abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 december 2024 @ 14:58:57 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_216026392
Ik had altijd Kobo Plus, maar toen kreeg de Bieb een goede aanbieding. Dat heb ik toen gedaan. Momenteel loopt m’n Bieb abonnement en heb ik Kobo opnieuw aangezet ivm bovenstaande redenen. Het is zoooo veel gemakkelijker om via je ereader meteen een boek erop te hebben dan dat omslachtige gedoe bij / via de Bieb.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_216027385
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:50 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Via Kobo is supermakkelijk: rechtstreeks via de ereader op de koopknop drukken en klaar.

Via de bieb: inloggen op de site op pc/laptop, ebook uitkiezen, lenen, link voor ereader downloaden, importeren in Adobe Digital Editions (eerst moet je die nog wel op je pc hebben geïnstalleerd en een account maken), kopiëren via kabeltje naar de ereader.
Het is gelukt *O*
Let's take the long way home, love is burning slowly
Down this country road tonight.
🎵
pi_216196474
Vraag: ik heb een Kobo reader en voorheen kon ik met mijn Bol Kobo Plus app gewoon rechtstreeks boeken downloaden op mijn reader.

Echter nu opeens niet meer. Zie alleen prijzen van boeken staan en advertenties voor Kobo plus. Sta wel ingelogd met mijn Kobo account maar dat is volgens mij niet hetzelfde als een Bol Kobo app. Ik kreeg ook een melding (weet niet meer hoe precies) van iets als ‘je kunt je Bol account alleen via Bol beheren’ of iets dergelijks.

Ik zie ook geen mogelijkheid om in te loggen op mijn Bol Kobo account op mijn reader (volgens mij een oudere Clara). Ik kan wel via mijn foon boeken downloaden en als ik mijn reader sync dat download hij dat boek wel gewoon. Niet echt een wereld probleem toch maar wel irri en maf omdat het voorheen wel kon en ik niks heb gewijzigd.

Iemand een idee of suggesties om het te fixen? Dank alvast!
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 januari 2025 @ 08:36:20 #29
367000 roos94
pi_216199304
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:38 schreef proud_mami het volgende:
Vraag: ik heb een Kobo reader en voorheen kon ik met mijn Bol Kobo Plus app gewoon rechtstreeks boeken downloaden op mijn reader.

Echter nu opeens niet meer. Zie alleen prijzen van boeken staan en advertenties voor Kobo plus. Sta wel ingelogd met mijn Kobo account maar dat is volgens mij niet hetzelfde als een Bol Kobo app. Ik kreeg ook een melding (weet niet meer hoe precies) van iets als ‘je kunt je Bol account alleen via Bol beheren’ of iets dergelijks.

Ik zie ook geen mogelijkheid om in te loggen op mijn Bol Kobo account op mijn reader (volgens mij een oudere Clara). Ik kan wel via mijn foon boeken downloaden en als ik mijn reader sync dat download hij dat boek wel gewoon. Niet echt een wereld probleem toch maar wel irri en maf omdat het voorheen wel kon en ik niks heb gewijzigd.

Ik zoek mijn boeken op kobo gewoon via de kobo shop en dan Kobo Plus boeken aanklikken?
pi_216199885
Je mailadres/inlog moet wel overal hetzelfde zijn anders kan je niet synchroniseren dus het lijkt me dat je de ereader moet inloggen met je bol account.

Bij instellingen > account is als het goed is je mailadres aan te passen. Daaronder zie ik staan welk koboplus abbo ik heb en de factuurdatum.
  Miss 200.000.000! zondag 19 januari 2025 @ 09:54:42 #31
367000 roos94
pi_216351948
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:38 schreef proud_mami het volgende:

Is het inmiddels verholpen?
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 mei 2025 @ 07:27:23 #32
367000 roos94
pi_217659469
Ik heb mijn kobo clara BW volgende week een jaar. w/

Het bevalt nog steeds goed. Ben benieuwd of/wanneer er een Libra BW komt.
pi_217959916
Ik heb de kobo van m'n vader meegekregen gister want hij kreeg hem niet meer aan de praat. Ik weet niet wat voor model het is, al wel een paar jaar oud. Hij lijkt op de Clara BW in elk geval, maar dan oud :D
Enniewee, als je hem nu aanzet moet je de kobo opnieuw configureren. Je kunt kiezen uit configureren via wifi (maar hij pakt het wachtwoord niet, dan geeft hij aan dat er een fout is opgetreden) of via de pc. Dus ik heb hem mee gekregen om dat te proberen.
Als ik hem aansluit op de pc krijg ik op de kobo de melding 'Bezoek onze website. Houd de ereader aangesloten en download Kobo Desktop met een browser van www.kobosetup.com.'
Ik ga naar de website:

quote:
Kobo Desktop is niet langer beschikbaar in jouw regio.
Om op je desktop te lezen, kun je de Kobo Web Reader proberen.
Oké, maar ik wil helemaal niet op m'n desktop lezen, ik wil op de ereader lezen.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 juni 2025 @ 10:09:34 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217959938
Heeft deze de cruciale update gehad van vorig jaar?

En de wifi zit die op 2,4? Want op 5 doet hij het sowieso niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217959975
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:09 schreef Ynske het volgende:
Heeft deze de cruciale update gehad van vorig jaar?

En de wifi zit die op 2,4? Want op 5 doet hij het sowieso niet
M'n ouders hebben geen pc dus denk niet dat ze iets van een cruciale update weten. M'n moeder heeft een Libra en die doet het nog wel. Ik heb geen idee hoe het bij hen met de wifi zit.
Tap tap tap
  maandag 16 juni 2025 @ 10:43:22 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217960147
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 07:27 schreef roos94 het volgende:
Ik heb mijn kobo clara BW volgende week een jaar. w/

Het bevalt nog steeds goed. Ben benieuwd of/wanneer er een Libra BW komt.
Ik heb mijn Kobo Nia meer dan 3 jaar. Werkt ook nog als een trein.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217960285
Ik had op vakantie dat de kobo niet op het vakantienetwerk wilde inloggen. De oplossing toen was mijn mobiel instellen als hotspot. Misschien werkt dat voor jou ook?

Al staat mij iets van bij dat die cruciale update niet via synchroniseren kon maar dan zou het wel heel stom zijn dat de Kobo Desktop niet meer beschikbaar is... Ik heb het nog wel op mijn pc staan en dat werkt gewoon dus misschien kan je dat via een andere weg nog instaleren?

Edit: en misschien handig om eerst het model te achterhalen https://help.kobo.com/hc/(...)-van-je-Kobo-eReader
pi_217960315
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:02 schreef Elleska het volgende:
Ik had op vakantie dat de kobo niet op het vakantienetwerk wilde inloggen. De oplossing toen was mijn mobiel instellen als hotspot. Misschien werkt dat voor jou ook?

Al staat mij iets van bij dat die cruciale update niet via synchroniseren kon maar dan zou het wel heel stom zijn dat de Kobo Desktop niet meer beschikbaar is... Ik heb het nog wel op mijn pc staan en dat werkt gewoon dus misschien kan je dat via een andere weg nog instaleren?

Edit: en misschien handig om eerst het model te achterhalen https://help.kobo.com/hc/(...)-van-je-Kobo-eReader

Hotspot op m'n mobiel heb ik ook geprobeerd, zelfde foutmelding.
Het is volgens mij een Glo.
Tap tap tap
pi_217960939
Nieuws: het is gelukt! Heb de update gedownload en via de pc op de ereader geknald. Bedankt voor de tip over die update :)
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')