abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2017 @ 07:57:43 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160934
quote:
Paasviering afgezwakt

DEN HAAG - Paasvieringen op protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag worden afgezwakt om ouders van islamitische leerlingen tegemoet te komen. Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.

In multiculturele wijken is het beter om de paasviering aan te passen aan de voornamelijk niet-christelijke leerlingen, zo klinkt het woensdag in het AD. Op de protestantse school O3 wordt bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen. Op ’t Palet in de Schilderswijk wordt tijdens het paasontbijt altijd een link gelegd met de koran.

Andere school

Voor sommige christelijke ouders is het nuanceren van de paasviering een reden om voor een andere school te kiezen. ,,Enerzijds moeten christelijke scholen ferm voor hun tradities staan, anderzijds moeten we respect hebben voor elkaar en ons begripvol opstellen'', zegt Ewald van Vliet, bestuursvoorzitter vande katholieke onderwijskoepel in Den Haag in de krant.

Eind vorig jaar bleek al dat scholen in Amsterdam hun kerstvieringen minder christelijk zouden hebben gemaakt onder druk van islamitische ouders. Zo veranderde het kerstdiner op een paar scholen in een eindejaarsdiner.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_afgezwakt__.html

De manier waarop de islam ontzien wordt door Progressief-Links staat in schril contrast met de hetze die Progressief-Links in de 20-ste eeuw gevoerd heeft tegen de Christenen.

Op een niet-Christelijke school hoeft wat mij betreft helemaal geen Pasen gevierd te worden. Maar als Christelijke scholen onder druk van islamitische ouders stoppen met Paasvieringen is dat een totaal verkeerd signaal. Hiermee geven wij aan hen aan dat wanneer ze druk opvoeren, we onmiddelijk onze identiteit laten vallen om de lieve vrede te bewaren. En waar ligt dan de grens? Laten we ze over 30 jaar ook homo's van gebouwen afflikkeren als ze 'de druk opvoeren'? Gaan we islamtisch worden als ze bommen in onze kerken laten ontploffen zoals nu in Egypte?
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:00:21 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160949
En in 4 van de 5 gevallen zijn het waarschijnlijk niet eens moslims die als eerste klagen, maar progressief-linkse GL-ers/D66'ers die hun deudgzaamheid willen tonen door al op het Christendom te spugen voordat een moslim er iets van gezegd heeft.
The End Times are wild
pi_170160959
Niet lullen, geloof hoorde toch thuis?
pi_170160963
#wegmetons
  woensdag 12 april 2017 @ 08:02:48 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:01 schreef Chadi het volgende:
Dat heb ik nooit gezegd.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:03:35 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:02 schreef Houtenbeen het volgende:
#wegmetons
Maakt niet uit welke kant op.

Het rare is dat de wegmetons-kerk niet eens inziet dat de rest van de wereld jaloers naar ons kijkt en het liefste hier naar toe komt. Iets zal er hier toch wel goed moeten zijn.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:07:32 #7
3542 Gia
User under construction
pi_170160990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:00 schreef LXIV het volgende:
En in 4 van de 5 gevallen zijn het waarschijnlijk niet eens moslims die als eerste klagen, maar progressief-linkse GL-ers/D66'ers die hun deudgzaamheid willen tonen door al op het Christendom te spugen voordat een moslim er iets van gezegd heeft.
Vaak wel, maar hier staat in de OP duidelijk 'onder druk van islamitische ouders'

Heb het al eens eerder gezegd, maar ik sta er niet van te kijken als er nog regelgeving komt over rekening houden met moslims tijdens, bijvoorbeeld, de ramadan.
Niet eten op de werkplek als er een moslim naast je zit?
Lange mouwen dragen als je in de openbaarheid treedt?
Niet barbecuen tijdens de ramadan als je weet dat er moslims in de buurt wonen?

Lijkt nu misschien onzin, maar als we al geen palmpasen mogen vieren met een ouderwetse palmpasenstok, Kerstontbijt omgedoopt wordt tot eindejaarsontbijt enz., ja sorry, maar dan vraag ik me echt af waar dit gaat stoppen.
pi_170160997
We passen Oud en Nieuw ook niet aan op onze aziatische medebewoners.

Voor mij staat integratie steeds vaker bijna gelijk aan "overgave".

Integratie moet nu ineens van Nederlandse kant komen. Wat een idioterie.

Dit komt vaak van dezelfde lui die bepalen voor moslims (die waarschijnlijk niks gevraagd is) dat een kerstboom kwetsend voor ze is.
Al lees ik dat in dit geval de ouders druk hebben gezet.
Toppunt van geslaagde integratie.

Past mooi bij het "geen broodje ham eten" filmpje. En maar "aanpassen" :')
pi_170161003
Kots- en kotsmisselijk word ik van dit soort berichten.
Hoe is het toch mogelijk dat Nederland zo diep is gezonken?
pi_170161009
Met het verkwanselen van onze tradities (vanuit wat voor invalshoek die traditie ook bestaat, gelovig of niet gelovig) verkwansel je de unieke eigen identiteit van Nederland en de Nederlander.

Langzaamaan verword je dan tot een wereldse grijze eenheidsworst zonder culturele verschillen.

Saai.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170161014
Ze vormen 6% van de bevolkingsgroep (alhoewel ik daar zwaar mijn twijfels over heb als ik de klassensamenstellingen zie en in mijn eigen omgeving kijk) maar toch dient de meerderheid zich aan te passen aan de minderheid.

Dit is geen aanval op moslims maar een aanval op het volk wat maar meent te bukken voor een paar schreeuwers.
pi_170161027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:01 schreef Chadi het volgende:
En wanneer blijft die hoofddoek dan eens thuis?
pi_170161033
Aan de andere kant, je leest dit soort berichten ook voornamelijk maar over de Randstad.

In den lande loopt het allemaal zo'n vaart niet.

Zijn die Randstedelingen zo'n watjes dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen?
pi_170161036
Stukje bij beetje dragen we onze eigen cultuur ten grave. De ziekelijke, doorgeslagen politieke correctheid in dit land nekt onze samenleving.
pi_170161037
Hoort allemaal bij de Islamisering.
pi_170161040
Ik snap het wel. Pasen is een imperialistisch racistisch rotfeest.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_170161043
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:14 schreef Montagui het volgende:
Aan de andere kant, je leest dit soort berichten ook voornamelijk maar over de Randstad.

Daar zit een schreeuwende minderheid die langzaamaan een meerderheid lijkt te worden :X
pi_170161045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:14 schreef Elfletterig het volgende:
Stukje bij beetje dragen we onze eigen cultuur ten grave. De ziekelijke, doorgeslagen politieke correctheid in dit land nekt onze samenleving.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb nog nooit enig gevoel gehad met christelijke symbolen. Al worden ze allemaal de prullenbak ingeflikkerd: Boeien. "Onze cultuur".. ? Niet die van mij in elk geval.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:17:36 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161047
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:14 schreef Montagui het volgende:

De omvolking van de provincie is pas net op gang gekomen
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:17:42 #20
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170161048
Als de keuze is tussen kinderen naar een islamitisch school laten gaan of naar een christelijke school waar enigszins rekening wordt gehouden met moslims dan lijkt me het tweede qua integratie veel beter. De meerderheid van de mensen die in dit topic schreeuwen dat christelijke tradities worden aangetast zijn ook tegen islamitische scholen.

Nog beter schaffen we bijzonder basisonderwijs gewoon helemaal af, ook protestantse en katholieke scholen. Als je kinderen meer mee wilt geven over je geloof dan kan dat ook wel buiten schooltijd. Ben je gelijk ook van dit soort discussies af.

Het is echt niet zo dat je op een openbare basisschool geïndoctrineerd wordt tot atheïst.
pi_170161049
Ik las net dat paaseitjes mogen alleen nog 50% wit en 50% bruin worden verkocht. :(
pi_170161056
Pasen is dan natuurlijk ook een van oorsprong heidens feest, het is enkel door het christelijke geloof gekaapt, zoals zoveel feestdagen.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:20:39 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161062
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:17 schreef Barrah het volgende:
Als de keuze is tussen kinderen naar een islamitisch school laten gaan of naar een christelijke school waar enigszins rekening wordt gehouden met moslims dan lijkt me het tweede qua integratie veel beter. De meerderheid van de mensen die in dit topic schreeuwen dat christelijke tradities worden aangetast zijn ook tegen islamitische scholen.

Nog beter schaffen we bijzonder basisonderwijs gewoon helemaal af, ook protestantse en katholieke scholen. Als je kinderen meer mee wilt geven over je geloof dan kan dat ook wel buiten schooltijd. Ben je gelijk ook van dit soort discussies af.

Het is echt niet zo dat je op een openbare basisschool geïndoctrineerd wordt tot atheïst.
Ik vind dat de ouders bepalen op wat voor soort school hun kind zit. En dat betekent dat ouders hun kind ook op een islamitische school mogen doen. Ik hoor nooit dat ze islamitische vieringen moeten aanpassen om de christenen niet te kwetsen. Het is altijd maar één kant op.
The End Times are wild
pi_170161066
Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn zonder de paasstok.
Maar wat ik niet uit het artikel op kan maken: lopen alle kinderen van de klas zonder kruis rond "om anderen niet voor het hoofd te stoten", of gaat dit uitsluitend om een kleine groep niet-christelijke kinderen die niet met een christelijk kruis willen (of van hun ouders mogen) rondlopen?
  woensdag 12 april 2017 @ 08:21:06 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161068
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:18 schreef Maverick_tfd het volgende:
Pasen is dan natuurlijk ook een van oorsprong heidens feest, het is enkel door het christelijke geloof gekaapt, zoals zoveel feestdagen.
Nee, dat is niet zo. Het is een van oorsprong Joods feest.
The End Times are wild
pi_170161070
Dit is inherent aan een radicale religie binnenhalen.
pi_170161073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb nog nooit enig gevoel gehad met christelijke symbolen. Al worden ze allemaal de prullenbak ingeflikkerd: Boeien. "Onze cultuur".. ? Niet die van mij in elk geval.
Op protestantse en rooms-katholieke basisscholen is het heel normaal dat er Pasen wordt gevierd. Nederland is gebouwd op een Joods-Christelijke en humanistische cultuur. Pasen is in Nederland een erkende feestdag.

Het kan niet zo zijn dat steeds onze cultuur (zie ook de hetze tegen Zwarte Piet) wordt aangetast en ingeperkt, terwijl er ruim baan wordt gemaakt voor feesten, gebruiken en tradities van groepen nieuwkomers.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:22:36 #28
422610 Barrah
pi_170161084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef Kansenjongere het volgende:
Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn zonder de paasstok.
Maar wat ik niet uit het artikel op kan maken: lopen alle kinderen van de klas zonder kruis rond "om anderen niet voor het hoofd te stoten", of gaat dit uitsluitend om een kleine groep niet-christelijke kinderen die niet met een christelijk kruis willen (of van hun ouders mogen) rondlopen?
Ik heb nog nooit een paasstok vastgehouden. De meerderheid van de Nederlanders die openbaar onderwijs gevolgd hebben zelfs niet. Horen wij er nu niet bij?
pi_170161089
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:22 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een paasstok vastgehouden. De meerderheid van de Nederlanders die openbaar onderwijs gevolgd hebben zelfs niet. Horen wij er nu niet bij?
Maar er is een verschil tussen de optie tot paasstok dragen of dit bij voorbaat al tot ongewenst verklaren he.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:24:43 #30
422610 Barrah
pi_170161093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat de ouders bepalen op wat voor soort school hun kind zit. En dat betekent dat ouders hun kind ook op een islamitische school mogen doen. Ik hoor nooit dat ze islamitische vieringen moeten aanpassen om de christenen niet te kwetsen. Het is altijd maar één kant op.
Als christelijke ouders hun kinderen niet naar een school willen sturen waar vieringen worden aangepast dan kunnen zij ook gewoon voor een andere school kiezen toch?

Doorgaans worden dit soort beslissingen niet genomen zonder steun van een ouderraad/medezeggenschapsraad (lees: met draagvlak van de meerderheid van de ouders).
pi_170161094
quote:

[..]

Ik ook niet. En ik zat op een katholieke school zonder moslims.
Make my day!
pi_170161095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op protestantse en rooms-katholieke basisscholen is het heel normaal dat er Pasen wordt gevierd. Nederland is gebouwd op een Joods-Christelijke en humanistische cultuur. Pasen is in Nederland een erkende feestdag.

Het kan niet zo zijn dat steeds onze cultuur (zie ook de hetze tegen Zwarte Piet) wordt aangetast en ingeperkt, terwijl er ruim baan wordt gemaakt voor feesten, gebruiken en tradities van groepen nieuwkomers.
Een vaste traditie rondom feestdagen is dat er hele boze topics op fok verschijnen. Daardoor krijgen de feestdagen een erg negatieve lading. Dat heb ik inmiddels wel door.

Vooralsnog ben ik lekker elke flauwekulfeestdag vrij, en moeten we volgens mij gewoon allemaal met het suikerfeest werken, en met ramadan etc. Heb daar geen seconde last van gehad.
pi_170161096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Het is een van oorsprong Joods feest.
Bron?
pi_170161100
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit is inherent aan een radicale religie binnenhalen.
Dat is maar één helft van het verhaal. De andere helft is het gemak waarmee we buigen, of doorslaan in bizarre politieke-correctheid uit angst om gelovigen voor het hoofd te stoten.

Het is sowieso iets wat mij als atheïst blijft fascineren, dat totaal misplaatste ontzag voor religie. Dat er godsdienstvrijheid bestaat en dat mensen het recht hebben om hun religie te belijden, wil niet zeggen dat anderen zich nederig en vol ontzag moeten gedragen.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:26:01 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161102
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:26:14 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170161103
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:09 schreef ChrisCarter het volgende:
We passen Oud en Nieuw ook niet aan op onze aziatische medebewoners.

Voor mij staat integratie steeds vaker bijna gelijk aan "overgave".
Nee, het is "onderwerping".

Ik kan er echt niet bij dat je op een christelijke school niet vrijuit Christen kan of mag zijn. En dan echt nog in de basis (Pasen is het belangrijkste christelijke feest) en het belangrijste moderne symbool (kruis).
Wie die onderwerping verzonnen heeft, heeft geen enkel respect voor het christelijk geloof.

Aan de andere kant zijn sommige wijken in de Randstad al 80%+ allochtonen waarvan het merendeel moslim, dus misschien islamtische scholen en de christenen bij elkaar in een ècht christelijke school.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:26:23 #37
422610 Barrah
pi_170161105
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar er is een verschil tussen de optie tot paasstok dragen of dit bij voorbaat al tot ongewenst verklaren he.
Niemand houdt die ouders/kinderen tegen om deel te nemen aan een viering mét paasstokken buiten schooltijd.

Sterker nog: de school zou deze zelf buiten de verplichte lestijden kunnen aanbieden zodat deelname hieraan vrijwillig is. Dat zou wel netter zijn geweest dan helemaal afschaffen.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:27:33 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161112
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ook niet. En ik zat op een katholieke school zonder moslims.
Paastakken is een traditie die regionaal is.
The End Times are wild
pi_170161118
quote:
Pasen was er al bij de oude Germanen. Lentefeest.
Make my day!
  woensdag 12 april 2017 @ 08:30:13 #40
422610 Barrah
pi_170161126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef Toefjes het volgende:

Een vaste traditie rondom feestdagen is dat er hele boze topics op fok verschijnen. Daardoor krijgen de feestdagen een erg negatieve lading. Dat heb ik inmiddels wel door.
_O-

Dat lijkt meer joods-christelijk dan humanistisch, zodra je die drie ideologieën zou bestuderen ;)
  woensdag 12 april 2017 @ 08:30:28 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161128
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:28 schreef agter het volgende:

[..]

Pasen was er al bij de oude Germanen. Lentefeest.
Nee, dat was geen pasen.
The End Times are wild
pi_170161134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vooralsnog ben ik lekker elke flauwekulfeestdag vrij, en moeten we volgens mij gewoon allemaal met het suikerfeest werken, en met ramadan etc. Heb daar geen seconde last van gehad.
Knappe observatie. Je gaat helaas niet in op de onderliggende redenen waarom die boze topics verschijnen, namelijk de continue neiging van politiek-correcte figuren om de eigen tradities geweld aan te doen. Of het nu gaat om de hetze tegen Zwarte Piet of de entree van Verstopeieren, Vrolijk Voorjaar en Vrolijk Decemberfeest, bottom-line is steeds dat tradities die bij Nederland horen worden weggemoffeld of aangepast, steeds met het doel om kleine groepen "gekwetsten" niet voor het hoofd te stoten.

Het kan niet zo zijn dat we komen te leven in een dictatuur van kleine minderheden die ergens een probleem mee hebben. Het kan ook niet zo zijn dat we stukje bij beetje steeds meer van onze eigen cultuur inleveren of afzwakken. In Nederland kunnen moslims Suikerfeest vieren en vindt Zomercarnaval plaats, maar in Nederland vieren we ook Pasen, Kerst en Sinterklaas mét Zwarte Piet. Wie daar niet tegen kan, woont in het verkeerde land.
pi_170161136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat was geen pasen.
Eitjes zoeken. Paashazen.
Lente vuren.

Echt heel christelijk. :D
Make my day!
pi_170161137
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:10 schreef Monkeymind het volgende:
Kots- en kotsmisselijk word ik van dit soort berichten.
Hoe is het toch mogelijk dat Nederland zo diep is gezonken?
Omdat je de details niet kent en reageert op een sensatie artikel uit de Telegraaf?
  woensdag 12 april 2017 @ 08:31:44 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161140
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef agter het volgende:

[..]

Lente vuren.

Dat heeft dan ook allemaal weinig tot niks met Pasen te maken.
The End Times are wild
pi_170161145
quote:

[..]

Lente vuren.

:|W
pi_170161146
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Paasstokken. ;)
Make my day!
pi_170161152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Knappe observatie. Je gaat helaas niet in op de onderliggende redenen waarom die boze topics verschijnen, namelijk de continue neiging van politiek-correcte figuren om de eigen tradities geweld aan te doen. Of het nu gaat om de hetze tegen Zwarte Piet of de entree van Verstopeieren, Vrolijk Voorjaar en Vrolijk Decemberfeest, bottom-line is steeds dat tradities die bij Nederland horen worden weggemoffeld of aangepast, steeds met het doel om kleine groepen "gekwetsten" niet voor het hoofd te stoten.

Het kan niet zo zijn dat we komen te leven in een dictatuur van kleine minderheden die ergens een probleem mee hebben. Het kan ook niet zo zijn dat we stukje bij beetje steeds meer van onze eigen cultuur inleveren of afzwakken. In Nederland kunnen moslims Suikerfeest vieren en vindt Zomercarnaval plaats, maar in Nederland vieren we ook Pasen, Kerst en Sinterklaas mét Zwarte Piet. Wie daar niet tegen kan, woont in het verkeerde land.
We? Ik vier helemaal geen Sinterklaas. Of Zwarte Piet. Of roetveeg Piet. Ik vier helemaal geen Pasen, en ook geen hemelvaart. Spreek lekker voor jezelf, maar niet voor mij.
pi_170161153
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:32 schreef agter het volgende:

[..]

Paasstokken. ;)
Ook niet
pi_170161156
pi_170161165
quote:
Ja dat is pasen :)
pi_170161185
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat was geen pasen.
:')
pi_170161188
quote:

[..]

Lente vuren.

Wat boeit het? Pasen heeft zowel heidense als christelijke elementen, net als Kerst. Die elementen zijn allemaal, op hun manier, onderdeel van feestdagen die in Nederland van belang zijn en die als officiële feestdag te boek staan.

Dit topic gaat over de zoveelste keer dat er wordt getornd aan de symboliek en inhoud van dat feest. Precies zoals er ook - zonder draagvlak - door kleine groepjes politiek-correcten wordt getornd aan Zwarte Piet en precies zoals dergelijke figuren op het idee komen om Kerst voortaan Winterfeest te noemen, omdat de term Kerst te gevoelig ligt bij moslims.

Het is precies dat buigen, dat zwichten, dat zo kwalijk is en waarmee onze Nederlandse cultuur geweld wordt aangedaan. Het begint met roetveegpiet, verstopeieren en afgebroken palmpaasstokken, maar waar eindigt het? Wat is de volgende concessie die we gaan doen? Welk feest is hierna de klos? Gay Pride? Carnaval? Koningsdag?
  woensdag 12 april 2017 @ 08:38:30 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:32 schreef agter het volgende:

[..]

Paasstokken. ;)
Zo'n Paasstok heeft wel Christelijke symbolen, bijvoorbeeld het haantje van brood dat er bovenop zit. Dat is de haan drie kraaide nadat Petrus 3x Jezus geloochend had. En van brood zoals het brood van het laatste avondmaal. Verder zitten er vaak snoepjes in om het einde van de vasten te vieren.
The End Times are wild
pi_170161195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat boeit het? Pasen heeft zowel heidense als christelijke elementen, net als Kerst. Die elementen zijn allemaal, op hun manier, onderdeel van feestdagen die in Nederland van belang zijn en die als officiële feestdag te boek staan.

Dit topic gaat over de zoveelste keer dat er wordt getornd aan de symboliek en inhoud van dat feest. Precies zoals er ook - zonder draagvlak - door kleine groepjes politiek-correcten wordt getornd aan Zwarte Piet en precies zoals dergelijke figuren op het idee komen om Kerst voortaan Winterfeest te noemen, omdat de term Kerst te gevoelig ligt bij moslims.

Het is precies dat buigen, dat zwichten, dat zo kwalijk is en waarmee onze Nederlandse cultuur geweld wordt aangedaan. Het begint met roetveegpiet, verstopeieren en afgebroken palmpaasstokken, maar waar eindigt het? Wat is de volgende concessie die we gaan doen? Welk feest is hierna de klos? Gay Pride? Carnaval? Koningsdag?
Laten we eerst maar eens afwachten hoe waar dit bericht is. Ik vermoed dat het allemaal wel meevalt en we er over een paar dagen nooit meer iets over horen. :Z
pi_170161203
quote:

[..]

Ik stem voor carnaval.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:40:01 #57
422610 Barrah
pi_170161207
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo'n Paasstok heeft wel Christelijke symbolen, bijvoorbeeld het haantje van brood dat er bovenop zit. Dat is de haan drie kraaide nadat Petrus 3x Jezus geloochend had. En van brood zoals het brood van het laatste avondmaal. Verder zitten er vaak snoepjes in om het einde van de vasten te vieren.
Klinkt als een leuk sprookje. Kan zo te horen ook prima buiten schooltijd.
pi_170161208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

We? Ik vier helemaal geen Sinterklaas. Of Zwarte Piet. Of roetveeg Piet. Ik vier helemaal geen Pasen, en ook geen hemelvaart. Spreek lekker voor jezelf, maar niet voor mij.
Je ontwijkt de werkelijke materie; typerend. Het is een open deur van jewelste om te zeggen dat je niet verplicht bent om aan feestdagen mee te doen; dat is algemeen bekend. Maar dat is niet waar dit topic over gaat. Dat gaat over hoe onze cultuur sluipenderwijs, stapje voor stapje, steeds verder afbrokkelt, uit angst om bepaalde minderheden voor het hoofd te stoten. Dit wordt ook wel de "weg met ons"-mentaliteit genoemd.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:40:53 #59
3542 Gia
User under construction
pi_170161211
quote:

[..]

Het gaat er niet om wat sommigen wel of niet doen; het gaat er om wat sommigen, vanwege de moslims, niet MOGEN doen.
pi_170161215
quote:

[..]

En het mooie is dat je als reactie vooral ziet: "sensatie van de Telegraaf" "ach het is maar een stok" - alsof dat iets afdoet aan het feit dat het wel gebeurt.

Ik zou het bijna oikofoob gedrag gaan noemen.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:42:38 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161229
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:40 schreef Barrah het volgende:

[..]

In jouw Marxistische visie zijn kinderen waarschijnlijk eigendom van de staat en bepaalt de staat hoe ze opgevoed worden op staatsinstellingen.
Ik vind dat de ouders de primaire verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen kinderen en dat de rol van de staat beperkt moet blijven tot het beschermen van de landsgrenzen en eigendom.
Laat mensen alsjeblieft zelf bepalen wat het beste is voor hun kinderen.
The End Times are wild
pi_170161233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat sommigen wel of niet doen; het gaat er om wat sommigen, vanwege de moslims, niet MOGEN doen.
Ja dat lijkt maar niet te landen bij alle gladpraters. Een collega hier net ook: "dan doen ze toch een halve maan op de stok"

:') doe eens normaal mensen. Ramadan wordt ook niet verboden/genegeerd op katholieke scholen maar andersom moet alles maar aangepast.
pi_170161240
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:38 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Laten we eerst maar eens afwachten hoe waar dit bericht is. Ik vermoed dat het allemaal wel meevalt en we er over een paar dagen nooit meer iets over horen. :Z
Het gaat niet alleen om dit bericht, het gaat om een bredere tendens die al langere tijd in onze samenleving zichtbaar is. Berichten uit deze categorie zien we steeds vaker opduiken.
pi_170161241
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je ontwijkt de werkelijke materie; typerend. Het is een open deur van jewelste om te zeggen dat je niet verplicht bent om aan feestdagen mee te doen; dat is algemeen bekend. Maar dat is niet waar dit topic over gaat. Dat gaat over hoe onze cultuur sluipenderwijs, stapje voor stapje, steeds verder afbrokkelt, uit angst om bepaalde minderheden voor het hoofd te stoten. Dit wordt ook wel de "weg met ons"-mentaliteit genoemd.
Man man, wat ben jij gemakkelijk op de kast te krijgen. Vorig jaar was de woede over verstopeieren en voorjaarsfeest. Ik liep laatst bij de Albert Heijn en zag overal dingen met "pasen". Nu is dat goed, en is de woede over stokken waar ik en vele fokkers met mij vroeger niet mee hebben gelopen. Letterlijk een stok gevonden om mee te kunnen slaan.

Nog 3 daagjes werken en dan 3 daagjes vrij. Verheug jij je er ook zo op?
pi_170161242
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:40 schreef Barrah het volgende:

[..]

Maar tripjes naar een moskee onder schooltijd zijn dan zeker wel ok?
  woensdag 12 april 2017 @ 08:45:21 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170161260
quote:
DEN HAAG - Paasvieringen op protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag worden afgezwakt om ouders van islamitische leerlingen tegemoet te komen. Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.

In multiculturele wijken is het beter om de paasviering aan te passen aan de voornamelijk niet-christelijke leerlingen, zo klinkt het woensdag in het AD. Op de protestantse school O3 wordt bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen. Op ’t Palet in de Schilderswijk wordt tijdens het paasontbijt altijd een link gelegd met de koran.
Moslims die hun kinderen naar een christelijke school sturen en dan klagen dat er gebruiken en symbolen van het christendom worden gebruikt? :')

Ik zou als christelijke onderwijzer juist de moslimkindertjes de goede kanten van het christelijke geloof laten zien en duidelijk maken dat men in Europa zover gekomen is door onze christelijke achtergrond vermengd met een humanistisch snufje. En vergelijk dat dan met de achterlijkheid van de islamitische wereld.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 12 april 2017 @ 08:45:28 #67
422610 Barrah
pi_170161261
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar tripjes naar een moskee onder schooltijd zijn dan zeker wel ok?
Nee. Bijzonder basisonderwijs is in zijn algemeenheid overbodig.

Maar ik snap je vergelijking niet. Gaan de kinderen van deze school in plaats van de paasviering naar een moskee?
  woensdag 12 april 2017 @ 08:47:02 #68
422610 Barrah
pi_170161273
Diezelfde ouders die in tegenstelling tot hun voorouders al lang niet meer trouw naar de kerk gaan zullen echt niet wakker liggen van het afschaffen van een paastak hoor :')

Wat een commotie dit.
pi_170161284
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:45 schreef Barrah het volgende:

[..]

Nee. Bijzonder basisonderwijs is in zijn algemeenheid overbodig.

Maar ik snap je vergelijking niet. Gaan de kinderen van deze school in plaats van de paasviering naar een moskee?
Niet in plaats van. Maar jij zegt dat religie geen plaats heeft op school. Ben ik het deels mee eens.

Maar waar vieringen als Pasen zonde keuze worden onderdrukt/weggewerkt worden leerlingen wel verplicht om mee te gaan op moskeebezoek. Dat is dan vrij hypocriet.
pi_170161289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik stem voor carnaval.
Eens en de gaypride, is niet eens een Nederlands woord.
pi_170161291
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:47 schreef Barrah het volgende:
Diezelfde ouders die in tegenstelling tot hun voorouders al lang niet meer trouw naar de kerk gaan zullen echt niet wakker liggen van het afschaffen van een paastak hoor :')

Wat een commotie dit.
Nederland heeft collectief al het Paasfeest belachelijk gemaakt door de woonboulevards massaal te bezoeken, om daar vervolgens niks te kopen en de kerk links te laten liggen. Niemand geeft een fuck. Als we maar vrij zijn.
pi_170161306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Man man, wat ben jij gemakkelijk op de kast te krijgen. Vorig jaar was de woede over verstopeieren en voorjaarsfeest. Ik liep laatst bij de Albert Heijn en zag overal dingen met "pasen". Nu is dat goed, en is de woede over stokken waar ik en vele fokkers met mij vroeger niet mee hebben gelopen. Letterlijk een stok gevonden om mee te kunnen slaan.

Nog 3 daagjes werken en dan 3 daagjes vrij. Verheug jij je er ook zo op?
De verstopeieren en "vrolijk voorjaar" waren bij de HEMA, een winkelketen die eerder al voorop liep in het verbannen va Zwarte Piet. Na alle kritiek van vorig jaar zijn ze duidelijk geschrokken en dus zijn ze dit jaar op hun schreden teruggekeerd wat Pasen betreft.

Bij Albert Heijn zien we Pasen, ja. Mogelijk was dat niet het geval geweest als mensen vorig jaar niet hadden geageerd tegen de HEMA. Want bij de hetze tegen Zwarte Piet hebben we heel duidelijk kunnen zien hoe dat gaat bij bedrijven: als er één schaap over de dam is, volgen er meer.

Wat jou en anderen pijnlijk ontgaat, is de onderliggende beweging die in de samenleving zichtbaar is. Daarbij zijn de verstopeieren en ook het nieuwsbericht in de OP onderdeel van een groter geheel, namelijk stukje bij beetje afbreuk doen aan de eigen cultuur.

En in tegenstelling tot jou neem ik dat heel hoog op. Want we zijn een vrij land en we danken die vrijheid aan mensen die ruim 70 jaar hun leven riskeerden én lieten om ons te bevrijden van de kwalijke ideologie van het nazisme. De vrijheid die wij hier genieten, geldt ook voor onze cultuur. Elke aantasting van die cultuur - hoe onbeduidend die ook mag lijken - is een aantasting van onze vrijheid.
pi_170161318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De verstopeieren en "vrolijk voorjaar" waren bij de HEMA, een winkelketen die eerder al voorop liep in het verbannen va Zwarte Piet. Na alle kritiek van vorig jaar zijn ze duidelijk geschrokken en dus zijn ze dit jaar op hun schreden teruggekeerd wat Pasen betreft.

Bij Albert Heijn zien we Pasen, ja. Mogelijk was dat niet het geval geweest als mensen vorig jaar niet hadden geageerd tegen de HEMA. Want bij de hetze tegen Zwarte Piet hebben we heel duidelijk kunnen zien hoe dat gaat bij bedrijven: als er één schaap over de dam is, volgen er meer.

Wat jou en anderen pijnlijk ontgaat, is de onderliggende beweging die in de samenleving zichtbaar is. Daarbij zijn de verstopeieren en ook het nieuwsbericht in de OP onderdeel van een groter geheel, namelijk stukje bij beetje afbreuk doen aan de eigen cultuur.

En in tegenstelling tot jou neem ik dat heel hoog op. Want we zijn een vrij land en we danken die vrijheid aan mensen die ruim 70 jaar hun leven riskeerden én lieten om ons te bevrijden van de kwalijke ideologie van het nazisme. De vrijheid die wij hier genieten, geldt ook voor onze cultuur. Elke aantasting van die cultuur - hoe onbeduidend die ook mag lijken - is een aantasting van onze vrijheid.
Hoe christelijk vier jij pasen dan? :D
  woensdag 12 april 2017 @ 08:52:15 #74
3542 Gia
User under construction
pi_170161319
Morgen weer 'the passion'.
Zwaar beveiligd. Waarom? Waarom moet dat nodig zijn?
Waarom kunnen andersgelovigen, de Nederlandse/westerse gelovigen niet gewoon respecteren?
En nee, dat geldt niet voor alle Moslims, maar slechts een grote groep onder hen.

Ik weiger in elk geval pertinent mezelf aan te passen aan hun wensen.
Als ze hier op bezoek komen, kijk je ook naar hun wensen waar het eten/drinken betreft. Dat doe je sowieso al, ook met familie.
Maar ik vraag me af of dit omgekeerd ook gebeurt. Ik vermoed dat dit een zeldzaamheid zal zijn.

Hoe zit het met de islamitische fokkers? Schenken jullie je gasten een wijntje, als ze daarom vragen?
pi_170161320
quote:

Wat een commotie dit.
Je snapt het niet hè?
Dit soort kortzichtigheid vind ik zo oliedom, echt.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:52:19 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161321
quote:

Wat een commotie dit.
Als het in moslimlanden allemaal zo geweldig was, maar dan met een islamitisch tintje, dan zou ik nog kunnen voorstellen dat mensen zeiden dat ze niet wakker liggen van het verruilen van Christelijke gebruiken en symbolen voor islamitische symbolen (neit dat ik er zelf voorstander van zou zijn)
Maar je moet wel totaal wereldvreemd zijn om niet te weten wat voor een agressieve, intolerante, blinde, puinhoop het is in islamitische landen. En heel dom om niet te beseffen dat iedere kleine afschaffing van Nederlandse gebruiken ten gunste van de islam een -kleine- stap die kant op is.
En dat we met jullie zogenaamde progressieve deugdzaamheid we uiteindelijk al onze vrijheid, veiligheid, welvaart en tolerantie juist op het spel zetten.

Je moet een duidelijke grens stellen tov de islam: tot hier en niet verder. Anders ga je maar terug naar je apenland. De toestanden aldaar willen we niet naar Nederland brengen.
The End Times are wild
pi_170161328
Ik vind het prima. Maar dat suikerfeest en die ramadan, die doen ook heel wat met mijn tere zieltje. Die symboliek mag ook wel weg. En die uitgesproken moskee torentjes, ophoepelen. Hoofddoekjes, geen gezicht en een aanval op mijn seculiere leven. Religieuze symboliek weg, ik ben voor!
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 12 april 2017 @ 08:53:40 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ga in ieder geval met het gezin naar de kerk. En ook paaseieren zoeken, al vind ik dat totaal niet christelijk, maar wel leuk voor de kinderen.
The End Times are wild
pi_170161345
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan uit de geciteerde tekst en uit het bronartikel niet opmaken of uitsluitend sommige moslims zonder kruis rondliepen of dat de rest van de kinderen hier eveneens toe werd gedwongen. Als jij die informatie wel hebt, wil je die vast wel met ons delen?
pi_170161347
quote:

[..]

Hoe islamtisch vier jij ramadan?

Zie je hoe stom het andersom klinkt?

Is echt net zo'n relevante vraag :') heb jij last van pasen? Last van ramadan?
pi_170161350
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nederland heeft collectief al het Paasfeest belachelijk gemaakt door de woonboulevards massaal te bezoeken, om daar vervolgens niks te kopen en de kerk links te laten liggen. Niemand geeft een fuck. Als we maar vrij zijn.
En mooi weer hebben en lekker kunnen vreten.
pi_170161353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef truthortruth het volgende:
Ik vind het prima. Maar dat suikerfeest en die ramadan, die doen ook heel wat met mijn tere zieltje. Die symboliek mag ook wel weg. En die uitgesproken moskee torentjes, ophoepelen. Hoofddoekjes, geen gezicht en een aanval op mijn seculiere leven. Religieuze symboliek weg, ik ben voor!
Ja. Geloven doe je maar privé.
Ik zit daar ook niet op te wachten.
Make my day!
pi_170161360
quote:

[..]

Dat je deze vraag stelt, maakt pijnlijk duidelijk dat je het punt van deze discussie niet snapt. Overigens mag zo onderhand wel bekend zijn dat ik atheïst ben en derhalve dus geen Pasen vier. Maar dat boeit dus totaal niet. Ik sta namelijk voor het recht van mensen om hun feestdagen te vieren; onaangetast en onaangepast.

Maar ik ga niet te veel typen verder, je wilt het duidelijk niet snappen.
pi_170161402
quote:
Op de protestantse school O3 wordt bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen.
Je kunt de ouders natuurlijk ook gewoon vragen wat hun kinderen in godsnaam dan nog op je school te zoeken hebben. Sterker nog: dat moet de standaardprocedure zijn.

Dit is gewoon te walgelijk voor woorden. :r
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_170161426
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je kunt de ouders natuurlijk ook gewoon vragen wat hun kinderen in godsnaam dan nog op je school te zoeken hebben. Sterker nog: dat moet de standaardprocedure zijn.

Ja want aan de andere kant moeten leerlingen (ook christelijk) mee op moskeebezoek inclusief religieuze handelingen die daarbij horen. Maar andersom is dat niet erg schijnbaar.
pi_170161432
quote:

[..]

het is een brede school in de rivierenbuurt:

http://www.o3-rivierenbuurt.nl/

Zo'n school in een omgeving waar alle 'smaakjes' te vinden zijn. Dus eeuwige compromissen om niemand tegen het hoofd te stoten. Mijn kind zou ik er niet snel opdoen. Als ouders zou je inderdaad bewust een keuze moeten maken en dan niet gaan mopperen over hoe zaken gevierd worden.
Maar goed "makkelijk bereikbaar" is tegenwoordig een belangrijker criterium.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 09:03:16 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 09:02:33 #87
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_170161437
Zie vaak berichten over aanpassingen om moslims niet voor het hoofd te stoten.

Als er echter een keer een aanpassing wordt gevraagd van moslims (hoofddoek, gezichtsbedekkende kleding, onverdoofd slachten) dan is de wereld te klein en wordt verwezen naar de vrijheid van godsdienst.

Het lijkt er een beetje op dat moslims een monopoly op beledigd zijn hebben.

Beetje kromme wereld zo.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_170161439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd.
Dat is de tendens in dit land. Geloof houd je thuis. Daarbuiten moet alles gestript zijn van geloof.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:02:59 #89
422610 Barrah
pi_170161442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als het in moslimlanden allemaal zo geweldig was, maar dan met een islamitisch tintje, dan zou ik nog kunnen voorstellen dat mensen zeiden dat ze niet wakker liggen van het verruilen van Christelijke gebruiken en symbolen voor islamitische symbolen (neit dat ik er zelf voorstander van zou zijn)
Maar je moet wel totaal wereldvreemd zijn om niet te weten wat voor een agressieve, intolerante, blinde, puinhoop het is in islamitische landen. En heel dom om niet te beseffen dat iedere kleine afschaffing van Nederlandse gebruiken ten gunste van de islam een -kleine- stap die kant op is.
En dat we met jullie zogenaamde progressieve deugdzaamheid we uiteindelijk al onze vrijheid, veiligheid, welvaart en tolerantie juist op het spel zetten.

Je moet een duidelijke grens stellen tov de islam: tot hier en niet verder. Anders ga je maar terug naar je apenland. De toestanden aldaar willen we niet naar Nederland brengen.
Grappig dat je in mijn posts leest dat ik de islam en hoe het er in moslimlanden aan toe gaat geweldig vind en in het nieuwsbericht leest dat gelijktijdig met het afzwakken van de viering van een christelijk feest islamitische elementen worden ingevoerd.

De beste manier om te voorkomen dat Nederlandse moslims radicaliseren en op een georganiseerde manier onze samenleving veranderen is ze laten integreren.

Het aanpassen van bestaande tradities is iets heel anders dan het overnemen van nieuwe.

Ik vind het zwaar hypocriet dat mensen hier liever zien dat islamitische kindertjes les krijgen van een imam dan dat protestantse kinderen op een ander moment een paastak vast zullen moeten houden.
pi_170161448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:13 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

En wanneer blijft die hoofddoek dan eens thuis?
als het kruisje van de hals en de kerk afgaat?
  woensdag 12 april 2017 @ 09:04:11 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161457
De route van "the Passion" in Groningen blijft ook tot op het laatste moment geheim vanwege "veiligheidsmaatregelen"
http://nos.nl/artikel/216(...)wege-veiligheid.html

Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat in Nederland 2017 zoiets niet meer 'gewoon' gedaan kan worden. De kans bestaat dat een vrachtwagen over het publiek heen dendert. Dat we het Christendom half in het verborgene moeten vieren uit angst voor de islamitische bezetters en hun progressief-linkse handlangers.
The End Times are wild
pi_170161474
Hoop dat de volgende stap is dat bruine paaseitjes verboden worden. Bah.

Witte paaseitjes daarentegen. _O_
pi_170161476
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:03 schreef Chadi het volgende:
Geloof hoort toch thuis? Dan ook die hoofddoek!
pi_170161484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:04 schreef LXIV het volgende:
De route van "the Passion" in Groningen blijft ook tot op het laatste moment geheim vanwege "veiligheidsmaatregelen"

Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat in Nederland 2017 zoiets niet meer 'gewoon' gedaan kan worden. De kans bestaat dat een vrachtwagen over het publiek heen dendert. Dat we het Christendom half in het verborgene moeten vieren uit angst voor de islamitische bezetters en hun progressief-linkse handlangers.
Dat heeft (helaas) toch gewoon te maken met de hoeveelheid bezoekers en de terreurdaden de laatste tijd? Minder met het type evenement volgens mij.
pi_170161486
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is de tendens in dit land. Geloof houd je thuis. Daarbuiten moet alles gestript zijn van geloof.
Het lijkt sommigen te ontgaan dat het hier gaat om protestantse en katholieke basisscholen. Viering van Pasen lijkt me daar een vrij logische, te verwachten activiteit.
pi_170161487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:05 schreef bamibij het volgende:

Deze man. _O_
pi_170161494
quote:

Zodra je geen kritiek kan leveren zonder dat daar een direct gevaar vanuit ontstaat heb je te maken met een groot gevaar. Dat mensen dit nog steeds normaal vinden snap ik dus echt niet.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:07:21 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161498
quote:
De manier waarop de islam ontzien wordt door Progressief-Links staat in schril contrast met de hetze die Progressief-Links in de 20-ste eeuw gevoerd heeft tegen de Christenen.
Hé TS, dit gebeurt op christelijke basisscholen. Daar heeft 'progressief-links' niets mee te maken.
pi_170161503
quote:

Het is ook verplaatst? Zou in Leeuwarden zijn. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 12 april 2017 @ 09:07:59 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Er is geen reden om Christelijke symboliek te bestrijden. Het christendom is Nederland eigen en heeft ons groot gemaakt. Niet voor niets willen miljoenen over de hele wereld het liefst in Christelijke landen wonen (en daarna eisen dat deze landen zich aanpassen).
Er zijn genoeg redenen om de islam buiten de deur te houden.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 09:08:21 #101
3542 Gia
User under construction
pi_170161509
quote:

[..]

Je kunt de ouders natuurlijk ook gewoon vragen wat hun kinderen in godsnaam dan nog op hun school te zoeken hebben. Sterker nog: dat moet de standaardprocedure zijn.

Eens. Het kruis is het belangrijkste symbool van het Christendom en dat wordt voor moslimkinderen doormidden gebroken.

Maar ik heb al meerdere malen, in dit soort topics, de vraag gesteld hoe het zit met gastvrijheid beide kanten op.
Ik vermoed dat de moslim het niet fijn vindt als hij ergens op bezoek is waar alcohol gedronken wordt. Dat hij/zij eigenlijk liever heeft dat er rekening gehouden wordt met zijn normen en waarden.
Andersom denk ik ook niet dat je als westerling gewoon om een wijntje kunt vragen als je te gast bent bij een moslim.
Waarom kan geen fokmoslim hier antwoord op geven?
Dit is in de kern waar dit over gaat. Het aan moeten passen aan de islam, op steeds meer vlakken.

Ander voorbeeldje: Carnaval, een van oorsprong Katholiek feest, 3 dagen voor de vasten begint (dat vrijwel niemand meer vast is niet van belang). Overal zijn optochten en alles en iedereen wordt op de hak genomen, de kerk, de politiek, de burgemeester en ga zo maar door. Echter, als het de islam betreft, dan mag het niet. Word je uit de optocht gehaald of mag je gewoon al niet starten. Dus, een moskee-praalwagen met torens als rakketten, mag niet. Meelopen in een boerka met een of andere grappige tekst, mag niet.

Zijn maar kleine voorbeeldjes, maar je ziet het iedere keer weer terugkomen.
pi_170161510
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:05 schreef bamibij het volgende:

Appease-eitjes moet het zijn, neem ik aan. :Y
pi_170161518
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zodra je geen kritiek kan leveren zonder dat daar een direct gevaar vanuit ontstaat heb je te maken met een groot gevaar. Dat mensen dit nog steeds normaal vinden snap ik dus echt niet.
quote:
De route van het muziekspektakel The Passion blijft tot het laatste moment geheim vanwege veiligheidsmaatregelen. De burgemeester van Leeuwarden, waar The Passion komende donderdag wordt gehouden, zegt dat er geen specifieke dreigingen zijn maar dat de organisatie het zekere voor het onzekere wil nemen.

"We volgen een algemeen scenario. Daarbij hebben we ook de gebeurtenissen als in Nice of vorige week in Stockholm in het hoofd", zegt burgemeester Ferd Crone
  woensdag 12 april 2017 @ 09:09:23 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161525
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hé TS, dit gebeurt op christelijke basisscholen. Daar heeft 'progressief-links' niets mee te maken.
Het is het onmiddelijke toegeven aan dit soort eisen, wat je toch echt wel onder progressief-links ziet. Het irriteert me dubbel omdat D66 c.s. in de vorige eeuw juist altijd op allerlei manieren het Christendom heeft proberen te ondermijnen en belachelijk te maken.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 09:10:07 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161533
quote:
Maar als Christelijke scholen onder druk van islamitische ouders stoppen met Paasvieringen is dat een totaal verkeerd signaal.
Dat gebeurt ook helemaal niet. Er staat alleen dat de islamitische kinderen niet met christelijke symbolen rond hoeven lopen en dat ze bij de viering betrokken worden door middel van een verwijzing naar de Koran.
quote:
Hiermee geven wij aan hen aan dat wanneer ze druk opvoeren, we onmiddelijk onze identiteit laten vallen om de lieve vrede te bewaren.
Ze laten niets vallen.
quote:
En waar ligt dan de grens? Laten we ze over 30 jaar ook homo's van gebouwen afflikkeren als ze 'de druk opvoeren'? Gaan we islamtisch worden als ze bommen in onze kerken laten ontploffen zoals nu in Egypte?
Nee en nee, omdat homo's van flats afgooien iets heel anders is dan een verwijzing naar de Koran maken tijdens een paasviering.
pi_170161546
quote:
,,Enerzijds moeten christelijke scholen ferm voor hun tradities staan, anderzijds moeten we respect hebben voor elkaar en ons begripvol opstellen'', zegt Ewald van Vliet, bestuursvoorzitter vande katholieke onderwijskoepel in Den Haag in de krant.
Het verbaast me niks dat christenen voor een paar centen hun overtuigingen op de tocht zetten. Ze moeten hun gesponsorde scholen toch ergens mee vullen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_170161551
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je hebt toch tijd genoeg. Ik zou zeggen: doe je toch lekker aangifte van landverraad? :D

En dat kinderen niet met 1 of andere stok rondlopen waar we bijna geen van allen mee rond gelopen hebben... Ik kan er geen seconde minder om slapen. Ondanks jouw tirade nog steeds niet.
Toch besloot je om dit topic aan te klikken en te reageren. Waarom eigenlijk? Het interesseert je toch allemaal niks?

Verder heb ik je al uitgelegd dat dit nieuwsbericht onderdeel van een breder plaatje is, maar dat wil je niet lezen of niet snappen. Het zij zo.
pi_170161552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het lijkt sommigen te ontgaan dat het hier gaat om protestantse en katholieke basisscholen. Viering van Pasen lijkt me daar een vrij logische, te verwachten activiteit.
Mij ook. Van mij part vieren ze het in elke school. Ik ga die extra vrije dag echt niet weigeren omdat het een christelijk feest is. Joh doe mij er even nog wat feesten bij. :D
pi_170161553
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt, maar het christelijke geloof was erg flexibel om lokale feestdagen te kapen en daar een bijbelse uitleg aan te verbinden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:11:56 #110
422610 Barrah
pi_170161555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het is ook verplaatst? Zou in Leeuwarden zijn. :P
Nee, dat het in Leeuwarden zou zijn wordt ons alleen maar wijsgemaakt in verband met de veiligheid _O-
  woensdag 12 april 2017 @ 09:11:58 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161557
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is het onmiddelijke toegeven aan dit soort eisen, wat je toch echt wel onder progressief-links ziet. Het irriteert me dubbel omdat D66 c.s. in de vorige eeuw juist altijd op allerlei manieren het Christendom heeft proberen te ondermijnen en belachelijk te maken.
Dus het 'christenfobe' progressief-links heeft het voor het zeggen op christelijke basisscholen...

Weet je wel hoe belachelijk je klinkt? :D
pi_170161559
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo gaat dat hier. Dat heet traditie.
En dat terwijl bekrompen nationalisten de enige echte landverraders zijn. Als er iets niet past binnen de Nederlandse cultuur is het wel bekrompen nationalisme.
pi_170161560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is geen reden om Christelijke symboliek te bestrijden. Het christendom is Nederland eigen en heeft ons groot gemaakt. Niet voor niets willen miljoenen over de hele wereld het liefst in Christelijke landen wonen (en daarna eisen dat deze landen zich aanpassen).
Er zijn genoeg redenen om de islam buiten de deur te houden.
Je lult nu een hoop bullshit.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:12:22 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170161564
Een Christelijk feest vieren zonder Christelijke symboliek?

Wees dan een bikkel en noem het gewoon Ostara.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 12 april 2017 @ 09:12:34 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Eens. Het kruis is het belangrijkste symbool van het Christendom en dat wordt voor moslimkinderen doormidden gebroken.
Stel je voor dat op scholen in de Randstad Islamitische halve manen doormidden gebroken werden!! Bekken zullen schuimen en het NOS-journaal zal de racistisch/facistische daders streng veroordelen. Waarschijnlijk 5 jaar EBI wegens terrorisme.
The End Times are wild
pi_170161572
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook helemaal niet. Er staat alleen dat de islamitische kinderen niet met christelijke symbolen rond hoeven lopen en dat ze bij de viering betrokken worden door middel van een verwijzing naar de Koran.

[..]

Ze laten niets vallen.

[..]

Nee en nee, omdat homo's van flats afgooien iets heel anders is dan een verwijzing naar de Koran maken tijdens een paasviering.
Maar het hele gegeven dat er een link moet worden gemaakt met de koran is onzin.

Pasen hoort niet bij de islam als viering. Laat dan ook de islam erbuiten. Betrokken zijn bij iets hoeft niet steeds maar van 1 kant te moeten komen...
  Eindredactie Games woensdag 12 april 2017 @ 09:13:23 #117
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170161580
Typerend weer dat de eerste de beste persoon die in een topic als dit iets van nuance bezigt (lees: niet schuimbekkend en fakkelzwaaiend jankt over de ondergang van het Westen) meteen wordt weggezet als landverrader.

Verder wel een slechte zaak dit. Stuur je moslimgrut lekker naar een openbare of moslimschool als je een paar symbooltjes en tradities niet kunt handelen. Maar nee, er moet meteen weer geklaagd worden :') Zijn sommige dingen toch nog goed gegaan qua inburgering.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:13:45 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus het 'christenfobe' progressief-links heeft het voor het zeggen op christelijke basisscholen...

Weet je wel hoe belachelijk je klinkt? :D
Dit incident staat niet geisoleerd. En progressief-links is inderdaad de stroming die het makkelijkste meewaait. Ik denk ook dat deze christelijke basisscholen voor een groot deel door dit soort figuren geleid wordt in de praktijk.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 09:13:52 #119
3542 Gia
User under construction
pi_170161589
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:01 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja want aan de andere kant moeten leerlingen (ook christelijk) mee op moskeebezoek inclusief religieuze handelingen die daarbij horen. Maar andersom is dat niet erg schijnbaar.
En al heel lang niet. Mijn kinderen hebben de communie en het vormsel gedaan. Zij hadden onder schooltijd een bezoek aan de kerk, maar degenen die niet de communie deden, hoefden niet mee. Ze kregen geen vrij of zo, maar toch.
Andersom, als een islamitische school een bezoek brengt aan een moskee, dan moeten niet-moslimkinderen gewoon mee, en alles ervaren hoe dat voor een moslim in zijn werk gaat.

Belachelijk.
pi_170161594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:05 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Geloof hoort toch thuis? Dan ook die hoofddoek!
Als je alle uitingen van geloof weert van het straatbeeld moet dat ook. Je ontkent gewoon het bestaan van die zijde van de mens.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:15:00 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Stel je voor dat op scholen in de Randstad Islamitische halve manen doormidden gebroken werden!! Bekken zullen schuimen en het NOS-journaal zal de racistisch/facistische daders streng veroordelen. Waarschijnlijk 5 jaar EBI wegens terrorisme.
Er worden geen kruizen doormidden gebroken. Ze worden verwijderd van de paasstokken van leerlingen die dat willen. En dat andere gedoe is complete onzin, en dat weet je zelf ook.

Stel je voor dat op scholen in de Randstad niet-islamitische leerlingen rond zouden moeten lopen met halve manen! Bekken zullen schuimen en de PVV gaat Kamervragen stellen. Waarschijnlijk loopt Facebook weer vol met boze blanke mannen die huilen over het opdringen van de islam.
pi_170161604
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef 2dope het volgende:
Typerend weer dat de eerste de beste persoon die in een topic als dit iets van nuance bezigt (lees: niet schuimbekkend en fakkelzwaaiend jankt over de ondergang van het Westen) meteen wordt weggezet als landverrader.

Verder wel een slechte zaak dit. Stuur je moslimgrut lekker naar een openbare of moslimschool als je een paar symbooltjes en tradities niet kunt handelen. Maar nee, er moet meteen weer geklaagd worden :') Zijn sommige dingen toch nog goed gegaan qua inburgering.
Hm ik voel me helemaal niet weggezet als landverrader dus geen idee waar je het over hebt.
pi_170161605
quote:
Heb nooit begrepen wat hier nou mis mee is. Ben met school (vak: levensbeschouwing) langs een moskee een Kerk een synagoge en een Boedhistische tempel geweest.

Dat is toch het idee van zo'n vak? Dat je ook over andere culturen en godsdiensten leert?
pi_170161608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jong maak je niet zo druk. Denk aan je bloeddruk.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:15:42 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er worden geen kruizen doormidden gebroken. Ze worden verwijderd van de paasstokken van leerlingen die dat willen. En dat andere gedoe is complete onzin, en dat weet je zelf ook.

Stel je voor dat op scholen in de Randstad niet-islamitische leerlingen rond zouden moeten lopen met halve manen! Bekken zullen schuimen en de PVV gaat Kamervragen stellen. Waarschijnlijk loopt Facebook weer vol met boze blanke mannen die huilen over het opdringen van de islam.
Als mensen hun kinderen op een islamitische school doen, en die school gaat een moskee bezoeken, dan moeten die mensen niet janken vind ik.
The End Times are wild
pi_170161622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:11 schreef Barrah het volgende:

[..]

Nee, dat het in Leeuwarden zou zijn wordt ons alleen maar wijsgemaakt in verband met de veiligheid _O-
The Passion is vorige maand al opgenomen in Australie, met Nederlands decor.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:16:35 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161625
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar het hele gegeven dat er een link moet worden gemaakt met de koran is onzin.

Pasen hoort niet bij de islam als viering. Laat dan ook de islam erbuiten. Betrokken zijn bij iets hoeft niet steeds maar van 1 kant te moeten komen...
Wel als het om basisschoolleerlingen gaat. Daarvan kun je niet verwachten dat ze volwassen genoeg zijn om zelf connecties te leggen tussen hun eigen situatie en het paasfeest. Door ook de Koran te vernoemen, krijgen een boel islamitische leerlingen het idee van: "Hé, ik hoor er ook bij!"

En dat is op verschillende manieren enorm goed voor hen. :)
pi_170161630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Toch besloot je om dit topic aan te klikken en te reageren. Waarom eigenlijk? Het interesseert je toch allemaal niks?

Verder heb ik je al uitgelegd dat dit nieuwsbericht onderdeel van een breder plaatje is, maar dat wil je niet lezen of niet snappen. Het zij zo.
Want op Fok! mag je niet overal posten? Oke.
pi_170161638
quote:

[..]

Het symbool dat bij de viering hoort verwijderen is ook totaal niet vreemd...?

Maar als een leerling niet mee wil naar een moskee dan zit de leerplichtambtenaar erbovenop.

Maar goed, we moeten het normaal vinden dat aanpassing van 1 kant komt en blijft komen. Dat is wel duidelijk.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:17:35 #130
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161639
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit incident staat niet geisoleerd. En progressief-links is inderdaad de stroming die het makkelijkste meewaait. Ik denk ook dat deze christelijke basisscholen voor een groot deel door dit soort figuren geleid wordt in de praktijk.
Ja, die hebben zo'n hekel aan het christendom dat ze ieder jaar een paasviering houden op hun christelijke school. Wat een klootzakken!
  woensdag 12 april 2017 @ 09:19:02 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161654
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

Heb nooit begrepen wat hier nou mis mee is. Ben met school (vak: levensbeschouwing) langs een moskee een Kerk een synagoge en een Boedhistische tempel geweest.

Dat is toch het idee van zo'n vak? Dat je ook over andere culturen en godsdiensten leert?
Ja, maar sommige dingen mag je niet over leren. Want als je je een beetje leert inleven in die mensen, is de kans veel kleiner dat je hen als het ultieme kwaad ziet en ga je minder snel instemmen met allemaal islamofobe maatregelen.
pi_170161663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wel als het om basisschoolleerlingen gaat. Daarvan kun je niet verwachten dat ze volwassen genoeg zijn om zelf connecties te leggen tussen hun eigen situatie en het paasfeest. Door ook de Koran te vernoemen, krijgen een boel islamitische leerlingen het idee van: "Hé, ik hoor er ook bij!"

En dat is op verschillende manieren enorm goed voor hen. :)
Dan verschillen wij daarvan duidelijk van mening. Ik zie in mijn klassen dagelijks namelijk exact het omgekeerde beeld; islamitisch opgroeiende kinderen krijgen van huis uit mee zich vooral niet te mengen in het niet-islamitische. Dus niet die koppeling/connectie zoeken maar alleen gelijkgestemden. Moet ik je helaas uit die droom halen.

Van de andere leerlingen of activiteiten wordt dus aanpassing verwacht. Zoals in dit artikel.
pi_170161668
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:17 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar als een leerling niet mee wil naar een moskee dan zit de leerplichtambtenaar erbovenop.

Maar goed, we moeten het normaal vinden dat aanpassing van 1 kant komt en blijft komen. Dat is wel duidelijk.
Dat is onderwijstechnisch nog wel te verklaren. Het is 'weigeren' van een les. Hoe een school een feest viert is echter vrije keuze.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:19:56 #134
3542 Gia
User under construction
pi_170161669
quote:

[..]

Er worden geen kruizen doormidden gebroken.
Nee, gewoon finaal afgebroken:
Uit de OP:
quote:
Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.
pi_170161670
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef bamibij het volgende:

Maar bidden gaat dan wel weer ver. En hoe draag je dan het atheïsme over in het vak levensbeschouwing, daar mist die symboliek, die indoctrinatie, dus hoe zorg je dat atheïsme dezelfde impact heeft op de kinderzieltjes ?
  woensdag 12 april 2017 @ 09:20:16 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161674
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als mensen hun kinderen op een islamitische school doen, en die school gaat een moskee bezoeken, dan moeten die mensen niet janken vind ik.
Maar je gaat wel janken als mensen op een christelijke school proberen een connectie te zoeken met niet-christenen. Dan heb je maar weinig begrepen van wat Christus nou precies gezegd heeft.
pi_170161675
quote:

Het begrip landverrader is gelukkig aan inflatie onderhevig door fora als deze. Maar het zegt wel wat idd. Stukje onmacht vooral denk ik.
pi_170161676
quote:

Toefjes bezigt helemaal geen nuance, hoe kom je daarbij? Hij toont de bereidheid om naast Sinterklaas en Pasen nog veel meer feesten en tradities aan te tasten / af te schaffen. Daar getuigt helemaal geen nuance uit, integendeel. De gretigheid waarmee hij die vraag beantwoordt (en de inhoud van dat antwoord) is eerder radicaal dan genuanceerd.

"Weg met ons" en dat alleen omdat Toefjes zelf niks met de betreffende feesten / tradities heeft. Wat verder kijken dan zijn neus lang is - nadenken over de consequenties van deze houding op langere termijn - is er niet bij. Dat maakt zijn antwoord op die vraag pijnlijk duidelijk.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:21:05 #139
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_170161685
Ik wil mijn kinderen juist naar een katholieke basisschool sturen om ook op school hen in aanraking te laten komen met het geloof. Het "nuanceren" van christelijke feestdagen past daar niet bij.

Als islamitische ouders daar niet vrolijk van worden sturen zij hun kinderen maar naar het islamitisch of het openbaar onderwijs. :{w
pi_170161692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:14 schreef Chadi het volgende:
Als je alle uitingen van geloof weert van het straatbeeld moet dat ook. Je ontkent gewoon het bestaan van die zijde van de mens.
Waar ontken ik dat dan? Ik zeg niet dat geloof per definitie thuishoort namelijk. Jij opperde het, ik niet!

We leven in een Joods/Christelijk land met Joods Christelijke tradities. Daarnaast. Paaseieren zoeken en dergelijke heeft niks met geloof te maken. Pasen is meer een traditie! Paaseieren zoeken is eerder een heidense traditie dan een Christelijke! Dat Moslims zich daar aan storen is jammer voor ze. Helaas voor ze is Nederland geen Islamitisch land, dus ze leren er maar mee omgaan!
  woensdag 12 april 2017 @ 09:22:13 #141
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161698
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:17 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het symbool wordt niet 'verwijderd'. Het wordt van de stok gehaald van leerlingen die er niet mee willen rondlopen. Tien tegen een dat er nog steeds een hele hoop kruizen te zien zijn, op stokken en anderszins.
quote:
Ja, omdat ze dan niet op school zitten terwijl ze dat wel zouden moeten. Deze leerlingen zitten gewoon op school en doen mee met schoolactiviteiten. Het enige verschil is dat ze geen kruis op hun stok hebben.
quote:
Nee dus.
pi_170161707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik kom zelden in POL, maar bedankt voor de geboden informatie ^O^
Dan mag je voor POL ook "naïef-links" lezen. Het gaat me niet zozeer om dat forum, maar meer om de typerende houding van een groep FOK!'ers in dit soort discussies. Elkaar het gelijk aanpraten op basis van een compleet onjuiste samenvatting van andermans mening is een terugkerend patroon dat ik iets te vaak tegenkom.
pi_170161708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar bidden gaat dan wel weer ver. En hoe draag je dan het atheïsme over in het vak levensbeschouwing, daar mist die symboliek, die indoctrinatie, dus hoe zorg je dat atheïsme dezelfde impact heeft op de kinderzieltjes ?
Dat weet ik niet meer zo goed idd, maar kreeg dat van huis al mee ;)

Overigens vind ik bidden niet ver gaan, de meest alledaagse uiting van een geloof lijkt me toch wel bidden..
  woensdag 12 april 2017 @ 09:23:12 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar je gaat wel janken als mensen op een christelijke school proberen een connectie te zoeken met niet-christenen. Dan heb je maar weinig begrepen van wat Christus nou precies gezegd heeft.
Het gaat helemaal niet om het zoeken van een connectie met een ander, het gaat om het verloochenen van de eigen traditie. Daarom is het weghalen van dat haantje van brood op die paastak ook zo symbolisch.
The End Times are wild
pi_170161716
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:19 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Dat is onderwijstechnisch nog wel te verklaren. Het is 'weigeren' van een les. Hoe een school een feest viert is echter vrije keuze.
Een paasviering vervangt ook gewoon het curriculum zonder alternatief.

Jij mag het onderwijstechnisch nog wel te verklaren vinden, het blijft hypocriet.

Maar goed, het is altijd een strijd zonder end. Al het eten moest op het uitje ineens halal zijn want "we hebben een paar islamitische leerlingen".

In plaats van het eten apart te regelen wordt alles aangepast.
Die luxe kennen vegetariers en veganisten onder de leerlingen niet maar onder de druk van "religie" is veel mogelijk blijkt altijd.
pi_170161719
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan mag je voor POL ook "naïef-links" lezen. Het gaat me niet zozeer om dat forum, maar meer om de typerende houding van een groep FOK!'ers in dit soort discussies. Elkaar het gelijk aanpraten op basis van een compleet onjuiste samenvatting van andermans mening is een terugkerend patroon dat ik iets te vaak tegenkom.
Je denkt serieus dat dit niet (ook) voor een andere groep FOK!kers geldt? :D
  woensdag 12 april 2017 @ 09:23:58 #147
3542 Gia
User under construction
pi_170161721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Ja, omdat ze dan niet op school zitten terwijl ze dat wel zouden moeten. Deze leerlingen zitten gewoon op school en doen mee met schoolactiviteiten. Het enige verschil is dat ze geen kruis op hun stok hebben.

Waarom hoeven moslims dan niet mee naar een katholieke kerk, onder schooltijd?
  woensdag 12 april 2017 @ 09:24:44 #148
422610 Barrah
pi_170161734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:21 schreef detaris het volgende:
Ik wil mijn kinderen juist naar een katholieke basisschool sturen om ook op school hen in aanraking te laten komen met het geloof. Het "nuanceren" van christelijke feestdagen past daar niet bij.

Als islamitische ouders daar niet vrolijk van worden sturen zij hun kinderen maar naar het islamitisch of het openbaar onderwijs. :{w
Er bestaat ook zoiets als zondagsschool. Lijkt me een prima keuze voor je kinderen als je dat zo belangrijk vindt.
pi_170161740
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Toefjes bezigt helemaal geen nuance, hoe kom je daarbij? Hij toont de bereidheid om naast Sinterklaas en Pasen nog veel meer feesten en tradities aan te tasten / af te schaffen. Daar getuigt helemaal geen nuance uit, integendeel. De gretigheid waarmee hij die vraag beantwoordt (en de inhoud van dat antwoord) is eerder radicaal dan genuanceerd.

"Weg met ons" en dat alleen omdat Toefjes zelf niks met de betreffende feesten / tradities heeft. Wat verder kijken dan zijn neus lang is - nadenken over de consequenties van deze houding op langere termijn - is er niet bij. Dat maakt zijn antwoord op die vraag pijnlijk duidelijk.
Ik dacht dat vrouwen dramaqueens waren, maar mannen kunnen er ook wat van. Ik zeg alleen dat ik niks met die feesten heb, en ze niet vier. Zwarte Piet: Prima. Roet Piet: Prima. Mensen zoeken het maar lekker uit met elkaar.

Je vult het een beetje allemaal zelf in ten faveure van je eigen meninkje om mij neer te zetten als een .... landverrader? :D

Ik moet wel bekennen. Toen ik laatst op vakantie was, en ze vroegen me waar ik vandaan kwam zei ik braaf: Holland. Of the Netherlands. Ik hield het niet geheim maar ik verraadde het, zonder tegenstribbelen.

Dus misschien heb je wel gelijk.
pi_170161743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

De Telegraaf gebruiken als waarheid en dan anderen wijzen op onjuistheid, tja....
Ah, daar is de bron-troefkaart weer :')
Als je beter zou lezen, zou je weten dat De Telegraaf het verhaal weer uit het AD heeft.
Maar laat me raden: het AD is ook niet te vertrouwen...

En het punt van de onjuistheid stond helemaal los van de OP, maar ging over de argumenten op basis waarvan ik de kwalificatie landverrader gaf.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:25:55 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161746
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:19 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan verschillen wij daarvan duidelijk van mening. Ik zie in mijn klassen dagelijks namelijk exact het omgekeerde beeld; islamitisch opgroeiende kinderen krijgen van huis uit mee zich vooral niet te mengen in het niet-islamitische. Dus niet die koppeling/connectie zoeken maar alleen gelijkgestemden. Moet ik je helaas uit die droom halen.

Van de andere leerlingen of activiteiten wordt dus aanpassing verwacht. Zoals in dit artikel.
Nee hoor. Van de basisschool wordt verwacht dat ze hun leerlingen goed opleiden. Daar hoort ook bij dat je ze de kans moet geven om nieuwe dingen te ervaren. Als leerlingen van thuis uit meekrijgen dat ze zich niet moeten mengen in het niet-islamitische, moet je als school wat. Je kunt hen dan dwingen, maar daardoor gaan ze echt niet meer openstaan voor nieuwe dingen. Je kunt ook een kleine concessie doen, en die kinderen wellicht een beetje uit de mindset krijgen die hen thuis wordt aangepraat.

En van 10-jarigen kun je nu eenmaal niet verwachten dat ze de volwassenheid bezitten om zelf buiten die mindset te treden.
pi_170161747
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:23 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een paasviering vervangt ook gewoon het curriculum zonder alternatief.

Jij mag het onderwijstechnisch nog wel te verklaren vinden, het blijft hypocriet.

Maar goed, het is altijd een strijd zonder end. Al het eten moest op het uitje ineens halal zijn want "we hebben een paar islamitische leerlingen".

In plaats van het eten apart te regelen wordt alles aangepast.
Die luxe kennen vegetariers en veganisten onder de leerlingen niet maar onder de druk van "religie" is veel mogelijk blijkt altijd.
Oh ja hoor. Ik vind ook dat een school achter z'n waarden moet blijven staan. De ouders zijn vrij in het kiezen van een andere school. Ik probeer gewoon te schetsen hoe een school het aanpakt.
pi_170161748
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:22 schreef bamibij het volgende:
Maar dat is dus wel het kromme ervan. Atheïsme blijft aan het kortste eind trekken omdat het niet gebruik maakt van dezelfde middelen als religie dat doet, zoals symboliek en het collectief. Daar mogen we wel wat voorzichtiger mee omgaan ivm kinderen.
quote:
Overigens vind ik bidden niet ver gaan, de meest alledaagse uiting van een geloof lijkt me toch wel bidden..
Ik wel. Dat is leuk voor mensen als ze wat ouder zijn en het in perspectief kunnen zetten.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:26:16 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Uit de OP:

[..]

Nou en?
pi_170161758
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, daar is de bron-troefkaart weer :')
Als je beter zou lezen, zou je weten dat De Telegraaf het verhaal weer uit het AD heeft.
Maar laat me raden: het AD is ook niet te vertrouwen...

En het punt van de onjuistheid stond helemaal los van de OP, maar ging over de argumenten op basis waarvan ik de kwalificatie landverrader gaf.
Het AD is inderdaad minstens zo erg als de Telegraaf.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:26:48 #156
3542 Gia
User under construction
pi_170161760
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wij moesten vroeger, op de Havo, het eerste uur Engels beginnen met een onze vader in het engels. Bij een andere juf het weesgegroet in het Frans.
Ken ze beide nog. En niet Katholieke kinderen moesten daar gewoon bij blijven zitten en meeluisteren.

Zal nu intussen wel niet meer gebeuren op katholieke scholengemeenschappen.
pi_170161762
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar heb ik allemaal geen tijd voor om dat soort dingen te ontdekken.
pi_170161768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Toen mijn vrouw (lerares basisschool) deze vraag stelde kreeg ze het antwoord "omdat de ouders ze anders toch wel thuis houden" :')
  woensdag 12 april 2017 @ 09:27:34 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161771
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om het zoeken van een connectie met een ander, het gaat om het verloochenen van de eigen traditie. Daarom is het weghalen van dat haantje van brood op die paastak ook zo symbolisch.
Nee hoor. Het gaat om het toegankelijk maken van de eigen traditie voor anderen.
pi_170161772
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

De Telegraaf gebruiken als waarheid en dan anderen wijzen op onjuistheid, tja....
Op Tubantia staat een bericht van dezelfde strekking, dus het messenger shooten kan achterwege worden gelaten.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:28:16 #161
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161784
quote:

[..]

Dat moeten ze wel.
pi_170161790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij moesten vroeger, op de Havo, het eerste uur Engels beginnen met een onze vader in het engels. Bij een andere juf het weesgegroet in het Frans.
Ken ze beide nog. En niet Katholieke kinderen moesten daar gewoon bij blijven zitten en meeluisteren.

Zal nu intussen wel niet meer gebeuren op katholieke scholengemeenschappen.
Gelukkig niet zeg. Moet er niet aan denken dat kutlied elke ochtend te moeten zingen.
pi_170161797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Op Tubantia staat een bericht van dezelfde strekking, dus het messenger shooten kan achterwege worden gelaten.
Tubantia is dan ook van het AD.
pi_170161800
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het begrip landverrader is gelukkig aan inflatie onderhevig door fora als deze. Maar het zegt wel wat idd. Stukje onmacht vooral denk ik.
Tja, je mag het onmacht noemen, ik zie het gewoon als een feitelijk correct label dat past bij jouw houding van willens en wetens feesten / tradities om zeep willen helpen.
pi_170161801
quote:

[..]

Bron?
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 09:29:48 #166
88815 The_Emotion
98.3
pi_170161809
2e Paasdag opdoeken en inruilen voor het suikerfeest en dan naar chocolade-eieren zoeken.
Hoe dan ook mag je je volproppen met zoetigheid na een periode van het vasten
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 12 april 2017 @ 09:30:09 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_170161816
Boeien, die christelijke feestdagen zijn niet meer van deze tijd. Bijna niemand weet nog waar ze om gaan.

Afschaften.
pi_170161832
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tja, je mag het onmacht noemen, ik zie het gewoon als een feitelijk correct label dat past bij jouw houding van willens en wetens feesten / tradities om zeep willen helpen.
:D _O-
  woensdag 12 april 2017 @ 09:31:09 #169
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_170161833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Uit de OP:

[..]

Dan lopen ze met een tau-kruis. Nou en? Dat is ook een christelijk symbool.
pi_170161837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat moeten ze wel.
:D nou hier niet hoor.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:32:35 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161860
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan is er waarschijnlijk een alternatief programma geregeld. Want ook islamitische kindjes mogen niet zomaar wegblijven van school.
pi_170161864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor. Het gaat om het toegankelijk maken van de eigen traditie voor anderen.
Ja precies. Aanpassen moet altijd van de "eigen" kant komen, van het islamisme hoef je geen toenadering/aanpassing te verwachten. Je verwoordt het probleem dus perfect.
pi_170161868
quote:

[..]

Anekdotisch, voor ons onmogelijk te verifieren bewijs. Je hebt me overtuigd ^O^
pi_170161870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan is er waarschijnlijk een alternatief programma geregeld. Want ook islamitische kindjes mogen niet zomaar wegblijven van school.
Zoals gezegd bleven deze gewoon thuis omdaf het laffe bestuur geen zin had in gedoe met ouders.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:34:20 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161883
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja precies. Aanpassen moet altijd van de "eigen" kant komen, van het islamisme hoef je geen toenadering/aanpassing te verwachten. Je verwoordt het probleem dus perfect.
Zoals ik al vaker heb gezegd: je kunt van basisschoolleerlingen niet verwachten dat ze de volwassenheid hebben om in te zien dat aanpassen van twee kanten moet komen.
pi_170161887
quote:

[..]

Nou vertel maar eens welke school dat is.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:34:38 #177
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170161888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik stem voor carnaval.
Dat kan. Ze kunnen verbieden wat ze willen. Vieren doe ik het toch. Zeker het Carnaval en Bronk een dorpsfeest in Eijsden. 😎
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 12 april 2017 @ 09:35:09 #178
3542 Gia
User under construction
pi_170161897
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:27 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Toen mijn vrouw (lerares basisschool) deze vraag stelde kreeg ze het antwoord "omdat de ouders ze anders toch wel thuis houden" :')
Dus die buigende blanke kindjes op die foto hadden ook thuisgehouden mogen worden?
Denk het niet.

Zou wmb een boete opgelegd mogen worden wegens ongeoorloofd verzuim.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:35:18 #179
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161899
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:33 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zoals gezegd bleven deze gewoon thuis omdaf het laffe bestuur geen zin had in gedoe met ouders.
Dat is slecht van dat bestuur.
pi_170161900
quote:

[..]

Klaag dan lekker over dat laffe bestuur in plaats van het te veralgemeniseren.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:35:46 #181
422610 Barrah
pi_170161907
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:27 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Mja. Ik vind dat je het deelnemen aan álle onderdelen rondom levensbeschouwing niet echt kunt vergelijken met het leren van een bepaalde rekentafel of het kennen van de plaatsen in een bepaalde provincie.

Je kunt hier een heel principieel punt van maken, maar zo lang niet wettelijk nauwkeurig is vastgelegd waaruit levensbeschouwing in het onderwijs precies uit dient te bestaan vind ik het niet vreemd dat je accepteert dat ouders voor hun kinderen keuzes maken. Je kunt het afkeuren, maar veel meer kun je in de praktijk niet. Beter dat ouders hier recht voor uitkomen en het vervolgens bekend en bespreekbaar is, dan dat kinderen op zo'n dag 'ziek' worden gemeld.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 09:36:03 #182
88815 The_Emotion
98.3
pi_170161912
Traditie en cultuur behouden vind ik ook zo raar, het is altijd in verandering en in beweging.
Welke kant het op gaat bewegen, dat is simpelweg gewoon aan ons
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 12 april 2017 @ 09:36:10 #183
3542 Gia
User under construction
pi_170161916
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg. Moet er niet aan denken dat kutlied elke ochtend te moeten zingen.
Lied?
pi_170161917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals ik al vaker heb gezegd: je kunt van basisschoolleerlingen niet verwachten dat ze de volwassenheid hebben om in te zien dat aanpassen van twee kanten moet komen.
De krampachtige neiging om alles maar aan te passen aan elkaar moet je ook niet willen aanleren.
pi_170161931
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kan. Ze kunnen verbieden wat ze willen. Vieren doe ik het toch. Zeker het Carnaval en Bronk een dorpsfeest in Eijsden. 😎
Het was meer een grapje hoor, kijken hoe snel hij op de kast zou vliegen. Nou, dat was dus heel snel. Ik vier zelf geen carnaval, maar gun anderen uiteraard wel hun feest. Ik gebruik mijn vrije dagen liever om op een strand, hier heel ver vandaan mijn eigen feestje te vieren met mensen die chill in het leventje staan. Ieder zijn ding.
pi_170161932
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus die buigende blanke kindjes op die foto hadden ook thuisgehouden mogen worden?
Denk het niet.

Zou wmb een boete opgelegd mogen worden wegens ongeoorloofd verzuim.
Nee andersom is er geen genade.
pi_170161957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Lied?
Onze Vader

Het is mijn vader niet
  woensdag 12 april 2017 @ 09:38:20 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170161969
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

De krampachtige neiging om alles maar aan te passen aan elkaar moet je ook niet willen aanleren.
Als je dat vindt, dan moet je ook niet klagen dat moslims zich weigeren aan te passen aan ons. Dan hadden we ze dat namelijk op z'n minst moeten proberen te leren.
pi_170161975
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het was meer een grapje hoor, kijken hoe snel hij op de kast zou vliegen.
Ik vond het nog (te) lang duren eigenlijk...
pi_170161980
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

Onze Vader

Het is mijn vader niet
Dan zing je toch stiekem " jullie vader" ? Niemand die het hoort. :)
pi_170161987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:38 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ik vond het nog (te) lang duren eigenlijk...
Leverde wel een mooie discussie op. Lekker fel :D
pi_170161998
Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit, zoals we ook bekend staan in de rest van de wereld, is onze tolerantie. Een prachtig export product!

Moslims bv worden daarbij in hun waarde gelaten bij het vieren van de Ramadan. Het wordt in veel branches geaccepteerd dat werknemers minder productief zijn. Tolerantie.

Daarentegen lijkt die tolerantie meer en meer te worden afgebroken door de progressieve weg-met-onsers en intolerante nieuwkomers.

Er is niks mis met het vieren van Kerstmis, Pasen, Sinterklaas met Zwarte Piet etc. Tolerantie moet wel van alle kanten komen. Blijkbaar zijn de progressieve weg-met-onsers het vergeten en wordt het de intolerante nieuwkomers niet geleerd.
pi_170162002
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb ook wel een potje zitten te genieten verder.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:41:37 #194
3542 Gia
User under construction
pi_170162011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:35 schreef Barrah het volgende:

Mja. Ik vind dat je het deelnemen aan álle onderdelen rondom levensbeschouwing niet echt kunt vergelijken met het leren van een bepaalde rekentafel of het kennen van de plaatsen in een bepaalde provincie.

Punt is dat islamitische kinderen niet meegaan naar een kerkbezoek, maar niet-islamitische kinderen wel mee moeten naar een moskee. En dan, getuige de foto eerder in dit topic, zelfs met hun kont naar het westen moeten gaan liggen.

Nou, ik moet het eerste moslimkind nog zien die ter communie gaat als voorbereiding op de communie van klasgenoten, al is het alleen maar om de pastoor een hand te geven.
Nee, ze gaan al niet mee naar een katholieke kerk.
pi_170162012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je dat vindt, dan moet je ook niet klagen dat moslims zich weigeren aan te passen aan ons. Dan hadden we ze dat namelijk op z'n minst moeten proberen te leren.
Dat is ook echt wat ik gezegd heb ja. Goed door jezelf ingevuld dit.

Ik vind dat als je cultuurgeografisch migreert dat je je aan dient te passen aan het nieuwe gebied. Dat geldt ook voor Nederlanders die in het buitenland gaan wonen. Die eisen ook niet op dat alles ineens verNederlandiseerd wordt. Waarom moeten wij dan andersom ons wel aan alles gaan aanpassen?
pi_170162018
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef Remqo het volgende:
Traditie en cultuur behouden vind ik ook zo raar, het is altijd in verandering en in beweging.
Welke kant het op gaat bewegen, dat is simpelweg gewoon aan ons
Niet alles beweegt, helaas.
pi_170162019
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Aanpassen moet dan ook niet van twee kanten komen, maar van één kant. Nieuwkomers dienen zich aan te passen aan de cultuur in Nederland. Als je niet kunt leven met de cultuur, tradities, normen en waarden in Nederland, dan woon je in het verkeerde land.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:42:18 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170162022
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:40 schreef Montagui het volgende:
Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit, zoals we ook bekend staan in de rest van de wereld, is onze tolerantie. Een prachtig export product!

Moslims bv worden daarbij in hun waarde gelaten bij het vieren van de Ramadan. Het wordt in veel branches geaccepteerd dat werknemers minder productief zijn. Tolerantie.

Daarentegen lijkt die tolerantie meer en meer te worden afgebroken door de progressieve weg-met-onsers en intolerante nieuwkomers.

Er is niks mis met het vieren van Kerstmis, Pasen, Sinterklaas met Zwarte Piet etc. Tolerantie moet wel van alle kanten komen. Blijkbaar de zijn progressieve weg-met-onsers het vergeten en wordt het de intolerante nieuwkomers niet geleerd.
Wat we de nieuwkomers leren is dat wanneer ze een grote bek opzetten en neits van een Nederlander accepteren, ze altijd in het gelijk worden gesteld.

Een goed recept voor de toekomst!
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 09:43:00 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162035
quote:

[..]

Het was meer een grapje hoor, kijken hoe snel hij op de kast zou vliegen. Nou, dat was dus heel snel. Ik vier zelf geen carnaval, maar gun anderen uiteraard wel hun feest. Ik gebruik mijn vrije dagen liever om op een strand, hier heel ver vandaan mijn eigen feestje te vieren met mensen die chill in het leventje staan. Ieder zijn ding.
Precies. Hoe meer diverse feesten hoe meer keuze. Zo heb ik een hekel aan koningsdag. Maar ik vind het prima dat het er is.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:43:20 #200
3542 Gia
User under construction
pi_170162038
quote:

[..]

Onze Vader

Het is mijn vader niet
Was geen lied, maar gewoon gebed, wat je opzegt.
Niet katholieke medeleerlingen hoefden niet mee te bidden, maar wel in de klas blijven.
pi_170162051
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij zongen het ook hoor. :)
pi_170162053
Zouden de mensen honderden jaren geleden ook zo hebben lopen klagen toen het lentefeest gekaapt werd door christenen?

Overigens wel absurd dat christelijke basisscholen hiervoor zwichten.

Of hebben we hier weer te maken met fakenieuws zoals vorig jaar met de Hema die pasen helemaal niet in de ban deed.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 09:45:16 ]
pi_170162055
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is vooral wrang dat de situatie inmiddels bijna 180 graden is omgedraaid. Het zijn linkse kranten (of moeten we de term domlinks eens in het leven roepen?) die heulen met de vijandige ideologie die islam heet, terwijl rechtse media opkomen voor onze eigen cultuur en tradities.

Links anno 2017 is "weg met ons", de ernst van integratieproblemen relativeren, enzovoort. Steevast blind voor de oncomfortabele waarheid dat de islam iets te veel lijkt op het nazisme van weleer, zoals het topic over de concentratiekampen in Tsjetsjenië ook nog eens goed duidelijk maakt.

Het is overigens ook wel een beetje sneu om de discussie over het eigenlijke onderwerp - de geleidelijke aantasting van onze cultuur en tradities - uit de weg te gaan om te gaan inhakken op De Telegraaf, terwijl het bericht op de OP is gebaseerd op AD-berichtgeving.
De laatste keer dat er echt iets te verraden of te beschermen viel koos links massaal voor beschermen en rechts massaal voor verraden. En ik heb het idee dat dat nu niet anders is eigenlijk. Tolerantie, openheid, je niet gek laten maken, nuchterheid, zelfspot. Allemaal Nederlandse waarden omarmt door links en rechts loopt wederom achter 'een sterke leider' aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 09:44:52 ]
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 09:45:21 #204
88815 The_Emotion
98.3
pi_170162069
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet alles beweegt, helaas.
In welke zin?
- Ian Malcolm
pi_170162073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet katholieke medeleerlingen hoefden niet mee te bidden, maar wel in de klas blijven.
Boeiend!!!! :')_!!!!!
pi_170162074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Chewie het volgende:
Zouden de mensen honderden jaren geleden ook zo hebben lopen klagen toen het lentefeest gekaapt werd door christenen?

Overigens wel absurd dat christelijke basisscholen hiervoor zwichten.

Of hebben we hier weer te maken met fakenieuws zoals vorig jaar met de Hema die pasen helemaal niet in de ban deed.
Toen ging men heel anders om met ketters :9
  woensdag 12 april 2017 @ 09:45:33 #207
104871 remlof
Europees federalist
pi_170162077
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:44 schreef bamibij het volgende:

[..]

De laatste keer dat er echt iets te verraden of te beschermen viel koos links massaal voor beschermen en rechts massaal voor verraden. En ik heb het idee dat dat nu niet anders is eigenlijk. Tolerantie, openheid, je niet gek laten maken, nuchterheid, zelfspot. Allemaal Nederlandse waarden omarmt door links en rechts loopt wederom achter 'een sterke leider' aan.
Hear hear.
pi_170162078
Die ouders kunnen hun kinderen beter naar islamitisch onderwijs sturen als ze hier een probleem mee hebben.

Voor de rest vind ik het niet zo boeiend, beter gewoon kappen met religieus onderwijs.
pi_170162089
quote:

[..]

Je wilt gewoon geen serieuze discussie aangaan en komt hier alleen maar trollen en zieken. Daar ben je helaas ook al niet uniek in.

Dat je "anderen hun feest gunt" blijkt trouwens nergens uit je reacties tot dusver. Je hebt tot dusver alleen maar lacherig gedaan over het feit dat anderen zich wél opwinden over de aantasting van feesten en tradities. Als je daadwerkelijk anderen hun feest gunt, dan sta je ook voor het recht van mensen om die feesten te vieren zonder dat ze worden aangetast.

Je kunt niet zeggen "Ik gun jou een Sinterklaasfeest, maar verander Zwarte Piet wel even in een roetveegpiet omdat poco's zwichten voor de druk van een klein groepje beroepsklagers". Dat kan gewoon niet, echt niet. Het is of het één, of het ander. Of je gunt mensen hun feest zonder gedwongen aanpassingen, of je gunt ze hun feest niet.
pi_170162106
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De lat voor "een mooie discussie" ligt bij jou niet bijster hoog, merk ik al. Want aan de essentie ga je nog steeds voorbij.
pi_170162126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:21 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Waar ontken ik dat dan? Ik zeg niet dat geloof per definitie thuishoort namelijk. Jij opperde het, ik niet!

We leven in een Joods/Christelijk land met Joods Christelijke tradities. Daarnaast. Paaseieren zoeken en dergelijke heeft niks met geloof te maken. Pasen is meer een traditie! Paaseieren zoeken is eerder een heidense traditie dan een Christelijke! Dat Moslims zich daar aan storen is jammer voor ze. Helaas voor ze is Nederland geen Islamitisch land, dus ze leren er maar mee omgaan!
Het is een standaard antwoord op fok dat geloof thuis hoort.
En voor het andere stuk in je verhaal. We leven in een vrij land waar kerk en staat gescheiden zijn . Voor zover...
pi_170162130
quote:

[..]

Dat men dan niet op het idee komt om gewoon de onderwijsinspectie erop af te sturen als men een vermoeden heeft van het ongeoorloofd thuishouden van kinderen. Daar zijn dergelijke instanties toch voor, zou je denken. :o
pi_170162141
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Precies. Hoe meer diverse feesten hoe meer keuze. Zo heb ik een hekel aan koningsdag. Maar ik vind het prima dat het er is.
En als honderd Republikeinen morgen boos gaan roepen er tijdens Koningsdag geen Nederlandse vlaggen meer mogen wapperen, dan gaan we geen gehoor geven aan die eis.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:49:14 #214
3542 Gia
User under construction
pi_170162145
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Wij zongen het ook hoor. :)
Wij niet. Gewoon gebed:
quote:
Our Father, Who art in heaven
Hallowed be Thy Name;
Thy kingdom come,
Thy will be done,
on earth as it is in heaven.
Give us this day our daily bread,
and forgive us our trespasses,
as we forgive those who trespass against us;
and lead us not into temptation,
but deliver us from evil. Amen.
Misschien was het bij jullie de Lords' shepherd?
Of d'één of d'andere versie
  woensdag 12 april 2017 @ 09:50:23 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_170162161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En als honderd Republikeinen morgen boos gaan roepen er tijdens Koningsdag geen Nederlandse vlaggen meer mogen wapperen, dan gaan we geen gehoor geven aan die eis.
Ik hang op 9 mei altijd de EU-vlag uit. Mag ik helemaal zelf weten.
pi_170162178
quote:

[..]

Tolerantie voor intolerantie, zul je bedoelen. Want dat is de linkse houding aangaande de (radicale) islam in Nederland.

Maar goed, misschien moet ik gewoon wijzen op het totale zetelaantal van GroenLinks, SP en PvdA bij de afgelopen verkiezingen. Misschien dat je dan snapt dat links een houding heeft die door steeds minder Nederlanders nog wordt omarmd.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 09:51:35 #217
88815 The_Emotion
98.3
pi_170162179
quote:

[..]

Maar als een Marokkaanse vlag wappert in een parkje in Utrecht op bevrijdingsdag, dan zijn de rapen gaar
- Ian Malcolm
pi_170162186
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:45 schreef Remqo het volgende:
In welke zin?
Nou ja, in dit geval hadden bijvoorbeeld ook de moslims mee kunnen bewegen. Of in mijn geval hadden beide groepen kunnen bewegen en helemaal van de religieuze symboliek af. Op dit moment is het in ieder geval 1 partij die niet beweegt.
pi_170162195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat men dan niet op het idee komt om gewoon de onderwijsinspectie erop af te sturen als men een vermoeden heeft van het ongeoorloofd thuishouden van kinderen. Daar zijn dergelijke instanties toch voor, zou je denken. :o
Nee want men was bang voor de backlash die daaruit zou ontstaan... :N
  woensdag 12 april 2017 @ 09:53:06 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162197
quote:

[..]

Wat mij betreft niet. Het probleem met Nederlanders kun je zien als luiheid. Mensen schreeuwen van de daken dat hun tradities worden aangetast. Maar als je mensen nodig hebt om iets te organiseren zie je ze niet. Energie steken in een traditie dat hoeft dan weer niet.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:53:27 #221
3542 Gia
User under construction
pi_170162200
quote:
8s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:51 schreef Remqo het volgende:

[..]

Maar als een Marokkaanse vlag wappert in een parkje in Utrecht op bevrijdingsdag, dan zijn de rapen gaar
Wat mij betreft niet. Moeten ze lekker zelf weten.

Ik vind het ook belachelijk dat een delegatie op een oorlogsbegraafplaats niet voorbij het graf van een Duitse soldaat wilde lopen, omdat dat de Joden zou krenken.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:53:42 #222
422610 Barrah
pi_170162203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat islamitische kinderen niet meegaan naar een kerkbezoek, maar niet-islamitische kinderen wel mee moeten naar een moskee. En dan, getuige de foto eerder in dit topic, zelfs met hun kont naar het westen moeten gaan liggen.

Nou, ik moet het eerste moslimkind nog zien die ter communie gaat als voorbereiding op de communie van klasgenoten, al is het alleen maar om de pastoor een hand te geven.
Nee, ze gaan al niet mee naar een katholieke kerk.
Voor beide zou inderdaad dezelfde norm moeten gelden.
Als een bezoek van moslimkinderen aan ene katholieke kerk geweigerd mag worden, dan geldt dat andersom natuurlijk ook.

En als tijdens het bezoek ook wordt deelgenomen aan religieuze activiteiten dan geldt daarvoor ook hetzelfde.

Hoewel ik er zelf op zich geen moeite mee zou hebben om 'te doen alsof'; het zou voor mij geen verdere betekenis hebben dan het ondergaan van de ervaring van het volgen van de procedures.

Dit alles is natuurlijk geheel offtopic en dergelijke vergelijkingen worden er vooral bijgesleept omdat de echte argumenten wel zo'n beetje genoemd zijn in dit topic.
pi_170162204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tolerantie voor intolerantie, zul je bedoelen. Want dat is de linkse houding aangaande de (radicale) islam in Nederland.

Maar goed, misschien moet ik gewoon wijzen op het totale zetelaantal van GroenLinks, SP en PvdA bij de afgelopen verkiezingen. Misschien dat je dan snapt dat links een houding heeft die door steeds minder Nederlanders nog wordt omarmd.
Dat komt voornamelijk door die Nederlanders. Geef me 1 rationele reden waarom een fabrieksarbeider op de PVV zou stemmen ipv op de SP. De SP doet namelijk daadwerkelijk dingen voor die mensen, de PVV niet.

En het volk wat dankzij de PvdA verheven is stemt inmiddels D66 of VVD. Mensen vergeten gewoon te snel.
pi_170162216
Steeds dieper bukken totdat het niet meer gaat _O_ zo rolt men
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 12 april 2017 @ 09:54:19 #225
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170162217
quote:

[..]

Tolerant zijn voor intolerantie is wel heel erg ' :') '

Wel mooi hoe je iedereen die niet links is nu feitelijk wegzet als nazi. Eigenlijk nog erger dan die types die met stoom uit hun oren termen rondgooien als landverrader en gutmensch en ander (niet zo) moois.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 12 april 2017 @ 09:54:50 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170162228
Gaan we nu weer doen alsof een stad als Den Haag heel Nederland representeert? Juist het omgekeerde is het geval.
pi_170162231
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij niet. Gewoon gebed:

[..]

Misschien was het bij jullie de Lords' shepherd?
Of d'één of d'andere versie
Nee deze

Algemene (christelijke) bassischoolkennis m.i. :P
  woensdag 12 april 2017 @ 09:55:34 #228
3542 Gia
User under construction
pi_170162241
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:53 schreef Barrah het volgende:

[..]

Voor beide zou inderdaad dezelfde norm moeten gelden.
Als een bezoek van moslimkinderen aan ene katholieke kerk geweigerd mag worden, dan geldt dat andersom natuurlijk ook.

En als tijdens het bezoek ook wordt deelgenomen aan religieuze activiteiten dan geldt daarvoor ook hetzelfde.

Hoewel ik er zelf op zich geen moeite mee zou hebben om 'te doen alsof'; het zou voor mij geen verdere betekenis hebben dan het ondergaan van de ervaring van het volgen van de procedures.

Dit alles is natuurlijk geheel offtopic en dergelijke vergelijkingen worden er vooral bijgesleept omdat de echte argumenten wel zo'n beetje genoemd zijn in dit topic.
Niet mee eens, want het zijn alleen maar meer voorbeelden van waar gebukt wordt voor de Islam.
pi_170162252
quote:
8s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:51 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ook zo'n voorbeeld van een aantasting van een Nederlandse traditie. Het is Nationale Dodenherdenking; een Nederlandse gedenkdag, waarbij je Nederlanderschap het motief zou moeten zijn om aan die herdenking deel te nemen.

Maar in een stad als Utrecht kan een dergelijke herdenking niet zonder Marokkaanse vlag, omdat Marokkanen in Nederland zich niet herkennen in de Nederlandse vlag. Dus wordt een zwaar overdreven verhaal over de heldenrol van Marokkanen tijdens WO2 in Nederland opgehangen, terwijl ze in werkelijkheid plunderend en verkrachtend door Noord-Italië trokken.

Of neem ook dat rare wijf vorig jaar met haar #geen4meivoormij-initiatief. Zelfs Dodenherdenking is niet meer veilig voor aantasting; zo ver zijn we al. En mensen zien gewoon het grotere plaatje niet, namelijk dat bijna iedere traditie in Nederland inmiddels onder vuur ligt.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:56:24 #230
422610 Barrah
pi_170162254
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet mee eens, want het zijn alleen maar meer voorbeelden van waar gebukt wordt voor de Islam.
Ik zie het als een teken van zwakte om je gelijk aan te moeten tonen door de situatie om te keren. En daarbij is het niet eens hetzelfde.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:57:09 #231
3542 Gia
User under construction
pi_170162267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:54 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Nee deze

Algemene (christelijke) bassischoolkennis m.i. :P
Da's geen Engels....
Maar goed, bij ons was het dus gewoon het onze Vader in het Engels bij mevrouw Drouen.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:57:10 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_170162268
Het is toch gewoon democratisch om je aan te passen aan de meerderheid?
pi_170162270
quote:
6s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:54 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wel mooi hoe je iedereen die niet links is nu feitelijk wegzet als nazi. Eigenlijk nog erger dan die types die met stoom uit hun oren termen rondgooien als landverrader en gutmensch en ander (niet zo) moois.
Dat doe ik niet, lijkt misschien zo door de vergelijking met WO II. Ik bedoel dat rechts zich hoeder van de Nederlandse cultuur waant, maar juist daardoor niet de echte Nederlandse cultuur (die futiliteiten als Pasen overstijgt) beschermt. Integendeel zelfs. Ze leveren hem uit aan het exclusief nationalisme :r
pi_170162277
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet. Het probleem met Nederlanders kun je zien als luiheid. Mensen schreeuwen van de daken dat hun tradities worden aangetast. Maar als je mensen nodig hebt om iets te organiseren zie je ze niet. Energie steken in een traditie dat hoeft dan weer niet.
Het probleem is niet dat er geen energie wordt gestoken in de paasviering op die school, het probleem is het gemak waarmee er wordt gebogen voor (onder meer) de islam, uit een soort bizarre angst om mensen voor het hoofd te stoten.
pi_170162284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je wilt gewoon geen serieuze discussie aangaan en komt hier alleen maar trollen en zieken. Daar ben je helaas ook al niet uniek in.

Dat je "anderen hun feest gunt" blijkt trouwens nergens uit je reacties tot dusver. Je hebt tot dusver alleen maar lacherig gedaan over het feit dat anderen zich wél opwinden over de aantasting van feesten en tradities. Als je daadwerkelijk anderen hun feest gunt, dan sta je ook voor het recht van mensen om die feesten te vieren zonder dat ze worden aangetast.

Je kunt niet zeggen "Ik gun jou een Sinterklaasfeest, maar verander Zwarte Piet wel even in een roetveegpiet omdat poco's zwichten voor de druk van een klein groepje beroepsklagers". Dat kan gewoon niet, echt niet. Het is of het één, of het ander. Of je gunt mensen hun feest zonder gedwongen aanpassingen, of je gunt ze hun feest niet.
Ik kan inderdaad vreselijk lacherig zijn over mensen die chronisch boos de dag op het internet doorbrengen. Die lach ik uit.

En ik heb al mijn standpunt over de Pieten kwestie aan je verteld. Maar daar heb je overheen gelezen denk ik. Mensen zoeken met elkaar maar naar een oplossing voor een probleem.
pi_170162286
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:45 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Toen ging men heel anders om met ketters :9
Jawel maar de ketters waren destijds wel de oorspronkelijke bewoners ;)

Ik laat me niet verjagen en ga gewoon gezellig naar een paasvuur.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 09:59:28 ]
pi_170162289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De lat voor "een mooie discussie" ligt bij jou niet bijster hoog, merk ik al. Want aan de essentie ga je nog steeds voorbij.
Je bent boos he? :D
  woensdag 12 april 2017 @ 09:59:25 #238
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170162304
Stop de islamisering :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_170162314
Ipv Pasen het Halfaprilfeest?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:00:32 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat er geen energie wordt gestoken in de paasviering op die school, het probleem is het gemak waarmee er wordt gebogen voor (onder meer) de islam, uit een soort bizarre angst om mensen voor het hoofd te stoten.
Als de ouders er energie in steken is er niets aan de hand. Maar daar zit vaak het probleem. Dat zie je ook met een voorlichtings avond hoe het schooljaar gaat uitzien. 75% van de ouders is niet aanwezig.
Maar wel klagen.
pi_170162325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:59 schreef Perrin het volgende:
Stop de islamisering :(
Daarom open je ogen, stem PVV!

woensdag 12 april 2017 @ 10:01:22 #242
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_170162339
quote:

[..]

Onze Vader

Het is mijn vader niet
Nee dat klopt. Zolang je Jezus niet hebt aangenomen ben je geen kind van God.
Juiste constatering.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:03:22 #243
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_170162366
Niemand geeft ook maar 1 hele fuck om Pasen :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 10:04:18 #244
88815 The_Emotion
98.3
pi_170162383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook zo'n voorbeeld van een aantasting van een Nederlandse traditie. Het is Nationale Dodenherdenking; een Nederlandse gedenkdag, waarbij je Nederlanderschap het motief zou moeten zijn om aan die herdenking deel te nemen.

Maar in een stad als Utrecht kan een dergelijke herdenking niet zonder Marokkaanse vlag, omdat Marokkanen in Nederland zich niet herkennen in de Nederlandse vlag. Dus wordt een zwaar overdreven verhaal over de heldenrol van Marokkanen tijdens WO2 in Nederland opgehangen, terwijl ze in werkelijkheid plunderend en verkrachtend door Noord-Italië trokken.

Of neem ook dat rare wijf vorig jaar met haar #geen4meivoormij-initiatief. Zelfs Dodenherdenking is niet meer veilig voor aantasting; zo ver zijn we al. En mensen zien gewoon het grotere plaatje niet, namelijk dat bijna iedere traditie in Nederland inmiddels onder vuur ligt.
Ik zie het probleem niet als het in een parkje is waar toevallig veel Marokkanen wonen om op die wijze hun steun te betuigen.
Is het in het centrum, ja dan staan er ook vraagtekens boven mijn hoofd.
- Ian Malcolm
pi_170162386
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:00 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Daarom open je ogen, stem PVV!

Dat gedweep met die JoodsChristelijke cultuur word ik zo teringziek van! Nergens in Europa verdween een hoger percentage joden dan in NL.

JoodsChristelijke cultuur aub zeg :') Christenen waren vaak niet zo lief voor hun joodse 'bondgenoten' hoor :r
pi_170162397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:03 schreef Yogaflame het volgende:
Niemand geeft ook maar 1 hele fuck om Pasen :')
Precies wat ik zeg: Een vrije dag: Lekker. Verder niks. Net als pinksteren en hemelvaart.
pi_170162398
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:53 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat komt voornamelijk door die Nederlanders. Geef me 1 rationele reden waarom een fabrieksarbeider op de PVV zou stemmen ipv op de SP. De SP doet namelijk daadwerkelijk dingen voor die mensen, de PVV niet.

En het volk wat dankzij de PvdA verheven is stemt inmiddels D66 of VVD. Mensen vergeten gewoon te snel.
Ik zou zeggen: verdiep je eens in het kaartje dat onlangs is gepubliceerd waarop de uitslagen van alle stembureaus zichtbaar zijn. Kijk vooral naar steden als Amsterdam en Rotterdam en je ziet de scheidslijnen van falende integratie; de arme volksbuurten waar de PVV het grootst is, de allochtonenwijken (of moet ik enclaves zeggen) waar DENK het grootst is, de wereldvreemde grachtengordel (GroenLinks/D66) en de rijke buitenwijken (VVD).

Het is links dat wegkijkt op het onderwerp integratie. De SP zou veel meer stemmen kunnen hebben als ze kritischer op integratie waren, maar ondanks het historische verlies van de PvdA verloor de SP zelfs nog een zetel. Het is ook links dat voorop loopt in de afbraak van tradities. Zo was het Asscher die op zijn ministerie de gesprekken faciliteerde over Zwarte Piet (vanuit een Amsterdamse tunnelvisie), met als vooropgezet doel een "compromis", wat neerkomt op het aantasten van het uiterlijk van Zwarte Piet en daarmee een traditie.

Zo zijn nog talloze voorbeelden te geven. Bijvoorbeeld hoe de PvdA decennialang een kritiekloze springplank was voor oerconservatieve moslims die niks op hebben met sociaaldemocratie. Het gedrocht DENK is daar een direct gevolg van. Een betere illustratie voor het faalbeleid is nauwelijks denkbaar.
pi_170162440
Dus om een lang topic kort te houden:

• Christelijke scholen vieren pasen met paasstokken met kruizen erop

• Islamitische kinderen doen mee en worden betrokken bij een traditioneel NL feest

• Islamitische kinderen mogen de kruizen eraf halen omdat het ze niks zegt of tegen hun geloof is

Waar passen we ons nou precies aan?
pi_170162442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je bent boos he? :D
Ik stoor me aan je kinderachtige discussiegedrag. Je vindt het hele onderwerp hoegenaamd niet belangrijk, maar je bent al uren in dit topic te vinden. En je komt niet veel verder dan sneu trollen en met gelijkgestemden over en weer elkaar veren in de reet steken.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:08:29 #250
38496 Perrin
pi_170162455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stoor me aan je kinderachtige discussiegedrag. Je vindt het hele onderwerp hoegenaamd niet belangrijk, maar je bent al uren in dit topic te vinden. En je komt niet veel verder dan sneu trollen en met gelijkgestemden over en weer elkaar veren in de reet steken.
Dat ben je toch wel van 'm gewend, inmiddels? Inhoudelijk voegt hij zelden tot nooit iets toe.
pi_170162462
En die arme volksbuurten zijn er veel meer bij gebaat SP te stemmen dan PVV, elf. Dat zeg ik juist. Dat er segregratie plaatsvindt in NL absoluut mee eens en dat is erg zonde.

Maar de oplossing daarvan ligt niet bij clubs als de Pvv of vvd.
pi_170162478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het onderwerp niet belangrijk, maar de felheid waarmee sommige mensen die niks beters te doen hebben dit onderwerp aangrijpen om zogenaamd iets te bewijzen vind ik wel de moeite waard om er tegenin te gaan. Vind ik leuk, en ook nuttig. Stukje tegengas geven.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:11:39 #253
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162502
Helemaal eens met het genomen besluit.

Wegwezen met de indoctrinatie van jonge kinderen. Zo herken je fascisme, kinderen van onder de twaalf die moeten paraderen met symbolen van de doctrine op een feestdag.

Prima dat je dingetjes gelooft, maar laat die kinderen dat allemaal zelf uitmaken als ze groot en sterk zijn. Christelijke scholen zijn walgelijke dingen. Lekker 's ochtends voor de les begint een gebedje opzeggen, paraderen met het kruis want hoe jonger ze je te pakken hebben hoe beter.

Debiel ook dat er hier mensen zijn die dit verdedigen, alleen omdat het uit islamitische hoek komt. Maar is het een isamitische school was die in opspraak kwam hierop, stonden diezelfde lui in de rij met de fakkels en de hooivorken. Maar als de kids geindoctrineerd worden met iets wat je wel ok vindt is het niet erg?
Laffe huichelaar
pi_170162523
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:11 schreef timmmmm het volgende:

Wegwezen met de indoctrinatie van jonge kinderen. Zo herken je fascisme, kinderen van onder de twaalf die moeten paraderen met symbolen van de doctrine op een feestdag.

Prima dat je dingetjes gelooft, maar laat die kinderen dat allemaal zelf uitmaken als ze groot en sterk zijn. Christelijke scholen zijn walgelijke dingen. Lekker 's ochtends voor de les begint een gebedje opzeggen, paraderen met het kruis want hoe jonger ze je te pakken hebben hoe beter.

Debiel ook dat er hier mensen zijn die dit verdedigen, alleen omdat het uit islamitische hoek komt. Maar is het een isamitische school was die in opspraak kwam hierop, stonden diezelfde lui in de rij met de fakkels en de hooivorken. Maar als de kids geindoctrineerd worden met iets wat je wel ok vindt is het niet erg?
En kinderen van die leeftijd die een hoofddoekje op moeten dan? :)
pi_170162525
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:11 schreef timmmmm het volgende:

_O_
pi_170162543
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:04 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet als het in een parkje is waar toevallig veel Marokkanen wonen om op die wijze hun steun te betuigen.
Is het in het centrum, ja dan staan er ook vraagtekens boven mijn hoofd.
En dat is precies het probleem.

Zwarte Piet veranderen in roetveegpiet? Ik zie het probleem niet; kinderen zien echt het verschil niet.
Vrolijk Voorjaar en Verstopeieren? Ik zie het probleem niet; zo stoten we mensen niet voor het hoofd en is iedereen blij.
Marokkaanse vlag bij Dodenherdenking: ik zie het probleem niet, zo kunnen Marokkanen ook hun steun betuigen (dat kunnen ze namelijk niet als een Nederlandse vlag wappert...)
Vrolijk Decemberfeest: ik zie het probleem niet...
Kruizen van palmpasenstokken afbreken?: ik zie het probleem niet...

Geen vlagvertoon meer tijdens Koningsdag? ik zie het probleem niet...
Beschildering van de Gouden Koets weghalen? ik zie het probleem niet...
Tweede Pinksterdag afschaffen ten faveure van het Suikerfeest? ik zie het probleem niet...
Gay Pride uit Amsterdam verbannen omdat moslims er aanstoot aan nemen? ik zie het probleem niet...
Verbod op politieke carnavalswagens? ik zie het probleem niet...
  woensdag 12 april 2017 @ 10:15:18 #257
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162549
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En kinderen van die leeftijd die een hoofddoekje op moeten dan? :)
Open er een topic over zou ik zeggen, hoewel je mijn mening daarover vast kan raden na mijn vorige post
Laffe huichelaar
  woensdag 12 april 2017 @ 10:17:03 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:08 schreef bamibij het volgende:
En die arme volksbuurten zijn er veel meer bij gebaat SP te stemmen dan PVV, elf. Dat zeg ik juist. Dat er segregratie plaatsvindt in NL absoluut mee eens en dat is erg zonde.

Inderdaad, die hebben meer baat bij een SP. Maar aangezien links al jarenlang door alles en iedereen word weggezet als de veroorzakers van de falende integratie etc. word het nooit iets. Juist de SP was alijd al tegen die instroom. Maar ja als ze er eenmaal zijn(goedkope arbeid)dan houd het op en zul je ze moeten opnemen en fair behandelen.

SP was trouwens ook al tegen het vormen van enclaves maar was van menig dat je meer moet spreiden zoals nu Merkel voorstelde.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:17:06 #259
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_170162571
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:24 schreef Barrah het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als zondagsschool. Lijkt me een prima keuze voor je kinderen als je dat zo belangrijk vindt.
Omgekeerde wereld. christelijk onderwijs = christelijk onderwijs. Als mensen problemen hebben met christelijke feestdagen op christelijke scholen dan zoeken zij maar een andere school voor hun kroost.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:17:45 #260
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_170162580
Bizar hoe dit soort topics altijd eindigen in het bashen van het christelijk geloof. Alsof er mensen zijn die dit als hun dagelijks werk hebben gemaakt.
pi_170162591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:08 schreef bamibij het volgende:

Heb je mij ooit ergens zien schrijven dat de PVV realistische oplossingen heeft?

Als je segregatie daadwerkelijk zonde vindt en dat oprecht meent, dan ga je ook pal staan voor onze cultuur en voor de vrijheid van mensen om hun (al dan niet religieuze) feesten te vieren. Al die tradities, feesten en gebruiken maken Nederland namelijk tot wat het is. Kerst, mét kerstbomen en kerststallen. Pasen, mét paaseitjes, palmpasenstokken en de paashaas. Sinterklaas, mét Zwarte Piet. En ja, ook het Suikerfeest kan gewoon worden gevierd hier, ongehinderd en onaangetast.
pi_170162597
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen, hoewel je mijn mening daarover vast kan raden na mijn vorige post
Laat ik vooropstellen dat ik bijzonder onderwijs in het algemeen onzinnig vind. Maar goed bij Wet is het er in Nederland nu eenmaal.

Als je je kind dus naar een christelijke of islamtische school stuurt vind ik niet dat je mag gaan zeuren over de gebruiken die er dan bijhoren. Dat geldt dus inderdaad net zo goed andersom; zet je je kind op een islamitische school dan moet je niet zeiken dat er X keer per dag moet worden gebeden en er alleen halal eten is. Dat werkt voor mij beide kanten op hoor.

Liever verdwijnt religie gewoon vanuit het openbare maar dat is helaas een utopie.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:19:48 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:17 schreef fjs het volgende:
Bizar hoe dit soort topics altijd eindigen in het bashen van het christelijk geloof. Alsof er mensen zijn die dit als hun dagelijks werk hebben gemaakt.
Ik heb niks tegen het christelijke geloof. Ik heb iets tegen het groomen van kinderen op de basisschool die nog niet voor zichzelf kunnen denken. Voor welke ideologie dat ook is
Laffe huichelaar
pi_170162611
Veel oikofoben in dit topic zo te zien.
pi_170162615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heb je mij ooit ergens zien schrijven dat de PVV realistische oplossingen heeft?

Als je segregatie daadwerkelijk zonde vindt en dat oprecht meent, dan ga je ook pal staan voor onze cultuur en voor de vrijheid van mensen om hun (al dan niet religieuze) feesten te vieren. Al die tradities, feesten en gebruiken maken Nederland namelijk tot wat het is. Kerst, mét kerstbomen en kerststallen. Pasen, mét paaseitjes, palmpasenstokken en de paashaas. Sinterklaas, mét Zwarte Piet. En ja, ook het Suikerfeest kan gewoon worden gevierd hier, ongehinderd en onaangetast.
Briljant dat je het over vrijheid hebt, maar mensen die het niet eens zijn met jou voor landverrader uitmaakt :D _O-
  woensdag 12 april 2017 @ 10:20:38 #266
3542 Gia
User under construction
pi_170162621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:07 schreef devlinmr het volgende:
Dus om een lang topic kort te houden:

• Christelijke scholen vieren pasen met paasstokken met kruizen erop

• Islamitische kinderen doen mee en worden betrokken bij een traditioneel NL feest

• Islamitische kinderen mogen de kruizen eraf halen omdat het ze niks zegt of tegen hun geloof is

Waar passen we ons nou precies aan?
Die stokken worden door de kinderen zelf gemaakt. Althans, dat was hier de gewoonte. Als zij er dan geen kruis opzetten, vind ik dat nog prima, maar stokken uitdelen met kruizen en er vervolgens de kruizen afbreken, gaat mij net een stap te ver.
Laat ze dan in GODsnaam meelopen zonder stok!

Oh nee, er zitten snoepkettingen aan en die zouden die arme moslimkindjes dan niet hebben.
Dus, hoppa, kruis eraf breken.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:22:16 #267
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162639
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat ik bijzonder onderwijs in het algemeen onzinnig vind. Maar goed bij Wet is het er in Nederland nu eenmaal.

Als je je kind dus naar een christelijke of islamtische school stuurt vind ik niet dat je mag gaan zeuren over de gebruiken die er dan bijhoren. Dat geldt dus inderdaad net zo goed andersom; zet je je kind op een islamitische school dan moet je niet zeiken dat er X keer per dag moet worden gebeden en er alleen halal eten is. Dat werkt voor mij beide kanten op hoor.

Liever verdwijnt religie gewoon vanuit het openbare maar dat is helaas een utopie.
Bullshit. Waarom zou dat een utopie zijn? Dat klinkt alsof het niet haalbaar is, terwijl het heel simpel te bereiken is.

Hoe dan ook, als voorstander van het niet indoctrineren van kinderen kan ik me niet voorstellen dat je tegen een maatregel bent die een klein beetje van het beinvloeden van kwetsbare groepen wegneemt.
Laffe huichelaar
  woensdag 12 april 2017 @ 10:22:23 #268
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_170162640
Raar he, dat moslims slecht integreren in de maatschappij. Lekker alles blijven aanpassen en dan zijn wij ( nuchtere hollanders) de gene die zich aan hun aanpassen. Lijkt me niet de bedoeling.
Enne van mij mogen ze al het geloof sowieso afschaffen brengt alleen maar een hoop ellende in de wereld.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_170162647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Briljant dat je het over vrijheid hebt, maar mensen die het niet eens zijn met jou voor landverrader uitmaakt :D _O-
Ga je nu gewoon weer hetzelfde discussierondje nog een keer doen? Je weet waarom ik dat zei en als dat antwoord van jou onzin was, hoef je je op dat punt dus niet aangesproken te voelen.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:24:15 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170162662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef Gia het volgende:

Die stokken worden door de kinderen zelf gemaakt. Althans, dat was hier de gewoonte. Als zij er dan geen kruis opzetten, vind ik dat nog prima, maar stokken uitdelen met kruizen en er vervolgens de kruizen afbreken, gaat mij net een stap te ver.
Op die punt van de stok prijkte in mijn kleuterschooltijd een aan/op het spit(s) geregen zelfgebakken broodhaantje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170162663
quote:

[..]

Lente vuren.

pi_170162671
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Bullshit. Waarom zou dat een utopie zijn? Dat klinkt alsof het niet haalbaar is, terwijl het heel simpel te bereiken is.

Hoe dan ook, als voorstander van het niet indoctrineren van kinderen kan ik me niet voorstellen dat je tegen een maatregel bent die een klein beetje van het beinvloeden van kwetsbare groepen wegneemt.
Die maatregel is er om hun islamitische indoctrinatie niet voor de schenen te stoten. Zelfde laken een pak dus.

Zoals gezegd: als er een partij is die af wil van bijzonder onderwijs hebben ze mijn stem.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:25:13 #273
3542 Gia
User under construction
pi_170162673
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op die punt van de stok prijkte in mijn kleuterschooltijd een aan/op het spit(s) geregen zelfgebakken broodhaantje.
Tegenwoordig kettingen met spekkies enzo. (snoepgoed)
Haantje ook nog, maar da's toch niet te vreten. Ongerezen deeg.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 10:25:24 #274
88815 The_Emotion
98.3
pi_170162674
heel betoog geschreven, viel gewoon weg
- Ian Malcolm
  woensdag 12 april 2017 @ 10:26:01 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170162677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:25 schreef Gia het volgende:

Tegenwoordig kettingen met spekkies enzo. (snoepgoed)
Haantje ook nog, maar da's toch niet te vreten. Ongerezen deeg.
Nee, zeker als je beseft dat mijn kookkunsten toen van een nog lager niveau waren dan ze nu zijn.
HHB zal nooit voor mij zijn weggelegd.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:27:04 #276
3542 Gia
User under construction
pi_170162689
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, zeker als je beseft dat mijn kookkunsten toen van een nog lager niveau waren dan ze nu zijn.
HHB zal nooit voor mij zijn weggelegd.
Haha, voor mij ook niet. Koken prima, maar bakken....waag me er weleens aan, maar niet van die hoogstandjes als bij HHB
  woensdag 12 april 2017 @ 10:28:21 #277
38496 Perrin
pi_170162704
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zwarte Piet veranderen in roetveegpiet? Ik zie het probleem niet; kinderen zien echt het verschil niet.
Vrolijk Voorjaar en Verstopeieren? Ik zie het probleem niet; zo stoten we mensen niet voor het hoofd en is iedereen blij.
Marokkaanse vlag bij Dodenherdenking: ik zie het probleem niet, zo kunnen Marokkanen ook hun steun betuigen (dat kunnen ze namelijk niet als een Nederlandse vlag wappert...)

Tweede Pinksterdag afschaffen ten faveure van het Suikerfeest? ik zie het probleem niet...
Gay Pride uit Amsterdam verbannen omdat moslims er aanstoot aan nemen? ik zie het probleem niet...
Vreselijk idd, die zelfcensuur en dat buigen voor middeleeuwse denkbeelden.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:32:11 #278
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162768
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:25 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Die maatregel is er om hun islamitische indoctrinatie niet voor de schenen te stoten. Zelfde laken een pak dus.

Zoals gezegd: als er een partij is die af wil van bijzonder onderwijs hebben ze mijn stem.
Ahh, dus omdat de islam niet wil dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof, zijn we er ineens voor dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof?

Met jouw redenatie vinden we Franco ook een toffe peer, want hij heeft Spanje toch maar behoed voor het rode gevaar
Laffe huichelaar
pi_170162791
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad, die hebben meer baat bij een SP. Maar aangezien links al jarenlang door alles en iedereen word weggezet als de veroorzakers van de falende integratie etc. word het nooit iets. Juist de SP was alijd al tegen die instroom. Maar ja als ze er eenmaal zijn(goedkope arbeid)dan houd het op en zul je ze moeten opnemen en fair behandelen.

SP was trouwens ook al tegen het vormen van enclaves maar was van menig dat je meer moet spreiden zoals nu Merkel voorstelde.
'1 op 10 beleid' toch?
pi_170162801
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ahh, dus omdat de islam niet wil dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof, zijn we er ineens voor dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof?

Met jouw redenatie vinden we Franco ook een toffe peer, want hij heeft Spanje toch maar behoed voor het rode gevaar
Bijzonder dat jij andere woorden en zinnen lijkt te lezen dan dat ik neerzet hier.

Als je moslimkinderen naar een christelijke school stuurt moet je niet zeiken over gebruiken en tradities. Andersom geldt hetzelfde. Dat is wat ik zeg.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:34:21 #281
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162808
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

'1 op 10 beleid' toch?
Durf ik niet te zeggen.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:34:39 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170162811
quote:

[..]

Kerstboom weghalen omdat het aanstoot zou geven aan moslims. Gemeente Den haag zag het probleem niet.. .

Waar de fuck zijn die 'progressieven' mee bezig?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 april 2017 @ 10:35:05 #283
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162819
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Bijzonder dat jij andere woorden en zinnen lijkt te lezen dan dat ik neerzet hier.

Als je moslimkinderen naar een christelijke school stuurt moet je niet zeiken over gebruiken en tradities. Andersom geldt hetzelfde. Dat is wat ik zeg.
En alles wat ik zeg is dat elke inperking van het hersenspoelen van basisschoolleerlingen een kleine overwinning is.
Laffe huichelaar
  woensdag 12 april 2017 @ 10:37:01 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170162842
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het gaat hier om een christelijke school. Niet zo vreemd dat er wat christelijks wordt onderwezen. Of gaat dat nu ook al te ver en moeten die zich ook gaan onderwerpen aan de moslims?
Als je je koter op zo'n school zet, kan je dat verwachten.
1947-2016
pi_170162843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En alles wat ik zeg is dat elke inperking van het hersenspoelen van basisschoolleerlingen een kleine overwinning is.
Daar zijn we het over eens.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:40:58 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat hier om een christelijke school. Niet zo vreemd dat er wat christelijks wordt onderwezen. Of gaat dat nu ook al te ver en moeten die zich ook gaan onderwerpen aan de moslims?
Als je je koter op zo'n school zet, kan je dat verwachten.
Dat is wel vreemd. Het is vreemd dat religie opgedrongen wordt aan kinderen van de leeftijd dat ze nog niet voor zichzelf kunnen denken.

Als je het dan toch in termen als onderwerpen wil uitdrukken, zouden wij de religieuze fascisten die kinderen hersenspoelen om hetzelfde te geloven als zij moeten onderwerpen. Het is belachelijk dat we toestaan dat kinderen elke dag gebedjes op moeten zeggen op school of verplicht met kruizen moeten lopen.

Of verzet daartegen uit islamitische hoek of uit de normale hoek komt, maakt me geen zak uit
Laffe huichelaar
pi_170162918
quote:

[..]

Zwarte Piet, Vrolijk Pasen, geen Marokkaanse vlag bij Dodenherdenking, Vrolijk Kerstfeest, Palmpaasstokken, vlagvertoon tijdens Koningsdag, de Gouden Koets, 2e Pinksterdag, Gay pride of politieke Carnavalswagen? waarom zou dat alles een probleem zijn?

Tolerantie mensen, tolerantie.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:43:46 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170162947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd. Het is vreemd dat religie opgedrongen wordt aan kinderen van de leeftijd dat ze nog niet voor zichzelf kunnen denken.

Als je het dan toch in termen als onderwerpen wil uitdrukken, zouden wij de religieuze fascisten die kinderen hersenspoelen om hetzelfde te geloven als zij moeten onderwerpen. Het is belachelijk dat we toestaan dat kinderen elke dag gebedjes op moeten zeggen op school of verplicht met kruizen moeten lopen.

Of verzet daartegen uit islamitische hoek of uit de normale hoek komt, maakt me geen zak uit
Christelijke school. Daarmee is de discussie af.
1947-2016
  woensdag 12 april 2017 @ 10:45:06 #289
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162970
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Christelijke school. Daarmee is de discussie af.
als je het bestaan daarvan accepteert wel. maar ik vind het niet normaal dat er iets als christelijke scholen bestaat waar kinderen het geloof opgedrongen wordt.
Laffe huichelaar
pi_170162986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ook niet wetende dat islam precies hetzelfde doet?
Erger zelfs, waar een christelijk opgevoed kind van zijn haar geloof valt is er niets aan de hand, een islamitisch opgevoed kind kan zich maar beter twee keer bedenken voordat hij zij dat doet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_170162992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh nee, er zitten snoepkettingen aan en die zouden die arme moslimkindjes dan niet hebben.
Dus, hoppa, kruis eraf breken.
Alleen bij de islamitische kinderen worden de kruizen afgebroken indien gewenst.... boeien.
pi_170162997
Het is goed dat dit gebeurt.
Pasen is flauwekul.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:48:30 #293
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170163011
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ook niet wetende dat islam precies hetzelfde doet?
Erger zelfs, waar een christelijk opgevoed kind van zijn haar geloof valt is er niets aan de hand, een islamitisch opgevoed kind kan zich maar beter twee keer bedenken voordat hij zij dat doet.
islamitische scholen zouden wat mij betreft ook verboden moeten worden en christenen of wie dan ook die zich daartegen verzetten hebben mijn steun. Net als iedereen die zich tegen christelijke scholen verzet mijn steun heeft
Laffe huichelaar
pi_170163035
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:47 schreef Sigaartje het volgende:
Het is goed dat dit gebeurt.
Pasen is flauwekul.
Suikerfeest ook.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_170163098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

islamitische scholen zouden wat mij betreft ook verboden moeten worden en christenen of wie dan ook die zich daartegen verzetten hebben mijn steun. Net als iedereen die zich tegen christelijke scholen verzet mijn steun heeft
Dat schreef ik 8/9 jaar geleden al eens, daar zijn we het over eens.
Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk want we zijn allemaal voor vrijheid en gelijkheid, zogenaamd dan.
Aangezien het niet gaat gebeuren acht ik de christelijke scholing toch veel minder schadelijk dan de islamitische scholing.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:55:39 #296
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170163110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:00 schreef LXIV het volgende:
Dit soort mensen zijn in mijn ogen veel erger. Helemaal i.c.m. die onterechte oneindige narcisme wat bij die mensen in het bloed zit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170163119
Heeft niks te maken met de islam of moslims, wordt van hogerhand bepaald, men wil hier gewoon af van de christelijke wortels en gebruiken daarvoor moslims/minderheden als middel/zondebok (twee vliegen in een klap). Putin zei het al in zijn kersttoespraak:

pi_170163187
Het is jammer dat deze discussie in de media altijd gaat over "Nederlandse cultuur"
Want dat is namelijk niet meer aan de orde.

Door de ontwikkeling van jaren kun je moeilijk gaan spreken over naties. We zijn gegoblasireerd. Nederland is geen volk meer, maar een land. We zijn gemengd. Take it or leave it.

Dan komen we op de tweede kwestie: die van godsdienst. Die is aan het uitsterven. Niemand gelooft meer. In feite zou je de feestdagen moeten verwijderen die geen godsdienstige betekenis meer hebben. Kerst en pasen hebben enkel nog maar een commerciele betekenis.

Islamitische feestdagen hebben nog wel een religieuze betekenis. Chriselijke niet meer.
Dus....

een en een is twee

logisch toch.
Ik vind het prima zo
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 12 april 2017 @ 11:01:09 #299
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_170163190
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp is die punt verwijderd bij de kindertjes die daar behoefte aan hebben. Wat is nou het probleem? Je houdt dan een tau-kruis cq antoniuskruis over, en dat is evengoed een christelijk symbool. Sterker nog, het is ouder dan het Latijnse kruis.
  woensdag 12 april 2017 @ 11:01:21 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170163192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

als je het bestaan daarvan accepteert wel. maar ik vind het niet normaal dat er iets als christelijke scholen bestaat waar kinderen het geloof opgedrongen wordt.
Ik ben ook niet voor scholen die geloof prediken in wat voor vorm dan ook. Maar als je je koter op een christelijke school zet, worden de christelijke waarden onderwezen. Dat kan nog steeds in een westers land.
Dat daarbij christelijke symbolen en feesten een rol spelen is dan niet heel vreemd.

Moslims trappen hun koters daar ook op, waarom gaan zij dan weer repressief te werk en waarom zijn daar dan weer de 'links progressieven' die dat weer 'niet zo erg vinden'.
1947-2016
  woensdag 12 april 2017 @ 11:02:16 #301
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170163200
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:01 schreef Nibb-it het volgende:

Als ik het goed begrijp is die punt verwijderd bij de kindertjes die daar behoefte aan hebben. Wat is nou het probleem? Je houdt dan een tau-kruis cq antoniuskruis over, en dat is evengoed een christelijk symbool. Sterker nog, het is ouder dan het Latijnse kruis.
Het is een knieval! Een KNIEVAL! Hoe dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')