abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:48:33 #151
405567 milaya
milaya moya
pi_182392476
Heeft iemand ervaring met KoboPlus/bol.com abonnement? Is het wat? Ik lees voornamelijk Nederlandstalige thrillers/horrors(vertaald of origineel in NL maakt niet uit).
pi_182393929
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:48 schreef milaya het volgende:
Heeft iemand ervaring met KoboPlus/bol.com abonnement? Is het wat? Ik lees voornamelijk Nederlandstalige thrillers/horrors(vertaald of origineel in NL maakt niet uit).
Ik heb nu ruim een jaar een abonnement, aangezien ik het ebook aanbod van de bibliotheek te weinig vond. Ik ben er wel blij mee. Heb nu rond de 150 gedownload/gelezen.
Maar ik lees van allerlei genres. Ik vind het soms wat lastig zoeken, maar als je een bepaald genre veel leest, dan duikt hij ook wel weer op in de suggesties.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:47:16 #153
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_182396060
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:48 schreef milaya het volgende:
Ik heb het ook en vind het wel fijn. Behalve als ik echt een hele serie wil lezen, dan staat er soms niet alles op.
Dat van het zoeken herken ik wel. Ik zoek vaak op de website van Bol zelf en voeg ze dan toe. Dat werkt iets fijner dan via de app.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 22:33:43 #154
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_182401529
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb het ook en vind het wel fijn. Behalve als ik echt een hele serie wil lezen, dan staat er soms niet alles op.
Dat van het zoeken herken ik wel. Ik zoek vaak op de website van Bol zelf en voeg ze dan toe. Dat werkt iets fijner dan via de app.
Ja, dit doe ik ook :Y Via de site van bol of via de telefoonapp, niet zo vaak op m'n ereader. Zoekt toch makkelijker ;) Ik ben nog niet zo'n superfan van de aanbevelingen, maar vooralsnog staat er wel veel van wat ik lees in. Wel veel (of alleen?) Nederlands inderdaad, maar daar heb ik geen probleem mee. Voor mijn gevoel staan nieuwe boeken er ook altijd wel gauw op :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_182406880
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer geklaagd toen van een serie alleen deel 2 & 3 er in het Nederlands opstonden en in het engels alles betaald was. Toen heb ik deel 1 gratis gekregen, vond ik erg netjes.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:11:51 #156
405567 milaya
milaya moya
pi_182472378
Weet iemand hoe je je e-books van kobo plus bol.com abonnement weer kunt verwijderen nadat je ze hebt gelezen? als ik ze van mn ereader verwijder, blijven ze wel in die bol.com lijst staan en je kunt er maar 15 offline lezen.
  Moderator vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:56:48 #157
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_182472887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:11 schreef milaya het volgende:
Weet iemand hoe je je e-books van kobo plus bol.com abonnement weer kunt verwijderen nadat je ze hebt gelezen? als ik ze van mn ereader verwijder, blijven ze wel in die bol.com lijst staan en je kunt er maar 15 offline lezen.
Heb je de app (op je telefoon)? Misschien dat daar boeken gedownload staan?

Ik heb hier trouwens nog nooit last van gehad :o Ik heb 200 boeken gedownload op m'n kobo en lees eigenlijk vooral offline :? Alleen thuis verbindt hij met de wifi. Toen ik afgelopen zomer vier weken niet thuis was, kreeg ik wel een melding dat ik binnenkort weer online moest, omdat anders al m'n downloads zouden vervallen (en terecht haha, anders had ik nooit meer betaald :D )
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:51:05 #158
405567 milaya
milaya moya
pi_182549057
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:56 schreef Meke het volgende:

[..]

Heb je de app (op je telefoon)? Misschien dat daar boeken gedownload staan?

Ik heb hier trouwens nog nooit last van gehad :o Ik heb 200 boeken gedownload op m'n kobo en lees eigenlijk vooral offline :? Alleen thuis verbindt hij met de wifi. Toen ik afgelopen zomer vier weken niet thuis was, kreeg ik wel een melding dat ik binnenkort weer online moest, omdat anders al m'n downloads zouden vervallen (en terecht haha, anders had ik nooit meer betaald :D )
bedankt! op de app lukt het wel ja.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:46:30 #159
405567 milaya
milaya moya
pi_184688271
Moet zeggen dat het aanbod mij wel tegenvalt. Bij "nieuwste ebooks" zie ik oprecht al 2+ maanden bijna dezelfde lijst van boeken staan. Dat is toch niet nieuw meer..
pi_184725787
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:46 schreef milaya het volgende:
Moet zeggen dat het aanbod mij wel tegenvalt. Bij "nieuwste ebooks" zie ik oprecht al 2+ maanden bijna dezelfde lijst van boeken staan. Dat is toch niet nieuw meer..
Daar heb gelijk in, milaya.
pi_185329537
Leuk dit topic, ik lees zelf ook graag. Afhankelijk van hoe spannend het boek is enkel in bed voor het slapen tot elke koffiepauze gauw een hoofdstukje op de Iphone.

Lees al jaren op een Ipad mini 2 wat prima gaat. Zit er wel aan te denken een Kobo Auro h2o te kopen. Nu nog in de aanbieding ook voor 158,-.

Ik heb de Ipad op de nachtstand staan zodat het blauwe licht eruit wordt gefilterd en lees voornamelijk in bed waarbij ik het boek niet vasthoudt.

Eigenlijk kan ik prima vooruit met mijn ipad maar accu wordt nu wel wat minder en je wilt ook wel eens wat nieuws.

Zal het scherm van de Kobo vergelijkbaar zijn in scherpte?

Mijn boeken haal ik voornamelijk van piratebay en spotnet. Of mag je dat niet zeggen hier?
Wel recentelijk 2 boeken bij de amerikaanse amazon gekocht, spotgoedkoop daar. Dat lees ik dan
via de Kindle app, wat ik minder fijn vindt dat de Ibooks app.

Lees engels en Nederlands door elkaar heen. Engels is mooier, Nederlands beter te begrijpen. Engels wel beter beschikbaar. Nieuwste Lee Child/Harlan Coben staat vaak al zelfde dag op piratenbaai in het engels.

Favoriete schrijvers o.a.

T. Jefferson Parker
Lee Child
Harlan Coben
Linwood Barclay
Steve Cavanagh
en vele anderen.

Goede tips van soortgelijke schrijvers zijn welkom.
pi_185332620
Ik vind een ereader veel fijner lezen en vasthouden dan een iPad of telefoon. Ik ben zelf van de kindle-kerk.
Tap tap tap
pi_185339621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind een ereader veel fijner lezen en vasthouden dan een iPad of telefoon. Ik ben zelf van de kindle-kerk.
absoluut waar. Maar ik lees eigenlijk alleen in bed op mijn zij, en ipad ligt dan gewoon plat. Kwa gewicht geen last van.

Toch ga ik er maar 1tje aanschaffen. Gewoon omdat het kan.
pi_187803983
Zomerlees-kick.

Ik wil wel weer eens in het Nederlands lezen. Waar kan ik het best zoeken? Bol..? Ebook.nl?
Waar kan ik voordelig boeken zoeken?
  zondag 7 juli 2019 @ 22:35:46 #165
174940 W00fer
Maar echt
pi_187804865
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Zomerlees-kick.

Ik wil wel weer eens in het Nederlands lezen. Waar kan ik het best zoeken? Bol..? Ebook.nl?
Waar kan ik voordelig boeken zoeken?
Bibliotheek.nl/ebooks wordt wel iets beter.

Bookchoice ben ik al lange tijd niet meer geweest.

Tomkabinet valt nog steeds tegen qua aanbod

Eboekstunter.nl scheelt paar euro met Bol maar heeft niet alles

De rest ken ik eigenlijk niet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_188543049
Kobo Aura H2O mk2 in gebruik en nog nooit zo veel gelezen :)
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188543404
Even tussendoor..ik lees vaak boeken op mijn telefoon..pas nog de hele Songs of Ice and Fire-serie. Ben eraan gewend en het bevalt mij wel. Is een E-reader echt een zoveel betere leeservaring?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:55:54 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188543492
Ja, leest veel rustiger vind ik :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188543632
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Even tussendoor..ik lees vaak boeken op mijn telefoon..pas nog de hele Songs of Ice and Fire-serie. Ben eraan gewend en het bevalt mij wel. Is een E-reader echt een zoveel betere leeservaring?
Ik zit vastgegroeid aan mijn iPad, maar lezen doe ik op een e-reader!
pi_188543715
quote:
Ja, veel fijner voor de ogen en ligt ook lekkerder in de hand.
Tap tap tap
pi_188543722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zit vastgegroeid aan mijn iPad, maar lezen doe ik op een e-reader!
Kan je ook via Google Play boeken op je e-reader zetten?
pi_188544568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Google Play is voor mij onontgonnen gebied, sorry. Ik zet mijn boeken wel via mijn iPad op mij e-reader. Omdat ik te lui ben om op zoek te gaan naar het kabeltje voor mijn Mac.
pi_188546095
quote:
Hier was het hetzelfde.
Maar nu is de leeservaring veel fijner!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188555634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat gaat via https://play.google.com/store/books daar kun je een boek kopen.

Het formaat kan Epub of PDF zijn wat je e-reader aan kan. Er zit DRM op (beveiliging) op de boeken zelf. Daarom heb je Adobe Digital Editions nodig om het boek binnen te halen op je pc via een ticket, een zogenaamd ACSM bestand. Dat gooi je in Adobe Digital Editions op je pc en dan haalt hij het boek binnen (in beveiligd EPUB formaat). Hier staat de tutorial hoe dat werkt:

https://www.ebook-convert(...)oogle-play-ebook.htm
Je zult daarna nog zelf het boek van pc over moeten zetten naar e-reader (bijvoorbeeld Pocketbook):

1) When you get your Pocketbook, plug it into your PC
2) Open Adobe Digital Editions
3) If the Pocketbook is not already authorized, choose to authorize it (you will get a notification/question text box) from Adobe Digital Editions
4) Click & hold, then drag the book you just got to the device (from within Adobe Digital Editions)
5) That's it.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_188561384
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:40 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dat gaat via https://play.google.com/store/books daar kun je een boek kopen.

Het formaat kan Epub of PDF zijn wat je e-reader aan kan. Er zit DRM op (beveiliging) op de boeken zelf. Daarom heb je Adobe Digital Editions nodig om het boek binnen te halen op je pc via een ticket, een zogenaamd ACSM bestand. Dat gooi je in Adobe Digital Editions op je pc en dan haalt hij het boek binnen (in beveiligd EPUB formaat). Hier staat de tutorial hoe dat werkt:

https://www.ebook-convert(...)oogle-play-ebook.htm
Je zult daarna nog zelf het boek van pc over moeten zetten naar e-reader (bijvoorbeeld Pocketbook):

1) When you get your Pocketbook, plug it into your PC
2) Open Adobe Digital Editions
3) If the Pocketbook is not already authorized, choose to authorize it (you will get a notification/question text box) from Adobe Digital Editions
4) Click & hold, then drag the book you just got to the device (from within Adobe Digital Editions)
5) That's it.
Thanx voor de uitleg 👍👍
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')