abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218663921
Je kunt je gekochte boeken bij Amazon volgens mij niet meer download.
Tap tap tap
pi_218664320
Kobo-gebruikers klagen over vastlopers en acculeegloop na update voor Instapaper
https://tweakers.net/nieu(...)voor-instapaper.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218664859
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:42 schreef Aether het volgende:
Kobo-gebruikers klagen over vastlopers en acculeegloop na update voor Instapaper
https://tweakers.net/nieu(...)voor-instapaper.html
Ooooooh! Ik vroeg me al af of ik veel langer las of dat het zo leek
  donderdag 4 september 2025 @ 19:03:33 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_218679203
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Via Calibre wellicht? Die kan zover ik weet nagenoeg alles naar alles omzetten.
Volgens mij heb ik dat wel eens geprobeerd en toen kreeg ik het niet voor elkaar. Maar ik zoek vrolijk verder want een Kobo leest toch net iets makkelijker
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_218680161
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 23:14 schreef karr-1 het volgende:
Er was ooit een manier om boeken die je via Amazon koopt om te zetten naar een format dat je Kobo e reader aankon, maar blijkbaar werkt dat niet meer. Heeft iemand nog een idee hoe dat te doen? Amazon heeft een groter aanbod en vaak interessante aanbiedingen.
Amazon boeken zijn in KFX formaat. Of KFX Zip. Calibre heeft standaard die plugins niet om dat te openen. Die moet je installeren. En sowieso de plugin om de DRM te verwijderen (waarschijnlijk mag die hier niet besproken worden maar Google is je vriend). Plus je hebt een oude kindle for Windows nodig die een oudere encryptie van het boek kan binnenhalen. De boeken die relatief eenvoudig om te zetten waren, kwamen in het .AZW3 formaat.

Calibre is dus nog steeds the way to go maar je moet het wat aankleden. En continu die plugins updaten. Daarna kun je omzetten naar .epub bijvoorbeeld.

Een alternatief is een geroote Android telefoon en met de Kindle Android app het boek binnenhalen en dan het bestandje pakken en omzetten.

Het enige nadeel is dat hij vaak de coverfoto of foto's binnenin verkleind of verkeerd schaalt. Maarja het is en blijft eigenlijk een python scriptje. Geen handmatige overzetting van alle XML bestanden met alle correcties. Als je alles perfect wilt zul je het handmatig moeten doen inclusief alle watermerken eruit slopen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_218698308
Heb een 'kobo libra colour'-ereader binnen *O*

En hij leest geweldig *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')