abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2017 @ 07:57:43 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160934
quote:
Paasviering afgezwakt

DEN HAAG - Paasvieringen op protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag worden afgezwakt om ouders van islamitische leerlingen tegemoet te komen. Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.

In multiculturele wijken is het beter om de paasviering aan te passen aan de voornamelijk niet-christelijke leerlingen, zo klinkt het woensdag in het AD. Op de protestantse school O3 wordt bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen. Op ’t Palet in de Schilderswijk wordt tijdens het paasontbijt altijd een link gelegd met de koran.

Andere school

Voor sommige christelijke ouders is het nuanceren van de paasviering een reden om voor een andere school te kiezen. ,,Enerzijds moeten christelijke scholen ferm voor hun tradities staan, anderzijds moeten we respect hebben voor elkaar en ons begripvol opstellen'', zegt Ewald van Vliet, bestuursvoorzitter vande katholieke onderwijskoepel in Den Haag in de krant.

Eind vorig jaar bleek al dat scholen in Amsterdam hun kerstvieringen minder christelijk zouden hebben gemaakt onder druk van islamitische ouders. Zo veranderde het kerstdiner op een paar scholen in een eindejaarsdiner.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_afgezwakt__.html

De manier waarop de islam ontzien wordt door Progressief-Links staat in schril contrast met de hetze die Progressief-Links in de 20-ste eeuw gevoerd heeft tegen de Christenen.

Op een niet-Christelijke school hoeft wat mij betreft helemaal geen Pasen gevierd te worden. Maar als Christelijke scholen onder druk van islamitische ouders stoppen met Paasvieringen is dat een totaal verkeerd signaal. Hiermee geven wij aan hen aan dat wanneer ze druk opvoeren, we onmiddelijk onze identiteit laten vallen om de lieve vrede te bewaren. En waar ligt dan de grens? Laten we ze over 30 jaar ook homo's van gebouwen afflikkeren als ze 'de druk opvoeren'? Gaan we islamtisch worden als ze bommen in onze kerken laten ontploffen zoals nu in Egypte?
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:00:21 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160949
En in 4 van de 5 gevallen zijn het waarschijnlijk niet eens moslims die als eerste klagen, maar progressief-linkse GL-ers/D66'ers die hun deudgzaamheid willen tonen door al op het Christendom te spugen voordat een moslim er iets van gezegd heeft.
The End Times are wild
pi_170160959
Niet lullen, geloof hoorde toch thuis?
pi_170160963
#wegmetons
  woensdag 12 april 2017 @ 08:02:48 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:01 schreef Chadi het volgende:
Dat heb ik nooit gezegd.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:03:35 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170160971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:02 schreef Houtenbeen het volgende:
#wegmetons
Maakt niet uit welke kant op.

Het rare is dat de wegmetons-kerk niet eens inziet dat de rest van de wereld jaloers naar ons kijkt en het liefste hier naar toe komt. Iets zal er hier toch wel goed moeten zijn.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:07:32 #7
3542 Gia
User under construction
pi_170160990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:00 schreef LXIV het volgende:
En in 4 van de 5 gevallen zijn het waarschijnlijk niet eens moslims die als eerste klagen, maar progressief-linkse GL-ers/D66'ers die hun deudgzaamheid willen tonen door al op het Christendom te spugen voordat een moslim er iets van gezegd heeft.
Vaak wel, maar hier staat in de OP duidelijk 'onder druk van islamitische ouders'

Heb het al eens eerder gezegd, maar ik sta er niet van te kijken als er nog regelgeving komt over rekening houden met moslims tijdens, bijvoorbeeld, de ramadan.
Niet eten op de werkplek als er een moslim naast je zit?
Lange mouwen dragen als je in de openbaarheid treedt?
Niet barbecuen tijdens de ramadan als je weet dat er moslims in de buurt wonen?

Lijkt nu misschien onzin, maar als we al geen palmpasen mogen vieren met een ouderwetse palmpasenstok, Kerstontbijt omgedoopt wordt tot eindejaarsontbijt enz., ja sorry, maar dan vraag ik me echt af waar dit gaat stoppen.
pi_170160997
We passen Oud en Nieuw ook niet aan op onze aziatische medebewoners.

Voor mij staat integratie steeds vaker bijna gelijk aan "overgave".

Integratie moet nu ineens van Nederlandse kant komen. Wat een idioterie.

Dit komt vaak van dezelfde lui die bepalen voor moslims (die waarschijnlijk niks gevraagd is) dat een kerstboom kwetsend voor ze is.
Al lees ik dat in dit geval de ouders druk hebben gezet.
Toppunt van geslaagde integratie.

Past mooi bij het "geen broodje ham eten" filmpje. En maar "aanpassen" :')
pi_170161003
Kots- en kotsmisselijk word ik van dit soort berichten.
Hoe is het toch mogelijk dat Nederland zo diep is gezonken?
pi_170161009
Met het verkwanselen van onze tradities (vanuit wat voor invalshoek die traditie ook bestaat, gelovig of niet gelovig) verkwansel je de unieke eigen identiteit van Nederland en de Nederlander.

Langzaamaan verword je dan tot een wereldse grijze eenheidsworst zonder culturele verschillen.

Saai.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170161014
Ze vormen 6% van de bevolkingsgroep (alhoewel ik daar zwaar mijn twijfels over heb als ik de klassensamenstellingen zie en in mijn eigen omgeving kijk) maar toch dient de meerderheid zich aan te passen aan de minderheid.

Dit is geen aanval op moslims maar een aanval op het volk wat maar meent te bukken voor een paar schreeuwers.
pi_170161027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:01 schreef Chadi het volgende:
En wanneer blijft die hoofddoek dan eens thuis?
pi_170161033
Aan de andere kant, je leest dit soort berichten ook voornamelijk maar over de Randstad.

In den lande loopt het allemaal zo'n vaart niet.

Zijn die Randstedelingen zo'n watjes dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170161036
Stukje bij beetje dragen we onze eigen cultuur ten grave. De ziekelijke, doorgeslagen politieke correctheid in dit land nekt onze samenleving.
pi_170161037
Hoort allemaal bij de Islamisering.
pi_170161040
Ik snap het wel. Pasen is een imperialistisch racistisch rotfeest.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_170161043
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:14 schreef Montagui het volgende:
Aan de andere kant, je leest dit soort berichten ook voornamelijk maar over de Randstad.

Daar zit een schreeuwende minderheid die langzaamaan een meerderheid lijkt te worden :X
pi_170161045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:14 schreef Elfletterig het volgende:
Stukje bij beetje dragen we onze eigen cultuur ten grave. De ziekelijke, doorgeslagen politieke correctheid in dit land nekt onze samenleving.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb nog nooit enig gevoel gehad met christelijke symbolen. Al worden ze allemaal de prullenbak ingeflikkerd: Boeien. "Onze cultuur".. ? Niet die van mij in elk geval.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:17:36 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161047
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:14 schreef Montagui het volgende:

De omvolking van de provincie is pas net op gang gekomen
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:17:42 #20
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170161048
Als de keuze is tussen kinderen naar een islamitisch school laten gaan of naar een christelijke school waar enigszins rekening wordt gehouden met moslims dan lijkt me het tweede qua integratie veel beter. De meerderheid van de mensen die in dit topic schreeuwen dat christelijke tradities worden aangetast zijn ook tegen islamitische scholen.

Nog beter schaffen we bijzonder basisonderwijs gewoon helemaal af, ook protestantse en katholieke scholen. Als je kinderen meer mee wilt geven over je geloof dan kan dat ook wel buiten schooltijd. Ben je gelijk ook van dit soort discussies af.

Het is echt niet zo dat je op een openbare basisschool geïndoctrineerd wordt tot atheïst.
pi_170161049
Ik las net dat paaseitjes mogen alleen nog 50% wit en 50% bruin worden verkocht. :(
pi_170161056
Pasen is dan natuurlijk ook een van oorsprong heidens feest, het is enkel door het christelijke geloof gekaapt, zoals zoveel feestdagen.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:20:39 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161062
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:17 schreef Barrah het volgende:
Als de keuze is tussen kinderen naar een islamitisch school laten gaan of naar een christelijke school waar enigszins rekening wordt gehouden met moslims dan lijkt me het tweede qua integratie veel beter. De meerderheid van de mensen die in dit topic schreeuwen dat christelijke tradities worden aangetast zijn ook tegen islamitische scholen.

Nog beter schaffen we bijzonder basisonderwijs gewoon helemaal af, ook protestantse en katholieke scholen. Als je kinderen meer mee wilt geven over je geloof dan kan dat ook wel buiten schooltijd. Ben je gelijk ook van dit soort discussies af.

Het is echt niet zo dat je op een openbare basisschool geïndoctrineerd wordt tot atheïst.
Ik vind dat de ouders bepalen op wat voor soort school hun kind zit. En dat betekent dat ouders hun kind ook op een islamitische school mogen doen. Ik hoor nooit dat ze islamitische vieringen moeten aanpassen om de christenen niet te kwetsen. Het is altijd maar één kant op.
The End Times are wild
pi_170161066
Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn zonder de paasstok.
Maar wat ik niet uit het artikel op kan maken: lopen alle kinderen van de klas zonder kruis rond "om anderen niet voor het hoofd te stoten", of gaat dit uitsluitend om een kleine groep niet-christelijke kinderen die niet met een christelijk kruis willen (of van hun ouders mogen) rondlopen?
  woensdag 12 april 2017 @ 08:21:06 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161068
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:18 schreef Maverick_tfd het volgende:
Pasen is dan natuurlijk ook een van oorsprong heidens feest, het is enkel door het christelijke geloof gekaapt, zoals zoveel feestdagen.
Nee, dat is niet zo. Het is een van oorsprong Joods feest.
The End Times are wild
pi_170161070
Dit is inherent aan een radicale religie binnenhalen.
pi_170161073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb nog nooit enig gevoel gehad met christelijke symbolen. Al worden ze allemaal de prullenbak ingeflikkerd: Boeien. "Onze cultuur".. ? Niet die van mij in elk geval.
Op protestantse en rooms-katholieke basisscholen is het heel normaal dat er Pasen wordt gevierd. Nederland is gebouwd op een Joods-Christelijke en humanistische cultuur. Pasen is in Nederland een erkende feestdag.

Het kan niet zo zijn dat steeds onze cultuur (zie ook de hetze tegen Zwarte Piet) wordt aangetast en ingeperkt, terwijl er ruim baan wordt gemaakt voor feesten, gebruiken en tradities van groepen nieuwkomers.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:22:36 #28
422610 Barrah
pi_170161084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef Kansenjongere het volgende:
Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn zonder de paasstok.
Maar wat ik niet uit het artikel op kan maken: lopen alle kinderen van de klas zonder kruis rond "om anderen niet voor het hoofd te stoten", of gaat dit uitsluitend om een kleine groep niet-christelijke kinderen die niet met een christelijk kruis willen (of van hun ouders mogen) rondlopen?
Ik heb nog nooit een paasstok vastgehouden. De meerderheid van de Nederlanders die openbaar onderwijs gevolgd hebben zelfs niet. Horen wij er nu niet bij?
pi_170161089
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:22 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een paasstok vastgehouden. De meerderheid van de Nederlanders die openbaar onderwijs gevolgd hebben zelfs niet. Horen wij er nu niet bij?
Maar er is een verschil tussen de optie tot paasstok dragen of dit bij voorbaat al tot ongewenst verklaren he.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:24:43 #30
422610 Barrah
pi_170161093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat de ouders bepalen op wat voor soort school hun kind zit. En dat betekent dat ouders hun kind ook op een islamitische school mogen doen. Ik hoor nooit dat ze islamitische vieringen moeten aanpassen om de christenen niet te kwetsen. Het is altijd maar één kant op.
Als christelijke ouders hun kinderen niet naar een school willen sturen waar vieringen worden aangepast dan kunnen zij ook gewoon voor een andere school kiezen toch?

Doorgaans worden dit soort beslissingen niet genomen zonder steun van een ouderraad/medezeggenschapsraad (lees: met draagvlak van de meerderheid van de ouders).
pi_170161094
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:22 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik ook niet. En ik zat op een katholieke school zonder moslims.
Make my day!
pi_170161095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op protestantse en rooms-katholieke basisscholen is het heel normaal dat er Pasen wordt gevierd. Nederland is gebouwd op een Joods-Christelijke en humanistische cultuur. Pasen is in Nederland een erkende feestdag.

Het kan niet zo zijn dat steeds onze cultuur (zie ook de hetze tegen Zwarte Piet) wordt aangetast en ingeperkt, terwijl er ruim baan wordt gemaakt voor feesten, gebruiken en tradities van groepen nieuwkomers.
Een vaste traditie rondom feestdagen is dat er hele boze topics op fok verschijnen. Daardoor krijgen de feestdagen een erg negatieve lading. Dat heb ik inmiddels wel door.

Vooralsnog ben ik lekker elke flauwekulfeestdag vrij, en moeten we volgens mij gewoon allemaal met het suikerfeest werken, en met ramadan etc. Heb daar geen seconde last van gehad.
pi_170161096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Het is een van oorsprong Joods feest.
Bron?
pi_170161100
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit is inherent aan een radicale religie binnenhalen.
Dat is maar één helft van het verhaal. De andere helft is het gemak waarmee we buigen, of doorslaan in bizarre politieke-correctheid uit angst om gelovigen voor het hoofd te stoten.

Het is sowieso iets wat mij als atheïst blijft fascineren, dat totaal misplaatste ontzag voor religie. Dat er godsdienstvrijheid bestaat en dat mensen het recht hebben om hun religie te belijden, wil niet zeggen dat anderen zich nederig en vol ontzag moeten gedragen.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:26:01 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161102
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 08:26:14 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170161103
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:09 schreef ChrisCarter het volgende:
We passen Oud en Nieuw ook niet aan op onze aziatische medebewoners.

Voor mij staat integratie steeds vaker bijna gelijk aan "overgave".
Nee, het is "onderwerping".

Ik kan er echt niet bij dat je op een christelijke school niet vrijuit Christen kan of mag zijn. En dan echt nog in de basis (Pasen is het belangrijkste christelijke feest) en het belangrijste moderne symbool (kruis).
Wie die onderwerping verzonnen heeft, heeft geen enkel respect voor het christelijk geloof.

Aan de andere kant zijn sommige wijken in de Randstad al 80%+ allochtonen waarvan het merendeel moslim, dus misschien islamtische scholen en de christenen bij elkaar in een ècht christelijke school.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:26:23 #37
422610 Barrah
pi_170161105
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar er is een verschil tussen de optie tot paasstok dragen of dit bij voorbaat al tot ongewenst verklaren he.
Niemand houdt die ouders/kinderen tegen om deel te nemen aan een viering mét paasstokken buiten schooltijd.

Sterker nog: de school zou deze zelf buiten de verplichte lestijden kunnen aanbieden zodat deelname hieraan vrijwillig is. Dat zou wel netter zijn geweest dan helemaal afschaffen.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:27:33 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161112
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ook niet. En ik zat op een katholieke school zonder moslims.
Paastakken is een traditie die regionaal is.
The End Times are wild
pi_170161118
quote:
Pasen was er al bij de oude Germanen. Lentefeest.
Make my day!
  woensdag 12 april 2017 @ 08:30:13 #40
422610 Barrah
pi_170161126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef Toefjes het volgende:

Een vaste traditie rondom feestdagen is dat er hele boze topics op fok verschijnen. Daardoor krijgen de feestdagen een erg negatieve lading. Dat heb ik inmiddels wel door.
_O-

Dat lijkt meer joods-christelijk dan humanistisch, zodra je die drie ideologieën zou bestuderen ;)
  woensdag 12 april 2017 @ 08:30:28 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161128
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:28 schreef agter het volgende:

[..]

Pasen was er al bij de oude Germanen. Lentefeest.
Nee, dat was geen pasen.
The End Times are wild
pi_170161134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vooralsnog ben ik lekker elke flauwekulfeestdag vrij, en moeten we volgens mij gewoon allemaal met het suikerfeest werken, en met ramadan etc. Heb daar geen seconde last van gehad.
Knappe observatie. Je gaat helaas niet in op de onderliggende redenen waarom die boze topics verschijnen, namelijk de continue neiging van politiek-correcte figuren om de eigen tradities geweld aan te doen. Of het nu gaat om de hetze tegen Zwarte Piet of de entree van Verstopeieren, Vrolijk Voorjaar en Vrolijk Decemberfeest, bottom-line is steeds dat tradities die bij Nederland horen worden weggemoffeld of aangepast, steeds met het doel om kleine groepen "gekwetsten" niet voor het hoofd te stoten.

Het kan niet zo zijn dat we komen te leven in een dictatuur van kleine minderheden die ergens een probleem mee hebben. Het kan ook niet zo zijn dat we stukje bij beetje steeds meer van onze eigen cultuur inleveren of afzwakken. In Nederland kunnen moslims Suikerfeest vieren en vindt Zomercarnaval plaats, maar in Nederland vieren we ook Pasen, Kerst en Sinterklaas mét Zwarte Piet. Wie daar niet tegen kan, woont in het verkeerde land.
pi_170161136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat was geen pasen.
Eitjes zoeken. Paashazen.
Lente vuren.

Echt heel christelijk. :D
Make my day!
pi_170161137
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:10 schreef Monkeymind het volgende:
Kots- en kotsmisselijk word ik van dit soort berichten.
Hoe is het toch mogelijk dat Nederland zo diep is gezonken?
Omdat je de details niet kent en reageert op een sensatie artikel uit de Telegraaf?
  woensdag 12 april 2017 @ 08:31:44 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161140
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef agter het volgende:

[..]

Lente vuren.

Dat heeft dan ook allemaal weinig tot niks met Pasen te maken.
The End Times are wild
pi_170161145
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef agter het volgende:

[..]

Lente vuren.

:|W
pi_170161146
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heeft dan ook allemaal weinig tot niks met Pasen te maken.
Paasstokken. ;)
Make my day!
pi_170161152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Knappe observatie. Je gaat helaas niet in op de onderliggende redenen waarom die boze topics verschijnen, namelijk de continue neiging van politiek-correcte figuren om de eigen tradities geweld aan te doen. Of het nu gaat om de hetze tegen Zwarte Piet of de entree van Verstopeieren, Vrolijk Voorjaar en Vrolijk Decemberfeest, bottom-line is steeds dat tradities die bij Nederland horen worden weggemoffeld of aangepast, steeds met het doel om kleine groepen "gekwetsten" niet voor het hoofd te stoten.

Het kan niet zo zijn dat we komen te leven in een dictatuur van kleine minderheden die ergens een probleem mee hebben. Het kan ook niet zo zijn dat we stukje bij beetje steeds meer van onze eigen cultuur inleveren of afzwakken. In Nederland kunnen moslims Suikerfeest vieren en vindt Zomercarnaval plaats, maar in Nederland vieren we ook Pasen, Kerst en Sinterklaas mét Zwarte Piet. Wie daar niet tegen kan, woont in het verkeerde land.
We? Ik vier helemaal geen Sinterklaas. Of Zwarte Piet. Of roetveeg Piet. Ik vier helemaal geen Pasen, en ook geen hemelvaart. Spreek lekker voor jezelf, maar niet voor mij.
pi_170161153
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:32 schreef agter het volgende:

[..]

Paasstokken. ;)
Ook niet
pi_170161156
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')