
Ik ga daar ook heel slecht op![]()
Waarom zou je in NL voor kindle kiezen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik wacht tot ze de basic kindle warm backlight geven
Omdat ik veel Engelstalig leesquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waarom zou je in NL voor kindle kiezen?
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb mijn e-reader ongeveer even lang en begin nu de eerste glitches op te merken. Maar twijfel of je nou ook echt veel verschil merkt bij een nieuwequote:Op maandag 25 maart 2024 20:08 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb na 5.5 jaar een nieuwe ereader gekocht.
De clara 2e.
Jammer genoeg is de bezorging vertraagd, had hem vandaag moeten krijgen maar dikke pech
Ik heb hem geretourneerd. De mijne had backlight bleeding en schaduwen over het scherm. Ik word gek van die faulty kobos. Heb een nieuwe tablet besteld en ga denk ik gewoon daarop lezen met de kobo app..quote:Op maandag 25 maart 2024 20:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb mijn e-reader ongeveer even lang en begin nu de eerste glitches op te merken. Maar twijfel of je nou ook echt veel verschil merkt bij een nieuwe
Klopt maar dit is de 4e faulty kobo die ik in mn leven retourneer. Beetje klaar meequote:Op zondag 7 april 2024 17:26 schreef Serinde het volgende:
App op de tablet is zoveel minder relaxed dan een ereader!! Zeker als je dat laatste gewend bent.
Mijn Kobo Clara HD van november 2019 werkt nog top.
Ja tis een gamble. Mijn kobo h2o edition 2 heeft het 5.5 jaar top gedaan maar ik moest wel in eerste instantie twee keer omruilen voor een andere omdat hij faulty was.quote:Op zondag 7 april 2024 19:12 schreef CherryLips het volgende:
M'n moeder zit ook aan haar derde kobo in vijf jaar tijd ofzo. En zo vaak gebruikt ze hem niet. Ze heeft nu een model met twee knopjes aan de zijkant, geen idee hoe het heet bij kobo, maar die gaat nu al langer mee dan de vorige.
Mijn kindle touch wordt dit jaar 12 en begint nu een beetje een slijtageplek te krijgen waar ik m'n duim altijd hou. Maar die heeft überhaupt geen backlight dat kapot kan gaan, dat scheelt.
Iemand die ze gaat kopen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef roos94 het volgende:
Er komt een hele sloot aan nieuwe Kobo's aan.
Kobo Clara color, Libra color, Clara B&W
https://www.want.nl/kobo-(...)lour-e-reader-kleur/
Het is een geupgrade versie van de 2e. O.a. beter scherm, snellere besturing en waterproof. Maar als jouw HD het nog prima doet dan lijkt het me niet nodig.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:33 schreef Serinde het volgende:
Ik heb de Kobo Clara HD gekocht in november 2019 en heb nog geen nieuwe nodig. Ik vraag me af of kleur toegevoegde waarde heeft. Ik lees alleen boeken met letters, geen plaatjes. Ik gebruik de e-reader ook niet om aantekeningen op te maken (want dan zie ik wel echt een meerwaarde, met arceren van tekst e.d.)
De Clara BW is toch gewoon een nieuwe versie van de HD, eigenlijk weinig spectaculairs?
Lees je graag zonder het ingebouwde lampje? Want die kleurenversie is zonder frontlight aan heel donker.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:12 schreef CherryLips het volgende:
Ik lees vrij veel true crime dus voor foto's is het misschien wel handig.
M'n huidige ereader heeft geen schermverlichting dus ik weet niet beterquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lees je graag zonder het ingebouwde lampje? Want die kleurenversie is zonder frontlight aan heel donker.
Waar heb je die info vandaan?quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lees je graag zonder het ingebouwde lampje? Want die kleurenversie is zonder frontlight aan heel donker.
O.a. deze ;quote:
Clara bw is objectief gezien de beste ereader nu op de markt. Qua scherpte scherm, contrast en snelheid.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:37 schreef summer2bird het volgende:
Voegt dat kleur gebeuren ook daadwerkelijk wat toe of is het gewoon interessanterij?
Zit er ook aan te denken om mijn Kobo te vervangen, heeft dapper bijna 10 jaar dienst gedaan maar de achtergrondverlichting blijft nu steeds knipperen, al helemaal op een laag licht
Iemand tips?
Ik zag er het nut eigenlijk niet zo van maar de afgelopen vakantie voor de kinderen een aantal boeken op de ereader gezet en daarbij werd kleur wel gemist. Maargoed ik ga de kinderen geen nieuwe ereader geven, eerder dat ze mijn oude krijgen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:37 schreef summer2bird het volgende:
Voegt dat kleur gebeuren ook daadwerkelijk wat toe of is het gewoon interessanterij?
Toen ik de sage had, is terug wegens problemen, heb ik het geprobeerd. Maar voor mijn gevoel omslachtig en batterijslurpend. Luister sowieso meestal onderweg dus via telefoon.quote:Op maandag 13 mei 2024 08:09 schreef Serinde het volgende:
De enige reden waarom ik mijn ereader eventueel zou vervangen is om ook luisterboeken van Kobo te kunnen luisteren op de ereader. Dat doe ik nu op mijn telefoon. Maar 200+ euro voor een reader vind ik echt teveel. Zeker vanwege de reviews die aangeven dat het scherm donkerder is. Dus die met kleur valt voor mij af. Ga toch maar eens de andere modellen aan een nader onderzoek onderwerpen![]()
Gebruikt iemand hier de reader ook voor luisterboeken?
Afwisselen tussen boeken gaat op telefoon ook heel makkelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:03 schreef Serinde het volgende:
Batterijslurpend klinkt niet goed. Ik luister thuis ook als ik aan het haken ben of tijdens het strijken enzo. Wissel binnen een boek ook af dus daarom leek het me wel handig
Ik bedoel afwisselen tussen lezen en luisteren bij hetzelfde boekquote:Op maandag 13 mei 2024 09:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Afwisselen tussen boeken gaat op telefoon ook heel makkelijk.
Dat gaat niet zo 1,2,3. Dan moet je echt in het boek gaan zoeken naar het punt waar je nu ben met lezen of luisteren. Gaat niet automatisch.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:05 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik bedoel afwisselen tussen lezen en luisteren bij hetzelfde boek
Nu ben ik erg moe en is lezen lastiger dus schakel ik weer over naar het luisterboek. Lekker lezen met mijn ogen dicht
Dat doe ik nu ook maar dan zou ik niet hoeven wisselen van apparaat en dat zou wel fijn zijnquote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat gaat niet zo 1,2,3. Dan moet je echt in het boek gaan zoeken naar het punt waar je nu ben met lezen of luisteren. Gaat niet automatisch.
Snelle review na 2 uur ; prachtig helder scherm, letters goed scherp, de besturing gaat veel sneller en "snappier" dan op mijn oude kobo, hij is echt duidelijk vlotter. En hij past ook in mijn clara 2e hoesjequote:
Nu een halve week in gebruik en het is echt een fantastisch ding. Absoluut een aanrader. De batterij is ook top. Heb nu zes uur gelezen en dat kostte 13% batterij.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Snelle review na 2 uur ; prachtig helder scherm, letters goed scherp, de besturing gaat veel sneller en "snappier" dan op mijn oude kobo, hij is echt duidelijk vlotter. En hij past ook in mijn clara 2e hoesje
[ afbeelding ]
De doos lijkt qua zijkant op een boek
[ afbeelding ]
Van glo naar clara bw lijkt me een puike upgrade. Zelfde prijsklasse, zelfde grootte en layout, beter scherm en (veel) snellere bediening.quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:59 schreef LeNeHe het volgende:
Ik ga me ook voorzichtig eens oriënteren op een nieuwe e-reader. Mijn Kobo Glo uit 2016 krijgt o.a. wat moeite met naar de volgende bladzijde te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yepquote:Op donderdag 30 mei 2024 16:23 schreef LeNeHe het volgende:
Ik las je post erover inderdaad en wil die zeker overwegen. Vanwege het feit dat mijn huidige al zo’n tijd meegaat (en er is wat mee gesleept 😅) heb ik wel een voorkeur voor Kobo.
Er moet sowieso een lichtje in zitten, maar dat heeft deze wel geloof ik hè?
Heb ook een Glo, volgens mij sinds 2013, en die begint langzaamaan ook wat kuren te vertonen. Dus ga me ook maar eens oriënteren op een nieuwe.quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:59 schreef LeNeHe het volgende:
Ik ga me ook voorzichtig eens oriënteren op een nieuwe e-reader. Mijn Kobo Glo uit 2016 krijgt o.a. wat moeite met naar de volgende bladzijde te gaan.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Van glo naar clara bw lijkt me een puike upgrade. Zelfde prijsklasse, zelfde grootte en layout, beter scherm en (veel) snellere bediening.Heeft die ook blauw licht filter?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me ook wel een fijne featureTwiddel
Heb alleen ervaring met de nieuwe kobo Clara en die is heel snelquote:Op dinsdag 2 juli 2024 09:15 schreef Morri2 het volgende:
Twijfel, twijfel...
Ik heb een PocketBook, maar wat me tegen staat is, dat ik telkens als ik boeken koop, door allerlei hoepeltjes moet om die boeken om te zetten zodat ik ze op de PocketBook kan lezen. Er zit wel een winkel aan m'n PocketBook vast, en dat is Bruna. Het aanbod is daar bedroevend. Ik lees ook best veel Engels en Duits.
Ik heb vóór de PocketBook een Kobo gehad, en die ging na twee dagen retour. Takketraag en gewoon geen fijn ding. Toen toch gezwicht en een Kindle gekocht. Het apparaat beviel goed, maar ik ben niet zo'n fan van Amazon. Maar ze hebben wel zo'n ontzettend grote keuze in boeken...
Maar 2 e-readers?
Is er een manier om een andere shop te kiezen op de Pocketbook?
Alles was er traag aan. Nu moet ik zeggen dat het helemaal aan het begin van Kobo was. De winkel was een drama. Soms een paar minuten wachten op een pagina met boeken die je kon kopen. Het apparaat zelf was al niet veel beter.Een vriendin van me had hetzelfde probleem en die is zelfs helemaal van e-readers afgestapt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:33 schreef Elleska het volgende:
Wat was er takke traag aan de kobo? Ik heb daar geen last van met de Kobo Aura maar ik heb nooit een PocketBook of Kindle gehad. Wel een sony en daarbij was boeken erop zetten super omslachtig dus de Kobo voelde alleen daardoor al sneller.
Mijn vader mopperde wel over een trage kobo (Clara dacht ik) en een knipperend scherm. Bleek dat de ereader stond ingesteld op elke pagina verversen ipv elk hoofdstuk.
Als er al een tweede komt, dan wordt het een Kindle. Dat staat voor mij al vast. Maar ik had even de hoop dat ik misschien de Bruna, die aan de PocketBook gekoppeld zit, kon vervangen met een andere winkel.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:10 schreef Elleska het volgende:
Als je liever via Amazon koopt en niet door tig hoepeltjes wil springen dan kan je beter een Kindle nemen.
Klopt. Ik heb een Kindle gehad, en dat was simpel. Ik vind Amazon alleen niet zo'n fijne winkel, behalve dan het uitgebreide aanbod.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:23 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een Kindle, wel een oudje dus ik weet niet hoe de interface van de nieuwste modellen is, maar boeken kopen op Amazon is simpel. Boeken van andere winkels erop zetten, daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee.
Ja dat kan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:31 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien weet iemand dit. Ik heb een Kobo N514 (Aura) uit 2013 of zo.
https://tweakers.net/productreview/90650/kobo-aura-zwart.html
Doet het nog wel, accu gaat nog zeer lang mee maar scherm met verlichting is geel en niet echt scherp.
Dat zal tegenwoordig veel beter zijn.
Alleen zijn al die hedendaagse readers gekoppeld aan shops en DRM en Clouddingen en al die onsympathieke moderne zaken.
Nu de echte vraag: ik heb +- 5000 boeken zonder DRM. Kan je een moderne e-reader gewoon gebruiken als massa-opslag in de zin van verbinden via usb met de pc en kopieren van de map met de 5000 boeken zonder DRM?
Zo ja dan koop ik een nieuwe.
Dank u!quote:
Jaquote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dank u!
Dan ga ik die kopen die jij ook hebt.
Deze toch?
https://tweakers.net/pricewatch/2065612/kobo-clara-bw-zwart.html
Wellicht met een aantal plugins van Calibre wel. Maar mass storage zal moeilijker worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:31 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien weet iemand dit. Ik heb een Kobo N514 (Aura) uit 2013 of zo.
https://tweakers.net/productreview/90650/kobo-aura-zwart.html
Doet het nog wel, accu gaat nog zeer lang mee maar scherm met verlichting is geel en niet echt scherp.
Dat zal tegenwoordig veel beter zijn.
Alleen zijn al die hedendaagse readers gekoppeld aan shops en DRM en Clouddingen en al die onsympathieke moderne zaken.
Nu de echte vraag: ik heb +- 5000 boeken zonder DRM. Kan je een moderne e-reader gewoon gebruiken als massa-opslag in de zin van verbinden via usb met de pc en kopieren van de map met de 5000 boeken zonder DRM?
Zo ja dan koop ik een nieuwe.
Je kan het er gewoon met een kabeltje via pc verbonden met je ereader erop gooien.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 03:47 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wellicht met een aantal plugins van Calibre wel. Maar mass storage zal moeilijker worden.
Er zijn natuurlijk wel wat trucjes. Als de moderne reader wifi heeft en je hebt een internetbrowser, kun je een book server hosten bijvoorbeeld https://github.com/pgaskin/BookBrowser en dan naar die simpele webpagina surfen en het boek downloaden op de interne storage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |