Wij zongen het ook hoor.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Was geen lied, maar gewoon gebed, wat je opzegt.
De laatste keer dat er echt iets te verraden of te beschermen viel koos links massaal voor beschermen en rechts massaal voor verraden. En ik heb het idee dat dat nu niet anders is eigenlijk. Tolerantie, openheid, je niet gek laten maken, nuchterheid, zelfspot. Allemaal Nederlandse waarden omarmt door links en rechts loopt wederom achter 'een sterke leider' aan.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is vooral wrang dat de situatie inmiddels bijna 180 graden is omgedraaid. Het zijn linkse kranten (of moeten we de term domlinks eens in het leven roepen?) die heulen met de vijandige ideologie die islam heet, terwijl rechtse media opkomen voor onze eigen cultuur en tradities.
Links anno 2017 is "weg met ons", de ernst van integratieproblemen relativeren, enzovoort. Steevast blind voor de oncomfortabele waarheid dat de islam iets te veel lijkt op het nazisme van weleer, zoals het topic over de concentratiekampen in Tsjetsjenië ook nog eens goed duidelijk maakt.
Het is overigens ook wel een beetje sneu om de discussie over het eigenlijke onderwerp - de geleidelijke aantasting van onze cultuur en tradities - uit de weg te gaan om te gaan inhakken op De Telegraaf, terwijl het bericht op de OP is gebaseerd op AD-berichtgeving.
In welke zin?quote:
Boeiend!!!!quote:Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Was geen lied, maar gewoon gebed, wat je opzegt.
Niet katholieke medeleerlingen hoefden niet mee te bidden, maar wel in de klas blijven.
Toen ging men heel anders om met kettersquote:Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Chewie het volgende:
Zouden de mensen honderden jaren geleden ook zo hebben lopen klagen toen het lentefeest gekaapt werd door christenen?
Overigens wel absurd dat christelijke basisscholen hiervoor zwichten.
Of hebben we hier weer te maken met fakenieuws zoals vorig jaar met de Hema die pasen helemaal niet in de ban deed.
Hear hear.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
De laatste keer dat er echt iets te verraden of te beschermen viel koos links massaal voor beschermen en rechts massaal voor verraden. En ik heb het idee dat dat nu niet anders is eigenlijk. Tolerantie, openheid, je niet gek laten maken, nuchterheid, zelfspot. Allemaal Nederlandse waarden omarmt door links en rechts loopt wederom achter 'een sterke leider' aan.
Je wilt gewoon geen serieuze discussie aangaan en komt hier alleen maar trollen en zieken. Daar ben je helaas ook al niet uniek in.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was meer een grapje hoor, kijken hoe snel hij op de kast zou vliegen. Nou, dat was dus heel snel. Ik vier zelf geen carnaval, maar gun anderen uiteraard wel hun feest. Ik gebruik mijn vrije dagen liever om op een strand, hier heel ver vandaan mijn eigen feestje te vieren met mensen die chill in het leventje staan. Ieder zijn ding.
De lat voor "een mooie discussie" ligt bij jou niet bijster hoog, merk ik al. Want aan de essentie ga je nog steeds voorbij.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leverde wel een mooie discussie op. Lekker fel
Het is een standaard antwoord op fok dat geloof thuis hoort.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:21 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:
[..]
Waar ontken ik dat dan? Ik zeg niet dat geloof per definitie thuishoort namelijk. Jij opperde het, ik niet!
We leven in een Joods/Christelijk land met Joods Christelijke tradities. Daarnaast. Paaseieren zoeken en dergelijke heeft niks met geloof te maken. Pasen is meer een traditie! Paaseieren zoeken is eerder een heidense traditie dan een Christelijke! Dat Moslims zich daar aan storen is jammer voor ze. Helaas voor ze is Nederland geen Islamitisch land, dus ze leren er maar mee omgaan!
Dat men dan niet op het idee komt om gewoon de onderwijsinspectie erop af te sturen als men een vermoeden heeft van het ongeoorloofd thuishouden van kinderen. Daar zijn dergelijke instanties toch voor, zou je denken.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals gezegd bleven deze gewoon thuis omdaf het laffe bestuur geen zin had in gedoe met ouders.
En als honderd Republikeinen morgen boos gaan roepen er tijdens Koningsdag geen Nederlandse vlaggen meer mogen wapperen, dan gaan we geen gehoor geven aan die eis.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies. Hoe meer diverse feesten hoe meer keuze. Zo heb ik een hekel aan koningsdag. Maar ik vind het prima dat het er is.
Wij niet. Gewoon gebed:quote:
Misschien was het bij jullie de Lords' shepherd?quote:Our Father, Who art in heaven
Hallowed be Thy Name;
Thy kingdom come,
Thy will be done,
on earth as it is in heaven.
Give us this day our daily bread,
and forgive us our trespasses,
as we forgive those who trespass against us;
and lead us not into temptation,
but deliver us from evil. Amen.
Ik hang op 9 mei altijd de EU-vlag uit. Mag ik helemaal zelf weten.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En als honderd Republikeinen morgen boos gaan roepen er tijdens Koningsdag geen Nederlandse vlaggen meer mogen wapperen, dan gaan we geen gehoor geven aan die eis.
Tolerantie voor intolerantie, zul je bedoelen. Want dat is de linkse houding aangaande de (radicale) islam in Nederland.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
De laatste keer dat er echt iets te verraden of te beschermen viel koos links massaal voor beschermen en rechts massaal voor verraden. En ik heb het idee dat dat nu niet anders is eigenlijk. Tolerantie, openheid, je niet gek laten maken, nuchterheid, zelfspot. Allemaal Nederlandse waarden omarmt door links en rechts loopt wederom achter 'een sterke leider' aan.
Maar als een Marokkaanse vlag wappert in een parkje in Utrecht op bevrijdingsdag, dan zijn de rapen gaarquote:Op woensdag 12 april 2017 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En als honderd Republikeinen morgen boos gaan roepen er tijdens Koningsdag geen Nederlandse vlaggen meer mogen wapperen, dan gaan we geen gehoor geven aan die eis.
Nou ja, in dit geval hadden bijvoorbeeld ook de moslims mee kunnen bewegen. Of in mijn geval hadden beide groepen kunnen bewegen en helemaal van de religieuze symboliek af. Op dit moment is het in ieder geval 1 partij die niet beweegt.quote:
Nee want men was bang voor de backlash die daaruit zou ontstaan...quote:Op woensdag 12 april 2017 09:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat men dan niet op het idee komt om gewoon de onderwijsinspectie erop af te sturen als men een vermoeden heeft van het ongeoorloofd thuishouden van kinderen. Daar zijn dergelijke instanties toch voor, zou je denken.
Wat mij betreft niet. Het probleem met Nederlanders kun je zien als luiheid. Mensen schreeuwen van de daken dat hun tradities worden aangetast. Maar als je mensen nodig hebt om iets te organiseren zie je ze niet. Energie steken in een traditie dat hoeft dan weer niet.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Moeten ze lekker zelf weten.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:51 schreef Remqo het volgende:
[..]
Maar als een Marokkaanse vlag wappert in een parkje in Utrecht op bevrijdingsdag, dan zijn de rapen gaar
Voor beide zou inderdaad dezelfde norm moeten gelden.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is dat islamitische kinderen niet meegaan naar een kerkbezoek, maar niet-islamitische kinderen wel mee moeten naar een moskee. En dan, getuige de foto eerder in dit topic, zelfs met hun kont naar het westen moeten gaan liggen.
Nou, ik moet het eerste moslimkind nog zien die ter communie gaat als voorbereiding op de communie van klasgenoten, al is het alleen maar om de pastoor een hand te geven.
Nee, ze gaan al niet mee naar een katholieke kerk.
Dat komt voornamelijk door die Nederlanders. Geef me 1 rationele reden waarom een fabrieksarbeider op de PVV zou stemmen ipv op de SP. De SP doet namelijk daadwerkelijk dingen voor die mensen, de PVV niet.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tolerantie voor intolerantie, zul je bedoelen. Want dat is de linkse houding aangaande de (radicale) islam in Nederland.
Maar goed, misschien moet ik gewoon wijzen op het totale zetelaantal van GroenLinks, SP en PvdA bij de afgelopen verkiezingen. Misschien dat je dan snapt dat links een houding heeft die door steeds minder Nederlanders nog wordt omarmd.
Tolerant zijn voor intolerantie is wel heel erg 'quote:Op woensdag 12 april 2017 09:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nee dezequote:Op woensdag 12 april 2017 09:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij niet. Gewoon gebed:
[..]
Misschien was het bij jullie de Lords' shepherd?
Of d'één of d'andere versie
Niet mee eens, want het zijn alleen maar meer voorbeelden van waar gebukt wordt voor de Islam.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:53 schreef Barrah het volgende:
[..]
Voor beide zou inderdaad dezelfde norm moeten gelden.
Als een bezoek van moslimkinderen aan ene katholieke kerk geweigerd mag worden, dan geldt dat andersom natuurlijk ook.
En als tijdens het bezoek ook wordt deelgenomen aan religieuze activiteiten dan geldt daarvoor ook hetzelfde.
Hoewel ik er zelf op zich geen moeite mee zou hebben om 'te doen alsof'; het zou voor mij geen verdere betekenis hebben dan het ondergaan van de ervaring van het volgen van de procedures.
Dit alles is natuurlijk geheel offtopic en dergelijke vergelijkingen worden er vooral bijgesleept omdat de echte argumenten wel zo'n beetje genoemd zijn in dit topic.
Ook zo'n voorbeeld van een aantasting van een Nederlandse traditie. Het is Nationale Dodenherdenking; een Nederlandse gedenkdag, waarbij je Nederlanderschap het motief zou moeten zijn om aan die herdenking deel te nemen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:51 schreef Remqo het volgende:
[..]
Maar als een Marokkaanse vlag wappert in een parkje in Utrecht op bevrijdingsdag, dan zijn de rapen gaar
Ik zie het als een teken van zwakte om je gelijk aan te moeten tonen door de situatie om te keren. En daarbij is het niet eens hetzelfde.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet mee eens, want het zijn alleen maar meer voorbeelden van waar gebukt wordt voor de Islam.
Da's geen Engels....quote:Op woensdag 12 april 2017 09:54 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Nee deze
Algemene (christelijke) bassischoolkennis m.i.
Dat doe ik niet, lijkt misschien zo door de vergelijking met WO II. Ik bedoel dat rechts zich hoeder van de Nederlandse cultuur waant, maar juist daardoor niet de echte Nederlandse cultuur (die futiliteiten als Pasen overstijgt) beschermt. Integendeel zelfs. Ze leveren hem uit aan het exclusief nationalismequote:Op woensdag 12 april 2017 09:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel mooi hoe je iedereen die niet links is nu feitelijk wegzet als nazi. Eigenlijk nog erger dan die types die met stoom uit hun oren termen rondgooien als landverrader en gutmensch en ander (niet zo) moois.
Het probleem is niet dat er geen energie wordt gestoken in de paasviering op die school, het probleem is het gemak waarmee er wordt gebogen voor (onder meer) de islam, uit een soort bizarre angst om mensen voor het hoofd te stoten.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Het probleem met Nederlanders kun je zien als luiheid. Mensen schreeuwen van de daken dat hun tradities worden aangetast. Maar als je mensen nodig hebt om iets te organiseren zie je ze niet. Energie steken in een traditie dat hoeft dan weer niet.
Ik kan inderdaad vreselijk lacherig zijn over mensen die chronisch boos de dag op het internet doorbrengen. Die lach ik uit.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt gewoon geen serieuze discussie aangaan en komt hier alleen maar trollen en zieken. Daar ben je helaas ook al niet uniek in.
Dat je "anderen hun feest gunt" blijkt trouwens nergens uit je reacties tot dusver. Je hebt tot dusver alleen maar lacherig gedaan over het feit dat anderen zich wél opwinden over de aantasting van feesten en tradities. Als je daadwerkelijk anderen hun feest gunt, dan sta je ook voor het recht van mensen om die feesten te vieren zonder dat ze worden aangetast.
Je kunt niet zeggen "Ik gun jou een Sinterklaasfeest, maar verander Zwarte Piet wel even in een roetveegpiet omdat poco's zwichten voor de druk van een klein groepje beroepsklagers". Dat kan gewoon niet, echt niet. Het is of het één, of het ander. Of je gunt mensen hun feest zonder gedwongen aanpassingen, of je gunt ze hun feest niet.
Jawel maar de ketters waren destijds wel de oorspronkelijke bewonersquote:Op woensdag 12 april 2017 09:45 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Toen ging men heel anders om met ketters
Je bent boos he?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De lat voor "een mooie discussie" ligt bij jou niet bijster hoog, merk ik al. Want aan de essentie ga je nog steeds voorbij.
Als de ouders er energie in steken is er niets aan de hand. Maar daar zit vaak het probleem. Dat zie je ook met een voorlichtings avond hoe het schooljaar gaat uitzien. 75% van de ouders is niet aanwezig.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat er geen energie wordt gestoken in de paasviering op die school, het probleem is het gemak waarmee er wordt gebogen voor (onder meer) de islam, uit een soort bizarre angst om mensen voor het hoofd te stoten.
Daarom open je ogen, stem PVV!quote:
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 12-04-2017 om 08:02:09Kamervragen met collegae @GraafdeMachiel en @harmbeertema https://t.co/9DlWzvizkK reageer retweet
Nee dat klopt. Zolang je Jezus niet hebt aangenomen ben je geen kind van God.quote:
Ik zie het probleem niet als het in een parkje is waar toevallig veel Marokkanen wonen om op die wijze hun steun te betuigen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook zo'n voorbeeld van een aantasting van een Nederlandse traditie. Het is Nationale Dodenherdenking; een Nederlandse gedenkdag, waarbij je Nederlanderschap het motief zou moeten zijn om aan die herdenking deel te nemen.
Maar in een stad als Utrecht kan een dergelijke herdenking niet zonder Marokkaanse vlag, omdat Marokkanen in Nederland zich niet herkennen in de Nederlandse vlag. Dus wordt een zwaar overdreven verhaal over de heldenrol van Marokkanen tijdens WO2 in Nederland opgehangen, terwijl ze in werkelijkheid plunderend en verkrachtend door Noord-Italië trokken.
Of neem ook dat rare wijf vorig jaar met haar #geen4meivoormij-initiatief. Zelfs Dodenherdenking is niet meer veilig voor aantasting; zo ver zijn we al. En mensen zien gewoon het grotere plaatje niet, namelijk dat bijna iedere traditie in Nederland inmiddels onder vuur ligt.
Dat gedweep met die JoodsChristelijke cultuur word ik zo teringziek van! Nergens in Europa verdween een hoger percentage joden dan in NL.quote:Op woensdag 12 april 2017 10:00 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Daarom open je ogen, stem PVV!twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 12-04-2017 om 08:02:09Kamervragen met collegae @GraafdeMachiel en @harmbeertema https://t.co/9DlWzvizkK reageer retweet
Precies wat ik zeg: Een vrije dag: Lekker. Verder niks. Net als pinksteren en hemelvaart.quote:Op woensdag 12 april 2017 10:03 schreef Yogaflame het volgende:
Niemand geeft ook maar 1 hele fuck om Pasen
Ik zou zeggen: verdiep je eens in het kaartje dat onlangs is gepubliceerd waarop de uitslagen van alle stembureaus zichtbaar zijn. Kijk vooral naar steden als Amsterdam en Rotterdam en je ziet de scheidslijnen van falende integratie; de arme volksbuurten waar de PVV het grootst is, de allochtonenwijken (of moet ik enclaves zeggen) waar DENK het grootst is, de wereldvreemde grachtengordel (GroenLinks/D66) en de rijke buitenwijken (VVD).quote:Op woensdag 12 april 2017 09:53 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dat komt voornamelijk door die Nederlanders. Geef me 1 rationele reden waarom een fabrieksarbeider op de PVV zou stemmen ipv op de SP. De SP doet namelijk daadwerkelijk dingen voor die mensen, de PVV niet.
En het volk wat dankzij de PvdA verheven is stemt inmiddels D66 of VVD. Mensen vergeten gewoon te snel.
Ik stoor me aan je kinderachtige discussiegedrag. Je vindt het hele onderwerp hoegenaamd niet belangrijk, maar je bent al uren in dit topic te vinden. En je komt niet veel verder dan sneu trollen en met gelijkgestemden over en weer elkaar veren in de reet steken.quote:
Dat ben je toch wel van 'm gewend, inmiddels? Inhoudelijk voegt hij zelden tot nooit iets toe.quote:Op woensdag 12 april 2017 10:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik stoor me aan je kinderachtige discussiegedrag. Je vindt het hele onderwerp hoegenaamd niet belangrijk, maar je bent al uren in dit topic te vinden. En je komt niet veel verder dan sneu trollen en met gelijkgestemden over en weer elkaar veren in de reet steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |