abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 16:01:59 #126
174940 W00fer
Maar echt
pi_221899183
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 08:57 schreef LeSage het volgende:

[..]
De x4 is weer net iets groter dan de x3 en ik ging juist voor zo klein mogelijk. Het is dus niet zozeer een nieuwere versie, maar vooral een grotere.

Naar de Boox heb ik niet zo gekeken, maar die blijkt weer een stukje duurder te zijn.

Voor mij bevalt de x3 nu prima waar ik hem voor wil gebruiken.
Wil ik langere tijd thuis lezen (of op een plek waar ik van weet dat ik er specifiek ga zitten lezen) pak ik mijn kobo of een fysiek boek. Het is vooral voor tussendoor tijdens wachtmomenten. Daarvoor vind ik deze prijs heel schappelijk en voldoet hij aan de verwachtingen :)
Dank voor de tip, maar heb je bij de X3 niet dat je denkt pfoe dadelijk heb ik bijziendheid of vierkante ogen, net als de jongeren die de hele dag met neus tegen het mobieltje geplakt zitten?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_221899731
Ik vind e readers wel een uitvinding hoor. Had er eigenlijk eentje in een opwelling gekocht, maar ik lees nu dagelijks. Het enige met zo'n Kobo plus abo is dat je sneller stopt met een boek wanneer je hem niet leuk vindt, terwijl als je verder leest het misschien toch interessant wordt. :@
pi_221899822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind e readers wel een uitvinding hoor. Had er eigenlijk eentje in een opwelling gekocht, maar ik lees nu dagelijks. Het enige met zo'n Kobo plus abo is dat je sneller stopt met een boek wanneer je hem niet leuk vindt, terwijl als je verder leest het misschien toch interessant wordt. :@
Helemaal mee eens! Die :@ is toch niet nodig? Het is een goede oplossing en ik geloof er heilig in dat meer mensen meer lezen door het digitale. Ook neemt een ereader gemakkelijker mee en je kan met weinig licht lezen. Ja een papieren boek heeft meer sfeer en zo. Alleen het scheelt echt in kosten en moeite :Y

Koop ook maar eens per jaar papier (Deventer Boekenmarkt) en voor de rest kobo

Met anderhalf tot twee boeken per week haal ik het er ook wel uit ja!
pi_221899836
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Helemaal mee eens! Die :@ is toch niet nodig? Het is een goede oplossing en ik geloof er heilig in dat meer mensen meer lezen door het digitale. Ook neemt een ereader gemakkelijker mee en je kan met weinig licht lezen. Ja een papieren boek heeft meer sfeer en zo. Alleen het scheelt echt in kosten en moeite :Y

Koop ook maar eens per jaar papier (Deventer Boekenmarkt) en voor de rest kobo

Met anderhalf tot twee boeken per week haal ik het er ook wel uit ja!
Ik bedoel met :@ dat ik het niet echt een kans geef als ik het niet leuk blijk te vinden. Er zijn nog zoveel titels om uit te kiezen dat je makkelijker naar een volgend boek gaat.

Welke Kobo heb jij?
pi_221899860
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedoel met :@ dat ik het niet echt een kans geef als ik het niet leuk blijk te vinden. Er zijn nog zoveel titels om uit te kiezen dat je makkelijker naar een volgend boek gaat.

Welke Kobo heb jij?
Naja heb ik af en toe ook hoor! Sommige boeken pakken minder en jammer als dat je leesplezier mindert. Het heeft me drie boeken gekost om er achter te komen dat de Suzanne Vermeer boeken mij compleet niet boeien

Kobo Libra en een Kobo Libra Color (ja twee. Had eerst de zwartwitte Libra. Alleen mijn moeder gaf toen de color erbij zodat ik een voor beneden heb en een voor in bed :@ )
pi_221899910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja heb ik af en toe ook hoor! Sommige boeken pakken minder en jammer als dat je leesplezier mindert. Het heeft me drie boeken gekost om er achter te komen dat de Suzanne Vermeer boeken mij compleet niet boeien

Kobo Libra en een Kobo Libra Color (ja twee. Had eerst de zwartwitte Libra. Alleen mijn moeder gaf toen de color erbij zodat ik een voor beneden heb en een voor in bed :@ )
Zo wat een luxe! Kun je op 2 kobo's eenzelfde abo doen dan?

Ik lees alleen maar Engelstalig, maar ik heb ook weleens gehad dat een boek online de hemel in geprezen werd waarvan ik dacht... is dit het? Ik heb gemerkt dat ik boeken van minder bekende auteurs ook heel leuk kan vinden. Lees er bijvoorbeeld nu eentje, die heeft nog maar een paar 100 volgers op insta. Nog niet ontdekt, maar ze schrijft zo goed.
pi_221899943
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zo wat een luxe! Kun je op 2 kobo's eenzelfde abo doen dan?

Ik lees alleen maar Engelstalig, maar ik heb ook weleens gehad dat een boek online de hemel in geprezen werd waarvan ik dacht... is dit het? Ik heb gemerkt dat ik boeken van minder bekende auteurs ook heel leuk kan vinden. Lees er bijvoorbeeld nu eentje, die heeft nog maar een paar 100 volgers op insta. Nog niet ontdekt, maar ze schrijft zo goed.
Ja, je kan op vijf apparaten met één account!
En ja, ik ben een verwend kreng :@ ben er wel heel dankbaar voor/mee

Ja... wat je zegt over populaire boeken > zo herkenbaar...
Lees alles wat los en vast zit, maar die gehypte boeken pakken me toch vaak niet zo. En ik ben tegenwoordig ook vaak zo bevooroordeeld dat ik er niet eens aan begin :o

Is Kindle dat niet meer voor je? Dat is toch veel meer Engelstalig? Ik lees beide, NL en EN, net wat ik tegenkom :)
pi_221900029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Lees alles wat los en vast zit, maar die gehypte boeken pakken me toch vaak niet zo. En ik ben tegenwoordig ook vaak zo bevooroordeeld dat ik er niet eens aan begin :o

Is Kindle dat niet meer voor je? Dat is toch veel meer Engelstalig? Ik lees beide, NL en EN, net wat ik tegenkom :)
Kindle heeft meer Engelse titels, maar Kobo heeft ook meer dan genoeg in de genres die ik vaak lees.

Ik neem 'm ook altijd mee naar mijn werk voor in de pauze. Normaal zat ik vaak te scrollen op mijn telefoon, maar nu lees ik vaak :P
pi_221900035
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kindle heeft meer Engelse titels, maar Kobo heeft ook meer dan genoeg in de genres die ik vaak lees.

Ik neem 'm ook altijd mee naar mijn werk voor in de pauze. Normaal zat ik vaak te scrollen op mijn telefoon, maar nu lees ik vaak :P
Goede nieuwe gewoonte _O_
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:41:54 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221900044
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

dat heb ik dus ook.
Ik verslind ook echt zoveel, maar merk wel dat ik meer de niet zo bekende boeken opzoek.
Blijf het wel altijd lastig vinden om een boek te kiezen, want de zoekfunctie is toch anders dan langs boeken lopen in de bieb
Dat is wat ik nu vaak doe, ben er toch met kind, en dan kijk ik in de bieb als me een boek aanspreekt of t op Kobo staat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:42:55 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221900052
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hier zit hij altijd in mn tas als ik weg ga. Laatst zelfs op bezoek bij familie, en t werd me te druk, even 5 min met boek op wc terug getrokken :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221900055
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:41 schreef Ynske het volgende:

[..]
dat heb ik dus ook.
Ik verslind ook echt zoveel, maar merk wel dat ik meer de niet zo bekende boeken opzoek.
Blijf het wel altijd lastig vinden om een boek te kiezen, want de zoekfunctie is toch anders dan langs boeken lopen in de bieb
Dat is wat ik nu vaak doe, ben er toch met kind, en dan kijk ik in de bieb als me een boek aanspreekt of t op Kobo staat
Slimme tip van je!
Zelf kan ik echt wel een uur bezig zijn met het vinden van een boek. Alleen ik vind het ook leuk om te doen en heb de tijd

Wel erg... ben vrijwilliger in een boek, maar leen er nooit _O-
pi_221900247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:42 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hier zit hij altijd in mn tas als ik weg ga. Laatst zelfs op bezoek bij familie, en t werd me te druk, even 5 min met boek op wc terug getrokken :@
Niks mis mee! Wel knap dat je het bij die 5 minuten gehouden hebt :P
pi_221900254
quote:

[..]
Oh dit niet gezien
Vind het enkel goed dat je je even teruggetrokken had. En een boek is beter dan scrollen
pi_221901135
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:01 schreef W00fer het volgende:

[..]
Dank voor de tip, maar heb je bij de X3 niet dat je denkt pfoe dadelijk heb ik bijziendheid of vierkante ogen, net als de jongeren die de hele dag met neus tegen het mobieltje geplakt zitten?
Nee, je kunt lettergrootte instellen, dan moet je gewoon wat vaker bladeren. Denk dat mijn huidige papieren boek kleinere letters heeft.
Het is wel e-ink scherm. Dus anders dan een telefoon.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_221901179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 18:41 schreef Ynske het volgende:

[..]
dat heb ik dus ook.
Ik lees dan juist wel bekende boeken, maar niet de YA-TikTok boeken.
Ik probeer op social media mijn algoritmes zo te maken dat ik de goede tipgevers krijg.
‘A girl Needs to read’ is bijvoorbeeld iemand die echt mijn smaak heeft.
pi_221901191
quote:

[..]
Daarvoor nu die kleine dus :D
Die kan stiekem in je broekzak mee naar de wc O-)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:02:40 #143
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_221922301
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
O ik vind dat juist wel goed :D Ik heb zo vaak dat ik van mezelf een boek uit 'moet' lezen dat ik eigenlijk niet leuk vind. Maar dan ga ik dus ook minder lezen :D

Lezen is een hobby voor de leuk, dus logisch als je stopt als het niet leuk is :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  FOK!Fotograaf dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:08:58 #144
842 Zorro
Z
pi_221922336
Ik heb nog een Kobo Aura H2O uit het jaar langgeleden.
Werkt prima al is het soms traag. Alleen begint de USB aansluiting een beetje wonky te worden. Dus ik begin bang te worden dat ie straks helemaal niet meer laadt of met computer verbindt.

Is dat te maken of niet boeiend wegens toch te duur en beter een nieuwe halen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_221922749
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 15:08 schreef Zorro het volgende:
Ik heb nog een Kobo Aura H2O uit het jaar langgeleden.
Werkt prima al is het soms traag. Alleen begint de USB aansluiting een beetje wonky te worden. Dus ik begin bang te worden dat ie straks helemaal niet meer laadt of met computer verbindt.

Is dat te maken of niet boeiend wegens toch te duur en beter een nieuwe halen?
Ik heb een keer een schermpje vervangen nadat ik er per ongeluk op was gaan zitten :@

Toen was het een enorm simpele reparatie. Vervangend schermpje via AliExpress besteld en kon zonder speciale tools het vervangen.
Volgens mij was ik nog niet eens 25 euro kwijt.
Je zou eens kunnen kijken op youtube of er een reparatie filmpje is die je een idee geeft of dat lastig is.
Twiddel
pi_221925409
Ik heb gister een boek uitgelezen en ik p het eind kon ik via de Kobo ergens op internet subscriben om zo bonus materiaal te kunnen lezen. Ik heb meermaals mijn email ingevoerd, maar ik kom niet verder -O- -O-
  FOK!Fotograaf woensdag 7 oktober 2026 @ 17:15:08 #147
842 Zorro
Z
pi_221928180
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb een keer een schermpje vervangen nadat ik er per ongeluk op was gaan zitten :@

Toen was het een enorm simpele reparatie. Vervangend schermpje via AliExpress besteld en kon zonder speciale tools het vervangen.
Volgens mij was ik nog niet eens 25 euro kwijt.
Je zou eens kunnen kijken op youtube of er een reparatie filmpje is die je een idee geeft of dat lastig is.
Daar is microsolderen voor nodig lees ik. Nou ik maak al een bende van macrosolderen dus dat wordt hem niet denk ik zo :D
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')