abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170162325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:59 schreef Perrin het volgende:
Stop de islamisering :(
Daarom open je ogen, stem PVV!

woensdag 12 april 2017 @ 10:01:22 #242
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_170162339
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

Onze Vader

Het is mijn vader niet
Nee dat klopt. Zolang je Jezus niet hebt aangenomen ben je geen kind van God.
Juiste constatering.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:03:22 #243
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_170162366
Niemand geeft ook maar 1 hele fuck om Pasen :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 10:04:18 #244
88815 The_Emotion
98.3
pi_170162383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook zo'n voorbeeld van een aantasting van een Nederlandse traditie. Het is Nationale Dodenherdenking; een Nederlandse gedenkdag, waarbij je Nederlanderschap het motief zou moeten zijn om aan die herdenking deel te nemen.

Maar in een stad als Utrecht kan een dergelijke herdenking niet zonder Marokkaanse vlag, omdat Marokkanen in Nederland zich niet herkennen in de Nederlandse vlag. Dus wordt een zwaar overdreven verhaal over de heldenrol van Marokkanen tijdens WO2 in Nederland opgehangen, terwijl ze in werkelijkheid plunderend en verkrachtend door Noord-Italië trokken.

Of neem ook dat rare wijf vorig jaar met haar #geen4meivoormij-initiatief. Zelfs Dodenherdenking is niet meer veilig voor aantasting; zo ver zijn we al. En mensen zien gewoon het grotere plaatje niet, namelijk dat bijna iedere traditie in Nederland inmiddels onder vuur ligt.
Ik zie het probleem niet als het in een parkje is waar toevallig veel Marokkanen wonen om op die wijze hun steun te betuigen.
Is het in het centrum, ja dan staan er ook vraagtekens boven mijn hoofd.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_170162386
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:00 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Daarom open je ogen, stem PVV!

Dat gedweep met die JoodsChristelijke cultuur word ik zo teringziek van! Nergens in Europa verdween een hoger percentage joden dan in NL.

JoodsChristelijke cultuur aub zeg :') Christenen waren vaak niet zo lief voor hun joodse 'bondgenoten' hoor :r
pi_170162397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:03 schreef Yogaflame het volgende:
Niemand geeft ook maar 1 hele fuck om Pasen :')
Precies wat ik zeg: Een vrije dag: Lekker. Verder niks. Net als pinksteren en hemelvaart.
pi_170162398
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:53 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat komt voornamelijk door die Nederlanders. Geef me 1 rationele reden waarom een fabrieksarbeider op de PVV zou stemmen ipv op de SP. De SP doet namelijk daadwerkelijk dingen voor die mensen, de PVV niet.

En het volk wat dankzij de PvdA verheven is stemt inmiddels D66 of VVD. Mensen vergeten gewoon te snel.
Ik zou zeggen: verdiep je eens in het kaartje dat onlangs is gepubliceerd waarop de uitslagen van alle stembureaus zichtbaar zijn. Kijk vooral naar steden als Amsterdam en Rotterdam en je ziet de scheidslijnen van falende integratie; de arme volksbuurten waar de PVV het grootst is, de allochtonenwijken (of moet ik enclaves zeggen) waar DENK het grootst is, de wereldvreemde grachtengordel (GroenLinks/D66) en de rijke buitenwijken (VVD).

Het is links dat wegkijkt op het onderwerp integratie. De SP zou veel meer stemmen kunnen hebben als ze kritischer op integratie waren, maar ondanks het historische verlies van de PvdA verloor de SP zelfs nog een zetel. Het is ook links dat voorop loopt in de afbraak van tradities. Zo was het Asscher die op zijn ministerie de gesprekken faciliteerde over Zwarte Piet (vanuit een Amsterdamse tunnelvisie), met als vooropgezet doel een "compromis", wat neerkomt op het aantasten van het uiterlijk van Zwarte Piet en daarmee een traditie.

Zo zijn nog talloze voorbeelden te geven. Bijvoorbeeld hoe de PvdA decennialang een kritiekloze springplank was voor oerconservatieve moslims die niks op hebben met sociaaldemocratie. Het gedrocht DENK is daar een direct gevolg van. Een betere illustratie voor het faalbeleid is nauwelijks denkbaar.
pi_170162440
Dus om een lang topic kort te houden:

• Christelijke scholen vieren pasen met paasstokken met kruizen erop

• Islamitische kinderen doen mee en worden betrokken bij een traditioneel NL feest

• Islamitische kinderen mogen de kruizen eraf halen omdat het ze niks zegt of tegen hun geloof is

Waar passen we ons nou precies aan?
pi_170162442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je bent boos he? :D
Ik stoor me aan je kinderachtige discussiegedrag. Je vindt het hele onderwerp hoegenaamd niet belangrijk, maar je bent al uren in dit topic te vinden. En je komt niet veel verder dan sneu trollen en met gelijkgestemden over en weer elkaar veren in de reet steken.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:08:29 #250
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170162455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stoor me aan je kinderachtige discussiegedrag. Je vindt het hele onderwerp hoegenaamd niet belangrijk, maar je bent al uren in dit topic te vinden. En je komt niet veel verder dan sneu trollen en met gelijkgestemden over en weer elkaar veren in de reet steken.
Dat ben je toch wel van 'm gewend, inmiddels? Inhoudelijk voegt hij zelden tot nooit iets toe.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_170162462
En die arme volksbuurten zijn er veel meer bij gebaat SP te stemmen dan PVV, elf. Dat zeg ik juist. Dat er segregratie plaatsvindt in NL absoluut mee eens en dat is erg zonde.

Maar de oplossing daarvan ligt niet bij clubs als de Pvv of vvd.
pi_170162478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het onderwerp niet belangrijk, maar de felheid waarmee sommige mensen die niks beters te doen hebben dit onderwerp aangrijpen om zogenaamd iets te bewijzen vind ik wel de moeite waard om er tegenin te gaan. Vind ik leuk, en ook nuttig. Stukje tegengas geven.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:11:39 #253
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162502
Helemaal eens met het genomen besluit.

Wegwezen met de indoctrinatie van jonge kinderen. Zo herken je fascisme, kinderen van onder de twaalf die moeten paraderen met symbolen van de doctrine op een feestdag.

Prima dat je dingetjes gelooft, maar laat die kinderen dat allemaal zelf uitmaken als ze groot en sterk zijn. Christelijke scholen zijn walgelijke dingen. Lekker 's ochtends voor de les begint een gebedje opzeggen, paraderen met het kruis want hoe jonger ze je te pakken hebben hoe beter.

Debiel ook dat er hier mensen zijn die dit verdedigen, alleen omdat het uit islamitische hoek komt. Maar is het een isamitische school was die in opspraak kwam hierop, stonden diezelfde lui in de rij met de fakkels en de hooivorken. Maar als de kids geindoctrineerd worden met iets wat je wel ok vindt is het niet erg?
Laffe huichelaar
pi_170162523
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:11 schreef timmmmm het volgende:

Wegwezen met de indoctrinatie van jonge kinderen. Zo herken je fascisme, kinderen van onder de twaalf die moeten paraderen met symbolen van de doctrine op een feestdag.

Prima dat je dingetjes gelooft, maar laat die kinderen dat allemaal zelf uitmaken als ze groot en sterk zijn. Christelijke scholen zijn walgelijke dingen. Lekker 's ochtends voor de les begint een gebedje opzeggen, paraderen met het kruis want hoe jonger ze je te pakken hebben hoe beter.

Debiel ook dat er hier mensen zijn die dit verdedigen, alleen omdat het uit islamitische hoek komt. Maar is het een isamitische school was die in opspraak kwam hierop, stonden diezelfde lui in de rij met de fakkels en de hooivorken. Maar als de kids geindoctrineerd worden met iets wat je wel ok vindt is het niet erg?
En kinderen van die leeftijd die een hoofddoekje op moeten dan? :)
pi_170162525
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:11 schreef timmmmm het volgende:

_O_
pi_170162543
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:04 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet als het in een parkje is waar toevallig veel Marokkanen wonen om op die wijze hun steun te betuigen.
Is het in het centrum, ja dan staan er ook vraagtekens boven mijn hoofd.
En dat is precies het probleem.

Zwarte Piet veranderen in roetveegpiet? Ik zie het probleem niet; kinderen zien echt het verschil niet.
Vrolijk Voorjaar en Verstopeieren? Ik zie het probleem niet; zo stoten we mensen niet voor het hoofd en is iedereen blij.
Marokkaanse vlag bij Dodenherdenking: ik zie het probleem niet, zo kunnen Marokkanen ook hun steun betuigen (dat kunnen ze namelijk niet als een Nederlandse vlag wappert...)
Vrolijk Decemberfeest: ik zie het probleem niet...
Kruizen van palmpasenstokken afbreken?: ik zie het probleem niet...

Geen vlagvertoon meer tijdens Koningsdag? ik zie het probleem niet...
Beschildering van de Gouden Koets weghalen? ik zie het probleem niet...
Tweede Pinksterdag afschaffen ten faveure van het Suikerfeest? ik zie het probleem niet...
Gay Pride uit Amsterdam verbannen omdat moslims er aanstoot aan nemen? ik zie het probleem niet...
Verbod op politieke carnavalswagens? ik zie het probleem niet...
  woensdag 12 april 2017 @ 10:15:18 #257
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162549
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En kinderen van die leeftijd die een hoofddoekje op moeten dan? :)
Open er een topic over zou ik zeggen, hoewel je mijn mening daarover vast kan raden na mijn vorige post
Laffe huichelaar
  woensdag 12 april 2017 @ 10:17:03 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:08 schreef bamibij het volgende:
En die arme volksbuurten zijn er veel meer bij gebaat SP te stemmen dan PVV, elf. Dat zeg ik juist. Dat er segregratie plaatsvindt in NL absoluut mee eens en dat is erg zonde.

Inderdaad, die hebben meer baat bij een SP. Maar aangezien links al jarenlang door alles en iedereen word weggezet als de veroorzakers van de falende integratie etc. word het nooit iets. Juist de SP was alijd al tegen die instroom. Maar ja als ze er eenmaal zijn(goedkope arbeid)dan houd het op en zul je ze moeten opnemen en fair behandelen.

SP was trouwens ook al tegen het vormen van enclaves maar was van menig dat je meer moet spreiden zoals nu Merkel voorstelde.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 12 april 2017 @ 10:17:06 #259
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_170162571
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:24 schreef Barrah het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als zondagsschool. Lijkt me een prima keuze voor je kinderen als je dat zo belangrijk vindt.
Omgekeerde wereld. christelijk onderwijs = christelijk onderwijs. Als mensen problemen hebben met christelijke feestdagen op christelijke scholen dan zoeken zij maar een andere school voor hun kroost.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:17:45 #260
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_170162580
Bizar hoe dit soort topics altijd eindigen in het bashen van het christelijk geloof. Alsof er mensen zijn die dit als hun dagelijks werk hebben gemaakt.
pi_170162591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:08 schreef bamibij het volgende:

Heb je mij ooit ergens zien schrijven dat de PVV realistische oplossingen heeft?

Als je segregatie daadwerkelijk zonde vindt en dat oprecht meent, dan ga je ook pal staan voor onze cultuur en voor de vrijheid van mensen om hun (al dan niet religieuze) feesten te vieren. Al die tradities, feesten en gebruiken maken Nederland namelijk tot wat het is. Kerst, mét kerstbomen en kerststallen. Pasen, mét paaseitjes, palmpasenstokken en de paashaas. Sinterklaas, mét Zwarte Piet. En ja, ook het Suikerfeest kan gewoon worden gevierd hier, ongehinderd en onaangetast.
pi_170162597
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen, hoewel je mijn mening daarover vast kan raden na mijn vorige post
Laat ik vooropstellen dat ik bijzonder onderwijs in het algemeen onzinnig vind. Maar goed bij Wet is het er in Nederland nu eenmaal.

Als je je kind dus naar een christelijke of islamtische school stuurt vind ik niet dat je mag gaan zeuren over de gebruiken die er dan bijhoren. Dat geldt dus inderdaad net zo goed andersom; zet je je kind op een islamitische school dan moet je niet zeiken dat er X keer per dag moet worden gebeden en er alleen halal eten is. Dat werkt voor mij beide kanten op hoor.

Liever verdwijnt religie gewoon vanuit het openbare maar dat is helaas een utopie.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:19:48 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:17 schreef fjs het volgende:
Bizar hoe dit soort topics altijd eindigen in het bashen van het christelijk geloof. Alsof er mensen zijn die dit als hun dagelijks werk hebben gemaakt.
Ik heb niks tegen het christelijke geloof. Ik heb iets tegen het groomen van kinderen op de basisschool die nog niet voor zichzelf kunnen denken. Voor welke ideologie dat ook is
Laffe huichelaar
pi_170162611
Veel oikofoben in dit topic zo te zien.
pi_170162615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heb je mij ooit ergens zien schrijven dat de PVV realistische oplossingen heeft?

Als je segregatie daadwerkelijk zonde vindt en dat oprecht meent, dan ga je ook pal staan voor onze cultuur en voor de vrijheid van mensen om hun (al dan niet religieuze) feesten te vieren. Al die tradities, feesten en gebruiken maken Nederland namelijk tot wat het is. Kerst, mét kerstbomen en kerststallen. Pasen, mét paaseitjes, palmpasenstokken en de paashaas. Sinterklaas, mét Zwarte Piet. En ja, ook het Suikerfeest kan gewoon worden gevierd hier, ongehinderd en onaangetast.
Briljant dat je het over vrijheid hebt, maar mensen die het niet eens zijn met jou voor landverrader uitmaakt :D _O-
  woensdag 12 april 2017 @ 10:20:38 #266
3542 Gia
User under construction
pi_170162621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:07 schreef devlinmr het volgende:
Dus om een lang topic kort te houden:

• Christelijke scholen vieren pasen met paasstokken met kruizen erop

• Islamitische kinderen doen mee en worden betrokken bij een traditioneel NL feest

• Islamitische kinderen mogen de kruizen eraf halen omdat het ze niks zegt of tegen hun geloof is

Waar passen we ons nou precies aan?
Die stokken worden door de kinderen zelf gemaakt. Althans, dat was hier de gewoonte. Als zij er dan geen kruis opzetten, vind ik dat nog prima, maar stokken uitdelen met kruizen en er vervolgens de kruizen afbreken, gaat mij net een stap te ver.
Laat ze dan in GODsnaam meelopen zonder stok!

Oh nee, er zitten snoepkettingen aan en die zouden die arme moslimkindjes dan niet hebben.
Dus, hoppa, kruis eraf breken.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:22:16 #267
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162639
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat ik bijzonder onderwijs in het algemeen onzinnig vind. Maar goed bij Wet is het er in Nederland nu eenmaal.

Als je je kind dus naar een christelijke of islamtische school stuurt vind ik niet dat je mag gaan zeuren over de gebruiken die er dan bijhoren. Dat geldt dus inderdaad net zo goed andersom; zet je je kind op een islamitische school dan moet je niet zeiken dat er X keer per dag moet worden gebeden en er alleen halal eten is. Dat werkt voor mij beide kanten op hoor.

Liever verdwijnt religie gewoon vanuit het openbare maar dat is helaas een utopie.
Bullshit. Waarom zou dat een utopie zijn? Dat klinkt alsof het niet haalbaar is, terwijl het heel simpel te bereiken is.

Hoe dan ook, als voorstander van het niet indoctrineren van kinderen kan ik me niet voorstellen dat je tegen een maatregel bent die een klein beetje van het beinvloeden van kwetsbare groepen wegneemt.
Laffe huichelaar
  woensdag 12 april 2017 @ 10:22:23 #268
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_170162640
Raar he, dat moslims slecht integreren in de maatschappij. Lekker alles blijven aanpassen en dan zijn wij ( nuchtere hollanders) de gene die zich aan hun aanpassen. Lijkt me niet de bedoeling.
Enne van mij mogen ze al het geloof sowieso afschaffen brengt alleen maar een hoop ellende in de wereld.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_170162647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Briljant dat je het over vrijheid hebt, maar mensen die het niet eens zijn met jou voor landverrader uitmaakt :D _O-
Ga je nu gewoon weer hetzelfde discussierondje nog een keer doen? Je weet waarom ik dat zei en als dat antwoord van jou onzin was, hoef je je op dat punt dus niet aangesproken te voelen.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:24:15 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170162662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef Gia het volgende:

Die stokken worden door de kinderen zelf gemaakt. Althans, dat was hier de gewoonte. Als zij er dan geen kruis opzetten, vind ik dat nog prima, maar stokken uitdelen met kruizen en er vervolgens de kruizen afbreken, gaat mij net een stap te ver.
Laat ze dan in GODsnaam meelopen zonder stok!
Op die punt van de stok prijkte in mijn kleuterschooltijd een aan/op het spit(s) geregen zelfgebakken broodhaantje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')