Dat kan. Ze kunnen verbieden wat ze willen. Vieren doe ik het toch. Zeker het Carnaval en Bronk een dorpsfeest in Eijsden. 😎quote:
Dus die buigende blanke kindjes op die foto hadden ook thuisgehouden mogen worden?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Toen mijn vrouw (lerares basisschool) deze vraag stelde kreeg ze het antwoord "omdat de ouders ze anders toch wel thuis houden"
Dat is slecht van dat bestuur.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals gezegd bleven deze gewoon thuis omdaf het laffe bestuur geen zin had in gedoe met ouders.
Klaag dan lekker over dat laffe bestuur in plaats van het te veralgemeniseren.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals gezegd bleven deze gewoon thuis omdaf het laffe bestuur geen zin had in gedoe met ouders.
Mja. Ik vind dat je het deelnemen aan álle onderdelen rondom levensbeschouwing niet echt kunt vergelijken met het leren van een bepaalde rekentafel of het kennen van de plaatsen in een bepaalde provincie.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Toen mijn vrouw (lerares basisschool) deze vraag stelde kreeg ze het antwoord "omdat de ouders ze anders toch wel thuis houden"
Lied?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Moet er niet aan denken dat kutlied elke ochtend te moeten zingen.
De krampachtige neiging om alles maar aan te passen aan elkaar moet je ook niet willen aanleren.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker heb gezegd: je kunt van basisschoolleerlingen niet verwachten dat ze de volwassenheid hebben om in te zien dat aanpassen van twee kanten moet komen.
Het was meer een grapje hoor, kijken hoe snel hij op de kast zou vliegen. Nou, dat was dus heel snel. Ik vier zelf geen carnaval, maar gun anderen uiteraard wel hun feest. Ik gebruik mijn vrije dagen liever om op een strand, hier heel ver vandaan mijn eigen feestje te vieren met mensen die chill in het leventje staan. Ieder zijn ding.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat kan. Ze kunnen verbieden wat ze willen. Vieren doe ik het toch. Zeker het Carnaval en Bronk een dorpsfeest in Eijsden. 😎
Nee andersom is er geen genade.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus die buigende blanke kindjes op die foto hadden ook thuisgehouden mogen worden?
Denk het niet.
Zou wmb een boete opgelegd mogen worden wegens ongeoorloofd verzuim.
Als je dat vindt, dan moet je ook niet klagen dat moslims zich weigeren aan te passen aan ons. Dan hadden we ze dat namelijk op z'n minst moeten proberen te leren.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De krampachtige neiging om alles maar aan te passen aan elkaar moet je ook niet willen aanleren.
Ik vond het nog (te) lang duren eigenlijk...quote:Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was meer een grapje hoor, kijken hoe snel hij op de kast zou vliegen.
Leverde wel een mooie discussie op. Lekker felquote:Op woensdag 12 april 2017 09:38 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik vond het nog (te) lang duren eigenlijk...
Ik heb ook wel een potje zitten te genieten verder.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leverde wel een mooie discussie op. Lekker fel
Punt is dat islamitische kinderen niet meegaan naar een kerkbezoek, maar niet-islamitische kinderen wel mee moeten naar een moskee. En dan, getuige de foto eerder in dit topic, zelfs met hun kont naar het westen moeten gaan liggen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:35 schreef Barrah het volgende:
Mja. Ik vind dat je het deelnemen aan álle onderdelen rondom levensbeschouwing niet echt kunt vergelijken met het leren van een bepaalde rekentafel of het kennen van de plaatsen in een bepaalde provincie.
Dat is ook echt wat ik gezegd heb ja. Goed door jezelf ingevuld dit.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je dat vindt, dan moet je ook niet klagen dat moslims zich weigeren aan te passen aan ons. Dan hadden we ze dat namelijk op z'n minst moeten proberen te leren.
Niet alles beweegt, helaas.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef Remqo het volgende:
Traditie en cultuur behouden vind ik ook zo raar, het is altijd in verandering en in beweging.
Welke kant het op gaat bewegen, dat is simpelweg gewoon aan ons
Aanpassen moet dan ook niet van twee kanten komen, maar van één kant. Nieuwkomers dienen zich aan te passen aan de cultuur in Nederland. Als je niet kunt leven met de cultuur, tradities, normen en waarden in Nederland, dan woon je in het verkeerde land.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker heb gezegd: je kunt van basisschoolleerlingen niet verwachten dat ze de volwassenheid hebben om in te zien dat aanpassen van twee kanten moet komen.
Wat we de nieuwkomers leren is dat wanneer ze een grote bek opzetten en neits van een Nederlander accepteren, ze altijd in het gelijk worden gesteld.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:40 schreef Montagui het volgende:
Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit, zoals we ook bekend staan in de rest van de wereld, is onze tolerantie. Een prachtig export product!
Moslims bv worden daarbij in hun waarde gelaten bij het vieren van de Ramadan. Het wordt in veel branches geaccepteerd dat werknemers minder productief zijn. Tolerantie.
Daarentegen lijkt die tolerantie meer en meer te worden afgebroken door de progressieve weg-met-onsers en intolerante nieuwkomers.
Er is niks mis met het vieren van Kerstmis, Pasen, Sinterklaas met Zwarte Piet etc. Tolerantie moet wel van alle kanten komen. Blijkbaar de zijn progressieve weg-met-onsers het vergeten en wordt het de intolerante nieuwkomers niet geleerd.
Precies. Hoe meer diverse feesten hoe meer keuze. Zo heb ik een hekel aan koningsdag. Maar ik vind het prima dat het er is.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was meer een grapje hoor, kijken hoe snel hij op de kast zou vliegen. Nou, dat was dus heel snel. Ik vier zelf geen carnaval, maar gun anderen uiteraard wel hun feest. Ik gebruik mijn vrije dagen liever om op een strand, hier heel ver vandaan mijn eigen feestje te vieren met mensen die chill in het leventje staan. Ieder zijn ding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |