abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2017 @ 10:27:04 #276
3542 Gia
User under construction
pi_170162689
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, zeker als je beseft dat mijn kookkunsten toen van een nog lager niveau waren dan ze nu zijn.
HHB zal nooit voor mij zijn weggelegd.
Haha, voor mij ook niet. Koken prima, maar bakken....waag me er weleens aan, maar niet van die hoogstandjes als bij HHB
  woensdag 12 april 2017 @ 10:28:21 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170162704
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem.

Zwarte Piet veranderen in roetveegpiet? Ik zie het probleem niet; kinderen zien echt het verschil niet.
Vrolijk Voorjaar en Verstopeieren? Ik zie het probleem niet; zo stoten we mensen niet voor het hoofd en is iedereen blij.
Marokkaanse vlag bij Dodenherdenking: ik zie het probleem niet, zo kunnen Marokkanen ook hun steun betuigen (dat kunnen ze namelijk niet als een Nederlandse vlag wappert...)
Vrolijk Decemberfeest: ik zie het probleem niet...
Kruizen van palmpasenstokken afbreken?: ik zie het probleem niet...

Geen vlagvertoon meer tijdens Koningsdag? ik zie het probleem niet...
Beschildering van de Gouden Koets weghalen? ik zie het probleem niet...
Tweede Pinksterdag afschaffen ten faveure van het Suikerfeest? ik zie het probleem niet...
Gay Pride uit Amsterdam verbannen omdat moslims er aanstoot aan nemen? ik zie het probleem niet...
Verbod op politieke carnavalswagens? ik zie het probleem niet...
Vreselijk idd, die zelfcensuur en dat buigen voor middeleeuwse denkbeelden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:32:11 #278
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162768
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:25 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Die maatregel is er om hun islamitische indoctrinatie niet voor de schenen te stoten. Zelfde laken een pak dus.

Zoals gezegd: als er een partij is die af wil van bijzonder onderwijs hebben ze mijn stem.
Ahh, dus omdat de islam niet wil dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof, zijn we er ineens voor dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof?

Met jouw redenatie vinden we Franco ook een toffe peer, want hij heeft Spanje toch maar behoed voor het rode gevaar
Laffe huichelaar
pi_170162791
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad, die hebben meer baat bij een SP. Maar aangezien links al jarenlang door alles en iedereen word weggezet als de veroorzakers van de falende integratie etc. word het nooit iets. Juist de SP was alijd al tegen die instroom. Maar ja als ze er eenmaal zijn(goedkope arbeid)dan houd het op en zul je ze moeten opnemen en fair behandelen.

SP was trouwens ook al tegen het vormen van enclaves maar was van menig dat je meer moet spreiden zoals nu Merkel voorstelde.
'1 op 10 beleid' toch?
pi_170162801
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ahh, dus omdat de islam niet wil dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof, zijn we er ineens voor dat kinderen op school gebrainwasht worden door het christelijke geloof?

Met jouw redenatie vinden we Franco ook een toffe peer, want hij heeft Spanje toch maar behoed voor het rode gevaar
Bijzonder dat jij andere woorden en zinnen lijkt te lezen dan dat ik neerzet hier.

Als je moslimkinderen naar een christelijke school stuurt moet je niet zeiken over gebruiken en tradities. Andersom geldt hetzelfde. Dat is wat ik zeg.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:34:21 #281
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162808
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

'1 op 10 beleid' toch?
Durf ik niet te zeggen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 12 april 2017 @ 10:34:39 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170162811
quote:

[..]

Zwarte Piet veranderen in roetveegpiet? Ik zie het probleem niet; kinderen zien echt het verschil niet.
Vrolijk Voorjaar en Verstopeieren? Ik zie het probleem niet; zo stoten we mensen niet voor het hoofd en is iedereen blij.
Marokkaanse vlag bij Dodenherdenking: ik zie het probleem niet, zo kunnen Marokkanen ook hun steun betuigen (dat kunnen ze namelijk niet als een Nederlandse vlag wappert...)

Tweede Pinksterdag afschaffen ten faveure van het Suikerfeest? ik zie het probleem niet...
Gay Pride uit Amsterdam verbannen omdat moslims er aanstoot aan nemen? ik zie het probleem niet...
Kerstboom weghalen omdat het aanstoot zou geven aan moslims. Gemeente Den haag zag het probleem niet.. .

Waar de fuck zijn die 'progressieven' mee bezig?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 april 2017 @ 10:35:05 #283
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162819
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Bijzonder dat jij andere woorden en zinnen lijkt te lezen dan dat ik neerzet hier.

Als je moslimkinderen naar een christelijke school stuurt moet je niet zeiken over gebruiken en tradities. Andersom geldt hetzelfde. Dat is wat ik zeg.
En alles wat ik zeg is dat elke inperking van het hersenspoelen van basisschoolleerlingen een kleine overwinning is.
Laffe huichelaar
  woensdag 12 april 2017 @ 10:37:01 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170162842
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het gaat hier om een christelijke school. Niet zo vreemd dat er wat christelijks wordt onderwezen. Of gaat dat nu ook al te ver en moeten die zich ook gaan onderwerpen aan de moslims?
Als je je koter op zo'n school zet, kan je dat verwachten.
1947-2016
pi_170162843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En alles wat ik zeg is dat elke inperking van het hersenspoelen van basisschoolleerlingen een kleine overwinning is.
Daar zijn we het over eens.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:40:58 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat hier om een christelijke school. Niet zo vreemd dat er wat christelijks wordt onderwezen. Of gaat dat nu ook al te ver en moeten die zich ook gaan onderwerpen aan de moslims?
Als je je koter op zo'n school zet, kan je dat verwachten.
Dat is wel vreemd. Het is vreemd dat religie opgedrongen wordt aan kinderen van de leeftijd dat ze nog niet voor zichzelf kunnen denken.

Als je het dan toch in termen als onderwerpen wil uitdrukken, zouden wij de religieuze fascisten die kinderen hersenspoelen om hetzelfde te geloven als zij moeten onderwerpen. Het is belachelijk dat we toestaan dat kinderen elke dag gebedjes op moeten zeggen op school of verplicht met kruizen moeten lopen.

Of verzet daartegen uit islamitische hoek of uit de normale hoek komt, maakt me geen zak uit
Laffe huichelaar
pi_170162918
quote:

[..]

Zwarte Piet, Vrolijk Pasen, geen Marokkaanse vlag bij Dodenherdenking, Vrolijk Kerstfeest, Palmpaasstokken, vlagvertoon tijdens Koningsdag, de Gouden Koets, 2e Pinksterdag, Gay pride of politieke Carnavalswagen? waarom zou dat alles een probleem zijn?

Tolerantie mensen, tolerantie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 12 april 2017 @ 10:43:46 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170162947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd. Het is vreemd dat religie opgedrongen wordt aan kinderen van de leeftijd dat ze nog niet voor zichzelf kunnen denken.

Als je het dan toch in termen als onderwerpen wil uitdrukken, zouden wij de religieuze fascisten die kinderen hersenspoelen om hetzelfde te geloven als zij moeten onderwerpen. Het is belachelijk dat we toestaan dat kinderen elke dag gebedjes op moeten zeggen op school of verplicht met kruizen moeten lopen.

Of verzet daartegen uit islamitische hoek of uit de normale hoek komt, maakt me geen zak uit
Christelijke school. Daarmee is de discussie af.
1947-2016
  woensdag 12 april 2017 @ 10:45:06 #289
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170162970
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Christelijke school. Daarmee is de discussie af.
als je het bestaan daarvan accepteert wel. maar ik vind het niet normaal dat er iets als christelijke scholen bestaat waar kinderen het geloof opgedrongen wordt.
Laffe huichelaar
pi_170162986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ook niet wetende dat islam precies hetzelfde doet?
Erger zelfs, waar een christelijk opgevoed kind van zijn haar geloof valt is er niets aan de hand, een islamitisch opgevoed kind kan zich maar beter twee keer bedenken voordat hij zij dat doet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_170162992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Die stokken worden door de kinderen zelf gemaakt. Althans, dat was hier de gewoonte. Als zij er dan geen kruis opzetten, vind ik dat nog prima, maar stokken uitdelen met kruizen en er vervolgens de kruizen afbreken, gaat mij net een stap te ver.
Laat ze dan in GODsnaam meelopen zonder stok!

Oh nee, er zitten snoepkettingen aan en die zouden die arme moslimkindjes dan niet hebben.
Dus, hoppa, kruis eraf breken.
Alleen bij de islamitische kinderen worden de kruizen afgebroken indien gewenst.... boeien.
pi_170162997
Het is goed dat dit gebeurt.
Pasen is flauwekul.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:48:30 #293
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170163011
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ook niet wetende dat islam precies hetzelfde doet?
Erger zelfs, waar een christelijk opgevoed kind van zijn haar geloof valt is er niets aan de hand, een islamitisch opgevoed kind kan zich maar beter twee keer bedenken voordat hij zij dat doet.
islamitische scholen zouden wat mij betreft ook verboden moeten worden en christenen of wie dan ook die zich daartegen verzetten hebben mijn steun. Net als iedereen die zich tegen christelijke scholen verzet mijn steun heeft
Laffe huichelaar
pi_170163035
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:47 schreef Sigaartje het volgende:
Het is goed dat dit gebeurt.
Pasen is flauwekul.
Suikerfeest ook.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_170163098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

islamitische scholen zouden wat mij betreft ook verboden moeten worden en christenen of wie dan ook die zich daartegen verzetten hebben mijn steun. Net als iedereen die zich tegen christelijke scholen verzet mijn steun heeft
Dat schreef ik 8/9 jaar geleden al eens, daar zijn we het over eens.
Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk want we zijn allemaal voor vrijheid en gelijkheid, zogenaamd dan.
Aangezien het niet gaat gebeuren acht ik de christelijke scholing toch veel minder schadelijk dan de islamitische scholing.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:55:39 #296
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170163110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:00 schreef LXIV het volgende:
En in 4 van de 5 gevallen zijn het waarschijnlijk niet eens moslims die als eerste klagen, maar progressief-linkse GL-ers/D66'ers die hun deudgzaamheid willen tonen door al op het Christendom te spugen voordat een moslim er iets van gezegd heeft.
Dit soort mensen zijn in mijn ogen veel erger. Helemaal i.c.m. die onterechte oneindige narcisme wat bij die mensen in het bloed zit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170163119
Heeft niks te maken met de islam of moslims, wordt van hogerhand bepaald, men wil hier gewoon af van de christelijke wortels en gebruiken daarvoor moslims/minderheden als middel/zondebok (twee vliegen in een klap). Putin zei het al in zijn kersttoespraak:

pi_170163187
Het is jammer dat deze discussie in de media altijd gaat over "Nederlandse cultuur"
Want dat is namelijk niet meer aan de orde.

Door de ontwikkeling van jaren kun je moeilijk gaan spreken over naties. We zijn gegoblasireerd. Nederland is geen volk meer, maar een land. We zijn gemengd. Take it or leave it.

Dan komen we op de tweede kwestie: die van godsdienst. Die is aan het uitsterven. Niemand gelooft meer. In feite zou je de feestdagen moeten verwijderen die geen godsdienstige betekenis meer hebben. Kerst en pasen hebben enkel nog maar een commerciele betekenis.

Islamitische feestdagen hebben nog wel een religieuze betekenis. Chriselijke niet meer.
Dus....

een en een is twee

logisch toch.
Ik vind het prima zo
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 12 april 2017 @ 11:01:09 #299
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_170163190
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op die punt van de stok prijkte in mijn kleuterschooltijd een aan/op het spit(s) geregen zelfgebakken broodhaantje.
Als ik het goed begrijp is die punt verwijderd bij de kindertjes die daar behoefte aan hebben. Wat is nou het probleem? Je houdt dan een tau-kruis cq antoniuskruis over, en dat is evengoed een christelijk symbool. Sterker nog, het is ouder dan het Latijnse kruis.
  woensdag 12 april 2017 @ 11:01:21 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170163192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

als je het bestaan daarvan accepteert wel. maar ik vind het niet normaal dat er iets als christelijke scholen bestaat waar kinderen het geloof opgedrongen wordt.
Ik ben ook niet voor scholen die geloof prediken in wat voor vorm dan ook. Maar als je je koter op een christelijke school zet, worden de christelijke waarden onderwezen. Dat kan nog steeds in een westers land.
Dat daarbij christelijke symbolen en feesten een rol spelen is dan niet heel vreemd.

Moslims trappen hun koters daar ook op, waarom gaan zij dan weer repressief te werk en waarom zijn daar dan weer de 'links progressieven' die dat weer 'niet zo erg vinden'.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')